Nieuwe iTunes (7) wat denken jullie ervan Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 30.563 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-07 15:02
Steve heeft een nieuwe iTunes aangekondigd een uurtje geleden.

Ikzelf vind de betere integratie voor Podcasts, de uitgebreide mogelijkheden (zoals iTunes Remote Control vanaf speakers) toch wel veelbelovend. Ook het mogelijk downloaden van covers vanaf de iTunes store (gratis) is toch wel leuk.

Het enige dat ik niet verbeterd vind is hoe het eruit ziet. Het is hipper, maar ik vond de compactere look van de vorige iTunes' veel beter.

Wat denken jullie ervan. Je kunt het downloaden op: http://www.apple.com/itunes/ voor Windows en Mac.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

Ik wacht even de reacties hier af voordat ik hem ga installeren.

Ik hoop wel dat het toevoegen van podcasts beter werkt. Met de vorige (mijn huidige) versie ging je zoeken, nam je een abonnement op de podcast en dan ging je niet terug naar het menu van de itunes podcast winkel, maar naar de inhoud van je ipod. Je moest dan weer klikken op de winkel, vervolgens op podcasts en weer zoeken waar je gebleven was. Heel irritant vind ik dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Tsja, ik mis aqua... :'( Blauwe balkjes, blauwe vinkjes etc. Dit is echt die Aperture/Graphite look, alleen dan niet vrijwillig stom genoeg.

En het nieuwe icoontje is ook om te huilen. Dan maak je zo'n strakke interface, en dan kom je met een nog glanzender icoontje dan zn voorganger op de proppen...

Afbeeldingslocatie: http://img129.imageshack.us/img129/6349/picture2mo4.png

Overgens duurt het indexeren van de nummers bij het openen van versie 7 even aangezien hij iets doet met gapless playback. Daardoor wordt iTunes wel een stuk trager.

[ Voor 28% gewijzigd door Matias op 12-09-2006 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:21

zAo

GPLv2 Fanboy

Ik heb de windowsversie zojuist even zitten proberen en ik kom tot de volgende conclusies:
- Het is nog een stuk trager allemaal (scrollen, starten muziek e.d.)
- Je hebt een Creditcard nodig om albumart te downloaden (hier zakt echt mijn broek vanaf...)
- Het is allemaal wel een stuk netter geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-08-2023

peddro

Iets met muziek & ontwerp.

Die van mij is nu nog bezig met "Informatie voor aaneensluitend afspelen bepalen"

Maar ziet er perfect uit, installatie ging ook erg goed (10.4.7) en het is ff wennen, en als hij straks klaar is dan ga ik de album art functie ook maar direct even uitproberen... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MYST
  • Laatst online: 04-04-2024
Ik heb hem zelf juist geinstalleerd, op het eerste vlak ziet het er wel degelijk uit, alleen die albumview is zo ontzettend traag(hier toch)... Albums browsen is dan niet echt aangenaam... Voor de rest zeer vergelijkbaar met versie 6 vind ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Cure
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-07 23:05
zAo schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 21:19:
Ik heb de windowsversie zojuist even zitten proberen en ik kom tot de volgende conclusies:
- Het is nog een stuk trager allemaal (scrollen, starten muziek e.d.)
- Je hebt een Creditcard nodig om albumart te downloaden (hier zakt echt mijn broek vanaf...)
- Het is allemaal wel een stuk netter geworden.
Ik dacht dat dat ook een probleem zou zijn, maar je kan ClickandBuy account aanmaken via het aanmelden bij itunes music store en daarmee kan je een bankrekening in vullen. Daarna wordt de account @ ITMS geaccepteerd en kan je albumart downloaden,

erg mooie feature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:55
EINDELIJK CD-Text support in iTunes WOEHA!

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70316

al gevonden

[ Voor 93% gewijzigd door Anoniem: 70316 op 12-09-2006 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132657

Hm.. jammer... Je kunt niet 'zoeken' op de 'oude' 5G iPod. Daarvoor zul je dus echt een nieuwe moeten kopen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MYST
Ballebek schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 21:25:
EINDELIJK CD-Text support in iTunes WOEHA!
Nu nog een handige manier van weergeven(je bedoeld toch lyrics he? :+ )
Tot hier toe vind ik ze enkel door: rechtermuisknop, info tonen, songtekst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Duurde de installatie bij jullie ook zo lang? Ik heb hier niet meer de snelste pc, maar hij is nu al 12 minuten bezig met installeren?
MYST schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 21:33:
[...]

Krijg je die teksten dan ook te zien op je ipod (net zoals extra info bij podcasts)?

[ Voor 57% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 12-09-2006 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MYST
Anoniem: 32279 schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 21:33:
Duurde de installatie bij jullie ook zo lang? Ik heb hier niet meer de snelste pc, maar hij is nu al 12 minuten bezig met installeren?

[...]

Krijg je die teksten dan ook te zien op je iPod (net zoals extra info bij podcasts)?
Installatie duurde paar minuutjes hier, of het op de ipod getoond wordt weet je binnen 2minuten :P

edit: nowp, wordt niet getoond op mijn iPod (5th gen)
Ondersteuning voor de iPod is wel verbeterd, aloewel ik het gewoon was om de lijst te krijgen met welke nr's er opstaan maar ja, went wel :P

[ Voor 18% gewijzigd door MYST op 12-09-2006 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:25
iTunes 7 roeleert:

-veel betere ondersteuning voor de iPod (!!!)
-gescheiden library voor muziek/films/etc.
-strakkere look
-gapless playback

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lullebakman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-06 22:18
Zoals als is vermeld vind ik dat de nieuwe look om van te huilen... minder geslaagd is als de vorige ;)
Graphite vind ik pokke lelijk en de knoppen zijn zo lelijk. Nu kan ik ook links niet al mijn playlists tegelijk zien. Het is ook jammer dat je een account nodig hebt voor album art te halen. (Dat deed ik zelf al manueel en soms met TagRunner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132657

Ik heb Bejeweled woot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbokh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-12-2024

hbokh

Unox: the worst OS!

Ik ben zwaar onder de indruk! Zie ook mijn post en het "Special Event-topic" --> ik ga er nl. van uit dat deze iTunes 7 een voorproefje zal zijn op de uiteindelijke interface van Leopard.

Maar ik heb "one more thing"... In deze versie van iTunes zou het volgende mogelijk zijn:

Multiple Libraries
Build your collection over multiple libraries, and keep them on different hard drives to save space.

bron: http://www.apple.com/itunes/overview/

En... hoe ga ik dat nu doen?
Er staat ca. 10GB aan muziek op mijn iPod 3G 20GB en die is afkomstig van mijn enorme verzameling op een Windhoos-doos. Nu wil ik deze library delen met m'n iBook G4, maar op een schijfje van 30GB vind ik 10GB aan muziek teveel van het goede en DIT leek me nou net de oplossing daarvoor.
Iemand een idee?

This is my sick nature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartoz
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hoe zit het met het geheugengebruik van iTunes en de mogelijkheid om mp3's op dezelfde geluidssterkte af te spelen als de volume van de mp3's verschillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MYST
Bartoz schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 21:39:
Hoe zit het met het geheugengebruik van iTunes en de mogelijkheid om mp3's op dezelfde geluidssterkte af te spelen als de volume van de mp3's verschillen?
36meg hier, 8%cpu(amd 64 3500+)
Geluidscontrole is in te stellen zodat alle nr's even luid afgespeeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou, ook geinstalleerd nu en ik ben tevreden. Vind het er veel mooier en duidelijker uitzien, en tot mijn grote vreugde kan ik nu abonneren op podcasts zonder uit de itunes store te gaan elke keer. Super!!!

Enige nadeel is dat hij mijn ipod niet meer wil updaten opeens, hij zegt wel dat er een update is, maar die blijft steeds op 12.5 mb van de 16mb hangen... uberhaupt vreemd dat de firmware 16 mb groot is, maar dat terzijde.

Ik vind het een hele verbetering! En dat blauwe vind ik supermooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:21

zAo

GPLv2 Fanboy

The_Cure schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 21:25:
[...]
Ik dacht dat dat ook een probleem zou zijn, maar je kan ClickandBuy account aanmaken via het aanmelden bij itunes music store en daarmee kan je een bankrekening in vullen. Daarna wordt de account @ ITMS geaccepteerd en kan je albumart downloaden,

erg mooie feature
Dank :)
Ik begon al huilerig te doen over mijn eerste iMac die over 1,5 komt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guru Evi
Iets dat ik niet kan vinden: Ik subscribe me op een podcast en wil die nu allemaal tegelijk downloaden (alle oude versies). Mijn instellingen staan zo dat ik alle updates automagisch download als er een nieuwe bijkomt maar vind nergens hoe ik deze kan downloaden tegelijk (zonder 100x op GET te klikken)

Wel geinig: ik had een reeks podcasts gekopieerd van andere computers op het netwerk en in de vorige kwamen die gewoon onder mijn MP3's te staan.
iTunes 7 heeft automatisch gedetecteerd dat het podcasts waren en ze ook zo gesorteerd.

Er staan nu een reeks podcasts met (legale, indie) muziek te wachten voor download, er zit een complete downloadmanager in de nieuwe iTunes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slazh
  • Laatst online: 08-07 10:16

slazh

Here To Stay

Wat ik zo snel niet kan vinden; werkt die coverflow ook met covers die je er zelf al aan je muziek hebt toegevoegd of werkt het alleen met die gekochte art?

Verder wel grappig want ik vond het al zo vreemd dat het CoverFlow project was gestopt, en daarna bleek het nog gekocht ook. Nu blijkt dus dat Apple het was (of ik heb wat info gemist :P).

[ Voor 6% gewijzigd door slazh op 12-09-2006 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Laatst online: 18:54
* Liegebeest is met MatiasJansen.

* Het nieuwe icoon is erg lelijk
* Die nieuwe graphite look... Ik kan er aan wennen, ZOLANG ZE HET NU MAAR EENS OVERAL GAAN DOORVOEREN!

* Liegebeest word een beetje ziek van het draaien van meerdere apps tegelijk die er allemaal anders uitzien. Safari, naast Mail, naast iTunes, naast iPhoto, naast Final Cut... enz enz... Laat Apple in godesnaam een keer een lijn trekken!

EDIT:
Ik schrok even! Dacht dat ze de "browse" optie weg hadden gehaald. Maar hij zit nu gewoon onderaan, met een mooier knopje. Da's dan wel weer mooi gedaan.

[ Voor 15% gewijzigd door Liegebeest op 12-09-2006 22:11 ]

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-07 22:34

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

gapless afspelen is heerlijk met live albums!
Nieuwe blader opties zijn wel schattig helemaal als albumart gratis kan toevoegen (hoewel je creditcard nummer MOET invullen.. en hij er niet zo veel vind ??)

Ook optie 'album-artiest' in TAG.. wat je er mee kan/moet? Voor verzamel cd's?

Over de look enzo.. beetje gezeur vind ik..
Bij Apple MOET nu alles mooi en hip zijn, maar ik vind het wel oke.

Verder draait ie prima hier op mijn G4 powerbook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaxje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-12-2024
cailin_coilleach schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 22:05:
* Blaxje is met MatiasJansen.

* Het nieuwe icoon is erg lelijk
* Die nieuwe graphite look... Ik kan er aan wennen, ZOLANG ZE HET NU MAAR EENS OVERAL GAAN DOORVOEREN!

* Blaxje word een beetje ziek van het draaien van meerdere apps tegelijk die er allemaal anders uitzien. Safari, naast Mail, naast iTunes, naast iPhoto, naast Final Cut... enz enz... Laat Apple in godesnaam een keer een lijn trekken!

EDIT:
Ik schrok even! Dacht dat ze de "browse" optie weg hadden gehaald. Maar hij zit nu gewoon onderaan, met een mooier knopje. Da's dan wel weer mooi gedaan.
GMTA. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-07 12:45
had hier last van een schokkend geluid
heb de overflow functie uitgezet, en heb nergens meer last
ik vermoed dat het aan mijn realtek AC97 geluidschip ligt

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djangoster
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-08-2024

djangoster

Mista D

ik vind dat het design er stukken op voorruit is gegaan, en ook gemakkelijk dat het videogedeelte eindelijk fatsoenlijk werkt....

<--Een vreemde één in de bite--> Life is not as easy as most people live it....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-07 15:21

fjs

PSN: ftltc

Misschien een domme vraag maar wat is 'gapless playback'?

To boldly go where no man has gone before...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

fjs schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 22:20:
Misschien een domme vraag maar wat is 'gapless playback'?
zonder 'gap', zonder pauze.. bijv bij live album vet hip
nummers spelen gewoon aan 1 stuk door zonder pauze/plop/watdanook er tussen

[ Voor 14% gewijzigd door kaassouffle op 12-09-2006 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat nieuwe icon is niks mis mee, maar jullie zijn nu allemaal gewend aan een groene en hij is nu blauw geworden :P Vroeger had 'ie ook al andere kleuren he, waaronder paars :P

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-07 23:14
Heb zo'n 1900 nummers en met album art binnenhalen had ie minstens 3 keer voor nodig, is er nu weer mee bezig, maar ik had ook al door dat de music store half stuk was (gek he), dus dan kan die even niks vinden, ok. Intussen stond Quicktime ook nog te downloaden en de harde schijf opnieuw te optimaliseren en de muziek liep de hele tijd gewoon stotterloos door, iets wat bij mij in het verleden juist wel anders was.
Het resizen in de weergave met de albumart links en de nummers rechts (2e weergave dus) gaat wat traag, scrollen erdoor gaat wel weer goed. De album view echter vliegt als een speer voorbij, ook als er daadwerkelijk art in staat.
Ik merk wel dat de 'hoesbrowser' vrij snel terug schiet naar het spelende nummer, soms iets te snel, want dan zit ik lekker te hoesbrowsen en dan doe ik nog geen 2 tellen iets anders en dan schiet ie weer terug.

O ja, als ik door die album art blader schiet ie te ver door als ik in de balk klik, bij een filebrowser/internetbrowser zit je dan altijd 1 bladzijde verder zonder verder iets te missen.
Je kan hier trouwens ook met je muiswieltje scrollen :p.

Trouwens wel flauw dat je voor die cover art je credit card gegevens in moet jassen.

Nieuwe logo is wel erg bling bling, nog net niet goud, dan had ie helemaal fout geweest.

Gebruikt systeem: PowerMac G5 1.6, 768 MB, Panther.

[ Voor 14% gewijzigd door Dancing_Animal op 12-09-2006 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Dancing_Animal schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 22:26:
Trouwens wel flauw dat je voor die cover art je credit card gegevens in moet jassen.
Je kunt ook "Click&Buy" (een soort Paypal) gebruiken als betalingsmethode. Dat kan via een automatisch incasso (of een creditcard).

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swl2
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik hier 2 minder positieve ervaringen met iTunes 7.

De eerste is met een iBook G4 (12" 1.33 Ghz 1,5 GB RAM), waar de Gapless functie niet werkt. Het resultaat is dat iTunes altijd crasht bij de laatste 5 seconden van een nummer. Wordt lastig zo een album te luisteren.
Heeft misschien te maken met installatiewijze te maken (eerst iTunes downloaden, installeren, vervolgens Quicktime 7.1.3 via de Software-update naar binnengehaald, restart)

De tweede is met een P4 1,6 Ghz, XP pro, waar iTunes niets wou afspelen. Kreeg helemaal geen geluid meer uit het systeem. Na wat onderzoek ben ik er achter gekomen dat alle mixerapparaten (onboard & geluidskaart) gedelete zijn. Echter staan beide apparaten als correct in apparaatbeheer. Verder werkt ook de Coverflow niet, er staat doodleuk "iTunes kan niet door albumhoezen bladeren op deze computer'. Dat heeft wellicht met de antieke matrox G450 te maken die er in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Laatst online: 17:55
MYST schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 21:33:
[...]

Nee, dat is op sommige (meestal Sony) CD Spelers dat je een naam ziet van de track ipv welk nummer ( 01 02 03 ) ziet.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113066

Heel raar met deze versie van iTunes: Alleen als ik de volumeregelaar van iTunes zelf voluit zet, is het geluid nog enigszins aan te horen. Zodra ik 'm echter maar iets naar links schuif (zachter zetten, dus), gaat het geluid verschrikkelijk vervormen.
Ben al met de Quicktime settings aan het proberen geweest, maar het wordt er niet beter op.
Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiliconError
  • Laatst online: 17-06 13:21

SiliconError

:(){ :|:& };:

Ik vind 'm honds lelijk vergeleken met de vorige iTunes

Onder windows is het misschien een verbetering, maar ik vind het enorm vloeken tussen de rest van mijn OSX venstertjes. Die buttons ogen goedkoop, die zwartige selectiekleur is lelijk. Het was altijd al net iets anders, maar nu...

Apple moest zich eens houden aan z'n eigen widgetset/layout. Nu zien de knopjes er supergoedkoop uit, het is net een slechte Winamp skin :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Vind nieuwe itunes wel lekker strak :) Nieuw voordeel: de albumart op je ipod kunnen wijzigen wat voorheen met itunes6 niet lukte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177129

Geen last van.

Ik vind de nieuwe look van iTunes best vet, en het icoontje kan ik ook wel aan wennen :P :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MYST
Ok, daarjuist nog vrij tevreden over de nieuwe iTunes, nu al heel veel spijt van de install, en waarschijnlijk vliegt morgen de vorige versie er hier terug op...
Tijdens het switchen van pagina's in ff, of wat ik ook doe, gaat hij altijd 1 a 2seconden haperen, zeer gezellig als je wat aan het surfen bent met muziek op :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Laatst online: 12:10

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Loopt als een speer op mijn iMac :) Indexeren van ruim 11.000 files in ongeveer 12 minuten. En de nieuwe weergave opties zijn wel erg sweet.

Screenie van iTunes op mijn aangekoppelde 2e scherm (19 inch TFT)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/58069459a7a976453e04fa1440cac89e/thumb.jpg

[ Voor 47% gewijzigd door SandsOfArrakis op 12-09-2006 23:03 ]

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49627

Anoniem: 132657 schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 21:31:
Hm.. jammer... Je kunt niet 'zoeken' op de 'oude' 5G iPod. Daarvoor zul je dus echt een nieuwe moeten kopen :(
het lijkt me vrij aannemelijk dat er nieuwe firmware uitkomt voor de 'oude' 5g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-07 13:25

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Anoniem: 49627 schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 23:02:
[...]

het lijkt me vrij aannemelijk dat er nieuwe firmware uitkomt voor de 'oude' 5g
Die zijn er al, maar daar is de zoek-functie dus helaas (nog) niet beschikbaar.. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtbrainz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-07 21:03
ik vind dat gapless determining een beetje een apart gebeuren.. die gapless output die ik eerder van winamp was gewend had dat niet nodig, die keek gewoon vooruit in de buffer wat ie af kon breken ipv dat ie een hele gallery van tevoren af gaat lopen speuren. Ik zit nu al sinds ik 'm heb geupgrade met een heeele traaaage itunes omdat ie zo nodig gapless dingen moet uitrekenen van m'n hele library

[ Voor 21% gewijzigd door mtbrainz op 12-09-2006 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbokh
  • Laatst online: 16-12-2024

hbokh

Unox: the worst OS!

Sorry hoor, maar DIT vind ik wel heel erg lachen:

Afbeeldingslocatie: http://www.blogsmithmedia.com/www.tuaw.com/media/2006/09/newandolditunesicons.gif

Check http://www.tuaw.com/2006/...th-the-retro-itunes-icon/
en http://www.techmanifesto....the-itunes-icon-timeline/

Old OLD skool dus! :*)

[ Voor 13% gewijzigd door hbokh op 12-09-2006 23:39 . Reden: Timeline (riep iemand 2001?) ]

This is my sick nature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

Kan ik er eindelijk al mijn TV-series in kwijt zoals het hoort? Dus gesorteerd op seizoen en serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147633

iTunes vraagt hier ongeveer 6% van mij G4 1,67ghz processor / 1,5GB ram. De eerste keer was het allemaal wat traag, dit komt omdat iTunes dan alle albumart gaat verzamelen e.d.
Nu draait het allemaal prima, scrollen en coverflow gaan erg soepeltjes.
Het icoontje is niet optimaal maar verder ben ik erg tevreden over de nieuwe iTunes. Tot nu toe de meest ingrijpende iTunes update die ik heb gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-07 17:46
Waarom hebben ze de Equalizer-knop weggehaald rechtsonderin :? En misschien ligt het aan mij, maar muziek lijkt een stuk doffer te klinken, ookal staat de equalizer precies hetzelfde als hoe het in iTunes 6 stond...

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Coverflow is erg slecht nageaapt. Ik heb de Veronica 80's Top 880 en de ID&T Top 500, en ik heb dus 880 * de Veronica cover en 500 keer de ID&T cover :{

Anoniem: 147633

Anoniem: 37526 schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 23:41:
Coverflow is erg slecht nageaapt. Ik heb de Veronica 80's Top 880 en de ID&T Top 500, en ik heb dus 880 * de Veronica cover en 500 keer de ID&T cover :{
Coverflow is niet nageaapt maar gekocht.

"We are pleased to announce that all CoverFlow technology and intellectual property was recently sold to Apple. It has been incorporated into the latest version of iTunes. Please visit www.apple.com/itunes"

Kun je dat niet oplossen door "verzameling" aan te vinken in de ID3 editor?

• Guru Evi
Vind ik ook wel een beetje zuigen eigenlijk. Ik heb al mijn albums zonder naam hernoemd (lang geleden) naar: Unknown Album (om te sorteren op directory). Misschien dat dit een foutje is daar de song name er niet bij komt te staan. Ik vind dat hij gewoon een lijst zou moeten geven van alle nummers in dat album. Subiet eens feedback naar Apple sturen met wat ze gemist hebben.

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Je hebt toch wel aangevinkt dat het een verzameling is ;)

Overigens kwam ik er net achter dat je nu voor elk nummer, naast een artiest ook een album-artiest kunt opgeven. Handig voor die nummers waar er met gast artiesten is gewerkt.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Anoniem: 147633 schreef op woensdag 13 september 2006 @ 00:03:
[...]

Coverflow is niet nageaapt maar gekocht.

"We are pleased to announce that all CoverFlow technology and intellectual property was recently sold to Apple. It has been incorporated into the latest version of iTunes. Please visit www.apple.com/itunes"

Kun je dat niet oplossen door "verzameling" aan te vinken in de ID3 editor?
Als het gekocht is zijn ze duidelijk opgelicht, want CoverFlow werkt vele malen beter.
Daedalus schreef op woensdag 13 september 2006 @ 00:05:
[...]
Je hebt toch wel aangevinkt dat het een verzameling is ;)

Overigens kwam ik er net achter dat je nu voor elk nummer, naast een artiest ook een album-artiest kunt opgeven. Handig voor die nummers waar er met gast artiesten is gewerkt.
Ja, ik heb aangevinkt dat het een collectie is. Daar ben ik erg secuur in.

• flowerp
  • Laatst online: 20-05 21:31
Heb hem ook net even installed onder 10.4.7 en weet eigenlijk niet wat ik van die nieuwe stijl scrollbalken moet vinden. Het zou best een voorproefje voor Leopard kunnen zijn. Ik weet nog dat iTunes 1.0 onder OS 9 ook al de aqua balken had terwijl OS X toen nog niet uit was.

Wat ik wel een beetje raar vind is dat Apple eigenlijk juist altijd bekend stond om de consequente designs, maar mijn geliefde OS begint nu een beetje een lappen deken van themes te worden.

Mac Help en Mail.app hebben bijvoorbeeld die lichtere metal look terwijl Safari die donkere heeft en dan wel met aqua scroll balkjes. De donkere look van Safari is dan weer anders als die van iTunes. De laatste is 'gladder'. De meeste dialogs hebben nog de "wit met grijze streepjes" achtergrond van het originele aqua theme. System Preferences heeft de zelfde lichtere metal look als bovenste toolbar/window frame maar heeft als body weer een variant op de grijze streepjes. Het window frame van 'simpele' Finder vensters (en eigenlijk de meeste dialogs) heeft ook deze kleur, maar valt minder op als bij mail omdat het een relatief kleine balk betreft. Als je echter de 'uitgebreide' Finder vensters gebruikt heb je echter weer de donkere grijs zoals in iTunes.

Zou het niet wat consequenter zijn als Apple al haar belangrijkste apps per major OS update een uniform theme zou laten gebruiken?

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Anoniem: 37526 schreef op woensdag 13 september 2006 @ 00:08:
[...]
Ja, ik heb aangevinkt dat het een collectie is. Daar ben ik erg secuur in.
Ha, ik heb al gevonden wat het probleem is :). Als je de lijst van nummers die onder de Cover Flow staat sorteert op Album, krijg je voor collecties ook maar 1 afbeelding. Hetzelfde probleem was ik ook al tegengekomen bij gegroepeerde album weergave.

flowerp schreef op woensdag 13 september 2006 @ 00:12:
Heb hem ook net even installed onder 10.4.7 en weet eigenlijk niet wat ik van die nieuwe stijl scrollbalken moet vinden. Het zou best een voorproefje voor Leopard kunnen zijn. Ik weet nog dat iTunes 1.0 onder OS 9 ook al de aqua balken had terwijl OS X toen nog niet uit was.

Wat ik wel een beetje raar vind is dat Apple eigenlijk juist altijd bekend stond om de consequente designs, maar mijn geliefde OS begint nu een beetje een lappen deken van themes te worden.

Mac Help en Mail.app hebben bijvoorbeeld die lichtere metal look terwijl Safari die donkere heeft en dan wel met aqua scroll balkjes. De donkere look van Safari is dan weer anders als die van iTunes. De laatste is 'gladder'. De meeste dialogs hebben nog de "wit met grijze streepjes" achtergrond van het originele aqua theme. System Preferences heeft de zelfde lichtere metal look als bovenste toolbar/window frame maar heeft als body weer een variant op de grijze streepjes. Het window frame van 'simpele' Finder vensters (en eigenlijk de meeste dialogs) heeft ook deze kleur, maar valt minder op als bij mail omdat het een relatief kleine balk betreft. Als je echter de 'uitgebreide' Finder vensters gebruikt heb je echter weer de donkere grijs zoals in iTunes.

Zou het niet wat consequenter zijn als Apple al haar belangrijkste apps per major OS update een uniform theme zou laten gebruiken?
Tip: Download "Uno". Kun je alles naar 1 style omtoveren.

• sjaakaq
  • Laatst online: 31-03 14:29

sjaakaq

It might get loud

Ik heb bijna 8500 mp3's en hij gebruikt 117mb ram :X Nou ja boeiend, ik heb tocg genoeg, maar ik vermoed dat versie 6 wat zuiniger was.

Overigens gaat dat laden van albumart in Coverflow veel te sloom, zo heeft browsen ook weinig zin...

leoaq.fm // Jeune Loop

• Coppertop
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Het is me opgevallen dat iPod flashen nu ook via iTunes geregeld wordt en niet meer via de aparte applicatie. Heb ik dat goed gezien? Zie ook http://www.apple.com/ipod/download/

108886

hier is ie al een half uur keihard aan het werk, hij heeft de iPod (G5) geüpdate naar 1.2, is men 9000 nr's gapless aan het maken en men iPod aan het syncen tegelijk (erg traag :/)
wat me opvalt is dat men iPod constant verlicht is... imo niet erg energiebewust+lastig als je gaat slapen... misschien stopt dit als de updates helemaal klaar zijn?

*vind de look ook helemaal vloeken met men WindowsXP (inspiratSE 2222 van stefanka visual style, die er eigenlijk al erg clean/gray uitzag http://www.deviantart.com...+sort%3Atime+-in%3Ascraps
maar de iPod functies zijn véél beter, imo is het logo een lichte verbetering :) en vind het ook leuk dat de bibliotheek eindelijk verdeeld is in video/muziek

ben benieuwd of ik Bejeweled heb :D heerlijk spelletjhe imo

Coppertop schreef op woensdag 13 september 2006 @ 00:34:
Het is me opgevallen dat iPod flashen nu ook via iTunes geregeld wordt en niet meer via de aparte applicatie. Heb ik dat goed gezien? Zie ook http://www.apple.com/ipod/download/
Dat is helemaal correct, dat gaat nu super :)

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

swl2 schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 22:39:
Ik hier 2 minder positieve ervaringen met iTunes 7.

De eerste is met een iBook G4 (12" 1.33 Ghz 1,5 GB RAM), waar de Gapless functie niet werkt. Het resultaat is dat iTunes altijd crasht bij de laatste 5 seconden van een nummer. Wordt lastig zo een album te luisteren.
Heeft misschien te maken met installatiewijze te maken (eerst iTunes downloaden, installeren, vervolgens Quicktime 7.1.3 via de Software-update naar binnengehaald, restart)
Geen last van. (Mac mini 1.25 1GB, zelfde installatiewijze)
Anoniem: 113066 schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 22:44:
Heel raar met deze versie van iTunes: Alleen als ik de volumeregelaar van iTunes zelf voluit zet, is het geluid nog enigszins aan te horen. Zodra ik 'm echter maar iets naar links schuif (zachter zetten, dus), gaat het geluid verschrikkelijk vervormen.
Ben al met de Quicktime settings aan het proberen geweest, maar het wordt er niet beter op.
Geen last van.
MYST schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 22:54:
Ok, daarjuist nog vrij tevreden over de nieuwe iTunes, nu al heel veel spijt van de install, en waarschijnlijk vliegt morgen de vorige versie er hier terug op...
Tijdens het switchen van pagina's in ff, of wat ik ook doe, gaat hij altijd 1 a 2seconden haperen, zeer gezellig als je wat aan het surfen bent met muziek op :/
Geen last van. (Safari noch firefox).

Tsja. Interface. Apple gebruikt iTunes volgens mij een beetje als een speeltuin voor nieuwe ideeën. Overigens lijkt dit op geen enkele manier op Leopard zoals dat er nu voor staat. Overigens staat apple niet per definitie bekend om consistente styles. De pro apps zien er ook anders uit, evenals garageband. Apple maakt interfaces die passen bij het doel. Geef toe dat garageband in een Aqua venster gewoon 'minder' zou zijn. Idem iTunes. Daar staan ze wel om bekend: interfaces die goed 'aanvoelen'. Hoe ze er uit zien hoort daar bij, en dat past niet noodzakelijkerwijs bij andere apps op 't platform. Dat geldt ook voor 3rd-party apps. Sterker nog, bijna alle media-apps hebben een eigen widgetset, zowel op macos als in andere OSsen.

That said ziet Safari er super uit in Aqua dus ik begrijp nog niet helemaal waarom ze daar brushed metal van gemaakt hebben.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

108886 schreef op woensdag 13 september 2006 @ 00:38:
hier is ie al een half uur keihard aan het werk, hij heeft de iPod (G5) geüpdate naar 1.2, is men 9000 nr's gapless aan het maken en men iPod aan het syncen tegelijk (erg traag :/)
wat me opvalt is dat men iPod constant verlicht is... imo niet erg energiebewust+lastig als je gaat slapen... misschien stopt dit als de updates helemaal klaar zijn?

*vind de look ook helemaal vloeken met men WindowsXP (inspiratSE 2222 van stefanka visual style, die er eigenlijk al erg clean/gray uitzag http://www.deviantart.com...+sort%3Atime+-in%3Ascraps
maar de iPod functies zijn véél beter, imo is het logo een lichte verbetering :) en vind het ook leuk dat de bibliotheek eindelijk verdeeld is in video/muziek

ben benieuwd of ik Bejeweled heb :D heerlijk spelletjhe imo
Vreemde is dat hij dus eerst gapless gaat maken, en vervolgens moet je alle nummers die gapless moeten afspelen aanvinken (via "get info") en dan gaat ie het nòg een keer berekenen :?

Maar goed, ik heb een 4G iPod en gebruik 99% van de tijd Party Shuffle, dus boeiend ;)

leoaq.fm // Jeune Loop

Het is iTunes 7 gelukt mijn Macbook op zijn knieen te krijgen. Mijn hele systeem werd traag, en zelfs na het afsluiten van iTunes zat mijn fan continiue op de hoogste stand, kon ik geen apps meer openen, het systeem afsluiten of mijzelf afmelden. Ik heb de powerbutton maar ingedrukt...

Kan ik ergens iTunes 6 downloaden?

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:42

Nietzman

Woei!

Ik sluit me aan bij het "Boehoeeeeehoeeeeeee! Ik wil een consistente GUI!" kamp. Dat Aqua de nek omgedraaid word, prima. Maar laat heel Leopard dan wel net zo ogen als iTunes.

En verder is het natuurlijk alleen te pruimen met een replacement icon.

Afbeeldingslocatie: http://www.vanillasoap.com/soapsuds/pics/uglytunes.png

• kaassouffle

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Je kan ook uitgebreider 'sorteren'.. als je paar keer doorklikt op kolom 'album'.. krijg je ook 'album op jaar' / 'album artiest'..

'Album artiest' is ook extra optie in id-tag.. wat je er precies mee moet?
Ook iets voor verzamel cd's?

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Aha je kan bij "get info" onder "option" kiezen voor "remember playback position"...lekker nuttig. Wie luistert er nu nummers voor de helft? En zoja, wie wil ze de volgende keer dan weer vanaf de helft horen?

leoaq.fm // Jeune Loop

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:29

OMX2000

By any means necessary...

Heeft iemand al geprobeerd om iets te kopen in de nieuwe store? Ik krijg voortdurend de melding dat hij tijdelijk niet beschikbaar is.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Anoniem: 10300

matiasjansen schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 21:18:
Tsja, ik mis aqua... :'( Blauwe balkjes, blauwe vinkjes etc. Dit is echt die Aperture/Graphite look, alleen dan niet vrijwillig stom genoeg.

En het nieuwe icoontje is ook om te huilen. Dan maak je zo'n strakke interface, en dan kom je met een nog glanzender icoontje dan zn voorganger op de proppen...

[afbeelding]
Dat icoontje hadden we al in iTunes 2, maar die was strakker.. deze lijkt bruut lelijk in Frontrow en onder de alt-tab.

De functionaliteit in iTunes is trouwens beter geworden op een paar punten, al vind ik die coverart wat teveel aan toeters en bellen. En zowiezo snap ik niet waarom men het meest kenmerkende van OS X, de aqua schuifbalken heeft losgelaten. Ik hoop niet dat dit in Leopard de standaard wordt, want Apple kennende begint het met 1 app en dan volgen er meer. Het overzicht is langzaam aan het verdwijnen. Waar is dat 'less is more' principe van vroeger, waar zijn die innovaties.. ik kan ze niet in de nieuwe iTunes vinden :{

Ik vind deze update in 2 woorden.. druk en raar

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-07 00:10

Speedpete

was barman

leokennis schreef op woensdag 13 september 2006 @ 01:07:
Aha je kan bij "get info" onder "option" kiezen voor "remember playback position"...lekker nuttig. Wie luistert er nu nummers voor de helft? En zoja, wie wil ze de volgende keer dan weer vanaf de helft horen?
Podcasts, audiobooks, films, series, interviews opgenomen met een ipod... ik zie het nut er wel van :0

Nieuwe iTunes bevalt mij prima, draait als een zonnetje op m'n powerbook en het uiterlijk kan ik ook wel pruimen. Zou me niets verbazen als heel Leopard dit uiterlijk krijgt.

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-06 13:16
Nieuwe interface ziet er erg netjes uit moet ik zeggen. Ik vind al die zuurstokkleurtjes-en-effectjes van OSX altijd maar vreselijk. Ik zou het totaal niet erg vinden als dit de nieuwe huisstijl wordt. Alle knopjes en dergelijke zitten ook allemaal wat strakker in de interface, vooral de 'browse'-knop.

Verder heb ik het niet echt getest qua snelheid, gapless playback of album art. Ik ben niet zo van de iTunes, geloof ik allemaal wel. 't Wordt inmiddels wel nog meer bloated heb ik het idee.

• Niakmo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02-2024
Ik ben ondertussen voor de 5de keer coverart voor al mjn albums aan het zoeken en elke keer weer vind hij er meer bij, dus waarschijnlijk zijn ze nu nog covers aan het toevoegen.

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

zirus schreef op woensdag 13 september 2006 @ 03:46:
Ik ben ondertussen voor de 5de keer coverart voor al mjn albums aan het zoeken en elke keer weer vind hij er meer bij, dus waarschijnlijk zijn ze nu nog covers aan het toevoegen.
Ik krijg nog altijd op allerlei plekken timeouts in iTMS, dus het lijkt me meer te maken hebben met stelselmatige overbelasting. Dat zal de komende dagen wel weer beter worden, maar iedereen is nu driftig z'n missende coverart aan het downloaden en het is dus beredruk.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:34
Het ziet er wel gelikt uit. Vooral dat je nu meteen de eigenschappen van je iPod (zoals vrije geheugenruimte) in beeld krijgt zodra je hem aansluit. Wat op zich wel een minpunt is is dat bij mij nu alle nummer in elkaar overlopen. Kun je dat niet voor sommige nummers aanzetten en andere weer uit?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
nevermind

[ Voor 91% gewijzigd door Attilla op 13-09-2006 07:30 ]

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dan moet je in de ID3 tags het vinkje 'Part of a collection' aanzetten. Hij weet nu niet dat die nummers bij elkaar horen omdat ze verschillende artiesten hebben.

Bigs schreef op woensdag 13 september 2006 @ 07:41:
[...]

Dan moet je in de ID3 tags het vinkje 'Part of a collection' aanzetten. Hij weet nu niet dat die nummers bij elkaar horen omdat ze verschillende artiesten hebben.
Dat heb ik dus allang gedaan..

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:24
Nou ik ben nog niet tevreden... net geinstalleerd, ipod naar 1.2 geupdate... alleen iTunes ziet mijn ipod als "ingrid" van 155 GB, ipv gewoon een 5g "iVince" van 30 GB..... Iemand een oplossing?

Heb het al opgelost... hij had de ipod gemapt op de eerste netwerkdrive... de ipod MOET dus een vrije driveletter hebben!

[ Voor 24% gewijzigd door Vince22 op 13-09-2006 08:45 ]

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

• stickyfish
  • Laatst online: 09-07 13:38

stickyfish

Don't fuck with Limbo's

Hier een tevreden klant van iTunes. Ik vondt het altijd erg vervelend om alle album art met een ander programma moeten te gaan toevoegen. Heerlijk dat dit nu automatisch gaat. De nieuwe lay out vindt ik ook niet slecht. Het is in ieder geval een groot voordeel dat alles nu gescheiden is (muziek, videos, films, podcast). Snelleheid is bij mij oke (G5 1,8). Vanavond even verder testen.
Ik lees hier wel dat de mensen met een 5G iPod een update hebben gehad. Deze heb ik niet voorbij zien komen?

"Computers aren’t the thing. They’re the thing that gets us to the thing" - Joe MacMillan

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

GRRR! ergernis nummer 1 gevonden! Appeltje-1 werkt niet meer!

Met appeltje-W zet ik itunes altijd op de achtergrond, maar de hotkey appeltje-1 werkt niet meer om itunes naar de voorgrond te halen! Dat betekent muisbewegingen en daar heb ik een hekel aan.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:27
Hmm ik heb itunes 7 ook maar gedowload. Enige probleem is dat met intunes 6 ik nooit problemen had met albums enz. Maar nu in intunes 7 geeft hij ineens aan verschillende albums te hebben terwijl ze allemaal dezelfde naam hebben

zo dus:

Afbeeldingslocatie: http://www.eyupciftci.nl/itunes.JPG

Hoe verhelp ik dat?

• MYST
ECiftci schreef op woensdag 13 september 2006 @ 09:50:
Hmm ik heb itunes 7 ook maar gedowload. Enige probleem is dat met intunes 6 ik nooit problemen had met albums enz. Maar nu in intunes 7 geeft hij ineens aan verschillende albums te hebben terwijl ze allemaal dezelfde naam hebben

zo dus:

[afbeelding]

Hoe verhelp ik dat?
Kan je oplossen door naar album 1 te gaan, album naam te copy/pasten, alle nr's van album 2 te selecteren, info tonen, en dan bij album weer plakken. Is gewoon dat bij een van de 2namen er een spatie voor/achter staat, waardoor hij deze als verschillend opneemt...
Hier nog altijd het probleem van haperende muziek tijdens het werken met andere programmas, en na een 5tal nr's komt er hele harde vervorming op? :/

edit: het eerste probleem lijkt nu opeens verdwenen? :?
Ik was lekker eerst .Jef :P

[ Voor 5% gewijzigd door MYST op 13-09-2006 09:55 ]

• .jef
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-04 09:11
selecteer al de nummer van dat album (of meerdere albums zogezegd) en hernoem dan de naam van het album van alle nummers gelijk... Dat zou het moeten verhelpen, het kan bijv zijn dat er bij die ene die apart staat achteraan nog een spatie staat en dan is het niet meer exact hetzelfde. Dus alle nummers in 1 keer het album (her)invullen verhelpt normaal zoiets...

edit: was net ietsje te laat, maar al dat copy-pasten hoeft niet hoor... gewoon alles selecteren en ctrl+i (of cmd+i op mac) en dan eerste letters typen van album en hij vult meteen aan. Ok klikken en klaar is kees.

[ Voor 23% gewijzigd door .jef op 13-09-2006 09:56 ]

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-07 10:04

chem

Reist de wereld rond

_DH schreef op woensdag 13 september 2006 @ 09:49:
GRRR! ergernis nummer 1 gevonden! Appeltje-1 werkt niet meer!

Met appeltje-W zet ik itunes altijd op de achtergrond, maar de hotkey appeltje-1 werkt niet meer om itunes naar de voorgrond te halen! Dat betekent muisbewegingen en daar heb ik een hekel aan.
probeer sizzlingkeys eens ?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• JackBol
  • Niet online

JackBol

zo dus:

[afbeelding]

Hoe verhelp ik dat?
Mooie XP skin, kan je voortaan gewoon niet beter een mac kopen? ;)

• JackBol
  • Niet online

JackBol

chem schreef op woensdag 13 september 2006 @ 09:55:
[...]

probeer sizzlingkeys eens ?
jah, ik heb synergy al, zelfde soort appje, waarmee ik wel itunes kan controllen, maar ik wil graag appeltje-1 is gekoppend aan het openen van het main window (en appeltje-2 aan de equalizer :( )

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Geheugengebruik bij mij (iTunes 7 for Windows) is 250 MB (38.000 nummers), al springt-ie zo nu en dan terug naar rond de 140 MB (???). Stap terug tov iTunes 6, 5 en 4 die bij elke update minder geheugen gebruikten :( Browsen is ook een stuk trager, maar dat komt denk ik vanwege alle album art.

Nog wat ervaringen (en van anderen op hydrogenaudio.org)

- gapless lijkt nog niet 100% te werken, maar voor de meeste files lijkt het goed te gaan
- de analyse lijkt bestaande gapless info (LAME header, Nero's MP4 tags) te gebruiken voor files die het hebben, en doet voor files zonder deze info (files gemaakt door iTunes, FhG, etc) een analyse van het laatste frame.
- de resultaten van de "gapless analysis" worden bij oude files niet altijd in de tags geschreven, maar alleen in de database. Nieuwe files krijgen wel een nieuw tag veld (ITUNSMPB voor mp3, PGAP voor m4a). Is nog niet helemaal duidelijk wanneer zo'n tag ook naar oude files geschreven wordt.
- Gapless Album, "Yes" zorgt ervoor dat als je crossfade aan hebt staan, hij deze files niet crossfade-t.
- WMP-style "album artist" tags, yay!!!
- WMP11-style per-album+artwork view, yay!
- nog geen HE-AAC support, boooo!
- multiple library support, yay!
- nog steeds geen automatische "watch folder" optie, boooo! (iTunes Library Updater blijft hier dus maar draaien...)
- geen automatische import van folder.jpg naar album art, booo!

• Limbeckx
_DH schreef op woensdag 13 september 2006 @ 09:56:
[...]

Mooie XP skin, kan je voortaan gewoon niet beter een mac kopen? ;)
haha, de skin is het beste wat mac heeft.

Maar het wil niet echt lukken met die albums ;(

Ik zie het al. Voor elke uitvoerende binnen een album maakt ie een nieuwe vakje aan. Kan dat niet uitgezet worden?

[ Voor 20% gewijzigd door Limbeckx op 13-09-2006 10:22 ]

Anoniem: 49627

Ik vind het een mooi programma en het maakt voor mij het browsen weer prettiger. Zeker omdat ik simpelweg nog geen beter programma dan iTunes ben tegengekomen.

Anoniem: 10300

zo dus:

[afbeelding]

Hoe verhelp ik dat?
door even de andere view erbij te pakken, de tracks te selecteren en aangeven dat ze onderdeel uitmaken van een compilatie. Ze staan nu per artiest erin, even een vinkje zetten en alles is gefixed

hm.. zie dat je wel 1 artiest hebt, dan idd de tip gebruiken die hierboven gegeven is, anders op deze manier ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 10300 op 13-09-2006 10:29 ]

Anoniem: 30913

zo dus:

[afbeelding]

Hoe verhelp ik dat?
Door in plaats van op artiest te sorteren, te sorteren op album dus gewoon even op album bovenin klikken en ze staan mooi allemaal bij elkaar.

• Blaxje
Waarom haalt iTunes 7 mijn album covers niet goed op, terwijl 3rd party CoverFlow dit perfect doet.

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:49

Huigie

Happy ASBO driver[317pk/516nm]

Ik heb de oude iTunes weer geinstaleerd, de autorepair functie in de nieuwe is zwaar irritant. Met de oude kan ik zonder problemen de ipod service renamen zodat XP het niet laadt. Ik heb geen iPod dus wat moet ik met die service... De nieuwe versie gaat al auto-repairen als je de alias uit je start menu delete... 8)7

Specs

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:06

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

kan iemand bevestigen dat als je het volume na afspelen van het nummer lager draait er dan zware ruis door het nummer komt?

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:19

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Je moet alles selecteren en dan de album artist op various artist zetten ofzo. Dan werkt het wel.

• MYST
Lt. Marx schreef op woensdag 13 september 2006 @ 10:34:
kan iemand bevestigen dat als je het volume na afspelen van het nummer lager draait er dan zware ruis door het nummer komt?
Ik heb dit soms random, zelfs als ik niets doe :X enige oplossing is iTunes dan uitzetten en weer opstarten... Heb juist wat met volumes gespeeld, maar kan de ruis niet namaken...

[ Voor 40% gewijzigd door MYST op 13-09-2006 10:40 ]

• Limbeckx
Mijn albums staan allemaal weer goed! *O*

[ Voor 6% gewijzigd door Limbeckx op 13-09-2006 11:02 ]

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:06

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Ik snap er echt helemaal niets van. Een volumeknopje! Hoe kan dat nou buggy zijn? Ik heb dergelijke problemen nog nooit gehad met iTunes, ik heb trouwens een creative audigy zs2.

• Blaxje
Lt. Marx schreef op woensdag 13 september 2006 @ 11:25:
Ik snap er echt helemaal niets van. Een volumeknopje! Hoe kan dat nou buggy zijn? Ik heb dergelijke problemen nog nooit gehad met iTunes, ik heb trouwens een creative audigy zs2.
Dikke kans dat nog ergers deze week 7.0.1 verschijnt. Er gaan veel meer bugjes rond. Houd Apple in de gaten. :)

• r0el
  • Niet online
Is er nu nieuwere ipod firmware (hoger dan 1.1.2 dus?) mijn iTunes geeft nog niks aan...

• Limbeckx
welke navigatievorm vinden jullie het best trouwens?

ik vind hoesbrowser het best. Hij is snel em mooi, standaard mode is niet mooi en gegroepeerd met illustratie is te traag
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.