Maar, wat is het wezenlijke verschil dan? Misschien leg ik het ook verkeerd uit
Ik draai wel een iTunes server pakketje op de Synology, dat is er gewoon voor beschikbaar. Muziek kan ik daarom wel afspelen, maar iDevices zoals m'n iPad en iPhone willen alleen muziek syncen met iTunes die lokaal op de computer opgeslagen staat. Netwerkmuziek van de Synology kan ik dus wel afspelen, maar geen afspeellijsten van maken die ik kan syncen. Ik draai wel een iTunes server op de Synology, maar het is geen voltallig programma zoals het zou moeten zijn (mijn inziens).
Nu alle ontwikkelingen de consumenten naar een NAS toe drukken, zoals de Apple Time Capsule, Synology's en noem het verder maar op, zou dat wel welkom zijn. Ik heb alles graag centraal opgeslagen, maar het biedt helaas nog niet de volledige functionaliteiten.
Een Windows NAS maken zou dat niet oplossen toch? De NAS staat tenslotte in een kast in het huis en ik ga daar geen beeldscherm en toetsenbord aan koppelen en vervolgens daar heen lopen om muziek op mijn iPhone te zetten

Het voordeel van de Synology is dan ook juist dat je hem simpel vanuit de browser kunt benaderen en het weinig stroom verbruikt (al zou een simpel intel processortje dat ook niet veel doen).
iTunes kan alleen met iPad en iPhone synchroniseren via iTunes (lokaal) of iCloud.