[iPod Touch] Ervaringen & Discussie Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste
Acties:
  • 29.687 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:45

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/webscott/img/touch_header.jpg

Welkom bij het tweede deel van het iPod Touch topic!

Op 5 september 2007 werd hij dan toch aangekondigd: de iPod Touch. En de naam zegt het eigenlijk al: de bediening gebeurt niet langer meer via het clickwheel, maar gewoon met je vinger. Inderdaad, "De iPod wordt aaibaar".

Afbeeldingslocatie: http://images.apple.com/nl/ipodtouch/images/title_touchtoipod_20070905.gif
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/webscott/img/touch_algemeen2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/webscott/img/touch_algemeen.jpg

De iPod Touch is beschikbaar in twee versies: de 8 GB- en de 16GB-versie. Ze kosten respectievelijk € 299 en € 399. De iPod lijkt erg veel op de iPhone zonder belfunctie: hij heeft een 3,5" widescreen, multi-touch scherm. Navigeren, muziek en video's afspelen: alles gebeurt via het touch-screen. In vergelijking met de iPod 5G (ook wel iPod Classic) is de Touch een stuk dunner en lichter.

Krasgevoeligheid
Helaas is ook deze generatie iPods erg krasgevoelig. Over het scherm is goed nagedacht, deze lijkt zonder brute middelen niet makkelijk te bekrassen. Een fimpje op YouTube bewijst dit. Helaas is de chrome achterkant nog steeds krasgevoelig en is Apple niet zo vrijgevig geweest er een hoesje bij te doen. Een veelbesproken 'hoesje' is het invisibleSHIELD.

Vernieuwde navigatie
De navigatie is volledig gerenoveerd en makkelijk te hanteren. Alles is te selecteren op het scherm en de knoppen en lijsten hebben een nieuwe stijl gekregen.

Flash-drive
De iPod Touch heeft niet zoals de iPod 5G een harde schijf, maar werkt op een flash-drive. Dit brengt twee voordelen met zich mee: de batterij houdt het langer vol, en flash-geheugen neemt minder ruimte in. De batterij zou het 22 uur uit moeten houden als je naar muziek luistert en 5 uur video kijkend.

Accelerometer
De accelerometer zorgt dat je met een draai van het scherm een breedbeeldscherm hebt waarmee je websites in breedbeeld kunt bekijken. Ook de nieuwe coverflow wordt op deze manier bediend.
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/webscott/img/touch_algemeen3.jpg

iLounge heeft de iPod al uitvoerig getest en bekeken. De resultaten zijn hier te vinden.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/webscott/img/touch_nieuw.jpg

De iPod Touch heeft een serie nog niet eerder op een iPod gebruikte features met zich meegekregen. Een overzichtje van deze features:
  • Wi-Fi
  • Safari Webbrowser
  • YouTube
  • iTunes Wi-Fi Music Store
  • Starbucks
Afbeeldingslocatie: http://www.iblog.co.uk/wp-content/uploads/2007/04/wifi_50x50.jpgWi-Fi
Wellicht de interessantste van allemaal: de ingebouwde Wi-Fi-ondersteuning. De iPod kan met elk draadloos netwerk verbinding maken en als deze verbonden is met internet, elke gewenste site bezoeken. Eigenlijk zijn alle nieuwe features gebaseerd op deze ondersteuning.

Afbeeldingslocatie: http://www.kisscafe.be/images/cookies/safari-icon.gifSafari Webbrowser
Safari zorgt ervoor dat je, mits je verbonden bent met een netwerk dat toegang tot internet heeft, elke gewenste site kunt bezoeken. Navigeren, in- en uitzoomen, bookmarks toevoegen, geschiedenis bekijken, cookies toestaan of verbieden, javascript aan- of uitzetten: alles kan gemakkelijk met een paar drukken op het scherm volledig naar jouw wensen gedaan en ingesteld worden. Typen gebeurt door middel van een onscreen toetsenbord, die in verschillende talen en indelingen (o.a. QWERTY, AZERTY en QWERTZ) beschikbaar is.

Afbeeldingslocatie: http://www.portablegear.nl/media/visuals/nieuws/50x50/youtube-logo.gifYouTube
De samenwerking tussen Apple en YouTube heeft geleid tot een feature op de iPod Touch die het mogelijk maakt video's op YouTube te bekijken, bookmarken en op te zoeken.

Afbeeldingslocatie: http://maku.ms/news2006_2/itunes_7_icon.jpgiTunes Wi-Fi Music Store
Kort gezegd kun je met deze feature muziek kopen, deze direct downloaden, en beluisteren op je iPod. Geen tussenkomst van iTunes is nodig, terwijl je de op je iPod gedownloade nummers wel over kunt zetten náár iTunes. Je kunt top 10-lijsten en aanbevolen nummers bekijken of gewoon albums of nummers opzoeken. Even de betaalgegevens invoeren middels het handige toetsenbord en downloaden maar!

Afbeeldingslocatie: http://www.underdogseattle.com/SiteGraphics/logos/StarbucksSM.gifStarbucks
Apple is ook een samenwerking aangegaan met Starbucks, welke het mogelijk maakt nummers die in de koffiewinkelketen gedraaid zijn na te kijken, te previewen en direct te kopen.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/webscott/img/touch_oudvernieuwd.jpg

Muziek
Een iPod is geen iPod zonder muziekfunctie. Deze is dan ook grondig vernieuwd en heeft een nieuwe functie die iTunes al langer kende: de coverflow. Draai het scherm 90 graden en je zit in de coverflow, waar je snel een album kunt uitzoeken aan de hand van de cover art. On-The-Go-afspeellijsten hebben hun weg ook weer teruggevonden, echter minder uitgebreid dan op de 5G iPod: het is niet meer mogelijk om meer dan één On-The-Go-afspeellijst te maken zonder tussentijdse verbinding met iTunes.

Video
Video's worden nu in breedbeeld afgespeeld. Dit betekent dat je video's in breedbeeldformaat kunt bekijken of gewoon in hun originele formaat. Te weinig ruimte op je iPod ? Video's kunnen zonder tussenkomst van iTunes verwijderd worden van de iPod.

Foto
De fotosectie heeft weinig functionele veranderingen ondergaan, maar ook hier is de navigatie grondig vernieuwd. Panoramafoto's kunnen breedbeeld worden bekeken door alleen het scherm te draaien en foto's zijn afzonderlijk te bekijken door gewoon te scrollen op het scherm.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/webscott/img/touch_sites.jpg

Met de komst van de iPhone zijn er al sites gemaakt die speciaal voor de iPhone zijn, echter deze kunnen ook gewoon bezocht worden met de iPod Touch. Hieronder volgt een lijstje met handige sites die de iPod écht afmaken.

Afbeeldingslocatie: http://www.cnet.com/i/bto/20070622/iphone_kbd.jpg

Beejive
Een IM-client die je in Safari kunt bezoeken en waarmee je kunt inloggen op de netwerken van AIM, Google TAlk, ICQ, Jabber, MySpace, Windows Live (MSN) en Yahoo! Inloggen op meerdere netwerken tegelijk is mogelijk.

iPhone Games
Zoals de naam al zegt: een site met verschillende spelletjes die je online kunt spelen op je iPod.

SeeqPod Music
"At SeeqPod Music, you can search for music, music videos & podcasts by artists you like, as well as discover other artists and songs you were not familiar with. You can generate countless playlists of songs and videos, save them for future enjoyment and share them with friends by e-mailing or embedding a player and playlist in a web page."
En het beste van alles: het kost niets en je hoeft je niet eerst helemaal te registreren.

Gridgets
Een site met allemaal verschillende gridgets, kleine applicaties die online werken. Niet erg gemakkelijk om uit te leggen, maar het spreekt aardig voor zich.

Apple WebApps
Deze site is van Apple zelf en niet echt een site die je kunt bezoeken op de Touch, maar een verzameling van webapplicaties die je kunt gebruiken via Safari.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/webscott/img/touch_specs.jpg

AfmetingenHoogte: 110 mm; Breedte: 61,8 mm; Diepte: 8 mm
Gewicht120 gram
SchermAanraakgevoelig ("multi-touch") breedbeelddisplay van 3,5 inch (diagonaal). Resolutie van 480 x 320 pixels bij 163 pixels per inch.
Capaciteit
  • Ruimte voor maximaal 1.750 (8 GB) of 3.500 (16 GB) nummers in de 128-Kbps AAC-structuur.
  • Ruimte voor maximaal 10.000 (8 GB) of 20.000 (16 GB) voor weergave op de iPod geschikte foto's.
  • Ruimte voor maximaal 10 uur (8 GB) of 20 uur ( 16 GB) aan video.
Audioformaten
  • AAC (16 tot 320 Kbps)
  • Protected AAC (van iTunes Store)
  • MP3 (16 tot 320 Kbps)
  • MP3 VBR
  • Audible (2, 3 en 4)
  • Apple Lossless
  • AIFF
  • WAV
VideoH.264 video, tot 1,5 Mbps, 640 x 480 pixels, 30 beelden per seconde, H.264 Baseline Profile Low-Complexity met AAC-LC audio tot 160 Kbps, 48 kHz, stereogeluid in .m4v-, .mp4- en .mov-bestandsstructuren; H.264-video, tot 2,5 Mbps, 640 x 480 pixels, 30 frames per seconde, Baseline Profile tot niveau 3.0 met AAC-LC-audio tot 160 Kbps, 48kHz, stereogeluid in .m4v-, .mp4- en .mov-bestandsstructuren; MPEG-4-video, tot 2,5 Mbps, 640 x 480 pixels, 30 beelden per seconde, Simple Profile met AAC-LC-audio tot 160 Kbps, 48 kHz, stereogeluid in .m4v-, .mp4- en .mov-bestandsstructuren
Draadloze overdrachtWi-Fi (802.11b/g)
In- en uitvoerDockconnector en 3,5-mm stereokoptelefoonaansluiting
BatterijLithium-ion
Speelduur muziekTot 22 uur bij volledig opgeladen batterij
Speelduur videoTot 5 uur bij volledig opgeladen batterij
LaadtijdenSnellaadtijd: 1,5 uur (80% van capaciteit); Volledig: 3 uur
Inhoud van verpakkingiPod touch, Oortelefoon, USB 2.0-kabel, Dockadapter, Reinigingsdoekje, Houder, Beknopte handleiding
Prijs€ 299 voor de 8 GB-versie, € 399 voor de 16 GB-versie

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/webscott/img/touch_faq.jpg

Wat is de laatste firmware-versie :?
Op het moment van schrijven (8-10-07) 1.1.1.

Kan ik ook met een WEP/WPA/WPA2-beveiliging op een netwerk komen :?
Ja, zolang je de passphrase weet van het netwerk kun je er verbinding mee maken.

Hoe converteer ik video's die op de iPod kunnen worden afgespeeld :?
Zie daarvoor Video converten voor iPod.

Wat voor hoesjes zijn er beschikbaar voor de iPod Touch :?
Kijk eens naar deze sites:Is er ergens een demo te vinden :?
Jazeker, maar pas op! Leg voor het bekijken van de demo je creditcard weg, want je bent zó verkocht! ;)

Hoe kan ik letters met trema's, accenten enz. invoeren met het toetsenbord :?
"Touch" de letter wat langer, dan krijg je een menuutje waarin je een speciaal leesteken kunt kiezen.

Ik heb mijn iPod gejailbreakt en summerboard geïnstalleerd, maar nu staat mijn dock bovenaan het scherm :?
Het summerboard is niet op de juiste manier geïnstalleerd. Als je het op de volgende manier doet is het probleem opgelost:

Installeer eerst gewoon via Installer.app. Daarna rebooten en je ziet een verkloot Dock die aan de bovenkant zit. Log daarna via SFTP in op je iPod en upload dan alle files uit de Alpha Zip die je hebt gedownload van de site. Gewoon overschrijven. Daarna Home en Sleep button ingedrukt houden en je iPod uitzetten met de Slider. Daarna aanzetten en je hebt een werkende Summerboard. (Thanks to Werner)

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/webscott/img/touch_topics.jpg

[iPod] iPod 5G & Enhanced 5,5G Ervaringen & Discussie Deel 5
[iPod Nano] 3G Discussies en ervaringen
iTunes 7: Ervaringen & Discussie - Deel 2
Levertijd Apple Producten Deel 3
[iPod Classic] Discussies en ervaringen

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/webscott/img/touch_slot.jpg

Eerdere topics
[iPod Touch] Discussies en ervaringen

Heb je tips, suggesties of opmerkingen om de startpost aan te vullen of te verbeteren ? Onjuistheden gevonden ? Schroom niet het me te melden, dan zal ik het z.s.m. aanpassen

[ Voor 6% gewijzigd door Scott op 18-10-2007 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrummie
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-04 08:59

Scrummie

Think different

Mooie startpost! Goed gedaan! :)

Die achterkant is wel *ERG* kras gevoelig zeg.. zitten nu al weer een paar mini krasjes op! Erg zonde.. Toch maar iets vinden om het te beschermen..

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Ben er erg tevreden over, afgezien van het stoppen van de muziek terwijl ik aan het browsen ben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235807

super-muffin schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 23:39:
Ben er erg tevreden over, afgezien van het stoppen van de muziek terwijl ik aan het browsen ben. :)
ik denk dat het een kwestie is van een firmware upgrade :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mous-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-04 23:32
Wow, een tweede deel alweer! Deze reactie komt van mijn nieuwe touch. Die is vanochtend eindelijk binnen gekomen. Wat een mooi apparaatje zeg! Het typen moet nog een beetje wennen, maar de meeste woorden gaan prima.

Ik hoop echt dat het in de toekomst mogelijk zal zijn om agenda items toe te voegen, want dat is het enige wat ik mis. Ik ga even verder spelen! :)
edit:
Mijn muziek speelt trouwens netjes door terwijl ik aan het browsen ben.

[ Voor 10% gewijzigd door -Mous- op 09-10-2007 00:25 ]

Als je iets doet, doe het dan goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-04 14:22
Mooi topic !

Verder ben ik nog uiterst tevreden met mijn Touch . Morgen een weekje in gebruik. Hij is geniaal. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilantof
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:24

Xilantof

ik ga lopen tot de zon komt

ik wacht nog geduldig tot ik met de mijne kan spelen. Maar alle berichten hier maken me hebberig :D

Fotonerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:42
Toffe topicstart! Leuk dat je mijn idee over sites voor de iPod erin hebt meegenomen d:)b
En we blijven gewoon wachten... Hoop m toch eind deze week in mn handen te hebben dan is het onderhand 14 Oktober (al een halve maand langer moeten wachten :o )

Klein foutje gevonden:

De url naar beejive is verkeerd:
Er staat iphone.beejives.com maar dat moet eig iphone.beejive.com zijn ;)

[ Voor 20% gewijzigd door bokkow op 09-10-2007 09:59 ]

Tesla Model 3 Performance - Renault Zoe ZE40 - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilantof

Xilantof

Hij is trouwens vanaf vandaag ook verkrijgbaar bij de resellers...
Voor de mensen die het leuk vinden:
Ik werd net gebeld door de Apple Reseller in Den Haag (iFactors Passage). Ze hebben mijn Touch liggen, ik ga hem na mijn werk ophalen!

Dus wellicht dat andere hem ook geleverd hebben gekregen.

Fotonerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:32

DarkSide

theres no place like ::1

Wat me opvalt is dat er toch redelijk wat negatieve reviews over de touch zijn. Met name over de dure prijs, en lage opslag capaciteit en minimale batterij duur.
Ok de touch is duurder dan de nano, maar biedt dezelfde of zelfs meer opslag capaciteit. En heeft tevens een mooi groot breedbeeld scherm. En de multitouch bediening. Ook raadt men eerder de iphone aan dan de touch. Buiten het feit dat we hier officieel geen iphone hebben, heb ik geen interesse in de mogelijkheid om te bellen.
Voor mij is de touch prima. Natuurlijk zie ik het liefst een 80Gb touch die net zo dun blijft en een batterij levensduur heeft die minimaal verdubbeld word.
Maar ik wist van de te voren wat me te wachten stond. En vind het voornamelijk jammer dat de agenda functie maar 1 kant op kan synchroniseren. voor de rest ben ik tevreden over de touch.
Ik vind de touch een cool apparaat wat goed mijn muziek afspeelt en waar het leuk is om een album of een liedje uit te zoeken dmv coverflow. Ook het bekijken van mijn vakantiefoto's werkt perfect.
En ook films zien er geweldig uit. Tel daarbij op de mogelijkheid om te internetten, maken de touch voor mij een geweldige ipod.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
Xilantof schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 10:31:
Hij is trouwens vanaf vandaag ook verkrijgbaar bij de resellers...
Voor de mensen die het leuk vinden:
Ik werd net gebeld door de Apple Reseller in Den Haag (iFactors Passage). Ze hebben mijn Touch liggen, ik ga hem na mijn werk ophalen!

Dus wellicht dat andere hem ook geleverd hebben gekregen.
Bedankt voor je berichtje heb daarna meteen mn mac-store opgebeld en ze hebben 10 stuks binnen gekregen als ik geluk heb zijn het allemaal 16GB's en ben ik de 6e die wordt opgebeld vandaag, OW IK HOOP HET ZO! fingers crossed :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilantof

Xilantof

bokkow schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 10:58:
[...]

Bedankt voor je berichtje heb daarna meteen mn mac-store opgebeld en ze hebben 10 stuks binnen gekregen als ik geluk heb zijn het allemaal 16GB's en ben ik de 6e die wordt opgebeld vandaag, OW IK HOOP HET ZO! fingers crossed :p
Ik stond op nummer 1 op de lijst. Dus mijne ligt er sowieso! *O*
Ik kan echt niet wachten tot ik weg ben hier op mijn werk. Gelijk door naar de stad. En dan nog een (voor je gevoel zo ver is het namelijk niet :')) veel te lange OV-rit richting mijn huis.

Hij is niet voorzien van wat accu-power toch? Vanuit de verpakking?

Fotonerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

"iPhone, iPod touch v1.1.1 jailbroken, apps ported and running"

Een linkje hier naar toe mag niet, maar dit is zeer goed nieuws!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb ik net zondag mijn Ipod touch besteld hoor ik dat die bij de Resellers ligt :? en me verwachte lever datum is dan ook nog eens 23 Okt, 2007 - 29 Okt, 2007. 8)7 naja heb al zo lang gewacht dan nog maar eventjes de kriebels beginnen wel te komen. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68540

Op het macrumors forum valt te lezen dat meneer Steve himself gereageerd heeft op een mailtje van een forum-ganger. Hij stelde de vraag waarom de calender optie read-only was.
Steve zou hierop gereageerd hebben dat het hier een bug betreft die bij de eersvolgende update gefixed zal zijn... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-04 21:25
Oud nieuws Gn!uz.

Trouwens, is het mogelijk de keyboard layout op NL te hebben, terwijl de language van het apparaat zelf op English staat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cache
  • Laatst online: 30-10-2024
Anoniem: 37526 schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 11:21:

Dat is ze-ker goed nieuws! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fris0NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-08-2024
Maar is de ipod serieus waar al leverbaar bij resellers? :|
Volgens wikipedia komt de ipod touch pas 15 october in europa...
ik heb hem namelijk bij dixons gereserveerd dus het zou wel chill zijn dat ze hem nu al hebben >:)
vamiddag ff bij ze langs om te vragen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik geloof dat ze hem bij Dixons nog niet hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210040

2 dagen geleden via Ebay een 16GB Ipod Touch voor 349 euro gekocht. Ik kon gewoon met mijnpostbank.nl betalen en ik kreeg hem vanochtend binnen. Wat een genot!
Voor diegene die dus echt desperate zijn en niet kunnen wachten...diezelfde gebruiker had er nog meer dan 40 liggen...

just saying.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210040 schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 13:22:
2 dagen geleden via Ebay een 16GB Ipod Touch voor 349 euro gekocht. Ik kon gewoon met mijnpostbank.nl betalen en ik kreeg hem vanochtend binnen. Wat een genot!
Voor diegene die dus echt desperate zijn en niet kunnen wachten...diezelfde gebruiker had er nog meer dan 40 liggen...

just saying.
serieus? balen dat ik hem al heb besteld bij apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilantof

Xilantof

fris0NL schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 13:12:
Maar is de ipod serieus waar al leverbaar bij resellers? :|
Ja, dat zeg ik toch? :P
Volgens wikipedia komt de ipod touch pas 15 october in europa...
Wikipedia zou ik niet zo 1, 2, 3 geloven. Dat blijkt maar weer.
ik heb hem namelijk bij dixons gereserveerd dus het zou wel chill zijn dat ze hem nu al hebben >:)
vamiddag ff bij ze langs om te vragen :9~
Even belletje doen wellicht

Fotonerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fris0NL
Jaa klopt maar er is de laatste tijd al meer foutieve informatie verstreken aan ons dusja.. ik geloof wel meer winkels en sites niet ;) gewoon ff afwachten ik loop niet zo snel meer van stapel als iemand zegt dat resellers hem krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilantof

Xilantof

fris0NL schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 13:43:
Jaa klopt maar er is de laatste tijd al meer foutieve informatie verstreken aan ons dusja.. ik geloof wel meer winkels en sites niet ;) gewoon ff afwachten ik loop niet zo snel meer van stapel als iemand zegt dat resellers hem krijgen :)
Ik heb een belletje gehad, en nog iemand heeft zelf gebeld en die kreeg ook bevestigend bericht.

Als ik dat van 2 mensen hoor zou ik zelf ook een belletje gaan doen om 't te regelen.

Fotonerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kpr
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-04 19:27

kpr

Anoniem: 37526 schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 11:21:

Maar een linkje naar Engadget met meer info over dit nieuws zonder te vermelden hoe het moet mag toch wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
Xilantof schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 13:58:
[...]

Ik heb een belletje gehad, en nog iemand heeft zelf gebeld en die kreeg ook bevestigend bericht.

Als ik dat van 2 mensen hoor zou ik zelf ook een belletje gaan doen om 't te regelen.
Idd en heb net belletje gehad dat ik mijne op kan halen :D vanmiddag lekker spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fris0NL
Oww mensen ik begin hoop te krijgen, dixons zou mij bellen en uit alle dagen is precies vandaag mijn telefoon leeg(ik dacht dat hij nog wel een dag mee kon)!
@Xilantof: bedankt voor de reply :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

in elk geval ben vanmiddag bij doxons geweest en daar zeiden ze tegen me dat ze hem pas einde van deze week kregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 65293

Leuk dat coverflow als je geen albumart hebt :/ Als ik albumart aan een plaat koppel dan wordt ie ook niet weergegeven.. schijtzooi :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
Anoniem: 65293 schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 15:02:
Leuk dat coverflow als je geen albumart hebt :/ Als ik albumart aan een plaat koppel dan wordt ie ook niet weergegeven.. schijtzooi :X
Moet je even opniew synchroniseren ;) Eerst alles verwijderen
en er weer opzetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fris0NL
Ik ben dus net ff bij dixons langs geweest en vervolgens zei de medewerker: Nee sorry we hebben nog geen nieuws over de nieuwe ipod, zover wij weten komt hij pas de 29e :|
maar dat is toch gewoon onmogelijk :O er zijn gewoon mensen die hem al 3 weken hebben en wij moeten zo lang wachten :S maarja dan weten jullie in ieder geval wat dixons zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbol
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-04 23:45
fris0NL schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 15:09:
Ik ben dus net ff bij dixons langs geweest en vervolgens zei de medewerker: Nee sorry we hebben nog geen nieuws over de nieuwe ipod, zover wij weten komt hij pas de 29e :|
maar dat is toch gewoon onmogelijk :O er zijn gewoon mensen die hem al 3 weken hebben en wij moeten zo lang wachten :S maarja dan weten jullie in ieder geval wat dixons zegt.
Ik heb vorige week dixons gebeld, toen ik informatie wilde voordat ik ging bestellen. Eerst de winkel gebeld, en die kon niets garanderen (en er was al een wachtlijst van 10 man). Toen de internetwinkel gebeld, en die zei (later ook mailtje doorgestuurd gekregen) dat ze hem de 12 oktbober verwachten nu. Ook vertelde hij erbij dat je beter via internet kunt bestellen, omdat hun order bij apple net zo groot is als het aantal resererveringen dat ze via internet binnen krijgen. De losse winkels hebben daarentegen maar een kleine order staan (4-5 exemplaren, dus niet gelijk aan de wachtlijst).
Daarna dus maar besloten om via internet te bestellen, en hopen dat die rond de 12e op mn matje valt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Is het ook mogelijk om eigen album covers toe te voegen aan coverflow?
iTunes kent een paar albums niet bij het importeren. En ook als ik later de albumcovers ophaal kent hij wel de tracknamen maar niet de album art.
Ik heb wel plaatjes van de desbetreffende albums kan ik deze gebruiken? Kan het zo 1,2,3 niet vinden.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-04 18:33

Nitai

Live the life you love.

Dat moet je in iTunes doen. Je kan een aantal liedjes selecteren en het plaatje (jpg) er naartoe slepen dan verwerkt hij het automatisch in het mp3tje. Of je selecteert een mp3tje, rechtermuisknop en bij de eigenschappen kun je ook je plaatje kwijt.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Ahh tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

Nitai schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 16:04:
Dat moet je in iTunes doen. Je kan een aantal liedjes selecteren en het plaatje (jpg) er naartoe slepen dan verwerkt hij het automatisch in het mp3tje. Of je selecteert een mp3tje, rechtermuisknop en bij de eigenschappen kun je ook je plaatje kwijt.
Ik let er wel altijd op of het plaatje vierkant is, bij cover flow valt het op als het geen square is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fris0NL
Superbol schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 15:28:
[...]

Ik heb vorige week dixons gebeld, toen ik informatie wilde voordat ik ging bestellen. Eerst de winkel gebeld, en die kon niets garanderen (en er was al een wachtlijst van 10 man). Toen de internetwinkel gebeld, en die zei (later ook mailtje doorgestuurd gekregen) dat ze hem de 12 oktbober verwachten nu. Ook vertelde hij erbij dat je beter via internet kunt bestellen, omdat hun order bij apple net zo groot is als het aantal resererveringen dat ze via internet binnen krijgen. De losse winkels hebben daarentegen maar een kleine order staan (4-5 exemplaren, dus niet gelijk aan de wachtlijst).
Daarna dus maar besloten om via internet te bestellen, en hopen dat die rond de 12e op mn matje valt :)
Ik heb hem nu maar besteld bij ElectroSky, ze hebben de 16 GB versie op voorraad.
ze krijgen morgen de betaling binnen en dan sturen ze hem op en heb ik hem overmorgen, dixons kan de boom in :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UMD
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-10-2024

UMD

You don't say

Hi guys,

K moet echt zeggen day ik t een prachtig apparaat vind!!!

Weet iemand mssn of flash ook naar de ipod komt? Dat is het enige wat ik echt mis.

Voor de rest een top apparaat!
Dit komt btw vanaf me touch

Greetz :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-04 16:15
UMD schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 18:45:
Hi guys,

Weet iemand mssn of flash ook naar de ipod komt? Dat is het enige wat ik echt mis.

Gefeli met je iPod :) Ik hoop hem morgen te hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 234829

Hm, iemand zei in deel 1 dat hij in een collegezaal op internet zat met z'n ipod touch. Was dat misschien op de TUDelft?
Ik word namelijk niet doorgestuurd naar de inlogpagina als ik verbinding heb gemaakt met TU Weblogin. Iemand mss enig idee of dit wel mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
Ik heb m dan ook eindelijk en ik ben dolgelukkig wat een mooi apparaat! Als je hem in eigen handen hebt liggen is ie nog vetter om te zien, raak er nog neit over uitgepraat en heb nog geen zinnig woord te zeggen maar dit moest ik wel even kwijt. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cache
Apple moet gewoon snel de firmware upgraden, zodat 802.1x wordt ondersteund. Bij mij ligt de prioriteit toch echt hierbij en niet third party apps of flash. Natuurlijk ga ik niet klagen als er überhaupt verbeteringen komen, maar 802.1x ondersteuning zou gewoon zoveel meer waarde toevoegen aan het hele apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jobs: “Well, you might see that.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilantof

Xilantof

Mijn touch vandaag opgehaald. Maar ik krijg mijn WiFi niet aan de praat. Hij zegt dat ie simpelweg geen verbinding kan maken (met vol bereik en juiste wachtwoord).

Heb alleen geen idee aan welke instelling het kan liggen. Iemand tips?

Fotonerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
Xilantof schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 19:11:
Mijn touch vandaag opgehaald. Maar ik krijg mijn WiFi niet aan de praat. Hij zegt dat ie simpelweg geen verbinding kan maken (met vol bereik en juiste wachtwoord).

Heb alleen geen idee aan welke instelling het kan liggen. Iemand tips?
Bij mij detecteerde ie m meteen en vroeg om de code (heb je die stiekem niet toch verkeerd ingevoerd?) en hup op internet, op het moment vind ik verbindingsterkte beetje tegenvallen maar dat zal allemaal wel meevallen (PSP leek ietsje betere verbinding te kunnen maken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilantof

Xilantof

bokkow schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 19:15:
[...]

Bij mij detecteerde ie m meteen en vroeg om de code (heb je die stiekem niet toch verkeerd ingevoerd?) en hup op internet, op het moment vind ik verbindingsterkte beetje tegenvallen maar dat zal allemaal wel meevallen (PSP leek ietsje betere verbinding te kunnen maken).
Bij mij dus niet. 't Netwerk dat ik wil ziet ie gewoon. En als ik de code invoer (vaak genoeg geprobeerd om zeker te weten dat die niet foutief is) dan probeert ie verbinding te maken om vervolgens te zeggen dat dat niet lukt.

Fotonerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Toen ik m'n hond uitlaatte vanmiddag ging ik ook eens kijken of er wat netwerkjes waren waar ik op mee kon liften. Een aantal onbeveiligde netwerken probeerde ik ook en kon ik inderdaad ook niet mee verbinden. Geen idee waar het aan ligt, wellicht heb je in je router een MAC-adres-filter aanstaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ScottB schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 19:22:
Toen ik m'n hond uitlaatte vanmiddag ging ik ook eens kijken of er wat netwerkjes waren waar ik op mee kon liften. Een aantal onbeveiligde netwerken probeerde ik ook en kon ik inderdaad ook niet mee verbinden. Geen idee waar het aan ligt, wellicht heb je in je router een MAC-adres-filter aanstaan ?
Misschien omdat je buiten bereik stond? Genoeg bereik om de naam te zien, te weinig bereik om te connecten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davhor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-03 10:21

davhor

www.fon.com

Zit zelf te twijfelen tussen de nieuwe Nano (door het formaat en prijs) of de touch I.v.m. de mogelijkheden.
Xilantof schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 19:17:
[...]

Bij mij dus niet. 't Netwerk dat ik wil ziet ie gewoon. En als ik de code invoer (vaak genoeg geprobeerd om zeker te weten dat die niet foutief is) dan probeert ie verbinding te maken om vervolgens te zeggen dat dat niet lukt.
Probeer hem anders eens te connecten door is je wifi-beveiliging van je router af te halen. Zo kan je uitsluiten dat het probleem in de beveiliging zit.

FON - WiFi for Everyone | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilantof

Xilantof

test. Hij lijkt hem ne wel te pakken!

edit:
Na nog wat geklungel in de router wilde hij hem nu wel pakken. Typen ging verbazingwekkend goed (voor de edit heb ik wel weer mijn iMac gepakt).

internet gaat dus ook prima nu!
foto's erop gezet. Damn, dat bladeren is heerlijk!
youtube: werkt prima!
muziek: heerlijk!

fijn apparaatje!
Nu nog even wachten/hopen op de calander aanpassingen e.d. en ik ben nóg meer tevreden!

[ Voor 84% gewijzigd door Xilantof op 09-10-2007 19:57 ]

Fotonerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109288

Hi guys,

http://www.mundu.com/im/iphone/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost_K
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-04 18:15
Ik was op 29 september naar de Apple Store in Leeuwarden (MacMe), heb de 8GB gereserveerd maar dus nog geen telefoontje gehad! :S Hopelijk gaat hij wel snel komen want ik heb al zo lang moeten wachten! Ik zou dat ding nu gelijk willen hebben....

Zijn er nog mensen die even wat foto's kunne schieten van hun touch?

[ Voor 12% gewijzigd door Joost_K op 09-10-2007 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cache

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Namu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-04 15:15

Namu

Silver Wings Of Morning

Cache schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 20:32:
[...]

Wat heeft dat met flash te maken? 8)7
Niets... Maar hij vroeg naar msn EN flash...

Edit:

heh.. D'r staat "Weet iemand mssn of flash ook naar de ipod komt? Dat is het enige wat ik echt mis."

Dat mislas ik als "Weet iemand of msn flash ook naar de ipod komt? Dat is het enige wat ik echt mis."

:P Oeps.

[ Voor 36% gewijzigd door Namu op 09-10-2007 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

niks met flash, maar wel met msn, Cache.

Ik vraag me trouwens af hoe (on)veilig het is op thirdparty spul op je ipod touch te zetten (als dat binnenkort mogelijk is). Daarmee sloop je zeker je garantie enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124681

Namu schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 20:40:
[...]

Niets... Maar hij vroeg naar msn EN flash...

mssn = misschien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Namu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-04 15:15

Namu

Silver Wings Of Morning

Het enige wat mij nog tegen houd om een touch te halen is dat ik een vpn connectie op school moet opzetten via wireless om het internet te kunnen gebruiken.

Als ik dat nou voor elkaar kon krijgen (samen met de agenda toevoegen/wijzigen "fix") had ik meteen m'n nieuwe PDA/mp3 speler besteld :D

Anders ga ik voor de toekomstige G3 iphone. (hopelijk tegelijk met de lancering in nederland)
(ja, dit is allemaal hopen enzo... Maar een G2 iphone in nederland is nutteloos...)

[ Voor 9% gewijzigd door Namu op 09-10-2007 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Anoniem: 37526 schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 19:24:
[...]

Misschien omdat je buiten bereik stond? Genoeg bereik om de naam te zien, te weinig bereik om te connecten. :)
Is goed mogelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201908

Een vraag, er zit geen agenda functie op de touch zeker? Of is dat nog mogelijk in de toekomst automatisch van apple (of 3th party apps?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:26
Anoniem: 201908 schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 21:46:
Een vraag, er zit geen agenda functie op de touch zeker? Of is dat nog mogelijk in de toekomst automatisch van apple (of 3th party apps?)
M'n glazen bol is kapot, dus dat kan ik nu niet zeggen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cache
Leftblank schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 21:56:
[...]

M'n glazen bol is kapot, dus dat kan ik nu niet zeggen 8)7
Haal snel een nieuwe en kijk aub ook meteen even of 802.1x binnenkort wordt ondersteund. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montigny
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-09-2024
Sinds vandaag ook in bezit van de ipod touch en moet zeggen het apparaatje is nog mooier dan ik had verwacht. Alleen het geluid doet het niet aan de rechterkant en heb minimaal drie dooie pixels wat natuurlijk een beetje minder is, heb online besteld dus vrees dat ruilen een hele heisa wordt ...pffff.

Tevens twee puntjes waar die ze wat Apple beter/ mooier had kunnen doen, vind het aan/uit knopje te goedkoop & prutserig er in gezet. Tevens die calender "bewerkelijk" maken (maar daar wordt als ik het goed begrepen heb aan gewerkt).

En nog iets persoonlijk ligt heerlijk in de hand maar ben wel steeds bang dat ie uit m'n handen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124681

Als je hem online hebt besteld kun je hem juist makkelijk omruilen, wet van koop op afstand is dan gewoon geldig, dus je kunt hem zonder problemen terug sturen en een nieuwe bestellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montigny
Anoniem: 124681 schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 23:20:
Als je hem online hebt besteld kun je hem juist makkelijk omruilen, wet van koop op afstand is dan gewoon geldig, dus je kunt hem zonder problemen terug sturen en een nieuwe bestellen ;)
oh oké..thnx!

zijn daar nog kosten aan verbonden dat je weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Montigny schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 23:23:
[...]

oh oké..thnx!

zijn daar nog kosten aan verbonden dat je weet?
Alleen de verzendkosten naar de winkel. Maar dat kun je zelf ook even opzoeken met een simpele search, is al erg vaak voorbijgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montigny
RoD schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 23:24:
[...]

Alleen de verzendkosten naar de winkel. Maar dat kun je zelf ook even opzoeken met een simpele search, is al erg vaak voorbijgekomen.
oké zal het even opzoeken...

zit wel flink te balen dat deze mooie gadget niet is wat ie moet zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124681 schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 20:41:
[...]

mssn = misschien :+
lol, ik dacht dat mss = misschien maar ok..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
Internet werkt wel maar ben nog niet erg te spreken over ontvangst ervan of het ligt aan onze router. Had er met psp echter geen last van. Heb YouTube nog niet werkend gezien verder...
offtopic:
eerste berichtje vanaf touch :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

bokkow schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 01:07:
Internet werkt wel maar ben nog niet erg te spreken over ontvangst ervan of het ligt aan onze router. Had er met psp echter geen last van. Heb YouTube nog niet werkend gezien verder...
offtopic:
eerste berichtje vanaf touch :D
Ik ben juist erg tevreden over de ontvangst. De touch ziet meer wifi netwerken in de buurt dan mijn pc en/of laptop. En waar ik ook ben in huis ik kan overal goed en snel internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
De eerste paar keer dat ie verbinding gebruikt doet ie het nog goed daarna lijkt het wel alsof ie volgebufferd is oid. Heb YouTube werkend gezien maar dat was van korte duur, zucht..

Edit:
hij lijkt beter te werken als het wlan netwerk al door anderen wordt gebruikt.. |:(

[ Voor 20% gewijzigd door bokkow op 10-10-2007 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120976

Voor de mensen (die net als ik) wachten tot de Touch in de winkel ligt, er zijn verschillende verhalen over wanneer hij er is. Hier een kleine update:

Bij mijn lokale Apple Premium Reseller was het antwoord dat ze inderdaad gisteren met een vrachtwagen door het land zijn gereden en bij elke apr 10 stuks hebben afgeleverd. Echter, Apple zou vanuit drie distributiepunten leveren, dus de andere twee distributiepunten zullen snel volgen met leveren. Het wachten zou niet lang meer duren.

Dixons (we hebben er drie): de ene vertelt dat ze ze allang binnen hebben gehad, maar ja, ik had niet gereserveerd dus voor mij zat het er niet in. De andere Dixons vertelde me dat er een soort afspraak was gemaakt dat ze niet voor 12 oktober in de winkel zouden liggen. Ook al hebben ze ze eerder, voor 12 oktober mochten ze niet de winkel in (soort van embargo dus). Toen ik vertelde dat de andere Dixons en de apr ze al wel verkopen (/verkocht zouden hebben) vertelde deze man me dat zij dan een andere afspraak met Apple zouden hebben.

Media Markt speelt op safe: kan morgen, kan over enkele weken.

:'( Ik wil hem zo graaaaaaaaàààààààag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijmen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-04 14:42
Korte impressie: ben er echt ontzettend tevreden mee. Het scherm is fantastisch, en 'the best mobile browser on the planet' is geen inaccurate beschrijving van Safari op de touch. Foto's browsen is echt heel erg tof.

Ik mis nog wel de kalender item toevoegen optie, maar die komt er gelukkig al aan. En ook hier stopt de muziek af en toe bij het browsen, da's soms best vervelend. Maar ook hierbij ga ik er vanuit dat dat gefixed gaat worden met een firmware update.

Bottom line: muziek opzoeken op de touch geeft bijna nog meer voldoening dan het luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilantof

Xilantof

Sijmen schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 10:15:
Korte impressie: ben er echt ontzettend tevreden mee. Het scherm is fantastisch, en 'the best mobile browser on the planet' is geen inaccurate beschrijving van Safari op de touch. Foto's browsen is echt heel erg tof.

Ik mis nog wel de kalender item toevoegen optie, maar die komt er gelukkig al aan. En ook hier stopt de muziek af en toe bij het browsen, da's soms best vervelend. Maar ook hierbij ga ik er vanuit dat dat gefixed gaat worden met een firmware update.

Bottom line: muziek opzoeken op de touch geeft bijna nog meer voldoening dan het luisteren.
Herkenbaar. Het is gewoon leuk om op de verschillende manieren door je muziek te bladeren. Het scrollen en "flicken" door albums/muziek (of foto's) is gewoon geweldig :D
Alleen daarmee kun je al tijden vullen ;)

Fotonerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsvr
  • Laatst online: 08-04 11:51
Gister binnen gehad, gister een etentje en moest gewoon even wat opzoeken, de ipod vond een wifi netwerk (open) en binnen notime zat ik lekker te googlen en kon ik laten zien wat ik wou laten zien. Lading vakantiefotos van griekenland er op gegooit en loop nou appetrots rond ;). Top apparaat, alleen de kalender functie... tja, gewoon jammer. Hopen dat het wellicht met een update bijgevoegd wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68540

Kan ik bij het verbinden naar Wifi ook een username invullen? Ik kan dit veld nergens vinden, alleen het wachtwoord... Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81539

Ik heb iets vaags. Als ik afleveringen van Heroes toevoeg dan verschijnen ze onder Heroes in de touch. Als ik dan op Heroes druk dan krijg ik een lijstje met afleveringen (hij groepeerd ze zegmaar). Als ik twee afleveringen van Entourage toevoeg gebeurd dit niet. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsvr
  • Laatst online: 08-04 11:51
Heb je wel de goede tags in iTunes meegegeven? (rechtermuisknop -> info)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68540 schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 11:11:
Kan ik bij het verbinden naar Wifi ook een username invullen? Ik kan dit veld nergens vinden, alleen het wachtwoord... Thanks!
Toevallig een school danwel bedrijfsnetwerk? Daar kan de Touch helaas niet mee verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cache
Anoniem: 37526 schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 11:50:
[...]

Toevallig een school danwel bedrijfsnetwerk? Daar kan de Touch helaas niet mee verbinden.
Niet helemaal waar, het ligt maar net aan de beveiliging die wordt gebruikt. De kans is echter idd klein dat het kan bij veel scholen/bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cache schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 12:25:
[...]

Niet helemaal waar, het ligt maar net aan de beveiliging die wordt gebruikt. De kans is echter idd klein dat het kan bij veel scholen/bedrijven.
Als je met zowel je username als password op een school- danwel bedrijfsnetwerk aan moet melden is de kans zeer groot dat het een 802.1x beveiliging is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sf2
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-04 14:07

sf2

een vraagje voor de jongens die een touch hebben.

op mijn macbook draait de fonts (beeldscherm & web) niet op 1:1 mapping onder osx tiger.
icm bootcamp met xp zijn de lettertype wel 1:1.
nu vraag ik me dus af of de touch de letters scherp op de scherm komt. (1:1 dus; niet scaled)

en zijn er mensen die een docking station met component video out en zo-een afstandbediening hebben? hoe's de video kwaliteit daarvan.

vul wat leeg is, leeg wat vol is en krap waar jeukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44509

doet maps.google.com het een beetje op de Touch? Dat zou natuurlijk wel relaxed zijn als je ergens in een stad loopt en de weg niet meer weet. (oke, en als er toevallig een AP open staat in de buurt......)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121250

sf2 schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 13:33:
een vraagje voor de jongens die een touch hebben.

op mijn macbook draait de fonts (beeldscherm & web) niet op 1:1 mapping onder osx tiger.
icm bootcamp met xp zijn de lettertype wel 1:1.
nu vraag ik me dus af of de touch de letters scherp op de scherm komt. (1:1 dus; niet scaled)

en zijn er mensen die een docking station met component video out en zo-een afstandbediening hebben? hoe's de video kwaliteit daarvan.
Sorry voor de vraag, maar ik kan dus video`s afspelen van de touch op mijn tv? Heb namelijk al wel zo`n kabel. Heb ook het nieuwe dock van apple, dus wil het wel even voor je proberen. Moet ik alleen even een video converteren.

@ hierboven, google maps werkt niet echt lekker via safari ( ik zie maar een halve landkaart ). Heb ook een iPhone en vind dat toch `n stuk fijner werken. Vraag me dan ook af hoelang het duurt voordat die geport is voor de iPod Touch ( moet niet zoveel werk zijn lijkt me )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44509

Anoniem: 121250 schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 14:57:
@ hierboven, google maps werkt niet echt lekker via safari ( ik zie maar een halve landkaart ). Heb ook een iPhone en vind dat toch `n stuk fijner werken. Vraag me dan ook af hoelang het duurt voordat die geport is voor de iPod Touch ( moet niet zoveel werk zijn lijkt me )
Lijkt me ook niet zo'n punt nee. Wat is dan nog de meerwaarde van zo'n extra icoontje op de IPhone vraag je je af. maps.google.com is als webapplicatie bedoeld, en moet dus gewoon via Safari te benaderen zijn zou je zeggen. Op zowel de iPhone als de Touch.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44509 schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 14:59:
[...]

Lijkt me ook niet zo'n punt nee. Wat is dan nog de meerwaarde van zo'n extra icoontje op de IPhone vraag je je af. maps.google.com is als webapplicatie bedoeld, en moet dus gewoon via Safari te benaderen zijn zou je zeggen. Op zowel de iPhone als de Touch.....
Hij is ook wel te benaderen alleen bij mij werkt het niet echt lekker. Op de iPhone is google maps in een applicatie verwerkt, zonder site er omheen zegmaar. Net zoals dat bij de YouTube app op de iPod Touch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UMD

UMD

You don't say

nou mensen,

ik heb de ipod touch nu een dagje in gebruik en moet zeggen dat hij prima bevalt.
K heb een paar afleveringen van wat series erop gezet (A-team en FC de kampioenen :P ) en het beeld is schitterend. Echt superscherp en van de negatieve zwarte kleuren zie ik niks meer!!!

(ik heb een week 39 model)

Geluidskwaliteit is dik in orde. En het touch screen werkt echt verrukkelijk!

Hier een fotootje:
Afbeeldingslocatie: http://i144.photobucket.com/albums/r181/ricosabel/Foto30.jpg

(srry voor de slechte kwaliteit)

en voor de verandering es een klein videootje van mijn touch. Om maar ff te zien hoe zo'n ding er nou in real-life uitziet.

Video (youtube)

greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zie ik daar spiekbriefjes op je hand in je video ;)

Ik heb trouwens een week 38 model, hadden die nu nog beeldscherm problemen? Ik vind het beeld op m`n iPhone namelijk mooier dan op de iPod Touch ( allebij helderheid voluit gezet, en allebij exact dezelfde video )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuisman
  • Laatst online: 04-03 20:17
Wat ik me nog afvroeg, hoe lang duurt het 'booten' zeg maar ? Of is dat bijna instantaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UMD

UMD

You don't say

Als je op het knopje boven drukt gaat ie uit maar dan in een soort standby modus.
Druk je er dan weer op dan is ie direct aan zonder vertraging.

Als je hem echt helemaal uit wilt hebben, als je bijv. gaat slapen ofsow, dan houd je die knop wat langer ingedrukt. Om hem vervolgens weer te booten duurt dan ongeveer 10 seconden.

greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30762

Zie dat ze bij Dixons bestelbaar zijn, heb maar eventjes contact met ze opgenomen en de 16 GB is direct uit voorraad leverbaar (zeer beperkt, tot er geen bestelknop zichtbaar is).

De 8GB is leverdatum volgende week, dus ikzelf moet nog even geduld hebben. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbol
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-04 23:45
Anoniem: 30762 schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 15:50:
Zie dat ze bij Dixons bestelbaar zijn, heb maar eventjes contact met ze opgenomen en de 16 GB is direct uit voorraad leverbaar (zeer beperkt, tot er geen bestelknop zichtbaar is).

De 8GB is leverdatum volgende week, dus ikzelf moet nog even geduld hebben. :'(
Net ook ff met dixons gebeld, aangezien de website de verzenddatum weer een week heeft verplaatst. Die kon me gelukkig mededelen dat alle huidige reserveringen vandaag verzonden worden (status is ook aangepast) en dat mensen die vanaf vandaag bestellen tot volgende week moeten wachten. Kan niet wachten meer nu :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121250 schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 14:57:
[...]

Sorry voor de vraag, maar ik kan dus video`s afspelen van de touch op mijn tv? Heb namelijk al wel zo`n kabel. Heb ook het nieuwe dock van apple, dus wil het wel even voor je proberen. Moet ik alleen even een video converteren.

Video`s afspelen op m`n tv lukt me nog niet, ligt dit aan mij of is deze functie er in zijn algemeen nogniet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81539

Nielsvr schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 11:38:
Heb je wel de goede tags in iTunes meegegeven? (rechtermuisknop -> info)
Lama, hij doet het pas vanaf 3 of meer afleveringen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Anoniem: 121250 schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 15:18:
Ik heb trouwens een week 38 model, hadden die nu nog beeldscherm problemen? Ik vind het beeld op m`n iPhone namelijk mooier dan op de iPod Touch ( allebij helderheid voluit gezet, en allebij exact dezelfde video )
Ik heb ook een week 38 model en ik ben tevreden over de kwaliteit van het scherm. Heeft zeker geen last van inverted blacks (negatief effect). Heb (helaas) geen iphone dus kan de schermen niet vergelijken. Maar toch schijnt de iphone iets beter te zijn dan de touch (ook de touchs van week 38 en later).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cache
Later vandaag of morgen wordt waarschijnlijk een hack uitgebracht, volgens een draadje op macrumors. Ik wacht nog even, aangezien ik op het moment redelijk tevreden ben met mn touch en ik toch nog huiverig ben na al die verhalen over bicked iPhone's te hebben gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas116
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-03-2015
Anoniem: 210040 schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 13:22:

just saying.
Zou je misschien de gebruikersnaam van deze ebayverkoper kunnen poster :)
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

« 'Mijn Socket 754 APG PC « '-_-' » 4075 met 3DMark05 en 6600GT' »

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moejo
  • Laatst online: 09-08-2024
Zo, net ook m'n bestelling geplaatst op Dixons.nl en als het goed is mag ik hem vrijdag ophalen in het filiaal hier in Uden. :) Kan niet wachten tot het vrijdag is! O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Heeft er iemand al ontdekt hoe het menu op GoT makkelijk te gebruiken is op iPod ? Omdat het en mouseovermenu is kun je het menu niet lekker uit laten klappen, maar het is me weleens per ongeluk gelukt, dus het moet wel kunnen denk ik ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankvR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-01 21:05
Even tikken op een knopje, in plaats van lang indrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
Het is weer zo ver; video's converten :D
Welk programma is nou echt een aanrader want lees hier veel verschillende verhalen van onder andere Videora, Apollo, Handbrake (alleen DVD's?) en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Typisch gevalletje van door de bomen het bos niet meer zien. Ik wil gewoon weten welk programmaatje films kan omzetten in de hoogste kwaliteit (480x320; stereo; 23,97+fps) en zoveel mogelijk formaten ondersteund, aanrader iemand?

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De status van je bestelling kun je melden in Levertijd Apple producten Deel 3.