"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Zoek mijn iPhone (door Apple Inc) is een programma waarmee je je iDevices kan tracken. Als je maar 1 iDevice hebt is die app een beetje nutteloos. Als je gebruik wil maken van de functie ‘Zoek mijn iPhone’ wilt gebruiken kun je gewoon bij
Instellingen:> Mail, Contacten, Agenda:> Voeg account toe:> mobile me kiezen en vervolgens je Apple ID en username invoeren om de functie te activeren.
Als je dan in een browser naar me.com gaat of de app ‘Zoek mijn iPhone’ start kun je je iPhone tracken.
...less is more
ik heb een ipad, iphone, macbook en macpro
vriendin heeft ipod en straks ook iphone.
volgens mij apple mag je 5 apparaten sharen, maar ik heb dus 2 creditcards (vriendin en ik dus) kunnen we samen dingen kopen? en dus alles delen?
en hoe kan ik het beste alles sharen? Ik heb een nas server waar itunes eventueel op kan. Ik woon niet samen en mijn vriendin wil niet alle muziek van mij. omgekeerd ook.
wat nu?
Verwijderd
Tracken, berichten en geluidstoon sturen, locken, of geheugen wissen. Vooral de laatste is belangrijk als je allerlei privé info op je Foon hebt staan.funk-e schreef op woensdag 24 november 2010 @ 09:57:
Even voor de duidelijkheid:
Zoek mijn iPhone (door Apple Inc) is een programma waarmee je je iDevices kan tracken. Als je maar 1 iDevice hebt is die app een beetje nutteloos. Als je gebruik wil maken van de functie ‘Zoek mijn iPhone’ wilt gebruiken kun je gewoon bij
Instellingen:> Mail, Contacten, Agenda:> Voeg account toe:> mobile me kiezen en vervolgens je Apple ID en username invoeren om de functie te activeren.
Als je dan in een browser naar me.com gaat of de app ‘Zoek mijn iPhone’ start kun je je iPhone tracken.
Hier wordt het vrij duidelijk uitgelegd: http://support.apple.com/kb/ht3819tennisbal schreef op woensdag 24 november 2010 @ 10:52:
ik kom er niet meer uit,
ik heb een ipad, iphone, macbook en macpro
vriendin heeft ipod en straks ook iphone.
volgens mij apple mag je 5 apparaten sharen, maar ik heb dus 2 creditcards (vriendin en ik dus) kunnen we samen dingen kopen? en dus alles delen?
en hoe kan ik het beste alles sharen? Ik heb een nas server waar itunes eventueel op kan. Ik woon niet samen en mijn vriendin wil niet alle muziek van mij. omgekeerd ook.
wat nu?
Het komt erop neer dat je op elke computer hetzelfde itunes account moet gebruiken (en dus ook dezelfde gekoppelde credit card...) en dan kan je een Home Share aanmaken. Daarmee kan je twee dingen doen: muziek en video streamen (dat kan nu ook al, dat is namelijk niets anders dan wanneer je je muziek deelt over het netwerk via itunes, optie "share my library on my local network") en daarnaast kan je ook muziek kopieren naar je lokale schijf uit de gesharede library (en dat kan niet met het normale sharen). Ook kan je bepaalde categorien automatisch repliceren tussen de shares, bijvoorbeeld alle gekochte apps.
Je kan itunes muziek (en video?) m.b.v. http://www.fireflymediaserver.org/ (== mt-daapd) op je NAS kwijt maar die media kan je niet op je ipod zetten. Dat is weer precies hetzelfde als een "normale" shared library, daar mag je ook alleen naar luisteren en niet uit kopieren. Dat heeft in jouw geval dus niet veel zin.
De beste manier lijkt toch via Home Sharing, dan kan ieder z'n eigen muziek en apps uitkiezen. Nadeel is natuurlijk dat je dan vast zit aan één itunes account en dus één credit card.
Verwijderd
Mwa Office for mac is ook niet altijd lekker geweest, vaan een versie achter de windows variant aanCanaria schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 13:26:
[...]
Ik snap dat echt niet
Microsoft gaat echt veel sympathieker met Mac OS X-gebruikers om dan Apple met Windows-gebruikers. Aan met name Office wordt enorm veel aandacht besteed door een apart Mac-team. iTunes voor Windows daarentegen komt over als een slechte port waar zo weinig mogelijk tijd in is gestoken.
New version, same shit. Ik heb het helemaal gehad met iTunes en ga m'n muziek met een fatsoenlijke player afspelen. Wat een kutsoftware is het, en steeds meer bloated met useless troep.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Wie kan mij vertellen wat hier niet klopt?
Na resizen was-ie weer normaal
Apple's window manager deed een beetje koekoek denk.
[ Voor 16% gewijzigd door Gamebuster op 24-11-2010 23:52 ]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Ik heb een tijd terug de aller eerste ipod nano gehad, en dat werkte ook via itunes.
Is het nu zo dat als ik bijv 100gig muziek op mijn ipod zet (toevoegen via bibliotheek) dat ik de originele bestanden van mijn PC kan verwijderen.
Niet dat de bibliotheek ziet dat ze van mijn pc af zijn en dus ook van mijn ipod gaat halen ?
Cons:::BB4E
Zover ik weet niet; zodra je weer sync't en de speler ziet dat de bestanden weg zijn, worden ze ook verwijderd van je iPod.shameblaster schreef op donderdag 25 november 2010 @ 11:39:
Ik ben van plan een grote ipod classic te kopen.
Ik heb een tijd terug de aller eerste ipod nano gehad, en dat werkte ook via itunes.
Is het nu zo dat als ik bijv 100gig muziek op mijn ipod zet (toevoegen via bibliotheek) dat ik de originele bestanden van mijn PC kan verwijderen.
Niet dat de bibliotheek ziet dat ze van mijn pc af zijn en dus ook van mijn ipod gaat halen ?
KloptGamebuster schreef op donderdag 25 november 2010 @ 17:56:
[...]
Zover ik weet niet; zodra je weer sync't en de speler ziet dat de bestanden weg zijn, worden ze ook verwijderd van je iPod.
Je moet alleen niet automatisch syncen instellen denk ik.
[ Voor 3% gewijzigd door kaassouffle op 25-11-2010 21:17 ]
En is het dan ook mogelijk om muziek toe te voegen terwijl je bijvoorbeeld 30gb aan muziek van je pc hebt verwijdert wat nog wel op de ipod staat?kaassouffle schreef op donderdag 25 november 2010 @ 21:16:
Kan wel! Ik doe het ook zo. Op mijn iPod staat meer dan op mijn computer. Ik beheer muziek handmatig.
Je moet alleen niet automatisch syncen instellen denk ik.
Ja, als je maar nooit of tte nimmer synct.shameblaster schreef op donderdag 25 november 2010 @ 22:10:
[...]
En is het dan ook mogelijk om muziek toe te voegen terwijl je bijvoorbeeld 30gb aan muziek van je pc hebt verwijdert wat nog wel op de ipod staat?
Handmatig beheren en niet syncen.
[ Voor 26% gewijzigd door kaassouffle op 26-11-2010 13:39 ]
Oke bedankt dan weet ik genoegkaassouffle schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 13:34:
Je kan gewoon muziek op je iPod hebben staan die niet op je PC staat. Je kan dan gewoon je iPod weer aansluiten en muziek toevoegen (en lokaal verwijderen). Dat heb ik nu ook.
Handmatig beheren en niet syncen.

hoeft niet. Je kan een backup op een externe schijf bewaren, zoals ik doe met mijn macbook met een 128G SSD.remmelt schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 20:13:
... als je een backup maakt, kan je die net zo goed direct in itunes zetten, toch?
HENG HENG
Het probleem is dat het programma niet de wijzigingen in de informatie over de mp3 herkent. Wanneer ik op 'Album' klik dan komen daar allerlei albumnamen tevoorschijn bij de nummers die ik in iTunes allang heb weggehaald. iTunes beheert mijn muziek in de map 'iTunes Music' en ik denk dat hij de info daarin niet bijwerkt.
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Playstation 4: MrTon-NL | Fujifilm X-T1 | XF 18-55
Of wordt het dan te overlappend met het onmisbare tools topic?
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Jep, hier precies hetzelfde.Spike_wolf schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 09:01:
Zijn er meer mensen met problemen met de iTunes store? Ik heb wat app updates staan in iTunes, als ik ze wil updaten in iTunes( of op m'n iPhone of iPad) dan krijg ik eerst de melding dat mijn wachtwoord niet klopt (heb ik net ook al een keer veranderd) en als ik het nog een keer probeer krijg ik de melding dat de store niet bereikbaar is...
Humankind… be both.
Humankind… be both.
Maar eenmaal gekocht is dat ding nergens te vinden. Niet in haar Itunes of ipod op de iphone.
Itunes opgestart op de pc en ook daar nergens te vinden terwijl in de aankoop geschiedenis wel aangegeven staat dat hij is aangekocht. Maar opnieuw downloaden ho maar...dan moet je vrolijk weer €1.29 betalen.
Wat nu? Ik ga er echt niet mee akkoord dat men €1.29 van mijn rekening afschrijft, maar er 0,0 voor teruggeeft.
Apple bellen?Yzord schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 14:58:
Mijn vrouwtje is helemaal weg van Ben Saunders en wilde uiteraard de nieuwe single van hem downloaden uit de Itunes. Dus Itunes op de iphone opgestart en nummer gekocht a €1.29.
Maar eenmaal gekocht is dat ding nergens te vinden. Niet in haar Itunes of ipod op de iphone.
Itunes opgestart op de pc en ook daar nergens te vinden terwijl in de aankoop geschiedenis wel aangegeven staat dat hij is aangekocht. Maar opnieuw downloaden ho maar...dan moet je vrolijk weer €1.29 betalen.
Wat nu? Ik ga er echt niet mee akkoord dat men €1.29 van mijn rekening afschrijft, maar er 0,0 voor teruggeeft.
Je kan het gewoon nog een keer downloaden. Als hij al een keer in rekening is gebracht, wordt hij niet nogmaals in rekening gebracht. Je krijgt dan de melding: u heeft dit item al een keer aangeschaft.Yzord schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 14:58:
Mijn vrouwtje is helemaal weg van Ben Saunders en wilde uiteraard de nieuwe single van hem downloaden uit de Itunes. Dus Itunes op de iphone opgestart en nummer gekocht a €1.29.
Mocht dit wel zo zijn dan kun je Apple gewoon een mail sturen vanuit iTunes. Binnen 24 uur zorgen ze ervoor dat je je geld terugkrijgt.
[ Voor 3% gewijzigd door funk-e op 30-11-2010 15:16 ]
...less is more
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Dat is het mooie, ik heb ze al gemaild, nog niks van gehoord (24 uur zou er voor staan, die zijn al voorbij) en als ik bij aankoopgeschiedenis op "een probleem melden" druk, dan verdwijnt de knop, maar gebeurt er voor de rest nietsHoedje schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 15:18:
Dat werkt dus alleen bij apps en niet bij muziek. Dus je moet het niet opnieuw downloaden. Je kunt gewoon bij je aankoopgeschiedenis een probleem melden, vervolgens lost de support het voor je op
En opnieuw downloaden gaat niet bij muziek. Dus ja, dood einde, maar wel €1.29 weg
edit:
OK, dat staat hierboven letterlijk zo. Sorry.
[ Voor 21% gewijzigd door remmelt op 01-12-2010 20:45 ]
Die procedure om vanuit iTunes een probleem te melden is wat ondoorzichtig idd. maar werkt uiteindelijk wel.
Ik heb echter begrepen dat het aanmelden van dit soort problemen via de Apple chat een stuk beter werkt maar ik zou niet weten waar ik die kan vinden en of die ook voor Nederland beschikbaar is.
Jammer dat je niet alles wat je ooit op je account gekocht hebt kan blijven downloaden, zo werkt Steam toch ook?
Het zal wel zo zijn dat Apple per download geld af moet staan aan de muziekmaatschappijen en dat ze de drempel van het opnieuw downloaden in ieder geval hoger wil leggen zodat mensen niet lui worden en maar geen backups meer maken omdat ze hun muziek toch wel weer opnieuw kunnen downloaden. De muziekmaatschappijen zullen dat pay-per-download wel willen omdat mensen anders gewoon een account delen met vrienden en familie en dat iedereen de boel maar downloadt terwijl er maar één keer voor betaald is. Met apps is dit nu wel mogelijk, alleen ik denk dat het meer een eis is van de muziekmaatschappijen dan dat het Apple's beleid is, en dat Apple voor de apps daarom heeft gezegd dat die wel oneindig downloadbaar zijn.PeterPan schreef op donderdag 02 december 2010 @ 09:34:
Ik had gisteren min of meer hetzelfde maar dan met een heel album van €10, ook niets van te vinden.
Die procedure om vanuit iTunes een probleem te melden is wat ondoorzichtig idd. maar werkt uiteindelijk wel.
Ik heb echter begrepen dat het aanmelden van dit soort problemen via de Apple chat een stuk beter werkt maar ik zou niet weten waar ik die kan vinden en of die ook voor Nederland beschikbaar is.
Jammer dat je niet alles wat je ooit op je account gekocht hebt kan blijven downloaden, zo werkt Steam toch ook?
Uiteraard pure speculatie, maar 't zou me niets verbazen als het zo werkt.
[ Voor 5% gewijzigd door Scott op 02-12-2010 09:42 ]
[ Voor 95% gewijzigd door AntraXxX op 04-12-2010 12:44 ]
Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.
Ik heb ondertussen een reactie ontvangen van Apple (email). Ze hebben het verdwenen album in mijn download queue gezet. Bij het starten van iTunes en het inloggen in de iTunes store stond het album klaar om nogmaals te downloaden.PeterPan schreef op donderdag 02 december 2010 @ 09:34:
Ik had gisteren min of meer hetzelfde maar dan met een heel album van €10, ook niets van te vinden.
Jammer dat je het niet zelf onbeperkt kunt downloaden maar toch een mooie service op deze manier.
Verwijderd
[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2010 19:27 ]
ja tuurlijk. dat gaat zonder problemen (in theorie). ik zou wel ff uitzetten dat ie automatisch de gegevens uit de tags gaat bewerken. de videos moeten het liefst in een formaat staan wat een iPod ook kan handelen anders moet je later als je wilt syncen je hele zwik videos converteren. je kan hierbij heel goed format factory gebruiken. dat is gratis en je kan echt alles ermee converterenVersteegrob schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 17:17:
Vraagje over iTunes. Op mijn laptop heb in itunes staan met alle muziek/fotos/tijdschriften. Nu wil ik op mijn andere computer iTunes installeren en wat video's toevoegen, kan dit? Of verlies ik hiermee de muziek/fotos/tijdschriften?
[ Voor 7% gewijzigd door xTmPizzaMan op 15-12-2010 20:59 ]
No sig!
Je zult er één moeten kiezen.xTmPizzaMan schreef op woensdag 15 december 2010 @ 20:57:
Ik ben sinds vandaag in bezit van een iphone. Ik heb hem geactiveerd via iTunes in OSX. Nu zit ik op mijn Windows versie van iTunes en wil mijn liedjes op mijn telefoon zetten. Nu krijg ik een melding dat deze telefoon reeds gesynchroniseerd is met een andere versie van iTunes. Beide itunes bevatten mijn cd's die ik op mijn NAS gezet heb voor de handigheid. Is er een manier om liedjes op de telefoon te zetten of om mijn synchronisatie probleem te omzeilen? Ik wil makkelijk liederen zowel via OSX of Windows op mijn telefoon zetten.
Ik drop gewoon een plaatje in die box en er komt automatisch een vinkje, toch pakt hij hem soms weer wel en soms weer niet. Iemand enig idee? Kon op internet iig geen duidelijke info vinden hieromtrent.
Afsluiten en opnieuw op NL zetten helpt niet.
Ik zet de taal op Duits, herstart, en de taal is duits. Dan zet ik de taal op Nederlands, herstart weer en de taal is Engels..
[ Voor 40% gewijzigd door Unbreukable op 16-12-2010 17:17 ]
Nee hoor, het kan met 2 iTunes. Zie oa hier. De truc: beide iTunes libraries moeten dezelfde Library ID hebben.
Verwijderd
Ook net de update gedaan maar alles is nog gewoon in het nederlands gelukkig.Unbreukable schreef op donderdag 16 december 2010 @ 17:09:
Itunes heeft net een update gehad naar 10.1.1 en nu is opeens alles in het engels... in het menu staat de taal wel op Nederlands...
Afsluiten en opnieuw op NL zetten helpt niet.
Ik zet de taal op Duits, herstart, en de taal is duits. Dan zet ik de taal op Nederlands, herstart weer en de taal is Engels..
Ik heb een nieuwe laptop waarmee ik mijn iPhone4 wil syncen.
Nu heb ik itunes al gemachtigd, en aankopen overgezet maar wanneer ik dan bij mijn iphone alles wil laten syncroniseren wil deze alles van mijn telefoon verwijderen en vervangen met wat er op de computer staat.
Dat is niet mijn bedoeling, hoe krijg ik dit eenvoudig gedaan lijkt me toch een vrij standaard optie ?
Ik gebruik windows 7 64 bit en iTunes 10.
De ALT-knop inhouden tijdens het opstarten doet niks.
edit: nvm, was blijkbaar shift...
[ Voor 8% gewijzigd door Sibert op 21-12-2010 19:36 ]
Klopt, kan inderdaad met meer dan 1 iTunes als ze allemaal maar naar dezelfde Library verwijzen.Dreamvoid schreef op donderdag 16 december 2010 @ 17:59:
[...]
Nee hoor, het kan met 2 iTunes. Zie oa hier. De truc: beide iTunes libraries moeten dezelfde Library ID hebben.
Ik wou mijn iPod op meerdere pc's kunnen synchroniseren zonder steeds mijn afspeellijsten kwijt te raken en de iTunes server boodt geen uitkomst. Ik heb gisteren een andere manier toegepast dan hierboven beschreven die lijkt te werken voor mij. Misschien ook voor je iPhone als alternatief voor de hierboven beschreven werkwijze.
iTunes op Windows starten en gelijkertijd 'shift' inhouden. Vervolgens aangeven dat je de bestaande library wil gebruiken. Verwijzen naar de locatie op de NAS (je moet dus de huidge librabry ook op je NAS hebben staan) en zelf in het bestandsveld zelf 'iTunes library' intikken (De windows Itunes ziet een library die gemaakt is met een Mac niet. andere extensie) en dan 'oke' (of 'openen'. heb momenteel iTunes niet voor handen). De volledige library incl. afspeellijsten etc wordt dan gewoon geopend met Windows. Je kan op beide pc's muziek toevoegen en afspeellijsten aanpassen echter de wijzigingen worden pas op de andere pc zichtbaar wanneer je iTunes afsluit. Synchroniseren ging bij mij zonder problemen
Suc6
Wanneer je een nieuwe iPhone activeer krijg je een melding dat je Free Find My iPhone kan gebruiken.
Met link naar de mobile me page
A Soldiers manual and a pair of boots.
Relaxt heb het geprobeerd en nu is het weer zoals vanouds! ThnxTweety1 schreef op woensdag 22 december 2010 @ 11:21:
[...]
iTunes op Windows starten en gelijkertijd 'shift' inhouden. Vervolgens aangeven dat je de bestaande library wil gebruiken. Verwijzen naar de locatie op de NAS (je moet dus de huidge librabry ook op je NAS hebben staan) en zelf in het bestandsveld zelf 'iTunes library' intikken (De windows Itunes ziet een library die gemaakt is met een Mac niet. andere extensie) en dan 'oke' (of 'openen'. heb momenteel iTunes niet voor handen). De volledige library incl. afspeellijsten etc wordt dan gewoon geopend met Windows. Je kan op beide pc's muziek toevoegen en afspeellijsten aanpassen echter de wijzigingen worden pas op de andere pc zichtbaar wanneer je iTunes afsluit. Synchroniseren ging bij mij zonder problemen
Suc6
Top. Kleine aanvulling (maar misschien dat je dat zelf ook al had ondervonden), je moet wel altijd eerst contact hebben met de NAS voordat je iTunes opent, want anders kan hij geen library vinden. Op zich heel logisch, alleen zit het bij nog niet in mijn routine.appel22 schreef op donderdag 23 december 2010 @ 00:42:
[...]
Relaxt heb het geprobeerd en nu is het weer zoals vanouds! Thnx
Kun je iTunes niet starten met een of ander scriptje die eerst een mount forceert?Tweety1 schreef op donderdag 23 december 2010 @ 07:56:
[...]
Top. Kleine aanvulling (maar misschien dat je dat zelf ook al had ondervonden), je moet wel altijd eerst contact hebben met de NAS voordat je iTunes opent, want anders kan hij geen library vinden. Op zich heel logisch, alleen zit het bij nog niet in mijn routine.
Wie weet. Hoe zou ik dat moeten aanpakken?smeerbartje schreef op donderdag 23 december 2010 @ 08:03:
[...]
Kun je iTunes niet starten met een of ander scriptje die eerst een mount forceert?
Wat draai je? Windows of OS/X?Tweety1 schreef op donderdag 23 december 2010 @ 09:16:
[...]
Wie weet. Hoe zou ik dat moeten aanpakken?
Ik zie dat je Windows gebruikt.
1
2
3
| @echo off net use X: \\ip_van_NAS\Share_naar_iTunes c:\progra~1\iTunes\iTunes.exe |
Zoiets? Ik ben nu op m'n werk, dus weet de exacte locaties niet zeker...
[ Voor 37% gewijzigd door smeerbartje op 23-12-2010 10:47 ]
Gisteren merkte ik echter dat muziek niet in itunes zichtbaar was. De tracks waren dus wel gekopieerd fysisch in de itunes library folder, maar ze verschenen niet in de itunes bibliotheek in de applicatie.
Heb op internet (apple KB) gezocht en enige manier was om mijn library opnieuw te initialiseren wat best wel een klote werkje was
Iemand eens iets gelijkaardigs meegemaakt en een betere oplossing hiervoor ?
Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"
Ik gebruik beide OS systemen en zal het dus zowel op de MBA als de desktop moeten uitvoeren. Ik ga me hier eens in verdiepen. Ik ben volledig nieuw in schrijven van scripts, maar dat is een mooie uitdaging voor de vakantiedagensmeerbartje schreef op donderdag 23 december 2010 @ 10:24:
[...]
Wat draai je? Windows of OS/X?
Ik zie dat je Windows gebruikt.
code:
1 2 3 @echo off net use X: \\ip_van_NAS\Share_naar_iTunes c:\progra~1\iTunes\iTunes.exe
Zoiets? Ik ben nu op m'n werk, dus weet de exacte locaties niet zeker...
Stel ik wil hem opnieuw gaan installeren (dat hiel bij MB23 ook) ben ik dan alle instellingen etc. kwijt? en alles wat ik in de map itunes heb staan? Ik heb nl geen zin om 10.000 nummers kwijt te zijn...
Life is what happens while you're busy making other plans
Volgens mij (maar ik weet dat niet 100% zeker omdat ik het zelf nog nooit heb hoeven doen) hoef je niets kwijt te zijn als je iTunes maar naar de 'oude' library laat verwijzen. Ik zou voor alle zekerheid de oude library hernoemen (om te voorkomen dat er iets wordt overschreven), iTunes opnieuw installeren en dan bij het opstarten van iTunes de shift knop vast houden en aangeven dat je een reeds bestaande library wilt gebruiken. Hetzelfde trucje zeg maar om op meerdere pc's dezelfde library te beheren.frumper schreef op donderdag 23 december 2010 @ 11:52:
Na upgrade ook alleen maar de Engelse versie, ook al staat de taal op NL. Zijn er meer mensen die dit hebben? Hij gaat wel gewoon naar de Nederlandse iTunes-store...
Stel ik wil hem opnieuw gaan installeren (dat hiel bij MB23 ook) ben ik dan alle instellingen etc. kwijt? en alles wat ik in de map itunes heb staan? Ik heb nl geen zin om 10.000 nummers kwijt te zijn...
Wat heb ik gedaan?
- Thuisdeling ingeschakeld; met beide hetzelfde password & account (zoals instructies).
- Ik heb zowel ipad en macbook diverse keren aan/uit gezet, en ook opnieuw in/uitgelogd met itunes.
- Firewalls staan uit.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen, zodat ik mijn favoriete nummer 'Flappie' kan draaien tijdens de Kerst
Hebben nog meer mensen hier last van?
Humankind… be both.
Ik snap even niet precies wat je wilt, want voor zover ik het weet kan ik geen nummers streamen naar mijn iPad of van mijn iPad. Daardoor heb ik even aangenomen dat je met de iTunes Remote op de iPad jouw iTunes-libary wilt bedienen.Sonnve schreef op donderdag 23 december 2010 @ 20:59:
Ik hoop dat iemand mij kan helpen, zodat ik mijn favoriete nummer 'Flappie' kan draaien tijdens de Kerst
Om dat te kunnen, moet je naast thuisdeling ook (bij Apparaten in de instellingen) een vinkje aanzetten (de onderste) om zo 'remote control' aan te zetten. Op dat moment kun je iTunes op afstand bedienen.
Als andere Macs/pc's jouw Macbook niet kunnen vinden, weet ik het ook niet. Wellicht hebben ze Bonjour niet geïnstalleerd? Dat is namelijk vereist.
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP
Dat heeft hier geen effect, zoals ik aangaf heb ik hetzelfde ook op m'n iPhone en iPad...dcl! schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 11:40:
Ja, had ik eergisteren. Ik heb toen iTunes afgesloten en opnieuw opgestart en toen ging het wel. Ik dacht dat het verband hield met dat ik iTunes net had laten updaten.

Humankind… be both.
Verwijderd
Edit: en nu ineens, nu ik iTunes opnieuw opstart, staat het er gewoon in het Nederlands. Vreemd, maar opgelost dus...
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2010 14:00 ]
[Edit]
Wachtwoord gereset en het werkt weer.. vreemd.
[ Voor 35% gewijzigd door Spike_wolf op 24-12-2010 14:04 ]
Humankind… be both.
zodat ik alleen op die snelkoppeling hoef te klikken en hij begint met het afspelen van mijn favorieten muziek ?
BarryMel
Mijn probleem/uitdaging;
Ik heb iTunes v10.1.1.4 (ben begonnen bij v10 aangezien ik nog niet zo lang iTunes gebruik). Mijn library staat op mijn NAS en via een netwerkschijf open ik deze in iTunes.
Nu heb ik ook een Airport Express aangeschaft zodat ik mijn muziek over mn stereo kan luisteren.
Airport Express draadloos aangesloten op mijn netwerk en is in de configurator ook netjes te benaderen.
Als ik mijn airport speaker selecteer in iTunes en vervolgens muziek ga afspelen krijg ik de (welbekende) errormelding; -15000. Dit zou te maken hebben met firewall instellingen. Ik heb daarom alle firewall instellingen mbt iTunes verwijderd en vervolgens opnieuw opgestart zodat deze opnieuw aangemaakt worden; Geen suc6
Als ik de Airport Express aansluit via een netwerkkabel dan doet ie het wel, maar dat is uiteindelijk niet de situatie die ik wil.
Als ik op de laptop van mijn ouders (aangesloten via WiFi) iTunes installeer en dan de Airport Speaker selecteer dan speelt deze wel probleemloos af. *Aaarrrggghhhhh !
Specificaties PC: Win7 Ultimate 64bit (legaal!)
Specificaties latop; Win7 Ultimate 64bit (legaal!)
Router: Netgear WNDR3700 (dd-wrt firmware)
Ergens begin ik het idee te krijgen dat het zit in de verbinding van bedraad naar wireless en dat mn router het probleem veroorzaakt.
Is er iemand met dezelfde problemen of kan bevestigen dat de dd-wrt firmware problemen geeft met iTunes (Speaker)?
[ Voor 4% gewijzigd door Kraz op 26-12-2010 22:27 . Reden: details... ]
Express idd al eens opnieuw opgestart. Zowel iTunes is nieuwste versie en ook de Express heeft de allernieuwste firmware (7.5.2)ZpAz schreef op zondag 26 december 2010 @ 23:07:
Ik neem aan dat je de Airport Express al eens opnieuw hebt opgestart? (Airport Utility -> Rechtermuisknop er op, Restart). Krijg die melding hier ook wel eens, en dat helpt bij mij eigenlijk altijd.
Het rare is gewoon dat t via die laptop wél wireless werkt

Vandaar mijn gedachte; kan het iets te maken hebben met de connectie van wired naar wireless in mn router?
Ben inmiddels al bijna zover om de standaard firmware van mn router er weer op te zetten in de hoop dat dat wel werkt.
niemand een idee of dit mogelijk is ?barrymel schreef op zondag 26 december 2010 @ 11:39:
Is er een mogelijkheid dat je een parameter of zo achter de iTunes snelkoppeling zet zodat hij automatisch een bepaalde afspeellijst start ?
zodat ik alleen op die snelkoppeling hoef te klikken en hij begint met het afspelen van mijn favorieten muziek ?
BarryMel
Parameters is zo Windows, op een Apple heb je daar Applescript voor:
http://dougscripts.com/it...startupitunessomeplaylist
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
BarryMel
Is het altijd bij het tonen van de apps? Het zou kunnen dat itunes zich verslikt in een verkeerd opgeslagen/gedownloade/anderszins gecorrumpeerde app. Dan kan 'ie het icoontje niet tonen en gaat dan wachten of eindeloos loopen ofzo.vanDaal schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 10:54:
Mijn iTunes (W7 64-bit) crasht sinds een paar dagen bij het opstarten.
Ik krijg dit:
[afbeelding]
De upgrade naar 10.1.1 had ik een paar weken geleden al gedaan. Heb geprobeerd om iTunes te verwijderen en opnieuw te installeren, maar dat heeft niet geholpen.
Iemand een idee?
Als dat zo is, probeer dan de app te verwijderen die de boel ophoudt. Gewoon van de schijf gooien met de Windows Verkenner, dan itunes opnieuw starten en kijken of het wel werkt. Je kan daarna de betreffende app of apps gewoon weer opnieuw downloaden.
Ik weet het niet hoor, maar zo aan je screenshot te zien, zou dit het kunnen zijn.
genre volgens last.fm): 80s, alternative, ambient, blues, etc.
Daarbinnen staan de mappen va de bijbehorende artiesten en daarin de
mappen van de albums. Handig voor als ik in winamp alleen grunge wil
luisteren, dan voeg ik simpel zoekterm grunge toe en dan heb ik alleen
die soort muziek.
Nu gebruiken we thuis beiden iTunes, o.a. om iPhone van muziek te
voorzien. Ik tegenwoordig op Mac, zij op PC. Hoe zorg ik nu dat als ik
aan een map een nieuw album toevoeg dat beide iTunes 'm ook meenemen?
Wil niet iedere keer de map handmatig aan iTunes toevoegen. Voor PC
gebruikte ik weleens iTunes Folder Watch.
En ik wil natuurlijk voor beide systemen iets zonder dat het elkaar in
de weg zit.
Beiden een abonnement/licentie nemen bij TuneUp?
Gr,
Sander
Als je beide computers laat verwijzen naar dezelfde library hoef je een album maar 1 keer toe te voegen. Beide iTunes zullen dan worden aangepast zodra ze opnieuw worden geopend. Ik heb al eerder uitgelegd hoe dat werkt bij zowel een Mac als een Windows pc.svketel schreef op zondag 09 januari 2011 @ 12:31:
Nu gebruiken we thuis beiden iTunes, o.a. om iPhone van muziek te
voorzien. Ik tegenwoordig op Mac, zij op PC. Hoe zorg ik nu dat als ik
aan een map een nieuw album toevoeg dat beide iTunes 'm ook meenemen?
'iTunes op Windows starten en gelijkertijd 'shift' inhouden. Vervolgens aangeven dat je de bestaande library wil gebruiken. Verwijzen naar de huidige locatie en de iTunes library selecteren (en als je niets ziet dan zelf in het bestandsveld zelf 'iTunes library' intikken omdat de windows Itunes een library die gemaakt is met een Mac niet ziet ivm andere extensies) en dan 'oke'. De volledige library incl. afspeellijsten etc wordt dan gewoon geopend met Windows. Je kan op beide pc's muziek toevoegen en afspeellijsten aanpassen echter de wijzigingen worden pas op de andere pc zichtbaar wanneer je iTunes afsluit.'
Helaas moet ik via iTunes muziek op m'n iPhone zetten. Oke, doen we. Maar ik wil niet dat iTunes elke keer alle nummers gaat controleren als ik m'n iPhone aansluit. Dus ik denk, dan zat ik synchronisatie uit! Gr#@$ADFSfdsa#$@@#$
Gaat dat @#$#@% programma alle muziek weer van mijn telefoon verwijderen!!!! Heb ik ergens "VERWIJDER" aangefinkt??? Dacht het niet! Alleen niet meer synchroniseren! K*T programma!.... grrr sorry.....
Hoe krijg ik het nu voor elkaar dat ik 1x muziek op m'n iphone zet en daarna iTunes niet meer laat synchroniseren. Ook moet iTunes dan van m'n muziek afblijven die op m'n telefoon staan...
Zelfde gaat me iedere keer mis met apps. Er is een app welke elke keer door iTunes wordt verwijdert... vraag me niet waarom! Elke keer na synchronisatie is de app weg. Zet ik synchronisatie van de apps uit... wil hij ineens alle apps van m'n telefoon verwijderen...
Ik ken de taal van Apple blijkbaar niet. Bij mij is synchroniseren niet hetzelfde al verwijderen... Bij Apple blijkbaar wel... Ik wordt zo moe van dat programma...
Simpel.. als je het echt alleen gebruikt om muziek op je iPod te zetten : MediaMonkey. Kan het nog sneller als iTunes, en geen geouwehoer met synchroniseren dit synchroniseren dat. Werkt top!Timo002 schreef op zondag 16 januari 2011 @ 12:17:
Grrrr, ik moet even gal spugen!!!!! Ik wordt helemaal gek van iTunes!
Helaas moet ik via iTunes muziek op m'n iPhone zetten. Oke, doen we. Maar ik wil niet dat iTunes elke keer alle nummers gaat controleren als ik m'n iPhone aansluit. Dus ik denk, dan zat ik synchronisatie uit! Gr#@$ADFSfdsa#$@@#$
Gaat dat @#$#@% programma alle muziek weer van mijn telefoon verwijderen!!!! Heb ik ergens "VERWIJDER" aangefinkt??? Dacht het niet! Alleen niet meer synchroniseren! K*T programma!.... grrr sorry.....
Hoe krijg ik het nu voor elkaar dat ik 1x muziek op m'n iphone zet en daarna iTunes niet meer laat synchroniseren. Ook moet iTunes dan van m'n muziek afblijven die op m'n telefoon staan...
Zelfde gaat me iedere keer mis met apps. Er is een app welke elke keer door iTunes wordt verwijdert... vraag me niet waarom! Elke keer na synchronisatie is de app weg. Zet ik synchronisatie van de apps uit... wil hij ineens alle apps van m'n telefoon verwijderen...
Ik ken de taal van Apple blijkbaar niet. Bij mij is synchroniseren niet hetzelfde al verwijderen... Bij Apple blijkbaar wel... Ik wordt zo moe van dat programma...
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve
Een playlist is alleen een verwijzing naar de nummers. Als nummers 2, 3 of meer keer voor komen in (al dan nit verschillende) playlists.. dan betekend dat NIET dat ze ook zoveel keer op je HD staan. Ze staan maar 1 keer in je bibliotheek en op je HD.ThE_OwNeR schreef op zondag 16 januari 2011 @ 16:06:
Ok ben de hele dag even druk bezig geweest playlists te maken(Linkin Park, Disturbed, Muse etc) Maar ik wil eigelijk ook 1 playlist waar alle nummers van die playlists in staan. Is dit mogelijk zonder dat ik de nummers er eigelijk 2x op heb staan?
Verwijderd
Vanuit Windows heb ik een groot aantal mappen muziek op mijn macbook geplaatst.
Itunes is ingesteld om deze mappen uit te lezen in mijn bibliotheek.
Wanneer ik nu muziek download en deze 'voorbeluister' uit de map downloads neemt Itunes dit nummer automatisch op in de bibliotheek. Wanneer ik een voorbeluisterd nummer niet OK vind wil ik deze graag snel en handig van de schijf en Itunes verwijderen.
Normaal gesproken kun je een nummer na het luisteren in Itunes verwijderen van de schijf en uit de bibliotheek. Echter wanneer je dit probeert bij een nummer uit de map downloads wordt deze wel verwijderd maar niet van de schijf..
En wanneer je een nummer direct in Finder uit de map downloads verwijdert blijft deze natuurlijk gewoon in Itunes staan..
Hoe is hier nu handig mee om te gaan?
Want na het selecteren van goede downloads wil ik deze vervolgens naar de juiste map in finder slepen.
Kan eea niet duidelijk terugvinden op het forum/google.
Als ik een compleet album wil luisteren om te kijken wat het is gooi ik het meestal in VLC.
Humankind… be both.
Precies; en de preview functie (spatiebalk) ondersteunt dus ook gewoon het kunnen spoelen in nummers... werkt heerlijk!remmelt schreef op maandag 17 januari 2011 @ 12:49:
Ja, itunes is niet echt lekker voor ad hoc luisteren van gedownloade, enkele bestanden. Neem cog of vlc of gebruik de preview in finder (spatiebalk).
Verwijderd
T's een beetje omslachtig maar dan hou ik voorlopig de spatiebalk/VTC maar aan om vervolgens de id3tag aan te passen en tot slot te slepen naar de juiste map..
Voor een goed MP3-tag programma voor Snow Leopard houd ik me nog aanbevolen.Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 22:03:
Bedankt voor het advies!
T's een beetje omslachtig maar dan hou ik voorlopig de spatiebalk/VTC maar aan om vervolgens de id3tag aan te passen en tot slot te slepen naar de juiste map..
Ik gooi ze eerst in de juiste map, dan door naar iTunes en pas daar de Tags aan, en klaar is keesVerwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 22:03:
Bedankt voor het advies!
Dat doet iTunes prima, kun je alles aanpassen wat je wil, meerdere files tegelijk, nooit problemen mee.smeerbartje schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 10:04:
[...]
Voor een goed MP3-tag programma voor Snow Leopard houd ik me nog aanbevolen.
Humankind… be both.
Daar zijn trouwens al zat topics over geweest hier op GoT. Even zoeken in Macs & Softwaresmeerbartje schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 10:04:
[...]
smeerbartje schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 10:04:
[...]
@Spike_wolf: iTunes doet het prima als je alles handmatig wilt aanpassen. Wat doe je als voor een album geen id3-tags zijn gevuld? Ga je dan alles handmatig overtypen vanuit de bestandsnaam?Spike_wolf schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 10:07:
[...]
Dat doet iTunes prima, kun je alles aanpassen wat je wil, meerdere files tegelijk, nooit problemen mee.
@smeerbartje: Als je voorzichtig bent en 1 of 2 album tegelijk doet kan ik TuneUp Media aanraden. Het programma geeft zelf aan dat je gerust 500 tracks tegelijk kunt taggen, maar dat gaat nog wel eens fout lees ik op diverse forums. Als je het programma download kun je gratis 100 track taggen. Daarna moet je een licentie aanschaffen van $19,- (1 jaar) of $29,- (unlimited). Ik zou zeggen probeer het eens.
Ik heb er erg goede ervaringen mee. Hij tagged alles netjes en voorziet de albums van je juiste album art.
...less is more
Jepfunk-e schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 11:35:
[...]
@Spike_wolf: iTunes doet het prima als je alles handmatig wilt aanpassen. Wat doe je als voor een album geen id3-tags zijn gevuld? Ga je dan alles handmatig overtypen vanuit de bestandsnaam?
Ik heb lang niet alles ingevuld van die tags, #, en jaar van uitgave en dergelijke interesseert me niks. Ik heb alleen de artiest, album artiest, album, track naam en album illustratie in m'n MP3s staan.
En op Track naam kun je die per artiest allemaal tegelijk doen, kost je een minuut per album, nou dat is niet de moeite. En het is niet zo dat ik honderden albums per dag binnen haal ofzo, ik heb alleen dingen die ik ook daadwerkelijk luister.
Humankind… be both.
Problemen en specifieke vragen moeten in een nieuw topic!
Let op of je vraag niet beter past in het iTunes Match topic.