[iPod Touch] Discussies en ervaringen Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 14 Laatste
Acties:
  • 36.750 views sinds 30-01-2008

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-04 23:27
Op het grote Apple-event van 5september heeft Apple de hele reeks iPods vernieuwd. Zo is er ook de iPod Touch bijgekomen :D
Afbeeldingslocatie: http://images.apple.com/euro/ipodtouch/gallery/images/02_large20070905.jpg

Ontwerp
De iPod Touch is een flash-based iPod, wat inhoud dat hij (net als de Nano en Shuffle) geen harde schijf heeft, maar op flash-geheugen werkt. Hierdoor heb je aanzienlijk minder ruimte nodig, en gaat de batterij langer mee.

Qua interface lijkt hij verdacht veel op de iPhone: je gebruikt een 3.5" widescreen multi-touch scherm. Wat inhoud dat hij én breedbeeld én aanraakgevoelig is. Hierdoor kan je makkelijk navigeren en over het hele scherm alles aanwijzen.

Muziek
Muziek navigeren kan op twee manieren. De eerste manier is via de 'old-skool' iPod manier, via een menu (artiesten -> artiestnaam -> albumnaam -> song). De tweede manier is het uit iTunes bekende Coverflow. Hiermee kan je door je albumhoezen bladeren, alsof je door een stapel LP's bladert.

Videos
Door het breedbeeldscherm op de iPod Touch, kan je gemakkelijk films bekijken. Via het menu zijn makkelijk en snel al je video's terug te vinden, waarna je de iPod 90graden draait, waardoor je hem in landscape-formaat voor je hebt. Video's kunnen in widescreen of full-zoom gekeken worden.

Foto's
Synchroniseer al je foto's vanuit iTunes met je iPod, en je kan ze makkelijk bekijken. Bladeren, zoomen, als achtergrond gebruiken of een slideshow; alles kan met de nieuwe uitgebreide featureset. Slideshows kunnen compleet met effecten met 1 druk op de knop gestart worden.

Wi-Fi Web Browser
Misschien wel de meest interessante functie van de hele iPod: draadloos internet (Wi-Fi). de iPod kan een draadloos netwerk oppakken, waarna je gemakkelijk kan surfen op je favoriete sites, wat op kan zoeken op Google, of een filmpje checken op Youtube.

Safari
Door het multi-touchscreen is het navigeren op websites erg gemakkelijk gemaakt. Een normale website kan geopend worden (geen wap meer nodig!), waarna gemakkelijk genavigeert, gezoomt en gelezen kan worden.

YouTube
Door een sterk samenwerkings-verband met Youtube, zit er een speciale Youtube versie op de iPod Touch. Hiermee kan je gemakkelijk video's bekijken, opzoeken en zelfs aan je favorieten toevoegen.

iTunes Wi-Fi Music Store
Met deze nieuwe functie kan je via Wi-Fi je songs op je iPod aanschaffen. Na een keer je account / betaalgegevens ingevoerd te hebben, kan je (mits Wi-Fi aanwezig!) draadloos de iTunes Music Store doorzoeken, beluisteren en indien nodig ook kopen. Als je de song koopt, zal hij automatisch naar de iPod gedownload worden. Eenmaal aan iTunes aangesloten, zullen alle aangekochte tracks ook naar de computer gecopieerd worden.

Kosten en versies
Er zijn 2 varianten:
iPod Touch 8Gb voor €299,-
iPod Touch 16Gb voor €399,-

Specs
Hoogte: 110 mm
Breedte: 61,8 mm
Diepte: 8 mm
Gewicht: 120 gram

Breedbeelddisplay met aanraakscherm ("multi-touch") van 3,5 inch (diagonaal)
Resolutie van 480 x 320 pixels bij 163 pixels per inch
Ondersteuning voor gelijktijdige weergave van meerdere talen en tekensets

Speelduur voor muziek: tot 22 uur bij volledig opgeladen batterij
Speelduur voor video: tot 5 uur bij volledig opgeladen batterij

Afbeeldingslocatie: http://a248.e.akamai.net/7/248/8352/945/store.apple.com/Catalog/regional/emea/touch/img/overview-wifi.png
Afbeeldingslocatie: http://a248.e.akamai.net/7/248/8352/945/store.apple.com/Catalog/regional/emea/touch/img/overview-display.jpg

Apple Store NL
iPod Touch productpagina
Guided Tour

offtopic:
Dit is puur een voorlopige versie, een nette SP komt binnenkort wel! :)

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-03 17:13

dawuss

gadgeteer

Even een rename gedaan:
iPod Touch: de iPod wordt aaibaar -> [iPod Touch] Discussies en ervaringen

Kudo's voor de creativiteit, maar zo is het duidelijker dat hier geen troubleshooting thuis hoort :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Zody
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-04 10:12
dawuss schreef op donderdag 06 september 2007 @ 09:18:
Even een rename gedaan:
iPod Touch: de iPod wordt aaibaar -> [iPod Touch] Discussies en ervaringen

Kudo's voor de creativiteit, maar zo is het duidelijker dat hier geen troubleshooting thuis hoort :)
Het is de slogan die Apple gebruikt in haar store:
http://store.apple.com/Apple/WebObjects/nlstore/

Ik ben erg benieuwd, heb hem gister direct besteld, het is me alleen niet echt duidelijk hoe iCal erin verwerkt is, bij de nieuwe nano kon ik er wel iets over vinden maar het lijkt me dat er bij de touch iets meer functionaliteit in zit... zo niet helaas!

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-04 10:34
Ik zit hier nog met een 4gb iPod Mini 2G, en denk er sterk aan deze te vervangen door een iPodTouch, groot scherm, multitouch en WiFi geven hier wel de doorslag.

[ Voor 5% gewijzigd door Chilly_Willy op 06-09-2007 09:25 ]

Coïtus ergo sum

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:25

YellowCube

Wait...what?

ben wel benieuwd naar meer mogelijkheden van het WiFi gebeuren.
Ik heb nu bijv. Saland Clicker op m'n mobiel waarmee ik via WiFi iTunes aan kan sturen (en zo via een Airport Express muziek kan wisselen op je stereo elders in het huis). Gaat de iPod Touch dergelijke dingen ook ondersteunen?

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-03 17:13

dawuss

gadgeteer

Zody schreef op donderdag 06 september 2007 @ 09:22:
[...]

Het is de slogan die Apple gebruikt in haar store:
http://store.apple.com/Apple/WebObjects/nlstore/

Ik ben erg benieuwd, heb hem gister direct besteld, het is me alleen niet echt duidelijk hoe iCal erin verwerkt is, bij de nieuwe nano kon ik er wel iets over vinden maar het lijkt me dat er bij de touch iets meer functionaliteit in zit... zo niet helaas!
Op zich lijkt me dat niet zo moeilijk. Ze hebben dat tenslotte toch al voor de iPhone moeten ontwikkelen. Als het er niet al in zit, lijkt het me er in ieder geval in te hacken :)

Ik ben zelf wel benieuwd hoe ze dat "now playing" gebeuren bij Starbucks hebben aangepakt. Apple kennende is dat vast één of ander nasty proprietary systeem en kunnen we dat niet zelf ook implementeren. Dom eigenlijk, stel je voor dat je dat in elke kroeg kon ophangen. $$$ voor de iTunes Music Store :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Zody
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-04 10:12
dawuss schreef op donderdag 06 september 2007 @ 09:30:
[...]

Op zich lijkt me dat niet zo moeilijk. Ze hebben dat tenslotte toch al voor de iPhone moeten ontwikkelen. Als het er niet al in zit, lijkt het me er in ieder geval in te hacken :)

Ik ben zelf wel benieuwd hoe ze dat "now playing" gebeuren bij Starbucks hebben aangepakt. Apple kennende is dat vast één of ander nasty proprietary systeem en kunnen we dat niet zelf ook implementeren. Dom eigenlijk, stel je voor dat je dat in elke kroeg kon ophangen. $$$ voor de iTunes Music Store :)
IK vind trouwens dat ze dat niet echt bijster goed aanpakken, eind feb '08 een stuk of 6 steden in amerika? Blijkbaar is het niet zo makkelijk "uit te rollen", denk dat de kroeg in deze toch wel flink moet investeren in hardware voor ze dit kunnen. Tis natuurlijk ook van de gekke dat ze voor 1 ipod (die nogsteeds kan floppen) flink gaan investeren in zulke services. Ik twijfel sowieso of de investering gaat renderen, hoe lang ben je nou in een starbucks? en als de muziek je opvalt staat hij sowieso te hard, en als je hem dan al hoort moet je hem nog leuk vinden. En als klap op de vuurpijl moet je dan ook nog te maken hebben met iemand die muziek bij itunes koopt en niet in de winkel of via de illigale manier.... maar het is leuk dat het kan :D

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Interessant topic. Ben ook voornamelijk geinteresseerd in de mogelijkheid om Airtunes te gebruiken (als die er uberhaupt is) en hoe de eerste hands-on reviews zijn... Leuke tussenstap naar een NL iPhone toe wat mij betreft.

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:51

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Ik heb de 8GB versie besteld maar ik zit een beetje te twijfelen. Voor bijna hetzelfde geld heb je in Amerika een iPhone. 300 euro is bijna 400 dollar namelijk. Zijn er meer mensen die twijfelen?

http://www.xbmcfreak.nl/

Anoniem: 205470

Ik heb hem gisteren gelijk besteld....Waarom? weet ik niet, vind het gewoon een geweldig ding.

Ik kan niet wachten tot ik hem in mijn handen heb, wat ik me wel afvraag is: waar zijn de games gebleven? Niet dat ik vaak games speel, maar die zitten toch ook gewoon op de iphone?

edit: 16gb

Servor schreef op donderdag 06 september 2007 @ 09:45:
Interessant topic. Ben ook voornamelijk geinteresseerd in de mogelijkheid om Airtunes te gebruiken (als die er uberhaupt is) en hoe de eerste hands-on reviews zijn... Leuke tussenstap naar een NL iPhone toe wat mij betreft.
Idd, lijkt me ook wel een mooie functie! ben benieuwd!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:54

KhaZ

Alfa Romeo

Normaal ben ik niet zo'n MP3 speler persoon (heb wel een 20GB iRiver HP-120, gebruik 'm alleen nooit), maar de presentatie op de Apple website doen me toch omslaan: wat is dit een geweldige gadget! Ook het gewicht (120 gram) speelt voor mij een grote rol, de iRiver heeft een echte draaiende hardeschijf erin zitten, gewicht is best hoog daardoor.

Bestellen jullie 'm via de Apple store, of bij een lokale winkel? Via welke weg kan ik 'm zo snel mogelijk in handen krijgen denken jullie?

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

• The CarNagE Man
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-04 09:21

The CarNagE Man

SüperG33K

Hier hem ook gisteren(nacht) besteld... kan niet wachten totdat ik hem in me handen heb...
Zat erg lang te dubben over of een "classic" of de nieuwe iPod Touch... nu dat ie eindelijk bevestigd is was de keus makkelijk...
Vind het opzich wel jammer dat er niet meer schijfruimte inzit... maar denk dat dat in de loop van de jaren wel meer gaat worden...
Ik kan nu al niet wachten op de 6de generatie ipod touch... :P

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-04 15:05
Ik heb ook de 16GB besteld, het worden lange weken hehe.

Hier had uw reclame kunnen staan.

• Servor
  • Niet online
Erhnam schreef op donderdag 06 september 2007 @ 10:00:
Ik heb de 8GB versie besteld maar ik zit een beetje te twijfelen. Voor bijna hetzelfde geld heb je in Amerika een iPhone. 300 euro is bijna 400 dollar namelijk. Zijn er meer mensen die twijfelen?
Uiteraard. Ik verwacht binnen niet al te lange tijd een iPhone 16GB met vernieuwde interface. Wie weet nog wel voor de kerst...? Dan heb je wel een iPod met camera, belfuntionaliteit (een hack zal er dan ook wel zijn), etc.

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-04 17:05

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

* mOrPhie reserveert z'n verjaardagsgeld voor een goed doel :Y)
KhaZ schreef op donderdag 06 september 2007 @ 10:06:
Bestellen jullie 'm via de Apple store, of bij een lokale winkel? Via welke weg kan ik 'm zo snel mogelijk in handen krijgen denken jullie?
Ik wacht even tot hij in de winkel ligt. Er zullen wellicht nog wat acties komen bij MediaMarkt bijvoorbeeld. Ik kan wel even wachten tot de stock ruim genoeg is. :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• pho-real
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-10-2024
Weet iemand of het ook mogelijk is om ical en adresboek met de ipod touch te synchroniseren vanaf een macbook?

• T-Junkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-04-2024

T-Junkie

user brain not connected...

pho-real schreef op donderdag 06 september 2007 @ 10:22:
Weet iemand of het ook mogelijk is om ical en adresboek met de ipod touch te synchroniseren vanaf een macbook?
Dat kan al met de normale iPod, dus ik verwacht niks anders. En op het menu van de Touch zie je duidelijk "contacts" en "Calendar" staan.

[ Voor 11% gewijzigd door T-Junkie op 06-09-2007 11:01 ]

• Kneep
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-01-2024
Ik zit er aan te denken m'n bestelling te annuleren, ze worden toch pas 28 september uitgeleverd...en aangezien 25 september de Apple Expo begint, wacht ik nog maar even of ze dan een datum voor de europese iPhone onthullen...

• deltananie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-03 18:37
Erhnam schreef op donderdag 06 september 2007 @ 10:00:
Ik niet hoor. De prijs van 400 dollar is exclusief btw dat moet er ook nog bij en dan ook nog de voorwaarde van een dure abonnement.

• The CarNagE Man

The CarNagE Man

SüperG33K

Kneep schreef op donderdag 06 september 2007 @ 11:05:
Ik zit er aan te denken m'n bestelling te annuleren, ze worden toch pas 28 september uitgeleverd...en aangezien 25 september de Apple Expo begint, wacht ik nog maar even of ze dan een datum voor de europese iPhone onthullen...
Je kan wachten maar het hoeft niet te zijn dat ie dan geintrodiceerd wordt...
Er is geen enkel woord meer gezegd over de onderhandelingen met de mobieletelefoonproviders...

• mOrPhie

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Zijn er eigenlijk al (semi) hands-on foto's? (semi als in: gedisplayed op het event) Die mooie marketing-plaatjes heb ik nu wel gezien. ;)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• Grbld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-12-2024
Zody schreef op donderdag 06 september 2007 @ 09:42:
[...]

IK vind trouwens dat ze dat niet echt bijster goed aanpakken, eind feb '08 een stuk of 6 steden in amerika? Blijkbaar is het niet zo makkelijk "uit te rollen", denk dat de kroeg in deze toch wel flink moet investeren in hardware voor ze dit kunnen. Tis natuurlijk ook van de gekke dat ze voor 1 ipod (die nogsteeds kan floppen) flink gaan investeren in zulke services. Ik twijfel sowieso of de investering gaat renderen, hoe lang ben je nou in een starbucks?
Wel eens in een Amerikaanse Starbucks geweest? Vrijwel 100% heeft een WiFi hotspot van T-Mobile. De enige aanpassing die mij nodig lijkt is dat de router software die de abonnementen checkt bij eerste aanmelding op het netwerk kijkt wat voor apparaat je hebt, of nog simpeler, gewoon voor alle WiFi devices access naar de iTunes store openhoudt.

• Grbld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-12-2024
mOrPhie schreef op donderdag 06 september 2007 @ 11:50:
Zijn er eigenlijk al (semi) hands-on foto's? (semi als in: gedisplayed op het event) Die mooie marketing-plaatjes heb ik nu wel gezien. ;)
http://www.appleinsider.c..._holiday_ipod_lineup.html

Anoniem: 87302

Ik vind het wel een erg mooi ding maar 880 guldentjes voor een 16 GB versie is wel behoorlijk wat centjes. Misschien toch maar een iPhone voor dat geld met dezelfde (en meer) functionaliteit.

• philipnorth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-04 23:08

philipnorth

Zeg maar Danny

Grbld schreef op donderdag 06 september 2007 @ 11:51:
[...]

Wel eens in een Amerikaanse Starbucks geweest? Vrijwel 100% heeft een WiFi hotspot van T-Mobile. De enige aanpassing die mij nodig lijkt is dat de router software die de abonnementen checkt bij eerste aanmelding op het netwerk kijkt wat voor apparaat je hebt, of nog simpeler, gewoon voor alle WiFi devices access naar de iTunes store openhoudt.
Geldt inderdaad voor (min of meer) alle WiFi devices.
Connect for free.
As long as you have an iPod touch, an iPhone, or a computer with the latest version of iTunes, you get free Wi-Fi access to the iTunes Store and to Starbucks Now Playing content. Stroll into a participating Starbucks and you’re connected automatically. Browse and search the entire iTunes Store from your laptop or millions of songs on the iTunes Wi-Fi Music Store from iPod touch or iPhone. All at the same prices as the regular iTunes Store.
bron: http://www.apple.com/itunes/starbucks/

Vind de Touch er wel erg leuk uitzien. Wellicht een idee voor als ik volgende maand in NY ben :) (kan iig de wifi store bekijken in de starbucks :) )

-Xbox Gamertag: Dbongers

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Schaamteloze repost

Leuk ding, die Touch. :) Mooie interface vooral, maar dat was ook wel nodig, aangezien de concurrentie op dat punt ook flink gesleuteld heeft. Wat ik persoonlijk jammer vind is dat het maar tot 16GB gaat. Een extra SDHC-slot zou niet verkeerd zijn geweest als je veel video wilt kijken op het ding. Met een 3,5" scherm lijkt me dat niet ontdenkbaar. Voor puur audio lijkt me een kleinere iPod geschikter. Ook vind ik het jammer dat de specs onverantwoord zijn gebleven. Meer ondersteunde videocodecs had ik persoonlijk wel fijn gevonden.

Leuke concurrent voor de Cowon iAudio D2. Al is het een beetje appels ( :P ) met peren vergelijken, aangezien ze in maten nogal verschillen.

• Bart Meerdink
  • Laatst online: 13-03 09:08
Een geweldig apparaat, vooral de WiFi in combinatie met Safari, YouTube en de iTunes store, zoveel gratis content at your fingertips. Denk bijv. ook aan podcasts.

Apple hoeft niet bang te zijn dat ze in de toekomst om extra features verlegen zitten gelukkig (GPS, camera, allerlei wireless toepassingen), vandaar dat ze nu zo genereus kunnen zijn.

Daarom voor mij de 8GB versie, mijn eerste iPod!
De €100,- die ik nu bespaar bewaar ik voor een volgende generatie.

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-04 20:33

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Ik doe RoD na, in de hoop dat iemand hier nog andere inzichten op heeft....:
ScottB schreef op donderdag 06 september 2007 @ 01:15:
Ik vind het een superdingetje, voor zover ik dat nu kan beoordelen. Een groot minpunt vind ik echter de opslagruimte. 16GB is voor mijn huidige muziekcollectie genoeg. Echter, er kunnen dan geen video's op en m'n collectie mag ook niet al te veel uitbreiden (wat het in principe wel doet). Ik wil sowieso alles bij me hebben, dus voor nu zou hij OK zijn, maar om hem nou na een paar maanden al te vervangen ;)

Daarnaast probeer ik er ook met een ander beeld naar te kijken. Het is allemaal erg gelikt en het ziet er zeker gaaf uit, maar in hoeverre gebruik ik het nou eigenlijk ? Het filmpje (de tour, die in de TS staat) heb ik gezien, en van veel dingen denk ik 'Woah, tof!', maar tegelijkertijd 'Ga ik dat ooit gebruiken ?'. En om nou 400 euro uit te geven aan functionaliteiten die ik vrij weinig gebruik...
En nog iets wat ik me net bedacht: die 16GB is minder dan 16GB (verschil tussen GiB en GB). Ik heb het even nagerekend en er zou 1,12GB 'verloren' gaan. Er blijft dus nog zo'n 15GB over, wat nog maar nét genoeg is (en eigenlijk te weinig, als ik m'n podcasts er ook op wil hebben)

[ Voor 12% gewijzigd door Scott op 06-09-2007 12:53 ]

Anoniem: 170251

Ik las het net ergens dus dat ie geïntroduceerd is. Dus ik meteen in paniek overal surfen om te kijken hoe duur ie is enzo. Ik vind 299 euro zeker een schappelijke prijs. Maar op het moment heb ik een Zune en die is heilig voor mij, die heb ik al sinds die geïntroduceerd is in Amerika. Maar wat ik raar vind is dat de iPod touch zo weinig GB`s heeft. Want als je films echt erop wilt zetten dan is dat vrij weinig. De iPhone is dus ook al van prijs verlaagd van 499 naar 299, dus die wacht ik ook nog wel af.

• mOrPhie

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-03 13:00

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Servor schreef op donderdag 06 september 2007 @ 10:12:
[...]

Uiteraard. Ik verwacht binnen niet al te lange tijd een iPhone 16GB met vernieuwde interface. Wie weet nog wel voor de kerst...? Dan heb je wel een iPod met camera, belfuntionaliteit (een hack zal er dan ook wel zijn), etc.
Zo, jij kan lekker koffiedik kijken.
Gisteren zijn de nieuwe iPod geintroduceerd.
WHY zouden ze nu alweer met een nieuwe iPhone introduceren.
Ze worden al vermoord ivm de pricecut van 200 dollar.

• mOrPhie

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

weeraanmelden schreef op donderdag 06 september 2007 @ 12:55:

Het is al bekend dat de iPhone 2 eraan zit te komen en dat dat waarschijnlijk het introductiemodel voor Europa gaat worden.

• Servor
  • Niet online
weeraanmelden schreef op donderdag 06 september 2007 @ 12:55:
[...]

Zo, jij kan lekker koffiedik kijken.
Gisteren zijn de nieuwe iPod geintroduceerd.
Ze worden al vermoord ivm de pricecut van 200 dollar.
De pricecut van 200 euro laat JUIST ruimte voor een 16 GB topmodel van 599. :).

Gelukkig, Apple heeft geluisterd naar de kritiek dat 16 GB te weinig was en ze hebben *nu* al een 160 GB versie aangekondigd.

Afbeeldingslocatie: http://img515.imageshack.us/img515/7929/touchthickld4.jpg

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
ScottB schreef op donderdag 06 september 2007 @ 12:27:
Ik doe RoD na, in de hoop dat iemand hier nog andere inzichten op heeft....:

[...]

En nog iets wat ik me net bedacht: die 16GB is minder dan 16GB (verschil tussen GiB en GB). Ik heb het even nagerekend en er zou 1,12GB 'verloren' gaan. Er blijft dus nog zo'n 15GB over, wat nog maar nét genoeg is (en eigenlijk te weinig, als ik m'n podcasts er ook op wil hebben)
Waarschijnlijk zal er nog meer verloren gaan vanwege het OS, op de 'Which iPod' pagina noemen ze namelijk ook 'Up to 1,750 songs,' bij de Touch itt tot de 2000 op de 8GB Nano, dit spreken ze vervolgens wel weer tegen bij 't aantal foto's en video (beide zijn bij de Touch meer), maar 't zou me toch niets verbazen.

Anoniem: 227670

@ David Gilmour: hoop écht dat dit een grapje is, LOL wat een smerig uitziende brooddoos !!

• mOrPhie

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

inZ-, wees gerust, het is een grapje. ;)

• voodooless
  • Laatst online: 30-04 13:34

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik vraag me af wat eigenlijk de mogelijkheden zijn met WiFi in het huisnetwerk? Zijn er bijvoorbeeld mogelijkheden om via WiFI direct dingen van je iTunes lib op de computer af te spelen zonder eerst te Syncen? Andere leuke optie zou zijn: iTunes op je computer bedienen van uit de Touch, als een soort wireless afstandsbediening.. Of what about AirPort Express support :?

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Xilantof
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:52

Xilantof

ik ga lopen tot de zon komt

Ik denk er sterk over er 1 te bestellen.
Gewoon een 8 gb versie. Momenteel red ik me prima met m'n hele oude iPod mini 2G met 6gb geheugen. Ik hoef simpelweg niet altijd ál mijn muziek bij me te hebben. Een selectie van een paar duizend nummers isdan voldoende voor me.

Ben benieuwd naar de exacte mogelijkheden van de kalender en notities. Of je ze ook kunt invoeren en wijzigen bijv. Wellicht dat dat té PDA-achtig is. Ik zou het ideaal vinden, maar verwacht 't niet. Iemand hier wat gegevens over?

Fotonerd

Anoniem: 184456

Kneep schreef op donderdag 06 september 2007 @ 11:05:
ik denk dat dat nu nog wel een paar maandjes duurt, eerst ff wachten tot iedereen een ipod touch heeft en dan de iphone naar nederland :)

• Bart Meerdink
  • Laatst online: 13-03 09:08
De iPhone demo is indedaad ook erg verleidelijk, voor maar €100,- meer (tenminste, als je hem hier al zou kunnen kopen, en zonder abo). Apple is toch echt waar de doorbraken gebeuren.

Andere merken gaan nu hopelijk al die andere dingen die gewoon via WiFi kunnen, zoals gratis voip en chat, spelletjes, 3rd party software en sharing introduceren. Mooie tijden in het verschiet. Geen mooie tijden in het verschiet voor Microsoft overigens, die raken langzaam uit de picture met hun totale gebrek aan vernieuwing...

Poll time!

Poll: 300 euro te besteden: een Classic 80GB of een Touch?
De Classic: zo veel value for money!
De Touch!: cooler dan de Noordpool!
lekker op de bank: 2,4% rente trekken...
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=229509&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

uhhm, classic 60gb bestaat niet

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Ik zou zelf voor een iPod Touch gaan.. echter lijkt het mij verstandiger te wachten op de iPhone.. zelfde functies + meer en maar ietsjes duurder..

• Tristan
  • Laatst online: 11-04 11:36
ik vind de touch een mooi aparaat maar ik wacht geduldig op de europesche iphone.

Anoniem: 49627

Dat ding ziet er prachtig uit alleen de specs vallen me ongelooflijk tegen. 16GB is gewoon te weinig voor mij, ik vind dat echt een misser (dus ongeacht de redenen). En de gebruiksduur van de batterij is gewoon dramatisch; daar red je geen busreisje naar Salou mee. Dus Apple: Jas die multitouch op de iPod classic en Mark is helemaal heppie.

Anoniem: 207627

Shuffle + rente!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-04 20:30
Anoniem: 49627 schreef op donderdag 06 september 2007 @ 15:47:
Dat ding ziet er prachtig uit alleen de specs vallen me ongelooflijk tegen. 16GB is gewoon te weinig voor mij, ik vind dat echt een misser (dus ongeacht de redenen). En de gebruiksduur van de batterij is gewoon dramatisch; daar red je geen busreisje naar Salou mee. Dus Apple: Jas die multitouch op de iPod classic en Mark is helemaal heppie.
22 uur vind je dramatisch? Valt toch wel mee dacht ik zo!

Die ene busreis in het jaar die langer dan 20 uur duurt overleef ik wel :P

Bovendien ga ik nooit meer met de bus op vakantie want dat is een hel, zelfs met ipod!

• voodooless
  • Laatst online: 30-04 13:34

voodooless

Sound is no voodoo!

En de gebruiksduur van de batterij is gewoon dramatisch; daar red je geen busreisje naar Salou mee.
Moet je net kunnen redden in 22 uur, zelfs met de bus...

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• YellowCube
  • Registratie: December 2001

YellowCube

Wait...what?

denk dat het erin jassen van een HD helemaal ten koste gaat van je batterijduur.
Wet van behoud van ellende dus.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Outlandos schreef op donderdag 06 september 2007 @ 15:56:
22 uur vind je dramatisch? Valt toch wel mee dacht ik zo!
Dat is wat Apple op haar website zegt, dus neem 60% en je bent reeel bezig. 16 uur is een betere aanname van de batterij duur.
YellowCube schreef op donderdag 06 september 2007 @ 15:58:
denk dat het erin jassen van een HD helemaal ten koste gaat van je batterijduur.
Dat weet ik wel zeker, maar uit de iPod classic (wat ik overigens een prima formaat iPod vind) claimen ze 40 uur te trekken (ik pas daar graag weer de 60% regel op toe)...

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 49627 op 06-09-2007 16:03 ]

• koentjek
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-04 23:34
dubbel

[ Voor 96% gewijzigd door koentjek op 06-09-2007 16:02 . Reden: Dubbel ]

• koentjek
voodooless schreef op donderdag 06 september 2007 @ 15:56:
[...]

Moet je net kunnen redden in 22 uur, zelfs met de bus...
Wie luisterd er dan ook 22 uur lang achter elkaar naar z'n iPod...
Anoniem: 49627 schreef op donderdag 06 september 2007 @ 15:59:
[...]
Dat is wat Apple op haar website zegt, dus neem 60% en je bent reeel bezig. 16 uur is een betere aanname van de batterij duur.
Apple is meestal juist van het lager inschatten van de betterijduur, zou me niks verbazen als je er 25-26 uur uit kun persen.

[ Voor 25% gewijzigd door koentjek op 06-09-2007 16:02 ]

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-04 14:51
kun je met de touch ook office achtige documenten lezen? PDF, Word, Excel, txt?

• RoD
  • Niet online

RoD

Met zo'n groot energieslurpend scherm vind ik 22 uur helemaal niet gek. Als je naar vergelijkbare spelers kijkt is het zeker niet slecht.

koentjek schreef op donderdag 06 september 2007 @ 16:02:Wie luisterd er dan ook 22 uur lang achter elkaar naar z'n iPod...
Niet veel mensen denk ik, maar heb je er ook al over nagedacht dat er mensen zijn die niet elke dag een apparaat aan het Nuon infuus hebben willen hangen?
koentjek schreef op donderdag 06 september 2007 @ 16:02:
Apple is meestal juist van het lager inschatten van de betterijduur, zou me niks verbazen als je er 25-26 uur uit kun persen.
Laten we wel wezen, dat is natuurlijk onzin. Vrij eenvoudige gebruikerservaring leert mij dat elk willekeurig product, waaronder de iPod, minder presteert dan op de website van de fabrikant wordt geclaimed. Daarnaast wordt een batterij na verloop van tijd gewoon minder dus daar kun je ook al rekening mee houden.

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 49627 op 06-09-2007 16:09 ]

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:54

KhaZ

Alfa Romeo

Die 22 uur luisteren zijn uiteraard met het scherm uit..

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

ik denk dat als je het scherm aan laat dat hij dan ongeveer net zo lang mee gaat als met video

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-04 16:15
Mmm ik denk dat ik hem wel bestel voor 28e bij de Dynabyte ofzo, maar het kan zijn dat ik hem dan cancel op de 25e als er op de Apple Expo bekend wordt gemaakt dat de iPhone snel komt...

• Erik80
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-04 16:27

Erik80

Sinds 1980

Hebben de ontwerpers bij apple zich 90% gericht op de iPhone en iPod Touch ofzo?

Wat is die nano toch lelijk. En die iPod classic kan nog wel, maar het wordt wel een heel standaard spelertje... :z

Anoniem: 147896

check deze plaatje eens, bluetooth oop de ipod touch?

Afbeeldingslocatie: http://images.apple.com/euro/ipodtouch/gallery/images/10_large20070905.jpg

http://www.apple.com/de/ipodtouch/gallery/index10.html

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 147896 op 06-09-2007 17:11 ]

• --Christiaan--
  • Laatst online: 23-04 13:48
Muziek tussen iPods delen? :o O+ !

• koentjek
Of een plak/bewerkings foutje van de plaatjes afdeling:P

Zou wel uber zijn als het waar is:D foto's van telefoon camera naar Ipod Touch sturen

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:46
Er zit toch ook WiFi op? Waarom dan gebruik maken van bluetooth om muziek te delen met andere IPod/IPhone bezitters. Bluetooth is natuurlijk wel handig voor alle A2DP headsetjes :)

What a fine day for Science! | Specs

• Cain69
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-10-2024
ja maar helaas het zit er niet op Bluetooth :( echt nep

Anoniem: 131623

Jammer van het ontbreken van Bluetooth en een e-mailclient :(

• koentjek
Foto is inmiddels vervangen door de zelfde zonder het bluetooth logo...

Anoniem: 131623 schreef op donderdag 06 september 2007 @ 18:02:
Jammer van het ontbreken van Bluetooth en een e-mailclient :(
Ik denk dat ze in de komende maanden nog wel wat extra functies gaan toevoegen aan de touch.

Zo denk ik dat oa mail ook toegevoegd gaat worden, games en nog wat andere applicaties zoals widgets. We zullen zien...

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-04 11:29
Anoniem: 49627 schreef op donderdag 06 september 2007 @ 16:06:
Laten we wel wezen, dat is natuurlijk onzin. Vrij eenvoudige gebruikerservaring leert mij dat elk willekeurig product, waaronder de iPod, minder presteert dan op de website van de fabrikant wordt geclaimed. Daarnaast wordt een batterij na verloop van tijd gewoon minder dus daar kun je ook al rekening mee houden.
Dat zijn dan geen gebruikerservaringen met iPods. Bij zo'n beetje alle iPods tot nu toe gaf Apple erg realistisch de batterijduur op. Je kunt voor mijn part de reviews op iLounge erover na lezen, maar het is onzin om je algemene ervaringen te projecteren op een specifiek product. Vooralsnog is het overigens koffiedik kijken, pas als de iPod uit is en gereviewed is zullen we het zeker weten.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• outlandos
Ik zit zoiezo nog tot september 2008 aan een abonnement vast, dus die iPhone moet nog maar eventjes wachten!

De iPod Touch is wel een prachtig apparaatje en die batterij duur vind ik ook prima, luister toch nooit langer dan 6 uur muziek op een dag.

Maar de zwarte classic 80GB iPod is natuurlijk ook prachtig (en goedkoop!).

Ik krijg die zoiezo voor mijn verjaardag eind deze maand, maar als ik wil mag ik er dan zelf 150 bijleggen voor een Touch...

Wat oh wat te doen!

• GuntherS
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-10-2024
Ik ben ook aan het twijfelen.. Misschien wel een iPod Classic 160GB of een iPod Touch 16GB.
Die Classic van 160GB krijg ik niet vol met hetgene wat ik nu heb. Maar het is wel handig voor de toekomst natuurlijk. Maar als ik dan kijk naar de iPod Touch, die heeft een hoog gadget-gehalte en die internetbrowser erin is ook handig. Ik hoop ook dat die organiser heel goed werkt want dat is voor mij wel belangrijk.

Maar als ik dan verder ga nadenken.. De iPod Touch 16GB kost evenveel dan de iPhone 8GB (nl. 399) dus kan ik evengoed de iPhone nemen. Zo blijf ik natuurlijk bezig want het kan nog lang duren voor de iPhone hier uitkomt, en dan is de vraag HOE die er gaat aankomen want hier in België is koppelverkoop verboden..

Hoedje schreef op donderdag 06 september 2007 @ 18:15:
Dat zijn dan geen gebruikerservaringen met iPods. Bij zo'n beetje alle iPods tot nu toe gaf Apple erg realistisch de batterijduur op.
Geen fabeltjes de wereld in helpen Hoedje. Ook Apple zet gewoon de meest positieve batterijduur op internet, het is geen filantropische instelling hoor. Ik spreek uit eigen eerstehands ervaring en kan dus gewoon melden dat je batterijduur indicatie met een flinke korrel zout kunt nemen.

Zo is bijvoorbeeld de vermeldde batterijduur van de iPod classic (doelend op voorgaande modellen uiteraard) altijd gebaseerd geweest op het continu (dus zonder skippen) afspelen, op een gematigde geluidsterkte, met display nagenoeg uit, van muziek. Niet bepaald dus wat een gemiddelde gebruiker er mee uitspookt.

Dus laten we Apple alsjeblieft niet ophemelen als het gaat om batterijduur, want daar is geen enkel bedrijf realistisch in.

• RoD
  • Niet online

RoD

Mijn ervaring is dat grote merken (Cowon, iriver, Archos, Apple) vaak realistische batterijduur opgeeft. Natuurlijk is dat altijd onder ideale omstandigheden, dus zul je eens een uurtje of 2 missen. Maar om daarmee het als onrealistisch af te doen is imo onterecht.

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:42
Als je een Touch koopt en met de bus op vacantie gaat dan heb je je prio's niet straight ;)

These are my principles. If you don't like them, I have others.

En als we dus geen iPod Classic kopen (blijkt uit de poll) wat dan?

Poll: 400 euro: de iPhone of de iPod Touch?
De iPhone: voor 100 euro een telefoon!
de 16GB Touch: ik bel nooit
de 8GB touch en 100 euro bespaard!
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=229573&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-04 11:29
RoD schreef op donderdag 06 september 2007 @ 18:50:
Mijn ervaring is dat grote merken (Cowon, iriver, Archos, Apple) vaak realistische batterijduur opgeeft. Natuurlijk is dat altijd onder ideale omstandigheden, dus zul je eens een uurtje of 2 missen. Maar om daarmee het als onrealistisch af te doen is imo onterecht.
Sony wist op een gegeven moment twee keer zoveel batterijduur op te geven, dan je in praktijk werkelijk kon halen :P
Anoniem: 49627 schreef op donderdag 06 september 2007 @ 18:47:
[...]

Geen fabeltjes de wereld in helpen Hoedje. Ook Apple zet gewoon de meest positieve batterijduur op internet, het is geen filantropische instelling hoor. Ik spreek uit eigen eerstehands ervaring en kan dus gewoon melden dat je batterijduur indicatie met een flinke korrel zout kunt nemen.

Zo is bijvoorbeeld de vermeldde batterijduur van de iPod classic (doelend op voorgaande modellen uiteraard) altijd gebaseerd geweest op het continu (dus zonder skippen) afspelen, op een gematigde geluidsterkte, met display nagenoeg uit, van muziek. Niet bepaald dus wat een gemiddelde gebruiker er mee uitspookt.

Dus laten we Apple alsjeblieft niet ophemelen als het gaat om batterijduur, want daar is geen enkel bedrijf realistisch in.
Voor fabeltjes moet je bij de fabeltjeskrant zijn O-)

De batterijduur die Apple opgeeft kun jij in praktijk ook halen. Dat jij anders omgaat met je speler, en alleen de batterijduur wil weten voor continue nummers kiezen, verlicht scherm en een vernaggelde batterij van 5 jaar oud, is denk ik niet voor iedereen even interessant. Het gaat erom dat Apple de omstandigheden van de test erbij zet en dat je de batterijduur dus gewoon kunt halen. Het is natuurlijk een ander verhaal als Apple zou zeggen dat je 24 uur kunt halen onder optimale omstandigheden en jij onder diezelfde omstandigheden nog maar 12 uur haalt. Ik heb het idee dat jij die twee dingen een beetje door elkaar haalt ;)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• poepkop
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-04-2021
Ik vind de batterijduur anders aardig realistisch, ik hoef mijn nano maar eens in de 2 weken op te laden (ok ik luister ook niet supervaak, uurtje per dag ofzo...), maar tis een behoorlijke vooruitgang op mijn oude mp3speler die 10 uur met een aaa zou moeten kunnen doen. Maargoed, de Nano gaat de verkoop in want mijn baas gaat een Touch voor me uit amerika meenemen (voor 230 eu :D ). Dus als iemand nog interesse heeft?

Even een andere vraag: Apple geeft wereldwijde garantie toch?

Athlon X8 3,6ghz 15000+ | 4 x 4GB PC 21000 | 2 x 4TB... < das pas patsen :-)

• Draconis
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-07-2021

Draconis

The Creator

Ik zou kiezen voor de 16GB touch, al was het maar omdat ik sowieso nog wel even aan mijn abonnement vast zit. Overigens zit ik nog wel in dubio of ik een 16GB touch ga bestellen. Ik heb nu nog een 30GB iPod video en 14GB minder is toch redelijk wat. Daar staan echter wel een hoop leuke features tegenover, lastig, lastig, keuzes.

Over de batterijduur, volgens mij staat op de Apple site dat een macbook 5 uur haalt met de accu. In de praktijk komt dat neer op 4 uur ongeveer. Voor de iPod is het ongeveer hetzelfde verhaal, het is ook logisch dat bedrijven een optimistische schatting geven. Komt namelijk beter over.

[ Voor 30% gewijzigd door Draconis op 06-09-2007 19:06 ]

Veni Vidi Vici

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:15
Die accu's worden getest door een iPod aan te zetten, de playlist aan te zetten en dan mooi laten lopen tot dat hij uit gaat. Kortom, het beeldscherm gaat niet meer aan en er hoeft geen CPU gebruikt te worden om het menu e.d. te laden. Niet heel erg realistisch dus.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

22 uur dramatisch?.. Ik heb hier nog een iPod 4G liggen, die haalt 8 uur op een batterij... Ben er altijd tevreden over geweest..
Als Apple 40 uur uit de batterij had weten te halen heb je toch weer mensen die 40 uur te weinig vinden.... En luister je echt 22 uur non-stop naar een iPod..?
Helaas is mijn 4G overleden, volgende keer als ik weer in de US ben neem ik zo'n iPod mee naar huis.. Aangezien ik nog een jaar telefoon abbo heb lopen is het wachten op de iPhone geen optie..

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

• mandroid
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-04 07:20
Hoe zit het met third party applicatie-ondersteuning op de iPod Touch ? Op de iPhone is dit niet toegelaten. De officiële reden hiervoor is dat ze willen vermijden dat kwaadaardige applicaties het AT&T netwerk zouden misbruiken. De iPod Touch heeft echter sowieso geen toegang tot dat netwerk, dus de reden gaat niet meer op...

• RoD
  • Niet online

RoD

Calitomnication schreef op donderdag 06 september 2007 @ 19:18:
22 uur dramatisch?.. Ik heb hier nog een iPod 4G liggen, die haalt 8 uur op een batterij... Ben er altijd tevreden over geweest..
Als Apple 40 uur uit de batterij had weten te halen heb je toch weer mensen die 40 uur te weinig vinden.... En luister je echt 22 uur non-stop naar een iPod..?
Helaas is mijn 4G overleden, volgende keer als ik weer in de US ben neem ik zo'n iPod mee naar huis.. Aangezien ik nog een jaar telefoon abbo heb lopen is het wachten op de iPhone geen optie..
Wat de 4G doet is imo niet zo relevant. Het gaat erom wat vandaag de dag de "norm" is. Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat 22 uur slecht is, integendeel.

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-04 06:55
Ik wacht even de reviews af. Ik wil namelijk mijn shure oordoppen kunnen gebruiken zonder een 1 of ander adaptertje... en nog wat van dat soort dingen.

Eind oktober ben ik als het goed is amerika (hawaii) mocht het nou allemaal goed uitvallen koop ik er daar 1 :P

waarom zou je je shure oordopjes niet kunnen gebruiken?

• outlandos
Misschien een beetje off-topic, maar weet iemand waar ik reviews vandaan kan halen over oordopjes? Want wanneer ik een nieuwe iPod bestel zou ik hierbij dan ook nieuwe oordopjes bestellen omdat ik die van Apple niet zo heel goed vind.

Een link zou mij heel blij maken, zelf zoek ik ook natuurlijk :*)

• XyritZz
  • Laatst online: 21-04 23:18
Je had beter in de Poll nog een extra optie op kunnen nemen: Ik ga wel voor de iPod Classic, 160GB. Ik bespaar me lekker $50 op de Touch, maar heb wel 10x de opslag!

Begrijp me niet verkeerd, de Touch is een schitterend ding maar ik snap het gewoon niet van Apple, 16GB is te weinig in vergelijking met de iPod Classic. De mensen die een Touch kopen zullen over het algemeen mensen zijn die er toch wel geld aan uit willen geven, gooi er dan nog een 'uber' versie bovenop die minimaal 80GB biedt.

Dan had ik de mijne al besteld, nu wacht ik wel lekker totdat er wél een touch met meer opslagcapaciteit is.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Outlandos schreef op donderdag 06 september 2007 @ 20:45:
Misschien een beetje off-topic, maar weet iemand waar ik reviews vandaan kan halen over oordopjes? Want wanneer ik een nieuwe iPod bestel zou ik hierbij dan ook nieuwe oordopjes bestellen omdat ik die van Apple niet zo heel goed vind.

Een link zou mij heel blij maken, zelf zoek ik ook natuurlijk :*)
Wat zijn goede oordopjes? Deel 8 Een beetje zoeken is niet verboden hoor ;)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-04 06:55
Omdat de aansluiting wat dieper ligt. En oa shure heeft een wat bredere/grotere plug waardoor deze er niet helemaal in kan.

Dus weer een extra adapter nodig. Iets wat ik dus niet wil ;)

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-04 23:27
catchingfire schreef op donderdag 06 september 2007 @ 16:04:
kun je met de touch ook office achtige documenten lezen? PDF, Word, Excel, txt?
Dit is dus het eerste wat mij te binnen schoot! Dit komt natuurlijk erg in de buurt van een PDA, maar dit soort functionaliteiten heb ik nog niks over gelezen, erg jammer :'(

Wie weet dat er later nog wel meer apps uitkomen, zoals google maps (alleen dan via Wi-Fi) van de iPhone. Overigens heb ik van de iPhone ook nooit wat gehoord over office documenten/applicaties..

Erg erg érg jammer dus!

@emuuuh, hi-end oortjes hebben soms een gedeelde min-draad. Het komt er op neer, dat bij de plug je in plaats van 3 elementen (wat normaal is, kijk maar naar die 2 streepjes op je plug), 4 elementen hebt. Dit is rechts +/- en links +/-. Sommige spelers vinden dit niet lekker en is het contact niet optimaal, zodat het niet goed gebruikt kan worden.
spuit11 :/

@Outlandos, kijk eens rond hier op GoT. je hebt verschillende topics:
Wat zijn goede oordopjes? Deel 8
Wat zijn goede headphones? deel 1

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

• outlandos
Ik had um al gevonden, was alleen vergeten dat hier even te melden...soorrraaay!

Anoniem: 29724

Met hacks voor zowel de iPhone als de Touch ligt het heel simpel voorzover ik weet. Namelijk dat Apple op ieder moment een update kan uitbrengen die destreuze gevolgen kan hebben voor het device. Op eigen risico doen dus. Dat trouwens de iPhone niet simlock vrij gemaakt mag worden valt nog te bezien. Er is namelijk een regel in de DMCA die een uitzondering maakt voor sims in telefoons. In dit geval is het natuurlijk wel heel interessant want de iPhone wordt koppelverkocht met een AT&T abbo. Misschien geeft dat Apple en AT&T meer mogelijkheden om dit aan te vechten maar het zou best wel eens moeilijk kunnen worden. Ik hoop ook eigenlijk op een rechtzaak want ik ben benieuwd wat eruit zou gaan komen :)

• ericafterdark
Nog niet verzonden
Verwachte verzenddatum: 28 Sep, 2007
Verwachte leverdatum: 01 Okt, 2007 - 02 Okt, 2007

Ik denk dat ik ga stoppen met het lezen van iPod Touch topics want ik kan nu al niet meer wachten hehe...

welke bestellen jullie eigenlijk de 8 of de 16 gig versie?

• ericafterdark
16GB

• deltananie
  • Laatst online: 02-03 18:37
Anoniem: 184456 schreef op donderdag 06 september 2007 @ 21:45:
welke bestellen jullie eigenlijk de 8 of de 16 gig versie?
Ik zit nog te twijfelen tussen de 8 gig en 16 gig 8 gig is toch 100 euro goedkoper maar je hebt wel minder opslag capaciteit.

Hiervoor had ik een ipod video 30 gig ik vind de downgrade naar 16 of 8 gig geen ramp. Ik luisterd en kijk meestal toch maar naar een beperkt aantal nummers en filmpjes

deltananie schreef op donderdag 06 september 2007 @ 21:52:
[...]

Ik zit nog te twijfelen tussen de 8 gig en 16 gig 8 gig is toch 100 euro goedkoper maar je hebt wel minder opslag capaciteit.

Hiervoor had ik een ipod video 30 gig ik vind de downgrade naar 16 of 8 gig geen ramp. Ik luisterd en kijk meestal toch maar naar een beperkt aantal nummers en filmpjes
ik zit met precies hetzelfde probleem...
maar ik denk dat ik voor de 16gig versie ga want.. ik denk dat de 8 krap word.
ik houd wel die ipod video 30gig ook voor op vakantie en dat soort dingen gewoon alles mee.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 184456 op 06-09-2007 21:56 ]

• The CarNagE Man

The CarNagE Man

SüperG33K

Hier de 16GB besteld... in ieder geval een verbetering met wat ik nu heb (512mb :P)
Kan nu al niet wachten totdat ik hem heb...

108886

Als ik van jullie was (imo dus)
zou ik toch nog eventjes wachten op een vernieuwde versie van de iPhone...

waarschijnlijk koop ik die (zeker nu de prijs zo sterk gedaald is) midden 2008
nu gaat m'n iPod video nog prima mee, gsm heeft ietwat flauw fototoestelletje, maar voldoet...

tegen dan zijn geheugenprijzen weer een stuk goedkoper, zit er wss een betere camera in, en zijn die eerste fouten eruit (zoals slechte touchscreens) oké ik weet dat je in digitalloworld altijd kan blijven wachten, maar ik vind de iPod touch persoonlijk een serieuze downgrade van de iPhone.

bedenk eens, als je nog even genoegen neemt met je huidge toestellen, dan zit je in mei volgend jaar met een iPhone, 32Gb, beter touchscreen, betere camera en geüpdate software en extra functies... a man can dream :D

want persoonlijk word ik dat gesleur met iPod+gsm+ soms nog goed fototoestel een beetje beu

Anoniem: 215492

mensen wanneer kan ik verwachten dat ze bij de apple center verkrijgbaar zijn ? zelfde datum 28 sep ?
Pagina: 1 2 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De status van je bestelling kun je melden in Levertijd Apple producten Deel 3.