Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2007 @ 19:20:
Iets anders: ik heb uiteraard meer muziek dan op m'n iPod (2 Gb) past dus ik kan zeker niet synchroniseren met mijn volledige library (beetje raar dat dit als standaard optie aangevinkt staat? Daarvoor moet je toch al minstens een iPod video aanschaffen) Anyway, ik maak dus een aparte playlist aan en laat deze synchroniseren met de iPod (iPod selection bvb). Is er een manier om te zien hoe groot die playlist op een gegeven moment al is? Maw, blijf ik onder de 2 Gb? Ik heb het nog niet geprobeerd maar ik vermoed dat de iPod dan opvult, zoveel als kan, en daarna een melding komt dat niet alles erop kon?
Dat staat toch gewoon onderop je afspeellijst?
Gebruik je Windows of Mac?
(uitleg is via een Mac)
Ik maak altijd gebruik van Smart Playlists.

Jaartal, Type muziek (genre) of een herkenbare lijst.
Je maakt dit aan via:
"Archief" " Nieuwe Slimme Afspeel lijst"

Daar geef je gewoon alle info op.
En deze lijst synch je met je iPod.
En je kan zoveel regels instellen als je wilt

Genre is HipHop /Rap
Afspeellijst is niet iPod. (hierop stop ik zelf wel mijn muziek, deze lijst moet iTunes juist voor mij vullen)
Grootte is kleiner dan 15MB. (Zodat ik veel schillende nummers krijg)
Grootte is groter dan 1 Mb (zodat ik niet 115 Skits heb)
Beperk tot 1300MB (was 900 MB, maar ik heb deze ooit vergroot, te lui om er 1,3 GB van te maken

)
geselecteerd op de hoogste beoordeling: Zodat ik wel goede nunmmers krijg, maar die nog niet op mijn iPod staan.
Daarom is iTunes nu zo goud
Hoe ga je 2000+ nummers goed managen...
En er iets niets cooler dan coverflow.
Gewoon een keertje een inhaal slag doen, en bij het importeren/rippen van CD's gewoon even altijd het hoesje opzoeken.
(res 500x500) en je muziek blijft gewoon cool.