Gedaan. Daarbij vermeld dat ze even de volume slider moeten aanpassen, want dat ding is echt te lomp nu. Ping is wel leuk (nu al 4 volgers ofzo
HENG HENG
Gedaan. Daarbij vermeld dat ze even de volume slider moeten aanpassen, want dat ding is echt te lomp nu. Ping is wel leuk (nu al 4 volgers ofzo
HENG HENG
Thanks, ook maar even ingevuld.
Viel het jullie ook op dat je geen iTunes 10 kunt selecteren uit het dropdown menu?In my opinion the new icons used in iTunes 10 should be coloured. When using the chrome/grey icons which were included in the new version it is harder to distinguish what you are clicking on. I sincerely hope that these icons will not be part of the new Mac OS versions.
Also, the dropdown menu "What iTunes version are you running?" does not include iTunes 10!
Hier heb ik dus ook last van sinds iTunes 10, ik heb de CH3SNAS. iTunes vind hem wel (al geef hij niet de naam weer) maar zodra hij connect krijg ik verder geen lijst meer te zien om af te spelen. Hopelijk komt er gauw weer een update.pcprutser schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 16:19:
ligt het aan mij of doet de iTunes/DAAP server van freeNAS het niet meer met iTunes10?
[ Voor 24% gewijzigd door Gamebuster op 06-09-2010 01:29 ]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Daar heb ik nog geen last van gehad, terwijl Last.fm bij mij altijd aanstaat.Gamebuster schreef op maandag 06 september 2010 @ 00:48:
Woeptiedoe, itunes 10
Heel nieuw uiterlijk, maar heb 'm wel moeten installeren naast Apple's overige updates. Nu heb ik mijn niet-reboot spree gereset.
Was al op 46 dagen zonder reboot, nu weer op 0
edit:
Last.FM plugin laat itunes herhaaldelijk crashen. Last.FM users raad ik aan even te wachten met updaten.
Voor zover ik weet niet. Zou ook nergens op slaan, dan heb je toch niet het hele nummer geluisterd?smeerbartje schreef op maandag 06 september 2010 @ 11:41:
Volgens mij is het al eens gevraagd hier, maar is het mogelijk om in te stellen dat iTunes (en iPods) de playcount van een liedje net iets EERDER aanpassen? Dus niet alleen als de laatste twee seconden zijn afgespeeld, maar bijvoorbeeld 80% van de totale speelduur ofzo?
Slaat wel ergens op. Als je na 90% van het liedje skipt naar een ander liedje, is het liedje dan geluisterd of niet? Of als je in de laatste twee seconden stilte op terug klikt om het liedje nogmaals te horen, luister je 'm dan 1 of 2 keer? Het is enigszins subjectief maar 100% is vaak niet realistisch gezien het normale gedrag van een gebruiker.Good Fella schreef op maandag 06 september 2010 @ 11:47:
[...]
Voor zover ik weet niet. Zou ook nergens op slaan, dan heb je toch niet het hele nummer geluisterd?
Totaal geen last met last.fm, start automatisch op met itunes, scrobbelt netjes tracks en scrobbelt ook van m'n iphone. 10.6.4 met itunes 10 en last.fm versie 1.5.4.26864.Gamebuster schreef op maandag 06 september 2010 @ 00:48:
Last.FM plugin laat itunes herhaaldelijk crashen. Last.FM users raad ik aan even te wachten met updaten.
[ Voor 19% gewijzigd door remmelt op 06-09-2010 13:03 ]
Als jij op een racetrack rijd en op 90% van de baan stop je er mee en ga je naar een andere baan. Heb je dan die eerste baan gerenden? Nee. En stilte kun je er uit halen met de 'Start Stop' functie.remmelt schreef op maandag 06 september 2010 @ 12:51:
[...]
Slaat wel ergens op. Als je na 90% van het liedje skipt naar een ander liedje, is het liedje dan geluisterd of niet? Of als je in de laatste twee seconden stilte op terug klikt om het liedje nogmaals te horen, luister je 'm dan 1 of 2 keer? Het is enigszins subjectief maar 100% is vaak niet realistisch gezien het normale gedrag van een gebruiker.
Waarom niet? Ik heb 90% van alle bochten meegepikt, waarschijnlijk zelfs 100%. Het laatste stukje rechtdoor over de finish geloof ik wel, dat is op alle banen min of meer hetzelfde (hier spreek ik als volleerd F1 coureur, dat snap je wel).Good Fella schreef op maandag 06 september 2010 @ 13:03:
[...]
Als jij op een racetrack rijd en op 90% van de baan stop je er mee en ga je naar een andere baan. Heb je dan die eerste baan gerenden?
Net alsof ik dat bij al m'n liedjes ga instellen. Bovendien, die stilte wil ik er wel inhouden als ik een heel album luister.Nee. En stilte kun je er uit halen met de 'Start Stop' functie.
Wie vergelijkt rijden op een racebaan nu met het luisteren van muziek? Appels en peren??Good Fella schreef op maandag 06 september 2010 @ 13:03:
[...]
Als jij op een racetrack rijd en op 90% van de baan stop je er mee en ga je naar een andere baan. Heb je dan die eerste baan gerenden? Nee. En stilte kun je er uit halen met de 'Start Stop' functie.
Als afsluitende post, daarna weer ontopic (ik wil graag het laatste woord hebbenGood Fella schreef op maandag 06 september 2010 @ 13:47:
Het gaat om het progres. Als ik een website maak en bij 90% stop ik dan ik die website nog niet af. Als ik een liedje voor 90% luister heb ik niet dat hele liedje gehoord.
Als jij graag wilt dat hij na 90% van het liedje een playcount erbij zet heb ik daar niks op tegen hoor. Ik vind het alleen een beetje raar, do you mind?
Heb verder helaas geen oplossing voor je.
Als PS. afsluitende post, daarna weer ontopic. Je kunt het wel vergelijken, want het gaat gewoon om progres. In jouw laatste voorbeeld zou jouw oplossing ook niet werken, want 90% van 10 minuten is 9 minuten en als het echte nummer dan na 3 minuten ophoud zit je als nog 6 minuten naar niks te luisteren.smeerbartje schreef op maandag 06 september 2010 @ 14:04:
[...]
Als afsluitende post, daarna weer ontopic (ik wil graag het laatste woord hebben)... je KUNT het niet vergelijken met het bouwen van een website of het rijden van een racebaan ofzo. Het gaat erom dat er veel gevallen zijn dat je simpeleweg het nummer wel hebt beluisterd, maar dat de huidige regels het niet toelaten om een playcount+1 te doen. Denk hierbij aan de afsluitende nummers van een CD die vaak een minuut of 10 een LEEG stukje hebben om vervolgens een soor van bonustrackje te doen; deze nummers draai je dus nooit 'volledig'.
Maar zoals gezegd; on-topic nu.. ik kan wel leven met dit gebrek in iTunes.
remmelt schreef op maandag 06 september 2010 @ 14:37:
Hoe dan ook, zoals gezegd is de discussie niet aan de orde omdat itunes helemaal niet kijkt naar progress of percentage, alleen naar de laatste seconde en de oversprong naar een nieuw lied.
Verder kan je misschien het verschil onderkennen tussen een resultaatsverplichting en een inspanningsverplichting en daar dan de analogie van met het luisteren naar liedjes. Ik ben van mening dat je na 90% van een liedje makkelijk het maximale genot uit een lied hebt kunnen persen. Soms niet! Maar meestal wel. Bovendien is het geen race, maar op dat argument ga je niet in. Ik wil gewoon een ongeveer correcte weergave van mijn luistergedrag en daar hangt een subjectieve waardering aan wat het luisteren van een liedje inhoudt. Je vergelijkingen zijn gewoon niet helemaal kosher. Ik kan er ook wel een: zie het als het eten van een appel. Als je het klokhuis niet ook opeet, kan je dan zeggen dat je een appel hebt gegeten? Slaat ook nergens op, het gaat tenslotte niet om het eten van appels (of het racen op een baan of het maken van websites) maar om het luisteren naar een liedje.
Ik ga er overigens wel van uit dat als een liedje 3:58 duurt waarvan de laatste 2 seconden stil zijn (door een stilte op de plaat, rare rip, weergaveprobleem van mijn installatie, wat dan ook) en ik in die stilte skip naar een andere song, dat we het eens kunnen zijn dat je dan het liedje wel hebt geluisterd. De 90%-regel (of welk percentage dan ook) is niet waterdicht, daar ben ik het helemaal mee eens, maar de 100%-regel die jij zo stellig aanhangt geeft ook false negatives. Het gebeurt mij vaak genoeg dat ik na een liedje doorzap naar een ander liedje. Dan is dat liedje misschien nog niet helemaal af maar wel af genoeg (wegens stilte). Ik vind het stom en zonde van m'n tijd om te wachten tot het volgende lied begint om dan door te zappen. Dwangmatig playcount laten meetellen... pfff het lijkt wel een verplichting.
Hoe dan ook, het gaat toch weer allemaal om het digitale hamsteren he, het lijken wel achievements. De achiements van Good Fella zijn alleen nog even een tikje hardcoorder dan die van mij.
Zelf luister ik altijd tot de laatste seconde van een liedje en dan pas ga ik op next drukken/klikken. Dat valt aardig onder dwangmatig playcounts laten meetellen.remmelt schreef op maandag 06 september 2010 @ 14:37:
Dwangmatig playcount laten meetellen... pfff het lijkt wel een verplichting.
Hoe dan ook, het gaat toch weer allemaal om het digitale hamsteren he, het lijken wel achievements. De achiements van Good Fella zijn alleen nog even een tikje hardcoorder dan die van mij.
[ Voor 11% gewijzigd door MoietyMe op 06-09-2010 14:57 ]
cheaten bij een spelletje...?Good Fella schreef op maandag 06 september 2010 @ 14:55:
Oké, mijn vergelijkingen zijn dan misschien niet helemaal 100% en tellen dus niet meer voor mijn vergelijkingencount. Jouw laatste drie zinnen vertellen het hele verhaal eigenlijk.
[...]
Zelf luister ik altijd tot de laatste seconde van een liedje en dan pas ga ik op next drukken/klikken. Dat valt aardig onder dwangmatig playcounts laten meetellen.
Als jij en smeerbartje het eerder willen zal mij dat een piano wezen, maar het komt mij een beetje over als cheaten bij een spelletje.
Dan zou je een soort systeem moeten hebben wat het einde van het nummer scant op volume en als het dan onder de zoveel dB komt het liedje afkapt en een playcount bijtelt en naar het volgende nummer gaat. Klinkt moeilijk.
[ Voor 71% gewijzigd door Gamebuster op 06-09-2010 17:45 ]
Wordt dan de skip count opgehoogd?Good Fella schreef op maandag 06 september 2010 @ 14:55:
Zelf luister ik altijd tot de laatste seconde van een liedje en dan pas ga ik op next drukken/klikken. Dat valt aardig onder dwangmatig playcounts laten meetellen.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
En te vroeg gejuichd... Het kreng is na het opstarten weer permanent onbruikbaar omdat ie de hele scanning loop van voor af aan lijkt te zijn begonnen. Apple luistert hier nu al jaren niet naar, en mensen zijn met versie 10 nog gefrustreerder dan met vorige versies omdat er alleen maar ergenissen bij lijken te komenExirion schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 08:59:
Na een nachtje draaien lijkt het opgelost. Het zal wel weer die nutteloze en vreselijk irritante gapless playback determination scan geweest zijn. Dat je dat nog altijd niet kunt uitzettenBovendien is het zo brak geimplementeerd dat heel iTunes hangt en hij niet laat zien wat ie aan het doen is.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Ik vraag me echt af hoeveel nummers je dan wel niet hebt. Zijn er meer mensen hier op GoT met dit probleem?Exirion schreef op maandag 06 september 2010 @ 18:51:
[...]
En te vroeg gejuichd... Het kreng is na het opstarten weer permanent onbruikbaar omdat ie de hele scanning loop van voor af aan lijkt te zijn begonnen. Apple luistert hier nu al jaren niet naar, en mensen zijn met versie 10 nog gefrustreerder dan met vorige versies omdat er alleen maar ergenissen bij lijken te komen
Google maar eens op 'gapless playback determination' en wat variaties daarop.CoiLive schreef op maandag 06 september 2010 @ 19:09:
Ik vraag me echt af hoeveel nummers je dan wel niet hebt. Zijn er meer mensen hier op GoT met dit probleem?
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Dat vind ik inderdaad ook één van de fijne dingen aan iTunes. Gewoon aan de hand van stats een playlist in elkaar draaien. Geniaal.Canaria schreef op maandag 06 september 2010 @ 17:52:
[...]
* Canaria vindt stats in combinatie met smart playlists echt een van de beste dingen van iTunes. M'n xml gaat terug tot 2004 en met ongeveer 3500 tracks varieert de play count van 0 tot 95.
[ Voor 3% gewijzigd door MoietyMe op 07-09-2010 14:43 ]
Ik heb dat nog nooit gemerkt, en heb toch wel zo'n 40gb aan muziek erin gehad.Exirion schreef op maandag 06 september 2010 @ 19:25:
[...]
Google maar eens op 'gapless playback determination' en wat variaties daarop.
Deze gebruiker verwoordt het e.e.a. prima:
http://www.sturmnet.org/b...gapless-playback-nonsense
iTunes is al jaren voor heel veel mensen echt een onbruikbaar gedrocht door de enorm brakke implementatie van een feature die weinig mensen ook maar iets interesseert, maar die niet uitschakelbaar is
Relaxt man... zou je eens een paar voorbeelden van je smart lists willen posten? Ik kan wel wat suggesties/tips gebruiken.Canaria schreef op maandag 06 september 2010 @ 17:52:
[...]
Wordt dan de skip count opgehoogd?
Ik heb smart playlists op basis van onder andere skip count en het komt voor dat ik een nummer waar ik op dat moment niet echt op zit te wachten toch afluister omdat anders de skip count in de war raakt
Ook als m'n iPod de hele dag heeft doorgespeeld baal ik ervan omdat ik dan nummers heb 'gehoord' die eigenlijk geskipt hadden moeten worden.
* Canaria vindt stats in combinatie met smart playlists echt een van de beste dingen van iTunes. M'n xml gaat terug tot 2004 en met ongeveer 3500 tracks varieert de play count van 0 tot 95.
Als ik alleen daarop zoek krijg ik wel: About 47 results About 15,600 results! Dat vind ik niet veel.Exirion schreef op maandag 06 september 2010 @ 19:25:
[...]
Google maar eens op 'gapless playback determination' en wat variaties daarop.
Deze gebruiker verwoordt het e.e.a. prima:
http://www.sturmnet.org/b...gapless-playback-nonsense
iTunes is al jaren voor heel veel mensen echt een onbruikbaar gedrocht door de enorm brakke implementatie van een feature die weinig mensen ook maar iets interesseert, maar die niet uitschakelbaar is
[ Voor 10% gewijzigd door CoiLive op 07-09-2010 15:25 ]
Tegenwoordig heeft iTunes gewoon een 'Media Kind' selector waarmee je alleen de muziek bijvoorbeeld kunt selecteren. Dat scheelt in ieder geval in stap 1smeerbartje schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 15:04:
[...]
Relaxt man... zou je eens een paar voorbeelden van je smart lists willen posten? Ik kan wel wat suggesties/tips gebruiken.
Hier ook nog wat tips.
Heb je ook alle hits even doorgelezen?CoiLive schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 15:22:
Als ik alleen daarop zoek krijg ik wel: About 47 results About 15,600 results! Dat vind ik niet veel.
Het lijkt dus geen groot probleem.
Dit is de derde hardware/software configuratie waarmee ik deze ellende heb. Afgezien daarvan, een resourcevretende features hoort gewoon uitschakelbaar te zijn als mensen er helemaal niet op zitten te wachten! Apple claimt toch altijd zo simplistisch en gebruiksvriendelijk te zijn? iTunes is met recht het slechtste produkt dat Apple ooit heeft gevoerd.Zou het kunnen dat het aan je Mac ligt (hardware/software)?
Sluit maar achteraan de rij:Qorne schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 23:23:
Ik heb met de nieuwe iTunes een best wel vervelend probleem, ik kan geen audio cds meer importeren. Als ik het automatisch ophalen van tracknames uitzet dan werkt het wel, maar dan heb ik geen tracknames en dat is toch wel jammer... Heeft iemand misschien een oplossing? Of moet ik wachten op een software update?
En verder nog heel veel over de problemen met iTunes 10 te vinden. Maar dat zijn natuurlijk ook geen noemenswaardige problemen omdat er maar een paar duizend hits op zijnTEMPORARY FOX FOR AUDO CD IMPORT
Submitted by Will on September 5, 2010 - 8:10 P.M.
I had the same problem with ITunes not recognising audio CDs after upgrading to v10. I then noticed that when I inserted CDs that I had already imported that they worked fine. I put 2 and 2 together and turned off gracenote (preferences - automatically get tracks names). Problem solved - but you have to manually get track names. Bottom line they'll have to fix the bug quick so this work around will work in the mean-time
Doesn't recognize CD's!!
Submitted by Steve on September 5, 2010 - 4:00 P.M.
I am already extremely annoyed by the new update, and it has nothing to do with the (sort of) meaningless aesthetics that everyone seems focused on. Really, when it comes down to it, who the heck cares what the damn logo looks like.
Instead, I am aggravated because the new iTunes doesn't recognize older CD's. When loading them, it seems to be too damn stupid to recognize them: the iTunes window flickers, and the CD icon doesn't even show up on the desktop. I have a whole bunch of CD's that are now basically useless on the computer. Help!
[ Voor 4% gewijzigd door Gamebuster op 08-09-2010 17:07 ]
Het zou natuurlijk kunnen dat die plugin niet goed is afgestemd op iTunes 10.. Verwijder die plugin eens, komt het probleem dan nog steeds voor?Gamebuster schreef op woensdag 08 september 2010 @ 17:06:
Eerst die random crashes van de Last.FM plugin, en nu dit. Vaagheid.
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
Ik weet het wel: in de ID3v1 standaard wordt het genre met een nummer aangegeven (er is een vaste lijst met genres). Bij ID3v2 is dit vervangen door een vrij tekstveld. Wat Apple blijkbaar bij iTunes 10 opgebokt heeft is het stukje code:Gamebuster schreef op woensdag 08 september 2010 @ 17:06:
iTunes herkent opeens bepaalde genres van mijn muziek niet; genre-vakjes zijn opeens leeg bij bepaalde nummers. Zodra ik dat nummer afspeel veranderd de genre in een getal; het getal is per album verschillend, maar wel per nummer per album hetzelfde. Zo heeft een hardcore CD 129 en een drum 'n bass CD 127.
Al gedaan, en het probleem komt dan niet meer voor.Hertog schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 10:57:
[...]
Het zou natuurlijk kunnen dat die plugin niet goed is afgestemd op iTunes 10.. Verwijder die plugin eens, komt het probleem dan nog steeds voor?
Klinkt logisch, maar slordig omdat zomaar weg te halen zonder eerst de bestaande genre-id's te converteren naar hun tekst-versie.Dreamvoid schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 21:55:
[...]
Ik weet het wel: in de ID3v1 standaard wordt het genre met een nummer aangegeven (er is een vaste lijst met genres). Bij ID3v2 is dit vervangen door een vrij tekstveld. Wat Apple blijkbaar bij iTunes 10 opgebokt heeft is het stukje code:
If tagversion = id3v1 Then
Genre = "het x'de genre in de id3v1 lijst"
Else
Genre = x
[ Voor 61% gewijzigd door Gamebuster op 10-09-2010 23:00 ]
[ Voor 94% gewijzigd door Gamebuster op 10-09-2010 22:59 ]
[ Voor 2% gewijzigd door NaN op 13-09-2010 11:47 . Reden: Ik kom je ook overal tegen, he.. ]
Nee hoor, je hoort over het algemeen meer mensen klagen op fora dan dat men zegt dat iets een puik stukje software isSangroid schreef op zondag 12 september 2010 @ 19:55:
Hmmm, hier zal niemand wel op zitten te wachten, maar zojuist nog een CD geript, no problemo?!
En mijn genretags (ik gebruik er slechts 9, Blues, Classical, Gothic, Pop, Reggae, Rock, Symphonic Rock, Trance en een "custom" genre genaamd "Relax") zijn nog steeds zoals ze waren?![]()
Heb ik weer ongeloofelijk mazzel of?
Windows 7-64, iTunes 10.0.
Logisch ook, ik ga niet vermelden welke software allemaal wel goed werktTomino schreef op zondag 12 september 2010 @ 21:23:
[...]
Nee hoor, je hoort over het algemeen meer mensen klagen op fora dan dat men zegt dat iets een puik stukje software is
Niemand?xeeder schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 17:28:
Ik zoek hier nu al heel lang achter en nog altijd niets gevonden. Hopen dat jullie me kunnen helpen. Google wilt niet.
Mijn vraag:
Kan ik er voor zorgen dat Itunes mijn muziek sneller laat zien als "afgespeeld" bijvoorbeeld bij de 2de minuut ofzo? Nu moet ik da echt helemaal afgespeeld hebben en ik heb helaas de neiging om snel naar het volgende nummer te gaan op het einde.
iTunes- en iPhone software in combinatie met Windows is gewoon een "super beleving" om maar even in good old Steve zijn bewoordingen te blijven. En zeker als je een 64 bit-systeem hebt. Iets dat overigens al 3 jaar bestaat, maar waar ze bij Apple kennelijk nog steeds niet achter zijn.Dijkertje schreef op woensdag 15 september 2010 @ 19:03:
Sinds iTunes niet meer *reageert*, dus stopt met het afspelen van muziek en abrupt afsluiten, krijg ik iTunes niet meer gestart. Dit had ik voorheen ook al, maar sindsdien ik een nieuw account aanmaakte was dit probleem opgelost.
Ik gebruik Windows 7 x64 en iTunes 10. Op mijn laptop draait exact dezelfde combinatie en die heeft nog geen problemen gehad, maar daar speel ik ook weinig tot geen muziek op af (enkel om iPod Touch op te laden e.d.).
Het systeem is een i7 930 op 4Ghz met 2x3GB OCZ 9-9-9-30-1T 2000mhz op 1528mhz met de stock 2ghz timings op een Gigabyte GA-X58A-UD7 (rev1.0) met een Creative X-Fi Titanium en Club3D HD4870X2.
Is er iets brak, of is iTunes zwaar brak als hel?
Samsung S23 Ultra 256GB
wat een mooie genuanceerde mening weerwvexeltweakers schreef op maandag 20 september 2010 @ 22:01:
[...]
Kortom: als je graag ouderwets hobby't met electronica, moet je vooral Apple troep gebruiken.
Doe niet zo vreemd....dit zijn pure gebruikers-ervaringen.
Samsung S23 Ultra 256GB
Anoniem: 375675
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 375675 op 22-09-2010 10:49 ]
Sign of my Time
Sign of my Time
[ Voor 3% gewijzigd door TwOkkie op 01-10-2010 17:13 . Reden: Die link had ik eerder moeten lezen ]
[J|O|R] <- .signature.gz
[ Voor 4% gewijzigd door Mystikal op 02-10-2010 14:54 ]
Basement Bios ---- Exo-S
De enige optie die je hebt is mapje voor mapje naar je "afspeellijst" kopiëren. Als dat is gedaan krijg je ze ook zo te zien als je je muziek wilt syncen en kan je map voor map zelf kiezen.Mystikal schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 14:52:
Iemand een oplossing voor mijn probleem.
In mijn muziekdatabase heb ik meer dan 60GB aan muziek. Mijn ipod is slechts 60GB. Dus ik wil bepaalde albums (de gehele top40 sinds 1965) niet laten syncen.
-Ik selecteer mijn device.
-Ga naar het tabje Music.
-Bij Sync Music kies ik voor: Selected playlists, artists, albums and genres.
-Echter in het kader albums staan dan mijn albums gesorteerd op artiest en niet op albums. Waarom is dat??? Je wordt toch gek van dat itunes. Ik wil gewoon mijn albums zien gesorteerd op album naam. Anders krijg ik het nooit voor elkaar om mijn Top40 albums NIET te selecteren..
[ Voor 19% gewijzigd door Mystikal op 02-10-2010 15:59 ]
Basement Bios ---- Exo-S
iTunes is inderdaad een draak van een programma, maar je mag al blij zijn dat ze dit mogelijk hebben gemaakt. Hiervoor mocht je zelf playlists aanmaken en je muziek er map voor map in kopiëren.Mystikal schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 15:52:
Duidelijk. Maar ik blijf het maar raar vinden. Er staat toch album, waarom sorteert hij dan op artiest. Ik zie daar de logica niet van in. Maar goed, dat heb ik regelmatig met Itunes...
Dat heb ik nooit gehoeven, omdat mijn muziekdatabase kleiner was dan mijn ipodPieler schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 15:58:
[...]
iTunes is inderdaad een draak van een programma, maar je mag al blij zijn dat ze dit mogelijk hebben gemaakt. Hiervoor mocht je zelf playlists aanmaken en je muziek er map voor map in kopiëren.
Basement Bios ---- Exo-S
Probleem heb ik ook, en al jaren geleden opgelost:Mystikal schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 14:52:
In mijn muziekdatabase heb ik meer dan 60GB aan muziek. Mijn ipod is slechts 60GB. Dus ik wil bepaalde albums (de gehele top40 sinds 1965) niet laten syncen.
Suggesties?
[ Voor 35% gewijzigd door Dreamvoid op 12-10-2010 11:41 ]
Sync only ticked songs... tja ik dacht ook dat dat handig was. Blijkt dat de unticked songs ook niet spelen als je een album aanklikt. Stel je untickt een liedje in een album en je klikt daarna op play album, dan wordt dat liedje geskipt. Ongewenst. Dat ticken van liedjes is dus blijkbaar alleen voor liedjes die je niet wilt horen en ook niet op je ipod wil hebben maar die wel in je library moeten blijven. Een rare subset, lijkt me.
Wow, dat is overbodig zeg. Als je dit echt zou willen dan zou ik even een scriptje ervoor opzoeken op het internet. Zie hier, bijvoorbeeld: http://dougscripts.com/itunes/index.php. Dit moet je dus zeker niet handmatig gaan doen.Pieler schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 15:30:
[...]
De enige optie die je hebt is mapje voor mapje naar je "afspeellijst" kopiëren. Als dat is gedaan krijg je ze ook zo te zien als je je muziek wilt syncen en kan je map voor map zelf kiezen.
voorbeeld: http://i55.tinypic.com/5eiyl5.jpg
[ Voor 39% gewijzigd door remmelt op 12-10-2010 14:49 ]
Je kunt prima twee verschillende telefoons met één iTunes aansluiten. Op de sync-pagina kun je per categorie (apps, muziek, enzovoorts) aangeven wat je wel en niet gesynchroniseerd wilt hebben met welke telefoon.Flieger schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 08:37:
Mijn vriendin heeft sinds enkele weken een iPhone 4. De mijne is onderweg. Nu zijn dit onze eerste Apple producten. Ik heb iTunes 10 aardig door, maar nu wil ik graag ook mijn iPhone 4 via dezelfde laptop en iTunes aansluiten. Kan je twee profielen maken binnen iTunes zodat alles gescheiden blijft?
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
En mocht dat niet genoeg zijn, dan kun je door shift ingedrukt te houden als je iTunes opent, een nieuwe bibliotheek maken waarmee je de andere iPhone dan synct.Hertog schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 08:50:
[...]
Je kunt prima twee verschillende telefoons met één iTunes aansluiten. Op de sync-pagina kun je per categorie (apps, muziek, enzovoorts) aangeven wat je wel en niet gesynchroniseerd wilt hebben met welke telefoon.
Hij herkent je iPhone. Je kunt ook probleemloos meerdere iPhones aansluiten met verschillende instellingen voor synchronisatie en zelfs tegelijk.Flieger schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 09:09:
Top tips! Als ik Shift indruk als ik iTunes open en op die manier mijn iPhone gescheiden hou met de iPhone van mijn vriendin, blijft dit dan altijd gescheiden? Vraagt iTunes dan bij het opstarten welke iPhone het betreft of herkent hij ze?
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
[ Voor 3% gewijzigd door remmelt op 13-10-2010 11:30 . Reden: linkje toegevoegd ]
PSN: Sluuz
Je moet gewoon instellen dat je de iPhoen handmatig wil syncen. Werkt perfect!Flieger schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 10:24:
iPhone is binnen! Aan iTunes aangesloten en helaas synchroniseerde iTunes alles gelijk. Dus alle apps en muziek van mijn vriendin stonden ook gelijk op mijn iPhone. Wellicht heb ik een instelling of vraag over het hoofd gezien. Ik sloot de iPhone aan en iTunes startte op en synchroniseerde gelijk.
Toen toch maar een nieuwe account in Windows gemaakt en daar mijn eigen iTunes ingesteld.
Volgens mij worden ze enkel overgeslagen in shuffle modus die 'non-ticked' songs.Sync only ticked songs... tja ik dacht ook dat dat handig was. Blijkt dat de unticked songs ook niet spelen als je een album aanklikt. Stel je untickt een liedje in een album en je klikt daarna op play album, dan wordt dat liedje geskipt. Ongewenst. Dat ticken van liedjes is dus blijkbaar alleen voor liedjes die je niet wilt horen en ook niet op je ipod wil hebben maar die wel in je library moeten blijven. Een rare subset, lijkt me.
Ook dan worden de apps overgezet. Het lijkt erop dat iTunes een map aanmaakt in de map die ik heb aangegeven als 'muziek map'. In de map die iTunes aanmaakt, worden de iPhone gegevens (inclusief apps) opgeslagen.smeerbartje schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 12:46:
[...]
Je moet gewoon instellen dat je de iPhoen handmatig wil syncen. Werkt perfect!
[ Voor 9% gewijzigd door remmelt op 20-10-2010 10:07 ]
Goeie uitleg! By the way, er gaat niets mis qua playcounts. Behalve dan dat als je vriendin/vrouw/etc. Een nummer afspeelt op HAAR telefoon, dit ook de playcounts aanpast. Maar ja, dat is natuurlijk logisch.remmelt schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 14:38:
Flieger: in itunes klik je je iphone aan, daar vink je de apps uit die je niet wilt onder Apps.
Voorts maak je een playlist met muziek die jij op je iphone hebben wilt (Flieger's muziek), daar stop je handmatig of middels de smart playlist functionaliteit muziek in. Onder het tabje Music in itunes -> je iphone heb je een vak met playlists, daar vink je alleen de playlist aan die je net hebt gemaakt. Klaar. Zo kan je de handmatige sync uit laten, ik meen me te herinneren dat er dan iets mis gaat met de playcount maar dat weet ik niet zeker.
Waarom zou je het jaartal in de albumnaam stoppen? Het id3 veld albumnaam is voor de naam van het album. Het id3 veld jaartal is voor het jaartal. Als je de tags gebruikt waar ze voor zijn dan werkt het allemaal veel beter. Bovendien kan je dan ook itunes laten selecteren/sorteren op jaartal.Christiandevrie schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 15:13:
Wanneer je alleen de album tegels weergeeft, zie je bij de helft maar een halve naam van het album, best lastig als aan het einde van de albumnaam het jaartal staat. Albums van dezelfde artiest worden hier op een hoop gegooit (best lastig als je 200 albums die van V.A. zijn, wanneer je hier op klikt zit je in dezelfde onhandige positie als eerst, hier kan je de kolom "nummers" niet uitschakelen)
Die zit een beetje verstopt. Kies niet de song list maar de album list (dat is deze view: http://www.winsupersite.c...italmedia/itunes10_02.jpg) en klik dan op de header van de eerste kolom. Er verschijnt een dropdown met daarin Album by Title, Album by Artist, Album by Artist/Year. Kies de door jou gewenste optie. De laatste optie werkt natuurlijk alleen als het jaar-veld correct is ingevuld.Wanneer je met de kolombrowser op artiest weergeeft is de lijst voor je gevoel oneindig lang (hier ontbreekt de functie Album artiest?!?!)
Aha, maar je kan niet op jaartal sorteren klikken bij de albumtegels, daar is het slechts Albums, Artiest, Genres en Componisten. Wanneer je in de weergave zit waar je de kolom Jaartal kan invoegen zit ik met het probleem dat je de kolom Naam van de nummers niet kan verbergen, die lijst is een takke end en dus zo onoverzichtelijk als het maar zijn kan... Of bedoelde je wat anders? =)remmelt schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 22:00:
[...]
Waarom zou je het jaartal in de albumnaam stoppen? Het id3 veld albumnaam is voor de naam van het album. Het id3 veld jaartal is voor het jaartal. Als je de tags gebruikt waar ze voor zijn dan werkt het allemaal veel beter. Bovendien kan je dan ook itunes laten selecteren/sorteren op jaartal.
Die had ik ook gevonden, maar hier hetzelfde probleem, hij blijft van ieder album alle nummers weergeven waar ik niet op zit te wachten, als ik die er nou uit kon gooien was ik helemaal tevreden maar met 500-600 albums en 14.000 nummers is het zo geen doen =( Ik krijg het wel voor elkaar op een lijst te krijgen van alleen de albums, maar hier heb ik dan liever weer een album artiest bij (en bij alle verzamel cd's zoals 538 dance smash etc heb ik hierbij V.A. ingevuld.Die zit een beetje verstopt. Kies niet de song list maar de album list (dat is deze view: http://www.winsupersite.c...italmedia/itunes10_02.jpg) en klik dan op de header van de eerste kolom. Er verschijnt een dropdown met daarin Album by Title, Album by Artist, Album by Artist/Year. Kies de door jou gewenste optie. De laatste optie werkt natuurlijk alleen als het jaar-veld correct is ingevuld.
[ Voor 81% gewijzigd door Sluuz op 04-11-2010 14:05 ]
PSN: Sluuz
[ Voor 95% gewijzigd door MoietyMe op 04-11-2010 14:18 ]
Ik heb het zo ingesteld, gewoon op artiest en op jaar:Christiandevrie schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 10:02:
[...]
Aha, maar je kan niet op jaartal sorteren klikken bij de albumtegels, daar is het slechts Albums, Artiest, Genres en Componisten. Wanneer je in de weergave zit waar je de kolom Jaartal kan invoegen zit ik met het probleem dat je de kolom Naam van de nummers niet kan verbergen, die lijst is een takke end en dus zo onoverzichtelijk als het maar zijn kan... Of bedoelde je wat anders? =)
[...]
[...]
Die had ik ook gevonden, maar hier hetzelfde probleem, hij blijft van ieder album alle nummers weergeven waar ik niet op zit te wachten, als ik die er nou uit kon gooien was ik helemaal tevreden maar met 500-600 albums en 14.000 nummers is het zo geen doen =( Ik krijg het wel voor elkaar op een lijst te krijgen van alleen de albums, maar hier heb ik dan liever weer een album artiest bij (en bij alle verzamel cd's zoals 538 dance smash etc heb ik hierbij V.A. ingevuld.
Zijn er nog andere opties over?
iPhone 8 Plus iPad air 2
Op jaar weet ik niet (maar zie boven, die view kende ik ook nog niet, ziet er wel goed uit) maar iTunes vindt het leuker als je voor verzamelalbums de artiest gewoon als Artist invult en dan in de opties kiest voor Part Of A Compilation. Dan wordt er op albumnaam (dacht ik?) gesorteerd met alle andere liedjes die ook die optie hebben in een album. In principe goed, want het liedje wordt niet gespeeld door "V.A."Christiandevrie schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 10:02:
Die had ik ook gevonden, maar hier hetzelfde probleem, hij blijft van ieder album alle nummers weergeven waar ik niet op zit te wachten, als ik die er nou uit kon gooien was ik helemaal tevreden maar met 500-600 albums en 14.000 nummers is het zo geen doen =( Ik krijg het wel voor elkaar op een lijst te krijgen van alleen de albums, maar hier heb ik dan liever weer een album artiest bij (en bij alle verzamel cd's zoals 538 dance smash etc heb ik hierbij V.A. ingevuld.
Zijn er nog andere opties over?
Zoek de Muziek map uit je iTunes map onder je account op terwijl je op het account zit van je vriendin. Als je die dan in haar iTunes sleept voegt hij de muziek gewoon toe. .Tristal schreef op donderdag 04 november 2010 @ 22:17:
hallo,
mijn vriendin wil graag ook naar mijn muziek luisteren van mijn itunes bibliotheek maar dan wel op haar eigen account van mijn macbook pro. Maar ik krijg het maar niet voor elkaar om mijn biblio in haar itunes te zetten van haar account. Weet iemand hoe ik mijn muziek daar krijg, met alle afbeeldingen en ratings intact?
We zitten dus op dezelfde MBP, verschillende accounts. Graag suggesties.
Grtn Tristal
[ Voor 18% gewijzigd door Donstil op 05-11-2010 14:36 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
[ Voor 32% gewijzigd door MoietyMe op 05-11-2010 14:47 ]
...less is more
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq