Heb er contact over gehad met iemand die bij een appledealer werkt, en het scheen veel vaker voor te komen bij het uitkomen van Itunes 7. Was ook het eerste wat hij aan me vroeg toen ik hem belde dat mijn ipod gecrashed was. Of ik itunes 7 soms geinstalleerd had.
Anoniem: 131051
Ik heb het zo geregeld dat ik een speciale playlist heb gemaakt met 'iPod muziek' en deze laat synchroniseren met de iPod. (omdat ik een 2 GB player nu éénmaal niet kan laten synchroniseren met m'n volledige muziekcollectie)
Maar klopt het dat de iPod niet on te fly bijgewerkt wordt? Ik sleep een album naar de playlist die gesynchroniseerd wordt, en op de iPod komt deze niet bij....
edit: bij heropstartenen afsluiten van iTunes begint deze wel te syncen
Maar klopt het dat de iPod niet on te fly bijgewerkt wordt? Ik sleep een album naar de playlist die gesynchroniseerd wordt, en op de iPod komt deze niet bij....
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 131051 op 03-06-2007 03:34 ]
Synchroniseren gebeurt inderdaad niet on-the-fly. Je kunt rechtsklikken op het icon van je iPod en dan kiezen voor synchroniseren. Dat is wat makkelijker dan iTunes elke keer opnieuw opstarten
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Klopt, er zijn twee momenten wanneer hij synchroniseert: wanneer jij daar opdracht toe geeft (rechtermuisknop op iPod -> synchroniseren) en, als je dat ingesteld hebt, bij het aansluiten van je iPodAnoniem: 131051 schreef op zondag 03 juni 2007 @ 03:28:
Ik heb het zo geregeld dat ik een speciale playlist heb gemaakt met 'iPod muziek' en deze laat synchroniseren met de iPod. (omdat ik een 2 GB player nu éénmaal niet kan laten synchroniseren met m'n volledige muziekcollectie)
Thx! (daar moet ik natuurlijk weer naast kijken, maar in die linkerkolom is er weinig dat reageert op een rechter muisklik, dus ik had er niet aan gedacht)
Werkt perfect dus. I love this. Een dergelijke software hardware ervaring heb ik nog nooit gekend. De combo is zo ontzettend sterk en gemakkelijk in gebruik.
Album coverflow RULET HARD!!! Evenals gewoon rondslepen met uw albums. Album naar de iPod? Gewoon het covertje naar de iPod playlist slepen => synchro, done. Dit is echt het digitale equivalent van de klassieke cd kast/Juke box. Het benadert het dichtst en het 'visueelst' het gevoel van even een cd uit de kast te halen en af te spelen.
En alles is meer gecentreerd rond albums. Qua opbouw en interface. (ook een goede manier natuurlijk om mensen er toch toe over te halen in de iTS voor volledige albums te gaan)
Zelf ga ik m'n muziek ook meer opbouwen rond albums.
iTunes werkt ook heel gebruiksvriendelijk en gemakkelijk om manueel uw tags op te schonen. Als een tag editor. Het is tenmisnte duidelijk wat gebeurt.
In vergelijking hiermee is winamp echt zo een jungle. Kan je geloven dat ik voor iTunes niet eens wist dat coverart opgenomen is in de specificatie van de ID3V2 tag, en dus gewoon aan de song wordt toegevoegd. Ik dacht dat die in winamp ergens uit een online database gevist werd.
Nu ben ik dus bezig met m'n coverart op orde te krijgen
Werkt perfect dus. I love this. Een dergelijke software hardware ervaring heb ik nog nooit gekend. De combo is zo ontzettend sterk en gemakkelijk in gebruik.
Album coverflow RULET HARD!!! Evenals gewoon rondslepen met uw albums. Album naar de iPod? Gewoon het covertje naar de iPod playlist slepen => synchro, done. Dit is echt het digitale equivalent van de klassieke cd kast/Juke box. Het benadert het dichtst en het 'visueelst' het gevoel van even een cd uit de kast te halen en af te spelen.
En alles is meer gecentreerd rond albums. Qua opbouw en interface. (ook een goede manier natuurlijk om mensen er toch toe over te halen in de iTS voor volledige albums te gaan)
Zelf ga ik m'n muziek ook meer opbouwen rond albums.
iTunes werkt ook heel gebruiksvriendelijk en gemakkelijk om manueel uw tags op te schonen. Als een tag editor. Het is tenmisnte duidelijk wat gebeurt.
In vergelijking hiermee is winamp echt zo een jungle. Kan je geloven dat ik voor iTunes niet eens wist dat coverart opgenomen is in de specificatie van de ID3V2 tag, en dus gewoon aan de song wordt toegevoegd. Ik dacht dat die in winamp ergens uit een online database gevist werd.
Nu ben ik dus bezig met m'n coverart op orde te krijgen

Het enige wat ik jammer vind van iTunes is dat je gekocht albums niet opnieuw kunt downloaden.. Ik ben een aantal gekochte albums kwijtgeraakt bij het switchen van PC. Ze staan keurig bij mijn aankoop historie maar kan ze niet downloaden..
Een album van Blof kon ik nu met de DRM-vrije songs wel opnieuw downloaden voor 3 euro omdat deze in betere kwaliteit beschikbaar was maar de rest moet ik dan opnieuw kopen?? Als ik dat wil doen zegt hij dat ik het al gekocht heb maar bied me niet aan het opnieuw te downloaden, toch een beetje zonde..
En het wordt tijd dat iTunes in Nederland ook alle series gaat aanbieden, hoef ik niet meer in de gaten te houden wanneer wat allemaal uitkomt op de nieuwsgroepen..
Een album van Blof kon ik nu met de DRM-vrije songs wel opnieuw downloaden voor 3 euro omdat deze in betere kwaliteit beschikbaar was maar de rest moet ik dan opnieuw kopen?? Als ik dat wil doen zegt hij dat ik het al gekocht heb maar bied me niet aan het opnieuw te downloaden, toch een beetje zonde..
En het wordt tijd dat iTunes in Nederland ook alle series gaat aanbieden, hoef ik niet meer in de gaten te houden wanneer wat allemaal uitkomt op de nieuwsgroepen..
[ Voor 13% gewijzigd door LaZZ op 04-06-2007 10:45 ]
Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII
In de praktijk bieden ze je 1 (één) maal de kans om muziek opnieuw te downloaden na bv. een hard disk crash (geen officieel beleid; je bent zelf verantwoordelijk voor back-ups van je spullen). Neem als je het erg belangrijk vindt dus even contact op met iTunes en hang een goed verhaal op.LaZZ schreef op maandag 04 juni 2007 @ 10:42:
Het enige wat ik jammer vind van iTunes is dat je gekocht albums niet opnieuw kunt downloaden.. Ik ben een aantal gekochte albums kwijtgeraakt bij het switchen van PC. Ze staan keurig bij mijn aankoop historie maar kan ze niet downloaden..
Zoef
Anoniem: 143246
Tegen alle lofzang in, op mijn windows pc's ben ik nooit wild geweest van iTunes. Het programma is log, vreet geheugen en CPU kracht ongeveer op en ik ben niet te spreken over de interface. Ik ben niet dol op albums en heb allemaal losse songs. Tevens is tags aanpassen echt een monnikenkarwei in iTunes, terwijl er allang programma's zijn die zelf tags kunnen verbeteren.
Ik gebruik itunes onder Vista zonder grote problemen, het is inderdaad een mem-hog, maar wat wil je met een behoorlijke library (Ik zit nu op de 60Gb aan MP3).Anoniem: 143246 schreef op maandag 04 juni 2007 @ 10:53:
Tegen alle lofzang in, op mijn windows pc's ben ik nooit wild geweest van iTunes. Het programma is log, vreet geheugen en CPU kracht ongeveer op en ik ben niet te spreken over de interface. Ik ben niet dol op albums en heb allemaal losse songs. Tevens is tags aanpassen echt een monnikenkarwei in iTunes, terwijl er allang programma's zijn die zelf tags kunnen verbeteren.
tags aanpassen doe ik niet in itunes, vind ik ook veel te omslachtig. Ik fix mn tags altijd eerst met tag&rename voordat ik een album importeer, echt een aanrader (tags van/naar filename, tracknummers toevoegen/formateren, enz)
Het enige vage probleem dat ik heb in Vista, is dat Itunes vaak opnieuw start als ik itunes afsluit.
Het wegschrijven van het database bestand(?) wat hij doet als je Itunes sluit, duurt ook erg lang.
Dat is ook weer zo overdreven he. Ok, vroeger heb ik het ook eens geprobeerd, versie 5-6 of zo, en het was me toen ook niet bevallen. Ligt ook aan het feit dat het overgrote deel van mijn mp3 collectie bestaat uit losse nummers en alle tags zwaar vern***kt zijn, terwijl iTunes meer gericht is op albums.Anoniem: 143246 schreef op maandag 04 juni 2007 @ 10:53:
En natuurlijk ook omdat men ongeduldig is en niet even een heel klein beetje moeite wil doen. Waar ik nu wel spijt van heb, want door de aankoop van m'n nano ben ik wel verplicht om me een beetje in te werken in iTunes. En man, als je dat doet, er gaat een wereld voor je open, no less.
De kracht van dat programma en de mogelijkheden die je gaandweg ontdenkt zijn enorm. Iets wat ik met andere mediaplayers nooit heb gehad. Deze zijn verwarrend en maken niet duidelijk waar het nu in feite om gaat. Maar goed, dat is een gevoel.
Ook zie ik niet in wat je probleem is met tags aanpassen? Je selecteert een hoop songs, uit één album: ctrl+i, en dan albumnaam aanpassen, prentje toevoegen als album art, ... En als je tags echt niet kloppen, open ze dan in mediamonkey en laat ze taggen via amazon. (enige reden dat ik mediamonkey heb staan, werkt goed). iTunes is de eerste mediaplayer die ik vlot kan gebruiken als 'tag-aanpasser'.
En wat betreft de resources... Ook dat is een vrij belachelijke opmerking
Als ik game gaat iTunes uiteraard uit. Dus wat is het probleem dan? En een beetje ram verbruik is a small price to pay voor een dergelijk uitgebreid en grafisch mooi uitgewerkt programma. Veelzijdig, veel functies, tja, dat betaal je in ram. Dat gun ik iTunes wel. En waar hebben we het over: hier op deze pc iets van 60-80 Mb, en cpu hogging heb ik eigenlijk nog nooit geconstateerd. (iTunes 7.2)
Toch weer veel FUD als het op iTunes aankomt. Proberen is het enige mogelijk advies. En te gronde proberen. Maar goed, ik hoef niemand te overtuigen, want ik heb wél het licht gezien
Trouwens, het is pas in combinatie met de iPod dat alles duidelijk wordt, zodat je gemakkelijk via albums/artiest muziek kan zoeken/afspelen. ... (als de tags een beetje ordelijk worden gedaan.)
In het begin had ik op mn iPod staan: AC DC , AC-DC, AC/DC, ACDC, tja, dan is dat idd nutteloos

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 131051 op 04-06-2007 14:39 ]
Weet iemand misschien hoe je muziek kan verwijderen uit je afspeellijst (dat ze dus helemaal van je iPod af zijn) zonder eerst uren te zoeken in je artiesten mappen etc. Want ik heb 11 gb ruimte nodig op me iPod maar ik wil lang niet alles weg hebben. Zoeken kost veel te veel tijd
.
Specs: Windhoos, iPod 30 gb, itunes 7,2

Uit een afspeellijst op de iPod? Dus ik ga er gemakkelijkshalve van uit dat je bepaalde playlisten synchroniseert met je iPod? Haal dan de muziek je weg wil hebben uit de playlist en synchroniseer nog eens....Ruud... schreef op maandag 04 juni 2007 @ 14:36:
Weet iemand misschien hoe je muziek kan verwijderen uit je afspeellijst (dat ze dus helemaal van je iPod af zijn) zonder eerst uren te zoeken in je artiesten mappen etc. Want ik heb 11 gb ruimte nodig op me iPod maar ik wil lang niet alles weg hebben. Zoeken kost veel te veel tijd.
Algemeen heb ik ervaren dat het handig is een playlist te maken, bvb, 'iPod selectie' en daar de nummers in te beheren. En dan gewoon syncen van zodra je met de selectie tevreden bent.
Nee ik die afspeellijsten alleen op de iPod aangemaakt niet in iTunes zelf.
Anoniem: 143246
Mijn processor is een pentium mobile uit het centrinoplatform, nummer 735 geloof ik. Die slikt alle programma's goed, maar iTunes jaagt em naar continue 100% verbruik. De 512mb ram aan boord (hoezo ga je ervanuit dat ik twee GB heb?!) is wederom voor de meeste programma's genoeg. Maar met iTunes niet, die claimt er heel veel van en dan moet er weer geswapt worden! Daarom ligt de iPod mini alweer een tijdje werkloos in de la. Niet alleen moet je deze opladen aan de notebook, maar je moet em dus ook vullen met dat rotprogramma.
Winamp it is voor mij, maar ik ga niet met een plugin lopen kutten dus de mini blijft wat mij betreft werkloos.
Winamp it is voor mij, maar ik ga niet met een plugin lopen kutten dus de mini blijft wat mij betreft werkloos.
Dat vroeg ik me inderdaad ook af.....Ruud... schreef op maandag 04 juni 2007 @ 14:47:
Ook wel jammer dat je binnen 'music' niet een kolom hebt, waar in staat in welke afspeellijst(en) de song bevind, dan ben je namenlijk ook vrij snel klaar..
hebben jullie ook zoveel problemen met quicktime als er steeds een update uitkomt?
bij het installen van bijna iedere nieuwe update + quicktime begint hij te installeren en als hij bij quicktime komt dat stopt plotseling de install en krijg ik een error.
Enige manier voor mij om up te daten is quicktime manueel verwijderen, want de uninstall doet het niet eens, dan de registry cleanen om alle restanten te verwijderen, dan eerst een oude quicktime er apart op te gooien, en dan pas te updaten.
Ik heb dit probleem bij praktisch iedere update van itunes, zeer raar.
Enige tips om dit mss in te korten of een goeie updatemethode te vinden?
bij het installen van bijna iedere nieuwe update + quicktime begint hij te installeren en als hij bij quicktime komt dat stopt plotseling de install en krijg ik een error.
Enige manier voor mij om up te daten is quicktime manueel verwijderen, want de uninstall doet het niet eens, dan de registry cleanen om alle restanten te verwijderen, dan eerst een oude quicktime er apart op te gooien, en dan pas te updaten.
Ik heb dit probleem bij praktisch iedere update van itunes, zeer raar.
Enige tips om dit mss in te korten of een goeie updatemethode te vinden?
http://specs.tweak.to/15628 Area-51 ALX (evga 680i, qx6700 @3.2, 4 gb 1066 Mhz Patriot, geforce 8800 Ultra SLI, 2*1Tb Hitachi, 30" dell, 7.1 gigaworks s750, g15 logitech, mx revolution, X-fi Xtreme Gamer)
Als het goed is komen de afspeellijsten die je maakt op je iPod, ook in iTunes te staan als je synchroniseert. Dan kun je via iTunes de nummers uit de afspeellijst halen en dan nog een keer synchroniseren....Ruud... schreef op maandag 04 juni 2007 @ 14:47:
Er is wel een optie waarmee je kunt zien in welke afspeellijsten een nummer staat (weliswaar niet zo overzichtelijk zoals jij beschrijft). Rechtermuisknop op het nummer -> In afspeellijst tonen does the trickKaspers schreef op maandag 04 juni 2007 @ 15:50:
[...]
Dat vroeg ik me inderdaad ook af..
Ook wel jammer dat je binnen 'music' niet een kolom hebt, waar in staat in welke afspeellijst(en) de song bevind, dan ben je namenlijk ook vrij snel klaar..
Nee daar heb je inderdaag weinig aan
.
Andersom zou het wel in de buurt van de probleemstelling komen...
Andersom zou het wel in de buurt van de probleemstelling komen...
Anoniem: 149800
Ik zit er aan te denken om ook maar over te gaan naar legale DRM-loze Mp3's kopen van het net.
echter heb ik een paar vragen die ik zocht gelezen in dit topic maar nog niet echt goed bevestigend gelezen. daarom dat ik deze vragen toch even aan jullie wil voorleggen.
Ik heb geen Mac (geen probleem, vista werkt ook)
Ik heb geen Ipod (Maar een Samsung YP-C1 512MB)
Ik wil dus eigenlijk MP3's (los en/of albums) kopen en afspelen op mijn PC/Laptop en MP3speler.
Vooral de speler baart me zorgen bij ITunes, Ik bedoel kan ik deze DRM-loze MP3's gewoon op mijn speler gooien en draaien maar??? of zit er nog een of andere haken en ogen aan.
Verder moet je Itunes gebruiken om de Mp3's te kopen maar kan ik verder wel gewoon in Mijn Windows Media speler de mp3's afspelen???
Dit zijn nog een paar vragen waar mee ik zit en niet echt goed uitkom.
echter heb ik een paar vragen die ik zocht gelezen in dit topic maar nog niet echt goed bevestigend gelezen. daarom dat ik deze vragen toch even aan jullie wil voorleggen.
Ik heb geen Mac (geen probleem, vista werkt ook)
Ik heb geen Ipod (Maar een Samsung YP-C1 512MB)
Ik wil dus eigenlijk MP3's (los en/of albums) kopen en afspelen op mijn PC/Laptop en MP3speler.
Vooral de speler baart me zorgen bij ITunes, Ik bedoel kan ik deze DRM-loze MP3's gewoon op mijn speler gooien en draaien maar??? of zit er nog een of andere haken en ogen aan.
Verder moet je Itunes gebruiken om de Mp3's te kopen maar kan ik verder wel gewoon in Mijn Windows Media speler de mp3's afspelen???
Dit zijn nog een paar vragen waar mee ik zit en niet echt goed uitkom.
Je speler moet alleen nummers in het AAC formaat kunnen afspelen in 256 kbps.Anoniem: 149800 schreef op maandag 04 juni 2007 @ 22:15:
Microsoft heeft alleen in de licentievoorwaarden voor het PlaysForSure loge opgenomen dat een PlaysForSure speler alleen door Microsoft goedgekeurde formaten mag afspelen, waaronder AAC. Ik weet niet of dat nog steeds zo is, maar er is een kans dat als je een PlaysForSure speler hebt, je de nummers niet kunt afspelen. Grappig genoeg ondersteunt Microsoft's eigen Zune weer wel AAC.
Je kunt de DRM vrije AAC nummers in vrijwel alle fatsoenlijke media spelers afspelen, inclusief Windows Media Player.Verder moet je Itunes gebruiken om de Mp3's te kopen maar kan ik verder wel gewoon in Mijn Windows Media speler de mp3's afspelen???
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
Dat is onzin, er zijn ladingen PlaysForSure spelers die ook AAC en MP3 afspelen. PFS certificatie betekent gewoon dat het WMA9 met en zonder DRM ("Janus") ondersteunt, en het MTP-protocol ondersteunt voor syncen met Windows MediaPlayer. Niets meer, niets minder.Anoniem: 149800 schreef op maandag 04 juni 2007 @ 22:15:
Microsoft heeft alleen in de licentievoorwaarden voor het PlaysForSure loge opgenomen dat een PlaysForSure speler alleen door Microsoft goedgekeurde formaten mag afspelen, waaronder AAC.
MP3 kan je op elke iPod zonder problemen afspelen, er zit alleen 1 haak/oog aan: als het eenmaal op die iPod staat kan je het niet bij een andere computer eraf halen, dat kan alleen bij je eigen PC. Uiteraard zijn daar weer tooltjes voor om dit te omzeilen, maar niet met het gebruiksgemak dat je oma/vriendin het kunnen.
De DRM-vrije iTunes nummers (in AAC formaat) kan je ook in Windows Media Player afspelen, met oa de Orban plugin.
[ Voor 32% gewijzigd door Dreamvoid op 05-06-2007 11:13 ]
Weet iemand waarom iTunes altijd dezelfde shuffle volgorde aanhoudt?
Stel, ik speel liedje A. Als deze dan bij bvb C is, denk ik van 'hmm, A was wel mooi, dat wil ik nog eens horen'. Ik ga dan terug naar A (twee keer terug, of gewoon opzoeken). Als A dan weer gedaan is gaat hij weer via dezelfde B en C verder als de eerste keer.
Ik weet niet of de uitleg duidelijk is, maar het lijkt erop dat het een vooraf bepaalde nummervolgorde volgt eens shuffle is aangezet. Kan shufflen echt niet volledig random worden gezet?
Edit: typisch...
Net als ik op 'verstuur bericht' klik, hoor ik een 'andere B' dan de vorige keren. ... Blijkbaar geen probleem dus ...
Stel, ik speel liedje A. Als deze dan bij bvb C is, denk ik van 'hmm, A was wel mooi, dat wil ik nog eens horen'. Ik ga dan terug naar A (twee keer terug, of gewoon opzoeken). Als A dan weer gedaan is gaat hij weer via dezelfde B en C verder als de eerste keer.
Ik weet niet of de uitleg duidelijk is, maar het lijkt erop dat het een vooraf bepaalde nummervolgorde volgt eens shuffle is aangezet. Kan shufflen echt niet volledig random worden gezet?
Edit: typisch...

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 131051 op 05-06-2007 14:38 ]
Hier is het zo dat wanneer ik shuffle voor een playlist aanzet, die playlist geshuffeld wordt. Als het loopen van de playlist ook aanstaat wordt de playlist opnieuw geshuffelt als het eind van de lijst is bereikt. Maar als je het eind van de lijst niet bereikt zal er ook niet geshuffelt worden.
Damn! iTunes laadt niet meer!
Ik heb de nieuwe versie geïnstalleerd (7.2) en na de installatie werd mij aangeraden om de computer opnieuw op te starten.
Dit heb ik gedaan, waarna ik de computer opnieuw opstartte. Nu kan ik het programma echter niet meer opstarten. Als ik op het icoontje dubbelklik, krijg ik:
iTunes heeft vastgesteld dat er een probleem is met de audioconfiguratie en kan niet worden gestart.
Wat moet ik doen?
Ik heb de nieuwe versie geïnstalleerd (7.2) en na de installatie werd mij aangeraden om de computer opnieuw op te starten.
Dit heb ik gedaan, waarna ik de computer opnieuw opstartte. Nu kan ik het programma echter niet meer opstarten. Als ik op het icoontje dubbelklik, krijg ik:
iTunes heeft vastgesteld dat er een probleem is met de audioconfiguratie en kan niet worden gestart.
Wat moet ik doen?
Anoniem: 31180
[removed -> copy & paste in verkeerde topic]
[ Voor 91% gewijzigd door Anoniem: 31180 op 05-06-2007 23:52 ]
Zelfde probleem hier!!!!X-GeaR schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 23:07:
Wat moet ik doen?
Met 10K+ nummers zit ik niet te wachten om een volledige uninstall en schone installatie als oplssing. Dat kost anmelijk een paar uur inlezen
iemand een oplossing???/
[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/1190505.png[/img]
Daar mag je een nieuw topic voor openen, nadat je eerst gezocht hebt. En lees de volgende keer ook de topic waarschuwing. Dit topic is bedoeld voor ervaringen en discussies, niet voor problemen.
[ Voor 81% gewijzigd door Daedalus op 17-06-2007 01:05 ]
Mijn ervaring met itunes tot nog toe,
Ik dacht het ziet er allemaal gelikt uit, dus ik dacht laat met itunes een proberen. Al mijn mp3's in de libary gesleept werkte perfect, beetje rommelige maar nog te doen.
Nu komt de fout die ik maakte, ik zet dus in opties "Map itunes music bewerken" aan. Dat ging dus niet zoals gepland. Als je dus idtags vanuit music brainz hebt, verandert hij sommige delen in chinese tekens ofzo. En alle idtags die niet goed/kompleet zijn komen dus helemaal door elkaar te staan op je hd
.
Nu na een week idtags te sorteren en de files op mijn hd alles weer in Itunes gezet. Weer "Map itunes music bewerken" een gevinkt. En alles ziet er perfect uit.
Wel van geleerd dat de idtags echt in orde moeten zijn
. Kost wat tijd maar dan heb je ook wat. Een veel fijner programma dan die mediaplayer.
Een tevreden windows vista gebruiker met Itunes.
Groeten,
Rem.
Ik dacht het ziet er allemaal gelikt uit, dus ik dacht laat met itunes een proberen. Al mijn mp3's in de libary gesleept werkte perfect, beetje rommelige maar nog te doen.
Nu komt de fout die ik maakte, ik zet dus in opties "Map itunes music bewerken" aan. Dat ging dus niet zoals gepland. Als je dus idtags vanuit music brainz hebt, verandert hij sommige delen in chinese tekens ofzo. En alle idtags die niet goed/kompleet zijn komen dus helemaal door elkaar te staan op je hd
Nu na een week idtags te sorteren en de files op mijn hd alles weer in Itunes gezet. Weer "Map itunes music bewerken" een gevinkt. En alles ziet er perfect uit.
Wel van geleerd dat de idtags echt in orde moeten zijn
Een tevreden windows vista gebruiker met Itunes.
Groeten,
Rem.
Ipod en iTunes?
Van de 10 keer syncen lukt 5 a 6 keer niet.
Ik heb nu 3 jaar een iPod en het is 3 jaar ellende en 2 uurtjes luisteren.
Waarom duurt alles ook zo lang opstarten syncen etc.
Ik heb een dualcore 6600 comp en alles gaat als de wind, behalve dat gare Apple.
Ik ga weer cd tjes draaien ,klinkt ook nog eens 10 keer zo goed.
Duw hem in de lade en luisteren maar.
Dat moet je eens proberen met een iPod.
Er moet ALTIJD wel iets gereset of ge-hersteld worden en dan ben je met zo een 40 gig gewoonweg een dag kwijt.
Ik ben klaar met dat overdreven enge design geleuter van Apple (met meestal ook nog eens dure verouderde hardware.)
En Steve Jobs zal er geen nacht minder om slapen als ik dat lelijke muziekspelertje van hem in de prullenbak gooi.
Ik hou van luisteren naar muziek.
Niet van meestentijds bezig zijn met een apparaat, en de iPod is hierbij een v.d. allerslechste voorbeelden.
Een hype die uiteindelijk niet zal werken (godzijdank)
Ps het zou ook wel eens leuk zijn als ze iets ontworpen voor iedereen en niet alleen voor brommerjeugd die met zijn lelijke glimmende witte rotzooi indruk dient te maken op zijn mede-puistjes.
Ik heb een dualcore 6600 comp en alles gaat als de wind, behalve dat gare Apple.
Er moet ALTIJD wel iets gereset of ge-hersteld worden en dan ben je met zo een 40 gig gewoonweg een dag kwijt.
Ik ben klaar met dat overdreven enge design geleuter van Apple (met meestal ook nog eens dure verouderde hardware.)
En Steve Jobs zal er geen nacht minder om slapen als ik dat lelijke muziekspelertje van hem in de prullenbak gooi.
Niet van meestentijds bezig zijn met een apparaat, en de iPod is hierbij een v.d. allerslechste voorbeelden.
Ps het zou ook wel eens leuk zijn als ze iets ontworpen voor iedereen en niet alleen voor brommerjeugd die met zijn lelijke glimmende witte rotzooi indruk dient te maken op zijn mede-puistjes.
Wat ik zou doen is kappen met iTunes en iPod ik heb nl zelf ook aan de lopende band dit soort problemen (gehad) en ben nu helemaal klaar met deze slecht werkende TROEP!!!X-GeaR schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 23:07:
Wat moet ik doen?
Volgens mij is dit het grootste verzwegen probleem.
Niemand durft dit schijnbaar toe te geven omdat je schijnbaar een beetje dom bent als je veel geld uitgeeft aan een niet of maar ten dele goed werkend produkt.
Apple? zwaar overschat.
Anders ik wel.Anoniem: 12609 schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 12:57:
Ik moet stiekem wel even lachen om je reactie
Apple, ik zou niet anders meer willen!
Hyundai SX2 N-Line (2024)
Anoniem: 149800
Ik kreeg deze melding ook.
Bij mij kwam het doordat ik Quicktime alternative er op had staan.
Deze er afgehaald en via een reg cleaner ook alle achtergebleven registraties.
Toen kreeg ik ook bij de installatie van ITunes weer de melding dat hij Quicktime ging installeren.
Hierna werkte hij weer prima
Bij mij kwam het doordat ik Quicktime alternative er op had staan.
Deze er afgehaald en via een reg cleaner ook alle achtergebleven registraties.
Toen kreeg ik ook bij de installatie van ITunes weer de melding dat hij Quicktime ging installeren.
Hierna werkte hij weer prima
Een hype is iets wat kortstondig veel succes heeft. De iPod bestaat al enkele jaren dus is per definitie geen hype meerMatMich schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 12:27:
Maar wat betreft het design heb je groot gelijk. Zelf vind ik de Zune ook veel mooier
🌞🍃
mag ook niet stiekum hoor.Anoniem: 12609 schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 12:57:
Ik moet stiekem wel even lachen om je reactie
Lachen staat vrij
5 jaar is kortstondigDatafeest schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 13:32:
[...]
Een hype is iets wat kortstondig veel succes heeft. De iPod bestaat al enkele jaren dus is per definitie geen hype meer
Maar wat betreft het design heb je groot gelijk. Zelf vind ik de Zune ook veel mooier
Sorry, maar óf je overdrijft enorm óf je had al lang terug moeten gaan voor garantie. Ik heb 2 iPods en heb echt nooit problemen.MatMich schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 12:27:
Ipod en iTunes?
Zoef
En omdat jij geen problemen hebt zou ik ze ook niet moeten hebben?Zpottr schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 15:21:
[...]
Sorry, maar óf je overdrijft enorm óf je had al lang terug moeten gaan voor garantie. Ik heb 2 iPods en heb echt nooit problemen.
Je moet bij Apple gaan werken, daar weten ze ook nooit van bestaande problemen maar mailen je wel binnen 10 seconden het artikel waar het probleem dus precies instaat als je de helplijn belt rara

Ik overdrijf voor geen millimeter, en garantie is nooit ter sprake geweest want hij is niet stuk.
IPods zijn gewoon duur en brak en iTunes is goedkoop en onvervalste (drm)troep.
Ik durf te stellen dat er geen een, maar dan ook werkelijk geen een produkt van Apple niet goedkoper te krijgen is van een andere fabrikant en ook nog beter werkt.
Apple is goedkope witte plastic en DRM terreur.
Wat een overdreven verhaal. Ik heb nooit problemen met syncen, hoef nooit te resetten en het laden van een 40GB duurt echt geen dag. Totaal overdreven FUD. Moeten we hier echt serieus op ingaan? Koop aub een andere mp3 speler als de Ipod niet goed bevalt zou ik zeggen.MatMich schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 12:27:
Ipod en iTunes?
Waarom heb je het dan uberhaubt gekocht? Overigens werkt mijn ipod ook prima met DRM loze muziek hoor. Goedkoop plastic? Dat zijn alle MP3 spelers.Apple is goedkope witte plastic en DRM terreur.
[ Voor 6% gewijzigd door Bor op 23-06-2007 17:12 ]
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Ik had m'n iPod ruim anderhalfjaar en ik heb er 0 problemen mee gehad. De eerste keer dat ik er een probleem mee had was twee weken geleden, toen hij werd gestolen.MatMich schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 17:00:
[...]
En omdat jij geen problemen hebt zou ik ze ook niet moeten hebben?
Je moet bij Apple gaan werken, daar weten ze ook nooit van bestaande problemen maar mailen je wel binnen 10 seconden het artikel waar het probleem dus precies instaat als je de helplijn belt rara![]()
Ik overdrijf voor geen millimeter, en garantie is nooit ter sprake geweest want hij is niet stuk.
IPods zijn gewoon duur en brak en iTunes is goedkoop en onvervalste (drm)troep.
Ik durf te stellen dat er geen een, maar dan ook werkelijk geen een produkt van Apple niet goedkoper te krijgen is van een andere fabrikant en ook nog beter werkt.
Apple is goedkope witte plastic en DRM terreur.
Ik denk eerlijk gezegd dat de problemen die je noemt meer aan jouzelf (bedoeld of onbedoeld) liggen dan aan het product. Ik ga er van uit - ik zeg bewust 'ik ga er van uit' - dat het product vele malen getest is door tientallen mensen. Uiteraard kan er dan nog een bugje of foutje doorheen glippen, maar niet met de mate en frequentie waarmee jij zegt problemen te hebben. Dat is gewoon niet mogelijk, dan ligt de fout bij jou. Dit kan betekenen dat je instellingen niet goed hebt staan of het op een andere manier niet goed geconfigureerd of nog een heel andere reden hebben. Maar dat kun je niet de schuld op Apple afschuiven, die dan in principe een goed product geleverd hebben
Daarnaast, als je zegt dat Apple je verwezen heeft naar hun supportpagina's waar uitgelegd staat hoe je 'probleem' op te lossen is, dan is er dus eigenlijk geen probleem (tenzij er op die supportpagina's alléén staat dat je de iPod moet resetten of herstellen). Het enige wat er verder staat is hoe je bepaalde instellingen moet zetten om het wel te laten werken. Dat noem ik geen probleem, dat noem ik een hulpmiddel voor het op de juiste manier instellen.
Nee, maar als iets wel stuk is ga ik er mee terug.MatMich schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 17:00:
En omdat jij geen problemen hebt zou ik ze ook niet moeten hebben?
Sorry, maar niet werken == stuk bij mij. En of dat dan geldt voor je iPod of je PC, ja dat valt te bezien. 3 jaar ellende, 2 uur luisteren? Sync gaat fout in de helft van de gevallen? Echt niet normaal. Stuur je iPod terug of flikker je PC het raam uit.Je moet bij Apple gaan werken, daar weten ze ook nooit van bestaande problemen maar mailen je wel binnen 10 seconden het artikel waar het probleem dus precies instaat als je de helplijn belt rara![]()
DRM is niet verplicht als je zelf ript, en als je er wel gebruik van wilt maken is er geen beter werkende oplossing dan iTunes. Zie de MS PFS/ MS Zune perikelen.IPods zijn gewoon duur en brak en iTunes is goedkoop en onvervalste (drm)troep.
Ha, ha. OK. Wat jij wilt.Ik durf te stellen dat er geen een, maar dan ook werkelijk geen een produkt van Apple niet goedkoper te krijgen is van een andere fabrikant en ook nog beter werkt.
Kijk, terreur. Dat is erg 2007, bravo. Ik blijf erbij dat je bij de problemen die jij hebt gehad een oplossing had moeten zoeken hetzij bij de garantie van Apple, hetzij op je eigen PC. Niet wachten tot je compleet gefrustreerd bent, je garantie over is en vervolgens hier over 'terreur' komen klagen.Apple is goedkope witte plastic en DRM terreur.
En je opmerkingen over het design, ha ha wat een grap. Jij hebt het ding toch zelf gekocht of niet? Je had ook een apparaat met een berg knopjes en stickers kunnen kopen, heb je niet gedaan. En nu klagen dat je 'm lelijk vindt. Sorry hoor.
Zoef
Ik moet echt lachen om die Apple bash reacties hier, durf erom te wedden dat de problemen zich steeds voordeden vanwege je eigen computer HW. Brakker USB drivers, slechte USB poorten, brakke Windows installatie of 3rd party software.
Hier had uw reclame kunnen staan.
Tjonge, ik dacht dat ze bij Apple wel beter wisten. Ik kreeg onlangs leuk zo'n kaartje bij de Cola om een gratis iTunes Song binnen te halen!! Leuk!! Ik wil weleens weten wat het verschil nu is. Dus ik vandaag leuk even kijken (heb een iPod) hoe dat dan gaat. Als eerst maar even een accound aan maken. Dus leuk alle vakjes in gevuld bla bla bla. Staat er: Hoe wil je betalen? Betalen??? Ik wil helemaal niet betalen!! Ik heb een kaartje gekregen voor een GRATIS iTunes song!! Daar hoef ik hoop ik toch geen Credit Card voor te hebben?? Hallo, ik ben 15 jaar, ik heb nog geen credit card! Oh, wacht, je kan ook Click and Buy doen! Met automatische afschrijving!!! Handig!!! NOT!!! Om je te kunnen registreren moet je 18 jaar of ouder zijn!! Wat is dit??? Dus ze verwachten dat:
- Niemand onder de 18 muziek luistert, of geen zin heeft om het te betalen
- Iedereen onder de 18 een Credit Card heeft
En nee, mijn vader heeft ook geen zin om zich te registreren bij die troep van Apple.
En ja, ik ben heel blij met mijn zwarte iPod Video 30 GB.
Apple, Bedankt!! Je hebt het weer mooi voor elkaar
.
En nee, mijn vader heeft ook geen zin om zich te registreren bij die troep van Apple.
Apple, Bedankt!! Je hebt het weer mooi voor elkaar
1) Ze moeten zeker zijn dat je betaalt. Pas als je 18 of ouder bent, ben je hiervoor aansprakelijk.Killzone schreef op zondag 24 juni 2007 @ 13:18:
Tjonge, ik dacht dat ze bij Apple wel beter wisten. Ik kreeg onlangs leuk zo'n kaartje bij de Cola om een gratis iTunes Song binnen te halen!! Leuk!! Ik wil weleens weten wat het verschil nu is. Dus ik vandaag leuk even kijken (heb een iPod) hoe dat dan gaat. Als eerst maar even een accound aan maken. Dus leuk alle vakjes in gevuld bla bla bla. Staat er: Hoe wil je betalen? Betalen??? Ik wil helemaal niet betalen!! Ik heb een kaartje gekregen voor een GRATIS iTunes song!! Daar hoef ik hoop ik toch geen Credit Card voor te hebben?? Hallo, ik ben 15 jaar, ik heb nog geen credit card! Oh, wacht, je kan ook Click and Buy doen! Met automatische afschrijving!!! Handig!!! NOT!!! Om je te kunnen registreren moet je 18 jaar of ouder zijn!! Wat is dit??? Dus ze verwachten dat:
Apple, Bedankt!! Je hebt het weer mooi voor elkaar.
2) De enige wereldwijd beschikbare manier om dat te doen, is d.m.v. een credit card.
3) Om een credit card te mogen hebben, eisen banken dat je 18 of ouder bent, om dezelfde reden als in 1).
Wat is er nu raar? Niets. Bij elke andere muziekwinkel zal het wel net hetzelfde zijn
De leeftijdsgrens is geen 18, maar 13 jaar. Dat kun je ook in de gebruiksvoorwaarden lezen.Killzone schreef op zondag 24 juni 2007 @ 13:18:
Om je te kunnen registreren moet je 18 jaar of ouder zijn!! Wat is dit??? Dus ze verwachten dat:
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
Mhwah, Apple had best meer hun best kunnen doen om de iTunes Music Store toegankelijker te maken. Vergeet dat de iTunes Store zeker niet wereldwijd is, Nederlanders gebruiken echt de Nederlandse iTMS, geen internationale versie.Bashrat schreef op zondag 24 juni 2007 @ 13:56:
[...]
1) Ze moeten zeker zijn dat je betaalt. Pas als je 18 of ouder bent, ben je hiervoor aansprakelijk.
2) De enige wereldwijd beschikbare manier om dat te doen, is d.m.v. een credit card.
3) Om een credit card te mogen hebben, eisen banken dat je 18 of ouder bent, om dezelfde reden als in 1).
Wat is er nu raar? Niets. Bij elke andere muziekwinkel zal het wel net hetzelfde zijn
🌞🍃
Precies, ook op dat kaartje staat duidelijk:MetroidPrime schreef op zondag 24 juni 2007 @ 13:59:
[...]
De leeftijdsgrens is geen 18, maar 13 jaar. Dat kun je ook in de gebruiksvoorwaarden lezen.
Beetje raar dat er dan achteraf word gezegt dat je 18 jaar of ouder moet zijn.Om een account te openen dien je 13 jaar of ouder te zijn en woonachtig in Nederland.
Kun je niet ook een account openen met een gift card? Weet niet wat daar voor leeftijdsgrens aan hangt. Het zou niet vreemd zijn als ze minderjarigen beperken tot "pre-paid" betalingsmethoden en betalingsmethoden beheerd door volwasssen omdat minderjareigen geen contract kunnen aangaan.Killzone schreef op zondag 24 juni 2007 @ 15:14:
[...]
Precies, ook op dat kaartje staat duidelijk:
[...]
Beetje raar dat er dan achteraf word gezegt dat je 18 jaar of ouder moet zijn.
Overigens zag ik wel dat je nu ook de €1,29 songs kunt kopen met 1 CocaCola-credit
Zoef
Anoniem: 12609
Ik heb in mijn library van elk bestand twee versies staan: 1 lossless en 1 AAC bestand.
Nu wil ik alle AAC kopieren naar een andere schijf.
Je zou denken, sleep alle AAC's uit iTunes naar een nieuwe map.
Dat werkt tot op zekere hoogte want:
In die map komen dan alle bestanden te staan, met bestandsnaam titel_van_het_nummer.m4a
Als twee nummer dezelfde titel hebben, dan kan iTunes ze niet kopieren naar de output map want
beide bestanden hebben dan dezelfde bestandsnaam.
Weet iemand hier een oplossing voor, om simpel alle AAC bestanden uit mijn library in 1 map te krijgen?
In die map komen dan alle bestanden te staan, met bestandsnaam titel_van_het_nummer.m4a
Als twee nummer dezelfde titel hebben, dan kan iTunes ze niet kopieren naar de output map want
Weet iemand hier een oplossing voor, om simpel alle AAC bestanden uit mijn library in 1 map te krijgen?
Ik gooi de handoek in de ring.Zpottr schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 17:13:
[...]
Nee, maar als iets wel stuk is ga ik er mee terug.
[...]
Sorry, maar niet werken == stuk bij mij. En of dat dan geldt voor je iPod of je PC, ja dat valt te bezien. 3 jaar ellende, 2 uur luisteren? Sync gaat fout in de helft van de gevallen? Echt niet normaal. Stuur je iPod terug of flikker je PC het raam uit.
[...]
DRM is niet verplicht als je zelf ript, en als je er wel gebruik van wilt maken is er geen beter werkende oplossing dan iTunes. Zie de MS PFS/ MS Zune perikelen.
[...]
Ha, ha. OK. Wat jij wilt.
[...]
Kijk, terreur. Dat is erg 2007, bravo. Ik blijf erbij dat je bij de problemen die jij hebt gehad een oplossing had moeten zoeken hetzij bij de garantie van Apple, hetzij op je eigen PC. Niet wachten tot je compleet gefrustreerd bent, je garantie over is en vervolgens hier over 'terreur' komen klagen.
En je opmerkingen over het design, ha ha wat een grap. Jij hebt het ding toch zelf gekocht of niet? Je had ook een apparaat met een berg knopjes en stickers kunnen kopen, heb je niet gedaan. En nu klagen dat je 'm lelijk vindt. Sorry hoor.
Er komt een tijd dat jullie je eigen Apple-gelik wel gaan inzien maar dat zal nog wel een paar jaartjes duren denk ik, maar dan lacht iedereen zich gek dat hele volksstammen zich zo positief uitlieten over zo een belachelijk wanproduct.
Amen
Dat jij problemen hebt, maakt het nog geen wanproduct, de meeste mensen hebben gewoon geen enkel probleem met de iPod. Ik denk dat je toch even de schuld bij jezelf moet neerleggen in dit geval. Als je in 3 jaar tijd maar 2 uur muziek hebt kunnen beluisteren vanwege verschillende problemen is je iPod of is er iets mis met de configuratie van je PC. Als je dan 3 jaar lang geen actie onderneemt om de situatie te verbeteren, dan ben je erg dom bezig geweest. Je hebt immers een behoorlijk groot bedrag uitgegeven aan een product dat niet werkt, dan onderneem je toch gewoon onmiddellijk actie in plaats van het een paar jaar later op een forum te posten? Dat anderen je daarop wijzen is geheel terecht, het feit dat jij je iPod niet goed kunt gebruiken is vrijwel volledig je eigen schuld, ongeacht of de iPod nu een wanproduct is of niet.MatMich schreef op maandag 25 juni 2007 @ 14:08:
[...]
Ik gooi de handoek in de ring.
Er komt een tijd dat jullie je eigen Apple-gelik wel gaan inzien maar dat zal nog wel een paar jaartjes duren denk ik, maar dan lacht iedereen zich gek dat hele volksstammen zich zo positief uitlieten over zo een belachelijk wanproduct.
Amen
Bij de meeste mensen werkt de iPod gewoon prima. Ik had zelf in het begin een iPod waar de accu steeds binnen een half uur leeg was. Ik heb meteen de volgende dag contact opgenomen met Apple, ze hebben dezelfde dag nog iemand van UPS gestuurd om de iPod op te halen en 4 dagen later had ik een nieuwe. Drie jaar later heb ik nog geen enkel probleem met de iPod die ik toen kreeg. Je hebt als consument bepaalde rechten, het is aan jezelf om er voor te zorgen dat je ook gebruik maakt van die rechten.
Als je geen actie onderneemt, dan blijf je met een niet-werkende iPod zitten. Dat heeft niets met "Apple-gelik" te maken, dat is gewoon je gezonde verstand gebruiken en je recht gebruiken om een werkend product te eisen. Dat laatste heb je niet gedaan en dus is het je eigen domme schuld dat je na drie jaar nog problemen hebt.
Overigens heeft er iemand in een oud topic van een half jaar oud je een oplossing gegeven voor je probleem. Heb je die al geprobeerd?
Ik heb een Automator workflow gecreert, en het lijkt te hebben gewerktAnoniem: 12609 schreef op maandag 25 juni 2007 @ 13:30:
Ik heb in mijn library van elk bestand twee versies staan: 1 lossless en 1 AAC bestand.
Ik heb hem niet gesaved, maar het ging ongeveer als volgt:
Find songs in iTunes
whose 'kind' contains 'AAC'
(resultaat wordt doorgegeven naar actie:)
Copy Finder items to Folder
done...
Wat een handig programma is Automator eigenlijk voor dit soort dingen, werkt als een trein
Ben jij nou zo ....? of ben ik zo slim?MetroidPrime schreef op maandag 25 juni 2007 @ 14:55:
[...]
Als je in 3 jaar tijd maar 2 uur muziek hebt kunnen beluisteren vanwege verschillende problemen is je iPod of is er iets mis met de configuratie van je PC.
Tussen de regels lezen en interpreteren is schijnbaar erg moeilijk.
Denk je nu dat er iemand op deze wereld rondloopt die een apparaat 3 jaar bezit, en maar 2 uur luistert omdat het ding het nooit doet ,werkelijk bestaat?
Weleens gehoord van "bij wijze van spreken"
Ik heb mijn mening over iTunes (en de iPod) hier neergeschreven ,maar die wordt aan alle kanten genegeerd en gebagatelliseerd.
Erg veel mensen hebben dezelfde problemen als ik en Apple heeft boekenkasten vol met artikelen die beschrijven hoe je hun "toch echte" problemen moet oplossen.
Ik denk dat je toekomstige kopers van dit stukje plastic en Teletubbiesoftware hiermee geen dienst bewijst, met je kop in het zand te steken.
Ook slechte ervaringen zijn in het belang van toekomstige kopers.
Sterker nog, een fantastisch product is waardeloos als er maar een (1) irritante fout inzit.
Of nog duidelijker: Als je prachtige speakers koopt die helemaal goed zijn en alleen op een frequentiegebied blunderen, zul je je na een tijdje groen en geel ergeren aan die dingen en daarmee zijn ze dus letterlijk waardeloos.
Dit is dus tekenend voor iTunes (en iPod).
Even voor jouw duidelijkheid dat frequentie is een voorbeeld en slaat dus niet op die iPod (zucht)
Moeilijk he ?
Begrijpen

Nog even voor ieders duidelijkheid:
Nee mijn Pc is niet stuk en nee de iPod ook niet.
Het lijkt hier wel de helpdesk van UPC, die weten ook nooit van problemen.
Waarom moet je iedere keer dat iemand op je reageert gaan rond smijten met beledigingen? Vind je het gek dat iedereen hier zich tegen je keert? Als je je enigszins normaal zou gedragen zou je echt niet zoveel negatieve reacties hebben gehad.
Op het moment dat jij hier je negatieve mening over iTunes neerzet, dan heb ik daar geen enkel probleem mee. Op het moment dat jij over je ervaringen met iTunes en de iPod of over wat voor ander product gaat liegen of je verhaal aan gaat dikken, dan ben je je mening niet meer aan het geven. Dan ben je aan ongefundeerd aan het bashen en daar heb ik wel een probleem mee.Ik heb mijn mening over iTunes (en de iPod) hier neergeschreven ,maar die wordt aan alle kanten genegeerd en gebagatelliseerd.
Daar ben ik het helemaal mee eens.Ook slechte ervaringen zijn in het belang van toekomstige kopers.
Het is alleen zeer belangrijk dat je bij je slechte ervaringen zo uitgebreid en duidelijk mogelijk zet waarom je een slechte ervaring hebt met een product. Als je roept dat product X zuigt omdat het niet werkt, zonder verdere uitleg, dan heeft een toekomstige koper daar helemaal niets aan. Jouw negatieve ervaringen zijn zonder verdere uitleg helemaal niet op waarde in te schatten en dus volledig nutteloos voor een toekomstige koper.
Ik vind het heel goed dat je dat wel kan inzien. Nu moet je alleen nog inzien dat iTunes jouw probleem ook helemaal niet veroorzaakt.Nee mijn Pc is niet stuk en nee de iPod ook niet.
Jouw probleem is het feit dat je je muziek op een netwerkshare hebt staan. Netwerk shares zijn per definitie onbetrouwbaar en traag. Ik heb er behoorlijk wat ervaring mee en ik zou mijn muziek nooit op een netwerkshare willen zetten. Als je bestanden gebruikt op een netwerkshare en je even je verbinding kwijt raakt door een netwerk hikje(dat komt veel vaker voor dan je denkt), dan gaan de meeste applicaties over de zeik. Het is dus niet zo heel gek dat iTunes daar ook niet tegen kan. Het feit dat 40 gigabyte synchroniseren ook zo lang duurt is ook het gevolg van het gebruik van een netwerkshare, had je die muziek op je lokale harde schijf staan, dan had je geen probleem gehad.
De problemen die jij hebt zul je met elke MP3 speler hebben die automatische synchronisatie gebruikt, ongeacht of dit nu een iPod of een Zune is. Het is misschien wat lastig om op je PC een lokale kopie van je muziek te hebben, maar je zult merken dat het dan veel beter en veel sneller werkt.
[ Voor 12% gewijzigd door MetroidPrime op 25-06-2007 21:34 ]
Goed, zo kan ie wel weer. Dat je ontvreden bent iTunes mag je best vermelden, mits onderbouwd met goede argumenten. Dit is een ervaringen en discussie topic over iTunes en negatieve ervaringen horen daar ook bij. Alleen het ongefundeerd afkraken van een product schiet niemand iets mee op en zorgt alleen maar voor irritatie.
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
ik heb hier +- 100Gb op een netwerkschijfje staan, en zelfs dat werkt binnen itunes zonder problemen...MetroidPrime schreef op maandag 25 juni 2007 @ 16:15:
Jouw probleem is het feit dat je je muziek op een netwerkshare hebt staan. Netwerk shares zijn per definitie onbetrouwbaar en traag. Ik heb er behoorlijk wat ervaring mee en ik zou mijn muziek nooit op een netwerkshare willen zetten. Als je bestanden gebruikt op een netwerkshare en je even je verbinding kwijt raakt door een netwerk hikje(dat komt veel vaker voor dan je denkt), dan gaan de meeste applicaties over de zeik. Het is dus niet zo heel gek dat iTunes daar ook niet tegen kan. Het feit dat 40 gigabyte synchroniseren ook zo lang duurt is ook het gevolg van het gebruik van een netwerkshare, had je die muziek op je lokale harde schijf staan, dan had je geen probleem gehad.
Grappig, misschien moet je dat dan eens bij Apple aankaarten want volgens hun is dat dus WEL! een probleem, ze sturen je zelfs een Microsoft knowledgebase artikel als je het ze meldt.RonnieB82 schreef op maandag 25 juni 2007 @ 22:01:
[...]
ik heb hier +- 100Gb op een netwerkschijfje staan, en zelfs dat werkt binnen itunes zonder problemen...
Dus ben jij erg uniek.
Het blijkt dus ook nog eens dat de iPod maling heeft aan welke (back-up)programma's allemaal gebruik maken van die netwerkschijf want er wordt dus geadviseerd om de iPod zelf te laten bepalen welke schijfletter hij kiest omdat anders de volgende keer dat je synced je hetzelfde probleem weer kan krijgen.
Dus moet je daarna weer alles opnieuw gaan lopen instellen.
Dat is toch van de gekke.
Dat een mp3 spelertje jouw gaat vertellen dat je je hele systeem weer opnieuw dient in te richten om de boel weer normaal aan de praat te krijgen?
Verder wil ik ook nog even kwijt dat het probleem ook wel degelijk heeft te maken met DRM want dat is natuurlijk wel de reden dat alles weer opnieuw dient geformateerd te worden op je iPod omdat ze ervan uitgaan dat je loopt te stelen of uit te wisselen.
Dus als je een onderdeel in je comp vervangt ben je dus verdacht.
Alleen is het dus wel zo dat de iPod dit tig keer doet als je ook niets hebt veranderd, ik vind dit een typisch geval van omgekeerde bewijslast en wantrouwen.
Typisch Amerikaans overigens,maar dit terzijde
Daarom vind ik dit dus een slecht product, zowel de software als de hardware het is gebaseerd op wantrouwen en werkt als zodanig ook nog eens half mank.
Nogmaals ik wil muziek luisteren en niet gedirigeerd worden door een dom stuk design met nogmaals in mijn ogen brakke software.
Het is ook niet voor niets dat in bijna alle tests en reviews buiten de pluspunten de twee minpunten altijd zijn ,de prijs en iTunes.
Maar ze blijven maar updaten en niets verbeteren.
En natuurlijk ontkennen want anders creeer je alleen maar coulance regelingen
Dat ze je bij de Apple helpdesk steeds een mailtje stuurden is omdat je waarschijnlijk buiten je 90 dagen gratis telefonische ondersteuning was, ze probeerden je gratis dus alsnog verder te helpen. Ik vind dat alleen maar netjes van de helpdesk medewerkers. Met alle technische apparaten kunnen problemen ontstaan door de duizenden mogelijke configuraties. Natuurlijk werken mijn iPod en mijn iTunes fantastisch op mijn Apple MacBook Pro. Nooit enig probleem gehad. Zelfs mijn vriendins brakke iPod mini met een nog brakkere Aldi laptop heeft altijd prima gewerkt. Problemen ontstaan vaak door brakke USB drivers in Windows, compatibaliteits problemen met bepaalde moederborden of software in je Windows OS. En als je dan inderdaad pech hebt, is het je iPod zelf maar dan moet je gewoon meteen op inspelen want de service van Apple is prima. Het is maar net hoe je er mee omgaat ook.
Het is inderdaad maar hoe je er zelf mee omgaat. Mensen die zeggen dat "een apparaat hen iets veteld"... ben ik erg sceptisch over. Apparaten reageren op datgeen wat jij hen "verteld", jij hebt Windows geinstalleerd, dus jij "verteld" indirect je iPod en iTunes wat ze moeten doen.
Op een schone correcte installatie, Windows of MAC OS, werken de iPods en iTunes zonder enkel probleem.
Ik heb al 4 verschillende iPods gehad en altijd met iTunes beheerd en ik heb op mijn Windows pc's nog nooit een enkel probleem gehad. DRM? Ja, laatst een mp3 met DRM gedownload. Systeem opnieuw geformateerd... niks aan het handje. Tevens ben ik nu ook, omdat ik een AppleTV heb, allemaal series aan het converteren en in iTunes aan het zetten om ze te syncen naar mijn AppleTV. En wat dank je? Geen enkel probleem hier.
Wat er allemaal zogenaamd 'beargumenteerd' wordt moet denk ik met een hele grote korrel zout genomen worden. Ik reageerd zo goed als nooit op topics hier op GoT en toen ik dit allemaal las moest ik wel even reageren.
Op een schone correcte installatie, Windows of MAC OS, werken de iPods en iTunes zonder enkel probleem.
Ik heb al 4 verschillende iPods gehad en altijd met iTunes beheerd en ik heb op mijn Windows pc's nog nooit een enkel probleem gehad. DRM? Ja, laatst een mp3 met DRM gedownload. Systeem opnieuw geformateerd... niks aan het handje. Tevens ben ik nu ook, omdat ik een AppleTV heb, allemaal series aan het converteren en in iTunes aan het zetten om ze te syncen naar mijn AppleTV. En wat dank je? Geen enkel probleem hier.
Wat er allemaal zogenaamd 'beargumenteerd' wordt moet denk ik met een hele grote korrel zout genomen worden. Ik reageerd zo goed als nooit op topics hier op GoT en toen ik dit allemaal las moest ik wel even reageren.
Inderdaad, daar komt ook bij kijken dat Apple producten toch vaak "anders" zijn. En nee daarmee bedoel ik niet beter mee als in fanboy gedrag maar Apple producten vereisen vaak toch een andere manier van denken qua omgang. Dat begint met het Mac OS en loopt door tot aan de iPod. MatMich is daar duidelijk geen fan van en dat is zijn goed recht. Ik ben er wel een fan van, en dat mag ook
`Eiríkr schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 08:03:
Dat ze je bij de Apple helpdesk steeds een mailtje stuurden is omdat je waarschijnlijk buiten je 90 dagen gratis telefonische ondersteuning was, ze probeerden je gratis dus alsnog verder te helpen. Ik vind dat alleen maar netjes van de helpdesk medewerkers. Met alle technische apparaten kunnen problemen ontstaan door de duizenden mogelijke configuraties. Natuurlijk werken mijn iPod en mijn iTunes fantastisch op mijn Apple MacBook Pro. Nooit enig probleem gehad. Zelfs mijn vriendins brakke iPod mini met een nog brakkere Aldi laptop heeft altijd prima gewerkt. Problemen ontstaan vaak door brakke USB drivers in Windows, compatibaliteits problemen met bepaalde moederborden of software in je Windows OS. En als je dan inderdaad pech hebt, is het je iPod zelf maar dan moet je gewoon meteen op inspelen want de service van Apple is prima. Het is maar net hoe je er mee omgaat ook.
Wie heeft er ooit beweerd dat ze bij Apple niet netjes waren?
Hier gaat mijn verhaal dus expliciet NIET over, dus waarom je dit er ineens bijhaald is mij volslagen onduidelijk.
Het ging toch over problemen met iTunes (en dus niet over Apple helpdesks etc.)
Zou je a.u.b. nog een keer willen lezen?Valderrama schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 08:20:
Het is inderdaad maar hoe je er zelf mee omgaat. Mensen die zeggen dat "een apparaat hen iets veteld"... ben ik erg sceptisch over. Apparaten reageren op datgeen wat jij hen "verteld", jij hebt Windows geinstalleerd, dus jij "verteld" indirect je iPod en iTunes wat ze moeten doen.
Maar dan goed, dus geen lettertjes maar hele zinnen.
Het is geen kwestie van lezen. Ik begrijp de strekking van je verhaal, het gaat er voor mij om dat de keuze van bepaalde woorden frapant zijn.
Het geeft mij aan dat je een persoon bent die de schuld legt bij een apparaat, terwijl een apparaat in principe niets doet wat jij niet wilt. Nogmaals, op een schone correct geinstalleerde pc zal de iPod met iTunes en een AppleTv en al het andere perfect werken.
Als je buiten de standaard denkbeelden gaat werken van datgeen wat Apple bedacht heeft, dan is het voor jou misschien noodzaak om eens over te stappen. Misschien nog beter, laat software voor je op maat ontwikkelen. Dan heb je precies hoe jij het wilt!
Ben benieuwd hoeveel mensen dan over je MatMichTunes dit soort mooi beragumenteerde verhalen gaan ophangen.
Het geeft mij aan dat je een persoon bent die de schuld legt bij een apparaat, terwijl een apparaat in principe niets doet wat jij niet wilt. Nogmaals, op een schone correct geinstalleerde pc zal de iPod met iTunes en een AppleTv en al het andere perfect werken.
Als je buiten de standaard denkbeelden gaat werken van datgeen wat Apple bedacht heeft, dan is het voor jou misschien noodzaak om eens over te stappen. Misschien nog beter, laat software voor je op maat ontwikkelen. Dan heb je precies hoe jij het wilt!
Ben benieuwd hoeveel mensen dan over je MatMichTunes dit soort mooi beragumenteerde verhalen gaan ophangen.
[ Voor 9% gewijzigd door Valderrama op 26-06-2007 09:58 ]
Hoe kan ik zelf albumart toevoegen aan nummers / albums in iTunes? Ik kan wel een nummer selecteren en dan een afbeelding naar het albumart-kader slepen, of via de 'info' van een nummer (zelfs meerdere) afbeeldingen toevoegen, maar zodra ik dan een ander nummer aanklik en weer terug ga, is de albumart verdwenen. Er is vast iets heel simpels wat ik over het hoofd zie, maar ik kan er niet achterkomen 
Overigens weet ik dat je albumart gratis kan downloaden als je een iTunes account hebt, maar die heb ik niet (en wil ik liever ook niet aanmaken). Het moet toch ook met mijn huidige afbeeldingen kunnen?

Overigens weet ik dat je albumart gratis kan downloaden als je een iTunes account hebt, maar die heb ik niet (en wil ik liever ook niet aanmaken). Het moet toch ook met mijn huidige afbeeldingen kunnen?
Heel simpel, gewoon meerdere nummers selecteren en dan naar het vakje slepen of de info bewerken.Zoefff schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 14:04:
Hoe kan ik zelf albumart toevoegen aan nummers / albums in iTunes? Ik kan wel een nummer selecteren en dan een afbeelding naar het albumart-kader slepen, of via de 'info' van een nummer (zelfs meerdere) afbeeldingen toevoegen, maar zodra ik dan een ander nummer aanklik en weer terug ga, is de albumart verdwenen. Er is vast iets heel simpels wat ik over het hoofd zie, maar ik kan er niet achterkomen
Het is wel heel handig en heeft als groot voordeel dat het (veel) minder ruimte in neemt. Hij slaat namelijk dan alleen de albumart via iTunes op, niet per MP3 en in iTunes. Vooral bij een Nano kan dat nog een paar CD's schelen.Overigens weet ik dat je albumart gratis kan downloaden als je een iTunes account hebt, maar die heb ik niet (en wil ik liever ook niet aanmaken). Het moet toch ook met mijn huidige afbeeldingen kunnen?
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Dat leek mij dus ook, maar werkt dus niet. Ik kan slepen wat ik wil, de albumart verschijnt dan ook wel, maar hij onthoud het niet.Hoedje schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 14:07:
[...]
Heel simpel, gewoon meerdere nummers selecteren en dan naar het vakje slepen of de info bewerken.
Mm oke, daar zit wel wat in (al gebruik ik geen iPod). Misschien toch maar eens een account aanmaken. Neemt niet weg dat het stom is dat het me 'offline' niet lukt[...]
Het is wel heel handig en heeft als groot voordeel dat het (veel) minder ruimte in neemt. Hij slaat namelijk dan alleen de albumart via iTunes op, niet per MP3 en in iTunes. Vooral bij een Nano kan dat nog een paar CD's schelen.
Dan moet je even proberen te switchen tussen "huidig onderdeel" en "selectie" (balkje boven de albumart). Bij één van de twee werkt het wel, de andere niet. Verder weet ik 't ook nietZoefff schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 14:13:
[...]
Dat leek mij dus ook, maar werkt dus niet. Ik kan slepen wat ik wil, de albumart verschijnt dan ook wel, maar hij onthoud het niet.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Als ik hier de albumart toevoeg (precies zoals hoedje beschrijft), op OK druk en daarna weer bij info ga kijken zie ik het album covertje ook niet. Wel bij het tabblad "Samenvatting" en ook in de albumweergave en de coverflow weergave. Ik heb ook geen iTunes account ofzoiets btw
.
Om eens wat tegengas te geven:
iTunes is de beste mediaplayer die ik ooit heb gebruikt. Ik stond er in het begin ook nogal sceptisch tegenover, omdat het je opgedrongen wordt, en omdat sommige zaken nogal anders aangepakt worden. En verandering van bekende zaken wordt blijkbaar door sommige mensen niet goed verteerd. Je moet er soms gewoon voor openstaan, en als ik zeg dat het anders wordt aangepakt, dan bedoel ik dus beter.
Sinds ik m'n nano heb is winamp bvb niet meer gebruikt op deze computer.
Je schrikt misschien omdat iTunes een hoop werk van je wil overnemen en automatiseren. En als gemiddelde gebruiker heb je de indruk dat je geen controle meer hebt. Maar gewoon rustig blijven en goed lezen en nadenken, en alles komt in orde.
Ik denk dat ik vroeger eens wat slechte ervaringen heb gehad met iTunes en dat het daarom wat moeilijk lag om het opnieuw te gebruiken (maar nu moest ik wel, met de iPod)
Versie 7 is uiteindelijk precies wat ik zoek. Coverflow zou ik niet meer kunnen missen (echt niet), en alle andere handige features evenmin. Ook het beheer van de iPod vanuit iTunes (extra 'tabje' als je het aansluit, en dan een hoop gemakkelijke en gebruiksvriendelijke settings om de software te updaten, playlists te beheren, enz... echt prachtig) Ook heel matig geheugengebruik, allemaal prima dus.
Bij de installatie werd duidelijk gevraagd of iTunes zelf de mappen moet beheren, en dan kan je voor 'nee' kiezen. (en nog iets anders ook, maar dat kan ik me niet meer herinneren). En telkens stond er in één duidelijke zin wat er zou gebeuren bij een bepaalde keuze. Dat gaf meteen ook wat meer inzicht in wat iTunes onderhuids met je muziek doet. Toen ik een mac had stond iTunes er uiteraard standaard op, met de 'organized' feature standaard aan. Ik herinner me nog dat ik dat toen allemaal maar verwarrend vond. Maar op windows heb ik er geen enkel probleem mee.
(ik weet wel dat het de bedoeling is dat je de software zoveel mogelijk taken laat overnemen, en dat je met iTunes zelfs nooit meer in de mapstructuur zou moeten kijken. Idee is dat dit een 'blackbox' zou moeten zijn, waar je zelf niet meer aankomt, en alles via de 'frontend' iTunes doet. Maar ik ben nogal huiverig om zoveel controle op te geven aan een programma. Maar goed, dat is de vastgeroeste windwos mentaliteit die hier spreekt, echte mac gebruikers zullen hier wel minder probleem mee hebben) En als uw tags perfect zijn zal deze operatie ook perfect verlopen, maar dat zijn mijn tags dus (nog) niet. Dus dat wordt dan heel wanordelijk en slordig
De interface is clean, en je hebt alleen dat wat je nodig hebt, niets meer, niets minder. Mediamonkey (
) en in mindere mate winamp zijn echt verschrikkelijk op dat gebied. Hoop functies bij elkaar gegooid onder het motto meer is beter. Aan mediamonkey valt echt geen touw vast te knopen, dat gebruik ik alleen om m'n muziek te taggen met amazon.
Door jaren winamp te gebruiken wist ik dus nog eens niet dat album art een eigenschap van de mp3 tag was en dat je dat in de song kan 'bijplakken'. Ik had het pas door toen ik bij bepaalde nummers in iTunes albumart zag en wist dat iTunes deze niet op internet ging opzoeken. iTunes is zo ongelooflijk clean zoals reeds gezegd.
disclaimer: ik ben echt niet iemand die snel onder de indruk is, of fanatisch religieus bepaalde software aanhang
. Meer zelfs, ik wissel niet vaak van software als ik iets al lang gebruik. Ik gebruik gewoon wat ik op dat moment het beste en gemakkelijskte vind werken. En ik had ooit een mac mini en heb deze verkocht, dus van apple fanboyisme kan je me niet betichten.
Enige wat ik nu nog moet uitzoeken is hoe ik alle losse nummers die niet bij een album horen (en dat is het merendeel) in coverflow onder één kopje (album) kan krijgen. Ipv 4000 vraagtekens te hebben tussen een 30 tal volledige albums. Dat verprutst de aanblik van coverflow danig. Ik heb reeds geprobeerd door overal 'other' te typen bij de albumnaam, in de hoop dat die allemaal onder een album 'other' zouden komen, maar blijkbaar werkt dat dus niet.
iTunes is de beste mediaplayer die ik ooit heb gebruikt. Ik stond er in het begin ook nogal sceptisch tegenover, omdat het je opgedrongen wordt, en omdat sommige zaken nogal anders aangepakt worden. En verandering van bekende zaken wordt blijkbaar door sommige mensen niet goed verteerd. Je moet er soms gewoon voor openstaan, en als ik zeg dat het anders wordt aangepakt, dan bedoel ik dus beter.
Sinds ik m'n nano heb is winamp bvb niet meer gebruikt op deze computer.
Je schrikt misschien omdat iTunes een hoop werk van je wil overnemen en automatiseren. En als gemiddelde gebruiker heb je de indruk dat je geen controle meer hebt. Maar gewoon rustig blijven en goed lezen en nadenken, en alles komt in orde.
Ik denk dat ik vroeger eens wat slechte ervaringen heb gehad met iTunes en dat het daarom wat moeilijk lag om het opnieuw te gebruiken (maar nu moest ik wel, met de iPod)
Versie 7 is uiteindelijk precies wat ik zoek. Coverflow zou ik niet meer kunnen missen (echt niet), en alle andere handige features evenmin. Ook het beheer van de iPod vanuit iTunes (extra 'tabje' als je het aansluit, en dan een hoop gemakkelijke en gebruiksvriendelijke settings om de software te updaten, playlists te beheren, enz... echt prachtig) Ook heel matig geheugengebruik, allemaal prima dus.
Bij de installatie werd duidelijk gevraagd of iTunes zelf de mappen moet beheren, en dan kan je voor 'nee' kiezen. (en nog iets anders ook, maar dat kan ik me niet meer herinneren). En telkens stond er in één duidelijke zin wat er zou gebeuren bij een bepaalde keuze. Dat gaf meteen ook wat meer inzicht in wat iTunes onderhuids met je muziek doet. Toen ik een mac had stond iTunes er uiteraard standaard op, met de 'organized' feature standaard aan. Ik herinner me nog dat ik dat toen allemaal maar verwarrend vond. Maar op windows heb ik er geen enkel probleem mee.
(ik weet wel dat het de bedoeling is dat je de software zoveel mogelijk taken laat overnemen, en dat je met iTunes zelfs nooit meer in de mapstructuur zou moeten kijken. Idee is dat dit een 'blackbox' zou moeten zijn, waar je zelf niet meer aankomt, en alles via de 'frontend' iTunes doet. Maar ik ben nogal huiverig om zoveel controle op te geven aan een programma. Maar goed, dat is de vastgeroeste windwos mentaliteit die hier spreekt, echte mac gebruikers zullen hier wel minder probleem mee hebben) En als uw tags perfect zijn zal deze operatie ook perfect verlopen, maar dat zijn mijn tags dus (nog) niet. Dus dat wordt dan heel wanordelijk en slordig
De interface is clean, en je hebt alleen dat wat je nodig hebt, niets meer, niets minder. Mediamonkey (

Door jaren winamp te gebruiken wist ik dus nog eens niet dat album art een eigenschap van de mp3 tag was en dat je dat in de song kan 'bijplakken'. Ik had het pas door toen ik bij bepaalde nummers in iTunes albumart zag en wist dat iTunes deze niet op internet ging opzoeken. iTunes is zo ongelooflijk clean zoals reeds gezegd.
disclaimer: ik ben echt niet iemand die snel onder de indruk is, of fanatisch religieus bepaalde software aanhang

Enige wat ik nu nog moet uitzoeken is hoe ik alle losse nummers die niet bij een album horen (en dat is het merendeel) in coverflow onder één kopje (album) kan krijgen. Ipv 4000 vraagtekens te hebben tussen een 30 tal volledige albums. Dat verprutst de aanblik van coverflow danig. Ik heb reeds geprobeerd door overal 'other' te typen bij de albumnaam, in de hoop dat die allemaal onder een album 'other' zouden komen, maar blijkbaar werkt dat dus niet.
Wat je kunt doen is deze losse selectie other noemen en daar ook een plaatje bij plakken met bijvoorbeeld een vraagteken. Hierdoor is het nog steeds niet perfect als je coverflow gebruikt, maar zie je bijv. wel een vraagteken.
Allemaal album 'other' kan wel.. moet je er wel verzamelalbum van maken
(en kopje 'album-artiest' leeg laten bij alle nummers)
Voor alle 'losse' nummers:Anoniem: 131051 schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 15:14:
• Album naam (bv. None) hetzelfde
• Album artist (bv. Various) hetzelfde
• Aanvinken dat het een compilatie is
Zoef
Je kunt het op de manier doen van kaassouffle, dat is een prima oplossingAnoniem: 131051 schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 15:14:
Anoniem: 215679
vette shit zeg, dat is wel een handig idee inderdaad! hoe heb je zo'n "slimme"afspeellijst gemaakt dan? ben erg benieuwd!ScottB schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 15:44:
[...]
Je kunt het op de manier doen van kaassouffle, dat is een prima oplossingIk heb echter, mierenneuker dat ik ben, een slimme afspeellijst gemaakt, met de voorwaarde dat de album-tag niet leeg mag zijn. Zo blijven m'n tags in orde. In die afspeellijst zet je dan coverflow aan en je hebt een lijst met alleen maar albums en niet met 4000 andere nummers ertussen
Je gaat in het menu (bovenaan) gewoon naar Bestand -> Nieuwe slimme afspeellijst. De rest spreekt denk ik wel voor zichAnoniem: 215679 schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 15:58:
[...]
vette shit zeg, dat is wel een handig idee inderdaad! hoe heb je zo'n "slimme"afspeellijst gemaakt dan? ben erg benieuwd!
Smart playlists rule!
Dat is echt een mega krachtige manier voor het beheren van je muziek
Dat is echt een mega krachtige manier voor het beheren van je muziek
Anoniem: 215679
beter, dat ga ik even uitdokteren, muchos gracias!ScottB schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 16:00:
[...]
Je gaat in het menu (bovenaan) gewoon naar Bestand -> Nieuwe slimme afspeellijst. De rest spreekt denk ik wel voor zich
[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 215679 op 26-06-2007 16:19 . Reden: typfoutje ]
Wie niet horen wil,luistert dus ook niet.Valderrama schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 09:51:
Het is geen kwestie van lezen. Ik begrijp de strekking van je verhaal, het gaat er voor mij om dat de keuze van bepaalde woorden frapant zijn.
[ Voor 30% gewijzigd door MatMich op 26-06-2007 18:20 ]
Andere opties:ScottB schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 15:44:
Je kunt het op de manier doen van kaassouffle, dat is een prima oplossingIk heb echter, mierenneuker dat ik ben, een slimme afspeellijst gemaakt, met de voorwaarde dat de album-tag niet leeg mag zijn. Zo blijven m'n tags in orde. In die afspeellijst zet je dan coverflow aan en je hebt een lijst met alleen maar albums en niet met 4000 andere nummers ertussen
1: geef je volledige albums (bv) een 1 ster rating, en je losse nummers een 2 ster rating, en maak een smart playlist op basis van rating.
Voordeel:
- je behoudt de Album naam info voor je losse nummers, maar kan toch onderscheid maken tussen volledige albums en losse nummers
- ratings worden enkel in de iTunes database weggeschreven, niet als tag in de file zelf, waardoor het super snel is.
Nadeel:
- info verdwijnt als je je library wist
- rating werkt dan natuurlijk niet meer zoals bedoeld.
2: geef je volledige albums een Grouping tag (bv "volledig", of "full") en je losse nummers een andere ("los", "single" oid) en maak smart playlists aan. De Grouping tag is ook specifiek voor dit soort "persoonlijk onderverdelingen" bedoeld.
Voordeel:
- je behoudt de Album naam info voor je losse nummers, maar kan toch onderscheid maken tussen volledige albums en losse nummers
- de tag zit in de file zelf, niet enkel in de iTunes database
Nadeel:
- eerste keer die Grouping tags schrijven voor duizenden liedjes = traaaaag.
[ Voor 14% gewijzigd door Dreamvoid op 27-06-2007 10:53 ]
7.3
Pas op met installeren. Sorteren is nog slechter geworden. Bij sorteren werden cijfers vroeger voor de A gezet. Nu is het erna. 3 doors down staat dus nu onderaan de lijst.
Tevens worden bij sorteren van 'abum by artist' de compilaties niet meer op het einde weergegeven maar er middenin. Various Artist als album artist betekent dat de meeste bij de V te vinden zijn. Niet echt handig.
Pas op met installeren. Sorteren is nog slechter geworden. Bij sorteren werden cijfers vroeger voor de A gezet. Nu is het erna. 3 doors down staat dus nu onderaan de lijst.
Tevens worden bij sorteren van 'abum by artist' de compilaties niet meer op het einde weergegeven maar er middenin. Various Artist als album artist betekent dat de meeste bij de V te vinden zijn. Niet echt handig.
ik heb een vaag probleem met 7.3 (Mac, 5.5G 30G). Als ik iTunes start wordt de database geupdated en even later krijg ik een error -50 voor m'n kiezen (cannot write library file oid) 
Oplossing: terug naar 7.2 en wachten tot er meer slachtoffers zijn en een fix beschikbaar komt. Eens kijken of ik een bug report kan maken. Mijn advies is: wacht nog even met installeren van 7.3!
Oplossing: terug naar 7.2 en wachten tot er meer slachtoffers zijn en een fix beschikbaar komt. Eens kijken of ik een bug report kan maken. Mijn advies is: wacht nog even met installeren van 7.3!
Hier geen problemen met de nieuwe versie, het sorteren is wel onhandig maar dat is gewoon een kwestie van weer even wennen. (MacBook, C2D 2.0, 1GB, OS X 10.4.10)
Net iTunes weer eens geïnstalleerd en dat Cover Flow is heel geil.
Maar ik heb even een domme vraag:
Hoe kan ik in Cover Flow op de achterkant van de albums kijken?
Dat ik dus de tracklisting zie? Het lukt me maar niet om de albums om te draaien
Edit:
Windows, overigens.
Edit:
Zo dus.
Dat ik dus de tracklisting zie? Het lukt me maar niet om de albums om te draaien
Edit:
Windows, overigens.
Edit:
Zo dus.
[ Voor 16% gewijzigd door anandus op 30-06-2007 17:12 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Klopt het dat bij iTunes 7.3 de artiesten en albums anders gesorteerd worden?
Bij mij staan bijv. de artiesten die met een nummer beginnen, ineens onderaan. Ik snap niet echt waarom ze dat veranderd hebben. Het is op zich niet echt vervelend, ik ben 't alleen anders gewend
.
Bij mij staan bijv. de artiesten die met een nummer beginnen, ineens onderaan. Ik snap niet echt waarom ze dat veranderd hebben. Het is op zich niet echt vervelend, ik ben 't alleen anders gewend
Dat kan niet.anandus schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 17:10:
Net iTunes weer eens geïnstalleerd en dat Cover Flow is heel geil.
Edit:
Windows, overigens.
Edit:
Zo dus.
Dit is een iPhone feature.
Dat is een feature van de iPhone. In iTunes komt de tracklisting onder het coverflow venster te staan.anandus schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 17:10:

Kom het misschien in toekomstige versies? Want nu heeft Cover Flow full screen nog niet echt nut zo
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Anoniem: 213876
Never mind.
[ Voor 94% gewijzigd door Anoniem: 213876 op 30-06-2007 19:13 . Reden: Editje ]
Ik ben nu een paar maanden gebruiker, dit zijn mijn ervaringen tot nu toe.
Syncen met de iPod gaat vlekkenloos. Prima neemt netjes alles mee. Afspelen is ook geweldig en albumart / coverflow is wel mooi, maar nog niet echt functioneel. Zoiets als het albums kunnen omdraaien is een prachtige functie.
Traag is iTunes niet, op mijn MacBook draait het als een zonnetje. Sorteren wil nog niet helemaal 100% vlotten. Ik wil eigenlijk bij Coverflow dat hij 1 Album weergeeft. Maar dat ik wel alle nummers een andere cover kan geven. Dus bv Nederlandse Top 40 2005 -> in coverflow een logo van de top 40. Maar als ik daar uit selecteer : Anouk - Girl -> cover van het album van Anouk.
Wat ik graag nog wil weten :
- Slimme afspeellijsten -> Elke keer bij het syncen moet hij de hele lijst opnieuw random verversen, net zoals bij mijn Shuffle moet de Nano hetzelfde doen.
- Coverflow -> programma / widget die niet op album + artiest zoek maar op artiest + titel.
Verder heeft 7.3 niet veel nieuws voor mij gebracht. Dus we spelen weer door .. the music plays on
Syncen met de iPod gaat vlekkenloos. Prima neemt netjes alles mee. Afspelen is ook geweldig en albumart / coverflow is wel mooi, maar nog niet echt functioneel. Zoiets als het albums kunnen omdraaien is een prachtige functie.
Traag is iTunes niet, op mijn MacBook draait het als een zonnetje. Sorteren wil nog niet helemaal 100% vlotten. Ik wil eigenlijk bij Coverflow dat hij 1 Album weergeeft. Maar dat ik wel alle nummers een andere cover kan geven. Dus bv Nederlandse Top 40 2005 -> in coverflow een logo van de top 40. Maar als ik daar uit selecteer : Anouk - Girl -> cover van het album van Anouk.
Wat ik graag nog wil weten :
- Slimme afspeellijsten -> Elke keer bij het syncen moet hij de hele lijst opnieuw random verversen, net zoals bij mijn Shuffle moet de Nano hetzelfde doen.
- Coverflow -> programma / widget die niet op album + artiest zoek maar op artiest + titel.
Verder heeft 7.3 niet veel nieuws voor mij gebracht. Dus we spelen weer door .. the music plays on
Elke keer als ik mijn iPod (3G 20GB) synchroniseer met iTunes 7.3 (onder Windows, nog niet getest op Mac OS X), worden alle bestaande playlists in iTunes' interface gekopieerd. Dus na 4x synchroniseren heb ik 4x "Onlangs toegevoegd", 4x "Onlangs afgespeeld", etc.
Erg erg vervelend!
Moet wel haast een bug zijn...
UPDATE: 't zal wel aan "handmatig beheren"gelegen hebben. Man, ik had dat toch niet zo ingesteld?
Erg erg vervelend!
UPDATE: 't zal wel aan "handmatig beheren"gelegen hebben. Man, ik had dat toch niet zo ingesteld?

[ Voor 14% gewijzigd door hbokh op 30-06-2007 21:28 . Reden: typo ]
This is my sick nature.
Voor het sorteren van de muziek heb ik het 'truukje' met behulp van de 'grouping-tag' gebruikt.
Die tag gebruik ik toch nooit en nergens, dus dat maakt niet veel uit. (als respons op het gebruik van rating stars, wat een beetje de functie van die stars om zeep helpt natuurlijk, als je die feature gebruikt)
Dus smart playlists selecteren op de grouping tag. En dat is het zowat.
Eigenlijk de meest ge-eigende manier om tracks te beheren zoals ik het vroeg. En bij music staan dan alles door elkaar. (dus ook de vele vraagteken covers tussen de echte volledige covers, maar om een nette coverflow view te hebben ga ik dan maar naar de smartplaylist).
Bedankt aan degenen die een antwoord formuleerden!
Die tag gebruik ik toch nooit en nergens, dus dat maakt niet veel uit. (als respons op het gebruik van rating stars, wat een beetje de functie van die stars om zeep helpt natuurlijk, als je die feature gebruikt)
Dus smart playlists selecteren op de grouping tag. En dat is het zowat.
Eigenlijk de meest ge-eigende manier om tracks te beheren zoals ik het vroeg. En bij music staan dan alles door elkaar. (dus ook de vele vraagteken covers tussen de echte volledige covers, maar om een nette coverflow view te hebben ga ik dan maar naar de smartplaylist).
Bedankt aan degenen die een antwoord formuleerden!
En bij opties aanvinken 'Groepeer verzamelingen tijdens bladeren'kaassouffle schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 15:30:
Allemaal album 'other' kan wel.. moet je er wel verzamelalbum van maken
Hm dom. Ik zette iTunes aan vanmorgen en van zodra hij in beeld kwam liep hij direct vast
. Verschillende keren geprobeerd, bleef vastlopen. Dan softwareupdate (via Apple programma) gedaan, geupdate naar 7.3 en het probleem is weg. Blijkbaar kwam er bij het aanzetten ergens een melding dat er een nieuwe versie uit was en daardoor ging iTunes op z'n bek
.

bij mij is de cover flow, niet en wel fullscreen heel erg traag.. iemand enig oplossing hiervoor ?
Raar genoeg zie ik mijn iPod (5G, 30GB) niet meer in de nieuwste versie van iTunes...
Gewoon zoals normaal via USB aangesloten en zie hem ook wel in Windows Verkenner bijv.
Maar in iTunes niks te zien..
Ook niet na reboot van zowel pc als iPod.
Iemand met zelfde probleem of eventueel een oplossing?
/EDIT -> Probleem heeft zich raar genoeg zelf opgelost...
Gewoon zoals normaal via USB aangesloten en zie hem ook wel in Windows Verkenner bijv.
Maar in iTunes niks te zien..
Ook niet na reboot van zowel pc als iPod.
Iemand met zelfde probleem of eventueel een oplossing?
/EDIT -> Probleem heeft zich raar genoeg zelf opgelost...
[ Voor 9% gewijzigd door Tha BasZ op 02-07-2007 14:01 ]
Bij mij start heel iTunes niet meer na de update van 7.3. Via Console krijg ik geen meldingen en in de syslogs zie ik ook niets. Hij crasht gewoon direct na de start (niet eens GUI opbouw).
Ik gebruik Intel 10.4.10. Iemand een idee?
iTunes heeft problemen met podcasts bij mij sinds de update.
De podcasts van bijv. Larry King worden gedownload en vervolgens zijn ze weer verdwenen alsof ze niet gedownload zijn. Ook bij NBC News heb ik dit probleem. Anderen werken overigens wel goed.
Heb ze al 5 keer opnieuw gedownload en iedere keer verdwijnen ze dus weer...
Ik gebruik overigens iTunes op Vista
De podcasts van bijv. Larry King worden gedownload en vervolgens zijn ze weer verdwenen alsof ze niet gedownload zijn. Ook bij NBC News heb ik dit probleem. Anderen werken overigens wel goed.
Heb ze al 5 keer opnieuw gedownload en iedere keer verdwijnen ze dus weer...
Ik gebruik overigens iTunes op Vista
\_Specs_/
Je zou kunnen proberen om de permissies te repareren via Schijfhulpprogramma, dat kan dit soort problemen oplossen. Wat je ook kunt proberen is om iTunes opnieuw te downloaden, of je huidige iTunes muziek bibliotheek verplaatsen (of opstarten met option ingedrukt).zAo schreef op maandag 02 juli 2007 @ 14:19:
Bij mij start heel iTunes niet meer na de update van 7.3. Via Console krijg ik geen meldingen en in de syslogs zie ik ook niets. Hij crasht gewoon direct na de start (niet eens GUI opbouw).
Gooi je .plist eens weg. Die zit normaal gezien in ~/Library/preferences/zAo schreef op maandag 02 juli 2007 @ 14:19:
This space intentionally left blank.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.
App Store heeft een apart topic: [iPhone & iPod touch] App Store Ervaringen & Discussie.
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.
App Store heeft een apart topic: [iPhone & iPod touch] App Store Ervaringen & Discussie.