Crypto.com Visa Kaart en App - Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 2 ... 59 Laatste
Acties:

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Tannas31
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 20-07-2023
Mede-auteur:
  • pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-04 04:37

pimsaint

2022.05.1 Breaking: Crypto.com to ditch staking rewards and reduce card rewards
2022.07.23 Card updates: Revision to merchant rebate benefit period
Onderstaande getallen en benefits zijn dus niet meer correct en worden z.s.m. bijgewerkt.

Poll: In welke tier zit jij?

Crypto.com VISA Kaart en App Ervaringen & Discussie Topic

Afbeeldingslocatie: https://cointelegraph.com/magazine/crypto-cards-2019/static/img/general/share-image-mob.png
Wat is een Crypto.com VISA Debit Card?
De CDC Visa Debit Card werd in 2019 door cryptoplatform crypto.com (toen nog MCO Visa Card) in Europa geintroduceerd en is een debit kaart die kan worden opgeladen met euros én cryptocurrencies. De voordelen, afhankelijk van de tier, op een rijtje:
  • Tot 8% 5% cashback op uitgaven met de kaart
  • Geen ATM toeslag op geldopname cash in binnen en buitenland
  • Gunstige wisselkoers en geen wisselkoerstoeslag
  • Rebates voor o.a. Spotify, Netflix, Amazon Prime, Expedia en AirBnB
  • Airport Lounge toegang voor 1 of 2 personen
  • Hoge stakebenefits, goodies en meer
De voordelen (card benefits) en limieten zijn afhankelijk van hoeveel CRO (de native platform token van Crypto.com) je in stake zet.

Overzicht Crypto.com VISA kaarten, kosten en baten
Midnight Blue
  • Gratis (geen stake vereist)
  • Plastic kaart
  • 1% cashback in CRO
  • Tot €200 per maand geen ATM fees
  • Tot €2000 per maand geen wisselkoerstoeslag
Met deze kaart heb je wél de lusten, niet de lasten. Tegenover een 'normale creditcard' die je wellicht aanvraagt om te kunnen betalen in het buitenland, is deze kaart gratis, geeft je een zeer gunstige wisselkoers in het buitenland (en dus ook bij on-line bestellingen in andere valuta), levert je 1% cashback op én je kan er tot € 200 per maand geld mee opnemen zonder kosten. Handig als je wilt besparen op je betaalrekening!

Vanaf de volgende tiers groeien de voordelen, maar moet je voor een bepaald bedrag aan CRO tokens vastzetten (staken):

Ruby Steel
  • Vereist een stake ter waarde van €350 in CRO voor tenminste 180 dagen
  • Luxe donkerrode kaart van metaal
  • 2% 1% cashback in CRO
  • Tot €400 per maand geen ATM fees
  • Tot €4000 per maand geen wisselkoerstoeslag
  • Rebates voor Spotify in CRO
Jade Green & Indigo Blue
  • Vereist een stake ter waarde van €3.500 in CRO voor tenminste 180 dagen
  • Vanaf dit level krijg je 10% 4% (apy) staking rewards op de vereiste CRO stake
  • Hogere staking rewards in Crypto Earn
  • Luxe groene of indigo kaart van metaal
  • 3% 2% cashback in CRO
  • Tot €800 per maand geen ATM fees
  • Tot €10.000 per maand geen wisselkoerstoeslag
  • Rebates voor Spotify en Netflix in CRO
  • Airport Lounge toegang voor 1 persoon
Frosted Rose Gold & Icy White
  • Vereist een stake ter waarde van €35.000 in CRO voor tenminste 180 dagen
  • 10% 8% (apy) staking rewards op de vereiste CRO stake
  • 5% 3% cashback in CRO
  • 2% extra interest op stakes in Crypto Earn (in CRO)
  • Tot €800 per maand geen ATM fees
  • Tot €15.000 per maand geen wisselkoerstoeslag
  • Rebates voor Spotify, Netflix, Amazon Prime en Expedia in CRO
  • Airport Lounge toegang voor 2 personen
  • Crypto.com Private
Meer informatie over CRO staking voor de kaarten vind je hier, en een overzicht van de benefits in de tabel hieronder of op de Rewards & Benefits pagina van Crypto.com. Houd er rekening mee dat het upgraden/vervangen van een fysieke kaart €50 kost. Het is ook mogelijk om een upgrade te doen naar een volgende tier met behoud van je huidige kaart, al gaat dat ten koste van sommige benefits.
Afbeeldingslocatie: https://downloads.intercomcdn.com/i/o/313748545/a8f06a7371cc04231b0c9011/Crypto.com+Visa+Card+-+Staking+Requirement_Mar+2021.png

De crypto.com app
Het aanvragen, beheren en aanvullen van de debit kaart doe je in de crypto.com app [Android / iOS].
(niet te verwarren met de aparte Crypto.com Exchange app en Crypto.com Defi wallet app)

Daarnaast kan je in deze app onder andere:
  • Cryptocurrencies kopen en verkopen, eventueel automatisch (recurring buy)
  • Cryptocurrencies versturen en ontvangen
  • Cryptocurrencies staken voor het ontvangen van staking rewards
  • Cryptokoersen in de gaten houden en prijsalarm instellen
  • Cadeaukaarten kopen en versturen met korting
  • Cashbacks bekijken en de VISA kaart beheren

Opwaarderen van de wallet
Omdat het een debit card betreft, vergelijkbaar met een pinpas, moet er saldo beschikbaar zijn op de 'card wallet' bij crypto.com voordat je met de kaart kan betalen. De 'card wallet' opwaarderen kan op drie manieren:
  1. Opwaarderen met een andere credit/debit card. Dit is het snelste (direct) en kost je niets.
    Crypto.com accepteert VISA en Mastercard voor het opwaarderen van de kaart in EUR. Let er wel op dat dit alléén geldt voor de 'card wallet'. Andere wallets (zoals de fiat wallet) opwaarderen of crypto kopen met een credit card is alleen de eerste 30 dagen gratis. Daarna kost je dit 2,99% aan commissie. Meer info
  2. Een SEPA (IBAN) overschrijving naar de fiat wallet. Je kan een IBAN rekeningnummer aanvragen bij CDC om EUR over te schrijven naar de 'fiat wallet' (Accounts -> Fiat -> Transfer” > “Deposit” > “Eur”). Dit rekeningnummer (in Litouwen) is uniek en je hoeft bij de overschrijving geen betalingskenmerk in te voeren. Let er wel op dat je alleen geld over kan maken van een rekening met dezelfde naamstelling als het crypto.com account en het kan een werkdag duren voordat het geld in de fiat wallet verschijnt. Meer info
  3. Directe verkoop van beschikbare crypto in de cryptowallet. De card wallet is ook op te waarderen door crypto uit de cryptowallet te verkopen. Dit is één van de bijzonderheden en gemakken van deze kaart, maar houd er rekening mee dat de verkoop in de app minder EUR oplevert dan op de exchange. Meer info
Mastercard, Apple Pay, Google Pay en Anti-embarrassment Curve
De crypto.com VISA debit kaart kent ook z'n nadelen. Zo moet er altijd genoeg saldo beschikbaar zijn op de kaart, wordt de kaart (nog) niet overal geaccepteerd, is de kaart niet toe te voegen aan betaalapps zoals Apple Pay en is het vervangen van de kaart met 50 euro zeer prijzig te noemen.

Veel gebruikers van de crypto.com kaart koppelen deze dan ook aan Curve, de 'all-in-one-money app' waarin je de CDC kaart kan koppelen aan een virtuele én fysieke MasterCard. Dat heeft onder andere de volgende voordelen:
  • Eén fysieke Mastercard waaraan je verschillende VISA/Mastercard kaarten kan koppelen
  • Curve ondersteunt Apple/Google/Samsung Pay (en dus indirect de de CDC kaart)
  • Je kan een 'back-up' creditcard instellen zodat je ook kan betalen als je even geen saldo hebt bij CDC (anti emberasment mode)
  • Go back in time
  • Iets uitgebreidere koperbescherming
  • De (Curve) Mastercard lijkt wat breder geaccepteerd dan VISA Debit Cards
  • De virtuele kaart van CDC kan direct gekoppeld worden aan Curve, waardoor je niet hoeft te wachten op ontvangst van een nieuwe/vervangende kaart.
Let er wel op dat je voor de rebates (bij o.a. Spotify en Netflix) direct met de CDC kaart betaalt omdat er hier en daar berichten opduiken van gemiste rebates bij gebruik van curve. Ook hanteert Curve een extra wisselkoersopslag in het weekend.

Met de onlangs aangekondigde uitfasering van Maestro en V-pay in Nederland is de verwachting dat de acceptatie van de VISA debitcard op korte termijn een vlucht zal nemen.

Acceptatie: Vaste lasten betalen met de Crypto.com Visa Debit Card
Naar idee van Tweaker @Xqlus1ve alvast een lijstje met leveranciers voor de vaste prik die de kaart accepteren:
  • Amazon, Apple (TV, iCloud, App Store), Bol.com, Coolblue, Disney+, Google (Play store), Hello Fresh, Hema, HP Insta Inkt, Kruidvat, Microsoft (Office365), Nest Aware, Netflix, Park mobile, PayPal, Spotify, Swapfiets, Yellowbrick, Vattenvall, Videoland, Wehkamp.

FAQ Crypto.com VISA kaart
Kan ik overal waar ik kan pinnen betalen met de CDC kaart?
Nee, je kan alleen met de CDC kaart betalen daar waar men VISA accepteert, of Mastercard wanneer je curve gebruikt. In tegenstelling tot veel andere landen kent Nederland nog veel merchants die geen Visa/Mastercard accepteren, maar dat gaat de komende maanden gelukkig veranderen. Een lijstje met bedrijven die de CDC accepteren vind je hierboven.

Krijg ik overal cashback?
Nee, @TexMex wees erop dat bepaalde 'merchant categories or channels' zijn uitgesloten van cashback. De verwachting is dat we die vaker tegen gaan komen in de aanloop naar de uitfasering van Maestro/V-pay en de lijst vind je hier.

Mijn Spotify/Netflix abonnement is duurder dan de rebate. Krijg ik dit volledig vergoed?
Nee, er zit een maximum aan wat je terugkrijgt in CRO voor Spotify, Netflix en andere services. Voor alles wat je abonnement meer kost krijg je overigens wel netjes de standaard cashback. Je ontvangt de rebates direct na betaling van je abonnement en het is aan te raden om dit niet via Curve te doen.

Kan ik met de CDC kaart ook betalen aan de pomp?
Ja, je kan tanken met de crypto.com VISA card maar hier zitten wat haken en ogen aan. Zo moet er minimaal €125 euro beschikbaar zijn (plus het te tanken bedrag) dat wordt 'vastgezet' als borg voordat je kan tanken. Dit bedrag wordt later weer vrijgegeven, al kan dat een paar dagen duren. Ook krijg je niet overal cashback en het is niet helemaal duidelijk wanneer/waarom niet. Meer informatie hier en hier.

Werkt de kaart ook in het buitenland?
Zeker en dit is in veel gevallen zelfs gunstiger dan het gebruik van andere kaarten. Zo hanteert de kaart een erg gunstige wisselkoers zonder koersopslag (ook in het weekend, in tegenstelling tot Curve) en kan je tot een bepaald bedrag, afhankelijk van de tier, ook cash opnemen uit een geldautomaat zonder toeslag.
Let er wel op dat je internationale betalingen 'aanzet' binnen de app, en controleer de limieten voor 'gratis' geldopnames en vrijstelling van wisselkoersopslag. Nog wat aandachtpuntjes voor gebruik in het buitenland vind je in deze post.

Wat gebeurt er na 180 dagen met mijn stake?
Na 180 dagen heb je in principe de volgende opties:
  1. Je onderneemt geen actie en laat de stake staan. Je behoudt de staking/card benefits ongeacht de dagwaarde van de stake en kan vanaf dat moment iedere dag beslissen om te unstaken. Persoonlijk zou ik voor deze optie gaan als de stake minder waard is geworden of wanneer je niet zeker weet wanneer je in de toekomst zou willen unstaken
  2. Je unstaked, roomt winst af en staked opnieuw de benodigde CRO voor 180 dagen. Je behoudt de staking/card benefits en hebt wat extra zakgeld, maar de nieuwe stake staat wel weer voor 180 dagen vast
  3. Je unstaked. Wanneer je dit doet blijft je kaart wel werken, maar komen de card/staking benefits te vervallen. Het verschil in benefits tussen een kaart mét en zonder stake kan je vinden op deze pagina (klik op de Compare Staking and Non-staking Benefits slider)
Kan ik ook binnen 180 dagen un-staken?
Nee, binnen 180 dagen kan je niet unstaken. Je kan wel te allen tijde upgraden naar een hogere card tier.

Kan ik de Airport Lounges op Schiphol gebruiken? En waar nog meer?
Vanaf de Jade Green/Royal Indigo card tier heb je toegang tot meer dan 1200 Aiport lounges wereldwijd. Je kan onder meer terecht bij:Let er wel op dat je eerst LoungeKey moet activeren. Dit kan ook al met de virtuele kaart, maar let erop dat je ook in LoungeKey de kaartgegevens bijwerkt na activatie van de fysieke kaart.
I.v.m. de huidige pandemie kunnen de openingstijden op de website afwijken, check ook voor bezoek even de LoungeKey app voor beschikbaarheid!

Kaart upgraden
Let op: vermoedelijk gedreven door de rap gestegen waarde van CRO en alle media-aandacht voor crypto.com, lijken ze bij customer service moeite te hebben met het verwerken van card upgrade aanvragen. Uit ervaringen in dit topic blijkt dat:
  • De ‘staking-benefits’ direct ingaan na het upgraden van de stake. Je ontvangt vanaf dat moment (bonus)rewards op de card stake, geniet hogere rewards in Crypto Earn (ook op lopende stakes), krijgt bijbehorende rebates én ontvangt direct hogere cashback.
  • De chatbot zal je vragen naar nieuwe kaartkeuze en adresbevestiging
  • Het kan enkele dagen duren, maar uiteindelijk zal een operator deze berichten lezen en vragen om 50 euro beschikbaar te maken in de card wallet voor de re-issuance fee.
  • Bij bevestiging en controle van de gegevens zetten ze de aanvraag door naar het juiste team. De huidige kaart blijft werken totdat dit team de kaartupdate doorzet. Het is aan te raden om voor deze tijd het kaartsaldo te gebruiken als je dit liever niet een tijdje kan missen
  • Er zal een korte periode zijn tussen blokkering van de oude kaart en uitgave van de nieuwe, virtuele kaart. In deze tijd kan je dus niet betalen met je CDC kaart, let daarop bij lopende abonnementen. Wel kan je via Curve blijven betalen en ‘back-in-time’ gaan zodra de virtuele kaart is uitgegeven
  • Zodra de virtuele kaart is uitgegeven kan je in het kaartmenu onder ‘physical card’ op ‘get now’ duwen om een nieuwe, fysieke kaart aan te vragen.
  • Let erop dat de kaartcodes van de virtuele en fysieke kaart van elkaar verschillen, en de kaartcodes van de virtuele kaart (zoals valid tru en cvc) komen te vervallen zodra de fysieke kaart wordt geactiveerd.
Een nieuwe kaart kost €50. Moet dit?
Je kan er voor kiezen om te upgraden zonder vervanging van je huidige kaart. Je kan dit aangeven tijdens de chat die automatisch wordt geopend tijdens het upgraden en je bespaart hiermee €50. Je ontvangt dan wél alle staking en cashbacks benefits van de hogere tier, maar Lounge toegang en hogere ATM/FX zijn gebonden aan een fysieke kaart.

Welke kaart past het beste bij mij?
In dit artikel op Medium vind je een handige reken sheet om de voordelen per kaart uit te rekenen.

Crypto.com kaart aanvragen en $25 bonus
Het aanvragen van de kaart gaat via de crypto.com app uit de Play Store or App Store. Wanneer je een referral code gebruikt, bijvoorbeeld van een medeTweaker, krijg je een bonus van $25. Heb je al een crypto.com account aangemaakt? Geen probleem, je kan tot 5 dagen na aanmaken van je account een referral code invullen.

Zodra de kaart is aangevraagd en goedgekeurd krijg je een virtuele kaart waarmee je al direct online kunt betalen. Het ontvangen van de fysieke kaart kan weken duren, maar via Curve kan je offline (Apple pay/Google Pay) ook alvast vooruit. Let erop dat de kaartgegevens van fysieke kaart anders zijn en die van de virtuele kaart komen te vervallen na activatie van de fysieke kaart.

Meer informatie en links
(CRO) StakingYouTube Video'sEn voor de echte fan

[ Voor 255% gewijzigd door pimsaint op 01-07-2023 03:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niann-Tsyr
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-04 22:20
Tannas31 schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 15:09:
Ik ben eigenlijk nieuwsgierig naar mensen zijn ervaring met de visa kaart van crypto.com. Ik heb zelf een tijdje de digitale versie gebruikt voor aankopen. Maar vraag me af of iemand goede/slechte ervaring heeft met de fysieke kaart met boodschappen/winkels breed. Ik kan mij namelijk goed voorstellen dat veel winkels VISA niet perse accepteren.

De digitale kaart gebruik ik al een tijdje en vind het ooit een makkelijke manier om indirect iets te kopen met mijn crypto.

Laat het horen :P
Er is al een visa topic over de Binance card. Daar kan je ongeveer dezelfde ervaringen lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjonk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-04 19:40
Ik wil wat ervaringen delen met de fysieke kaart. Qua supermarkten en in de meeste fysieke winkels is de acceptatiegraad aan de lage kant. Jumbo en Lidl zijn een van de weinige winkels die VISA accepteren. Maar gelukkig heb ik een LIDL in de buurt.
Online is toch het meeste winst te behalen.

Ik heb een 3% cashback Jade Green card dus behoorlijk wat CRO te staken (3500 euro). Helaas dik in de min nu omdat ik in maart had ingeslagen. Maar ik zie over 3 jaar wel hoe ik ervoor sta.
Je kan natuurlijk ook de lichtere variant met 1% cashback nemen alleen krijg je dan geen Netflix rebate maar nog wel Spotify.

It’s nice to be important but it’s more important to be nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Iemand nog meer ervaringen hiermee? Ik twijfel nog tussen zoiets als van Crypto.com of die Binance Card. Die laatste lijkt me wat betrouwbaarder, maar weet het niet zeker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
Ze zijn vergelijkbaar. Bij Crypto.com hoef je in euro’s minder te staken voor 2% cashback en je krijgt gratis Spotify. Bij Binance heb je het voordeel dat BNB mogelijk waardevoller is dan CRO.

Hoe dan ook: beiden koppelen aan de Curve app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niann-Tsyr
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-04 22:20
CyberMania schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 18:18:
Iemand nog meer ervaringen hiermee? Ik twijfel nog tussen zoiets als van Crypto.com of die Binance Card. Die laatste lijkt me wat betrouwbaarder, maar weet het niet zeker.
Je kan ook even googelen (which crypto credit card is best) naar reviews waar ze kaarten van Crypto.com, Binance, BlockFi, etc. vergelijken.
Deze bijv.: https://www.benzinga.com/money/best-crypto-credit-cards
Of deze: https://www.investopedia....tcoin-debit-cards-5114761

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-04 09:27

Swerfer

Hmm...

Late reactie, maar ik heb zelf de 3% versie van de crypto.com kaart. Zoals @baba420 zegt in ieder geval koppelen aan een Curve-kaart. Dan heb je Mastercard als backup voor als Visa niet wordt ondersteund. De Curve-kaart is gratis en binnen 10 dagen binnen. Daar kan je ook je virtuele crypto.com kaart aan koppelen. Dan hoef je dus eigenlijk geen fysieke kaart te hebben. Let op dat elke upgrade naar een andere kaart $50 kost. Twijfel je nog tussen de 2%, 3% of nog hogere kaart, kies dan gelijk de hoogste. Dat scheeld bij een ugrade dus $50. De eerste kaart die je kiest is altijd gratis, behalve de stake natuurlijk.

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:52
Swerfer schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 13:24:
Late reactie, maar ik heb zelf de 3% versie van de crypto.com kaart. Zoals @baba420 zegt in ieder geval koppelen aan een Curve-kaart. Dan heb je Mastercard als backup voor als Visa niet wordt ondersteund. De Curve-kaart is gratis en binnen 10 dagen binnen. Daar kan je ook je virtuele crypto.com kaart aan koppelen. Dan hoef je dus eigenlijk geen fysieke kaart te hebben. Let op dat elke upgrade naar een andere kaart $50 kost. Twijfel je nog tussen de 2%, 3% of nog hogere kaart, kies dan gelijk de hoogste. Dat scheeld bij een ugrade dus $50. De eerste kaart die je kiest is altijd gratis, behalve de stake natuurlijk.
Komt het dan vaak voor de mastercard wel en visa niet geaccepteerd worden? Dacht dat ze meestal beiden wel of beiden niet geaccepteerd zouden worden.

Curve heeft ook een max van 500 euro per maand voor de gratis versie zie ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freeki91
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-04 12:53
Ik heb beide kaarten (crypto.com en binance), maar gebruik op het moment alleen de crypto.com kaart omdat binance op het moment niet opgeladen kan worden met bankoverschrijving. Verder is het inderdaad in Nederland selectief waar je wel en niet kan betalen, Jumbo en AH volgens mij alleen in de grote steden (en daar is het zelfs niet altijd AH dordrecht centrum accepteerd geen cc); gebruik hem eigenlijk voor een aantal abbonementen, online aankopen en aankopen bij Dirk (die accepteerd volgens mij wel overal in NL CC).

Wat ik wel een punt vind (kan zowel voor als nadeel zijn) dat bankoverschrijvingen naar litouwen gaan, dus er minimaal een paar uur over doen voor die landen en je dus over je geld kan beschikken. Het alternatief is dat je het geld via een andere credit card er op zet, of een wat groter bedrag klaar hebt staan op je account zodat je je credit card kan laden.

Een ander afwegingspunt is dat bij Binance je je geld heen en weer over kan maken dus naar je credit card en naar je andere 'wallets'. bij Crypto.com kan je het alleen op je credit card zetten, er af halen betekend of even langs een pinautomaat of ergens iets kopen.

Verder kan je ook nog even naar de bestedingslimieten kijken (al moet je buiten contanten volgens mij best wat geld uit geven wil je boven de limieten komen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Nopheros schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 01:35:
[...]

Komt het dan vaak voor de mastercard wel en visa niet geaccepteerd worden? Dacht dat ze meestal beiden wel of beiden niet geaccepteerd zouden worden.

Curve heeft ook een max van 500 euro per maand voor de gratis versie zie ik.
Het komt niet vaak voor, maar wat ik wel weet is dat bij online betalingen bij Visa altijd een verificatie plaatsvind en bij Mastercard lang niet altijd. Vooral niet bij kleinere betalingen. Scheelt weer tijd bij betalingen. Verder kan Curve instellen om automatisch met een enkele creditcard te laten betalen mocht je CDC kaart niet genoeg saldo hebben. Verder heeft Curve 'back in time' waarmee je achteraf betalingen met de ene creditkaart om kan zetten in een betaling met de andere. Heb je dus een keer cashback misgelopen, kan je dat met Curve herstellen.

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Sinds een paar maanden kan ik geen CC meer gebruiken om top-ups te doen... De klantenservice kon er ook geen mededelingen over doen. Vraag me af waar dat aan ligt.

Verder wel een prima kaart, ik heb in een vroeg stadium de Ruby Steel aangevraagd en extra ingelegd als stake waardoor ik nu 3% cashback krijg. Wel jammer dat de referralbonus omlaag is gegaan, dat was een leuke bijverdienste.

• pimsaint
Het verbaast met dat dit topic eigenlijk niet zo héél actief hier. Die crypto.com kaart is best interessant, al is het alleen al omdat je 'gratis' spotify bij krijgt. Samen met curve helemaal een gouden combinatie. Helaas neig ik steeds meer naar het gebruik van de Binance kaart, omdat je daar zoals hierboven niet alleen geld óp de kaart kan zetten, maar er ook weer vanaf kan halen.

Maar wat ik juist het meest ideaal vind aan die kaarten, is dat je je crypto(winst) kan uitgeven zonder tussenkomst van de bank. Nu is het me alleen wel opgevallen dat je via de crypto.com veel slechtere rates krijgt voor crypto dan bij Binance. Is dat meer mensen opgevallen, en hoe gaan CDC kaarthouders hier mee om?

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

pimsaint schreef op donderdag 9 september 2021 @ 14:17:
Nu is het me alleen wel opgevallen dat je via de crypto.com veel slechtere rates krijgt voor crypto dan bij Binance. Is dat meer mensen opgevallen, en hoe gaan CDC kaarthouders hier mee om?
Tip: Join de officiele Crypto.com Dutch/Flemisch Telegram group:

https://t.me/Cryptocom_NL

[ Voor 8% gewijzigd door Swerfer op 10-09-2021 13:31 ]

• RisingSun
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:32
Wat ik wel een punt vind (kan zowel voor als nadeel zijn) dat bankoverschrijvingen naar litouwen gaan, dus er minimaal een paar uur over doen voor die landen en je dus over je geld kan beschikken. Het alternatief is dat je het geld via een andere credit card er op zet, of een wat groter bedrag klaar hebt staan op je account zodat je je credit card kan laden.
Jade Green hier, ik zie dit niet als een nadeel, ik heb altijd 500 USDC in flexibele earn staan tegen 8%. Als ik geld op de kaart wil laden gebruik ik de USDC hiervoor. Stort nieuw geld en zet dat weer in earn tegen 8% tot het weer nodig is :)

P.S ben stomverbaasd dat dit zo'n klein topic is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
RisingSun schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 21:23:
[...]
P.S ben stomverbaasd dat dit zo'n klein topic is.
Helemaal mee eens
Jade Green hier, ik zie dit niet als een nadeel, ik heb altijd 500 USDC in flexibele earn staan tegen 8%. Als ik geld op de kaart wil laden gebruik ik de USDC hiervoor. Stort nieuw geld en zet dat weer in earn tegen 8% tot het weer nodig is :)
Zou je dat nog eens toe willen lichten voor de leek, ik kan niet helemaal volgen. Waar komen die USDC's vandaan om de kaart te laten, en hoeveel kost je dat steeds aan conversie? Want ik neem aan dat zowel in 'inkomsten' als uitgaven voornamelijk in Euros zijn? En de moeite? Neem aan dat je iets wat in flexible earn staat niet 'on the fly' kan uitgeven? En is die 8% afhankelijk van jade green staking of gaat mij dat ook lukken met Ruby Red?

edit:
Ah 6% voor ruby red stake (eur 350) on flexible savings, 8% voor jade. Toch maar eens even flink CRO inslaan tijdens de volgende flash crash

[ Voor 12% gewijzigd door pimsaint op 14-09-2021 04:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bmic
  • Laatst online: 15-03 15:14
Klopt het dat voor Ruby Red je eerst 6 maanden 350€ in CRO moet staken? Op korte termijn dus niet echt een oplossing voor personen die een debit/credit kaart zoeken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patroo
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 22-04 17:23
Bmic schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 12:24:
Klopt het dat voor Ruby Red je eerst 6 maanden 350€ in CRO moet staken? Op korte termijn dus niet echt een oplossing voor personen die een debit/credit kaart zoeken?
Nee hoor, je kan gewoon een debit credit kaart hebben en gebruiken terwijl je CRO aan het staken bent. Heb dit nu sinds een klein maandje en alles lijkt prima te werken. Zodra je dat bedrag aan het staken bent kan je de kaart aanvragen.

Heb ook de Ruby Red, voornamelijk zodat ik Spotify als een vaste last kan wegschrijven en de cashback zonder vaste maandelijkse fee. Wel jammer dat er in NL weinig plekken zijn waarmee automatische incasso door middel van cc kan.
Twijfel of ik CDC blijf DCA'en zodat ik ook de upgrade kan doen met Netflix rebate en aanvullende CRO rewards; vind 3500 euro in CDC wel veel...

[ Voor 12% gewijzigd door Patroo op 14-09-2021 13:00 ]

• pjonk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-04 19:40
Patroo schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 12:53:
[...]

Nee hoor, je kan gewoon een debit credit kaart hebben en gebruiken terwijl je CRO aan het staken bent. Heb dit nu sinds een klein maandje en alles lijkt prima te werken. Zodra je dat bedrag aan het staken bent kan je de kaart aanvragen.

Heb ook de Ruby Red, voornamelijk zodat ik Spotify als een vaste last kan wegschrijven en de cashback zonder vaste maandelijkse fee. Wel jammer dat er in NL weinig plekken zijn waarmee automatische incasso door middel van cc kan.
Twijfel of ik CDC blijf DCA'en zodat ik ook de upgrade kan doen met Netflix rebate en aanvullende CRO rewards; vind 3500 euro in CDC wel veel...
Zelf heb ik een Jade Green waarbij je 3500 euro moet staken en dus NetFlix ook cadeau krijgt. Ik heb in maart CRO ingekocht, maar die stond toen behoorlijk hoog. Stond een tijdje 50% onder water, maar inmiddels zit ik weer op winst ook dankzij rebates en staking rewards. Ik zie het meer als een lange termijn investering en heb de hoop dat CRO in waarde blijft stijgen. Laat het zeker staan voor 3 jaar.

Ik kan natuurlijk niet in jouw financien kijken, maar als je nu CRO koopt is de kans groot dat je een te hoge prijs betaalt. Mocht CRO lekker dippen kan dat een mooi moment zijn om te upgraden.

It’s nice to be important but it’s more important to be nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RisingSun
pimsaint schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 03:57:
[...]

Helemaal mee eens

[...]

Zou je dat nog eens toe willen lichten voor de leek, ik kan niet helemaal volgen. Waar komen die USDC's vandaan om de kaart te laten, en hoeveel kost je dat steeds aan conversie? Want ik neem aan dat zowel in 'inkomsten' als uitgaven voornamelijk in Euros zijn? En de moeite? Neem aan dat je iets wat in flexible earn staat niet 'on the fly' kan uitgeven? En is die 8% afhankelijk van jade green staking of gaat mij dat ook lukken met Ruby Red?

edit:
Ah 6% voor ruby red stake (eur 350) on flexible savings, 8% voor jade. Toch maar eens even flink CRO inslaan tijdens de volgende flash crash
Sorry voor de late reactie!

Het voordeel is dat je de kaart kunt laden met USDC, dus die hoef je niet eerst te verkopen naar euro. Mooie van Flexible Earn is dat je het binnen 1 minuut kunt omzetten van earn naar de kaart.

Als ik geld overstort duurt het meestal 2 uur totdat het op CDC staat. Op deze manier heb ik altijd geld klaarstaan mocht (vrouw) plots last hebben van koopdrang :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19:44
Hier ook een Ruby steel user, erg tevreden mee.
Zo even uit mijn hoofd dit jaar gekocht met 2% cashback:

Zonnepanelen: €6400
Koelvries combinatie: €600
Vaatwasser: €720
Vrieskist: €540
En verder nog veel andere dingen onder de €500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBalkenende
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 25-10-2021
Ik heb de ruby red card maar merk dat ik hem nog niet overal kan gebruiken. Kan iemand mij vertellen bij welke supermarkten en welke grote winkels je deze kaart kan gebruiken en hoe de 2% cashback dan werkt. Moet je betalen in CRO of kan je ook gewoon met fiat geld betalen en cashback in CRO krijgen? En als je online aankopen doet moet de optie er toch zijn om crypto.com als betaalmiddel te kiezen of werkt de cashback ook al als je gewoon als betaalmiddel VISA kiest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dhrhagenees.cro
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-12-2024
Hier ook de Ruby maar wel digitaal, fysieke kaart moet ik nog binnenkrijgen. Ik doe al mijn betalingen via Curve.

Erg handig als je via je watch/telefoon wil betalen. Echter geen idee of dit bij Android ook kan.

Wanneer je online betaald kan je gewoon de gegevens van je Ruby card invoeren en krijg je cashback.

Je betaald volgens mij gewoon met Euro’s wat op je kaart staat.
Je kaart kan je opwaarderen via de Crypto.com app. Je kan daarvoor crypto gebruiken, je fiat of een andere creditcard.
Ik betaal via mijn fiat. Wellicht dat je fees moet betalen bij die andere twee opties.

Bij Albert Heijn kan je niet betalen met deze kaart. Bij de meeste Jumbo winkels wel.
Voor de rest is het gewoon proberen. Ik kon bijvoorbeeld bij Simon Levelt (Koffiewinkels) en Lacaselhabano betalen met de Ruby, wel via Curve.
Op het werk werkt dit zelfs bij de snoepautomaten. Een mars kost €0.90 en daar kreeg ik 0.15 CRO voor terug😃

Die cashback krijg je bij elke betaling. En gratis Spotify🥃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Niet online
MrBalkenende schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 00:37:
Ik heb de ruby red card maar merk dat ik hem nog niet overal kan gebruiken. Kan iemand mij vertellen bij welke supermarkten en welke grote winkels je deze kaart kan gebruiken en hoe de 2% cashback dan werkt. Moet je betalen in CRO of kan je ook gewoon met fiat geld betalen en cashback in CRO krijgen? En als je online aankopen doet moet de optie er toch zijn om crypto.com als betaalmiddel te kiezen of werkt de cashback ook al als je gewoon als betaalmiddel VISA kiest.
Je betaalt gewoon zoals met elke andere VISA debit kaart waar je geld op zet. De cashback krijg je vaak binnen enkele seconden al in je Crypto.com wallet in CRO. Daar hoef je niks bijzonders voor aan te klikken. Je betaalt altijd in EUR (of andere fiat valuta omgerekend naar EUR).

Er zijn wel wat uitzonderingen. Zo is het mij gelukt om op AMD.com een videokaart te kopen, maar kreeg ik daar geen cashback voor. Hetzelfde geldt voor onbemande tankstations.

Mocht je een andere kaart met cashback hebben en echt elke cent eruit willen persen dan kan je altijd met een Curve card eerst de transactie van je Crypto.com-kaart af laten schrijven. Geen cashback na een uurtje o.i.d.? Hop, met de 'Go back in time'-functie terugzetten naar een andere kaart om wel een paar centen te krijgen :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrBalkenende
Oke bedankt voor de antwoorden allebei dit maakt het een stuk duidelijker. Ik merk ook net dat ik verkeerd keek en daardoor dacht dat ik geen cashback kreeg. Ik had mijn kaart namelijk al een keer gebruikt bij de kruidvat en online en ik dacht dat ik geen cashback kreeg omdat ik op de app bij 'pay' en dan bij rewards keek en daar stond niks.

Daardoor dacht ik dat ik geen cashback kreeg maar toen ik net in mijn wallet keek stond het er wel dus vandaar de verwarring bij mij de heletijd.

Ik zie dat jullie het over een Curve hebben en wat houdt dat dan precies in? Is dat een alternatief om mee te betalen waar je niet met met je ruby card kan betalen om wel cashback te krijgen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dhrhagenees.cro
MrBalkenende, toen u nog president was kreeg u alles voorgeschoteld maar hier op Tweakers wordt toch wel wat inzet verwacht 😃

Wat hierboven word gezegd. Die “back in time” functie is er en je kan ook andere kaarten toevoegen.

Alles staat op de site van Curve. 🥃

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrBalkenende
hahaha dat klopt maar als president leerde ik dat het makkelijker is om dingen te vragen dan zelf uit te zoeken ;) In ieder geval bedankt en dan ga ik maar is curve gebruiken

• pimsaint
MrBalkenende schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 11:56:
Ik zie dat jullie het over een Curve hebben en wat houdt dat dan precies in? Is dat een alternatief om mee te betalen waar je niet met met je ruby card kan betalen om wel cashback te krijgen?
Voordelen en vragen mbt curve komen ook vaak voorbij in het Binance VISA Card topic!

• pimsaint
Vraagje, wanneer je een bepaalde kaart aanvraagt (in mijn geval Ruby Steel) kan moet je tijdens het proces meteen een X aantal CRO staken voor 6 maanden. Na die 6 maanden komt die CRO weer vrij, maar om te blijven genieten van de benefits zal je weer moeten staken. Moet dit dan meteen weer meteen 6 maanden op slot, of kan je vanaf dan ook flexibel staken?

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:26

Nogne

>.<

Dit moet dan ook weer voor 6 maanden op slot, als je de benefits van de kaart wil hebben dan moet je het bedrag vast hebben staan.

Edit: Als je al een kaart hebt en je doet een upgrade nadat je je staking hebt gedaan, kost het je 50 euro om de kaart te laten vervangen. En als je nog saldo hebt in je VISA/Debitcard die word pas weer vrijgegeven zodra je je nieuwe kaart activeert.

[ Voor 49% gewijzigd door Nogne op 29-09-2021 10:31 ]

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xarow
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:07
Nogne schreef op woensdag 29 september 2021 @ 10:29:
Dit moet dan ook weer voor 6 maanden op slot, als je de benefits van de kaart wil hebben dan moet je het bedrag vast hebben staan.
Dit is incorrect. Na de 6 maanden blijven je benefits gelden zo lang als je je CRO vast laat staan. Indien je upgrade beginnen de 6 maanden wel opnieuw.

• Nogne

Nogne

>.<

xarow schreef op woensdag 29 september 2021 @ 10:42:
[...]

Dit is incorrect. Na de 6 maanden blijven je benefits gelden zo lang als je je CRO vast laat staan. Indien je upgrade beginnen de 6 maanden wel opnieuw.
Je voordelen blijven zeker niet gelden als je locked afgelopen is en je je CRO niet weer vastzet voor 180dagen. Als je je CRO die dan vrij komt in flexibel zet (dat was tenslotte de vraag) verlies je de kaart voordelen totdat je het weer vaszet voor 180dagen.

Als dit niet meer zo is, zie ik graag waar ze aangeven dat dit veranderd is.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• freeki91
Nogne schreef op woensdag 29 september 2021 @ 12:20:
[...]

Je voordelen blijven zeker niet gelden als je locked afgelopen is en je je CRO niet weer vastzet voor 180dagen. Als je je CRO die dan vrij komt in flexibel zet (dat was tenslotte de vraag) verlies je de kaart voordelen totdat je het weer vaszet voor 180dagen.

Als dit niet meer zo is, zie ik graag waar ze aangeven dat dit veranderd is.
Zolang je de stake niet opheft (dit bedrag blijft automatisch gestaked staan (deze gestakete munten staan om de 1 of andere reden ook niet in Crypto Earn maar in Crypto Wallet)), blijf je profiteren van de benefits. Dit is hoe het bij mij ging, kan het helaas niet ondersteunen met screenshots omdat ik geunstaked heb en minder terug gestaked heb.

Je kan dit hier zien onder het kopje 'How can I unlock my CRO?' Het unstaken is een actieve handeling (geldt dan ook alleen voor deze gestakete CRO

Edit: herschreven om dit leesbaar gemaakt

[ Voor 4% gewijzigd door freeki91 op 29-09-2021 12:55 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nogne

Nogne

>.<

freeki91 schreef op woensdag 29 september 2021 @ 12:52:
[...]

Zolang je de stake niet opheft (dit bedrag blijft automatisch gestaked staan (deze gestakete munten staan om de 1 of andere reden ook niet in Crypto Earn maar in Crypto Wallet)), blijf je profiteren van de benefits. Dit is hoe het bij mij ging, kan het helaas niet ondersteunen met screenshots omdat ik geunstaked heb en minder terug gestaked heb.

Je kan dit hier zien onder het kopje 'How can I unlock my CRO?' Het unstaken is een actieve handeling (geldt dan ook alleen voor deze gestakete CRO

Edit: herschreven om dit leesbaar gemaakt
Zo bedoel je, ja dan heb je helemaal gelijk. Ik dacht dat je bedoelde dat het niet uit maakt zolang je het maar weer vast zet (als in flexibel of 3maanden in Earn).

Zolang je je stake niet opheft behoudt je de voordelen, maar zodra je het er uit haalt en in flexibel zet dan verlies je de voordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhrhagenees.cro
Wellicht nog iets om over na te denken. Ik heb de Ruby kaart. Daar moet je dus €350 aan cro staken voor een half jaar. Echter hier krijg je dus geen rente van. Het staat maar een beetje aan de zijkant.

Wanneer je voor de volgende tier gaat, Jade, krijg je 10%.

Zie ook https://help.crypto.com/e...cro-on-the-crypto-com-app

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pimsaint
dhrhagenees.cro schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 19:54:
Wellicht nog iets om over na te denken. Ik heb de Ruby kaart. Daar moet je dus €350 aan cro staken voor een half jaar. Echter hier krijg je dus geen rente van. Het staat maar een beetje aan de zijkant.

Wanneer je voor de volgende tier gaat, Jade, krijg je 10%.
Helemaal waar, ik heb ook vaak nagedacht over die Jade kaart maar ik vind het risico toch net iets te groot.

Ik heb die ruby kaart via een referral aangeschaft (+$25) en maak gretig gebruik van de spotify vergoeding (+€120). Stel je voor, CRO duikt na deze bullrun ineens de diepte in, dan kan ik met die €140 aan rewards een waardedaling van 40% prima veroorloven zonder hard te hoeven huilen. En dan plus ik nog steeds met die 2% cashback op wat ik heb uitgegeven, beetje afhankelijk van óf en wanneer ik die verkoop.

Stel je voor ik ga vandaag voor Jade (€3500 stake) en over 6 maanden is het 40% minder waard (-€1400) dan krijg ik dat niet zo makkelijk meer goedgepraat met gratis Netflix, Spotify, Lounge access, 1% meer cash back en +/- €200 aan staking rewards...

Als je er heel veel vertrouwen in hebt dan is het natuurlijk een no-brainer (10% plus al die benefits tegenover 0% op de bank) maar ik heb persoonlijk meer vertrouwen in bijvoorbeeld BNB dan CRO en hoewel ik áltijd een zakje crypto wil blijven houden ga ik toch proberen de markt een beetje te timen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dhrhagenees.cro
pimsaint schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 12:23:
[...]

Helemaal waar, ik heb ook vaak nagedacht over die Jade kaart maar ik vind het risico toch net iets te groot.

Ik heb die ruby kaart via een referral aangeschaft (+$25) en maak gretig gebruik van de spotify vergoeding (+€120). Stel je voor, CRO duikt na deze bullrun ineens de diepte in, dan kan ik met die €140 aan rewards een waardedaling van 40% prima veroorloven zonder hard te hoeven huilen. En dan plus ik nog steeds met die 2% cashback op wat ik heb uitgegeven, beetje afhankelijk van óf en wanneer ik die verkoop.

Stel je voor ik ga vandaag voor Jade (€3500 stake) en over 6 maanden is het 40% minder waard (-€1400) dan krijg ik dat niet zo makkelijk meer goedgepraat met gratis Netflix, Spotify, Lounge access, 1% meer cash back en +/- €200 aan staking rewards...

Als je er heel veel vertrouwen in hebt dan is het natuurlijk een no-brainer (10% plus al die benefits tegenover 0% op de bank) maar ik heb persoonlijk meer vertrouwen in bijvoorbeeld BNB dan CRO en hoewel ik áltijd een zakje crypto wil blijven houden ga ik toch proberen de markt een beetje te timen.
We beleggen dus gewoon wat we kunnen missen. En zo hoort het ook te gaan🥃

Echter ik heb wel veel vertrouwen in CRO. Het is mijn mening dat de CRO Exchange Binance gaat wegblazen. Er komen een aantal mooie updates aan. Chronos en hun Exchange gaat naar de usa eind dit jaar.

Vooral die Cronos update is iets om in de gaten te houden. Toen Binance dit onderging explodeerde de BNB prijs.

Zie ook https://www.reddit.com/r/...m=ios_app&utm_name=iossmf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
RisingSun schreef op zondag 19 september 2021 @ 09:53:
[...]

Het voordeel is dat je de kaart kunt laden met USDC, dus die hoef je niet eerst te verkopen naar euro. Mooie van Flexible Earn is dat je het binnen 1 minuut kunt omzetten van earn naar de kaart.
Okay, ik begrijp de voordelen maar ik snap nog steeds niet helemaal hoe je dit stap voor stap doet.

1. Je maakt Euro's over naar Litouwen
?
?
?
?
5. Je geeft Euro's uit met de CDC Visa kaart

Hoe worden die Euro's USDC en visa versa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freeki91
pimsaint schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 14:22:
[...]

Okay, ik begrijp de voordelen maar ik snap nog steeds niet helemaal hoe je dit stap voor stap doet.

1. Je maakt Euro's over naar Litouwen
?
?
?
?
5. Je geeft Euro's uit met de CDC Visa kaart

Hoe worden die Euro's USDC en visa versa?
Het is niet heel ingewikkeld (er vanuit gaand dat je de kaart hebt),

de overmaken naar bankrekening werkt als volgt:
1. je maakt geld over naar litouwen (zie bankrekening bij fiat wallet - transfer - deposit)
2. dit geldt komt na een aantal uur (tot na een aantal dagen als je op vrijdag /zaterdag/ zondag overmaakt) in je fiat wallet staan.
3. je zet het geld op je visa kaart (visa card - top up -fiat)

de USDC kan je vanuit Europa nog tussendoor doen als je het geld niet direct uit wil geven.
dan wordt het:
2a. Convert Eur naar USDC
2b stake USDC
2c unstake usdc
2d convert usdc naar EUR

Alternatief is via een andere Creditcard
1. in je card druk je op top up - Crypto card

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
freeki91 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 15:08:
[...]
Het is niet heel ingewikkeld (er vanuit gaand dat je de kaart hebt),
Dat (eerste) is inderdaad wat ik altijd doe. Euro's overmaken naar Litouwen, na aankomst top ik m'n kaart op met die Euro's en geef daarna Euro's uit met de kaart.

Hoe je USDC kan kopen met Euro's (conversie-fee), staken, unstaken en weer terugtoveren naar Euro's (conversie-fee) begrijp ik ook nog. Gezien al deze fees én de wisselkoers EUR/USD lijkt me dat de moeite niet waard, ik krijg namelijk maar 6% op USDC flexible staking want Ruby Steel.

Maar wat ik dan nog steeds niet begrijp is
RisingSun schreef op zondag 19 september 2021 @ 09:53:
[...]
Het voordeel is dat je de kaart kunt laden met USDC, dus die hoef je niet eerst te verkopen naar euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freeki91
Snap nu wat je bedoelt (mijn excuus). Heb het nog niet uitgeprobeerd, maar lijkt dat je het inderdaad niet om hoeft te zetten (top-up vanuit crypto en dan USDC, maar daar heb ik ook geen ervaring mee; en vind dat zelf ook niet al te veel de moeite gezien het USD/EUR wisselkoersrisico t.o.v. de rente maar misschien dat RisingSun ons er op kan wijzen wat we missen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
Iemand enig idee waar de wisselkoersen van de CDC kaart op gebaseerd zijn?

Ik gebruik Curve voor al mijn creditcard betalingen, niet alleen vanwege alle handige functies maar ook om de wisselkoerstoeslag van andere kaarten te ontwijken. Helaas gaat die vlieger niet op in de weekenden, dus besloot ik vandaag om maar eens 'direct' met mijn CDC kaart te betalen in Zuid-Korea. Tot mijn stomme verbazing betaalde ik EUR 2.85 voor KRW 4000.

Dat betekent dus dat mijn euro 1400 won waard is en dat is meer dan de 'onbelaste' wisselkoers op het moment van schrijven (1385 krw). Je hoort mij niet klagen, ik ben juist aangenaam verrast dat ik met de CDC niet alleen ontzien word van een premium, maar naast de 2% cashback ook nog eens meer wonnies krijg voor mijn euro's dan de huidige wisselkoers op XE of wisselkoers.nl!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assassin85
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-02 10:36
Begrijp ik het nu goed dat als ik de gratis crypto.com kaart bestel, ik er gratis op spotify mee kan abonneren?

[ Voor 10% gewijzigd door assassin85 op 10-10-2021 17:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pimsaint
assassin85 schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 17:05:
Begrijp ik het nu goed dat als ik de gratis crypto.com kaart bestel, ik er gratis op spotify mee kan abonneren?
Nee

Pas vanaf Ruby Steel krijg je maandelijks tot $12.99 rebate in CRO wanneer je Spotify betaalt met de CDC Visa kaart. Er is dus niet zoiets als 'gratis' Spotify, en voor een Ruby Steel card moet je minimaal €350 aan CRO staken voor 180 dagen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pimsaint
Dit ziet er uit als goed nieuws voor de acceptatie van onze crypto.com kaart!

Hoewel er wél staat dat Maestro kaarten worden vervangen door Mastercard debit cards, kan ik er niet helemaal uithalen of V-pay ook verdwijnt en dus Visa debit wordt...

edit:
Interressant draadje om in de gaten te houden [Mastercard stopt met Maestro]

[ Voor 19% gewijzigd door pimsaint op 21-10-2021 07:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RisingSun
freeki91 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 15:59:
Snap nu wat je bedoelt (mijn excuus). Heb het nog niet uitgeprobeerd, maar lijkt dat je het inderdaad niet om hoeft te zetten (top-up vanuit crypto en dan USDC, maar daar heb ik ook geen ervaring mee; en vind dat zelf ook niet al te veel de moeite gezien het USD/EUR wisselkoersrisico t.o.v. de rente maar misschien dat RisingSun ons er op kan wijzen wat we missen
Excuus voor de late reactie!

Ik stort elke maand een X bedrag op cryptocom, dit zet ik om in USDC en zet ik "flexibel" in EARN tegen 8% (Jade Green kaart)
Ja je hebt dan 1x wat fee's om USDC te kopen, afhankelijk hoelang je het laat staan/grootte van het bedrag haal je dat er makkelijk uit.

Het grote voordeel op cryptocom is dat je de creditcard kunt opladen vanuit je crypto wallet, je kunt dus letterlijk crypto gebruiken om je kaart op te laden. Dit is voor mij de grote kracht van crypto.com

Als we nog iets verder denken, je hoeft eigenlijk je crypto niet meer in fiat om te zetten naar je bankrekening om het te kunnen gebruiken en iets te kopen. Ik doe boodschappen met crypto, online aankopen, etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxvdh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-04 12:34
RisingSun schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 08:13:
[...]

Excuus voor de late reactie!

Ik stort elke maand een X bedrag op cryptocom, dit zet ik om in USDC en zet ik "flexibel" in EARN tegen 8% (Jade Green kaart)
Ja je hebt dan 1x wat fee's om USDC te kopen, afhankelijk hoelang je het laat staan/grootte van het bedrag haal je dat er makkelijk uit.

Het grote voordeel op cryptocom is dat je de creditcard kunt opladen vanuit je crypto wallet, je kunt dus letterlijk crypto gebruiken om je kaart op te laden. Dit is voor mij de grote kracht van crypto.com

Als we nog iets verder denken, je hoeft eigenlijk je crypto niet meer in fiat om te zetten naar je bankrekening om het te kunnen gebruiken en iets te kopen. Ik doe boodschappen met crypto, online aankopen, etc
Door al dat gedoe met Binance omtrent SEPA en het aflopen van de cashback op m'n Bijenkorf card ga ik ook voor de Jade Green kaart van Crypto.com. Wat jij beschrijft klinkt interessant als additionele extra 'rente', maar ik snap m nog niet helemaal. Zou je het nog wat concreter uit kunnen leggen?

Ik interpreteer het nu zo:
- Iedere maand stort jij X euro op de Crypto.com kaart. Zeg 1000 Euro
- Dat zet je direct om naar USDC (betaal je iets fee voor, geen idee hoeveel)
- Je spaart dan 8% (ik geloof per maand)
- Als je dus eerder (een deel van) die USDC nodig hebt, dan krijg je daar op geen rente - prima

Tot zo ver helder volgens mij. Stel dat jij nu iets koop in EUR. Hoe werkt dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruud2all
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-04 21:29
maxvdh schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 19:37:
[...]

Door al dat gedoe met Binance omtrent SEPA en het aflopen van de cashback op m'n Bijenkorf card ga ik ook voor de Jade Green kaart van Crypto.com. Wat jij beschrijft klinkt interessant als additionele extra 'rente', maar ik snap m nog niet helemaal. Zou je het nog wat concreter uit kunnen leggen?

- Als je dus eerder (een deel van) die USDC nodig hebt, dan krijg je daar op geen rente - prima

Tot zo ver helder volgens mij. Stel dat jij nu iets koop in EUR. Hoe werkt dat dan?
De kosten om 500 euro om te zetten naar USDC zijn net geen €15,-..... Om iets te verdienen aan rente moet dit bedrag dus minimaal 3 maanden staan.....

Zijn er ook nog kosten om USDC naar de kaart om te zetten (het laden)?

Lastig om dit rendabel te maken..... Of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-04 01:52
[...]

....
....
Dat is per jaar, lijkt mij. Zou wel heel makkelijk verdienen zijn, 8% per maand. Daar zou ik ook een kleine 100k voor op de kaart zetten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne

Nogne

>.<

[...]

Dat gaat zo niet werken, als je je geld op je kaart zet dan kan je het er niet meer uit halen (tenzij je geld uit de ATM haalt).

Volgens mij moet het zo zijn:
- Iedere maand stort je x euro in je "Fiat Wallet"
- Dat zet je direct om in USDC
- Zet in Earn (vast of flexibel)
-Als je het geld nodig hebt haal je het uit earn (indien flexibel) en zet je het in de VISA wallet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:32
Weet iemand hoe het zit met unstaken en restaken? Mijn stake loopt binnenkort af, en mijn gestakte CRO is een stuk meer waard dan toen ik het voor het eerst stake(te?).

Kan ik nu unstaken, mijn winst pakken, en voor €350 opnieuw staken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nogne

Nogne

>.<

Knul schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 10:42:
Weet iemand hoe het zit met unstaken en restaken? Mijn stake loopt binnenkort af, en mijn gestakte CRO is een stuk meer waard dan toen ik het voor het eerst stake(te?).

Kan ik nu unstaken, mijn winst pakken, en voor €350 opnieuw staken?
Ja dat kan, zolang je maar weer voor 350euro aan CRO staked. Ik laat het zelf staan (mijn waarde is ook een stuk hoger) en zet al mijn CRO die vrij komt in de supercharger samen met mijn cashback. En hoop zo rustig aan voor de volgende kaart te kunnen sparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxvdh
Nogne schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 10:37:
[...]

Dat gaat zo niet werken, als je je geld op je kaart zet dan kan je het er niet meer uit halen (tenzij je geld uit de ATM haalt).

Volgens mij moet het zo zijn:
- Iedere maand stort je x euro in je "Fiat Wallet"
- Dat zet je direct om in USDC
- Zet in Earn (vast of flexibel)
-Als je het geld nodig hebt haal je het uit earn (indien flexibel) en zet je het in de VISA wallet.
Helder. Geen idee of dat rendabel is, er vanuitgaande dat je het geld regelmatig nodig hebt.

Ik zou die twee dingen dan los zien 1) geld voor op de cc. 2) geld wat je langer kan missen laten renderen vanuit USDC.

Mocht je dat samen pakken dan ontbreken de kosten van EUR naar USDC en visa versa. Weet ook niet of er kosten verbonden zijn aan EUR van je fiat wallet naar je kaart te verschepen?

Als je dat weet, weet je hoe lang je het geld minimaal vast moet zetten tegen die X%.

[ Voor 5% gewijzigd door maxvdh op 26-10-2021 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne

Nogne

>.<

maxvdh schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 12:59:
[...]

Helder. Geen idee of dat rendabel is, er vanuitgaande dat je het geld regelmatig nodig hebt.

Ik zou die twee dingen dan los zien 1) geld voor op de cc. 2) geld wat je langer kan missen laten renderen vanuit USDC.

Mocht je dat samen pakken dan ontbreken de kosten van EUR naar USDC en visa versa. Weet ook niet of er kosten verbonden zijn aan EUR van je fiat wallet naar je kaart te verschepen?

Als je dat weet, weet je hoe lang je het geld minimaal vast moet zetten tegen die X%.
Voor mij is het teveel moeite en met de hoge fees moet je het volgens mij wel langer vastzetten wil je er echt op verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
Over hoge fees gesproken, ik wilde vandaag eens wat winst afromen op KuCoin en daar mijn CDC kaart mee opladen. Die withdrawal fees daar, dat is pas schrikken. Na lang zoeken kwam ik erachter dat XLM opnemen van KuCoin nog wel te doen is, dus ik even zoeken naar de mogelijkheden bij CDC.
Which cryptocurrencies can be used to top up the Crypto.com Visa Card?

BTC, ETH, LTC, XRP, PAX, ADA, CHZ, DAI, DOGE, ENJ, LINK, MANA, MATIC, TAUD, TCAD, TGBP, THETA, UNI, USDC, USDT, VET & ZIL

Bron
Beetje balen want eerder las ik op -wat later bleek de US versie van- hun website dat XLM wél in het rijtje stond. Is het hier toevallig wel eens iemand gelukt om de kaart direct met XLM op te waarderen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blu-fox
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-04 13:00
pimsaint schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 06:56:
Over hoge fees gesproken, ik wilde vandaag eens wat winst afromen op KuCoin en daar mijn CDC kaart mee opladen. Die withdrawal fees daar, dat is pas schrikken. Na lang zoeken kwam ik erachter dat XLM opnemen van KuCoin nog wel te doen is, dus ik even zoeken naar de mogelijkheden bij CDC.

[...]

Beetje balen want eerder las ik op -wat later bleek de US versie van- hun website dat XLM wél in het rijtje stond. Is het hier toevallig wel eens iemand gelukt om de kaart direct met XLM op te waarderen?
Wat je zou kunnen doen als je een Binance account hebt: withdraw USDT via Tron (TRC20) netwerk van KuCoin naar Binance, dat kost 1 USDT. Dan op Binance USDT withdrawen via BSC (BEP20) naar Crypto.com, dat kost niks.

Het maakt overigens niet zo veel uit of je wel of niet je XLM kan gebruiken om je kaart te top uppen: je kunt het gewoon verkopen voor euro's en dan met die euro's uit je fiat wallet de top up naar je kaart doen. Kost niks extra, is alleen een extra stapje :)

#FFTB #CRO validator Kingstaker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maxvdh
ruud2all schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 23:22:
[...]

De kosten om 500 euro om te zetten naar USDC zijn net geen €15,-..... Om iets te verdienen aan rente moet dit bedrag dus minimaal 3 maanden staan.....

Zijn er ook nog kosten om USDC naar de kaart om te zetten (het laden)?

Lastig om dit rendabel te maken..... Of mis ik iets?
Heb de proef even op de som genomen met een klein bedrag.

Voordeel: je betaalt geen fees bovenop de wisselkoers zowel van EUR naar USDC als de andere kant op. Ook betaal je geen geld om het geld naar je kaart over te maken. Lang verhaal kort: na kopen en verkopen USDC had ik ong. 1.5% minder in EUR.

Om daar op “quitte” te spelen (er vanuitgaande dat de wisselkoers stabiel blijft), moet je het geld dan dik 2 maanden laten staan (flexibel, 8% rente).

Samengevat: het is niet interessant om het “top-up” geld voor je kaart eerder op de app te zetten in USDC.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:31
De eerste 5 CRO cashback is binnen, fijn hoor (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesteroh
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22-04 13:17
Als ik naar Amerika ga gebruik ik normaal gesproken mijn Mastercard en/of pin ik wat contant geld. Nu heb ik net de Ruby Steel card genomen en gekoppeld aan Curve en ga ik binnenkort naar de VS. Heeft iemand hier al ervaring mee in Amerika of het buiten de EU? Kan ik dan beter de Curve kaart gebruiken of de Visa Debit Card? Zijn de transactie en conversie kosten gunstig tov bijvoorbeeld geld uit de pinautomaat/geld wisselen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pimsaint
Jesteroh schreef op donderdag 4 november 2021 @ 14:33:
Heeft iemand hier al ervaring mee in Amerika of het buiten de EU? Kan ik dan beter de Curve kaart gebruiken of de Visa Debit Card? Zijn de transactie en conversie kosten gunstig tov bijvoorbeeld geld uit de pinautomaat/geld wisselen?
Ik gebruik Curve icm de Ruby Steel card met veel plezier in Zuid-Korea. Mijn ING pin-pas gebruik ik nooit meer in het buitenland (want geld opnemen is goedkoper met de CDC kaart en Curve), mijn ING creditcard heb ik voor de zekerheid als back-up kaart in Curve staan.

De door CDC gebruikte wisselkoersen zijn vrij gunstig, al moet je wel even op het volgende letten:
  • Zorg dat internationale betalingen is geactiveerd in de app
  • CDC schrijft dat ze de exchange rate van VISA (met 0% banking fee) hanteren
  • Er zit een maandelijkse limiet op de 'toeslagvrije wisselkoers', zie de CDC app bij limieten geldend per kaart. Dit is op moment van schrijven € 4000 voor Ruby Red, bij Curve is dit € 500
  • Curve hanteert in het weekend een wisselkoerstoeslag van 2% (CDC niet)
  • Dit is nog altijd goedkoper dat wat ik bij de ING zou betalen met iedere kaart, al zou je het ter plekke nog kunnen vergelijken met de koers van het lokale geldwisselkantoor natuurlijk
Over het algemeen zijn de FX rates voor mij, in Korea, voordeliger met de CDC kaart. Toch gebruik ik Curve vaak door de weeks voor het gemak, in het weekend sowieso met de bazenkaart op pad. Ik zal komende weken eens kijken of ik een vergelijking kan maken tussen dezelfde aankopen op dezelfde tijdstippen (op weekdagen) met zowel de Curve als CDC kaart.

Tenslotte, kijk niet naar het bedrag in euros in het transactie-overzicht in de card tab van de CDC app. Vreemd genoeg klopt dit niet (valt uiteindelijk hoger uit). Het juiste bedrag in euro's kan je vinden in de e-mail die je ontvangt na aankoop, of in de details van de cashback in de crypto wallet. Beetje vreemd als je het mij vraagt...

Ook goed om te weten; er zijn een paar landen waarin de CDC kaart niet werkt.

edit:
Reddit draadje over foreign currency fees bij CDC

[ Voor 39% gewijzigd door pimsaint op 27-01-2022 14:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PureLOOD
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21:50
Ik zal ook even mijn ervaringen delen m.b.t. het gebruik van de CDC kaart. In eerste instantie ben ik begonnen met de Midnight Blue versie. Had geen zin om zo maar 350 euro in een platform te steken wat ik nog niet zo goed kende verder. Kaart gebruikt voor een paar aankopen, werkte prima. Ondertussen crypto.com ook wel gebruikt om wat shitcoins te kopen en verkopen (o.a. SHIBA :P ). Ook de top-up via SEPA werkt perfect. Dus toch maar besloten om meer CRO te kopen en te gaan voor de ruby steel versie (i.c.m. curve).

In het kort:

- Spotify cashback werkt prima (en bijna instant)
- De combinatie met curve is ideaal, kun je toch op veel plaatsen mee betalen
- Overige cashback tot nu toe ook geen problemen mee
- Je moet in geval van een upgrade inderdaad betalen voor een nieuwe kaart (50 euro)

Het enige minpuntje vind ik dat je de CRO die je wegzet voor de kaart niet kan inzetten voor de CRO stake zelf (minimaal 5000) wat ondertussen een behoorlijk bedrag is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nogne

Nogne

>.<

PureLOOD schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 10:37:
Het enige minpuntje vind ik dat je de CRO die je wegzet voor de kaart niet kan inzetten voor de CRO stake zelf (minimaal 5000) wat ondertussen een behoorlijk bedrag is
Dit vind ik zelf ook heel jammer, ik gooi nu de CRO in de Supercharger. En ben ook aan het kijken om het in de DeFi wallet te zetten want die heeft 12% APY. Nadeel van DeFi staking is dat het 28 dagen duurt voordat je je CRO terug krijgt als je je staking stop zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesteroh
PureLOOD schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 10:37:
Ik zal ook even mijn ervaringen delen m.b.t. het gebruik van de CDC kaart. In eerste instantie ben ik begonnen met de Midnight Blue versie. Had geen zin om zo maar 350 euro in een platform te steken wat ik nog niet zo goed kende verder. Kaart gebruikt voor een paar aankopen, werkte prima. Ondertussen crypto.com ook wel gebruikt om wat shitcoins te kopen en verkopen (o.a. SHIBA :P ). Ook de top-up via SEPA werkt perfect. Dus toch maar besloten om meer CRO te kopen en te gaan voor de ruby steel versie (i.c.m. curve).

In het kort:

- Spotify cashback werkt prima (en bijna instant)
- De combinatie met curve is ideaal, kun je toch op veel plaatsen mee betalen
- Overige cashback tot nu toe ook geen problemen mee
- Je moet in geval van een upgrade inderdaad betalen voor een nieuwe kaart (50 euro)

Mijn ervaringen en acties tot nu toe:

- Net online een aankoop gedaan bij de Media Markt. Eerst getest met de Curve Card, maar die werd geweigerd. Daarna CDC kaart en ging goed, gelijk CRO terug.
- Vandaag mijn Curve Card (met CDC Ruby Steel en ING Mastercard als backup) gekoppeld aan Fitbit Pay. Binnenkort even proberen om contactloos te betalen tijdens uitjes en de Jumbo.
- Alle abo's gekoppeld aan m'n CDC kaart: Netflix, Spotify, Amazon, HP Insta Inkt, Office 365, Nest Aware.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PureLOOD
Nogne schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 11:37:
[...]

Dit vind ik zelf ook heel jammer, ik gooi nu de CRO in de Supercharger. En ben ook aan het kijken om het in de DeFi wallet te zetten want die heeft 12% APY. Nadeel van DeFi staking is dat het 28 dagen duurt voordat je je CRO terug krijgt als je je staking stop zet.
Supercharger is inderdaad wel een goeie tip, dan ontvang je tenminste nog iets aan rewards. Ik dacht dat daar ook minimumaantal voor was, maar lijkt to niet zo te zijn |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne

Nogne

>.<

PureLOOD schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 13:15:
[...]

Supercharger is inderdaad wel een goeie tip, dan ontvang je tenminste nog iets aan rewards. Ik dacht dat daar ook minimumaantal voor was, maar lijkt to niet zo te zijn |:(
Je kan supercharger aanvullen vanaf 100 CRO, ik krijg zelfs niet wekelijks 100CRO binnen vanuit de card stake maar kan het vaak wel wekelijks aanvullen omdat ik de staking rewards combineer met de cashback. Zodra ik 100CRO heb gaat het gelijk in de Supercharger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoflexNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-04 17:22

NeoflexNL

Forever young

Ik wil een kaart gaan aanvragen en wil wat euro's storten naar crypto.com.

Misschien een gekke vraag maar wat moet ik bij 'omschrijving' invullen? Ik zie dat niet terug in de SEPA gegevens van CDC, maar wellicht zit ik helemaal verkeerd..

“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nogne

Nogne

>.<

NeoflexNL schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 14:14:
Ik wil een kaart gaan aanvragen en wil wat euro's storten naar crypto.com.

Misschien een gekke vraag maar wat moet ik bij 'omschrijving' invullen? Ik zie dat niet terug in de SEPA gegevens van CDC, maar wellicht zit ik helemaal verkeerd..
Daar hoef je niks in te vullen, de naam op jouw rekening moet hetzelfde zijn als de naam in je crypto.com account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoflexNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-04 17:22

NeoflexNL

Forever young

Nogne schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 14:30:
[...]

Daar hoef je niks in te vullen, de naam op jouw rekening moet hetzelfde zijn als de naam in je crypto.com account.
Dank!

Ik zal het maar ruim aanhouden. Wanneer dat geld daar is zal die CRO wel weer de helft meer waard zijn :')

“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne

Nogne

>.<

NeoflexNL schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 15:09:
[...]

Dank!

Ik zal het maar ruim aanhouden. Wanneer dat geld daar is zal die CRO wel weer de helft meer waard zijn :')
Met ABN is het vaak dezelfde dag (soms zelf binnen hetzelfde uur), met ING komt het vaak dezelfde dag aan zolang je het sochtends vroeg doet. Middag storten is volgende dag pas in je Fiat Wallet met ING.

Bij de eerste SEPA storting heb ik het expres met een laag bedrag gedaan, als het na 24uur nog niet is verwerkt zoek dan in de app de support op die kunnen je heel snel overal mee helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Van het weekend geprobeerd om met curve bij thuisbezorgd te betalen (Apple pay) maar dat werd niet geaccepteerd. Direct op de CDC ging prima. Ook gelijk cashback gehad.

Ook nog bij de Primera winkel geprobeerd te betalen met curve (weer via Apple pay) maar werd ook niet geaccepteerd. Nog een beetje hit and miss dus. Online gaat alles wel prima lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesteroh
Dit weekend met Curve kaart betaald (Fitbit Pay) bij Eye Wish, Action, Jumbo, Hema en parkeergeld bij the Wall in Utrecht ging allemaal prima en gelijk CRO cashback.
Alleen een bestelling bij Mediamarkt.nl direct CDC gebruiken, want Curve werd niet geaccepteerd. So far so good....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _superboer_
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Servor schreef op zondag 7 november 2021 @ 11:26:
Van het weekend geprobeerd om met curve bij thuisbezorgd te betalen (Apple pay) maar dat werd niet geaccepteerd. Direct op de CDC ging prima. Ook gelijk cashback gehad.

Ook nog bij de Primera winkel geprobeerd te betalen met curve (weer via Apple pay) maar werd ook niet geaccepteerd. Nog een beetje hit and miss dus. Online gaat alles wel prima lijkt het.
Bij mij werkte het gistermiddag wel via Apple Pay in de app van thuisbezorgd op de kaart van CDC via curve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
_superboer_ schreef op zondag 7 november 2021 @ 11:51:
[...]

Bij mij werkte het gistermiddag wel via Apple Pay in de app van thuisbezorgd op de kaart van CDC via curve.
Hm dat is vreemd, ik kreeg 2x een declined. Misschien toch even contact opnemen met cdc om te kijken hoe of wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Net het tanken betaald, echter is het reserveringsbedrag van 125 euro nu afgeschreven. Neem aan dat dat binnenkort gecorrigeerd wordt naar het juiste bedrag. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchylex
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Ik heb vandaag een Curve Card aangeschaft. Daarna proberen in Apple Wallet proberen te koppelen. Dat gaat goed, maar in de Wallet staat nu dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/81Ba7K8jy_vUgnNnmypmgIDAobc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Rd4W7rUmKojtTif3ivzSEKG4.png?f=fotoalbum_large

Nadat ik het nummer gebeld heb en optie 3 heb gekozen wordt in opgehangen zonder melding.

Iemand enig idee? Thx alvast!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maxvdh
Curve heeft wat issues gehad met onterechte afkeuringen. Zou nu opgelost moeten zijn. Ik heb de reserveringen die door curve op m’n CDC kaart stonden weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFox91
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:21
Stel de waarde van mijn CRO daalt onder de 350 euro (bij Ruby bv)), moet ik dan bijleggen? Zo nee, moet dat dan wel na 180 dagen om de cashback te blijven verdienen (+ Spotify)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _superboer_
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
FastFox91 schreef op maandag 8 november 2021 @ 07:51:
Stel de waarde van mijn CRO daalt onder de 350 euro (bij Ruby bv)), moet ik dan bijleggen? Zo nee, moet dat dan wel na 180 dagen om de cashback te blijven verdienen (+ Spotify)?
Zolang je niet unstaked blijf je hetzelfde level houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
Blik1984 schreef op zondag 7 november 2021 @ 16:29:
Net het tanken betaald, echter is het reserveringsbedrag van 125 euro nu afgeschreven. Neem aan dat dat binnenkort gecorrigeerd wordt naar het juiste bedrag. Iemand hier ervaring mee?
Update hierop, vandaag gewoon aangepast naar het getankte bedrag. Gaat dus goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PureLOOD
Blik1984 schreef op maandag 8 november 2021 @ 08:34:
[...]

Update hierop, vandaag gewoon aangepast naar het getankte bedrag. Gaat dus goed
Netjes, ik wilde ook de eerste keer tanken van het weekend, alleen vergeten dat het reserveringsbedrag 125 was, dus toen deed ie niks.... |:(

Cro gaat wel lekker ondertussen, misschien straks gratis het volgende level :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froenker
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 04-04 20:52
Iemand een referral code voor mij? Mag via PM.

Ik ben inmiddels voorzien!

[ Voor 39% gewijzigd door Froenker op 09-11-2021 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Wij willen begin volgend jaar een grote aanschaf (meubelstuk) afrekenen met de CDC kaart (zeg een paar duizend euro). Bij de winkelier geïnformeerd, geen probleem om bij aflevering met een credit card te betalen. Echter, hoe werkt het nu met limieten en hoe zouden jullie dit aanpakken?

Mijn gekoppelde credit card van de bank heeft een limiet van 1000 euro dus daar kan ik niet in 1x dat bedrag mee overschrijven naar de CDC. Zelf zat ik te denken aan of een SEPA overschrijving (maar dan moet het eerst naar mn fiat wallet op crypto.com om daarna de kaart te kunnen top-uppen, en ik weet niet of een SEPA overschrijving naar Litouwen van duizenden euro's als 'verdacht' kan worden gezien?) of de credit card van de bank voorzien van genoeg saldo en dat weer doorzetten naar de CDC, eventueel in gedeeltes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
Servor schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 10:23:
Echter, hoe werkt het nu met limieten en hoe zouden jullie dit aanpakken?
CDC wallets aanvullen middels een creditcard is alleen de eerste 30 dagen gratis. Daarna betaal je 2.99% aan fees, dus dat raad ik sowieso af. Het eenvoudigste is om het bedrag een werkdag of twee voor levering/betaling over te schrijven naar Litouwen. Zover ik weet gaan er niet veel alarmbellen af onder de 10.000 euro.

Gebruik je curve? Dan zou je het (onder de 5000 eur) eventueel ook kunnen betalen met je creditcard en het daarna via 'back in time' alsnog betalen met je cdc kaart wanneer je saldo genoeg is aangevuld. Curve verkleint sowieso de kans op problemen met de betaling trouwens.

Edit: Schijnbaar dus geen kosten wanneer je de cdc kaart direct oplaadt met een eigen creditcard

[ Voor 10% gewijzigd door pimsaint op 10-11-2021 02:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
pimsaint schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 11:04:
[...]

CDC wallets aanvullen middels een creditcard is alleen de eerste 30 dagen gratis. Daarna betaal je 2.99% aan fees, dus dat raad ik sowieso af. Het eenvoudigste is om het bedrag een werkdag of twee voor levering/betaling over te schrijven naar Litouwen. Zover ik weet gaan er niet veel alarmbellen af onder de 10.000 euro.

Gebruik je curve? Dan zou je het (onder de 5000 eur) eventueel ook kunnen betalen met je creditcard en het daarna via 'back in time' alsnog betalen met je cdc kaart wanneer je saldo genoeg is aangevuld. Curve verkleint sowieso de kans op problemen met de betaling trouwens.
Oh, jammer van die fees. Dat had ik niet helemaal in het snotje. Jammer want dat werkt echt perfect.

Curve heb ik ja. Back in time vind ik wel een mysterieuze feature hoor. Nog niet gebruikt maar ik zal eens wat gaan proberen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Knul
  • Laatst online: 21:32
pimsaint schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 11:04:
[...]

Eh? Ik kan mijn CDC credit card "gewoon" aanvullen met mijn eigen credit card, zonder fees. Daarmee stort je het geld dus direct op je crypto credit card, niet op de wallet. Misschien dat daar het verschil in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PureLOOD
Knul schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 11:13:
[...]

Eh? Ik kan mijn CDC credit card "gewoon" aanvullen met mijn eigen credit card, zonder fees. Daarmee stort je het geld dus direct op je crypto credit card, niet op de wallet. Misschien dat daar het verschil in zit.
Dat is inderdaad het verschil, maar als het eenmaal in je Card-wallet zit, kun je er bijv. geen crypto meer mee kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Ben ik trouwens de enige bij wie de crypto.com app bijna altijd rond dit tijdstip weigert?
Hij lijkt dan te hangen voor de Face ID check. Als ik de app kill, komt de Face ID alsnog even snel naar voren.
Valt me op dat het vaak rond dit tijdstip is. Amerika net wakker ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
Servor schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 15:27:
Ben ik trouwens de enige bij wie de crypto.com app bijna altijd rond dit tijdstip weigert?
Hij lijkt dan te hangen voor de Face ID check. Als ik de app kill, komt de Face ID alsnog even snel naar voren.
Hmm dat patroon in tijdstippen heb ik nog niet ontdekt, maar het is wel echt iets van de laatste tijd. Ik heb ook steeds vaker dat ik vastzit in het beginscherm voor fingerprint controle, of zelfs daarna. Staat wellicht in verband met de marketingcampagnes, nieuwe aanwas en toegenomen volume in CRO...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 21:58

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

pimsaint schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 15:29:
[...]

Hmm dat patroon in tijdstippen heb ik nog niet ontdekt, maar het is wel echt iets van de laatste tijd. Ik heb ook steeds vaker dat ik vastzit in het beginscherm voor ID controle, of zelfs daarna. Staat wellicht in verband met de marketingcampagnes, nieuwe aanwas en toegenomen volume in CRO...
Non apple gebruiker, biometric vingerafdruk via scherm gaat altijd zonder issues, ook rond dit tijdstop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 20:32
Wij willen begin volgend jaar een grote aanschaf (meubelstuk) afrekenen met de CDC kaart (zeg een paar duizend euro). Bij de winkelier geïnformeerd, geen probleem om bij aflevering met een credit card te betalen. Echter, hoe werkt het nu met limieten en hoe zouden jullie dit aanpakken?

Mijn gekoppelde credit card van de bank heeft een limiet van 1000 euro dus daar kan ik niet in 1x dat bedrag mee overschrijven naar de CDC. Zelf zat ik te denken aan of een SEPA overschrijving (maar dan moet het eerst naar mn fiat wallet op crypto.com om daarna de kaart te kunnen top-uppen, en ik weet niet of een SEPA overschrijving naar Litouwen van duizenden euro's als 'verdacht' kan worden gezien?) of de credit card van de bank voorzien van genoeg saldo en dat weer doorzetten naar de CDC, eventueel in gedeeltes?
Gewoon sepa transactie doen. Komt prima goed. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phlinx
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 25-02 16:04

Sepa lijkt me geen probleem en anders doe je het in een paar kleinere sepa-overschrijvingen. Je hebt nog tijd genoeg.

PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne

Nogne

>.<

Servor schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 15:27:
Heb niet het gevoel dat het op specifieke tijdstippen gebeurt, maar heb wel dat soms de app gewoon niet wil laden op WiFi en dat als ik terugschakel naar 4G dat ik er dan gelijk in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Nogne schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 16:31:
[...]

Heb niet het gevoel dat het op specifieke tijdstippen gebeurt, maar heb wel dat soms de app gewoon niet wil laden op WiFi en dat als ik terugschakel naar 4G dat ik er dan gelijk in zit.
Hm, verhip. Dat deed het hem. Toevallig ook PiHole of iets dergelijks draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne

Nogne

>.<

Servor schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 16:34:
[...]

Nee ik heb geen Pi-Hole draaien, maar heb het op verschillende netwerken (thuis, bij me broer en op me werk). Dacht zelf dat het een iPhone ding was maar heb echt geen idee waar het aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchylex
  • Niet online
Servor schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 16:34:
[...]

Ik heb een PiHole draaien en een iPhone en nog nooit een probleem gehad, met wat dan ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dutchylex
  • Niet online
Vandaag de combinatie gemaakt van een Curve card en een (indigo) crypto.com card. Alles werkt perfect. En voor degene die het willen weten: Ook Spotify en Netflix via de curve en netjes meteen de CRO rewards binnen! Apple Wallet koppeling gemaakt en morgen eens testen of dat wil gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-03-2023
Ook hier werkt de kaart prima!!
Inderdaad opwaarderen van de kaart blijft ook met CC altijd gratis.

Hoe zit het precies met die Spotify cashback? Krijg je ook die $13 als je een familie abonnement hebt en er dus meer wordt afgeschreven?

PS. Mocht er iemand een referral code willen, stuur me een PB.

Crypto.com !! 😀 bij interesse PB me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
Johantjuuh schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 23:47:
Hoe zit het precies met die Spotify cashback? Krijg je ook die $13 als je een familie abonnement hebt en er dus meer wordt afgeschreven?
Jazeker! Voor Spotify krijg je inderdaad maximaal $12.99 vergoed in CRO's. Ik heb zelf ook een Spotify Family abo en kreeg daarvoor afgelopen week 66.86 CRO / 11.29 EUR rebate.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• phlinx
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 25-02 16:04
pimsaint schreef op woensdag 10 november 2021 @ 02:14:
[...]

Jazeker! Voor Spotify krijg je inderdaad maximaal $12.99 vergoed in CRO's. Ik heb zelf ook een Spotify Family abo en kreeg daarvoor afgelopen week 66.86 CRO / 11.29 EUR rebate.
En daar bovenop krijg je nog een beetje cashback omdat niet het gehele bedrag van het family abo voor rebate in aanmerking komt.

PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Niet online
Wel jammer, bij mij kan ik geen topups meer doen met mijn ICS credit card (bijenkorf). De klantenservice kon geen mededeling doen waarom niet. Heb dit een jaar lang gewoon kunnen doen maar opeens spontaan geblokkeerd. Niet echt fijn te noemen.
Pagina: 1 2 ... 59 Laatste

Let op:
Het delen van referrals, of het vragen om een referral is niet toegestaan, ook niet in je signature/handtekening.
Lees de topicstart door alvorens je een vraag stelt.

Curve heeft een eigen topic: Curve (prepaid creditcard).