Binance Debit Visa - shoppen met crypto

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Topicstarter
Omdat ik het Swipe of SlowChat topic niet wil onderspammen met Binance Visa vragen/ervaringen, doe ik maar een nieuw draadje open :)

https://www.binance.com/en/cards/terms-of-use

Ik zal 'm aftrappen met 2 vraagjes!

I.v.m. de cashback: om te stijgen in level moet je BNB 'staken', waarbij 'staken' gezien wordt als 'gedurende 30 dagen in je Binance wallet houden'... Maakt het uit of je BNB in je spot of card wallet zit?

En dan over de fees: onderaan de pagina op bovenstaande link krijg je dit te lezen:
CARD FEE

1 Transaction fee (for each transaction between the Client and the respective merchant) *
Rate: 0.9%
Base: finally settled transaction amount
Deducting time: when you make a given transaction with the respective merchant

2 European & International purchases (non Euro)
Rate: 0% of the transaction value
Base: finally settled transaction amount
Deducting time: when you make a given transaction with the respective merchant or ATM

3 Card Replacement Fee (to replace your physical card and postage to your residence)
Rate: €25
Base: one-time charge to replace card
Deducting time: when your replacement card is ordered

* The Transaction fee is deducted when you make a given transaction with the merchant and shall be non-refundable under any circumstances whatsoever, including but not limited to chargeback and reversals.
Hoe moet ik puntje 1 en 2 begrijpen? Die spreken elkaar toch tegen?

Op deze pagina valt dan weer te lezen "Transaction fee, both at point of sale and ATM withdrawals* up to 0.9%"... Waarbij de * verwijst naar "*Please note that some third party service and network fees may apply".

Iemand die een duidelijker beeld kan scheppen over de fees?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veertje
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:05
Goeie vragen, ben zelf ook wel benieuwd hoe dit werkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Slonzo schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 23:46:
I.v.m. de cashback: om te stijgen in level moet je BNB 'staken', waarbij 'staken' gezien wordt als 'gedurende 30 dagen in je Binance wallet houden'... Maakt het uit of je BNB in je spot of card wallet zit?
Nee, dat maakt niet uit. Bijv. margin en DeFi wallets worden niet meegeteld voor het gemiddelde, de andere wallets wel.

Wat betreft de fee's, dat is inderdaad onduidelijk en zo te zien afhankelijk van de payment provider OF een datum waarop ze dit hebben ingevoerd. 2 recente voorbeelden van mijn Card:

11-1:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p71_7quAbYc5Y2i8IWRB2iLNhvE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/TTgpN8qcpJVmL4g6c8kock8R.png?f=user_large

8-1:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y9bCWO0oj2p24SMTYD2BiHtSvPg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/rskou2eU5NivN0RDvoPflaOe.png?f=user_large

[ Voor 49% gewijzigd door Taro op 14-01-2021 23:39 ]

Replace fear of the unknown with curiosity | 33,5 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 8930 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Topicstarter
Taro schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 23:26:
[...]

Nee, dat maakt niet uit. Bijv. margin en DeFi wallets worden niet meegeteld voor het gemiddelde, de andere wallets wel.

Wat betreft de fee's, dat is inderdaad onduidelijk en zo te zien afhankelijk van de payment provider OF een datum waarop ze dit hebben ingevoerd. 2 recente voorbeelden van mijn Card:

11-1:
[Afbeelding]

8-1:
[Afbeelding]
Pelox schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 23:34:
Zie nu net dat er een 'Third Party Processing Fee' bij mijn binance card aankopen staat. Blijkbaar was het tot einde 2020 gratis maar vanaf dit jaar komen er dus 0.9% third party processing fees bij. Zit je dus in het laagste bnb lvl dan ontvang je nog maar 0.1% cashback ipv 1%.
Bij Bol, Paypal en Zalando ook 0.9%... exact de fee op de support pagina van Binance. Lijkt me dus niet echt een '3rd party' fee door de payment provider van de verkoper te zijn (heb ik ook niet als ik met een Visa Credit card betaal). Dan misschien eerder Swipe en/of Plutus?

Maar dan snap ik nog altijd die "European and international purchases 0% fee" niet :? Misschien zijn ze van plan om dat ook te bait & switchen na verloop van tijd, supplementair op de 3rd party fees?

Rare boel.

[ Voor 5% gewijzigd door Slonzo op 14-01-2021 23:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:19
Volgens mij betaal je inmiddels op alle betalingen via de Binance kaart 0,9% transactiekosten. Deze kosten werden tot 1 januari niet toegepast en zijn daarna langzaam ingevoerd en inmiddels onvermijdelijk. Third party is in dit geval Swipe. Binance kaarten gebruiken het Swipe platform en Swipe krijgt daarvoor 0,9% transactiekosten waarvoor het later SXP zal burnen.

De "European and international purchases" kom je wel vaker toe bij kaarten. Vaak wordt daarmee bedoelt dat je betalingen in een andere valuta dan de standaard doet, in dat geval zijn er soms extra kosten verschuldigd.

[ Voor 15% gewijzigd door Timmy op 15-01-2021 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crypts
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20-02-2021
Timmy schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 08:03:
Volgens mij betaal je inmiddels op alle betalingen via de Binance kaart 0,9% transactiekosten. Deze kosten werden tot 1 januari niet toegepast en zijn daarna langzaam ingevoerd en inmiddels onvermijdelijk. Third party is in dit geval Swipe. Binance kaarten gebruiken het Swipe platform en Swipe krijgt daarvoor 0,9% transactiekosten waarvoor het later SXP zal burnen.

De "European and international purchases" kom je wel vaker toe bij kaarten. Vaak wordt daarmee bedoelt dat je betalingen in een andere valuta dan de standaard doet, in dat geval zijn er soms extra kosten verschuldigd.
En Swipe is van Binance dus linkerzak, rechterzak maakt weinig uit. Had al zo het idee maar beetje jammer is het wel. Eerst klanten lokken want geen kosten om ze vervolgens via een kleine omweg toch op te leggen. :/
Bij mij is het vanaf de 10de:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-b_IWu_XDxhW3PRtirJkAECBexg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1hZNAQ7znu3vDejbnm75VT5U.jpg?f=user_large

Ik weet nog niet wat ik ga doen, in gebruik is de kaart heel makkelijk maar krijg er toch een beetje en vieze smaak bij met dit soort praktijken. :X

Edit: dit is het lokkertje waardoor ik de card besteld heb: https://www.binance.com/e...rope-Get-Up-to-8-Cashback

Er staat duidelijk geen fees en vervolgens passen ze stilzwijgend de voorwaarden aan en er is niks third party aan.

Niet helemaal stilzwijgend maar vaag is het wel: https://www.binance.com/e...bd4d54625b1023de1a1ada13a Van geen fees naar geen third party fees tot einde jaar naar toch fees maar dan onder de noemer third party.

[ Voor 17% gewijzigd door Crypts op 15-01-2021 10:54 ]

If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Topicstarter
Crypts schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 10:34:
En Swipe is van Binance dus linkerzak, rechterzak maakt weinig uit. Had al zo het idee maar beetje jammer is het wel. Eerst klanten lokken want geen kosten om ze vervolgens via een kleine omweg toch op te leggen. :/
Yup, pure bait & switch, heb er ook een beetje een wrange smaak van. Langs de andere kant, zelfs in de laagste cashback tier vallen de kosten vallen weer weg, en met een beetje BNB te staken krijg je dan toch weer 1.1% cashback, dus het valt eigenlijk wel mee...

Al is het mij ook compleet onduidelijk waar je nu wel en niet cashbacks voor krijgt. Ik vermoed dat we ons daar ook nog aan wat toekomstige wijzigingen mogen verwachten.

Gelukkig is niet-gebruik en laten schrappen van de kaart wel (nog) gratis :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crypts
Slonzo schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 11:29:
[...]

Yup, pure bait & switch, heb er ook een beetje een wrange smaak van. Langs de andere kant, zelfs in de laagste cashback tier vallen de kosten vallen weer weg, en met een beetje BNB te staken krijg je dan toch weer 1.1% cashback, dus het valt eigenlijk wel mee...

Al is het mij ook compleet onduidelijk waar je nu wel en niet cashbacks voor krijgt. Ik vermoed dat we ons daar ook nog aan wat toekomstige wijzigingen mogen verwachten.

Gelukkig is niet-gebruik en laten schrappen van de kaart wel (nog) gratis :P
Dat valt wel mee is wat ze hopen dat je denkt idd, vraag me wel af of Swipe met zijn eigen kaart ook fees berekent.

Tot nu toe heb ik op alles cashback gekregen in winkels en online behalve aanvullen van Revolut maar dat was te verwachten. Voor nu zie ik het dan ook maar even als stiletjes BNB sparen maar echt lekker zit me dit niet. Vooral het alsnog berekenen van kosten maar dan zogenaamd onder third party terwijl het dat niet is vind ik een nogal luizig trucje wat ik eerlijk gezegd niet had verwacht van een grote partij als Binance. :/

If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
Crypts schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 11:41:
Dat valt wel mee is wat ze hopen dat je denkt idd, vraag me wel af of Swipe met zijn eigen kaart ook fees berekent.
In zekere zin wel, alhoewel het daar geen transactiekosten worden genoemd.
Vanaf 22 januari kan je je kaart alleen nog met crypto voeden, fiat is dan niet langer mogelijk. En op crypto aan- en verkoop van crypto hebben ze een 1-1,5% spread.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crypts
Timmy schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 11:52:
[...]

In zekere zin wel, alhoewel het daar geen transactiekosten worden genoemd.
Vanaf 22 januari kan je je kaart alleen nog met crypto voeden, fiat is dan niet langer mogelijk. En op crypto aan- en verkoop van crypto hebben ze een 1-1,5% spread.
We worden dus sowieso genaaid. :+
Hoewel ik eigenlijk het antwoord wel wist toch de vraag bij een grote retailer (Lidl) uitgezet en net antwoord gekregen:

Thank you for your communication. We would like tο inform you that there are no extra charges regarding card payment in our stores

For further information regarding the mentioned fees you should come in contact with your personal Bank
Thank you for the communication and we will be happy to welcome you to one of our stores.
Best Regards
Pouliou Zografia
Customer Care Department

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
Crypts schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 12:05:
Hoewel ik eigenlijk het antwoord wel wist toch de vraag bij een grote retailer (Lidl) uitgezet en net antwoord gekregen:
Klopt, de retailers betalen een fee aan bijvoorbeeld Visa of Mastercard. Een deel hiervan houden zij om (netwerk)kosten te dekken, de rest gaat naar de verwerker van de betaling. Sommige verwerkers laten de klant (deels) meeprofiteren. In deze betalingsketen worden geen kosten aan de houder van de kaart doorbelast, alle kosten worden door de retailer betaald.

[ Voor 3% gewijzigd door Timmy op 15-01-2021 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zer0l
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-04 18:47
Ben nu ook in het bezit van een Binance kaart:
Na het lezen van de berichten hier; klopt het als ik op kaart niveau 2 zit dat ik dus 1,1% cashback krijg (0,9% 3rd party fee eraf). Mogelijk gaat dit enigszins scheef omdat de cashback in BNB is.

Maar mijn vraag blijft dan: is het de moeite nog waard of enkel pas als je op een nog hoger niveau zit?

In retrospect, it was inevitable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Topicstarter
zer0l schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 09:46:
Ben nu ook in het bezit van een Binance kaart:
Na het lezen van de berichten hier; klopt het als ik op kaart niveau 2 zit dat ik dus 1,1% cashback krijg (0,9% 3rd party fee eraf).
Dat is ook hoe ik het begrijp.
zer0l schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 09:46:
Maar mijn vraag blijft dan: is het de moeite nog waard of enkel pas als je op een nog hoger niveau zit?
Alle beetjes zijn mooi meegenomen, toch? De prijs van BNB kan ook 2 richtingen uit; kan meevallen, kan tegenvallen :P De BNB prijs fluctueert een beetje, maar het zou me engiszins verwonderen dat je met 2% cashback in BNB alsnog duurder uit zou komen door een BNB swing naar beneden.

100 euro + 0.9% fee = 100.9 EUR
Cashback 2% = 2 EUR in BNB @ 40 USD = 0.05 BNB
Dus je betaalt uiteindelijk 100.9 - 2 = 98.9 EUR.
Moest BNB om 1 of andere reden opeens 50% zakken, dan is die nog 1 EUR waard en zou je alsnog maar 99.9 EUR betaald hebben.

Maar meer terugkrijgen is natuurlijk altijd beter :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zer0l
Nice! Helemaal duidelijk. Bedankt voor het rekenvoorbeeld.

Laatste vraag, vooral bevestiging:
Hun houden op 1 of andere manier bij of ik continue 10 BNB in mijn bezit heb gehad toch (over 30 dagen).
Of die nu in de Launchpad vast stond, op mijn Spot stond of op mijn credit card saldo maakt dan niet uit, als ik maar niet minder dan 10 BNB in mijn bezit heb gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
zer0l schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 12:04:
Hun houden op 1 of andere manier bij of ik continue 10 BNB in mijn bezit heb gehad toch (over 30 dagen).
Of die nu in de Launchpad vast stond, op mijn Spot stond of op mijn credit card saldo maakt dan niet uit, als ik maar niet minder dan 10 BNB in mijn bezit heb gehad?
Zij houden inderdaad bij hoeveel BNB je in bezit hebt, het is om het even in welk wallet het staat. Zie ook dit artikel. Je gaat automatisch een stapje omhoog of omlaag indien je door een bepaalde grens gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-04 01:52
Ben zelf inmiddels een beetje klaar met Binance en hun kaart. Ik wacht al ruim 2 maanden sinds aanvraag en zit nogsteeds met de virtuele kaart opgescheept. Support contact schiet voor geen meter op en het enige wat ze kunnen zeggen is dat ze het intern zullen opschalen en dat ik eerdaags een mail kan verwachten.....maar er gebeurt uiteindelijk niks.

In het verleden kon ik grote aankopen middels paypal naar mijn rekening storten (middels een kleine omweg) en dus alsnog profiteren van de cashback, (duurde een aantal dagen, aangezien maar 870 per dag), daar is helaas een stokje voor gestoken en kost dus 0.9%.

Eerdaags maar eens verdiepen in CDC en mijn BNB maar eens omzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Topicstarter
@zer0l Lijkt mij een glijdend gemiddelde te zijn over de laatste 30 dagen, volgens mij kan je dus gerust eens onder de 10 dippen zolang je dat op andere dagen compenseert door meer dan 10 BNB te hebben.

edit:
Oeps, niet gerefreshed. Wat @Timmy post dus :)

[ Voor 13% gewijzigd door Slonzo op 02-02-2021 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gondor
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:08
Bulligan schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 15:44:
Ben zelf inmiddels een beetje klaar met Binance en hun kaart. Ik wacht al ruim 2 maanden sinds aanvraag en zit nogsteeds met de virtuele kaart opgescheept. Support contact schiet voor geen meter op en het enige wat ze kunnen zeggen is dat ze het intern zullen opschalen en dat ik eerdaags een mail kan verwachten.....maar er gebeurt uiteindelijk niks.

In het verleden kon ik grote aankopen middels paypal naar mijn rekening storten (middels een kleine omweg) en dus alsnog profiteren van de cashback, (duurde een aantal dagen, aangezien maar 870 per dag), daar is helaas een stokje voor gestoken en kost dus 0.9%.

Ik wacht ook op de Binance kaart misschien even lang.
Heb je toevallig een Swipe kaart?

Ik heb het vermoeden dat ik het nooit ga krijgen omdat ik een Swipe kaart heb en, naar wat ik heb begrepen, beide kaarten door hetzelfde bank/instantie worden uitgegeven.

Vind ik wel erg jammer gezien ik de swipe kaart niet gebruik en ook niet van plan ben om het te gebruiken.

Ik heb de Binance kaart aan een Curve kaart gehangen en die is dan gekoppeld aan abonnementen etc en betaling in winkels werkt (meestal) ook.

Limit van 870eur is wel blijvend met deze constructie helaas. Misschien moet ik mijn Swipe account/kaart opzeggen en hopen dat het helpt.

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zer0l
Bulligan schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 15:44:

Had de kaart binnen 5 dagen binnen. Klote dat het bij jou is misgegaan... hoop alsnog voor een goede afloop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gondor
Hahaha, het is alsof Binance meeleest op got.
Ik heb een uur geleden een mail gekregen van Binance:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PwTBvV065R40_10hPsdJoflXJ4k=/x800/filters:strip_exif()/f/image/DbtXC316wy1JLdQduGYU0AvU.png?f=fotoalbum_large

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:13
Gondor schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 20:09:
[Afbeelding]
Maar ja, welke van de 2 ga je dan kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
[Afbeelding]
Nou idd. Ik ben al weken bezig met support en dergelijke. Was er goed klaar mee en post hier een bericht. Krijg ik zojuist dezelfde mail. Omdat ik een swipe card heb, die ik overigens niet gebruik en ook laagste tier, krijg ik geen Binance card. Althans... de swipe card moet ik annuleren. Wat overigens geen probleem is.

Direct toestemming gegeven om swipe card te verwijderen. Hopelijk alsnog snel een binance card nu. Snap niet dat ze hier niet eerder mee komen, na langdurige gesprekken met support.

Snap dat voor sommige mensen de limiet geen issue is. Maar voor mij wel, en juist op zulke aankopen is de cashback erg leuk.

[ Voor 17% gewijzigd door Bulligan op 02-02-2021 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gondor
Pusherman_ schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 21:25:
[...]

Ik heb voor de Binance kaart gekozen. Daar heb ik een hoger korting.

BNB vind ik persoonlijk ook minder risico hebben dan SXP en je kunt het elke gewenste moment verkopen.

Ook kan ik makkelijk en (voorlopig?) zonder kosten euro's op mijn Binance kaart krijgen (binnen enkele minuten laatste twee keer) en ook met euro's betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
Pusherman_ schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 21:25:
[...]

Persoonlijk heb ik meer vertrouwen in BNB dan SXP. Ook vergt het geen x maanden vastzetten. Daarbij trade ik op Binance, dus winst naar kaart zetten is seconden werk. Bovendien kan ik gewoon € op kaart zetten. Dus de keuze was voor mij simpel. Tot ik dus lange tijd moest wachten en contact met support geen oplossing bood. Ik kijk na laatste mail nog even aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucaz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-04 08:56

Lucaz

Ondertiteling

Het lijkt er trouwens op dat als je met sxp of busd betaald je niet die 0,9% transaction costs betaald. En dus wel de volle cashback krijgt van het level waarop je zit.
Dan zit je natuurlijk wel met de dollar/euro koers steeds maar dat is minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-04 22:15

Bever!

3

Lucaz schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 08:54:
Het lijkt er trouwens op dat als je met sxp of busd betaald je niet die 0,9% transaction costs betaald. En dus wel de volle cashback krijgt van het level waarop je zit.
dollar/eur koers kan wel een stuk meer impact hebben dan die 0.9% fee.. zowel positief als negatief

[ Voor 3% gewijzigd door Bever! op 03-02-2021 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zer0l
Lijkt erop of is zo? Heb je hier bewijs van?

Wat ik me even afvraag en zo niet tussen de FAQ zag staan bij Binance. Als ik BNB of SXP zou instellen als betaalmiddel. Wordt dit dan gewoon 1 op 1 over gezet met de op dat moment geldende koers. Of rekenen ze stiekem fee's of hun eigen "koers".

Ben er nog helemaal nieuw mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Voor de geïnteresseerden, die 0.9% fee wordt betaald door SXP te burnen

Hier een overzicht van deze burns.
https://sxp-calculator.com/token-deflation/
Sinds begin dit jaar is het dus dagelijks zo'n $40k aan fee's

Bitcoin - A weapon of mass disruption

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tibbi3
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-01 15:31
Ik heb nu een weekje de Binance Card, vooral vanwege de cashbacks, direct ook aan Paypal gekoppeld waardoor je nu dubbel voordeel (kan) hebben bij webshop bestellingen. Soms krijg je cashback via een cashback website en nog nog eens cashback via de Binance card erbovenop. Korting op korting 8)

Nu zit ik zelf ook te twijfelen wat ik het beste kan doen. EUR balans aanhouden of BUSD. Met BUSD zie ik de 0,9% fee er niet bij staan, al heb ik het vermoeden dat dit verwerkt wordt in de BUSD afschrijvingen.

Mijn bestelling van € 95,40 is ongeveer $ 114,48, maar er was 115,72 BUSD afgeschreven.

EDIT: Vond het volgende op Reddit:

"I was under the impression that Binance card doesn't charge international transaction fee.

It's not international transaction fee sadly, it is just a transaction fee of up to 0.9% on EUR spending, 1% on BUSD/BTC, 2% on BNB/SXP (tested by comparing to top order book price at the time of purchase)."

$ 114,48 + 1% = $ 115,62, dus dat lijkt te kloppen, dus:

Betalen met EUR: 0,9% Fee
Betalen met BUSD/BTC: 1,0% Fee
Betalen met BNB/SXP: 2,0% Fee

[ Voor 33% gewijzigd door Tibbi3 op 06-02-2021 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfunky
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:37
ik heb net een binance card en vroeg me af of er nog een voordeel was om hem aan een gratis curve card te koppelen ipv direct met google pay?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
mrfunky schreef op maandag 8 februari 2021 @ 17:11:
ik heb net een binance card en vroeg me af of er nog een voordeel was om hem aan een gratis curve card te koppelen ipv direct met google pay?
De winkelier waar je dan je artikel koopt zal wel Mastercard (want dat is Curve) moeten ondersteunen. Een betaling met Apple pay via Curve bij Albert Heijn zal dus nog steeds niet lukken. Dus effectief heb je niet veel meer of minder voordeel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfunky
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:37
bedankt, dan laat ik dat achterwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
[Afbeelding]
Jij verder al wat gehoord of de kaart inmiddels binnen? Hier niks....Begin het echt wel beu te worden. Wil wat grote aankopen doen waar de cashback erg welkom is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gondor
Bulligan schreef op zondag 14 februari 2021 @ 12:40:
[...]

Jij verder al wat gehoord of de kaart inmiddels binnen? Hier niks....Begin het echt wel beu te worden. Wil wat grote aankopen doen waar de cashback erg welkom is.
Nee, ook niet.

Maar ik las vandaag dankzij @Gelukszoekr dat er een aankondiging is geweest voor de koers van SXP kaart.

Ik heb het vermoeden dat Binance aan het wachten zijn/is geweest omdat het ook effectief heeft op de Binance kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucaz

Lucaz

Ondertiteling

Ik zie het ook net inderdaad:

https://medium.com/swipe/swipe-sxp-v2-roadmap-b435b02525f5

Wat zou dit betekenen voor de binance card cashback levels? En benefits die nu op de swipe cards zitten (rebates)
SXP Tiers will become available for Binance Cards.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Ik weet het nog niet wat dit allemaal gaat betekenen

Bitcoin - A weapon of mass disruption

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
Had die shit kaart sowieso nooit moeten aanvragen, dan had ik nu de binance kaart al binnen en vollop in gebruik.....zucht
Heb dat ding notabone nog nooit gebruikt ook.

[ Voor 16% gewijzigd door Bulligan op 14-02-2021 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veertje
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:05
Met maar 1 BNB is de kaart niet heel zinvol of wel? Verwacht niet snel 50 BNB ofzo te hebben bij deze koers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
veertje schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 10:56:
Met maar 1 BNB is de kaart niet heel zinvol of wel? Verwacht niet snel 50 BNB ofzo te hebben bij deze koers.
Je krijgt nu waarschijnlijk 1% cashback en vanaf 10 BNB wordt dat verhoogd naar 2%. Als je daarnaast rekeninghoudt met de kosten die in rekening worden gebracht (0,9%) dan houd je dus per saldo een heel klein beetje over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PMach
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 18-04 21:42
Tibbi3 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 19:10:
[...]

Ik heb nu een weekje de Binance Card, vooral vanwege de cashbacks, direct ook aan Paypal gekoppeld waardoor je nu dubbel voordeel (kan) hebben bij webshop bestellingen. Soms krijg je cashback via een cashback website en nog nog eens cashback via de Binance card erbovenop. Korting op korting 8)

Nu zit ik zelf ook te twijfelen wat ik het beste kan doen. EUR balans aanhouden of BUSD. Met BUSD zie ik de 0,9% fee er niet bij staan, al heb ik het vermoeden dat dit verwerkt wordt in de BUSD afschrijvingen.

Mijn bestelling van € 95,40 is ongeveer $ 114,48, maar er was 115,72 BUSD afgeschreven.

EDIT: Vond het volgende op Reddit:

"I was under the impression that Binance card doesn't charge international transaction fee.

It's not international transaction fee sadly, it is just a transaction fee of up to 0.9% on EUR spending, 1% on BUSD/BTC, 2% on BNB/SXP (tested by comparing to top order book price at the time of purchase)."

$ 114,48 + 1% = $ 115,62, dus dat lijkt te kloppen, dus:

Betalen met EUR: 0,9% Fee
Betalen met BUSD/BTC: 1,0% Fee
Betalen met BNB/SXP: 2,0% Fee
Ik had net de indruk dat als ik met SXP betaalde er geen fee werd gerekend, maar daar kan ik verkeerd in zijn.

Heel duidelijk allemaal :/

[ Voor 4% gewijzigd door PMach op 17-02-2021 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
@PMach binancecard?
Ik zie alleen nog maar de optie btc en bnb.
Geen euro meer in mijn optie lijstje.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PMach
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 18-04 21:42
jack zomer schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 15:13:
@PMach binancecard?
Ik zie alleen nog maar de optie btc en bnb.
Geen euro meer in mijn optie lijstje.
Je ziet alleen nog maar wat je beschikbaar hebt in je Card of Spot Wallet.
Mijn BNB en SXP staan bijvoorbeeld te staken dus die ik zie ik zelf niet meer.

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-04 17:22
Vraagje hier aan de mensen met een Binance card (support is daar zo ontzettend druk op het moment dat dit mogleijk sneller is). Ik zie zojuist een notificatie bij het inloggen dat de Binance card niet gevoed kan worden via andere financial institutes, betting sites etc. Dat snap ik, point taken.

Nu heb ik echter vorige week iets bij een webshop besteld, inmiddels geretourneerd, en zij storten het aankoop bedrag naar de betaalmethode die ik bij de aankoop had gedaan. Je raad het al: de binance card. Gaat dat in dit geval goed? Of wordt dat ook gezien als een external site die de binance card die mijn card probeert te funden? In de originele waarschuwing stond let op er is een potential risk of funds loss en dit gaat toch om een redelijk bedrag..

Kortom iemand ervaringen met terugstoringen op zijn Binance credit card? Gaat dat goed?

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmy
twit schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 12:59:
Kortom iemand ervaringen met terugstoringen op zijn Binance credit card? Gaat dat goed?
Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat dat prima gaat. Onderhuids heeft deze teruggave vrijwel altijd een koppeling met de originele betaling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
@twit eerste keer had ik een fail op een Coolblue terugbetaling.
De dag later was hij succesvol verlopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bulligan
twit schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 12:59:
Vraagje hier aan de mensen met een Binance card (support is daar zo ontzettend druk op het moment dat dit mogleijk sneller is). Ik zie zojuist een notificatie bij het inloggen dat de Binance card niet gevoed kan worden via andere financial institutes, betting sites etc. Dat snap ik, point taken.

Nu heb ik echter vorige week iets bij een webshop besteld, inmiddels geretourneerd, en zij storten het aankoop bedrag naar de betaalmethode die ik bij de aankoop had gedaan. Je raad het al: de binance card. Gaat dat in dit geval goed? Of wordt dat ook gezien als een external site die de binance card die mijn card probeert te funden? In de originele waarschuwing stond let op er is een potential risk of funds loss en dit gaat toch om een redelijk bedrag..

Werkt prima. Zelfs via curve of Paypal. Vrijwel alle situaties al eens meegemaakt.

En vandaag eindelijk het heuglijke bericht dat mijn fysieke kaart onderweg is. *O*

[ Voor 3% gewijzigd door Bulligan op 25-02-2021 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gondor
Ik heb vandaag ook een e-mail en een push bericht ontvangen dat mijn kaart onderweg is.

Heel zeker ben ik niet meer misschien had ik een vergelijkbare enail ook helemaal in het begin gekregen.

Ik heb geen bericht gekregen van Swipe dat ik mijn swipe kaart doormidden moet knippen.

Dus, eerst zien dan geloven. Maar dit is wel hoopgevend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gondor
Binance kaart is binnen.

Zoals verwacht heeft het een andere nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
Gondor schreef op zondag 14 februari 2021 @ 13:09:
[...]

Nee, ook niet.

Maar ik las vandaag dankzij @Gelukszoekr dat er een aankondiging is geweest voor de koers van SXP kaart.

Ik heb het vermoeden dat Binance aan het wachten zijn/is geweest omdat het ook effectief heeft op de Binance kaart.
De kaart is vandaag op de mat gevallen. Gelijk geactiveerd en na het weekend is grof gebruik maken van het nieuwe limiet (ten opzichte van de virtuele kaart).

Klein minpuntje, je krijgt een compleet ander kaartnummer dan de virtuele, dus moest overal weer aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gondor
Bulligan schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 17:07:
[...]

De kaart is vandaag op de mat gevallen. Gelijk geactiveerd en na het weekend is grof gebruik maken van het nieuwe limiet (ten opzichte van de virtuele kaart).

Klein minpuntje, je krijgt een compleet ander kaartnummer dan de virtuele, dus moest overal weer aanpassen.
Ja, ik moest ook het nummertje op paar plekken aanpassen, maar ik heb ze meteen vervangen met de Curve kaart. Curve kaart wordt meer geaccepteerd omdat het een mastercard is en ik vind de Curve app een beter uitgave overzicht hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
Gondor schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 17:56:
[...]

Ja, ik moest ook het nummertje op paar plekken aanpassen, maar ik heb ze meteen vervangen met de Curve kaart. Curve kaart wordt meer geaccepteerd omdat het een mastercard is en ik vind de Curve app een beter uitgave overzicht hebben.
Curve gebruik ik ook. Maar op 1 of andere manier vind ik het prettiger de kaart direct te gebruiken waar mogelijk ipv via een andere partij. Curve heb ik alleen nodig om Apple Pay te kunnen gebruiken icm de Binance kaart.

Anyway, blij dat nu de kaart binnen is en er meer gebruik van gemaakt kan worden. Vind het zelf erg prettig werken aangezien ik dagelijks veel op Binance handel. Had wat grote aankopen in de pijplijn zitten die ik graag wilde betalen met cashback van Binance.

Grote plus was wel dat BNB paar keer over de kop ging. Alles wat ik terug gekregen had via cashback dump ik in de vault, samen met mijn stack die ik al had voor cashback. _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Bulligan op 27-02-2021 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
Bulligan schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 17:07:

Dat het nummer zou veranderen was al tijdens de initiële aanvraag aangegeven maar niettemin niet zo handig...

Ik ben trouwens benieuwd of er nog steeds sprake is van de standaard 0,9% kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
Timmy schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 21:00:
[...]

Dat het nummer zou veranderen was al tijdens de initiële aanvraag aangegeven maar niettemin niet zo handig...

Ik ben trouwens benieuwd of er nog steeds sprake is van de standaard 0,9% kosten.
Yup. Zijn gewoon de standaard kosten en terug te vinden ergens op hun site.

En eigenlijk maakt het ook niet zo veel uit, want zelfs bij het laagste cashback level is die gecoverd.

[ Voor 27% gewijzigd door Bulligan op 27-02-2021 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenn Hoddle
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 28-03 08:58

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Ik vraag me af of ik deze kaart nou wil hebben. Ik begrijp dat ook met de laagste cashback de fees gedekt zijn en je zelfs een beetje winst maakt, dus in die zin is er geen reden om het niet te doen. Tenzij de wisselkoersen beroerd zijn...

Maar hoe staat het met de gebruiksvriendelijkheid in NL. Het is een Visa debit card, dus ik vrees beperkte gebruiksopties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmy
Glenn Hoddle schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:08:
Maar hoe staat het met de gebruiksvriendelijkheid in NL. Het is een Visa debit card, dus ik vrees beperkte gebruiksopties.
Valt wel mee hoor. Visa (en ook de debit card) wordt redelijk goed geaccepteerd. En wil je problemen voorkomen dan zou ik aanraden om de gratis Curve kaart aan te vragen en daaraan je Binance of Swipe kaarte te koppelen. Met de Curve kaart heb ik nog nooit meegemaakt dat deze niet geaccepteerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Topicstarter
Glenn Hoddle schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:08:
Ik vraag me af of ik deze kaart nou wil hebben. Ik begrijp dat ook met de laagste cashback de fees gedekt zijn en je zelfs een beetje winst maakt, dus in die zin is er geen reden om het niet te doen. Tenzij de wisselkoersen beroerd zijn...

Als je 1 BNB hebt, krijg je idd al 1% cashback die de 0.9% fee afdekt + 0.1% 'winst'. 10 BNB = 2%, 50 BNB = 3%, ... Er is onlangs wel een mailtje gepasseerd waarin stond dat ze die verhoudingen gingen aanpassen, vermoedelijk in het kader van BNB die een paar keer over de kop is gegaan :+

Qua bruikbaarheid in de winkels kan ik er weinig van zeggen (zeker aangezien ik een BE'er ben :P ) maar online heb ik nog maar 1 winkel 'm weten weigeren...

Ik dacht ook dat Visa = Visa, dus credit of debit boeit niet?

[ Voor 3% gewijzigd door Slonzo op 02-03-2021 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaya
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 14-04 14:09
Ik heb een vraag over het aanbetalen van borg voor een overnachting met de Binance kaart, aangezien ik dus eerst extra geld moet over maken dat in een later stadium weer wordt teruggestort.

Is dit mogelijk met deze kaart of wordt het terugbetalen van de borg gezien als het opladen van de kaart door een externe partij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slonzo
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Topicstarter
Isaya schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 16:36:
Ik heb een vraag over het aanbetalen van borg voor een overnachting met de Binance kaart, aangezien ik dus eerst extra geld moet over maken dat in een later stadium weer wordt teruggestort.

Is dit mogelijk met deze kaart of wordt het terugbetalen van de borg gezien als het opladen van de kaart door een externe partij?
Je waarborg is gewoon een betaling waarbij een bedrag 'gereserveerd' wordt op je kaart, maar dat nog door de reserveerder geclaimed moet worden. Wordt het bedrag niet geclaimed, dan vervalt die betaling gewoon na ~30 dagen. Het is dus niet zo dat er geld terug wordt overgemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gondor
Timmy schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:16:
[...]

Valt wel mee hoor. Visa (en ook de debit card) wordt redelijk goed geaccepteerd. En wil je problemen voorkomen dan zou ik aanraden om de gratis Curve kaart aan te vragen en daaraan je Binance of Swipe kaarte te koppelen. Met de Curve kaart heb ik nog nooit meegemaakt dat deze niet geaccepteerd wordt.
Mijn ervaring is toch anders, ik schat dat in de helft van de gevallen betalen met Curve kaart niet lukt.
Betalen bij de AH, Plus en locale supermarket hier lukt niet. Op de markt ook niet , een café ook niet, patatzaak wel, HEMA wel, snoepwinkel wel, andere café wel.

Dus is echt afhankelijk van een en ander. Ik vind het wel jammer omdat we dus onze wekelijks boodschap niet met het kaart kunnen doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmy
Gondor schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 18:30:
Betalen bij de AH, Plus en locale supermarket hier lukt niet. Op de markt ook niet , een café ook niet, patatzaak wel, HEMA wel, snoepwinkel wel, andere café wel.
Dat verbaast mij niets, veel van deze winkels zullen waarschijnlijk geen credit card betalingen accepteren. Bij deze winkels kan je alleen met je reguliere pinpas betalen. Betalen met een credit card is in Nederland nooit populair geweest, vooral omdat pin betalingen (nog steeds) veel goedkoper zijn voor de ondernemer.

[ Voor 14% gewijzigd door Timmy op 02-03-2021 18:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:11

knakworst

Get more sats!

Timmy schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 18:43:
[...]

Dat verbaast mij niets, veel van deze winkels zullen waarschijnlijk geen credit card betalingen accepteren. Bij deze winkels kan je alleen met je reguliere pinpas betalen. Betalen met een credit card is in Nederland nooit populair geweest, vooral omdat pin betalingen (nog steeds) veel goedkoper zijn voor de ondernemer.
Bij lidl en Jumbo werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
knakworst schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 18:54:
Bij lidl en Jumbo werkt het wel.
Ja, de acceptatiegraad van credit cards wordt langzaam beter maar er is nog een lange weg te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartCazeX
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 26-02 11:11
Timmy schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:16:
[...]

Dan vraag ik me af op welke locaties je de Curve kaart heb gebruikt. Bijv. bij de AH, Plus of Deen werkt het niet, wel bij de LIDL overigens. En bij Shell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
SmartCazeX schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 09:57:
Dan vraag ik me af op welke locaties je de Curve kaart heb gebruikt. Bijv. bij de AH, Plus of Deen werkt het niet, wel bij de LIDL overigens. En bij Shell.
Wat ik al eerder zei: het blijft een credit card dus de winkelier moet betalingen middels een credit card wel ondersteunen. Zaken zoals AH accepteren uberhaubt geen credit card betalingen, de enige pas die je daar kan gebruiken is de pinpas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Werkt deze kaart gewoon bij zaken als bijv Ikea, Coolblue of Booking?

Je zou zeggen Visa is Visa, maar ik heb regelmatig gehad dat mijn Revolut Visa Debit werd geweigerd op onbegrijpelijke gronden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
Glenn Hoddle schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 13:43:
Werkt deze kaart gewoon bij zaken als bijv Ikea, Coolblue of Booking?

Je zou zeggen Visa is Visa, maar ik heb regelmatig gehad dat mijn Revolut Visa Debit werd geweigerd op onbegrijpelijke gronden.
Koudblauw wel. De rest gebruik of kom ik niet.
Tankstation werkt ook. (BP)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slonzo
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Topicstarter
Glenn Hoddle schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 13:43:
Visa is Visa, maar niet elke payment provider is gelijk. Elke handelaar werkt via een specifieke payment provider, en elke provider hanteert andere 'regels' over welke kaart ze whitelisten en welke niet... Je weet 't nooit tot je probeert :-(

Op Bol, Amazon, e.d. heb ik nog geen problemen gehad; de enige die tot nu toe geweigerd heeft is Klium (BE)

[ Voor 10% gewijzigd door Slonzo op 04-03-2021 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Nou, ik ga het eens proberen.

Weet iemand trouwens of BNB die je in de vault stopt meetellen voor je BNB-gemiddelde?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slonzo
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Topicstarter
Glenn Hoddle schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 16:00:
Weet iemand trouwens of BNB die je in de vault stopt meetellen voor je BNB-gemiddelde?
Alles in de Earn wallet telt mee, ja. Of het nu staked, vaulted, e.d. is, maakt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-04 19:55
Ik heb vandaag voor het eerst geprobeerd de Binance Visa kaart in een echte winkel te proberen.
Echter, als ik de pas erin stak, kreeg ik een melding dat ik de magnetische strip moest gebruiken.
Maar ja, betaalapparaten hebben geen magnetische strip lezer meer.
Dus op de chip, werkt de kaart niet :(
Het ging hier om een zelfscan kassa van een supermarkt

Op webwinkels werkt de kaart wel zonder problemen.
Ik zit nu te wachten op mijn eerste cashback van 1%.
Het staat er niet direct bij, kennelijk moet ik een paar dagen wachten hiervoor.

[ Voor 5% gewijzigd door GarBaGe op 08-03-2021 14:41 ]

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joerikester
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 29-09-2022
Ik heb de kaart ook besteld. Anders dan met een Credit kaart moet je hier dus saldo op de kaart zetten voordat hij werkt? En je kan er dan dus ook gewoon je EUR saldo op zetten?

Dat is op zich niet heel handig, maar voor standaard 2,1% korting als je 50 BNB staked is het wel de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Topicstarter
joerikester schreef op maandag 8 maart 2021 @ 15:33:
Ik heb de kaart ook besteld. Anders dan met een Credit kaart moet je hier dus saldo op de kaart zetten voordat hij werkt? En je kan er dan dus ook gewoon je EUR saldo op zetten?
Dat is de definitie van debet ja, zo werken je reguliere (debet) bankkaarten ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
GarBaGe schreef op maandag 8 maart 2021 @ 14:40:
Het ging hier om een zelfscan kassa van een supermarkt
Accepteert deze winkel credit cards? AH doet dat bijvoorbeeld niet.

Zodra je betaling definitief is (meestal binnen 2 dagen) krijg je de cashback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
joerikester schreef op maandag 8 maart 2021 @ 15:33:

Dat is op zich niet heel handig, maar voor standaard 2,1% korting als je 50 BNB staked is het wel de moeite.
BNB doet wel iets van EUR 200 op het moment.
Dus 50 BNB is EUR 10.000.
Best een hoop om ff opzij te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
Timmy schreef op maandag 8 maart 2021 @ 15:47:
[...]
Accepteert deze winkel credit cards? AH doet dat bijvoorbeeld niet.
Niet gekeken :)
Was inderdaad een AH en zo te zien accepteert AH vrijwel nergens creditcards (alhoewel Binance een debitcard is :) )
Anyway, schijnt dat andere supermarkten wellicht makkelijker zijn.
Toch eens een Jumbo of Dirk binnenlopen.

Als ik al mijn boodschappen over Binance kan betalen, levert dat flink wat op, zo na een jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:58
GarBaGe schreef op maandag 8 maart 2021 @ 15:50:
[...]

BNB doet wel iets van EUR 200 op het moment.
Dus 50 BNB is EUR 10.000.
Best een hoop om ff opzij te leggen.
net even gekeken en je moet 10 bnb staken. = +/- 2000 euro voor 2% cashback

https://www.binance.com/e...5bcf4431aa32623ae0a49d4f2

voor 50 krijg je 3%. vind dat dan wel weer een groot verschil als je naar ROI kijkt

Edit: laat maar. moest die 0.9% kosten nog meerekenen natuurlijk dus dan is 10 bnb maar 1.1% cashback en moet je idd 50 doen voor 2.1. my bad

[ Voor 13% gewijzigd door Crysania op 08-03-2021 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aarebe1
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 29-08-2023

Aarebe1

Maxi

Heb het al voor meerdere dingen gebruikt, online nooit problemen gehad.
In fysieke winkels is het minder geaccepteerd maar ook zeker niet onmogelijk, bij de lokale BP en Plus wordt hij gewoon geaccepteerd. Ook in m'n favo coffeeshop kan ik er mee betalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aarebe1
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 29-08-2023

Aarebe1

Maxi

Crysania schreef op maandag 8 maart 2021 @ 16:45:
[...]

net even gekeken en je moet 10 bnb staken. = +/- 2000 euro voor 2% cashback

https://www.binance.com/e...5bcf4431aa32623ae0a49d4f2

voor 50 krijg je 3%. vind dat dan wel weer een groot verschil als je naar ROI kijkt

Edit: laat maar. moest die 0.9% kosten nog meerekenen natuurlijk dus dan is 10 bnb maar 1.1% cashback en moet je idd 50 doen voor 2.1. my bad
Het is voor mij meer een gimmick dan dat je er geld mee bespaard..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spookie
  • Laatst online: 22-04 07:09
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D1F-tiDlzsEPkzzwrW-RT9ygdFE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/XqC93AcKsfyAg0Q2O4y3DCWl.png?f=user_large

Weet iemand of thuisbezorgt uitgesloten is van cashback?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hraone
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16-03 20:30
Wat raar, ik had mijn kaart getopped met BNB, er stond alleen ETH op. Gekoppeld met Curve op mijn iphone, en ik kon er in de Lidl mee betalen. ETH eraf gehaald en later kon ik niet meer bij de Plus en Hoogvliet betalen.

Misschien een dag wachten?

[ Voor 6% gewijzigd door hraone op 09-03-2021 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
@Spookie kan soms even tijd kosten voor de cashback er in staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
Spookie schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 09:31:
Weet iemand of thuisbezorgt uitgesloten is van cashback?
Bij mij komen de cashbacks meestal de dag nadat de betaling bevestigd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
hraone schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 17:49:
Wat raar, ik had mijn kaart getopped met BNB, er stond alleen ETH op. Gekoppeld met Curve op mijn iphone, en ik kon er in de Lidl mee betalen. ETH eraf gehaald en later kon ik niet meer bij de Plus en Hoogvliet betalen
Kan je bij Hoogvliet en Plus wel met een credit card betalen? Er zijn best veel winkels waar een credit (of debit) card niet geaccepteerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spookie
Timmy schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 19:01:
[...]

Kan je bij Hoogvliet en Plus wel met een credit card betalen? Er zijn best veel winkels waar een credit (of debit) card niet geaccepteerd wordt.
Klopt! Hier alleen de Jumbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hraone
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16-03 20:30
Ik betaal niet met de credit card maar heb de kaart gekoppeld via Curve met Apple Pay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spookie
hraone schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 20:52:
Ik betaal niet met de credit card maar heb de kaart gekoppeld via Curve met Apple Pay
Kan je dan ineens wel in veel meer winkels betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
Spookie schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 09:04:
Kan je dan ineens wel in veel meer winkels betalen?
Nee, want het blijft onderhuids een credit/debit card.
Bij AH kan je met Apple Pay betalen, maar alleen als je een Maestro pas (je bankkaart) hebt gekoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nubtrix
  • Registratie: September 2020
  • Nu online
Ik quote natuurlijk een vrij oude post, maar waar zie ik het bedrag van de transaction fees? Vind deze nergens terug in mijn transactiegeschiedenis.

Bij mijn eerste transactie zie ik deze details:

- 21.99 EUR
Completed

Merchant Bol.com Utrecht NL
Date/Time 2021-02-24 18:50:36
Deducted Amount - 26.893651 BUSD
Transaction Amount - 21.99 EUR
Cashback + 0.0023506 BNB
Conversion Rate 1BUSD = 0.82 EUR
Card Visa **** 3610
Transaction ID 1656716

Dollar to euro koers was op 24/2 inderdaad 0.82
Ik zie niet waar ze de 0,9% verrekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spookie
Nubtrix schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 16:41:
[...]

Ik quote natuurlijk een vrij oude post, maar waar zie ik het bedrag van de transaction fees? Vind deze nergens terug in mijn transactiegeschiedenis.

Bij mijn eerste transactie zie ik deze details:

- 21.99 EUR
Completed

Merchant Bol.com Utrecht NL
Date/Time 2021-02-24 18:50:36
Deducted Amount - 26.893651 BUSD
Transaction Amount - 21.99 EUR
Cashback + 0.0023506 BNB
Conversion Rate 1BUSD = 0.82 EUR
Card Visa **** 3610
Transaction ID 1656716

Dollar to euro koers was op 24/2 inderdaad 0.82
Ik zie niet waar ze de 0,9% verrekenen?
Dat komt volgens mij omdat je met BUSD betaalt, ik betaal met BNB en betaal je ook geen fee.. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lucaz

Lucaz

Ondertiteling

Spookie schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 20:10:
[...]

Dat komt volgens mij omdat je met BUSD betaalt, ik betaal met BNB en betaal je ook geen fee.. :)
Lees even het bericht hierboven op 6 Feb van Tibbi3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nubtrix
  • Nu online
Lucaz schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 09:28:
[...]

Lees even het bericht hierboven op 6 Feb van Tibbi3
Ik heb zelf ook nog even gecheckt. Koers BUSD/EUR op Binance pair op 24/2 om 19:00 zat rond de 0.8259.

Binance doet de omrekening à 0.8177.

Dat is inderdaad 1% verschil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spookie
Ik zie het... dus toch nog gewoon EUR of BUSD betalen is vooralsnog de beste optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
Umm. Vraagje. Werkt de top-up van spotwallet naar kaart in euro's nog?

Euro was bij mij een tijdje weg, inmiddels staat hij weer bij de kaart.
Maar ik heb momenteel geen euro om te testen..

Net getest. Het werkt prima.

[ Voor 9% gewijzigd door jack zomer op 11-03-2021 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucaz

Lucaz

Ondertiteling

Spookie schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 12:43:
Ik zie het... dus toch nog gewoon EUR of BUSD betalen is vooralsnog de beste optie?
Euro het beste inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-04 13:22

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Best te spreken over de kaart. Wat aankopen ermee gedaan en werkt prima. Sure, je betaalt wat fee. Maar persoonlijk heb ik daar niet zo heel veel moeite mee. Wellicht komt dat nog :')

Hoe lang duurde het bij jullie voordat de fysieke variant binnen was? Bij mij toch al bijna enkele maandjes nu volgens mij.

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
1 maand. Begin januari 5 besteld, eind Jan begin feb binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nubtrix
  • Nu online
DAMAGE schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 21:47:
Best te spreken over de kaart. Wat aankopen ermee gedaan en werkt prima. Sure, je betaald wat fee. Maar persoonlijk heb ik daar niet zo heel veel moeite mee. Wellicht komt dat nog :')

Hoe lang duurde het bij jullie voordat de fysieke variant binnen was? Bij mij toch al bijna enkele maandjes nu volgens mij.
Kleine 2 weken moeten wachten hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
DAMAGE schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 21:47:
Best te spreken over de kaart. Wat aankopen ermee gedaan en werkt prima. Sure, je betaalt wat fee. Maar persoonlijk heb ik daar niet zo heel veel moeite mee. Wellicht komt dat nog :')

Paar maanden. Blijkbaar omdat ik ook een swipe kaart had (gratis variant) en ze van dezelfde uitgever komen was dat een issue. Na enige maanden moest ik via zo’n Google doc aangeven welke van de 2 ik wilde houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tibbi3
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-01 15:31
Ik gebruik de Binance VISA kaart nu een tijdje. En het werkt tot nu toe bijna altijd perfect.

Inmiddels 0.25 BNB bij elkaar "gecashbacked"

Nu wel een issue met een betaling bij BCC (wel betaald / geen orderbevestiging bij BCC), dus ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ik mijn eurotjes terug heb.

Ben zelf wel benieuwd of Binance binnenkort de cashbacklagen aan gaat passen . Dat je 50BNB ($ 15.000) moet hebben onderaan de streep 2,1% cashback te krijgen is nu een stuk minder aantrekkelijk geworden aangezien dat 2 maanden geleden nog $ 1.500 was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TalentedMrRiple
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 12-04 10:53
Ik heb de binance card ontvangen, ik wilde er mee betalen maar toen bleek er een pincode nodig. Komt die nog later? Moet ik iets doen om hem te activeren?
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste