[iTunes 7] Ervaringen & Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 52.994 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 15:02

zAo

GPLv2 Fanboy

dot.K schreef op maandag 02 juli 2007 @ 15:52:
[...]

Gooi je .plist eens weg. Die zit normaal gezien in ~/Library/preferences/
Thanks, maar ook dat mag niet helpen helaas. Hij maakt een nieuwe aan, maar verder geen tekenen van leven/doodgaan.

EDIT:
Gevonden. Het kwam door ShapeShifter. In je prefpane kun je iTunes uitsluiten en hem gewoon starten.

[ Voor 15% gewijzigd door zAo op 02-07-2007 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

ZiegoM schreef op maandag 02 juli 2007 @ 15:40:
iTunes heeft problemen met podcasts bij mij sinds de update.
De podcasts van bijv. Larry King worden gedownload en vervolgens zijn ze weer verdwenen alsof ze niet gedownload zijn. Ook bij NBC News heb ik dit probleem. Anderen werken overigens wel goed.

Heb ze al 5 keer opnieuw gedownload en iedere keer verdwijnen ze dus weer... :(

Ik gebruik overigens iTunes op Vista
Geen idee hoor, maar zou het kunnen dat je systeemklok verkeerd satat en iTunes 'oude' podcasts automatisch opruimt?

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Hoe maak ik een tweede bibliotheek aan :?
Houd shift ingedrukt en dubbelklik in de verkenner op het iTunes-icoon. Je krijgt de vraag of je een al bestaande bibliotheek wilt kiezen, of een nieuwe wilt maken.
Werkt dat nog altijd? Ik heb het geprobeerd en bij mij gebeurt er niks.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IbexGirl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-02-2021

IbexGirl

Love Ibex forever

zAo schreef op maandag 02 juli 2007 @ 15:57:
[...]

EDIT:
Gevonden. Het kwam door ShapeShifter. In je prefpane kun je iTunes uitsluiten en hem gewoon starten.
Bedankt! Ik had dit proleem ook en kon maar geen oplossing vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:52

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Zpottr schreef op maandag 02 juli 2007 @ 16:51:
[...]

Geen idee hoor, maar zou het kunnen dat je systeemklok verkeerd satat en iTunes 'oude' podcasts automatisch opruimt?
Bij mij was itunes gecrashed laatst en toen waren ook alle podcasts weg terwijl ze nog wel op mijn harddisk stonden. Kan ook te maken hebben gehad met de nieuwe versie...geprobeerd de xml file te importeren: kreeg alles meerdere keren! Wat dat betreft is itunes vreselijk geen uitgebreide mogelijkheden om dingen te herstellen of snel te doen. Ik moest stuk of 20 afspeel lijsten per stuk deleten...als je nou gewoon meerdere tegelijk kon selecteren..Maar dat is kennelijk te moeilijk voor de gemiddelde gebruiker..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Ik heb een map met "De top 2000 allertijden".

Deze zou ik heel graag willen sorteren op een manier dat ik, bij het bladeren door de muziek op de "artiest" Top 2000 kan klikken, en vervolgens in de enorme lijst met nummers terecht kom. Hoe kan dit?

Anders, als ik deze map toevoeg, krijg ik dwars door mijn mooie overzichtelijke albumlijst al deze artiesten erbij. En als ik iets irritant vind is het wel op een artiest klikken, en er achter komen dat er maar 1 nummer van is.

Is deze vorm van sorteren ook mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:24
Ik neem aan dat de CD "De Top 2000 allertijden" heet. Dan selecteer je alle nummers en dan zet je het vinkje aan bij "onderdeel van verzameling". En klaar is kees ;)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-09 07:45

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Je zou kunnen proberen de album-artist op Top 2000 te zetten. Vervolgens vink je aan bij elk nummer dat het een compilatie betreft (dit kan gewoon met alle nummer tegelijk, vrijwel geen werk). Hiervoor moet de album-tag wel bij elk nummer hetzelfde zijn. Ik denk dat het dan werkt zoals jij het wil. Ik weet het niet zeker, ik heb het niet uitgeprobeerd.

Mocht dit niet werken, dan kun je de titel van de nummers maken in de vorm van 'titel - artiest' en de artiest noem je 'Top 2000'. Dan zijn inderdaad je tags niet echt meer zoals ze horen, maar dan bereik je wel wat je wil :)

edit: Dat van Hoedje is natuurlijk nog makkelijker, dan krijg je die enorme lijst van nummers alleen via de album-lijst en niet via de artiest-lijst. Mocht mijn eerste optie werken, dan heb je het allebei.

[ Voor 20% gewijzigd door Scott op 04-07-2007 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Hoedje schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 22:08:
Ik neem aan dat de CD "De Top 2000 allertijden" heet. Dan selecteer je alle nummers en dan zet je het vinkje aan bij "onderdeel van verzameling". En klaar is kees ;)
Dat heb ik al geprobeerd, maar als ik door mijn artiestenlijst blader (via het bladervenster of iPod) staan alle artiesten er met hun eigen naam tussen. Dus tussen al mijn zorgvuldig verzamelde complete albums staat (met zo'n 1500 anderen) Marco Borsato met 2 liedjes van het album "Top 2000". :(

Ik wil gewoon dat "Top 2000" als een artiest in die lijst staat, maar zonder alle artiestnamen te moeten verwijderen en alleen de liedjestitels over te houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
ScottB schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 22:12:
Je zou kunnen proberen de album-artist op Top 2000 te zetten. Vervolgens vink je aan bij elk nummer dat het een compilatie betreft (dit kan gewoon met alle nummer tegelijk, vrijwel geen werk). Ik denk dat het dan werkt zoals jij het wil. Ik weet het niet zeker, ik heb het niet uitgeprobeerd.
Werkt ook niet. Helaas ziet het iTunes bladervenster alleen artiesten en geen album-artiesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Aha :)

bewerken --> voorkeuren --> verzamelingen gegroepeerd weergeven tijdens het bladeren

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Hoedje schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 22:16:
Aha :)

bewerken --> voorkeuren --> verzamelingen gegroepeerd weergeven tijdens het bladeren
YES!!!! :) :)

Is er ook zo'n functie voor op de iPod? (heb hem uitgeleend, ben dus niet te lui om zelf te kijken :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
cornelixnootje1 schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 22:29:
[...]

YES!!!! :) :)

Is er ook zo'n functie voor op de iPod? (heb hem uitgeleend, ben dus niet te lui om zelf te kijken :) )
Ja, ook een optie die je aan en uit kan zetten. Zit onder instellingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:43

Phydomir

Dennis

Ik heb een vraagje over iTunes.

Ik heb in m'n id3 tags alle informatie opgegeven, dus ook track nummers ed. Echter sorteerd iTunes nu mijn nummers eerst op album en vervolgens op artiest naam in plaats van track nummer. Dit heeft wel ooit wel gewoon gewerkt, echter nu niet meer.

Waar zou ik de volgorde van sorteren kunnen aanpassen. Het zou moeten zijn:

Abum -> Schijfnummer -> Tracknummer

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

Eeh, op de kolomheader klikken waar je op wil sorteren?
Overigens is dit een iTunes ervaringen en discussie topic.Troubleshootingvragen zien we dus liever niet hier (zie ook de nieuwe Policy Apple Talk (update 10 juni 2007))

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Zijn er gebruikers die daadwerkelijk de "genre" optie in het bladervenster gebruiken? Er lijkt bij mijn mp3s weinig logica in de ID3 tags te zitten, en klik derhalve gewoon een artiest aan.

Wel jammer dat die "genre" kolom niet weg kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

cornelixnootje1 schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 12:15:
Zijn er gebruikers die daadwerkelijk de "genre" optie in het bladervenster gebruiken? Er lijkt bij mijn mp3s weinig logica in de ID3 tags te zitten, en klik derhalve gewoon een artiest aan.

Die kan heul wel weg. Rechtsklikken op de kolomkoppen, "Genre" uitvinken... (OS X, niet getest op Windows)

Edit: Sorry, je bedoelt de browser... Zie beneden ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Zpottr op 06-07-2007 17:44 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

cornelixnootje1 schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 12:15:

Weleens in de voorkeuren gekeken van iTunes ;)
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Daedalus/apl/itunes_genre.gif

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Ik voel mij niet zo slim deze week... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruco88
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-09 14:51
Mijn eerste aankoop in de iTunes music store is geen succes. Ik probeer de nummers op mijn ipod te zetten, maar dit krijg ik niet voor elkaar. Steeds krijg ik deze error:
Sommige iTunes Store-bestanden in de iTunes-bibliotheek zijn niet naar de iPod ... gekopieerd, omdat de iPod nummers van maximaal vijf iTunes Store-accounts mag bevatten.
Het kan nooit dat er muziek op staat van zo veel accounts. Er is met 3 computers muziek op gezet en het kan dat er van de account van mij en van mijn vader gekochte muziek op staat.
Iemand ervaring met dit probleem? Koop ik mijn muziek kan ik het niet op mijn iPod zetten 8)7

Sorry voor de dubbelpost. Ik wilde dit ook als ervaring delen i.p.v. alleen als troubleshoot.

[ Voor 7% gewijzigd door ruco88 op 06-07-2007 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickvdB
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-04-2023
In de iTMS is een album te koop, die bestaat uit 4 nummers.
Ik heb daarvan 1 nummer gekocht, maar er staan 'Album Only' nummers in, als ik nu het hele album koop, krijg ik dan het reeds gekochte muzieknummer erbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
UserNick8482 schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 11:20:
In de iTMS is een album te koop, die bestaat uit 4 nummers.
Ik heb daarvan 1 nummer gekocht, maar er staan 'Album Only' nummers in, als ik nu het hele album koop, krijg ik dan het reeds gekochte muzieknummer erbij?
Je kunt bij de hoofdpagina van de iTMS in de kolom rechtsboven klikken op complete my album. Dan kun je de rest kopen voor een gereduceerd tarief. Ik weet niet meer of 'gereduceerd' inhoudt dat het gewoon iets goedkoper is, of dat de al aangeschafte nummers van de prijs worden afgetrokken... Let op: 'complete my album' kan alleen als het nummer dat je al eerder aanschafte, minder dan 6 maanden geleden gekocht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickvdB
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-04-2023
ScottB schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 11:52:
[...]

Je kunt bij de hoofdpagina van de iTMS in de kolom rechtsboven klikken op complete my album. Dan kun je de rest kopen voor een gereduceerd tarief. Ik weet niet meer of 'gereduceerd' inhoudt dat het gewoon iets goedkoper is, of dat de al aangeschafte nummers van de prijs worden afgetrokken... Let op: 'complete my album' kan alleen als het nummer dat je al eerder aanschafte, minder dan 6 maanden geleden gekocht is.
Hmm, wat stom, Voor de 'album only' nummers moet je het hele album kopen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 13:13

zwik

randomized

Moet je tegenwoordig een account hebben om jezelf op een podcast te kunnen aboneren in de store? Hier zijn alle "aboneer" knopjes grijs geworden :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

zwik schreef op zondag 08 juli 2007 @ 23:34:
Moet je tegenwoordig een account hebben om jezelf op een podcast te kunnen aboneren in de store? Hier zijn alle "aboneer" knopjes grijs geworden :+ .
Ga naar de voorkeuren van iTunes, tabblad Algemeen en vink onder Toon "Podcasts" aan en voilà: je kunt je weer abonneren op podcast :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even helemaal iets anders. Geen idee of dit het juiste forum is, want ik heb een beetje rondgezocht en kon niets relevants vinden over mijn onderwerp. Vandaar dat ik hier post omdat het te maken heeft met i-Tunes.

Anyway...ik heb ongeveer 8.5 gb aan muziek die ik regelmatig luister. Nu heb ik gelezen in een artikel dat binnen i-Tunes een optie zit die zelf bestandsnamen goed zet binnen je muziek library (weet even niet meer waar/wat de functie staat).

Nu heb ik deze functie gebruikt en heeft i-Tunes alles een beetje door elkaar gegooid. Beginnend met de artiesten naam -> album naam -> nummers.

Zelf vind ik dit wat onoverzichtelijk. Mijn vragen zijn nu:
- op welke manier slaan jullie de muziek op(welke structuur van opslaan)
- zijn er nog handige tools op Tag&Rename na (slechte ervaringen) waarmee de tags veranderd kunnen worden, of moet ik alles handmatig in i-Tunes veranderen?
- is er programma net als "Moody" voor Windows of zit er een dergelijke functie binnen i-Tunes die dit kan?

Bvd.
Nex25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 22:19

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Ik laat iTunes bestanden beheren.. artiest-album-nummers dus ja. Ik hoef er verder toch niet aan te zitten.. benader muziek alleen vanuit iTunes.

Tags bewerken de ik ook in iTunes.. kan met meerdere nummers/bestanden tegelijk.

Wat doet 'moody' ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4ke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-10-2017
Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2007 @ 11:49:
...

Nu heb ik deze functie gebruikt en heeft i-Tunes alles een beetje door elkaar gegooid. Beginnend met de artiesten naam -> album naam -> nummers.

- zijn er nog handige tools op Tag&Rename na (slechte ervaringen) waarmee de tags veranderd kunnen worden, of moet ik alles handmatig in i-Tunes veranderen?
- is er programma net als "Moody" voor Windows of zit er een dergelijke functie binnen i-Tunes die dit kan?
Ik draai zelf iTunes alleen op mijn Mac. Mijn Windows computer maakt gebruik van MusikCube (veel betere en snellere sync optie dan iTunes met verder dezelfde functionaliteiten). Muziek sla ik op een externe HD op. Hierdoor kan ik eenvoudig mijn muziek benaderen via elk systeem, kwestie van een kabeltje verwisselen. Mijn structuur ziet er als volgt uit:

/Naam externe HD/Music/Mainstream/Kidneythieves/Kidneythieves - (2002) Zerospace/01 - before i'm dead.mp3 (Mac)

of bijvoorbeeld

I:\Music\Mainstream\Rabbit Junk\Rabbit Junk - (2006) Reframe\02 - in your head no one can hear you scream.mp3 (Windows)

Zowel op m'n Mac als Windows computer laat ik iTunes danwel MusikCube automatisch synchroniseren met de hoofdmap "Music" op m'n externe HD. Er wordt gekeken naar nieuwe toegevoegde bestanden (volledige albums in mijn geval) en worden vervolgens automatisch aan de library toegevoegd. Tadaaa, alles meteen weer up to date.

Voordat ik zelf een CD op mijn externe HD plaats, check ik de ID tags met Mp3tag....een Windows programma *kuch*. Alle overbodige tags eruit, bestandsnaam naar lowercase etc. Naast een "Mainstream" map heb ik ook nog een "Soundtrack" en een "Asian Music" map.

I USE CAPS LOCK BECAUSE I WILL BECOME NOTICED, POPULAR, AND GOOD IN BED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2007 @ 11:49:
Even helemaal iets anders. Geen idee of dit het juiste forum is, want ik heb een beetje rondgezocht en kon niets relevants vinden over mijn onderwerp. Vandaar dat ik hier post omdat het te maken heeft met i-Tunes.

Anyway...ik heb ongeveer 8.5 gb aan muziek die ik regelmatig luister. Nu heb ik gelezen in een artikel dat binnen i-Tunes een optie zit die zelf bestandsnamen goed zet binnen je muziek library (weet even niet meer waar/wat de functie staat).

Bvd.
Nex25
Ik snap je vraag niet helemaal:
Heb je het nu over de structuur van iTunes of van de verkenner?
Als je het over de verkenner (voor OS X "finder") hebt:
why?
Als je de muziek in iTunes beluisterd/sleept , wat intereseert je de structuur achter de motor kap nu?
Je muziek staat dan in C;\documents and settings\username\muziek\iTunes\iTunes muziek.

En heb je voor de gein wel eens gekeken in :
Bestand Voorkeuren?
Daarin staan je vragen:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weeraanmelden schreef op maandag 09 juli 2007 @ 14:47:
Ik snap je vraag niet helemaal:
why?
R.Venema heeft mij begrepen. Ben op zoek naar voorbeelden hoe mensen hun library beheren.
Dus de bestands benaming & de invulling van ID tags.

Dit is mijn bedoeling/planning:
Wil eerst mijn library helemaal op orde maken, bestandsnamen en tags. Vervolgens alle covers erbij en misschien de tekst... dan staan de playlists op het programma (i.g. mood, genre, jaar etc..) en uiteindelijk een centrale library (een externe HDD bijvoorbeeld) zodat ik overal op elke pc/laptop dan ook muziek kan synchroniseren.

@ r.venema:
Bedankt voor je snelle en duidelijke response!

Heb zojuist MusikCube en MP3tag gedownload en ga het zo wat uitvogelen.

ps. Waarom pak je "Mainstream" en "Soundtrack" apart? (uit nieuwsgierigheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2007 @ 15:16:
[...]

R.Venema heeft mij begrepen. Ben op zoek naar voorbeelden hoe mensen hun library beheren.
Dus de bestands benaming & de invulling van ID tags.
Ik heb een aparte partitie voor muziek. Voor elk album heb ik een aparte map en losse nummer komen gewoon los op de partitie :)

Verder tag ik alles met Tag & Rename, en laat iTunes m'n muziek niet beheren. Ideaal vind ik het, alle tags kloppen en geen dubbele artiesten, nummers of albums die niet helemaal kloppen. Heb voor mezelf ooit eens een standaard gemaakt (X feat. Y, Alle Woorden Beginnen Met Een Hoofdletter, uitzonderingen daargelaten) en die blijf ik volgen. Op die manier heb ik nooit redundantie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ScottB schreef op maandag 09 juli 2007 @ 16:11:
Alle Woorden Beginnen Met Een Hoofdletter, uitzonderingen daargelaten) en die blijf ik volgen. Op die manier heb ik nooit redundantie :)
Ja precies, dat heb ik ook. Een aparte partitie met een Muziek map erin, vervolgens de artiesten naam en daaronder eventuele albums/losse nummers.

Bv: D:\Muziek\BaasQ\DansKrans\03 - jwt.mp3 (Windows)

Nu loop ik wel tegen een probleem aan merk ik net. Heb namelijk grote hitmix met allemaal bekende nummers/artiesten. Volgens mijn methode moet ik een artiesten naam ingeven en aangezien er zo'n 30 verschillende artiesten in voorkomen, wordt dit vrij lastig :P

Iemand enig idee hoe ik dit het beste kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Ik gebruik daar Various Artists voor. Of, als het een Nederlands-iets is, Diverse Artiesten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ScottB schreef op maandag 09 juli 2007 @ 16:11:
Heb voor mezelf ooit eens een standaard gemaakt (X feat. Y, Alle Woorden Beginnen Met Een Hoofdletter, uitzonderingen daargelaten) en die blijf ik volgen.
Nog zo een mooie. Heb zojuist "R. Kelly Ft. Usher - Same Girl.mp3" gedownload via i-Tunes. Als ik mijn standaard aanhoud (drive:\muziek\artiest\), in welke map zouden jullie hem plaatsen? Bij R. Kelly of onder Usher?

Best lastig dit :) of misschien toch een ander standaard gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4ke
@ nex25: Reden voor het splitsen van soundtracks van het normale muziek heeft ook te maken met de manier van indelen. Een soundtrack staat bij mij opgeslagen als:

I:\Music\Soundtrack\Children of Dune (2002)\01 - summon the worms.mp3

Ik heb hier dus geen naam opgegeven van de componist. Met soundtracks heb je nog wel eens dat meerdere componisten aan dezelfde CD hebben meegewerkt. Welke artiest moet je dan in je mapnaam opnemen?! Om dit te voorkomen heb ik dus gekozen voor bovenstaande structuur. Als het straks echt te veel wordt dan deel ik het onder in een aantal mappen zoals "A-E", "F-J" etc. (stappen van 5 letters volgens het alfabet, waarbij Q in het rijtje van P-U, dus een groepje van 6 letters en de # een map is voor namen die beginnen met een cijfer). Hoezo nagedacht 8)7

En een reden om dit soort 'hoofdcategorieën' te gebruiken is dat het ook makkelijk wordt om een compleet ander soort type muziek toe te voegen. Denk bijvoorbeeld aan game soundtracks, chip music, anime op & ed en ga zo maar door.

Wanneer het gaat om verzamel CD's bij gewone muziek geef ik bij artist altijd op "Various Artists". Vervolgens krijgt de titel de indeling "Artist - Songtitle" en album gewoon de naam van het album. Hierdoor krijg je in de library van iTunes (of ook MusikCube) een artiest met de naam Various Artists waaronder al je verzamel CD's staan. Persoonlijk vind dit zelf erg prettig.

En ik zou een dergelijk nummer "R. Kelly Ft. Usher - Same Girl.mp3" plaatsen onder R.Kelly. Ik gebruik zelf ook liever Ft. dan feat. of voluit featuring (;

Verder zijn smart playlists verdomd handig natuurlijk.

Waarschijnlijk dat er genoeg mensen vinden die dit werk compleet overbodig vinden (om gewoon een muziekje af te kunnen spelen) en alles lekker door iTunes laten beheren. En daar is natuurlijk ook niks mis mee.

[ Voor 5% gewijzigd door c4ke op 09-07-2007 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2007 @ 16:35:
[...]

Nog zo een mooie. Heb zojuist "R. Kelly Ft. Usher - Same Girl.mp3" gedownload via i-Tunes. Als ik mijn standaard aanhoud (drive:\muziek\artiest\), in welke map zouden jullie hem plaatsen? Bij R. Kelly of onder Usher?

Best lastig dit :) of misschien toch een ander standaard gebruiken.
Voor zulk soort dingen zoek ik dan dus gewoon een standaard. Als het nummer vooral wordt gezongen door één artiest, dan zou hij bij mij komen in de map van die artiest. Wordt er gelijk/evenveel gezongen, dan in de eerstvermelde artiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:01
Jammer van de ID-tags, want echt een jaar of 10 geleden werden er al duetten opgenomen. Dus waarom heeft niemand bedacht dat je Artist 1, Artiest 2, Artiest 3 moet doen .. dus dan krijg je :

R.Kelly Feat. Busha Rhymes and Jopies Clown

Artist 1 : R. Kelly
Artist 2 : Busha Rhymes
Artist 3 : Jopies Clown

en hoe de mp3 naam wordt intresseert ons Apple gebruikers toch weinig, we use iTunes, so who cares ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is toch allemaal perfect mogelijk?

Daarvoor is het kopje 'album artist' uitgevonden. Bvb Timbaland als album artist. (de artiest die alle anderen verzamelt en die het album maakt) en per liedje dan

Timbaland ft. blabla & blabla. Zo kan je net zoveel artiesten opgeven als je wil (in dezelfde artist tag dan wel)

Werkt perfect. iTunes houdt in coverflow uw album normaalgezien bij elkaar op album artist, ook in je iPod kan je dan via artiest op alle afzonderlijke 'ft-combo's' klikken :)

Wat betreft mapstructuur. Ik weet dat het de bedoeling is om die controle los te laten. Dat is een werkje voor de muziekmanager, in dit geval iTunes. iTunes is dan de front end, uw 'hoopje files daarachter' is de 'black box' zogezegd. Dat is de theorie, en dat zal wel feilloos werken, maar zelf heb ik het ook niet zo ibngesteld. Dat werkt goed als alle tags in orde zijn, dan zullen de mappen en liedjes correct genoemd worden.

Maar zo heb ik ook wel wat losse nummers in aparte artiestmapjes staan, en om iTunes technische redenen staan die allemaal op een album 'other'. (van velen weet ik het album toch niet, dus dat is dan ctrl+a, ctrl+i, album: 'other'). Nu heb ik geen idee wat die daarmee gaat doen. Eén map maken met de naam other, en daar alles inzetten, of toch per artiest sorteren. Daarenboven zijn m'n artist tags bij die nummers ook niet netjes gedaan, of zelfs helemaal 'screwed'. Misschien als ik er ooit eens toe kom dat allemaal netjes in orde dat maken, dat iTunes dan wat mij betreft de controle kan overnemen :)

Iets anders: ik heb uiteraard meer muziek dan op m'n iPod (2 Gb) past dus ik kan zeker niet synchroniseren met mijn volledige library (beetje raar dat dit als standaard optie aangevinkt staat? Daarvoor moet je toch al minstens een iPod video aanschaffen) Anyway, ik maak dus een aparte playlist aan en laat deze synchroniseren met de iPod (iPod selection bvb). Is er een manier om te zien hoe groot die playlist op een gegeven moment al is? Maw, blijf ik onder de 2 Gb? Ik heb het nog niet geprobeerd maar ik vermoed dat de iPod dan opvult, zoveel als kan, en daarna een melding komt dat niet alles erop kon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2007 @ 19:20:
Iets anders: ik heb uiteraard meer muziek dan op m'n iPod (2 Gb) past dus ik kan zeker niet synchroniseren met mijn volledige library (beetje raar dat dit als standaard optie aangevinkt staat? Daarvoor moet je toch al minstens een iPod video aanschaffen) Anyway, ik maak dus een aparte playlist aan en laat deze synchroniseren met de iPod (iPod selection bvb). Is er een manier om te zien hoe groot die playlist op een gegeven moment al is? Maw, blijf ik onder de 2 Gb? Ik heb het nog niet geprobeerd maar ik vermoed dat de iPod dan opvult, zoveel als kan, en daarna een melding komt dat niet alles erop kon?
Dat staat toch gewoon onderop je afspeellijst?
Afbeeldingslocatie: http://web.mac.com/rutgerdevink/iWeb/ABC/Foto%27s%202_files/Grootte.jpg

Gebruik je Windows of Mac?
(uitleg is via een Mac)

Ik maak altijd gebruik van Smart Playlists.
Afbeeldingslocatie: http://web.mac.com/rutgerdevink/iWeb/ABC/Foto%27s%202_files/SmartPlayLists.jpg
Jaartal, Type muziek (genre) of een herkenbare lijst.

Je maakt dit aan via:
"Archief" " Nieuwe Slimme Afspeel lijst"
Afbeeldingslocatie: http://web.mac.com/rutgerdevink/iWeb/ABC/Foto%27s%202_files/Beperk%20Grote.jpg
Daar geef je gewoon alle info op.
En deze lijst synch je met je iPod.

En je kan zoveel regels instellen als je wilt
Afbeeldingslocatie: http://web.mac.com/rutgerdevink/iWeb/ABC/Foto%27s%202_files/iPod%20handy.jpg
Genre is HipHop /Rap
Afspeellijst is niet iPod. (hierop stop ik zelf wel mijn muziek, deze lijst moet iTunes juist voor mij vullen)
Grootte is kleiner dan 15MB. (Zodat ik veel schillende nummers krijg)
Grootte is groter dan 1 Mb (zodat ik niet 115 Skits heb)
Beperk tot 1300MB (was 900 MB, maar ik heb deze ooit vergroot, te lui om er 1,3 GB van te maken ;) )
geselecteerd op de hoogste beoordeling: Zodat ik wel goede nunmmers krijg, maar die nog niet op mijn iPod staan.

Daarom is iTunes nu zo goud _/-\o_
Hoe ga je 2000+ nummers goed managen...

En er iets niets cooler dan coverflow.
Afbeeldingslocatie: http://web.mac.com/rutgerdevink/iWeb/ABC/Foto%27s%202_files/Afbeelding%201.jpg

Gewoon een keertje een inhaal slag doen, en bij het importeren/rippen van CD's gewoon even altijd het hoesje opzoeken.
(res 500x500) en je muziek blijft gewoon cool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Heb IPod nu al drie maanden, maar las laatst dat het vullen van de IPod met 1 GB maar een paar minuten duurt ? Als ik de liedjes uit mijn ITunes selecteer en naar de IPod sleep, komt er te staan: Bestanden op Ipod bijwerken. Dit gaat ongeveer evensnel als mijn oma killed op counterstrike.

Het duurt gewoon meerdere uren om de IPod te vullen, doe ik iets verkeerd of zijn er meer mensen met die probleem. IPod zit in USB 2.0 en is samen met ITunes up-to-date. IPod zit gewoon in het bijgeleverde standaardje.

Heb inmiddels het probleem ondekt, optie 'Nummers met hogere bitrate omzetten naar 128-kbps ACC.

Hoop dat andere hier wat aan hebben haha :)

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weeraanmelden schreef op maandag 09 juli 2007 @ 21:13:
[...]

Dat staat toch gewoon onderop je afspeellijst?
[afbeelding]
omg :$ :$ :$

Ik schaam me zo hard. Het slaat bijna in mijn gezicht :X :$

Nu goed, bedankt O-)

Uw andere tip is ook wel interessant. Ik heb zelf ook wel een paar smart playlists. Is op zich niets moeilijk aan en dé elegante en krachtige manier om uw songs te beheren. Alleen heb ik nog niet alle opties eens doorgenomen. 'Maximum grootte' heb ik bvb nog niet op gelet. Op zich ook wel een goede manier om uw iPod te vullen. Voorlopig die ik het wel gewoon manueel, af toe kom ik eens iets tegen wat ik erop wil hebben. Dat sleep ik naar de iPod playlist, en af en toe haal ik er eens dingen uit die er al te lang opstaan. Gemakkelijk en snel. En uw iPod hoeft niet telkens aan de pc te hangen. Just once in a while...

Coverflow is echt idd de meest prachtige feature die ik in jaren al in een stuk software heb gezien. Ik gebruik winamp gewoon niet meer sinds dat er is. Ik ben enorm gevoelig aan dat soort eyecandy, die dan ook nog eens de gebruikservaring aangenamer en eenvoudiger maakt. Browsen door correct getagde en van plaatjes voorziene album is zó een genot. Ik zou bijna zeggen dat dit m'n plezier in muziek heeft terug gebracht. Iit een inspiratieloze hoop songs in andere mediaplayers.

Ik gebruik bvb alleen mediamonkey nog om sommige dingen automatisch te taggen via amazon. Maar zelfs dat gebeurt nog vrij zelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:40

OMX2000

By any means necessary...

Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2007 @ 19:20:
Dat is toch allemaal perfect mogelijk?

Daarvoor is het kopje 'album artist' uitgevonden. Bvb Timbaland als album artist. (de artiest die alle anderen verzamelt en die het album maakt) en per liedje dan

Timbaland ft. blabla & blabla. Zo kan je net zoveel artiesten opgeven als je wil (in dezelfde artist tag dan wel)

Werkt perfect. iTunes houdt in coverflow uw album normaalgezien bij elkaar op album artist, ook in je iPod kan je dan via artiest op alle afzonderlijke 'ft-combo's' klikken :)

Wat betreft mapstructuur. Ik weet dat het de bedoeling is om die controle los te laten. Dat is een werkje voor de muziekmanager, in dit geval iTunes. iTunes is dan de front end, uw 'hoopje files daarachter' is de 'black box' zogezegd. Dat is de theorie, en dat zal wel feilloos werken, maar zelf heb ik het ook niet zo ibngesteld. Dat werkt goed als alle tags in orde zijn, dan zullen de mappen en liedjes correct genoemd worden.

Maar zo heb ik ook wel wat losse nummers in aparte artiestmapjes staan, en om iTunes technische redenen staan die allemaal op een album 'other'. (van velen weet ik het album toch niet, dus dat is dan ctrl+a, ctrl+i, album: 'other'). Nu heb ik geen idee wat die daarmee gaat doen. Eén map maken met de naam other, en daar alles inzetten, of toch per artiest sorteren. Daarenboven zijn m'n artist tags bij die nummers ook niet netjes gedaan, of zelfs helemaal 'screwed'. Misschien als ik er ooit eens toe kom dat allemaal netjes in orde dat maken, dat iTunes dan wat mij betreft de controle kan overnemen :)

Laat ze dat nou in de iTunes Music Store nou net niet door hebben. Het laatste album van Timbaland staat onder TIG verschillende artiesten. Beetje irritant. Ik weet niet wie die albums bij iTMS inelkaar zet, maar voor professionals zijn ze behoorlijk amateuristisch.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

r.venema schreef op maandag 09 juli 2007 @ 18:40:
Waarschijnlijk dat er genoeg mensen vinden die dit werk compleet overbodig vinden (om gewoon een muziekje af te kunnen spelen) en alles lekker door iTunes laten beheren. En daar is natuurlijk ook niks mis mee.
Niks mis mee inderdaad, dat mensen lekker alles door iTunes laten beheren. Persoonlijk heb ik liever alles in structuur. Als ik ooit een hele grote database heb wil ik toch wat duidelijkheid hebben en niet uren lopen zoeken naar 1 verdomd nummer ;)

@r.venema. Ben druk bezig met het indelen van mijn library op een fatsoenlijke manier. Ik houd meerendeel dezelfde structuur aan als jou, dus: I:\muziek\artiestnaam\albumnaam\

Nu heb ik een hoop losse nummers van verschillende albums. Heb jij voor elk losse nummer een aparte album nam gemaakt en hem daarin gezet. Of zet je ze gewoon los onder de artiestnaam map?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 10:40:
[...]

Niks mis mee inderdaad, dat mensen lekker alles door iTunes laten beheren. Persoonlijk heb ik liever alles in structuur. Als ik ooit een hele grote database heb wil ik toch wat duidelijkheid hebben en niet uren lopen zoeken naar 1 verdomd nummer ;)
Rechtsbovenin zit een balk, dat heet de zoekbalk ;)
Daarmee kan je 1 nummer vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4ke
@ nex25: ik ken het probleem dat je hebt met losse nummers. Heb hier ook een aardig lijstje met random muziekjes die verder niet onder een album vallen. Wat ik ooit eens heb gedaan is gewoon een artiestmap aangemaakt met m'n eigen naam. Daarin heb ik een aantal 'mood' albums aangemaakt, bijvoorbeeld:

I:\Music\Mainstream\Robert\Robert - (1998) Random Sh*t CD\ren & stimpy - i'm gonna be a monkey.mp3 (Hierin staan voornamelijk restanten van top 40 muziek)

of

I:\Music\Mainstream\Robert\Robert - (2001) Greatest F*ck Hits\the cure - pictures of you.mp3 (Staat muziek in dat soms in de zwoele avonduren in shuffle stand wordt afgespeeld *^_^*)

Je zou een dergelijke map ook kunnen onder brengen onder "Various Artists". Heb namelijk dit als artiest opgegeven en als songtitel "Artist - Title" opgegeven. Ik ben ooit - ruw geschat een jaartje of 5 - met een dergelijke indeling begonnen lang voordat ik van iTunes afwist. Als je dan iTunes gaat gebruiken kan je kiezen om alles ineens door iTunes te laten beheren, of gewoon eigenwijs doorgaan op je eigen manier. Dat laatste dus (;

Dat je hier iets aan mag hebben, g'luck!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm, toch een minpuntje. Ik heb net die befaamde 'runtime C++ error' gehad.

Ik natuurlijk meteen iTunes ge-uninstalled, nog eens geïnstalleerd met de exe die ik had staan. Hielp niet, dus ook al m'n iTunes .xml files weggedaan. Dus uiteindelijk kon alle muziek terug ingevoerd worden, gapless playback berekenen, smart playlists aanmaken, iPod sync playlist aanmaken, settings goedzetten.

Bleek het uiteindelijk een 'verouderde' versie te zijn, en moest 7.3.1 geïnstalleerd worden.

Wat voor idiote manier is dat nu om aan te geven dat een upgrade moet plaatsvinden? Geef dan desnoods een boxje waarin staat: 'update required'. Moet ik er naar gissen of zo? Heel zwak dus. En dat bij nagenoeg perfecte software, tóch weer een steekje laten vallen. Kan het dan nooit ineens helemaal goed zijn?

Vind het ook nogal lastig dat er geen incremental update is. In de update manager stond gewoon als optie de nieuwe 7.3.1 binnen te halen à 50 Mb ongeveer. Ik heb heel strikte volumelimieten (don't ask) en 50 Mb is op het randje van heel veel, op die manier geraak ik in no time in smallband. Update'tje van 1 Mb had toch ook wel kunnen volstaan lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b]
Rechtsbovenin zit een balk, dat heet de zoekbalk ;)
Daarmee kan je 1 nummer vinden :)
Serieus?

@r.venema:

Zelf gooi ik ze onder de artiestenmap naam. De map Various Artists is voor albums of mixes van verschillende artiesten. Denk dat je hiermee een hoop ellende bespaart!

Kun je trouwens in Mp3tag de ID3v1 tags converten naar ID3v2/3 tags?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:19
r.venema schreef op maandag 09 juli 2007 @ 14:38:
[...]

....

Zowel op m'n Mac als Windows computer laat ik iTunes danwel MusikCube automatisch synchroniseren met de hoofdmap "Music" op m'n externe HD. Er wordt gekeken naar nieuwe toegevoegde bestanden (volledige albums in mijn geval) en worden vervolgens automatisch aan de library toegevoegd. Tadaaa, alles meteen weer up to date.

...
Mag ik vragen hoe je op je mac met itunes automatisch die tracks aan je library toevoegd? Ik zit namelijk ook met een externe hd en windows etc, dus zou dat ook wel mooi vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4ke
@ gomaster: heb zelf iTunes alleen draaien op een Mac. Hier een post van mij hoe je je iTunes library op een Mac kan updaten m.b.v. Automator. Voor de combinatie Windows en iTunes is er een programma, maar schijnt niet meer met de huidige versie van iTunes te werken.

Edit: Kort geleden nog een wat uitgebreidere post over gemaakt.

[ Voor 17% gewijzigd door c4ke op 12-07-2007 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:19
r.venema schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 18:57:
@ gomaster: heb zelf iTunes alleen draaien op een Mac. Hier een post van mij hoe je je iTunes library op een Mac kan updaten m.b.v. Automator. Voor de combinatie Windows en iTunes is er een programma, maar schijnt niet meer met de huidige versie van iTunes te werken.

Edit: Kort geleden nog een wat uitgebreidere post over gemaakt.
Thanks. Dit was precies wat ik bedoelde. Op mijn mac gebruik ik (uiteraard) iTunes, maar op windows ben ik nog zoekende. Ik vind iTunes niet goed werken met een grote library. Ik ga die post eens ff doornemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joe.. klein vraagje en mischien zie ik iets in al m'n beschonkenheid over het hoofd, maar: Als ik nummers gedownload heb en ik wil ze toevoegen aan mijn bibliotheek, klik ik op bestand>bestanden toevoegen. Ik koos dan altijd mijn nieuw gedownloadde nummers, en voegde die met velen tegelijk toe. Echter tegenwoorden als ik dat wil doen kan ik er niet meer dan 3 tegelijk kiezen, en als ik dat wel doe komen ze niet in mijn bibliotheek terecht. Dit vind ik onwijs irritant want als ik 15 nieuwe nummers heb kan ik dus 5 keer op bestand>bestanden toevoegen etc. klikken. Ik weet niet of meer mensen zijn met dit probleem?

Graag een handje helpen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenGans
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:46
Verwijderd schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 13:11:
Joe.. klein vraagje en mischien zie ik iets in al m'n beschonkenheid over het hoofd, maar: Als ik nummers gedownload heb en ik wil ze toevoegen aan mijn bibliotheek, klik ik op bestand>bestanden toevoegen. Ik koos dan altijd mijn nieuw gedownloadde nummers, en voegde die met velen tegelijk toe. Echter tegenwoorden als ik dat wil doen kan ik er niet meer dan 3 tegelijk kiezen, en als ik dat wel doe komen ze niet in mijn bibliotheek terecht. Dit vind ik onwijs irritant want als ik 15 nieuwe nummers heb kan ik dus 5 keer op bestand>bestanden toevoegen etc. klikken. Ik weet niet of meer mensen zijn met dit probleem?

Graag een handje helpen..
In de mac versie kun je gewoon alle tracks selecteren, en ze in 1x in je iTunes venster slepen. Werkt perfect! Werkt bij Windows ook volgens mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-07 14:51
Ik heb een Various Artists album gedownload. Summer Mania 2007

Maar nu staat deze helemaal door elkaar in mn artiesten zoekscherm. Ik sorteer op artiest, maar wil deze niet afzonderlijk allemaal zien. Is er een mogelijkheid dat ik gewoon various artists zie staan in het artiestenblad en toch nog de artiestennaam behoud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Zorgen dat:

- 'Deel van verzameling' aangevinkt staat bij alle nummers (dat het verzamel-album is)
- Bij preferences aanvinken 'groepeer verzamelingen tijdens bladeren'
- Vakje album-artiest eventueel invullen 'various'...

[ Voor 13% gewijzigd door kaassouffle op 15-07-2007 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-07 14:51
kaassouffle schreef op zondag 15 juli 2007 @ 12:05:
Zorgen dat:

- 'Deel van verzameling' aangevinkt staat bij alle nummers (dat het verzamel-album is)
- Bij preferences aanvinken 'groepeer verzamelingen tijdens bladeren'
- Vakje album-artiest eventueel invullen 'various'...
Ik heb dit nu gedaan deze drie stappen, maar ik zie nog steeds niet alle nummers onder een artiest samen gerangschikt.

Ik zie alle afzonderlijke artiesten op mn ipod als afzonderlijke artiest erin staan. De album artiest zie ik dus niet. Moet ik iets instellen op mn ipod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Op je iPod is het een heel ander verhaal.. daar moet je ook 'compilaties' aanzetten bij instellingen..
En krijg je onder muziek een item 'compilaties' (ofzo) waar ie als album tussen staat.
Maar je blijft aparte vermeldingen van alle artiesten zien.. beetje loos is dat ja..

[ Voor 18% gewijzigd door kaassouffle op 15-07-2007 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, in Windows gebruikte ik vroeger het programma iArt. Dat liep al mijn playlisten evenals de library van iTunes af en keek welk nummer bij welk album hoorde. Vervolgens zocht het programma op naam van het album een afbeelding van het album erbij. Door het gebruik van dit programma hoef je dus helemaal geen extra werk te verrichten.

Ik zoek dus een programma dat aan de hand van een artiestennaam en de titel van een nummer, een album zoekt en dat ook toevoegt. Ja, dit is mogelijk.

Het programma iArt is alleen verkrijgbaar voor Windows en ik gebruik Mac OSX. Weet er iemand een ander programma dat wel met OSX werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kan iTunes toch ook zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, volgens mij niet. Bij mij worden sommige albums in iTunes weergegeven met maar 2 of drie nummers, terwijl sommige cd's toch echt 15 nummers hebben. De instellingen staan voor alle nummers hetzelfde, dwz ik heb geen verschillen kunnen spotten. Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Klopt, iTunes kan dit niet zelf. Hij kan alleen de albumarts bij de albums zoeken.

Wat het probleem hierboven betreft: geen idee waar dat door komt, wellicht door verkeerd gebruik van tags bij Apple zelf ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over verkeerd gebruik van tags gesproken; ik heb op een paar cd's op mijn iPod dat ze niet in de juiste volgorde staan, terwijl de tags kloppen en iTunes het wel perfect weergeeft.
Het gaat om een cd van Pink Floyd (dus het is wel storend als nummers in de foute volgorde staan) en R.E.M (kan minder kwaad, maartoch).

Het is een ipod van de 3e generatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:17
Weet iemand hoe je meerdere genres aan 1 nummer kan hangen? Het zou met een komma moeten kunnen maar enige wat er dan gebeurt is dat er een nieuw custom genre wordt gecreëerd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Kan niet voor zover ik weet. Net zoals dat een nummer maar één artiest kan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
lowfi schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 16:27:
Weet iemand hoe je meerdere genres aan 1 nummer kan hangen? Het zou met een komma moeten kunnen maar enige wat er dan gebeurt is dat er een nieuw custom genre wordt gecreëerd :(
iTunes ondersteunt dat (nog) niet. WMP11 wel, maar dat weer niet zo handig met verzamelalbums als iTunes en heeft geen CoverFlow...stuur maar feedback in, misschien dat Apple er iets mee doet als veel mensen erover klagen. Ik heb de afgelopen twee jaar een hoop suggesties ingestuurd waarvan er een aantal ook zijn doorgevoerd (de "Album by Album Artist" kolom en dat Tunes nu verzamelalbums met album artist sorteert naast de "normale" albums van die artiest). Niet dat ze speciaal naar mij luisteren ofzo :) , maar er waren ongetwijfeld veel mensen die dezelfde suggesties deden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:17
Vind het maar vreemd want programmas als iPhoto, aperture etc ondersteunen dat wel... en die zijn ook gewoon van apple. Erg onhandig iig. Heb nu maar een zooi custom genres :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:35
EDIT, zie net de topic warning :X .

[ Voor 90% gewijzigd door TheJVH op 31-07-2007 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt het dat iTunes het geluid van alle nummers 'gelijk' kan houden (via soundcheck) maar dat dat alleen voor de interne speakers?

Ik heb dat nl. ingesteld en op de speakers van mjn MacBook doet ie dat inderdaad maar op mijn Harman Kardon externe speakers via Airport Express niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het volgende 'probleem', dat misschien wel niet op te lossen is.

Ik heb een album Losse Nummers en een Album Top 2000.

Top 2000 krijgt in de cover view Flow allemaal hetzelfde plaatje. Dus alle 2000 nummers van de Top 2000 hebben hetzelfde plaatje. Wat behoorlijk saai kan worden. Dit komt omdat ik het als compilatie heb aangevinkt om te voorkomen dat ik enorm veel artiesten krijg in de browser en op Ipod. Ze hebben dus allemaal dezelfde Album Artist gekregen kennelijk. Nu kan ik wel die Album Artisten hetzelfde maken als de Artists, maar dan ziet Itunes ze weer niet als 1 album. Waardoor je een enorm zooitje krijgt als je sorteert op Album By Artist.

Bij Losse Nummers doen de plaatjes het wel in de Cover flow. Maar als ik dan sorteer op Album By Artist krijg je weer allemaal aparte Losse nummers albums.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Ik heb meerdere verzamelalbums, waarbij de album-artist leeg is. Als ik die sorteer volgens album by artist, worden eerst alle albums met één artiest weergegeven, en daaronder alle verzamelalbums. In de coverflow hebben alle nummers dezelfde afbeelding (geen, iTunes store kent die albums nog niet). Is dat wat je bedoelt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 10:03
Weet er iemand wat de veranderingen zijn in 7.3.2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ScottB schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 23:45:
Ik heb meerdere verzamelalbums, waarbij de album-artist leeg is. Als ik die sorteer volgens album by artist, worden eerst alle albums met één artiest weergegeven, en daaronder alle verzamelalbums. In de coverflow hebben alle nummers dezelfde afbeelding (geen, iTunes store kent die albums nog niet). Is dat wat je bedoelt ?
Het plaatje wat in de cover flow getoond wordt hoort bij de Album Artist. Als je dus bij Album Artist zou kiezen voor "Various Artists" of iets dergelijks krijg je inderdaad 1 plaatje voor al die 2000 nummers. Maar ik heb wel allemaal verschillende plaatjes eraan toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 15:28:
Heeft iemand hier een oplossing voor?
Het probleem is dat je de Album tag "misbruikt", die Top 2000 is ook helemaal niet 1 album. Voor dit soort onderverdelingen is de Grouping tag bedoeld. Zet die voor de losse nummers op (bv) "top 2000", en maak een smart playlist aan: ("Grouping" is "top 2000").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dreamvoid schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 13:36:
[...]

Het probleem is dat je de Album tag "misbruikt", die Top 2000 is ook helemaal niet 1 album. Voor dit soort onderverdelingen is de Grouping tag bedoeld. Zet die voor de losse nummers op (bv) "top 2000", en maak een smart playlist aan: ("Grouping" is "top 2000").
Hmmm. Jij wilt dus dat ik al mijn losse nummers de grouping 'losse nummers' geef en de Top 2000 nummers de grouping 'Top 2000'. Daar gebruik ik nu inderdaad de album tag voor.

Moet ik de album tag dan gewoon leeg laten (dat is een nadeel, dat je daar nu een gat ziet)? Daar moet dan zeker het album opkomen waar het nummer op stond. Haha, dat ga ik in ieder geval niet allemaal opzoeken. Ik heb veel moeite gedaan om mijn Tags bijna perfect te krijgen maar dat gaat te ver.

Als je de view gebruikt "grouped with artwork" zou het ideaal zijn als daar de losse nummers en top 2000 nummers ook onder 1 categorie komen en niet allemaal apart.

Voorbeeldje:

Afbeeldingslocatie: http://img366.imageshack.us/img366/8431/itunesvoorbeeldiz1.jpg

Elk los nummer komt dus nu in een aparte vakje.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2007 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Laatst online: 21:52

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

ScottB schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 17:00:

Hoe maak ik een tweede bibliotheek aan :?
Houd shift ingedrukt en dubbelklik in de verkenner op het iTunes-icoon. Je krijgt de vraag of je een al bestaande bibliotheek wilt kiezen, of een nieuwe wilt maken.
Werkt dit nog wel, ook in de windowsversie? Ik neem aan dat ik gewoon op het appeltje bovenaan in het midden moet klikken?
iig het werkt bij mij niet...lijkt me wel een handige feature, raar dat ie zo is weggestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Laatst online: 11-09 12:53
Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 16:48:
[...]

Hmmm. Jij wilt dus dat ik al mijn losse nummers de grouping 'losse nummers' geef en de Top 2000 nummers de grouping 'Top 2000'. Daar gebruik ik nu inderdaad de album tag voor.

Moet ik de album tag dan gewoon leeg laten (dat is een nadeel, dat je daar nu een gat ziet)? Daar moet dan zeker het album opkomen waar het nummer op stond. Haha, dat ga ik in ieder geval niet allemaal opzoeken. Ik heb veel moeite gedaan om mijn Tags bijna perfect te krijgen maar dat gaat te ver.

Als je de view gebruikt "grouped with artwork" zou het ideaal zijn als daar de losse nummers en top 2000 nummers ook onder 1 categorie komen en niet allemaal apart.

Voorbeeldje:

[afbeelding]

Elk los nummer komt dus nu in een aparte vakje.
Oplossing: 'onderdeel van verzameling' bij allen aanvinken, zorgen dat ze dezelfde albumnaam hebben en als albumartiest: Diverse Artiesten. Dat laatste is volgens mij niet noodzakelijk..

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Mr_gadget schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 19:23:
[...]

Werkt dit nog wel, ook in de windowsversie? Ik neem aan dat ik gewoon op het appeltje bovenaan in het midden moet klikken?
iig het werkt bij mij niet...lijkt me wel een handige feature, raar dat ie zo is weggestopt.
Bij mij werkt het nog prima hoor :) Hoe het bij een Mac zit, weet ik eerlijk gezegd niet. Mocht je er achter zijn, meld het dan even, dan zet ik het in de topicstart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Mac = ALT/option ingedrukt houden bij opstarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

RobbieB schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 00:31:
[...]

Oplossing: 'onderdeel van verzameling' bij allen aanvinken, zorgen dat ze dezelfde albumnaam hebben en als albumartiest: Diverse Artiesten. Dat laatste is volgens mij niet noodzakelijk..
En bij opties aanvinken: 'Groepeer verzamelingen bij bladeren'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobbieB schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 00:31:
[...]

Probleem is dat je dan 1 album art krijgt voor alle nummers van Top 2000 (en Losse Nummers). Itunes kiest dan 1 plaatje uit van de Top 2000 die je zult zien in de Cover flow view.

Als er geen andere oplossing is, dan kies ik toch voor de grotere variatie in Album Art. Als alle Losse Nummers en Top 2000 nummers hetzelfde plaatje hebben in Cover Flow view, zit er weinig variatie in.

Edit: Ik heb het opgelost door Top 2000 nummers allemaal album Top 2000 te geven, grouping Top 2000, Compilation aangevinkt en wat ik nog niet had: De Album Artists invullen. Nu heb ik eigenlijk alleen nog een tooltje nodig waarmee de Album Artist automatisch wordt ingevuld aan de hand van de Artist tag.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2007 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu ik dat opgelost heb stuit ik op het volgende.

Hoe verwerken jullie nummers die artiesten hebben opgenomen in samenwerking met andere artiesten?

Ik heb bijvoorbeeld het nummer Outsiders dat op een R.E.M. album staat, dit nummer is ingezongen met Q-tip. Ik heb het zo: als artist gewoon 'R.E.M.' en title: 'Outsiders (Feat. Q-Tip)'.

Is dit ook mooier op te lossen? Ik heb geprobeerd op gewoon in het Artist veld 'R.E.M. Feat. Q-Tip' te zetten, title 'Outsiders' en Album Artist 'R.E.M.'. Maar hierdoor gaat hij op je ipod R.E.M. Feat. Q-Tip zien als een aparte artiest.

Als dat gewoon onder R.E.M. zou blijven, zou het een mooie oplossing zijn, maar dat is dus niet het geval. Zijn hier andere methodes voor of moet ik het gewoon zo laten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiteSpeed
  • Laatst online: 21-07 18:35
Ik download alleen hele albums, om de continuïteit van mijn library te verzekeren.

:*)

[ Voor 4% gewijzigd door NiteSpeed op 07-08-2007 02:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Laatst online: 11-09 12:53
NiteSpeed schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 02:06:
Ik download alleen hele albums, om de continuïteit van mijn library te verzekeren.

:*)
Haha, Same here, en als ik al losse nummers heb komen ze in het album: 'Overige nummers' Die nu overigens uit iets van 12 nummers bestaat :P.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 01:55:
Nu ik dat opgelost heb stuit ik op het volgende.

Hoe verwerken jullie nummers die artiesten hebben opgenomen in samenwerking met andere artiesten?

Ik heb bijvoorbeeld het nummer Outsiders dat op een R.E.M. album staat, dit nummer is ingezongen met Q-tip. Ik heb het zo: als artist gewoon 'R.E.M.' en title: 'Outsiders (Feat. Q-Tip)'.

Is dit ook mooier op te lossen? Ik heb geprobeerd op gewoon in het Artist veld 'R.E.M. Feat. Q-Tip' te zetten, title 'Outsiders' en Album Artist 'R.E.M.'. Maar hierdoor gaat hij op je ipod R.E.M. Feat. Q-Tip zien als een aparte artiest.

Als dat gewoon onder R.E.M. zou blijven, zou het een mooie oplossing zijn, maar dat is dus niet het geval. Zijn hier andere methodes voor of moet ik het gewoon zo laten?
Precies voor het probleem wat jij nu hebt, is de album-artist-tag uitgevonden. Het lijkt me dus dat het op die manier wel zou moeten werken. Heb je bij de andere nummers ook de album-artist ingevuld (R.E.M.) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ScottB schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 13:08:
[...]

Precies voor het probleem wat jij nu hebt, is de album-artist-tag uitgevonden. Het lijkt me dus dat het op die manier wel zou moeten werken. Heb je bij de andere nummers ook de album-artist ingevuld (R.E.M.) ?
Hij ziet wel goed dat het nummer bij dat album hoort. Maar als je op je Ipod sorteert op Artiesten, kijkt hij volgens mij alleen naar de Artist tag. En dan krijg je dus voor elke samenwerking een aparte artiest in het lijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 13:12:
Hij ziet wel goed dat het nummer bij dat album hoort. Maar als je op je Ipod sorteert op Artiesten, kijkt hij volgens mij alleen naar de Artist tag. En dan krijg je dus voor elke samenwerking een aparte artiest in het lijstje.
1 van de weinige dingen die Windows Media Player beter geregeld heeft: je kan daar meerdere artist tags hebben. Als je als twee artiesten (met komma ertussen) invult wordt het nummer dan ook bij het sorteren/zoeken bij allebei de artiesten weergegeven. Ik hoop dat Apple dit ook binnenkort in iTunes toevoegt, al is het ws voor Apple een behoorlijke klus qua programmeren/debuggen om dit achteraf toe te voegen ipv bij het basisontwerp van de library al meenemen. Het zal ook een hoop scripts en add-ons onbruikbaar maken, en alle iPods moeten dan nieuwe firmware krijgen.

In de tussentijd is het gebruiken van de Album Artist de beste keus, zeker sinds Album Artists tegenwoordig bij de Artists gegroepeerd worden. Al werkt het idd niet lekker op de iPod.

[ Voor 15% gewijzigd door Dreamvoid op 07-08-2007 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, dat klinkt inderdaad als de ideale oplossing zoals WMP het doet. Maar goed, bedankt voor de uitleg.

Is het trouwens niet mogelijk om de volgorde van de playlists te veranderen? Ze worden automatisch alfabetisch gezet door iTunes, maar aangezien ik een behoorlijke lijst heb zou ik graag de volgorde veranderen, zodat ik de meest gebruikte playlists bovenaan kan zetten. Maar er zit waarschijnlijk niks anders op dan creatief te zijn met namen, of ze allemaal een nummer geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaxje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-12-2024
Sinds iTunes 7.3 heb ik het probleem dat uitvoerende bands of artiesten die beginnen met een nummer in de naam, onderaan de lijst staan, in plaats van bovenaan.

Ik heb flink lopen rotzooien met het sorteren, maar niets helpt. # komt toch altijd voor de A?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Blaxje schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 21:17:
Sinds iTunes 7.3 heb ik het probleem dat uitvoerende bands of artiesten die beginnen met een nummer in de naam, onderaan de lijst staan, in plaats van bovenaan.

Ik heb flink lopen rotzooien met het sorteren, maar niets helpt. # komt toch altijd voor de A?

Alvast bedankt.
Niet meer, sinds de nieuwe versie.. Beetje raar maar waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaxje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-12-2024
MrAcid schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 21:22:
[...]

Niet meer, sinds de nieuwe versie.. Beetje raar maar waar.
Ah, want ik hoorde er verder niemand over. Beetje irritant als je het mij vraagt.
Bedankt voor je antwoord! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Blaxje schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 21:24:
[...]

Ah, want ik hoorde er verder niemand over. Beetje irritant als je het mij vraagt.
Bedankt voor je antwoord! :)
Volgens mij is het eerder in het topic al wel een paar keer genoemd, en bijna iedereen vindt het irritant.. Zal dus binnenkort wel teruggedraaid worden! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiteSpeed
  • Laatst online: 21-07 18:35
RobbieB schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 12:27:
[...]

Haha, Same here, en als ik al losse nummers heb komen ze in het album: 'Overige nummers' Die nu overigens uit iets van 12 nummers bestaat :P.
De enige juiste manier van sorteren, anders wordt het zo'n zooitje op je iPod. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Heeft er al eens iemand een heel album gekocht met de iTunes song cards die bij 6- en 4-packs Coca Cola zaten ? Kan ik gewoon op buy album klikken of moet ik elk nummer apart 'kopen' ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

ScottB schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 14:57:
Heeft er al eens iemand een heel album gekocht met de iTunes song cards die bij 6- en 4-packs Coca Cola zaten ? Kan ik gewoon op buy album klikken of moet ik elk nummer apart 'kopen' ?
Hier moest ik losse nummers kopen, met als nadeel dat je de electronische booklet er niet bij krijgt (oh, en dat er 12 nummers afgetikt worden ipv €10,-).

[ Voor 6% gewijzigd door Zpottr op 22-08-2007 15:11 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Heb je ook een album als geheel gekocht dan, terwijl je genoeg song cards had om de losse nummers ook te kopen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

ScottB schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 15:14:
Heb je ook een album als geheel gekocht dan, terwijl je genoeg song cards had om de losse nummers ook te kopen ?
Dat heb ik een keer geprobeerd, en toe kreeg ik een waarschuwing dat ik geen album kon kopen van mijn credits (had meer dan genoeg).

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Die melding krijg ik niet :? Als ik op buy album klik krijg ik de vraag naar accountgegevens en dan een bevestiging (welke ik dan negatief beantwoord, anders zal er dus € 9,99 afgeschreven worden terwijl ik dan liever m'n credits gebruik). Kan het zijn dat dat veranderd is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lhoBas
  • Niet online
Nee. Hij meldt (bij mij iig) duidelijk van te voren of het van je song credits afgaat of van je andere betaalmethodes. Albums zijn geen songs, dus logisch te verklaren. Als je met de winkelwagen werkt, kun je het er in een keer heen slepen en kopen ;)

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Ok, er staat inderdaad via een andere betaalmethode. Bedankt voor je antwoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeldude
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-09-2024
Hier een dilemma,

Ik heb een 30gb iPod die ik dagelijks gebruik, maar ik hoef niet alle nummer van mn pc ook op mn iPod te hebben (gaat niet eens passen). Eerst dacht ik dat de optie om alleen de "aan gevinkte" items te synchroniseren "de" manier was, maar dat betekent ook gelijk dat iTunes ze niet meer met de shuffle afspeelt, wat ik wel wil.
Nu heb ik hem net op handmatig gezet maar er staat in de muziek library nergens of het nummer wel of niet al op de iPod staat. Ook niet helemaal perfect dus als je wat albums wilt wijzigen.
"Whats the way to go?"

En hier een ergernis,

Ik heb hem vaak in mini player staan terwijl ik aan het internetten ben. Maar ik hoef maar een link te openen in een nieuw tab of hij blijft al hangen (ongeveer een sec)... Niet echt leuk dus... oke, het is niet meer het nieuwste van het nieuwste (AMD 2400+ 1gb) Maar ik was voorlopig nog niet van plan een nieuwe pc aan te schaffen. En al helemaal niet omdat het hem niet lukt om iTunes en Firefox tegelijk te draaien.
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.

App Store heeft een apart topic: [iPhone & iPod touch] App Store Ervaringen & Discussie.