Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gentleman
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 17:13
henkna schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 22:23:
[...]

Ja , zie enkele Posts hierboven
Maar helaas nog geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 11:43:
Ik denk dat je mening erg gekleurd is door een datalimiet dat je hebt. Maar voor inhoudelijke waarheden kan de vraagsteller terecht op het spotify topic hier, dan lees je hoe het echt zit.
Ik denk dat de mening van Spotify mensen eerder gekleurd is. Het is gewoon een feit dat bij zaken als streaming en drm je afhankelijk bent van een partij. Muziek die je op cd of als mp3/aac zonder drm aanschaft heeft dat nadeel niet. M.a.w. mocht de toko ooit eens failliet gaan (en gezien de geruchten over de slechte financiële staat van Spotify is dat niet ondenkbaar...we hebben in 2008 gezien wat geruchten kunnen doen op de financiële markten) dan heb je met drm/streaming diensten niets meer. En dan? Al dat geld wat je hebt geïnvesteerd is weg tenzij je een vervangende dienst kunt vinden waar je zo verder kunt gaan (hoe zit het met de concurrentie van bijv. Spotify?). Daarnaast moet de streaming dienst/drm ook maar af te spelen zijn op het apparaat naar keuze en dat betekent dat die lui moeten investeren in clients voor velerlei platformen wat absoluut niet goedkoop is. En wat doe je als je zelf even krap zit? Het is wel een abonnement dat maandelijks moet worden betaald. Koop je een cd, mp3, etc. dan is dat niet het geval en kun je het doen wanneer je daar budget voor hebt.

Technisch zal het allemaal wel werken en hoge kwaliteit zijn maar storingen kunnen altijd voorkomen. Als een storing een paar dagen gaat duren ben je er niet blij mee. Dat soort zaken zijn tegenwoordig aardig goed af te vangen dus dat lijkt me het minste probleem. Het zijn echter al die overige afhankelijkheden die zo'n streaming dienst als Spotify absoluut niet aantrekkelijker maken dan mp3's en cd's. Laten we het er maar gewoon op houden dat het een andere manier van muziek beleven is met haar eigen voor- en nadelen (en dat geldt ook voor dingen als mp3's, aac's en noem maar op).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

Prima update, weliswaar (voor mij) geen significante verbeteringen.

Wel één groot nieuw probleem wat ik in de vorige versie niet had: de zoekfunctie laat iTunes telkens crashen. Zodra ik één letter typ gaat 'ie zoeken en kan ik wachten tot ik een ons weeg, maar hij komt niet tot het tonen van een zoekresultaat. Ik moet dan de app geforceerd laten sluiten.

Op het Apple discussions forum heb ik gelezen dat ik niet de enige ben. Zij konden het probleem oplossen door alleen te zoeken in de muziek (ipv in alles). Dit heeft echter bij mij niet geholpen.

Ik draai het op m'n Mac Pro met OSX 10.8. Alle muziek staat lokaal.

Iemand hetzelfde probleem of een idee?

[ Voor 3% gewijzigd door Gitarist op 05-12-2012 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:33

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Zijn er meer mensen die sinds 11 ook ineens een lading al beluisterde podcasts weer als nieuw binnen krijgen?
Bijna bij elke podcast die ik luister komen er 1 of 2 oude terug, bij sommige niet de laatste maar met een paar afleveringen er tussen 8)7

[Edit]
Ook het verwijderen van materiaal is wat lastiger geworden, dat merk ik voornamelijk met podcasts, die luister ik en gooi ik daarna weg, voorheen opende ik een podcast en ging wat anders doen, als de podcast afgelopen was hoefde ik alleen iTunes maar te openen, waar de podcast nog geselecteerd was, CMD+backspace te doen, en hij werd weg gegooid, dat werkt niet meer, nu gebeurt er niks. De focus terug halen naar iTunes is niet genoeg, dan op de betreffende podcast klikken (die nog geselecteerd was) en dan CMD+backspace werkt ook niet.... ik moet eerst ergens anders klikken zodat de podcast niet meer geselecteerd is, dan weer opnieuw de podcast selecteren, en dan kan ik met CMD+backspace dat ding weg gooien...

Rechtsklikken en in het rijtje 'verwijderen' opzoeken werkt ook, maar deze twee manieren zijn beide veel meer moeite dan voorheen.. beetje jammer dat onnodige geklik :/

[ Voor 64% gewijzigd door Spike_wolf op 05-12-2012 13:21 ]

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah, lees net dat er een kleine update van iTunes 11 aan zit te komen waar bv de functie om dubbele nummers weer te geven terug komt. (Daar ben ik zelf wel weer content mee)

http://www.macrumors.com/...and-movie-streaming-bugs/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:22
ppl schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 23:26:
[...]

Ik denk dat de mening van Spotify mensen eerder gekleurd is. Het is gewoon een feit dat bij zaken als streaming en drm je afhankelijk bent van een partij. Muziek die je op cd of als mp3/aac zonder drm aanschaft heeft dat nadeel niet. M.a.w. mocht de toko ooit eens failliet gaan (en gezien de geruchten over de slechte financiële staat van Spotify is dat niet ondenkbaar...we hebben in 2008 gezien wat geruchten kunnen doen op de financiële markten) dan heb je met drm/streaming diensten niets meer. En dan? Al dat geld wat je hebt geïnvesteerd is weg tenzij je een vervangende dienst kunt vinden waar je zo verder kunt gaan (hoe zit het met de concurrentie van bijv. Spotify?). Daarnaast moet de streaming dienst/drm ook maar af te spelen zijn op het apparaat naar keuze en dat betekent dat die lui moeten investeren in clients voor velerlei platformen wat absoluut niet goedkoop is. En wat doe je als je zelf even krap zit? Het is wel een abonnement dat maandelijks moet worden betaald. Koop je een cd, mp3, etc. dan is dat niet het geval en kun je het doen wanneer je daar budget voor hebt.

Technisch zal het allemaal wel werken en hoge kwaliteit zijn maar storingen kunnen altijd voorkomen. Als een storing een paar dagen gaat duren ben je er niet blij mee. Dat soort zaken zijn tegenwoordig aardig goed af te vangen dus dat lijkt me het minste probleem. Het zijn echter al die overige afhankelijkheden die zo'n streaming dienst als Spotify absoluut niet aantrekkelijker maken dan mp3's en cd's. Laten we het er maar gewoon op houden dat het een andere manier van muziek beleven is met haar eigen voor- en nadelen (en dat geldt ook voor dingen als mp3's, aac's en noem maar op).
Als, als, als.. Ik zie het niet zo snel gebeuren, als ik eerlijk ben. Mocht het wel zover komen, dan zijn er genoeg alternatieven te vinden (denk o.a aan Deezer).

Ik vind het gewoon waanzin 10 euro te betalen voor een album, terwijl ik voor datzelfde bedrag een hele maand lang onbeperkt vrijwel alle albums kan beluisteren die ik wil, wanneer ik wil en hoe ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:27
CrimpyRex schreef op woensdag 05 december 2012 @ 17:33:
[...]

Als, als, als.. Ik zie het niet zo snel gebeuren, als ik eerlijk ben. Mocht het wel zover komen, dan zijn er genoeg alternatieven te vinden (denk o.a aan Deezer).

Ik vind het gewoon waanzin 10 euro te betalen voor een album, terwijl ik voor datzelfde bedrag een hele maand lang onbeperkt vrijwel alle albums kan beluisteren die ik wil, wanneer ik wil en hoe ik wil.
Prima, moet je vooral doen als het jou uitkomt. Maar dit is een iTunes-topic en dat heeft er verder weinig mee te maken, toch? Meeste albums op iTunes zijn trouwens gewoon €8,99.

[ Voor 3% gewijzigd door me_mrtn op 05-12-2012 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ppl schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 23:26:
Het zijn echter al die overige afhankelijkheden die zo'n streaming dienst als Spotify absoluut niet aantrekkelijker maken dan mp3's en cd's. Laten we het er maar gewoon op houden dat het een andere manier van muziek beleven is met haar eigen voor- en nadelen (en dat geldt ook voor dingen als mp3's, aac's en noem maar op).
Zeker, het is echt een mooie aanvulling, spotify. Ik ontdek echt heel veel goede muziek ermee, dat deed ik bijv 10 tot 15 jaar geleden nog door cd's te huren van de bieb, nu heb ik spotify.

De kwaliteit van spotify is echter naar mijn mening wel erg goed, maar ik heb niet een heel fijn gehoor en een 192kb mp3 vind ik al prima. Voor bezitters van dure audioapparatuur is het wellicht minder goed.

Met spotify gaat het financieel wel ok trouwens, kan nu wat lastig typen (ipad), maar heb bij het spotify nieuwsbericht heb ik een url naar een achtergrondartikel geplaatst met een uitleg.

Edit: dit is inderdaad itunes topic, excuus voor het offtopic praten

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2012 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
CrimpyRex schreef op woensdag 05 december 2012 @ 17:33:
Microsoft heeft haar muziekdienst stopgezet en de DRM servers offline gehaald. Met games heb je ook van dit soort voorbeelden. We hebben het ook zien gebeuren bij het EPD: bedrijf die de service aanbood ging failliet en toen kon men ineens niet meer bij medische gegevens. Was niets voor geregeld. Uiteindelijk is het wel weer goed gekomen maar de politiek heeft zitten zweten eveneens als medici en patiënten. Er zijn dus al teveel praktijkvoorbeelden waarbij het op deze vlakken mis gaat. Het risico is reëel en daar moet je je op instellen. De een vindt het onacceptabel en kiest voor lokale files, een ander vindt het minder erg en gaat voor Spotify. Die keuze moet eenieder maar voor zich maken. Het probleem is alleen dat met name voorstanders van dat cloud computing (of server based computing zoals het vroeger werd genoemd) dit soort risico's niet noemen en daar ook volkomen blind voor lijken te zijn. Het helpt als je het verhaal neutraal vertelt.
Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2012 @ 21:04:
Zeker, het is echt een mooie aanvulling, spotify. Ik ontdek echt heel veel goede muziek ermee, dat deed ik bijv 10 tot 15 jaar geleden nog door cd's te huren van de bieb, nu heb ik spotify.
Dat doe ik dan weer met YouTube. Die suggestions hebben altijd wel weer wat interessants er tussen om door te klikken. Zo zullen nog wel meer diensten zijn die dit hebben. Als ik het echt erg leuk vind koop ik het vaak wel want dan kan ik het in iTunes proppen en het op die manier op mijn Mac en mediaplayers afspelen. iTunes 11 vind ik daar nu echt ideaal voor. Het lijkt gewoon alsof met name muziek nu ineens veel meer op de voorgrond is komen te staan. Ik had in de afgelopen jaren meer het idee dat de iOS devices erg veel voorrang hadden. iTunes 11 nodigt veel meer uit om dingen als je hoesjes en de lyrics voor elkaar zien te krijgen. Soort van verzamelen en dat is onverwachts leuk. Dat mis ik dan weer aan dingen als YouTube en Spotify.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLovinB
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:46
Waarom kan je in iTunes de muziek die op je iPhone staat alleen maar in lijst/nummer weergave zien? Ik meen me te herinneren dat in de vorige versie je kon kiezen uit 4 stijlen (album, nummer of iets dergelijks), net als in de muziek bibliotheek.
Ik ben net overgestapt naar de nieuwe iMac dus misschien zie ik iets over het hoofd nu, dat kan natuurlijk ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

@#$@$% Hoe kan ik nou van muziek een podcast maken?
Ik gebruikte dit om grote bestanden die niet via Match werken toch op mijn iPhone te krijgen, maar muziek die ik selecteer kan die geen Podcast meer van maken.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Ok, ik ben niet de enige: https://discussions.apple.../4563728?start=0&tstart=0
id3-editor en podcast selecteren, dan toevoegen. opgelost. Wel een rare bug.

[ Voor 30% gewijzigd door Shiver23 op 08-12-2012 11:25 ]

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFG
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-05 15:27

WFG

Tjah, iTunes 11 is behoorlijk wennen en werkt op een aantal punten lang zo handig niet. Alleen maar nummers kunnen toevoegen als je songs hebt geselecteerd, kan dat echt niet anders? Meestal heb ik een playlist geselecteerd omdat ik veel werk met smart playlists, dan is een nieuw nummer toevoegen vervelend.

Ook het vinden van artiesten die op een compilatie album staat werkt niet, oplossing is van het album geen compilatie meer te maken. Maar dat heeft als nadeel dat elk los nummer een album wordt (gegroepeerd per artiest), ook niet echt handig.

Spin, magic wheel of bullshit! Spin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Als je iets wilt verslepen kan dat nooit zonder het te selecteren :+
</nitpicking>

Anyway, met iTunes 11 is de muziek nu wat centraler en niet dingen als playlists. Als je iets in een playlist wil zetten kan dat op een aantal manieren. Als je het in de song view doet dan hoef je alleen te slepen en je krijgt de balk met playlists. Je kunt ook rechtermuisklikken op een liedje (of meerdere) en ze via het context menu in een playlist stoppen. Het kan ook vanuit de playlist view zelf. Last but not least: het kan ook zoals voorheen door de sidebar weer zichtbaar te maken (option-cmd-s). Eerder genoemde geldt overigens ook voor de artists en albums view.

Als je smart playlists gebruikt moeten die zichzelf updaten want het zijn gewoon zoekmapjes. De zoekopdracht kun je natuurlijk wel nadien aanpassen. Je hoeft je hier dus alleen maar bezig te houden met de zoekopdracht, niet met de library zelf of hetgeen er in staat. Misschien onhandig als je door je library wil scrollen om te zien/bedenken wat je aan die zoekopdracht wil toevoegen. De sidebar zichtbaar maken werkt dan handiger.

Artiesten van een compilatie vindt je in de artists view terug onder het kopje Compilations. Gebruik je het zoekvakje rechtsbovenin dan kun je zonder problemen de artiesten in zo'n compilatie vinden (dat werkt hier prima). Leuke is dat vanuit die zoekopdracht je via het context menu een zoekresultaat aan een playlist of next up kunt toevoegen.

• WFG
  • Laatst online: 11-05 15:27

WFG

Ik denk dat ik niet helemaal duidelijk was, ik bedoelde het toevoegen van een nieuw nummer aan de library.
ppl schreef op woensdag 12 december 2012 @ 23:27:
Last but not least: het kan ook zoals voorheen door de sidebar weer zichtbaar te maken (option-cmd-s).
_/-\o_ Gouden tip!

Waarom de sidebar, standaard, weghalen als het zoveel makkelijker werkt. 8)7

Spin, magic wheel of bullshit! Spin!

• Unbreukable
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 16:32
Vandaag heb ik gemerkt dat van een aantal nummers in mijn library de aantal maal afgespeeld teller gereset is naar 0. Dit heb ik zelf niet gedaan en gezien een groot deel van mijn afspeellijsten hiervan afhankelijk is is dit lastig. Ik gebruik geen iTunes match dus daar kan het ook niet mee te maken hebben.

• Zspirit
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 14:29
Ik heb het probleem dat mijn computer automatisch aan gaat als ik met remote op mijn iphone of ipad opstart. Hij zoekt dan naar mijn itunes bibliotheek en zet daarmee op een of andere manier mijn pc aan.
Weet iemand hoe ik dat kan uitschakelen?

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:04
Unbreukable schreef op donderdag 13 december 2012 @ 11:59:
Vandaag heb ik gemerkt dat van een aantal nummers in mijn library de aantal maal afgespeeld teller gereset is naar 0. Dit heb ik zelf niet gedaan en gezien een groot deel van mijn afspeellijsten hiervan afhankelijk is is dit lastig. Ik gebruik geen iTunes match dus daar kan het ook niet mee te maken hebben.
Het is mij ook al opgevallen... ZWAAR irritant (ook geen match gebruiker).

• me_mrtn
Zspirit schreef op donderdag 13 december 2012 @ 12:57:
Ik heb het probleem dat mijn computer automatisch aan gaat als ik met remote op mijn iphone of ipad opstart. Hij zoekt dan naar mijn itunes bibliotheek en zet daarmee op een of andere manier mijn pc aan.
HomeSharing uitschakelen?

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:04
Staat je remote nog gepaird met je computer?

• Huppol
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-07 11:10
Ik ben over het algemeen wel tevreden. Vooral de nieuwe zoekfunctie werkt erg lekker. Zelf bladeren door mijn muziek vind ik wat minder fijn. Maar aangezien ik gewend ben om op mijn mac continu spotify te gebruiken om programma's te openen, ben ik zeer snel gaan wennen aan het continu gebruiken van de zoekfunctie. Overigens naar mijn mening ook een goede tip voor anderen, om de zoek functie goed te benutten. Op deze manier ben ik een stuk sneller bij het gewenste nummer.

• Richard!
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-07-2023
Is het op ook mogelijk om nummers aan/uit te vinken als je in ''Albums'' of ''Artiesten'' weergave zit? Bij iTunes 10 kon je als je een bepaalde artiest of album had ingetikt gaan vinken. Nu kan dat alleen nog maar in de weergave ''Nummers'' waardoor je de hele tracklist heb. Ontzettend onhandig..

richardbrunsveld.nl - Facebook - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:53

PBP

iTunes 11.0.1 update nu in de Appstore
Het meest opvallende aan iTunes 11.0.1 is de terugkeer van de dubbele nummerdetectie. Deze functie was al jaren ingebouwd in vorige versies van iTunes maar werd blijkbaar vergeten bij de ontwikkeling van iTunes 11. Sommige gebruikers van iTunes 11.0 klaagden over problemen met AirPlay-zones die niet gevonden werden. Ook dit is aangepakt in de 11.0.1 update, net als een bug waarbij aankopen via iCloud niet zichtbaar werden in de iTunes-bibliotheek als iTunes Match aanstond. Tot slot moet de zoekfunctie nu sneller werken dan voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:37

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Blij met de update! Zoekfunctie werkt weer met aangesloten iPod!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Zspirit schreef op donderdag 13 december 2012 @ 12:57:
Dat is volgens mij de "wake for network access" optie in OS X. Deze kun je uitzetten in System Preferences > Energy Saver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:50

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Is het mogelijk om muziek uit je library te verwijderen door middel van de map te selecteren? Ik heb een map met allerlei muziek erin die niet netjes getagd is en om al die nummers nu 1-voor-1 te moeten zelecteren is wel erg veel werk...

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

Ook bij mij werkt de zoekfunctie weer naar behoren met de de 11.0.1 update :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BombaAriba
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:41

BombaAriba

Ondertitel

WFG schreef op donderdag 13 december 2012 @ 11:07:
Ik denk dat ik niet helemaal duidelijk was, ik bedoelde het toevoegen van een nieuw nummer aan de library.

[...]

_/-\o_ Gouden tip!

Waarom de sidebar, standaard, weghalen als het zoveel makkelijker werkt. 8)7
HELD _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Dit was mijn irritatie van iTunes en was vanaf de release al aan het zoeken naar een oplossing via Google maar kon niks vinden. Dat de oplossing zo makkelijk zou zijn :o

Ik dacht namelijk dat ze de sidebar uit de software hadden gesloopt om er maar voor te zorgen dat iedereen die nieuwe interface gaat gebruiken.

Mijn laatste ergernis van iTunes 11 is nu dat ik mijn iPhone 5 niet kan syncen omdat hij altijd vastloopt. Hopen dat dat in de volgende update wordt meegenomen.

[ Voor 9% gewijzigd door BombaAriba op 19-12-2012 21:57 ]

We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
BeQuietAndDrive schreef op maandag 17 december 2012 @ 13:20:
Is het mogelijk om muziek uit je library te verwijderen door middel van de map te selecteren? Ik heb een map met allerlei muziek erin die niet netjes getagd is en om al die nummers nu 1-voor-1 te moeten zelecteren is wel erg veel werk...
Nieuwe playlist maken
Drag-and-drop de folder erin
tag alle bestanden met een willekeurige tekst ("dit kan weg") in de comments
ga naar library view, sorteer of zoek op "dit kan weg"
selecteer alles, druk delete

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Dank je. Als het anders kan mag het ook. Het zit precies zo: Het zijn mappen van de Top 2000 van 2010. Alle MP3's blijken goed getagd, dus nummer, artiest en album tags staan goed. De album tag is Top 2000 (2010).

Nu zie ik in iTunes dat NIET als 1 album genaamd Top 2000 (2010). Ik zie allemaal losse albums genaamd Top 2000 (2010) Alanis Morisette (bijvoorbeeld). Per artiest een apart album dus, ook in de albumview. Kan ik dat aanpassen misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 08:33
BeQuietAndDrive schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 21:25:
Nu zie ik in iTunes dat NIET als 1 album genaamd Top 2000 (2010). Ik zie allemaal losse albums genaamd Top 2000 (2010) Alanis Morisette (bijvoorbeeld). Per artiest een apart album dus, ook in de albumview. Kan ik dat aanpassen misschien?
Ze moeten dan dezelfde Album Artiest hebben. Wanneer je ze allemaal selecteert en de album artiest verandert naar; (bijv) Various Artists. Dan werkt het wel ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Is er een mogelijkheid om iTunes automagisch in te laten zien wat voor soort media het is ?

Als ik mediabestanden toevoeg, zet hij alles op "film"
Maar ik heb ook muziek (concertvideo's) en tvshows die geïmporteerd moeten worden ( liefst zonder teveel eigen werk in de windowsversie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Strandbal, mba crashed, na reboot library locked. iTunes Match en Genius db al verwijderd (werkte de vorige keer). Lees en schrijfrechten op de nas staan goed, volgens osx everyone read/write. Heb al een nieuwe library laten bouwen, dmv weg halen .itl en .xml. Daarna weer vervangen door oude library. Zelfde verhaal.

Ik weet het even niet meer, heb al aardig wat tijd op forums verstookt, maar overal zelfde verhaal om het op te lossen, en die heb ik allemaal al geprobeerd. Iemand met de verlossende tip? :)

/edit
Hmm, wat ik ook doe, ik kan niks met het .itl bestand. Alle andere bestanden in de library geen probleem. Maar hier krijg ik constant de melding, is in use. En ik zou echt niet weten door wie en waarom. Als ik vanaf de nas het bestand ergens anders neer zet ook probleem met access. Het moet iets op het bestand zelf zijn. Want ik kan het netwerk volume gewoon ejecten, gaat meteen, zonder probleem.

/edit 2
Moet niet gekker worden.
Met ssh vanaf de nas de relevante bestanden in een andere directory gemoved. Finder ziet ze ook niet meer. Terminal ook niet. Vervolgens vanaf crashplan een oude backup terug gezet. Ik verplaats de net vers gedownloade bestanden naar de library directory, xml gaat meteen goed. Maar dan de itl. "Already exists, do you want to replace?" Wat? Naja, doe dan maar. Nee, mag niet, het bestand is in gebruik. Er staat niks!!
Grrrr...

/edit 3
Blij met Match.. Alles weg gepleurt en nu alles opnieuw downloaden. Hoop ik maar dat alles er netjes in stond. Als iemand de oplossing weet voor bovenstaand probleem hou ik me aanbevolen, want dit slaat natuurlijk nergens op.

[ Voor 55% gewijzigd door UltraSub op 24-12-2012 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y.Y.Eagle
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-01-2022

Y.Y.Eagle

Black&White

Ik heb de oude weer gedownload (10.7). Veel fijner!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3M1
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-08 15:31
Is het op enige manier mogelijk om te zien in welke play-list een bepaald nummer al voorkomt? Vaak genoeg wil ik een nummer toevoegen en krijg ik de melding dat deze al in de play-list zit.

Kun je dit vooraf al zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blacksnak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-07-2024
Is er ergens een mogelijkheid om meer info over de liedjes uit een album weer te geven in album-view?

Vroeger had je een mooie lijst waarin je ook info terugvond over de laatste keer dat een nummer gespeeld werd enzo. Dikwijls luisterde ik de volgende dag verder van waar ik gestopt was. Die info vind ik echter nu niet meer terug. Om dit te doen moet ik eerst naar nummers-view en daar met de sortering lopen klooien.

Mis ik ergens iets of is dit gewoon helemaal niet meer in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 16:32
R3M1 schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 11:31:
Is het op enige manier mogelijk om te zien in welke play-list een bepaald nummer al voorkomt? Vaak genoeg wil ik een nummer toevoegen en krijg ik de melding dat deze al in de play-list zit.

Kun je dit vooraf al zien?
Rechterknop/2 finger tap op het nummer en dan Toon in afspeellijst selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ik werk met iTunes voor Windows (laatste versie).

Kan iemand mij vertellen hoe ik nummers in een dynamische afspeellijst kan verwijderen?
Als ik de shift ingedrukt hou en met de rechtermuisknop op het te verwijderen nummer klik kan ik verwijderen kiezen maar er gebeurt niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3M1
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-08 15:31
Unbreukable schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 14:18:
[...]

Rechterknop/2 finger tap op het nummer en dan Toon in afspeellijst selecteren.
Yep, works :)

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:18
Sinds de laatste update (naar iTunes 11 + 11.01) voor Windows blijft mijn iTunes verbinding maken met de iTunes Store en Genius. Ik kan Genius zelf in het menu niet uitschakelen en ook na het intrekken van de machtiging en het daarna weer machtigen van mijn computer blijft hij verbinding maken. Ik kan op deze manier niet in de iTunes Store komen en mijn iPod en iPad niet synchroniseren. Als ik iTunes dan afsluit kan ik het programma niet eens weer opnieuw opstarten. Hebben jullie enig idee wat ik zou kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik deel mijn iTunes hier op het netwerk maar ik heb in mijn bibliotheek ongeveer 40.000 liedjes, nu merk ik dat als ik de gedeelde bibliotheek op een andere pc wil openen het best wel lang duurt. Heb de router vervangen met een Wifi N 300mbps type maar nog steeds duurt het te lang.. Is dit normaal? Is er een sneller alternatief? Thx!
Kan iemand mij vertellen hoe ik nummers in een dynamische afspeellijst kan verwijderen?
Je kan ze niet manueel verwijderen, dus je moet ergens in de zoek criteria's iets aanpassen

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2012 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 19:03:
Ik deel mijn iTunes hier op het netwerk maar ik heb in mijn bibliotheek ongeveer 40.000 liedjes, nu merk ik dat als ik de gedeelde bibliotheek op een andere pc wil openen het best wel lang duurt. Heb de router vervangen met een Wifi N 300mbps type maar nog steeds duurt het te lang.. Is dit normaal? Is er een sneller alternatief? Thx!
Er gaat niets boven bedraad. Op mijn gigabit lan zijn 50K lieds ook traag als ik alle song tag of opnieuw een map toevoeg............
Vermoed dat de beperkende factor mijn NAS is.
Wifi is sowiesie trager door diverse omstandigheden:
-atmosferische storingen
-ontvangststerkte
-andere apparaten op je netwerk of in de buurt
[b][message=39505773,noline]
[...]

Je kan ze niet manueel verwijderen, dus je moet ergens in de zoek criteria's iets aanpassen
Volgens dit artikel (http://paulmayne.org/blog...-dead-tracks-from-itunes/) zou het moeten kunnen.........................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spijtig, nochtans zit er maar 20 meter afstand tussen de toestellen, ik dacht dat Wifi N 300mb deftige snelheden kon halen maar lijkt me dus maar een gewone b/g wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gigagiel
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-08-2024
Ai, ik heb mijn computer opnieuw geïnstalleerd en mijn Ipad als backup voor wat muziek gebruikt. Nu wil ik de muziek terug kopieren naar mijn Itunes op de computer maar dit werkt niet meer met de nieuwe versie van Itunes. Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

iMick schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 21:51:
[...]

Ze moeten dan dezelfde Album Artiest hebben. Wanneer je ze allemaal selecteert en de album artiest verandert naar; (bijv) Various Artists. Dan werkt het wel ;-).
Okay, dit heb ik gedaan, alleen iTunes pikt dat nog niet op. Moet ik dat nog ergens verversen/laten opnieuw scannen of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:35
Hoe kom ik via iTunes bij de muziek die op mijn iPhone staat? Eerst stond er bij de nieuwe iTunes zo'n knop "Op deze iPhone" maar die zie ik nu niet, of ik kijk er volledig langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Laatst online: 00:04
Ik denk dat ik terug ga stappen naar iTunes 10.7, ik gebruik iTunes 11 sinds dat hij uit is, maar heel vaak (en vooral in de store) zorgt hij ervoor dat mijn hele PC vastloopt (i3 2.13ghz, 4gb ram, windows 7 pro 64-bit).

Een kennis heeft een i7 bak en zelfs daar gebeurt het, dit probleem had ik nooit met iTunes 10.7.

De vraag is, kan ik probleemloos terug stappen, ik heb al paar keer liedjes toegevoegd toen ik al iTunes 11 had, en ik gebruik mijn iPhone ook mee, ik wil hem gewoon compleet verwijderen en opnieuw installeren als de versie 10.7, wel wil ik dat alles gewoon blijft werken zodat ik niet alles opnieuw moet instellen.

[ Voor 7% gewijzigd door Mizgala28 op 01-01-2013 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SImmenga
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-08 20:27
Tip voor iedereen die een iTunes giftcard met korting wil halen (om bijvoorbeeld je iTunes Match goedkoper te verlengen): de Kruidvat verkoopt ze t/m 13 januari met 20% korting!

http://epub01.publitas.com/Kruidvat-NL/267/#/zoompage/10/ (onderaan de bladzijde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Weet iemand een andere nette manier om in iTunes 11 voor Windows verwijzingen naar niet meer bestaande tracks te verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:12

Osxy

Holy crap on a cracker

SImmenga schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 22:09:
Tip voor iedereen die een iTunes giftcard met korting wil halen (om bijvoorbeeld je iTunes Match goedkoper te verlengen): de Kruidvat verkoopt ze t/m 13 januari met 20% korting!

http://epub01.publitas.com/Kruidvat-NL/267/#/zoompage/10/ (onderaan de bladzijde)
Media Markt ook (Alkmaar ieder geval), 50 euro voor slechts 40 euro.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Muziek kopiëren naar een apparaat met iTunes is het belangrijkste nadeel van Apple-producten. Ik wou dat er een drag and drop 'functionaliteit ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 22:32:
Muziek kopiëren naar een apparaat met iTunes is het belangrijkste nadeel van Apple-producten. Ik wou dat er een drag and drop 'functionaliteit ook.
Probeer eens om playlists te gebruiken. Went zo snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:37
Ik heb een vraag over 1080p films in itunes (os x client). Ik heb de instellingen op 'prefereer 1080p' staan (beide plekken). Maar ik heb al een stuk een 10 hd films gehuurd en bv the amazing spiderman gekocht. Maar al deze films blijven op 720p binnenkomen. Doe ik iets verkeer of zijn er maar zo weinig 1080p films in itunes?

[edit]

Het is op een mac mini, aangesloten met hdmi op een 55" panasonic plasma tv. Resolutie is ook 1080p 60hz

[ Voor 15% gewijzigd door Adlermann op 18-01-2013 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:54

World Citizen

FreeReef.nl

Adlermann schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 10:35:
Ik heb een vraag over 1080p films in itunes (os x client). Ik heb de instellingen op 'prefereer 1080p' staan (beide plekken). Maar ik heb al een stuk een 10 hd films gehuurd en bv the amazing spiderman gekocht. Maar al deze films blijven op 720p binnenkomen. Doe ik iets verkeer of zijn er maar zo weinig 1080p films in itunes?

[edit]

Het is op een mac mini, aangesloten met hdmi op een 55" panasonic plasma tv. Resolutie is ook 1080p 60hz
Als je een film koopt, heb je hem in alle formaten.. Dus ALS je hem in 1080 kunt afspelen en hij zou er ook in dat formaat zijn.. Dan zou het mogelijk zijn...

The Amazing Spiderman word inderdaad enkel in 720 aangeboden. Het word in iTunes vermeld onder het kopje "size"

er staat

Size: 4.71GB (720p HD) 2.09GB (SD)

Ik vind het opmerkelijk dat Apple 720 niet HD Ready noemt... Had ik niet verwacht en is erg jammer.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:37
World Citizen schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 19:00:
[...]

Als je een film koopt, heb je hem in alle formaten.. Dus ALS je hem in 1080 kunt afspelen en hij zou er ook in dat formaat zijn.. Dan zou het mogelijk zijn...

The Amazing Spiderman word inderdaad enkel in 720 aangeboden. Het word in iTunes vermeld onder het kopje "size"

er staat

Size: 4.71GB (720p HD) 2.09GB (SD)

Ik vind het opmerkelijk dat Apple 720 niet HD Ready noemt... Had ik niet verwacht en is erg jammer.
Dan zijn er weinig films in 1080p nog... Want ik heb behoorlijk wat films gehuurd in hd formaat... Niet heel storend, maar toch wat jammer.

En ja, ik kan prima 1080p afspelen met mijn setup :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLovinB
Kan het kloppen dat thuisdeling binnen iTunes niet werkt wanneer je gebruik maakt van een wifi range extender? Ik gebruik een Linksys RE1000 wat op zich prima werkt, breidt het netwerk uit (roaming) dus apparaten schakelen vanzelf over naar het sterkste signaal. Wanneer ik echter ( vermoedelijk) op het signaal van de extender zit, is thuisdeling op bv de iPhone niet meer beschikbaar ( optie Gedeeld ontbreekt in de muziek app.
Zou dat de oorzaak kunnen zijn? Ik lees daar verder nergens wat over op internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
McLovinB schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 13:06:
Kan het kloppen dat thuisdeling binnen iTunes niet werkt wanneer je gebruik maakt van een wifi range extender? Ik gebruik een Linksys RE1000 wat op zich prima werkt, breidt het netwerk uit (roaming) dus apparaten schakelen vanzelf over naar het sterkste signaal. Wanneer ik echter ( vermoedelijk) op het signaal van de extender zit, is thuisdeling op bv de iPhone niet meer beschikbaar ( optie Gedeeld ontbreekt in de muziek app.
Zou dat de oorzaak kunnen zijn? Ik lees daar verder nergens wat over op internet?
iTunes deling werkt alleen op hetzelfde subnet (het Bonjour protocol wordt niet gerouteerd). Dus als die range extender werkt door een nieuw subnet aan te maken, dan werkt t inderdaad niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLovinB
Thanks! Ik ben hier niet echt in thuis maar hoe kan ik zien dat de extender een nieuw subnet aanmaakt? Ik zie in de router en extender hetzelfde subnetmask staan, extender heeft uiteraard wel een ander ip adres. In de documentatie is hierover niets te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noteboeki
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-10-2024
ik heb een probleempje met mn Applte tv icm met iTunes.
Ik krijg Apple tv op de een of andere manier niet bij mn apparaten in iTunes, ik heb een vermoeden dat het te maken heeft dat ik mn Nas heb gekoppeld en deze nu onder gedeeld staat.

Ik kan wel gewoon alles doen met mn Apple TV, muziek afspelen foto's kijken enz.
zie hem alleen niet in iTunes terug.

Iemand een idee hoe ik mn Nas weer kan wegkrijgen onder gedeeld?

edit.
Gevonden, schijnbaar heb ik ooit een iTunes server geactiveerd in mn NAS en zodoende kwam die onder gedeeld te staan.
Zie alleen Apple tv nog steeds niet onder mn apparaten verschijnen :(

[ Voor 18% gewijzigd door noteboeki op 21-01-2013 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

noteboeki schreef op maandag 21 januari 2013 @ 21:55:
ik heb een probleempje met mn Applte tv icm met iTunes.
Ik krijg Apple tv op de een of andere manier niet bij mn apparaten in iTunes, ik heb een vermoeden dat het te maken heeft dat ik mn Nas heb gekoppeld en deze nu onder gedeeld staat.

Ik kan wel gewoon alles doen met mn Apple TV, muziek afspelen foto's kijken enz.
zie hem alleen niet in iTunes terug.

Iemand een idee hoe ik mn Nas weer kan wegkrijgen onder gedeeld?

edit.
Gevonden, schijnbaar heb ik ooit een iTunes server geactiveerd in mn NAS en zodoende kwam die onder gedeeld te staan.
Zie alleen Apple tv nog steeds niet onder mn apparaten verschijnen :(
Bij mij ook niet... Volgens mij gebeurt dat ook niet.. toch?

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLovinB
Je ziet 'm alleen in iTunes als je de Apple tv via een mini USB kabel met je computer verbindt, bijvoorbeeld om hem te herstellen naar een vorige firmwareversie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Iemand een idee of het kopen van cadeaukaarten op website's zoals Ebay en Marktplaats betrouwbaar is?
Deze man zegt ze aan te bieden voor de helft van de prijs, is dit te vertrouwen?

http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
iApp schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 21:37:
Iemand een idee of het kopen van cadeaukaarten op website's zoals Ebay en Marktplaats betrouwbaar is?
Deze man zegt ze aan te bieden voor de helft van de prijs, is dit te vertrouwen?

http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr
Iemand die één week actief is op Marktplaats. Geloof je het zelf. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

me_mrtn schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 22:07:
[...]

Iemand die één week actief is op Marktplaats. Geloof je het zelf. :'(
:'(

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Laatst online: 00:04
Facepalm voor mij, ik heb een 15 euro iTunes kaart "gekocht" maar die deed het niet, ik wou net boos naar de winkel gaan omdat na 2 uur proberen ik steeds een foutmelding kreeg dat hij het niet doet.

Dus ik pak de kassabon, kleed mij aan en ik merk op dat zij die kaart niet heeft aangeslagen...

Nu dus gewoon normaal eentje halen, en dit keer attenderen dat ze hem wel aanslaat bij AH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:02
Omdat ik sinds kort mijn ipad als organizer gebruik is het verstandig zo nu en dan een backup te maken van mijn kalender, herinneringen en notities. Voor de kalender gebruik ik een aparte app.

Als er dan toch een backup wordt gemaakt, dan maar van de hele ipad. Omdat ik bang ben dat er met synchroniseren iets mis gaat, wil ik mij eerst eigen maken met de mogelijkheden om te backuppen. Dus niet alleen media, maar ook gegevens van een app zoals een kalender. Kan iemand mij daarin wijs maken of een verwijzing geven naar goede tutorials? Alternatieven voor iTunes zijn ook welkom.

[ Voor 3% gewijzigd door Tommy The Cat op 29-01-2013 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Tommy The Cat schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 16:54:
Omdat ik sinds kort mijn ipad als organizer gebruik is het verstandig zo nu en dan een backup te maken van mijn kalender, herinneringen en notities. Voor de kalender gebruik ik een aparte app.

Als er dan toch een backup wordt gemaakt, dan maar van de hele ipad. Omdat ik bang ben dat er met synchroniseren iets mis gaat, wil ik mij eerst eigen maken met de mogelijkheden om te backuppen. Dus niet alleen media, maar ook gegevens van een app zoals een kalender. Kan iemand mij daarin wijs maken of een verwijzing geven naar goede tutorials? Alternatieven voor iTunes zijn ook welkom.
iCloud voor al uw diensten en wensen
info
http://www.apple.com/support/icloud/backup/
http://support.apple.com/...locale=en_US&locale=en_US

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Laatst online: 15:02
Ahhh dat ziet er simpel en goed uit. Super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Nu online
Mizgala28 schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 17:07:
Facepalm voor mij, ik heb een 15 euro iTunes kaart "gekocht" maar die deed het niet, ik wou net boos naar de winkel gaan omdat na 2 uur proberen ik steeds een foutmelding kreeg dat hij het niet doet.

Dus ik pak de kassabon, kleed mij aan en ik merk op dat zij die kaart niet heeft aangeslagen...

Nu dus gewoon normaal eentje halen, en dit keer attenderen dat ze hem wel aanslaat bij AH.
En vragen om het activatiebonnetje. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Heeft iemand een oplossing voor het volgende :

Regelmatig importeerd iTunes mijn media met afgehakte namen

"Serienaam SXXEXX - de persoon di" terwijl het wel volledig aangeleverd wordt.
Het lijkt op wat msdos 'vroegah' deed met zijn 13+3 namen

Zou het hier liggen, of een iTunes probleem, mijn library draait op een synology, maar dat heeft hij altijd al gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Laatst online: 12-09 16:40

fynrd1

Fooled by Randomness

Leuk, ik wou mijn iphone updaten naar 6.1, maak eerst netjes een reserve kopie en na de update mijn iphone als nieuw ingesteld. Pleurt itunes gewoon mijn reserve kopie weg? Godzijdank dat ik iCloud heb, anders was ik alles kwijt geweest..

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
fynrd1 schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 19:13:
Leuk, ik wou mijn iphone updaten naar 6.1, maak eerst netjes een reserve kopie en na de update mijn iphone als nieuw ingesteld. Pleurt itunes gewoon mijn reserve kopie weg? Godzijdank dat ik iCloud heb, anders was ik alles kwijt geweest..
Tja, "nieuw" devie is dan ook wat het zegt, je had hem moeten aansluiten als 'bestaande'
( zelfde foutje met de iPad gehad trouwens, leermomentje :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 08:28

racoon

mooowwww

Weet er iemand hoe ik muziek uit de map onlangs toegevoegd en uit de map meest afgespeelde samen kan voegen?

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:56

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Als je het over afspeellijsten hebt, dan kun je een slimme afspeellijst maken die die twee combineert volgens de regels 'in afspeellijst "onlangs toegevoegd"' of 'in afspeellijst "meest afgespeeld"'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-07-2023
Kennen mensen dit probleem?

Ik heb een iPhone 4S en deze synchroniseer ik met iTunes op mijn Macbook via Wifi. Echter heel vaak ben ik gewoon verbonden met Wifi op beide Apple's en is de iPhone toch niet te vinden in iTunes. Als ik Wifi of vliegtuismodus aan/uit zet werkt niet. Pas als ik de iPhone herstart komt hij weer in iTunes te staan.

Nu heb ik sinds gister een iPad Mini en deze heeft hetzelfde, alleen als ik hem herstart komt hij ook niet in de lijst..

richardbrunsveld.nl - Facebook - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Soms last van met iPad mini. Ik forceer de verbinding door op de iPad bij instellingen op 'synchroniseer nu' te klikken. Dan doet ie het meestal wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:01
Scott schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 19:53:
Als je het over afspeellijsten hebt, dan kun je een slimme afspeellijst maken die die twee combineert volgens de regels 'in afspeellijst "onlangs toegevoegd"' of 'in afspeellijst "meest afgespeeld"'.
Ik heb zo het gevoel dat dit nooit een grote afspeellijst kan worden.

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Richard! schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 20:37:
Kennen mensen dit probleem?

Ik heb een iPhone 4S en deze synchroniseer ik met iTunes op mijn Macbook via Wifi. Echter heel vaak ben ik gewoon verbonden met Wifi op beide Apple's en is de iPhone toch niet te vinden in iTunes. Als ik Wifi of vliegtuismodus aan/uit zet werkt niet. Pas als ik de iPhone herstart komt hij weer in iTunes te staan.

Nu heb ik sinds gister een iPad Mini en deze heeft hetzelfde, alleen als ik hem herstart komt hij ook niet in de lijst..
Ja herkenbaar. Ik zou WiFi sync uitschakelen nu het nog kan. Zodra ik iTunes aanzet en de iPhone is beschikbaar (WiFi of kabel), dan loopt iTunes gewoon vast. Syncen dus onmogelijk. Online valt te lezen dat de "fix" is om je iPhone te hardresetten...zo typisch Apple weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:50

The Chosen One

Zie signature!

Als ik een (bijv. 5) album set op itunes koop krijg ik dan alle albums als losse items/albums?

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Laatst online: 20:24

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Ik heb een raar probleem.
Zojuist een itunes kaart geactiveerd op m'n ipad, en nu dacht ik wordfeud premium cadeau te doen aan iemand, maar dat lijkt niet te gaan ?

Ik heb zelf wordfeud premium gekocht met de kaart, maar cadeau doen aan iemand gaat niet ?
Het rare is dat ik wel andere betaalde apps cadeau kan doen aan iemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mizgala28 schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 17:07:

Worden die kaarten dan pas geactiveerd bij koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Laatst online: 25-07 13:11
Nee, je krijgt bij de AH vaak een bon waar de code op staat, niet op de kaart zelf.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BleuZ
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19:57
lanerios schreef op zondag 14 april 2013 @ 19:14:
Nee, je krijgt bij de AH vaak een bon waar de code op staat, niet op de kaart zelf.
Alle iTunes kaarten die ik vooralsnog heb gekocht bij de AH waren fysieke kaarten met een code op, hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Nu online
lanerios schreef op zondag 14 april 2013 @ 19:14:
Bij beltegoed is dit inderdaad zo. Bij cadeaukaarten komt er puur een activatiebon, zodat de cassiëre weet dat de cadeaukaart vanaf dat moment daadwerkelijk geldwaarde heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Laatst online: 25-07 13:11
aah, dan snap ik um :p koop ze zelf bijna nooit (nog niet echt iets nuttigs gevonden op mn ipad om te kopen haha)

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:28
Iemand ook last van continu network errors in iTunes?

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
SacreBleu schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 15:04:
Iemand ook last van continu network errors in iTunes?
Yep. Hier ook problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-09 12:07
iTunes store heeft problemen:

http://www.apple.com/nl/support/systemstatus/

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Nu online
The Chosen One schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 17:50:
Als ik een (bijv. 5) album set op itunes koop krijg ik dan alle albums als losse items/albums?
Late reactie, maar; het wordt getoond als een album, niet als losse items.

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Laatst online: 21:20
Even een behoorlijke offtopic vraag, op wat voor manier kan ik zien of iTunes Home Sharing actief is?

Heb het hier thuis in een VM draaien, en gebruik PRTG om mijn netwerkapparaten in de gaten te houden. Maar hoe zie ik nou of iTunes draait?

Ik doe het nu door poort 3689 te monitoren, en dat lijkt wel aardig te werken, maar misschien dat er betere oplossingen zijn? Helaas draait iTunes niet als service (daar is namelijk wel een plugin voor in PRTG, om services te monitoren)

[ Voor 27% gewijzigd door ThinkPad op 13-05-2013 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

iTunes 11.0.3 is uit!
Met zowaar albumillustraties terug in lijst/nummer-weergave! Duurde even.. maar het is er weer.
(Check 'weergave opties' boven aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
kaassouffle schreef op zondag 19 mei 2013 @ 11:16:
iTunes 11.0.3 is uit!
Met zowaar albumillustraties terug in lijst/nummer-weergave! Duurde even.. maar het is er weer.
(Check 'weergave opties' boven aan)
Wow! Kom er nu pas achter. En afgelopen week nog naar tweaks gezocht!

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-02 14:42
Hm, misschien moetk itunes ook nog is update xD

Tot nu toe bestonden mijn tweaks altijd uit het omzeilen van het gebruik van itunes op de Mac, als jullie zo enthousiast zijn is ff update dan maar.

[ Voor 61% gewijzigd door DaemonAngel op 29-05-2013 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polen
  • Laatst online: 15-08 11:51
Hoi.

Heb maar weer eens synchronisatieprobleem.
PC opnieuw geïnstalleerd en nu krijg ik wanneer ik het vinkje in iTunes wil zetten bij 'muziek handmatig beheren' de melding dat een andere bibliotheek is gekoppeld aan m'n iPhone en dan wil 'ie dus eerst alles wissen.

Dat wil ik natuurlijk niet.

Hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:56

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Da's nu te laat ben ik bang. Een iPhone is gesynchroniseerd met een bepaalde bibliotheek, en jij gebruikt nu een andere bibliotheek. Weliswaar met dezelfde, of vrijwel dezelfde, inhoud, maar dat kan je iPhone niet weten natuurlijk.

Tenzij je nog een backup hebt van je oude iTunes-bibliotheek (.itl-bestand), ben ik bang dat je zult moeten wissel en hersynchroniseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polen
  • Laatst online: 15-08 11:51
Ik had een backup gemaakt, maar die leek niet te werken. Ik zie net dat er ook een map iTunes Library 1 is, daar stond de juiste bibliotheek in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik ben op zoek naar een GPS app zoals ik die op de HTC vroeger ook had. Daar had je Ulysse Speedometer (Google Play: Ulysse Speedometer Pro) op, waarmee je allerlei GPS gegevens tijdens het tijden kunt gebruiken. Hij meet ook acceleratietijden en tussenacceleraties op basis van GPS, Is iets dergelijks er ook voor IOS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:01
Zojuist wilde ik een muziekje aanschaffen en iTunes blijf eindeloos opnieuw terugkomen met wachtwoord vraag (een 1000-traps verificatie??).
Googlen leerde dat ik even handmatig moest uitloggen uit iTunes store en dat werkte inderdaad... nog niet eerder beleefd in al die jaren. Rare hik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koets89
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 17:34
Hoi, na vanaf mijn windows laptop eindelijk overgestapt te zijn naar een MBP, heb ik problemen met mijn ipod en itunes. Bij het aansluiten ging het al mis, al mijn muziek was ineens van mijn ipod af. Opzich was dat geen probleem aangezien alles op mijn externe hdd staat. Alleen kan ik het nu niet op mijn ipod classic zetten. Elke keer als ik een liedje vanuit de bibliotheek naar mijn iphone sleep geeft hij de volgende melding:

De iPod 'naam' kan niet worden gesynchroniseerd. De opgegeven bestandsnaam bestaat al.

Op internet kom ik vage trucjes tegen met het downloaden van iToner, maar misschien weet hier iemand een betere manier op dit probleem op te lossen.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 14:57
Koets89 schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 17:47:
Hoi, na vanaf mijn windows laptop eindelijk overgestapt te zijn naar een MBP, heb ik problemen met mijn ipod en itunes. Bij het aansluiten ging het al mis, al mijn muziek was ineens van mijn ipod af. Opzich was dat geen probleem aangezien alles op mijn externe hdd staat. Alleen kan ik het nu niet op mijn ipod classic zetten. Elke keer als ik een liedje vanuit de bibliotheek naar mijn iphone sleep geeft hij de volgende melding:

De iPod 'naam' kan niet worden gesynchroniseerd. De opgegeven bestandsnaam bestaat al.

Op internet kom ik vage trucjes tegen met het downloaden van iToner, maar misschien weet hier iemand een betere manier op dit probleem op te lossen.

Alvast bedankt
kun je een ipod classic ook terugzetten naar fabrieksinstellingen?

...less is more

Pagina: 1 ... 16 17 Laatste

Let op:
Problemen en specifieke vragen moeten in een nieuw topic!
Let op of je vraag niet beter past in het iTunes Match topic.