• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05 15:32
ZpAz schreef op woensdag 11 september 2013 @ 12:02:
Had je in de originele bestanden wel wat meta data staan als van artiest e.d? Dat heeft iTunes nodig om te kijken welk nummer het is.
Ja bij sommigen waarschijnlijk niet. Hoe doen jullie dat? Welk programmaatje en moet ik het op een bepaalde manier invoeren zodat Apple het beter herkent?

Kan ik bij Itunes Match uiteindelijk ook zien of het om een Itunes store album gaat (gaat niet van je cloud space af dacht ik?).

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

"A pinch of unicorn powder and just a tad of pixie dust"

iTunes match checkt de muziekbestanden zoals Winamp en Shazam doen. Ze analyseren het muziek zelf. De meta-data is alleen als referentie.

Dus ook al heb je een track1.mp3 zonder id-tags, itunes match zal wel herkennen dat het Michael Jackson -bad- is.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• -TheNose-
kmf schreef op woensdag 11 september 2013 @ 12:21:
"A pinch of unicorn powder and just a tad of pixie dust"

iTunes match checkt de muziekbestanden zoals Winamp en Shazam doen. Ze analyseren het muziek zelf. De meta-data is alleen als referentie.

Dus ook al heb je een track1.mp3 zonder id-tags, itunes match zal wel herkennen dat het Michael Jackson -bad- is.
Maar dan zegt hij nog gewoon unknown artist blabla.
Of bij 1 cd ziet hij welke artiest, maar de benamingen blijven track 1 track 2 etc.

Iemand anders? :)

• kmf
  • Niet online

kmf

Ja. Jij vroegt of iTunes match de bestanden kan matchen. Antwoord is ja. Maar iTunes match gaat niet jouw metadata vervangen.

Daar heb je progs voor zoals tuneup of zo.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:00
-TheNose- schreef op woensdag 11 september 2013 @ 12:18:

Welk programmaatje en moet ik het op een bepaalde manier invoeren zodat Apple het beter herkent?
Soms heeft het niet willen matchen te maken met een te lage bitrate van het nummer, iTunes vereist namelijk een bepaalde minimum bitrate. De truc is dan om in iTunes het nummer te converteren naar een Apple format met hogere bitrate en vervolgens opniew te laten matchen. Maar waarschijnlijk zullen er nummers overblijven die gewoon niet gematched kunnen worden.
Kan ik bij Itunes Match uiteindelijk ook zien of het om een Itunes store album gaat (gaat niet van je cloud space af dacht ik?).
Als ik me goed herinner kan je het verschil in iTunes zien a.d.v. het icoontje dat bij het nummer wordt getoond.
kmf schreef op woensdag 11 september 2013 @ 13:04:
Ja. Jij vroegt of iTunes match de bestanden kan matchen. Antwoord is ja. Maar iTunes match gaat niet jouw metadata vervangen.

Daar heb je progs voor zoals tuneup of zo.
Dat is niet helemaal waar. De truc is om je collectie te laten matchen in iTunes, en vervolgens te downloaden van iTunes. Je krijgt dan niet je eigen upload terug, maar een 'officieel' iTunes bestand inclusief metadata.

[ Voor 21% gewijzigd door croxz op 11-09-2013 14:36 ]

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-05 23:02

vooghel

Cunning linguist

Maar dat kan alleen alleen bij nummers die daadwerkelijk gematched zijn, dan krijg je de AAC 256kbps-versie.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

• -TheNose-
En hoe zorg ik voor de grootste kans op een match? Waar moet ik op letten? En hoe zie ik of de match gelukt is? Aan het icoontje?

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:39

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

-TheNose- schreef op woensdag 11 september 2013 @ 21:05:
En hoe zorg ik voor de grootste kans op een match? Waar moet ik op letten? En hoe zie ik of de match gelukt is? Aan het icoontje?
Zorgen dat alle metadata correct is ingevuld. Naam album, jaartal, aantal nummers dat op de cd staat helpt allemaal mee om de herkenning makkelijker te laten verlopen.

youtube.com/@hisrep

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:00
-TheNose- schreef op woensdag 11 september 2013 @ 21:05:
Ga naar het overzicht van nummers in iTunes. Daar kan je kolommen "iCloud-download" en "iCloud-status" aanzetten. De eerste toont een icoontje, de tweede toont statussen zoals "Geupload". "Gematcht", "Wachten", Verwijderd", "Aangeschaft", etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Ik ben momenteel mijn kleine bibliotheek aan het uploaden (de grote bulk van de NAS die momenteel niet in iTunes zit volgt later).

Ik moet nog best wat uploaden maar zie dat dat ook komt doordat een nummer "(Original Mix)" als toevoeging heeft, en dat is in de iTunes Store niet zo. Ik wil graag nog zo veel mogelijk muziek aanpassen zodat die gematched wordt in plaats van geupload. Het is wel prettig dat het hele album uit de iTunes Store komt (ivm geluidslevels en kwaliteit). Maar hoe hoe ik dat precies?
  1. Als ik nu alle muziek die de iCloud tag "geupload" heeft verwijder uit iCloud/iTunes Match.
  2. Vervolgens de mp3's in iTunes sleep en wijzig conform iTunes Store.
  3. En daarna iTunes Match weer trigger de rest the Matchen dan wordt de geuploade versie vervangen door de gemaakte versie?
Zoiets?

Enne. Kan ik ik gematchte muziek sowieso lokaal verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acst
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-05 15:26
iAmRenzo schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 17:18:
Ik ben momenteel mijn kleine bibliotheek aan het uploaden (de grote bulk van de NAS die momenteel niet in iTunes zit volgt later).

Ik moet nog best wat uploaden maar zie dat dat ook komt doordat een nummer "(Original Mix)" als toevoeging heeft, en dat is in de iTunes Store niet zo. Ik wil graag nog zo veel mogelijk muziek aanpassen zodat die gematched wordt in plaats van geupload. Het is wel prettig dat het hele album uit de iTunes Store komt (ivm geluidslevels en kwaliteit). Maar hoe hoe ik dat precies?
  1. Als ik nu alle muziek die de iCloud tag "geupload" heeft verwijder uit iCloud/iTunes Match.
  2. Vervolgens de mp3's in iTunes sleep en wijzig conform iTunes Store.
  3. En daarna iTunes Match weer trigger de rest the Matchen dan wordt de geuploade versie vervangen door de gemaakte versie?
Zoiets?

Enne. Kan ik ik gematchte muziek sowieso lokaal verwijderen?
Het systeem van Apple kijkt niet naar de tags maar doet zijn werk via andere (mij niet geheel bekende) manieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-X
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-03-2024

F-X

Iemand anders ook problemen met het aanpassen van de metadata/tags van de muziek, nadat deze is toegevoegd aan icloud?

Ik heb mijn muziek in itunes match staan. Wanneer ik later tags wijzig, krijg ik later, wanneer ik bv. itunes opnieuw opstart, de oude metadata weer terug. Alle aanpassingen voor niets geweest!

Dit issue ben ik op andere fora ook tegen gekomen, maar ik heb nog geen oplossing ontdekt.

Iemand anders wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-05 20:24
F-X schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 12:54:
Iemand anders ook problemen met het aanpassen van de metadata/tags van de muziek, nadat deze is toegevoegd aan icloud?

Ik heb mijn muziek in itunes match staan. Wanneer ik later tags wijzig, krijg ik later, wanneer ik bv. itunes opnieuw opstart, de oude metadata weer terug. Alle aanpassingen voor niets geweest!

Dit issue ben ik op andere fora ook tegen gekomen, maar ik heb nog geen oplossing ontdekt.

Iemand anders wel?
Ik gebruik géén match, maar sinds Mavericks heb ik wel van die cloud icoontjes naast m'n muziek staan. Anyone? Ik wil geen match!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:59
Dat is toch gewoon alleen de aangeschafte dingen? Die mag je altijd opnieuw uit de cloud halen, en die zijn automatisch al "match" want ze komen uit de iTunes store.

Of staan ze bij alles??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

smeerbartje schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 12:17:
Ik gebruik géén match, maar sinds Mavericks heb ik wel van die cloud icoontjes naast m'n muziek staan. Anyone? Ik wil geen match!!!
Kan inderdaad goed dat dit je muziek is die je hebt aangeschaft. Je kunt in de opties (onder Store) iCloud Purchases uitzetten. Als het goed is moeten ze dan weg zijn.
Als het bij alles is (ook zaken die je niet gekocht hebt) zou ik even kijken of je niet per ongeluk Match hebt geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acst
smeerbartje schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 12:17:
[...]

weergave -> weergaveopties tonen -> icloud-status en icloud-download unchecken

• smeerbartje
acst schreef op donderdag 07 november 2013 @ 09:21:
[...]

weergave -> weergaveopties tonen -> icloud-status en icloud-download unchecken
Die optie heb ik dus niet.

• acst
heb je wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Waar dan? Zie screenshot hieronder..

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1757832/iTunes%20Match%20uitschakelen.png

En voor de goede orde: ik heb het dus over het wolkje naast "music", "movies", "tv shows".

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1757832/iClout%20match%20status.png

[ Voor 62% gewijzigd door smeerbartje op 16-11-2013 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-05 11:18

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Wél even de 'songs'-weergave kiezen (en updaten naar de nieuwste iTunes versie?)!

Sorry dat heeft er niks mee te maken. Ik kan de optie ook niet vinden, maar ik heb wel Match. Ik heb overigens alleen een wolkje bij Muziek, niet bij Films en TV-programma's (daar heb ik slechts niet-gekochte versies staan trouwens dus misschien vandaar?).

[ Voor 62% gewijzigd door Icephase op 22-11-2013 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco K.
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-11-2021
Wellicht is deze vraag al voorbij gekomen, maar ik heb het nog niet gevonden.

Ik heb een aantal audioboeken geripd naar onze Mac Mini. Deze audioboeken hebben vervolgens de tags gekregen van iTunes (Gracenote). Toch worden deze audioboeken niet door iTunes Match herkent, omdat ze waarschijnlijk niet digitaal worden aangeboden in de iTunes Store.

Op zich geen ramp, want ik wil ze dan gewoon handmatig synchroniseren met de iPhone van mijn vrouw. Maar dit gaat dus niet, want als iTunes Match aanstaat is de synchronisatiefunctie niet toegankelijk wanneer ik de iPhone aan onze Mac Mini hang.

Iemand een idee hoe dit te omzeilen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:28
Als iTunes ze wel als audioboek herkent kan je ze gewoon syncen naar je iPhone...
Ik zie in iTunes bij mijn iPhone onder het tabblad books gewoon audiobooks staan....

Wel belangrijk dus dat ze echt onder audioboeken staan en niet gewoon tussen je muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
Audioboeken werken niet met iTunes match. Ook als je het boek in de store hebt gekocht niet. Muziekaankopen kan je wel opnieuw downloaden, maar audioboeken maar eenmalig. Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco K.
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-11-2021
Impstoker schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 10:19:
Als iTunes ze wel als audioboek herkent kan je ze gewoon syncen naar je iPhone...
Ik zie in iTunes bij mijn iPhone onder het tabblad books gewoon audiobooks staan....

Wel belangrijk dus dat ze echt onder audioboeken staan en niet gewoon tussen je muziek.
Dit heeft het inderdaad opgelost!

Ik voel me stom dat ik daar zelf niet opgekomen ben. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaspeer
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-05 03:29
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem en hoop dat jullie me kunnen helpen.

Ben zelf helemaal geen Tweaker, meer een beetje een rommelaar :*) .

Op mijn Macbook Pro gebruik ik iTunes en ook al een tijd iTunes-Match. Nu is mijn account al vol (25.000 nummers in de Cloud), maar heb ik ook nieuwe muziek gedownload wat nu 'gewoon' in iTunes staat. Een tijdje terug is per ongeluk mijn iTunes-Match uitgezet (via Store/schakel iTunes Match in/uit), maar daarna ook weer aangezet.

Het probleem is nu dat ik mijn muziek in de Cloud niet meer in iTunes zie staan (en dus ook niet kan openen/afspelen), terwijl dit nog wel zonder problemen kan op mijn iPad en iPhone. De vraag is dus hoe ik de muziek in de Cloud weer zichtbaar kan maken in iTunes, aangezien je het vanuit daar ook kunt beheren.

Zelf heb ik natuurlijk al het nodige geprobeerd, zoals bij de weergaveopties (iCloud-status en iCloud-download), en computer opnieuw machtigen. Resultaat is uiteindelijk dat ik wel weer het iCloud-icoontje bij mijn muziek zie (linksboven, wat eerst niet zichtbaar was), maar dus niet de muziek die erin staat :|

Hopelijk kunnen jullie me helpen O-)

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nix_R
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-05 14:56
Hallo Tweakers,

Ik zit met een probleem, Ik probeer een aangeschaft nummer permanent uit Itunes te verwijderen maar dat liedje blijft constant terug komen!
Hij is verwijderd uit Itunes maar verwijderen van mijn iPhone wil me nog niet lukken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16-05 14:52
Automatische download uitstaan onder itunes & app store?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Glaspeer schreef op maandag 20 januari 2014 @ 18:56:
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem en hoop dat jullie me kunnen helpen.

Ben zelf helemaal geen Tweaker, meer een beetje een rommelaar :*) .

Op mijn Macbook Pro gebruik ik iTunes en ook al een tijd iTunes-Match. Nu is mijn account al vol (25.000 nummers in de Cloud), maar heb ik ook nieuwe muziek gedownload wat nu 'gewoon' in iTunes staat. Een tijdje terug is per ongeluk mijn iTunes-Match uitgezet (via Store/schakel iTunes Match in/uit), maar daarna ook weer aangezet.

Het probleem is nu dat ik mijn muziek in de Cloud niet meer in iTunes zie staan (en dus ook niet kan openen/afspelen), terwijl dit nog wel zonder problemen kan op mijn iPad en iPhone. De vraag is dus hoe ik de muziek in de Cloud weer zichtbaar kan maken in iTunes, aangezien je het vanuit daar ook kunt beheren.

Zelf heb ik natuurlijk al het nodige geprobeerd, zoals bij de weergaveopties (iCloud-status en iCloud-download), en computer opnieuw machtigen. Resultaat is uiteindelijk dat ik wel weer het iCloud-icoontje bij mijn muziek zie (linksboven, wat eerst niet zichtbaar was), maar dus niet de muziek die erin staat :|

Hopelijk kunnen jullie me helpen O-)

Alvast bedankt!
Ik weet niet of je hier nog last van hebt. Zo ja, dan weet ik niet of mijn oplossing helpt :+

Toen ik zelf naar mijn US account switchte en weer terug schrok ik dat mijn iTunes Match bibliotheek volledig leeg was. Ik heb toen via het menu iTunes Match (onder juiste account) aangezet en gewacht. En ineens kwamen daar alle albums (zonder hoesjes) terug. Later heb ik nogmaals update iTunes Match gedaan. Nog weer later bij 1 album Download Artwork. En toen ineens kwamen alle covers weer terug.
Het ging allemaal erg traag, dus ik denk dat je even geduld moet hebben en iTunes even aan laten staan.

Ik moet overigens zeggen dat ik iTunes Match op twee punten nog verschikkelijk irritant vind:
  1. Ik heb niets offline staan. Als ik nu in Final Cut Pro X monteer kan ik dus ook geen muziek selecteren. Ik had gehoopt dat Apple zo slim was om mijn bibliotheek wel te laten zien en bij selectie van een nummer dit op de achtergrond te downloaden in mijn FCP X Event. Maar nee... :(
  2. Ik heb CD's waar dan 1 of 2 of 3 nummers geupload zijn terwijl de rest gemached is. Het album staat ook gewoon in de iTunes Music Store maar weigert dus om te machen

• posttoast
  • Registratie: April 2000
Oei... ik dacht zojuist een album weg te gooien en vinkte "also remove from iCloud". Nu heb ik blijkbaar AL mijn iTunes match muziek weggegooid... :(

Ik zit nog in een lichte staat van paniek, maar is er voor zover iemand weet een manier om dit terug te krijgen?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:47
Heeft er iemand her ook last van een storing ?
Want net wou ik wat muziek afspelen is mijn hele lijst opeens grijs.

Ook kan ik niet connecten met de itunes store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-04 15:52
Ik gebruik iTunes match op 4 verschillende Windows 7 PC's. Eentje gebruik ik voor het uploaden en de rest alleen maar voor het afspelen. Nu gaat het bij 3 van de 4 goed. Bij de laatste maakt ie wel verbinding met iTunes Match maar als ik iTunes weer opnieuw opstart dan staat er bij 'muziek' linksbovenin een wolkje met een bliksem tekentje erin. Al m'n muziek is grijs, kan het niet afspelen en als ik 'iTunes bijwerken' selecteer krijg ik de volgende melding:
Log opnieuw in. Er heeft zich een fout met iTunes Match voorgedaan. Kies afmeldingen en vervolgens weer Aanmelden in het menu Store en probeer het opnieuw
Iemand enig idee wat hier fout gaat? Ik heb al geprobeerd om :
  • iTunes te upgraden
  • iTunes opnieuw te installeren
  • mijn library verwijderen en opnieuw aanmaken
  • authorize/deauthorize
....maar niets helpt. Heb gegoogled maar kan niet echt een oplossing vinden. Ergens wordt gehint naar de antivirus software maar 3 van de 4 hebben dezelfde AV software Avast. Verder gebruik ik een afspeellijst met radiostreams welke niet via iTunes match gesynced kunnen worden. Echter ook deze staan op 2 van de 4 PC's dus daar kan het ook niet aan liggen :?

[ Voor 12% gewijzigd door Spam op 10-03-2014 15:42 ]

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Laatst online: 19:42

Haan

dotnetter

Ik lees nergens dat je opnieuw hebt ingelogd, zoals de foutmelding suggereert te doen :P
Ik heb hier geen iTunes bij de hand, maar je moet dus even je account afmelden ergens in het menu van iTunes en dan weer aanmelden.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Op één van de 'goede' pc's:

Start iTunes. Store > Home. Rechts onder 'Quick links' op 'account' klikken.
Hoeveel PC's staan er op geauthoriseerd? Dat mogen er volgens mij max 5 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-04 15:52
Domino schreef op maandag 10 maart 2014 @ 15:53:
Op één van de 'goede' pc's:

Start iTunes. Store > Home. Rechts onder 'Quick links' op 'account' klikken.
Hoeveel PC's staan er op geauthoriseerd? Dat mogen er volgens mij max 5 zijn.
Er staan er 4 van de 5 geauthoriseerd. Ik heb proberen aan te melden bij iTunes match met en zonder authorisatie. Werkt gewoon niet |:(

Als ik op een willekeurige andere PC het doet heb ik dit probleem niet. Ik snap er niets van :?

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asitis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-05 13:08

Asitis

Dus.

*bump*

De dienst is nu toch al een stukje 'ouder', maar ik merk dat m'n iTunes vaak echt een uur nodig heeft om connectie te maken met iMatch, soms doet ie het gewoon helemaal niet, soms kan ik 1 nummer draaien en klapt ie er daarna uit.

Hebben jullie hier ook last van? Ik heb 't op verschillende netwerken al zo ervaren en frankly, heb ik er een beetje genoeg van. Ik dacht dat dit een goede oplossing zou zijn om m'n SSD ruimte te besparen, maar ik kan vaker niet dan wel naar m'n muziek luisteren. Wat een kutdienst, op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

op mijn iDevice heb ik geen verbindingsproblemen. Wel met dynamische playlists (die niet altijd goed geudpate worden).

Maar ik heb dit jaar ook niet meer verlengd. Er gebeurt wat mij betreft te weinig... De iTunes Radio zit er nog steeds niet in bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asitis

Asitis

Dus.

Nee precies.. Nou, ik ben erachter wat er aan de hand was. Denk dat het met die iTunes update te maken had. Toen ik uitlogde van de store en opnieuw inlogde heeft ie alles opnieuw geindexeerd en nu werkt het (weer). Helaas zijn dit geen uitzonderlijkeden, maar gebeurd het regelmatig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Asitis schreef op maandag 02 februari 2015 @ 12:21:
*bump*

De dienst is nu toch al een stukje 'ouder', maar ik merk dat m'n iTunes vaak echt een uur nodig heeft om connectie te maken met iMatch, soms doet ie het gewoon helemaal niet, soms kan ik 1 nummer draaien en klapt ie er daarna uit.

Hebben jullie hier ook last van? Ik heb 't op verschillende netwerken al zo ervaren en frankly, heb ik er een beetje genoeg van. Ik dacht dat dit een goede oplossing zou zijn om m'n SSD ruimte te besparen, maar ik kan vaker niet dan wel naar m'n muziek luisteren. Wat een kutdienst, op deze manier.
nope, geen last van.. gebruik je iTunes op Mac of windows?

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asitis

Asitis

Dus.

Op Mac, maar zie m'n reactie hierboven. Denk dat er iets mis ging met de connectie/caching na de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik verwijder regelmatig offline nummers uit iTunes met "Remove Download" (dus wel laten staan in iCloud library) om ruimte te besparen.

Waar ik achter ben gekomen is dat het lokale bestand blijft bestaan als je deze handeling doet terwijl het nummer wordt afgespeeld. Aan de ene kant logisch, maar aan de andere kant verwacht ik dat iTunes dit bestand achteraf alsnog verwijderd.

Nu zit ik dus met talloze songs in mijn iTunes folder die niet meer in mijn Library staan. Weet iemand hoe ik al deze verdwaalde bestanden uit de iTunes map kan verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Enige wat ik kan bedenken is een tijdelijke playlist maken van alle bestanden die je lokaal wil houden (even sorteren op download status). Dan alles verwijderen, eventueel op bestandniveau, en dan je tijdelijke playlist weer opnieuw downloaden.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256912

Ik heb altijd veel moeite gestoken in het onderhouden van een 320kbps library. Mijn MacBook heeft daar niet langer de ruimte voor. Als ik gebruik ga maken van iTunes match, dan behoud ik voor zover begrepen in de 1e instantie m'n eigen 'kopie'. Mocht ik deze verwijderen en herdownloaden, dan krijg ik de iTunes 256kbps versie. De ruimte heb ik niet dus ik wil alles uploaden en streamen.

Wat ik dan de beste manier om een backup van de 320 bestanden te houden? M'n library staat momenteel extern. Ik dacht: nieuwe nummers aan de externe library toevoegen en die laten uploaden, en op m'n MacBook een '2e' library en die alleen laten streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog een vraag: kun je met iTunes Match gedownloadde nummers nog steeds vanuit de iTunes library naar bijv. je desktop slepen waarbij deze naar de desbetreffende locatie gekopieerd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Anoniem: 256912 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 15:47:
Ik heb altijd veel moeite gestoken in het onderhouden van een 320kbps library. Mijn MacBook heeft daar niet langer de ruimte voor. Als ik gebruik ga maken van iTunes match, dan behoud ik voor zover begrepen in de 1e instantie m'n eigen 'kopie'. Mocht ik deze verwijderen en herdownloaden, dan krijg ik de iTunes 256kbps versie. De ruimte heb ik niet dus ik wil alles uploaden en streamen.

Wat ik dan de beste manier om een backup van de 320 bestanden te houden? M'n library staat momenteel extern. Ik dacht: nieuwe nummers aan de externe library toevoegen en die laten uploaden, en op m'n MacBook een '2e' library en die alleen laten streamen.
Waarom nog een library maken? Gewoon de 320 nummer in iTunes zetten en laten uploaden. Daarna kopieer je ze naar een backup schijf. Dan pas downloads verwijderen en streamen.
Anoniem: 256912 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 18:00:
Nog een vraag: kun je met iTunes Match gedownloadde nummers nog steeds vanuit de iTunes library naar bijv. je desktop slepen waarbij deze naar de desbetreffende locatie gekopieerd worden?
Ja, dat kan.

[ Voor 73% gewijzigd door Executor16 op 26-10-2015 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dank, ben inmiddels m'n library aan het uploaden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zodra ik op m'n iPhone een nummer aan een playlist toevoeg is dit in iTunes vrijwel direct zichtbaar. Voeg ik via iTunes nummers aan een playlist toe dan krijg ik dit op m'n iPhone pas te zien na een reboot. Dit is niet tijdens het updaten van m'n iCloud music library. Hoelang duurt dit wederzijds synchroniseren bij jullie?

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 256912 op 27-10-2015 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:28
Ik denk ik trek dit topic eens uit het slob :P

Ik heb een probleem met iTunes Match.

Situatie:

1x Mac Mini waar mijn iTunes op draaide, NAS heeft de data.

2 iPhones en een iPad

1x een MacBook Pro
1x een MacBook Air

Het plan en mijn gedachte was:

Ik neem iTunes Match en ik knal 600GB + de cloud in zodat ik mijn hele bibliotheek op meerdere devices kan hebben terwijl ik niet de storage in basis nodig heb.

Mijn veronderstelling van Match is het zelfde als iCloud Photo's, alles staat er in, maar als ik een nummer/foto wil hebben die niet aanwezig is op het toestel dan gaat hij die ophalen en laat deze als cache op het toestel staan. <-- als ik dit niet correct heb dan hoor ik dat graat, Apple zegt namelijk dat dit wel de juist veronderstelling is.

Wat gebeurt er:

Bibliotheek is inmiddels geupload yay.

Als ik op mijn Macbook iTunes open werkt het zoals verondersteld. Nummer wordt gedownload terwijl hij hem afspeelt en blijft dan aanwezig als cache.

Daarentegen op mijn iPhone het volgende:

Zet iCloud muziek bibliotheek aan en tadaaaa iCloud probeert mijn 32GB iPhone 600+ GB muziek door zijn strot te rammen......

Iemand een idee?

Het factory default maken van het toestel helpt niet, nou ja iets, na dat ik dat had gedaan stond standaard mijn iCloud muziek bibliotheek al aan en ging hij ongeveer 8GB downloaden aan muziek (cache neem ik aan) en dat stopte TOT 17:00 de volgende dag, toen had ik opeens weer 8000+ nummers in een download wachtrij.

Apple senior advisor kwam er niet direct uit en die gaat me donderdag nog bellen.

Maar ik denk gooi hier eens een balletje op.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

• Vaganzza
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19-04 13:42
Ik gebruik die functie van iCloud bibliotheek icm Apple Music zowel op mijn Mac Mini als op mijn MacBook als op een windows pc op het werk. Dus niet op een iPhone of iPad (die heb ik zelf nog niet ;) )

Als ik in de instellingen van iTunes kijk dan ik daar wel aanvinken onder het tabblad "apparaten": "Voorkom automatische synchronisatie van iPods, iPhones en iPads". Staat dit aangevinkt bij jou?

[ Voor 11% gewijzigd door Vaganzza op 31-12-2015 11:50 ]

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (late 2014) |  Retina MacBook Pro 13" (2017) SG |  Apple TV 4 |  Airport Time Capsule 3TB

• SpoekGTi
Vaganzza schreef op donderdag 31 december 2015 @ 11:49:
Ik gebruik die functie van iCloud bibliotheek icm Apple Music zowel op mijn Mac Mini als op mijn MacBook als op een windows pc op het werk. Dus niet op een iPhone of iPad (die heb ik zelf nog niet ;) )

Als ik in de instellingen van iTunes kijk dan ik daar wel aanvinken onder het tabblad "apparaten": "Voorkom automatische synchronisatie van iPods, iPhones en iPads". Staat dit aangevinkt bij jou?
Staat aan, maar dat is alleen om devices die je lokaal aan de computer hangt met kabel of via WiFi synced

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

• Domino
En op je iphone onder settings > itunes & app store. En dan specifiek het vinkje bij music?

• SpoekGTi
Die staat uit, maar die zou alleen zijn voor aankopen die je op een ander device doet zodat hij die meteen ook download.

Heb vandaag contact gehad mat Apple en we hebben wat dingen geprobeerd en ik heb 2 workarounds gekregen. Maar voor zover het nu is staat mijn bibliotheek er op en is de iPhone niets aan het downloaden dus so far so good

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
Even een update: all systems go hier, geen idee wat het nou was :)

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste