iTunes Match

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:11

RnB

Is er iemand die Match al vanaf de introductie gebruikt die zijn ervaringen kan delen met me?

Ik zit er aan te denken Match weer aan te schaffen, maar dan moet het wel enorm verbeterd zijn in de loop der tijd. Ik heb Match een maandje gebruikt direct na de introductie, maar hij kon enorm veel muziek die ik had, niet matchen ondanks dat ze wel in de Store aanwezig waren.

Dus, hoe werkt iTunes Match op dit moment? Is het match percentage een heel stuk omhoog gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:30
RnB schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 11:57:
Is er iemand die Match al vanaf de introductie gebruikt die zijn ervaringen kan delen met me?

Ik zit er aan te denken Match weer aan te schaffen, maar dan moet het wel enorm verbeterd zijn in de loop der tijd. Ik heb Match een maandje gebruikt direct na de introductie, maar hij kon enorm veel muziek die ik had, niet matchen ondanks dat ze wel in de Store aanwezig waren.

Dus, hoe werkt iTunes Match op dit moment? Is het match percentage een heel stuk omhoog gegaan?
Ik gebruik het sinds het begin en merk dat het tegenwoordig sneller is en er meer gematchd wordt. Ik moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik geen zware gebruiker ben. Na de eerste paar weken is het voor mijn gevoel wel een stuk beter geworden.

Ik zou nog een poging wagen als ik jou was :)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:33
Let wel: de playcounts / last played informatie wordt nog steeds NIET gesynchroniseerd vanuit een iOS device...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135995

MarcoC schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 00:33:
Het handmatig verwijderen van muziek is juist wat ik wil. Ik wil on-the-fly muziek kunnen verwijderen en toevoegen. Dat kon via iOS 6. Nu wordt het automatisch geregeld. Ik wil juist iTunes Match om controle te hebben over mijn muziekbibliotheek, zoals het met iOS 5 kon.
Ja, precies dit. Hier irriteer ik me dus ook mateloos aan. Van het weekend een keuze gemaakt en de boel anders opgezet. Ik gebruik nu Spotify als mijn main muziekbron: in principe streaming en de echte favorieten als download. Daarnaast heb ik iTunes Match eruit geknikkerd en en ouderwets via iTunes een aantal albums al in mijn bezit gesynchroniseerd. Dit laatste is lekker onafhankelijk van welke verbinding dan ook. Dus als Spotify een keertje moeilijk doet, dan heb ik altijd muziek achter de hand.

Maar goed, iTunes Match dus voorlopig afgezworen. Te weinig grip op de zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 466206

RnB schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 11:57:

Ik heb Match vrijwel direct aangeschaft toen het uit was. Ik heb een iPhone 4 16GB zonder datalimiet en maak dus eigenlijk altijd gebruik van Match als ik muziek luister. En ik moet zeggen, ik ben eeerg tevreden. Al mijn muziek komt er vrijwel altijd Matched op te staan, en qua verbinding is het ook goed. Nummers worden direct gestreamd over zowel WiFi als 3G. Qua matchen is het wel iets vooruit gegaan, albums die ik al een keer had laten beoordelen wil hij niet meer matchen, maar alle nieuwe albums die ik erin zet worden allemaal (misschien een heel klein percentage niet) gematchd.

Dus ja, ik ben erg tevreden en kan niet klagen. voor 24,99 per jaar vind ik dit een topdeal. Beter als Spotify IMHO, waar ik nog erg vaak last had van haperingen in het bufferen. Bij Match totaal geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Zie wel mijn post van een paar pagina's terug; de playcounts worden niet correct bijgewerkt vanuit een iOS device, draaiende op Match.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkna
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Krijg ineens mijn muziek in de cloud niet meer te zien. Blijft bij match op stap een hangen.
Iemand een suggestie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kjid
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-09-2024
je kan proberen om in itunes onder advanced > deauthorize account te doen. En dan opnieuw itunes match activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Ron_Tweaker

Tweak!

Inmiddels alweer een week zonder iTunes Match, ik heb alle albums gedownload en Match uitgezet omdat ik ontevreden ben over de dienst.
Jammer dat je niet 1-2-3 kan zien hoe je Apple moet contacteren dat je niet tevreden bent met de dienst en je geld terug kan krijgen, waar je in principe wel recht op hebt als consument. Niet tevreden, geld terug, toch?

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:21

Haan

dotnetter

Nee, dat is een gunst, maar zeker geen recht (tenzij je het hebt over het online kopen van fysieke producten). Maar de precieze details zouden in de voorwaarden moeten staan waarmee je akkoord bent gegaan toen je de dienst afnam.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
iTunes match maar eens aangezet. Het gaat om ongeveer 22.000 liedjes volgens iTunes ter grootte van 180GB. ik heb nu nog ongeveer 40GB vrije ruimte op mijn laptop.
Dus betaald en gaan draaien. Ik krijg na een minuut de melding dat er te weinig vrije schijfruimte is?
Die melding kan ik wegklikken, maar iTunes loopt daarna vast? Dit is nu al keer of 3 gebeurd.

Het lijkt me dat iTunes Match niet >40GB ruimte nodig heeft op mijn laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ligt Match eruit ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 07:00
Net Genius playlists icm Match ontdekt. Relaxed zeg, Genius over je hele library, onderweg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

iTunes Match flipt hem bij mij echt ontzettend. Hij kan geen verbinding houden. Telkens krijg ik het wolkje met een DC erin, en als ik hem aanklik blijft hij 10 min of miss wel minder verbinding houden, en dan gooitie zichzelf er weer uit...

Mac OSX 10.8.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 409686

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/286360/itunes.jpg

Uitgelogd, ingelogd, systeem opnieuw opgestart, cache gecleaned maar al meer dan 24 uur geen iTunes Match verbinding op drie Apple computers Bij anderen ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansie_P
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:24
Anoniem: 409686 schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 12:38:
[afbeelding]

Uitgelogd, ingelogd, systeem opnieuw opgestart, cache gecleaned maar al meer dan 24 uur geen iTunes Match verbinding op drie Apple computers Bij anderen ook?
Ik heb hetzelfde probleem. Heb dezelfde stappen ondernomen als jij, maar inderdaad nog geen resultaat. Erg vervelend dit... |:(

edit: inmiddels werkt t bij mij weer :)

[ Voor 4% gewijzigd door Hansie_P op 09-11-2012 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 409686

Bij mij is het nog steeds niks maar een blik in de logs levert me elke keer deze foutmelding op
iTunes[347]: _NotificationSocketReadCallbackGCD (thread 0x7fff7d1a8180): Unexpected connection closure...
Nov 10 09:21:11 iMac-local ath[350]: _NotificationSocketReadCallbackGCD (thread 0x7fff7d1a8180): Unexpected connection closure...
Via Google/Bing word ik niks wijzer - iemand hier een ideetje?

Edit: waarschijnlijk een cookie en/of Genius probleem. Alle Apple cookies verwijderd in Safari, genius database verwijderd, opnieuw opgestart en daarna (1) genius aangezet en volledig laten indexeren en (2) iTunes Match aangezet. Nu is ie aan het matchen/uploaden, dus probleem lijkt verholpen. :)

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 409686 op 10-11-2012 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:26
massari schreef op donderdag 01 november 2012 @ 09:15:
Inmiddels alweer een week zonder iTunes Match, ik heb alle albums gedownload en Match uitgezet omdat ik ontevreden ben over de dienst.
Jammer dat je niet 1-2-3 kan zien hoe je Apple moet contacteren dat je niet tevreden bent met de dienst en je geld terug kan krijgen, waar je in principe wel recht op hebt als consument. Niet tevreden, geld terug, toch?
Dat kan wel via. Ik heb gewoon via iTunes contact opgenomen met de support en mijn geld teruggekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hm, ik heb de laatste tijd (lijkt wel met de update naar 10.8.2) heel veel problemen met Match. Grootste probleem is dat ik geen muziek kan luisteren doordat ik telkens weer verbinding moet maken, hij kan geen verbinding vasthouden. Met mijn iPhone heb ik geen problemen, ook al zit ik op hetzelfde WiFi netwerk, terwijl mijn Macbook Pro wel problemen geeft.
Gelukkig kan ik via mijn iPhone wel muziek luisteren maar dit schiet ook niet op zo...

Iemand anders ook deze problem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Match ingesteld. Foutmelding in eerdere post heb ik niet meer. Wel heb ik het probleem dat ik nog zo'n 8000 liedjes moet uploaden. Dit werkt echter niet omdat iTunes elke keer met de melding komt dat er een probleem is en dat iTunes opnieuw opgestart moet worden.
Heb al een mogelijke oplossing gevonden m.b.t. het legen/verwijderen van de cache en preferences. Maar bij mij werkt die niet.

Contact opgenomen met Apple, maar die ondersteunen niet. Wel tip gekregen mbt virusscanner en firewall uitzetten. Maar ook dat gaat 'm niet worden.

Waarschijnlijk niet maar toch: mocht iemand een tip hebben, hoor ik het graag.

Nog een concretere vraag:
Op mijn iPad kan ik op het werk (geen wifi hier) playlists aanmaken. Echter kan ik alleen kiezen voor alle nummer toevoegen (alle nummers van een album bijvoorbeeld of alle nummers van een artiest). Dan worden de liedjes grijs en staan ze inderdaad in de playlist.
Ik kan echter niet met het plusje achter een nummer werken? Dus ik kan er niet voor kiezen om 1 nummer van een album aan een playlist toe te voegen?
Het plusje staat er wel, maar er gebeurd niets als ik erop klik?
Lijkt me dat dat wel moet kunnen? Waarom zou ik wel complete albums toe kunnen voegen, maar niet losse nummers?

Ik zie het al...aangeven dat iTunes van 3G gebruik mag maken. (blijft vreemd dat het toevoegen van albums wel werkt)

[ Voor 4% gewijzigd door readytoflow op 14-11-2012 17:12 ]

• readytoflow
  • Niet online
Toch nog een vraag...
Waarom zie ik nu na een dag nog niet alle muziek op min iPhone? Ik heb gistere. Alle playlists gekopieerd (dus handmatig nagemaakt op mij iPad). Daarna iTunes Match aangezet op mijn iPhone. Nu een dag later zie ik wel alle playlists staan van iTunes Match, maar de inhoud is maar voor 50% afspeelbaar. De helft van de liedjes zijn 'grijs' en dus niet te selecteren. Ze staan wel in iTunes Match want op mijn iPad oan ik ze wel afspelen.

Hoe kan ik op mijn iPhone liedjes downloaden zodat ik niet van 3g of wifi afhankelijk ben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Op het wolkje tappen als je een wifi verbinding hebt om de song of het album te downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Bij individuele nummers zie ik het niet staan? Alleen bij complete albums of playlists?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Heb je show all music aan staan in settings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Is bij jullie het streamen via Match ook zo brak? Zowel op werk als thuis haperen heel veel nummers met afspelen. Downloaden van de nummers gaat weer supersnel.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ja, normaal nergens last van, maar vandaag doet ie het heel raar. 't duurt lang voordat hij begint te spelen, covers worden niet geladen en als ik op pauze druk, dan speelt ie gewoon door :P.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
UltraSub schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 12:41:
Heb je show all music aan staan in settings?
Ja. Ik dan dus wel downloaden (albums en playlists) en zie ook alle losse liedjes staan, maar ik zie niet zo snel hoe ik één nummer apart kan downloaden naar mijn iPhone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

me_mrtn schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 12:17:
Welke 5GB? Je krijgt gewoon 25.000 nummers, buiten nummers gekocht in iTunes om, ipv een bepaalde grootte als 5GB.
Muthas schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 12:42:
Ik denk dat hij de gratis 5GB van iCloud bedoeld, maar die heeft inderdaad niks met iTunes Match te maken :)
Dus voor die 25 euro per jaar krijg je ook nog gratis opslag voor alle muziek die hij niet kan matchen en dus moet uploaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Laatst online: 15:11

RnB

Jep, zo kan je dat wel zien.
Er zitten echter wel restricties aan vast: je kan alleen bij je geüploade (en gematchte) muziek via iTunes of een iOS apparaat en verwijderen is alleen mogelijk via iTunes. Tot 5 apparaten geloof ik.

Ik moet trouwens zeggen dat iTunes match nog erg wisselvallig werkt met het matchen. Sommige albums match ie half (andere helft staat ook gewoon in de iStore), sommigen helemaal niet. Dit was voor mij de reden om mijn eerdere abonnement stop te zetten, maar om dat nou voor de tweede x te doen...

[ Voor 39% gewijzigd door RnB op 16-01-2013 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mitchie_
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-06 20:08
Heb nu sinds begin van dit jaar Itunes Match
Mijn ervaring met het matchen van muziek is dat Itunes een andere versie in hun store heeft dan welke ik origineel op cd heb

Neem bijvoorbeeld de cd van Anouk "Update" welke ik origineel in mijn bezit heb als ik die nu rip en wil laten matchen met Itunes Match dan wordt er 1 nummer niet herkend door Itunes Match.

Nummer : 10 Michel (Live at Pinkpop) wordt niet herkend door Itunes Match, want als je gaat kijken in de Itunes store kijkt staat daar nummer : 10 Michel. De lengte van het nummer 4:38 klopt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Geen verlenging hier... niet zolang ze synchronisatie van playcounts en "last played"-data voor elkaar hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HA5H
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Krijg net deze mail, terwijl ik toch wel degelijk genoeg tegoed op mijn Apple ID heb staan:

"Er is een probleem opgetreden met uw betaalmethode waardoor de automatische vernieuwing van uw abonnement voor iTunes Match is verhinderd. Om uw abonnement te vernieuwen en weer in staat te zijn uw hele muziekcollectie op te slaan op iCloud en ervan te genieten op uw iOS-apparaten, iTunes en Apple TV, moet u uw betaalgegevens bijwerken. iTunes Match slaat niet alleen de nummers op die u in de iTunes Store hebt gekocht, maar ook alle andere geweldige muziek de u in de loop der jaren hebt verzameld, waaronder uw cd's.

Om uw rekeninginformatie bij te werken of uw abonnement te beheren, logt u in op iTunes op uw computer en gaat u naar de pagina 'Accountgegevens'. Uw gematchte en geüploade nummers worden na 90 dagen verwijderd van iCloud; vernieuw dus nu uw abonnement en bewaar al uw muziek in de cloud zodat u er altijd en overal naar kunt luisteren.
"

Maar nergens op de pagina waar ik mijn rekeninginfo kan bijwerken (hoewel dat niks zou moeten uitmaken aangezien ik gewoon genoeg tegoed op mijn Apple ID heb staan) vind ik een knop waarmee ik meteen kan verlengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik heb vorig jaar iTunes Match genomen, maar ik heb er eigenlijk helemaal geen gebruik van gemaakt. Muziek staat op mijn computer en op m'n iPod in de auto en dat is wel genoeg. Verder heb ik van bijna alles een backup in de vorm van de originele cd in de kast en ik heb ook altijd wel een paar cd's bij me.

Een aantal albums die ik in de iTunes Store heb gekocht, werden niet gematcht, heel bizar.
Ik vind de dienst dus niet echt geslaagd.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Het zou al een hoop helpen als je handmatig zou mogen matchen. Maar ja, dat zou de deur openzetten naar allerlei vandalisme (grapjassen matchen Rammstein nummers met Celine Dion, etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-06 10:06
normaal voeg ik mijn muziek toe (flac e.d.) met 'music converter pro' op de mac en dacht altijd dat het beter voor het match process zou zijn als ik de boel gelijk in aac 256kbit/s zou conveteren/importeren. Dit bleek een vergissing. De beste matches krijg ik met mp3 320kbit/s.

Iemand anders hier ervaring mee of een betere suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:12
Ik heb sinds gisteren iTunes match. Na een flitsend begin, twee albums die zonder problemen gematched werden, begint Match nu toch wat moeilijk te doen.

Variërend van wat kleine problemen zoals een album waarvan één nummer niet herkend wordt, tot grotere, een album welke door iTunes Match compleet wordt opgebroken in meerdere albums met soms maar twee of drie nummers per album. Alles direct van fysieke CD of 1:1 rip.

Iemand enige advies hoe ik die match beter kan laten lopen? Of is het domweg mp3 albums downloaden tot ik er met één een 100% match heb van een CD in mijn bezit? (dat is tot ook niet de bedoeling of wel?)

Ter verduidelijking, het zijn gewoon mainstream artiesten, welke ook gewoon in de iTunes store staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Laatst online: 22-05 22:45
Domino schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 09:30:
een album welke door iTunes Match compleet wordt opgebroken in meerdere albums met soms maar twee of drie nummers per album.
Dit vind ik op zich best opmerkelijk. iTunes Match neemt namelijk de ID3-tags over die jij in je library hebt staan. Dus dan zou het bij voorbaat al fout hebben gestaan.

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Ik zie al waar het fout gaat. Er staat bij artist steeds de hoofdartiest en dan feat. xxx (xxx is de gast artiest). Vreemde is wel dat ik deze rechtstreeks laat taggen vanaf de cd. Rechtsreeks in iTunes.

Gaat iTunes toch van over zijn nek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-06 10:06
Domino schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 10:30:
Ik zie al waar het fout gaat. Er staat bij artist steeds de hoofdartiest en dan feat. xxx (xxx is de gast artiest). Vreemde is wel dat ik deze rechtstreeks laat taggen vanaf de cd. Rechtsreeks in iTunes.

Gaat iTunes toch van over zijn nek
misschien neemt itunes direct de cd-text over ipv het uit een online-database te trekken als dit beschikbaar is?
Ik zou eigenlijk niet weten of itunes dat doet, maar ik vermoed van wel.
Dan kan het kloppen dat je tags niet correct zijn (album artist).

Wat van invloed kan hebben op het matchen is in welke codec/bitrate je de boel importeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Ik heb hem intussen vrij aardig door. Cd's gelijk naar 256 aac rippen geeft hier het beste resultaat.
Tot nu toe pas twee nummers die niet gematched zijn van de grofweg 300 die ik erin heb staan nu.

Ben alleen nog een beetje aan het klooien met tagging. Moet elke keer de nummers verwijderen van icloud en opnieuw toevoegen voordat de tagging doorkomt op de iphone

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Gisteren Match aangeschaft. Ik gebruikte tot nu toe de Audio Station (=streamen van je mp3's die op je NAS thuis staan via internet) oplossing van Synology om mijn muziek 'elders' te luisteren en dat werkte an sich prima, maar ik vind het vervelend om in verschillende systemen zaken te moeten bijhouden, bijv. playlists. Die gebruik ik vrij veel in iTunes en moet ik dus allemaal namaken en bijhouden in Audio Station. In de praktijk doe je dat toch niet of heel slecht.

Heb een redelijke library, 55GB en daar heeft -ie wel een avondje en nachtje op staan te zweten. Vanochtend was -ie de ontbrekende nummers aan het uploaden dus ik heb 'm maar ff aan laten staan. Ondertussen wel Match aangezet op mijn iPhone en werk laptop, ik zie volgens mij gewoon alles wat ik thuis ook heb (maar lastig beoordelen of het volledig is, hoe doe je dat?). Streamen werkt goed, artwork doet het, etc.

Tot nu toe niet ontevreden hoewel ik nog wel even moet uitvinden hoe alles werkt en wat de bedoeling nou is van sommige dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Ik merk nog wat vreemds met iTunes Match.

Ik heb een album wat ik direct van CD laat rippen, alle nummers worden netjes getagged en weggezet als 256 AAC. Direct daarna worden ook alle nummers gematched. Tot zover alles goed.

Ik kopieer de bestanden uit de library om de tags aan te passen met een extern programma, verwijder het album uit iTunes en van iCloud. Na het aanpassen van de tags gooi ik de bestanden weer in de folder 'Automaticly Add to iTunes'. Album wordt netjes opgepikt en in de library opgenomen maar ineens is er geen 100% match meer. Er is één nummer met de status 'uploaded'.

Dat snap ik echt voor geen meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Net ook al even in het Apple TV topic gemeld; vanaf vandaag ook eindelijk films in de iTunes cloud beschikbaar dus nu rechtstreeks te streamen en uiteraard zijn films die je eerder hebt gekocht ook weer opnieuw te downloaden

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Zijn er hier mensen met een gejailbreakde AppleTV2 en iTunes match?
Ik heb die combinatie en de eerste paar nummer die ik afspeel gaan prima, maar daarna gaat het fout, of een reboot van the ATV2 of een netwerk foutmelding..
Het lijkt wel op ene buffer error ofzo..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtenbos
  • Laatst online: 11:39
Ik sinds een paar maanden itunes match en het bevalt me prima alle muziek in de cloud, maar nu is mijn hd waar onder mijn muziek op stond gecrasht. Ik heb een andere hd gekocht en wil hier weer mijn muziek opzetten.
Maar als ik de muziek vanuit de cloud wil downloaden gooit itunes alles in de download map( van Itunes) in plaats van mijn muziek map.
voordat mijn hd gecrasht was stond alles netjes in mappen in mijn muziek map en dit wil gewoon weer hebben. Hoe kan ik dit het beste doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

mtenbos schreef op maandag 20 mei 2013 @ 09:56:
Ik sinds een paar maanden itunes match en het bevalt me prima alle muziek in de cloud, maar nu is mijn hd waar onder mijn muziek op stond gecrasht. Ik heb een andere hd gekocht en wil hier weer mijn muziek opzetten.
Maar als ik de muziek vanuit de cloud wil downloaden gooit itunes alles in de download map( van Itunes) in plaats van mijn muziek map.
voordat mijn hd gecrasht was stond alles netjes in mappen in mijn muziek map en dit wil gewoon weer hebben. Hoe kan ik dit het beste doen
Helaas kan de gebruiker geen instructies geven aan iTunes over de te hanteren mappenstructuur. Andersom kan je wel aangeven dat je een bestaande mappenstructuur in tact wil laten (helpt dus alleen als je muziek vanuit die mappen zelf toevoegt in iTunes).

Wat je eventueel wel zou kunnen doen (weliswaar erg bewerkelijk), alle muziek laten downloaden. Vervolgens playlist leeggooien. Muziek in de gewenste mappen zetten en weer toevoegen aan je playlist.
Wel zorgen dat iTunes de muziek niet gaat verplaatsen (dit is een optie in de voorkeuren).

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05 15:32
Hey mensen ik heb een vraag (als die al gesteld is EN beantwoord, mijn excuses). Ik heb sinds kort ook Itunes Match, het leek me een leuke manier om mijn oude mp3 collectie (vroeger veel gedownload, laatste 5jr bijna niks meer EN al mijn oude cd's zelf geript) "legaal" te maken. Immers als Itunes match de cd kan koppelen aan Itunes store content, dan heb je hem een soort van wit gewassen.

Hoe zorg ik er nu voor dat hij alles goed herkend? Sommige cd's staan er prima in, maar anderen hebben geen album art of staan als "unknown artist" in de lijst, of nummers staan er gewoon los tussen.

Help? :P

• ZpAz
  • Laatst online: 15:50
Had je in de originele bestanden wel wat meta data staan als van artiest e.d? Dat heeft iTunes nodig om te kijken welk nummer het is.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

• -TheNose-
ZpAz schreef op woensdag 11 september 2013 @ 12:02:
Had je in de originele bestanden wel wat meta data staan als van artiest e.d? Dat heeft iTunes nodig om te kijken welk nummer het is.
Ja bij sommigen waarschijnlijk niet. Hoe doen jullie dat? Welk programmaatje en moet ik het op een bepaalde manier invoeren zodat Apple het beter herkent?

Kan ik bij Itunes Match uiteindelijk ook zien of het om een Itunes store album gaat (gaat niet van je cloud space af dacht ik?).

• kmf
  • Niet online

kmf

"A pinch of unicorn powder and just a tad of pixie dust"

iTunes match checkt de muziekbestanden zoals Winamp en Shazam doen. Ze analyseren het muziek zelf. De meta-data is alleen als referentie.

Dus ook al heb je een track1.mp3 zonder id-tags, itunes match zal wel herkennen dat het Michael Jackson -bad- is.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• -TheNose-
kmf schreef op woensdag 11 september 2013 @ 12:21:
"A pinch of unicorn powder and just a tad of pixie dust"

iTunes match checkt de muziekbestanden zoals Winamp en Shazam doen. Ze analyseren het muziek zelf. De meta-data is alleen als referentie.

Dus ook al heb je een track1.mp3 zonder id-tags, itunes match zal wel herkennen dat het Michael Jackson -bad- is.
Maar dan zegt hij nog gewoon unknown artist blabla.
Of bij 1 cd ziet hij welke artiest, maar de benamingen blijven track 1 track 2 etc.

Iemand anders? :)

• kmf
  • Niet online

kmf

Ja. Jij vroegt of iTunes match de bestanden kan matchen. Antwoord is ja. Maar iTunes match gaat niet jouw metadata vervangen.

Daar heb je progs voor zoals tuneup of zo.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:56
-TheNose- schreef op woensdag 11 september 2013 @ 12:18:

Welk programmaatje en moet ik het op een bepaalde manier invoeren zodat Apple het beter herkent?
Soms heeft het niet willen matchen te maken met een te lage bitrate van het nummer, iTunes vereist namelijk een bepaalde minimum bitrate. De truc is dan om in iTunes het nummer te converteren naar een Apple format met hogere bitrate en vervolgens opniew te laten matchen. Maar waarschijnlijk zullen er nummers overblijven die gewoon niet gematched kunnen worden.
Kan ik bij Itunes Match uiteindelijk ook zien of het om een Itunes store album gaat (gaat niet van je cloud space af dacht ik?).
Als ik me goed herinner kan je het verschil in iTunes zien a.d.v. het icoontje dat bij het nummer wordt getoond.
kmf schreef op woensdag 11 september 2013 @ 13:04:
Ja. Jij vroegt of iTunes match de bestanden kan matchen. Antwoord is ja. Maar iTunes match gaat niet jouw metadata vervangen.

Daar heb je progs voor zoals tuneup of zo.
Dat is niet helemaal waar. De truc is om je collectie te laten matchen in iTunes, en vervolgens te downloaden van iTunes. Je krijgt dan niet je eigen upload terug, maar een 'officieel' iTunes bestand inclusief metadata.

[ Voor 21% gewijzigd door croxz op 11-09-2013 14:36 ]

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:19

vooghel

Cunning linguist

Maar dat kan alleen alleen bij nummers die daadwerkelijk gematched zijn, dan krijg je de AAC 256kbps-versie.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

• -TheNose-
En hoe zorg ik voor de grootste kans op een match? Waar moet ik op letten? En hoe zie ik of de match gelukt is? Aan het icoontje?

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:42

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

-TheNose- schreef op woensdag 11 september 2013 @ 21:05:
En hoe zorg ik voor de grootste kans op een match? Waar moet ik op letten? En hoe zie ik of de match gelukt is? Aan het icoontje?
Zorgen dat alle metadata correct is ingevuld. Naam album, jaartal, aantal nummers dat op de cd staat helpt allemaal mee om de herkenning makkelijker te laten verlopen.

youtube.com/@hisrep

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:56
-TheNose- schreef op woensdag 11 september 2013 @ 21:05:
Ga naar het overzicht van nummers in iTunes. Daar kan je kolommen "iCloud-download" en "iCloud-status" aanzetten. De eerste toont een icoontje, de tweede toont statussen zoals "Geupload". "Gematcht", "Wachten", Verwijderd", "Aangeschaft", etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Ik ben momenteel mijn kleine bibliotheek aan het uploaden (de grote bulk van de NAS die momenteel niet in iTunes zit volgt later).

Ik moet nog best wat uploaden maar zie dat dat ook komt doordat een nummer "(Original Mix)" als toevoeging heeft, en dat is in de iTunes Store niet zo. Ik wil graag nog zo veel mogelijk muziek aanpassen zodat die gematched wordt in plaats van geupload. Het is wel prettig dat het hele album uit de iTunes Store komt (ivm geluidslevels en kwaliteit). Maar hoe hoe ik dat precies?
  1. Als ik nu alle muziek die de iCloud tag "geupload" heeft verwijder uit iCloud/iTunes Match.
  2. Vervolgens de mp3's in iTunes sleep en wijzig conform iTunes Store.
  3. En daarna iTunes Match weer trigger de rest the Matchen dan wordt de geuploade versie vervangen door de gemaakte versie?
Zoiets?

Enne. Kan ik ik gematchte muziek sowieso lokaal verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acst
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-05 15:26
iAmRenzo schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 17:18:
Ik ben momenteel mijn kleine bibliotheek aan het uploaden (de grote bulk van de NAS die momenteel niet in iTunes zit volgt later).

Ik moet nog best wat uploaden maar zie dat dat ook komt doordat een nummer "(Original Mix)" als toevoeging heeft, en dat is in de iTunes Store niet zo. Ik wil graag nog zo veel mogelijk muziek aanpassen zodat die gematched wordt in plaats van geupload. Het is wel prettig dat het hele album uit de iTunes Store komt (ivm geluidslevels en kwaliteit). Maar hoe hoe ik dat precies?
  1. Als ik nu alle muziek die de iCloud tag "geupload" heeft verwijder uit iCloud/iTunes Match.
  2. Vervolgens de mp3's in iTunes sleep en wijzig conform iTunes Store.
  3. En daarna iTunes Match weer trigger de rest the Matchen dan wordt de geuploade versie vervangen door de gemaakte versie?
Zoiets?

Enne. Kan ik ik gematchte muziek sowieso lokaal verwijderen?
Het systeem van Apple kijkt niet naar de tags maar doet zijn werk via andere (mij niet geheel bekende) manieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-X
  • Laatst online: 26-03-2024

F-X

Iemand anders ook problemen met het aanpassen van de metadata/tags van de muziek, nadat deze is toegevoegd aan icloud?

Ik heb mijn muziek in itunes match staan. Wanneer ik later tags wijzig, krijg ik later, wanneer ik bv. itunes opnieuw opstart, de oude metadata weer terug. Alle aanpassingen voor niets geweest!

Dit issue ben ik op andere fora ook tegen gekomen, maar ik heb nog geen oplossing ontdekt.

Iemand anders wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
F-X schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 12:54:
Iemand anders ook problemen met het aanpassen van de metadata/tags van de muziek, nadat deze is toegevoegd aan icloud?

Ik heb mijn muziek in itunes match staan. Wanneer ik later tags wijzig, krijg ik later, wanneer ik bv. itunes opnieuw opstart, de oude metadata weer terug. Alle aanpassingen voor niets geweest!

Dit issue ben ik op andere fora ook tegen gekomen, maar ik heb nog geen oplossing ontdekt.

Iemand anders wel?
Ik gebruik géén match, maar sinds Mavericks heb ik wel van die cloud icoontjes naast m'n muziek staan. Anyone? Ik wil geen match!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-06 22:21
Dat is toch gewoon alleen de aangeschafte dingen? Die mag je altijd opnieuw uit de cloud halen, en die zijn automatisch al "match" want ze komen uit de iTunes store.

Of staan ze bij alles??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

smeerbartje schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 12:17:
Ik gebruik géén match, maar sinds Mavericks heb ik wel van die cloud icoontjes naast m'n muziek staan. Anyone? Ik wil geen match!!!
Kan inderdaad goed dat dit je muziek is die je hebt aangeschaft. Je kunt in de opties (onder Store) iCloud Purchases uitzetten. Als het goed is moeten ze dan weg zijn.
Als het bij alles is (ook zaken die je niet gekocht hebt) zou ik even kijken of je niet per ongeluk Match hebt geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acst
smeerbartje schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 12:17:
[...]

weergave -> weergaveopties tonen -> icloud-status en icloud-download unchecken

• smeerbartje
acst schreef op donderdag 07 november 2013 @ 09:21:
[...]

weergave -> weergaveopties tonen -> icloud-status en icloud-download unchecken
Die optie heb ik dus niet.

• acst
heb je wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Waar dan? Zie screenshot hieronder..

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1757832/iTunes%20Match%20uitschakelen.png

En voor de goede orde: ik heb het dus over het wolkje naast "music", "movies", "tv shows".

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1757832/iClout%20match%20status.png

[ Voor 62% gewijzigd door smeerbartje op 16-11-2013 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Nu online

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Wél even de 'songs'-weergave kiezen (en updaten naar de nieuwste iTunes versie?)!

Sorry dat heeft er niks mee te maken. Ik kan de optie ook niet vinden, maar ik heb wel Match. Ik heb overigens alleen een wolkje bij Muziek, niet bij Films en TV-programma's (daar heb ik slechts niet-gekochte versies staan trouwens dus misschien vandaar?).

[ Voor 62% gewijzigd door Icephase op 22-11-2013 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco K.
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-11-2021
Wellicht is deze vraag al voorbij gekomen, maar ik heb het nog niet gevonden.

Ik heb een aantal audioboeken geripd naar onze Mac Mini. Deze audioboeken hebben vervolgens de tags gekregen van iTunes (Gracenote). Toch worden deze audioboeken niet door iTunes Match herkent, omdat ze waarschijnlijk niet digitaal worden aangeboden in de iTunes Store.

Op zich geen ramp, want ik wil ze dan gewoon handmatig synchroniseren met de iPhone van mijn vrouw. Maar dit gaat dus niet, want als iTunes Match aanstaat is de synchronisatiefunctie niet toegankelijk wanneer ik de iPhone aan onze Mac Mini hang.

Iemand een idee hoe dit te omzeilen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:44
Als iTunes ze wel als audioboek herkent kan je ze gewoon syncen naar je iPhone...
Ik zie in iTunes bij mijn iPhone onder het tabblad books gewoon audiobooks staan....

Wel belangrijk dus dat ze echt onder audioboeken staan en niet gewoon tussen je muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-06 22:21
Audioboeken werken niet met iTunes match. Ook als je het boek in de store hebt gekocht niet. Muziekaankopen kan je wel opnieuw downloaden, maar audioboeken maar eenmalig. Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco K.
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-11-2021
Impstoker schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 10:19:
Als iTunes ze wel als audioboek herkent kan je ze gewoon syncen naar je iPhone...
Ik zie in iTunes bij mijn iPhone onder het tabblad books gewoon audiobooks staan....

Wel belangrijk dus dat ze echt onder audioboeken staan en niet gewoon tussen je muziek.
Dit heeft het inderdaad opgelost!

Ik voel me stom dat ik daar zelf niet opgekomen ben. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaspeer
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19-06 07:55
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem en hoop dat jullie me kunnen helpen.

Ben zelf helemaal geen Tweaker, meer een beetje een rommelaar :*) .

Op mijn Macbook Pro gebruik ik iTunes en ook al een tijd iTunes-Match. Nu is mijn account al vol (25.000 nummers in de Cloud), maar heb ik ook nieuwe muziek gedownload wat nu 'gewoon' in iTunes staat. Een tijdje terug is per ongeluk mijn iTunes-Match uitgezet (via Store/schakel iTunes Match in/uit), maar daarna ook weer aangezet.

Het probleem is nu dat ik mijn muziek in de Cloud niet meer in iTunes zie staan (en dus ook niet kan openen/afspelen), terwijl dit nog wel zonder problemen kan op mijn iPad en iPhone. De vraag is dus hoe ik de muziek in de Cloud weer zichtbaar kan maken in iTunes, aangezien je het vanuit daar ook kunt beheren.

Zelf heb ik natuurlijk al het nodige geprobeerd, zoals bij de weergaveopties (iCloud-status en iCloud-download), en computer opnieuw machtigen. Resultaat is uiteindelijk dat ik wel weer het iCloud-icoontje bij mijn muziek zie (linksboven, wat eerst niet zichtbaar was), maar dus niet de muziek die erin staat :|

Hopelijk kunnen jullie me helpen O-)

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nix_R
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-05 14:56
Hallo Tweakers,

Ik zit met een probleem, Ik probeer een aangeschaft nummer permanent uit Itunes te verwijderen maar dat liedje blijft constant terug komen!
Hij is verwijderd uit Itunes maar verwijderen van mijn iPhone wil me nog niet lukken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Automatische download uitstaan onder itunes & app store?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Glaspeer schreef op maandag 20 januari 2014 @ 18:56:
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem en hoop dat jullie me kunnen helpen.

Ben zelf helemaal geen Tweaker, meer een beetje een rommelaar :*) .

Op mijn Macbook Pro gebruik ik iTunes en ook al een tijd iTunes-Match. Nu is mijn account al vol (25.000 nummers in de Cloud), maar heb ik ook nieuwe muziek gedownload wat nu 'gewoon' in iTunes staat. Een tijdje terug is per ongeluk mijn iTunes-Match uitgezet (via Store/schakel iTunes Match in/uit), maar daarna ook weer aangezet.

Het probleem is nu dat ik mijn muziek in de Cloud niet meer in iTunes zie staan (en dus ook niet kan openen/afspelen), terwijl dit nog wel zonder problemen kan op mijn iPad en iPhone. De vraag is dus hoe ik de muziek in de Cloud weer zichtbaar kan maken in iTunes, aangezien je het vanuit daar ook kunt beheren.

Zelf heb ik natuurlijk al het nodige geprobeerd, zoals bij de weergaveopties (iCloud-status en iCloud-download), en computer opnieuw machtigen. Resultaat is uiteindelijk dat ik wel weer het iCloud-icoontje bij mijn muziek zie (linksboven, wat eerst niet zichtbaar was), maar dus niet de muziek die erin staat :|

Hopelijk kunnen jullie me helpen O-)

Alvast bedankt!
Ik weet niet of je hier nog last van hebt. Zo ja, dan weet ik niet of mijn oplossing helpt :+

Toen ik zelf naar mijn US account switchte en weer terug schrok ik dat mijn iTunes Match bibliotheek volledig leeg was. Ik heb toen via het menu iTunes Match (onder juiste account) aangezet en gewacht. En ineens kwamen daar alle albums (zonder hoesjes) terug. Later heb ik nogmaals update iTunes Match gedaan. Nog weer later bij 1 album Download Artwork. En toen ineens kwamen alle covers weer terug.
Het ging allemaal erg traag, dus ik denk dat je even geduld moet hebben en iTunes even aan laten staan.

Ik moet overigens zeggen dat ik iTunes Match op twee punten nog verschikkelijk irritant vind:
  1. Ik heb niets offline staan. Als ik nu in Final Cut Pro X monteer kan ik dus ook geen muziek selecteren. Ik had gehoopt dat Apple zo slim was om mijn bibliotheek wel te laten zien en bij selectie van een nummer dit op de achtergrond te downloaden in mijn FCP X Event. Maar nee... :(
  2. Ik heb CD's waar dan 1 of 2 of 3 nummers geupload zijn terwijl de rest gemached is. Het album staat ook gewoon in de iTunes Music Store maar weigert dus om te machen

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:30
Oei... ik dacht zojuist een album weg te gooien en vinkte "also remove from iCloud". Nu heb ik blijkbaar AL mijn iTunes match muziek weggegooid... :(

Ik zit nog in een lichte staat van paniek, maar is er voor zover iemand weet een manier om dit terug te krijgen?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:18
Heeft er iemand her ook last van een storing ?
Want net wou ik wat muziek afspelen is mijn hele lijst opeens grijs.

Ook kan ik niet connecten met de itunes store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-04 15:52
Ik gebruik iTunes match op 4 verschillende Windows 7 PC's. Eentje gebruik ik voor het uploaden en de rest alleen maar voor het afspelen. Nu gaat het bij 3 van de 4 goed. Bij de laatste maakt ie wel verbinding met iTunes Match maar als ik iTunes weer opnieuw opstart dan staat er bij 'muziek' linksbovenin een wolkje met een bliksem tekentje erin. Al m'n muziek is grijs, kan het niet afspelen en als ik 'iTunes bijwerken' selecteer krijg ik de volgende melding:
Log opnieuw in. Er heeft zich een fout met iTunes Match voorgedaan. Kies afmeldingen en vervolgens weer Aanmelden in het menu Store en probeer het opnieuw
Iemand enig idee wat hier fout gaat? Ik heb al geprobeerd om :
  • iTunes te upgraden
  • iTunes opnieuw te installeren
  • mijn library verwijderen en opnieuw aanmaken
  • authorize/deauthorize
....maar niets helpt. Heb gegoogled maar kan niet echt een oplossing vinden. Ergens wordt gehint naar de antivirus software maar 3 van de 4 hebben dezelfde AV software Avast. Verder gebruik ik een afspeellijst met radiostreams welke niet via iTunes match gesynced kunnen worden. Echter ook deze staan op 2 van de 4 PC's dus daar kan het ook niet aan liggen :?

[ Voor 12% gewijzigd door Spam op 10-03-2014 15:42 ]

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Laatst online: 09:21

Haan

dotnetter

Ik lees nergens dat je opnieuw hebt ingelogd, zoals de foutmelding suggereert te doen :P
Ik heb hier geen iTunes bij de hand, maar je moet dus even je account afmelden ergens in het menu van iTunes en dan weer aanmelden.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Op één van de 'goede' pc's:

Start iTunes. Store > Home. Rechts onder 'Quick links' op 'account' klikken.
Hoeveel PC's staan er op geauthoriseerd? Dat mogen er volgens mij max 5 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-04 15:52
Domino schreef op maandag 10 maart 2014 @ 15:53:
Op één van de 'goede' pc's:

Start iTunes. Store > Home. Rechts onder 'Quick links' op 'account' klikken.
Hoeveel PC's staan er op geauthoriseerd? Dat mogen er volgens mij max 5 zijn.
Er staan er 4 van de 5 geauthoriseerd. Ik heb proberen aan te melden bij iTunes match met en zonder authorisatie. Werkt gewoon niet |:(

Als ik op een willekeurige andere PC het doet heb ik dit probleem niet. Ik snap er niets van :?

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asitis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-06 01:00

Asitis

Dus.

*bump*

De dienst is nu toch al een stukje 'ouder', maar ik merk dat m'n iTunes vaak echt een uur nodig heeft om connectie te maken met iMatch, soms doet ie het gewoon helemaal niet, soms kan ik 1 nummer draaien en klapt ie er daarna uit.

Hebben jullie hier ook last van? Ik heb 't op verschillende netwerken al zo ervaren en frankly, heb ik er een beetje genoeg van. Ik dacht dat dit een goede oplossing zou zijn om m'n SSD ruimte te besparen, maar ik kan vaker niet dan wel naar m'n muziek luisteren. Wat een kutdienst, op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

op mijn iDevice heb ik geen verbindingsproblemen. Wel met dynamische playlists (die niet altijd goed geudpate worden).

Maar ik heb dit jaar ook niet meer verlengd. Er gebeurt wat mij betreft te weinig... De iTunes Radio zit er nog steeds niet in bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asitis

Asitis

Dus.

Nee precies.. Nou, ik ben erachter wat er aan de hand was. Denk dat het met die iTunes update te maken had. Toen ik uitlogde van de store en opnieuw inlogde heeft ie alles opnieuw geindexeerd en nu werkt het (weer). Helaas zijn dit geen uitzonderlijkeden, maar gebeurd het regelmatig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Asitis schreef op maandag 02 februari 2015 @ 12:21:
*bump*

De dienst is nu toch al een stukje 'ouder', maar ik merk dat m'n iTunes vaak echt een uur nodig heeft om connectie te maken met iMatch, soms doet ie het gewoon helemaal niet, soms kan ik 1 nummer draaien en klapt ie er daarna uit.

Hebben jullie hier ook last van? Ik heb 't op verschillende netwerken al zo ervaren en frankly, heb ik er een beetje genoeg van. Ik dacht dat dit een goede oplossing zou zijn om m'n SSD ruimte te besparen, maar ik kan vaker niet dan wel naar m'n muziek luisteren. Wat een kutdienst, op deze manier.
nope, geen last van.. gebruik je iTunes op Mac of windows?

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asitis

Asitis

Dus.

Op Mac, maar zie m'n reactie hierboven. Denk dat er iets mis ging met de connectie/caching na de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Ik verwijder regelmatig offline nummers uit iTunes met "Remove Download" (dus wel laten staan in iCloud library) om ruimte te besparen.

Waar ik achter ben gekomen is dat het lokale bestand blijft bestaan als je deze handeling doet terwijl het nummer wordt afgespeeld. Aan de ene kant logisch, maar aan de andere kant verwacht ik dat iTunes dit bestand achteraf alsnog verwijderd.

Nu zit ik dus met talloze songs in mijn iTunes folder die niet meer in mijn Library staan. Weet iemand hoe ik al deze verdwaalde bestanden uit de iTunes map kan verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Enige wat ik kan bedenken is een tijdelijke playlist maken van alle bestanden die je lokaal wil houden (even sorteren op download status). Dan alles verwijderen, eventueel op bestandniveau, en dan je tijdelijke playlist weer opnieuw downloaden.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256912

Ik heb altijd veel moeite gestoken in het onderhouden van een 320kbps library. Mijn MacBook heeft daar niet langer de ruimte voor. Als ik gebruik ga maken van iTunes match, dan behoud ik voor zover begrepen in de 1e instantie m'n eigen 'kopie'. Mocht ik deze verwijderen en herdownloaden, dan krijg ik de iTunes 256kbps versie. De ruimte heb ik niet dus ik wil alles uploaden en streamen.

Wat ik dan de beste manier om een backup van de 320 bestanden te houden? M'n library staat momenteel extern. Ik dacht: nieuwe nummers aan de externe library toevoegen en die laten uploaden, en op m'n MacBook een '2e' library en die alleen laten streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog een vraag: kun je met iTunes Match gedownloadde nummers nog steeds vanuit de iTunes library naar bijv. je desktop slepen waarbij deze naar de desbetreffende locatie gekopieerd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Anoniem: 256912 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 15:47:
Ik heb altijd veel moeite gestoken in het onderhouden van een 320kbps library. Mijn MacBook heeft daar niet langer de ruimte voor. Als ik gebruik ga maken van iTunes match, dan behoud ik voor zover begrepen in de 1e instantie m'n eigen 'kopie'. Mocht ik deze verwijderen en herdownloaden, dan krijg ik de iTunes 256kbps versie. De ruimte heb ik niet dus ik wil alles uploaden en streamen.

Wat ik dan de beste manier om een backup van de 320 bestanden te houden? M'n library staat momenteel extern. Ik dacht: nieuwe nummers aan de externe library toevoegen en die laten uploaden, en op m'n MacBook een '2e' library en die alleen laten streamen.
Waarom nog een library maken? Gewoon de 320 nummer in iTunes zetten en laten uploaden. Daarna kopieer je ze naar een backup schijf. Dan pas downloads verwijderen en streamen.
Anoniem: 256912 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 18:00:
Nog een vraag: kun je met iTunes Match gedownloadde nummers nog steeds vanuit de iTunes library naar bijv. je desktop slepen waarbij deze naar de desbetreffende locatie gekopieerd worden?
Ja, dat kan.

[ Voor 73% gewijzigd door Executor16 op 26-10-2015 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dank, ben inmiddels m'n library aan het uploaden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zodra ik op m'n iPhone een nummer aan een playlist toevoeg is dit in iTunes vrijwel direct zichtbaar. Voeg ik via iTunes nummers aan een playlist toe dan krijg ik dit op m'n iPhone pas te zien na een reboot. Dit is niet tijdens het updaten van m'n iCloud music library. Hoelang duurt dit wederzijds synchroniseren bij jullie?

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 256912 op 27-10-2015 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:39
Ik denk ik trek dit topic eens uit het slob :P

Ik heb een probleem met iTunes Match.

Situatie:

1x Mac Mini waar mijn iTunes op draaide, NAS heeft de data.

2 iPhones en een iPad

1x een MacBook Pro
1x een MacBook Air

Het plan en mijn gedachte was:

Ik neem iTunes Match en ik knal 600GB + de cloud in zodat ik mijn hele bibliotheek op meerdere devices kan hebben terwijl ik niet de storage in basis nodig heb.

Mijn veronderstelling van Match is het zelfde als iCloud Photo's, alles staat er in, maar als ik een nummer/foto wil hebben die niet aanwezig is op het toestel dan gaat hij die ophalen en laat deze als cache op het toestel staan. <-- als ik dit niet correct heb dan hoor ik dat graat, Apple zegt namelijk dat dit wel de juist veronderstelling is.

Wat gebeurt er:

Bibliotheek is inmiddels geupload yay.

Als ik op mijn Macbook iTunes open werkt het zoals verondersteld. Nummer wordt gedownload terwijl hij hem afspeelt en blijft dan aanwezig als cache.

Daarentegen op mijn iPhone het volgende:

Zet iCloud muziek bibliotheek aan en tadaaaa iCloud probeert mijn 32GB iPhone 600+ GB muziek door zijn strot te rammen......

Iemand een idee?

Het factory default maken van het toestel helpt niet, nou ja iets, na dat ik dat had gedaan stond standaard mijn iCloud muziek bibliotheek al aan en ging hij ongeveer 8GB downloaden aan muziek (cache neem ik aan) en dat stopte TOT 17:00 de volgende dag, toen had ik opeens weer 8000+ nummers in een download wachtrij.

Apple senior advisor kwam er niet direct uit en die gaat me donderdag nog bellen.

Maar ik denk gooi hier eens een balletje op.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

• Vaganzza
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19-04 13:42
Ik gebruik die functie van iCloud bibliotheek icm Apple Music zowel op mijn Mac Mini als op mijn MacBook als op een windows pc op het werk. Dus niet op een iPhone of iPad (die heb ik zelf nog niet ;) )

Als ik in de instellingen van iTunes kijk dan ik daar wel aanvinken onder het tabblad "apparaten": "Voorkom automatische synchronisatie van iPods, iPhones en iPads". Staat dit aangevinkt bij jou?

[ Voor 11% gewijzigd door Vaganzza op 31-12-2015 11:50 ]

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (late 2014) |  Retina MacBook Pro 13" (2017) SG |  Apple TV 4 |  Airport Time Capsule 3TB

• SpoekGTi
Vaganzza schreef op donderdag 31 december 2015 @ 11:49:
Ik gebruik die functie van iCloud bibliotheek icm Apple Music zowel op mijn Mac Mini als op mijn MacBook als op een windows pc op het werk. Dus niet op een iPhone of iPad (die heb ik zelf nog niet ;) )

Als ik in de instellingen van iTunes kijk dan ik daar wel aanvinken onder het tabblad "apparaten": "Voorkom automatische synchronisatie van iPods, iPhones en iPads". Staat dit aangevinkt bij jou?
Staat aan, maar dat is alleen om devices die je lokaal aan de computer hangt met kabel of via WiFi synced

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

• Domino
En op je iphone onder settings > itunes & app store. En dan specifiek het vinkje bij music?

• SpoekGTi
Die staat uit, maar die zou alleen zijn voor aankopen die je op een ander device doet zodat hij die meteen ook download.

Heb vandaag contact gehad mat Apple en we hebben wat dingen geprobeerd en ik heb 2 workarounds gekregen. Maar voor zover het nu is staat mijn bibliotheek er op en is de iPhone niets aan het downloaden dus so far so good

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
Even een update: all systems go hier, geen idee wat het nou was :)

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste