Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 14:02
Ik kan de logica van dit pakket echt niet.
Eens in de week maak ik een backup van m'n iphone. Daarbij heb ik duidelijk aangegeven NIET syncroniseren.
Na de backup, zie ik een soft reset van m'n telefoon. Na dat Itunes aangeeft dat ie klaar is.
Trek ik m'n kabel los, Ga naar mijn ipod functie. En hoppa totaal alles leeg geveegd.

Kon dus er weer alles zelf opzetten. Dat doen we voortaan maar met Media Monkey

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkjobse
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:21
Ik heb de volgende situatie, waar ik toch niet helemaal uitkomt.

Ik heb een iPhone en iPad en een eigen account op de PC met iTunes. Nu heeft mijn vriendin ook een iPad (2) en ook haar eigen account op de PC (Windows overigens) en ook haar 'eigen' iTunes. Hoe kan ik er nou voor zorgen dat zij voor de muziek e.d. gewoon gebruik kan maken van 'mijn' library. Ik heb geprobeerd op google het e.e.a. te zoeken en bijv. mappen te verplaatsen naar een soort openbaar account, maar dit wil niet echt lukken : haar library blijft beperkt met de paar mp3s die ik handmatig voor haar erin heb gezet, terwijl in mijn library alle muziek staat.

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 07:41
talin schreef op woensdag 06 april 2011 @ 17:06:
hoe gaan jullie om met radio stations?

ik heb het nu zo maar zijn er ook andere oplossingen?

[afbeelding]
Pest met itunes is dat je id3 tags van streams niet blijvend kan aanpassen. Elke keer als je de stream start pakt ie de default naam weer. :r

Je kan ook een smart playlist maken met al je streams erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

henkjobse schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 13:52:
Ik heb een iPhone en iPad en een eigen account op de PC met iTunes. Hoe kan ik er nou voor zorgen dat zij voor de muziek e.d. gewoon gebruik kan maken van 'mijn' library.
Als je 2 profielen hebt onder windows, heeft ieder ook zijn eigen gebruikersnaam en daarbijhorend een eigen map met Muziek / Documenten / Videos etc.

Wat je moet doen is jou eigen " itunes map " uit de Muziek folder in zijn geheel kopieren. en de bestaande Muziek > Itunes map vanuit je vriendins account compleet verwijderen, Vervolgens plak of importeer je jou map in de " muziek " folder.

Itunes opstarten en je ziet als het goed is al je playlisten e.d. Hierna kan je een nieuw apparaat sychroniseren.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkjobse
  • Laatst online: 21:21
Destianto schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 14:50:
[...]

Als je 2 profielen hebt onder windows, heeft ieder ook zijn eigen gebruikersnaam en daarbijhorend een eigen map met Muziek / Documenten / Videos etc.

Wat je moet doen is jou eigen " itunes map " uit de Muziek folder in zijn geheel kopieren. en de bestaande Muziek > Itunes map vanuit je vriendins account compleet verwijderen, Vervolgens plak of importeer je jou map in de " muziek " folder.

Itunes opstarten en je ziet als het goed is al je playlisten e.d. Hierna kan je een nieuw apparaat sychroniseren.
Eerste deel had ik al gedaan, tweede deel was ik nu juist over aan het twijfelen. Kopieren zoals mijn eigen folder kan dus niet, maar verwijderen zou de oplossing zijn? Hmm. zal het eens gaan proberen.
maar wat bedoel je precies met 'plak of importeer je jou map in de "muziek" folder'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Log in met jou Windows account, ga naar de map Muziek, daarin vindt je een map genaamd itunes. kopieer hem naar een een ext hdd /usb o.i.d ( tenzij je vriendin genoeg rechten heeft om vanuit haar profiel jou profiel te benaderen - dan kan je jou map kopieren )

Log in haar account gaat naar de map muziek, ook hier staat weer itunes als het goed is. Verwijder deze map in zijn geheel, en plak / kopieer vervolgens jou itunes map hier naar toe.

Start itunes en alle muziek e.d moeten zicht en afspeelbaar zijn.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

iTunes freezed als iPhone verbonden wordt.

Ik zit, samen met vele anderen, met het zeer vervelende probleem dat iTunes freezed (letterlijk) als ik mijn iPhone aankoppel. Het programma reageert niet meer, maar crasht ook niet, je kan het gewoon niet meer besturen. De seconde dat hij losgekoppeld wordt, gaat iTunes gewoon verder alsof niets gebeurd is.

Wat ik al reeds geprobeerd heb: alle Apple support articles gevolgd die hierover gaan:
- bij Device Manager -> "Troubleshoot"
- bij Device Manager -> "Uninstall drivers"
- iTunes reinstall
- iTunes + alle relevante software (Bonjour, AMDS, etc) op volgorde uninstallen
- manueel drivers forceren
- in iTunes, auto sync disablen
- iPhone restoren

Het helpt allemaal niet en ik ben ook niet de enige met dit onoplosbaar probleem. Ik zie dat andere mensen ook al geprobeerd hebben met oudere iTunes versies te installeren en een Windows Rollback doen, wat ook niets oplost. Op een ander forum dan weer de tip gezien om de drivers te forceren maar dat werkt niet. Het vreemde is dat ik een iPad 2 en een iPod Nano 6de generatie er wel zonder problemen werkend op krijg dus het is een probleem met drivers vermoed ik.

Nu maar eens proberen wat ik kan doen met veilige modus en compatibiliteitsmodussen...

EDIT: Compatibility mode op "Windows 7" zetten zorgt ervoor dat ik weer kan syncen, iTunes geeft wel een melding dat het niet aan te raden is. Het ligt waarschijnlijk er dus aan hoe de drivers aangesproken worden want met een compatibility mode verander je geen drivers. De problemen verschenen na het installeren van SP1 en blijkbaar zit daar het probleem. Het wordt dus wachten op een update.

[ Voor 13% gewijzigd door Phuncz op 13-04-2011 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:45
meer problemen met updaten naar iTunes 10.2.2 onder windows?
heb hier W7 64-bit ultimate draaien, zowel via de apple software updater als via een nieuwe download via apple.nl lijkt tot het einde toe goed te gaan, maar blijft er ergens in de laatste fase hangen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-07 15:49

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

rjvisje schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 22:36:
meer problemen met updaten naar iTunes 10.2.2 onder windows?
heb hier W7 64-bit ultimate draaien, zowel via de apple software updater als via een nieuwe download via apple.nl lijkt tot het einde toe goed te gaan, maar blijft er ergens in de laatste fase hangen..
Hier hetzelfde probleem...Apple en X64 is a bad combo :X

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Geen probleem met updaten, echter blijft bij mij nog steeds iTunes hangen als ik mijn iPhone aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
Bij mij faalt nu zelfs het de-installeren van de huidige versie op de laptop...

@phuncz, op welke versie van welk besturingssysteem draai jij itunes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Windows 7 64-bit SP1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik gebruik een nas voor mijn muziekbestanden. Via een shared library kan ik al mijn muziek zien maar dit is enkel mogelijk in list view. Coverflow etc is geen optie. Nu heb ik het net afgezocht naar een oplossing, de oplossing die ik vind zegt:
Here's how I've solved it.
All of our music is located in: /users/shared/
We each just point iTunes to the music located there.
Unfortunately, art work is stored here by default:
~/Music/iTunes/Album Artwork/
I moved the artwork here:
/Users/Shared/Album Artwork/
And put a symbolic link in the old location:
Album Artwork -> /Users/Shared/Album Artwork
Kan iemand dit even uitleggen ? Hoe je bvb een symbolic link maakt ? Of iemand anders die het op een andere manier werkende heeft gekregen ? Of is het gewoon beter om via mijn share muziek in Itunes te slepen, en de library te laten verwijzen naar de locatie op mijn nas ( zo werkt het wel )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:55
Ik heb de afgelopen dagen mijn laptop geformatteerd en Windows opnieuw geïnstalleerd, dat ging verbazend snel en makkelijk.

Vanmorgen iTunes gedownload, geïnstalleerd en iPhone aangesloten. Vervolgens doet ie niks.

Hij ziet de telefoon wel gewoon, maar hij gaat niet automatisch alles synchroniseren van m'n iPhone naar m'n laptop. How come? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Volgens mij moet je de computer eerst nog machtigen (Store - Deze computer machtigen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Machtiging heb ik inmiddels gegeven.

Ook via "bestand" > "aankopen" overzetten geprobeerd, de apps heeft ie nog wel gekopieerd. Maar de muziek volgens mij niet.

Ook kan ik geen muziek toevoegen (ik sleepte het altijd naar het scherm toe als het om een paar bestanden ging)

Druk ik op de knop synchroniseren dan is ie in 2 tellen klaar. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Meer mensen last van dat ze niet meer kunnen connecten met iTunes? Sinds gisteren als ik via iTunes op updates van apps wil controleren krijg ik telkens meldingen over 'The connection timed out'. Op mn iPad een soortgelijke melding als ik de app store open. Op mn iPhone werkt het nog wel...

Heb iTunes al geupdatet naar de nieuwste versie. Wel kreeg ik gisteren ook nog een melding dat ik te vaak had geprobeerd in te loggen met een verkeerd wachtwoord (ws. naar aanleiding van die connection-problemen). Echter werkt mn wachtwoord nog wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ja ik heb ook problemen met "connection timed out", evenals de freeze-bug met Windows 7 SP1 64-bit. Met iTunes 10.2 ben ik niet bepaald blij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Ik had het ook al met de versie van iTunes die ik er eerst op had. TOen maar geupgradet om te kijken of dta het probleem verhelpt, maar niet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15-09 16:32
@Palomar, dat kan ook aan je DNS server liggen.. heb ik ook al eens gehad.
Probeer het met 8.8.8.8 eens ;)

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:35
Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2011 @ 09:27:
Hallo,

Ik gebruik een nas voor mijn muziekbestanden. Via een shared library kan ik al mijn muziek zien maar dit is enkel mogelijk in list view. Coverflow etc is geen optie. Nu heb ik het net afgezocht naar een oplossing, de oplossing die ik vind zegt:

[...]

Kan iemand dit even uitleggen ? Hoe je bvb een symbolic link maakt ? Of iemand anders die het op een andere manier werkende heeft gekregen ? Of is het gewoon beter om via mijn share muziek in Itunes te slepen, en de library te laten verwijzen naar de locatie op mijn nas ( zo werkt het wel )
als je iTunes opent en daar gewoon alle muziek verwijdert uit de library en dan vervolgnes handmatig alles van de shared map naar je library versleept moet het werken. gebruik het zelf ook zo. had eerst een map met automatisch toevoegen, maar dan gin hij iedere keer alle nummers updaten en met een library van dik 4000 nummers duurt dat kennelijk erg lang. beetje raar,want zo heel veel zijn dat er nou ook weer niet toch? iig bovenstaande methode werkt prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Zat net wat na te denken over de toekomst van iTunes. iTunes is nog steeds een 32-bit Carbon app, en inmiddels uitgebouwd van een simpele muziek app genaamd SoundJam tot een soort kerstboom met een zestal functies:
- muziek player/library
- video player/library
- iBook library
- device management center - de plek waar je alle instellingen voor je iDevices beheert inclusief software upgrades, etc.
- sync agent die 'onzichtbaar' op de achtergrond draait en detecteert als er een device aangekoppeld is, en dan alle media, contacten, apps, iBooks, etc synct met de juiste library.
- iTunes Store
Zelfs de grootste Apple fans geven wel toe dat iTunes een beetje verouderd is geworden: de enige grote 'flagship' app die nog Carbon en 32-bit is, en op sommige punten tegen vervelende ontwerpbeperkingen aanloopt (bijvoorbeeld dat de hele applicatie onbruikbaar is tijdens het inlezen van nieuwe files, bij bijwerken van tags, etc).

Maar als je naar de iDevices zelf kijkt zijn die functies gescheiden en als moderne Cocoa apps geschreven - en worden al door miljoenen mensen gebruikt. Het zou helemaal geen rare aanname zijn dat Apple dit iOS concept weer terug naar OS X haalt. Met Lion komen wel meer dingen van iOS terug naar de desktop. Zo hoeft de kolos iTunes niet compleet herschreven worden:
- iTunes Store app van iOS porten
- Music player van iOS porten, met als extra de functies die op de desktop nodig zijn (tagging, de kolom views)
- Video player van iOS porten, en integreren met DVD Player
- iBooks App van iOS porten
De rest van de functies kunnen dan logischer geplaatst worden:
- sync agent met iSync integreren, dat al precies hetzelfde doet voor non-iDevices
- iDevice management als nieuw tabje naar System Preferences halen, of desnoods als losse app

De library zelf kan een 'package' worden zoals iPhoto's library.

Thoughts?

[ Voor 14% gewijzigd door Dreamvoid op 23-04-2011 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phuncz schreef op donderdag 21 april 2011 @ 22:33:
Ja ik heb ook problemen met "connection timed out", evenals de freeze-bug met Windows 7 SP1 64-bit. Met iTunes 10.2 ben ik niet bepaald blij :)
Same here.. Zijn hier al oplossingen voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 14-09 07:41
Dreamvoid schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 13:34:
Zat net wat na te denken over de toekomst van iTunes. iTunes is nog steeds een 32-bit Carbon app, en inmiddels uitgebouwd van een simpele muziek app genaamd SoundJam tot een soort kerstboom met een zestal functies:
- muziek player/library
- video player/library
- iBook library
- device management center - de plek waar je alle instellingen voor je iDevices beheert inclusief software upgrades, etc.
- sync agent die 'onzichtbaar' op de achtergrond draait en detecteert als er een device aangekoppeld is, en dan alle media, contacten, apps, iBooks, etc synct met de juiste library.
- iTunes Store
Zelfs de grootste Apple fans geven wel toe dat iTunes een beetje verouderd is geworden: de enige grote 'flagship' app die nog Carbon en 32-bit is, en op sommige punten tegen vervelende ontwerpbeperkingen aanloopt (bijvoorbeeld dat de hele applicatie onbruikbaar is tijdens het inlezen van nieuwe files, bij bijwerken van tags, etc).

Maar als je naar de iDevices zelf kijkt zijn die functies gescheiden en als moderne Cocoa apps geschreven - en worden al door miljoenen mensen gebruikt. Het zou helemaal geen rare aanname zijn dat Apple dit iOS concept weer terug naar OS X haalt. Met Lion komen wel meer dingen van iOS terug naar de desktop. Zo hoeft de kolos iTunes niet compleet herschreven worden:
- iTunes Store app van iOS porten
- Music player van iOS porten, met als extra de functies die op de desktop nodig zijn (tagging, de kolom views)
- Video player van iOS porten, en integreren met DVD Player
- iBooks App van iOS porten
De rest van de functies kunnen dan logischer geplaatst worden:
- sync agent met iSync integreren, dat al precies hetzelfde doet voor non-iDevices
- iDevice management als nieuw tabje naar System Preferences halen, of desnoods als losse app

De library zelf kan een 'package' worden zoals iPhoto's library.

Thoughts?
Ik denk dat na verloop van tijd iTunes helemaal overbodig wordt. Al die iDevices aan je computer hangen om te syncen begint onderhand oudbollig te worden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 19:39:
[...]

Same here.. Zijn hier al oplossingen voor?
Enkel de iTunes in "Compatibility mode: Windows 7" draaien helpt hier bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij werkt dat helaas niet. Ik kan ook niet reproduceren wat er nou mis is gegaan. Ik weet alleen dat ik het sinds donderdag heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het blijkt nu, dat wanneer ik het proces "applemobiledevicehelper.exe" kill, itunes weer aan de gang gaat. Je device wordt dan echter niet connected!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Ik snap er geen snars van.

Na het opnieuw installeren van m'n laptop synchroniseert m'n iPhone niet meer met iTunes.
Nouja, bij het aansluiten start iTunes op en gaat ie synchroniseren (stap 1 van 1). Dit is in twee tellen gebeurd en vervolgens mag ik hem weer loskoppelen.

Kan wel alles zien wat er op m'n iPhone staat, maar hij maakt dus geen back up op m'n laptop en ik kan ook geen muzieknummers toevoegen aan m'n iPhone :?

Hoe krijg ik het weer als vanouds? iPhone aansluiten en automatisch synchroniseren + gemakkelijk dingen toevoegen?

Ps. Ik heb mijn laptop al gemachtigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Heb je je library wel gekopieerd en teruggeplaatst na het opnieuw installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Ik heb een tijdje terug idd. een back up gemaakt en deze op mijn D-schijf opgeslagen. Die heb ik dus nog en is slechts 295kb groot.

Is dat niet te weinig aangezien er voor 3GB aan apps en muziek op m'n iPhone staat?

Als ik deze terug plaats zou alles moeten werken?

En hoe zet ik hem terug? (Bestand > Bibliotheek > Afspeellijst importeren?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flieger
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:26
Ik zit met het volgende 'probleem':

Een vriendin vind de muziek die ik op mijn iPhone heb staan leuk en wilt deze graag op haar iPod. Dus ik heb aangeboden de muziek op de iPod te zetten.

Nu dacht ik het volgende:
Nieuw account maken in Windows (zodat zij een eigen bibliotheek krijgt). Betreffende muziek aan de bibliotheek toevoegen en synchroniseren maar.

Maar, er staat reeds muziek op de iPod (en wat foto's) en deze wilt ze wel graag behouden. Blijven deze ook op de iPod staan als ik synchroniseer zoals hierboven of zal alles gewist worden en alleen de door mij geselecteerde nieuwe muziek overblijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-09-2024

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

Flieger schreef op woensdag 27 april 2011 @ 12:24:
Ik zit met het volgende 'probleem':

Een vriendin vind de muziek die ik op mijn iPhone heb staan leuk en wilt deze graag op haar iPod. Dus ik heb aangeboden de muziek op de iPod te zetten.

Nu dacht ik het volgende:
Nieuw account maken in Windows (zodat zij een eigen bibliotheek krijgt). Betreffende muziek aan de bibliotheek toevoegen en synchroniseren maar.

Maar, er staat reeds muziek op de iPod (en wat foto's) en deze wilt ze wel graag behouden. Blijven deze ook op de iPod staan als ik synchroniseer zoals hierboven of zal alles gewist worden en alleen de door mij geselecteerde nieuwe muziek overblijven?
Nee. Zodra je met een nieuwe PC gaat syncen gaat alle data op de iPod zelf verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Dat is dus ook een van de dingen die ik mij afvraag. Is het wel mogelijk om de muziek van m'n iPhone naar m'n laptop te kopieren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flieger
Jo-re-mi schreef op woensdag 27 april 2011 @ 12:57:
Nee. Zodra je met een nieuwe PC gaat syncen gaat alle data op de iPod zelf verloren.
Zoals B-Real al vraagt: hoe kan ik dit voorkomen en alles wat nu op de iPod staat naar de laptop kopieëren en vervolgend dan de nieuwe muziek inclusief de oude weer naar de iPod synchroniseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Jo-re-mi schreef op woensdag 27 april 2011 @ 12:57:
[...]

Tenzij:
- je handmatig syncen aan hebt gezet
en
- je de iTunes bibliotheek hetzelfde ID geeft als je "thuis" library. zie hier hoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-09-2024

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

Flieger schreef op woensdag 27 april 2011 @ 13:40:
[...]

Zoals B-Real al vraagt: hoe kan ik dit voorkomen en alles wat nu op de iPod staat naar de laptop kopieëren en vervolgend dan de nieuwe muziek inclusief de oude weer naar de iPod synchroniseren?
In principe dus niet. Is slechts enkelvoudige synchronisatie mogelijk.
Met een app als senuTi kun je het er wel afhalen. Maar dus niet met slechts iTunes en je iPod/iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flieger
Helaas is dat niet voor Windows. Ik denk dat er niets anders opzit dan de gewenste muziek op een geheugenstick te zetten en deze dan op haar laptop te zetten en toe te voegen aan haar iTunes bibliotheek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fractal
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-06-2021
Flieger schreef op woensdag 27 april 2011 @ 14:15:
Helaas is dat niet voor Windows. Ik denk dat er niets anders opzit dan de gewenste muziek op een geheugenstick te zetten en deze dan op haar laptop te zetten en toe te voegen aan haar iTunes bibliotheek.
Google even naar 'copy music from iPod to computer' en je vindt genoeg links naar info. Software voor Mac maar ook Windows genoeg. Betaald maar ook gratis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Laatst online: 16-09 00:06

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Je kan ook gewoon je iPod koppelen en er muziek bij zetten. Als je maar 'handmatig bijwerken' aanzet zoals Dreamvoid ook aangeeft. Zelfde ID hoeft niet eens. Je kan onder opties volgens mij ook aanvinken 'voorkom dat itunes automtisch synced' (zoiets geloof ik).

Heb de iPod van een vriend ook wel eens bijgewerkt met songs uit mijn library/iTunes zonder dat de rest van zijn muziek verdween!

Een backup maken kan echter geen kwaad. Als hij toch gaat syncen ben je wel dingen kwijt denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flieger
kaassouffle schreef op woensdag 27 april 2011 @ 16:46:
Je kan ook gewoon je iPod koppelen en er muziek bij zetten. Als je maar 'handmatig bijwerken' aanzet zoals Dreamvoid ook aangeeft. Zelfde ID hoeft niet eens. Je kan onder opties volgens mij ook aanvinken 'voorkom dat itunes automtisch synced' (zoiets geloof ik).

Heb de iPod van een vriend ook wel eens bijgewerkt met songs uit mijn library/iTunes zonder dat de rest van zijn muziek verdween!

Een backup maken kan echter geen kwaad. Als hij toch gaat syncen ben je wel dingen kwijt denk ik.
Ik kan in iTunes (10.2.2.12) via 'bewerken', 'voorkeuren' en de tab 'apparaten' de optie 'Automatische synchronisatie van iPods, iPhones en iPads voorkomen' aan of uit zetten.

Na het aansluiten van een iPod of iPhone kan ik bij de opties 'Muziek en video's handmatig beheren' aan en uit zetten.

Dit moet beide dus aangevinkt zijn? Dan zal ik een backup maken van de iPod en vervolgens proberen muziek aan de iPod toe te voegen.

Hoe voeg ik deze muziek handmatig toe? Ik ben alleen bekend met het aanvinken van artiesten, albums of genres en vervolgens rechtsonder op 'synchroniseren' klikken, maar dat moet ik nu dus juist niet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Als je dat vinkje "handmatig beheren" hebt gezet kan je met sleur-en-pleur gewoon muziek/films van je playlist/library naar je ipod in je linkerkolom slepen. Je ziet dan zo'n groen plusje.

[ Voor 3% gewijzigd door Dreamvoid op 28-04-2011 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flieger
Gelukt! Inderdaad zoals Dreamvoid en kaassouffle aangaven met handmatig beheren en vervolgens vanuit windows de betreffende liedjes slepen naar de iPod in iTunes.

Het is me echter niet gelukt om vooraf een backup van de iPod te maken, dus heb een gokje gewaagd. Bij mijn iPhone kan ik in iTunes rechtermuisklik op de iPhone aan de linkerkant doen en daar kiezen voor reservekopie maken. Bij de iPod had ik deze mogelijkheid niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-04 14:06
Ik heb een volledige hersteloperatie uitgevoerd op mijn iPad1 omdat ik geen reservekopie meer kon maken in iTunes. Ook had ik 10,4 GB aan "Overig" op mijn iPad staan waarvan ik niet kon zien wat het was maar die wel eenderde van de opslagruimte (32 GB) in beslag nam.
Voordat ik aan herstel ben begonnen, heb ik een paar grote applicaties tijdelijk verwijderd (waaronder Navigon Europa). Toen ik dat gedaan had, kon ik opeens toch weer een reservekopie maken.
Om van die 10,4 GB aan Overig af te komen moest ik toch nog een volledige herstel uitvoeren.

Op dit moment heb ik een reservekopie van 2,7 GB. Ik ben benieuwd of er een maximum zit aan de grootte van de reservekopie die je kunt maken en of dat misschien de oorzaak was dat ik opeens geen reservekopie meer kon maken.

Wat zijn hierbij de ervaringsgegevens?

Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een (klein) irritant probleem met iTunes; als ik iTunes afsluit start hij 2 seconden later weer op. :+
Hebben meer mensen hier last van? Ik draai iTunes op Windows 7 64bit. Ik heb ook een Last.fm progje dat bijhoudt wat ik luister, misschien heeft het hier iets mee te maken?

Bijvoorbaat dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:35
Louise525 schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 15:54:
Ik heb een volledige hersteloperatie uitgevoerd op mijn iPad1 omdat ik geen reservekopie meer kon maken in iTunes. Ook had ik 10,4 GB aan "Overig" op mijn iPad staan waarvan ik niet kon zien wat het was maar die wel eenderde van de opslagruimte (32 GB) in beslag nam.
Voordat ik aan herstel ben begonnen, heb ik een paar grote applicaties tijdelijk verwijderd (waaronder Navigon Europa). Toen ik dat gedaan had, kon ik opeens toch weer een reservekopie maken.
Om van die 10,4 GB aan Overig af te komen moest ik toch nog een volledige herstel uitvoeren.

Op dit moment heb ik een reservekopie van 2,7 GB. Ik ben benieuwd of er een maximum zit aan de grootte van de reservekopie die je kunt maken en of dat misschien de oorzaak was dat ik opeens geen reservekopie meer kon maken.

Wat zijn hierbij de ervaringsgegevens?
nee hoor an hier prima een reservekopie van 50 GB maken hoor. in de zien van 50 GB info van m'n iPod Touch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
supersnathan94 schreef op zondag 01 mei 2011 @ 18:43:
[...]

nee hoor an hier prima een reservekopie van 50 GB maken hoor. in de zien van 50 GB info van m'n iPod Touch
Omg, 50 GB? Dat is op mijn pc met Windows-partitie niet te doen en ik zal met mijn 32 iPad daar altijd ruimschoots onder blijven zitten Maar mooi dat iTunes dat aankan. Ik moet dus toch een ander probleem hebben gehad.
Helaas zal ik toch vaker een reservekopie moeten laten maken en daar weer een extra kopie van, voor het geval iTunes de reservekopie verknalt. :'(

Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2011 @ 18:35:
Ik heb een (klein) irritant probleem met iTunes; als ik iTunes afsluit start hij 2 seconden later weer op. :+
Hebben meer mensen hier last van? Ik draai iTunes op Windows 7 64bit. Ik heb ook een Last.fm progje dat bijhoudt wat ik luister, misschien heeft het hier iets mee te maken?

Hoe irritant ik iTunes ook vind, dit probleem heb ik in ieder geval niet.

Gebeurt dit ook als je je apparaat hebt losgekoppeld? En krijg je ook eerst de melding te zien dat je je apparaat kunt loskoppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06:19

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2011 @ 18:35:

Toen ik dat nog gebruikte had ik daar ook last van. Ligt volgens mij aan de plugin die de iTunes-bibliotheek probeert aan te spreken en vervolgens daarmee iTunes opent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Laatst online: 19:35
Ik heb echt precies hetzelfde probleem. Zwaar irritant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
onder windows helpt het als je het proces ituneshelper via taakbeheer stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MG-studios
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-09 21:02
De oplossing is waarschijnlijk doodsimpel, maar ik heb het nog niet voor elkaar kunnen krijgen.

De situatie: Een PC met iTunes + 3 iDevices afwisselend verbonden met de betreffende PC / iTunes.

Het probleem: Stel ik download een aantal apps op iDevice 1. Na synchronisatie van de verschillende iDevices staan de betreffende apps ook op iDevice 2 en 3.

De wens: Ik wil niet dat de apps worden overgekopieerd naar de diverse iDevices. Apps synchronisatie voor alle devices compleet uitzetten is naar mijn inziens geen optie i.v.m. benodigde backup in geval van firmware updates ed.

Dus: hoe zorg ik ervoor dat de apps van alle iDevices wel netjes worden gebackupped naar iTunes, maar vervolgens niet op alle iDevices dezelfde apps verschijnen?

Alvast bedankt! Ik zie vast iets over het hoofd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06:19

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Je kunt per app aangeven of die wel of niet gesynchroniseerd moet worden. Wellicht kun je proberen ze allemaal individueel uit te zetten? Anders denk ik niet dat het mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erickov
  • Laatst online: 18:18
ik probeer nu al enkele dagen men itunes account werkende te krijgen met men click and buy account.
heb de volgende stappen gedaan.
itunes account aangemaakt. die heeft me doorgestuurd naar click and buy account
bij click and buy account alles geverifieerd, ( email, en 1 cent overdracht code)
itunes stuurde me er weer heen dat ik hun moet authorizeren, dus dat gedaan.

maar nu blijft hij nog steeds zeggen. "deze apple id is nog niet gebruikt met de itunes store"
wat mij weer terug in de loop zet van payment opties.

heb al gebeld met support maar die mochten me niet helpen want daarvoor moest ik billing hebben
en die werken alleen via mail.

dus op naar mail.
iemand in de tussentijd misschien een idee wat het kan zijn?

Uncomfortable silence can be so loud...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MG-studios schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 16:48:
De oplossing is waarschijnlijk doodsimpel, maar ik heb het nog niet voor elkaar kunnen krijgen.

De situatie: Een PC met iTunes + 3 iDevices afwisselend verbonden met de betreffende PC / iTunes.

Het probleem: Stel ik download een aantal apps op iDevice 1. Na synchronisatie van de verschillende iDevices staan de betreffende apps ook op iDevice 2 en 3.

De wens: Ik wil niet dat de apps worden overgekopieerd naar de diverse iDevices. Apps synchronisatie voor alle devices compleet uitzetten is naar mijn inziens geen optie i.v.m. benodigde backup in geval van firmware updates ed.

Dus: hoe zorg ik ervoor dat de apps van alle iDevices wel netjes worden gebackupped naar iTunes, maar vervolgens niet op alle iDevices dezelfde apps verschijnen?

Alvast bedankt! Ik zie vast iets over het hoofd...
Bij elke iDevice staat in het tabblad apps (in iTunes) onderaan de lijst met apps, 'Synchroniseer nieuwe apps automatisch'. Haal daar het vinkje voor weg en ik denk dat je probleem is opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Voordat ik iTunes van mijn pc afgooi, ff een korte check hier op het forum. Gisteren heb ik geprobeerd de nummers op mijn playlist voor hardlopen op een mp3 speler van een vriendin te gooien. Het is nog even de vraag dat uberhaupt wel mogelijk is, maar ik loop al tegen het probleem aan dat jij de mp3 speler niet eens herkend. Zie ik iets over het hoofd of is dit weer een typische gevalletje |:( ....Apple en andere spelers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Gewoon vanuit iTunes naar de MP3 speler (USB-stick / whatever) slepen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Good Fella schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 12:35:
Gewoon vanuit iTunes naar de MP3 speler (USB-stick / whatever) slepen..
Slepen naar waar? In iTunes wordt de mp3 speler niet herkend. Gewoon naar Finder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:02

RnB

Ik heb er nooit zo op gelet, maar nu ik op de accu werk, is me opgevallen dat iTunes met afspelen zo rond de 12% processor gebruikt. Dat vind ik wel erg veel, aangezien het gewoon simpele AAC op 224Kbps zijn.
Maar is dit ook veel of is het normaal? Ik weet niet op welke frequentie mijn core i5 loopt bij deze handeling, maar dan nog lijkt me alles boven de >5% processor gebruik wel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
doet-ie nog steeds 12% als je de cpu voor 100% belast?

[ Voor 3% gewijzigd door Dreamvoid op 14-05-2011 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Nee, dan zakt ie naar 6-7%. Maar zodra die load voorbij is, gaat ie weer rond de 12% gebruiken.
Dat gebeurt trouwens ook met andere load, wanneer ik flink download met µTorrent, dan zakt iTunes naar 8-10% processorgebruik. Heel apart.
Maar zoals ik al zei, lijkt mij alles boven de 5% voor een simpele aac wel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MVC
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-12-2022

MVC

Wie kan mij als nieuweling in de wereld van ipod en itunes helpen met het volgende probleem ?

Onlangs heb ik een Ipod Nano 6g 16GB aangeschaft, zojuist heb ik de 2 onderstaande verzamelalbums in Itunes gesleept. Om te voorkomen dat ieder nummer afzonderlijk wordt weergegeven onder de albums, heb ik bij ieder nummer "deel van verzameling" aangevinkt.

538 Dance Smash 2011 Vol. 1
538 Dance Smash 2011 Vol. 2

538 Dance Smash 2011 Vol. 2 wordt op de ipod netjes in één map gesorteerd.
538 Dance Smash 2011 Vol. 1 wordt op 2 nummers na in één map gesorteerd De twee nummers worden met hun artiesennaam weergegeven op de ipod onder Albums. Bij beide nummers staat "deel van verzameling" aangevinkt.

De twee geselecteerde nummers verschijnen niet in het album 538 Dance Smash 2011 Vol. 1Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/05/15/1305443321-380.jpg

Deel van verzameling is bij beide tracks aangevinkt en zoals bij alle andere tracks op het album is de album artiest Various ArtistsAfbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/05/15/1305443376-310.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/05/15/1305443408-320.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.QL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:33
@ MVC:

Die "deel van een verzameling" maakt weinig uit naar mijn ervaring.

Waar je naar moet kijken is of wat ingevuld is bij "album-artiest" en "album" exact hetzelfde is als bij de andere nummers. En dan zwiert hij hem er zo bij in cover flow!

[ Voor 8% gewijzigd door C.QL op 15-05-2011 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Deel van verzameling maakt zeker uit. Ik zelf maak 'album-artiest' altijd gewoon leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Is al vaker langsgekomen. Als iTunes om onverklaarbare reden nummers "buitensluit", eventjes de album of artiest naam in iets anders veranderen (bv van "Greatest Hits" naar "Greatest Hits1"), OK, en dan weer terug veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

RnB schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 16:53:
Ik heb er nooit zo op gelet, maar nu ik op de accu werk, is me opgevallen dat iTunes met afspelen zo rond de 12% processor gebruikt. Dat vind ik wel erg veel, aangezien het gewoon simpele AAC op 224Kbps zijn.
Maar is dit ook veel of is het normaal? Ik weet niet op welke frequentie mijn core i5 loopt bij deze handeling, maar dan nog lijkt me alles boven de >5% processor gebruik wel veel.
Als aanvulling: Ik ben wat FLAC's aan het afspelen (hogere bitrate, dus verwacht hogere load) met MPlayerX en zie dat er 10-11% processor gebruik is. Gemiddeld dus iets minder dan bij die AAC bestanden die ik met iTunes afspeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Iemand het idee hoe dit kan:

Alle losse nummers hebben de albumartiest 'Diverse artiesten' en het album 'Geen album'. Aangevinkt is 'deel van aaneensluitend album'.

Ze hebben geen albumcover. Maar nu ineens heeft alles de cover van een artiest (Spice Girls for God sake).

Heb alles al geselecteerd en geprobeerd het album te deleten, maar dat lukt dus niet. Iemand een idee?

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MVC
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-12-2022

MVC

Dreamvoid schreef op maandag 16 mei 2011 @ 00:07:
Is al vaker langsgekomen. Als iTunes om onverklaarbare reden nummers "buitensluit", eventjes de album of artiest naam in iets anders veranderen (bv van "Greatest Hits" naar "Greatest Hits1"), OK, en dan weer terug veranderen.
Dat heeft het probleem verholpen, onwijs bedankt voor de oplossing !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Laatst online: 20:54
Ik zit met een klein "share" probleempje. Ik heb een conceptronic CH3SNAS waarin een mt-daapd itunes server zit. Deze wordt herkend door iTunes 10.2.2 op mijn oude windows xp machine, (en door een daap client op mijn android telefoon), maar niet door mijn MBP met iTunes 10.2.2.(laatste versie)
De server werkt dus, maar niet op mijn mac... Verder zie ik op mijn XP machine ook de library van mijn MBP die ik heb gedeeld, maar andersom zie ik ook de gedeelde lib van mijn XP niet op mijn mac...
Bij voorkeuren staat gedeelde bibliotheken gewoon aangevinkt, en verder zijn er volgens mij geen settings in iTunes die hiermee te maken hebben..

Iemand een idee?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

THE_BASE schreef op maandag 16 mei 2011 @ 16:09:

Alle losse nummers hebben de albumartiest 'Diverse artiesten' en het album 'Geen album'. Aangevinkt is 'deel van aaneensluitend album'.

Ze hebben geen albumcover. Maar nu ineens heeft alles de cover van een artiest (Spice Girls for God sake).

Heb alles al geselecteerd en geprobeerd het album te deleten, maar dat lukt dus niet. Iemand een idee?
Zie de reacties op je 'OMT' topic aldaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 15:42

mindcre8r

Tradepedia

hopelijk kan iemand mij snel helpen hiermee, ik heb een erg hectische dag gehad en komende dagen worden nog veel naarder.

ik moet worden opgenomen in het ziekenhuis en wil mijn ipad meenemen incl een aantal mp4 films erop.

maar ik krijg ze met geen mogelijkheid naar mn ipad :S

het kopje MOVIES is ook grayed out (evenals alles daar) ik zie er wel een epp van naruto staan maar die wordt niet gesycned naar mijn ipad.

please help!

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-11-2024
Hallo mede itunes gebruiken.

Ik heb een vraagje, kan het zo niet 1 2 3 vinden.
Als ik in itunes bij apps kijk, hoe kan ik hier apps uit de lijst verwijderen? (het gaat om een app die alleen in itunes staat en niet op de iphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Laatst online: 08-09 14:57
Denthis schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 10:28:
Hallo mede itunes gebruiken.

Ik heb een vraagje, kan het zo niet 1 2 3 vinden.
Als ik in itunes bij apps kijk, hoe kan ik hier apps uit de lijst verwijderen? (het gaat om een app die alleen in itunes staat en niet op de iphone.
delete?

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
  • Laatst online: 04-11-2024
Dat lukte mij de laatste keer niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 19:08

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Denthis schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 12:30:
Dat lukte mij de laatste keer niet
Rechtermuistoets en "Verwijder". Kan hier gewoon... (OS X)

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:48
THE_BASE schreef op maandag 16 mei 2011 @ 16:09:

Dit komt omdat je de opties compleet verkeerd gebruikt.
Als je een album hebt van diverse artiesten (bv een Dance Smash cd, of een soundtrack van een film) ga je als volgt te werk:

- Geef alle nummers dezelfde albumnaam in het veld "Album" (bv. 538 Dance Smash Hits 2011 Volume 1)
- Maak het veld albumartiest leeg bij alle bestanden
- Zet een vinkje bij deel van verzameling bij alle nummers

Nu heb je altijd een goede indeling.

NB1: Het veld albumartiest is alleen bedoeld voor enerzijds albums waarbij de overkoepelende artiest anders is dan de artiest per nummer. Denk aan verschillende samenwerkingen zoals je vaak bij Hip-Hop tegenkomt. Je kan dit natuurlijk ook opvangen in de titel van het nummer (middels featuring blabla). Anderzijds kan je het gebruiken voor albums met dezelfde naam van verschillende artiesten (Greatest Hits bv.).

NB2: Het vinkje deel van aaneengesloten album is alleen nodig voor mix albums. Als de nummers aan elkaar gemixt zijn en er geen pauze zit tussen de nummers. Als je dan dit vinkje aanklikt, zal iTunes/iOS device je muziek gapless afspelen (wat een big issue was ten tijde van de opkomst van de iPod).

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:03

HellBeast

Oh My GoT!

Morgen komt mijn Ipad 2 binnen met een Airport express. Dus ik was gisteren bezig om wat albums in Itunes aan te maken. Heel vaak ziet Itunes een bepaalde CD als allemaal losse albums. Je kan dan alle bestanden selecteren en dan de info op vragen, de bestanden markeren als "verzameling" met optie Ja. Dat gaat bij elk album goed, behalve bij een mapje waar 40 (top40) nummers in staan. Als ik de optie verzameling opgeef, dan blijven ze toch nog als losse nummers staan.

Heeft iemand een idee hoe dit komt?

EDIT:

NVM, heb het zelf gevonden!

[ Voor 3% gewijzigd door HellBeast op 30-05-2011 09:21 ]

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Laatst online: 08-09 14:57
Sluuz schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 16:01:
[...]

Dit komt omdat je de opties compleet verkeerd gebruikt.
Als je een album hebt van diverse artiesten (bv een Dance Smash cd, of een soundtrack van een film) ga je als volgt te werk:

- Geef alle nummers dezelfde albumnaam in het veld "Album" (bv. 538 Dance Smash Hits 2011 Volume 1)
- Maak het veld albumartiest leeg bij alle bestanden
- Zet een vinkje bij deel van verzameling bij alle nummers

Nu heb je altijd een goede indeling.

NB1: Het veld albumartiest is alleen bedoeld voor enerzijds albums waarbij de overkoepelende artiest anders is dan de artiest per nummer. Denk aan verschillende samenwerkingen zoals je vaak bij Hip-Hop tegenkomt. Je kan dit natuurlijk ook opvangen in de titel van het nummer (middels featuring blabla). Anderzijds kan je het gebruiken voor albums met dezelfde naam van verschillende artiesten (Greatest Hits bv.).

NB2: Het vinkje deel van aaneengesloten album is alleen nodig voor mix albums. Als de nummers aan elkaar gemixt zijn en er geen pauze zit tussen de nummers. Als je dan dit vinkje aanklikt, zal iTunes/iOS device je muziek gapless afspelen (wat een big issue was ten tijde van de opkomst van de iPod).
Ik heb vele jaren ervaring met iTunes en ik kan het verhaal van meerdere tweakers bevestigen dat het aanvinken van 'deel van verzameling' niet altijd werkt zoals het hoort te werken. Het enige dat voor mij goed werkt is om bij verzamelingen altijd 'Various Artists' in te vullen bij Album-artiest.

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craztas
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-09 19:44
Ik heb sinds een tijdje een mbp, en een NAS (synology DS211). Nu staat mijn muziek collectie op de NAS. Dit wil ik importeren naar mijn bibliotheek maar dat de mp3's wel op de NAS staan en niet op de mbp. Dat is gelukt(heb de "werk itunes map bij" uitgevinkt waardoor het alleen op mijn NAS staat. Alleen nu heb ik het probleem dat het ontzettend traag is. Krijg eerst een aantal sec de beachball en dan wilt hij wel afspelen. (hier erger ik me dood aan, het moet gewoon vlot lopen.) Terwijl het wel gewoon goed loopt op mijn windows machine (dezelfde manier).

Had iets gelezen dat de hardeschijfen(in mijn NAS) als NTFS werden geformatteerd, maar dat blijkt ext4 te zijn en ik had gelezen dat de mbp daar geen problemen mee had.. dus dit kan het probleem ook niet zijn

Is er een andere manier in itunes om dit te regelen? Of zit het probleem ergens anders..

[ Voor 5% gewijzigd door Craztas op 30-05-2011 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 20:56
Kan het liggen aan windows machine bedraad / macbook pro wireless, of heb je ze allebei wireless?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craztas
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-09 19:44
dcl! schreef op maandag 30 mei 2011 @ 17:27:
Kan het liggen aan windows machine bedraad / macbook pro wireless, of heb je ze allebei wireless?
Ze zijn beide draadloos terwijl mijn mbp wifi n heeft, en de pc wifi g...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

HellBeast schreef op maandag 30 mei 2011 @ 09:02:
Morgen komt mijn Ipad 2 binnen met een Airport express. Dus ik was gisteren bezig om wat albums in Itunes aan te maken. Heel vaak ziet Itunes een bepaalde CD als allemaal losse albums. Je kan dan alle bestanden selecteren en dan de info op vragen, de bestanden markeren als "verzameling" met optie Ja. Dat gaat bij elk album goed, behalve bij een mapje waar 40 (top40) nummers in staan. Als ik de optie verzameling opgeef, dan blijven ze toch nog als losse nummers staan.

Heeft iemand een idee hoe dit komt?

EDIT:

NVM, heb het zelf gevonden!
Je moet de tag " Albumartiest" even gelijktrekken.

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empulse
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-08-2023
Ik geloof niet dat dit mogelijk is, maar ik vraag het toch even. Ik heb een aantal taal-cd's en rangschik mijn iTunes bibliotheek op datum. Aangezien deze taal cd's als laatst zijn toegevoegd, staan ze bovenaan, hetgeen ongemakkelijk is aangezien ik deze alleen op specifieke momenten luister. Ik wil deze cd's in sub-folders zetten en voorkomen dat ze in de master list te zien zijn. Kan dit?

TK - Invisible Shield voor Macbook Pro 15'' Unibody in V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Twee playlists aanmaken, één voor de taal cd's en één voor de rest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:43
Ik word er wel een beetje moe van dat na elke iTunes update die ik via iTunes doe iTunes weer in het engels staat (en ook niet via het menu weer op nederlands te zetten is) en ik dus steeds na een update weer handmatig moet gaan downloaden en instaleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferre40
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-06-2022
Voor de betaling van iTunes nummers gebruik ik een visa-kaart, zou deze willen laten vervangen door American Express, is die mogelijkheid er ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

ferre40 schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 11:41:
Voor de betaling van iTunes nummers gebruik ik een visa-kaart, zou deze willen laten vervangen door American Express, is die mogelijkheid er ?
Via iTunes even inloggen op de store. Vervolgens even je account eigenschappen bekijken en dan "payment details". Hier kan je je credit cards toevoegen/verwijderen.

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:48
funk-e schreef op maandag 30 mei 2011 @ 10:28:
[...]

Ik heb vele jaren ervaring met iTunes en ik kan het verhaal van meerdere tweakers bevestigen dat het aanvinken van 'deel van verzameling' niet altijd werkt zoals het hoort te werken. Het enige dat voor mij goed werkt is om bij verzamelingen altijd 'Various Artists' in te vullen bij Album-artiest.
Dan ben ik heel benieuwd wát er dan precies niet werkt. Ik heb een library van meer dan 300GB en daar gaat alles gewoon goed.
Het enige dat wel eens wil gebeuren is dat er 1 nummer niet in de verzameling wil passen, deze blijft dan apart staan. Als je dan hiervan het albumartiest veld invult, opslaat en weer leeghaalt, staat hij wel op de goede plek.

Het invullen van Various Artists bij albumartiest is nog steeds niet een afdoende oplossing. Je hebt dan in feite de artiest Various Artists in je library zitten. Kan begrijpen dat je dat niet erg vindt, maar ik vind het niet zo mooi.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Iemand toevallig bekend met een actie voor de iTunes gift cards? Wel zo leuk met de aankomende release van Lion :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferre40
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-06-2022
Spacecowboy schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 11:45:
[...]

Via iTunes even inloggen op de store. Vervolgens even je account eigenschappen bekijken en dan "payment details". Hier kan je je credit cards toevoegen/verwijderen.
Thx,het is me gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Kan iemand mij wat uitleg geven omtrent itunes en familie?

Ik las ergens dat je app kan gebruiken voor meerdere (ipads bv) devices.
Als ik een app koop, dan zou mijn vader die ook kunnen/mogen gebruiken.

klopt dit en hoe voer je dit uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:36

Kraz

Saving the world

Dimitri_Jetair schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 23:03:
Kan iemand mij wat uitleg geven omtrent itunes en familie?

Ik las ergens dat je app kan gebruiken voor meerdere (ipads bv) devices.
Als ik een app koop, dan zou mijn vader die ook kunnen/mogen gebruiken.

klopt dit en hoe voer je dit uit?
Ja dit kan idd.

Je kan per iTunes account 5 apparaten aanmelden.
Je kunt je aangekochte Apps dus op 5 apparaten zetten. Let wel op. iTunes gaat er dan wél vanuit dat dat apparaat door alleen jouw iTunes account kan worden 'beheerd' en niet ook nog door die van je vader. (als die er 1 heeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Nog altijd zit ik met het volgende probleem.

Bij het album 'Geen album' waar alle losse nummers onder vallen staat een oude albumcover. Deze zit in geen enkel muziekbestand, dit heb ik met 1.000 nummers los gecontroleerd.

Ik heb alles geprobeerd om het leeg te krijgen, maar hij blijft voor elk nummer gelden. Als ik het check bij Album Art, staat er niets. Toch wil mijn iPhone dat plaatje maar laten zien. En Cover Flow doet het ook.

Iemand nog een oplossing?

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

THE_BASE schreef op maandag 20 juni 2011 @ 20:34:

Bij het album 'Geen album' waar alle losse nummers onder vallen staat een oude albumcover. Deze zit in geen enkel muziekbestand, dit heb ik met 1.000 nummers los gecontroleerd.

Ik heb alles geprobeerd om het leeg te krijgen, maar hij blijft voor elk nummer gelden. Als ik het check bij Album Art, staat er niets. Toch wil mijn iPhone dat plaatje maar laten zien. En Cover Flow doet het ook.

Staat er in de map "Geen album" toevallig een folder.jpg bestand, of een ander jpg-tje?

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Wellicht verborgen, zou nog een optie kunnen zijn. In Finder zie ik daar niets staan.

Ik heb het plaatje vervangen en dan wordt ook alles netjes vervangen. Toen ik het weer leeg maakte, stond de oude er weer. Zo annoying!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
the-body schreef op maandag 20 juni 2011 @ 23:26:
[...]

Staat er in de map "Geen album" toevallig een folder.jpg bestand, of een ander jpg-tje?
Helaas, dat was ook niet de oplossing. Misschien dat OS X Lion i.c.m. iOS 5 verlichting bied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds de update naar iTunes 10.3.1 heb ik last van vertraging van mijn muiscursor wanneer iTunes gewoon opgestart is. Ik hoef niet eens iets te doen in iTunes want het gebeurt gewoon zonder dat iTunes iets staat te doen. Zowel bij mijn trackpad als bij mijn magic mouse treed dit probleem op.

Voorheen nergens last van gehad. Het enige dat mee opstart is bowtie maar als ik die afsluit dan blijft het probleem dus ik denk dat het aan iTunes ligt. Iemand hiermee te maken gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Hoe heb je dat gecontroleerd? Als je voor de helft van de nummers een ander album naam kiest ("Geen Album 2" bv), staat die oude cover bij allebei de 'albums'?

dit klinkt alsof er in 1 id3 tag een cover embedded zit die iTunes wel kan lezen maar niet verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Je kan altijd ook een gemeenschappelijk plaatje voor die nummers toewijzen:
Bijvoorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://www.djdevin.net/images/noalbum.png
of
Afbeeldingslocatie: http://www.marianastrench.net/img/album-na.jpg
of
Afbeeldingslocatie: http://www.mp3million.com/photo/0003753/Various%20Artists.jpg

Zo doe ik het met losse tracks:
- Zet ze in een apart album genaamd "Seperate Tracks"
- Allemaal hun eigen artiest- en titelinfo, echter album is zoals bovenstaand
- geef ze een gemeenschappelijk plaatje zoals hierboven

Dan krijg je dit (in mijn geval):
Afbeeldingslocatie: http://users.edpnet.be/phunc/itunes_seperate.png

[ Voor 7% gewijzigd door Phuncz op 05-07-2011 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 21:54
Thanks; goed plaatje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ary
  • Laatst online: 05-02-2023

Ary

Ik gebruik al jaren iTunes om mn bibliotheek te managen, zelfs al heb ik al erg lang geen iPod meer. Maar nu is er toch iets wat mij een beetje stoort, namelijk deextra software die geinstalleerd wordt. Nu vroeg i kmij af of het allemaal echt nodig is of dat ik ze gewoon kan verwijderen? Aangezien ik geen iPod of iPhone heb heb ik geen behoefte aan andere functies dan het managen van mn library. Ook update ik het zelf wel wanneer ik wil. Zag in de TS ook niets staan.

Heb het over de volgende programma's:
- Apple Application Support
- Apple Software Update
- Bonjour
- Quicktime
Pagina: 1 ... 6 ... 17 Laatste

Let op:
Problemen en specifieke vragen moeten in een nieuw topic!
Let op of je vraag niet beter past in het iTunes Match topic.