Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hercul3s
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 18:01
ZakHooi schreef op maandag 22 september 2008 @ 18:16:
Nou, de kogel is door de kerk.
Vandaag mijn eerste ipod ooit aangeschaft, de nano 8Gb.
Hij is superdun, ik zou hem iig niet in mijn kontzak meenemen.

Wat me wel opvalt/tegenvalt is dat er geen assecoires met de launch van de 4th gen. zijn meegekomen. Dat het al niet bij het apparaat is inbegrepen is al jammer genoeg.
Ik bedoel, met zo'n iel apparaatje wil je wel een fatsoenlijke hoes/armhoes bij hebben.

Hoe voorkom ik nu beschadiging en krassen? Ja, door hem altijd vast te houden ipv in de jaszak.......

Iemand tips?
Ik heb mijn Rode Nano 2G een kleine 2 jaar, nooit in hoesje geweest, vaak in achterzak (eigenlijk alle zakken wel ;)) en die ziet er op het moment nog goed uit. Zeker met gebruikers sporen maar dat heb ik er wel voorover om niet met zo'n hoesje rond te lopen. Stop em gewoon in je achterzak, die dingen zijn echt sterk genoeg! (De oude iig ;)).

Ik ga nu voor een nieuwe 4G (Red) 16Gb met inscriptie. Vond het leuke van de rode wel dat praktisch niemand hem heeft, en het ziet er gewoon goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadConnection
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-09 22:43
Ik heb eindelijk m'n rooie nano 8gb binnen een wat is ie toch :9~ en zo waanzinig dun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hercul3s
BadConnection schreef op maandag 22 september 2008 @ 18:59:
Ik heb eindelijk m'n rooie nano 8gb binnen een wat is ie toch :9~ en zo waanzinig dun
... :9~. Waarom staat die levertijd nog op 5-7 dagen??? Ze hebben al een week gehad om er meer te produceren!!

*zucht* waarom maken ze ook van die leuke hebbedingetjes op de juiste momenten? ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZakHooi schreef op maandag 22 september 2008 @ 18:16:
Wat me wel opvalt/tegenvalt is dat er geen assecoires met de launch van de 4th gen. zijn meegekomen. Dat het al niet bij het apparaat is inbegrepen is al jammer genoeg.
Ik bedoel, met zo'n iel apparaatje wil je wel een fatsoenlijke hoes/armhoes bij hebben.

Hoe voorkom ik nu beschadiging en krassen? Ja, door hem altijd vast te houden ipv in de jaszak.......

Iemand tips?
Ach komaan zeg, doe eens niet onnozel (pardon my french) 8)7 8)7

Het ding is stevig genoeg om niet zomaar kapot te gaan door er naar te kijken. En welke mp3 spelers komen tegenwoordig wél nog met accessoires en hoesjes ed. En wat mag een 'armhoes' dan wel zijn?

Ik heb 'em continu bij in een broekzak (zonder harde voorwerpen zoals sleutels of munten, daar kan je toch wel op letten?) en er is nog geen enkel krasje op, ook niet op m'n 2G alu van anderhalf jaar oud. Enige wat een beetje afslijt op die manier is het apple logotje achterop, nou, poepoe...

Als je het ding in nieuwstaat wil houden, leg 'em dan in de kast of koop een dock en laat 'em er permanent instaan. Ik kan toch wel lichtjes geïrriteerd raken van al die neuroten met hun invisible shield (zowel hier als bij de Touch/iPhones). Die mensen van de invisible shield lachen waarschijnlijk eens in hun vuistje, als je het mij vraagt. (het is trouwens al meer dan eens bewezen dat het iPhone scherm nagenoeg krasvast is, maar nog altijd zitten er mensjes met die shields te prutsen ... :') )

M'n vorige (2G) heeft een kwartier in de wasmachine meegedraaid, en het enige wat je er van merkt zijn twee kleine vlekjes achter het scherm. (en hij werkt nog steeds, heb 'em aan iemand anders uitgeleend sins ik m'n 4G heb)

En ik weet waar deze houding uit voort komt: de immer zuuuunige Hollander. "Je zou maar eens het apparaat na drie jaar voor 15 euro ipv voor 10 euro kunnen verkopen zeg". Wat mij betreft: ik koop het, ik gebruik het zelf helemaal op voor zolang ik zelf wil (tot ze kapot zijn of tot ik een nieuwe wil). The end...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:31
Ook maar eens mijn eerste iPod ooit aangeschaft, een iPod Nano 8GB Zwart. Via internet wel teverstaan. Ik zat er afgelopen vrijdag met smart op te wachten (volgens de pakketpost zou hij komen).

Ondanks dat het niet had gemogen is de iPod bij een ander adres geleverd en getekend door een onbekende voor mij, geen idee wie het zou kunnen zijn en er is ook geen briefje in de bus gegooid hier thuis. Hierdoor heb ik de leverancier en TNT post weer op moeten zetten, die nu alles uit gaan zoeken voor mij. Het kan alleen wel tot 12 werkdagen duren tot ik antwoord heb :(

iTunes had ik al erop gezet, alles ingedeeld etc, werkt prima, nou alleen nog wachten op de iPod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 22 september 2008 @ 23:08:
[...]
Als je het ding in nieuwstaat wil houden, leg 'em dan in de kast of koop een dock en laat 'em er permanent instaan. Ik kan toch wel lichtjes geïrriteerd raken van al die neuroten met hun invisible shield (zowel hier als bij de Touch/iPhones). Die mensen van de invisible shield lachen waarschijnlijk eens in hun vuistje, als je het mij vraagt. (het is trouwens al meer dan eens bewezen dat het iPhone scherm nagenoeg krasvast is, maar nog altijd zitten er mensjes met die shields te prutsen ... :') )
Bij een apparaat waar je ook films op kijkt is het gewoon erg vervelend als er een keer een flinke kras op het scherm komt. Daar zit je je dan mateloos aan te irriteren. Daarom heb ik ook een goede scherm beschermer op mijn iPhone (een Brando van een tientje), en daar merk je verder niets van. Mensen die ik met mijn iPhone laat spelen zien het pas als ik ze er op wijs. Voor een apparaat van 400 euro vind ik dat een erg zinvolle investering. De rest van de behuizing interesseert me niet zo veel dus die bescherm ik ook niet.

Maargoed, hetzelfde geldt dus voor de nano. Als je daar films op kijkt is er wel degelijk een goede reden om er een screen protector op te plakken. Zeker als je hem wel eens in dezelfde zak als een sleutelbos hebt. Het is heel irritant als je door een paar goede krassen heen moet kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 16:13

Licko

ZVDK

ik heb laatst wat album op mijn ipod gezet, voordat ik ze in itunes had verwerkt in genius. nu werkt de genius funcite bij deze albums (uiteraard?) ook niet.
moet ik deze dan weer deleten, in genius opnemen in itunes en vervolgens weer op de ipod gooien?

of kan dit ook anders?

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZakHooi
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-02-2023
weet iemand ook waar ik games kan downloaden voor de nano (4th gen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZakHooi schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 19:05:
weet iemand ook waar ik games kan downloaden voor de nano (4th gen)?
in de iTunes store, 5 euro per stuk ;)

Maar veel zijn er niet, omdat het clickwheel nu niet echt superhandig is om games mee te spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:25

rammes

koekebakker 1e klas

Licko schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 16:18:
ik heb laatst wat album op mijn ipod gezet, voordat ik ze in itunes had verwerkt in genius. nu werkt de genius funcite bij deze albums (uiteraard?) ook niet.
moet ik deze dan weer deleten, in genius opnemen in itunes en vervolgens weer op de ipod gooien?

of kan dit ook anders?
je kunt genius handmatig laten bijwerken standaard doet hij dat elke week.

Ik zou het doen!

• D467
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-03 13:50

D467

[M]

Heb mijn pulple 8 gig ipod vandaag binnen :9~

1)
Enkel heb ik 2 vraagjes, er zat ook iets van een wit ''houdertje'' in de verpakking met het getal 17, waarvoor is dat?
Ik kan het niet echt als houdertje gebruiken dan valt die namelijk om?

2)
Nog een vraagje, ik wil dat als ik een bestand bewerk of verwijder in Itunes, dat die het bestand dan automatisch bewerkt/verwijderd van mijn computer. Is dit mogelijk? (Bestanden staan in verschillende mapjes)

Iemand? :)

offtopic:
Wel lelijk trouwens dat er in Itunes, inplaats van ''vrij geheugen'' het woord ''gratis'' staat? _O-

[ Voor 44% gewijzigd door D467 op 24-09-2008 22:58 ]

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 11:50
dat houdertje is voor de universal dock geloof ik.
bij mij vraag itunes als ik bestanden verwijder of ze ook van de computer verwijdert moeten worden, je moet de map waarin je je muziek bewaard koppelen aan je itunes. dit kan bij bewerken ----> voorkeuren -----> geavanceerd en dan itunes map veranderen in de map waar je je muziek bewaard, in jouw geval zijn dit verschillende mapjes maar als die mapjes in 1 hoofdmap staan dan moet je gewoon die map selecteren anders gaat het niet

Vandaag mijn classic 120 GB(met 1 dode pixel :( ) ingewisseld voor een blauwe nano 8 GB wel ff een verschil qua opslag maar wel lekker klein :D

[ Voor 12% gewijzigd door RaijRaij op 24-09-2008 23:23 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D467

D467

[M]

Vinden jullie trouwens ook dat het volume niet echt hard kan?
Ik heb al op google gezocht, en gopod gebruikt, maar die werkt niet.

Je kan het ook in Itunes harder zetten per liedje(of allemaal selecteren), maar dat is ook een heel gedoe als ik er telkens een paar nieuwe liedjes bij zet.

Iemand een oplossing? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D467 schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 21:59:
Dat idee had ik met m'n 2G en met de 4G eigenlijk ook. Het gaat wel als je bvb 's nachts in bed ligt of rustig in je eigen woning zit.

Maar van zodra je op de trein of bus of buiten in het verkeer bent, hoor je in feite bijna niets meer van de muziek. Ik heb dan ook veel muziek met een groot bereik (dus niet stampende house of techno wat eigenlijk altijd even luid is) maar bvb jazz met stillere passages.

Ergens kan je moeilijk verwachten dat je boven het lawaai van een trein of bus uitkomt. En als je het toch probeert lukt het misschien wel, maar dan staat de muziek in absolute termen ook een stuk luider. Het voelt door het achtergrond lawaai niet als luid aan, maar achteraf heb ik toch al gemerkt dat m'n oren soms wat gevoelig zijn. Je moet maar eens het volume dat je buiten gebruikt eens testen in een stille ruimte. Geluidsdruk blijft hetzelfde in beide situaties.
Nee. Ik heb er ook ooit een naar geinformeerd en nooit verder gekomen dan een setting in iTunes (die ik in iTunes 7 nooit gevonden heb, en waarvan ik niet zeker was of die ook doorgevoerd werd op de iPod) en wat vage iPod hacks (wat ik sowieso niet wil doen)

Andere oplossing: schakel het achtergrond geluid uit, zodat de muziek terug stiller kán. In Ear buds willen wel eens helpen. Ik heb zelf zo'n soort semi-in ears van sennheiser (goedkoop is het enige wat ik me er van herinner). Ze zitten als het ware 'dwars' in de gehoorgang met de luidspreker naar voor. Het is met een headband dus ze blijven wel goed zitten. (headband is trouwens ook fijn, kan je ze gewoon rond je nek laten hangen in bvb een winkel of zo)

• mtbrainz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-09 17:43
Is er eigenlijk al iemand die de 16GB nano in bezit heeft? Ik hoor er hier niets van, gister ook nog bij iFactors Den Haag nagevraagd maar die hadden er ook nog nooit in hun leven eentje gezien..

• Hercul3s
mtbrainz schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 09:05:
Is er eigenlijk al iemand die de 16GB nano in bezit heeft? Ik hoor er hier niets van, gister ook nog bij iFactors Den Haag nagevraagd maar die hadden er ook nog nooit in hun leven eentje gezien..
Ik krijg die van mij dinsdag. Een rode 16Gb met inscriptie, nog eventjes wachten dus ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 22:31

NvM

Gisteravond de 16GB Red iPod Nano besteld. Ben erg benieuwd wanneer de iPod binnenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:52
Er wordt wel veel een rode besteld is het niet? :P Heb zelf mijn ouwelui ook zover, voor mijn verjaardag (nog een maandje weg) krijg ik een 16gb rode nano. Mooie opvolger voor mijn 2gb nano 2g.
De rode is niet eens persee de mooiste, maar als ik alle kleuren in de winkel zo zie dan springt er niet een uit. Dan maar een rode, die heeft bijna niemand natuurlijk (behalve op t.net dan ;) )

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBang
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 15:05

FlashBang

Hoi.

Goh, ik bestelde vrijdag de zwarte 8GB versie bij bol.com, levertijd was 2-3 weken. Krijg ik net een mailtje dat hij is verzonden 8)7

131 euro daar trouwens, incl. verzendkosten. Lijkt me een mooie prijs, toch?

[ Voor 25% gewijzigd door FlashBang op 29-09-2008 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FlashBang schreef op maandag 29 september 2008 @ 16:34:
Goh, ik bestelde vrijdag de zwarte 8GB versie bij bol.com, levertijd was 2-3 weken. Krijg ik net een mailtje dat hij is verzonden 8)7

131 euro daar trouwens, incl. verzendkosten. Lijkt me een mooie prijs, toch?
Waaw! Jij hebt dus zowaar 8 euro uitgespaard. Idd, als het daarop aankomt, mooi!

Ik heb m'n zwarte 8GB twee weken geleden gewoon uit het rek geplukt in de lokale mediawinkel (2 km fietsen) a 139 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-09 17:01

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

vandaag me zwarte 16gb binnen gekregen, damn ziet er nice uit en spelletjes, erg onder de indruk van de snelheid van het apparaatje.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mtbrainz schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 09:05:
Vandaag bij MacMe Groningen een zwarte 16Gb nano gehaald. Bij de mediamarkt hadden ze deze nog niet. Ik zag daar wel een 4Gb versie liggen, wist niet dat de 4G ook in 4Gb verkrijgbaar was :? .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Voor het melden van bestellingen, levertijden en leveringen hebben we Levertijd Apple producten Deel 5. Dit topic is meer bedoeld voor het discussiëren over en delen van ervaringen met de iPod nano 4G zelf :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 29 september 2008 @ 18:59:
[...]

Ik zag daar wel een 4Gb versie liggen, wist niet dat de 4G ook in 4Gb verkrijgbaar was :? .
Dat had je ook bijna niet kunnen weten. Het is ten slotte pas 6 keer gemeld in dit topic ;)

Ik ben erg tevreden over de nano. Enige waar ik een beetje tegenaanloop zijn de eq-settings bij bijvoorbeeld live opnames. Die krijg ik net niet helemaal naar mijn zin. (Dit is met de standaard koptelefoon).

[ Voor 3% gewijzigd door BillSpaarbank op 30-09-2008 09:10 ]

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb gisteren de rode 16 GB binnen.

Ben zeer tevreden op één ding na, de clickwheel.
Op verschillende fora en reviews blijkt dat de clickwheel minder precies en gevoellig is dat de vorige generaties.

Ik dacht dat het wel zou meevallen, maar het is ten zéérste merkbaar en heel irritant (heb zelf de 2e en 3e generatie gehad).

Blijkbaar een concencus om de lage prijs mogelijk te maken?

Heel jammer van Apple, het is te hopen dat dit firmwarematig op te lossen is.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2008 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 15:08:
Heb gisteren de rode 16 GB binnen.

Ben zeer tevreden op één ding na, de clickwheel.
Op verschillende fora en reviews blijkt dat de clickwheel minder precies en gevoellig is dat de vorige generaties.

Ik dacht dat het wel zou meevallen, maar het is ten zéérste merkbaar en heel irritant (heb zelf de 2e en 3e generatie gehad).

Blijkbaar een concencus om de lage prijs mogelijk te maken?

Heel jammer van Apple, het is te hopen dat dit firmwarematig op te lossen is.
Bij een van de oude iPod's die ik heb gehad was dit in eerste instantie ook. Toen werd dit ook opgelost met een firmwareupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

BillSpaarbank schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 16:07:
[...]

Bij een van de oude iPod's die ik heb gehad was dit in eerste instantie ook. Toen werd dit ook opgelost met een firmwareupdate.
Ik moet zeggen dat ik met m'n zwarte 16gb daar geen problemen mee heb. clickwheel reageert erg precies.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtbrainz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-09 17:43
Hoe zit 't met de geluidskwaliteit van deze nano eigenlijk? Ik heb nu tijdelijk een 3G iPod nano te leen van een collega en vind het geluid daarvan een beetje crappy.. het is zeg maar een beetje een 8-bit geluidskwaliteit.
Zelfde muziek met zelfde koptelefoon op m'n notebook klinkt een stuk zuiverder.
Weet iemand wat de verhouding tussen de 3G en 4G iPod nano is hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBang
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 15:05

FlashBang

Hoi.

Verwijderd schreef op maandag 29 september 2008 @ 17:24:
[...]

Waaw! Jij hebt dus zowaar 8 euro uitgespaard. Idd, als het daarop aankomt, mooi!

Ik heb m'n zwarte 8GB twee weken geleden gewoon uit het rek geplukt in de lokale mediawinkel (2 km fietsen) a 139 euro.
Nou, hij is binnen, en hij werkt perfect hier :)

Wat een mooi dingetje weer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-09 08:05
mtbrainz schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 18:40:
Hoe zit 't met de geluidskwaliteit van deze nano eigenlijk? Ik heb nu tijdelijk een 3G iPod nano te leen van een collega en vind het geluid daarvan een beetje crappy.. het is zeg maar een beetje een 8-bit geluidskwaliteit.
Zelfde muziek met zelfde koptelefoon op m'n notebook klinkt een stuk zuiverder.
Weet iemand wat de verhouding tussen de 3G en 4G iPod nano is hiermee?
Dan denk ik dat er iets mis is met die nano :). Je kunt in elke Apple Store en zelfs bij een hoop Mediamarkten zelf de iPod nano 4G testen. Overigens is de geluidskwaliteit weer beter dan die van de nano 3G.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Hoedje schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 18:55:
[...]

Dan denk ik dat er iets mis is met die nano :). Je kunt in elke Apple Store en zelfs bij een hoop Mediamarkten zelf de iPod nano 4G testen. Overigens is de geluidskwaliteit weer beter dan die van de nano 3G.
idd ik gebruik vmoda vibe doppen, en kwa kwaliteit is ie net zo goed als de zune 30gb die ik eerst had, misschien nog wel beter. ieder geval zeer tevreden mee wat een strak ding _/-\o_

@D467: heb je wel in de instellingen het output op maximaal gezet. deze staat namelijk standaard op drie kwart ongeveer.

[ Voor 10% gewijzigd door Hubert op 01-10-2008 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D467 schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 21:59:

Je kan het ook in Itunes harder zetten per liedje(of allemaal selecteren), maar dat is ook een heel gedoe als ik er telkens een paar nieuwe liedjes bij zet.

http://volumebooster.tangerine-soft.de/ ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cammeliac
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21-07 13:03
Nou, na veel twijfelen over de prijs heb ik toch mijn eerste iPod gekocht, en daarbij ook mijn eerste Apple product. Om er niet teveel woorden aan vies te maken, hij is gewoon geweldig, click wheel werkt lekker, goed en helder geluid, makkelijk bestanden overzetten via iTunes, Coverflow werkt perfect en tsja. Het is elke euro waard.

Wel gelijk een jaar garantie bij aangesloten, want je weet 't maar nooit met die dunne dingetjes.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Mijn iPod Nano is ook binnen gekomen
Afbeeldingslocatie: http://94.100.114.21/369850001-369900000/369895501-369895600/369895519_5_yfQd.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://94.100.113.36/369850001-369900000/369895901-369896000/369895935_5_dOsj.jpeg

Hyundai SX2 N-Line (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-02-2023

ThaClown

Design is more then pretty...

Ik heb mijn gele 16GB nu een weekje en ben zeer tevreden!
Vooral de coverflow is erg soepel en werkt goed.
Door de 16GB pas al mijn muziek erop 14GB netjes met covers in album folders) en heeft dus alles een mooi plaatje :9

Video is zeer acceptabel, kijk regelmatig in de trein een aflevering van The Sopranos en dat is echt wel mooi hoor!
Tuurlijk geen spectaculair beeld maar voor zo'n klein scherm zeer mooi.

Het leukste vind ik dat je Via Itunes ook cover art aan je video's kunt geven.
Dus bijv de DVD hoes aan de serie en thumbnails aan de afleveringen...

Ok, het verplichte gebruik van iTunes is een groot nadeel maar ik ben een iPod fan voor het eerst! (had hiervoor een Cowon D2)

[ Voor 21% gewijzigd door ThaClown op 02-10-2008 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekeeghan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-08-2024
knip: nieuw topic

[ Voor 97% gewijzigd door koekeeghan op 03-10-2008 12:58 ]

A mind once stretched by a new idea never regains its original dimensions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 16:13

Licko

ZVDK

ThaClown schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 16:39:

Video is zeer acceptabel, kijk regelmatig in de trein een aflevering van The Sopranos en dat is echt wel mooi hoor!
Tuurlijk geen spectaculair beeld maar voor zo'n klein scherm zeer mooi.
zonde om t op zo'n klein schermpje te kijken :9

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D467

D467

[M]

Hubert schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 19:31:
[...]

@D467: heb je wel in de instellingen het output op maximaal gezet. deze staat namelijk standaard op drie kwart ongeveer.
Settings van de ipod toch? Ja die heb ik op max gezet, enkel gaan de meeste liedjes nog best zacht :')
Ik wacht wel tot er een hack uitkomt die met deze ipod wel werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Laatst online: 12-09 12:53
Ik denk dat ik er ook maar voor ga. Een groene, ben een beetje een natuur type :)

Ik heb nog geen ervaring met ipods, maar kan ik gewoon mijn (via torrents) gedownloade mp3's via Itunes uploaden naar de ipod?

Welke oordopjes zijn nu goed? Een oordop dat echt in je oor gaat zie ik niet zitten, heb al een gehoorbeschadiging (door een knal, niet door muziek).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, gisteren mijn 8GB exemplaar van Dixons ontvangen :) Afgelopen woensdag gekocht met 12.5% korting, wat uiteindelijk neerkwam op €122,49. Zeer nette prijs voor zo'n mooie speler.

Wel een verschil met mijn Nano 1G zeg :+ Scherm is echt super scherp :D Nu wachten op de reviews van de nieuwe in-ear phones :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga ook in ears bestellen denk ik. Ik ben daar altijd huiverig over geweest, maar nu begin ik te denken dat ze de oren meer ontzien dan gewone dopjes. Mits oordeelkundig gebruikt (zoals steeds met die dingen!!)

Met in-ears kan je volgens mij namelijk voor eenzelfde geluidservaring (op de trein of bus bvb) het volume veel lager zetten dan bij de gewone dopjes (in absolute range dan) omdat je het geluid van buitenaf meer tegenhoudt.

Andersom: om hetzelfde te horen als de inears moeten de gewone dopjes vaak snoeihard staan (bij mij toch, zeker in een trein of bus of nog iets van de dynamiek van m'n muziek te kunnen horen). Maar hoe je het zelf ervaart staat los van het feit dat de oordopjes dan nog steeds met volle geluidsdruk in je oren aan het pompen zijn.

Ik merk het vaak dat ik het toch wel 'voel' (niet echt pijn of zo, maar toch ongemakkelijk) terwijl ik toch de muziek niet als luid heb ervaren (trein) maar ze wel (absoluut gezien) luid stond op m'n iPod.

Beetje vage uitleg :X , maar er is een verschil tussen hoe je muziek ervaart en hoe ze luid ze staat, en die verhouding ligt volgens mij gunstiger met inears...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2008 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet wat je bedoeld :) Als ik in de bus zit hoor in vak de gesprekken nog, en dat wil ik juist niet :P Dan moet ik mijn iPod alleen wel erg hard zetten en ik wil ook geen gehoorbeschadiging oplopen...

Daarnaast is de kwaliteit van de muziek ook een stuk hoger met die in-ear phones, door de aparte tweeter en woofer driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
Verwijderd schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 15:38:
Ik weet wat je bedoeld :) Als ik in de bus zit hoor in vak de gesprekken nog, en dat wil ik juist niet :P Dan moet ik mijn iPod alleen wel erg hard zetten en ik wil ook geen gehoorbeschadiging oplopen...

Daarnaast is de kwaliteit van de muziek ook een stuk hoger met die in-ear phones, door de aparte tweeter en woofer driver.
Het probleem met in-ear pluggen is wel dat je geen goede referentie meer hebt van luidheid. Je gehoor past zich aan aan het geluid, maar kan al schadelijk zijn zonder dat het onprettig aanvoelt. Al boven de 80db loop je schade op, en daat zit je zo op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
Misschien een domme vraag, maar ...

Bij mijn IPOD heb een een wit houdertje of zoiets erbij gekregen. Hij lijkt nergens op te kunnen staan, waar is hij voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:25
honey schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 11:19:
Misschien een domme vraag, maar ...

Bij mijn IPOD heb een een wit houdertje of zoiets erbij gekregen. Hij lijkt nergens op te kunnen staan, waar is hij voor?
Die kan je bijvoorbeeld gebruiken in de iPod HiFi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mj2sL
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-08 11:59
honey schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 17:56:
[...]

Het probleem met in-ear pluggen is wel dat je geen goede referentie meer hebt van luidheid. Je gehoor past zich aan aan het geluid, maar kan al schadelijk zijn zonder dat het onprettig aanvoelt. Al boven de 80db loop je schade op, en daat zit je zo op.
Maar met de gewone oordopjes is het toch hetzelfde verhaal? Of bedoel je ten opzichte van het omgevingsgeluid? Dan nog hoef je niet per se een referentie te hebben om een acceptabel volume in te stellen volgens mij.

Dat boven de 80dB schadelijk is moet ik wel even nuanceren, want het gaat ook om de tijdsduur van blootstelling. Krijg je één keer 120dB op je oren, kun je rekenen op een beschadiging. Maar als je twee uur op 80dB luistert, heeft dat niet zoveel gevolgen. Het gaat erom dat je oren zich weer kunnen 'herstellen' van de volumeniveau's. 80dB is trouwens verschrikkelijk zacht, als je in een kroeg staat heb je al snel meer dan 100dB.

Als je bang bent voor gehoorbeschadiging (of erger wilt voorkomen) zou ik juist voor in-ears gaan, omdat die het omgevingsgeluid dempen zodat je niks hoeft te 'overstemmen' met volume. En als je gewoon van hard geluid houdt heb je in beide gevallen een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mj2sL schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 19:31:

Als je bang bent voor gehoorbeschadiging (of erger wilt voorkomen) zou ik juist voor in-ears gaan, omdat die het omgevingsgeluid dempen zodat je niks hoeft te 'overstemmen' met volume. En als je gewoon van hard geluid houdt heb je in beide gevallen een probleem.
Idd, ik begin m'n mening tov in-ears ook te herzien (zie hierboven). En je kan natuurlijk ook nog altijd de limiter in de iPod vastzetten, zodat je niet ongewild steeds luider gaat, in het geval dat je oren zouden wennen aan het geluid.

Ik merk gewoon dat ik m'n muziek altijd op 80% van de max van de iPod moet zetten om niet gestoord te worden door achtergrondgeluid. En dan nog hoor ik sommige passages van m'n muziek niet goed (geen techno dus, maar muziek met een grote dynamische range, ik zag maar iets als voorbeeld: musical)

Ben ik dan doof? In een vorig topic werd me dat wel gezegd, maar als ik nog achtergrond lawaai en gesprekken boven de dopjes uit hoor lijkt het me niet dat ik doof ben? Ik hoor dan gewoon de muziek minder goed (en ok, misschien lichtjes een minder goed gehoor :p )

Dus ondanks dat ik op 80% nog stééds niet fatsoenlijk alle passages van m'n muziek kan horen, zit de iPod wél de bijhorende geluidsdruk in m'n oren te pompen. Dus ondanks dat ik het niet als luid ervaar heb ik achteraf wel 'gevoelige' oren (geen pijn, wel voel ik dat de muziek te hard heeft gestaan)
Het lijkt me dat ik m'n oren dus meer spaar door in ears te gebruiken, die ik dan ook nog eens veel stiller kan zetten en waarschijnlijk ook een mooier geluid produceren.
Hoedje schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 19:44:
[...]

Sterker nog, zoals je al aangeeft is dat effect met gewone oordopjes veel erger. Je bent namelijk al gewend aan het omgevingsgeluid. Een leuke test daarvoor is bijv. om op het volume waarop je normaal in de bus luistert, eens in een stille kamer s'avonds of s'nachts te luisteren. Dan blijkt dat ie soms toch wel erg hard staat :o .
Daar ben ik ook best wel al van geschrokken... :X Dan kan ik echt het balkje op de helft gaan zetten, 's nachts in bed. Dan realiseer ik me natuurlijk dat het overdag véél en véél te luid staat, want dan kan het gemakkelijk 2 uur zijn dat ik op dat volume zit te luisteren. Noet goed, en toch doe ik het, omdat het omgevingsgeluid m'n muziek verpest :X

Ik ga misschien volgende week toch wel eens op zoek naar in-ears.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2008 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-09 08:05
Mj2sL schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 19:31:
[...]

Maar met de gewone oordopjes is het toch hetzelfde verhaal? Of bedoel je ten opzichte van het omgevingsgeluid? Dan nog hoef je niet per se een referentie te hebben om een acceptabel volume in te stellen volgens mij.
Sterker nog, zoals je al aangeeft is dat effect met gewone oordopjes veel erger. Je bent namelijk al gewend aan het omgevingsgeluid. Een leuke test daarvoor is bijv. om op het volume waarop je normaal in de bus luistert, eens in een stille kamer s'avonds of s'nachts te luisteren. Dan blijkt dat ie soms toch wel erg hard staat :o .

Ik ben van mening dat in-ears (mits je er verantwoord mee omgaat) veel beter zijn. Je hoeft namelijk niet het omgevingsgeluid te overstemmen. Natuurlijk moet je er wel mee oppassen, omdat ze veel meer dB kunnen produceren dan "normale" oordopjes. De gehoorschade kan dus veel groter zijn. Maar bij normaal gebruik, zal het beter zijn voor je oren :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lhoBas
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Hier ook een voorstander van in-ears. Ik heb bij mijn iPod in-ear oordopjes gebruikt. Ik zet dan de volumebegrenzing op ongeveer 1/3e van het maximum volume en als ik ga luisteren begin ik bij 0% volume en draai ik langzaam omhoog, tot het goed klinkt. Op die manier is de kans dat je je in-ears (al dan niet perongeluk) echt veel te hard zet erg klein :)

Daarnaast vind ik dat in-ear oordopjes vaak een stuk mooier geluid produceren dan normale oordopjes. Vooral bij muziek met erg veel instrumenten of details hoor je dat goed.

[ Voor 3% gewijzigd door lhoBas op 05-10-2008 19:55 . Reden: kromme zin aangepast... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
Veel voorstanders van in-ear hier :)

Ik heb er geen ervaring mee, maar is een andere nadeel niet dat je de omgeving niet meer hoort? Ik bedoel, op de fiets kun je ze beter niet in hebben toch, ... bus van links hoor je niet meer en ... klap :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vyo
  • Niet online

Vyo

honey schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 20:49:
Veel voorstanders van in-ear hier :)

Ik heb er geen ervaring mee, maar is een andere nadeel niet dat je de omgeving niet meer hoort? Ik bedoel, op de fiets kun je ze beter niet in hebben toch, ... bus van links hoor je niet meer en ... klap :'(
Ik moet hier op een fietspad langs het spoor fietsen, en daar hoor je een trein wel door de in-ears heen. Het is een wel probleem dat veel sterker wordt in het donker, en bij een kruising is het inderdaad altijd goed uitkijken! Voor de zekerheid heb ik meestal dan ook maar één oortje in.

Het grote voordeel vind ik trouwens juist terug in het OV, ik hoor het omgevingsgeluid (en vooral de mensen) niet meer en dat is me daar goud waard _/-\o_ bovendien hoeven ze dus ook veel minder hard om dat te bereiken, dus het fenomeen dat andere mensen met jou kunnen meeluisteren doet zich ook niet meer voor als het goed is :) zo ja zou ik toch maar eens een gehoor-onderzoekje overwegen >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 17:13
Ik gebruik ook al jaren in-ears voor mijn iPod, nadat ik merkte dat heel de bus mee kon luisteren naar mijn livesets.
Geloof mij, dat kan niet goed zijn voor je oren!

Inmiddels heb ik zo'n 5 setjes versleten (Sennheiser, Philips, Sony, JVC, Apple) en het meest ben ik te spreken over de sonys. Niet duur (34,95), gewoon een enkele driver maar een heerlijk geluid. Persoonlijk vind ik het asymmetrische kabeltje ook fijn zodat ik mijn oordoppen uit kan doen en los kan laten, zonder dat ze op de grond vallen.

Ik merk dat mijn volume nu vaak maar op de helft staat, en het een stuk rustiger luistert. Gewoon omdat je minder last hebt van omgevingsgeluid dat je gaat overrulen.

Oh en wat betreft die Nano 4G... ik kan niet wachten totdat mijn 3G er mee kapt ;)

[ Voor 5% gewijzigd door pimsaint op 06-10-2008 13:04 ]

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
pimsaint schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 13:03:
Ik gebruik ook al jaren in-ears voor mijn iPod, nadat ik merkte dat heel de bus mee kon luisteren naar mijn livesets.
Geloof mij, dat kan niet goed zijn voor je oren!
Bij gewone dopjes, verdwijnt er een groot deel de ruimte in. Dit komt niet in je oor. Het geluid moet je wat harder zetten. Bij in-ear dopjes gaat er meer geluid in het oor, maar het geluid kun je zachter zetten. Dat maakt netto dus toch niks uit?

Zijn er ooit onderzoeken gedaan tussen de twee?
Oh en wat betreft die Nano 4G... ik kan niet wachten totdat mijn 3G er mee kapt ;)
Ik heb het gevoel dat dat snel gaat gebeuren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mj2sL
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-08 11:59
honey schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 16:54:
[...]

Bij gewone dopjes, verdwijnt er een groot deel de ruimte in. Dit komt niet in je oor. Het geluid moet je wat harder zetten. Bij in-ear dopjes gaat er meer geluid in het oor, maar het geluid kun je zachter zetten. Dat maakt netto dus toch niks uit?

Zijn er ooit onderzoeken gedaan tussen de twee?

[...]

Ik heb het gevoel dat dat snel gaat gebeuren. ;)
Ehm, het gaat erover dat in-ears van zichzelf omgevingsgeluid dempen. Stel een normale situatie in de bus voor, met de standaard oordopjes (genoemde dBs zijn alleen als voorbeeld!!) Misschien is het omgevingsgeluid wel 90dB. Je moet je muziek zo hard zetten dat je ook de wat zachtere stukken nog kunt horen, tussen dat omgevingsgeluid. Uiteindelijk loop je met bijv. 100dB op je oren (omgevingsgeluid en de mp3spelert bij elkaar).

Stel dat je inears gebruikt in diezelfde bus. De bus had 90dB omgevingsgeluid, maar de inears dempen. Laten we zeggen 15dB (dat is een reële waarde). Heb je dus 90-15= 75dB op je oren. Je hoeft nu nog maar 75dB omgevingsgeluid te overstemmen, waardoor je totaalvolume misschien 85dB is.

Wat probeer ik uit te leggen: het aantal decibels dat in-ears dempen, is ongeveer gelijk aan het aantal decibels dat je minder hebt. Dempen de inears 15dB, heb je dus 15dB minder geluid op je oren.

Een en ander wordt natuurlijk vertekend door de andere klank en pasvorm en dergelijke, maar je muziek hoeft veel minder hard! Daar hoeft niks aan onderzocht te worden, dat is gewoon te beredeneren als je iets afweet van dB's, demping en omgevingsgeluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 13:39
Verwijderd schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 20:13:
Om mezelf maar eens te quoten:

[...]

Voor degenen die het nog weten willen: Ik heb gister een iPod nano van 8GB gekocht en er inmiddels al wat mee gespeeld. Rhytyhmbox ziet de iPod wel, je kunt er liedjes heen slepen, maar vervolgens kun je ze niet afspelen op je iPod. Het kopieren duurde ook veeeeel te lang. De iPod ziet ze gewoon niet. Rare bug (heeft de 4G een andere manier van opslaan dan de 3G of ouder?)

Gtkpod lijkt het ook niet te doen

Daarna met Songbird aan de slag geweest. En dat ging beter. Liedjes er heen slepen werkt en ze staan er zo op. Vervolgens zijn ze ook af te spelen op de iPod. Twee dingen die mij opvielen aan songbird was dat Album covers nog niet ondersteund worden en dat ik op wonderbaarlijke wijze sommige MP3tjes niet naar mn iPod kan slepen. Hoe dat komt ben ik nog niet over uit...., maar het meeste werkt.
Ondertussen al verder geraakt? Ik draai suse en wil ook heel graag een nanootje, maar dan moet die wel werken natuurlijk, liefts zonder naar windows te booten uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Zoutvat schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 20:53:
[...]

Ondertussen al verder geraakt? Ik draai suse en wil ook heel graag een nanootje, maar dan moet die wel werken natuurlijk, liefts zonder naar windows te booten uiteraard.
Virtualbox misschien een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-12-2024
iPod Nano bezitter meld zich :) vanmiddag de 4G 4GB versie op de kop getikt in Zwolle in het groen. Wat een schatje O+ niet heel erg rare dingen tegengekomen kwam van een shuffle 2G dus dit is wel een hele fijne verbetering al vond mijn portemonee van niet :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
Megajr schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 21:20:
iPod Nano bezitter meld zich :) vanmiddag de 4G 4GB versie op de kop getikt in Zwolle in het groen. Wat een schatje O+ niet heel erg rare dingen tegengekomen kwam van een shuffle 2G dus dit is wel een hele fijne verbetering al vond mijn portemonee van niet :+ .
Mooi he?! Ik heb ook een 4gb versie en ook de groene ... :9~

Welk hoesje heb je eromheen? Ik heb nog geen bsecherming, maar wil het nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05:02
Kom er net achter dat me nano nu niet meer oplaad in de auto via me JVC ipod aansluiting. Ff google levert helaas het volgende op:
iPod classic (120 GB), iPod touch (2nd generation), and iPod nano (4th generation) do not support FireWire and will not charge from any FireWire-based power source.
Snap alleen niet waarom ze zo'n functie eruit halen :?
Bediening werkt gelukkig nog wel

[ Voor 6% gewijzigd door The-Source op 10-10-2008 12:54 ]

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
klaasbram schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 12:53:
Kom er net achter dat me nano nu niet meer oplaad in de auto via me JVC ipod aansluiting. Ff google levert helaas het volgende op:

[...]

Snap alleen niet waarom ze zo'n functie eruit halen :?
Bediening werkt gelukkig nog wel
Functie eruit >> chipje minder >> dunnere ipod. Die functionaliteit werd in principe al tijden niet meer gebruikt door apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Maverick schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 13:20:
[...]

Functie eruit >> chipje minder >> dunnere ipod. Die functionaliteit werd in principe al tijden niet meer gebruikt door apple.
Nano 3G werd het nog gebruikt en die is net zo dik als de 4G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:32
Heb vandaag een Universal Dock (welke inclusief remote komt). Blijkbaar kun je met de remote, het dock en de iPod geen muziek afspelen in iTunes? Voel me een beetje misleidt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
klaasbram schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 18:21:
[...]

Nano 3G werd het nog gebruikt en die is net zo dik als de 4G
Het chipje zat er nog wel in. Maar alleen voor opladen. Je kunt al generaties lang niet meer bestanden op je ipod krijgen mbv firewire. En de 4g is marginaal dunner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Maverick schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 08:31:
[...]

Het chipje zat er nog wel in. Maar alleen voor opladen. Je kunt al generaties lang niet meer bestanden op je ipod krijgen mbv firewire. En de 4g is marginaal dunner.
Nou het erop zetten vind ik niet belangrijk want dat doe ik via me pc en via usb.
Alleen in me auto sluit ik de nano aan via een dock connector en blijkbaar is de techniek daarachter firewire. Maar nu kan ik dus niet meer afspelen en laden tegelijk wat met me 3G wel kon. (laad functie werkt helemaal niet ;) ) Als ik nu tijdens een lange auto rit (bv naar denemarken of zwitserland) kan ik niet meer non-stop luisteren omdat je dan ook een keertje moet bijladen via bv de sigaretten aansluiting.

Nu is voor mij de discussie wel voorbij want er iets aan veranderen kan toch niet meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pap3rclip
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-08 16:07
Ik heb me gisteren ook een zwarte Nano van 8Gb aangeschaft.
Nu heb ik verschillende compilatie cd's zoals Solid Sounds, Serious Beats, ... .
Dit zijn dus albums met 30 verschillende liedjes van verschillende artiesten. Als ik deze allemaal de cover van bv. Solid Sounds geef en ik activeer coverflow op de iPod dan laat hij ook 30x de cover van Solid Sounds zien omdat het 30 verschillende artiesten zijn. In iTunes kan je coverflow laten zien op album of artiest of ..., kan dit op de iPod ook op één of andere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

get info => aanvinken dat het een compilatie is? Iets anders zou ik ook niet kunnen verzinnen. Op de iPod kan je niet ordenen zoals in iTunes, tenzij je misschien via 'album' browst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pap3rclip
Bedankt! Zo heb ik het inderdaad op kunnen lossen.
(Alle compilaties aanvinken EN alle nummers zonder album-tag een enkele spatie als album geven en deze vervolgens ook allemaal als compilatie aanvinken, anders staan er nog allemaal vraagtekens tussen).
Beetje raar dat het via deze 'omweg' moet maar nu is de coverflow wel perfect zoals in de demo-filmpjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren avond een zilvere iPod Nano besteld in 8GB.
Ik ben benieuwd wanneer ik deze ga geleverd krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pap3rclip schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 15:42:
EN alle nummers zonder album-tag
Ik vind het niet zo vreemd. Van nummers zonder album tag kan je toch moeilijk verwachten dat iTunes daar iets mee doet in de manier waarop het albums weergeeft?

Dan zijn dat volgens iTunes gewoon losse nummers die bij geen enkel album horen.

En het attribuut 'compilatie' heeft op zich ook maar een betekenis bij nummers die in een album horen, dus waarschijnlijk moet je eerst een albumnaam hebben alvorens het een compilatie kan zijn.

Compilatie is bedoeld voor albums zoals Timbaland - Shock Value (of hit list albums), waar elk nummer van een andere artiest is, maar toch op één cd staan. Het wil ook wel eens helpen om, toegepast op dit voorbeeld, bij album artist één naam in te vullen. In dit geval: album artist= Timbaland. Mijn ervaring is dat hij het dan ook oppikt als compilatiealbum. Ik heb denk ik nog nooit dat vinkje gezet bij compilatie en toch blijven m'n albums netjes bij elkaar. (maar ik sorteer dan ook wel per album in iTunes)

Tipje, als je in iTunes een weergave wil van enkel die albums die je wel netjes getagged hebt met plaatje (zonder de rest). Zet dan bij elk volledig album in de 'grouping' tag dezelfde tekst. bvb 'volledig'. Maak dan een smart playlist die alleen die nummers weergeeft waarvoor 'grouping'= volledig en je hebt net hetzelfde als in die apple demo filmpjes ;)

En je kan rustig door jouw albums bladeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empulse
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-08-2023
Weet iemand waar foto's te vinden zijn van alle kleuren? Die ''plaatjes'' op Apple.nl geven niet echt een goed beeld van de werkelijke kleur. Heb zo hier en daar wel een foto gevonden, maar niet één foto met alle kleuren...

TK - Invisible Shield voor Macbook Pro 15'' Unibody in V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Empulse schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 10:57:
Weet iemand waar foto's te vinden zijn van alle kleuren? Die ''plaatjes'' op Apple.nl geven niet echt een goed beeld van de werkelijke kleur. Heb zo hier en daar wel een foto gevonden, maar niet één foto met alle kleuren...
http://flickr.com/search/?q=ipod%20nano%204g&w=all

Daar staan redelijk wat foto's van alle kleuren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empulse
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-08-2023
Dank je! Had de zilveren reeds besteld met mijn nieuwe Macbook, maar ik denk dat ik het bij zilver houd.

TK - Invisible Shield voor Macbook Pro 15'' Unibody in V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Laatst online: 09:38
Misschien dat mijn vraag hier niet terrecht is, maar dan moet ie maar verplaatst worden. :-)
Ik snap die reclame van Mediamarkt niet. Ze bieden de nieuwe Nano aan (volgens de plaatjes) en zetten erbij dat het om het 4Gb model gaat voor 99 euro. Er is helemaal geen nieuwe Nano van 4 Gb en de 8 Gb kost 139 normaal, dus geven ze dan een korting van 40 euro?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 19:25
rimave schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 21:06:
Misschien dat mijn vraag hier niet terrecht is, maar dan moet ie maar verplaatst worden. :-)
Ik snap die reclame van Mediamarkt niet. Ze bieden de nieuwe Nano aan (volgens de plaatjes) en zetten erbij dat het om het 4Gb model gaat voor 99 euro. Er is helemaal geen nieuwe Nano van 4 Gb en de 8 Gb kost 139 normaal, dus geven ze dan een korting van 40 euro?
De iPod nano 4G is wel degelijk in 4GB gemaakt. Maar direct na de release is het een EOL geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pap3rclip
4GB kost 119 en kan je ook gewoon in de winkels kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Laatst online: 09:38
Ik ben er inderdaad al achter:

De Belgische APR Lab9 vertelt aan OMT dat resellers deze week tijdelijk en beperkt de nieuwe iPod nano 4 GB konden bestellen. Het model is bij uitkomst direct echter end-of-life verklaard waardoor er geen nieuwe meer gemaakt worden als de huidige voorraad op is. Waarom de 4 GB dan überhaupt gemaakt is blijft een raadsel. Feit blijft dat het model tijdelijk te koop is voor € 119,- in alle 9 kleurtjes dus grijp je kans nu het nog kan. Deze 4GB nano 4G zou zomaar een gewild collectors item kunnen worden.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds eergisteren heb ik geen verlichting meer op mijn Ipod Nano :S
Soms werkt de verlichting wel even (vrij kort) wanneer ik de Ipod opstart.
Bij de instellingen staat dat de verlichting altijd aan is, helderheid is ook goed.
Vanmorgen deed de verlichting het wel weer voor ongeveer 4 minuten, weet iemand hier iets van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:06

aerofreak

Steve Jobs

Misschien even in iTunes op herstellen drukken, of even een hard reset uitvoeren en anders terug gaan naar de winkel.

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekeeghan
Ik krijg coverflow/albumart niet goed aan de praat. Ik weiger iTunes te gebruiken en heb nu een goed alternatief: Sharepod. Het enige obstakel dat ik nog heb is het aan de praat krijgen van Coverflow. Eigenlijk zou ik het liefste coverflow uitzetten en het display gebruiken voor tekst, maar dat kan niet. Omdat zo een groot deel van het display gereserveerd is voor albumart wil ik het ook werkende krijgen.

Ikheb middels Album Cover Art Downloader mijn mp3's verrijkt met de covers in de ID3 tags. Maar toch werkt het niet. Als ik dan via Sharepod de bestande op de iPod zet zie ik geen cover art. Ik kan in Album Cover Art Downloader ook de grootte instellen. Kan het aan de grootte van de plaatjes liggen? Ik lees dat iTunes normaal aparte bestandjes op de iPod zet en dat de gegevens niet direct uit de bestanden gelezen worden. Volgens de site van Sharepod moet dit werken. Wanneer ik ook in Sharepod een bestand open zie ik geen artwork verschijnen. Hier gaat dus iets mis denk ik.

[ Voor 22% gewijzigd door koekeeghan op 19-10-2008 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk om je nano met een wachtwoord te beschermen? Kan de optie nergens terugvinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 23:53
Extra's ->Schermslot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geldt de actie van apple mania nog? Ik kon niets vinden op mediamarkt site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:06

aerofreak

Steve Jobs

nope. Was van16 tot 18 oktober.

[ Voor 12% gewijzigd door aerofreak op 21-10-2008 19:08 ]

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net ipod nano gehaald bij bcc voor 97,50.

Eerste indruk
Dun, heel dun! Voel een breekbaar aan als je hem voor het eerst in je hand hebt, maar als je hem wat vaker in je hand hebt gehad voelt hij toch niet zo breekbaar meer aan. Ziet er netjes afgewerkt uit.

Pluspunten
- Dun
- Licht
- Voelt lekker aan
- leuke spelletjes :+

Minpunten
- Itunes
- 1 keer vastloper gehad, maar met simpelweg resetten is het weer over.

Conclusie
Prachtige mp3 speler voor weinig geld,

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2008 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekeeghan
Heb mijn eigen probleem met Coverflow opgelost door de nieuwe firmware erop te zetten. Nu werkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hercul3s
koekeeghan schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 13:12:
Heb mijn eigen probleem met Coverflow opgelost door de nieuwe firmware erop te zetten. Nu werkt het.
Nieuwe firmware? Versie 1.0.2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekeeghan
Hercul3s schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 11:50:
[...]

Nieuwe firmware? Versie 1.0.2?
Yep, Versie 1.0.2.

Overall ben ik vrij tevreden over de 4G. Maar toch vond ik mijn oude 2G eigenlijk beter vanwege de eenvoud. Om enkel muziek te luisteren was die eigenlijk perfect voor mij. Na de ipod een tijd gebruikt te hebben vallen me twee dingen tegen tov mijn oude 2G ipod. Het nieuwe grote display wordt niet handig gebruikt. Het is vrijwel helemaal gevuld met albumart (als het eenmaal werkt) en de drie velden die je ZEKER wil zien, artiest, album en titel, passen niet eens tegelijk op het scherm! Artiest en album worden afgewisseld. Alles moet wijken voor albumart.

Daarnaast heb ik het idee dat het clickwheel van mijn oude pod beter reageerde. Misschien komt dat door het gebogen design. Na de dikke 3G is de gebogen 4G ook niet ideaal wat dat betreft. Het display geeft reflecties en volgens werkt het clickwheel ook iets minder goed.

[ Voor 70% gewijzigd door koekeeghan op 25-10-2008 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZakHooi
Heb je het over de firmware voor de NANO 4G ??
Zo ja, waar is die te downloaden en waar vind ik een changelog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekeeghan
De firmware kan je alleen met iTunes updaten. Changelog zou ik niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZakHooi
koekeeghan schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 22:38:
De firmware kan je alleen met iTunes updaten. Changelog zou ik niet weten.
Ik gebruik geen iTunes, ik heb alleen linux en gebruik gtkpod.

Is die update niet zonder gebruik van itunes uit te voeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Ik heb uiteindelijk toch een nanotje gekocht. Onder linux werkt het redelijk, spijtig van de coverflow, maar dan zet ik mijn muziek er wel op onder windows. Het grootste nadeel is de geluidskwaliteit. Echt helder klinkt alles niet. Zeker niet te vergelijken met de mp3 die ik ervoor had, de creative zen vision:m. Dat geluid was toch een orde hoger. Veel meer details. Dat mis ik nu toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekeeghan
@ zoutvat: was die echt Zen zoveel beter? Heb je met de Zen dopjes ook de iPod geprobeerd? Zelf gebruik ik Creative EP-830 dopjes nu. De standaard Apple dopjes zijn echt heel mager iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-12-2024
Na een tijdje gebruik maar een ding : _/-\o_ :9~ O+

Cover Flow is geniaal , Shake To Shuffle werkt prima en het groene kleurtje is ook erg mooi.

Edit:

Ik vraag mij toch af waar iedereen dat verschil in geluidskwaliteit vandaan haalt. Zit er zoveel verschil in ?

[ Voor 29% gewijzigd door Megajr op 27-10-2008 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.598 gaat dit passen is eigenljk voor een 2g bedoeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Megajr schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 08:51:

Ik vraag mij toch af waar iedereen dat verschil in geluidskwaliteit vandaan haalt. Zit er zoveel verschil in ?
Nee hoor. Dat is een idiote opvatting die vaak slechts gehanteerd wordt door mensen die zich geen eigen mening kunnen vormen. Het zit gewoon voor een groot deel tussen de oren, ze horen wat ze willen horen. Het is een harde analyse, maar dat is mijn mening...

Maar het is nu eenmaal de gewoonte (en 'mode') om zeikerig te doen op alles waar apple op staat. Zie op internet alle nerdjes in hordes over elkaar heen vallen om elkaar zo veel mogelijk na te papegaaien over 'hoe brak de iPod wel niet is'. Vaak hebben ze nog niet eens een eigen ervaring met een iPod product, maar willen ze toch de eerste zijn om het gezegd te hebben. Het is een mantra dat een eigen leven is gaan leiden, en als automatisme en universle waarheid gepost wordt, enkel bedoeld om zich te profileren als: "kijk mij eens een audiofiel zijn". ;)

Het is gewoon de uitdrukking van een anticipatie die ze al hadden lang voor ze hun iPod aanzetten of aanschaffen.

Als je dan vraagt om een paar concrete puntjes op te noemen, weten ze vaak niet meer wat te zeggen, behalve dat het 'brak' is. :? Tot zover hun 'audiofiele kwaliteiten'. Hoe vaak lees je niet, 'jamaar apple is design, maar de geluidskwaliteit loopt sterk achter op ... ' :z Triest... Dit staven met grafiekjes of data om tot een kwalitatieve analyse te komen, kan uiteraard niet, omdat ze dan misschien moeten inleveren om hun overdreven stellingname. Om wat voor reden dan ook is het 'stoer' om zo tegen een 'hype' te reageren omdat een 'hype' een inbreuk zou zijn op hun individualiteit of automatisch zou betekenen dat het product slecht is. (en 'hype' is een vies woord, want hype ontstaat enkel door dat soort sukkels die zichzelf en hardware veel te serieus nemen, principieel zijn en in hokjes denken, get a life denk ik dan) Jammer, die volslagen op niets gestoelde emo-associaties (hype=brol, hoe dan ook)

Trouwens, al sinds de eerste nano, en vooral de tweede, staat de nano gekend als een uitstekende audioperformer met goede audioprocessing en kwaliteit van de bovenste plank in mp3 wereld. En laten we ook vooral de 1G shuffle niet vergeten die veel reviewers erg verbaasd heeft (op het gebied van audiokwaliteit). En dit uit monde van professionele reviewsites, en niet van een stel pubers met een 'gekleurde mening'.

Daarnaast, denken ze nu echt dat apple met al hun laboratoria, peperduur onderzoek en met de hoge verwachting die de consument heeft van een iPod (A merk) spelertjes op de markt zal zetten met de kwaliteit van de gemiddelde blokker mp3 speler? Ik heb al genoeg 'standaard' merkjes gehoord en geen enkele klinkt significant beter dan m'n nano('s), laat staan dat de nano veel slechter zou zijn. Apple hoeft zich ook trouwens totaal niet te haasten bij het op de markt brengen van een iPod. Ze zijn marktleider en de apparaatjes zijn 'done when it's done'.
Ze gebruiken trouwens vaak net dezelfde hardware, audioprocessors, IC's, noem maar op als andere merken. Of denken veel mensen nu echt dat daar ook tientallen varianten van zijn? Bijna alle hardware in die branche komt uit de foxconn fabrieken. Dus het is goed mogelijk dat hun 'superieure' iRiver spelertje dezelfde componenten heeft als de 'verfoeide' Nano.

En als laatste wens ik nog op te merken: zelfs al was de kwaliteit minder, WHO CARES? Het is een apparaat om mobiel muziek te luisteren. Bewegend (lopend, op de fiets) met achtergrondlawaai (in de auto, trein, bus)... Je zal met die parameters nooit dezelfde geluidservaring kunnen creëren als met een goede geluidsinstallatie in de woonkamer. En daar dienen die apparaatjes ook niet voor. Dus het is meer dan goed genoeg voor het gebruik waarvoor ze bedoeld zijn (en zelfs aangesloten op een goede receiver klinkt het geweldig, dus waar gaat het uiteindelijk nog over)

Volgens mij komt een groot deel van de frustratie voort uit het feit dat er geen volledig vrij in te stellen EQ inzit. :+ Want elke tweaker die naam waardig wil toch elke dag minstens een uur laveloos tweaken aan de instelling van een EQ op een mobiel geluidsapparaat!!! (en dat is dus onder hun stand...) _/-\o_ :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil binnekort de 16GB bestellen in het rood.
Nu zit ik te kijken welke inscriptie ik erop laat zetten.

Iemand die weet of je ook een artiestennaam erop mag laten zetten?

Edit:
Limited edition
No. 1 of 1
Is ook wel lache :)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2008 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lars019
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-08 12:21
Ik heb de blauwe 8gb besteld voor € 130, zou morgen moeten binnen komen.

Ik had eerst een Meizu M8, geweldig apparaat, maar het ordenen en vinden van muziek gaat daar gewoon moeilijk op.
Met een ipod + itunes zal dit een stuk beter lukken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
@alvi:

Heb je de test zelf al genomen? Neem eens een degelijke koptelefoon en ga eens horen bij een aantal verschillende merken. Ik zeg niet dat de geluidskwaliteit brak/heel erg slecht is. De ipod nano 4G klinkt zeker wel beter dan de gemiddelde mp3speler van €20. Ze is gewoon minder dan wat ik ervoor had. De nano heeft ook zeker veel pluspunten. Gebruiksgemak, design, mogemlijkheden etc. Ik heb die nano niet zomaar blind gekocht. (In het vet om aan te tonen dat ik niet zomaar tegen de ipod ben omdat het een hype is.)

Apple heeft zeker wel vorderingen gemaakt op het vlak van geluidskwaliteit. De eerste versies klonken ongeloofelijk kil, met weinig lage tonen. Wil je grafiekjes: http://phonephile.blogspo...6/ipod-bass-fall-off.html

En ja ik heb met een degelijke koptelefoon vergeleken.

editje: Ik heb ook een iRivertje gehad. Dat geluid was erg slecht. Veel te veel ruis. Dus iRiver vind ik zelf geen goed merk. Of toch dat model niet. Ik zeg ook niet dat creative altijd beter is op het gebied van geluidskwaliteit. de zen stone klinkt ook een beetje modderig met weinig detail in de hoge tonen.

[ Voor 26% gewijzigd door Teun_2 op 27-10-2008 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:04

eisbaer

Zie signature

Ik wil een dock kopen van mijn nano 4G. De dock van de iPhone 3G werkt goed is al aangegeven in dit topic. Iemand ervaring met de iPod nano dock? Die was oorspronkelijk voor de nano 2G maar het lijkt me dat-ie ook gewoon zou moeten werken met de nano 4G.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 18:26:
[...]
Apple hoeft zich ook trouwens totaal niet te haasten bij het op de markt brengen van een iPod. Ze zijn marktleider en de apparaatjes zijn 'done when it's done'.
Dat vraag ik me toch af. De iPhone 3G was echt niet "done" toen hij op 13 juli vrij werd gegeven, niet voor niets kwam er twee maanden later een enorme update met bugfixes uit. De nieuwe Macbook Pro die 14 oktober is uitgekomen is ook nog niet "done". Om van GPU te switchen moet er nu opnieuw worden ingelogd(!), dat kun je echt niet maken. Dat terwijl de hardware way meer aan kan (bron) (hopelijk komt hier wel een update voor).
Ieder jaar komt Apple met nieuwe iPods. Dit wordt gewoon verwacht. Er is dus wel degelijk een behoorlijke druk :p.

Voor de rest denk ik het prima te kunnen vinden in je post, hoor ;). Nu moet ik zeggen dat ik geen audio-expert ben, verre van dat :p.

🌞🍃

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Apple Media Devices Beleid.