CRO Visa werkt toch al tijdje wel goed in Google en Apple Pay? Bij mij wel in ieder geval, ook contactloos dus.pimsaint schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 15:46:
[...]
Voor de meeste hier zal dat inderdaad wel kloppen. Maar ikzelf ben het grootste deel van de tijd in een niet-euro land waar ze nog steeds niet overal NFC-terminals hebben voor Google/Apple Wallet.
Na het stoppen van de cashback ben ik deze week maar weer eens met die lompe metalen kaart op pad gegaan, en schrok mij een hoedje van de wisselkoers die CDC hanteert.
Ik betaal 5,99 per maand voor Curve, maar dat haal ik er makkelijk uit dankzij Curve Cashback (1% op FX) en de betere wisselkoers, zeker in het weekend. Daarnaast gebruik ik “go back in time” nog best regelmatig.
Snap dat ik hierin een beetje een uitzondering ben, maar voor mij loont het dus nog steeds wel...
Blij dat het weer (even?) terug is!
Wisselkoers van mijn CRO Visa in bv CH is tegen dezelfde rate als Curve, en de (gratis) Curve is zelfs duurder in het weekend.
Met de CRO Visa kan ik Euro 800 per maand gratis pinnen bij ATM , bij de (gratis) Curve kost dat 2%, etc.
Kortom: heb die Curve niet meer nodig en levert geen enkel voordeel (meer) op. En om nu meer dan 70 euro per jaar te betalen om zelfde voordelen te hebben als die de CRO Visa kaart al heeft....?
/f/image/nl6x9dZabKf1BtXIzUyLAzax.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5HtIxbrfq5kz0gShDXucaMLV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/JnWmJTvwYATdaImHrqkX683T.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DiOQdrkaycKpP8DtwNhVkaN1.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/9H9wglazKsvXg8eSKrRMDbQj.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/BXCoijF7VMulsgeycYMztUzT.png?f=fotoalbum_large)