[iTunes 7] Ervaringen & Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 52.996 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 17:45

eisbaer

Zie signature

Tja, die stond al goed ingesteld. Misschien moet ik het maar eens helemaal opnieuw installeren.
edit: Opgelost. Rechtermuisknop, Reset play count helpt klaarblijkelijk.

[ Voor 9% gewijzigd door eisbaer op 10-10-2007 22:27 ]

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jep, nu werkt het wel..
Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit met een probleem....

Ik heb sinds kort een MB en ben er zeer tevreden over, maar heb 1 probleem, en dat is mijn Itunes. Ik heb totaal 7 gig aan nummers op mijn pc staan. maar nu zag ik vandaag dat mijn itunes-map 8 gig is. en als ik op die map klik komen al mijn songs tevoorschijn. ik dacht altijd dat hij alleen de gegevens van de nummers bewaarde maar niet de song zelf. of heb ik dit mis? want voor mijn gevoel heb ik nu alle nummers dubbel op mijn MB staan. klopt dit vermoeden? Zoja, ik kan dus met een gerust hart alle nummers in mijn map met songs verwijderen van mijn HD omdat itunes ze al heeft opgeslagen?

bedankt alvast:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:09
Standaard wordt muziek die je aan de library toevoegt naar de iTunes map gekopieerd. Waar een nummer uit je library zich bevindt kun je trouwens zien bij het pad door CMD + I (get Info) voor een nummer te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Met iTunes, hoe kan ik dan bestanden kopieren die via het netwerk aan mijn iTunes zijn aangesloten? Ik probeer te kopieren maar dat lukt niet omdat ik niet kan plakken.

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Dat kan dood gewoon niet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
Oh das jammer, ik dacht alleen dat ik het in het verleden had gedaan lol 8)7

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 15:56

Zoefff

❤ 

Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 23:49:
Ik zit met een probleem....

Ik heb sinds kort een MB en ben er zeer tevreden over, maar heb 1 probleem, en dat is mijn Itunes. Ik heb totaal 7 gig aan nummers op mijn pc staan. maar nu zag ik vandaag dat mijn itunes-map 8 gig is. en als ik op die map klik komen al mijn songs tevoorschijn. ik dacht altijd dat hij alleen de gegevens van de nummers bewaarde maar niet de song zelf. of heb ik dit mis? want voor mijn gevoel heb ik nu alle nummers dubbel op mijn MB staan. klopt dit vermoeden? Zoja, ik kan dus met een gerust hart alle nummers in mijn map met songs verwijderen van mijn HD omdat itunes ze al heeft opgeslagen?

bedankt alvast:)
Je kan in de voorkeuren aangeven of muziek die je nieuw toevoegt aan je library gekopieerd moet worden naar de iTunes music folder of niet :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt voor de reacties! dat scheelt me weer 8 gig schijfruimte:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:23

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Ik heb een mooi VB scriptje gemaakt en dat wil ik graag met jullie delen. Mijn probleem:

Ik heb, laten we zeggen :), een hondertal directory's met daarin muziek. Nu wil ik ook een hondertal playlists in iTunes aanmaken en daarin moeten de nummers komen die in de mappen staan. De naam van de playlist moeten overeenkomen met de directory. Nu kan je natuurlijk de playlist handmatig aanmaken, muziek erin slepen, enz maar dit werkt wat makkelijker. Sla de file op, pas de lokatie aan, cscript vbscript.vbs en voilá!

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
Set objFSO = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set objFolder = objFSO.GetFolder("C:\Users\Desktop\Mp3\")
Set colSubfolders = objFolder.Subfolders

For Each objSubfolder in colSubfolders

Wscript.Echo objFolder & objSubfolder.Name
     Set objApp = CreateObject("iTunes.Application")
     Set objPlaylist = objApp.CreatePlaylist(objSubfolder.Name)

dim fileFolder
     fileFolder = objFolder & "\" & objSubfolder.Name
     Wscript.Echo fileFolder

set fso = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
     set folder = fso.GetFolder(fileFolder)
     set fc = folder.Files

' Connect to iTunes app
     set iTunes = CreateObject("iTunes.Application.1")
     set mainLibrary = iTunes.LibraryPlaylist

For Each f in fc
    FileName = f.path
    WScript.Echo FileName

' Add the file to mainLibrary & new playlist
    mainLibrary.AddFile (FileName)
    objPlaylist.AddFile (FileName)

Next

' Done; release object
set iTunes = nothing

Next

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Erhnam schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 15:29:
Ik heb een mooi VB scriptje gemaakt en dat wil ik graag met jullie delen. Mijn probleem:
(...)
Sla de file op, pas de lokatie aan, cscript vbscript.vbs en voilá!
Verrassenderwijs:
code:
1
2
zpottr-gottovic-computer:~ Zpottr$ cscript vbscript.vbs
-bash: cscript: command not found

Oftewel, dit is voor de Windows-iTuners ;)

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

[knips]

[ Voor 97% gewijzigd door Zpottr op 12-10-2007 18:14 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

Zpottr schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 18:13:
[...]

Verrassenderwijs:
code:
1
2
zpottr-gottovic-computer:~ Zpottr$ cscript vbscript.vbs
-bash: cscript: command not found

Oftewel, dit is voor de Windows-iTuners ;)
Je zou het kunnen proberen met mono maar gezien het aantal COM objecten gaat dit toch lastig. Ik heb trouwens een zelfde script gevonden maar dan voor de Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:14

RnB

Ik heb een aantal afleveringen van The Daily Show en geconverteerd zodat iTunes het kan zien.
Maar hij zet ze bij de afdeling films, maar ik wil ze bij tv-programma's. Kan dat en hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 17:17
cmd i en dan de kind veranderen.

het is allemaal niet zo moeilijk :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

lowfi schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 19:59:
cmd i en dan de kind veranderen.

het is allemaal niet zo moeilijk :Y)
Wel als je geen cmd toets, maar een ctrl en een alt toets heb. :+

Oh laatmaar, heb t al gevonden.
Ctrl + i doet hetzelfde, maar ik zie nu pas waar je het type kan instellen.

[ Voor 18% gewijzigd door RnB op 14-10-2007 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Industrial_Life
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-02 23:28
Erhnam schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 15:29:

Ik heb, laten we zeggen :), een hondertal directory's met daarin muziek. Nu wil ik ook een hondertal playlists in iTunes aanmaken en daarin moeten de nummers komen die in de mappen staan. De naam van de playlist moeten overeenkomen met de directory. Nu kan je natuurlijk de playlist handmatig aanmaken, muziek erin slepen, enz maar dit werkt wat makkelijker. Sla de file op, pas de lokatie aan, cscript vbscript.vbs en voilá!

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
Set objFSO = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set objFolder = objFSO.GetFolder("C:\Users\Desktop\Mp3\")
Set colSubfolders = objFolder.Subfolders

For Each objSubfolder in colSubfolders

Wscript.Echo objFolder & objSubfolder.Name
     Set objApp = CreateObject("iTunes.Application")
     Set objPlaylist = objApp.CreatePlaylist(objSubfolder.Name)

dim fileFolder
     fileFolder = objFolder & "\" & objSubfolder.Name
     Wscript.Echo fileFolder

set fso = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
     set folder = fso.GetFolder(fileFolder)
     set fc = folder.Files

' Connect to iTunes app
     set iTunes = CreateObject("iTunes.Application.1")
     set mainLibrary = iTunes.LibraryPlaylist

For Each f in fc
    FileName = f.path
    WScript.Echo FileName

' Add the file to mainLibrary & new playlist
    mainLibrary.AddFile (FileName)
    objPlaylist.AddFile (FileName)

Next

' Done; release object
set iTunes = nothing

Next
_/-\o_

Te gek :) Was al tijd op zoek naar dit. Vond net al iets op http://www.codeproject.com/vb/net/iTunesPlayLists.asp

Maar jou script werkt wel. Heb totaal geen verstand van scripting, het werkt, daar gaat het om :)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cache
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-10-2024
Hoe zorg ik ervoor dat iTunes (windows) niet automatisch de firmware update van mn ipod?

Ik heb al wel de optie "automatisch naar updates zoeken" (oid) uitgevinkt, maar kon verder niet echt iets vinden. Is dat voldoende of moet ik echt een specifieke optie vinden mbt het updaten van de firmware van de iPod?

[ Voor 6% gewijzigd door Cache op 15-10-2007 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

Mad.

Wee lassie

Ik heb twee vraagjes over Itunes:

- Hoe kan ik meerdere bestanden selecteren? Klinkt stom maar na 1,5 jaar heb ik dat nogsteeds niet door. :X
- Is er een makkelijke manier om dubbele bestanden automatisch te verwijderen?

:: Paddle shift gearboxes are like sticking your dick in a milking machine, much more efficient but not as much fun.::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Mad. schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 23:41:
Ik heb twee vraagjes over Itunes:

- Hoe kan ik meerdere bestanden selecteren? Klinkt stom maar na 1,5 jaar heb ik dat nogsteeds niet door. :X
- Is er een makkelijke manier om dubbele bestanden automatisch te verwijderen?
Mac of Windows?
Mac: " Apple toets"
Windows "CTRL"
Dubbele files automatisch is link, want iTunes kijkt alleen maar naar de titel van de song.
Als je nu instrumentals of live versies hebt, worden die automatisch gewist.
Of " intro" of "skit"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

Mad.

Wee lassie

weeraanmelden schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 23:46:
[...]

Mac of Windows?
Mac: " Apple toets"
Windows "CTRL"
Dubbele files automatisch is link, want iTunes kijkt alleen maar naar de titel van de song.
Als je nu instrumentals of live versies hebt, worden die automatisch gewist.
Of " intro" of "skit"
Ik heb een Mac. :)
Mijn probleem was dus dat ik alles tegelijk wilde selecteren, maar je moet het dus blijkbaar een voor een doen. :)

Ik neem het risico wel. Ik heb bijna geen instrumentals of live versies. :)
Hoe kan ik dat het beste doen?

:: Paddle shift gearboxes are like sticking your dick in a milking machine, much more efficient but not as much fun.::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 11-09 17:17
Dat werkt gewoon het zelfde als in finder. cmd a of shift clicken of cmd clicken etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 20:28

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Sinds een week of wat heb ik vista draaien, en sindsdien zijn de prestaties van itunes echt om te huilen geworden. Bladeren door albumhoezen gaat als dikke stroop zeg, en eigenlijk is het gewoon overall bagger geworden :|

Ik heb niet meer de allernieuwste pc, maar met een P4 2,4GHz, en 2GB intern zou je toch wel 'n endje moeten komen, of niet?

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

En een 16MB minimal specs VGA card ?

[ Voor 5% gewijzigd door weeraanmelden op 16-10-2007 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 20:28

Spacecowboy

XBL: Biggmans

weeraanmelden schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 17:41:
En een 16MB minimal specs VGA card ?
saphire x1950 nogwat met 256mb aan boord. Should do the trick...

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hé mensen vraagje over de koppeling van iTunes met iPod... ik vroeg me af of het op de één of andere manier mogelijk is om mapjes aan te maken en deze structuur op je iPod over te brengen...

Je kan namelijk in iTunes een map aanmaken, (wat ik altijd doe in verband met orde en overzicht)
Bijv de map: "Cabaret" met daarin dan weer playlists als "Theo Maassen, Freek de Jonge en Youp van 't Hek"

Is het mogelijk om deze zelfde structuur over te brengen naar je iPod? dus met mapje en al? ikzelf heb nog een 3e Gen iPod maar koop zeer snel de nieuwe Classic denk ik....mapjes met daarin playlists zou voor mij ideaal zijn... is dit op een bepaalde manier te realiseren denken jullie?

Thanks alvast,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Laatst online: 07-09 07:45

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Wat ik begrijp is dat je mappen wil en daarin nog afspeellijsten ? Dat is naar mijn weten niet mogelijk. Wel is het mpgelijk om van fysieke mappen in Windows afspeellijsten te maken. Je hebt op die manier voor elke map een afspeellijst. Het scriptje dat je hiervoor moet uitvoeren staat een paar posts terug in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik bedoelde inderdaad mappen met daarin afspeellijsten, ik heb nu namelijk bijna 50 afspeellijsten, en als ik ze in mappen zou onderverdelen scheelt dat een hoop gescroll en wordt de boel een stuk overzichtelijker....maar inderdaad, dit lijkt niet te kunnen met iPods, een beetje jammer, hopelijk houden ze daar rekening mee in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen.

Ik heb de vraag meerdere malen (deel1) voorbij zien komen van andere mensen, maar geen antwoord gezien.

Ook ik heb het volgende probleem nadat ik itunes opnieuw wilde (moest) installeren:

GEARAspiwd-voorziening moet verwijderd worden.

Maar dat wil niet lukken.
Ergens anders heb ik wel een topic gezien waarbij het register fiks bewerkt moest worden, maar dit gaat me net iets te ver.
Het lijkt me sterk dat voor zo'n 'gebruikersvriendelijk' product er geen simpelere oplossing is.

Help me aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kethij
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-12-2021
Na de jailbreak en het installeren van de iphone apps krijg ik de ipod touch niet meer gelinkt met itunes krijg de melding: De vereiste software voor communicatie met de iphone is niet juist geinstalleerd.

Iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:20
ik post dit nu wel in het goede topic :)

ik had al antwoord gekregen of je meerdere ipod en touch op een Itunes kan syncen dmv aparte library files, maar hoe gaat dat in zijn werk ?

krijg je bij het opstarten de vraag welke library je gaat bewerken, of detecteert Itunes zelf aan de hand welk apparaat er aangekoppeld wordt ?

ik wil voorkomen dat mijn partner te veel moet rommelen om haar muziek te syncen en het risico loop dat die van mij gewist wordt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 19:55
Ik heb al m'n mp3's in een folder \music\ staan. iTunes ook verteld dat dat de plek ik waar m'n mp3's staan, dus bij installatie vond ie daar al m'n muziek staan. Nu heb ik het allemaal opgeschoont, files gemoved, meer folders aangemaakt en dus kon iTunes niks meer vinden. Dus de hele iTunes library leeggemaakt. Ondertussen begonnen met CD's rippen met iTunes.

Nu heb ik dus in m'n \music\ folder een aantal dingen staan die iTunes wel al in z'n dbase heeft staan, en van alles wat iTunes nog niet in z'n dbase heeft staan.

Hoe kan ik iTunes z'n library helemaal laten refresen? Zodat ie files die hij niet in z'n dbase heeft alsnog gaat toevoegen en dat wat ie al wel heeft niet dubbel gaat toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Nu online
catchingfire schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 15:43:
Ik heb al m'n mp3's in een folder \music\ staan. iTunes ook verteld dat dat de plek ik waar m'n mp3's staan, dus bij installatie vond ie daar al m'n muziek staan. Nu heb ik het allemaal opgeschoont, files gemoved, meer folders aangemaakt en dus kon iTunes niks meer vinden. Dus de hele iTunes library leeggemaakt. Ondertussen begonnen met CD's rippen met iTunes.

Nu heb ik dus in m'n \music\ folder een aantal dingen staan die iTunes wel al in z'n dbase heeft staan, en van alles wat iTunes nog niet in z'n dbase heeft staan.

Hoe kan ik iTunes z'n library helemaal laten refresen? Zodat ie files die hij niet in z'n dbase heeft alsnog gaat toevoegen en dat wat ie al wel heeft niet dubbel gaat toevoegen?
Je kunt gewoon de gehele map selecteren. Als hij nummers tegenkomt die al in de DB staan met dezelfde locatie voegt hij deze niet toe.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 19:55
RobbieB schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 15:53:
Je kunt gewoon de gehele map selecteren. Als hij nummers tegenkomt die al in de DB staan met dezelfde locatie voegt hij deze niet toe.
Ah: Bestand->Bestand aan bibliotheek toevoegen->[naar directory gaan]->[Ctrl-A]->OK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
absrnd schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 15:36:

ik had al antwoord gekregen of je meerdere ipod en touch op een Itunes kan syncen dmv aparte library files, maar hoe gaat dat in zijn werk ?

krijg je bij het opstarten de vraag welke library je gaat bewerken, of detecteert Itunes zelf aan de hand welk apparaat er aangekoppeld wordt ?

ik wil voorkomen dat mijn partner te veel moet rommelen om haar muziek te syncen en het risico loop dat die van mij gewist wordt :?
Er is standaard 1 bibliotheek. Wanneer je iTunes normaal opent, krijg je deze bibliotheek. Als je iTunes opent met shift ingedrukt, kun je kiezen welke je wil openen. Ik zou eigenlijk niet weten wat er gebeurt als je een apparaat koppelt aan een bibliotheek met welke hij niet gesynchroniseerd is, maar ik verwacht dat hij dan zegt dat de iPod/iPhone bij een andere iTunesbibliotheek hoort en of je het apparaat helemaal leeg wil halen en met de huidige bibliotheek wil vullen, of niet. Maar dat zul je even moeten proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fugitive2008
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-09 19:16
Wanneer ik meerdere bestanden van hetzelfde album slecteer en zeg dat het een verzameling is mist hij af en toe toch een paar bestanden. Weet iemand hoe dit te omzeilen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Let er op dat je album-artist leeg is. Die wil nog wel eens voor problemen zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fugitive2008
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-09 19:16
ScottB schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 11:28:
Let er op dat je album-artist leeg is. Die wil nog wel eens voor problemen zorgen.
Nee dat wil niet helpen. Wel moet ik erbij zeggen dat de album namen verschillen, de naam is hetzelfde maar soms zijn delen in hoofdletters weergegeven of alles in kleine letters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Dan zou ik dat eens allemaal hetzelfde maken. Ik weet niet óf het werkt, maar je kunt het proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
absrnd schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 15:36:

ik quote mezelf even om hier ook een oplossing aan te geven :)

ik ben even de Apple store binnen gelopen in Rott. centrum, en we hebben geprobeerd om een 2e ipod op Itunes aan te sluiten, maar dit zal toch met sync problemen geven, hij raadde mij aan om een Ipod die niet veel ge-synced zal worden die handmatig te syncen.
dwz, de auto sync voor die Ipod uit te zetten en zelf de files er naar toe te slepen.

dit zal (voorlopig) de enigste oplossing zijn :?, en daar kan ik wel mee leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Daedalus schreef op woensdag 19 september 2007 @ 16:03:
[...]
Ja, ga naar Preferences > Parental > Restrict Explicit Content :P

Het is onderdeel van de metadata en aangezien de in de ITS gekochte nummers beveiligd zijn, is het niet te veranderen. Tenzij je natuurlijk de beveiliging er op de een of andere manier van afhaalt, maar dat gaan we hier niet bespreken.
Ondertussen heb ik een manier gevonden (of eigenlijk, ontdekt hoe het mogelijk is, want het is echt te simpel) waarop je de explicit-tag niet meer laat zien (hij is er nog wel, maar iTunes laat hem niet zien): Ga simpelweg naar Bewerken -> Voorkeuren en zet 'Beoordelingen in bibliotheek tonen' uit, that's it :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Ik gebruik al sinds de komst van de iPod mini iTunes. Echt een geweldig programma naar mijn mening omdat je de library zo overzichtelijk ziet :)
Muziek netjes geordent e.d.
Nu een half jaar op Vista aan het draaien en ik heb natuurlijk een flinke performance drop gehad, hier valt mee te leven. Waar ik me wel aan stoor is dat hij vaak met een zwart scherm op start? Meer mensen hier last van?

Weet iemand trouwens ook een tool om automatisch lyrics en/of album art toe te voegen? Het liefst zie ik bij al m'n songs lyrics staan namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik in iTunes sorteer op albums, dan worden van maar een paar albums de tracks niet in de juiste volgorde aangegeven en zie ik bij een dubbel cd eerst cd 2 verschijnen daarna pas cd 1. Alle track nrs en totaal tracknrs zijn ingevuld. Dit geldt ook voor de schijven.

Sorteren op album artiest gaat wel weer goed.

Maar zodra ik sync met mijn iPod staat e.e.a. weer door elkaar. :?

Heeft iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
absrnd schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 16:04:
[...]

ik quote mezelf even om hier ook een oplossing aan te geven :)

ik ben even de Apple store binnen gelopen in Rott. centrum, en we hebben geprobeerd om een 2e ipod op Itunes aan te sluiten, maar dit zal toch met sync problemen geven, hij raadde mij aan om een Ipod die niet veel ge-synced zal worden die handmatig te syncen.
dwz, de auto sync voor die Ipod uit te zetten en zelf de files er naar toe te slepen.

dit zal (voorlopig) de enigste oplossing zijn :?, en daar kan ik wel mee leven.
Je kunt toch toch ook gewoon voor beide iPods een aparte playlist maken en enkel die synchroniseren met de gewenste iPod..?

Dus een playlist "iPod 1" en een playlist "iPod 2" en daar de nummers in- en uitslepen die je op die iPod wilt. Volgens mij moet dat gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 12:40:
Als ik in iTunes sorteer op albums, dan worden van maar een paar albums de tracks niet in de juiste volgorde aangegeven en zie ik bij een dubbel cd eerst cd 2 verschijnen daarna pas cd 1. Alle track nrs en totaal tracknrs zijn ingevuld. Dit geldt ook voor de schijven.

Sorteren op album artiest gaat wel weer goed.

Maar zodra ik sync met mijn iPod staat e.e.a. weer door elkaar. :?

Heeft iemand een oplossing?
De album-artist-tag gooit bij zulk soort situaties nog weleens roet in het eten. Je kunt eens proberen om die bij iedereen hetzelfde te houden.
MrAcid schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 12:47:
[...]

Je kunt toch toch ook gewoon voor beide iPods een aparte playlist maken en enkel die synchroniseren met de gewenste iPod..?

Dus een playlist "iPod 1" en een playlist "iPod 2" en daar de nummers in- en uitslepen die je op die iPod wilt. Volgens mij moet dat gewoon werken.
Nadeel daarvan is dat je geen afspeellijsten op je iPod kunt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ScottB schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 12:57:
[...]

De album-artist-tag gooit bij zulk soort situaties nog weleens roet in het eten. Je kunt eens proberen om die bij iedereen hetzelfde te houden.
Opgelost. Case closed :*)

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Wie kan mij vertellen hoe ik aan iTunes duidelijk kan maken dat een x aantal nummers toch echt tot hetzelfde album behoren?

Ik heb zoals apple suggereert de album artist en albumnaam al voor alle nummers hetzelfde gemaakt, alsmede een vinkje gezet bij 'Compilation', maar nog steeds zie ik alle nummers los in de coverflow verschijnen. Het enige wat nu bij alle nummers nog verschillend is, is de 'Artist', maar dat wil ik natuurlijk wel graag zo houden.

Het lijkt zo simpel, maar ik krijg het toch echt niet voor elkaar :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoefff schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 23:02:
Wie kan mij vertellen hoe ik aan iTunes duidelijk kan maken dat een x aantal nummers toch echt tot hetzelfde album behoren?

Ik heb zoals apple suggereert de album artist en albumnaam al voor alle nummers hetzelfde gemaakt, alsmede een vinkje gezet bij 'Compilation', maar nog steeds zie ik alle nummers los in de coverflow verschijnen. Het enige wat nu bij alle nummers nog verschillend is, is de 'Artist', maar dat wil ik natuurlijk wel graag zo houden.

Het lijkt zo simpel, maar ik krijg het toch echt niet voor elkaar :X
Die tracks even leegmaken qua idTag (album), en dan opnieuw info van tag toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

verkeerd topic...

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2007 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 23:22:
[...]

Die tracks even leegmaken qua idTag (album), en dan opnieuw info van tag toevoegen.
Helaas, dat bied geen oplossing. Album en album-artist fields beide leeggemaakt en weer gevuld, geen resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Om wat voor album gaat het, een compilatie-album of een album van één artiest ?

Bij een compilatie moet je titel en artiest gewoon invullen, album-artist leeg en compilatie aanzetten. Bij een album van één artiest (maar met nummers waar ook andere artiesten aan mee hebben gedaan) titel en artiest ook gewoon invullen, album-artist doe je bij alle nummers van het album hetzelfde en compilatie kan uit. Dan zou het moeten werken.

Werkt het nou niet, dan kun je nog kijken naar de groepering en de sortering, maar ik denk niet dat die veel invloed gaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Iemand die weet hoe ik, vóór ik m'n iPod aankoppel, in kan stellen dat ik m'n iPod handmatig wil synchroniseren en niet meer automatisch (zoals hij nu staat) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemde Albumsortering:
In iTunes staat een playlist genaamd Hitzone, in deze playlist staan twee albums, volledig juist getagd. Nu is het zo dat als ik sorteer (in albumweergave) op albums ik netjes alle nummers bij de juiste albums krijg (Zie 1.1). Maar sorteer ik op bijv. artiest, dan wordt er een grote lijst gemaakt met her en der een paar nummers (Zie 1.2). Als er maar 1 album in de playlist staat is het overigens niet het geval en blijven alle nummers netjes bij het betreffende album staan, hoe je ze ook sorteerd (Zie 1.3).

Screenshots: 1.1 & 1.2 & 1.3
Afbeeldingslocatie: http://img142.imageshack.us/img142/5453/afbeeldingituneslv6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img510.imageshack.us/img510/8560/afbeeldingitunes2ta5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img49.imageshack.us/img49/869/afbeeldingitunes3mx7.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2007 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Laatst online: 07:59
Dit is vrij logisch, aangezien hij op artiest sorteert, de artiesten staan niet op hetzelfde album, maar op verschillende. Dus geeft hij ook verschillende weer.

Dus als Britney Spears op Hitzone 31 staat en de opvolgende Christina Aguilera is op Hitzone 33 en daarna Depeche Mode op Hitzone 31 -> dan krijg je album art van 31 - 33 - 31 maar wel gesorteerd op artist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
dit zal wel van de mods een gemodificeerde post worden..

maar hoe kan je omzeilen in de Itunes store om toch in de US store films en series te kopen, zelfs als je via Paypal betaald herkent het systeem (dank je Paypal Ned !) dat het toch niet kan.

zelfs series die al jaren geleden op TV in Ned waren zijn toch niet te koop via Itunes Ned ??!! :(

want laten we eerlijk zijn, dit vraagt om illegale downloads !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gift certificate kopen, redeemen en een nieuwe account aanmaken voor de us store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Er werd ook bij het aankondigen van iTunes 7 gezegd dat er begin 2007 films gedownload konden worden vanuit Europa, maar onderhand is het al begin 2008 en het kan nog steeds niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
heeft iemand een direct e-mail adress om contact te leggen met Apple nederland om te vragen hoe het er mee staat, en waarom het er niet is ?

je kan me prive mailen, om het niet op het board te gooien :)
xenoweb @ gmail.com (zonder spaties)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

Mijn iTunes bewerkingsscript is eindelijk af! Ik had het probleem dat mijn muziek in een heleboel directories zat weggestopt. Ik had behoefte aan een script dat voor iedere directory een playlist maakt. Het werkt als volgt. Sla het script op als bijvoorbeeld itunesscript en voer het uit met de regel:

./itunesscript /Users/gebruikers/Music/bepaaldemap

Het is belangrijk dat onder de "bepaaldemap" in de voorbeeld alle directories staan. Als zich daar dus 50 directories bevinden maakt het script 50 playlisten aan onder itunes. Verder koppelt het script iedere mp3 die in een directory bevindt aan een playlist.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
#!/bin/bash
WORKDIR="$1"
IFS=$'\n'

cd $WORKDIR

for directory in $(ls -d * | grep -v ".mp3");
do
    echo
    echo $directory
    osascript -e "tell application \"iTunes\" to make new user playlist with properties {name:\"$directory\", shuffle:false, song repeat:none}"
    for file in `find "$WORKDIR/$directory/" -iname "*.mp3" | sort`
    do
    echo $file | sed 's|//|:|g'
    ITUNESFILE=`echo $file | sed 's|//|:|g;s|/|:|g'`
    osascript -e "tell application \"iTunes\" to add file \"$ITUNESFILE\" to playlist \"$directory\""
    done
done
echo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:19

Sport_Life

Solvitur ambulando

Zou je het voor de noob wat makkelijker uit kunnen leggen? :P Welke extensie heet dat bestandje?

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Laatst online: 07:59
Zou iemand mij kunnen uitleggen hoe je Cd's die uit 1 track bestaan kan laten afspelen in iTunes.

(Het zijn 15 tracks die totaal gemixed zijn, dus die wil ik totaal horen zonder geen geshuffel en dergelijke. Ook zonder onderbreeking. Ik heb nog wel bin en cue files maar dat werkt helemaal niet met iTunes.)

Verder werkt het prima, Coverflow gaat prima en het sorteren vind ik steeds handiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskoenraadt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 20:56

renskoenraadt

Like No Other

Heeft iemand enig idee hoe je een album-illustratie weer kunt verwijderen? Ik heb het geprobeerd op de volgende manier: rechter mousebutton -> info tonen -> illustratie -> daar het plaatje verwijderd. Echter helpt dit helemaal niks. Ik heb dus ook maar de illustratie die ik gedownd had in de map pictures verwijderd, maar dit maakt ook niets uit.

Het vervelende is echter dat dit een 5cd box is, bij 4 van de cd's had ik em wel, maar heb ik em kunnen verwijderen en heb ik geen albumillustratie meer (relaxed, was toch verkeerd), alleen bij de laatste houd ik em dus wel, wat ik erg vervelend vind (ziet er echt niet uit in full-screen modus). Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

p.s. het gaat hier om de Ultimate DJ Top100, welke dus niet bekend is in de Itunes Music Store, en waar dus ook geen album-illustraties in op te halen zijn :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zal ongetwijfeld wel supervaak besproken zijn, maar kon het niet vinden.
Ik heb mijn ipod touch ingedeeld en mijn pc is gecrashed. Wel een export gemaakt, maar ben bang dat ik toch muziek ga kwijtraken.

kan ik ook op een of andere manier een dump maken van al mijn muziek en video's/fotoos die ik NU nog op de touch heb staan zodat Itunes hier een speellijst van kan maken.
Ik wil dus liever niet alles kwijtraken als ik ga syncen.

Hoop dat ik duidelijk ben geweest!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via Itunes heb ik de albumillustraties gedownload. Dit werkt super. Nu heb ik alleen bij sommige albums 3x precies dezelfde coverflow. Hoe kan ik er voor zorgen dat 1 album ook maar 1 cover laat zien en dus niet 3x dezelfde??

Laat maar zitten heb het al gevonden!!!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2007 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Even een vraagje waarvan ik niet direct het antwoord kan vinden. Wat is nu de beste codec om cd's te importeren in iTunes (los van wav). Ik kan dus kiezen uit MP3, AAC, AIFF en Apple Lossless.

Is er een 'beste' of zijn er per situatie betere oplossingen? Nu mag een cd van mij best een 2a300 mb innemen dus ruimte is het probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Ik ben nu net een week Mac gebruiker. Heb iTunes nu al een beetje door, maar heb toch nog even een paar vraagjes voordat ik mijn 82gb mp3 collectie door iTunes ga laten beheren.

1. Ik weet dat er 2 manieren zijn, je laat of al je mp3's importeren in de iTunes map of je laat ze staan op de orginele locatie. Ik kan eigenlijk niet echt kiezen wat het beste is. Alles in de iTunes map zelf gooien is wel makkelijk maar de directory structure heb ik niet meer in de hand. Als ik het extern laat staan is het straks moeilijker om alles op een andere pc hetzelfde te krijgen.

2. Stel dat je een nummer delete uit de iTunes library, dan wordt er gevraagd of je hem ook wilt deleten uit de iTunes map (mits je de mp3 geimporteerd hebt). Meestal doe je gewoon ja en gaat het goed. Maar als je er een half jaar mee gewerkt heb KAN het toch zo zijn dat er nummers staan in je iTunes map die helemaal niet in je Library voorkomen (binnen iTunes zelf dus). De vraag is hoe krijg je die zwervende mp3's er dan tussenuit gevist??

3. Ik heb altijd mijn mp3's en albums in aparte dirs bewaard op de harde schijf: bv de volgende mappen:
Nederlandse Albums
Trance Albums
R&B Albums
Losse Nummers

In deze mappen heb ik dan subdirs met alle albums. Als ik in Winamp dan alleen R&B en Trance wil luisteren sleep ik die 2 dirs in Winamp en klaar. Nu weet ik dat ik bij iTunes dan moet werken met playlists, die kun je in principe heel simpel aanmaken. Maar hoe zorg ik er nou voor dat alle Nederlandse Albums ook echt in die playlist voorkomen. Handmatig erbij zetten elke keer kan natuurlijk, maar op een gegeven moment is het ook niet meer 100% synchroon.

Zo dat was mijn verhaaltje :) hopelijk heeft iemand goede tips hoe ik het beste alles in iTunes kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer1009
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-09 18:29
hoi, ik ben hier net nieuw want ik heb een vraagje over itunes;) hoe kan je een GRATIS itunes account aanmaken (om alleen podcasts mee te downloade) ik ben nog geen 18 dus click and buy werkt ook nog niet

Vanaf hier gaan we verder. MyFocus.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Laatst online: 11-09 21:37
Hallo. Ik ben momenteel bezig onze gehele CD collectie te rippen met EAC. Idee is van een centrale fileserver te hebben met onze volledige collectie op. Op de fileserver draait Windows Media Player zodat de cd library al kan geshared worden met WMP aware clients zoals onze PS3.
Mijn vrouw heeft echter een iPod met (voorlopig) de iTunes library op haar laptop. Probleem is echter dat haar laptop slechts 20G heeft, terwijl het een 60G iPod is. Mijn idee is nu om de cd library via iTunes op haar iPod te krijgen. Daarbij zit ik met twee vragen :
1. Hoe kan ik gemakkelijkst die cd collectie op haar iPod krijgen ?
2. Hoe krijg ik de standaard WMP cover art (folder.jpg) op haar iPod ?
Voor 1 heb ik al een oplossing. De fileserver is gewoon een Samba share en is reeds gemount op haar laptop. Ik kan nu via 'Map toevoegen aan bibliotheek...' één CD, alle CDs van één artiest, of gewoon ALLE cds importeren in iTunes. Heb gemerkt dat de MP3s niet gecopieerd worden, dus zo kan ze alvast alle CDs (die ze wil) uit onze online collectie toevoegen in iTunes zonder diskspace op te offeren op haar laptop. Er is echter één groot nadeel: die fameuze scan voor gapless playback. Zelfs met het importeren van 1 enkele CD is iTunes al gedurende enkele minuten totaal niet responsief. Ik durf er al niet aan te denken hoe lang het gaat duren eens de volledige collectie (800+ CDs) online staat. Ik vraag me dan ook af of er geen alternatieven zijn. Bovendien is een ander nadeel dat wanneer ik een nieuwe CD geript heb, die niet vanzelf in iTunes komt en ik dus opnieuw manueel die map moet importeren. Kan dat automatisch ?
Voor 2 heb ik nog helemaal geen oplossing gevonden. Zou nochtans handig zijn voor Coverflow die nu enkel flow is en geen cover ;).
Alle tips welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Bigg Balls schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 13:50:
Even een vraagje waarvan ik niet direct het antwoord kan vinden. Wat is nu de beste codec om cd's te importeren in iTunes (los van wav). Ik kan dus kiezen uit MP3, AAC, AIFF en Apple Lossless.
Is er een 'beste' of zijn er per situatie betere oplossingen? Nu mag een cd van mij best een 2a300 mb innemen dus ruimte is het probleem niet.
Aangezien size blijkbaar geen probleem is, zou ik gewoon voor Lossless gaan. Enig nadeel is dat dit een Apple only formaat is en je daardoor ook beperkter bent in wat je met je Library kunt doen.
Ben zelf ook volledige collectie aan het rippen en na lang twijfelen en een paar keer van idee te veranderen ben ik nu uiteindelijk gewoon voor MP3 van hoge kwaliteit gegaan. Voordeel is dat én Apple (iTunes), én Windows (Media Player) en eigenlijk zowat alle media-player devices allemaal probleemloos overweg kunnen met MP3. Zeker als je later bvb ook een hardware player wil kopen (bvb Squeezebox, Sonos, enz...) is het wel zo handig van nu al een formaat te kiezen dat ze allemaal aan kunnen. Jammer genoeg bestaat er (bij mijn weten) geen lossless formaat dat overal werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Twixie schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 18:18:
[...]

Aangezien size blijkbaar geen probleem is, zou ik gewoon voor Lossless gaan. Enig nadeel is dat dit een Apple only formaat is en je daardoor ook beperkter bent in wat je met je Library kunt doen.
Ben zelf ook volledige collectie aan het rippen en na lang twijfelen en een paar keer van idee te veranderen ben ik nu uiteindelijk gewoon voor MP3 van hoge kwaliteit gegaan. Voordeel is dat én Apple (iTunes), én Windows (Media Player) en eigenlijk zowat alle media-player devices allemaal probleemloos overweg kunnen met MP3. Zeker als je later bvb ook een hardware player wil kopen (bvb Squeezebox, Sonos, enz...) is het wel zo handig van nu al een formaat te kiezen dat ze allemaal aan kunnen. Jammer genoeg bestaat er (bij mijn weten) geen lossless formaat dat overal werkt.
Bedankt voor de info. Ik moet maar eens goed over de voor en nadelen nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Laatst online: 07:43
Ik heb sinds kort itunes geinstalleerd, maar tijdens het afspelen loop ik tegen een vervelend probleem aan.
Als ik een ander venster naar vooren haal of bijvoorbeeld firefox open (zelfs als ik een nieuw tabblad open), blijft elke keer de muziek even hangen, alsof er te weinig cpu kracht voor is. Zelfs als ik van nummer wissel blijft itunes even hangen. Dit gebeurd ook in de minispeler modus.

Dit is natuurlijk niet leuk muziek luisteren, maar is dit op te lossen?

Mijn systeem moet toch goed genoeg zijn: audigy 2, P4 2.4ghz, 1024mbram. Verder draaien er ook geen cpu vretende processen. Ik draai nu met foobar en dat gaat zonder de haperingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vandaag maak ik ook gebruik van iTunes.
Ik heb als betalingsmogelijkheid Click&Buy ingevoerd en daarbij aangegeven dat ik wil betalen via iDeal.

Vandaag heb ik ook een album aangeschaft, maar ik kreeg geen standaard iDeal invulformulier. Wie weet wanneer de betaling wordt verwerkt? Bij iDeal is dat normaalgesproken gelijk, maar via internetbankieren kon ik niets vinden.

ps. het album is al wel gedownload via de iTunes store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

@ McLaren_fan:

Volgens mij wordt het dan automatisch, via Click&Buy afgeschreven van je rekening via iDeal. Het kan zijn dat je je die rekening nog moet betalen dan (via Click&Buy). Je moet hiervoor inloggen bij Click & Buy en even kijken of daar een debet of een credit staat.

Overigens kan het ook zijn dat het even duurt voordat het daadwerkelijk van je rekening afgeschreven is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, thanks

Ik heb ff op de site van Click&Buy gekeken en daar staat idd een openstaande factuur.
Moet ik deze nu zelf betalen (via iDeal)

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2007 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Ja, die moet je nu zelf betalen idd, via iDeal. Maar je kan ook crediet storten op je C&B account om zo achterstallige betalingen te voorkomen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Twixie schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 18:13:
2. Hoe krijg ik de standaard WMP cover art (folder.jpg) op haar iPod ?
Ik heb alvast toevallig al 1 manier gevonden. Bij WMP kun je bij een CD zonder hoesje de cover art pasten. Wanneer ik dat deed en vervolgens die CD toevoegde in iTunes, bleek daar plots de cover art mee te verschijnen. Nu blijkt dat wanneer je op die manier cover art toevoegt in WMP dat hij die cover art embedt in de MP3 files. Als je vervolgens een MP3 met embedded art importeert in iTunes, dan neemt iTunes gewoon die cover art over.
Enig serieus nadeel van deze manier van werken is dat het toevoegen van cover art op die manier in WMP enorm traag is. Per CD is WMP al snel een paar minuten bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 22:19

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

'pasten' kan ook in iTunes zelf:
in iTunes: nummers in album selecteren > toon info > plaatje slepen naar 'illustratieveld'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

renskoenraadt schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 19:14:
Heeft iemand enig idee hoe je een album-illustratie weer kunt verwijderen? Ik heb het geprobeerd op de volgende manier: rechter mousebutton -> info tonen -> illustratie -> daar het plaatje verwijderd. Echter helpt dit helemaal niks. Ik heb dus ook maar de illustratie die ik gedownd had in de map pictures verwijderd, maar dit maakt ook niets uit.

Het vervelende is echter dat dit een 5cd box is, bij 4 van de cd's had ik em wel, maar heb ik em kunnen verwijderen en heb ik geen albumillustratie meer (relaxed, was toch verkeerd), alleen bij de laatste houd ik em dus wel, wat ik erg vervelend vind (ziet er echt niet uit in full-screen modus). Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

p.s. het gaat hier om de Ultimate DJ Top100, welke dus niet bekend is in de Itunes Music Store, en waar dus ook geen album-illustraties in op te halen zijn :S
Heb je het eerste wel bij elk nummer/track gedaan?
Als automatisch ophalen van illustratie niet werkt.. kun je ook met google plaatje opzoeken en toevoegen zoals ik in mijn bovenstaande post beschreef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand een idee hoe je muziek van de ipod touch terugzet in itunes (of op de harde schijf)?? pc is gecrashed en geen back van Itunes gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

oa met Yamipod...
http://www.yamipod.com/

[ Voor 50% gewijzigd door kaassouffle op 04-11-2007 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephaniah
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-03 21:41
Ik heb op m'n iMac twee gebruikers en wil dat dat beide gebruikers dezelfde iTunes bibliotheek gebruiken omdat het zonde is van je kostbare hardeschijfruimte om alles dubbel erop te zetten. Nou kun je de bibliotheek wel delen maar dan moet de hoofdgebruiker wel ingelogd zijn en dan kun je geen albumcovers bekijken. Kan dit ook anders?
Zou ik de bibliotheek kunnen verplaatsen naar een plek op de HD waar beide gebruikers bij kunnen?
Het verplaatsen van de bibliotheek kan als volgt:
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=301748

Edit: Info toegevoegd.

[ Voor 7% gewijzigd door Zephaniah op 05-11-2007 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ipod Photo Cache en video's die op pc staan voor ipod, die ook in itunes zitten, moeten die echt ook op de pc blijven staan? als ik dat zou kunnen verwijderen zou weer een aantal +- 20GB schelen van mijn hardeschijfruimte.? heb het idee, dat als je het verwijderd van je pc, het ook uit itunes gaat, en bij synchronisatie van je ipod deze bestanden verdwijnen, of is dit niet het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeldude
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-09-2024
Vraagje:

Is het mogelijk om de "lege sterren" nummers uit de "My top rated" smart playlist te halen??
Nu staan er hele albums in waarvan ik bijvoorbeeld een nummer vier sterren heb gegeven waardoor het hele album vier "lege sterren" krijg, maar ik wil alleen de nummers zien waar ik zelf de sterren heb toegevoegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tot nu toe heb ik die mogelijkheid nog niet gezien.

Staan in de "my top rated" playlist alle albums met een rating van 4+ sterren?

In dat geval zou je bepaalde songs van hetzelfde album een lagere rating geven zodat het gemiddelde lager uitkomt en het album dus niet in die playlist terecht komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeldude
Verwijderd schreef op maandag 05 november 2007 @ 20:52:
Tot nu toe heb ik die mogelijkheid nog niet gezien.

Staan in de "my top rated" playlist alle albums met een rating van 4+ sterren?

In dat geval zou je bepaalde songs van hetzelfde album een lagere rating geven zodat het gemiddelde lager uitkomt en het album dus niet in die playlist terecht komt.
alle nummers van 3+ staan er in.

Kan een oplossing zijn, maar vind het niet DE oplossing om eerlijk te zijn. Dat zou betekenen dat ik als nog al mn nummer kan gaan zitten raten. En met 4000+ nummers zit ik daar nou niet echt op te wachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Civic519 schreef op maandag 05 november 2007 @ 20:58:
[...]

alle nummers van 3+ staan er in.

Kan een oplossing zijn, maar vind het niet DE oplossing om eerlijk te zijn. Dat zou betekenen dat ik als nog al mn nummer kan gaan zitten raten. En met 4000+ nummers zit ik daar nou niet echt op te wachten ;)
Je kunt toch een playlist maken met de conditie "rating is 3+ stars"? Dan pakt hij alleen songs met een rating van 3+ stars en niet de album rating.

Je hebt nl. album rating en rating (voor songs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Laatst online: 14-01-2023
Standaard pakt hij al "Rating" en niet "Album rating", en dan laat hij alsnog de rest van het album zien ipv enkel de nummers met de 'volle' sterren. Ben hier zelf ook nooit echt uitgekomen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09-2019
Ben ik nou de 1e als ik zeg dat iTunes 7.5 is uitgekomen?? _/-\o_

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
whitehouse schreef op maandag 05 november 2007 @ 21:27:
Ben ik nou de 1e als ik zeg dat iTunes 7.5 is uitgekomen?? _/-\o_
Het was gepland...maar is het er al? :)

Downloading...

[ Voor 5% gewijzigd door THE_BASE op 05-11-2007 21:35 ]

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeldude
Serenity schreef op maandag 05 november 2007 @ 21:11:
Standaard pakt hij al "Rating" en niet "Album rating", en dan laat hij alsnog de rest van het album zien ipv enkel de nummers met de 'volle' sterren. Ben hier zelf ook nooit echt uitgekomen ;(
Klopt, net even een smart playlist gemaakt, en hij zet ze er gewoon weer tussen idd ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Verwijderd schreef op maandag 05 november 2007 @ 19:41:
Ipod Photo Cache en video's die op pc staan voor ipod, die ook in itunes zitten, moeten die echt ook op de pc blijven staan? als ik dat zou kunnen verwijderen zou weer een aantal +- 20GB schelen van mijn hardeschijfruimte.? heb het idee, dat als je het verwijderd van je pc, het ook uit itunes gaat, en bij synchronisatie van je ipod deze bestanden verdwijnen, of is dit niet het geval?
iPod Photo Cache kan je naar mijn weten gewoon verwijderen, aangezien dat een map is met dezelfde foto's die je al hebt, alleen dan speciaal voor de Touch. Je ziet ook in het begin van de synchronisatie dat ie bezig is met het optimaliseren van de foto's voor de Touch.
Die video's kan je niet verwijderen, want dan heb je niets meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4ke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-10-2017
@ Civic519: Vreemd dat bij je eigen gemaakte playlist ook problemen blijft geven. Neem aan dat je iets hebt gedaan (zoals AV123 ook al aangaf) zoals dit;

Afbeeldingslocatie: http://www.robertvenema.nl/tmp/pics/got/screenshots/itunes-smart-playlist-highest-rated-tn.jpg
Slimme afspeellijst met 'highest rated' muziek

Bij mij zie ik dus enkel nummers met 3 of meer volle sterren.

En volgens mij schijnt de album rating ook afhankelijk te zijn (zolang je deze niet zelf hebt aangegeven) van hoe je de nummers van een album hebt beoordeeld. Geef je veel nummers van dezelfde album een hoge waardering dan zal de album rating ook hoger liggen dan een album waarvan veel nummers een lage waardering hebben gekregen.

Gebruik je misschien een tooltje, bijvoorbeeld AutoRate?

I USE CAPS LOCK BECAUSE I WILL BECOME NOTICED, POPULAR, AND GOOD IN BED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik volg iTunes niet zoveel, maar vraagje:
Hebben ze nu al in iTunes ingebouwd dat je in fullscreen coverflow ook afzonderlijke liedjes kan kiezen? :)
(Als het even kan door het 'omdraaien' van de covers á la iPhone).

Dat is echt het enige wat me nu tegenhoudt voor iTunes :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-07 01:10
anandus schreef op maandag 05 november 2007 @ 22:58:
Ik volg iTunes niet zoveel, maar vraagje:
Hebben ze nu al in iTunes ingebouwd dat je in fullscreen coverflow ook afzonderlijke liedjes kan kiezen? :)
(Als het even kan door het 'omdraaien' van de covers á la iPhone).

Dat is echt het enige wat me nu tegenhoudt voor iTunes :)
Nee, maar ik vraag me af tot in hoeverre het iets toevoegd.
Macintosh gebruikers hebben daar Frontrow voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
baquelappe schreef op maandag 05 november 2007 @ 23:03:
[...]

Nee, maar ik vraag me af tot in hoeverre het iets toevoegd.
Macintosh gebruikers hebben daar Frontrow voor.
Mijns inziens zou het wel degelijk wat toevoegen. Nu heb je namelijk Front Row, wat prachtig is, maar geen echte coverflow heeft, zoals in iTunes. En iTunes mist weer elementen van Front Row.

Ik heb zelf nog twee vragen over iTunes:

Ik zie vaak in desktopscreenshots dat mensen de album art van het huidig aspelende nummer in een jewel case kunnen laten zien op hun desktop (als een soort van widget). Hoe moet dit?

En dan nog de volgende vraag: kan ik ergens uitzetten dat iTunes automatisch de nummers begint te spelen als ze geimporteerd zijn? Nogal irritant als je veel nummers achter elkaar importeert, dan springt hij steeds naar het laatst geimporteerde nummer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
da_rippah schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 01:26:
[...]

Mijns inziens zou het wel degelijk wat toevoegen. Nu heb je namelijk Front Row, wat prachtig is, maar geen echte coverflow heeft, zoals in iTunes. En iTunes mist weer elementen van Front Row.

Ik heb zelf nog twee vragen over iTunes:

Ik zie vaak in desktopscreenshots dat mensen de album art van het huidig aspelende nummer in een jewel case kunnen laten zien op hun desktop (als een soort van widget). Hoe moet dit?
Dat is inderdaad een widget, genaamd iTunes Companion :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Laatst online: 09:09
Nee, ik denk dat het Coversutra is. Widgets kun je ook niet zonder gedoe op de desktop krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Laatst online: 07:43
Een vraag: Is het ook mogelijk om itunes op een bepaalde map te laten letten, zo dat wanneer ik in deze map een nieuw nummer plaats, deze automatisch in de bibliotheek komt? Ik heb nu namelijk elke keer het probleem dat ik niet zeker weet welke ik er al in had gezet, in itunes, en zo krijg ik veel dubbele nummers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gelukkie schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 11:36:
Een vraag: Is het ook mogelijk om itunes op een bepaalde map te laten letten, zo dat wanneer ik in deze map een nieuw nummer plaats, deze automatisch in de bibliotheek komt? Ik heb nu namelijk elke keer het probleem dat ik niet zeker weet welke ik er al in had gezet, in itunes, en zo krijg ik veel dubbele nummers.
Ja, dat kan via automator. Ik heb dat gedaan zodat mijn gedownloade muziek meteen in mn bibliotheek komt. Open automator en selecteer "Aangepast", scroll naar importeer in iTunes en selecteer de map. Klaar!
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.

App Store heeft een apart topic: [iPhone & iPod touch] App Store Ervaringen & Discussie.