[iPod Touch] Ervaringen & Discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste
Acties:
  • 51.006 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:45

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/webscott/img/touch_header.jpg

Welkom bij het derde deel van het iPod Touch topic!

Op 5 september 2007 werd hij dan toch aangekondigd: de iPod Touch. En de naam zegt het eigenlijk al: de bediening gebeurt niet langer meer via het clickwheel, maar gewoon met je vinger. Inderdaad, "De iPod wordt aaibaar".

Afbeeldingslocatie: http://images.apple.com/nl/ipodtouch/images/title_touchtoipod_20070905.gif
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/webscott/img/touch_algemeen2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/webscott/img/touch_algemeen.jpg

De iPod Touch is beschikbaar in twee versies: de 8 GB- en de 16GB-versie. Ze kosten respectievelijk € 299 en € 399. De iPod lijkt erg veel op de iPhone zonder belfunctie: hij heeft een 3,5" widescreen, multi-touch scherm. Navigeren, muziek en video's afspelen: alles gebeurt via het touch-screen. In vergelijking met de iPod 5G (ook wel iPod Classic) is de Touch een stuk dunner en lichter.

Krasgevoeligheid
Helaas is ook deze generatie iPods erg krasgevoelig. Over het scherm is goed nagedacht, deze lijkt zonder brute middelen niet makkelijk te bekrassen. Een fimpje op YouTube bewijst dit. Helaas is de chrome achterkant nog steeds krasgevoelig en is Apple niet zo vrijgevig geweest er een hoesje bij te doen. Een veelbesproken 'hoesje' is het invisibleSHIELD.

Vernieuwde navigatie
De navigatie is volledig gerenoveerd en makkelijk te hanteren. Alles is te selecteren op het scherm en de knoppen en lijsten hebben een nieuwe stijl gekregen.

Flash-drive
De iPod Touch heeft niet zoals de iPod 5G een harde schijf, maar werkt op een flash-drive. Dit brengt twee voordelen met zich mee: de batterij houdt het langer vol, en flash-geheugen neemt minder ruimte in. De batterij zou het 22 uur uit moeten houden als je naar muziek luistert en 5 uur video kijkend.

Accelerometer
De accelerometer zorgt dat je met een draai van het scherm een breedbeeldscherm hebt waarmee je websites in breedbeeld kunt bekijken. Ook de nieuwe coverflow wordt op deze manier bediend.
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/webscott/img/touch_algemeen3.jpg

iLounge heeft de iPod al uitvoerig getest en bekeken. De resultaten zijn hier te vinden.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/webscott/img/touch_nieuw.jpg

De iPod Touch heeft een serie nog niet eerder op een iPod gebruikte features met zich meegekregen. Een overzichtje van deze features:
  • Wi-Fi
  • Safari Webbrowser
  • YouTube
  • iTunes Wi-Fi Music Store
  • Starbucks
Afbeeldingslocatie: http://www.iblog.co.uk/wp-content/uploads/2007/04/wifi_50x50.jpgWi-Fi
Wellicht de interessantste van allemaal: de ingebouwde Wi-Fi-ondersteuning. De iPod kan met elk draadloos netwerk verbinding maken en als deze verbonden is met internet, elke gewenste site bezoeken. Eigenlijk zijn alle nieuwe features gebaseerd op deze ondersteuning.

Afbeeldingslocatie: http://www.kisscafe.be/images/cookies/safari-icon.gifSafari Webbrowser
Safari zorgt ervoor dat je, mits je verbonden bent met een netwerk dat toegang tot internet heeft, elke gewenste site kunt bezoeken. Navigeren, in- en uitzoomen, bookmarks toevoegen, geschiedenis bekijken, cookies toestaan of verbieden, javascript aan- of uitzetten: alles kan gemakkelijk met een paar drukken op het scherm volledig naar jouw wensen gedaan en ingesteld worden. Typen gebeurt door middel van een onscreen toetsenbord, die in verschillende talen en indelingen (o.a. QWERTY, AZERTY en QWERTZ) beschikbaar is.

Afbeeldingslocatie: http://www.portablegear.nl/media/visuals/nieuws/50x50/youtube-logo.gifYouTube
De samenwerking tussen Apple en YouTube heeft geleid tot een feature op de iPod Touch die het mogelijk maakt video's op YouTube te bekijken, bookmarken en op te zoeken.

Afbeeldingslocatie: http://maku.ms/news2006_2/itunes_7_icon.jpgiTunes Wi-Fi Music Store
Kort gezegd kun je met deze feature muziek kopen, deze direct downloaden, en beluisteren op je iPod. Geen tussenkomst van iTunes is nodig, terwijl je de op je iPod gedownloade nummers wel over kunt zetten náár iTunes. Je kunt top 10-lijsten en aanbevolen nummers bekijken of gewoon albums of nummers opzoeken. Even de betaalgegevens invoeren middels het handige toetsenbord en downloaden maar!

Afbeeldingslocatie: http://www.underdogseattle.com/SiteGraphics/logos/StarbucksSM.gifStarbucks
Apple is ook een samenwerking aangegaan met Starbucks, welke het mogelijk maakt nummers die in de koffiewinkelketen gedraaid zijn na te kijken, te previewen en direct te kopen.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/webscott/img/touch_oudvernieuwd.jpg

Muziek
Een iPod is geen iPod zonder muziekfunctie. Deze is dan ook grondig vernieuwd en heeft een nieuwe functie die iTunes al langer kende: de coverflow. Draai het scherm 90 graden en je zit in de coverflow, waar je snel een album kunt uitzoeken aan de hand van de cover art. On-The-Go-afspeellijsten hebben hun weg ook weer teruggevonden, echter minder uitgebreid dan op de 5G iPod: het is niet meer mogelijk om meer dan één On-The-Go-afspeellijst te maken zonder tussentijdse verbinding met iTunes.

Video
Video's worden nu in breedbeeld afgespeeld. Dit betekent dat je video's in breedbeeldformaat kunt bekijken of gewoon in hun originele formaat. Te weinig ruimte op je iPod ? Video's kunnen zonder tussenkomst van iTunes verwijderd worden van de iPod.

Foto
De fotosectie heeft weinig functionele veranderingen ondergaan, maar ook hier is de navigatie grondig vernieuwd. Panoramafoto's kunnen breedbeeld worden bekeken door alleen het scherm te draaien en foto's zijn afzonderlijk te bekijken door gewoon te scrollen op het scherm.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/webscott/img/touch_sites.jpg

Met de komst van de iPhone zijn er al sites gemaakt die speciaal voor de iPhone zijn, echter deze kunnen ook gewoon bezocht worden met de iPod Touch. Hieronder volgt een lijstje met handige sites die de iPod écht afmaken.

Afbeeldingslocatie: http://www.cnet.com/i/bto/20070622/iphone_kbd.jpg

Beejive
Een IM-client die je in Safari kunt bezoeken en waarmee je kunt inloggen op de netwerken van AIM, Google TAlk, ICQ, Jabber, MySpace, Windows Live (MSN) en Yahoo! Inloggen op meerdere netwerken tegelijk is mogelijk.

iPhone Games
Zoals de naam al zegt: een site met verschillende spelletjes die je online kunt spelen op je iPod.

SeeqPod Music
"At SeeqPod Music, you can search for music, music videos & podcasts by artists you like, as well as discover other artists and songs you were not familiar with. You can generate countless playlists of songs and videos, save them for future enjoyment and share them with friends by e-mailing or embedding a player and playlist in a web page."
En het beste van alles: het kost niets en je hoeft je niet eerst helemaal te registreren.

Gridgets
Een site met allemaal verschillende gridgets, kleine applicaties die online werken. Niet erg gemakkelijk om uit te leggen, maar het spreekt aardig voor zich.

iTouchMap.com
Google Maps op je iPod zonder hem te jailbreaken? Ook dat is nu mogelijk! Het werkt snel en simpel en kan net zoveel - of misschien nog wel meer - als de "gewone" Google Maps.

Apple WebApps
Deze site is van Apple zelf en niet echt een site die je kunt bezoeken op de Touch, maar een verzameling van webapplicaties die je kunt gebruiken via Safari.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/webscott/img/touch_specs.jpg

AfmetingenHoogte: 110 mm; Breedte: 61,8 mm; Diepte: 8 mm
Gewicht120 gram
SchermAanraakgevoelig ("multi-touch") breedbeelddisplay van 3,5 inch (diagonaal). Resolutie van 480 x 320 pixels bij 163 pixels per inch.
Capaciteit
  • Ruimte voor maximaal 1.750 (8 GB) of 3.500 (16 GB) nummers in de 128-Kbps AAC-structuur.
  • Ruimte voor maximaal 10.000 (8 GB) of 20.000 (16 GB) voor weergave op de iPod geschikte foto's.
  • Ruimte voor maximaal 10 uur (8 GB) of 20 uur ( 16 GB) aan video.
Audioformaten
  • AAC (16 tot 320 Kbps)
  • Protected AAC (van iTunes Store)
  • MP3 (16 tot 320 Kbps)
  • MP3 VBR
  • Audible (2, 3 en 4)
  • Apple Lossless
  • AIFF
  • WAV
VideoH.264 video, tot 1,5 Mbps, 640 x 480 pixels, 30 beelden per seconde, H.264 Baseline Profile Low-Complexity met AAC-LC audio tot 160 Kbps, 48 kHz, stereogeluid in .m4v-, .mp4- en .mov-bestandsstructuren; H.264-video, tot 2,5 Mbps, 640 x 480 pixels, 30 frames per seconde, Baseline Profile tot niveau 3.0 met AAC-LC-audio tot 160 Kbps, 48kHz, stereogeluid in .m4v-, .mp4- en .mov-bestandsstructuren; MPEG-4-video, tot 2,5 Mbps, 640 x 480 pixels, 30 beelden per seconde, Simple Profile met AAC-LC-audio tot 160 Kbps, 48 kHz, stereogeluid in .m4v-, .mp4- en .mov-bestandsstructuren
Draadloze overdrachtWi-Fi (802.11b/g)
In- en uitvoerDockconnector en 3,5-mm stereokoptelefoonaansluiting
BatterijLithium-ion
Speelduur muziekTot 22 uur bij volledig opgeladen batterij
Speelduur videoTot 5 uur bij volledig opgeladen batterij
LaadtijdenSnellaadtijd: 1,5 uur (80% van capaciteit); Volledig: 3 uur
Inhoud van verpakkingiPod touch, Oortelefoon, USB 2.0-kabel, Dockadapter, Reinigingsdoekje, Houder, Beknopte handleiding
Prijs€ 299 voor de 8 GB-versie, € 399 voor de 16 GB-versie

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/webscott/img/touch_jailbreak.jpg

Iets wat ik wat speciale aandacht wil geven is het jailbreaken. In het vorige topic is er veel commotie geweest over wat er nou wel en niet mag, dus ik breng hier even wat duidelijkheid in.

Let op: waar het eerder nog verboden was het over jailbreaken te hebben, is dit beleid herzien en versoepeld. Er mag worden gesproken over jailbreaken, hoe te jailbreaken, de applicaties die het verder biedt enz. Zie De software van de Apple TV, iPhone en iPod touch aanpassen voor het nieuwe beleid.

Wat is jailbreaken ?
Het jailbreaken van je iPod zorgt ervoor dat je op het filesystem van de iPod kan komen, iets wat zonder je iPod te jailbreaken (nog) niet mogelijk is.

Nog niet mogelijk, dat komt dus wel ?
Inderdaad, Apple heeft aangekondigd dat het een Software Development Kit uit gaat brengen die het voor ontwikkelaars mogelijk maakt de iPod te voorzien van andere applicaties.

Wat voor voordelen biedt het jailbreaken ?
Met het jailbreaken van je iPod kun je applicaties die ook op de iPhone staan, maar niet op de iPod touch (zoals de weer-applicatie, de beurs-applicatie en de notities-applicatie). Daarnaast zijn er al talloze applicaties gemaakt door zogenaamde '3rd parties', die je ook op je iPod kunt installeren.

Zitten er ook nadelen aan verbonden ?
Jazeker, je iPod wordt er een stuk trager van en is veel minder stabiel. Crashes komen een stuk vaker voor op een gejailbreakte iPod dan op een 'gewone'. Daarnaast kan het zijn dat, omdat je gaat rotzooien in het filesystem van de iPod, je iPod nergens meer op reageert en je hem zal moeten herstellen. Er zijn zelfs enkele gevallen bekend waarbij de iPod 'bricked' was: hij reageert nergens meer op en ook herstellen werkt niet. Terugbrengen naar Apple heeft geen zin: aangezien het jailbreaken verboden is, is op het moment dat je toch jailbreakt je garantie verlopen.

OK, hoe moet ik jailbreaken ?
Er is een duidelijke, Nederlandse how-to geschreven over hoe je moet jailbreaken.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/webscott/img/touch_faq.jpg

Wat is de laatste firmware-versie :?
Op het moment van schrijven (8-10-07) 1.1.1.

Kan ik ook met een WEP/WPA/WPA2-beveiliging op een netwerk komen :?
Ja, zolang je de passphrase weet van het netwerk kun je er verbinding mee maken.

Hoe converteer ik video's die op de iPod kunnen worden afgespeeld :?
Zie daarvoor Video converten voor iPod.

Wat voor hoesjes zijn er beschikbaar voor de iPod Touch :?
Kijk eens naar deze sites:Is er ergens een demo te vinden :?
Jazeker, maar pas op! Leg voor het bekijken van de demo je creditcard weg, want je bent zó verkocht! ;)

Hoe kan ik letters met trema's, accenten enz. invoeren met het toetsenbord :?
"Touch" de letter wat langer, dan krijg je een menuutje waarin je een speciaal leesteken kunt kiezen.

Ik heb mijn iPod gejailbreakt en summerboard geïnstalleerd, maar nu staat mijn dock bovenaan het scherm :?
Het summerboard is niet op de juiste manier geïnstalleerd. Als je het op de volgende manier doet is het probleem opgelost:

Installeer eerst gewoon via Installer.app. Daarna rebooten en je ziet een verkloot Dock die aan de bovenkant zit. Log daarna via SFTP in op je iPod en upload dan alle files uit de Alpha Zip die je hebt gedownload van de site. Gewoon overschrijven. Daarna Home en Sleep button ingedrukt houden en je iPod uitzetten met de Slider. Daarna aanzetten en je hebt een werkende Summerboard. (Thanks to Werner)

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/webscott/img/touch_topics.jpg

[iPod] iPod 5G & Enhanced 5,5G Ervaringen & Discussie Deel 5
[iPod Nano] 3G Discussies en ervaringen
iTunes 7: Ervaringen & Discussie - Deel 2
Levertijd Apple Producten Deel 3
[iPod Classic] Discussies en ervaringen

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/webscott/img/touch_slot.jpg

Eerdere topics
[iPod Touch] Ervaringen & Discussie Deel 2
[iPod Touch] Discussies en ervaringen

Heb je tips, suggesties of opmerkingen om de startpost aan te vullen of te verbeteren ? Onjuistheden gevonden ? Schroom niet het me te melden, dan zal ik het z.s.m. aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeldude
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-09-2024
Laat ik dit topic dan maar openen met te vertellen dat ik sinds gister ook in het bezit ben van een 16gb Touch. Vandaag even mee lopen spelen (op het werk tussen de opdrachten :9 ) En ben er helemaal blij mee. Wat een super ding! Als ik tijd heb zal ik over een week ofzo een kleine review schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-04 14:22
Hij blijft fijn . Het viel me trouwens op dat de Resellers nog geen Touch te koop hadden . Ja een demo model maar verder niet . Terwijl ze bij de Dixons zo te krijgen zijn. Het enige wat ik nog mis is de Radio remote voor de iTouch . Niet alleen voor de radio , maar ook voor de knoppen . Het is stukken makkelijker om dan te pauzeren , harder zachter e.d. dan heel de iPod uit je zak te halen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost_K
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-04 18:15
carfreak02 schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 22:24:
Hij blijft fijn . Het viel me trouwens op dat de Resellers nog geen Touch te koop hadden . Ja een demo model maar verder niet . Terwijl ze bij de Dixons zo te krijgen zijn. Het enige wat ik nog mis is de Radio remote voor de iTouch . Niet alleen voor de radio , maar ook voor de knoppen . Het is stukken makkelijker om dan te pauzeren , harder zachter e.d. dan heel de iPod uit je zak te halen .
Idd, hij is nog niet te krijgen. Ik heb er eentje gereserveerd en wacht nog steeds :S Maar het maakt me nu toch ook niet zoveel meer uit, ik zie wel wanneer hij komt. Dit weekend eerst van Leopard genieten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrummie
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-04 08:59

Scrummie

Think different

Het *enige* wat ik mis aan dit geweldige apparaat is de volgende functie in de volgende situatie:

Ik luister bijna altijd alle nummers op shuffle, maar ik druk voordat ik begin met luisteren, altijd op next, tot dat ik een liedje krijg dat ik wil horen, maar dat kan soms wel een minuut duren voordat ik er 1tje krijg die ik echt wil horen. Is dat nummer dan afgelopen, dan laat ik 'm in me zak zitten en luister elk nummer dat voorbij komt met net zoveel plezier als dat ik dat eerste nummer luisterde. Wat ik dus graag wil is een kleine button "Surprise me", die van 10 af telt tot 0, genoeg tijd voor mij om de Touch in mijn zak te doen, en dan een random nummer pakt! Dan heb ik niet 50 leuke songs geskipt zonder reden, en heb ik 1 minuut van mijn kostbare tijd bespaard.

Tuurlijk, het is iets waar je van kan zeggen "zeur niet zo, luister gewoon het eerste nummer", maar ik weet niet, zal wel tussen de oren zitten..

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Ik snap wat je bedoelt, maar voor mij is de Shuffle-knop bovenaan in de lijst genoeg geweest. Ik druk daarop, zet m'n iPod in slaapstand en doe hem in m'n zak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer1009
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20-03 15:16
Hoe bevalt jullie de iPod, ik ben namelijk nog heel erg aan het twijfelen... 300 Euro blijft een hoop geld. voor de helft van de prijs heb je een psp en daar kan je wel het zelfde mee... dus de twijfel is groot. ik ben zelf niet zo weg van de psp maar wel van apple en ik wil me zelf weleens een keer verwenne met een mooi cadeau maar of dit het geschikte is? ik ben ook nog nie zo oud en veel geld heb ik niet... denken jullie dat films of videofragmente kijken leuk blijft op de touch of ben je het zo zat... het zelfde met internet. maar een ding weet ik zeker MUZIEK blijft.. ookal heb ik nu nog maar 2 gig in me lijst staan...

Vanaf hier gaan we verder. MyFocus.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danplo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-04 11:05

danplo

The Force is strong with me

Zal er misschien in de toekomst ook een mogenlijkheid bestaan dat ik ook mijn Nokia N95 kan aansluiten op de ipod touch zodat ik op internet kan via de gprs van mijn mobiel ?
Ik las dat dit wel kon met windows mobile kon, maar nog niks kunnen vinden voor Sybian.

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 12 Pro Max 256GB / LG OLED C8 65”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107960

Komt er eigenlijk nog 802.1x ondersteuning op de iTouch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gymaroe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-02 10:41
Gamer1009 schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 12:00:
Hoe bevalt jullie de iPod, ik ben namelijk nog heel erg aan het twijfelen... 300 Euro blijft een hoop geld. voor de helft van de prijs heb je een psp en daar kan je wel het zelfde mee... dus de twijfel is groot.
Snor een winkel of een vriend/vage kennis (plotseling weer vriend!) op en bekijk de Touch. Neem voor de zekerheid een doekje mee om de iPod lek/kwijl vrij te houden.

En ja hij is maar 8/16 GB
En ja er zit geen radio op
En ja de applicatie agenda is kreupel ....

Maar daar vind je wel een goed excuus voor _/-\o_
(ik heb de 16GB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:22

rammes

koekebakker 1e klas

Gamer1009 schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 12:00:
Hoe bevalt jullie de iPod, ik ben namelijk nog heel erg aan het twijfelen... 300 Euro blijft een hoop geld. voor de helft van de prijs heb je een psp en daar kan je wel het zelfde mee... dus de twijfel is groot. ik ben zelf niet zo weg van de psp maar wel van apple en ik wil me zelf weleens een keer verwenne met een mooi cadeau maar of dit het geschikte is? ik ben ook nog nie zo oud en veel geld heb ik niet... denken jullie dat films of videofragmente kijken leuk blijft op de touch of ben je het zo zat... het zelfde met internet. maar een ding weet ik zeker MUZIEK blijft.. ookal heb ik nu nog maar 2 gig in me lijst staan...
hoi gamer1009

het blijft altijd een persoonlijke smaak, mijn mening kan ik je wel geven :) ik heb zelf een psp en ookal is hij best klein ik neem hem niet graag mee voor muziek. daarvoor heb ik toch liever een touch, video fragmenten (of hele films) is zeker de moeite waard 1 of 2 films mee nemen als je op vakantie gaat heeft naar mijn mening zeker toegevoegde waarde. Daarnaast als je voor het 16 gig model kiest heb je nog genoeg ruimte om je groeiende mp3 collectie mee te nemen.
suc6 met het zieken ;)

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Hij vindt 300 euro al veel voor de iPod en hij heeft 2 GB aan muziek. Ik heb niet het idee dat hij ook maar zit te twijfelen over een 16 GB ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

ScottB schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 14:38:
Hij vindt 300 euro al veel voor de iPod en hij heeft 2 GB aan muziek. Ik heb niet het idee dat hij ook maar zit te twijfelen over een 16 GB ;)
8 gig 16 gig. verhaal blijft het zelfde :P

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer1009
ok.. maar ik twijfel nogsteeds misschien morge bij de koopzondag halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:35
Ik heb de Touch vooral gekocht voor het internetten en dat bevalt echt heel goed met Safari.

Echt veel beter dan met een PDA.

[ Voor 16% gewijzigd door Mediacj op 27-10-2007 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SFRtje
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-04 23:16
Hier ook een trotse 8GB bezitter. Maar twee kleine probleempjes:

1) De 25-meest-gespeelde afspeellijst is niet correct, en niet een beetje ook.. Gewoon totaal niet en soms laat ie maar 23 nummers zien.. Als ik m aansluit, en de afspeellijst via iTunes bekijk, dan staat daar wel de goede lijst..
2) Elke keer als ik connect dan begint ie dus te synchroniseren. Logisch en normaal. Maar élke keer moet een stuk of 14 liedjes erop zetten die er gewoon op staan. En élke keer zijn dit dezelfde nummers. Iemand een oplossing hiervoor?

Ik heb een touch uit week 38, met de nieuwste firmware en iTunes. Als niemand een oplossing weet dan email ik wel ff met Apple.
Verder kan ik voor twijfelende kopers de iPod Touch echt aanraden, tis mn beste aankoop ooit.

Edit: oja heeft iemand nog een voorkant + spray van een Invisible Shield pakket ongebruikt liggen? Ik zou deze graag kopen, sinds ik mn spray op is en mn voorkant er niet goed opzit. (Ook een superproduct trouwens, zo'n Invisible Shield. Aanraakingsgevoeligheid gaat er niet op achteruit!)

[ Voor 20% gewijzigd door SFRtje op 27-10-2007 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
1. Een bekend probleem, smart playlists lijken niet goed te werken inderdaad. Zal er bij een volgende firmware-update wel uitgehaald zijn.
2. http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=318369

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer1009
SFRtje schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 19:33:
Hier ook een trotse 8GB bezitter. Maar twee kleine probleempjes:
[...]

Verder kan ik voor twijfelende kopers de iPod Touch echt aanraden, tis mn beste aankoop ooit.
Dankje dit neem ik zeker mee in mijn beslissing... alleen, heb ik al een nintendo ds (al 3 jaar) maar op de ds heb ik ook een internet browser, maar dat gebruik ik echt zelden. ik twijfel nog of ik dat wel zou doen op de touch.. Iemand met het zelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Gamer1009 schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 23:06:
[...]

Dankje dit neem ik zeker mee in mijn beslissing... alleen, heb ik al een nintendo ds (al 3 jaar) maar op de ds heb ik ook een internet browser, maar dat gebruik ik echt zelden. ik twijfel nog of ik dat wel zou doen op de touch.. Iemand met het zelfde?
Dat is voor iedereen weer anders. Misschien eerst eens met het apparaat spelen als je ergens de kans krijgt om zo een betere indruk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29724

Prachtig apparaat. Ik heb hem nu 2 weken ongeveer. Op de 2e dag heb ik meteen de jailbreak toegepast met de app installer erbij en het werkt fantastisch. Ik ben ook erg benieuwd hoe de Apple SDK eruit gaat zien. Ik gebruik hem nu voornamelijk voor video podcasts, audio podcast en audio books. Tevens speel ik een paar web based spelletjes en de Touch is toch wel lekker handig om even vanaf de bank wat te spelen of als je ergens onderweg bent en en WiFi kunt vinden.

Eigenlijk heb ik geen enkele echte klacht. Alles werkt goed. Een paar kleinigheden toch. Ik vind het niet mooi dat je met 1 knop terug naar het menu moet. Liever zag ik applicaties die een back button hebben zodat je daarmee ook terug naar het hoofdmenu kunt gaan.

Mijn coverflow is in iTunes goed maar op de Touch zit het niet helemaal lekker. Sommige albums hebben cover-art van mijn podcasts gekregen. Beetje vaag, maar dit is opgetreden na het jailbreaken dus daar zal het probleem wel zitten. Kan er verder wel mee leven.

Verder heb ik weinig aan te zeuren op het apparaat. Ik mis een speakertje dat wel. Je kunt dan mensen ook even wat demonstreren of laten zien ofzo. Of als je een msn bericht krijgt of whatever dat je dan een signaaltje kunt horen zonder de hele tijd met een koptelefoon op te lopen.

Tot slot zit ik persoonlijk wel te wachten op syncen van zelf ingevoerde calender items naar google calender. Dat zou wel handig zijn voor zakelijk gebruik ook. Maar goed kwestie van tijd dan komt het wel. Ik vind de Touch nu al zo handig overigens dat ik misschien ook de iPhone wel wil aanschaffen. Ik wil alleen zelf geen abbo nemen want ik heb al een zakelijk abbo wat ik ook prive kan gebruiken. Maar eens kijken hoe het loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer1009
ik wil hem eigenlijk wel kopen maar zit met een probleem... vandaag is wel het winkelcentrum hier in de buurt open, maar niet de Youmac in de stad... ik was eigenlijk van plan hem in een mac store te kopen... iemand al ervaring met dixons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191350

Heb hem via dixons besteld

goede afhandeling en apparaat is perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106714

Anoniem: 29724 schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 10:55:
Prachtig apparaat. Ik heb hem nu 2 weken ongeveer. Op de 2e dag heb ik meteen de jailbreak toegepast met de app installer erbij en het werkt fantastisch. Ik ben ook erg benieuwd hoe de Apple SDK eruit gaat zien.
ssstt niet meer over praten. Straks weer dit topic dicht. Het apparaat is al gaaf genoeg om te bespreken wat ie origineel kan!!!!

Trouwens super OP!! _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeldude
Gamer1009 schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 11:25:
ik wil hem eigenlijk wel kopen maar zit met een probleem... vandaag is wel het winkelcentrum hier in de buurt open, maar niet de Youmac in de stad... ik was eigenlijk van plan hem in een mac store te kopen... iemand al ervaring met dixons?
puur toeval op koop avond was dixons de enige die hem nog had, en het apparaat blijft het zelfde dus verder geen probleem ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-04 21:25
Voor de mensen die een @msn.com adres gebruiken in combinatie met ApolloIM en tegen de connection error oplopen:

Bewerk /Applications/Apollo.app/hosts
in textedit en voeg de volgende regel toe:

65.54.131.245 msnia.login.live.com

even saven, uploaden en fixed.

Of mag er ook niet meer over dergelijke software gesproken worden ? Lijkt mij wel, zelfde verhaal als met XBMC...

[ Voor 19% gewijzigd door Kaspers op 28-10-2007 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-04 21:02

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Wat een mooie openingspost! Petje af!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer1009
shit gaat vandaag nie meer lukke om hem te hale... dat betekend voor mij ook dat ik weer aan 't twijfelen ga...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cache
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-10-2024
Jeuj, nieuw topic, mooie OP! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-04 23:22
Ok dan.. een account gemaakt bij iTunes en werkt goed! Net een liedje van de iTunes store via de pc gekocht en die kon ik zo slepen naar de Touch... Maar datzelfde deed ik met de Touch dus een liedje gedownload op de touch. Hij staat tussen mijn albums/songs MAAR ik kan hem niet naar de iTunes kopieren van de pc zodat ik hem kan toevoegen aan mijn collectie?

Ik heb geen flauw idee wat ik fout doe ?! :S

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeldude
cypress3d schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 13:30:
Ok dan.. een account gemaakt bij iTunes en werkt goed! Net een liedje van de iTunes store via de pc gekocht en die kon ik zo slepen naar de Touch... Maar datzelfde deed ik met de Touch dus een liedje gedownload op de touch. Hij staat tussen mijn albums/songs MAAR ik kan hem niet naar de iTunes kopieren van de pc zodat ik hem kan toevoegen aan mijn collectie?

Ik heb geen flauw idee wat ik fout doe ?! :S
Even rechts klikken op je touch in het linker gedeelte van itunes, volgens mij krijg je dan een popup menutje waarmee je ook je gekochte muziek kan over zetten naar je pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor4
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-04 19:29
Gamer1009 schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 13:03:
shit gaat vandaag nie meer lukke om hem te hale... dat betekend voor mij ook dat ik weer aan 't twijfelen ga...
waarom zou je twijfelen omdat je hem vandaag niet kan halen? :?
ok, ik begrijp dat je hem het liefst zo snel mogelijk wil maar je moet ook normaal kunnen denken en niet overhaast de beslissing nemen om hem niet te kopen als je tot morgen moet wachten.
je kunt hem bijv. morgen dan bij je apple center rustig eens uitproberen en aan de verkoper info vragen en dan weloverwogen de beslissing nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
Igor4 schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 13:45:
[...]

waarom zou je twijfelen omdat je hem vandaag niet kan halen? :?
ok, ik begrijp dat je hem het liefst zo snel mogelijk wil maar je moet ook normaal kunnen denken en niet overhaast de beslissing nemen om hem niet te kopen als je tot morgen moet wachten.
je kunt hem bijv. morgen dan bij je apple center rustig eens uitproberen en aan de verkoper info vragen en dan weloverwogen de beslissing nemen.
Geloof mij maar, je krijgt spijt als je hem NIET koopt! Wat een ongelovelijk apparaat! Niet alleen een hele vette iPod met touchscreen maar internet werkt fantastisch etc! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer1009
:? WhaaH :X :| Ik word gek van de twijfel... het ene moment wil ik hem heel graag, en het andere moment zit ik te denken of ik hem wel genoeg ga gebruiken voor het geld dat hij kost... enneh cypress3d ik twijfel ook nog of ik het internet wel genoeg ga gebruike:P ik weet het het is een super mooi ding, maar ben ik het wel waard daarover gaat mijn twijfel;)

enneh weet iemand een manier om een itunes account aan te maken zonder dat je er voor moet betalen? ik heb click&buy al geprobeerd maar daar moet je 18 voor zijn en dat ben ik nog niet...:( O-) en ik heb ook geen creditcard... ik wil namelijk wel vidiopodcasts en podcasts kunnen downloade..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeldude
zojuist de Jet Black "sok" gekocht via fabrixcases.com hiervoor zat mn 30gb video altijd in een harde plastic case maar omdat ik hem nu ook mooi in een universal dock heb staan leek me dat niet zo handig. bovendien verkracht zn lelijk plastic ding dr omheen allen maar het mooie design imho :)

Ik schrok wel ff btw. afrekenen zonder adres gegevens achter te laten klopte naar mijn gevoel niet helemaal, totdat ik bedacht dat paypal mn gegevens ook heeft :P

Iemand trouwens ervaring met het bestellen via fabrixcases kwa levertijd of moet ik dan in het andere topic wezen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179521

Owja, voor mensen die graag via hun Hotmail account email willen krijgen, lees dit even door:

http://www.ipodtouchfans....?t=4234&highlight=hotmail

of mag dit ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Kaspers schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 12:48:
Voor de mensen die een @msn.com adres gebruiken in combinatie met ApolloIM en tegen de connection error oplopen:

Bewerk /Applications/Apollo.app/hosts
in textedit en voeg de volgende regel toe:

65.54.131.245 msnia.login.live.com

even saven, uploaden en fixed.

Of mag er ook niet meer over dergelijke software gesproken worden ? Lijkt mij wel, zelfde verhaal als met XBMC...
Ik ben dan wel geen modje, maar ik speel het hier toch even om te voorkomen dat het topic weer dichtgaat: praat er maar niet over. Uiteindelijk gaat het over iets wat alleen kan als je iPod gejailbreakt is, dus ik zou het voor de zekerheid niet doen..
Anoniem: 179521 schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 17:22:
Owja, voor mensen die graag via hun Hotmail account email willen krijgen, lees dit even door:

http://www.ipodtouchfans....?t=4234&highlight=hotmail

of mag dit ook niet?
Ik zou dit linkje ook maar even weghalen, voor een modje het doet ;)

Verder bedankt voor de complimenten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cache
een week of twee geleden heb ik dat ook gedaan en het werkt perfect. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 65293

Civic519 schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 14:08:
zojuist de Jet Black "sok" gekocht via fabrixcases.com hiervoor zat mn 30gb video altijd in een harde plastic case maar omdat ik hem nu ook mooi in een universal dock heb staan leek me dat niet zo handig. bovendien verkracht zn lelijk plastic ding dr omheen allen maar het mooie design imho :)

Ik schrok wel ff btw. afrekenen zonder adres gegevens achter te laten klopte naar mijn gevoel niet helemaal, totdat ik bedacht dat paypal mn gegevens ook heeft :P

Iemand trouwens ervaring met het bestellen via fabrixcases kwa levertijd of moet ik dan in het andere topic wezen ?
Hou maar rekening met minimaal 2 weken.. je krijgt ook geen bericht wanneer die verstuurd wordt. Is wel een aangename verrasing als ie ineens op de deurmat ligt :) ik heb er nog 1 bijbesteld voor mn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
Ok ik heb de Touch lekker onder de knie, alleen heb ik geen flauw idee hoe je ZELF je fotos kunt beheren in iTunes. Ik bedoel moet je perse een hele dir erheen kopieren ok kan je ook per foto? En je kunt ook niet per stuk een foto deleten? want als ik iets wil deleten moet ik dus eerst een nieuwe selectie heen kopieren en dan verwijderd hij ze..

kan dat nou niet ff anders Apple :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeldude
Anoniem: 65293 schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 19:32:
[...]

Hou maar rekening met minimaal 2 weken.. je krijgt ook geen bericht wanneer die verstuurd wordt. Is wel een aangename verrasing als ie ineens op de deurmat ligt :) ik heb er nog 1 bijbesteld voor mn telefoon.
Twee weken... das wel lang... gelukkig heb ik mn oude leren hoesje van mn video nog, mag die daar voor zolang even in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moejo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-08-2024
Ik zit nog te twijfelen over wat voor hoesje ik zal bestellen. Zo'n (harde) doorzichtige is opzich wel mooi, maar ik vind die hoesjes van fabrixcases ook wel heel mooi eigenlijk.. Nog eventjes nadenken dus. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-05-2022
Voor diegene die twijfelen aan fabrix; je moet idd rekening houden met een levertijd. Bij vragen kun je ze het best mailen via : order@fabrixcases.com
Ik heb ook lang moeten wachten maar het komt echt wel ( kwaliteit is helemaal ok ) en ik kreeg deze mail als antwoord op mijn vraag waarom het zo lang duurde:

Hi Marcel,

Its great to hear that you have received it. We have had cases before whereby it took slightly longer than expedited for our customers to receive the items. It was mainly due to the checks at the customs department when sending them into your country. Hope that you can help tell your friends not to worry as well as their cases are all probably caught in transit.

Hope that you enjoy your case and perhaps I'll get to hear from you soon.

Cheers,
Colin

PS: ik heb geen aandelen in het bedrijf ik vind alleen dat ze goede spullen maken!

Whenever people agree with me I always feel I must be wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolfster
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-02-2018
ik had eerder een hoesje meoten bestellen ofzo.

mijn touch zit vol met krassen achterkant en voorkant ! ik gebruik hem gewoon netjes zoals ik met al mijn andere mp3 spelers heb gedaan. heb mijn ipod video een jaar lang krasvrij gehouden ! en de touch niet eens 2 weken :S .. belachelijk dat er geen hoesje bij zat maar een stom lapje.

ik kan gewoon de krassen voelen in het scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Toen ik mijn iPod G5 een maand had zaten er ook veel krassen op, ondanks zorgvuldig gebruik. Ik heb toen in een telefoonwinkel police gehaald. Deze was eigenlijk bedoeld voor het verwijderen van krassen op telefoons, maar werkte op m'n iPod toen ook prima. Je kunt dat eens proberen :) Als ik m'n invisibleShield heb, ga ik dat ook weer gebruiken.

Moet nog even kijken of ik de voorkant er ook op doe als ik meerdere mensen hoor dat het scherm toch niet zo krasvrij blijkt als eerder aangetoond leek. Iemand hier die de voorkant van het IS erop heeft gedaan ? Is dat een beetje bevallen of haal je hem er het liefst weer af ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115309

Hoi!
Heb me ook een touch 8gb besteld! Ik kan amper wachten om er mee te spelen!
Graag had ik ook zo'n Invisible Shield gehad tegen de toch wel krasgevoelige achterkant.
Had hiervoor een nano 3g en die achterkant luste ook wel een kras of duizend.
Spijtig dat Apple daarvoor gekozen heeft.

Zijn er Belgische/Hollandse (die ook naar belgie sturen) verkooppunten die Invisible Shield leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gymaroe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-02 10:41
Dvd omzetten naar Ipod.

Ik gebruik Nero(7) Recode (DVD shrink) om een DVD om te zetten naar iTouch formaat. Dat gaat makkelijk, redelijk snel en met een goede kwaliteit.

Echter mijn (muziek) dvd is ingedeeld in hoofdstukken (de verschillende liedjes) maar dat is/lijkt verdwenen zodra de DVD is omgezet naar iTouch. Ik krijg in mijn scherm wel de twee toetsen (naar voren en terug) te zien maar deze lijken tijdens het afspelen van mijn DVD niet te funtioneren.

Is het mogelijk, met Nero Recode, de DVD toch om te zetten naar ipod en de mogelijkheid behouden naar een volgend hoofdstuk te kunnen springen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:32

DarkSide

theres no place like ::1

De touch kan video's afspelen, maar is geen DVD speler. Je moet daarom ook een grote videofile maken om een film af te spelen. Hoofdstuk indeling en ondertitels worden daarom niet ondersteund.
Wel jammer, maar voormij geen belemmering.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-04 10:31
Ben er nu ook serieus over na aan het denken om een iPod Touch te kopen, enige wat me wel dwars zit is het volgende. Ik ben namelijk bang dat het enige wat ik ga kopen een afgeslankte Iphone is, is dit het geval?

Heb een beetje rond gekeken op google al, ik zie dat er gigantisch veel dingen mogelijk zijn met het apparaat, ik heb de policy gelezen, ik snap ook wel dat deze gehanteerd wordt maar mag ik wel vragen wat je dan precies allemaal voor extra's kan als je iPod gejailbreakt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Maksvr schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 14:17:
Ben er nu ook serieus over na aan het denken om een iPod Touch te kopen, enige wat me wel dwars zit is het volgende. Ik ben namelijk bang dat het enige wat ik ga kopen een afgeslankte Iphone is, is dit het geval?
Ja, je koopt een afgeslankte iPhone, maar waarom moet je daar bang voor zijn? Je ziet toch wat het ding kan? Je weet toch wat je zelf wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189219

Maksvr schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 14:17:
...

Heb een beetje rond gekeken op google al, ik zie dat er gigantisch veel dingen mogelijk zijn met het apparaat, ik heb de policy gelezen, ik snap ook wel dat deze gehanteerd wordt maar mag ik wel vragen wat je dan precies allemaal voor extra's kan als je iPod gejailbreakt is?
kijk eens in deel 2, daar worden de mogelijkheden nog volop besproken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Gymaroe schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 10:32:
Dvd omzetten naar Ipod.

Ik gebruik Nero(7) Recode (DVD shrink) om een DVD om te zetten naar iTouch formaat. Dat gaat makkelijk, redelijk snel en met een goede kwaliteit.

Echter mijn (muziek) dvd is ingedeeld in hoofdstukken (de verschillende liedjes) maar dat is/lijkt verdwenen zodra de DVD is omgezet naar iTouch. Ik krijg in mijn scherm wel de twee toetsen (naar voren en terug) te zien maar deze lijken tijdens het afspelen van mijn DVD niet te funtioneren.

Is het mogelijk, met Nero Recode, de DVD toch om te zetten naar ipod en de mogelijkheid behouden naar een volgend hoofdstuk te kunnen springen?
Ik heb handbrake gebruikt en bij de video die er toen uitkwam kreeg ik op m'n iPod wél te zien dat het hoofdstuk x van y was. Ik kon ook dmv de volgende en vorige knoppen tussen hoofdstukken switchen. Een lijst van hoofdstukken kreeg ik inderdaad niet, maar er leek wel een soort van ondersteuning voor het afspelen van DVD's op te zitten.

Het zou trouwens wel tof zijn als dat zou kunnen: een DVD selecteren, de resolutie en daarmee de grootte verkleinen en dan gewoon de DVD kunnen afspelen als een DVD :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Hmm ok. Mischien toch maar eens naar handbrake kijken dan...

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolfster
ScottB schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 00:31:
Toen ik mijn iPod G5 een maand had zaten er ook veel krassen op, ondanks zorgvuldig gebruik. Ik heb toen in een telefoonwinkel police gehaald. Deze was eigenlijk bedoeld voor het verwijderen van krassen op telefoons, maar werkte op m'n iPod toen ook prima. Je kunt dat eens proberen :) Als ik m'n invisibleShield heb, ga ik dat ook weer gebruiken.

Moet nog even kijken of ik de voorkant er ook op doe als ik meerdere mensen hoor dat het scherm toch niet zo krasvrij blijkt als eerder aangetoond leek. Iemand hier die de voorkant van het IS erop heeft gedaan ? Is dat een beetje bevallen of haal je hem er het liefst weer af ?
mja ik gebruikte displex. maar wat ik op mijn scherm heb zijn echt diepe krasse die je ook gewoon goed voeld. en niet van die mini krasjes. en die diepe krassen kan je niet met dat spul verwijderen.

baal er dus ook echt goed van. heb ook screenprotectors besteld. maar ik weet niet of het nu nog nodig is. misschien kan ik beter wachten totdat hij kapot gaat ofzo en dat ik nieuwe krijg van de verzekering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cache
wolfster schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 17:35:
[...]

mja ik gebruikte displex. maar wat ik op mijn scherm heb zijn echt diepe krasse die je ook gewoon goed voeld. en niet van die mini krasjes. en die diepe krassen kan je niet met dat spul verwijderen.
Daar komt volgens mij nog eens bij kijken dat de meeste "krasverwijderaars" alleen werken op een plastic scherm en het niet echt zin heeft om het te proberen op een glazen scherm. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_man
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-05-2024
Ik heb hier (Ghazukhh in "[iPod Touch] Ervaringen & Discussie Deel...") dat je blijkbaar geen gebruikersnaam kan invullen, dus als ik op het werk of bij een kameraad op het draadloze netwerk wil zou dat niet lukken? Naar mijn mening moet je toch altijd een gebruikersnaam/paswoord invullen?

En ik heb in iTunes verschillende lijsten staan, kan ik kiezen welke lijsten ik wil synchroniseren?

[ Voor 13% gewijzigd door Blue_man op 29-10-2007 20:00 ]

le·vens·moe (bn.)
1.genoeg van het leven hebbend, het leven als een last beschouwend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 186456

Ik wil een paar documentaires converteren voor mijn ipod touch, hoe kan ik het beste de goede resolutie bepalen. 480 bij 320 is de resolutie van de touch, welke resolutie kan ik nu het beste pakken zonder dat het beeld zal vervormen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

@ Blue_man: Je hoeft voor gewone wifi netwerken geen usernaam in te vullen. Alleen de wep/wpa code. De touch maakt dan gewoon verbinding (als je MAC filtering aan hebt staan wel eerst de mac van je touch toevoegen in de router/ap). Voor bedrijfsnetwerken/scholen werken met 802.x protocol werkt de touch idd niet.

verder kan je in itunes perfect aangeven wat hij wel/niet moet syncen

@svteg: Een goede resolutie is natuurlijk de native resolotie. Of een hele deler daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
Anoniem: 189219 schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 15:47:
[...]

kijk eens in deel 2, daar worden de mogelijkheden nog volop besproken
Thanks, staan inderdaad veel op.
Anoniem: 236571 schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 17:14:
IPOD TOUCH IS BINNEN!!!!!!!!!!!! ff hacken lol
:+
RoD schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 15:34:
[...]

Ja, je koopt een afgeslankte iPhone, maar waarom moet je daar bang voor zijn? Je ziet toch wat het ding kan? Je weet toch wat je zelf wil?
Tja ik weet het niet, is misschien een onderbuik gevoel. Het hebben van iets wat een eigenlijk iets veel mooiers kan zijn voelt toch rot. Maargoed zoals je al zei, je weet wat je zelf wil, daar heb je eigenlijk gelijk in, telefoons heb ik al genoeg :+

Nog één vraagje, ik heb een Philips HD6320, een 30 GB hdd speler met een "touch-interface", nu is dat ding verschrikkelijk langzaam en onhandig dus gebruik ik hem nooit. Dus ik zoek een handig apparaat, veel opslag heb ik niet nodig, ik luister niet zo lang achter elkaar en ik kan hem toch synchroniseren. Dus werkt het een beetje lekker (na verschillende reviews gelezen te hebben vraag ik me dit dus serieus af)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Maksvr schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 23:34:
Nog één vraagje, ik heb een Philips HD6320, een 30 GB hdd speler met een "touch-interface", nu is dat ding verschrikkelijk langzaam en onhandig dus gebruik ik hem nooit. Dus ik zoek een handig apparaat, veel opslag heb ik niet nodig, ik luister niet zo lang achter elkaar en ik kan hem toch synchroniseren. Dus werkt het een beetje lekker (na verschillende reviews gelezen te hebben vraag ik me dit dus serieus af)?
Nou de Touch is allesbehalve traag. Alles werkt soepel en vloeiend. Ik had er 10Gb op staan, en het vertraagde nog niet. Als een zonnetje ;)

(Heb mijn Touch nog niet terug btw, na 1,5 week)

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer1009
Wat was er dan met je iPod mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

Is iedereen echt heel voorzichtig met zijn Touch of maak je je niet zo druk over die paar krasjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
  • Laatst online: 23-04 14:41
Ik ben wel voorzichtig met mn touch... en toch zitten er krassen op de achterkant. Dus het is denk ik niet te vermijden. En heb mn touch pas een weekie of 2 !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Anoniem: 87302 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 19:02:
Is iedereen echt heel voorzichtig met zijn Touch of maak je je niet zo druk over die paar krasjes?
Over de voorkant maak ik me geen zorgen (over de achterkant trouwens ook niet) deze is goed bestendig tegen krassen etc. De achterkant is idd gevoelig voor krasjes, maar is zonder beschermhoes niet te voorkomen.
Ik heb geen beschermhoes, vindt het prima zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_man
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-05-2024
DarkSide schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 21:35:
@ Blue_man: Je hoeft voor gewone wifi netwerken geen usernaam in te vullen. Alleen de wep/wpa code. De touch maakt dan gewoon verbinding (als je MAC filtering aan hebt staan wel eerst de mac van je touch toevoegen in de router/ap). Voor bedrijfsnetwerken/scholen werken met 802.x protocol werkt de touch idd niet.
Dan zal ik eerst iets moeten lezen over draadloze netwerken, want ik zie eigenlijk het verschil niet ... maargoed.

Ik wacht om de iTouch te kopen tot de eindejaarsperiode, ik zie hem dan wel in prijs dalen tot bvb 250 euro (wat een meer logische omrekening van 300$ zou zijn).

le·vens·moe (bn.)
1.genoeg van het leven hebbend, het leven als een last beschouwend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
Hehe nou ik ga het toch echt doen mijn hele mp3 archief voorzien van coverflow en art. Maar mijn muziek staat zowel op de pc als op de externe HDD. Hoe kan je het beste in iTunes ervoor zorgen dat mijn HELE collectie zichtbaar is in iTunes?!

Of is er een tutorial voor? Zo wegwijs ben ik nou ook weer niet met iTunes >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolfster
Anoniem: 87302 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 19:02:
nou uuhm, zoals ik al heb gepost achterkant komt sowieos krasje.. voorkant zou goed bestendig moeten zijn .. maar toch heb ik krasjes erop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cache
Blue_man schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 20:04:
[...]

Dan zal ik eerst iets moeten lezen over draadloze netwerken, want ik zie eigenlijk het verschil niet ... maargoed.

Ik wacht om de iTouch te kopen tot de eindejaarsperiode, ik zie hem dan wel in prijs dalen tot bvb 250 euro (wat een meer logische omrekening van 300$ zou zijn).
Ik denk niet dat je al zo snel een prijsdaling gaat zien, het apparaatje verkoopt goed dus waarom zouden ze de prijzen verlagen? Hoop het voor je hoor, maar ik zou er iig niet vanuit gaan.

Trouwens, die 300 dollar is excl. VAT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WybWyb
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-04 17:59
Voor de mensen die nog een iPod touch gaan kopen en lid zijn van de ANWB, koop hem dan bij BCC. Daar krijg je dan 5% korting mee en heb je de 8gb versie voor 285,- en de 16gb voor 380,-.
Leuk meegenomen tog?

MBPr 13" - iPhone Xr - iPad Pro 12.9 - Apple Watch 42mm - A7 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisTheWise
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:43
Nadat mijn vader hem een paar weken geleden gekocht heeft moet ik eerlijk toegeven dat ik toch wel jaloers ben op hem. Het ziet er erg mooi allemaal uit en reageert idd heel erg soepel (iig gaat coverflow een stuk vlotter dan hoe het op mijn pc gaat in iTunes).
Het geluid bevalt mij iig en ik denk dat het voor mij iig de volgende MP3 speler zal zijn. Heb niet veel ruimte nodig en gezien hoe klein hij is en hoe licht ben ik eigenlijk alleen maar bang dat ik hem misschien ooit zou verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
WybWyb schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 22:23:
Voor de mensen die nog een iPod touch gaan kopen en lid zijn van de ANWB, koop hem dan bij BCC. Daar krijg je dan 5% korting mee en heb je de 8gb versie voor 285,- en de 16gb voor 380,-.
Leuk meegenomen tog?
Bij Chear heb je hem ook voor 283,- je kan hem dan alleen niet afhalen (best wel rottig aangezien dat magazijn maar een kleine 5 minuten rijden is). Heeft het qua garantie trouwens nog invloed waar je je touch koopt? Heb je bijvoorbeeld bij een premium reseller (als A Mac) een betere garantieafwikkeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164721

net terug uit hongkong, 16 gb voor 286 euro .... :D:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32558

Ik heb het probleem dat ik m'n muziek van m'n iPod niet kan importeren naar iTunes.
De optie "gebruik dit apparaat als mass-storage-device" staat gewoon niet in iTunes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Dat is geen probleem, dat kan namelijk gewoon niet. Net zoals je je iPod niet (meer) als mass-storage-device kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32558

ook zeer fijn, krijg je je muziek niet meer op je mac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126487

Ik heb nu ook een iPod Touch, maar ik heb problemen met de tijdinstellingen.

Als ik de instellingen op mijn iPod heb ingesteld als 24 uurs klok dan gaat alles goed, maar de tijd loopt niet echt mee. Vanochtend (8 uur) stond de klok nog op 23:59 (dinsdag 30 oktober).

Wanneer ik mijn outlook agenda sync met mijn Touch geeft hij ook de meest rare tijden aan. In mijn agenda heb ik een punt wat bijvoorbeeld om 12:45 begint. Op mijn ipod wordt dat weergegeven als 4:45..

Bij instellingen van staat het als volgt:

Datum en tijd

24 uurs klok staat aan
Tijdzone Cupertino

Wat is het probleem ?
Agenda
Tijdzoneondersteuning staat uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-04 07:49
Anoniem: 164721 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 23:03:
Daarvoor kan ik hem nu ook hier halen. Wel verleidelijk maar aan de andere kant heb ik het ook helemaal niet nodig. Moelijk! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

je bedoeld dat je de 8gig versie voor dat geld hier kunt halen. hij koopt daar de 16 gig voor die prijs

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-02 10:35
Anoniem: 126487 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 08:05:
24 uurs klok staat aan
Tijdzone Cupertino

Wat is het probleem ?
Woon je in Cupertino dan?
Probeer m eens op Amsterdam te zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

matthijst schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 11:58:
[...]

Woon je in Cupertino dan?
Probeer m eens op Amsterdam te zetten :)
_/-\o_

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111813

Weet er iemand waarom mijn iPod Touch blijft syncen als ik foto's wil overzetten ?
Hij blijft maar syncen, ook al is het maar één foto... :/

Oja, hij is gejailbreaked, maar dat was voor de jailbreak ook al...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperKonijntje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-04 20:32

DapperKonijntje

Draw monkey

Hallo mensen,

Heb sinds een paar dagen ook een itouch gekocht, het is mijn eerste ipod en ik vind het echt een geweldig apparaat.
Er is alleen 1 ding waar ik me aan stoor, als ik fotos sync op mijn werk en ik wil vervolgens thuis een nieuw mapje toevoegen dan wil itunes de fotos van mijn werk verwijderen, dit is nogal vervelend.
Is er een manier waarom ik gewoon nieuwe mappen toe kan voegen ongeacht op welke pc ik zit?

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55194

DapperKonijntje schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 21:59:
Hallo mensen,

Heb sinds een paar dagen ook een itouch gekocht, het is mijn eerste ipod en ik vind het echt een geweldig apparaat.
Er is alleen 1 ding waar ik me aan stoor, als ik fotos sync op mijn werk en ik wil vervolgens thuis een nieuw mapje toevoegen dan wil itunes de fotos van mijn werk verwijderen, dit is nogal vervelend.
Is er een manier waarom ik gewoon nieuwe mappen toe kan voegen ongeacht op welke pc ik zit?
Ik denk dat dat niet gaat. Je kan je iPod maar met 1 computer syncen (met iTunes O-) ) :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:01
Anoniem: 55194 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 22:11:
Ik denk dat dat niet gaat. Je kan je iPod maar met 1 computer syncen (met iTunes O-) ) :).
... daar hebben ze SwapTunes voor uitgevonden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
Anoniem: 164721 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 23:03:
Da's wel netjes, mijn vader was in Hong Kong en vond de prijzen daar best wel tegen vallen (vooral voor telefoons, w880i -die toen net uit was- was daar gewoon even duur). Waar heb je hem precies gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-04 07:49
rammes schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 09:49:
je bedoeld dat je de 8gig versie voor dat geld hier kunt halen. hij koopt daar de 16 gig voor die prijs
Nee ik ben in amerika. Daar is ie 400dollar (+ 4% tax) wat ongeveer op hetzelfde neerkomt. Maar ik heb besloten het niet te doen en de nieuwe macbooks af te wachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202302

Ik heb mn Touch ook net binnen, erg cool!
Wel vroeg ik me nog even 1 ding af; is het ook mogelijk om een soort van 'standby' in te stellen? Ik bedoel dan dat hij niet locked, maar het scherm gedimmed weergeeft (net zoals bijv. de Nano dat deed).
Nu kan ik niet zien wat ik afspeel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124681

Anoniem: 202302 schreef op donderdag 01 november 2007 @ 08:45:
Ik heb mn Touch ook net binnen, erg cool!
Wel vroeg ik me nog even 1 ding af; is het ook mogelijk om een soort van 'standby' in te stellen? Ik bedoel dan dat hij niet locked, maar het scherm gedimmed weergeeft (net zoals bijv. de Nano dat deed).
Nu kan ik niet zien wat ik afspeel ;)
Op mn iPhone hoef ik dan maar 1 x op de sleep button bovenop te drukken, dan zie ik wat ik afspeel op dat moment. Hij blijft dan wel gelocked. Bedoel je dat? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202302

Anoniem: 124681 schreef op donderdag 01 november 2007 @ 09:13:
[...]

Op mn iPhone hoef ik dan maar 1 x op de sleep button bovenop te drukken, dan zie ik wat ik afspeel op dat moment. Hij blijft dan wel gelocked. Bedoel je dat? :)
Komt in de buurt ;)
Ik begrijp dat het battery-consuming is, maar op de nano had je continu beeld (hetzij gedimmed). Als ik de AutoLock-feature uitzet op de touch, dan blijft het scherm 'vol' branden. Wat ik graag wil weten, is of je het zo in kan stellen dat het scherm na 10 sec oid 'donkerder' wordt, maar nog wel leesbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maksvr schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 23:05:
[...]

Da's wel netjes, mijn vader was in Hong Kong en vond de prijzen daar best wel tegen vallen (vooral voor telefoons, w880i -die toen net uit was- was daar gewoon even duur). Waar heb je hem precies gekocht?
via internet bij een officiele apple dealer (store.apple.com/Apple/WebObjects/hongkongstore)

maar ik zag hem overal wel liggen. Je moet naar Temple Street Market, daar liggen ze bij bosjes voor +- 3000-3500 HK$ (=280-320 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lowfi schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 23:49:
[...]

Nee ik ben in amerika. Daar is ie 400dollar (+ 4% tax) wat ongeveer op hetzelfde neerkomt. Maar ik heb besloten het niet te doen en de nieuwe macbooks af te wachten ;)
wanneer komen die macbooks dan? Mijn zusje gaat over 2 weken naar amerika, kan ze die mooi voor me meenemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

andere vraag:

Itunes werkt prima via wifi bij mij, maar als ik youtube filmpjes kijk verliest hij de verbinding regelmatig (net als met safari). Mijn laptop werkt zonder problemen, wifi verbinding is sterk genoeg daar. Iemand suggesties wat ik kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

die macbooks ben ik al achter die zijn idd nu leverbaar in de usa....maar eens met mijn zusje bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 23-04 16:01

Chiron

Moderator Discord
offtopic:
Die nieuwe macbooks zijn alleen maar een lichte hardware upgrade, verwachting is dat in januari pas de 'echte' vernieuwingen eraan zitten te komen

Ik verbaas me er trouwens over hoe lang de Ipod Touch met z'n accu doet :D Zelfs met veel wi-fi'en.

Voorheen luisterde ik muziek op mn SE P990i, en die was dan wel in een dag leeg (eigenlijk niet te vergelijken, maar toch). De ipod doet er een dag of 3 a 4 over bij mij voordat ie helemaal op is, sinds vorige week heb ik 'm nog maar 1x opgeladen :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cache
Anoniem: 164721 schreef op donderdag 01 november 2007 @ 13:03:
die macbooks ben ik al achter die zijn idd nu leverbaar in de usa....maar eens met mijn zusje bellen...
offtopic:
anders post je ff vier keer achter elkaar ipv de edit knop te gebruiken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor4
iPod touch gisteren eindelijk binnen! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor4
Heb wel wat vage problemen:

1. sommige foto's en coverarts gaan op de een of andere manier mis en dan komt er zegmaar een soort streep door het plaatje heen of dan gaat er iets over elkaar heen staan(heel erg vreemd)

2. de wifi is heel slecht, soms heb ik als ik ver van de router af ben heel goed bereik en als ik heel dicht bij ben weer heel slecht maar in geen geval gaat het internetten snel.
en de youtube app. gaat al helemaal sloom.

Heb hem wel gejailbreakt ( maar was daarvoor ook al. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:57

DoctorV64

Cosmopoliet

Anoniem: 164721 schreef op donderdag 01 november 2007 @ 12:30:
[...]

via internet bij een officiele apple dealer (store.apple.com/Apple/WebObjects/hongkongstore)

maar ik zag hem overal wel liggen. Je moet naar Temple Street Market, daar liggen ze bij bosjes voor +- 3000-3500 HK$ (=280-320 euro)
Ipod touch kost gewoon bij de mainstream electronica winkels de normale adviesprijs van apple Hong Kong.
Fortress of Broadway (in heel Hong Kong te vinden) kost een 16 Gig gewoon 3200 HK$. Twee weken geleden was dat ongeveer 266 euro. Ik heb toch maar een iphone gehaald daar ipv een Touch.
Bij Fortress kan je hem meteen ruilen en bij de kleinere onafhankelijke shops is dat maar de vraag.

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
Pff, heb er nu wel spijt van dat ik mijn vader niets heb laten halen. Volgende keer is pas over een jaar waarschijnlijk, dat duurt me te lang. Ik ga vanmiddag maar hier een Ipod Touch halen, nog tips iemand? Is het slim om die 3 jaar garantie te kopen voor 45 euro?

Edit\ Mijn vader komt trouwens alleen in Kowloon en de binnenlanden van China, in Kownloon kan je ze wel vinden denk ik he?

[ Voor 19% gewijzigd door Maks op 01-11-2007 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor4
Igor4 schreef op donderdag 01 november 2007 @ 13:53:
Heb wel wat vage problemen:

1. sommige foto's en coverarts gaan op de een of andere manier mis en dan komt er zegmaar een soort streep door het plaatje heen of dan gaat er iets over elkaar heen staan(heel erg vreemd)

2. de wifi is heel slecht, soms heb ik als ik ver van de router af ben heel goed bereik en als ik heel dicht bij ben weer heel slecht maar in geen geval gaat het internetten snel.
en de youtube app. gaat al helemaal sloom.

Heb hem wel gejailbreakt ( maar was daarvoor ook al. :P
anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111813

Ja, anders kick je ff na 3 uurtjes ofzo... :/
Pagina: 1 2 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees voordat je post <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1263841">De software van de Apple TV, iPhone en iPod touch aanpassen</a>!