[iTunes 7] Ervaringen & Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 52.995 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebradenkip
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-09 16:39
Civic519 schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 20:10:
Hier een dilemma,

Ik heb een 30gb iPod die ik dagelijks gebruik, maar ik hoef niet alle nummer van mn pc ook op mn iPod te hebben (gaat niet eens passen). Eerst dacht ik dat de optie om alleen de "aan gevinkte" items te synchroniseren "de" manier was, maar dat betekent ook gelijk dat iTunes ze niet meer met de shuffle afspeelt, wat ik wel wil.
Nu heb ik hem net op handmatig gezet maar er staat in de muziek library nergens of het nummer wel of niet al op de iPod staat. Ook niet helemaal perfect dus als je wat albums wilt wijzigen.
"Whats the way to go?"
Je kan synchroniseren met een (smart) playlist.
En hier een ergernis,

Ik heb hem vaak in mini player staan terwijl ik aan het internetten ben. Maar ik hoef maar een link te openen in een nieuw tab of hij blijft al hangen (ongeveer een sec)... Niet echt leuk dus... oke, het is niet meer het nieuwste van het nieuwste (AMD 2400+ 1gb) Maar ik was voorlopig nog niet van plan een nieuwe pc aan te schaffen. En al helemaal niet omdat het hem niet lukt om iTunes en Firefox tegelijk te draaien.
iTunes werkt op een AMD 2000+ 512MB perfect in combinatie met FireFox, zonder vertragingen. Ik denk dat je het probleem bij je eigen pc moet zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

edit:
traag :z

[ Voor 97% gewijzigd door Daedalus op 29-08-2007 20:44 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeldude
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-09-2024
gebradenkip schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 20:40:
[...]

Je kan synchroniseren met een (smart) playlist.
Slim! had ik nog niet aan gedacht. Bedankt :D

// Edit

Eigenlijk is dat het zelfde als handmatig de albums slepen...
Waar het mij namelijk om gaat is dat ik kan zien in de library of het album wel of niet op mn iPod staat. Dus eigenlijk zoals die check boxen... zodat ik perongeluk geen goede albums vergeet op mn iPod te zetten :9

Maar door het onchecken (is dat een woord?) van die boxen word hij overgeslagen in de shuffle mode in iTunes en dat wil ik juist niet :P
[...]

iTunes werkt op een AMD 2000+ 512MB perfect in combinatie met FireFox, zonder vertragingen. Ik denk dat je het probleem bij je eigen pc moet zoeken.
Mmm, misschien dan toch maar een keertje een schone xp installatie doen...

[ Voor 32% gewijzigd door Pixeldude op 29-08-2007 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeldude
Misschien niet (zie vorige post edit) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebradenkip
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-09 16:39
Aah, op die manier. Dat is niet echt mogelijk volgens mij. Een work-around kan zijn je iPod te synchroniseren met een playlist, en een andere smart playlist aan te maken. In die smart playlist laat je dan alle nummers zetten die niet in de synchroniseer-playlist staan.

Als je in die lijst dan een goed album tegenkomt weet je dat je die nog op de iPod moet zetten. Niet helemaal ideaal, maar goed.

Een andere optie is al je 'goede albums' een x aantal sterren in de Beoordeling te geven, en die automatisch op de iPod laten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Civic519 schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 21:43:
[...]

Misschien niet (zie vorige post edit) :)
Ik had dezelfde suggestie als gebradenkip, maar hij was eerder. Vandaar :P

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeldude
gebradenkip schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 21:53:
Aah, op die manier. Dat is niet echt mogelijk volgens mij. Een work-around kan zijn je iPod te synchroniseren met een playlist, en een andere smart playlist aan te maken. In die smart playlist laat je dan alle nummers zetten die niet in de synchroniseer-playlist staan.

Als je in die lijst dan een goed album tegenkomt weet je dat je die nog op de iPod moet zetten. Niet helemaal ideaal, maar goed.
beetje appart idd, maar het werkt wel :+ thx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:53
Ik probeer een podcast te downloaden alleen blijft hij telkens al na een paar kb's hangen.
Wanneer ik hem pauzeer en weer opnieuw start doet hij weer een paar kb's en daarna hangt ie weer.
Is dit een meer voorkoment probleem?

Heb geen firewalls aanstaan en gebruik winXP.
Gebruik Itunes 7.3.2.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-09 00:18
alleen bij 1 podcast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:23
Ik heb net de nieuwe Itunes geinstalleerd na jarenlang vol tevredenheid met versie 4 te hebben gewerkt. Deze was perfect voor wat ik er mee doe: muziek indelen en van beoordelingen voorzien. Afspelen doe ik via mijn Squeezebox en Slimserver maar aangezien deze prima kunnen omgaan met de Itunes bieb was de keuze voor Itunes een duidelijke voor mij.

Nu stap ik echter over op Vista en ben ik dus gebonden aan een hogere versie, lagere versies hebben namelijk problemen met het Aeroglass-thema van Vista. Maar ik ben er dus niet kapot van. Het opstarten duurt lang, het inlezen van mijn bieb duurde een eeuwigheid en het werkt sowieso trager door al die toeters en bellen.
En dan dat indexeren....... man, wat een ellende. Ik heb het niet eens nodig want afspelen doe ik er zoals gezegd amper mee. Maar ondertussen zit je er wel mee. Ik heb geprobeerd het af te breken maar hij begint er iedere keer weer mee.

Conclusie voor mij: als ik nu opnieuw een bieb had moeten kiezen was ik hoogstwaarschijnlijk niet aan Itunes begonnen.

Wat is het toch dat alle goede, eenvoudige programma's op den duur toch gaan leiden aan diezelfde "besmettelijke ziekte"? Je ziet het ook altijd bij Virusscanners: denk je een leuke eenvoudige snelle oplossing gevonden te hebben ........ wordt het net zo'n log gedrocht als bijvoorbeeld Norton. In al die drang het programma te "verbeteren" wordt het alleen maar logger en trager en dat gaat altijd ten koste van het gebruik en de snelheid. Jammer hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 17:17
Wat doet iTunes met films van 3000kbps die je vervolgens wil syncen met een iPod die niet hoger kan dan 1500kpbs? Wordt dat dan automatisch gecodeerd naar een lagere bitrate & resolutie?

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

EDIT:

Ik heb ITunes eraf gegooid... Wat een rot progsel. :O

[ Voor 101% gewijzigd door Format-C op 12-09-2007 22:41 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

YES!
iTunes 7.4.x kan eindelijk full screen video vanuit iTunes afspelen op het primaire scherm _/-\o_
Ik heb de luxe van 2 monitoren, en iTunes draaide altijd op het secondary scherm. Wilde ik een film fullscreen doen, kwam die altijd full screen op mijn 17" iMac.
Maar ik had deze liever op mijn 20 losse monitor :)
Finally

[edit]
Oww, wat wel heel cool is.
Als je muziekvideo's als type aanduidt bij video, maakt iTunes zelf een smart playlist aan.

[ Voor 16% gewijzigd door weeraanmelden op 13-09-2007 00:07 ]

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
lowfi schreef op zondag 09 september 2007 @ 21:54:
Wat doet iTunes met films van 3000kbps die je vervolgens wil syncen met een iPod die niet hoger kan dan 1500kpbs? Wordt dat dan automatisch gecodeerd naar een lagere bitrate & resolutie?
Geen idee, maar iTunes transcodeert wel automatisch Apple Lossless naar AAC voor de Shuffle (die geen Lossless speelt). De functionaliteit zit er dus wel in.

• BurningSheep
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-12-2024
Wat is het idee eigenlijk achter de manier waarop iTunes playlists importeert? Als ik een map met mp3's en een .m3u importeer dan worden m'n mp3 files dubbel geimporteerd. Het lijkt me logischer als de mp3 files geimporteerd worden en dat er vervolgens een nieuwe playlist aangemaakt wordt op basis van de .m3u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
BurningSheep schreef op donderdag 13 september 2007 @ 11:00:
Wat is het idee eigenlijk achter de manier waarop iTunes playlists importeert? Als ik een map met mp3's en een .m3u importeer dan worden m'n mp3 files dubbel geimporteerd. Het lijkt me logischer als de mp3 files geimporteerd worden en dat er vervolgens een nieuwe playlist aangemaakt wordt op basis van de .m3u.
Dan krijg je (als je voor elk album een m3u hebt staan) een gigantische lijst playlists op links - ook niet handig.

Maar idd, iTunes is niet erg intelligent met playlist files. Het pakt bij het importeren ook in eerste instantie de metadata (artiest/songtitel) uit de m3u, maar zodra je op de file klikt pakt hij de id3 data - waarom niet gewoon direct bij importeren de id3 data scannen ipv "vertrouwen" op die m3u?

Ander bugje is: maak een lege playlist aan, en drag'n'drop een stel nummers die al in iTunes geimporteerd zijn vanuit Finder/Explorer. iTunes zal nu deze nummers helemaal opnieuw gaan importeren (scannen voor cover art, gapless, soundcheck etc) ipv te denken "hee, dit nummer heb ik al, ik hoef niets te scannen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Nog een goede iTunes 7.4.x functie:
Als je bijvoorbeeld een nummer van een specifieke cd geselecteerd hebt via het blader venster, en je wilt gewoon het nummer blijven horen, maar daarna de rest shufflelen, kan je nu gewoon in het blader venster op " alle (x genres)" , "alle (xxx artiesten)" en dan op "alle (xxx albums)" klikken, en je geselecteerde nummer blijft spelen, maar itunes zal daarna gewoon de rest shuffelen.
Het zijn de kleine dingen die het 'm doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

weeraanmelden schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 14:29:
Nog een goede iTunes 7.4.x functie:
Als je bijvoorbeeld een nummer van een specifieke cd geselecteerd hebt via het blader venster, en je wilt gewoon het nummer blijven horen, maar daarna de rest shufflelen, kan je nu gewoon in het blader venster op " alle (x genres)" , "alle (xxx artiesten)" en dan op "alle (xxx albums)" klikken, en je geselecteerde nummer blijft spelen, maar itunes zal daarna gewoon de rest shuffelen.
Het zijn de kleine dingen die het 'm doen :)
Dat snap ik toch echt niet helemaal hoor..
Want ben wel op zoek naar een soortgelijke functie... misschien dat je het kan illustreren met afbeeldingen..

[ Voor 7% gewijzigd door Red op 14-09-2007 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:39

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Red schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 14:42:
[...]

Want ben wel op zoek naar een soortgelijke functie... misschien dat je het kan illustreren met afbeeldingen..
Ook ik kan het niet volgen maar vind het wel erg interessant klinken.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red

Red

Blue

Bor de Wollef schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 15:07:
[...]

Ook ik kan het niet volgen maar vind het wel erg interessant klinken.
Gelukkig, dan ben ik niet de enige....

Dus brand loos, weeraanmelden, opnieuw opstarten! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Dreamvoid schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 11:56:
[...]

Dan krijg je (als je voor elk album een m3u hebt staan) een gigantische lijst playlists op links - ook niet handig.

Maar idd, iTunes is niet erg intelligent met playlist files. Het pakt bij het importeren ook in eerste instantie de metadata (artiest/songtitel) uit de m3u, maar zodra je op de file klikt pakt hij de id3 data - waarom niet gewoon direct bij importeren de id3 data scannen ipv "vertrouwen" op die m3u?

Ander bugje is: maak een lege playlist aan, en drag'n'drop een stel nummers die al in iTunes geimporteerd zijn vanuit Finder/Explorer. iTunes zal nu deze nummers helemaal opnieuw gaan importeren (scannen voor cover art, gapless, soundcheck etc) ipv te denken "hee, dit nummer heb ik al, ik hoef niets te scannen".
Nee hoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 12:55
Ik had al in de startpost gekeken maar ik kom er niet helemaal uit.

Ik heb op me pc als MP3 538 Dance Smash Hits.

Als ik deze 538 CD toevoeg als losse MP3-tjes in de bibliotheek staan alle nummers op alfabet ipv dat ze beginnen volgens de originele cd.

In Winamp doet die dit perfect.

Ik hoop dat iemand een oplossing heeft, want ik vind het vrij irritant.

When the pink is snookered, Go for the brown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Cruzer schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 22:17:
Ik had al in de startpost gekeken maar ik kom er niet helemaal uit.

Ik heb op me pc als MP3 538 Dance Smash Hits.

Als ik deze 538 CD toevoeg als losse MP3-tjes in de bibliotheek staan alle nummers op alfabet ipv dat ze beginnen volgens de originele cd.

In Winamp doet die dit perfect.

Ik hoop dat iemand een oplossing heeft, want ik vind het vrij irritant.
Als je in de library view op Album sorteert is dit niet. Als het dan alsnog is: alle tracks van het album selecteren: Appeltje + i (of ctrl + i) en aangeven hoeveel nummers er in totaal op de CD staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Red schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 14:42:
[...]

mmhm. kom ik op terug. het lijkt nu niet te werken.

• Cruzer
  • Laatst online: 08-09 12:55
MrAcid schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 23:00:
[...]

Als je in de library view op Album sorteert is dit niet. Als het dan alsnog is: alle tracks van het album selecteren: Appeltje + i (of ctrl + i) en aangeven hoeveel nummers er in totaal op de CD staan.
Mmm werkt niet echt... het gekke is wel dat het lukt als ik in winamp een playlist maak en dan sleep naar afspeelijst. Echter in de bibliotheek blijft Itunes ze toch op alfabet te plaatsen ipv hoe ze p de originele cd staan...

When the pink is snookered, Go for the brown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game Error
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-09 13:43
kan iemand mij vertellen hoe ik in een keer een album art aan een heel album toevoeg, ipv het voor elk nummer apart te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-09 07:45

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Selecteer de nummers waaraan je album art wilt toekennen, ga naar 'Get Info' en sleep vanuit bijvoorbeeld de Verkenner de afbeelding naar het daarvoor bestemde vakje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdu
  • Laatst online: 10-09 22:00

bdu

Wat is de reden dat ik niet door mijn albumart kan bladeren dmv Coverflow in iTunes (Windows)

Wanneer is deze weergave selecteer geeft iTunes de volgende melding, met dikke witte letters: "iTunes kan niet door albumhoezen bladeren op deze computer"

Iemand die een idee heeft waar het probleem zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F r a n k D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-03 16:01
Ik mis nog steeds de optie om met externe libraries te werken, net zoals een ipod werkt. Zodat ik dus niet me hele mp3 collectie mee moet nemen op me mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiteSpeed
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-07 18:35
ScottB schreef op maandag 17 september 2007 @ 15:48:
Selecteer de nummers waaraan je album art wilt toekennen, ga naar 'Get Info' en sleep vanuit bijvoorbeeld de Verkenner de afbeelding naar het daarvoor bestemde vakje :)
Nog makkelijk is om het linksonder te slepen.

View --> Show Artwork

Klik bij Artwork om selected items te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertolli
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-04-2022
Dit is een ervaringen en discussie topic, voor problemen mag je een nieuw topic openen :)

[ Voor 85% gewijzigd door Daedalus op 18-09-2007 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net bekomen van versie 7.4.1 blijkt nu al versie 7.4.2 beschikbaar te zijn...
Heeft iemand hier al ervaring mee wat deze versie doet? Het zal denk ik bedoeld zijn om de nieuwe iPods aan te sluiten maar wat is bijvoorbeeld het verschil tussen 7.4.1 en 7.4.2 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:01
Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 13:09:
Heeft iemand hier al ervaring mee wat deze versie doet? Het zal denk ik bedoeld zijn om de nieuwe iPods aan te sluiten maar wat is bijvoorbeeld het verschil tussen 7.4.1 en 7.4.2 :?
Opzich vind ik updates nooit zo erg, maar wel als je gecapped zit op 12,5kb/s .. 50 mb per keer is iets te veel van het goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maeslant schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 13:21:
[...]

Opzich vind ik updates nooit zo erg, maar wel als je gecapped zit op 12,5kb/s .. 50 mb per keer is iets te veel van het goede.
Daar heb ik vroeger ook al eens een opmerking over gemaakt. Het is nog erger als je op heel strikte downloadlimieten zit. Afhankelijk van het moment kan 50 Mb dan wel eens heel pijnlijk zijn. (halve dagvolume erdoor bvb). Ik zou ook liever zien dat ze werkten met incremental updates. En bij elke .x release een volledige download bvb.

Hoe moet ik dit trouwens interpreteren? (van de frontpage)
De meest recente wijziging is echter dat er een aantal SHA1-hashes aan het bestand zijn toegevoegd die de iTunes-installatie aan een specifieke iPod koppelen en het ongeautoriseerd wijzigen van het bestand belemmeren. Het resultaat is dat pogingen om de database toch te wijzigen er toe leiden dat de beteuterde iPod-bezitter op het scherm van de speler de melding krijgt te zien dat er nul songs op het apparaat staan.
Stel, je hebt twee iPods, kom je dan in de problemen? (ik heb één nano 2nd gen)

En wat zou er gebeuren als je vaak een image van het OS terug zet (doe ik wel redelijk vaak, en iTunes zit niet in die image). Je koppelt je iPod voor de eerste maal met een iTunes installatie. Stel, je formatteert en installeert iTunes opnieuw. Misschien wil de iPod dan niet meer communiceren met de nieuwe iTunes installatie omdat hij deze beschouwt als een iTunes van een andere computer?

Waarschijnlijk hoef ik me met een iPod nano 2nd gen geen zorgen te maken. Toch zorgen dergelijke aankondigingen voor wat extra nervositeit :p . Zolang ze het de gewone consumenten die alles volgens het boekje doen maar niet extra moeilijk maken maakt het me allemaal niet uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 13:09:
Weer nieuwe bugfixes. Het lijkt erop dat 7.4 wat overhaast gereleased is, het moet natuurlijk klaar zijn bij introductie van de nieuwe iPods, maar resultaat is dus dat we binnen een week twee fixes hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
bdu schreef op maandag 17 september 2007 @ 16:24:
Wat is de reden dat ik niet door mijn albumart kan bladeren dmv Coverflow in iTunes (Windows)

Wanneer is deze weergave selecteer geeft iTunes de volgende melding, met dikke witte letters: "iTunes kan niet door albumhoezen bladeren op deze computer"

Iemand die een idee heeft waar het probleem zit?
Geen Coverflow is meestal een OpenGL driver probleem, aangezien het hardware-accelerated OpenGL drivers nodig heeft. Ook:
- als ik remote naar de PC verbindt: geen coverflow
- als ik op mijn ouwe laptopje met Rage Mobility M4 kaartje werk: geen coverflow
- als ik in Safe Mode ben: geen coverflow

(sorry voor de dubbelpost)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheepdog
  • Laatst online: 22:25
Vraagje: hoeveel ram gebruikt iTunes bij jullie als jullie coverflow gebruiken en de plaatjes zijn ingeladen?

Ik heb vandaag de hoesjes bij alle albums die ik heb gezocht, zodat ik die kan gebruiken voor m'n nieuwe iPod. Als ik ga bladeren door de albums loopt het geheugengebruik alleen op tot meer dan 900 mb! Ook blijven er veel hoesjes wit na een tijdje bladeren. Het zijn ongeveer 700 albums, allemaal met een eigen (goede kwaliteit) hoesje. Zijn dit er gewoon teveel voor coverflow? Computer draait trouwens vista..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red

Red

Blue

RAM gebruik op in mijn signature staande systemen komen niet boven de 290Mb (werkelijk geheugen, virtueel 900Mb). Met ongeveer 13000 tracks, allemaal met high res covers in mijn iTunes.

Maar ja, dat is wel onder OSX, dus weet niet hoe mijn library zou presteren onder Vista.

[ Voor 7% gewijzigd door Red op 18-09-2007 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-08 15:54

sjaakaq

It might get loud

sheepdog schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 20:25:
Vraagje: hoeveel ram gebruikt iTunes bij jullie als jullie coverflow gebruiken en de plaatjes zijn ingeladen?

Ik heb vandaag de hoesjes bij alle albums die ik heb gezocht, zodat ik die kan gebruiken voor m'n nieuwe iPod. Als ik ga bladeren door de albums loopt het geheugengebruik alleen op tot meer dan 900 mb! Ook blijven er veel hoesjes wit na een tijdje bladeren. Het zijn ongeveer 700 albums, allemaal met een eigen (goede kwaliteit) hoesje. Zijn dit er gewoon teveel voor coverflow? Computer draait trouwens vista..
Als ik in Party Shuffle zit (dan laats hij in totaal 20 nummers=20 covers zien), en ik heb iTunes geminimaliseerd naar het systeemvak, dan gebruikt iTunes bij mij +/- 35 mb ram onder Vista.

Mijn ervaring is dat iTunes veel minder vertraging veroorzaakt onder Vista dan dat het onder XP deed.

leoaq.fm // Jeune Loop

• sheepdog
  • Laatst online: 22:25
Ok, tnx voor de reacties. Bij mij gebruikt itunes in party shuffle mode ook al rond de 100mb. Net gebruikte het zelfs een whopping 1600 mb toen vrijwel alle albumart was ingeladen. Toen begon hij onwijs te swappen en kreeg ik de melding "de itunes bibliotheek kan niet worden opgeslagen" oid. Duidelijk iets mis met m'n library.. dat wordt even opnieuw installeren!

Verwijderd

Dreamvoid schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 18:00:
[...]

Weer nieuwe bugfixes. Het lijkt erop dat 7.4 wat overhaast gereleased is, het moet natuurlijk klaar zijn bij introductie van de nieuwe iPods, maar resultaat is dus dat we binnen een week twee fixes hebben.
Na 7.4.2 geinstalleerd te hebben op windows xp kreeg ik een melding dat er een update 1.0.1 voor de ipod classic was die ik net in huis heb...alles ging goed totdat ik de update op de classic ipod wilde installeren...telkens koppelde itunes de ipod los zodra de update zich wilde installeren...ik weet dus niet of dit aan de update ligt of itunes of allebei... :?
Uiteindelijk is het me wel gelukt na wat frustratie dat heb ik in het ipod classic topic gemeld.

• weeraanmelden

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Waarom staat er #$#$% bij gekochte Hip Hop/Rap muziek dat stomme "explicit" erbij?
Afbeeldingslocatie: http://mike.kruckenberg.com/images/rem_explicit.jpg
Kan je dit überhaupt zelf weghalen?

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

weeraanmelden schreef op woensdag 19 september 2007 @ 15:41:
Waarom staat er #$#$% bij gekochte Hip Hop/Rap muziek dat stomme "explicit" erbij?
[afbeelding]
Kan je dit überhaupt zelf weghalen?
Ja, ga naar Preferences > Parental > Restrict Explicit Content :P

Het is onderdeel van de metadata en aangezien de in de ITS gekochte nummers beveiligd zijn, is het niet te veranderen. Tenzij je natuurlijk de beveiliging er op de een of andere manier van afhaalt, maar dat gaan we hier niet bespreken.

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:11
geen crossposts :/

[ Voor 96% gewijzigd door Daedalus op 19-09-2007 17:21 ]

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 12:53
offtopic:
Sinds wanneer is R.E.M. explicit.. :S

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

• weeraanmelden

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

RobbieB schreef op woensdag 19 september 2007 @ 18:26:
offtopic:
Sinds wanneer is R.E.M. explicit.. :S
(foto van google)

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:55
Geen problemen, slechts 2 vraagjes :):

* Ik heb 1 PC met daarop 1 user geinstalleerd en dus ook 1 "intance" van iTunes, met 1 iTunes store account en al m'n mp3's staan op die ene PC. Stel nu dat ik voor mezelf een Ipod Touch koop en voor m'n vriendin een Ipod Nano. Kan ik beide 'pods gebruiken/syncen etc. op die ene PC? Of is iTunes gekoppeld aan 1 iPod?

* bij het digitizen van m'n CD's viel me op dat er regelmatig dingen in een map "verzamelingen" gegooid wordt, terwijl ik vind dat die onder een bepaalde artiest moeten, waarvoor al een map bestaat. Is er geen mogelijkheid om vanuit iTunes deze folder/files te verplaatsen? Als ik het met verkenner doe is iTunes de mp3's weer kwijt op de "oude" locatie en moet ik ze weer toevoegen vanuit de "nieuwe" locatie..

Verwijderd

kan alleen op het eerste antwoorden.
je kunt itunes op één ipod aansluiten maar ook op twee dan moet je het via handmatig toevoegen doen en is het handig met afspeellijsten te werken.

als je dit niet handig vindt, kun je in windows xp (wat ik heb) nog een gebruiker (gast) toevoegen (je vriendin) en daar apart itunes op installeren zodat je ieder je eigen itunes hebt.

je kunt ook nog als je in windows je itunes opstart de shift knop ingedrukt houden en itunes maakt dan een nieuwe bibliotheek aan, maar dan moet je hele tijd wisselen tussen die bibliotheken, die telkens opnieuw moeten worden ingelezen met een snelle compu is dat niet zo'n probleem, maar itunes vraagt nogal wat van windows...

heb er zelf niet zoveel ervaring mee...heb zelf alleen pas een nieuwe bibliotheek aangemaakt die helemaal leeg is en daar m'n oude ipod mee laten synchroniseren zodat de ipod ook leeg is.

• RobbieB
  • Laatst online: 11-09 12:53
catchingfire schreef op donderdag 20 september 2007 @ 10:58:
Geen problemen, slechts 2 vraagjes :):

* bij het digitizen van m'n CD's viel me op dat er regelmatig dingen in een map "verzamelingen" gegooid wordt, terwijl ik vind dat die onder een bepaalde artiest moeten, waarvoor al een map bestaat. Is er geen mogelijkheid om vanuit iTunes deze folder/files te verplaatsen? Als ik het met verkenner doe is iTunes de mp3's weer kwijt op de "oude" locatie en moet ik ze weer toevoegen vanuit de "nieuwe" locatie..
Nope, dit kan niet. Je zult het vanuit de nieuwe locatie opnieuw toe moeten voegen. Overigens kun je heel makkelijk voorkomen dat ze in verzamelingen verplaatst worden. Gewoon zorgen dat 'onderdeel van verzameling' uitgezet is bij de info van je cd.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdu

bdu

Dreamvoid schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 18:11:
[...]

Geen Coverflow is meestal een OpenGL driver probleem, aangezien het hardware-accelerated OpenGL drivers nodig heeft. Ook:
- als ik remote naar de PC verbindt: geen coverflow
- als ik op mijn ouwe laptopje met Rage Mobility M4 kaartje werk: geen coverflow
- als ik in Safe Mode ben: geen coverflow

(sorry voor de dubbelpost)
OpenGL lijkt t wel te doen, wordt iig ondersteund door mn videokaart, het een Ati Mobility Radeon 7500, is dus op mn laptop, jullie enig idee of het daar misschien aan ligt?

EDIT: hij doet t nu wel ineens.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:19
Ik zoek de stream van xfm die ik in itunes kan openen. Had m een hele tijd maar ben m kwijtgeraakt naar herinstallatie en kan m ook echt niet meer terugvinden heeft iemand m hier toevallig?

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4ke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-10-2017
Deze? Compleet overzicht is bijvoorbeeld te vinden op deze website.

I USE CAPS LOCK BECAUSE I WILL BECOME NOTICED, POPULAR, AND GOOD IN BED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je de albumcovers die wmp zelf heeft opgehaald, exporteren naar itunes ?

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Hoe downgrade ik een iTunes installatie vanuit OS X? Als je bijvoorbeeld terug wilt gaan van 7.4.x naar 7.3.x oid? Kun je downgraden of moet je de hele boel deinstalleren (hoe?) en dan een oude versie terugzetten?

• Kaspers
  • Laatst online: 11-09 17:04
Dan plaats je gewoon de oude .app over de nieuwe .app heen :).
Het is geen windows :/.

[ Voor 16% gewijzigd door Kaspers op 27-09-2007 15:04 ]

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
:@.

Thanks.

(maar toch vraag ik me af hoe het dan zit met je library: wordt die ook weer automagisch gedowngrade?)

En hoe kom je dan eigenlijk aan 7.3 of 7.4.1? :?. Via oldversions kom ik niet verder dan 7.2 en Apple biedt ze ook niet meer aan volgens mij.

[ Voor 37% gewijzigd door Servor op 27-09-2007 15:16 ]

• Kaspers
Nou Apple ziet het liefst dat mensen gewoon de nieuwste versie gebruiken, ze gaan dus niet meer 7.3 of 7.4.1 voor je mirroren.. dus dat wordt een beetje lastig voor je..

Over het bibliotheek verhaal... als jij zover downgrade dat je library niet meer wordt gepakt, komt dat omdat deze bij nieuwere versies wordt geupdate om gebruikt te worden bij die nieuwe versie van iTunes, omgekeerde verhaal gebeurd niet, dus dan hang je alweer..

• NederB
  • Laatst online: 01-09 15:55
Afbeeldingslocatie: http://i21.tinypic.com/aucze8.jpg
Foutje?

[ Voor 13% gewijzigd door NederB op 27-09-2007 16:38 ]

• Kaspers
Hehe idd! Free space staat nu op Capacity - echte free space haha..

• JR1966
  • Laatst online: 22-08 17:31
Naast pop heb ik ook veel klassieke muziek. en voor dat laatste gebruik ik op de ipod vaak de ingang 'componisten'. Heel handig. Alleen wordt het beeld heel erg vervuild door al die pop componisten. Is hier een handige oplossing voor ? Voor de hand liggend is om alles wat met pop te maken heeft één en de zelfde 'componist' te geven bijvoorbeeld 'pop componist' of zo. Nadeel is dat je je bibliotheek zo van een hoop extra informatie ontdoet.

Is er een andere optie denkbaar waarmee mijn doel bereikt wordt zoals ik begreep dat het nieuwe veld 'album artiest' al wat specifieke mogelijkheden had.

• MathijsJH
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:05
Ik heb iTunes 7.4.3.1 op Windows Vista Business draaien, maar kan geen Cover Art toevoegen door een afbeelding naar het vak bij Info te slepen. Weet iemand een andere mogelijkheid ?

• Kaspers
Copy, Paste ?

• MathijsJH
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:05
Nee, dat werkt ook niet helaas. Ik dacht zelf dat het iets met Windows Vista te maken had, maar zo te zien is het geen heel bekend probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Laatst online: 23:20

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik gebruik al een paar jaar Itunes en vind het best een fijn programma! Sinds ik een Ipod heb probeer ik alles netjes op mijn Ipod te krijgen incl. coverart, lyrics, ID3 tags, etc. En dat is dan ook het punt waar het mis gaat, ik heb verschillende programma's geprobeerd, waarbij Tag&Rename eigenlijk het beste was, maar zelfs daar kreeg ik blokjes in Itunes en ook Lyrics fatsoenlijk erbij doen lukt me niet. Verder blijkt het dat als ik met Tag&Rename alles netjes tag, het op mijn Ipod nog steeds een warboel is...

Welk programma gebruiken jullie hiervoor en / of heeft iemand tips om het allemaal netjes voor elkaar te krijgen? :).

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Zoals wel bekend heeft iTunes in combinatie met een iPod Shuffle de mogelijkheid tracks om te zetten naar een lagere bitrate (128kbps) AAC om ruimte te sparen zodat er wat meer op die 1GB past.

Weet iemand of er een (verborgen) mogelijkheid is hetzelfde trucje met andere iPods uit te halen (en dan meer bepaald een Nano 1G 4GB)? Ik weet dat ik een aparte bibliotheek met 128kbps nummers zou kunnen maken maar dat is nogal omslachtig en ruimtevretend ;)

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 09:54

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Zpottr schreef op zondag 30 september 2007 @ 00:42:
Zoals wel bekend heeft iTunes in combinatie met een iPod Shuffle de mogelijkheid tracks om te zetten naar een lagere bitrate (128kbps) AAC om ruimte te sparen zodat er wat meer op die 1GB past.

Weet iemand of er een (verborgen) mogelijkheid is hetzelfde trucje met andere iPods uit te halen (en dan meer bepaald een Nano 1G 4GB)? Ik weet dat ik een aparte bibliotheek met 128kbps nummers zou kunnen maken maar dat is nogal omslachtig en ruimtevretend ;)
Als je met de rechtermuisknop op een nummer klikt en dan "Convert selection to AAC" kiest, dan wordt het nummer opnieuw gecodeerd aan de hand van de bitrate die je voor het importeren van nummers hebt ingesteld.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Laatst online: 23:22

orf

Heeft iemand de functietoetsen op pc of laptop goed werkend?
In Media Player werken deze toetsen (bij mij op laptop) altijd, bij iTunes werken deze alleen als de player actief is. Ik kan bijvoorbeeld tijdens browsen niet een nummer skippen in iTunes. (moet eerst iTunes aanklikken om de functietoetsen te kunnen gebruiken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdu

bdu

Het ophalen van Coverart doet het bij mij niet (meer), ik probeer al een paar dagen coverart van een aantal albums op te halen uit de store. In de store is het album al een tijdje te vinden maar het ophalen van het hoesje lukt nog steeds niet. Wat kan ik fout hebben gedaan. Voorheen werkte het altijd prima en van de week lukte het opeens bij een van de albums wel maar de rest weigert :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

MetroidPrime schreef op zondag 30 september 2007 @ 00:51:
[...]

Als je met de rechtermuisknop op een nummer klikt en dan "Convert selection to AAC" kiest, dan wordt het nummer opnieuw gecodeerd aan de hand van de bitrate die je voor het importeren van nummers hebt ingesteld.
OK, bedankt voor de tip. Wat ik eigenlijk zou willen is een on-the-fly conversie zoals met de Shuffle gebeurt zodat op mijn MacBook slechts één (hoege bitrate) versie te vinden is. Hmm, dan misschien toch maar met een tweede bibliotheek gaan werken.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orgus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-01-2020
Kent er iemand soms een library updater tool dat werkt onder Windows Vista ?

Gebruikte tot voor kort iTunes Library Updater, maar er zit een of andere fout in in Vista.. heb het even opgezocht maar geen oplossing gevonden noch een alternatief programma. Het lijkt er ook op dat de ontwikkeling hiervan gestopt is ...

Heb nu al even m'n library zelf upgedate (muziek folder is van locatie gewijzigd) door de locaties in de xml aan te passen, maar zou graat een updater hebben voor nieuwe en/of verwijderde tracks

Hopelijk kent er iemand iets

thx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Wat doet zo'n updater dan precies? Kun je dan mp3's in een map gooien waarna Itunes ze zelf in de Library zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orgus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-01-2020
Zoiets ja

je hebt bv je muziek map: D:\Muziek, daarin staan al je mp3's enzo. Als je er verwijdert blijven ze in iTunes staan en als je er toevoegd komen ze er niet bij. Met zo'n updater kan je automatisch je library laten scannen op (ver)nieuwde mp3's of mp3's die je niet meer hebt te laten verwijderen waardoor je altijd een propere library hebt. Op Mac ken ik verschillende programma's maar ik luister hoofdzakelijk (makkelijk 95% van de tijd) naar muziek via m'n Windows laptop.

En aangezien ik voor school Vista nodig heb moet ik dus naar een nieuw programma zoeken... En ga nu nie bepaald een dualboot gebruiken enkel en alleen voor m'n library te updaten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Laatst online: 19:49
orf schreef op zondag 30 september 2007 @ 03:47:
Heeft iemand de functietoetsen op pc of laptop goed werkend?
In Media Player werken deze toetsen (bij mij op laptop) altijd, bij iTunes werken deze alleen als de player actief is. Ik kan bijvoorbeeld tijdens browsen niet een nummer skippen in iTunes. (moet eerst iTunes aanklikken om de functietoetsen te kunnen gebruiken)
Werkt hier ook niet lekker. iTunesKeys fixed dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

orgus schreef op zondag 30 september 2007 @ 14:26:
Zoiets ja

je hebt bv je muziek map: D:\Muziek, daarin staan al je mp3's enzo. Als je er verwijdert blijven ze in iTunes staan en als je er toevoegd komen ze er niet bij. Met zo'n updater kan je automatisch je library laten scannen op (ver)nieuwde mp3's of mp3's die je niet meer hebt te laten verwijderen waardoor je altijd een propere library hebt. Op Mac ken ik verschillende programma's maar ik luister hoofdzakelijk (makkelijk 95% van de tijd) naar muziek via m'n Windows laptop.

En aangezien ik voor school Vista nodig heb moet ik dus naar een nieuw programma zoeken... En ga nu nie bepaald een dualboot gebruiken enkel en alleen voor m'n library te updaten :p
Dat is net één van die dingen die ik mega irritant vind aan Itunes! Gelukkig werk ik met Win XP, dus dan zal ie wel werken!
Echt handig dit topic, heb allerlei tips geleerd om eea beter te krijgen met Itunes! Best veel werk om 200 GB aan muziek (ik hou niet zo van hetzelfde, lang leve de shuffle!) verdeeld over 3 computers te centraliseren (is dat een woord?) en een dynamische Itunes Library maken, mét Covers en ID3 tags! *).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Laatst online: 23:22

orf

thaan schreef op zondag 30 september 2007 @ 14:31:
[...]

Werkt hier ook niet lekker. iTunesKeys fixed dit.
wel jammer dat je een extra 3rdparty app moet starten
In Vista crashed het programma bij het afsluiten van iTunes

edit:
Mijn functiekeys krijgen een letter in dat programma. Play is bijvoorbeeld 'G'. Als het programma loopt kan ik de G op het toetsenbord niet meer gebruiken. :X

[ Voor 19% gewijzigd door orf op 30-09-2007 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een klein probleempje...

Ik krijg dit schermpje iedere keer zodra ik van nummer wissel binnen itunes: Afbeeldingslocatie: http://www.eriktiekstra.eu/stuff/got/itunes.png

Weet iemand van welk programma-tje het is? Ik stoor me er namelijk aan....

Ik gebruik Coversutra en Synergy, maar dit is niet hetgeen wat dit veroorzaakt. Heb ze beide al uit gehad, maar dit maakt geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red

Red

Blue

CoverTunes (in Growl) misschien?
Of Quicksilver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Laatst online: 19:49
orf schreef op zondag 30 september 2007 @ 18:04:
[...]

wel jammer dat je een extra 3rdparty app moet starten
In Vista crashed het programma bij het afsluiten van iTunes

edit:
Mijn functiekeys krijgen een letter in dat programma. Play is bijvoorbeeld 'G'. Als het programma loopt kan ik de G op het toetsenbord niet meer gebruiken. :X

Dit is geloof ik een oudere versie ervan die ik zelf gebruik:
http://files-upload.com/files/532156/ituneskeys.rar

Kon hem nergens op internet vinden, weet ook niet precies meer waar ik hem vandaan heb.
Start iTunesKeys.exe. that's it.
Hij gaat dan in je tray zitten, en je media keys werken. Geen install, vervuiling, niks.
Gebruik hem op XP Pro, dus of hij op Vista werkt weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Red schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 16:04:
CoverTunes (in Growl) misschien?
Of Quicksilver?
Thanks... volgens mij was het idd Quicksilver, heb het nu niet meer na wat vinkjes uitgezet te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbol
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:19
Heey,

ik zit met een klein probleempje. Voorheen onderhield ik altijd zelf mn muziek...bijwerken van namen, covers, titels en dergelijke. Nu was mn computer gecrashed, en stond mn muziek alleen nog op mn iPod. Nieuwe harde schijf gehaald, alles opnieuw installeren, en toen maar besloten om via een prog mn muziek terug te kopieren naar mn iTunes, en die ook meteen alles laten beheren.
Nu heb ik dus zo een map in 'Mijn Muziek' waar alles in staat, maar daar worden de namen allemaal na een x-aantal tekens afgekapt. Ook meteen wat coverarts kwijt, sommige titels die niet goed herkent worden, of die (op verzamelalbums of bijv. 1 producer met meerdere artiesten) allemaal los in een map op naam van de artiest zijn opgeslagen.

Is hier nog iets aan te doen?? Moet ik andere instellingen gebruiken?? Nog een keer opnieuw alles eraf gooien en weer erop zetten?? Of kan het allemaal wat makkelijker??

Bedankt alvast..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cache
  • Laatst online: 30-10-2024
Ik heb al mijn albums in verschillende mappen. iTunes zet deze wel allemaal netjes op een rijtje (1 cover aan de linkerkant en dan het rijtje nummers van het album eronder).
Nu heb ik echter een probleem met andere mappen, bijvoorbeeld id&t top 500. Als ik alles sorteer op album, dan zet itunes ze dus niet netjes bij elkaar, zoals ik hierboven heb beschreven. Dit zal wel komen doordat al die 500 nummers verschillende artiesten hebben.

Ik vroeg mij af hoe ik dus al die 500 nummers netjes in één lijst krijg en niet verspreid over mijn totale lijst. Erg irritant gewoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Cache schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 21:17:
Ik heb al mijn albums in verschillende mappen. iTunes zet deze wel allemaal netjes op een rijtje (1 cover aan de linkerkant en dan het rijtje nummers van het album eronder).
Nu heb ik echter een probleem met andere mappen, bijvoorbeeld id&t top 500. Als ik alles sorteer op album, dan zet itunes ze dus niet netjes bij elkaar, zoals ik hierboven heb beschreven. Dit zal wel komen doordat al die 500 nummers verschillende artiesten hebben.

Ik vroeg mij af hoe ik dus al die 500 nummers netjes in één lijst krijg en niet verspreid over mijn totale lijst. Erg irritant gewoon...
Allemaal selecteren, info opvragen. Vink aan dat het een compilatie is, maak album naam & album artist voor allemaal hetzelfde.

Wordt maar ongeveer drie keer per week gevraagd hoor.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cache
  • Laatst online: 30-10-2024
Ah sorry en bedankt! :+

Edit: Hm, misschien toch iets te snel geantwoord. Alle nummers blijven nog steeds apart in de lijst staan. Ik selecteer alle nummers, vink ze aan, toon info, vink "verzameling" aan en zet dit op ja, klik ok. "Compilatie" zoals je zegt kan ik niet vinden, maar ga ervan uit dat je verzameling bedoelde. Ik zie nog steeds niet maar één keer album art met daaronder een lijst van 500 nummers.

Edit2: Ok, ik moest de album-artist-tag gebruiken. Ik dacht dat je bedoelde dat ik artist tag + album tag moest veranderen. Als je dit nu naar je ipod stuurt, zie je alle nummers dan nog wel in één album? :P

[ Voor 109% gewijzigd door Cache op 01-10-2007 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iTunes blijft hier hangen bij het machtigen van mijn macbook, blijf constant 'verbinding maken met itunes store' zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zpottr schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 21:58:
[...]

Allemaal selecteren, info opvragen. Vink aan dat het een compilatie is, maak album naam & album artist voor allemaal hetzelfde.

Wordt maar ongeveer drie keer per week gevraagd hoor.
Dit heb ik nu ook gedaan, maar nu staan de track nummers nog niet op volgorde, de volgorde in nu bijv. 2-13-8-17-5.. terwijl dat ook 2-5-8-13-17 hoort te zijn?

mvg Snucky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 17:45

eisbaer

Zie signature

iTunes 7.4.3.1. heeft weer iets bijzonders bij mij. In iTunes staat een podcast aangevinkt als nieuw. Hij sync naar de iPod. Op de iPod speelt de podcast prima. Je hangt de iPod weer aan de pc en vervolgens wordt de podcast automatisch verwijderd van de iPod. Zeker weten dat dit bij m'n vorige iTunes versie niet gebeurde. Een afgespeelde podcast bleef netjes staan.
Misschien is het een of andere vage instelling ofzo maar waar...

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Prefs, en dan onder Podcasts:

Keep:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/88599b27a09f040cdd39dab631c5907e/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben [NL]
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-08 11:29
Hmm ik kan het zo snel niet vinden, maar als ik een map (album) in iTunes zet door hem te slepen naar het iTunes scherm, krijg ik alle nummers dubbel :? Hij slaat ze dus ook allemaal dubbel op maar hij zet gewoon een 1 achter het originele nummer zodat ik er ineens 2 heb :/ Hebben jullie dit ook? Of moet ik ze op een andere manier in de lijst zetten.

[ Voor 11% gewijzigd door Ruben [NL] op 07-10-2007 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Staat er toevallig zon m3u file in de folder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Heeft iemand enig idee welk programma dit voor Mac OS X is?

Heb het idee dat je dan een cover en titel op je desktop hebt, van wat er in iTunes gespeeld wordt...

Afbeeldingslocatie: http://www.mediafire.com/imgbnc.php/dc75fed78e3cb0e0c605d4e0e037ecaf2g.jpg

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Probeer Synergy eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

THE_BASE schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 14:29:
Heeft iemand enig idee welk programma dit voor Mac OS X is?

Heb het idee dat je dan een cover en titel op je desktop hebt, van wat er in iTunes gespeeld wordt...

[afbeelding]
Coversutra kan dat. Houdt ook je Last.FM bij en heeft een mooie simpele bedieninterface waarbij je iTunes hidden kunt houden.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Zpottr schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 14:50:
[...]

Coversutra kan dat. Houdt ook je Last.FM bij en heeft een mooie simpele bedieninterface waarbij je iTunes hidden kunt houden.
Heb zowel Synergie geprobeerd, als CoverSutra, maar die zijn het niet. En dit screenshotje komt uit een ander topic uit dit forum, maar daar hoor ik ook niks van ;)

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Hij was lastig deze keer THE_BASE,
Maar het is dus een mod voor CoverSutra.

http://sophiestication.de...007/03/vinyl-replacement/

Je verandert als het ware de bitmap files.

Succes.

[ Voor 28% gewijzigd door Kaspers op 07-10-2007 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben [NL]
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-08 11:29
lowfi schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 13:13:
Staat er toevallig zon m3u file in de folder?
OMG ja natuurlijk, echt dom, niet eens naar gekeken, gewoon die map versleept. Thnx :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Kaspers schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 15:59:
Hij was lastig deze keer THE_BASE,
Maar het is dus een mod voor CoverSutra.

http://sophiestication.de...007/03/vinyl-replacement/

Je verandert als het ware de bitmap files.

Succes.
Je bent geweldig, heb het inmiddels geïnstalleerd. Nu nog activeren... kun je nog betalen ook. Bah!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu ik iTunes laat sorteren op Albumartiest, sroteerd hij daarna nog op de artiest zelf..
Maar ik heb liever op de track nummer en album, want nu staan de nummers per album door elkaar.
Hoe is dit op te lossen?

mvg. Snucky

Afbeeldingslocatie: http://img218.imageshack.us/img218/3694/75153155sp0.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Meerdere keren klikken op de kolom "Album" totdat je krijgt "Album by Artist".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

werkt hier niet, maar ik wil dus dat bij elke album artiest de tracknummers op volgorde staan i.p.v. de artiest..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Zo wil je het toch hebben?

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Daedalus/apl/itunes_sortalbumbyartist_thmb.png

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.

App Store heeft een apart topic: [iPhone & iPod touch] App Store Ervaringen & Discussie.