![]() ![]() ![]() | |||||||||||||||
Inhoudsopgave | |||||||||||||||
| |||||||||||||||
iPad specificaties | |||||||||||||||
Basis • 9,7-inch IPS scherm met een resolutie van 1024x768 met LED backlight • 1 GHz Apple A4 chip (singlecore Cortex A8 met PowerVR SGX-gpu) • Volledig multitouch capacitief scherm • Keuze uit 16, 32 of 64GB flashgeheugen • 25 Wh batterij voor 10 uur surfen, video kijken of muziekluisteren of maximaal 1 maand standby-tijd • Kompas, accelerometer en sensor voor omgevingslicht • iPhone OS 3.2 Connectie • Wi-Fi (802.11a/b/g/n) op alle modellen • UMTS/HSDPA (850, 1900, 2100 MHz) op 3G-modellen • GSM/EDGE (850, 900, 1800, 1900 MHz) op 3G-modellen • Bluetooth 2.1 + EDR • Assisted GPS op de 3G-modellen (GPS + locatiebepaling d.m.v. netwerktriangulatie en WiFi-netwerken) • Dock-connector Audio en video • 3.5mm stereo hoofdtelefoonaansluiting • Microfoon • Ingebouwde speaker (20 Hz tot 20 kHz) • Audioformaten: AAC (16 tot 320 kbps), Protected AAC, MP3 (16 tot 320 kbps), MP3 VBR, Audible 2 t/m 4, Apple Lossless, AIFF en WAV • Support voor 1024x768 met Dock-to-VGA-connector, 576p en 480p met Apple Component AV-kabel, 576i en 480i met Apple Composite-kabel • H.264 video tot 720p in M4V, MP4 en MOV-bestanden • Ondersteunde afbeeldingsformaten: JPG, TIFF, GIF • Ondersteunde documenten: DOC en DOCX (Word), HTM en HTML, Keynote, Numbers, Pages, PDF, PPT en PPTX (Powerpoint), TXT, RTF, VCF, XLS en XLSX (Excel) Beschikbare talen • Taalondersteuning: Engels, Frans, Duits, Japans, Nederlands, Italiaans, Spaans, Chinees en Russisch • Toetsenbordondersteuning: Engels (US), Engels (UK), Frans, Duits, Japans, Nederlands, Vlaams, Spaans, Italiaans, Chinees en Russisch • Woordenboekondersteuning: Engels (US), Engels (UK), Frans, Duits, Japans, Nederlands, Vlaams, Spaans, Italiaans, Chinees en Russisch | |||||||||||||||
Fysieke dimensies | |||||||||||||||
• Hoogte: 242,8 mm • Breedte: 189,7 mm • Diepte: 13,4 mm • Gewicht: 680 gram (iPad) of 730 gram (iPad 3G) ![]() | |||||||||||||||
Prijzen | |||||||||||||||
De prijzen voor de rest van de wereld zijn nog niet bekend gemaakt, maar de prijzen in dollars zijn • 16 GB: $ 499 (pricewatch: Apple iPad 16GB) • 32 GB: $ 599 (pricewatch: Apple iPad 32GB) • 64 GB: $ 699 (pricewatch: Apple iPad 64GB) • 16 GB 3G: $ 629 (pricewatch: Apple iPad 16GB 3G) • 32 GB 3G: $ 729 (pricewatch: Apple iPad 32GB 3G) • 64 GB 3G: $ 829 (pricewatch: Apple iPad 64GB 3G) ![]() | |||||||||||||||
Meer informatie | |||||||||||||||
• Algemene informatie: http://www.apple.com/ipad • Kenmerken: http://www.apple.com/ipad/features • Design: http://www.apple.com/ipad/design • App-store: http://www.apple.com/ipad/appstore • Gallery: http://www.apple.com/ipad/gallery • Specificaties: http://www.apple.com/ipad/specs • Business: http://www.apple.com/ipad/business | |||||||||||||||
Software | |||||||||||||||
Bij de introductie werd de nadruk gelegd op een aantal functies van de iPad. De iPad heeft drie stores, wat een meer is dan in de iPod Touch en iPhone. De App Store en de iTunes Store kennen we al van de iPod Touch en iPhone, maar de iBook Store is nieuw. In de iBook Store is het mogelijk (met Apple DRM-beveiligde) e-boeken aan te schaffen in het ePub-formaat, hoewel dat voorlopig alleen mogelijk is in de Verenigde Staten. Ook erg veel aandacht kreeg de mogelijkheid om YouTube HD-filmpjes te bekijken op het 9,7 inch grote scherm. Ook is het mogelijk om eigen video's te kopen in de iTunes Store. De iPad speelt maximaal 720P-video af met 30 frames per seconde. Naast de e-reader en de videomogelijkheden kreeg ook de Maps-functie uitgebreid veel aandacht. Het is zelfs mogelijk om locaties op de Maps te koppelen aan bijvoorbeeld foto's, zodat je met een tik op een pin op de Maps de foto's kan zien die je daar gemaakt hebt. De iPad is ook voorzien van de Safari-browser om te kunnen surfen, een uitgebreide emailclient en een kalenderfunctie met veel mogelijkheden. In tegenstelling tot de iPhone en de iPod Touch kan de achtergrond van de iPad wél worden veranderd. Voor $ 9.99 per stuk kun je drie programma's van iWork aanschaffen: Keynote, Pages en Numbers, respectievelijk een presentatieprogramma, tekstverwerker en spreadsheet. Hiermee verander je de iPad in een apparaat wat je ook zakelijk zou kunnen gebruiken. ![]() iWork Keynote, Pages en Numbers | |||||||||||||||
Vorige delen en andere forumtopics | |||||||||||||||
• Apple Event 27 januari - Come see our latest creation. • Topicreeks over de iPad • iPad App Store topic • Alle iPad-topics op GoT | |||||||||||||||
Nieuws & Reviews | |||||||||||||||
• Tweakers.net: Steve Jobs presenteert langverwachte iPad-tablet • Tweakers.net: Apple lijkt iPad snel in Nederland en België te willen uitbrengen • Tweakers.net: Apple iPad wordt aangedreven door quadcore-soc • AppleInsider: Apple reinventing file access, wireless sharing for iPad • Wired: Wired Magazine Goes Digital (video van Wired Magazine op een iPad) • YouTube: uitgebreide video reviews Videoreview 10 myths of Apple's iPad: [4] [5] [6] [7] [8] [9] | |||||||||||||||
Vraag & Antwoord | |||||||||||||||
• Die discussie is hier al eindeloos gevoerd, dus je hoeft het hier niet nog een keer mee te delen. Als je het toch wilt, bekijk dan eerste eens de 10 myths of Apple's iPad videoreeks • Check [iPad] importeren als je wilt weten hoe je zelf een iPad kunt importeren. • Opladen via USB werkt niet altijd op pc's vanwege een tekort aan stroom • Het wifi-signaal kan zwak zijn door de aluminium achterkant • Oververhitting • Niet wakker worden na shutdown | |||||||||||||||
Weet er al iemand meer dan "juli" voor de NL intro? Begin juli en eind juli maakt uiteindelijk nogal uit.
Tijdens de launch waren er in Frankrijk geen accessoires beschikbaar. Na veel zoeken hier terecht gekomen. En moet zeggen dat ik zeer tevreden ben. Goed en netjes geleverd.
Anoniem: 151407
alleen bijna 2x de normale prijs helaas.Rensz schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 16:35:
Tijdens de launch waren er in Frankrijk geen accessoires beschikbaar. Na veel zoeken hier terecht gekomen. En moet zeggen dat ik zeer tevreden ben. Goed en netjes geleverd.
Een topic report is voldoende
[ Voor 96% gewijzigd door Hoedje op 01-06-2010 17:29 ]
zoals ik in het vorige topic zei: mijn niet-gejailbreakte ipad was opeens gecrashed. Bleef hangen op de apple logo. Heel vreemd.
Ik had het met een niet-originele kabel laten hangen aan een USB-hub terwijl ik wat anders ging doen. Toen was er nog rond de 20% accu over.
Ik vermoed dat dat er iets mee te maken had. Bij 20% krijg je immers een warning.
In ieder geval is het nu weer gerestored. Ik had geen backup (was te vol), dus moest ik alles opnieuw instellen. Gelukkig was een restore naar factory settings wel een mogelijkheid. iTunes moest wel eerst 500MB aan firmware binnenhalen. Langste 10minuten dat ik ooit gewacht had.
Ik had het met een niet-originele kabel laten hangen aan een USB-hub terwijl ik wat anders ging doen. Toen was er nog rond de 20% accu over.
Ik vermoed dat dat er iets mee te maken had. Bij 20% krijg je immers een warning.
In ieder geval is het nu weer gerestored. Ik had geen backup (was te vol), dus moest ik alles opnieuw instellen. Gelukkig was een restore naar factory settings wel een mogelijkheid. iTunes moest wel eerst 500MB aan firmware binnenhalen. Langste 10minuten dat ik ooit gewacht had.
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Vast "enorm" veel gezocht. Kom deze site nu wel heel vaak tegen in alle topics hier. Ik wacht wel tot er hier de iPad accessoires uitkomen, zal toch binnen twee maanden wel moeten lukken denk ik zo...
Voor de Huawei E5830 gebruikers, de Mugen Power Extended Battery. Hiermee werkt de Mifi router schijnbaar 17 uur in combinatie met de iPad.
Wellicht goed om even te melden in de startpost: Gigabyte, Asus en MSI hebben nu driver updates om voor (sommige) moederborden het opladen via USB mogelijk te maken.
Zie http://www.ipadplanet.nl/...ngt-update-i-charger-uit/
Zie http://www.ipadplanet.nl/...ngt-update-i-charger-uit/
WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.
Crosspost van mezelf omdat het andere topic net gesloten is:
Ik ben wel benieuwd in hoeverre jullie em gevuld hebben. Screenshotje van dat balkje in iTunes met music/apps/etc. zou mooi zijn. Weet nog steeds niet in hoeveel gb ik em moet nemen (en ik zal wel niet de enige zijn)
Ik ben wel benieuwd in hoeverre jullie em gevuld hebben. Screenshotje van dat balkje in iTunes met music/apps/etc. zou mooi zijn. Weet nog steeds niet in hoeveel gb ik em moet nemen (en ik zal wel niet de enige zijn)
Ik heb de 16GB en die staat nog niet half vol waarvan het meeste muziek is. Voor apps enzo is de 16GB dan wat mij betreft ook meer dan voldoende. Meer opslag is naar mijn mening alleen nuttig als je er veel films op wilt zetten. Met air video is dat voor thuis ook niet nodig, streamen werkt namelijk prima.
Is toch voor iedereen weer anders? Anyway, heb 'm nu 1,5 week en dit staat erop:Tom schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 21:42:
100 cd's
3 speelfilms
stuk of 30 apps
10 boeken
stuk of 400 foto's
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Iemand al een internet verbinding met t-mobile ? Had ze gemaild of het mogelijk was een extra simkaart te krijgen zodat ik met mijn huidige abonnement voor mijn telefoon ook internet zou hebben op mijn ipad en krijg onderstaand antwoord :
U informeert naar de mogelijkheid om een T-Mobile simkaart voor uw iPad aan te schaffen. Dit is inderdaad mogelijk wanneer u een MicroSim bestelt. U kunt een MicroSim alleen aanschaffen bij een T-Mobile Shop. Voor een overzicht van alle T-Mobile Shops verwijs ik u graag naar www.t-mobile.nl/winkel.
Zojuist mijn iPad uitgepakt. Super apparaat! Heb een import uit de US gedaan, uiteraard met US oplader.
Nu heb ik hier toevallig nog een iPhone 3G oplader liggen. Ik denk dat ik niet zomaar die oplader van m'n iPhone met m'n iPad kan gebruiken, maar er zitten van die handige opzetstukjes bij (EU en US "verloopjes"). Kan ik het verloopje van de iPhone oplader gewoon gebruiken op m'n iPad oplader?
Nu heb ik hier toevallig nog een iPhone 3G oplader liggen. Ik denk dat ik niet zomaar die oplader van m'n iPhone met m'n iPad kan gebruiken, maar er zitten van die handige opzetstukjes bij (EU en US "verloopjes"). Kan ik het verloopje van de iPhone oplader gewoon gebruiken op m'n iPad oplader?
Ja, die zijn bij apple universeel. Je kan er zelfs eentje van een macbook voor gebruiken
Duckheads zijn allemaal hetzelfde, adapters zijn natuurlijk wel verschillende sterktes.
Is het ook, maar als de gemiddelde tweaker voldoende heeft aan 16gb dan voldoet het voor mij natuurlijk ookTourniquet schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 21:48:
[...]
Is toch voor iedereen weer anders? Anyway, heb 'm nu 1,5 week en dit staat erop:
[ Voor 9% gewijzigd door Tom op 01-06-2010 21:59 ]
100USD voor een batterij....CoUk schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 20:36:
Voor de Huawei E5830 gebruikers, de Mugen Power Extended Battery. Hiermee werkt de Mifi router schijnbaar 17 uur in combinatie met de iPad.

Here you go:Tom schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 21:42:

Ik heb meer dan genoeg aan 16gb. Zal enkel richting vakanties voller komen te staan met films. Of je moet altijd veel films en muziek bij je willen hebben, dan kan je naar de 32gb.
Of wellicht foto's op vakantie via de camera kit erop willen zetten.. Maar met je 5d mk2 zal dat bijzonder hard gaan
Voor de volledigheid dan ook nog maar 64GB 

Heb overigens aardig wat music video's erop staan, vind het wel leuk om de iPad af en toe naast me te zetten in een standaard tijdens het werken een music video's af te spelen. Overigens moet je nog wat moeite doen om een playlist met music video's af te kunnen spelen. Normaal via de video app, kun je maar 1 video tegelijk afspelen. Om dit wel voor elkaar te krijgen, doe je het volgende:
1. Open iPod en speel de lijst met video's af (je hoort alleen het nummer en ziet geen video)
2. Sluit iPod, de muziek stopt en gebruik een remote (bijv headphones van je iPhone
) om de muziek weer te starten
3. Open vervolgens de Videos app en zie daar een music video die aan het afspelen is en na het afspelen gaat hij gewoon door met de volgende in de playlist (hopelijk wordt dit makkelijker met een firmware update
)

Heb overigens aardig wat music video's erop staan, vind het wel leuk om de iPad af en toe naast me te zetten in een standaard tijdens het werken een music video's af te spelen. Overigens moet je nog wat moeite doen om een playlist met music video's af te kunnen spelen. Normaal via de video app, kun je maar 1 video tegelijk afspelen. Om dit wel voor elkaar te krijgen, doe je het volgende:
1. Open iPod en speel de lijst met video's af (je hoort alleen het nummer en ziet geen video)
2. Sluit iPod, de muziek stopt en gebruik een remote (bijv headphones van je iPhone
3. Open vervolgens de Videos app en zie daar een music video die aan het afspelen is en na het afspelen gaat hij gewoon door met de volgende in de playlist (hopelijk wordt dit makkelijker met een firmware update

[ Voor 78% gewijzigd door sroebert op 01-06-2010 23:41 ]
Aaargh..... kan bijna niet wachten totdat ik ook een iPad heb. Toch bizar hoe in je hoofd 'nutteloos apparaat' langzaam maar zeker verandert in 'dit moet ik hebben'.
Ik ben al een tijd bezig om apps te checken, te downloaden en te kopen. Heerlijk die voorpret. Ook ben ik al wat handige items aan het bestellen voor de iPad (houder, lader, sleeve, enz).
Ik ben nu alleen aan het twijfelen of ik een poging waag in Duitsland (Mstore in Oldenburg), of wacht op de Nederlandse release. Jammer (maar begrijpelijk) dat de informatie over de beschikbaarheid in de Duitse winkels zo summier is.
Ik ben al een tijd bezig om apps te checken, te downloaden en te kopen. Heerlijk die voorpret. Ook ben ik al wat handige items aan het bestellen voor de iPad (houder, lader, sleeve, enz).
Ik ben nu alleen aan het twijfelen of ik een poging waag in Duitsland (Mstore in Oldenburg), of wacht op de Nederlandse release. Jammer (maar begrijpelijk) dat de informatie over de beschikbaarheid in de Duitse winkels zo summier is.
I'm just taking care of business
Anoniem: 151407
anders kijk je in de vraag en aanbod sectie. staan er ook 4 ofzo.mr. TCB schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 00:12:
Aaargh..... kan bijna niet wachten totdat ik ook een iPad heb. Toch bizar hoe in je hoofd 'nutteloos apparaat' langzaam maar zeker verandert in 'dit moet ik hebben'.
Anoniem: 176172
Ik heb mijn Ipad in Duitsland besteld, gelukkig had ik een adres in Duitsland waar ik hem kon laten afleveren en ik heb hem nu een paar dagen, echt een mooi apparaat die snel is. Ibooks met meer dan 1000 boeken doet er wel even over om te laden maar ik denk dat ik het aantal boeken even moet verminderen. Tot nu toe heel tevreden en ik hoop binnenkort mijn dock te krijgen zodat ie naast mijn Imac mag staan. Mooi speelgoed en ik denk dat ik mijn macbook na de vakantie maar eens in de aanbieding doe, misschien toch wel een beetje veel om naast de Ipad ook een macbook te hebben.
zeer interessante interview met steve jobs
http://www.engadget.com/2...d8/?sort=oldest&refresh=0
Paar interessante excerpts
http://www.engadget.com/2...d8/?sort=oldest&refresh=0
Paar interessante excerpts
6:59PM Walt: So when you built this OS, you did it in a phone. Why? Why not a tablet first.
Steve: I'll tell you. Actually. It started on a tablet first.
Books:
7:03PM Steve: I can tell you as one of the largest sellers of content on the internet to date -- price it aggressively and go for volume. That has worked for us. I'm trying to get the press to do the same thing. They need to do it differently than they do it for print.
7:06PM Walt: Is the tablet going to replace the laptop? Tell me what you think about where it's going?
7:07PM Steve: You know... (long pause). I'm trying to think of a good analogy. When we were an agrarian nation, all cars were trucks. But as people moved more towards urban centers, people started to get into cars. I think PCs are going to be like trucks. Less people will need them. And this is going to make some people uneasy.
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
5183
Hoe ga je in hemeltjesnaam 1000 boeken lezen? Heb je alles geselecteerd wat er te selecteren is oid?Anoniem: 176172 schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 00:36:
Ik heb mijn Ipad in Duitsland besteld, gelukkig had ik een adres in Duitsland waar ik hem kon laten afleveren en ik heb hem nu een paar dagen, echt een mooi apparaat die snel is. Ibooks met meer dan 1000 boeken doet er wel even over om te laden maar ik denk dat ik het aantal boeken even moet verminderen. Tot nu toe heel tevreden en ik hoop binnenkort mijn dock te krijgen zodat ie naast mijn Imac mag staan. Mooi speelgoed en ik denk dat ik mijn macbook na de vakantie maar eens in de aanbieding doe, misschien toch wel een beetje veel om naast de Ipad ook een macbook te hebben.
Ik heb er inmiddels ook een 150 boeken op staan, maar dat is grotendeels het gemak van gewoon een hoop te kiezen hebben. Daarnaast heb ik geen zin om mijn iPad regelmatig aan iTunes te hangen, denk dat de laatste keer 2 weken geleden is... Hopelijk tovert Apple met OS4 ook gelijk een OTA sync feature uit de hoge hoed5183 schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 09:22:
[...]
Hoe ga je in hemeltjesnaam 1000 boeken lezen? Heb je alles geselecteerd wat er te selecteren is oid?
5183
Dat zou idd fijn zijnSander schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 09:44:
[...]
Ik heb er inmiddels ook een 150 boeken op staan, maar dat is grotendeels het gemak van gewoon een hoop te kiezen hebben. Daarnaast heb ik geen zin om mijn iPad regelmatig aan iTunes te hangen, denk dat de laatste keer 2 weken geleden is... Hopelijk tovert Apple met OS4 ook gelijk een OTA sync feature uit de hoge hoed
In een ereader wil ik eigenlijk gewoon altijd mijn volledige e-library beschikbaar hebben. Niet per se in de actieve lijst met boeken te lezen, maar ik zou ze wel bij me willen hebben.5183 schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 09:54:
[...]
Dat zou idd fijn zijnIkzelf heb al lang een ereader, en zette er in het begin ook veel op. Totaal geen nut, nu doe ik het met 30 boeken ongeveer waardoor het ding blijft performen
Iemand hier ervaring met BeejiveIM en Push? Ik krijg echt AMPER de push berichten die ik moet krijgen. Terwijl de iPhone versie perfect werkt bij mij. Heeft mijn jailbreak hier misschien iets mee van doen?
Nu je het zegt, ik gebruik nu nog maar één App die push ondersteunt (WeRule), maar krijg daar ook geen berichten van binnen.BioHazard schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 14:59:
Iemand hier ervaring met BeejiveIM en Push? Ik krijg echt AMPER de push berichten die ik moet krijgen. Terwijl de iPhone versie perfect werkt bij mij. Heeft mijn jailbreak hier misschien iets mee van doen?
Hebben jullie push voor die apps wel toegestaan in je settings?
(ik heb geen idee, ik heb het uitstaan voor normale apps. Alleen mail heeft push)
(ik heb geen idee, ik heb het uitstaan voor normale apps. Alleen mail heeft push)
We Rule stuurt gewoon netjes notifications door. Heb m'n iPad niet gejailbreakt.
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Hmm vaag dan, ja Notifications staan aan, ook voor We Rule. Zal anders eens proberen de App opnieuw te installeren.
5183
Had je voorheen ook al je boeken bij je dan uit je boekenkast?Jasper Janssen schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 14:52:
[...]
In een ereader wil ik eigenlijk gewoon altijd mijn volledige e-library beschikbaar hebben. Niet per se in de actieve lijst met boeken te lezen, maar ik zou ze wel bij me willen hebben.
iPad, helps the surgeon getting through surgery
http://www.japanprobe.com...-during-surgery-in-japan/
http://www.japanprobe.com...-during-surgery-in-japan/
Hoe dan ook, een mooie collectie aan boeken(covers) staat wel leuk.5183 schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 15:34:
[...]
Had je voorheen ook al je boeken bij je dan uit je boekenkast?
[ Voor 19% gewijzigd door kmf op 02-06-2010 15:58 ]
Ik ga vanavond mijn Padje even restoren met 3.2. Kijken of het zonder JB wel goed werkt.
edit: Stiekem wil ik mijn iPad mooi in mijn auto monteren
Dus met een beugel ofzo naar me toe gericht. Eens kijken wat de mogelijkheden zijn. CarPC is dan niet meer nodig.
edit: Stiekem wil ik mijn iPad mooi in mijn auto monteren
[ Voor 50% gewijzigd door BioHazard op 02-06-2010 16:12 ]
@Biohazard
Ha, hoeft niet stiekem. Ik loop ook met hetzelfde idee. Moet dan nog wel eerst de iPad hebben, maar zit nu al op te meten. Je zou eens op mp3car.com moeten kijken.
Ha, hoeft niet stiekem. Ik loop ook met hetzelfde idee. Moet dan nog wel eerst de iPad hebben, maar zit nu al op te meten. Je zou eens op mp3car.com moeten kijken.
Is dit topic ook om apps te bespreken? Ben op zoek naar must-have apps en weet niet waar ik moet beginnen!
Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl
5183
[iPad] App Store Ervaringen & DiscussieArx schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 16:36:
Is dit topic ook om apps te bespreken? Ben op zoek naar must-have apps en weet niet waar ik moet beginnen!

En we restoren. Ben benieuwd of mijn Push problemen opgelost zullen zijn.
En verrek, Push functioneert weer!
[ Voor 11% gewijzigd door BioHazard op 02-06-2010 18:40 ]
Want meer functionaliteit dan vroeger hebben is verkeerd?5183 schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 15:34:
[...]
Had je voorheen ook al je boeken bij je dan uit je boekenkast?
Het grootste probleem is dat een boek wisselen nogal simpel is, een setje ebooks op een reader zetten is meestal allesbehalve.
Klopt, dat ligt aan het jailbreaken. Als je een iPhone of iPad activeert via een jailbreak, dan krijgt hij geen SSL certificaat via iTunes. Heb hetzelfde probleem op mijn iPhone 2g. Helaas kan ik die niet op een andere manier activeren, aangezien dat een Amerikaans model is met simlock.BioHazard schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 17:50:
[afbeelding]
En we restoren. Ben benieuwd of mijn Push problemen opgelost zullen zijn.
En verrek, Push functioneert weer!
Edit: okee, ik dacht inderdaad dat hij met de jailbreak geactiveerd was.
[ Voor 5% gewijzigd door GekkePrutser op 02-06-2010 19:37 ]
Hij was niet hacktivated hoor. En mijn iPhone met JB heeft volledig werkende push.GekkePrutser schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 19:13:
[...]
Klopt, dat ligt aan het jailbreaken. Als je een iPhone of iPad activeert via een jailbreak, dan krijgt hij geen SSL certificaat via iTunes. Heb hetzelfde probleem op mijn iPhone 2g. Helaas kan ik die niet op een andere manier activeren, aangezien dat een Amerikaans model is met simlock.
Ik heb al mijn boeken erop geplaatst om eens te kijken of ibooks dan nog performt, heeft er wel wat moeite mee bij het opstarten maar tijdens het lezen heb je er geen last van. .Prachtige ereader trouwens, eigenlijk is de machine hellemaal OK
Vandaag eindelijk mijn dock van dealextreme binnengekregen.
Koste 20 dollar inclusief shipping.
Sync and Charging Docking Station with USB Cable for 9.7" iPad (120CM-Cable)
Price: $19.80
bevindingen:
Helaas past mijn ipad met z'n sleeve er niet op. Maar het staat wel leuk op m'n bureau
Het heeft een blauwe led als de USBkabel is aangesloten. Het heeft ook een rubberachtige laag er over heen zodat het oppervlak zacht aanvoelt. Krasjes op de ipad zijn dan ook uitgesloten.

Pasvorm is goed.
En zit heel stabiel. Goede ondersteuning ook

Helaas heb ik dus geen highpower usb. dus opladen lukt niet.

bevindingen:
Helaas past mijn ipad met z'n sleeve er niet op. Maar het staat wel leuk op m'n bureau
Het heeft een blauwe led als de USBkabel is aangesloten. Het heeft ook een rubberachtige laag er over heen zodat het oppervlak zacht aanvoelt. Krasjes op de ipad zijn dan ook uitgesloten.

Pasvorm is goed.

[ Voor 10% gewijzigd door kmf op 02-06-2010 22:11 ]
Ik ben er nog niet helemaal uit welke aanbieder ik moet nemen om 3g internet op de ipad te krijgen. ik zit op dit moment bij T-mobile. Zover ik heb begrepen kan ik nog een sim aanvragen maar dan maar met de tel of met de ipad aangemeld, dus niet allebei. Dit werkt dus niet echt handig. De vraag is nu wat zou het beste/goedkoopste zijn ? Zijn er prepaid kaarten voor 3g internet ? Of wat zou anders een voordelig abonnement zijn voor alleen 3g ? Neem aan dat er hier al wel wat mensen zijn die 3g internet op de ipad hebben
5183
Ben je ANWB lid? Dan heb je voor 9,95 al een Vodafone abo met 3G supersnel 3,6 mbit internet namelijk.clonedonkey schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 11:04:
Ik ben er nog niet helemaal uit welke aanbieder ik moet nemen om 3g internet op de ipad te krijgen. ik zit op dit moment bij T-mobile. Zover ik heb begrepen kan ik nog een sim aanvragen maar dan maar met de tel of met de ipad aangemeld, dus niet allebei. Dit werkt dus niet echt handig. De vraag is nu wat zou het beste/goedkoopste zijn ? Zijn er prepaid kaarten voor 3g internet ? Of wat zou anders een voordelig abonnement zijn voor alleen 3g ? Neem aan dat er hier al wel wat mensen zijn die 3g internet op de ipad hebben
Ik heb zelf ook eens naar deze acties gekeken, maar wat is de FUP van deze Sim-only abbo's?5183 schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 11:20:
[...]
Ben je ANWB lid? Dan heb je voor 9,95 al een Vodafone abo met 3G supersnel 3,6 mbit internet namelijk.
Ik zat zelf te twijfelen om een prepaid kaartje met BloX te nemen (4euro t/m Juli p/m) - maar dan zit je helaas weer met die 250MB FUP.
Ik ben anwb lid
Waar kan ik die aanbieding vinden ? En is dat zo'n beetje het goedkoopste/beste abonnement ?
En bijvoorbeeld en Telfort sim-only 50 met internet surf en mail voor totaal 5,45 per maand, of is dat niks ?
En bijvoorbeeld en Telfort sim-only 50 met internet surf en mail voor totaal 5,45 per maand, of is dat niks ?
[ Voor 33% gewijzigd door clonedonkey op 03-06-2010 11:49 ]
5183
Ik ben geen Telfort liefhebber wegens slechte ervaringen uit het verleden met de ADSL/Telefonie. Maar 5,45 per maand bij Telfort met internet is wel bijzonder weinig. Die aanbieding had ik dan nog niet gezienclonedonkey schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 11:47:
Ik ben anwb lidWaar kan ik die aanbieding vinden ? En is dat zo'n beetje het goedkoopste/beste abonnement ?
De Vodafone/ANWB: https://directsales.vodafone.nl/anwb
Noemt men 250MB al FUP tegenwoordig ?! Bij mijn provider heet 200MB gewoon "limiet"...Rprp schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 11:28:
[...]Ik zat zelf te twijfelen om een prepaid kaartje met BloX te nemen (4euro t/m Juli p/m) - maar dan zit je helaas weer met die 250MB FUP.
Zou dit een beetje een goed dock zijn denken jullie ? Prijs is wel erg netjes ! http://tinyurl.com/2ubu5es
Waarom koopt iedereen van die docks? Ik heb nu zo'n houten 'balkje' gekocht van lifehacking.nl omdat ik dan niet vast zit aan de staande modus van de ipad. Vooral wanneer je tijdens het koken/werken oid RTLGemist of een film aanzet komt dat goed van pas.
Ik heb het probleem van push ook. Zowel op de iPad als op de iPhone. Alle 2 met een jailbreak.
Is zowieso wat mis met mijn jailbreak op de iPad. Accu gaat op standby nog ongeveer 24uur mee. Als ik na het werk thuis kom en wil internetten is de iPad altijd leeg.
(macbookpro ligt bij apple voor repair dus kan helaas nog niet opnieuw syncen)
Is zowieso wat mis met mijn jailbreak op de iPad. Accu gaat op standby nog ongeveer 24uur mee. Als ik na het werk thuis kom en wil internetten is de iPad altijd leeg.
(macbookpro ligt bij apple voor repair dus kan helaas nog niet opnieuw syncen)
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Sander schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 14:15:
Waarom koopt iedereen van die docks?

Tja, ik heb er geen problemen mee om mijn ipad neer te leggen en syncen doe ik niet, waar heb je je pc nog voor nodig? Veel Apps hebben OTA mogelijkheden om data op de ipad te krijgen.Yzord schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 15:01:
[...]
wat dacht je van dat deze dock oplaadt en synced?
Met een dock ziet het er gewoon chique uit.
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ik sync mijn ipad elke dag zodat m'n podcasts er op komen. En dan is een dock wel zo sjiek.Sander schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 15:51:
[...]
Tja, ik heb er geen problemen mee om mijn ipad neer te leggen en syncen doe ik niet, waar heb je je pc nog voor nodig? Veel Apps hebben OTA mogelijkheden om data op de ipad te krijgen.
Het ziet er sowieso wel netjes uit. Ik dacht nog dat ik een dock voor op de kast kan zetten zodat de ipad op kan laden terwijl ie als fotolijstje dienst doet. Maar de praktijk heeft uitgewezen dat de ipad gewoon steeds met me naar bed gaat
Nu heb ik een Vodafone Data Vaste Kosten Standaard abo. Dat werkt met een USB-dongle voor in je laptop/netbook. Daar zit gewoon een SIM-kaartje in.clonedonkey schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 11:04:
Als ik dat SIM-kaartje zou ''knippen'' zou dat dan moeten werken met een iPad WiFi-3G, of moet je dan jailbreaken??
Samsung S23 Ultra 256GB
Ben benieuwd naar mensen die ervaring hebben met Duo - Sim.
Stel je hebt simkaart 1 (in mobiel) en 2 (in iPad). Ik weet dat het simkaartje dat als laatst is aangemeld actief is. Dus bij het activeren van de ipad is deze actief. Stel nu dat je je mobiel weer inschakelt, zodat simkaart 1 actief is (zonder de ipad uit te schakelen), is er dan nog internet mogelijk op de ipad?
Ik heb namelijk zelf ervaring met duo sim (heeeel lang geleden). Toen kon ik telefoon 1 aan doen en vervolgens telefoon 2. Hierna was telefoon 2 dus actief. Vervolgens schakelde ik telefoon 1 (zonder telefoon 2 uit te schakelen) weer in en was deze actief. Ik kon toch nog bellen met telefoon 2. Ik weet dus niet of dat te maken heeft met een bepaalde 'overbruggingstijd'.
Wat ik graag zou willen is dat iemand die de ipad heeft en duo sim, zijn telefoon inschakelt terwijl de ipad actief is. Blijft het internetten op de iPad dan nog mogelijk of krijg je een foutmelding?
Stel je hebt simkaart 1 (in mobiel) en 2 (in iPad). Ik weet dat het simkaartje dat als laatst is aangemeld actief is. Dus bij het activeren van de ipad is deze actief. Stel nu dat je je mobiel weer inschakelt, zodat simkaart 1 actief is (zonder de ipad uit te schakelen), is er dan nog internet mogelijk op de ipad?
Ik heb namelijk zelf ervaring met duo sim (heeeel lang geleden). Toen kon ik telefoon 1 aan doen en vervolgens telefoon 2. Hierna was telefoon 2 dus actief. Vervolgens schakelde ik telefoon 1 (zonder telefoon 2 uit te schakelen) weer in en was deze actief. Ik kon toch nog bellen met telefoon 2. Ik weet dus niet of dat te maken heeft met een bepaalde 'overbruggingstijd'.
Wat ik graag zou willen is dat iemand die de ipad heeft en duo sim, zijn telefoon inschakelt terwijl de ipad actief is. Blijft het internetten op de iPad dan nog mogelijk of krijg je een foutmelding?
Heb deze dock nu 2 weken in bezit en ook via Ebay voor soortgelijke prijs gekocht. Werkt perfect en het voordeel is dat je deze dock ook voor iPhone kan gebruiken. Een aanrader dus !clonedonkey schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 13:10:
Zou dit een beetje een goed dock zijn denken jullie ? Prijs is wel erg netjes ! http://tinyurl.com/2ubu5es
[ Voor 45% gewijzigd door KSH op 03-06-2010 16:57 ]
Is dat deze ? (https://directsales.vodafone.nl/anwb/orderform/582) Ik zou graag een losse dongle erbij hebben om mijn laptop ook met mobiel internet te gebruiken eventueel, waar zou je voor een mooie prijs zo'n dongle kunnen krijgen ?wvexeltweakers schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 16:21:
[...]
Nu heb ik een Vodafone Data Vaste Kosten Standaard abo. Dat werkt met een USB-dongle voor in je laptop/netbook. Daar zit gewoon een SIM-kaartje in.
Als ik dat SIM-kaartje zou ''knippen'' zou dat dan moeten werken met een iPad WiFi-3G, of moet je dan jailbreaken??
dit maakt me argwanend: "Connect the Dock to a stereo or speakers using an AV cable or a stereo audio cable to play music from IPAD"clonedonkey schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 13:10:
Bij goedkope iPhone cradles speelde namelijk ook het probleem dat het geluid gemute wordt wanneer je de iPhone erin plaatst. Heel vervelend bij een iPhone (kan bijv. je telefoon of alarm niet horen afgaan), maar nog vervelender bij de iPad (aangezien je ook op je iPad zal 'werken' terwijl deze in de docking station staat).
Ik zou de verkoper een mailtje sturen voordat je m aanschaft.
Bij de iPhone is het zo (iig het Apple dock en mijn 6$ DX dock), dat het geluid alleen gemute is als er ook daadwerkelijk iets in het dock zit.
Blijft het geluid van je iPad werken terwijl deze in de dock zit? Of werkt het geluid alleen via extern aangesloten speakers?kmf schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 22:09:
Vandaag eindelijk mijn dock van dealextreme binnengekregen.
[afbeelding] Sync and Charging Docking Station with USB Cable for 9.7" iPad (120CM-Cable) Price: $19.80
bevindingen:
[afbeelding]
Pasvorm is goed.
[afbeelding][afbeelding]
Ik heb het SIM-kaartje uit mij Vodafone-dongle verknipt. En het werkt prima zonder jailbreak. Wel even de juiste APN instelling invoeren en gaan. Werkt prima.wvexeltweakers schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 16:21:
[...]
Nu heb ik een Vodafone Data Vaste Kosten Standaard abo. Dat werkt met een USB-dongle voor in je laptop/netbook. Daar zit gewoon een SIM-kaartje in.
@clonedonkey: nee, ik heb de goedkoopste op deze pagina (heet nu Mobiel Breedband Start) en met mijn netbook werkt dat erg goed (alleen in NL gebruikt).clonedonkey schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 17:00:
[...]
Is dat deze ? (https://directsales.vodafone.nl/anwb/orderform/582) Ik zou graag een losse dongle erbij hebben om mijn laptop ook met mobiel internet te gebruiken eventueel, waar zou je voor een mooie prijs zo'n dongle kunnen krijgen ?
@Rensz: dat is heel mooi! Weet jij zo nog wat die juiste APN instelling is?Rensz schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 20:39:
[...]
Ik heb het SIM-kaartje uit mij Vodafone-dongle verknipt. En het werkt prima zonder jailbreak. Wel even de juiste APN instelling invoeren en gaan. Werkt prima.
Samsung S23 Ultra 256GB
Anoniem: 354477
Waar koop ik nou Nederlandse ebooks die ik zo op mijn iPad zet? Kocht er 1 op bol.com maar op de een of andere manier krijg ik een foutmelding als ik hem wil lezen op mijn iPad.
Alle APN instellingen per provider:wvexeltweakers schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 21:56:
[...]
[...]
@Rensz: dat is heel mooi! Weet jij zo nog wat die juiste APN instelling is?
Ben
APN: internet.ben
Account Name: [leeg laten]
Password: [leeg laten]
KPN
APN: internet
Account Name: KPN
Password: gprs
KPN (als bovenstaande niet werkt)
APN: portalmmm.nl
Orange
Account Name: orange, of: [leeg laten]
Password: orange, of: [leeg laten]
Simyo
APN: basicinternet
Telfort
Account Name: telfort
Password: telfort
T-Mobile
Account Name: tmobile
Password: tmobile
Vodafone Particulier
APN: live.vodafone.com
Account Name: vodafone
Password: vodafone
Vodafone Zakelijk (abonnement)
APN: office.vodafone.nl
Account Name: vodafone
Password: vodafone
Anoniem: 354477
Ja, hoe haal ik die eraf? En waar haal ik nederlandse boeken zonder DRM?Anoniem: 176172 schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 22:03:
Wellicht de DRm beveiliging ?
Geluid bljift gewoon draaien op ipad.mr. TCB schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 19:47:
[...]
Blijft het geluid van je iPad werken terwijl deze in de dock zit? Of werkt het geluid alleen via extern aangesloten speakers?
Geen idee hoe DRM eraf te halen is maar Google helpt je daarbij wel, hoe je aan epubs komt ? Ook daar kan internet je wel behulpzaam zijn.
Ik ben er nog niet helemaal uit welk abonnement ik het beste zou kunnen nemen voor alleen 3g op mijn ipad. D goedkoopste die ik nu heb gevonden is de sim-only van vodafone Deze is 9,95 per maand met die anwb ledenkorting en dit is volgens mij FUP ?! Heeft er iemand nog een andere optie ? Ik zou namelijk liever een 1 jarig abonnement afsluiten i.p.v. 2 jaar gelijk.
Ik heb gisteren bij belcompany voor 155 euro een htc tattoo gekocht met een prepaid vodafoon kaartje. Zojuist getest en hij is ook nog eens simlock vrij. Even navraag bij vodafone gedaan en met blox krijg je voor 10 euro een maand 3.6mbs. Heeft een fup: 10x meer te gebruiken dan het gemiddelde. Dat schijnt 500mb te zijn.
Heb van de droid een wifi ap gemaakt mbv wifi tether for root users. Geen verplichtingen en voor 50 euro meer dan de 3g een android erbij (weliswaar niet de beste maar goed genoeg voor online radio in de auto). En heb er ook plezier van met mijn macbook.
Heb van de droid een wifi ap gemaakt mbv wifi tether for root users. Geen verplichtingen en voor 50 euro meer dan de 3g een android erbij (weliswaar niet de beste maar goed genoeg voor online radio in de auto). En heb er ook plezier van met mijn macbook.
Ik blijf een beetje hangen bij de anwb aanbieding van vodafone. Voor die 10€ per maand is het echt het goedkoopst volgens mij. Ik zit nog met twee vragen, misschien weten jullie het wel :
-Volgens mij is het dataverkeer FUP wat is dat ongeveer ?
- Er staat onderstaande bij de informatie zien ze een ipad niet als pc/laptop ?:
-Volgens mij is het dataverkeer FUP wat is dat ongeveer ?
- Er staat onderstaande bij de informatie zien ze een ipad niet als pc/laptop ?:
Met het Bel+Sms+Web Sim Only abonnement is het niet toegestaan je mobiel te gebruiken voor VoIP en SMSoIP diensten en als modem voor PC/laptop.
Kan je eigenlijk tomtom draaien op de ipad? Weet dat er geen echte gps in zit maar toch wel een soort van ? Iemand hier ervaring mee ? Lijkt me wel leuk een keer te proberen als het kan met de ipad
Als je het wifi model hebt dien je wel btstack gps te gebruiken. Dat betekent jailbreak en hierna btstack gps downloaden. Als je aan die twee voorwaarden voldoet kun je inderdaad tomtom draaien op je ipad.clonedonkey schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 22:42:
Kan je eigenlijk tomtom draaien op de ipad? Weet dat er geen echte gps in zit maar toch wel een soort van ? Iemand hier ervaring mee ? Lijkt me wel leuk een keer te proberen als het kan met de ipad
Heb die schoonmaakdoekjes van ShaggyMac binnen. Mooi spul! En ook snel geleverd zeg (1 week met USPS standard).
Is het mogelijk om op een duitse of france ipad de nederlandse taal te selecteren?
Ja!Stijnd schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 10:31:
Is het mogelijk om op een duitse of france ipad de nederlandse taal te selecteren?

http://www.apple.com/nl/ipad/specs/
Net de schrik van me leven gehad. Zat net lekker in de zon te ipadden, wat verassend goed gaat, krijg ik een melding dat de iPad aan het koken was en dat ik dat ding moest laten afkoelen. Dit gebeurde al na 10 minuten. Dat is wel jammer. Blijkbaar is de iPad meer gemaakt voor binnen
.
Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl
Heb je er toevallig een hoesje omheen? Vraag me nl. af of je die melding misschien sneller krijgt als er een hoesje of wat dan ook omheen zit.....Arx schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 12:07:
Net de schrik van me leven gehad. Zat net lekker in de zon te ipadden, wat verassend goed gaat, krijg ik een melding dat de iPad aan het koken was en dat ik dat ding moest laten afkoelen. Dit gebeurde al na 10 minuten. Dat is wel jammer. Blijkbaar is de iPad meer gemaakt voor binnen.
Apparaten en zon, is nu eenmaal niet zo'n lekkere combinatie alhoewel 10 minuten wel vlot is.Arx schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 12:07:
Net de schrik van me leven gehad. Zat net lekker in de zon te ipadden, wat verassend goed gaat, krijg ik een melding dat de iPad aan het koken was en dat ik dat ding moest laten afkoelen. Dit gebeurde al na 10 minuten. Dat is wel jammer. Blijkbaar is de iPad meer gemaakt voor binnen.
Wil iemand voor mij een tomwork account testen op een ipad? (3G)
Ik ben druk aan het zoeken hoe ik aan een ipad (16 of 32) 3G kan komen.
Nu zou ik graag willen weten of ik voor mijn werk op ons account kan komen bedoeld voor track and trace en berichtencommunicatie.
Het systeem werkt web-based.
Helaas is het nieuwe systeem via flash.
De oude is echter voorlopig ook nog te gebruiken, zonder flash, en ik zou graag willen weten of dit goed werkt.
Nu zou ik graag middels PM ons account en wachtwoord doorgeven, zodat iemand voor mij wil testen.
Ik wil enkel weten of het werkt, en of het een beetje vlot laad, liefst ook een test middels 3g verbinding.
Wil je helpen ? Alvast bedankt !
Stuur een pb.
Grt.
Jasper
Ik ben druk aan het zoeken hoe ik aan een ipad (16 of 32) 3G kan komen.
Nu zou ik graag willen weten of ik voor mijn werk op ons account kan komen bedoeld voor track and trace en berichtencommunicatie.
Het systeem werkt web-based.
Helaas is het nieuwe systeem via flash.
De oude is echter voorlopig ook nog te gebruiken, zonder flash, en ik zou graag willen weten of dit goed werkt.
Nu zou ik graag middels PM ons account en wachtwoord doorgeven, zodat iemand voor mij wil testen.
Ik wil enkel weten of het werkt, en of het een beetje vlot laad, liefst ook een test middels 3g verbinding.
Wil je helpen ? Alvast bedankt !
Stuur een pb.
Grt.
Jasper
Leg maar eens een iPhone 5 minuten in de zon. Gewoon als hij uit staat. Je schrikt denk ik als je hem oppakt daarna. Ik vind het niet eens zo raar dat een draaiend systeem te warm wordt als het in de directe zon wordt gebruikt. Is wat anders als je in de schaduw zit met een buitentemperatuur van 30+ graden. Dan zou hij imo niet uit mogen vallen.Crawl NL schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 15:06:
[...]
Apparaten en zon, is nu eenmaal niet zo'n lekkere combinatie alhoewel 10 minuten wel vlot is.
Heb al een paar keer zitten lezen in de volle zon...maar nog geen overheating melding gehad.UltraSub schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 15:28:
[...]
Leg maar eens een iPhone 5 minuten in de zon. Gewoon als hij uit staat. Je schrikt denk ik als je hem oppakt daarna. Ik vind het niet eens zo raar dat een draaiend systeem te warm wordt als het in de directe zon wordt gebruikt. Is wat anders als je in de schaduw zit met een buitentemperatuur van 30+ graden. Dan zou hij imo niet uit mogen vallen.
Vandaag lekker in de tuin een mp4 filmje gegeken op de ipad. Na een half uur in de volle zon met de originele hoes eromheen de oververhittingsmelding gekregen. Vervolgens uit gezet en de ipad 5 min in de schaduw gezet. Even een biertje gepakt om zelf af te koelen en de ipad werkte weer. Vervolgens geen last meer gehad.
Uiteraard spiegelde het scherm maar mijn macbook is onder deze omstandigheden echt onbruikbaar. Inmiddels is de zon minder fel en het gebruik nu is bijna net zo goed als binnen.
Uiteraard spiegelde het scherm maar mijn macbook is onder deze omstandigheden echt onbruikbaar. Inmiddels is de zon minder fel en het gebruik nu is bijna net zo goed als binnen.
Niet zo heel opmerkelijk dat de iPad een melding geeft als je mét een hoes in de volle zon gaat zitten. Dat lijkt me niet meer dan logisch.
Gisteren even met een iPad mogen spelen. Het is een mooi apparaat en vooral websites zien er voortreffelijk uit (als ik een iPad 3G zou kopen; zou het voornamelijk voor het browsen zijn > de 3G versie; voor de 2 x 45 minuten forensen elke dag en WIFI voor dagelijks gebruik thuis).
Ik ga echter eerst nog even wachten op de nieuwe iPhone; loop nu nog met een 2G rond; en die voelt wel wat traagjes aan... vooral met internet; aangezien browsen via GPRS verloopt (lang leve Opera). Ik ben benieuwd in hoeverre de iPad mij nog gaat aanspreken na de aanschaf van een iPhone 4G...
In hoeverre hebben iPad users hier er ook een iPhone naast? En kan je je iPhone iTunes account ook op de iPad gebruiken, zodat je niet alles dubbel hoeft aan te schaffen? Ben ook benieuwd wat OS4 gaat brengen voor de iPad; naast de al aangekondigde usual suspects.
Ik ga echter eerst nog even wachten op de nieuwe iPhone; loop nu nog met een 2G rond; en die voelt wel wat traagjes aan... vooral met internet; aangezien browsen via GPRS verloopt (lang leve Opera). Ik ben benieuwd in hoeverre de iPad mij nog gaat aanspreken na de aanschaf van een iPhone 4G...
In hoeverre hebben iPad users hier er ook een iPhone naast? En kan je je iPhone iTunes account ook op de iPad gebruiken, zodat je niet alles dubbel hoeft aan te schaffen? Ben ook benieuwd wat OS4 gaat brengen voor de iPad; naast de al aangekondigde usual suspects.
@BaT Aankopen in iTunes kun je bij een aantal (5?) apparaten gebruiken. Je hoeft uiteraard niet alles 2 keer te betalen. Het is dan ook een iTunes account, en geen account specifiek voor je device
Zoals je in de post van Nik leest zijn er 2. Bij werkte de alleen de zakelijke duswvexeltweakers schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 21:56:
[...]
@clonedonkey: nee, ik heb de goedkoopste op deze pagina (heet nu Mobiel Breedband Start) en met mijn netbook werkt dat erg goed (alleen in NL gebruikt).
[...]
@Rensz: dat is heel mooi! Weet jij zo nog wat die juiste APN instelling is?
office.vodafone.nl
vodafone
vodafone
Nu lekker aan een koude Bitburger en de iPad op schoot achter in de tuin.........mij hoor je niet klagen -:)
Steve Jobs zei hier wel dat de regering van Duitsland een bepaalde heffing er op had gelegd. Weet niet of dat ook in Nederland zo is. Zou om 15 euro gaan.
De 16GB WiFi-only is 499 in Duitsland, Frankrijk, en Italië. In Spanje is ie 479, in de UK 429 pound (= 518 euro, maar andere edities zitten dichter in de buurt qua prijs), in Zwitserland is ie 649 Zwitserse franken (= 467 euro).
Grootste kans dat ie hier "gewoon" 499 gaat kosten.
Grootste kans dat ie hier "gewoon" 499 gaat kosten.
[ Voor 6% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 05-06-2010 22:43 ]
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."
Dat is voor de 64GB ipad. Deze is namelijk geclassifeerd als "computer met meer dan 32GB schijfruimte zonder optical drive" en dan moet er een veredelde kopieeerheffing in duitsland geheven worden.Dancing_Animal schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 20:58:
[...]
Steve Jobs zei hier wel dat de regering van Duitsland een bepaalde heffing er op had gelegd. Weet niet of dat ook in Nederland zo is. Zou om 15 euro gaan.
Anoniem: 77341
Oorspronkelijk zijn voor Duitsland hogere prijzen aangekondigd wegens de kopieerheffing daar. Maar die geldt alleen voor computers met minimaal 2 GB RAM en installeerbaar OS, en de uiteindelijke prijzen in Duitsland voor alle iPad modellen zijn nu gelijk aan Frankrijk en een aantal andere Euro landen. Spanje heeft lagere prijzen omdat de BTW daar lager is. Ik verwacht voor Nederland dezelfde prijzen als in Duitsland.Dancing_Animal schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 20:58:
Weet iemand hoe de automatische aanpassing van de helderheid werkt in de praktijk? Ik heb het idee dat het niets uithaalt als ik het aanzet. Ik had verwacht als ik b.v. buiten zit, dat de helderheid omhoog wordt gegooid.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op of je post niet beter past in:
[iPad] Levertijden
[iPad] Provider(s) & abonnementen
[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPads, iPods, iPhones & iTunes Beleid
Let op of je post niet beter past in:
[iPad] Levertijden
[iPad] Provider(s) & abonnementen
[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPads, iPods, iPhones & iTunes Beleid