Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

smeerbartje schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 10:04:
[...]

Voor een goed MP3-tag programma voor Snow Leopard houd ik me nog aanbevolen.
Omdat ik graag alles op jaar en maand indeel tag ik de bestanden voordat ze in Itunes komen. Hiervoor gebruik ik nu een aantal dagen MAC3TAG en dit programma werkt naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 16:10
Ik zit met het volgende probleem met Itunes, mijn vrouw heeft een click and buy account aangemaakt omdat ze een ipod heeft. Nu heeft ze dat aangemaakt met onze en/of rekening.
Nu wil ik alvast een click and buy account aanmaken voor de appstore/itunes omdat ik vrijdag mijn iphone krijg.
Helaas krijg ik de melding dat dit bank account al bestaat, op naam van mijn vrouw.
Hoe kan ik toch een itunes account aanmaken met click and buy met mijn apple ID?

Helaas is de optie Geen ineens uitgeschakeld.
Heb dus nu wel een apple ID, maar kan er niets mee, omdat hij de bankgegevens niet kan controleren.

[ Voor 14% gewijzigd door Dj Neo Ziggy op 18-01-2011 20:46 ]

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-09 18:34
Dj Neo Ziggy schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 20:25:
Ik zit met het volgende probleem met Itunes, mijn vrouw heeft een click and buy account aangemaakt omdat ze een ipod heeft. Nu heeft ze dat aangemaakt met onze en/of rekening.
Nu wil ik alvast een click and buy account aanmaken voor de appstore/itunes omdat ik vrijdag mijn iphone krijg.
Helaas krijg ik de melding dat dit bank account al bestaat, op naam van mijn vrouw.
Hoe kan ik toch een itunes account aanmaken met click and buy met mijn apple ID?

Helaas is de optie Geen ineens uitgeschakeld.
Heb dus nu wel een apple ID, maar kan er niets mee, omdat hij de bankgegevens niet kan controleren.
Je kan gewoon hetzelfde account als je vrouw gebruiken. Dan hoef je de apps ook niet dubbel te betalen.

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
Dat werkt helaas niet. Bij de laatste stap van de appstore, gebeurd er gewoon niets.
er staat: Ga verder voor verificatie van Click and buy. Dan word er een nieuw venster geopend waar het een en ander geverifieerd word. maar de appstore zelf blijft staan bij: Ga verder.
Kan dus helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-04 12:25
Nee het is anders. Jij gebruikt het account van je vrouw (geen eigen account dus) via home sharing. Voordeel is dat je legaal alle apps/muziek/etc maar 1x hoeft te kopen en op beide apparaten kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-10 12:23
funk-e schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 11:35:
[...]

[...]

@Spike_wolf: iTunes doet het prima als je alles handmatig wilt aanpassen. Wat doe je als voor een album geen id3-tags zijn gevuld? Ga je dan alles handmatig overtypen vanuit de bestandsnaam?

@smeerbartje: Als je voorzichtig bent en 1 of 2 album tegelijk doet kan ik TuneUp Media aanraden. Het programma geeft zelf aan dat je gerust 500 tracks tegelijk kunt taggen, maar dat gaat nog wel eens fout lees ik op diverse forums. Als je het programma download kun je gratis 100 track taggen. Daarna moet je een licentie aanschaffen van $19,- (1 jaar) of $29,- (unlimited). Ik zou zeggen probeer het eens.

Ik heb er erg goede ervaringen mee. Hij tagged alles netjes en voorziet de albums van je juiste album art.
Thanks; ik zal het eens bekijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:52
Hebben jullie ook wel eens gehad dat je telkens bij het aansluiten van een iphone het scherm krijgt alsof je de iphone voor het eerst aansluit (hele verhaal met apple id registreren enzo)? Als ik op doorgaan klik gaat mn iphone netjes een reserve kopie maken en daarna synchroniseren. Het werkt allemaal dus wel, snap alleen die melding niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 22:01
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Pb5Al.png

:/

Had 50mb RAM vrij en 35GB HDD vrij. iTunes library is 22GB. Pas na het sluiten van mijn browser (safari nam 900MB in) bleef de melding weg.

[ Voor 37% gewijzigd door Gamebuster op 22-01-2011 21:27 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-10 15:17
Al dat gedoe met library's overzetten. Progseltje aangeschaft, Supersynch, lijkt goed te werken en werkt mijn verouderde library nu bij :)
Eindelijk verlossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb een (klein) probleem..

Mijn menu e.d. in Itunes zijn spontaan in het Engels geworden.
Ik wil graag deze terug hebben in het Nederlands.

Via Edit -> Preferences -> General, zou dit moeten werken.

Maar hier staat reeds Nederlands en als ik dit wijzig in Nederlands, Ok klik en en Itunes opnieuw opstart is alles weer Engels. De store opzich is weer gewoon Nederlands.

Hoe pak ik dit aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeyke87
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:18
Kan iemand mij aub helpen met het volgende:

Ik wil de top 40 in één album weergeven. Nu las ik dat dit kan door alles te selecteren en deel van verzameling aan te vinken. Werkt helaas niet bij mij. Alle liedjes zijn netjes voorzien van tags. Ook iets geks: als ik de album artiest verander, geeft mijn ipad en iphone dit ook aan in het vak Artiest. Dit hoort toch niet, ik verander toch alleen de album artiest?

Snap er even niks van, maar ik probeer het te leren want als het werkt is het wel mooi met remotes en airplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:36

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
joeyke87 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 22:29:
Kan iemand mij aub helpen met het volgende:

Ik wil de top 40 in één album weergeven. Nu las ik dat dit kan door alles te selecteren en deel van verzameling aan te vinken. Werkt helaas niet bij mij. Alle liedjes zijn netjes voorzien van tags. Ook iets geks: als ik de album artiest verander, geeft mijn ipad en iphone dit ook aan in het vak Artiest. Dit hoort toch niet, ik verander toch alleen de album artiest?

Snap er even niks van, maar ik probeer het te leren want als het werkt is het wel mooi met remotes en airplay.
Om compilaties als geheel te laten zien, laat je de album artiest leeg, en zet je inderdaad deel van verzameling aan. Als je twee problemen gerelateerd zijn, moet je dus kiezen of je album artiest ingevuld wil houden of de top 40 als 1 album wil laten zien. Ik geloof dat iDevices de album artiest weergeven (mits ingevuld) en niet de artiest, dus dat kan wel kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeyke87
Scott schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 22:36:
[...]

Om compilaties als geheel te laten zien, laat je de album artiest leeg, en zet je inderdaad deel van verzameling aan. Als je twee problemen gerelateerd zijn, moet je dus kiezen of je album artiest ingevuld wil houden of de top 40 als 1 album wil laten zien. Ik geloof dat iDevices de album artiest weergeven (mits ingevuld) en niet de artiest, dus dat kan wel kloppen.
Werkt perfect, thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeyke87
Na een paar uur alles netjes ordenen zit ik met het volgende: Op mijn hoofd pc staat iTunes met de goede bibliotheek. Dus nu deel ik deze met de computer van beneden, en daar heb ik weer thuisdeling voor aanstaan voor de iPad. Dit gaat goed, ik mis alleen ITunes dj... Iemand enig idee hoe ik dit werkend krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Jullie ook moeite om de laatste versie van iTunes binnen te halen op SNow Leopard? De download wordt op de een of andere manier na 36% afgebroken :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-09 13:33
Ik kan niet eens de nieuwe versie ophalen? software update is al 30 min aan het checken.. :S

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-10 09:50
Ik heb 'n wat raar probleem met itunes; ik kan niks meer updaten/kopen want, ik heb nog een schuld bij apple aan gekochte apps, van 2 euro en een beetje. Echter, ik gebruik click and buy. En daar staat nog een dikke 6 euro op. Dus ik zie het probleem niet? ... iemand die weet wat ik nu moet doen, om dit recht te trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds... recent problemen met het syncen tussen Itunes (laatste versie) en m'n Iphone 3g (gejailbreakt 4.2.1)

Podcasts gedownload worden, en afspeelbaar zijn in Itunes.
Ik heb ook een audiobood op m'n iphone staan, en wil wat chapters wissen.

Als ik echter Sync in Itunes, veranderd er op m'n iphone helemaal niets :? Nog steeds dezelfde podcasts staan erop, en dat book welke ik gedelete had in m'n library is ook niet verwijderd? Als ik zo let op de melding die er boveninstaat, en me niet vergis want het is snel weg), dan lijkt het alsof hij stap 4 (het daadwerkelijke syncen) overslaat :?

Comp opnieuw opgestart, Iphone reboot, Itunes ect er compleet afgegooid en opnieuw geinstalleerd, maar geen succes verder. Is dit een bug van de nieuwe Itunes of zo?

Het heeft al deze tijd wel gewerkt tot laatst, heeft het misschien met m'n jailbreak te maken? Of verwijderde deamons of demons die ik gedelete had van een lijst?

Een paar dagen geleden kreeg ik wel tot mijn schrik dat hij niet op wilde starten, en een connectie met itunes wilde maken :? Recovery mode of zoiets? Dat is met TinyUmbrella gelukkig opgelost, heeft dat misschien de werking ... euh.. geblokkeerd of zo?

Als ik hem zou restoren in Itunes, moeten de jailbreak en aps weer opnieuw gedaan worden toch :?

via google kom ik voornamelijk overal de melding tegen dat syncen wel aangevinkt moet zijn onder de juiste tabs :') :Z Dit is natuurlijk zo, het ging al maanden goed voor de jailbreak :)

Iemand nog suggesties?

<nevermind, al opgelost>

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2011 16:04 . Reden: opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:18
Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 01:40:
Hallo,

Ik heb een (klein) probleem..

Mijn menu e.d. in Itunes zijn spontaan in het Engels geworden.
Ik wil graag deze terug hebben in het Nederlands.

Via Edit -> Preferences -> General, zou dit moeten werken.

Maar hier staat reeds Nederlands en als ik dit wijzig in Nederlands, Ok klik en en Itunes opnieuw opstart is alles weer Engels. De store opzich is weer gewoon Nederlands.

Hoe pak ik dit aan?
Via Apple.com even de juiste iTunes downloaden en dan installeren/herstellen. Dit heb ik ook gehad. ;)

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Iemand een idee hoe ik mijn foto's terughaal die ik per ongeluk met een te oude back-up-restore (ja ik weet het, het was niet echt handig) heb gedelete?

Kan ik nu fluiten ;( naar me foto's of heeft iemand een goed restore-programmaatje (liefst ook nog voor de Mac, indien niet anders dan voor Windows) en/of misschien andere oplossing?

Weet overigens niet of ik in het goede topic post, maar zie hier genoeg iTunes / restore vragen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik ben opzoek naar een functie (die er mogelijk niet in zit)

Ik wil mijn iTunes library converteren naar AAC en weet dat dit kan binnen iTunes maar blijf met een vervelend iets zitten.

iTunes maakt keurig een AAC versie aan en plaatst deze dan naast de mp3 versie in de library. Is er ook een mogelijkheid om iTunes deze mp3 gelijk te laten wissen? Nu moet ik dat continu met de hand doen en dat gaat best wel wat werk worden met mijn hoeveelheid muziek.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:05
Ik ben sinds kort een mac gebruiker en het mooie van itunes vond ik wel dat het gelijk m'n muziek 'share' vond op m'n NAS (Synolohy DS409). Ik blij want ik hoefde er dus weinig voor te doen om m'n muziek te vinden. Zelfs het overlopen van het ene nummer in het ander ging vlekkeloos! Dat is mij in WinAmp nooit echt goed gelukt vanaf m'n NAS.

Nu kwam gister toch een kleine irritatie, want hoe kan ik in godsnaam een playlist maken van nummers die op m'n NAS staan? (de shared library ofzo). Ik was namelijk van plan om een CDtje te branden voor een vriend, we gingen dus een zooitje nummers selecteren maar het lijkt er op dat je alleen kan luisteren van je NAS en verder kan je er niets mee!

Iemand een oplossing om dus bijvoorbeeld een aantal nummers in iTunes van je NAS te selecteren en deze lokaal op te slaan? ...of een playlist van te maken?

...nu heb ik gisteren dus eerst in itunes nummers gezocht, deze in finder gezocht -> gekopieerd naar een lokale map en vervolgens gebrand. 8)7

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
-LA- Je kan inderdaad alleen afspelen wanneer je gebruik maakt van de shared library (waarschijnlijk heb je de optie iTunes library aangezet). Ik heb thuis de iTunes server uitgezet omdat dat weinig toegevoegde waarde voor mij had. :|

Ik heb een nieuwe library aangemaakt die op de NAS staat en toegankelijk is voor alle pc's in het netwerk (ik heb eerder in dit topic aangegeven hoe je dat moet doen). Je hoeft dan maar 1-malig muziek toe te voegen aan de library en verder werkt het hetzelfde als normaal. Afspeellijsten maken, cd's branden, meta data regelen, etc alles is verder mogelijk. Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
  • Laatst online: 22:05
Tweety1 schreef op maandag 07 februari 2011 @ 09:59:
-LA- Je kan inderdaad alleen afspelen wanneer je gebruik maakt van de shared library (waarschijnlijk heb je de optie iTunes library aangezet). Ik heb thuis de iTunes server uitgezet omdat dat weinig toegevoegde waarde voor mij had. :|

Ik heb een nieuwe library aangemaakt die op de NAS staat en toegankelijk is voor alle pc's in het netwerk (ik heb eerder in dit topic aangegeven hoe je dat moet doen). Je hoeft dan maar 1-malig muziek toe te voegen aan de library en verder werkt het hetzelfde als normaal. Afspeellijsten maken, cd's branden, meta data regelen, etc alles is verder mogelijk. Suc6
Dan ga ik dat maar eens proberen... Wel jammer dat het weer te mooi om waar te zijn was.... :|

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-10 08:34
Je kan playlisten aanmaken op de server. Waarschijnlijk staat op die nas mt-daapd. Alhoewel dit pakket werkt is het hopeloos verouderd (rond itunes 7 voor het laatst geupdate volgens mij).

[ Voor 17% gewijzigd door lowfi op 07-02-2011 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Laatst online: 26-08 08:57
lowfi schreef op maandag 07 februari 2011 @ 11:43:
Je kan playlisten aanmaken op de server. Waarschijnlijk staat op die nas mt-daapd. Alhoewel dit pakket werkt is het hopeloos verouderd (rond itunes 7 voor het laatst geupdate volgens mij).
Klopt inderdaad, maar dat vond ik helemaal omslachtig werken :'( Ik heb het geprobeerd, maar mijn hemel zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havelock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-10 09:18
Wie kan mij vertellen waarom er nummers in blijven staat die X toegevoegd heb in itunes om ze snel even te beluisteren.
Ook al heb ik deze vinkje uit geschakeld in het menu voorkeuren geavanceerd
(Kopieer "iTunes Media" bij het toevoegen aan bibliotheek)

Toch blijven die nummers er staan die afkomstig zijn van andere mappen die ik een X toegevoegd heb.
Is hier een oplossing voor zodat ik alleen me map zie van me "iTunes Media" in het programma iTunes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
Havelock schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 00:24:
Wie kan mij vertellen waarom er nummers in blijven staat die X toegevoegd heb in itunes om ze snel even te beluisteren.
Ook al heb ik deze vinkje uit geschakeld in het menu voorkeuren geavanceerd
(Kopieer "iTunes Media" bij het toevoegen aan bibliotheek)

Toch blijven die nummers er staan die afkomstig zijn van andere mappen die ik een X toegevoegd heb.
Is hier een oplossing voor zodat ik alleen me map zie van me "iTunes Media" in het programma iTunes.
Gebruik je OSX of Windows?

De instelling waar jij over praat kopiëert muziek die je afspeelt in iTunes automatisch naar de map iTunes Media. Als je dat niet wilt moet je dat dus uitzetten.

Als je muziek afspeelt in iTunes maakt hij standaard een verwijzing aan in je bibliotheek. In iTunes voor Windows kun je dat uitzetten. In iTunes voor OSX volgens mij niet. Je kan ervoor kiezen om iTunes niet als standaardprogramma voor het afspelen van audio in te stellen.

Je kan in OSX ook de spatiebalk indrukken om een audiobestand af te spelen.

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havelock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-10 09:18
funk-e schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 10:24:
[...]

Gebruik je OSX of Windows?
Ik gebruik OSX
[...]
De instelling waar jij over praat kopiëert muziek die je afspeelt in iTunes automatisch naar de map iTunes Media. Als je dat niet wilt moet je dat dus uitzetten.
Die heb ik uit staan.
[...]
Als je muziek afspeelt in iTunes maakt hij standaard een verwijzing aan in je bibliotheek. In iTunes voor Windows kun je dat uitzetten. In iTunes voor OSX volgens mij niet. Je kan ervoor kiezen om iTunes niet als standaardprogramma voor het afspelen van audio in te stellen.

Je kan in OSX ook de spatiebalk indrukken om een audiobestand af te spelen.
Jammer dat je dat niet kan uit schakelen.
Nu ben ik gedwongen om ander programma te gaan gebruiken even snel nummer te gaan luisteren en om te kijken of muziek de juiste tags heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
Havelock schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 10:57:
[...]

Jammer dat je dat niet kan uit schakelen.
Nu ben ik gedwongen om ander programma te gaan gebruiken even snel nummer te gaan luisteren en om te kijken of muziek de juiste tags heeft.
Ja, dat is het grootste nadeel. Maar als je je muziek zou kopen via iTunes... :+

Maar het zou natuurlijk mooi zijn als alle verkrijgbare muziek op het internet goed getagged zou zijn. Er zijn genoeg programma's beschikbaar die goed kunnen taggen. Ik ben zelf groot fan van TuneUp Media. Je kunt hier niet 100% op vertrouwen dat alles goed gaat, maar als je per album tagged is het goed te doen.

TuneUp Media
Met de trial kun je gratis 100 nummers taggen.

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

heb een wazig probleem, ondanks dat de tags goed zijn lijkt itunes sommige albums niet te willen voorzien van track numbers :/ als ik de files open met jaikoz is de tag goed en de id3 ook, in itunes wordt hij alleen niet getoond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
Laatst mn computer gereboot en alles wat ik wilde bewaren op externe HD gezet en alle zooi eraf gegooid.

Nu heb ik mn muziek weer in itunes gezet en alles gesynct zoals ik wilde, maar nu blijkt dat de helft van mijn itunes aankopen zijn verdwenen.
Wat heb ik verkeerd gedaan en hoe kan ik dit fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hellokes,

ik wil me binnenkort een macbook pro met ssd kopen ter vervanging van mijn windows desktop pc. Ik heb een iphone en itunes met een kopie van alle apps die ik gekocht heb, evenees een muziekcollectie van 250 gig. Via remote kan ik heel makkelijk mijn itunes bedienen, welke dan via de pc naar een versterker afgespeeld wordt. (bij gebrek aan airplay op mijn reciever). de pc is wired aangesloten op mijn routertje.

Nu wil ik wanneer de macbook pro er is van mijn desktop een nas maken (freenas lijkt me wel een goede keuze). De muziek wil ik dan draadloos importeren in mijn mac (library en alle bestanden blijven op nas staan) en de muziek zou nog steeds via de versterker afgespeeld moeten worden.

1. Is het mogelijk dat mijn nas de muziek via de geluidskaart doorstuurt naar de versterker, als het gecontroleerd word via de macbook pro ? (dus ik wil niet de macbook het geluid naar de versterker laten sturen)

2. Iemand ervaring met het draadloos importeren van een library in itunes ( snelheid wat ok ? )

3. Hoe pak ik het het best aan om nu mijn itunes met apps en muziek voorlopig naar een externe hd te kopieren, en erna terug op mijn nas ? ik kan wel vinden hoe ik het best itunes naar een andere locatie laat verwijzen maar zo specifiek als mijn vraag niet, en ik wil zeker niet dat ik iets kwijt ben nadat ik het terug op de nas gezet heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey5times
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik krijg het maar niet voor elkaar om een vodcast fullscreen af te spelen onder itunes.

Edit: Ik heb 'm door. Een streaming podcast kun je niet fullscreen bekijken. Als je je eerst abbonneert, kun je een podcast downloaden, éénmaal gedownload kun je 'm ook fullscreen bekijken.

Beetje omslachtig, maar goed...

[ Voor 71% gewijzigd door Mikey5times op 22-02-2011 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-10 08:30
Dit zijn nu zulke specifieke en uitgebreide vragen, dat we vinden dat je daarvoor een nieuw topic dient te openen. Dan is het ook makkelijk terug te vinden met de search voor andere mensen :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.A.L.
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:10
Vraagje: ik wil graag m'n iTunes library streamen naar m'n PS3, en dan net als in iTunes kunnen sorteren op genre en artiest e.d.. Met PMS (PS3 Media Serve) lijkt dat te lukken; ik kan naar mn media library gaan en dan sorteren op bijv. genre, maar dan ziet hij geen tracks, terwijl als ik ''alles'' selecteer hij wel gewoon de hele library ziet. Pas als ik tracks afspeel zijn die later pas te zien in de op genre gesorteerde library. Weet iemand hoe dit komt? In de librtary zelf zit alles goed; in iTunes zelf kan ik wel sorteren op genre en dergelijke.

• dcl!
  • Laatst online: 22:09
iTunes U: heb allemaal afleveringen (hoofdstukken die zijn voorzien van een romeins cijfer) opgehaald. Die worden uiteraard niet goed gesorteerd.
Dit heb ik geprobeerd op te lossen door een afspeellijst te maken in de juiste volgorde (dit ging overigens niet on the fly op de iphone, kan geen afleveringen van iTunes U selecteren dus blijkbaar niet geschikt voor afspeellijst?).

Bij het synchroniseren wordt de afspeellijst keurig zichtbaar onder iTunes U tabblad en kan ik aanvinken en wordt ook naar iPhone gesynt. Echter als ik die probeer af te spelen gaat dat niet: knalt er steeds uit naar beginscherm.

Is dit een fenomeen van iTunes U? Heb er eigenlijk nooit eerder wat mee gedaan, maar nu moet ik dus heel irritant steeds handmatig het juiste hoofdstuk aantikken om de boel in volgorde te kunnen afluisteren :(

EDIT: laat maar, is helaas bekend probleem: http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=2660827

[ Voor 5% gewijzigd door dcl! op 24-02-2011 10:56 . Reden: informatie toegevoegd ]

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:27

Exirion

Gadgetfetisjist

In verband met de aankoop van een Apple TV 2 maar weer eens een poging gedaan met iTunes 10.x, en 10.1.2 is zowaar de eerste iTunes 10.x die fatsoenlijk werkt met mijn bestaande library uit 9.0.3 *O* De vorige versies bleven bij het opstarten hangen op een urenlange beachballshow.. Echt waardeloos dat ze bij elke versie weer vanalles verkloten dat na x updates eindelijk 's opgelost wordt.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Tweakers,

Ik ben gewend om met Windows (7) te werken. En heb al vaak zonder problemen een Clean Instal gedaan en mijn Itunes mapje gekopieerd, vervolgens op de verse OS de Itunes map vervangen om al mijn playlisten etc te behouden.

Nu heb ik zojuist een MBA aangeschaft, en zie dat ook hier net zoals bij windows onder " user " een mapje met Muziek, gevolgd door een Itunes folder bestaat.

Normaliter had ik deze simpelweg vervangen maar ik heb toch mijn twijfels over het volgende:

- Op mijn windows computer had ik altijd 2 partities. " C " voor de programmas en " D " voor alle data
- Bij een windows computer maakte ik dan weer een nieuwe partitie " D " aan, en hernoemde " D " in mijn gebruikersnaam. Als ik daarna alle mappen kopieerde naar de D schijf, had ik zonder problemen al mijn playlisten met coverflow en uiteraard de liedjes werkend.

- Op mijn MBA staan geen partities wel " Macbook Air van.... " en daarin een Macintosh HD
- Wat in windows waarschijnlijk dus " Deze computer " zou heten en daarin schijven " C " en " D "

Nu kan ik wel de naam van Macintosh HD veranderen in mijn gebruikersnaam maar het zal hoogstwaarschijnlijk niet synchroon lopen aangezien ik partitie niet " D " heb genoemd.

Iemand enig idee hoe ik dit toch werkend kan krijgen?

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Destianto schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 16:12:
Tweakers,

Ik ben gewend om met Windows (7) te werken. En heb al vaak zonder problemen een Clean Instal gedaan en mijn Itunes mapje gekopieerd, vervolgens op de verse OS de Itunes map vervangen om al mijn playlisten etc te behouden.

Nu heb ik zojuist een MBA aangeschaft, en zie dat ook hier net zoals bij windows onder " user " een mapje met Muziek, gevolgd door een Itunes folder bestaat.

Normaliter had ik deze simpelweg vervangen maar ik heb toch mijn twijfels over het volgende:

- Op mijn windows computer had ik altijd 2 partities. " C " voor de programmas en " D " voor alle data
- Bij een windows computer maakte ik dan weer een nieuwe partitie " D " aan, en hernoemde " D " in mijn gebruikersnaam. Als ik daarna alle mappen kopieerde naar de D schijf, had ik zonder problemen al mijn playlisten met coverflow en uiteraard de liedjes werkend.

- Op mijn MBA staan geen partities wel " Macbook Air van.... " en daarin een Macintosh HD
- Wat in windows waarschijnlijk dus " Deze computer " zou heten en daarin schijven " C " en " D "

Nu kan ik wel de naam van Macintosh HD veranderen in mijn gebruikersnaam maar het zal hoogstwaarschijnlijk niet synchroon lopen aangezien ik partitie niet " D " heb genoemd.

Iemand enig idee hoe ik dit toch werkend kan krijgen?
Ik heb je verhaal 3 keer doorgelezen maar snap niet wat je nou precies wilt. Waarom wil je die partitie nou renamen? Heeft toch geen enkele zin?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

- Op dit moment heb ik een partitie D, genaamd Destianto.
- Daarin zit een map genaamd muziek

Als ik de Itunes map zal vervangen en al mijn playlisten tevoorschijn komen in Itunes en het nummer af wil spelen. Zal Itunes gaan zoeken naar:

D schijf > genaamd Destianto > Map Music.

Het probleem is dat op mijn MBA geen D schijf aanwezig is, enkel een partitie genaamd:

Macbook air van > Macintosh HD ( Macintosh HD hernoemen naar Destianto is geen probleem )

Maar het " Macbook air " gedeelte is waarschijnlijk " C " als OSX uberhaubt met Partitieletters werkt.

Uit forums heb ik begrepen dat ik een " clean instal " kan doen met het bijgeleverde USB stickje, en vervolgens via Schijfhulpprogramma partitie kan opmaken.

Echter niet kunnen achterhalen of ik die Partities een letter kan geven.

Dit zou betekenen dat ik mijn 40 gb aan muziek en 100 playlisten opnieuw moet aanmaken, en dat is me te tijdrovend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Destianto schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 17:05:
Dit zou betekenen dat ik mijn 40 gb aan muziek en 100 playlisten opnieuw moet aanmaken, en dat is me te tijdrovend.
Ik snap nu wat je wilt geloof ik, maar ik denk dat je er toch niet aan ontkomt om alles opnieuw in iTunes toe te voegen. Je kunt niet zomaar bestanden tussen iTunes voor Windows en OSX uitwisselen. Sowieso heb je in OSX helemaal geen driveletters en heb je volgens de UNIX filosofie alleen maar directories waarbij een drive (volume) in de directory structuur van je machine zit (bij OSX staan ze in /Volumes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
Kan je niet eerst op je windows in iTunes alles weer terug laten verwijzen en kopieeren naar c (tijdelijk) zodat je alles weer bij elkaar in de reguliere iTunes map hebt staan (en de verwijzingen kloppen dan ook weer) en dan vervolgens die hele iTunes map naar je mac (met kloppende verwijzingen dus)?
40gb kopieeren is misschien toch minder lang werk dan alles weer handmatig in moeten richten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaguit
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-09 13:23

Haaguit

HBZNPLT!

Destianto schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 17:05:
- Op dit moment heb ik een partitie D, genaamd Destianto.
- Daarin zit een map genaamd muziek

Als ik de Itunes map zal vervangen en al mijn playlisten tevoorschijn komen in Itunes en het nummer af wil spelen. Zal Itunes gaan zoeken naar:

D schijf > genaamd Destianto > Map Music.

Het probleem is dat op mijn MBA geen D schijf aanwezig is, enkel een partitie genaamd:

Macbook air van > Macintosh HD ( Macintosh HD hernoemen naar Destianto is geen probleem )

Maar het " Macbook air " gedeelte is waarschijnlijk " C " als OSX uberhaubt met Partitieletters werkt.

Uit forums heb ik begrepen dat ik een " clean instal " kan doen met het bijgeleverde USB stickje, en vervolgens via Schijfhulpprogramma partitie kan opmaken.

Echter niet kunnen achterhalen of ik die Partities een letter kan geven.

Ik denk niet dat dat gaat lukken, aangezien de referenties in de files verwijzen naar ntfs en mac met een anders filesysteem werkt. Tussen pc's gaat dat wel, maar naar mac... Mac kent ook geen exportfunctie, maar wellicht is er een tool voor?

Snelle pc | 40D achterdop voor lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homernt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-06-2024
Ik heb sync probleem met mijn iPod touch laatste generatie.
Ik gebruik Win7 SP1 en de laatste iTunes en mijn muziek staat op mijn NAS een DS111.
Ik voeg een map toe aan Itunes gevuld met een album met zeg 10 nummers. Bestands voormaat is mp3.
iTunes geeft alles netjes weer dan ga ik vervolgens synchroniseren. iTumes zegt dat hij 10 nummers gaat kopieren maar als hij klaar is mis ik 1 á 2 nummers op mijn iPod. Synchroniseer ik vervolgens nog een keer dan kopieerd hij de missen bestanden als nog. Dus opzich geen groot probleem maar ik moet het wel iedere keer nalopen of het goed gegaan is. Dit is volgens mij zins een week of drie dus het kan liggen aan de laatste iTumes maar niet aan de Win7 SP1 die ik vorige week opgezet heb.

Mijn vraag is dit een bekend probleem? Ik vermoed van niet want ik heb wel even gezocht maar kon niet direct een vergelijkbaar probleem terug vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasperBrouwer
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-07 22:44
Hallo,

Ik heb sinds kort een MacBook Pro nu wou ik eens wat uit de AppStore halen (een gratis app) maar hiervoor moest ik eerst inloggen. Dit heb ik braaf gedaan maar nu MOET ik creditcard of ClickandBuy invullen maar ik dit niet opgeven. Ik heb even op google gezocht naar een manier om dit te ontwijken en ik kom bij een heleboel how to's de optie "geen" tegen. Nou is het geval deze optie heb ik niet tot mijn beschikking, dus heeft iemand een idee hoe ik mijn iTunes account kan gebruiken zonder een creditcard of iets dergelijks in te vullen.

Bvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-10 01:41

Spacecowboy

XBL: Biggmans

JasperBrouwer schreef op zondag 06 maart 2011 @ 12:14:
Hallo,

Ik heb sinds kort een MacBook Pro nu wou ik eens wat uit de AppStore halen (een gratis app) maar hiervoor moest ik eerst inloggen. Dit heb ik braaf gedaan maar nu MOET ik creditcard of ClickandBuy invullen maar ik dit niet opgeven. Ik heb even op google gezocht naar een manier om dit te ontwijken en ik kom bij een heleboel how to's de optie "geen" tegen. Nou is het geval deze optie heb ik niet tot mijn beschikking, dus heeft iemand een idee hoe ik mijn iTunes account kan gebruiken zonder een creditcard of iets dergelijks in te vullen.

Bvd.
Heb je iets aan deze link? http://support.apple.com/kb/ht2534

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Laatst online: 03-10 16:39

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Hallo,

Bvd.
Als je in de store iets wil 'kopen' dat gratis is, en via die weg registreert dan heb je wel de mogelijkheid om 'geen' aan te geven.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ik vraag me af hoe ik het volgende voor elkaar krijg.

In iTunes alle nummers met het album Remix bij elkaar zetten, terwijl de artiesten anders staan.

Losse artiesten heb ik allemaal de naam Geen Album, Diverse Artiesten en een zelfde albumcover gegeven. Nu wil ik alle remixen van diverse artiesten met een zelfde cover in iTunes zetten.

Iemand een idee, heb al genoeg gevogeld. :D

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

heeft iemand een idee hoe ik mijn iTunes account kan gebruiken zonder een creditcard of iets dergelijks in te vullen.
Onderstaande guide werkt.

http://computertotaal.nl/...nt-zonder-creditcard.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-10 10:16

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

THE_BASE schreef op zondag 06 maart 2011 @ 13:58:
Ik vraag me af hoe ik het volgende voor elkaar krijg.

In iTunes alle nummers met het album Remix bij elkaar zetten, terwijl de artiesten anders staan.

Losse artiesten heb ik allemaal de naam Geen Album, Diverse Artiesten en een zelfde albumcover gegeven. Nu wil ik alle remixen van diverse artiesten met een zelfde cover in iTunes zetten.

Iemand een idee, heb al genoeg gevogeld. :D
'Onderdeel van verzameling' aanvinken?
Met meerdere nummers geselecteerd staat dat op tabblad 'opties' geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
kaassouffle schreef op zondag 06 maart 2011 @ 20:55:
[...]

'Onderdeel van verzameling' aanvinken?
Met meerdere nummers geselecteerd staat dat op tabblad 'opties' geloof ik.
Heb het gedaan, krijg het niet voor elkaar. :(

Artiest: Elke naam anders
Albumartiest: Various
Album: Remixes
Deel van verzameling: JA
Deel van aaneensluitend album: NEE (JA geprobeerd)

Kom er niet uit dus...

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Leeg de sorteervelden eens (albumartiest met name, maar allemaal kan geen kwaad), die zorgen nog wel eens voor problemen bij groeperingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:32
Ik snap er helemaal niets meer van.

iTunes account aangemaakt, maar heb geen credit card. Dus click&buy account aangemaakt, de code ingevoerd die je bij de storting van €0,01 op je rekening krijgt.

Vervolgens denk ik dat ik eindelijk betaalde apps kan kopen, maar helaas. Op de iPhone zelf moet ik m'n creditcard gegevens invullen (kan niet kiezen voor click&buy)
Via iTunes op de laptop kan ik wel kiezen voor click&buy, even drie stappen doorlopen:
- Aanmelden
- Machtiging geven voor Easy Collect
- Gereed > ik word dan doorgestuurd naar de Apple site waar ik opnieuw iTunes moet downloaden (waarvan ik de laatste versie heb) :?

Vervolgens zou ik niet weten hoe ik nu WEL een app kan kopen + downloaden...

Doe ik nou wat verkeerd of is het nou zo moeilijk om bij Apple geld uit te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er een app waarmee ik op mijn ipad de itunes op mijn pc kan besturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2011 @ 16:04:
is er een app waarmee ik op mijn ipad de itunes op mijn pc kan besturen?
Ja, "remote" van Apple zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die heb ik geïnstalleerd en itunes ziet hem ook, ik voer dan de code in op mijn pc maar op mijn ipad staat dan na 1 minuut iets van" kan niet vinden"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2011 @ 16:14:
die heb ik geïnstalleerd en itunes ziet hem ook, ik voer dan de code in op mijn pc maar op mijn ipad staat dan na 1 minuut iets van" kan niet vinden"
Is vaak iets van een firewall ofzo; die roet in het eten gooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb ik ook al gedaan alle firewalls uitgegooid ipad naar apple tv 2 werkt wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-10 19:13
Zou iemand mij kunnen vertellen of het volgende mogelijk is: Op mijn iPod classic 120gb staan nu iets van 4500 nummers die uiteraard niet allemaal op mijn iPhone 4 16gb passen.
Nou wil ik niet altijd en mijn ipod en mijn iphone meenemen dus wil ik ook wat muziek op mijn iphone. Ik kan dan album of afspeellijsten syncen met mijn iphone maar wat ik zou willen dat er random nummers op mijn iphone komen. Dit kan wel alleen dan vult itunes de iphone totdat hij vol is. Is het ook mogelijk om te in te stellen dat er bijvoorbeeld 5gb aan random muziek overgezet gaat worden? Ik heb al gekeken naar een (slimme) afspeellijst maar dat lukt ook niet.

Enige wat ik werkend heb gekregen is handmatig steeds op refresh in de itunes dj drukken en dat die 100 nummers slepen en dit steeds herhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flieger
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:12
Sinds het uitbrengen van update 4.2 krijg ik tijdens het updateproces error 3259 (netwerk time-out). Toen ik mijn iPhone nieuw ontving stond er 4.0 op en de update naar 4.1 verliep vlekkeloos.

Na zoeken heb ik ontdekt dat het aan de versie van iTunes, antivirus of firewall instellingen kan liggen. Inmiddels 3 keer een poging gedaan met de laatste versie van iTunes en antivirus en firewall uitgeschakeld, maar tevergeefs.

Nu zou ik het op een andere laptop willen proberen. Op die laptop staat nog geen iTunes. Hoe kan ik mijn iPhone daarop aansluiten zonder de inhoud van mijn iPhone kwijt te raken? Is het aansluiten op een andere laptop dan anders aan te raden voor alleen de 4.3 update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 10:03
iTunes update screwup: taal is van nederlands naar engels gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers
  • Laatst online: 20-07 15:49

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

Dat waardeloze iTunes 8)7

Update naar 10.2.1 uitgevoerd, leek goed geinstalleerd, opnieuw opstarten computer, starten nieuwe iTunes: zwart scherm 8)7

Windows 7 X64 teruggezet naar herstelpunt direct voor update iTunes, iTunes gestart: itunes kan niet starten omdat hij bepaalde benodigde bestanden mist 8)7

Image van C-schijf teruggezet, Apple Support van iTunes gelezen en alle stappen uitgevoerd die daar beschreven staan. iTunes 64 bits apart gedownload en ge-installeerd, computer opnieuw opgestart, itunes starten: zwart scherm... 8)7

Configuratiescherm> Software> iTunes herstellen (zou volgens een Apple forumlid kunnen helpen), iTunes starten: zwart scherm 8)7 8)7

Ik word er simpel van. Deze "update" laat ik maar eens lekker aan mij voorbij gaan, waardeloze sh*tzooi.
iTunes en Windows 7 X64 is een hele slechte combi, ik zweer het je.
Het wordt tijd dat Apple eens inziet dat er al 3,5 jaar 64-bit hardware bestaat (niet-Apple dan).
8)7

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
  • Laatst online: 19-04 14:06
Hier ook iemand met inmiddels een flinke aversie tegen iTunes.

Ik ben nu al bijna 2 dagen bezig om iOS 4.3 op mijn iPad te krijgen. Eerst heb ik de laatste update van iTunes uitgevoerd. Het downloaden van iOS is ook gelukt. Voordat iTunes 4.3 op mijn iPad gast zetten, wil het programma eerst een reservekopie van mijn iPad maken. Dat laatste lukt van geen kanten.
Ik krijg vroeg of laat een foutmelding en/of het maken van de reservekopei blijft steken bij zo'n 95%.

Het lukte gisteren wel om mijn iPhone 3GS probleemloos van 4.3 te voorzien.

Mijn laatste backup van de iPad is 2 maanden oud. Daarom zie er erg tegenop om de herstelt-optie uit te proberen.
Dat het maken van een backup best lang geleden is, staat ook al niet los van iTunes. Het maken van zo'n reservekopie vond ik toen ook al ongemakkelijk lang duren. Was altijd nog beter dan helemaal niet.

Nou kan ik ook best zonder iOs 4.3 leven, maar dat ik geen backup meer kan maken, vind ik zorgelijk.

Iemand een idee?

Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Louise525 schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 21:38:

Ik ben nu al bijna 2 dagen bezig om iOS 4.3 op mijn iPad te krijgen. Eerst heb ik de laatste update van iTunes uitgevoerd. Het downloaden van iOS is ook gelukt. Voordat iTunes 4.3 op mijn iPad gast zetten, wil het programma eerst een reservekopie van mijn iPad maken. Dat laatste lukt van geen kanten.
Ik krijg vroeg of laat een foutmelding en/of het maken van de reservekopei blijft steken bij zo'n 95%.

Mijn laatste backup van de iPad is 2 maanden oud. Daarom zie er erg tegenop om de herstelt-optie uit te proberen.
Dat het maken van een backup best lang geleden is, staat ook al niet los van iTunes. Het maken van zo'n reservekopie vond ik toen ook al ongemakkelijk lang duren. Was altijd nog beter dan helemaal niet.

Nou kan ik ook best zonder iOs 4.3 leven, maar dat ik geen backup meer kan maken, vind ik zorgelijk.

Iemand een idee?
Wat ik je in elk geval zou aanraden, is om eerst een kopie van je aankopen te maken. Doe je dat niet, moet je dat na een herstelaktie weer allemaal via de Store doen.
Je kunt een kopie van je aankopen maken in iTunes: Bestand> Bibliotheek> Reservekopie op schijf maken...> Alleen reserve-kopie van iTunes Store aankopen maken.
En zorg dat je een lege DVD(RW) klaar hebt liggen om de kopie daarop op te slaan.
Ik zet zelf dan de inhoud weer naar een map op mijn PC.

Suc6

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
Louise525 schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 21:38:

Iemand een idee?
Dit probleem heb ik dus ook maar dan al voordat ik een complete backup kan maken. Dan begint ie te zeuren dat er een aantal gekochte applicaties niet gebackupt kan worden. (1tje maar Angry birds)
Daarna doet ie gewoon GEEN backup maken.
We blijven wel lekker bij 4.2.1 en media monkey.
Nu nog een encoder die subs doet en ik ben weer blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
wvexeltweakers schreef op zondag 13 maart 2011 @ 11:13:
[...]

Wat ik je in elk geval zou aanraden, is om eerst een kopie van je aankopen te maken. Doe je dat niet, moet je dat na een herstelaktie weer allemaal via de Store doen.
Je kunt een kopie van je aankopen maken in iTunes: Bestand> Bibliotheek> Reservekopie op schijf maken...> Alleen reserve-kopie van iTunes Store aankopen maken.
En zorg dat je een lege DVD(RW) klaar hebt liggen om de kopie daarop op te slaan.
Ik zet zelf dan de inhoud weer naar een map op mijn PC.

Suc6
Ik wist niet eens dat dat kon, dus dat zal ik in ieder geval gaan doen.
Normaal gesproken werk ik met Ubuntu en alleen voor iTunes en een boekhoudprogramma heb ik Windows nog nodig. Ik heb een online petitie getekend waarmee Apple wordt gevraagd om iTunes onder Linux beschikbaar te maken, maar dat zal wel niet gaan gebeuren any time soon jammer genoeg.
Mijn vertrouwen in Appel heeft wel een flinke knauw gekregen door deze updateproblemen. Inmiddels heb ik wat verder rondgeneusd op inet en ik ben bepaald niet de enige die problemen heeft met de update naar iOS 4.3. Er was zelfs iemand die er een dode iPad aan overhield. Ik zal mijn zegeningen dus maar blijven tellen!

Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
wvexeltweakers schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 17:52:
Het wordt tijd dat Apple eens inziet dat er al 3,5 jaar 64-bit hardware bestaat (niet-Apple dan).
Op OS X is iTunes ook gewoon een 32-bit applicatie hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Dreamvoid schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 22:07:
[...]

Op OS X is iTunes ook gewoon een 32-bit applicatie hoor ;)
Dat kan wel kloppen, maar ik verbaas me erover, dat een aantal software-makers op de een of andere manier maar geen rekening houdt met het feit dat er al meer dan 3 jaar 64-bit hardware is.
Wat ik bij Apple/iTunes dan nog vreemder vind, is dat ze wel een aparte 64-bit install voor download aanbieden, maar als je die installeert, het toch gewoon een 32-bit applicatie blijkt te zijn.... :z

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan geen reservekopie maken van mijn 4.2.6 iOS...
Al langere tijd niet, maar geen last van gehad omdat ik niet wilde updaten.
Nu wel met nieuwe iOS :)
Krijg foutcode -30 bij het maken van de reservekopie.

PC opnieuw opgestart, kabeltje erin/eruit. Andere usb poorten geprobeerd, nieuwe iTunes geinstalleerd. Map van de backup weg gehaald.
Alles op laptop en pc geprobeerd (beide win7, laptop 32bit en pc 64bit.)
Niks mocht baten :S

Iemand die me kan helpen?
Google kon ik niet echt wat vinden wat zou helpen :S

Edit: Geen jailbreak of wat dan ook, hij is gewoon orgineel :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2011 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 10:27:
Ik kan geen reservekopie maken van mijn 4.2.6 iOS...
Al langere tijd niet, maar geen last van gehad omdat ik niet wilde updaten.
Nu wel met nieuwe iOS :)
Krijg foutcode -30 bij het maken van de reservekopie.

PC opnieuw opgestart, kabeltje erin/eruit. Andere usb poorten geprobeerd, nieuwe iTunes geinstalleerd. Map van de backup weg gehaald.
Alles op laptop en pc geprobeerd (beide win7, laptop 32bit en pc 64bit.)
Niks mocht baten :S

Iemand die me kan helpen?
Google kon ik niet echt wat vinden wat zou helpen :S

Edit: Geen jailbreak of wat dan ook, hij is gewoon orgineel :)
Het is mij vanmiddag gelukt om iOS 4.3 op mijn iPad te zetten. Ik heb ook lang op interrnet rondgeneusd en ik heb het volgende gedaan:
Ik heb een programma'tje gedownload dat BackOff 1.02 heet. Hiermee kun je het automatisch maken van een reservekopie uitzetten. Ik heb ook de iPad eerst afgesloten met de Home en de Aanuitknop tegelijk ingedrukt, om er zeker van te zijn dat alle Apps afgesloten zijn.

Nu heb ik een Pad met welkiswaar iOS 4.3 maar zonder recente reservekopie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmm misschien proberen...
Kun je nu wel trouwens een reservekopie maken nu ie 4.3 is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 16:19:
Dat weet ik nog niet, want ik heb te weinig harde schijfruimte om dat uit te proberen.ik heb een 32 GB waarvan iets van 25 GB gebruikt . De laatste reservekopie die ik heb is al iets van ruim 7 GB groot.
Ik ben nog bezig om schijfruimte leeg te maken. Het heeft een uur geduurd voordat het kopiëren klaar was, maar dat was inclusief een kopie van de reservekopie van mijn iPhone.

Ik heb een kopie van die reservekopie op een andere schijfpartitie gezet en binnen iTunes die reservekopie geprobeerd te verwijderen. Na verwijderen in iTunes zie ik dat hij nog gewoon op de harde schijf staat op de plek waar hij al stond (mapje backups). Ik heb op internet gevonden dat verwijderen via iTunes die beste manier was.

Dat programma'tje dat ik noemde wordt ook gebruikt door mensen die even snel iets op hun iPhone of iPad willen zetten zonder dat ze langdurig moeten wachten tot die reservekopie weer gemaakt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Sinds ik alles heb overgezet van oude iMac naar nieuwe MacBook Pro, kan iTunes mijn bibliotheek niet goed opslaan. Krijg af en toe een foutmelding.

Welke dat is weet ik zo even niet, maar in elk geval geeft het aan dat de muziekbibliotheek niet opgeslagen kan worden.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
THE_BASE schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 21:18:
Sinds ik alles heb overgezet van oude iMac naar nieuwe MacBook Pro, kan iTunes mijn bibliotheek niet goed opslaan. Krijg af en toe een foutmelding.

Welke dat is weet ik zo even niet, maar in elk geval geeft het aan dat de muziekbibliotheek niet opgeslagen kan worden.

Iemand een idee?
Hoe heb je het zaakje overgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
smeerbartje schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 08:39:
[...]

Hoe heb je het zaakje overgezet?
Daar ging ik wel vanuit. ;-)

iTunes werkt prima verder hoor. Maar ben bang dat hij niets backupt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Maar HOE heb je het overgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 16:19:
Nee.
Vanmiddag heb ik het weer geprobeerd. Het duurde weer lang: in totaal heeft mijn iPad 3,5 uur aan de USB gehangen. Toen hij voor zeker 95% klaar was werd de verbinding met de iPad verbroken.
Vreemd genoeg heeft de backup inmiddels twee mappen aangemaakt: eentje die er gewoon uitziet en een map die Snapshots heet. In die laatste map staan een heleboel bestanden met de tijd en datum van vanmiddag, terwijl het backupproces liep. iTunes blikt maar aangeven dat ik een backup heb van 20 januari van dit jaar.
Ik zoek het probleem nu meer in een aanwezige maar niet meer bruikbare backup.

Ik ben de nieuwe uiteindelijk mislukte backup aan het verplaatsen, wat ook weer 2 uur gaat duren.

Daarna wil ik de bestaande backup weggooien en ik hoop dat iTunes dan een nieuwe en correcte backup maakt. Ook wil ik uitzoeken of ik mijn iPad op mijn laptop kan backuppen. Ik weet namelijk niet hoe ik dat aan moet pakken als ik niet wil dat alles van mijn iPad af wordt gegooid en ik nog verder van huis ben.

Ik word niet echt vrolijk van dit gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
wvexeltweakers schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 08:28:
Dat kan wel kloppen, maar ik verbaas me erover, dat een aantal software-makers op de een of andere manier maar geen rekening houdt met het feit dat er al meer dan 3 jaar 64-bit hardware is.
If it ain't broke, don't fix it. iTunes is een oud stukkie software (origineel niet eens van Apple, het heette ooit SoundJam), nog in Carbon geschreven en dat port je niet zomaar even - niet zonder een heleboel nieuwe bugs te introduceren.

Bij Quicktime bijvoorbeeld hebben ze een port naar 64-bit ook nooit aangedurfd en hebben ze parallel Quicktime X ontwikkeld en uitgerold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Uhm... mijn thuismap helemaal overgezet met een usb-stick en iTunes zelf ook. Dat leek mij voldoende...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

itunes doet bij mij de laatste tijd heel vreemd :( elke minuut probeert het programma verbinding te maken met de store. Volgens mij gaat er niks fout met het feitelijk verbinden maar die popup is reuze irritant, iemand hier ervaring mee ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Dreamvoid schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 18:41:
[...]

If it ain't broke, don't fix it. iTunes is een oud stukkie software (origineel niet eens van Apple, het heette ooit SoundJam), nog in Carbon geschreven en dat port je niet zomaar even - niet zonder een heleboel nieuwe bugs te introduceren.

Bij Quicktime bijvoorbeeld hebben ze een port naar 64-bit ook nooit aangedurfd en hebben ze parallel Quicktime X ontwikkeld en uitgerold.
Jij hebt duidelijk al de nodige "Apple tijd" in je vingers zitten.
Wel leuk om wat historische info over iTunes te krijgen, plaatst e.e.a. wat meer in een perspectief.

Dat het technisch niet vanzelf zal gaan, wil ik geloven.
Anderzijds vind ik wel dat Apple het aan haar klanten verplicht is om te zorgen voor een goed programma waarmee je een iPhone, iPad, iPod kunt vullen/updaten. En daar hoort in deze tijd toch zeker ondersteuning voor 64-bit bij. Als voorbeeld: mijn moeder van 76 vroeg om advies voor een nieuw notebook. Om problemen te voorkomen heb ik nog gekeken naar een 32-bit notebook, maar dat wordt gewoon erg lastig.

Wat ik ook erg mis, is de mogelijkheid om draadloos te kunnen syncen via iTunes. Vijf jaar terug had ik een Palm, en die kon dat al. En dat was erg gemakkelijk, beter tenminste dan het gepiel met een USB-kabeltje.

Maar bedankt voor je info, verheldert weer een hoop.

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritos
  • Laatst online: 30-06-2024
Ik zit met de volgende vraag (en hoop dat ik daarvoor op het goede topic zit):

Recentelijk heb ik een iPhone 4 32GB inc. een T-Mobile abonnement aangeschaft. Nu blijkt echter dat de dekking op mijn huisadres allesbehalve goed is en kan ik mijn contract opzeggen. Vodafone heeft wel een goede dekking dus ik wil hier een abonnement nemen. Echter moet ik (uiteraard) wel mijn iPhone inleveren.

Wat ik nergens kan vinden is hoe het zit met de gegevens (gekochte apps, multimedia e.d.) uit iTunes. Kan ik deze zonder problemen overzetten naar mijn nieuwe iPhone of zijn bepaalde apps gekoppeld aan mijn serienummer (zoals bijv. Lockfolder/Hipstamatic)?

Ik werk met iTunes 10 en OS 4.3 (en ja, ik ben op de hoogte van de problemen Vodafone/OS 4.3. maar eer de bestelling rond is verwacht ik wel een fix).

B.v.d.

Win 10 64x/i7-4790K/Asus Z97-PRO/MSI GTX 960 GAMING 2G/Seasonic M12II Evo 620W/Samsung 850 Pro 256GB/Samsung 850 EVO 250GB/Crucial MX100 512GB/Barracuda STBD2000201 2TB(2x)/Barracuda STBD3000200 3TB/Corsair Vengeance LP CML1600/Noctua NH-C12P/Fractal R5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Dat is geen probleem, koppel gewoon je iPhone aan iTunes en maak een reserve kopie. Dan kun je die gewoon terug zetten op je nieuwe iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritos
  • Laatst online: 30-06-2024
Dank voor het snelle antwoord. Nog even voor de dubbelcheck:

Wanneer ik de map in Windows 7: \Users\(gebruikersnaam)\AppData\Roaming\Apple Computer\MobileSync\Backup\ dus op een externe HD plaats (voor het geval mijn PC een keer crashed) kan ik alle gegevens (media en apps m.u.v. SIM-contacten) zo weer op mijn nieuwe iPhone terugzetten?

Win 10 64x/i7-4790K/Asus Z97-PRO/MSI GTX 960 GAMING 2G/Seasonic M12II Evo 620W/Samsung 850 Pro 256GB/Samsung 850 EVO 250GB/Crucial MX100 512GB/Barracuda STBD2000201 2TB(2x)/Barracuda STBD3000200 3TB/Corsair Vengeance LP CML1600/Noctua NH-C12P/Fractal R5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Dat zou ik zo niet weten, maar op de Mac werkt dat ook zo, dus neem aan voor Windows ook, maar dat kan iemand anders beter beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
Haaguit schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 00:08:
[...]

Ik denk niet dat dat gaat lukken, aangezien de referenties in de files verwijzen naar ntfs en mac met een anders filesysteem werkt. Tussen pc's gaat dat wel, maar naar mac... Mac kent ook geen exportfunctie, maar wellicht is er een tool voor?
Toevallig heb ik gisteren dit gedaan (en het werkte).

Op mijn pc staat alle content op een D partitie (de reguliere iTunes bestanden staan wel C). Ik heb alles gekopieerd via netwerk van pc naar mac, behalve de xml file (ik had gelezen dat iTunes die automatisch opnieuw aanmaakt en dat leek me wel zinvol, omdat op de pc natuurlijk naar de D partitie wordt verwezen en dat was nu niet de bedoeling).

Ik heb alle iTunes bestanden vervangen op de mac door die van de pc en de aanwezige xml file alleen maar verwijderd. Alle muziek etc. in de map iTunes Media gekopieerd.

Vervolgens iTunes opgestart, duurde eventjes, en... daar was mijn bibliotheek, met alle eigen playlists, alle favorieten, playcounts etc.

Het mapje Mobile apps moest ik nog even apart aanwijzen (uitroeptekens) maar de rest werkte meteen goed.

Dus ik ben tevreden. Dit was met windows XP maar ik neem aan dat dat verder geen rol speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Klopt. Let wel dat dit alleen werkt als je je muziek ook allemaal in je iTunes Music folder hebt staan, als je je eigen bestandsindeling aanhoudt is het lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
Ik heb al een tijdje ruzie met mijn iPad en iTunes omdat iTunes geen reservekopie meer wil maken en ik een onwaarschijnlijk grote omvang heb van wat onder Apparaten op het balkje onder "Overige" valt, namelijk 10,5 GB.
Nou was ik ergens op internet tegengekomen dat in dat "Overige" bijvoorbeeld oude versies van Apps kunnen zitten die niet zijn verwijderd. Omdat ik een backup van de door mij aangeschafte Apps wilde maken voordat ik mijn iPad zou gaan restoren, heb ik gekeken wat er op mijn pc staat aan Mobile Applications. Tot mijn grote verbazing staan hier enorme hoeveelheden voorgaande versies van Apps in!
Ik heb o.a. Navigon navigatiesoftwaren gekocht en alleen hiervan staan er al 3 kennelijk volleidige versies op.van zo'n 1.8 GB. Zo te zien gaat het om duidelijke versienummers.
Mijn vraag is wat er gebeurt als ik die voorgaande versies op mijn pc wis. Worden ze dan als ik mijn iPad aankoppel ook gewist op mijn iPad of tenminste weer vrij gemaakt om te overschrijven?
Ik kan die oude versies alleen wissen in die map en niet binnen iTunes.

Ik moet erbij zeggen dat ik updates vrijwel altijd direct op mijn iPad download en installer. Ik ben er altijd vanuit gegaan dat voorgaande versies overschreven of gewist zouden worden. Kennelijk gebeurt dit niet.
Maakt het uit of je updates via iTunes installeert of direct op je iPad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/c3Hmv.png

Ik wed dat niemand een iPod Shuffle met capaciteit van 82GB heeft :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
Gamebuster schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 17:40:
[afbeelding]

Ik wed dat niemand een iPod Shuffle met capaciteit van 82GB heeft :D
Ik in ieder geval niet, maar ik meen uit jouw plaatje op te mogen maken dat iTunes een veel hogere capaciteit aangeeft dan de bijna 4 GB die je apaaraatje in werkelijkheid heeft. Of zie ik nu iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Louise525 schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 23:39:
[...]

Ik in ieder geval niet, maar ik meen uit jouw plaatje op te mogen maken dat iTunes een veel hogere capaciteit aangeeft dan de bijna 4 GB die je apaaraatje in werkelijkheid heeft. Of zie ik nu iets over het hoofd?
Ja, klopt. Het bleef zo iedere keer dat ik 'm aansloot, tot ik weer op "sync" klikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
  • Laatst online: 27-08 22:56
De situatie:

PC weg gedaan (imac) en een nieuwe gehaald (win7). Natuurlijk geen back up gemaakt van Itunes. Totaal nada noppie. In het bezit van Iphone en Ipad.

Nu staan er op de Iphone veel dierbare foto's. Connect ik die iphone nu aan de pc, dan gaat Itunes synchroniseren met als gevolg dat heel de Iphone leeggetrokken word.

Hoe zorg ik er nu voor dat ik de complete Itunes inhoud op de Iphone terug zet naar de Librrary op de pc zonder dat ik enige data verlies op de Iphone?

Mijn kennis met apple is gering, daarom vraag ik hier om jullie steun en toeverlaat ! :)

Bedankt !

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.A.L.
Volgens mij kun je de foto's op de iPhone gewoon direct benaderen door bij Deze Computer je iPhone te dubbelklikken, of niet? Dit geldt alleen voor foto's die gemaakt zijn met de iPhone camera volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
  • Laatst online: 27-08 22:56
B.A.L. schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 17:04:
Volgens mij kun je de foto's op de iPhone gewoon direct benaderen door bij Deze Computer je iPhone te dubbelklikken, of niet? Dit geldt alleen voor foto's die gemaakt zijn met de iPhone camera volgens mij.
Dat klopt, hier heb je gelijk in. Nu de muziek etc. etc. nog. Is het tevens zo dat Itunes ook aan de contacten e.d. komt?

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.A.L.
Mmm ja, muziek en contacten ed worden lastiger denk ik. Daar zijn volgens mij wel 3rd party tooltjes, maar ik heb er niet zoveel ervaring mee, ik denk dat je beter even kunt googlen naar ''iphone to pc transfer'' oid, maar wordt wel lastiger dan de foto's iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Kan allemaal nog steeds van je iPhone gekopieerd worden, er zijn zeker weten tooltjes voor. Voor muziek is er bijvoorbeeld Copytrans, software die zelfs play count en dergelijke nog kopieert vanaf je iPhone. Ook voor contacten, sms'jes, app data en instellingen zijn tools, die ben ik al tegengekomen zonder actief ernaar te zoeken, dus een simpele zoekopdracht moet voldoende zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.A.L.
http://www.iphoneclub.nl/...-iphone-naar-desktop-mac/

Dit is misschien wel een goeie voor je? Komende 10 dagen gratis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:44

talin

ES-MA

hoe gaan jullie om met radio stations?

ik heb het nu zo maar zijn er ook andere oplossingen?

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/2iaptuc.jpg

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

ik heb ooit es een of andere playlist gedownload met allerlei radiostations erin, dus die staan nu allemaal in 1 lijst die ik makkelijk kan openen door op de betreffende playlist te rammen :)

edit:
was volgens mij zipje hier --> http://www.onemorething.n...update-nu-met-99-stations

hopeloos outdated geloof ik, maar het idee is er :)

[ Voor 33% gewijzigd door kamstra op 07-04-2011 10:45 ]

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Pagina: 1 ... 5 ... 17 Laatste

Let op:
Problemen en specifieke vragen moeten in een nieuw topic!
Let op of je vraag niet beter past in het iTunes Match topic.