[iTunes 7] Ervaringen & Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 52.865 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:33

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/webscott/img/iTunes.jpg

Welkom in het 2e deel van het iTunes: Ervaringen & Discussie topic! Zie Nieuwe iTunes (7) wat denken jullie ervan voor het eerste deel. Op het Apple Event van 12 september 2006 kondigde Steve Jobs hem aan: iTunes 7. De vernieuwde muziekdatabasemanager bevat een compleet nieuwe stijl, een betere samenwerking tussen iPod en iTunes en een aantal nieuwe features zoals het downloaden van album art direct naar iTunes.

Ondertussen zijn er al een aantal updates geweest, de huidige versie is 7.5. Met de update voor iTunes 7.4 is het voor iPhone-bezitters mogelijk nummers die gekocht zijn in de iTunes Music Store ook te gebruiken als ringtone voor hun iPhone. Voor ons Nederlanders dus niet een heel relevante update, aangezien de iPhone in Nederland nog niet te koop is.

Een aantal nieuwe features sinds versie 7:

• Gapless playback: nummers afspelen zonder een pauze ertussen. Dit is vooral handig bij live-albums.
• Er zijn nu drie verschillende soorten views te kiezen: een gewone lijst van nummers, een lijst gegroepeerd met album-art en de nieuwe coverflow.
• Gebruik maken van de album-artist-tag (welke het mogelijk maakt nummers die door twee artiesten zijn gebracht toch op het juiste album te zetten).
• Album-art vanuit de iTunes-store en die direct in de bijbehorende nummers zetten.
• Meerdere bibliotheken: handig voor computers met meerdere gebruikers.
• Gescheiden bibliotheken voor muziek en films.
• Een download-manager voor de iTunes-store.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/webscott/img/Coverflow.jpg

Lijstweergave per albumCoverflow

iTunes in het kort

In het kort is iTunes een gratis muziekdatabasemanager, ontworpen door Apple. De software kan goed overweg met Apples iPod & iPhone (elke versie, elke generatie) en ondersteunt ook het afspelen van video's. Echter, het is hier niet bepaald geschikt voor: het gaat (nog steeds) niet erg soepel.
Met de komst van iTunes 7 heeft het pogramma een complete restyle gehad welke het mogelijk maakt je muziek te sorteren, groeperen en in afspeellijsten te zetten zoals de gebruiker wenst.
iTunes is gebaseerd op ID3-tags, wat wil zeggen dat als deze niet goed in je bestanden staan, iTunes er ook niks mee kan en ze dus niet goed uitleest. Het kost (afhankelijk van de grootte van je bibliotheek) wat tijd om de tags goed te zetten, maar dat eenmaal gedaan werkt iTunes uitstekend. Albums en artiesten worden gegroepeerd en het lijstje 'Artiesten' krimpt aanzienlijk wanneer je verzamelalbums ook als zodanig markeert.

Korte FAQ

iTunes hapert en is langzaam en zo slecht is mijn systeem helemaal niet :?
Dit is een bekend probleem en er is helaas (nog) geen oplossing voor. Vooralsnog lijkt het er op dat de Mac-versie minder werkgeheugen vraagt.

Hoe maak ik een tweede bibliotheek aan :?
- In Windows: Houd shift ingedrukt en dubbelklik in de verkenner op het iTunes-icoon. Je krijgt de vraag of je een al bestaande bibliotheek wilt kiezen, of een nieuwe wilt maken.
- In Mac: ALT/option ingedrukt houden bij opstarten

Om album-art te downloaden moet je een account hebben bij de iTunes-store, maar om me te registreren moet ik een creditcardnummer opgeven. Wordt er geld afgeschreven :?
Nee, er wordt niks van je rekening afgeschreven. Er wordt € 0,01 bijgeschreven om je account-gegevens te controleren.
Als je even goed kijkt zal je ook bij een van de knopjes "Click&Buy" zien staan. Mocht je geen creditcard hebben maar toch muziek willen kopen of album-art op willen halen, ga dan voor die optie. Bij Click&Buy kun je aan account aan maken wat gelinkt is aan je bankrekening, alle aankopen van iTunes worden dan automatisch afgeschreven. Ter verificatie krijg je ook €0,01 op je rekening gestort met als betalingskenmerk een code, deze code moet je weer bij je Click&Buy account invoeren zodat je account niet verloopt.

Ik heb een album waarop allemaal singles staan van verschillende artiesten, maar die is niet mooi gegroepeerd :?
Maak van al die nummers even een verzameling door ze allemaal te selecteren, rechtermuisknop -> Info en zet 'Verzameling' op Ja.

Wanneer ik iTunes voor het eerst opstart en muziek toevoeg, gaat hij dat allemaal indexeren. Wat wil dat zeggen :?
Om de muziek gapless af te kunnen spelen moet iTunes de nummers analyseren en vervolgens de info opslaan. Dit kan even duren, maar dit hoeft alleen de eerste keer.

Hoe verberg ik (...) in het linkervenster :?
Ga naar Bewerken -> Voorkeuren en zet bij weergave dat wat je weg wilt hebben uit.

OK, ik wil het wel eens zien! Waar download ik iTunes :?
De laatste versie is hier te vinden.

Afbeeldingslocatie: http://images.apple.com/itunes/download/images/headerdownloadicon20070109.png

Relevante topics:
- [iPod Touch] Discussies en ervaringen
- iPod Nano: The 2nd generation - Deel 2
- [iPod] iPod 5G & Enhanced 5,5G Ervaringen & Discussie Deel 5
- [iPhone] Discussietopic Deel 2

De topicstart is gebaseerd op het gebruik met Windows XP. Eventuele suggesties, tips of aan- of opmerkingen zijn welkom!

[ Voor 20% gewijzigd door Scott op 10-11-2007 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124681

Deze topicstart is slechts een opzetje en gebaseerd op het gebruik met Windows XP. Eventuele suggesties, tips of aan- of opmerkingen zijn welkom! De opmaak is verre van mooi, mocht iemand zich geroepen voelen:

Daar ben jij toch TS voor? Moet je er wel werk van maken imho :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123921

Raar dat je in apple talk schrijft over itunes in Windows XP.

Maar goed, ik vind het jammer dat je bijvoorbeeld alleen serie's kan bestellen zoals South Park in de US store, en niet in de EU store.

Ook als ik naar de US store switch kan ik de content niet kopen omdat mijn acount EU is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:25

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Anoniem: 123921 schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 18:01:
Raar dat je in apple talk schrijft over itunes in Windows XP.
Dat was in de vorige delen toch ook al zo? Ik denk dat de meeste mensen hier itunes op Win draaien hoor ;)

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Anoniem: 124681 schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 17:29:
Deze topicstart is slechts een opzetje en gebaseerd op het gebruik met Windows XP. Eventuele suggesties, tips of aan- of opmerkingen zijn welkom! De opmaak is verre van mooi, mocht iemand zich geroepen voelen:

Daar ben jij toch TS voor? Moet je er wel werk van maken imho :)
Ja, daar heb je gelijk in. Had ik er al onder gezet voor er ook maar iets aan opmaak in zat, dus is meer een kwestie van vergeten weg te halen.

edit: En dat er alleen over Windows wordt gesproken in de TS, komt doordat ik Windows draai. Ik heb geen ervaring met iTunes op Mac dus daar viel voor mij ook niets over te schrijven. Twee topics hoeft niet denk ik, er kunnen hier toch gewoon vragen komen over zowel Windows en Mac ? En zoals gezegd, veel vragen zullen toch niet gaan over verschillen tussen die twee :)

[ Voor 25% gewijzigd door Scott op 30-03-2007 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09-2024
Is er iets mis met iTunes ofzo?? Al mijn aangekocht muziek kan ik ineens niet meer afspelen en als ik een machtiging wil geven krijg ik een Onbekend Fout (Code -50)???

Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hercul3s
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:32
Om album-art te downloaden moet je een account hebben bij de iTunes-store, maar om me te registreren moet ik een creditcardnummer opgeven. Wordt er geld afgeschreven
Nee, er wordt niks van je rekening afgeschreven. Er wordt € 0,01 bijgeschreven om je account-gegevens te controleren.
Toevoeging:

Als je even goed kijkt zal je ook bij een van de knopjes "Click&Buy" zien staan. Mocht je geen credit card hebben maar toch muziek willen kopen of album art op willen halen, ga dan voor die optie. Bij Click&Buy kun je aan account aan maken wat gelinkt is aan je bankrekening, alle aankopen van iTunes worden dan automatisch afgeschreven. Ter verificatie krijg je ook €0,01 op je rekening gestort met als betalingskenmerk een code, deze code moet je weer bij je Click&Buy account invoeren zodat je account niet verloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Overigens kun je ook een account aanmaken en direct weer opzeggen. Zodra je maar een itunes store account hebt kun je album art downloaden namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124681

Tja, leuk, maar ik heb geen creditcard. Zou graag een account hebben, waarom kan dat niet op een andere manier?

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Anoniem: 124681 schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 19:30:
Tja, leuk, maar ik heb geen creditcard. Zou graag een account hebben, waarom kan dat niet op een andere manier?

:(
Dat kan met behulp van quick and buy zoals hiervoor al is aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-11-2024
In België kon dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 166399

Ik heb een probleempje met het toevoegen van mp3's aan de library. Als ik met 'add to library' een map selecteer die ik wil toevoegen, dan voegt itunes ieder nummer uit die map 2 keer toe.

Iemand een idee waarom dit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Anoniem: 166399 schreef op zondag 01 april 2007 @ 19:14:
Ik heb een probleempje met het toevoegen van mp3's aan de library. Als ik met 'add to library' een map selecteer die ik wil toevoegen, dan voegt itunes ieder nummer uit die map 2 keer toe.

Iemand een idee waarom dit is?
Staat er een .m3u in de map?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Je kunt ook een iTunes account aanmaken door een iTunes Gift Card te kopen.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Daedalus schreef op zondag 01 april 2007 @ 19:17:
[...]
Staat er een .m3u in de map?
Ja inderdaad, zou itunes dan de .m3u en de losse mp3's parsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Anoniem: 166399 schreef op zondag 01 april 2007 @ 19:23:
[...]

Ja inderdaad, zou itunes dan de .m3u en de losse mp3's parsen?
iTunes voegt de mp3's toe en de mp3's zoals die in de m3u staan. Meestal staan de mp3's die in de folder staan ook in de m3u, dus krijg je in dat geval dubbele nummers :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Mijn iPod vergeet nu inmiddels steeds de gekochte muziek. Na 1 keer spelen of zo doet de iPod alsof het nummer er staat maar kan dan de data niet vinden en skipt dan door naar een volgend nummer. Zodoende kan ik zo op vakantie gaan met alle muziek, behalve de legaal gekochte.
De enige oplossing tot nu toe is hersynchroniseren met iTunes, maar ergens heb ik het gevoel dat er iets niet klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog een tipje voor het toevoegen van album artwork aan iTunes:

Clutter

Clutter zoekt tijdens het afspelen van muziek in iTunes de juiste artwork op in Amazon. De artwork kan je vervolgens weer exporteren naar iTunes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
LaZZ schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 14:45:
Is er iets mis met iTunes ofzo?? Al mijn aangekocht muziek kan ik ineens niet meer afspelen en als ik een machtiging wil geven krijg ik een Onbekend Fout (Code -50)???
Niemand??

Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117062

Mijn nummers werken nog steeds, geen enkel probleem hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
Na het rebooten van mijn Macbook doet alles het ineens weer.. Vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daenney
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09-2016

Daenney

42

Ik vind het allemaal erg leuke features maar ik erger me er soms wel dood aan.
Ik heb geen behoefte aan Gapless playback en zou ook wensen dat dit uit te zetten is gedurende import want het duurt er alleen maar langer door.

Het zou ook erg fijn zijn als Apple eens wat zou doen aan de import snelheid van muziek over een netwerk. Alle muziek staat hier op een centrale bak die via Samba gemount wordt en als ik dan eens mijn Mac heb gereïnstalled dan kan ik dat ding wel een dag of twee aanlaten totdat alles is geïnporteerd en gescand voor hippe features zoals gapless playback.

Nog iets wat ik mis, central libraries. Ik zou graag 1 iTunes library hebben die ik samen op die server bewaar waar ook alles in wordt weggeschreven. 1 library waar alle muziek in staat en die dus ook mijn huisgenootjes kunnen gebruiken voor hun iTunes.

Als media player zelf ben ik erg tevreden over iTunes, het doet wat het moet doen, op een erg prettige en overzichtelijke manier. In combinatie met een dashboard widget of de taloze andere extensies is het ook vanuit welke applicatie dan ook te bedienen en fullscreen coverflow is ook wel erg leuk, dan zetten mensen nog eens grote ogen op/

Wat ik wel erg jammer vond/vind is de nieuwe interface van iTues, iTunes hoort wat mij betreft een Aqua interface te hebben en lang leve UNO die dat dan ook mooi even fixt :)

iTMS integratie is ook erg prettig en nu EMI eindelijk is begonnen met DRM-loze muziek zit ik nog serieus te overwegen om het te gaan gebruiken ook.

Verder is de integratie met Apple TV en je iPod ook erg fijn, iTunes is onderhand uitgegroeid tot een multimedia-sync-center.

Alleen zit de integratie met de iPhone me dwars. Dat ze dit voor media bestanden willen doen via iTunes oke, maar contacten e.d zie ik toch liever via iSync gebeurem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Daenney schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 14:33:
Nog iets wat ik mis, central libraries. Ik zou graag 1 iTunes library hebben die ik samen op die server bewaar waar ook alles in wordt weggeschreven. 1 library waar alle muziek in staat en die dus ook mijn huisgenootjes kunnen gebruiken voor hun iTunes.
Das toch simpel? iTunes draaien op de server & library sharing aanzetten (of gebruik het reverse-engineered Linux alternatief mt-daapd), en iedereen kan in die library bladeren en spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-04 15:05
In welke kwaliteit importeren we hier eigenlijk onze cd collectie met iTunes?

Mijn settings;

Afbeeldingslocatie: http://img402.imageshack.us/img402/8450/picture1al2.png

Afbeeldingslocatie: http://img402.imageshack.us/img402/7681/picture2ke1.png

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daenney

Daenney

42

Ik ben niet zo van de AAC en gebruik MP3 om alles te importeren, met name omdat alles wat hier en op de muziekserver staat gewoon MP3 is.

Afbeeldingslocatie: http://visuals.projectdaenney.org/albums/random/itunes-import.png
Afbeeldingslocatie: http://visuals.projectdaenney.org/albums/random/itunes-import-set.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-04 19:01

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

De laatste iTunes versie is trouwens 7.1.1.5 ipv 7.1.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Lt. Marx schreef op woensdag 11 april 2007 @ 20:29:
De laatste iTunes versie is trouwens 7.1.1.5 ipv 7.1.1
Als je 7.1.1 download en installeerd heb je 7.1.1 (5)

Afbeeldingslocatie: http://img58.imageshack.us/img58/6665/picture2ve5.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Laatst online: 18:26
ITunes helemaal geinstalleerd, muziek toegevoegd en Ipod aangesloten.

Tot nu toe allemaal vrij makkelijk, nu de playlist maken.

Nou 1tje met alle 5 sterren (wat heb je aan een Ipod als November Rain er niet op staat).

Daarna wil ik 1 gb aan willekeurige muziek, ook dat is mogelijk. Het staat er allemaal op. Maar ik wil wel dat de Willekeurige muziek dus elke week (oid) wordt ververst. Hoe stel ik dit in !?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Ik ben bezig met het importeren van mijn complete CD collectie.
Sommige CD's kan mijn MBP schijnbaar niet goed lezen want dan hoor ik de drive proberen en proberen. Wanneer ik dan iTunes wil laten stoppen met importeren (want dit gaat gewoon uren door), loopt hij vast. Dat probleem had ik in de eerste versie van 7 al en nog steeds in de meest recente 7.1.1 (5). Meer mensen die dit probleem kennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-04 21:20

Spacecowboy

XBL: Biggmans

OK, nadat ik tijdelijk even overgestapt was naar winamp ben ik met gierende banden weer terug gegaan naar itunes. Wat een verademing weer. Het enige wat ik nou eigenlijk mis in iTunes is een mogelijkheid tot het inlezen van cue files.

Ik weet dat ik ze handmatig allemaal kan gaan splitten en dan kan invoeren in iTunes, maar daar zit ik niet echt op te wachten...

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 216250

Als ik mijn mediabibliotheek wil toevoegen in iTunes krijg ik een error, foutenrapport, je kent het wel. Iemand enig idee? 3x achter elkaar geprobeerd en 3x error

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daenney

Daenney

42

Anoniem: 216250 schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 13:02:
Als ik mijn mediabibliotheek wil toevoegen in iTunes krijg ik een error, foutenrapport, je kent het wel. Iemand enig idee? 3x achter elkaar geprobeerd en 3x error
Ipv te posten dat je een $random_import error krijgt zou het eens nuttig zijn als je de error post.Wij kunnen niet ruiken welke error jij krijgt...

Verder, wat voor type bestanden probeer je te importeren en met welke versie van iTunes op welke platform?

[ Voor 11% gewijzigd door Daenney op 18-04-2007 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001
  • Laatst online: 27-04 15:20

Maverick2001

Never look back

Spacecowboy schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 12:42:
OK, nadat ik tijdelijk even overgestapt was naar winamp ben ik met gierende banden weer terug gegaan naar itunes. Wat een verademing weer. Het enige wat ik nou eigenlijk mis in iTunes is een mogelijkheid tot het inlezen van cue files.

Ik weet dat ik ze handmatig allemaal kan gaan splitten en dan kan invoeren in iTunes, maar daar zit ik niet echt op te wachten...
Maar je bent dus niet opzoek naar een CUE splitter programma?.. Een andere mogelijkheid is de CD te branden of mounten en dan invoeren in Itunes.

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Daenney schreef op woensdag 18 april 2007 @ 10:28:
[...]

Ipv te posten dat je een $random_import error krijgt zou het eens nuttig zijn als je de error post.Wij kunnen niet ruiken welke error jij krijgt...

Verder, wat voor type bestanden probeer je te importeren en met welke versie van iTunes op welke platform?
iTunes 7.1.1.5
iPod video 5th generatie

fout:
http://img250.imageshack.us/img250/5759/foutta5.jpg

Technische gegevens van foutenrapport: http://img440.imageshack.us/img440/7220/fout2lh2.jpg

probeer mijn gehele muziekcollectie te importeren (mp3's) waaronder ook wma's zitten waarbij hij vraagt of ik ze wil converteren. Ik antwoord ja, dan gaat hij nog een minuutje door met liedjes toevoegen aan de bibliotheek/wma's converteren en dan krijg ik die error

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daenney

Daenney

42

Ik denk dat het met het wma importeren verkeerd gaat, itunes kan dat idd converteren maar dat wil niet altijd.
Probeer eens je muziek te importeren excl wma, kijken wat er dan gebeurd.

Als dat probleemloos plaatsvindt zit er dus ergens een wma'tje dat itunes niet zo lief vindt en kun je het beste een los progsel gebruiken om die wma'tjes even naar mp3 te converteren, zoals dbPowerAmp en ze vervolgens importeren in iTunes

[ Voor 39% gewijzigd door Daenney op 18-04-2007 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nope, heb alle wma's ff overgezet naar mp3 en nog steeds de error

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
Maeslant schreef op woensdag 11 april 2007 @ 21:50:
ITunes helemaal geinstalleerd, muziek toegevoegd en Ipod aangesloten.

Tot nu toe allemaal vrij makkelijk, nu de playlist maken.

Nou 1tje met alle 5 sterren (wat heb je aan een Ipod als November Rain er niet op staat).

Daarna wil ik 1 gb aan willekeurige muziek, ook dat is mogelijk. Het staat er allemaal op. Maar ik wil wel dat de Willekeurige muziek dus elke week (oid) wordt ververst. Hoe stel ik dit in !?
Heeft iemand hier een oplossing voor, ik vind het bijna perfect maar zoiets kleins kan echt helemaal ideaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184456

ik heb itunes 7.1.1.5 en een itunes account.
maar als ik rechtermuisknop albumillustraties ophalen doe gebeurd er niks.
hoe kan ik dit verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-04 17:14

JC

- minimalistic -

Mogelijk kan iTunes niet het album vinden wat jij hebt geselecteerd. Ophalen van de album art gaat volgens mij o.b.v. naam van de artiest en het album. Mijn ervaring is dat dat vrij nauw luistert ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Laatst online: 26-04 14:30

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Je kan even in de itunes store zoeken naar het album.. soms werkt niet als naam van album die jij hebt iets afwijkt van de naam zoals ie in de store voorkomt..

(dan moet je namen even zelfde zetten)

of uberhaupt even kijken of je de store inkomt.. soms krijgt ie even geen verbinding met de store, dan kunnen er ook geen illustraties binnen gehaald worden.

Trouwens.. soms zie je niet dat ie zoekt.. maar dan zoekt ie wel.
Als je een nummer hebt spelen dan zie je boven links in naast titel die iTunes weergeeft zwart rondje met pijltje > die cycled door equalizer, titel, albumtitel etc.. en ook balkje met voortgang van zoeken naar illustraties... als ie wel zoekt maar niks vind.. zie boven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadro!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:54
Hmm, net ff iTunes geinstalleerd en mijn muziekcollectie geimporteerd, maar nu komt er bij heel veel artiestnamen, titels en albumtitels een blokje ( "□" ) achteraan. Dit is zeer hinderlijk en ik kan er maar niet achter komen waar het aan ligt. Heeft iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10300

Daenney schreef op woensdag 11 april 2007 @ 20:24:
Ik ben niet zo van de AAC en gebruik MP3 om alles te importeren, met name omdat alles wat hier en op de muziekserver staat gewoon MP3 is.

[afbeelding]
[afbeelding]
Je kunt denk ik beter de LAME plugin voor iTunes gebruiken, ik heb het voor de lol eens vergeleken met m'n eigen gemaakte muziek. Die hoor ik eigenlijk wekenlang in goede kwaliteit en als je ze dan gaat omzetten naar mp3 met de standaard iTunes encoder op 192kbps hoor je direct of er veel of weinig kwaliteitsverlies is. En dat viel me dit geval toch wat tegen.

Met een nummer had ik b.v. een vrij rauwe synthesizer die nogal 'knetterde', zet je dat met iTunes om dan lijkt het wel alsof er lagen in elkaar overlopen en ook de hihats iets digitaler worden, het effect is iig een stuk minder sterk.

Met LAME was het op 160kbps in vergelijking met het oorspronkelijke aiff bestand bijna 1:1, geen hoorbaar verlies iig. :)

http://blacktree.com/apps/iTunes-LAME/

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 10300 op 21-04-2007 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-03 14:29

sjaakaq

It might get loud

Quadropluxor schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 15:51:
Hmm, net ff iTunes geinstalleerd en mijn muziekcollectie geimporteerd, maar nu komt er bij heel veel artiestnamen, titels en albumtitels een blokje ( "□" ) achteraan. Dit is zeer hinderlijk en ik kan er maar niet achter komen waar het aan ligt. Heeft iemand een idee?
Dit had ik ook en het heeft met de gebrekkige implementatie van ID3 tags te maken; Apple ondersteunt niet de standaard maar doet het net iets anders. Daar kun je niks aan doen behalve dan iTunes niet gebruiken...maar dat is ook niet echt een oplossing natuurlijk.

[...]
Yeah, I've had that problem before. It stems from the fact that Apple doesn't bother to comply with ID3v2 tag standards, instead using its own, slightly-incompatible ID3v2 variation.

Because of this, if you tag your songs with a utility that actually does use the proper ID3v2 standard then iTunes sees a "block" character at the end of every field. In my case, I was using the excellent foobar 2000 to tag my files when I saw this issue crop up (maybe 6 months ago?).

There were a few heated forum threads about this (on HydrogenAudio, I think) -- basically, fb2k's author rightly felt he shouldn't have to break his app's tag compliance just because Apple can't be bothered to fix tag handling in iTunes, but iTunes users couldn't get around the fact they were getting screwed by the issue, regardless of whose fault it was.

A compromise was reached: on the most recent version(s) of foobar 2000 (I'm using v0.9.4 beta 1) there's now an option in File->Preferences->Advanced called "ID3v2 Writer Compatibility Mode". The author couldn't help getting one last dig in with his description: "non-specification-compliant, slow, activates workarounds for common bugs in other software." lol

So in the case of foobar 2000 you'll have to get the latest version, activate compatibility mode, drag your affected files in, select all, then do a Right-Click->Tagging->Rewrite File Tags. *Then* you'll have to do a get info on each affected file in iTunes, so it notices the tags have changed. If you do a get info on all the affected tracks at once I believe only the first song will be fixed... you have to get info the first song, then "next, next, next" through the rest of the songs. BTW, all these tracks will be recopied to your iPod on your next sync. Thank you, Apple!

If you're using another tool to tag with you'll have to either use foobar 2000 to fix the issue, investigate whether your tool's author has implemented a workaround, or force your files to use only ID3v1 tags (ick!) -- keeping in mind that this will truncate long song names, album names, etc., and will potentially delete existing album art (foobar2000, btw, keeps the album art intact when it rewrites the tags).

In my case (thankfully) only a few of my newest albums were affected by the "phantom square" issue, so the inconvenience was minor
toon volledige bericht

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-04 16:39

Digistorm

tenax moderator pomorum

Vreemd... ik heb bijna al mijn mp3s getagged met een ander programma, en nog nooit een blokje gekregen. Toch allemaal ID3V2 tags. :X

Unum systema ad eos omnes regendos... | Macbook Pro 15" hi-res - Core i7 2635QM (2 GHz) / 8 GB / 160 GB SSD / Radeon 6490M | iPhone 3GS 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
DiGiSTORM_ schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 21:17:
Vreemd... ik heb bijna al mijn mp3s getagged met een ander programma, en nog nooit een blokje gekregen. Toch allemaal ID3V2 tags. :X
De bug treedt op bij id3v2.4 tags (met Unicode support), de meeste taggers gebruiken nog v2.3 dus dat is niet zo gek :)

Vraagje trouwens: is er een manier om multiple instances van iTunes op dezelfde (Windows) machine te draaien? Ik ben lokaal ingelogd als user X en remote als user Y. Als X iTunes open heeft staan, kan Y zijn eigen iTunes niet starten ("another user is already running iTunes"). Omgekeerd idem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187449

Ik gebruik sinds kort iTunes 7.11 op WIN XP.

De audio kan ik lokaal afspelen op de PC of via een Airport Express Adapter draadolos naar mijn hifi setje streamen.

Ook is het mogelijk om bv mijn library via hamachi te koppelen aan die van iemand anders over het internet.

En sinds kort maak ik ook gebruik van een programmaatje genaamd 'Airfoil', waarmee het mogelijk is iedere geluidssource vanuit je pc te streamen naar diezelfde Airport Express Adapter.

Geweldig systeem zeker nu er diverse opensource toepassingen voor het DAAP protocol te verkrigen zijn.
Onder andere een iTunes server :)

Afbeeldingslocatie: http://img263.imageshack.us/img263/4218/foildw5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12609

Ik heb een seasons-pass voor een serie aangeschaft bij de USA iTS.
Nu kun je volgens mij instellen dat hij elke nieuwe aflevering automatisch download, maar ik kan die instelling nergens vinden. Ik moet elke keer met mijn account inloggen en 'pending downloads' aanklikken.

Weet iemand hoe dit moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-12-2024
Ik heb sinds kort een probleem met het delen van bibliotheken. Ze worden namelijk nergens gevonden (op geen enkele van de 3 computers waar iTunes opstaat). De instellingen bij voorkeuren-delen kloppen, netwerkverbinding is in orde, geen wijzigingen vergeleken met vroeger toen het wel werkte. Iemand een idee?

Ok, ik heb vorderingen :P
Ik zie nu op PC2 de bibliotheek van PC1 en kan die ook beluisteren. Op PC1 zie ik de bibliotheek van PC2, maar als ik wil verbinden krijg ik fout -3260, dat er firewall actief is en er geen communicatie mogelijk is over poort 3689. Op PC3 zie ik geen enkele andere pc.

[ Voor 32% gewijzigd door Dupje op 28-04-2007 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tabakje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-04 08:42
iTunes wil ineens verzamel albums niet meer bij elkaar zetten.
ik had een dance top100 in itunes gezet, maar de tracknummers stonden niet de tags, dus heb ik het hele zaakje weer uit iTunes gehaald.
Toen heb ik met Tag&Rename de Tags allemaal goed gezet, en daarna weer toegevoegd in iTunes.
Nu zet ie het album standaard al op verzameling, maar het staat nog steeds allemaal in losse albums zeg maar.
Na het nogmaals met de hand op verzameling te zetten helpt niks.

Afbeeldingslocatie: http://img02.picoodle.com/img/img02/8/5/4/t_iTunesm_57f3706.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
Ik doe altijd alles selecteren en dan Apple- i. Daar kan je aangeven dat de album-artist Various Artists is en dan zet hij ze netjes bij elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
tabakje schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 11:24:
iTunes wil ineens verzamel albums niet meer bij elkaar zetten.
ik had een dance top100 in itunes gezet, maar de tracknummers stonden niet de tags, dus heb ik het hele zaakje weer uit iTunes gehaald.
Toen heb ik met Tag&Rename de Tags allemaal goed gezet, en daarna weer toegevoegd in iTunes.
Nu zet ie het album standaard al op verzameling, maar het staat nog steeds allemaal in losse albums zeg maar.
Na het nogmaals met de hand op verzameling te zetten helpt niks.

[afbeelding]
Als je bedoelt dat Tag & Rename dat automatisch voor je doet, let even op dat het checkboxje 'compilation', drie 'statussen' kan hebben: leeg, opgevuld en met een vinkje. Leeg wil zeggen 'laat deze tag zoals hij is'. Opgevuld wil zeggen 'pas deze tag aan, zet hem op nee' (dus dan is het geen compilatie), met vinkje wil zeggen 'pas deze tag aan, zet hem op ja' (dan is het dus wel een compilatie).

Zet desnoods zelf in iTunes compilatie bij de nummers aan, dan weet je zeker dat iTunes het herkent als compilaties :)
Anoniem: 12609 schreef op woensdag 25 april 2007 @ 11:38:
Ik heb een seasons-pass voor een serie aangeschaft bij de USA iTS.
Nu kun je volgens mij instellen dat hij elke nieuwe aflevering automatisch download, maar ik kan die instelling nergens vinden. Ik moet elke keer met mijn account inloggen en 'pending downloads' aanklikken.

Weet iemand hoe dit moet?
Je gaat naar Bewerken -> Voorkeuren -> Tabblad Store en dan vink je 'Vooraf gekocht materiaal automatisch downloaden' aan :)

[ Voor 18% gewijzigd door Scott op 04-05-2007 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tabakje
Maeslant schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 11:33:
Ik doe altijd alles selecteren en dan Apple- i. Daar kan je aangeven dat de album-artist Various Artists is en dan zet hij ze netjes bij elkaar.
he te gek man, dat was 'm. gewoon ff album-artist overal op leeg zetten of various artists, net wat je leuk vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tabakje
nog een vraagje,

ik heb ook een ipod shuffle en dan heb je in iTunes de optie om je nummers om te laten zetten naar 128 kbs AAC voordat ze naar je ipod gekopieerd worden.

Maar als ik naar m'n ipod nano ga dan staat deze optie er helemaal niet bij, beetje jammer aangezien dit behoorlijk wat ruimte scheelt.
Is er toch nog een manier om dit te activeren?

zie het rode pijltje.

shuffle:
Afbeeldingslocatie: http://img03.picoodle.com/img/img03/8/5/4/t_iTunesshuffm_6821ae5.jpg

nano:
Afbeeldingslocatie: http://img02.picoodle.com/img/img02/8/5/4/t_iTunesnanom_cd8ee07.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ScottB schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 11:39:
[...]

Je gaat naar Bewerken -> Voorkeuren -> Tabblad Store en dan vink je 'Vooraf gekocht materiaal automatisch downloaden' aan :)
Daar staat al een vinkje voor. Toch download hij het niet automatisch. Ik krijg een mailtje dat de nieuwe aflevering beschikbaar is, met een linkje en zodra ik daarop klik gaat hij pas downloaden.

Iemand anders een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mous-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:37
tabakje schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 14:09:
nog een vraagje,

ik heb ook een ipod shuffle en dan heb je in iTunes de optie om je nummers om te laten zetten naar 128 kbs AAC voordat ze naar je ipod gekopieerd worden.

Maar als ik naar m'n ipod nano ga dan staat deze optie er helemaal niet bij, beetje jammer aangezien dit behoorlijk wat ruimte scheelt.
Is er toch nog een manier om dit te activeren?

zie het rode pijltje.

shuffle:
[afbeelding]

nano:
[afbeelding]
toon volledige bericht
Deze functie is alleen beschikbaar op de iPod Shuffle, omdat deze maar een beperkte opslagcapaciteit heeft. Voor de iPod Nano en de "gewone" iPod wordt deze blijkbaar niet nodig geacht.

Als je iets doet, doe het dan goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tabakje
-Mous- schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 14:22:
[...]

Deze functie is alleen beschikbaar op de iPod Shuffle, omdat deze maar een beperkte opslagcapaciteit heeft. Voor de iPod Nano en de "gewone" iPod wordt deze blijkbaar niet nodig geacht.
Arg, ik vond dit nou juist een geweldige functie, hoge kwaliteit wanneer je op je computer luisterd, en lekker klein voor op je ipod...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

tabakje schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 14:34:
[...]

Arg, ik vond dit nou juist een geweldige functie, hoge kwaliteit wanneer je op je computer luisterd, en lekker klein voor op je ipod...
Ja, ik vind het ook erg jammer. Mocht er een hack voor zijn houd ik me aanbevolen!

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

edit:
nm

[ Voor 98% gewijzigd door Spacecowboy op 04-05-2007 16:35 ]

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118082

Hoi Allemaal,

Even een vraagje, op mijn Macbook heb ik een harde schijf van 60GB, maar ik heb een muziekcollectie van 40GB. Daarom wil ik op mijn interne HD een bibliotheek van bijv 20GB, én op mijn externe HD een tweede bibliotheek van 20GB. Dan zet ik de wat minder leuke nummers op de externe HD.

Is dit mogelijk? En is het dan daarna mogelijk om bijv nummers naar de eerste bibliotheek te slepen, en dat hij die kopieert naar de iTunes map in 'Muziek' op mijn Mac. En als ik hem naar de tweede bibliotheek sleep, hij die kopieert naar bijv de map 'Muziek' op de externe HD?

En als dat niet kan, welk programma kan dat wel? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

iTunes kan maar met één bibliotheek tegelijk werken. Je kunt in principe op verschillende plekken een iTunes bibliotheek hebben (dus een op je MacBook en een op je externe HD). Als je iTunes dan opstart met option (shift in Windows) ingedrukt kun je een bibliotheek kiezen (of een nieuwe aanmaken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Laatst online: 25-04 19:52

BaRF

bijna kerst

Heb sinds een paar daagjes ook een nano (voor het eerst in mn leven wat gewonnen! \o/) en ik moet zeggen dat ik bij 'podcast' eigenlijk alleen maar die klere adam cury voor me zag, maar eigenlijk is het wel handig :) Voornamelijk voor talkshow achtige dingen en comedy zooi.

Heeft iemand nog leuke tips voor podcasts met telefoonterreur-stijl comedy? Ik ben nu aan het luisteren naar Phonetaps van Elvis Duran & The Morning Zoo (new york radiozender) en die is echt ge-wel-dig! Super hard soms maar oh-zo grappig :D

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118082

Daedalus schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 11:27:
iTunes kan maar met één bibliotheek tegelijk werken. Je kunt in principe op verschillende plekken een iTunes bibliotheek hebben (dus een op je MacBook en een op je externe HD). Als je iTunes dan opstart met option (shift in Windows) ingedrukt kun je een bibliotheek kiezen (of een nieuwe aanmaken).
Dus dan kan ik in principe:

Macbook: 20GB muziek
Externe HD: Alles, dus 20GB van Macbook en 20GB van Externe HD

En als ik zonder Externe HD zit: Option-click-iTunes en naar die 20GB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Anoniem: 118082 schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 11:44:
[...]

Dus dan kan ik in principe:

Macbook: 20GB muziek
Externe HD: Alles, dus 20GB van Macbook en 20GB van Externe HD

En als ik zonder Externe HD zit: Option-click-iTunes en naar die 20GB?
Dat kan ja :) Wel iTunes aanklikken en daarna gelijk option ingedrukt houden, anders werkt het niet. Als iTunes overigens z'n bibliotheek niet kan vinden, komt ie vanzelf met hetzelfde dialoogvenster waar je een nieuwe bibliotheek kun kunt aanmaken of een bestaande kunt kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
BaRF schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 11:36:
Heb sinds een paar daagjes ook een nano (voor het eerst in mn leven wat gewonnen! \o/) en ik moet zeggen dat ik bij 'podcast' eigenlijk alleen maar die klere adam cury voor me zag, maar eigenlijk is het wel handig :) Voornamelijk voor talkshow achtige dingen en comedy zooi.

Heeft iemand nog leuke tips voor podcasts met telefoonterreur-stijl comedy? Ik ben nu aan het luisteren naar Phonetaps van Elvis Duran & The Morning Zoo (new york radiozender) en die is echt ge-wel-dig! Super hard soms maar oh-zo grappig :D
De podcast van TelefoonTerreur Ongeveer 40 telefoontjes tijdens het programma van Jensen een paar jaar geleden. Echt een aanrader :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Laatst online: 25-04 19:52

BaRF

bijna kerst

ScottB schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 15:52:
[...]

De podcast van TelefoonTerreur Ongeveer 40 telefoontjes tijdens het programma van Jensen een paar jaar geleden. Echt een aanrader :D
hah! classic :P ik heb er al een stuk of 30 maar elke TT meer is geweldig :D thankx

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire_Bird
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:27
Ik zit nu ook wat te spelen met mn nieuwe 5.5G Video
Heb een aantal albums en wil hier graag de albumart aan toevoegen.
Nu kan ik het wel per song doen maar dit schiet niets op.
Kan ik niet een standaard .jpg in de map zetten dat hij deze oppakt ?
Bijvoorbeeld albumart.jpg in de map van het album ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Fire_Bird schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 19:06:
Ik zit nu ook wat te spelen met mn nieuwe 5.5G Video
Heb een aantal albums en wil hier graag de albumart aan toevoegen.
Nu kan ik het wel per song doen maar dit schiet niets op.
Kan ik niet een standaard .jpg in de map zetten dat hij deze oppakt ?
Bijvoorbeeld albumart.jpg in de map van het album ?
Je kunt alle nummers selecteren, dan rechtermuisknop -> Info. Dan sleep je de .jpg vanuit de verkenner naar het desbetreffende veld en ze hebben allemaal dezelfde album art :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175360

Oké, ik hoop dat dit niet onder troubleshootingpost valt, want ik heb me de kleren van het lijf gezocht achter een oplossing en waarschijnlijk is deze heel simpel.

Hoe komt het dat niet-geselecteerde nummers niet worden afgespeeld?
Je moet wel selecteren, wil je dat ze juis op je iPod terecht komen, maar dat ze dan niet afgespeeld worden in je muziekbibliotheek...

Is hier een functie voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Anoniem: 175360 schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 19:18:
Oké, ik hoop dat dit niet onder troubleshootingpost valt, want ik heb me de kleren van het lijf gezocht achter een oplossing en waarschijnlijk is deze heel simpel.

Hoe komt het dat niet-geselecteerde nummers niet worden afgespeeld?
Je moet wel selecteren, wil je dat ze juis op je iPod terecht komen, maar dat ze dan niet afgespeeld worden in je muziekbibliotheek...

Is hier een functie voor?
Met het vinkje kun je juist aangeven welke nummers je niet wilt afspelen. Als je niet wilt dat je complete Bibliotheek met je iPod wordt gesynchroniseerd, kun je het beste een playlist maken en de iPod hiermee laten synchroniseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175360

Bedankt!
Ik vind het nu wel irritant dat ik niet gewoon meer kan selecteren wel ik niet en welke ik wel op m'n iPod wil en ze naar een afspeellijst moet slepen.
Kun je dat echt niet anders doen, dat ze op één of andere manier toch automatisch op je iPod komen zonder dat je door dat vakje aan te vinken je bibliotheekafspeellijst bewerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Anoniem: 175360 schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 19:58:
Bedankt!
Ik vind het nu wel irritant dat ik niet gewoon meer kan selecteren wel ik niet en welke ik wel op m'n iPod wil en ze naar een afspeellijst moet slepen.
Kun je dat echt niet anders doen, dat ze op één of andere manier toch automatisch op je iPod komen zonder dat je door dat vakje aan te vinken je bibliotheekafspeellijst bewerkt?
Je kunt het handmatig doen, dan heb je de volledige controle erover, maar gebeurt er niks meer automatisch.

Als je toch een selectie uit je Bibliotheek automatisch wilt synchroniseren met je iPod, is vooralsnog de enige manier om dat met een afspeellijst te doen. Dat mogen overigens ook meerdere afspeellijsten zijn. Misschien dat je wat met slimme afspeellijsten kunt doen i.c.m. een tag in het opmerkingen veld van de nummers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 194290

Sinds de koop van me Ipod Video 80GB ook maar weer eens gewaagd aan iTunes.
Dat coverflow ziet er zeer gelikt uit, zeker met die HQ album art van iTunes Store, alleen werkt het allemaal niet echt optimaal, sloom zelfs. Wel vreemd zo met m'n 3.2GHz, 1024MB intern..

Kan het zijn dat er instellingen verkeerd staan, dat bepaalde programma's elkaar tegenwerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
De meeste zullen het al wel gevonden hebben maar er is nu een Coca-Cola aktie waarbij je gratis iTunes downloads krijgt.

Klik hier voor de site.

Geldig bij 2 x 0,5l aankoop of 4 / 6 packs. Een leuke aktie voor mensen die normaal niet zoveel kopen via iTunes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 194290

Ja zeker, ik wist het nog niet!
Toch maar eens wat meer cola gaan drinken dan haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

Tijdje terug had ik een post gemaakt betreffende een probleem in iTunes:

[winXP] iTunes herkent geen CD-branders

Misschien een van jullie een ideetje? Ook heb ik heel soms wel eens dat iTunes geen muziek wil toevoegen, ongeacht op welke manier ik het dan toevoeg (via "map toevoegen" of via "bestanden toevoegen")

Voor de rest al langere tijd erg tevreden gebruiker van iTunes en de iTunes store. Weten jullie toevallig wanneer het mogelijk wordt om ook in NL filsm te downloaden via iTunes store? Pas dan heeft het echt zin om de apple TV te kopen natuurlijk :9~

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Spacecowboy schreef op maandag 14 mei 2007 @ 17:50:
Tijdje terug had ik een post gemaakt betreffende een probleem in iTunes:

[winXP] iTunes herkent geen CD-branders

Misschien een van jullie een ideetje? Ook heb ik heel soms wel eens dat iTunes geen muziek wil toevoegen, ongeacht op welke manier ik het dan toevoeg (via "map toevoegen" of via "bestanden toevoegen")

Voor de rest al langere tijd erg tevreden gebruiker van iTunes en de iTunes store. Weten jullie toevallig wanneer het mogelijk wordt om ook in NL filsm te downloaden via iTunes store? Pas dan heeft het echt zin om de apple TV te kopen natuurlijk :9~
Volgens mij eind oktober, of in elk geval tegen het eind van het jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201668

ik weet niet zeker of het in dit topic mag, zo niet lemme know dan maak ik wel even een nieuwe aan;

ik heb sinds vorige week de nieuwste versie van iTunes geïnstalleerd (daar was ik nogal huiverig voor omdat de vorige versie net lekker werkte) en toen ik mijn iPod hierna voor het eerst weer aansloot begon ie álle nummers opnieuw te synchroniseren (ik wilde alleen mijn nieuwste bestanden bijwerken). Omdat ik zelf al een tijdje een zootje had gemaakt van al mn muziekmappen heb ik toen al mn muziek uit iTunes gehaald en opnieuw erin gezet, m'n iPod hersteld en alles opnieuw erop gezet. Nu werkte alles dus weer helemaal prima, maar toen ik gisteren weer mijn iPod aansloot (wederom om maar een paar nummers bij te laten werken) begon ie weer helemaal opnieuw! Hij wist dus telkens ook een deel van mijn nummers, en zet alles er dan opnieuw op, schizofreen ding... Het lukt me niet om in te stellen wat 'ie wel en niet mag synchroniseren omdat ik dat pas kan aanklikken als ik m'n iPod heb aangesloten.. help?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31180

Faithless - I Won't Stop (Single) is gratis te downloaden in de Nederlandse iTunes Store. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris_eBK
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-04 19:58
Wel jammer dat die gratis nummers zo zeldzaam zijn in de NL store :). In veel andere stores verschijnen elke dinsdag gratis nummers: "Free Tuesday". Zie bijvoorbeeld http://www.tuaw.com/2007/05/15/itunes-free-tuesday/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Iemand al meer voordelen met de nieuwe 7.2 versie gemerkt?

Behalve de standaard changelog -> With iTunes 7.2, preview and purchase iTunes Plus music—new higher-quality, DRM-free music downloads from participating music labels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-04 07:46

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Kennelijk is er een run ontstaan op de DRM-vrije muziek, iTunes is al de hele dag vrij moeilijk te benaderen.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris_eBK
Met de nieuwe versie is ook iTunes U geïntroduceerd. Uitgebreide lectures van Amerikaanse topuniversiteiten over allerlei onderwerpen. Helemaal gratis! Erg gaaf :)

Klopt het dat er in de NL store nog geen DMR-vrije muziek te krijgen is?

[ Voor 16% gewijzigd door Chris_eBK op 30-05-2007 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31180

DRM-vrije muziek is inmiddels verkrijgbaar. Je moet eerst even naar Account Information > Manage ITunes Plus gaan. voordat je kan upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris_eBK
Ja, ik zie inmiddels ook dat de 'iTunes plus' link rechts zit (bij Quick Links), ipv links . Daar krijg je ook de optie om je huidige library te upgraden, en zie je direct wat dat kost. Best handig gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Chris_eBK schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 19:51:
Ja, ik zie inmiddels ook dat de 'iTunes plus' link rechts zit (bij Quick Links), ipv links . Daar krijg je ook de optie om je huidige library te upgraden, en zie je direct wat dat kost. Best handig gedaan :)
Het is momenteel alleen vrijwel onmogelijk om de geüpgrade muziek ook daadwerkelijk te downloaden. Ik krijg al een paar uur timeouts bij het downloaden van een geüpgrade nummer.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris_eBK
MetroidPrime schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 20:22:
[...]

Het is momenteel alleen vrijwel onmogelijk om de geüpgrade muziek ook daadwerkelijk te downloaden. Ik krijg al een paar uur timeouts bij het downloaden van een geüpgrade nummer.
Hier hetzelfde. De rest van de iTMS is gelukkig wel bereikbaar. Er staat echt ongelofelijk veel in iTunes U. Van universiteiten als MIT, Stanford, Berkeley, enz. Volgens mij ben ik hier de komende zomervakantie wel zoet mee... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mous-
Heeft iemand het nieuwe tabblad "sortering" al gezien in het nummerinfo scherm? Hiermee kan je al je albums sorteren op artiest, ook al heeft een nummer meerdere artiesten. Gewoon bij artiest-sortering de artiest van het album invullen en klaar is kees. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
-Mous- schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 20:06:
Heeft iemand het nieuwe tabblad "sortering" al gezien in het nummerinfo scherm? Hiermee kan je al je albums sorteren op artiest, ook al heeft een nummer meerdere artiesten. Gewoon bij artiest-sortering de artiest van het album invullen en klaar is kees. :)
Ja klopt, hele handige optie! Ik gebruik het zelf om bijvoorbeeld een album als "(What's The Story) Morning Glory?" gewoon onder de W te sorteren. Heel simpel, je zet bij één nummer de albumsortering op What's The Story Morning Glory?, rechtermuisknop op het nummer, sorteerveld toepassen -> zelfde album en het is toegepast op alle nummers van het album :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mous-
MetroidPrime schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 20:22:
[...]

Bij mij schiet het nu aardig op. Ik heb alle nummers al bijna binnen. Alleen wil Audio Bullys - Ego War maar niet downloaden, dus misschien moet je eerst eens andere albums / nummers proberen.
edit:
Het blijkt om precies 3 nummers te gaan die (nog) niet willen, de rest is allemaal netjes gedownload.

[ Voor 10% gewijzigd door -Mous- op 31-05-2007 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
Het enige waar ik nog op wacht bij iTunes is naast het aangeven hoe goed je de muziek vind, welke "mood" je de muziek vind. Dus vrolijk, rustig, etc. Gewoon met 5 kleurtje aangeven net als bij de sterren. Dan kan je bij bijvoorbeeld sporten groen gebruiken. Zit je lekker rustig te leren gebruik je geel etc.

Ik hoop dat dit nog ooit op de iPod's en zeker in iTunes komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Maeslant schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 22:08:
Het enige waar ik nog op wacht bij iTunes is naast het aangeven hoe goed je de muziek vind, welke "mood" je de muziek vind. Dus vrolijk, rustig, etc. Gewoon met 5 kleurtje aangeven net als bij de sterren. Dan kan je bij bijvoorbeeld sporten groen gebruiken. Zit je lekker rustig te leren gebruik je geel etc.

Ik hoop dat dit nog ooit op de iPod's en zeker in iTunes komt.
Met Moody en Smart Playlists kom je denk ik een heel eind :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45950

Wanneer ik albumart probeer op te halen gebeurt er echt TOTAAL niets... iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Ik heb de titels al gecheckt in de itunes store, en aangepast in mn muziek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Het delen van je iTunes library is al geweldig, zo hoef ik maar 1x een iTunes library aan te leggen en kan mijn vriendin binnen onze LAN ook de muziek afspelen. Wat ik wel mis, is dat zij niet de album covers kan zien. Ze ziet alleen een simpele lijst met nummers. Dat is wel jammer! Ik neem aan dat dat technisch nog niet haalbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Anoniem: 45950 schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 23:18:
Wanneer ik albumart probeer op te halen gebeurt er echt TOTAAL niets... iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Ik heb de titels al gecheckt in de itunes store, en aangepast in mn muziek...
Je albums hebben dezelfde naam als in de iTunes store ? En in de store hebben ze wel een albumillustratie ? Dan zou het in principe gewoon moeten werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:16

OMX2000

By any means necessary...

Is het al bij iemand bekend wanneer we hier in Nederland ook videoclips krijgen. Het is behoorlijk irritant dat in de VS clips GRATIS aangeboden worden, maar dat je ze niet mag downloaden.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

OMX2000 schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 22:33:
Is het al bij iemand bekend wanneer we hier in Nederland ook videoclips krijgen. Het is behoorlijk irritant dat in de VS clips GRATIS aangeboden worden, maar dat je ze niet mag downloaden.
Nee, maar ik denk niet dat dat op korte termijn zal gebeuren. Microsoft heeft in de V.S. op de Xbox 360 ook een videowinkel, maar het opzetten van zo'n winkel buiten de V.S. schijnt vrij moeilijk te zijn vanwege het feit dat je in vrijwel elk land met een andere rechthebbende een deal moet sluiten. Ik neem aan dat Apple dezelfde problemen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
De iTunes Store zit voor Europa ook in Luxemburg, dat zal ook dezelfde redenen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131051

nvm

[ Voor 81% gewijzigd door Anoniem: 131051 op 02-06-2007 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61797

De laatste keer dat ik naar de nieuwste itunes heb geupdate, veroorzaakte dit een crash bij mijn ipod 3rd gen. Weet iemand of die problemen inmiddels verholpen zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakumos
  • Laatst online: 22:45
Als het goed is hoort je iPod sowieso niet te crashen door nieuwere software. Ik heb iPods van de tweede generatie zelfs aan recente iTunes versies gelegd zonder problemen. Wellicht je iPod even resetten voor je hem erin plugt?
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.

App Store heeft een apart topic: [iPhone & iPod touch] App Store Ervaringen & Discussie.