Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• remmelt
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 05-06-2015
quote:
Tristal schreef op donderdag 04 november 2010 @ 22:17:
hallo,

mijn vriendin wil graag ook naar mijn muziek luisteren van mijn itunes bibliotheek maar dan wel op haar eigen account van mijn macbook pro. Maar ik krijg het maar niet voor elkaar om mijn biblio in haar itunes te zetten van haar account. Weet iemand hoe ik mijn muziek daar krijg, met alle afbeeldingen en ratings intact?
We zitten dus op dezelfde MBP, verschillende accounts. Graag suggesties.

Grtn Tristal
Maak een gesharede map met daarin de inhoud van je iTunes map. Zet de rechten van deze map op lezen/schrijven voor jou en je vriendin. Start je iTunes nu op met control/appeltje ingedrukt en kies de library die je net hebt gemaakt. Start de itunes op het account van je vriendin ook met deze library op.
Voordelen:
- je hebt alle muziek maar 1x op je computer
- playlists/playcounts/etc worden allemaal geshared
Nadelen:
- je kan niet met twee itunes tegelijk aan een library hangen, fast user switching werkt dus alleen als je maar 1 itunes tegelijk open hebt

In de suggestie van Donstil kan je vriendin geen muziek toevoegen aan jouw library (tenzij je de rechten goed zet, en dan ben je weer bij mijn oplossing). Met de oplossing van Good Fella heb je alle muziek dubbel en wordt er ook niet wederzijds geplaycount en bijgewerkt.

remmelt wijzigde deze reactie 05-11-2010 22:00 (13%)

• smeerbartje
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 16-07 17:01
quote:
funk-e schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 21:36:
Als ik in iTunes (mac) een nummer luister voegt hij deze automatisch toe aan mijn library. In de windows versie van iTunes kun je dat uitzetten, maar ik kan de optie niet vinden in iTunes voor de mac.

Kan ik dit wel uitzetten?
Ben ik ook benieuwd naar; nu gebruik ik Voxplayer om gedownload materiaal te 'reviewen' voordat ik het in iTunes opneem. Het liefst preview ik met iTunes zelf en geef ik expliciet aan dat het opgenomen moet worden in de library.

• TiberiusJD
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 23-12-2017
Hallo

Sinds enkele weken is m'n HDD stuk en heb ik hem vervangen door een nieuwe (en ook een nieuwe PC ;w )
dankzij het handige programmaatje SharePod heb ik al mijn muziek van mijn IPOD classic 80GB
kunnen overzetten op mijn nieuwe PC. Maar nu komt het probleem

al mij muziek bestanden staan mooi in mijn bibliotheek, maar er is geen enkele afspeellijst overgezet, en dat is nu mijn probleem.

Al mijn muziek (30 GB dus ik ga dat niet handmatig overzetten) stond mooi gerangschikt in verschillende afspeelijsten. (Ik heb er vele uren in gestoken) |:(

Is het mogelijk om de afspeellijsten van mijn IPOD naar Itunes op mijn PC te zetten? :?

greetz

• dcl!
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 16-07 19:26
quote:
smeerbartje schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 10:54:
[...]

Ben ik ook benieuwd naar; nu gebruik ik Voxplayer om gedownload materiaal te 'reviewen' voordat ik het in iTunes opneem. Het liefst preview ik met iTunes zelf en geef ik expliciet aan dat het opgenomen moet worden in de library.
Ik zou ook wel willen weten waar je dat in de windows versie kan uitzetten dan?

• appel22
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 29-12-2017

appel22

WouterHietbrink.com

Goedenavond,

Ik heb al een dikke maand mijn iPhone 4, nu had ik tot voor kort alles netjes gesynct met mijn computer apps muziek alles. Nu heb ik een nieuwe laptop, itunes eropgezet en nu wil ik alles weer syncen. Wanneer ik nu mijn iPhone aan mijn laptop koppel synct ie maar een paar sec en dan is het klaar! Hij ziet niet welke apps ik allemaal eerder geinstalleerd heb. Welke muziek er op staat.

Ik heb de itunes map van de oude pc naar mijn nieuwe laptop gekopieerd en in voorkeuren die map ook geselecteerd maar het wordt niet gevonden (ook niet naar itunes restart).

Probleem is wanneer ik de op de laptop gedownloade app naar de iPhone wil zetten alles wordt verwijderd van mijn telefoon en alleen die nieuwe app erop komt en dit is zowiezo niet de bedoeling!!

Lijkt me dat hier een makkelijke oplossing voor is maar die ken ik niet :).

Alvast bedankt.!

Inventaris | WhatPulse

• alexhooven
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 17-07 14:56
aankopen overzetten? je laptop machtigen? dit allemaal gedaan al?

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2.

• appel22
  • Laatst online: 29-12-2017

appel22

WouterHietbrink.com

quote:
alexhooven schreef op maandag 08 november 2010 @ 00:01:
aankopen overzetten? je laptop machtigen? dit allemaal gedaan al?
Thnx, aankopen overzetten die zocht ik :) machtigen had ik al wel gedaan maar dat was nog niet genoeg!

Inventaris | WhatPulse

• f.h
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 15-07 21:02
Ik heb een vraagje mbt het samenvoegen van 2 cd's in 1 album maar met verschillende album artiesten in iTunes 10.0.1 (Mac OS X 10.6). Ik zal het met een aantal plaatjes uitleggen wat ik bedoel.

Als voorbeeld gebruik ik de cd This Is Everybody! On Tour, een dubbel cd gemixed door Lee Burride (CD1) en Sander Kleinenberg (CD2). In iTunes ziet dit er als volgt uit:

Bij de losse tracks van de cd's ziet het er als volgt uit:

Verder staat in het tabblad opties het volgende aan:

Echter iTunes wil deze cd niet samenvoegen in 1 album. Dit komt (denk ik) door de 2 verschillende album artiesten. Ik heb in het tabblad sorteren al de albumtitel ingevuld bij albumsortering en 'Lee Burridge & Sander Kleinenberg' bij albumartiest-sortering. Dan voegt iTunes ze wel samen, maar echter als 'onbekend album' zonder albumart, dus dat schiet ook niet echt op. Op dit moment staat er dus bij het sorterings tabblad niets ingevuld.

Heeft iemand suggesties?

• funk-e
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 20:25
quote:
@ je laatste screenshot:
Je moet het vinkje voor verzameling ja wel aanvinken volgens mij

funk-e wijzigde deze reactie 08-11-2010 16:23 (76%)

...less is more

• f.h
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 15-07 21:02
quote:
funk-e schreef op maandag 08 november 2010 @ 16:23:
[...]

@ je laatste screenshot:
Je moet het vinkje voor verzameling ja wel aanvinken volgens mij
Nee dat is het niet, het staat namelijk al ingesteld op ja. Pas als ik het op nee zou zetten gaat dat vinkje weer aan omdat ik het aangepast heb.

• Dreamvoid
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 22:20
quote:
f.h schreef op maandag 08 november 2010 @ 16:09:
Ik heb een vraagje mbt het samenvoegen van 2 cd's in 1 album maar met verschillende album artiesten in iTunes 10.0.1 (Mac OS X 10.6). Ik zal het met een aantal plaatjes uitleggen wat ik bedoel.

Echter iTunes wil deze cd niet samenvoegen in 1 album. Dit komt (denk ik) door de 2 verschillende album artiesten. Ik heb in het tabblad sorteren al de albumtitel ingevuld bij albumsortering en 'Lee Burridge & Sander Kleinenberg' bij albumartiest-sortering. Dan voegt iTunes ze wel samen, maar echter als 'onbekend album' zonder albumart, dus dat schiet ook niet echt op. Op dit moment staat er dus bij het sorterings tabblad niets ingevuld.
Ja, daar ben ik ook al tegenaan gelopen. Dit is een bug die bij iTunes 10 opgedoken is: de albumnaam verandert spontaan in "Onbekend Album" (of "Unknown Album" bij een Engelse OS X) als je een aantal tags tegelijk verandert. Paar keer de album naam veranderen en op een gegeven moment bewaart-ie 'm wel goed.

Dreamvoid wijzigde deze reactie 12-11-2010 23:10 (23%)

specs

• kaassouffle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 17-07 13:00

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

'Onbekend album', ja dat is een rare bug. Ik zet achter de albumnaam dan een '1' en klik ok. Daarna haal ik dan de 1 weer weg. Rare omweg maar werkt wel.

• Dupje
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 17-07 10:43
Aan de mensen die Last.fm gebruiken in combinatie met iTunes: niet upgraden! Last.fm is niet compatibel met 10.1. Ik probeer nu te downgraden, als dat maar goed komt. :p

Elektro bliepjes enzo - Forza Scuderia Ferrari

• Osxy
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 21:06

Osxy

Holy crap on a cracker

quote:
Dupje schreef op zondag 14 november 2010 @ 18:04:
Aan de mensen die Last.fm gebruiken in combinatie met iTunes: niet upgraden! Last.fm is niet compatibel met 10.1. Ik probeer nu te downgraden, als dat maar goed komt. :p
Hier werkt hij gewoon hoor?

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

• Dupje
quote:
Osxy schreef op zondag 14 november 2010 @ 21:30:
[...]

Hier werkt hij gewoon hoor?
Hier niet en ben niet de enige die er last van heeft.

Zie ook:

Dupje in 'meuk: Apple iTunes 10.1'

• remmelt
Pfff, de laatste update van last.fm scrobbelde onder 10.01 anders ook al geen ipods meer, dus zo goed pakken ze het daar ook niet aan.

remmelt wijzigde deze reactie 15-11-2010 10:15 (4%)

quote:
smeerbartje schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 10:54:
[...]

Previewen met 'spatie' (aka quicklook)

"People say nothing is impossible, yet I do nothing every day." - Pooh

• smeerbartje
quote:
ZpAz schreef op maandag 15 november 2010 @ 10:56:
[...]

Previewen met 'spatie' (aka quicklook)
Kun je iets meer info geven? Ik selecteer een mp3tje en dan?

• Good Fella
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 27-05 13:28
Druk je op spatie. Of je klikt op het playknopje in de icon (10.6+).

• Koeckie
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 21:32
Hmm, Apple gaat iTunes alweer updaten? Er staat weer een mooie nieuwsgierig makende banner op http://www.apple.com . Iemand enig idee? :)

• Dupje
quote:
Koeckie schreef op maandag 15 november 2010 @ 16:27:
Hmm, Apple gaat iTunes alweer updaten? Er staat weer een mooie nieuwsgierig makende banner op http://www.apple.com . Iemand enig idee? :)
Nieuwe iOS?

• GuidoH
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 06:24
quote:
Dat zou veel te simpel zijn gok ik, en dat is niet echt iTunes-nieuws? :9

iMac 5K late 2015 / 4GHz i7 / 32GB DDR3 / 512GB SSD / M395X – Fujifilm X-T2 / XF18-55mmF2.8-4

• Krisp
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online

Krisp

Moderator General Chat

like.no.other

(een aankondiging voor) clouddiensten zoals Spotify. Zou mij prima uitkomen. Spotify is erg fijn, maar het integreert toch niet zoals iTunes.

Wel interessant dat ze iets over de hele wereld in een keer willen uitrollen, getuige de vier klokken in drie continenten. Apple start normaal in een land en rolt later de rest pas uit.

Krisp wijzigde deze reactie 15-11-2010 16:43 (40%)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Tweakers Elect Product Owner

• Good Fella
Unified iTunes Store? Films ed gewoon over de hele wereld :D

• MB23
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 10-07 14:46
quote:
Good Fella schreef op maandag 15 november 2010 @ 17:12:
Unified iTunes Store? Films ed gewoon over de hele wereld :D
Dat zou in de vs niet echt nieuws/toegevoegde waarde hebben... die hebben namelijk alles al... deze aankondiging is zoals het lijkt voor iedereen. Afgaande op de 4 klokken op de apple.com site.

MB23 wijzigde deze reactie 15-11-2010 17:15 (15%)

• Good Fella
quote:
MB23 schreef op maandag 15 november 2010 @ 17:13:
[...]

Dat zou in de vs niet echt nieuws/toegevoegde waarde hebben... die hebben namelijk alles al... deze aankondiging is zoals het lijkt voor iedereen. Afgaande op de 4 klokken op de apple.com site.
Dat is ook weer waar ja. Is ook haast onmogelijk ivm rechten ed.

• Muthas
  • Registratie: december 2005
  • Niet online
Kan gewoon niet anders dan dat het iets met clouddiensten te maken heeft. Gezien de overnames, het datacenter en de aankondiging. Ben benieuwd :)

• Krisp
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online

Krisp

Moderator General Chat

like.no.other

Helaas, het worden de Beatles:

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Tweakers Elect Product Owner

• LorenzoG
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 20:02
Ik hoop het toch niet, dat zou ook niet spectaculair genoeg zijn om zo groots uit te pakken op de site's.

• Ricardo3523
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 07-11-2011
Heeft iemand een link wat clouddiensten inhouden of kan dat in een zin uitleggen? Krijg verschillende antwoorden via google.
''Cloud computing is het verdelen van software tussen meerdere servers.'' ?
Kan iniedergeval niets vinden wat betrekking zou hebben op Apple.

Ricardo3523 wijzigde deze reactie 15-11-2010 19:01 (37%)

• troyk
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 23-05 16:32

troyk

attrib -r troyk.nfo

Zo goed en intuÔtief als ik de iPhone 4 met zijn iOs 4.1 vind, zo ongelooflijk bagger en onoverzichtelijk vind ik iTunes en werkelijk alles wat er mee te maken heeft. Dan zwijg ik nog over zaken als Click and buy.

Ik werk nu al 20 jaar met computers, variŽrend van DOS tot OpenBSD van Linux naar Windows serveromgevingen en naar embedded systemen. In al die jaren heb ik nog nooi zoiets als iTunes gezien. Ik heb er werkelijk een uur over gedaan om een aantal mp3's gesynched te krijgen.

Nou ben ik onwaarschijnlijk een enorme debiel en geen doorsnee computergebruiker maar dit baart me toch wel zorgen. ‹berhaupt software moeten gebruiken om een stuk data van de ene schijf naar een andere verwisselbare schijf te verplaatsen / kopiŽren..... really?

Pff...verschrikkelijk.

*excuseer voor deze uitbarsting*

It's not who you are , it's who you know.

• rvd50
  • Laatst online: 15-07 11:19

rvd50

...................

Hmm morgen een mysterieuze aankondiging van iTunes. Wat zal het zijn? ;)

www.apple.com/nl

R.D50

• Exirion
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 00:41

Exirion

Gadgetfetisjist

quote:
troyk schreef op maandag 15 november 2010 @ 19:09:
Zo goed en intuÔtief als ik de iPhone 4 met zijn iOs 4.1 vind, zo ongelooflijk bagger en onoverzichtelijk vind ik iTunes en werkelijk alles wat er mee te maken heeft. Dan zwijg ik nog over zaken als Click and buy.

Ik werk nu al 20 jaar met computers, variŽrend van DOS tot OpenBSD van Linux naar Windows serveromgevingen en naar embedded systemen. In al die jaren heb ik nog nooi zoiets als iTunes gezien. Ik heb er werkelijk een uur over gedaan om een aantal mp3's gesynched te krijgen.

Nou ben ik onwaarschijnlijk een enorme debiel en geen doorsnee computergebruiker maar dit baart me toch wel zorgen. ‹berhaupt software moeten gebruiken om een stuk data van de ene schijf naar een andere verwisselbare schijf te verplaatsen / kopiŽren..... really?

Pff...verschrikkelijk.

Maak bij mij 25 jaar van die 20 jaar en verder zou ik hetzelfde gepost kunnen hebben :P

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• maartend
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 19:23
IoS 4.2 morgen?
Gaat tenslotte via Itunes.

• wardjj
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 22:32
Hmm, ik gok op iets anders omdat er gezegd wordt "Tomorrow is just another day. That you'll never forget.". Vind de release van iOS 4.2 nou niet echt een dag welke ik niet zal vergeten!

• maartend
quote:
wardjj schreef op maandag 15 november 2010 @ 21:24:
Hmm, ik gok op iets anders omdat er gezegd wordt "Tomorrow is just another day. That you'll never forget.". Vind de release van iOS 4.2 nou niet echt een dag welke ik niet zal vergeten!
Vind jij, vind ik, maar we weten allebei dat Apple iets anders tegen zaken aankijkt die zei belangrijk vinden.
iOS 4.2 wordt misschien 'samen' met iets anders gereleased, maar echt niet alleen. Dat is echt niet waar 'That you'll never forget' op slaat.

"People say nothing is impossible, yet I do nothing every day." - Pooh

• sebastius
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 17-07 11:56

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

quote:

Pff...verschrikkelijk.

Ik deel je mening niet helemaal. Ik snap iTunes prima en het werkt voor mij perfect (op de Mac). Maar ik vind het wel vrij sloom werken als ie eenmaal bezig is met bv syncen.

Lezen over reparaties en andere elektronicaknutsels? Lees mijn tweakblog
We do what we must because we can.
For the good of all of us, except the ones who are dead.

• J4XD4X
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 16-07 18:15
quote:

Pff...verschrikkelijk.

Ik hoor dit soort meningen steeds vaker om mij heen en ik verbaas me er telkens weer over. Ben ik dan zo'n voorbeeld iTunes-gebruiker? Het loopt bij mij juist heerlijk, zeker de synchronisatie met iPhone, iPad en soms een iPod nog. Daarmee heb ik ook nog nooit problemen gehad.

Data van ene schijf naar andere schijf verplaatsen kan ook gewoon met Finder. Ik snap de link naar iTunes dan ook niet helemaal. Je moet iTunes dan ook niet gebruiken om je MP3's over te zetten als je iTunes hier niet voor wilt gebruiken. Jouw collectie MP3's kan namelijk ook gewoon in een mapje op een HDD staan.

Daarnaast denk ik dat er een enorm verschil zit tussen iTunes onder Windows, of onder Mac OS. Voor mijn switch naar Mac OS wilde ik ook nooit aan iTunes, maar sinds ik Windows zo min mogelijk gebruik is het een heerlijke aanvulling op het besturingssysteem. :)

Beginnend League of Legends speler, YouTube kanaal

• Canaria
  • Registratie: oktober 2001
  • Nu online

Canaria

4313-3581-4704

quote:
sebastius schreef op maandag 15 november 2010 @ 21:53:
[...]
Ik deel je mening niet helemaal. Ik snap iTunes prima en het werkt voor mij perfect (op de Mac). Maar ik vind het wel vrij sloom werken als ie eenmaal bezig is met bv syncen.
Ik deel dan weer jouw mening. Mijn library staat in ťťn folder, overzichtelijk onderverdeeld in folders per artiest. Muziek exporteren naar externe disks gaat gewoon via Finder.
Verder heb ik in de loop der jaren probleemloos een hele kudde iPods en drie iPhones gesynchroniseerd. M'n library is 30 GB groot, helemaal getagd.
Het beste vind ik de smart playlist en de meta-info zoals skip- en play count, helemaal onmisbaar en ik zou niet meer zonder willen.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Neron
  • Laatst online: 08-03 08:41
quote:
Canaria schreef op maandag 15 november 2010 @ 22:30:
[...]

Ik deel dan weer jouw mening. Mijn library staat in ťťn folder, overzichtelijk onderverdeeld in folders per artiest. Muziek exporteren naar externe disks gaat gewoon via Finder.
Verder heb ik in de loop der jaren probleemloos een hele kudde iPods en drie iPhones gesynchroniseerd. M'n library is 30 GB groot, helemaal getagd.
Het beste vind ik de smart playlist en de meta-info zoals skip- en play count, helemaal onmisbaar en ik zou niet meer zonder willen.
Ik deel deze mening, maar dan met een library van ruim 300GB. Veel muziek die ik niet iedere dag aanzet natuurlijk, maar de shuffle verveelt nooit.

Daarbij, vind ik zappen toch altijd vlot reageren... Alleen als die opstart of na een tijdje spelen zonder gezap van mij duurt het even. Dat geduld neem ik dan maar met zoveel muziek...

• troyk
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 23-05 16:32

troyk

attrib -r troyk.nfo

quote:
cnjcbs schreef op maandag 15 november 2010 @ 22:00:
[...]

Ik hoor dit soort meningen steeds vaker om mij heen en ik verbaas me er telkens weer over. Ben ik dan zo'n voorbeeld iTunes-gebruiker? Het loopt bij mij juist heerlijk, zeker de synchronisatie met iPhone, iPad en soms een iPod nog. Daarmee heb ik ook nog nooit problemen gehad.

Data van ene schijf naar andere schijf verplaatsen kan ook gewoon met Finder. Ik snap de link naar iTunes dan ook niet helemaal. Je moet iTunes dan ook niet gebruiken om je MP3's over te zetten als je iTunes hier niet voor wilt gebruiken. Jouw collectie MP3's kan namelijk ook gewoon in een mapje op een HDD staan.

Daarnaast denk ik dat er een enorm verschil zit tussen iTunes onder Windows, of onder Mac OS. Voor mijn switch naar Mac OS wilde ik ook nooit aan iTunes, maar sinds ik Windows zo min mogelijk gebruik is het een heerlijke aanvulling op het besturingssysteem. :)
Mp3 / Video is ook data. In feite doe je niets anders dan een stukje data verplaatsen van je hardeschijf naar een verwisselbare schijf. En natuurlijk kan ik via finder of verkenner data oversluizen naar een schijfletter met daar aan een partitie gekoppeld maar daat gaat het niet om. Het gaat er om dat ik per see een programma van Apple moet gebruiken om een mp3'tje te kunnen afspelen op mijn iDevice. De vraag kan ik ook anders stellen: Geef me eens een gratis alternatief voor iTunes (windows/osx)?

Het opstarten van iTunes is ook een bizar verhaal, dit duurt bij mijn moderne notebook met een library van maximaal 20 Gb zo ongeveer 24 seconden. Waarom moet dit zo lang duren? Ik verdenk iTunes er van dat dat te maken heeft met de Store (updates) en/of internetqueries die er alvorens het programma gestart is eerst moeten worden geladen.

Kijk, i'm preaching to the choir here maar ik probeer eigenlijk aan te geven dat ik het een flutprogramma vind en dat zal niet bij iedereen in de smaak vallen en dat begrijp ik. Misschien moet ik 't meer tijd geven.

It's not who you are , it's who you know.

• remmelt
Er is nogal een verschil tussen iTunes onder Windows en onder OSX. Onder Windows vond ik het een crime, veel te veel gedoe voor veel te weinig gemak. Muziek zette ik wel met een pythonscriptje op m'n Shuffle. Eigen indeling van mp3s, gewoon met mapjes in de verkenner. iTunes was langzaam en lelijk en er zaten stomme ontwerpfouten in (Zoek op een woord, dan worden er bijvoorbeeld drie liedjes weergegeven, druk dan ctrl-a om alles te selecteren, de drie liedjes worden geselecteerd. Druk dan delete en tada! Je hele library zit in de prullenbak. Je had toch ctrl-a geduwd?) Toegegeven, dat is al een hele poos en veel versies geleden, maar het lijkt erop alsof Windows niet de hoofdprioriteit is van Apple. Altijd Winamp gebruikt, later ook Foobar.

Nu met MBP en iPhone en Nano onder OSX en dan is er eigenlijk geen concurrentie. Er zijn wel wat losse spelers (Cog, bv) maar het voegt weinig toe. iTunes start snel (daar heeft m'n SSD ook mee te maken) en kan grote bibliotheken aan, heeft bij mij nog nooit een corrupte bibliotheek opgeleverd, etc.

Er zijn alsnog veel dingen die beter zouden kunnen aan iTunes, zoals meer de nadruk leggen op albums in plaats van losse liedjes, concurrentiepositie ten aanzien van het bedienen van iDevices loslaten, toeleggen op ťťn taak (media spelen) en die goed doen, in plaats van een social network, shop, etc willen zijn.

• Ricardo3523
Ik heb vandaag de nieuwste versie van iTunes geupgraded (10.1) en nu kan iTunes mijn iPhone ineens niet meer vinden. Heeft iemand toevallig of er een optie is hiervoor of wat er aan de hand is?

• J4XD4X
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 16-07 18:15
quote:
troyk schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 10:00:
Het opstarten van iTunes is ook een bizar verhaal, dit duurt bij mijn moderne notebook met een library van maximaal 20 Gb zo ongeveer 24 seconden. Waarom moet dit zo lang duren? Ik verdenk iTunes er van dat dat te maken heeft met de Store (updates) en/of internetqueries die er alvorens het programma gestart is eerst moeten worden geladen.
Dan vrees ik dat er toch iets anders aan de hand is. Ik heb een library van meer dan 50GB en iTunes heeft toch echt beduidend minder dan 24 seconden nodig om op te starten. Ik neem even aan dat het om de Windows versie gaat van iTunes hier? Laat je iTunes de bestanden beheren of staan die in 'gewone' mappen?

Geen idee wat dit voor concrete verschillen zal betekenen overigens, maar wellicht dat er andere oplossingen zijn voor hoe je het nu gebruikt. Of een Mac kopen natuurlijk. ;)
quote:
Kijk, i'm preaching to the choir here maar ik probeer eigenlijk aan te geven dat ik het een flutprogramma vind en dat zal niet bij iedereen in de smaak vallen en dat begrijp ik. Misschien moet ik 't meer tijd geven.
Nogmaals, het verschil tussen de Windows en Mac OS versie van iTunes is echt het verschil tussen dag en nacht. Onder Windows wilde ik er ook nooit aan, liep het ook over van de problemen en trage soep. Dit verschil maakt het natuurlijk niet goed dat er zoveel problemen met de Windows versie zijn...

Beginnend League of Legends speler, YouTube kanaal

• Canaria
  • Nu online

Canaria

4313-3581-4704

quote:
cnjcbs schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 13:18:
[...]
Nogmaals, het verschil tussen de Windows en Mac OS versie van iTunes is echt het verschil tussen dag en nacht. Onder Windows wilde ik er ook nooit aan, liep het ook over van de problemen en trage soep. Dit verschil maakt het natuurlijk niet goed dat er zoveel problemen met de Windows versie zijn...
Ik snap dat echt niet :/
Microsoft gaat echt veel sympathieker met Mac OS X-gebruikers om dan Apple met Windows-gebruikers. Aan met name Office wordt enorm veel aandacht besteed door een apart Mac-team. iTunes voor Windows daarentegen komt over als een slechte port waar zo weinig mogelijk tijd in is gestoken.

• Dupje
quote:
Canaria schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 13:26:
[...]

Ik snap dat echt niet :/
Microsoft gaat echt veel sympathieker met Mac OS X-gebruikers om dan Apple met Windows-gebruikers. Aan met name Office wordt enorm veel aandacht besteed door een apart Mac-team. iTunes voor Windows daarentegen komt over als een slechte port waar zo weinig mogelijk tijd in is gestoken.
Er is dan ook een klein prijsverschil tussen Office en iTunes ;).

• GuidoH
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 06:24
Nog 5 minuten... :9

"The Beatles. Now on iTunes."

Is dat nou het grote nieuws? :9

GuidoH wijzigde deze reactie 16-11-2010 16:02 (66%)

iMac 5K late 2015 / 4GHz i7 / 32GB DDR3 / 512GB SSD / M395X – Fujifilm X-T2 / XF18-55mmF2.8-4

• Gamebuster
  • Laatst online: 19:56
YaY the beatles!!!!! -NOT.

mij een beetje voor de gek houden; "you will never forget"... nee -inderdaad :P

Appel appel appel

• Necros
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 15-04 18:52
quote:
GuidoH schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 15:55:
Nog 5 minuten... :9

"The Beatles. Now on iTunes."

Is dat nou het grote nieuws? :9
Wat een anti-climax.

Beter zorgen ze ff snel dat iOS 4.2 voor de Ipad snel beschikbaar komt.

Begin me steeds meer te irriteren aan iTunes (windows 7). Het start op als een raket, binnen 3 seconden is alles geladen. Mede dankzij mijn i7860 en SSD.

Mijn SSD zit inmiddels vol, omdat alle apps die ik via mijn iPad download over worden gezet naar de C schijf. Dat is dus mijn SSD waar ook Windows en een paar games op staan geinstalleerd. Het probleem is nu dat die schijf van (ong. 75 gb) nu vol zit. En schijnbaar is het onmogelijk om iTunes op een andere schijf te installeren. Nu was alle media ook al in een reservekopie van mijn Ipad op de SSD (C schijf) geback-upped, gelukkig kon ik de media daar verwijderen. Maar nu blijf ik weer meldingen krijgen dat de media niet gevonden kan worden. Terwijl de orginele bestanden nooit zijn verplaatst :(

Echt frustrerend dat hele Itunes gebeuren....

• Good Fella
Je kunt gewoon je Library op een andere schijf zetten hoor. No problemo.

• MrOizo2005
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 00:33
quote:
Maak een Symbolic link van de cache / storage dir van iTunes
http://www.windows7home.n...mbolic-link-in-windows-7/

MrOizo2005 wijzigde deze reactie 16-11-2010 16:16 (21%)

Also known as Oizopower | When Life Gives You Questions, Google has Answers

• Necros
quote:
Good Fella schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 16:12:
Je kunt gewoon je Library op een andere schijf zetten hoor. No problemo.
Zo heb ik het ook. Maar blijkbaar zijn mijn Ipad media bestanden (muziek en apps) allemaal geback-upped op de C schijf. Ik denk dat iTunes nu de link naar die bestanden heeft gelegd i.p.v. de orginele bestanden op de andere schijf.
Hierdoor kan ik vanuit iTunes niet alles meer afspelen en krijg ik telkens na het synchroniseren de melding: 100+ mediabestanden konden niet worden gevonden.

Door die back-up / reservekopie van m'n iPad neemt iTunes toch nog iets van 5 gb in beslag op die kleine SSD schijf.

@MrOizo2005
Ik was daar nog niet bekend mee, lijkt me een goede oplossing.
Als ik het goed begrijp is een symbolic link een soort van snelkoppeling.

Dus ik zou de map waar nu de backup/reservekopie gemaakt wordt moeten linken naar een plek op een andere schijf?

Necros wijzigde deze reactie 16-11-2010 16:24 (16%)

• Timo002
  • Niet online
Sinds kort eigenaar van een iPhone 4. Uiteraard iTunes geinstalleerd om te synchroniseren. Maar er zijn twee dingen waar ik niet uit kom!

1. Eigen gemaakte foto's en video's synchroniseren.
Hoe stel ik het in, waar blijven mijn foto's! Ik neem aan dat ik zelf een map kan aangeven waar naartoe gesynchroniseerd moet worden?

2. Bluetooth.
Hoe kan ik synchroniseren via bluetooth? Oke, voel de bui al hangen... kan niet! WAAROM!!! Ik was met mijn Nokia gewent dat ik alleen maar Ovi op hoefde te starten en alles automatisch gesynchroniseerd werd. Zolang mijn telefoon maar binnen het bluetooth bereik lag! Kan me niet voorstellen dat dit met iTunes en de iPhone niet kan. Anders is dat echt een mega fail op alle andere tekortkomingen waar ik al tegenaan gelopen ben...

• Good Fella
quote:
Necros schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 16:18:
[...]

Zo heb ik het ook. Maar blijkbaar zijn mijn Ipad media bestanden (muziek en apps) allemaal geback-upped op de C schijf. Ik denk dat iTunes nu de link naar die bestanden heeft gelegd i.p.v. de orginele bestanden op de andere schijf.
Hierdoor kan ik vanuit iTunes niet alles meer afspelen en krijg ik telkens na het synchroniseren de melding: 100+ mediabestanden konden niet worden gevonden.

Door die back-up / reservekopie van m'n iPad neemt iTunes toch nog iets van 5 gb in beslag op die kleine SSD schijf.
Kun je niet je backups weggooien en een nieuwe maken?

• Necros
quote:
Good Fella schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 16:23:
[...]

Kun je niet je backups weggooien en een nieuwe maken?
Kan met muziek wel, Maar de apps (ruim 3 gb) worden telkens vanaf mijn iPad naar mijn PC gesynchroniseerd en andersom. De map onder users/mijn muziek/ blijft toch telkens zo'n 4 a 5 gb groot. Die apps wil ik sowieso ergens gebackupped hebben, maar niet op de SSD schijf waar iTunes geinstalleerd staat :P

Het liefst zou ik gewoon iTunes in zijn geheel verwijderen van de SSD schijf en alles op een andere schijf willen installeren. Heb een tijdje terug op internet naar de mogelijkheden gezocht, maar het schijnt vrij lastig te zijn om iTunes op een andere schijf dan je OS-schijf te installeren.

Necros wijzigde deze reactie 16-11-2010 16:30 (7%)

• Dreamvoid
quote:
Timo002 schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 16:19:
Sinds kort eigenaar van een iPhone 4. Uiteraard iTunes geinstalleerd om te synchroniseren. Maar er zijn twee dingen waar ik niet uit kom!

1. Eigen gemaakte foto's en video's synchroniseren.
Hoe stel ik het in, waar blijven mijn foto's! Ik neem aan dat ik zelf een map kan aangeven waar naartoe gesynchroniseerd moet worden?
in iTunes, tabje foto's
quote:
2. Bluetooth.
Hoe kan ik synchroniseren via bluetooth?
Contactgegevens en agenda syncen gaat via internet/cloud (MobileMe, Google contacts, Exchange, etc). Video, muziek en foto's over 't kabeltje/dock.

Dreamvoid wijzigde deze reactie 16-11-2010 19:03 (5%)

specs

• Dreamvoid
quote:
Necros schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 16:29:
[...] Het liefst zou ik gewoon iTunes in zijn geheel verwijderen van de SSD schijf en alles op een andere schijf willen installeren. Heb een tijdje terug op internet naar de mogelijkheden gezocht, maar het schijnt vrij lastig te zijn om iTunes op een andere schijf dan je OS-schijf te installeren.
Lastig? Ik heb al jaren de iTunes Music library op een andere schijf staan. Supersimpel, gewoon Option ingedrukt houden bij t starten van iTunes en een andere library aanwijzen.

specs

• Gamebuster
  • Laatst online: 19:56
quote:
Necros schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 16:08:
[...]

Wat een anti-climax.

Beter zorgen ze ff snel dat iOS 4.2 voor de Ipad snel beschikbaar komt.

Begin me steeds meer te irriteren aan iTunes (windows 7). Het start op als een raket, binnen 3 seconden is alles geladen. Mede dankzij mijn i7860 en SSD.

Mijn SSD zit inmiddels vol, omdat alle apps die ik via mijn iPad download over worden gezet naar de C schijf. Dat is dus mijn SSD waar ook Windows en een paar games op staan geinstalleerd. Het probleem is nu dat die schijf van (ong. 75 gb) nu vol zit. En schijnbaar is het onmogelijk om iTunes op een andere schijf te installeren. Nu was alle media ook al in een reservekopie van mijn Ipad op de SSD (C schijf) geback-upped, gelukkig kon ik de media daar verwijderen. Maar nu blijf ik weer meldingen krijgen dat de media niet gevonden kan worden. Terwijl de orginele bestanden nooit zijn verplaatst :(

Echt frustrerend dat hele Itunes gebeuren....
Ja, dat vind ik ook irritant. Ik heb ook een 64GB iPad en een laptop met een 128GB SSD. Als je je 64GB iPad wilt volgooien met video's en audio via iTunes, moet je een kopie hebben in iTunes, en dat kan bij mij alleen op mijn 128GB SSD; 64GB aan data op 128GB SSD. Paar programma's en Mac OS X ernaast en je schijf is vol.

Opgelost via Air Video en VLC player en mijn video's op te slaan op mijn time capsule; via VLC player kan je vids op je iPad zetten zonder een kopie op je PC nodig te hebben. Via Air Video kan ik ze direct streamen vanaf de schijf.

Appel appel appel

• Necros
quote:
Dreamvoid schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 19:06:
[...]

Lastig? Ik heb al jaren de iTunes Music library op een andere schijf staan. Supersimpel, gewoon Option ingedrukt houden bij t starten van iTunes en een andere library aanwijzen.
Option ingedrukt houden?
Vermoed dat je een Mac hebt ;) ?

Ik heb zelf Windows 7.
quote:
Gamebuster schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 20:37:
[...]

Ja, dat vind ik ook irritant. Ik heb ook een 64GB iPad en een laptop met een 128GB SSD. Als je je 64GB iPad wilt volgooien met video's en audio via iTunes, moet je een kopie hebben in iTunes, en dat kan bij mij alleen op mijn 128GB SSD; 64GB aan data op 128GB SSD. Paar programma's en Mac OS X ernaast en je schijf is vol.

Opgelost via Air Video en VLC player en mijn video's op te slaan op mijn time capsule; via VLC player kan je vids op je iPad zetten zonder een kopie op je PC nodig te hebben. Via Air Video kan ik ze direct streamen vanaf de schijf.
Ja dat is een oplossing voor je muziek en films, maar dan zitten we nog steeds met die apps op je schijf :P

Necros wijzigde deze reactie 16-11-2010 22:11 (50%)

• Dreamvoid
quote:
Necros schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 22:10:

Option ingedrukt houden?
Vermoed dat je een Mac hebt ;) ?
OK, Shift. :+

specs

• Timo002
  • Niet online
quote:
Dreamvoid schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 19:01:
Video, muziek en foto's over 't kabeltje/dock.
Gemiste kans! Waarom bieden ze daar geen bluetooth support? Waar is bluetooth anders zo handig voor! Nu moet ik iedere keer mijn oplaad kabel gebruiken... Daarnaast, als ik wil synchroniseren laad mijn telefoon iedere keer op! En juist dat vinden accu's volgens mij niet fijn, ff 5 min aan de lading en er dan weer af...

• smeerbartje
quote:
Timo002 schreef op woensdag 17 november 2010 @ 09:54:
[...]
Gemiste kans! Waarom bieden ze daar geen bluetooth support? Waar is bluetooth anders zo handig voor! Nu moet ik iedere keer mijn oplaad kabel gebruiken... Daarnaast, als ik wil synchroniseren laad mijn telefoon iedere keer op! En juist dat vinden accu's volgens mij niet fijn, ff 5 min aan de lading en er dan weer af...
Dat zal de accu z'n bips oxideren!

• remmelt
quote:
Canaria schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 13:26:
[...]
Microsoft gaat echt veel sympathieker met Mac OS X-gebruikers om
Haaaaaaahahahahahahahahahahahahahahahahahhahahahahahhahahahhahhhhaaahahahhahahahha!
(internet explorer for osx)
Haaaaaaahahahahahahahahahahahahahahahahahhahahahahahhahahahhahhhhaaahahahhahahahha!
(Entourage)

Sorry hoor, voor een bedrijf dat zo veel goede mensen in dienst heeft vind ik niet dat dat MS nou zo'n geweldige staat van dienst heeft op OSX. Gut, ze hebben jaren later nog eens een rudimentaire versie van de Zune software voor de Mac uitgebracht! Ge-wel-dig! Je mag ook nog eens opnieuw Office aanschaffen als je een enigzins fatsoenlijke manier wil hebben om je Exchange mail te lezen! Krijg je er gratis de ribbon bij!
quote:
Necros schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 16:08:
[...]
Mijn SSD zit inmiddels vol, omdat alle apps die ik via mijn iPad download over worden gezet naar de C schijf.
Rudimentaire computerkennis. Hierboven werd al geopperd om je hele iTunes data-map te symlinken op een andere schijf. Heb je dat al geprobeerd? Zoek uit waar de backups van je iPad komen en symlink die map ook naar de andere schijf. Klaar.
quote:
Timo002 schreef op woensdag 17 november 2010 @ 09:54:
[...]
Gemiste kans! Waarom bieden ze daar geen bluetooth support?
De iPhone heeft BT2.1: http://www.apple.com/iphone/specs.html
BT2.1 doet 2,1 Mbit/s: "the practical data transfer rate is 2.1 megabits per second" Wikipedia: Bluetooth

USB2 haalt theoretisch 480Mb/s maar in de praktijk: "As far as we know, effective rate reaches at 40MBps". http://www.everythingusb.com/usb2/faq.htm#4

Snelheidswinst: 20x.

Als jij je 40GByte muziek met 2.1Mbit/s op je iPhone wil zetten: succes. Het is al beroerd traag over USB2, laat staan over een power hungry link als Bluetooth. Hou dat gewoon voor de headsets en tethering, prima.

Aan de andere kant, syncen over wifi, dat zou wel leuk zijn... Kan via jailbreak wel. Geen idee waarom dat nog niet is gebouwd door Apple.

remmelt wijzigde deze reactie 17-11-2010 10:47 (25%)

• Timo002
  • Niet online
quote:
Begrijp ik het dus goed dat het juist beter is om het vaker bij 10% weer op te laden naar 90% dan van 0% naar 100% (druppellading, dus een hele nacht eraan laten liggen)?
quote:
remmelt schreef op woensdag 17 november 2010 @ 10:40:
De iPhone heeft BT2.1: http://www.apple.com/iphone/specs.html
BT2.1 doet 2,1 Mbit/s: "the practical data transfer rate is 2.1 megabits per second" Wikipedia: Bluetooth

USB2 haalt theoretisch 480Mb/s maar in de praktijk: "As far as we know, effective rate reaches at 40MBps". http://www.everythingusb.com/usb2/faq.htm#4

Snelheidswinst: 20x.

Als jij je 40GByte muziek met 2.1Mbit/s op je iPhone wil zetten: succes. Het is al beroerd traag over USB2, laat staan over een power hungry link als Bluetooth. Hou dat gewoon voor de headsets en tethering, prima.

Aan de andere kant, syncen over wifi, dat zou wel leuk zijn... Kan via jailbreak wel. Geen idee waarom dat nog niet is gebouwd door Apple.
Ik moet toch helemaal zelf weten hoe ik dat wil doen! Als ik via lekker traag bluetooth wil synchroniseren moet ik dat toch kunnen doen! Daarnaast, 40GByte aan muziek... waar zie je me voor aan! Ik ga niet voor § 10.000,= aan muziek kopen! Ook kan ik maar 16GByte kwijt op m'n iPhone.
Edit: Bovenstaande is niet gericht aan remmelt maar aan Apple

Juist contacten en agenda synchroniseren is interessant via bluetooth, want dat is niet zoveel data. Heb dat nu trouwens inmiddels via Exchange (Google contacts) gedaan. Blijft foto's nog over! Bij regelmatige synchronisatie is de hoeveelheid data beperkt. Tenminste, zoveel foto's maak ik niet.

En zoals ik eerder zei, als ik dat wil, moet ik dat toch lekker zelf weten. Waarom bepaalt Apple voor mij dat ik dat niet wil omdat het traag is... Het enigste waar ik nu bluetooth voor gebruik is mijn carkit. Voorheen met mijn Nokia verstuurde ik alles via bluetooth. Foto's, filmpjes, contacten, bestanden, ik kon alles uitwisselen met elke telefoon (behalve een iPhone).

• smeerbartje
quote:
Timo002 schreef op woensdag 17 november 2010 @ 14:28:
[...]
Begrijp ik het dus goed dat het juist beter is om het vaker bij 10% weer op te laden naar 90% dan van 0% naar 100% (druppellading, dus een hele nacht eraan laten liggen)?
Yes, goed begrepen :D. Het boeit tegenwoordig niets meer als je 100x per dag de telefoon aan de lader gooit. Sterker nog: helemaal "op" laten gaan is juist slecht!

• Canaria
  • Nu online

Canaria

4313-3581-4704

quote:
[...]
Niet iedereen vervangt bij elke synchronisatie alle muziek op de iPhone natuurlijk :+
De eerste keer zet je alles erop met de kabel, daarna zou het handig zijn als je dagelijks even die paar MB'tjes aan app-updates en pim-data zou kunnen syncen over een draadloze verbinding.

• Hertog
  • Laatst online: 11-07 19:05

Hertog

Aut bibat, aut abeat

quote:
Canaria schreef op woensdag 17 november 2010 @ 16:06:
[...]

Niet iedereen vervangt bij elke synchronisatie alle muziek op de iPhone natuurlijk :+
De eerste keer zet je alles erop met de kabel, daarna zou het handig zijn als je dagelijks even die paar MB'tjes aan app-updates en pim-data zou kunnen syncen over een draadloze verbinding.
Kan, maar dan is het nog steeds veel trager, en ook wel belangrijker: foutgevoeliger. Met USB gaat het alleen mis als iemand fysiek de kabel eruit trekt, en dat komt toch minder vaak voor dan een Bluetooth-verbinding die even geen bereik meer heeft.

“A drug is a substance that, when injected into a rat, produces a scientific paper." --Edgerton Davis Jr.

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 20:54
quote:
Dreamvoid schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 19:06:
[...]

Huh?? je kunt toch gewoon onder Advanced instellen wat je Media folder location is? Zo heb ik thuis gewoon mijn hele iTunes folder op mijn nas staan inclusief alle iDevice apps?

Redelijk wat fruit speelgoed, paar vps'en en nog wat wat andere zut.

• Timo002
  • Niet online
quote:
Hertog schreef op woensdag 17 november 2010 @ 16:08:
[...]
Kan, maar dan is het nog steeds veel trager, en ook wel belangrijker: foutgevoeliger. Met USB gaat het alleen mis als iemand fysiek de kabel eruit trekt, en dat komt toch minder vaak voor dan een Bluetooth-verbinding die even geen bereik meer heeft.
Heb met m'n Nokia middels Ovi (de iTunes van Nokia) nog nooit problemen gehad en deed tot 3 a 4x per week een synchronisatie! Supper eenvoudig, nooit problemen. Misschien ging het wel eens fout, maar daar heb ik nooit wat van gemerkt. Waarschijnlijk doet ie het uit zichzelf nog een keer!

• Necros
quote:

Rudimentaire computerkennis. Hierboven werd al geopperd om je hele iTunes data-map te symlinken op een andere schijf. Heb je dat al geprobeerd? Zoek uit waar de backups van je iPad komen en symlink die map ook naar de andere schijf. Klaar.
Zoals ik al zei, ik heb het nog niet geprobeerd omdat ik niet bekend was met een symbolic link.

Maar dat doet niets af van het feit dat het onnodig ingewikkeld is om alles m.b.t. iTunes op een schijf te installeren waar je OS niet op staat.

• Ricardo3523
Question, ik was nieuwschierig naar ping en nu zag ik dat je een ping account op itunes kan maken.
Maar daarnaast kan je ook een ping op je telefoon zelf maken met de pingchat! app.

Is dit beide hetzelfde en heb ik nu twee verschillende accounts?

• Timo002
  • Niet online
Ik probeer mijn gemaakte foto's te synchroniseren met mijn PC. Nu staat een aantal posts terug dat je dat kan instellen in het tabje "foto's" in iTunes.
Neem even aan dat het dan om onderstaande tab met settings gaat:

Dit heb ik ingesteld en een map opgegeven. Maar.... dit is het synchroniseren van foto's op mijn PC met mijn iPhone. En dat wil ik niet. Mijn foto's van de iPhone moeten gesynchroniseerd worden naar (met) mijn PC. Ik wil ik die gekozen map dus uiteindelijke alle gemaakte foto's met m'n iPhone hebben!

Ik geloof dat het moet kunnen... maar kom er nog niet achter hoe!

Timo002 wijzigde deze reactie 18-11-2010 00:31 (1%)
Reden: Afbeelding

• Ricardo3523
Wat je zou kunnen doen is gewoon de iPhone map openen en de fotos eruit halen (kopieeren) naar een andere map op je pc. De F schijf dan of whatever nr het is. Is in princiepe toch hetzelfde? Want hij synct ook de fotos naar je iPhone vanuit een map op je pc.

Ricardo3523 wijzigde deze reactie 18-11-2010 01:07 (42%)

• Siebelouis
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 16-07 12:59
quote:
Timo002 schreef op woensdag 17 november 2010 @ 21:13:
[...]
Heb met m'n Nokia middels Ovi (de iTunes van Nokia) nog nooit problemen gehad en deed tot 3 a 4x per week een synchronisatie! Supper eenvoudig, nooit problemen. Misschien ging het wel eens fout, maar daar heb ik nooit wat van gemerkt. Waarschijnlijk doet ie het uit zichzelf nog een keer!
Koop alsjeblieft weer een nokia, met die heerlijke gebruikservaring... Of ga ergens anders klagen a.u.b.

Syncen muziek, media, apps: USB

Syncen contacts/agenda: Internet/cloud

Punt uit, volgende discussie punt..

• Timo002
  • Niet online
quote:
Siebelouis schreef op donderdag 18 november 2010 @ 01:16:
Koop alsjeblieft weer een nokia, met die heerlijke gebruikservaring... Of ga ergens anders klagen a.u.b.

Syncen muziek, media, apps: USB

Syncen contacts/agenda: Internet/cloud

Punt uit, volgende discussie punt..
Je hoort mij niet klagen over de gebruikservaring! Die is wel top en vele malen beter dan die van mijn oude Nokia (5800)! Ik geef alleen aan wat ik mis en waarom ik dat mis! Nou moet je niet net doen of een iPhone / Apple / iTunes het walhalla is! Er missen veel praktische opties waar Nokia wel goed over nagedacht heeft en een iPhone in tekort schiet! Misschien heb je zelf nooit een recentie smartphone van Nokia gehad, maar dat soort zaken zijn toch wel erg goed geregeld en flexibel!
Trouwens, wel eens van het Stockholmsyndroom gehoord? Ik ben van mening dat het niet besmettelijk is! 8)7

• Timo002
  • Niet online
quote:
Ricardo3523 schreef op donderdag 18 november 2010 @ 01:06:
Wat je zou kunnen doen is gewoon de iPhone map openen en de fotos eruit halen (kopieeren) naar een andere map op je pc. De F schijf dan of whatever nr het is. Is in princiepe toch hetzelfde? Want hij synct ook de fotos naar je iPhone vanuit een map op je pc.
Hmm, ik zie dat niet als hetzelfde... synchronisatie heb ik ingesteld dat dat automatisch gaat zodra ik mijn iPhone aansluit. iTunes start op, synchronisatie start. Met diezelfde synchronisatie zou ik ook graag de foto's mee willen nemen. Voordeel van synchronisatie is dat ik me niet druk hoef te maken om welke foto's ik nog van mijn iPhone naar de PC moet kopieren.

• smeerbartje
quote:
Ricardo3523 schreef op woensdag 17 november 2010 @ 23:03:
Question, ik was nieuwschierig naar ping en nu zag ik dat je een ping account op itunes kan maken.
Maar daarnaast kan je ook een ping op je telefoon zelf maken met de pingchat! app.

Is dit beide hetzelfde en heb ik nu twee verschillende accounts?
Haha nee.. "ping" als chat-methode is compleet anders en heeft niets met Apple diensten te maken.

• GG---77
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 28-05 08:12
Vraagje mbt de Itunes bibliotheek. Ik heb destijds een deel, ongeveer de helft, van mijn muziek in Itunes ingelezen (vanaf een externe HDD (F:), dacht dat Itunes niet zoveel ging gebruiken, ahum). Vervolgens Ipod/Ipad/Iphone gekocht dus alle apps staan ook in deze bibliotheek. Maar nu wil ik eigenlijk mijn hele bibliotheek lokaal zetten (D:) en vervolgens mijn hele muziekbibliotheek inladen (D:). Hoe kan ik dat het beste doen?
Dacht zelf aan het volgende:
Al mijn muziek verwijderen uit de bibliotheek (F:), vervolgens deze bibliotheek (bestaande uit met name apps) naar mijn D: verplaatsen (via voorkeuren) en dan de hele muziekbibilotheek opnieuw toevoegen?

Hoop dat ik iemand dit kan bevestigen, even kijken of het werkt lijkt me lastig met een collectie van bijna 100GB.

PSN id: GG--77

• Mystikal
  • Laatst online: 17-07 15:48

Mystikal

It never hurts to help

Is het mogelijk dat Itunes een lokatie op mijn nas in de gaten houdt om te kijken of daar wijzigingen zijn?
Als ik dan Itunes opstart zou hij eigenlijk de folder op de nas moeten scannen op wijzigingen.

Ik krijg het niet echt gevonden in Itunes? Iemand suggesties?

Basement Bios ---- Exo-S

• smeerbartje
quote:
Mystikal schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 19:58:
Is het mogelijk dat Itunes een lokatie op mijn nas in de gaten houdt om te kijken of daar wijzigingen zijn?
Als ik dan Itunes opstart zou hij eigenlijk de folder op de nas moeten scannen op wijzigingen.

Ik krijg het niet echt gevonden in Itunes? Iemand suggesties?
Nee lukt niet; wat wil mogelijk is om nieuw gedownload materiaal in de 'automatisch toevoegen aan iTunes'-directory te zetten.

• Mystikal
  • Laatst online: 17-07 15:48

Mystikal

It never hurts to help

quote:
smeerbartje schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 22:44:
[...]

Nee lukt niet; wat wil mogelijk is om nieuw gedownload materiaal in de 'automatisch toevoegen aan iTunes'-directory te zetten.
Hmm okay. Dan doe ik het maar op de huidige manier. Eerst kopieeren naar mijn Nas en vervolgens in Itunes slepen.

Basement Bios ---- Exo-S

• smeerbartje
Misschien kun je een symlink maken naar je NAS? (gebruik je Windows of Mac??)

• maartend
Vraagje, en ja ik weet dat het een noob vraag is, maar ik kom er gewoon niet uit.

Hoe zorg ik ervoor dat nieuwe audio die ik ergens neerzet gewoon gelijk door Itunes wordt gezien?
Mediamonkey heeft een soort scnafuntie van zijn lib, die automatisch nieuwe content in een bepaalde folder toevoegd.

Itunes heeft ook een optie automatisch toevoegen aan itunes, maar dat is een folder die ergens anders staat.
Hij gaat dan spul verplaatsen naar de Itunes folder.
En dat laatste wil ik dus niet, hij moet gewoon de inhoud van de Itunes folder actief blijven scannen op veranderingen.

• smeerbartje
Vraagje, wat begrijp je niet aan de vier post voor jouw post? ;)

smeerbartje wijzigde deze reactie 20-11-2010 21:20 (3%)

• maartend
quote:
smeerbartje schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 21:20:
Vraagje, wat begrijp je niet aan de vier post voor jouw post? ;)
Ik dacht dat daar de beperking door de NAS kwam. Gezien jou antwoord niet dus.
shoot. daar baal ik van

• smeerbartje
quote:
maartend schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 21:28:
[...]

Ik dacht dat daar de beperking door de NAS kwam. Gezien jou antwoord niet dus.
shoot. daar baal ik van
Nee klopt; iTunes ondersteunt simpelweg NIET de 'wacht-folder' functionaliteiten. Hier baal ik ook enorm van. Ik snap eigenlijk ook niet waarom ze dit niet ondersteunen, bijna iedereen klaagt over het feit dat het niet in iTunes zit.

• maartend
quote:
smeerbartje schreef op zondag 21 november 2010 @ 09:30:
[...]

Nee klopt; iTunes ondersteunt simpelweg NIET de 'wacht-folder' functionaliteiten. Hier baal ik ook enorm van. Ik snap eigenlijk ook niet waarom ze dit niet ondersteunen, bijna iedereen klaagt over het feit dat het niet in iTunes zit.
Idd, wat een verschrikkelijk stupiditeit. Dit maakt voor mij dat proggie totaal onbruikbaar. En ik maar denken dat het aan mij lag, juist omdat het volgens mij voor velen met een grote, wisselende lib iets noodzakelijx is.
iig bedankt, hoef ik niet meer verder te zoeken.

• smeerbartje
Er zijn work-arounds, maar deze werken allemaal een beetje omslachtig vind ik. Sinds ik een ipod en een iphone heb MOEST ik wel met iTunes werken. Om eerlijk te zijn mis ik de functionaliteit nu niet echt meer. Je wordt veel bewuster van wat je allemaal opneemt in je library. Ik gebruik Voxplayer (ik draai Snow Leopard) om mijn vers gedownloade muziek te 'checken' of het wat is.... en als het uiteindelijk een blijvertje is, pas DAN gaat het m'n library in.

• basmq
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 17-07 09:10
Heb een 3GS. Las er eerder vaak e-boeken op, maar sinds kort weigert iTunes om e-boeken te syncen met de iPhone. Wel PDF-jes trouwens. Heb een gelijke ervaring gehoord van een vriend.

Iemand een idee hoe dat op te lossen. Uiteraard heb ik boeken synchroniseren aangevinkt.

• basmq
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 17-07 09:10
OK, laat maar. Ben al drie dagen aan het zoeken en 10 minuten na het posten heb ik het gevonden: Heb aangevinkt dat onderdelen die niet geselecteerd zijn in iTunes, niet gesynchroniseerd moeten worden. En alle boeken stonden uitgevinkt, maar dat zie je niet in de standaard view. RTFM dus... :-(

• MatMich
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 17-07 11:13
Dit trollen mag je achterwege laten.

Hoedje wijzigde deze reactie 24-11-2010 09:08 (94%)

• Luxurydiver
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 16-07 09:54
Nu we toch in de klaag modus zitten.
Ik heb sinds de update van Aperture 3.1 i.c.m. Itunes 10.1 niets dan alleen maar problemen met mijn foto sync naar iOS devices. Iedere keer als ik iets verander in de photo library dan pakt Itunes de oudste capture of hij geeft aan dat de te syncen albums (gemm. 50 fotos) gevuld zijn met 0 of 1 foto !?.
Heb alle punten vanuit het officiŽle Apple forum reeds geprobeerd maar tevergeefs. http://discussions.info.a...620852&start=30&tstart=30
Je begrijpt hier wordt ik doodziek van! Iemand nog andere tips behalve dan al mijn Apple producten kapot gooien ;)

Apple, Porsche and Panerai

• MatMich
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 17-07 11:13
Check je PM!

Hoedje wijzigde deze reactie 24-11-2010 09:06 (94%)

• remmelt
Daarvoor mag je een topicreport aanmaken.

Hoedje wijzigde deze reactie 24-11-2010 09:06 (83%)

• SquareOne
  • Laatst online: 22:16
Ik heb sinds een week of 2 mijn mac en nu ben ik op het punt gekomen wat muziek aan mn itunes bibliotheek toe te voegen. Zojuist heb ik een album gedownload, in de finder geopend, en naar muziek in de bibliotheek gesleept (die was nog helemaal leeg). Het gekke is, alle bestanden worden er dubbel ingezet en ik heb geen flauw idee waarom? Iemand enig idee? Thanks

• remmelt
Waarschijnlijk zit er een m3u of andere playlist in de map met mp3s. Dat trekt itunes niet: het is of de playlist of de mp3s, niet allebei. In principe een terechte gedachte van itunes, je kan dan in een actie een heleboel verschillende soorten data importeren, maar uiteindelijk komt iedereen met dezelfde vraag. Gooi gewoon al je m3us en andere playlists weg als je volledig overstapt naar itunes, daar komen playlists en smart playlists in itunes voor in de plaats.

• SquareOne
  • Laatst online: 22:16
Thanks dat was het!

• Matt777
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 26-05-2016
Vreemd dat de "Find my Idevice" App in de Nederlandse App store 75 eurocent is en in de US App store is ie gratis.Maar als je maar 1 mobile apple device hebt, is het niet nodig de App erop te zetten. Enige wat je op de Iphone bv moet doen is een Mobileme mail account aanmaken met je Login naam en password (gratis) En op een pc kan je dan de lokatie van je Iphone zien. Het werkt allemaal goed, wel jammer dat de "vinder" van jouw Iphone, volgens mij alleen de Mobileme-account van je phone hoeft te verwijderen, om je phone "onzichtbaar" te maken. Misschien deze account ook met een password optie beveiligen in de toekomst of zie ik iets over het hoofd???

edit: Ik had toch iets over het hoofd gezien. Je kan via instellingen> beperkingen> Accounts een code instellen voor toegang tot je account. Ik raad iedereen aan als je gebruikt van tracking op een iDevice, zo'n code in te stellen. Nu kan een "vinder" van jouw iPhone niet gelijk jouw mobileme account verwijderen, zodat een kwijtgeraakt iDevice langer zichtbaar is.

Matt777 wijzigde deze reactie 24-11-2010 17:43 (22%)

iphone 4 32G 4.1

• remmelt
Volgens mij is die app die je in de itunes store ziet niet de officiele Apple app voor find my iphone, net een ander icoontje en ik had 'm al eens op m'n iphone en dat was toen ook gratis (paar maanden geleden).

Kijk, volgens mij bedoel jij deze: http://itunes.apple.com/n...y-device/id357251437?mt=8

dat is Find My DEVICE door Alexander Nabavi-Noori.

Wel uitzonderlijk onduidelijk nu. Ik heb de ipa niet meer van de find my iphone app die ik er ooit op had, die kan ik dus ook niet meer installeren... jammer.

edit:
Overigens werkt het bij mijn iphone 3G ook maar dat komt omdat ik al eens een me.com account had. Interessant om te zien wat er gebeurt wanneer dat account afloopt?

remmelt wijzigde deze reactie 23-11-2010 17:15 (14%)

Pagina: 1 2 3 ... 17 Laatste

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True