Dat werkt nu, maar ik heb alsnog sommige albums dubbelLoeiOrdinair schreef op woensdag 13 september 2006 @ 10:39:
[...]
Je moet alles selecteren en dan de album artist op various artist zetten ofzo. Dan werkt het wel.
Kijk eens naar album-artiest deze moeten ook gelijk zijn namelijk
Er zijn twee verschillende: artiest en album-artiest. album artiest moet van elk nummer gelijk zijn om samen gegroepeerd te worden (ik heb het ook niet verzonnen)
Jammer dat het nog steeds niet mogelijk is om muziek direct vanaf je iPod te spelen als ie aan is gekoppeld; dat zou wel erg makkelijk zijn... Ik bedoel: kopieren naar de computer hoeft van mij echt niet... Gewoon aansluiten en spelen via de GUI van iTunes zou erg lekker zijn 
Voorbeeldje? M'n iBook heeft maar een schijf van 60gig die al voor zo'n 55 vol zit. Daar ga ik echt niet m'n collectie a 35gig bij zetten
Maar het zou wel lekker zijn als ik m'n iPod aan kan sluiten op de laptop om zo de liedjes te kunnen selecteren en spelen via iTunes.
Voorbeeldje? M'n iBook heeft maar een schijf van 60gig die al voor zo'n 55 vol zit. Daar ga ik echt niet m'n collectie a 35gig bij zetten
Liege, liege, liegebeest!
Ik heb een probleem dat sommige albums dubbel verschenen, of de helft van de nummers in het ene album en dan eenzelfde album ernaast met de andere helft van de nummers. Er bleek uiteindelijk achter de helft van de nummers bij de artiest een spatie er achter te staan, zo werden ze dus als verschillende artiesten herkend. Misschien even bij jou checken?Anoniem: 37526 schreef op woensdag 13 september 2006 @ 11:36:
[...]
Dat werkt nu, maar ik heb alsnog sommige albums dubbel
Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic
Eh, dat kan ook gewoon? Mits je niet syncing aan hebt staan iig. (Maar als dat zo is staat alles ook gewoon in je library).cailin_coilleach schreef op woensdag 13 september 2006 @ 11:46:
Jammer dat het nog steeds niet mogelijk is om muziek direct vanaf je iPod te spelen als ie aan is gekoppeld; dat zou wel erg makkelijk zijn... Ik bedoel: kopieren naar de computer hoeft van mij echt niet... Gewoon aansluiten en spelen via de GUI van iTunes zou erg lekker zijn
Voorbeeldje? M'n iBook heeft maar een schijf van 60gig die al voor zo'n 55 vol zit. Daar ga ik echt niet m'n collectie a 35gig bij zettenMaar het zou wel lekker zijn als ik m'n iPod aan kan sluiten op de laptop om zo de liedjes te kunnen selecteren en spelen via iTunes.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
ik had al mijn artiesten al goed staan, dus ik heb het opgelost door mijn hele library te selecteren en de album arist vak gewoon leeg te maken voor alle liedjes, zodoende valt hij gewoon terug op de oude artist tag.ECiftci schreef op woensdag 13 september 2006 @ 11:40:
Kijk eens naar album-artiest deze moeten ook gelijk zijn namelijk
Snap nog niet echt de toegevoegde waarde van dat album artist.
Wat wel raar is dat vanochtend na mijn powerbook zijn slaap, alle cooverart die hij gisternacht had gevonden, weg was. En na een iTunes herstart waren ze nog weg
Ik zelf gebruik de standaardweergave(als in versie6), maar wel met de "snel-zoek functie" ingeschakeld, extreem handig met touchscreenECiftci schreef op woensdag 13 september 2006 @ 11:32:
welke navigatievorm vinden jullie het best trouwens?
ik vind hoesbrowser het best. Hij is snel em mooi, standaard mode is niet mooi en gegroepeerd met illustratie is te traag
Anoniem: 37526
Op een aantal albums heb ik een aantal nummers staan in de vorm van: "Artist 1 ft. Artist 2". In dat geval vul ik bij Album Artist "Artist 1" inzirus schreef op woensdag 13 september 2006 @ 12:29:
[...]
Snap nog niet echt de toegevoegde waarde van dat album artist.
Anoniem: 44509
Ik heb de windows versie gedownload en geïnstalleerd, maar het scroll wieltje van m'n muis werkt niet meer in iTunes. En ik heb ook het idee dat het allemaal flink zwaarder is geworden....
Dat is inderdaad een goede en het kan ook bij mix cd's dan is de album artist Tiga en de rest van liedjes eigen artiestAnoniem: 37526 schreef op woensdag 13 september 2006 @ 12:33:
[...]
Op een aantal albums heb ik een aantal nummers staan in de vorm van: "Artist 1 ft. Artist 2". In dat geval vul ik bij Album Artist "Artist 1" in
Ik moet zeggen dat ik die album art wel heerlijk vind. Even alles selecteren -> Get albumart en klaar. Misschien ga ik zo ook eens een filmpje proberen, hoewel ik het in vergelijking met het kopen van de DVD zelf wel erg prijzig vind. Good Will Hunting kun je op genoeg plekken al voor 4 euro krijgen.
Probleem is dat je je moet aanmelden bij Itunes MusicStore
En ik heb geen CC en ik vind het ook een beetje raar om direct je CC gegevens moet geven om je aan te melden. Als je bij bol.com kijkt, hoef je toch ook pas bij afrekenen je gegevens geven
Kan je nou met oudere iPods ook gapless afspelen nu of heb je hiervoor een nieuwe iPod nodig?
Je kunt ook een click-and-buy account aanmaken met bankrekeninggegevens.ECiftci schreef op woensdag 13 september 2006 @ 12:59:
Probleem is dat je je moet aanmelden bij Itunes MusicStoreEn ik heb geen CC en ik vind het ook een beetje raar om direct je CC gegevens moet geven om je aan te melden. Als je bij bol.com kijkt, hoef je toch ook pas bij afrekenen je gegevens geven
Ik vind 't ook irritant maar 't idee is gewoon dat je dat account gebruikt om muziek mee te kopen. Meer nut is er ook niet voor, behalve dus tegenwoordig albumart.
Je kun je natuurlijk ook even aanmelden bij click&Buy, dan heb je geen CC nodig, alleen een rekening bij een bank en die hebben we toch allemaal wel? Het gaat erom dat je dus een account hebt, je hoeft dan geen geld uit te geven.
Ik download gewoon af en toe via Google mijn album-art in dat geval, ik geef liever niet mijn bankrekeningnummer of CC zomaar wegCyBeR schreef op woensdag 13 september 2006 @ 13:02:
[...]
Je kunt ook een click-and-buy account aanmaken met bankrekeninggegevens.
Ik vind 't ook irritant maar 't idee is gewoon dat je dat account gebruikt om muziek mee te kopen. Meer nut is er ook niet voor, behalve dus tegenwoordig albumart.

kvind die art niet zo heel mooi, vind het slecht afgewerkt, de schuine lijnen dan toch.
Anoniem: 91491
Heeft er iemand het originele icoon voor mij (het nieuwe blauwe dus)
Ik had altijd al een ander icoontje voor iTunes, en nu na de update is het nog steed mijn gewijzigde icoon.
Ik zou graag eens het nieuwe (originele) icoon hebben...
Of is er een manier dat ik het kan "resetten" ?
Ik had altijd al een ander icoontje voor iTunes, en nu na de update is het nog steed mijn gewijzigde icoon.
Ik zou graag eens het nieuwe (originele) icoon hebben...
Of is er een manier dat ik het kan "resetten" ?
Pfff...iTunes slaat artwork op als BMP
Dus al je mp3's worden 1mb groter ofzo....ik blijf artwork wel van Amazon afhalen.

leoaq.fm // Jeune Loop
Alleen met de 5G, met die nieuwe software update. Ik neem aan dat het bij de volgende software update voor oude produkten wel wordt toegevoegd.alienfruit schreef op woensdag 13 september 2006 @ 13:02:
Kan je nou met oudere iPods ook gapless afspelen nu of heb je hiervoor een nieuwe iPod nodig?
bij mij zijn het .itc bestanden van tussen de 20 en 50k.leokennis schreef op woensdag 13 september 2006 @ 13:47:
Pfff...iTunes slaat artwork op als BMPDus al je mp3's worden 1mb groter ofzo....ik blijf artwork wel van Amazon afhalen.
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Anoniem: 182708
Itunes 6.xxx is me altijd goed bevallen, maar nu bij iTunes 7 slaat mijn muziek regelmatig over en klinkt de geluidskwaliteit als die uit de NES games uit de jaren 80 
Mischien heeft dit te maken met dat hij erg veel geheugen neemt en mijn pc het niet helemaal aan kan (alhoewel 1GB ram geheugen me wel genoeg lijkt).
Mischien heeft dit te maken met dat hij erg veel geheugen neemt en mijn pc het niet helemaal aan kan (alhoewel 1GB ram geheugen me wel genoeg lijkt).
Bij mijn weten is dat ook precies de reden van het bestaan van de "Album Artist" tag. Het lost best veel irritante problemen op.zirus schreef op woensdag 13 september 2006 @ 12:48:
[...]
Dat is inderdaad een goede en het kan ook bij mix cd's dan is de album artist Tiga en de rest van liedjes eigen artiest
Overigens heeft Apple het niet zelf verzonnen, het is een al jaren bestaande standaard tag alleen heeft Apple hem nu eindelijk in iTunes ingevoerd.
Euh? Dan doe ik iets fout denk ik...CyBeR schreef op woensdag 13 september 2006 @ 11:51:
[ ... muziek spelen in iTunes, vanaf m'n iPod ... ]
Eh, dat kan ook gewoon? Mits je niet syncing aan hebt staan iig. (Maar als dat zo is staat alles ook gewoon in je library).
Syncing staat bij mij uit, maar alle muziek op m'n iPod blijft grijs (onspeelbaar). De play-knop blijft ook greyed-out.
Ik zal binnenkort nog wel even kijken.
Dat is ook genoeg. Ik gebruik iTunes 7 met 512 MB RAM.Anoniem: 182708 schreef op woensdag 13 september 2006 @ 14:35:(alhoewel 1GB ram geheugen me wel genoeg lijkt).
De coverart die itunes hier binnen trekt lijkt zelfs kleiner te zijn dan de amazon coverart die ik had
Terwijl de nieuwe coverart van duidelijk betere kwaliteit is. Ik ga het dus zeker proberen om te zetten. Dat is alleen niet zo makkelijk omdat veel nummers al coverart hebben en itunes dus niet automatisch coverart vervangt. Alle coverart verwijderen is ook niet echt een optie omdat itunes niet voor al mijn muziek coverart heeft.
Sprekend van geheugen: eerder vandaag iTunes aan gehad en weer gesloten. Wil het nu herstarten, maar ik krijg een popup dat er niet genoeg vrij geheugen zou zijn. En dat terwijl er meer dan een gig aan vrij RAM is! Heel maf... Zal zo nog eens wat troubleshooten.
Maar ik denk dat diegeen die zei dat versie 7.01 zeer binnenkort zal komen wel gelijk zal krijgen.
Maar ik denk dat diegeen die zei dat versie 7.01 zeer binnenkort zal komen wel gelijk zal krijgen.
Anoniem: 119595
Selecteer die 880 liedjes, dan Get Info, en dan linksonder 'Verzameling', hier JA doen en dan staan ze allemaal onder 1 cover art:)Anoniem: 37526 schreef op woensdag 13 september 2006 @ 11:41:
Maar het zijn 880 verschillende artiesten??
Al gedaan zoals je kunt lezen. Ook album-artist is nu overal hetzeflde. En als het ik dan ook nog eens sorteer op "Album" gaat hij eindelijk goed.Anoniem: 119595 schreef op woensdag 13 september 2006 @ 15:31:
[...]
Selecteer die 880 liedjes, dan Get Info, en dan linksonder 'Verzameling', hier JA doen en dan staan ze allemaal onder 1 cover art:)
Dat ging in CoverFlow wel wat makkelijker
Ik heb precies hetzelfde probleem. Iemand er al achter waar dit aan licht en hoe je het oplost?cailin_coilleach schreef op woensdag 13 september 2006 @ 15:27:
Sprekend van geheugen: eerder vandaag iTunes aan gehad en weer gesloten. Wil het nu herstarten, maar ik krijg een popup dat er niet genoeg vrij geheugen zou zijn. En dat terwijl er meer dan een gig aan vrij RAM is! Heel maf... Zal zo nog eens wat troubleshooten.
micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©
Reboot? 
Neh... Ik heb ff iTunes van de site gedownload en de app uit /Applications weg gegooid. Op die manier helemaal schoon installeren, in plaats van via Software Update. Gek genoeg blijft de installer het een "upgrade" noemen
Dat lijkt het probleem vooralsnog te hebben opgelost.
EDIT:
Vaag? Ik kan bij de iPod preferences de optie "Sync music" niet uit zetten. Ik haal het vinkje weg, druk op "Apply" en hij word automagisch weer terug gezet
Nog meer t-shooten.
EDIT2:
Nee... heb nog het een en ander geprobeerd, maar ik kan het vinkje echt niet weg krijgen. Elke keer als ik op "Apply" jas word ie terug gezet
Neh... Ik heb ff iTunes van de site gedownload en de app uit /Applications weg gegooid. Op die manier helemaal schoon installeren, in plaats van via Software Update. Gek genoeg blijft de installer het een "upgrade" noemen

Dat lijkt het probleem vooralsnog te hebben opgelost.
EDIT:
Vaag? Ik kan bij de iPod preferences de optie "Sync music" niet uit zetten. Ik haal het vinkje weg, druk op "Apply" en hij word automagisch weer terug gezet

EDIT2:
Nee... heb nog het een en ander geprobeerd, maar ik kan het vinkje echt niet weg krijgen. Elke keer als ik op "Apply" jas word ie terug gezet
[ Voor 37% gewijzigd door Liegebeest op 13-09-2006 16:18 ]
108886
ook hier sinds gisteren (iTunes 7) extreeem veel haperingen en irritante gaps vanaf ik scroll of een venster open of beweeg...
belachelijke upgrade, hoe moeilijk kan het zijn Gapless te spelen, gewoon een buffer van het volgende nummer nemen terwijl je speelt. Nee dan moet iTunes weer ALLE nummers analyseren en aanpassen precies
heb 768mb ram en iTunes speelt echt belachelijk slecht :(:(:(
voorlopig maar Winamp terug openen...
belachelijke upgrade, hoe moeilijk kan het zijn Gapless te spelen, gewoon een buffer van het volgende nummer nemen terwijl je speelt. Nee dan moet iTunes weer ALLE nummers analyseren en aanpassen precies
Over die "Low memory" melding vond ik trouwens ook dit gesprek op de Apple support fora: http://discussions.apple....threadID=638242&tstart=45
EDIT:
Over dat vinkje voor "Sync music"... Weet je wat zou helpen? Als ik op de hoofd-tab van m'n iPod preferences het vinkje "Manually manage iPod" ofzo aan zou zetten!
En nu kan ik inderdaad, zoals was beloofd, vanuit iTunes spelen vanaf m'n iPod... *happy*
Dat schakelt automatisch die "Sync music" uit. Zou eigenlijk wel handig zijn als deze functie niet over twee checkboxen verspreid zou zijn...
EDIT:
Over dat vinkje voor "Sync music"... Weet je wat zou helpen? Als ik op de hoofd-tab van m'n iPod preferences het vinkje "Manually manage iPod" ofzo aan zou zetten!

Dat schakelt automatisch die "Sync music" uit. Zou eigenlijk wel handig zijn als deze functie niet over twee checkboxen verspreid zou zijn...

[ Voor 59% gewijzigd door Liegebeest op 13-09-2006 16:45 ]
Anoniem: 76472
ik vind hem zeer strak. het gevoel zegt iets meer te eisen van je systeem maar eens geindexeerd draait het vlot. Die album view is leuke functie
Anoniem: 97321
Het ziet er allemaal wat beter uit vind ik, en is veel logischer opgebouwd. Vooral het iPod gedeelte is flink verbeterd (ondersteuning voor video is veel beter).
Wat ik echter nog steeds neit snap, is de volgende fout (?):
- Je hebt van je iPod het onderdeel muziek geopend
- Je sleept vanuit de verkenner muziekbestanden ernaar toe
- iTunes begint het kopieren voor te bereiden, kopieert de nummers, en vervolgens staan ze niet op de iPod.
Als je het precies naar je iPod kopieert (bijv. 'iPod van Naam'), dan kopieert hij ze wel daadwerkelijk erop.
Al met al vind ik het wel een verbetering, vooral voor iPodbezitters.
Wat ik echter nog steeds neit snap, is de volgende fout (?):
- Je hebt van je iPod het onderdeel muziek geopend
- Je sleept vanuit de verkenner muziekbestanden ernaar toe
- iTunes begint het kopieren voor te bereiden, kopieert de nummers, en vervolgens staan ze niet op de iPod.
Als je het precies naar je iPod kopieert (bijv. 'iPod van Naam'), dan kopieert hij ze wel daadwerkelijk erop.
Al met al vind ik het wel een verbetering, vooral voor iPodbezitters.
ik heb een probleem:
ik merk sinds paar dagen dat als ik een paar liedjes afspelen, als het 2de en volgende nummers afspelen dat na 2 seconden het geluid helemaal anders gaat klinken.
ik heb bij elk lied de equalizer ingesteld.
als ik deze bij die nummers uitschakel is dat gedaan.
als ik de nummers appart afspeel dus elke keer dat nummer dubbel aanklikken dan doet ie het wel goed.
kan hier iets aangedaan worden ?
ik heb het dus bij de 7 en de 6.****
ik merk sinds paar dagen dat als ik een paar liedjes afspelen, als het 2de en volgende nummers afspelen dat na 2 seconden het geluid helemaal anders gaat klinken.
als ik de nummers appart afspeel dus elke keer dat nummer dubbel aanklikken dan doet ie het wel goed.
[ Voor 4% gewijzigd door blubbers op 13-09-2006 17:21 ]
Ik krijg soms gekraak in iTunes, bijvoorbeeld als ik WoW opstart of net een filmpje van Quicktime gestreamd heb.
Quicktime filmpjes werken ook niet lekker, altijd al (voor itunes 7) gekraak. Dit lijkt nu dus ook in iTunes te zitten en krijg ik soms gekraak.
Heb nieuwste drivers van me geluidskaart. (Soundblaster Audigy 2 ZS)
Quicktime filmpjes werken ook niet lekker, altijd al (voor itunes 7) gekraak. Dit lijkt nu dus ook in iTunes te zitten en krijg ik soms gekraak.
Weet iemand ook hoe je die gapless functie uit kan schakelen?
Bij mij staan alle mp3's op een gedeelde netwerkschijf, dus het duurt verrekte lang wil hij alle 6600 nummers analyseren (en uiteraard ook als ik 'eventjes' een nieuw album in mn iTunes ga slepen).
Ook vind ik het inderdaad belachelijk dat je een creditcardnummer nodig hebt om album artwork te kunnen downloaden
Het enige andere programma wat ik heb kunnen vinden die het zou kunnen doen is GimmeSomeTune, maar die voegt aan elk mp3 een afbeelding toe, dat is nu ook niet helemaal de bedoeling.
Bij mij staan alle mp3's op een gedeelde netwerkschijf, dus het duurt verrekte lang wil hij alle 6600 nummers analyseren (en uiteraard ook als ik 'eventjes' een nieuw album in mn iTunes ga slepen).
Ook vind ik het inderdaad belachelijk dat je een creditcardnummer nodig hebt om album artwork te kunnen downloaden
Het enige andere programma wat ik heb kunnen vinden die het zou kunnen doen is GimmeSomeTune, maar die voegt aan elk mp3 een afbeelding toe, dat is nu ook niet helemaal de bedoeling.
musica | fotografica | amalia
108886
hier duurt het opstarten van iTunes echt dodelijk langer... tis niet normaal
bah, op't eerste zicht zag het er allemaal goed en wel uit, maar nu
bah, op't eerste zicht zag het er allemaal goed en wel uit, maar nu

ik krijg men itunes 6 niet meer geinstalleerd.
is dat bij jullie ook zo ?
is dat bij jullie ook zo ?
Dit komt omdat je Equalizer elke keer verzet wordt. Dit duurt een tijdje om doorgevoerd te worden (waarschijnlijk buffer). Ik stel mijn equalizer gewoon in in het programma en niet per MP3.blubbers schreef op woensdag 13 september 2006 @ 17:20:
ik heb een probleem:
Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org
Wat denk je dan dat iTunes doet?2nosedt schreef op woensdag 13 september 2006 @ 18:20:
(dat voegt nl de album art ook toe aan de tag van de mp3/m4a)
Ziet er goed uit. Vooral leuk is dat je nu ook de cover bij de cd kan zien in de bibliotheek.
Het duurt alleen wel verrekte lang voordat alle nummers (12000) geindexeerd zijn voor gapless afspelen, maar dat is eenmalig en niet echt een groot probleem.
Wel verbaas ik me over het geheugengebruik, ik gebruik win2k en momenteel pakt Itunes 80MB Ram en 70MB virtueel geheugen van de totaal 1024MB, dat is toch wel vrij veel in vergelijking met versie 6.
Het duurt alleen wel verrekte lang voordat alle nummers (12000) geindexeerd zijn voor gapless afspelen, maar dat is eenmalig en niet echt een groot probleem.
Wel verbaas ik me over het geheugengebruik, ik gebruik win2k en momenteel pakt Itunes 80MB Ram en 70MB virtueel geheugen van de totaal 1024MB, dat is toch wel vrij veel in vergelijking met versie 6.
Ik heb gewoon weer iTunes 6 teruggezet. De nieuwe knoppen en het nieuwe logo bevielen me niks, de geluidskwaliteit was een stuk minder (raar, maar waar) en ook het vervangen van de equalizer door andere kutknopjes rechtsonderin vond ik maar prut.
En al die fancy nieuwe dingen hoeven van mij helemaal niet
En al die fancy nieuwe dingen hoeven van mij helemaal niet
[ Voor 11% gewijzigd door Hahn op 13-09-2006 19:47 ]
The devil is in the details.
niet waar, ik ben er achter gekomen.Guru Evi schreef op woensdag 13 september 2006 @ 19:26:
[...]
Dit komt omdat je Equalizer elke keer verzet wordt. Dit duurt een tijdje om doorgevoerd te worden (waarschijnlijk buffer). Ik stel mijn equalizer gewoon in in het programma en niet per MP3.
als je de hoofd equalizer niet opzet kan je niet lied per lied instellen dan werkt dat gwn niet.
als je de hoofdequalizer aanzet kan je die wel per lied instellen.
alleen als je dan een andere pakt als dat jij bij de hoofdequalizer hebt ingesteld dan veranderd ie gwn terug naar die van de hoofdequalizer.
wat is daar aan te doen ?
hmmm volgens mij lusten iTunes 7 en de audigy 2 zs elkaar niet zo, heb jij dat gekraak ook als je met het volume speelt?Ik krijg soms gekraak in iTunes, bijvoorbeeld als ik WoW opstart of net een filmpje van Quicktime gestreamd heb.
[ Voor 8% gewijzigd door LtMarx op 13-09-2006 22:32 ]
Tot nu toe werkt het bij mij helemaal lekker
Dat albumcover bladeren is wel erg mooi gedaan. Het is alleen dan wel weer jammer dat je gedwongen wordt een iTunes Store account aan te maken (en vooral als je geen creditcard hebt is dat al wat meer gedoe) maar ook wel weer slimme marketing.
Toch wel een groot minpunt. Na vandaag dit topic een beetje te hebben doorgebladerd, en het vele geklaag over geheugengebruik er ook hier maar is naar gekeken. En ik schrok me rot! 180mb om muziek af te spelen is toch wel een beetje erg veel
. Nou geeft het opzich niet erg veel problemen aangezien ik genoeg geheugen heb, maar dit is toch wel heel erg.
Toch wel een groot minpunt. Na vandaag dit topic een beetje te hebben doorgebladerd, en het vele geklaag over geheugengebruik er ook hier maar is naar gekeken. En ik schrok me rot! 180mb om muziek af te spelen is toch wel een beetje erg veel
Macbook Pro, 640 WD extern
iTunes is hier super instabiel op windows. Zodra ik de ipod in mijn dok gooi en het iPod scherm tevoorschijn komt... WEG itunes... Wat een rot programma!
Ik vind de synchronisatie met de iPod in ieder geval vele malen beter geworden. Ik ben er nu eindelijk in geslaagd de podcasts te verwijderen van m'n iPod. Dit is mij met iTunes 6 nooit gelukt. Ook alle andere mogelijkheden kun je nu zonder omwegen doen: bijv. de iPod als harde schijf gebruiken enz.
Ik ben er zeer tevreden over, Al heb ik wel soms dat als ik naar bepaalde sites ga met een quicktime plugin o.i.d. dat 'ie eventjes hapert.
Ik ben er zeer tevreden over, Al heb ik wel soms dat als ik naar bepaalde sites ga met een quicktime plugin o.i.d. dat 'ie eventjes hapert.
Wat is daar belachelijk aan? Al die covers zijn copyrighted en die mag je dus niet zomaar uitdelen. Mensen met een account zijn klanten, en coverart aan klanten geven is voor een platenmaatschappij waarschijnlijk geen probleem.2nosedt schreef op woensdag 13 september 2006 @ 18:20:
I don't like facts. They have a liberal bias.
Ik draai de windowsversie. Of moet ik zeggen draaiDE. Want ik heb iTunes welgeteld één keer kunnen gebruiken. Nu kan ik iTunes niet meer starten omdat ik een foutmelding krijg.
"In iTunes is een fout opgetreden en moet worden afgesloten. Onze excuses voor dit ongemak."
Wat ik er tot nu toe van heb gezien, dat zuigt. Het is allemaal veel trager geworden, en als je dat gapless proces wil stoppen moet je bijna na elke muisklik op het kleine kruisje klikken.
Bovendien heeft Apple nog steeds het scrollprobleem niet aangepakt. Integendeel, iTunes scrollt nu nog hakkeliger. 
En het is nog steeds een naaistreek dat je Quicktime verplicht moet installeren. Ik kan het bijna spyware noemen. Het installeert zichzelf zonder dat ik erom vraag.
"In iTunes is een fout opgetreden en moet worden afgesloten. Onze excuses voor dit ongemak."
Wat ik er tot nu toe van heb gezien, dat zuigt. Het is allemaal veel trager geworden, en als je dat gapless proces wil stoppen moet je bijna na elke muisklik op het kleine kruisje klikken.
En het is nog steeds een naaistreek dat je Quicktime verplicht moet installeren. Ik kan het bijna spyware noemen. Het installeert zichzelf zonder dat ik erom vraag.
[ Voor 12% gewijzigd door _Christiaan_ op 13-09-2006 21:42 ]
NOSIG
Verdomd moeilijk. Als je denkt dat een mp3 'gewoon geluid' bevat heb je er niets van begrepen. Mp3 is serieus complex, en de laatste sample van een nummer hoeft in niets op de eerste sample van het volgende nummer te lijken. Het zijn gecodeerde subbanden met verschillende kwantiseringsfactoren, filters, schalingen en bitrates, en 'aan elkaar plakken' is nagenoeg uitgesloten zonder fors rekenwerk.108886 schreef op woensdag 13 september 2006 @ 16:27:
hoe moeilijk kan het zijn Gapless te spelen
I don't like facts. They have a liberal bias.
Als ik bij notepad de inhoud van twee MP3-bestanden aan elkaar plak heb ik een prima gapless bestand. Fors rekenwerk?
Anoniem: 132657
De nieuwe iTunes-interface is enorm wennen. Eerlijk gezegd vond ik hem in het begin zelfs 'lelijk'. Dat gevoel begint nu af te nemen, maar ik vind het nog steeds niet om over naar huis te schrijven.
iTunes 7 loopt zeer regelmatig vast, en dat is ontzettend irritant, omdat ik dat niet van Apple-apps gewend ben. Wat is dat voor gebaar naar Windows-gebruikers/potentiële switchers? Die zullen nu helemaal niet meer geloven dat een Mac nooit 'vastloopt'.
De games-integratie vind ik wel behoorlijk goed gedaan. Je kunt altijd de handleiding nalezen in je iTunes, en de prijs van 5 euro is hoog, maar net te doen.
iTunes 7 loopt zeer regelmatig vast, en dat is ontzettend irritant, omdat ik dat niet van Apple-apps gewend ben. Wat is dat voor gebaar naar Windows-gebruikers/potentiële switchers? Die zullen nu helemaal niet meer geloven dat een Mac nooit 'vastloopt'.
De games-integratie vind ik wel behoorlijk goed gedaan. Je kunt altijd de handleiding nalezen in je iTunes, en de prijs van 5 euro is hoog, maar net te doen.
Tja...Apple levert jou gratis albumart (waar copyright op zit, plus de bandbreedte etc.) dan mogen ze je van mij wel dwingen een account aan te maken (zodat je in de toekomst wellicht sneller overgaat op een aankoop).2nosedt schreef op woensdag 13 september 2006 @ 18:20:
Weet iemand ook hoe je die gapless functie uit kan schakelen?
leoaq.fm // Jeune Loop
Dat idee heb ik ook, vriend van me heeft zelfde problemen met zn audigy 2 zs... Dat gekraak is heel erg bij het spelen met volume ja.Lt. Marx schreef op woensdag 13 september 2006 @ 20:10:
[...]
hmmm volgens mij lusten iTunes 7 en de audigy 2 zs elkaar niet zo, heb jij dat gekraak ook als je met het volume speelt?
Ik weet dat het al eerder voorbij is gekomen, maar ik begrijp het nog niet helemaal. De artist-album tag, waar dient die nou precies voor (graag met een voorbeeld), en is het voor iPodgebruik ook handig ?
Bij het album "2001" van "Dr. Dre" staan er bij een aantal nummers "ft. Nate dogg" of "ft. Hittman". Ik heb dan "Deel van compilatie" aangevinkt, maar als ik dan ging bladeren met de CoverFlow, zag ik "2001 / Various Artists" staan.ScottB schreef op woensdag 13 september 2006 @ 23:02:
Ik weet dat het al eerder voorbij is gekomen, maar ik begrijp het nog niet helemaal. De artist-album tag, waar dient die nou precies voor (graag met een voorbeeld), en is het voor iPodgebruik ook handig ?
Door bij "Album-Artist" overal "Dr. Dre" in te voeren staat er dan bij CoverFlow netjes "2001 / Dr. Dre"

Onder de coverart zie je dus de naam van het album en de album-artist. De normale artiesten zie je bij de nummers individueel staan.
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 37526 op 13-09-2006 23:30 ]
Aha, ik snap het, dank jeAnoniem: 37526 schreef op woensdag 13 september 2006 @ 23:24:
[...]
Bij het album "2001" van "Dr. Dre" staan er bij een aantal nummers "ft. Nate dogg" of "ft. NeppeRepper". Ik heb dan "Deel van compilatie" aangevinkt, maar als ik dan ging bladeren met de CoverFlow, zag je "2001 / Various Artists" staan.
Door bij "Album-Artist" overal "Dr. Dre" in te voeren staat er dan bij CoverFlow netjes "2001 / Dr. Dre"
iTunes gebruikt quicktime om media af te spelen. Ik vind 't best begrijpelijk dat je dus Quicktime nodig hebt om iTunes te gebruiken. Je kunt Windows Media Player ook niet gebruiken zonder het Windows Media Framework. Quicktime is net als dat, alleen dan niet van Microsoft en dus niet standaard in windows voorgeinstalleerd.bigchristiaan schreef op woensdag 13 september 2006 @ 21:41:
Of dacht je dat Windows Media Player alles zelf deed?
Toch hadden ze de Quicktime "framework" ook prima in iTunes kunnen intergreren, ik kan begrijpen dat in Windows een extra applicatie voor en hoop frustratie zorgt.CyBeR schreef op woensdag 13 september 2006 @ 23:34:
[...]
iTunes gebruikt quicktime om media af te spelen. Ik vind 't best begrijpelijk dat je dus Quicktime nodig hebt om iTunes te gebruiken. Je kunt Windows Media Player ook niet gebruiken zonder het Windows Media Framework. Quicktime is net als dat, alleen dan niet van Microsoft en dus niet standaard in windows voorgeinstalleerd.
Of dacht je dat Windows Media Player alles zelf deed?
QT bestaat al veel langer dan iTunes. Het op die manier integreren zou a) voor veel problemen zorgen die 't niet waard zijn b) een waste of time zijn aangezien QT voor windows al jaren bestond en c) vrij waarschijnlijk voor dubbele installaties e.d. zorgen aangezien veel mensen quicktime al geinstalleerd hebben.
Jullie bekijken dit vanuit een 'applicaties installeren is slecht'-perspectief terwijl quicktime, last I checked, niets fout doet. Om het spyware te noemen is dus ook nogal overtrokken. (En voor mensen die gaan zeuren over file-associaties: lees die installer dialoogjes eens ipv alleen maar op 'Next' te drukken).
Jullie bekijken dit vanuit een 'applicaties installeren is slecht'-perspectief terwijl quicktime, last I checked, niets fout doet. Om het spyware te noemen is dus ook nogal overtrokken. (En voor mensen die gaan zeuren over file-associaties: lees die installer dialoogjes eens ipv alleen maar op 'Next' te drukken).
ScottB schreef op woensdag 13 september 2006 @ 23:02:
Bijvoorbeeld.Anoniem: 37526 schreef op woensdag 13 september 2006 @ 23:24:
[...]
Bij het album "2001" van "Dr. Dre" staan er bij een aantal nummers "ft. Nate dogg" of "ft. Hittman". Ik heb dan "Deel van compilatie" aangevinkt, maar als ik dan ging bladeren met de CoverFlow, zag ik "2001 / Various Artists" staan.
Of één of andere DJ-van-naam brengt een mix-CD uit met 20 nummers van verschillende artiesten. De 'Album Artist' is dan die DJ-van-naam, de 'Artist' is dan de maker van het specifieke nummer en die kan dus bij ieder nummer verschillen terwijl 'Album Artist' gelijk blijft.
[ Voor 20% gewijzigd door Maurits van Baerle op 13-09-2006 23:46 ]
108886 schreef op woensdag 13 september 2006 @ 16:27:
hoe moeilijk kan het zijn Gapless te spelen, gewoon een buffer van het volgende nummer nemen terwijl je speelt. Nee dan moet iTunes weer ALLE nummers analyseren en aanpassen precies
Ja, best complex ja.Anoniem: 37526 schreef op woensdag 13 september 2006 @ 22:00:
Als ik bij notepad de inhoud van twee MP3-bestanden aan elkaar plak heb ik een prima gapless bestand. Fors rekenwerk?
Het probleem is dat alle lossy formaten (zoals MP3, AAC, Ogg) bij het encoderen stilte (gaps) voor en achter het originele nummer plakken, dat moet nou eenmaal om technische reden. Als je dus alle muziek gewoon achter elkaar plakt alsof het Notepad is krijg je precies die gaps die zo irritant zijn.
Wil je deze gaps overslaan moet je tijdens het encoderen opslaan hoe groot die twee gaps precies zijn (de voorste is een vaste grootte per encoder, de achterste is verschillend per nummer) en hoe lang het originele nummer duurde (het aantal samples). Bij het afspelen moet je dan in een buffer alle gaps er weer vanaf halen tot je de originele lengte terug hebt en in het geheugen aan elkaar plakken voor je het naar de geluidskaart stuurt.
Dit is op zich al complex genoeg als een encoder deze informatie bij het encoderen heeft opgeslagen (en de enige MP3 encoder die dat uberhaupt doet is LAME, de rest niet), als een encoder deze informatie niet bij het maken van het MP3'tje opslaat is het vrijwel onmogelijk om te reconstrueren. Apple is er in geslaagd om een methode te ontwikkelen die veel experts tot nu toe versteld doet staan en kan met analyse (dat is wat er nu éénmalig gebeurt de eerste keer dat je iTunes 7 opstart) heel dicht bij het ideaal komen. Ook voor MP3's die niet met LAME gemaakt zijn of met oudere LAME versies die die informatie nog niet opsloegen.
De resultaten die iTunes bereikt met deze methode zijn beter dan de meeste experts hadden verwacht. MP3's die met LAME zijn gemaakt zijn perfect gapless maar dus zelfs die niet met LAME gemaakt zijn hebben nauwelijks een gap. Schattingen zijn op dit moment richting 20milliseconden en dat is vrij weinig!
Programma's als Winamp kunnen pas sinds kort ook gapless afspelen, juist omdat het zo complex is. Bovendien werkt het bij Winamp en Foobar en dergelijke alleen met LAME gecodeerde MP3's, de rest is gewoon pech hebben en gaps moeten accepteren. Apple heeft heel veel moeite moeten doen om het voor alle MP3's voor elkaar te krijgen, daar mogen ze best wat erkenning voor krijgen. Bovendien hoeft die analyse maar één keer, daarna ben je er voor altijd van af.
Die album ilustraties in iTunes zijn gratis toch?
Ik twijfel nu, omdat je een rekening- of creditcardnummer in moet voeren bij aanmelding van de iTunes store..
Ik twijfel nu, omdat je een rekening- of creditcardnummer in moet voeren bij aanmelding van de iTunes store..
Ja. Ik vermoed dat ze ze alleen gebruiken om te zorgen dat je geen tientallen iTMS accounts aanmaakt of om te checken of je wel in een land woont waar je 'recht' hebt op iTMS gebruik.Superhuuper schreef op donderdag 14 september 2006 @ 00:40:
Die album ilustraties in iTunes zijn gratis toch?
Anoniem: 143218
Inderdaad, verder compleet gratis. Alleen vind ik het ram gebruik wel wat aso. Ik heb nu 179 albums met die art, en het geheugen verbruik van iTunes is nu 392 MB. Maargoed, het ziet er tof uitMauritsvanBaerle schreef op donderdag 14 september 2006 @ 00:51:
[...]
Ja. Ik vermoed dat ze ze alleen gebruiken om te zorgen dat je geen tientallen iTMS accounts aanmaakt of om te checken of je wel in een land woont waar je 'recht' hebt op iTMS gebruik.
Alleen onder gamen toch maar Winamp of Foobar
ps. Je hebt niet per se een credit card nodig, je kunt ook een click&buy account maken, die word dan gekoppeld aan je iTS account, zelfde principe als PayPal.
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 143218 op 14-09-2006 00:58 ]
Onder Vista gebruikt hij maar 40MB ram, ik ben zeer tevreden over de nieuwe iTunes
« 'Mijn Socket 754 APG PC « '-_-' » 4075 met 3DMark05 en 6600GT' »
Anoniem: 143246
iTunes 7 in WindowsXP is vooralsnog geen goede kennismaking. De eerste keer wel, maar sindsdien start de boel op als ik de iPod aansluit en slaat helemaal vast. CPU gebruik gaat dan ineens naar 100% toe, notebook wordt gloedjewarm en iTunes doet niets. Herinstallatie helpt niet. Enige wat ik te zien krijg is dat iPod Preferences scherm en daar hangt ie op vast. Geheugengebruik vliegt al snel richting de 100 mb.
Ik kan nu dus niets met mijn iPod. Zijn er meer mensen met deze ervaringen?
Ik kan nu dus niets met mijn iPod. Zijn er meer mensen met deze ervaringen?
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 143246 op 14-09-2006 10:04 ]
Het geheugengebruik en bladersnelheid van iTunes hangt sterk af van de hoeveelheid nummers en de hoeveelheid album art. Met een library van een paar honderd nummers valt het allemaal erg mee, maar bij mijn library (38.000 nummers, waarvan een paar honderd met album art) wordt het al snel erg traag. Dit is een probleem van alle mediaspelers: ook WMP, JRiver en MusicMatch hebben er last van. Winamp, Foobar en Amarok blijven redelijk vlot, maar daar kan je weer niet bladeren met album art. Op zich is er al heel veel vooruitgang, op iTunes 4.6 duurde alleen het opstarten met mijn library al een minuut of vijf. Door het ruime gebruik van album art in iTunes 7 lijkt het helaas weer een stap terug te gaan 
Quicktime for Windows is inderdaad een ramp. Na al die jaren is het nog steeds dramatisch traag met video (ooit een H.264 video onder Quicktime vergeleken met bv onder Nero Showtime of ffdshow?) en audio (bij een beetje load wordt het een hakkelpartij). Apple heeft blijkbaar niet al te veel kaas gegeten van het optimaliseren van software onder Windows, of (als je achterdochtig bent) maken het opzettelijk niet te goed om mensen naar het Mac platform te pushen. Eeuwig jammer, want iTunes zelf is een ontzettend goede applicatie, en de combinatie met de iPod is geweldig. Nou die onderliggende engine nog...
Quicktime for Windows is inderdaad een ramp. Na al die jaren is het nog steeds dramatisch traag met video (ooit een H.264 video onder Quicktime vergeleken met bv onder Nero Showtime of ffdshow?) en audio (bij een beetje load wordt het een hakkelpartij). Apple heeft blijkbaar niet al te veel kaas gegeten van het optimaliseren van software onder Windows, of (als je achterdochtig bent) maken het opzettelijk niet te goed om mensen naar het Mac platform te pushen. Eeuwig jammer, want iTunes zelf is een ontzettend goede applicatie, en de combinatie met de iPod is geweldig. Nou die onderliggende engine nog...
Onzin. Het gebruik van album art is je eigen keus. iTunes haalt 't alleen voor je op als je zegt dat 'ie dat moet doen. Wil je weinig geheugengebruik dan flikker je al je album art weg. Wil je album art dan zul je 't met wat meer geheugen moeten doen.dreamvoid schreef op donderdag 14 september 2006 @ 10:38:
Door het ruime gebruik van album art in iTunes 7 lijkt het helaas weer een stap terug te gaan
Ik snap sowieso niet wat mensen nog over geheugengebruik lopen te zeiken. Je koopt al dat geheugen toch niet om 't leeg te laten zijn?
Anoniem: 128846
Toch werkt die Album Artist nog niet helemaal perfect.
Als ik mijn cd collectie wil zien zoals ik die thuis heb zou ik eigenlijk eerst op Artiest willen sorteren en dan evt op album naam. Een verzamel cd sorteer ik op naam van die compilatie.
Ik heb dus bij Album Artist dat allemaal ingevuld, maar als ik daarop sorteer krijg ik toch voor elke artiest een apart album gepresenteerd, deze worden dus niet samengevoegd
. Als ik op album sorteer werkt het wel perfect, maar dan staan cds van een zelfde band niet meer samen, jammer...
Heeft er hier iemand de perfecte settings gevonden?
Verder werkt het wel zalig vind ik hoor!
Als ik mijn cd collectie wil zien zoals ik die thuis heb zou ik eigenlijk eerst op Artiest willen sorteren en dan evt op album naam. Een verzamel cd sorteer ik op naam van die compilatie.
Ik heb dus bij Album Artist dat allemaal ingevuld, maar als ik daarop sorteer krijg ik toch voor elke artiest een apart album gepresenteerd, deze worden dus niet samengevoegd
Voor mensen met weinig RAM (bijvoorbeeld
), ga eens naar http://www.aqua-soft.org/board/showthread.php?t=38265 en download de multi-plugin. Dat is dus een...multi-plugin, die veel dingen kan toevoegen. Ik noem:
-Minimalisatie van geheugengebruik als iTunes naar de systray wordt geminimaliseerd (zonder multi-plugin 100mb RAM, met 5mb RAM)
-Skinning support, fonts veranderen
-Foobar 2000 passthrough, zodat het geluid de Windows kernel overslaat en meteen richting geluidskaart gaat (geloof ik)
-Venstertitel veranderen (bijvoorbeeld in Artiest-Titel-Album oid)
En nog meer. Niet alle functies werken nog in iTunes 7 maar dat zou niet lang moeten duren.
-Minimalisatie van geheugengebruik als iTunes naar de systray wordt geminimaliseerd (zonder multi-plugin 100mb RAM, met 5mb RAM)
-Skinning support, fonts veranderen
-Foobar 2000 passthrough, zodat het geluid de Windows kernel overslaat en meteen richting geluidskaart gaat (geloof ik)
-Venstertitel veranderen (bijvoorbeeld in Artiest-Titel-Album oid)
En nog meer. Niet alle functies werken nog in iTunes 7 maar dat zou niet lang moeten duren.
leoaq.fm // Jeune Loop
Hoe moet je je account maken voor de Itunes Store wanneer je geen creditcard hebt, maar wel een rekening. Bij Click&Buy kan ik dat niet selecteren ...
Ik ervaar hetzelfde, ik heb een verzamel album, als ik coverflow of w/e blader gesorteerd op artist, zie ik elke artist apart en op verschillende plaatsen langs komen, ik heb bij al die nummers dezelfde albumartist getypt. En ik heb een vinkje gezet bij "Compilation" en daarbij "Yes" geselecteerd, dit zou toch goed moeten zijn? Ook wanneer ik elk nummer apart bewerk staat er een vinkje bij "Part of a compilation" en uiteraard ook de albumartist is overal hetzelfdeAnoniem: 128846 schreef op donderdag 14 september 2006 @ 11:05:
Toch werkt die Album Artist nog niet helemaal perfect.
Ik heb dus bij Album Artist dat allemaal ingevuld, maar als ik daarop sorteer krijg ik toch voor elke artiest een apart album gepresenteerd, deze worden dus niet samengevoegd. Als ik op album sorteer werkt het wel perfect, maar dan staan cds van een zelfde band niet meer samen, jammer...

Echt vaag. Iemand een idee? (ik wil graag door artists bladeren zonder 30x dezelfde cover tegen te komen met 1 nummer
Trouwens het geheugen verbruik bij de laatste build van Vista valt niet mee hoor, ik denk dat diegene niet zo'n grote library heeft met album art ofzo. Verder ervaar ik wel dat met Vista het scrollen stukken soepeler gaat.
En nee, ik vind een vol geheugen niet erg, maar wel als een programma als iTunes meer geheugen gapt dan World of Warcraft
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 143218 op 14-09-2006 13:48 ]
Quick Click&Buy kun je niet selecteren?F e r o x schreef op donderdag 14 september 2006 @ 11:44:
Hoe moet je je account maken voor de Itunes Store wanneer je geen creditcard hebt, maar wel een rekening. Bij Click&Buy kan ik dat niet selecteren ...
Klik in de store op Sign in, dan Create new account ofzo, Agree.
Dan vul je al je persoonlijke info in en klik je op continue.
Daarna kun je je payment method selecteren, klik op Click&Buy, hete hele vragen formulier gaat nu weg. Dan komt er dus een link onder Click&Buy te staan... Iets in de zin van "Click here to validate Click&Buy as your blablabla" daar moet je op klikken
HE WTF, je hebt gelijk, ik heb het zelf gisteren zo gedaan... Maar die link doet hier niet meer.... Is dat wat je probleem is?
If so, dan ben je niet de enige. Misschien later proberen ofzo?
Die link doet het wel nog, maar wanneer ik erop klik en ik dus mijn gegevens bij Click@Buy invul vraagt men om creditcard gegevens, en geen bankrekeningegevens.
Op de Click&Buy pagina bedoel je dus?
Je moet ook niet dat bolletje bij de creditcard aanklikken maar die bij "per automatische incasso" of direct debit (denk dat dat het engelse is)
Dan vul je dit gewoon in:
Dutch Rekeningnummer: <je rekening nummer>
rekeninghouder <naam die op je pasje staat>
Bankinstelling <de bank waar je bij zit>
dan het formulier verder invullen en op activeren klikken
Je moet ook niet dat bolletje bij de creditcard aanklikken maar die bij "per automatische incasso" of direct debit (denk dat dat het engelse is)
Dan vul je dit gewoon in:
Dutch Rekeningnummer: <je rekening nummer>
rekeninghouder <naam die op je pasje staat>
Bankinstelling <de bank waar je bij zit>
dan het formulier verder invullen en op activeren klikken
[ Voor 83% gewijzigd door Anoniem: 143218 op 14-09-2006 14:18 ]
Hmm, heb hem net geinstalleerd, alleen wil ik kunnen browsen zoals ik in 6 ook nog kon, met boven aan Genre | Artist | Album.
Kan dat nog?
Laat maar, heb het al gevonden.
Kan dat nog?
Laat maar, heb het al gevonden.
[ Voor 8% gewijzigd door CrashOne op 14-09-2006 14:20 ]
Ja, rechtsonderin op het oogje klikken. Alleen kan dat niet als je Coverflow aan hebt staan....
Anoniem: 52251
Bij mij speelt ie gewoon niet af... Heb de hele ochtend zitten "Analiseren" maar hij speelt gewoon niets af... Als ik me boxen heel hard zet hoor ik dat ie gewoon hapert...
Hij gaat er bij weer lekker af en ik flikker de 6.05 weer op... Nooit problemen mee gehad
Edit/
Argh!!! Wil ik die oude er weer op gooien, zegt ie dat er een nieuwe bib in zit en niet kan lezen...
Nu moet ik al me 14000 nummers er weer opnieuw in gooien
Hij gaat er bij weer lekker af en ik flikker de 6.05 weer op... Nooit problemen mee gehad
Edit/
Argh!!! Wil ik die oude er weer op gooien, zegt ie dat er een nieuwe bib in zit en niet kan lezen...
Nu moet ik al me 14000 nummers er weer opnieuw in gooien
[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 52251 op 14-09-2006 15:15 ]
Ik heb zojuist de nieuwe iTunes-versie gedownload en geïnstalleerd, maar vanaf nu speelt-ie alle muziek met vooral kraakgeluid af.
Als ik mijn muziek bijvoorbeeld afspeel met Windows Media Player, dan werkt wél alles gewoon.
Ik heb iTunes 7 al een keer verwijderd en weer opnieuw geïnstalleerd, maar niets helpt.
Ook heb ik een oude versie van iTunes proberen terug te zetten (6.05), maar ook dát lukte niet (omdat de iTunes-bibliotheek inmiddels door versie 7 was aangepast, ging de installatie van een oudere iTunes niet door).
Ofwel: ik zit met de gebakken peren!
Zijn er meer mensen met dit probleem?
Ik heb overigens (na teruglezen op dit forum) ook een "Audigy 2 ZS"-geluidskaart.
Kennelijk zit dáár dus ergens het probleem...?!
Noot: wellicht dat er via het 'discussieforum' van Apple een oplossing te vinden is (zoekwoord Audigy): http://discussions.apple....D=c150&search=Go&q=audigy
Voorheen werkte alles dus perfect, maar door de nieuwe iTunes heb ik alleen nog maar gekraak uit mijn speakers (en dat terwijl andere afspeelprograma's nog wel gewoon goed werken).
Groet,
SvdM
Als ik mijn muziek bijvoorbeeld afspeel met Windows Media Player, dan werkt wél alles gewoon.
Ik heb iTunes 7 al een keer verwijderd en weer opnieuw geïnstalleerd, maar niets helpt.
Ook heb ik een oude versie van iTunes proberen terug te zetten (6.05), maar ook dát lukte niet (omdat de iTunes-bibliotheek inmiddels door versie 7 was aangepast, ging de installatie van een oudere iTunes niet door).
Ofwel: ik zit met de gebakken peren!
Zijn er meer mensen met dit probleem?
Ik heb overigens (na teruglezen op dit forum) ook een "Audigy 2 ZS"-geluidskaart.
Kennelijk zit dáár dus ergens het probleem...?!
Noot: wellicht dat er via het 'discussieforum' van Apple een oplossing te vinden is (zoekwoord Audigy): http://discussions.apple....D=c150&search=Go&q=audigy
Voorheen werkte alles dus perfect, maar door de nieuwe iTunes heb ik alleen nog maar gekraak uit mijn speakers (en dat terwijl andere afspeelprograma's nog wel gewoon goed werken).
Groet,
SvdM
[ Voor 18% gewijzigd door svdm op 14-09-2006 15:24 ]
Ook hier grote problemen met versie 7, ik krijg een fatale foutmelding elke keer als ik iTunes wil openen. Dat wordt dus deïnstalleren en versie 6 gebruiken.
NOSIG
Bij mij gaat ie er ook af.
Als een andere bron ook geluid afspeelt gaat iTunes alles vervormen... Pause en daarna weer play verhelpt het, maar ja, das geen oplossing.
Als een andere bron ook geluid afspeelt gaat iTunes alles vervormen... Pause en daarna weer play verhelpt het, maar ja, das geen oplossing.
Ik krijg de foutmelding nu ook na installatie van versie 6. Dat betekent dus dat ik m'n iPod niet meer kan bijwerken. Dat m'n iPod nu zinloos is. En dat ik weer een paar uur kwijt ben met het formatteren van m'n harde schijf
****-apple.
NOSIG
Ik heb (voor mij) de oplossing gevonden van het gekraak bij het afspelen van (muziek)bestanden binnen iTunes 7 (evt. in combinatie met een Audigy 2 ZS-geluidskaart)...
Let op:
Open QUICKTIME-VOORKEUREN (Quicktime wordt ook geïnstalleerd bij iTunes).
Ga naar de tab AUDIO.
Bij GELUIDSUITVOER verlaag je de GROOTTE van 24-bits naar 16-bits.
Zorg dat bij SNELHEID 192 kHz staat.
Lukt dit niet, probeer dan wat andere instellingen.
Meer info via: http://discussions.apple....essageID=3110348�
Bij mij werkte het echter met 1 wijziging!
Hopelijk komt Apple nog met een patch (het probleem zit 'm dus in QuickTime en niet zozeer in de nieuwe iTunes-versie)!
Overigens, nog steeds haperen sommige nummers (anders dan het gekraak)...
Gegroet,
SvdM
Let op:
Ga naar de tab AUDIO.
Hopelijk komt Apple nog met een patch (het probleem zit 'm dus in QuickTime en niet zozeer in de nieuwe iTunes-versie)!
Overigens, nog steeds haperen sommige nummers (anders dan het gekraak)...
Gegroet,
SvdM
[ Voor 26% gewijzigd door svdm op 14-09-2006 16:48 ]
Ik heb een aantal audiobooks. Een staat er nu bij Gesproken Boeken, maar de rest staat nog gewoon onder muziek. Hoe krijg ik deze zover dat ze bij gesproken boeken staan?
bvd
bvd
« 'Mijn Socket 754 APG PC « '-_-' » 4075 met 3DMark05 en 6600GT' »
Of je gebruikt gewoon Winamp voor je iPod.bigchristiaan schreef op donderdag 14 september 2006 @ 15:34:
Ik krijg de foutmelding nu ook na installatie van versie 6. Dat betekent dus dat ik m'n iPod niet meer kan bijwerken. Dat m'n iPod nu zinloos is. En dat ik weer een paar uur kwijt ben met het formatteren van m'n harde schijf![]()
![]()
****-apple.
Anoniem: 132657
Wat ben jij voor ******* dat je een paar uur kwijt bent met het formatteren van je harde schijf? Je kunt gewoon je iPod 'Herstellen'. Als je USB 2.0 gebruikt, is je iPod binnen een uur weer voorzien van je gehele bibliotheek (waarbij ik uit ga van 30 GB).
Het gaat hier om de HDD van m'n PC. Om die te formatteren en weer te installeren met winXP, m'n backup weer erop zetten, alle prog's en games installeren etc. etc. dan ben je wel ff bezig. Maar ik heb m'n iTunes probleem al gefixt. Bij deze dank ik Microsoft voor System Restore. Wat ik heb gedaan:Anoniem: 132657 schreef op donderdag 14 september 2006 @ 18:18:
Wat ben jij voor ******* dat je een paar uur kwijt bent met het formatteren van je harde schijf? Je kunt gewoon je iPod 'Herstellen'. Als je USB 2.0 gebruikt, is je iPod binnen een uur weer voorzien van je gehele bibliotheek (waarbij ik uit ga van 30 GB).
-system restore dus;
-iTunes zegt dat er bestanden missen. iTunes 6.0.5 downen, setup uitvoeren en klikken op "herstellen";
-iTunes zegt dat de library gemaakt is met een nieuwere versie, en dus niet bruikbaar is. Delete "iTunes library.itl" uit de iTunes folder, start iTunes, importeer "iTunes music library.xml" en klaar is kees
NOSIG
Dit ziet er eerlijk gezegd eerder uit als een fout in een driver van Creative. Die zegt waarschijnlijk ten onrechte dat hij 24 bits audio ondersteunt, Quicktime zegt "Als jij 24 bits audio ondersteunt krijg je ook 24 bits audio" waarna de Audigy of bijbehorende driver het verneukt omdat hij het eigenlijk toch niet kan.svdm schreef op donderdag 14 september 2006 @ 15:44:
Ik heb (voor mij) de oplossing gevonden van het gekraak bij het afspelen van (muziek)bestanden binnen iTunes 7 (evt. in combinatie met een Audigy 2 ZS-geluidskaart)...
Let op:
Ga naar de tab AUDIO.
Ik heb ondertussen ondervonden dat de memory error wordt veroorzaakt door Uno en is op te lossen door iTunes te verwijderen en opnieuw te installeren (en in Uno aan te geven dat iTunes default aqua moet blijven).
micheljansen.org
al gelezen en geprobeerd, maar het helpt hier niets. Op ilounge en ook bij de apple forums staan wel meer 'oplossingen' maar de meeste oplossingen lijken heel specifiek te zijn. Oftewel, ze werken voor bijna niemand!MauritsvanBaerle schreef op donderdag 14 september 2006 @ 18:30:
[...]
Dit ziet er eerlijk gezegd eerder uit als een fout in een driver van Creative. Die zegt waarschijnlijk ten onrechte dat hij 24 bits audio ondersteunt, Quicktime zegt "Als jij 24 bits audio ondersteunt krijg je ook 24 bits audio" waarna de Audigy of bijbehorende driver het verneukt omdat hij het eigenlijk toch niet kan.
Daarnaast heb ik ook alleen maar de problemen als ik aan het volume zit, of als ik andere ´zware´ progs start. In Quicktimes zelf heb ik helemaal geen problemen. Dus de problemen zitten wel degelijk in iTunes 7 en niet in mijn creative drivers...
[ Voor 16% gewijzigd door LtMarx op 14-09-2006 18:43 ]
Ik heb trouwens nog een "bug" ofwel verandering van gedrag bemerkt: Ik gebruikte altijd Party Shuffle met "display 0 upcoming" songs als een altijd doorlopende playlist waar je makkelijk dingen aan de voorkant aan toe kunt voegen. Nu werkt dat niet meer, omdat Party Shuffle stopt met spelen als er geen voorgedefiniëerd nummer in de playlist staat
micheljansen.org
Misschien is het een ideetje om een poll in de TS te zetten?
NOSIG
Net even geprobeerd wat te gamen met iTunes spelend. Met de oudere versies ging dit gewoon goed, nergens last van (ik heb 1,5GB ram). Maar bij deze versie is het echt een ramp. Alles speelt versneld af in o.a. DTM Race Driver 3 en CS:S. Het lijkt wel alsof de computer denkt dat ie achter loopt, en dus sneller gaat spelen om alles in te halen
Ik hoop dus echt serieus dat Apple heel snel met een update komt want dit is met afstand de slechtste iTunes ooit qua stabilieit. De nieuwe features zijn echt gaaf maar ik had best nog wat langer willen wachten als ik dit had geweten
Ik hoop dus echt serieus dat Apple heel snel met een update komt want dit is met afstand de slechtste iTunes ooit qua stabilieit. De nieuwe features zijn echt gaaf maar ik had best nog wat langer willen wachten als ik dit had geweten
Macbook Pro, 640 WD extern
Dit topic is gesloten.