Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:06

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.imagzin.nl/wp-content/uploads/2011/12/itunesmatch-03.jpg
iTunes Match
Introductie
Met iTunes in de cloud is de muziek die je in de iTunes Store koopt, automatisch op al je apparaten beschikbaar.1 Voor muziek die je niet via iTunes hebt aangeschaft, biedt iTunes Match uitkomst. iTunes Match is onderdeel van iTunes op je computer en van de Muziek-app op je iOS-apparaten.2 Hiermee kun je je volledige verzameling in iCloud bewaren, zelfs muziek die je vanaf cd hebt geïmporteerd of die je niet in iTunes hebt gekocht. Als het eenmaal in iCloud staat, dan is het op al je apparaten beschikbaar. En zo heb je altijd en overal luisterplezier: op je iPhone, iPad, iPod touch, Mac, pc en Apple TV.
Kosten
iCloud is gratis. Een abonnement op iTunes Match kost €24,99 per jaar (365 Dagen, 366 Dagen in schrikkeljaar). Abonneren kan alleen met Click&Buy of creditcard, aangezien het bedrag elk jaar automatisch word geïncasseerd. 24 uur voor het einde van je abonnement kan je een automatische verlenging stop zetten.
Vereisten
iTunes 10.5.1 of hoger. iOS 5.0.1 (iPhone 3GS en hoger, iPad, iPod Touch 3de generatie of hoger). €24,99 op de bank & wat geduld.
Activeren
Open iTunes, in het linker menu zal je 'iTunes Match' zien staan, door hierop te klikken kan je je zelf abonneren, na het invullen van je iTunes account wachtwoord krijg je direct een email. Je zal in iTunes worden doorgestuurd om je eigen PC toe te voegen waaruit iCloud alle informatie zal lezen.

Op je iPod, iPad of iPhone klik je 'Settings -> Music -> iTunes Match' of 'Instellingen -> Muziek -> iTunes Match'. Schuif deze naar 'On/Aan'. Je zal een melding zien of je al je huidige muziek wilt verwijderen, zonder dit allemaal te verwijderen kan je iTunes Match niet gebruiken!
Kwaliteit
Elk nummer boven de 64Kbps in een normale codering (Elke codering die iTunes kan afspelen) word ondersteund. Nummers onder de 64Kbps of met een vreemde codering zullen niet in iTunes Match beschikbaar zijn.

Mocht je een nummer hebben op bv 128Kbps MP3 kwaliteit, dan krijg je van Apple een 'gratis' upgrade naar 256Kbps AAC DRM vrij.
Nummers verwijderen
Op het moment dat iTunes Match geheel klaar is met het verwerken van je libary kan je in feite alle nummers verwijderen. Op het moment dat je op de delete knop drukt zal je een melding krijgen of je zeker weet dat je de nummers wilt verwijderen. Door een hokje aan te vinken verwijder je ook alle nummers uit iCloud (doe dit dus niet!). Nadat je op 'Oke' hebt geklikt vraagt iTunes of je de nummers van je hardeschijf wilt wissen, dit kan gewoon gedaan worden.

Je zal nu alle nummers nog steeds zien, alleen staat er overal een iCloud wolkje naast, zodra je een nummer gaat afspelen download hij hem naar je hardeschijf.
Data verbuik
Een klein deel van mijn collectie staat nu online (Ongeveer 50 albums), ja, je mobiele data verbruikt neemt ontzettend toe. Advies voor de mensen zonder onbeperkt internet abonnement: download alle nummers via wifi. Ik heb ongeveer 4 cd's gedownload en zat op ruim 500Mb op één dag.

Nummers downloaden kan door simpelweg op het iCloud wolkje op je iPhone, iPad of iPod te drukken.
Nummers 'Matchen'?
De kosten kunnen laag gehouden worden omdat er feitelijk van elk nummer maar één exemplaar is, als 2000 tweakers 'Ben' van Michael Jackson in hun libary hebben staan zal dit nummer niet 2000 keer naar de servers van Apple worden verstuurd, het nummer staat er één keer en jij krijgt toegang tot dat nummer.
Ik stop.
Prima, dit kan. Elk nummer dat jij op je PC hebt staan zal je blijven behouden alleen is de centrale opslag weg, je zal dus altijd weer in het bereik van je PC moeten zijn.

Overigens bedenk ik me nu: Goedkope manier om al je nummers te legaliseren.
Kleine lettertjes
Er worden maximaal 25.000 nummers per gebruiker ondersteund. Nummers die zijn aangekocht in de iTunes store tellen niet mee. Overigens staat er ook in de voorwaarden dat illegaal verkregen content verboden is, maar niemand zal dit 'ooit' gaan controleren.
iTunes Match & iCloud
Als je van de iCloud diensten gebruik gaat maken krijg je van Apple gratis 5GB aan opslag ruimte, dit is bedoeld voor back-up's en bv iWork bestanden.

Deze opslag staat geheel LOS van de iTunes Match diensten, dit is een aparte dienst en de verbruikte ruimte hiervan zal NIET van iCloud af gaan.
1 PC, 2 Apple ID's
Dit is geen probleem, zorg dat in het begin je hele libary klopt (Albums, artiesten, etc) en dan kan je via 'Store -> Aanmelden' het eerste account laten scannen, je logt daarna uit 'Store -> Afmelden' en dan log je weer in op het 2de account.
Fouten
De dienst is officieel net 24 uur online, sommige mensen (zoals mij) hebben zich al eerder aangemeld. Veel mensen willen iTunes Match gebruiken, omdat het zo gigantisch druk is zal je problemen ondervinden (Vaak op 'Stap 2'). Apple is hiervan op de hoogte en geef hier momenteel de hoogste prioriteit aan. Overigens zijn deze problemen wereldwijd.

Veel mensen zullen dit niets voor Apple vinden, klopt, ik zelf ook niet maar Apple kan momenteel simpel weg het 'vraag/aanbod' niet aan. Hier is helaas niets aan te doen. Persoonlijk verwacht ik dat de meeste problemen binnen 48 uur opgelost zullen zijn. Ik werk niet bij Apple dus ik beloof ook helemaal niets!

[ Voor 13% gewijzigd door Toppe op 20-01-2012 10:27 ]

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Momenteel word iTunes Match niet meer verkocht in Nederland.

De melding 'Dit artikel is momenteel niet beschikbaar in de Nederlandse iTunes store' krijgen mensen momenteel voorgeschoteld.

Vermoedelijk heeft Apple besloten de dienst sluiten voor nieuwe gebruikers vanwege performance problemen. Meer nieuws in dit topic zodra dit bekend is.

[ Voor 224% gewijzigd door Toppe op 18-01-2012 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Hoe verwijder je nummers weer uit iTunes Match? Doe je dit door iCloud leeg te gooien of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-05 23:59
[verwijderd]

[ Voor 85% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshi1983
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-06-2021
lubbertkramer schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 13:49:
Hoe verwijder je nummers weer uit iTunes Match? Doe je dit door iCloud leeg te gooien of?
Als een nummer in iCloud staat en je gooit het weg in iTunes vraagt deze of je het nummer alleen lokaal of ook uit iCloud wilt verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:18

RnB

Staat gewoon in de TS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Dat is ook weer zo;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-05 16:01
Er worden maximaal 25.000 nummers ondersteund.
Dit zou ik wel even aanpassen. Nu lijkt het net of er maximaal 25.000 nummers worden ondersteund uit de iTunes Store. :P Iets van: Er worden maximaal 25.000 nummers per gebruiker geaccepteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Nu online
Yoshi1983 schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 13:51:
[...]

Als een nummer in iCloud staat en je gooit het weg in iTunes vraagt deze of je het nummer alleen lokaal of ook uit iCloud wilt verwijderen.
Een deel van mijn muziek heeft namelijk andere tags gekregen waardoor ze verkeerd staan in iCloud (of juist goed zoals Apple denkt). Ik wil het nummer dus alleen uit iCloud verwijderen zodat hij het opnieuw gaat uploaden om te kijken of Apple zelf de tags verkeerd wijzigt of gewoon een fout is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
lubbertkramer schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 13:53:
[...]

Een deel van mijn muziek heeft namelijk andere tags gekregen waardoor ze verkeerd staan in iCloud (of juist goed zoals Apple denkt). Ik wil het nummer dus alleen uit iCloud verwijderen zodat hij het opnieuw gaat uploaden om te kijken of Apple zelf de tags verkeerd wijzigt of gewoon een fout is geweest.
Apple beslist de tags, althans bij mij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshi1983
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-06-2021
Alleen uit iCloud kun je doen door even vanuit een lege library iTunes te starten (Shift indrukken tijdens starten) hiermee met iCloud te syncen en de nummers weg te gooien. Vervolgens je normale library opstarten en opnieuw laten syncen.

*altijd eerst backup maken om zeker te zijn dat je niets kwijt raakt natuurlijk maar bij mij werkte dat zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
me_mrtn schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 13:53:
[...]

Dit zou ik wel even aanpassen. Nu lijkt het net of er maximaal 25.000 nummers worden ondersteund uit de iTunes Store. :P Iets van: Er worden maximaal 25.000 nummers per gebruiker geaccepteerd.
Tnx, heb het nu aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 392751

Ik had in de andere draad begrepen dat het mogelijk is om met Itunes te matchen, en om dan vervolgens de files uit de cloud te downloaden (met je pc) om het vervolgens manueel op je Ipod Touch 2G te zetten (Ipod touch 2G word namelijk niet ondersteund met Itunes Match).

Nu is mijn vraag: Waar worden de gedownloade Itunes Match files opgeslagen op je Windows 7 PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurp5
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-04 12:18
Ook ik heb het probleem met stap 2, vannacht is ie wel zo'n 40 nummers verder gekomen, maar hij hangt al weer 7+ uur op 200/1240. Sinds vannacht zie ik ook pas bij een aantal nummers staan dat ze gematcht zijn.

Nu heb ik eens iTunes in de gaten gehouden via Activity Monitor en zie dat ie nadat hij op het 'vastlooppunt' toch wel verder gaat met het een voor een openen/lezen van de muziekbestanden, dit gebeurt op volgorde van importeren. Eerst dacht ik dat dat alleen gebeurde de eerste keer nadat hij vastloopt, maar ik heb gemerkt dat hij vaker probeert opnieuw alle bestanden te openen na een periode waarin er helemaal niks gebeurd.

Hopelijk lost het zichzelf op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Anoniem: 392751 schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 14:14:
...
Nu is mijn vraag: Waar worden de gedownloade Itunes Match files opgeslagen op je Windows 7 PC?
C:\Users\{gebruikersnaam}\Music\iTunes Media
jurp5 schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 14:15:
...
Nu heb ik eens iTunes in de gaten gehouden via Activity Monitor en zie dat ie nadat hij op het 'vastlooppunt' toch wel verder gaat met het een voor een openen/lezen van de muziekbestanden, dit gebeurt op volgorde van importeren. Eerst dacht ik dat dat alleen gebeurde de eerste keer nadat hij vastloopt, maar ik heb gemerkt dat hij vaker probeert opnieuw alle bestanden te openen na een periode waarin er helemaal niks gebeurd.

Hopelijk lost het zichzelf op..
Ik vermoed dat hij dan de libary aan het vernieuwen is, dit is eigelijk gewoon een herhaling van stap 1. Kan geen kwaad omdat iTunes automatisch gaat matchen op het moment dat je nieuwe muziek toevoegt.

[ Voor 66% gewijzigd door Toppe op 18-01-2012 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Anoniem: 392751 schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 14:14:
als je "get info" van een liedje selecteert, krijg je ook de fysieke pad te zien. Handig voor andere systemen.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Iemand die heeft meegemaakt dat bestanden niet worden gevonden/geaccepteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Ja, je zou dan even naar de kwaliteit en de codering moeten kijken. Af en toe helpt het door de ID3 tags te herschijven of het nummer te verwijderen en later weer toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casparz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:55
Beatboxx schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 14:20:
Iemand die heeft meegemaakt dat bestanden niet worden gevonden/geaccepteerd?
Yup, een aantal nummers hadden bij mij 64 kbit of lagere bitrate, deze werden geweigerd (ergens lang-lang geleden geript....).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ondertussen al vanaf vanmorgen 9 uur wachtende op matchen...

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurp5
Ik al vanaf gistermorgen.. ;)
THE_BASE schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 14:23:
Ondertussen al vanaf vanmorgen 9 uur wachtende op matchen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
jurp5 schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 14:23:
Ik al vanaf gistermorgen.. ;)

[...]
Begint 'ie ineens vanzelf of heb je hem handmatig gestart en begon 'ie toen met matchen?

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Hij begint altijd automatisch zolang jij je PC toevoegt. Enkele keren gestopt en gestart maar haalt niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

casparz schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 14:22:
[...]

Yup, een aantal nummers hadden bij mij 64 kbit of lagere bitrate, deze werden geweigerd (ergens lang-lang geleden geript....).
En nummers vanaf youtube gedownload? Doen ze daar moeilijk over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Apple doet helemaal niet moeilijk, zolang het nummer boven de 64Kbit zit op een bekende codering. Al wat apple betreft zet jij je LP's om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brimme
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2024
Hij is bij mij trouwens ook al muziek aan het uploaden terwijl ik nog steeds bij stap 2 ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Hoe weet je zeker dat hij aan het uploaden is dan?

Ja, ik snap dat je de status kan inzien op de muziek pagina maar vind het raaaar

[ Voor 46% gewijzigd door Toppe op 18-01-2012 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurp5
THE_BASE schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 14:24:
[...]

Begint 'ie ineens vanzelf of heb je hem handmatig gestart en begon 'ie toen met matchen?
Eerst bleef ie op ~40 hangen, had wat tags aangepast en toen herstart. Daarna kwam ie tot 160. Vannacht aangelaten, nu zit ie op 208 (al sinds vanochtend 8 uur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brimme
Ik zie dat ik constant een data upload van 700kbps heb.
En ik heb een slimme playlist aangemaakt met geupload op icloud en daar komen nu al nummers in te voorschijn. tevens heb ik een playlist gemaakt met nummers die gematcht zijn. deze loop ook nog stees op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casparz
Brimme schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 14:38:
Ik zie dat ik constant een data upload van 700kbps heb.
En ik heb een slimme playlist aangemaakt met geupload op icloud en daar komen nu al nummers in te voorschijn. tevens heb ik een playlist gemaakt met nummers die gematcht zijn. deze loop ook nog stees op
Maar dan zit er bij jouw dus vooruitgang in je match proces? Voor zover ik weet heeft vrijwel niemand die hier post dat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 94% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brimme
klopt, de teller loopt heel langzaam omhoog,
sinds gister avond van 0 nummers naar 1849 verwerkt. gaat langzaam maar we komen er wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casparz
Mar.tin schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 14:41:
Het irriteert me om te zien dat er mensen zijn die de service later hebben gekocht en toch als een gek al dingen kunnen uploaden en matchen terwijl ik al sinds maandagavond uit mn neus zit te vreten op stap 2 met 0 netwerkactiviteit en op stap 2 vast zit bij nummer 0 van.

100.000 dingen geprobeerd, inloggen, uitloggen, bieb leeg, bieb vol, 1 nummer 12, 100, 1000. #geirriteerd
Dat gevoel ken ik wel idd, zeer frustrerend! Maarja, ik kan prima muziek luisteren ondertussen, dus een dag of 3 wachten zal niet erg veel meer uitmaken. Het is echter wel frustrerend ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
iTunes Match offline gehaald voor verkoop!

[ Voor 85% gewijzigd door Toppe op 18-01-2012 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brimme
Bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
http://www.apple.com/nl/itunes/itunes-match/

Probleem maar om te kopen, krijg je de melding dat het artikel niet beschikbaar is. In elk geval op 3 verschillende IP adressen in nederland en meerdere laptops/PC's

Blijkbaar ondervinden ze nu dus wel degelijk performance problemen. Dit is dweilen met de kraan open...

[ Voor 20% gewijzigd door Toppe op 18-01-2012 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Nu online
Toppe schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 14:46:
iTunes Match offline gehaald voor verkoop!
Waar heb je deze informatie vandaan, wat voor reden is hiervoor dan?

Never mind, zie je post eronder al staan:
Toppe schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 15:03:
http://www.apple.com/nl/itunes/itunes-match/

Probleem maar om te kopen, krijg je de melding dat het artikel niet beschikbaar is. In elk geval op 3 verschillende IP adressen in nederland en meerdere laptops/PC's

Blijkbaar ondervinden ze nu dus wel degelijk performance problemen. Dit is dweilen met de kraan open...

[ Voor 51% gewijzigd door lubbertkramer op 18-01-2012 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Lees bovenstaande post...

De reden als hij echt momenteel niet verkocht word: Performance problemen. Dweilen met de kraan open gaat ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

? beetje vage bewoording. Ik zie geen melding of zo en mijn upload is nog steeds bezig.

Of bedoel je dat er effe geen nieuwe iMatch aanmeldingen worden aangenomen?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Klopt. Er worden momenteel geen nieuwe aanmeldingen worden geaccepteerd.

Net contact gehad met Apple, inderdaad word er niets verkocht op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brimme
zou goed zijn als ze dat even doen en het gefaseerd in voeren. maar wacht even op een officieel bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Ben blijkbaar wel de eerste die het wist:D Mooi hé, geen baan hebben :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Ik zie de virtuele lijnen en bijbehorende scalpers al :)

Maar nonetheless, vreemd dat ik totaal geen enkele probleem heb. Er wordt gewoon met 100KB/s geupload
Hoe groot zijn de collecties van mensen die problemen ondervinden vraag ik meaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brimme
zal binnen een paar minuten dan wel op twitter staan!!
hopen dat het nu wat sneller gaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Is al op Twitter bekend, tenniste door gebruikers. 11 Minuten geleden al door mij gemeld, nu word het probleem door meer mensen gepost.

Overigens wacht ik op het nieuws bericht 'Apple haalt iMatch offline'...

[ Voor 21% gewijzigd door Toppe op 18-01-2012 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 118% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennartb
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:25
kmf schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 15:11:

Maar nonetheless, vreemd dat ik totaal geen enkele probleem heb. Er wordt gewoon met 100KB/s geupload
Hoe groot zijn de collecties van mensen die problemen ondervinden vraag ik meaf.
Tja, ik probeer er 8 te matchen, lijkt me een wat kleine collectie maar langzaamaan beginnen....

Misschien komt er schot in nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Nu online

20.000 nummers wil ik graag matchen, maar hij blijft bij 9269 hangen na een gehele nacht, hoop dat als ik straks thuiskom dat hij verder is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Ben ik eindelijk eens de eerste met nieuws :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurp5
Toppe schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 15:14:
Ben ik eindelijk eens de eerste met nieuws :p
Als je nu eens met positief nieuws kwam ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Nouja, Apple erkent nu gelukkig de problemen wel op grote schaal.

Ik denk echt dat de sluiting te maken heeft met de performance problemen in de U.S.A, of zal het een staking zijn net zoals Wikipedia ;) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Wel grappig, ik heb Apple nog nooit zo op z'n bek zien gaan met 'Performance problemen' enzo. Altijd bleven ze ontkennen. Tot nu :) Eindelijk!

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 90% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Officieel heeft Apple nog niets bekend gemaakt, al helemaal niet over performance problemen.

Je kan het ziet als performance problemen, aan de andere kant had Apple ook niet kunnen verwachten dat het Z'N succes zou worden...

Daarnaast heb ik liever dat ze het eerst helemaal goed krijgen voordat het echt publiekelijk willen openstellen, ik wil best proef-konijn (Wiebelen wiebelen) zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09-2014
Ik weet niet of de openingspost gewoon niet klopt, of dat het verkeerd staat geformuleerd of dat ik een verkeerd beeld van Match heb.

Mijn idee ervan was je nummers in de Cloud opstaan (kost geen ruimte overigens, alleen als iTunes het nummer niet heeft, correct me if i;m wrong) en dat je ze dan kan streamen, zoals Spotify dus. Maar je download eerst het hele nummer om hem dan pas af te spelen?

Overigens is bij mij al de hele tijd Match vastgelopen op 200 nummers, maar ik laat hem lekker, wordt vanzelf wel opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 255% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
The Great HooD schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 15:23:
Ik weet niet of de openingspost gewoon niet klopt, of dat het verkeerd staat geformuleerd of dat ik een verkeerd beeld van Match heb.

Mijn idee ervan was je nummers in de Cloud opstaan (kost geen ruimte overigens, alleen als iTunes het nummer niet heeft, correct me if i;m wrong) en dat je ze dan kan streamen, zoals Spotify dus. Maar je download eerst het hele nummer om hem dan pas af te spelen?

Overigens is bij mij al de hele tijd Match vastgelopen op 200 nummers, maar ik laat hem lekker, wordt vanzelf wel opgelost.
Klopt, alleen wat wel handig is, na het afspelen kan je hem weer van je telefoon verwijderen. Hij zal dan nog steeds in je lijst voorkomen maar met het bekende wolkje er bij.

Je zal niet blij worden als je geen onbeperkt internet bundel hebt gecombineerd met iTunes Match.
Maak je niet druk, over 2 weken zal het vast allemaal werken ;)

iTunes MisMatched?

[ Voor 13% gewijzigd door Toppe op 18-01-2012 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
Toppe schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 15:24:
[...]

Klopt, alleen wat wel handig is, na het afspelen kan je hem weer van je telefoon verwijderen. Hij zal dan nog steeds in je lijst voorkomen maar met het bekende wolkje er bij.

Je zal niet blij worden als je geen onbeperkt internet bundel hebt gecombineerd met iTunes Match
Het is dus niet zoals Spotify streamen?!

FU, zo had ik hem dus wel aangeschaft, heb namelijk onbeperkt onbeperkt (dus zonder rare fratsen) internet en zou de streamfunctie zeker wel kunnen waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
The Great HooD schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 15:28:
[...]

Het is dus niet zoals Spotify streamen?!

FU, zo had ik hem dus wel aangeschaft, heb namelijk onbeperkt onbeperkt (dus zonder rare fratsen) internet en zou de streamfunctie zeker wel kunnen waarderen.
Enigste wat je zou kunnen doen is het nummer daarna weer kunnen verwijderen, ik had het in eerste instantie ook zo begrepen maar opzicht vind ik deze manier ook niet erg, zolang ik maar bij de gehele collectie kan komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
Toppe schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 15:29:
[...]

Enigste wat je zou kunnen doen is het nummer daarna weer kunnen verwijderen, ik had het in eerste instantie ook zo begrepen maar opzicht vind ik deze manier ook niet erg, zolang ik maar bij de gehele collectie kan komen ;)
Opzich is het ook niet echt erg nee, in feite is het ook hetzelfde, alleen vind ik het zo onhandig klinken. Heb namelijk Match nog steeds niet kunnen uitproberen door het falen van Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Ik zelf wil het absoluut geen falen noemen, simpel weg de verhouding voor vraag & aanbod is gewoon verkeerd.

De investering is misschien te laag geweest, maar als ze 5x zoveel hadden geïnvesteerd en er minder gebruikers komen heb je een probleem, wie gaat dan de kosten betalen?

Ja, misschien moet Apple wat meer naast z'n schoenen lopen, maar goed dat is achteraf gelul en bereiken we niets mee.

Falen nee, leerpunt voor in de toekomst, absoluut!

[ Voor 15% gewijzigd door Toppe op 18-01-2012 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 97% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brimme
Bericht doorgegeven aan iphoneclub en die konden gewoon nog itunes match aanschaffen. raar verhaal dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online

1.584 nummers. Maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Brimme schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 15:36:
Bericht doorgegeven aan iphoneclub en die konden gewoon nog itunes match aanschaffen. raar verhaal dus
Weet niet wat ze dan gedaan hebben hoor maar op twitter komen nu meer problemen.

Overigens zijn deze problemen wereldwijd he!

[ Voor 7% gewijzigd door Toppe op 18-01-2012 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
Ik heb ook maar een schamele 1381 nummers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Dat is toch vreemd... Ik heb iets van 8000 nummers. 500 daarvan zijn gematched. De rest moesten geupload worden. (en daar is ie nog mee bezig)

Het duurt even, maar geen enkele probleem whatsoever.

Al mijn nummers zijn wel goed tegagged e.d. Ik had hiervoor deze correct (automatisch) getagged met Winamp.
Hebben jullie misschien vage tags e.d. waarddor er een Shazam-achtige herkenning er overheen moet komen?

[ Voor 35% gewijzigd door kmf op 18-01-2012 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Dat jij er mee akkoord gaat, ik ga echt wel apple mailen als er nummers geupload moeten worden die in de iTunes Store staan, ze beloven een upgrade naar 256Kbit AAC als het nummer in de store staat.

Moeten ze dat wel na komen en anders niet een upgrade beloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Niet al mijn nummers zijn in de store te vinden. De standaard top 40 hitlijst kapotgedraaid spul natuurlijk wel, maar de zeldzame (lees: oud, exotisch, remixes of niet-engelstalig) betwijfel ik of ze in de store te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casparz
Wat ik zo gek vind aan het blijven hangen is dat ik wel gewoon netwerk activiteit zie, en ook responses krijg van de apple servers. Ik krijg geregeld bericht terug van genius3-download.itunes.apple.com. ongeveer met 2 kbit p/s. Kan iemand dat bevestigen? (met tcpdump in terminal kan je zien wat er gebeurt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 94% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
casparz schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 15:54:
Wat ik zo gek vind aan het blijven hangen is dat ik wel gewoon netwerk activiteit zie, en ook responses krijg van de apple servers. Ik krijg geregeld bericht terug van genius3-download.itunes.apple.com. ongeveer met 2 kbit p/s. Kan iemand dat bevestigen? (met tcpdump in terminal kan je zien wat er gebeurt).
Dat kan ik bevestigen. Er is wel degelijk (minimaal) netwerk-activiteit met genius-download.itunes.apple.com. Ook zie ik met lsof dat er wel bestanden in gebruik zijn door iTunes - maar niet continu. Het lijkt erop dat het er een soort van wachtrij is ontstaan en dat er geen continue stroom aan data door Apple wordt geaccepteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Laatst online: 15-05 21:05

B2

wa' seggie?

Ik heb per jaar Top 40 nummers in een album staan. Bijvoorbeeld Dus Top 40 - 2011, dan staan daar een 300-tal nummers in, met qua artiest en titel de juiste tags, maar met een zelf toegewezen album naam en albumartiest naam (Diverse Artiesten). Soms worden nummers hieruit wel goed gematched, soms niet. Terwijl het dus allemaal Top 40 spul is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193271

B2 schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 16:10:
Ik heb per jaar Top 40 nummers in een album staan. Bijvoorbeeld Dus Top 40 - 2011, dan staan daar een 300-tal nummers in, met qua artiest en titel de juiste tags, maar met een zelf toegewezen album naam en albumartiest naam (Diverse Artiesten). Soms worden nummers hieruit wel goed gematched, soms niet. Terwijl het dus allemaal Top 40 spul is.
Dat is ook logisch aangezien er op basis van id3-tags wordt gezocht en die kloppen bij jou niet vanwege de afwijkende albumnamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Anoniem: 193271 schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 16:11:
[...]

Dat is ook logisch aangezien er op basis van id3-tags wordt gezocht en die kloppen bij jou niet vanwege de afwijkende albumnamen.
Dan moet je even goed lezen, ik zeg dus juist dat het ene nummer hierin wel gevonden wordt, maar bijvoorbeeld een ander nummer van dezelfde artiest uit ditzelfde Top 40 album niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 82% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mar.tin schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 16:14:
Bij jullie worden er in ieder geval nummers gematched :9
nee hoor staat al twee dagen bij 17 nummers vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 84% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Bij mij heeft ie nu 7500 nummers van totaal 21000 gematched. Er zijn inmiddels 6100 nummers geupload welke zo in de store te vinden zijn. Het ene nummer van een album wat in de store staat geeft ie een match op, het andere gaat ie fijn uploaden. Begint op MobileMe te lijken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennartb
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:25
Anoniem: 193271 schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 16:11:
[...]

Ik zou het nog eens goed nakijken, de match op ID3 tag zou wel errrrg simpel zijn (en te frauderen).

Duik maar eens dieper in de dienst en zie dat er gebruik wordt gemaakt van Gracenote/musicID die een analyse maakt van de MP3, het "dna" en die matched. Al vul je geen ID3 tag in, is de match gewoon te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casparz
Mar.tin schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 16:19:
Ik ga eens wat proberen. Even kijken of het wel zou werken als ik t via een andere IP doe.
Dat maakt vrij weinig uit. Heb er al 10 geprobeert ;) Wel allemaal dicht bij elkaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xKeito
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-01-2023
Weet iemand heel misschien een oplossing voor mij probleem? Of zijn er anderen met hetzelfde probleem?

Als ik iTunes Match run, wordt stap 1 volledig doorlopen - iTunes zegt dat hij informatie naar Apple stuurt, Apple stuurt informatie terug en stap 2 begint.

Mijn CPU-load is op dat moment volgens Activity Monitor pakweg 30% of meer en in diezelfde Activity Monitor zie ik bij Open Files and Ports dat mijn mp3s stuk voor stuk worden geopend. Echter de statusbalk van iTunes geeft ALTIJD 51 van 2829 nummers aan. Na verloop van tijd zijn voor zover ik weet alle nummers gescanned en wordt er niets meer gescanned - er is ook geen netwerk verkeer op dat moment.

Ik heb herhaaldelijk Match opnieuw gestart, iTunes opnieuw gestart, mijn MBP gereboot etc. maar er zit geen beweging in.

Bijkomende zaak is dat toen ik Match voor het eerst draaide een stel mp3s zijn geduplicate - ik heb deze inmiddels weer verwijderd.

Iemand enig idee?

PSN: H1SOLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lennartb schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 16:20:
[...]

Ik zou het nog eens goed nakijken, de match op ID3 tag zou wel errrrg simpel zijn (en te frauderen).

Duik maar eens dieper in de dienst en zie dat er gebruik wordt gemaakt van Gracenote/musicID die een analyse maakt van de MP3, het "dna" en die matched. Al vul je geen ID3 tag in, is de match gewoon te maken.
ik zeg ook niet dat id3-tags het enigste is waarnaar gekeken wordt maar het is wel het eerste waar de dienst naar kijkt waarna de andere stappen worden doorlopen om te kijken of er een match is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

xKeito schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 16:21:
Weet iemand heel misschien een oplossing voor mij probleem? Of zijn er anderen met hetzelfde probleem?

Als ik iTunes Match run, wordt stap 1 volledig doorlopen - iTunes zegt dat hij informatie naar Apple stuurt, Apple stuurt informatie terug en stap 2 begint.

Mijn CPU-load is op dat moment volgens Activity Monitor pakweg 30% of meer en in diezelfde Activity Monitor zie ik bij Open Files and Ports dat mijn mp3s stuk voor stuk worden geopend. Echter de statusbalk van iTunes geeft ALTIJD 51 van 2829 nummers aan. Na verloop van tijd zijn voor zover ik weet alle nummers gescanned en wordt er niets meer gescanned - er is ook geen netwerk verkeer op dat moment.

Ik heb herhaaldelijk Match opnieuw gestart, iTunes opnieuw gestart, mijn MBP gereboot etc. maar er zit geen beweging in.

Bijkomende zaak is dat toen ik Match voor het eerst draaide een stel mp3s zijn geduplicate - ik heb deze inmiddels weer verwijderd.

Iemand enig idee?
Lees het topic/google er eens op na... Normaal 'probleem'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

xKeito schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 16:21:

Iemand enig idee?
lees het topic eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Nieuwe update: Hij blijft nu hangen op stap 1, 't zou ook kunnen zijn dat de heel iMatch gereset is?!

Blijkbaar is geheel iMatch gereset, hij loopt nu tòch netjes door

[ Voor 25% gewijzigd door Toppe op 18-01-2012 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 230% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Fout gedacht,..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 68% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauzwauz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-04 08:26
Bij mij is itunes match weer terug bij 1... Na een hele dag op 2 te blijven hangen. Ik heb geen reset gedaan.

Questions must be asked

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Vraagje, als iTunes Match nummers match die je niet hebt gekocht kan je die nummers "gratis" downloaden naar je computer en idevice?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 95% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Mar.tin schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 18:52:
[...]

Zolang je subscription loopt op iTunes match kun je die nummers downloaden ja ;)
Ook in iTunes? Dus dat betekent dat ik mijn illegaal verkregen muziek voor 25 euro per jaar om kan zetten naar legale muziek? Aangezien ik dan alles gedownload heb van iCloud/iTunes Store en geen drm bevat is iTunes Match dan een goedkope manier om legale muziek te verkrijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 96% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Nice :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 93% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Mar.tin schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 19:02:
[...]

In principe wel, alle muziek die gematched wordt, kun je downloaden als 256Kbit non-drm AAC. Zolang je abonnement loopt. Dus inderdaad goedkoop legaal maken :)
Ook niet helemaal correct.

Apple website:

Nee. Alle nummers die zijn geüpgraded of opnieuw zijn gedownload blijven ongemoeid. Het enige wat je kwijtraakt, is de centrale opslag; iCloud streamt of downloadt geen gematchte of geüploade nummers meer naar je apparaten.

Kort gezegt, zolang jij de nummers download kan je je abonnement weer gewoon opzeggen...:) Dus ja, goedkope manier dit! :d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Mar.tin schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 19:04:
[...]

Hoewel je natuurlijk geen aankoopbewijs hebt van de digitale muziek hebt, dus je hebt het legaal verkregen, maar niet "gekocht" natuurlijk :)
Lekker belangrijk. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Je zal maar op schiphol staan op de terug weg ;) Sta je toch raar te kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Het schijnt wel zo te zijn dat de bestanden welke je gedownload hebt getagged zijn. Als je het upload, dan kunnen ze (Brein) achterhalen waar het vandaan kwam.
Ik heb verder geen concrete bronnen hierover gevonden, dus...

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste