One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Vind het juist wel wat hebben, meer in lijn met het logo van de Mac Apple Store.RobbieB schreef op donderdag 29 november 2012 @ 22:00:
O.. en het nieuwe logo is echt lelijk.. (pas zichtbaar na herstart van iTunes in OSX). De vorige was al verschrikkelijk, maar ze hebben het voor elkaar gekregen om het nog erger te maken. Hier de verschillen:
[afbeelding]
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
[ Voor 96% gewijzigd door ProfoundValue op 03-12-2016 11:23 ]
Hier een plaatje Fietsbel in "[iTunes] Ervaringen & Discussie - Deel 4"RobbieB schreef op donderdag 29 november 2012 @ 22:05:
Wat ik overigens wel vet vind is dat in album view, als je op een album klik de 'drop-down-box' in de kleur v/h album veranderd. Nou ja, beetje moeilijk uit te leggen, maar zelf proberen is het makkelijkste..
Is inderdaad erg vet gedaan
39
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP
Enige nadeel wat ik heb kunnen vinden: zoeken is trager geworden (middels de zoekbalk rechtsbovenin). Alle muziek staat op mijn NAS en hij gaat af en toe strandballen als ik wat zoek via dat veld. Misschien dat hij nog op de achtergrond een index aan het opbouwen is. Even in de gaten houden dus.
PSN: Sluuz
Toen ik mijn iPhone aansloot om te syncen ging hij wel even beachballen, maar dat deed iTunes 10 ook. Wel gaaf hoe er een knopje rechtsboven verschijnt en hoe ze het overzicht van je telefoon een stuk strakker hebben gemaakt.
Heb er nog maar 15 minuutjes mee gespeeld, maar vind het een behoorlijke verbetering. De nieuwe insteek bevalt me wel.
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Hopelijk is dit een goed teken voor OSX 10.8.3 en iOS 6.1 (die twee OS'en kunnen namelijk nog wat afwerking en bugfixes gebruiken)
Thanks! Ik vroeg me al af waarom mijn knoppen niet weggingen!ppl schreef op donderdag 29 november 2012 @ 23:40:
Nog een annoying feature of liever gezegd meer een conflicterend verhaal: als je in OS X hebt aan gezet dat ie naar alle controls moet kunnen tabben (doe je in de keyboard prefs) dan wordt 1 van de media buttons op de miniplayer geselecteerd. Dat zorgt er echter voor dat de media buttons altijd in beeld zijn en je dus geen artiest, titel, album te zien krijgt. Je moet dan even shift-tab (dan tab je 1 knop terug; je kunt ook wat knoppen vooruit tabben) doen zodat ie een niet-media button selecteert want dan laat hij wel de informatie zien en worden de media buttons verborgen. De oude miniplayer deed dit echt beter, daar zag je altijd die info.
Slordigheidje. Neem aan dat ze dat wel gaan fixen.
Het oneindige X 0

Hier had uw reclame kunnen staan.
De kolombrowser is niet aan/uit te zetten, toch staat hij er bij mijn Muziek-lijst op de iPod Classic wel, maar niet bij de Muziek-lijst van de iPad ? (Laatste instelling van oude iTunes overgenomen, maar is niet te wijzigen?)
De zijbalk die je krijgt bij bladeren op je device (iPod) is best breed en niet smaller te krijgen?
(Ja ik gebruik iTunes veel met mijn iPod aangesloten
Verder bugje:
In playlist een nummer info opvragen en 'volgende' klikken, dan houdt iTunes de volgorde van nummers in lijstweergave aan ook al gebruik je artiest weergave (alle artiesten, met albums bij elkaar).
[ Voor 13% gewijzigd door kaassouffle op 30-11-2012 10:04 ]
En eens zien of het wat makkelijker wordt om naar het juiste album te scrollen, dat liep soms vast
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Voor de rest een goede update. dit had van mij wel iTunes 10 mogen heten.
“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War
iTunes Match? Daar heb ik het ook bij gehad namelijk. Zijn de liedjes die nog niet gematched of geupload zijn.BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 10:29:
Ah hij is uit, mooidit weekend eens proberen. Eens kijken of het probleem met de grijze numemrs op mijn iPhone is opgelost hiermee (sommige liedjes kan ik niet afspelen op de iPhone namelijk, geen idee waarom, zijn dan lichtgrijs gekleurd).
En eens zien of het wat makkelijker wordt om naar het juiste album te scrollen, dat liep soms vast
Ik zoek op een band waarvan ik twee (losse) nummers in mijn bibliotheek heb.. ik krijg terug 'bandnaam, 2 onderdelen'... en verder NIKS!? Enige wat ik kan doen is allebei de 'onderdelen' toevoegen aan 'volgende' of de band opzoeken in de store. En onderdelen los weergeven of uberhaupt aangeven WELKE onderdelen/liedjes het zijn kan niet???
Nee, geen Match.readytoflow schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 10:58:
[...]
iTunes Match? Daar heb ik het ook bij gehad namelijk. Zijn de liedjes die nog niet gematched of geupload zijn.
Verwijderd
iTunes is een desktop programma, dus.......zie je niks op je iPhone.BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 10:43:
Klopt het trouwens dat alleen iTunes voor de desktop is bijgewerkt? Op mijn iPhone heb ik geen update melding voor iTunes namelijk.
Er is ook een iOS itunes hoorVerwijderd schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 11:26:
[...]
iTunes is een desktop programma, dus.......zie je niks op je iPhone.
Ja maar dat heet geen iTunes en is geen losstaand programma.
People who live in glass houses shouldn't throw stones.
Verwijderd
Edit: sorry je hebt gelijk, tis inderdaad lastig, zal straks nog ff kijken hoe het werkt.kaassouffle schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 11:14:
Wow, de zoekfunctie is echt bagger!
Ik zoek op een band waarvan ik twee (losse) nummers in mijn bibliotheek heb.. ik krijg terug 'bandnaam, 2 onderdelen'... en verder NIKS!? Enige wat ik kan doen is allebei de 'onderdelen' toevoegen aan 'volgende' of de band opzoeken in de store. En onderdelen los weergeven of uberhaupt aangeven WELKE onderdelen/liedjes het zijn kan niet???
Tis ff wennen, maar ga naar de titelbalk, naast artiest/titel verschijnt een pijltje en dan kun je diverse mogelijkheden selecteren.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2012 11:35 ]
Ik dacht dat je tijdens een sync dat te zien krijgt (welke nummers in een album), hij de nummers aanvult, maar ze grijs blijven als je de sync niet voltooit.BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 10:29:
Ah hij is uit, mooidit weekend eens proberen. Eens kijken of het probleem met de grijze numemrs op mijn iPhone is opgelost hiermee (sommige liedjes kan ik niet afspelen op de iPhone namelijk, geen idee waarom, zijn dan lichtgrijs gekleurd).
1e scherm iPhone 5, 4e rij van boven, 2e icoontje (paars): iTunes. Moet ik een screenshot posten?Saeverix schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 11:27:
[...]
Ja maar dat heet geen iTunes en is geen losstaand programma.

[ Voor 17% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 30-11-2012 11:50 ]
Hij heet wel iTunes inderdaad, maar dat is in principe alleen de (muziek)Store.BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 11:49:
[...]
1e scherm iPhone 5, paars icoontje: iTunes. Moet ik een screenshot posten?
[afbeelding]
Het enige wat een update heeft gekregen is de desktopversie van iTunes. (voor Windows en OS X)
Lekker kort.
[ Voor 7% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 30-11-2012 12:07 ]
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP
Verwijderd
Misschien is dit wat je zoekt: Boven in de balk naar Artiesten. Vervolgens in de menubalk naar Weergave, kies Weergaveopties en dan zie je een slider (formaat illustratie) om te verkleinen of te vergroten.NvM schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 13:13:
Iemand al uitgevonden hoe je de album art weer groter kan maken? Het zijn nu net postzegels.
Verwijderd
Nah, nog even gekeken voor je maar bij mij werkt de zoekfunctie prima (zij het wat traag: komt denk ik door ext.HDD en 15.000 nummers) Wel met de pijl van je muis op de titel/artiest/album etc.in het midden gaan staan en klikken. Dus niet icoontjes selecteren.kaassouffle schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 11:14:
Wow, de zoekfunctie is echt bagger!
Ik heb van 1 artiest 2 nummers in mijn bibliotheek in twee verschillende verzamelalbums. Als ik klik op het zoekresultaat verspringt hij naar de artiestenweergave, maar toont niet de gezochte artiest (of soms heel even).Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 14:05:
[...]
Nah, nog even gekeken voor je maar bij mij werkt de zoekfunctie prima (zij het wat traag: komt denk ik door ext.HDD en 15.000 nummers) Wel met de pijl van je muis op de titel/artiest/album etc.in het midden gaan staan en klikken. Dus niet icoontjes selecteren.
Zoek ik op een artiest waarvan ik wel een heel album heb, dan toont hij wel het album en andere losse nummers. Dat gaat dus beter dan als je alleen 'losse' nummers van een artiest hebt.
Ook net gehad dat zoekveld al leeg was, maar hij toonde alleen resultaten. Moest van 'view' wisselen om weer alle muziek te zien.
Werkt dus niet helemaal vlekkeloos bij mij!
[ Voor 9% gewijzigd door kaassouffle op 30-11-2012 14:29 ]
Daar heb ik in het verleden ook al wat over gezegd. iTunes onder OS X en Windows is een los te updaten programma. Onder iOS is dat ingebakken in de firmware, vergelijkbaar met de camera, agenda, en andere system apps. Ook is het feitelijk niet meer dan de iTunes Store onder iOS, maar zo heet het niet. Echter, iTunes 11 brengt de desktop iTunes on par met de iTunes Store voor iOS 6.0 en hoger. iOS 6 heeft deze veranderingen al meegekregen, waaronder de vernieuwde Store. Apple kan echter de Store zo serverside veranderen voor iOS en dat is geen enkel probleem.BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 10:43:
Klopt het trouwens dat alleen iTunes voor de desktop is bijgewerkt? Op mijn iPhone heb ik geen update melding voor iTunes namelijk.
Wat wel is bijgewerkt is de Remote.app. En die is nog lekkerder geworden.
[ Voor 4% gewijzigd door me_mrtn op 30-11-2012 15:39 ]
iTunes werkt met een library-file (catalogus), die lokaal staat, dus dat zou geen invloed mogen hebben op de snelheid waarmee je ext. HDD zou werken.Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 14:05:
[...]
(zij het wat traag: komt denk ik door ext.HDD en 15.000 nummers)
Je hoeft je lib niet lokaal te hebben staan.TranceSetter schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 15:55:
[...]
iTunes werkt met een library-file (catalogus), die lokaal staat, dus dat zou geen invloed mogen hebben op de snelheid waarmee je ext. HDD zou werken.
Verwijderd
Ok, dank voor je opmerking, dat is ook zo, niet bij stil gestaan. Ik heb 'm lokaal staan. Ik bedoelde eigenlijk dat het afspelen van een titel even op zich laat wachten. Als de HDD eenmaal spint dan is er geen vertraging.TranceSetter schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 15:55:
[...]
iTunes werkt met een library-file (catalogus), die lokaal staat, dus dat zou geen invloed mogen hebben op de snelheid waarmee je ext. HDD zou werken.

leoaq.fm // Jeune Loop
Verwijderd
Het was mij gisteravond ook al opgevallen, ik zie het bij "Genres". Ik kan niet achterhalen wat het is. Wellicht dat andere Tweakerianen het ook is opgevallen.sjaakaq schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 17:19:
Iemand enig idee waarom er in de artietsenweergave achter elk album "te veel" staat (plaatje ter referentie gejat):
[afbeelding]
Eigenlijk niets bijzonders, het is btw inderdaad bij genre en niet bij artiest browsen. Een screenshot van het album, een van een los liedje. Ik weet ook niet wat er normaal hoort te staan. Het jaartal? De totale duur van het album?me_mrtn schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 19:21:
Wat staat er bij de Info? Post daar eens een screenshot van.

leoaq.fm // Jeune Loop
Probeer eens het volgende:sjaakaq schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 20:29:
[...]
Eigenlijk niets bijzonders, het is btw inderdaad bij genre en niet bij artiest browsen. Een screenshot van het album, een van een los liedje. Ik weet ook niet wat er normaal hoort te staan. Het jaartal? De totale duur van het album?
[afbeelding]
[afbeelding]
a) Verwijder een album, probeer het goed te taggen buiten iTunes om en importeer het dan eens opnieuw.
b) Probeer eens een alternate library aan te leggen. Iets met Shift of Option voor Windows of OS X tijdens het starten.
99% van mijn muziek is "buiten iTunes" getagged, waaronder dit album. De andere 1% komt uit de iTunes store, en die albums hebben ook "te veel".me_mrtn schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 20:49:
[...]
Probeer eens het volgende:
a) Verwijder een album, probeer het goed te taggen buiten iTunes om en importeer het dan eens opnieuw.
b) Probeer eens een alternate library aan te leggen. Iets met Shift of Option voor Windows of OS X tijdens het starten.
Aangezien ik vrij veel muziek heb en veel moeite heb gedaan en doe om deze georganiseerd te houden, en omdat ik niet op genre browse en me er niet aan stoor, ga ik geen risico nemen met tweede bibliotheken etc. Ik neem aan dat het een bug is die in een volgende update gefixed zal worden.
Ik vermoed zelf een bug met de Nederlandse vertaling, omdat ik nergens iets kan vinden over "too much" of "too many", en omdat ik het ook nergens op een screenshot zie.
ONTDEKT: in iTunes --> Contents --> Resources --> Dutch.lproj --> Localizable.strings staat onder andere:
1
| "163.209" = "%1$S te veel"; |
In iTunes --> Contents --> Resources --> English.lproj --> Localizable.strings staat bij dezelfde regel:
1
| "163.209" = "by %1$S"; |
Dit is dus inderdaad een fout in de vertaling. In de engelse versie staat in de genre browser ook "Album by Artiestnaam":

En in het Nederlands staat er dus "Album Artiestnaam te veel".
Ik vermoed een maandagochtendje @ Apple...
AANVULLING: ik heb de file nu aangepast, en inderdaad: fixed.

[ Voor 27% gewijzigd door sjaakaq op 30-11-2012 22:43 ]
leoaq.fm // Jeune Loop
iTunes 11 werkt erg fijn onder windows, echter moet ik wel opmerken dat ik 2 nadelen heb gevonden.
Als je een liedje uit een album kiest in de "Albums" modus en de hele album is afgespeeld, gaat iTunes niet verder maar stopt met afspelen.
En de tweede is die lettertype, het is niet overal in iTunes zo vervaagd maar het is niet fijn om te lezen, weet iemand raad mee?
Vind het nog helemaal niks..
Dat probleem met 'te veel' heeft iedereen die een Nederlandstalige OSX draait. Draai je Engels dan is de vertaling goed. Hoe het op Windows zit weet ik niet.Mizgala28 schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 23:03:
Dat probleem met "te veel" heb ik niet gehad.
iTunes 11 werkt erg fijn onder windows, echter moet ik wel opmerken dat ik 2 nadelen heb gevonden.
Als je een liedje uit een album kiest in de "Albums" modus en de hele album is afgespeeld, gaat iTunes niet verder maar stopt met afspelen.
En de tweede is die lettertype, het is niet overal in iTunes zo vervaagd maar het is niet fijn om te lezen, weet iemand raad mee?
Verwijderd
Ik heb geprobeerd iTunes helemaal af te sluiten en hem dan te openen door een mp3 dubbel aan te klikken, dan wordt die mp3 afgespeeld en toegevoegd aan de onlangs toegevoegd afspeellijst, maar die artiest komt niet bij de artiestenweergave te staan en het album staat niet bij albums, terwijl de tags goed zijn.
Ik heb dit geprobeerd met verschillende nummers. Iemand anders die dit tegen is gekomen?
Playlists. Die komen gewoon tevoorschijn wanneer je daar behoefte aan hebt. Dus nummer geselecteerd houden met de muis/trackpad.Richard! schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 23:41:
En je kan het vinkje voor synchroniseren met een iPhone alleen nog maar aanvinken door in nummerweergave te zitten?
youtube.com/@hisrep
DeNachtwacht schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 14:02:
Vraagje; zo te zien is de fullscreen modus uit iTunes 11 weggehaald? Of zit deze ergens verstopt?

In windows
youtube.com/@hisrep
Ik weet dat je op genre kan sorteren en dan album by artist, maar ik zou graag een aparte lijst met artists er naast willen hebben, anders blijf ik scrollen in mijn library
[ Voor 3% gewijzigd door MyNameIs op 01-12-2012 14:09 ]
Maak playlist, zet er nummer in, speel nummer af... voeg vervolgens nummer toe aan playlist. Muziek stopt toch met spelen na het eerste nummer. Nieuwe nummers komen dus niet in 'volgende' lijst.
Als je vervolgens handmatig het tweede nummer aanzet komen wel de nieuwe nummers bij 'volgende' te staan. Ook nummers die je later aan playlist toevoegt...
Zoeken werkt niet meer op een aangesloten iPod? Hij zoekt nu alleen in mijn lokale bibliotheek?
[ Voor 11% gewijzigd door kaassouffle op 01-12-2012 14:56 ]
Ik draai mijn muziek ook vanaf de NAS (Synology) maar ik merk dat de muziek geen album art meer heeft (was voorheen wel bij het afspelen van muziek). Heb jij hier ook last van? Nu krijg ik dus overal het muziek-icoontje.Sluuz schreef op donderdag 29 november 2012 @ 22:36:
Hele fijne update tot nu toe.
Enige nadeel wat ik heb kunnen vinden: zoeken is trager geworden (middels de zoekbalk rechtsbovenin). Alle muziek staat op mijn NAS en hij gaat af en toe strandballen als ik wat zoek via dat veld. Misschien dat hij nog op de achtergrond een index aan het opbouwen is. Even in de gaten houden dus.
1. Ik gebruikte iTunes altijd met de nummers-lijst, die netjes opgedeeld was in albums met een klein cover-artje erbij. Heel overzichtelijk, maar dit is dus niet meer mogelijk in 11. Of zie ik iets over het hoofd? Denk het niet.
2. Het faden van de randen van de cover art in de bling-bling album-mode, is spuuglelijk. Gewoon strakke vierkante album-covers graag!
3. Wanneer je heen en weer switched van nummerlijst naar een andere lijst, onthoudt iTunes je positie in de lijst niet. Gevolg: je bent weer bovenaan de lijst.
Fijn al die arty-farty zooi, maar iTunes moet wel overzichtelijk blijven en gewoon doen waar het goed in was. Voor het eerst in mijn "Apple-leven" (12/13 jaar) kijk ik rond naar een alternatief.
[ Voor 52% gewijzigd door Mooody op 01-12-2012 22:32 ]
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Ga eens naar artiesten en dan bovenin 'alle artiesten'. Heb je dan wat je wilt?Mooooody schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 22:25:
iTunes 11 is sneller dan 10, toch enkele klachten:
1. Ik gebruikte iTunes altijd met de nummers-lijst, die netjes opgedeeld was in albums met een klein cover-artje erbij. Heel overzichtelijk, maar dit is dus niet meer mogelijk in 11. Of zie ik iets over het hoofd? Denk het niet.
Het stoorde mij ook, maar het gebruik van kleuren van de albumcovers vergoedt dat zonder meer.2. Het faden van de randen van de cover art in de bling-bling album-mode, is spuuglelijk. Gewoon strakke vierkante album-covers graag!
Dat is je goed recht.3. Wanneer je heen en weer switched van nummerlijst naar een andere lijst, onthoudt iTunes je positie in de lijst niet. Gevolg: je bent weer bovenaan de lijst.
Fijn al die arty-farty zooi, maar iTunes moet wel overzichtelijk blijven en gewoon doen waar het goed in was. Voor het eerst in mijn "Apple-leven" (12/13 jaar) kijk ik rond naar een alternatief.
Nope, dit is wat ik wil:Krisp schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 23:23:
[...]
Ga eens naar artiesten en dan bovenin 'alle artiesten'. Heb je dan wat je wilt?

In 10 waren de albums ook duidelijk verdeeld d.m.v. een spacer. Nu is het 1 lange overzichtelijke lijst.
Is wel blingbling ja. Ik gebruik het niet, dus ik stoor me er ook niet echt aanHet stoorde mij ook, maar het gebruik van kleuren van de albumcovers vergoedt dat zonder meer.
Onder de motorkap is het idd beter geworden. Qua usability zijn er nog wensen. Hopelijk komt Apple snel met een update.Dat is je goed recht.Ik denk zelf dat dit een van de meest significante veranderingen is geweest in iTunes ooit en dat dit er een is die hard nodig is/was. iTunes is wat mij betreft een van de beste muziekapps van dit moment geworden. De slag kunnen ze definitief winnen door een contentsysteem a la Spotify in te bouwen. Dan is niet alleen de UI, maar ook de content onovertroffen.
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Helemaal mee eens, zoek me rot naar een manier om de algemene lijst overzichtelijk te krijgen. Nu moet ik continu naar albums om een album te zoeken, heb ook wel eens zin in een los nummer.Mooooody schreef op zondag 02 december 2012 @ 11:34:
[...]
Nope, dit is wat ik wil:
[afbeelding]
In 10 waren de albums ook duidelijk verdeeld d.m.v. een spacer. Nu is het 1 lange overzichtelijke lijst.
En wat bedoelt iemand met 'kleuren'?
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Ik snap je punt niet helemaal. Wat is het verschil met dit:Mooooody schreef op zondag 02 december 2012 @ 11:34:
[...]
Nope, dit is wat ik wil:
[afbeelding]
In 10 waren de albums ook duidelijk verdeeld d.m.v. een spacer. Nu is het 1 lange overzichtelijke lijst

Gesorteerd op artiest, met daaronder alle albums per artiest. Albums hebben daarin toch een duidelijke scheiding.
Kleuren: Fietsbel in "[iTunes] Ervaringen & Discussie - Deel 4"THE_BASE schreef op zondag 02 december 2012 @ 11:37:
[...]
Helemaal mee eens, zoek me rot naar een manier om de algemene lijst overzichtelijk te krijgen. Nu moet ik continu naar albums om een album te zoeken, heb ook wel eens zin in een los nummer.
En wat bedoelt iemand met 'kleuren'?
Of zou dat komen omdat iTunes geen 'Gothic Rock' 'Nederlandstalig' of 'N-rap' kent bijvoorbeeld?

Bij 'Pop' of 'Rap' ofzo staat er 'n standaard? iTunes plaatje, dat wil ik overal ipv bij 'n paar 'n album...
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Omdat er een aantal standaard afbeeldingen zijn en andere worden gekoppeld aan album art. Jij hebt bij Indie bijvoorbeeld Arctic Monkeys staan, hoewel ik dat album ook heb is er bij mij gekozen voor Bombay Bicycle Club.CLB schreef op zondag 02 december 2012 @ 12:50:
Hoe krijg ik in iTunes 11 bij 'genres' de standaard afbeeldingen te zien bij genres?
Of zou dat komen omdat iTunes geen 'Gothic Rock' 'Nederlandstalig' of 'N-rap' kent bijvoorbeeld?
[afbeelding]
Bij 'Pop' of 'Rap' ofzo staat er 'n standaard? iTunes plaatje, dat wil ik overal ipv bij 'n paar 'n album...
De album art is nu een stuk groter en de ruimte tussen de albums is veel groter, op deze manier past er veel minder op m'n scherm, ik heb ook veel liever die duidelijke compacte lijst terugKrisp schreef op zondag 02 december 2012 @ 12:05:
[...]
Ik snap je punt niet helemaal. Wat is het verschil met dit:
[afbeelding]
Gesorteerd op artiest, met daaronder alle albums per artiest. Albums hebben daarin toch een duidelijke scheiding.

De bibliotheek sidebar mag van mij ook wel weer vast staan, nu moet ik klikken om te kijken of er nieuwe podcasts zijn... en twee keer klikken om te switchen tussen muziek, podcasts en boeken... dat was voorheen toch makkelijker

Yay, die kun je gewoon weer instellen [weergave/view] > [toon sidecar]
[ Voor 20% gewijzigd door Spike_wolf op 02-12-2012 14:44 ]
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Dus voor 'Gothic Rock' bestaat er geen standaard afbeelding ofzo, dus wordt er random 'n cover gekozen?me_mrtn schreef op zondag 02 december 2012 @ 13:24:
Omdat er een aantal standaard afbeeldingen zijn en andere worden gekoppeld aan album art.
Dan ga ik bij alle genres zelf wel 'n cover regelen, want dit is inconsistent
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Random een cover uit je library ja. En gruwelijk irritant lijkt het mij als je geen album art hebt.CLB schreef op zondag 02 december 2012 @ 14:40:
[...]
Dus voor 'Gothic Rock' bestaat er geen standaard afbeelding ofzo, dus wordt er random 'n cover gekozen?
Dan ga ik bij alle genres zelf wel 'n cover regelen, want dit is inconsistent
[ Voor 8% gewijzigd door me_mrtn op 02-12-2012 15:04 ]

Maar als er niet voor alles zo'n standaard plaatje is, dan maar een van elk genre zelf 'n cover uitzoeken
Grappig dat sommige mensen nieuwe software willen verdedigen alsof ze het zelf gemaakt hebbenKrisp schreef op zondag 02 december 2012 @ 12:05:
[...]
Ik snap je punt niet helemaal. Wat is het verschil met dit:
[afbeelding]
Ik heb het over de list view in 11 niet de artist view. Ik wil die graag gebruiken, omdat je op die manier niet beperkt bent qua kolommen. (o.a. bitrate, genre etc.). De list view in 10 is in mijn ogen veel overzichtelijker, omdat je daar direct coverarts kunt zien.
Inderdaad! Ik wil de list view weer met onderscheid tussen albums, nu is het in mijn ogen onoverzichtelijk. Ik heb de kolom album artiest toegevoegd, zo kun je enig onderscheiden.Mooooody schreef op zondag 02 december 2012 @ 15:41:
[...]
Grappig dat sommige mensen nieuwe software willen verdedigen alsof ze het zelf gemaakt hebben
Ik heb het over de list view in 11 niet de artist view. Ik wil die graag gebruiken, omdat je op die manier niet beperkt bent qua kolommen. (o.a. bitrate, genre etc.). De list view in 10 is in mijn ogen veel overzichtelijker, omdat je daar direct coverarts kunt zien.
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Het gaat me niet om het verdedigen van de software, maar ik snapte daadwerkelijk je probleem niet.Mooooody schreef op zondag 02 december 2012 @ 15:41:
[...]
Grappig dat sommige mensen nieuwe software willen verdedigen alsof ze het zelf gemaakt hebben
Ik heb ook niet ontkent dat dat niet konPyrone89 schreef op zondag 02 december 2012 @ 16:47:
Je kunt overigens via het menu 'weergave' ---> 'weergaveopties' zelf aanvinken welke kolommen je wel en niet wilt zien (waaronder bitrate)
Het probleem is dat je in de list view geen indeling kan maken in albums met coverarts.

[ Voor 3% gewijzigd door Richard! op 02-12-2012 20:03 ]
Cmd + LRichard! schreef op zondag 02 december 2012 @ 20:03:
Hoe kan ik nu naar het nummer dat ik afspeel in de lijst gaan? Bij de vorige versie had je en knopje naast de titel bovenin iTunes die je naar het nummer bracht, die blijkt nu te zitten via het uitklapmenu maar als ik klik op ''Ga naar..'' dan gebeurt er niks![]()
[afbeelding]
Omdat je fatsoenlijke kwaliteit muziek wilt hebben, flink minder wilt neerleggen voor een service als iTunes Match, je het toch gebruikt in combinatie met iOS-apparaten, er ontzettend veel méér muziek is dan het aanbod op Spotify, je gebruik maakt van het kopen/huren van films, series, boeken, et cetera.CrimpyRex schreef op zondag 02 december 2012 @ 21:11:
iTunes 11 ziet er weer erg gelikt uit, maar ik doe er vrij weinig mee eerlijk gezegt. Waarom albums kopen als je de beschikking hebt over Spotify.
Lekkere gedachte.
Ik denk dat ik toch mijn library maar lokaal ga zetten, en mijn muziekbestanden op de NAS.
Ik heb dit probleem zowel als ik met NFS, samba of AFP met mijn NAS verbind...
Hoe doen jullie dat?
De traagheid is er vooral als ik iTunes opstart (een eeuwigheid "verbinding maken met iTunes Store...") en als ik in de library ga wijzigen (info wijzigen, muziek toevoegen).
Ben ik de enige met dit probleem?
Soms duurt het toevoegen van muziek wel erg lang. Het lijkt erop dat de versie van de ID3 tags hierop van invloed is.
Bekend probleem dat ik op windows ook had/heb. Ik dacht eerst dat het aan mijn NAS lag, maar ook met een nieuwe bleef het probleem. Ikzelf plaats nu alle muziek die ik toevoeg ook lokaal.tpas schreef op maandag 03 december 2012 @ 09:36:
Ik hoopte dat mijn performanceproblemen met iTunes 11 minder zouden worden.... Blijf last houden van strandballen onder OSX. Ik heb mijn library op mijn NAS staan, en heb dit probleem alleen met iTunes. Bestanden kopieren in de finder doet ie gewoon met hoge snelheid.
Ik denk dat ik toch mijn library maar lokaal ga zetten, en mijn muziekbestanden op de NAS.
Ik heb dit probleem zowel als ik met NFS, samba of AFP met mijn NAS verbind...
Hoe doen jullie dat?
De traagheid is er vooral als ik iTunes opstart (een eeuwigheid "verbinding maken met iTunes Store...") en als ik in de library ga wijzigen (info wijzigen, muziek toevoegen).
Ben ik de enige met dit probleem?
PSN: Shiver23
Ik ga vanavond maar eens proberen om de media-directory op de NAS te laten en de library-files lokaal te zetten. Kijken of dat helpt....
Ok, wat is het verschil in de muziek tussen iTunes en Spotify precies? Het feit dat er meer muziek te krijgen is, is duidelijk. Maar als je een beetje diversiteit wilt in muziek, zoals ik, is het niet echt te doen al die albums aan te schaffen. Dan ben je met Spotify veel goedkoper uit. Spotify is ook af te spelen om mobiele apparaten, zelfs offline.me_mrtn schreef op zondag 02 december 2012 @ 22:53:
[...]
Omdat je fatsoenlijke kwaliteit muziek wilt hebben, flink minder wilt neerleggen voor een service als iTunes Match, je het toch gebruikt in combinatie met iOS-apparaten, er ontzettend veel méér muziek is dan het aanbod op Spotify, je gebruik maakt van het kopen/huren van films, series, boeken, et cetera.
Omdat je de muziek niet in je bezit hebt, muziek niet constant aanwezig is en voor mij heel veel muziek afwezig is in de iTunes Store. Daarnaast vind ik de kwaliteit soms belabberd. Muziek streamen is geen optie voor mij, in verband met datalimieten. Dus offline vind ik (persoonlijk) geen argument. Daarvoor kan ik gewoon syncen. Als je wilt streamen kun je net zo goed een album van YouTube afhalen tegenwoordig, daar staan ze ook integraal op.CrimpyRex schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 11:12:
[...]
Ok, wat is het verschil in de muziek tussen iTunes en Spotify precies? Het feit dat er meer muziek te krijgen is, is duidelijk. Maar als je een beetje diversiteit wilt in muziek, zoals ik, is het niet echt te doen al die albums aan te schaffen. Dan ben je met Spotify veel goedkoper uit. Spotify is ook af te spelen om mobiele apparaten, zelfs offline.
Verwijderd
Dat is gewoonweg niet waar. De kwaliteit van spotify (betaald) is uitmuntend.me_mrtn schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 11:26:
Daarnaast vind ik de kwaliteit soms belabberd.
Ik heb al tijden een spotify abonnement, luister het op tablets in huis, op de telefoon in de auto, op mijn werkplek en thuis op de pc's en laptops en zou nooit, maar dan ook nooit meer zonder willen.
Heel heel sporadisch koop ik nog een cd, verder nooit meer.
Ik denk dat je mening erg gekleurd is door een datalimiet dat je hebt. Maar voor inhoudelijke waarheden kan de vraagsteller terecht op het spotify topic hier, dan lees je hoe het echt zit.
Nee hoor, heb het ook gebruikt, was soms bedroevend slecht. Ook al pretenderen ze dat het in 320kbps is. Maar voor die discussie ben ik inderdaad gekleurd en ik vind het geen optie. Ook Deezer gebruikt overigens en dat vond ik ook niets. Toen ik Spotify had, had ik nog onbeperkt internet trouwens.Verwijderd schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 11:43:
[...]
Dat is gewoonweg niet waar. De kwaliteit van spotify (betaald) is uitmuntend.
Ik heb al tijden een spotify abonnement, luister het op tablets in huis, op de telefoon in de auto, op mijn werkplek en thuis op de pc's en laptops en zou nooit, maar dan ook nooit meer zonder willen.
Heel heel sporadisch koop ik nog een cd, verder nooit meer.
Ik denk dat je mening erg gekleurd is door een datalimiet dat je hebt. Maar voor inhoudelijke waarheden kan de vraagsteller terecht op het spotify topic hier, dan lees je hoe het echt zit.
Same here. Vooral wat betreft de algemene lijst.Y.Y.Eagle schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 11:58:
Moet nog steeds wennen aan iTunes 11. Sommige momenten wil ik de oude terug.
Voor mij ook... ik heb net iTunes 11 verweiderd en 10 weer geinstalleerdTHE_BASE schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 12:40:
[...]
Same here. Vooral wat betreft de algemene lijst.
Geen idee of dit aan itunes of aan mijn atv ligt (en dus niet of ik in het goede forum post). zijn er misschien nog meer mensen die ditzelfde probleem hebben?
Ja , zie enkele Posts hierbovenmastachilla schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 20:23:
Sinds dat ik itunes 11 heb geinstalleerd valt mijn mac mini in slaap tijdens het afspelen van video op mijn apple tv 3 die ook net geüpdate is naar 5.1.1.
Geen idee of dit aan itunes of aan mijn atv ligt (en dus niet of ik in het goede forum post). zijn er misschien nog meer mensen die ditzelfde probleem hebben?
Was dat veel werk? Las ergens dat je handmatig van alles moet verwijderen en omzetten etc...Kev7381 schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 13:28:
[...]
Voor mij ook... ik heb net iTunes 11 verweiderd en 10 weer geinstalleerd
Of heb je Time Machine gebruikt?
[ Voor 5% gewijzigd door kaassouffle op 04-12-2012 22:48 ]
Problemen en specifieke vragen moeten in een nieuw topic!
Let op of je vraag niet beter past in het iTunes Match topic.