![]() |
Dit topic is bedoeld om jullie ervaringen op het gebied van iPad applicaties te delen. Wat zijn jullie favorieten en welke applicaties zouden kersverse gebruikers niet mogen missen. Om de zoveel tijd zal er een poll worden gehouden om de op dat moment beste apps te sorteren, de uitslag hiervan vind je dan terug aan het begin van dit topic.

Er zijn op dit moment (december 2010) bijna 50.000 applicaties voor de iPad beschikbaar, uiteraard kunnen iPhone applicaties ook gedraaid worden (een keuze uit 150.000+), maar gezien de toch wat matige ervaring op een groot scherm, laten we die even buiten beschouwing. De echte juweeltjes zullen op de iPad natuurlijk een heel ander karakter hebben en die zien we hier graag. Tegenwoordig zie je vaak dat er speciale iPad versies uit worden gebracht van iPhone applicaties, waarbij de mogelijkheden van de iPad beter worden benut. Zo'n applicatie heeft meestal 'HD' achter de naam staan.

Om alvast een beginnetje te maken voor de discussies zijn hier een aantal applicaties die mijn inziens niet mogen missen. Dit is niet alleen mijn mening natuurlijk, maar vooral ook die van de gebruikers en reviewers aan de overkant van de plas. Ik doop ze bij deze alvast tot de klassiekers.
- Marvel - Een werkelijk schitterende manier om te genieten van comics, hier komt de iPad helemaal mee tot zijn recht.
- Tweetdeck - Gratis en een zeer uitgebreidt, bruikbaar interface voor de Twitteraars onder ons.
- iWork - Erg mooie iPhone-OS versie van de bekende OSX suite. Hoewel je zeer waarschijnlijk niet zonder een extern toetsenbord kan hier, kan het zeker uitermate nuttig zijn.
- The elements - Niet alleen voor mij als wetenschapper prachtig, iedereen zou deze op zijn minst even moeten bewonderen.
- IMDB - Ooit een film gekeken? Dan moet je deze database toch wel kennen.
- Sketchbook Pro - Laat je artistieke talent spreken!
- Geometry wars - Een spel waarbij multitouch geheel tot zijn recht komt.
- Scrabble - Het welbekende bordspel, goed uitgevoerd en met een erg leuke twist... het gebruik van een iPhone als letter-plankje.
- Mirror’s Edge - Zeer goed ontvangen game, vrij bekend van de PC versie.

- Flipboard (gratis) "Social Magazine", must-have voor de twitterende / Facebookende tweakers. Ook leuk als je dat niet doet dankzij pre-defined categorieën. download
- GoodreaderAls je met PDF bestanden werkt, is dit een must-have app. Het kan uiteraard lezen, maar ook PDF bewerken en je kan via WIFI bestanden uitwisselen met je computer.
- AppShopper (gratis): Een mooi alternatief voor de reguliere AppStore. Het houdt nieuwe apps bij, kan zoeken op gratis / betaald en vooral een mooie feature is het bijhouden van price changes. Als je regelmatig even in de lijst kijkt, kom je vaak mooie apps tegen in de aanbieding, vooral rond Amerikaanse feestdagen altijd even goed opletten, want veel apps gaan dan in de aanbieding.
- Dropbox (gratis): De app voor het bekende Dropbox om makkelijk bestanden te delen. Hiermee kan je makkelijk bestanden op je iPad krijgen.

Suggesties ter verbetering en uitbreiding van deze topic-start zijn natuurlijk altijd welkom. Je kan mij altijd even een DM sturen, danwel een opmerking posten via Twitter: @supernov. Discussieer er lekker op los, houdt het een beetje netjes en negeer eventuele flames.
[ Voor 66% gewijzigd door Haan op 28-03-2011 16:05 ]