Maak een gesharede map met daarin de inhoud van je iTunes map. Zet de rechten van deze map op lezen/schrijven voor jou en je vriendin. Start je iTunes nu op met control/appeltje ingedrukt en kies de library die je net hebt gemaakt. Start de itunes op het account van je vriendin ook met deze library op.Tristal schreef op donderdag 04 november 2010 @ 22:17:
hallo,
mijn vriendin wil graag ook naar mijn muziek luisteren van mijn itunes bibliotheek maar dan wel op haar eigen account van mijn macbook pro. Maar ik krijg het maar niet voor elkaar om mijn biblio in haar itunes te zetten van haar account. Weet iemand hoe ik mijn muziek daar krijg, met alle afbeeldingen en ratings intact?
We zitten dus op dezelfde MBP, verschillende accounts. Graag suggesties.
Grtn Tristal
Voordelen:
- je hebt alle muziek maar 1x op je computer
- playlists/playcounts/etc worden allemaal geshared
Nadelen:
- je kan niet met twee itunes tegelijk aan een library hangen, fast user switching werkt dus alleen als je maar 1 itunes tegelijk open hebt
In de suggestie van Donstil kan je vriendin geen muziek toevoegen aan jouw library (tenzij je de rechten goed zet, en dan ben je weer bij mijn oplossing). Met de oplossing van Good Fella heb je alle muziek dubbel en wordt er ook niet wederzijds geplaycount en bijgewerkt.
[ Voor 13% gewijzigd door remmelt op 05-11-2010 22:00 ]