[iPod Touch] Ervaringen & Discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste
Acties:
  • 51.192 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:08

SambalBij

We're all MAD here

dot.K schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 21:26:
[...]

Yup -- ik zit me hier ook al blauw te ergeren.
Dan maar een harde restore :)
Dat werkt gelukkig wel; iPod in DFU mode gestart (iTunes icoontje - wil hem ook even goed leeg hebben wegens eerdere jailbreak)
Vervolgens met shift ingedrukt de restoreknop geklikt. Hij gaat dan niet naar de update server zoeken, maar je kunt dan naar een firmware bestand op de schijf browsen. Ik had gelukkig vóór het down gaan van die server de nieuwe firmware al binnen, dus kon daar C:\Documents and Settings\username\Application Data\Apple Computer\iTunes\iPod Software Updates\iPod1,1_1.1.3_4A93_Restore.ipsw kiezen...
Dan gaat ie een volledige restore doen en is daarna weer helemaal leeg met de nieuwe versie. De january update doet het dan ook netjes :)

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 11:26
Hier loopt ie intussen binnen -- 165 MB. Ben eens benieuwd.

This space intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik houd het voorlopig even bij mijn gejailbreakte 1.1.2 versie. Ik ga niet twee weken na aanschaf al weer geld neerleggen voor apps die ik al heb plus nog een schat aan 3rd party apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de update aangeschaft. Alles mooi en wel. Ik sync mijn iPod Touch. Start opnieuw op. Niets. Ik zag ook niets gedownload worden. Vaag. Opeens begint ie over 1.1.3. Hmm. Die maar downloaden. Die gedownload en geinstalleerd. Nog steeds geen 5 extra apps. Ik kreeg ook geen e-mail van de aankoop. Dus nog maar een keer naar de iTunes Store. Weer dezelfde stappen. Weer niets. De achtergrond van de onderste icoontjes is wel veranderd naar een soort carbonachtige texture. Maar geen 5 apps. In de tussen tijd krijg ik dus een mailtje met een factuur van 2x 17,95 euro. WTF?! Dubbel betalen maar nog steeds geen extra apps. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu ook de update gedraaid, enige verandering is zo te zien een carbon colored dock. Leuk, maar betekent denk ik dat ik voor de lyrics-functie moet gaan betalen(!!)? Zou toch de wereld op zijn kop zijn dat op een telefoon deze functie gratis bijgevoegd wordt maar dat op een iPod je er voor moet betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De iPod Touch is ook nog maar 369 + vijf gratis apps. Wij moeten 399 + 17,95 betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbokh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-12-2024

hbokh

Unox: the worst OS!

Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 22:25:
In de tussen tijd krijg ik dus een mailtje met een factuur van 2x 17,95 euro. WTF?! Dubbel betalen maar nog steeds geen extra apps. :(
Apple Discussions staat er ook al vol mee met dubbel betalende slachtoffers.
Apple schoffeert zijn klanten wederom - net als met de iPhone destijds. Een refund op termijn lijkt me onontkoombaar. Of massaal jailbreaken. Zoals ik en de rest...

This is my sick nature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06:27

dbzfan

Nee.

Mij lukt het nog steeds niet om @home toe te voegen bij mail... In dit topic word gezegd dat je naar eigenschappen van het account moet toegaan... maar ik kan het account niet toevoegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:08

Chiron

Moderator Discord
Hier ook een dikke vinger voor die update.. is toch van de zotte dat je 399 euro betaalt voor een product, nog maar een paar maandjes geleden, en als je nu een nieuwe koopt voor 369 je die extra dingetjes er gratis bij krijgt :(

Helemaal met die dubbel betaal spookverhalen blijf ik nog lekker op 1.1.2, en misschien toch eens jailbreaken voor de gein, want het enige wat me echt handig lijkt is Mail.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01:25

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Jailbreaken werkt zeker niet met 1.1.3... Weet nog niet helemaal zeker of ik dan wel wíl upgraden, hoewel de nieuwe features wel tof zijn. Keuzes, keuzes :)

edit:

Zijn de DVD-features die de iPhone heeft gekregen ook beschikbaar voor de iPod touch, kan iemand die hem geupdatet heeft dat voor me nakijken ? Kon het op de specs-pagina van Apple niet vinden.

[ Voor 39% gewijzigd door Scott op 15-01-2008 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbokh

hbokh

Op Apple - Support - Discussions stond zojuist nog een post met als titel: Petition to make Apple release apps for free.
Ik denk: "Eerst even deze (vorige) GOT-post aftypen en posten." - kom ik terug: thread verwijderd... :N

Het is vanavond een zure Apple voor velen in de groentezaak...

This is my sick nature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees het inderdaad. Het is me inmiddels gelukt de update werkend te krijgen. Maar goed. Mijn hele iPod Touch is nu leeg en ik heb dubbel betaald. Daar baal ik behoorlijk van. Ik hou acties in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-09 16:52
Het is echt geen stijl wat Apple flikt, geld vragen voor apps die zo regelrecht van de iPhone worden gekopiëerd :( En als je nu een iPod koopt dan zitten de apps er gewoon "gratis" bij. Krommer kan het in mijn optiek niet. 8)7
Het argument dat in Amerika geen software mag worden uitgegeven voor een reeds aangeschaft product of iets dergelijks vind ik ook krom. We zitten hier nog steeds in Nederland, in Europa dacht ik? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 20:57
Wat is nou het verschil tussen die 1.1.1 (1.1.2) jailbreake en 1.1.3 met de nieuwe apps?

Ik kom dr niet helemaal uit :/

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vertik het voor software te betalen die al op de iPod Touch 1st edition had moeten zitten. Hoe jaag je je klanten weg, Steve.....

/me gaat naar www.1337h4x0rz.com en koopt voor staf geen MacBook Air :)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2008 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 15:20
MexxT schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 23:35:
Wat is nou het verschil tussen die 1.1.1 (1.1.2) jailbreake en 1.1.3 met de nieuwe apps?

Ik kom dr niet helemaal uit :/
T.o.v. de 1.1.2 biedt 1.1.3 alleen een ander dock en een verschoven Youtube icoon.

Als je daarnaast de extra apps koopt, dan krijg je dus Mail, Google Maps, Stocks en Weather. Daarnaast krijg je dan lyrics in de iPod applicatie (?), mogelijkheid tot safari bookmarks op je springboard, het herschikken van icons en maken van extra springboards (tot totaal 9).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbokh

hbokh

Bestaande gebruikers moeten 20 dollar betalen voor een upgrade van de software op de iPod Touch. Dat nieuws kwam de anders zo populaire Jobs op gejoel uit de zaal te staan.

Bron: nu.nl

Maar dan in de keynote-stream rond 00:21:32 - het lijkt wel weggefilterd. Of word ik paranoide? :?

[ Voor 6% gewijzigd door hbokh op 16-01-2008 00:00 . Reden: Typo ]

This is my sick nature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genya
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-10-2022

Genya

Ad Infinitum

Iemand enig idee hoe je dat mooie iPhone-dock via 1.1.2 (gehackt) op je iPod touch krijgt?

MacBookLast.fmfacebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hbokh schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 23:59:
Bestaande gebruikers moeten 20 dollar betalen voor een upgrade van de software op de iPod Touch. Dat nieuws kwam de anders zo populaire Jobs op gejoel uit de zaal te staan.

Bron: nu.nl

Maar dan in de keynote-stream rond 00:21:32 - het lijkt wel weggefilterd. Of word ik paranoide? :?
Volgensmij ligt het meer aan de bron. Maar het zal wat zijn 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2008 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Hoedje schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 23:50:
[...]

T.o.v. de 1.1.2 biedt 1.1.3 alleen een ander dock en een verschoven Youtube icoon.

Als je daarnaast de extra apps koopt, dan krijg je dus Mail, Google Maps, Stocks en Weather. Daarnaast krijg je dan lyrics in de iPod applicatie, mogelijkheid tot safari bookmarks op je springboard, het herschikken van icons en maken van extra springboards (tot totaal 9).
Ik heb de apps maar gekocht. I know ;). Lyrics support werkt erg mooi. Door te tikken op de albumcover krijg je een overlay met de lyrics. Maar aangezien ik het eerst probeerde bij een nummer wat geen lyrics had, weet ik niet zeker of het ook bij de 1.1.3. werkt als je niet de apps koopt.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eelceau
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-04-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 23:02:
Ik lees het inderdaad. Het is me inmiddels gelukt de update werkend te krijgen. Maar goed. Mijn hele iPod Touch is nu leeg en ik heb dubbel betaald. Daar baal ik behoorlijk van. Ik hou acties in de gaten.
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen als ik vragen mag?

Want ik zit nu ook met hetzelfde probleem als wat jij had, naar mijn weten heeft ie ook niks gedownload. Kreeg alleen instructies en die leveren niks op. |:(

Update

Ok heb hem ook aan de praat gekregen. Dankzij een post hierboven _/-\o_

Als mensen problemen hebben met het updaten van hun ipod touch. Restore de ipod (het liefst zoals is beschreven zoals in de post van SambalBij in "[iPod Touch] Ervaringen & Discussie - De...") en kopieer niet de backup van de oude instellingen terug op je ipod, maar begin een nieuw profiel op je ipod. Dan moet de ipod de update herkennen.

[ Voor 30% gewijzigd door Eelceau op 16-01-2008 02:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

musiqman schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 12:01:
Is er trouwens geen homepage in stelbaar :( heel irri als ik naar de gmail wil, steeds op geschiedenis of naar bladwijzer te moeten gaan.
Gmail heeft toch IMAPI, dus kun je het via je mail app autm binnen halen . als je mail icon op dock hebt staan kun je meteen zien of er mail is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dus als je de update doet van apple, dan ben je al je muziek kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 11:26
Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 11:19:
dus als je de update doet van apple, dan ben je al je muziek kwijt?
Nop.

This space intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-08 17:59
Werkt het positie bepalen met Google Maps ook hier of alleen in de USA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:00
CAFC1905 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 12:23:
Werkt het positie bepalen met Google Maps ook hier of alleen in de USA?
Het werkt op basis van je locatie via GSM...
En die functie heeft de touch niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou Apple er niet tussenbeide komen om gratis de update te geven, want het kan toch niet dat iemand en ipod van 2 weken moet betalen voor de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
RiCk schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 12:25:
[...]

Het werkt op basis van je locatie via GSM...
En die functie heeft de touch niet :)
en het werkt op basis van Wifi. Die functie heeft je iPod touch wel. Het probleem is alleen, dat ze vooralsnog alleen een database met hotspots in Noord-Amerika gebruiken, dus daar heb je in Nederland niet zoveel aan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Maar thuisnetwerken worden niet geregistreerd neem ik aan ? Ik zit nu thuis, dat zou dan niet werken toch ?

Ik ben overigens bezig de TS te updaten, komt vandaag of morgen online dus nog even geduld :) Ben alleen bang dat de jailbreakguide er niet inzit binnen aanzienlijke tijd, dus misschien dat iemand anders zich daarom kan bekommeren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:00
Hoedje schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 12:39:
[...]

en het werkt op basis van Wifi. Die functie heeft je iPod touch wel. Het probleem is alleen, dat ze vooralsnog alleen een database met hotspots in Noord-Amerika gebruiken, dus daar heb je in Nederland niet zoveel aan :).
My bad!

"Even find yourself, wherever you are. Using some local Wi-Fi networks (if Wi-Fi is turned on) "

Nu zou het mooi zijn dat je je eigen locatie ook in die database zou kunnen opslaan. Of van die Fon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:19

mjl

Ugh

ScottB schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 12:56:
Maar thuisnetwerken worden niet geregistreerd neem ik aan ? Ik zit nu thuis, dat zou dan niet werken toch ?

Ik ben overigens bezig de TS te updaten, komt vandaag of morgen online dus nog even geduld :) Ben alleen bang dat de jailbreakguide er niet inzit binnen aanzienlijke tijd, dus misschien dat iemand anders zich daarom kan bekommeren ?
Hmm is er al bekend of je de nieuwe apps na downloaded op meerdere ipods kunt installeren binnend dezelfde itunes of zit hier een serienummer gekoppelde DRM ofzo op? Ik heb nl. geen zin om voor de beide ipod Touch's 17,95 te moeten betalen! (Uberhaupt niet eigenlijk). Of maar hopen dat de ipod kapot gaat en ik een nieuwe (met de apps) kan krijgen ....

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Lijkt mij niet, ben bang dat je twee keer mag gaan lappen (al zou ik het in jouw geval wel geweten hebben en gejailbreakt hebben). Klein vraagje die misschien in het Video converten voor iPod-topic moet, maar omdat het eigenlijk wel heel touch-gerelateerd is: hoe converteer ik een video met verschillende chapters en subtitles ? Lijkt mij een heel handige functie namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn springboardje:

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/poehej86/Pics/iPod/snap_152231.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/poehej86/Pics/iPod/snap_152226.jpg

Ik ga echt geen 18€ betalen voor die update.. ik laat em mooi zoals ie nu is, draait perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiqman
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:32
Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 08:30:
[...]

Gmail heeft toch IMAPI, dus kun je het via je mail app autm binnen halen . als je mail icon op dock hebt staan kun je meteen zien of er mail is
Ik heb geen mail icon, en daar heb je wifi voor nodig, en ook in amsterdam hier zijn er niet zoveel open netwerken als je zou willen ;)

Ik wil m dus gewoon als homepage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees voordat je post <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1263841">De software van de Apple TV, iPhone en iPod touch aanpassen</a>!