[iPad] App Store Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 15 Laatste
Acties:
  • 200.979 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 21:28
Mede-auteurs:
  • m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:37

m0nk

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:59

Haan

Header

Dit topic is bedoeld om jullie ervaringen op het gebied van iPad applicaties te delen. Wat zijn jullie favorieten en welke applicaties zouden kersverse gebruikers niet mogen missen. Om de zoveel tijd zal er een poll worden gehouden om de op dat moment beste apps te sorteren, de uitslag hiervan vind je dan terug aan het begin van dit topic.

iPad App Store

Er zijn op dit moment (december 2010) bijna 50.000 applicaties voor de iPad beschikbaar, uiteraard kunnen iPhone applicaties ook gedraaid worden (een keuze uit 150.000+), maar gezien de toch wat matige ervaring op een groot scherm, laten we die even buiten beschouwing. De echte juweeltjes zullen op de iPad natuurlijk een heel ander karakter hebben en die zien we hier graag. Tegenwoordig zie je vaak dat er speciale iPad versies uit worden gebracht van iPhone applicaties, waarbij de mogelijkheden van de iPad beter worden benut. Zo'n applicatie heeft meestal 'HD' achter de naam staan.

Klassiekers

Om alvast een beginnetje te maken voor de discussies zijn hier een aantal applicaties die mijn inziens niet mogen missen. Dit is niet alleen mijn mening natuurlijk, maar vooral ook die van de gebruikers en reviewers aan de overkant van de plas. Ik doop ze bij deze alvast tot de klassiekers.
  • Marvel - Een werkelijk schitterende manier om te genieten van comics, hier komt de iPad helemaal mee tot zijn recht.
  • Tweetdeck - Gratis en een zeer uitgebreidt, bruikbaar interface voor de Twitteraars onder ons.

• iWork - Erg mooie iPhone-OS versie van de bekende OSX suite. Hoewel je zeer waarschijnlijk niet zonder een extern toetsenbord kan hier, kan het zeker uitermate nuttig zijn.
  • The elements - Niet alleen voor mij als wetenschapper prachtig, iedereen zou deze op zijn minst even moeten bewonderen.
  • IMDB - Ooit een film gekeken? Dan moet je deze database toch wel kennen.
  • Sketchbook Pro - Laat je artistieke talent spreken!
  • Geometry wars - Een spel waarbij multitouch geheel tot zijn recht komt.
  • Scrabble - Het welbekende bordspel, goed uitgevoerd en met een erg leuke twist... het gebruik van een iPhone als letter-plankje.
  • Mirror’s Edge - Zeer goed ontvangen game, vrij bekend van de PC versie.
Nieuwe toevoegingen *O*
  • Flipboard (gratis) "Social Magazine", must-have voor de twitterende / Facebookende tweakers. Ook leuk als je dat niet doet dankzij pre-defined categorieën. download
  • GoodreaderAls je met PDF bestanden werkt, is dit een must-have app. Het kan uiteraard lezen, maar ook PDF bewerken en je kan via WIFI bestanden uitwisselen met je computer.
  • AppShopper (gratis): Een mooi alternatief voor de reguliere AppStore. Het houdt nieuwe apps bij, kan zoeken op gratis / betaald en vooral een mooie feature is het bijhouden van price changes. Als je regelmatig even in de lijst kijkt, kom je vaak mooie apps tegen in de aanbieding, vooral rond Amerikaanse feestdagen altijd even goed opletten, want veel apps gaan dan in de aanbieding.
  • Dropbox (gratis): De app voor het bekende Dropbox om makkelijk bestanden te delen. Hiermee kan je makkelijk bestanden op je iPad krijgen.
Natuurlijk zijn er ook nog prachtige apps als de ABC-player, Netflix en iBooks, maar vooralsnog werken die ofwel niet in Nederland of is het nog niet duidelijk of ze hier uitkomen. Omdat de meeste mensen niet meteen een US iTunes account zullen maken, moet ik deze vooralsnog even buiten beschouwing laten.

Tot slot

Suggesties ter verbetering en uitbreiding van deze topic-start zijn natuurlijk altijd welkom. Je kan mij altijd even een DM sturen, danwel een opmerking posten via Twitter: @supernov. Discussieer er lekker op los, houdt het een beetje netjes en negeer eventuele flames. ;)

[ Voor 66% gewijzigd door Haan op 28-03-2011 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Reserve

[ Voor 86% gewijzigd door vgroenewold op 13-05-2010 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:37

m0nk

16-09-2003 15.15

Topicstarter
Zat al te wachten op een topic. Was zelf ook al een beetje aan het photoshoppen geslagen. Dus als je hulp nodig hebt.. ;)

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Alvast wat aanraders van mij

Atomic Browser.
Tabbed browsing, waarbij de tabs NIET herladen als je er op klikt (zoals safari het standaard wel doet). En de mogelijkheid om tabs in de achtergrond te laden. En als je er voor bent, ook een ingebouwde adblocker heeft.
Afbeeldingslocatie: http://a1.phobos.apple.com/us/r1000/037/Purple/69/c0/d9/mzl.zaxfpmpm.320x480-75.jpg

Goodreader
Interface ziet er niet uit, maar wat ie moet doen, doet ie goed. Op allerlei wijze (usb, wifi, dropbox, download van internet) kan ie je pdf bestanden ophalen en tonen. Ook rar en plaatjes kan ie aan heb ik gelezen.
Superhandig.

ComicZeal4
Een mooie comic viewer. Via USB of via een wifi met een meegeleverd tooltje kan je je manga/comic/strips-verzameling in deze app gooien. met een mooie interface kan je deze dan lezen.
Helaas had de appmaker nog geen ipad toen ie de app uitgaf, dus zitten er een paar bugs in, maar daar komt verandering in.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Hm, ik heb besloten de iPad volgend jaar te kopen. Ik ga hem niet importeren en hij is pas vanaf eind mei te koop in Europa (nog niet eens in Nederland zelf). Komen vast nog wel leveringstekorten tussen zodat je hem pas fatsoenlijk ergens in juni kan halen. Nou, dan zit al 1/4 van de cycle erop. Daarnaast gebruik ik mijn iPhone meer, en als die geruchten kloppen over de iPhone (en die gelekte foto's) dan ga ik zeker voor de 4e generatie iPhone in plaats van de iPad. Die komt dan volgend jaar wel. Dan kunnen ze hem in 1x goed lanceren (omdat het apparaat dan toch al aan het publiek is getoond) en zijn de mogelijke kinderziekte's er vast wel uit.

Maar goed, de iPad is wel een geweldig apparaat. Ik gebruik m'n iPhone alleen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:52
ComicZeal4
Een mooie comic viewer. Via USB of via een wifi met een meegeleverd tooltje kan je je manga/comic/strips-verzameling in deze app gooien. met een mooie interface kan je deze dan lezen.
Helaas had de appmaker nog geen ipad toen ie de app uitgaf, dus zitten er een paar bugs in, maar daar komt verandering in.
Heb hier al flink gebruik van gemaakt. An sich doet de app prima wat hij moet doen en zijn de standaard Nederlandse strips zoals pak em beet Lucky Luke of Roel Dijkstra prima op de iPad te lezen. Nog een paar minpuntjes. Bij het inlezen van strips nadat je ze met iTunes hebt gekopieerd moet Comic Zeal ze eerst nog inlezen in de applicatie wat vooral bij een flink aantal strips flink wat tijd in beslag kan nemen.

Wat ik verder nog voor verbetering vatbaar vind is wanneer je de strip in horizontale modus leest een double tap niet automatisch een keurige full screen in de breedte geeft. Je moet dan zelf met uitzoomen het scherm uitrekken totdat deze de randen heeft bereikt. Bijkomend probleem is dat soms tijdens het swipen het formaat dan alsnog weer wordt aangepast. Of ik heb met mijn duffe kop natuurlijk een optie over het hoofd gezien, in dat geval houd ik me aanbevolen voor advies :+

Goodreader is inderdaad een fijne app en heb afgelopen weekend aardig wat e-books getest welke perfect functioneerden zowel in pdf als txt formaat. Lit bestanden lust ie niet en sommige rtf's en docs gaven bij mij nog wat opmaakprobleempjes. Ook het toevoegen via wifi werkt perfect en is een stuk minder omslachtig dan het kopieeren via iTunes. Alleen kan ik op het moment alleen 1 bestand tegelijk kopieeren en is het niet mogelijk om meerdere bestanden in batch te uploaden.

Ook leuk voor de mensen met een vpn verbinding: Pandora Radio. Soort Spotify met een flinke muziekcatalogus. Wel bizar dat je deze app niet eens mag downloaden met een NL ip adres. Zelfs voor het kopen van de app is al een US ip nodig.

Hoop zelf dat er binnenkort meer old-school adventures worden geoptimaliseerd voor de iPad. De iPhone versie van Beneath a steel sky is in 2x modus nog wel te pruimen maar een betere resolutie zou natuurlijk nooit weg zijn. Of een jailbreak natuurlijk zodat we ScummVM kunnen gebruiken. Heb verder Sam&Max nog gekocht wat wel leuk was maar af en toe wat lijkt te haperen tijdens de drukkere scenes.

Air Video werkt perfect vanaf mijn Windows desktop. Alleen wanneer ik data vanaf mijn NAS probeer te streamen geeft de app aan een verkeerde server te hebben gevonden op mijn Synology. Eens kijken of we daar nog een mouw aan kunnen passen.

Al met al zijn er al flink wat leuke apps voor de iPad te krijgen maar zijn er hier en daar nog wat kleine kinderziektes die nog moeten worden geadresseerd.

"Better ask questions before you shoot"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

Ik zie dat Tweetdeck in de OP staat, werkt deze bij jullie naar behoren dan? Bij mij worden alle tweets in random volgorde getoond, en heb meer mensen met dezelfde klachten gesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberThug
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:33

CyberThug

Formatting C: 1%

Ja, inderdaad! Daar had ik ook last van. Ik gebruik nu Twitterific, bevalt prima d:)b

Maar ik vind het vreemd dat TweetDeck in de appstore staat terwijl er dus een major bug in zit :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:15
Region op US zetten hielp geloof ik.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Rivanov schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 10:42:
Region op US zetten hielp geloof ik.
Waar stel je dat in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Tweetdeck staat in de OP, omdat het erg goed is ontvangen in de VS, op die paar bugs na inderdaad. De programma's die hierboven staan zijn puur diegenen die het meest besproken zijn vlak na de launch van de iPad. Verder is het natuurlijk zonde om een dergelijk populaire app niet te noemen, puur omdat het een bug heeft die in Nederland opspeelt. ;)

[ Voor 24% gewijzigd door vgroenewold op 20-04-2010 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:15
Bij je Settings en dan General.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Rivanov schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 11:25:
[...]

Bij je Settings en dan General.
Daar zie ik die setting niet.

Enkel Auto-correct / Auto-capitalization / RT new style / Picture Service / Sound enable / Load all tweets on startup / Geotagging enabled / GPS accuracy / GPS accuracy warning..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-06 21:23
@wdekreij Dat is een bug in Tweetdeck. Je kan om deze bug als volgt heen werken: "Change International > Region format to US, and change clock back to 24h clock". Dit doe je in je algemene settings, dus niet de settings van Tweetdeck zelf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 20:10

Floor-is

5.2

Okay dus ervaringen met apps?

Air Video
Ik stream het vanaf mijn MBP (2.33Ghz Core2Duo) naar de iPad. Als het bestand op de laptop staat gaat het prima, maar als ik iets via een AFP/SMB mount wil streamen, dan hapert het als ik de MBP niet bedraad aan het netwerk hang. Vind ik niet echt een probleem, want het is een wereldapp! Kost €2.39 of $3 (de iPhone app is native ook iPad geschikt, kost niks extra)

Reuters Galleries
Ik ben van de foto's, vind het heerlijk om foto's te kijken die bij het nieuws horen. De kleine captures erbij maken het verhaal compleet. (Zou eigenlijk een boston.com app willen!)

eBay
Het lijkt er op dat ik met de iPad app minder kan instellen dan met de iPhone app qua zoekmogelijkheden. Dat frustreert enorm dus ik gebruik hem eigenlijk niet meer. Je kunt beter gewoon naar de website gaan. :X

Angry Birds (voor iPad)
Werkt net zo goed als op de iPhone, alleen nogal jammer dat ook alle levels hetzelfde zijn. Blijft een geniale game. :)

Red Alert
Moet ontzettend wennen aan de manier van besturen, vooral het selecteren van units. Wel erg gave port van de game naar de iPad. Als het je soort game is zit je echt te genieten!

Filterstorm
Een tegenhanger van PS Mobile voor de iPhone, maar kan meer. Heb er nog niet heel veel mee gespeeld, maar lijkt veelbelovend! (Ik meen zelfs gratis)

iBooks
Werkt geniaal, is fantastisch. Vind het scherm alleen te fel om lekker op te lezen. Maar dat is mijn persoonlijke voorkeur, dan toch liever dode bomen. Overigens komen juist comics megatof over op de iPad, echt springende kleuren. :9

AppDeals
Appje dat je vertelt welke apps nu in de aanbieding zijn. Doet wat het moet doen en daarom een aanrader. :)

IMDB
Stiekem vind ik de site niet zo mooi, de app wel. Dus liever de app gebruiken :P

Epicurious
Een genot voor het oog, een must have voor mensen die van koken en/of eten houden!

SoundHound
Veel uitgebreider dan op de iPhone lijkt wel. Geeft ook videos bij je zoekresultaten bijvoorbeeld. Er zit een 'connect with Pandora' button in, een 'similar artists', lyrics en meer van dat. Blijft een geniale app, lijkt bovendien nog sneller dan hij op de iPhone/iPod al was.

Zinio
Je kunt hier gratis artikelen lezen uit tijdschriften, niet een paar artikeltjes uit een select groepje tijdschriften, maar met een account schijnen echt duizenden artikelen na te lezen te zijn. Ik heb het vooralsnog op de previews gehouden, maar er zit echt van alles tussen. Van National Geographic tot "O Magazine" (Oprah) tot VIV of een "Surfer Magazine". Bijzonder divers dus. :)

USA Today
Amerikaanse krant, artikelen te lezen uit vier katernen: USA Today, Money, Sports en Life. Elke dag geüpdate. Geen bergen artikelen, maar wel leuk om te lezen.

BBC News
Meestal rond de 25 artikelen te lezen, inclusief filmpjes en foto's natuurlijk. Maar ook kan je via de app live radio luisteren. (Alleen welke BBC-zender het is, dat weet ik zo niet).

Analytics HD
Google Analytics tool op je iPad. Zit alles in wat ik zoek, speciaal omdat analytics.google.com niet werkt op je iPad (in Safari althans). Op zich wel een dure app ($9.99) dus niet aan te raden als je G-Analytics niet nagenoeg dagelijks gebruikt. ;)

Twitterific
Hoewel je niet kunt zien hoeveel updates er zijn, heeft hij niet de timeline-bug van Tweetdeck. Vooralsnog in mijn ogen de beste iPad twitter-client die er is... Tot Tweetie (nu 'Twitter for iPad') komt denk ik. ;)

TeamViewer
Helaas nog de iPhone app hier, heb nog geen iPad-capable app gevonden. Is wel bijzonder handige app om remote op machines in te kunnen loggen. (gratis!!)

Pages&Numbers
Okay ze kunnen niet *alles* dat de desktopclients kunnen en als je een file met >42k lines wil importeren in Numbers crashed de app, maar verder doet het wat ik wil dat het doet. Kost je wel $9.99 per app helaas. (Numbers + Pages + Keynote kost je dus $29.97)

Wat ik nog mis:
- Een goede (prettige) rekenmachine, liefst met 2-3 programmeerbare knoppen. (+BTW, -BTW)
- Een 'clock' app (waarom zit die er niet op?)
- Een fijnere twitter-client
- iPad versies van: Whatsapp, Team Viewer, Uitzending gemist (!), dropbox, Flickr, WheatherPro en Appie (!)

Verder ben ik compleet gelukkig met m'n iPad ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
Floor-is schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 20:44:
Reuters Galleries
Ik ben van de foto's, vind het heerlijk om foto's te kijken die bij het nieuws horen. De kleine captures erbij maken het verhaal compleet. (Zou eigenlijk een boston.com app willen!)
Check dan ook Eyewitness van The Guardian. Ook erg de moeite.

Er is trouwens een gratis Bigpicture iPhone app. Nog even wachten op de iPad versie dus!

Thanks voor de Filterstorm tip!

[ Voor 9% gewijzigd door Jasper op 20-04-2010 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawree
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 02-04-2024
Floor-is schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 20:44:
Air Video
Ik stream het vanaf mijn MBP (2.33Ghz Core2Duo) naar de iPad. Als het bestand op de laptop staat gaat het prima, maar als ik iets via een AFP/SMB mount wil streamen, dan hapert het als ik de MBP niet bedraad aan het netwerk hang. Vind ik niet echt een probleem, want het is een wereldapp! Kost €2.39 of $3 (de iPhone app is native ook iPad geschikt, kost niks extra)
Idd echt een wereld app!

Plants vs. Zombies
Verder ben ik ook heel tevreden met Plants vs. Zombies. Een game die bekend is van de desktop en iPhone, maar naar mijn mening toch het best te spelen is op de iPad. In combinatie met het touchscreen van de iPad werkt het echt fantastisch!

ABC Player
Gratis de nieuwste afleveringen kijken van oa. Lost en Flash Forward! Via een Nederlands IP adres is dit helaas niet mogelijk, maar via een VPN wel. (zie: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/33849660 )

Jumbo Calculator
Bij gebrek aan beter, een simpele rekenmachine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Nice guys, mooi om te zien dat jullie al zo snel uitgebreide ervaringen kunnen optekenen. Ik moet maar eens naar een poll gaan kijken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Wat een verhaal.... Net een paar dagen geleden comic reader mobi gekocht, is de appmaker gebanned voor een jaar

http://forums.comicreader...er-Mobi-banned-for-1-year

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Kan me bij veel v/d bovengenoemde apps ook vinden!

Had een tijdje terug mijn top10 getweet, waarna dit artikel erop is gebaseerd.

Wat ik dus nog mis in dit topic:

Wordpress
Gratis applicatie om je Wordpress-blogs op bij te houden. Niet super uitgebreid, maar ideaal om onderweg even te bloggen! Must-have :)

Things
Ondanks dat hij duur is en er ongetwijfeld apps zijn/komen voor een schappelijkere prijs, kan ik inmiddels niet meer zonder :) Nadeel: hij synct via wifi, niet via internet.. Blijft een top-app!

Papers
Als je 'in de weer' bent met (wetenschappelijke) artikelen is Papers echt een must-have! Ben zelf momenteel bezig met m'n Msc-scriptie, en heb op deze manier altijd al m'n artikelen overzichtelijk bij de hand, zodat ik onderweg even wat artikelen kan lezen en notities kan maken. Gebruik het dagelijks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Over die drie apps hierboven:
Wordpress gebruik ik niet
Things is me eenvoudigweg te duur
Papers.. Wetenschappelijke artikelen hoef ik me (gelukkig) niet mee bezig te houden.

ipv LogMeIn gebruik ik dus TeamViewer, hoewel die er nog niet voor de iPad is.
Tweetdeck ben ik eenvoudigweg niet met je eens: het is een gedrocht van een twitter-app IMHO
Evernote moet ik nog ff checken :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
Weather HD
Super mooie visualisatie van het huidige weer.

StreamToMe
Een alternatief voor AirVideo. Het is mij niet meer duidelijk waarom ik destijds voor deze ipv AirVideo gekozen heb.

Weather Station Pro
Ook weer een gelikte app.

Afbeeldingslocatie: http://28.media.tumblr.com/tumblr_l0e29qE6pI1qazfelo1_500.png

This Day in History
Facts per dag. Grappig om af en toe 'es te openen.

Afbeeldingslocatie: http://www.mackiev.com/images/wb2010w/sc_tdih.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
wdekreij schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 23:13:
Papers
Als je 'in de weer' bent met (wetenschappelijke) artikelen is Papers echt een must-have! Ben zelf momenteel bezig met m'n Msc-scriptie, en heb op deze manier altijd al m'n artikelen overzichtelijk bij de hand, zodat ik onderweg even wat artikelen kan lezen en notities kan maken. Gebruik het dagelijks!
I second that! Ik gebruik het onder OSX en het is echt een life-saver voor wetenschappers en iedereen die iets met databases als PubMed te maken heeft. MekEnTosj.com zijn zelf wetenschappers die uiteindelijk hun eigen bedrijfje zijn begonnen, ze hebben ook veel Apple awards gewonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
kmf schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 22:43:
Wat een verhaal.... Net een paar dagen geleden comic reader mobi gekocht, is de appmaker gebanned voor een jaar

http://forums.comicreader...er-Mobi-banned-for-1-year
Heel zuur voor de developer ook, maar ik moet wel zeggen dat ik mij sterk afvraag hoe hij te werk is gegaan. Het klinkt alsof hij buiten de, door hem ondertekende, regels is gaan werken en dat is natuurlijk vrij dom. Hij had toch beter tijdelijk zijn app over wifi moeten laten communiceren, danwel de app tijdelijk verwijderen, hoe vervelend ook voor de gebruikers. Een ban van 1 jaar vind ik dan wel weer overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvalks
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-06 10:29
Mijn kleine bijdrage:

iTap RDP
Een zeer goede RDP client, wellicht niet gratis maar het werkt enorm goed!

Magic Piano
Hartstikke leuk om een beetje te pingelen, voor kinderen ook een hele leuke App. Wat ook leuk is dat je kan zien wie er op de hele wereld bezig is met deze App en wat die persoon aan het spelen is, je kan zelfs met iemand anders een duet spelen.

Flight Control HD
De grote broer/zus van Flight Control op de iPad. Verslavend spel, stuur vliegtuigen en helikopters naar hun landingsplaats door met je vinger de route te tekenen.

Implode! XL
Leuk spel waarbij je met verschillende soorten explosieven een gebouw zo tactisch mogelijk moet laten instorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Poll gestart! Zie TS. Ik moest een keuze maken, beetje random, maar anders heb je straks 2 pagina's met opties. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvalks
vgroenewold schreef op woensdag 21 april 2010 @ 07:50:
Poll gestart! Zie TS. Ik moest een keuze maken, beetje random, maar anders heb je straks 2 pagina's met opties. ;)
Ik vind de poll een beetje onzinnig... zeker omdat er ook iPhone apps tussen staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

De Reuters Galleries app heeft een update, niet installeren!
Nu update de app heel slecht, hangt regelmatig en de captures zijn weg!(Teksten bij de foto's)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
jvalks schreef op woensdag 21 april 2010 @ 08:12:
[...]

Ik vind de poll een beetje onzinnig... zeker omdat er ook iPhone apps tussen staan :)
Really? Welke hebben dan geen iPad versie? Ik heb simpelweg een keuze gemaakt uit de discussies alhier namelijk. Uiteraard m'n eerste poll. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvalks
vgroenewold schreef op woensdag 21 april 2010 @ 08:28:
[...]

Really? Welke hebben dan geen iPad versie? Ik heb simpelweg een keuze gemaakt uit de discussies alhier namelijk. Uiteraard m'n eerste poll. ;)
Je hebt gelijk, ik had niet goed gelezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocovla
  • Laatst online: 19:52
Floor-is schreef op woensdag 21 april 2010 @ 08:14:
De Reuters Galleries app heeft een update, niet installeren!
Nu update de app heel slecht, hangt regelmatig en de captures zijn weg!(Teksten bij de foto's)
Sjips, had hem al geïnstalleerd vanochtend. -O-

"Better ask questions before you shoot"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160183

kmf schreef op maandag 19 april 2010 @ 14:52:
Alvast wat aanraders van mij

Atomic Browser.
Tabbed browsing, waarbij de tabs NIET herladen als je er op klikt (zoals safari het standaard wel doet). En de mogelijkheid om tabs in de achtergrond te laden. En als je er voor bent, ook een ingebouwde adblocker heeft.
[afbeelding]
Had ik ook al eerder gemeld, inderdaad goede browser, fulscreen borwsen is wel fijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 354817

is er ook een app om ziggo tv te kijken via internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:12

TDB

Even een kleine tip:
In response to the travel chaos caused by Iceland’s Eyjafjallajokull volcano, which has covered northwest Europe in a massive cloud of ash, Lonely Planet is offering 13 of its European iPhone city guides free to stranded travellers.

With a lot of travellers stuck in unfamiliar places, these city guides will provide much-needed, practical information as well as suggestions on what to do whilst stranded.

The 13 apps are available for free now until 11.59pm (GMT+12) Thursday 22nd April 2010.

The guides can be downloaded from the iTunes App Store at the links below:
Amsterdam
Barcelona
Berlin
Budapest
Copenhagen
Istanbul
London
Moscow
Munich
Paris
Rome
Stockholm
Vienna

http://enewsletters.lonel...1139877&a=15548&k=7280d2c

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34095

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
TDB schreef op donderdag 22 april 2010 @ 08:33:
Even een kleine tip:
In response to the travel chaos caused by Iceland’s Eyjafjallajokull volcano, which has covered northwest Europe in a massive cloud of ash, Lonely Planet is offering 13 of its European iPhone city guides free to stranded travellers.

With a lot of travellers stuck in unfamiliar places, these city guides will provide much-needed, practical information as well as suggestions on what to do whilst stranded.

The 13 apps are available for free now until 11.59pm (GMT+12) Thursday 22nd April 2010.

The guides can be downloaded from the iTunes App Store at the links below:
Amsterdam
Barcelona
Berlin
Budapest
Copenhagen
Istanbul
London
Moscow
Munich
Paris
Rome
Stockholm
Vienna

http://enewsletters.lonel...1139877&a=15548&k=7280d2c
Helaas zijn ze iphone apps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Mwoa, die eerste is wel aardig. Ik vind o.a. Soosiz zo'n spel wat niet echt gebruik maakt (nog) van zo'n groot scherm met multitouch. On-screen pookjes mogen van mij heel snel door iets ander worden vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 355693

Ik heb gisteren mijn Ipad ontvagen, maar ik vind persoonlijk dat er nog niet erg veel apps beschikbaar zijn, waar ik echt iets mee kan, dat valt mij op dit moment erg tegen.

voor de rest is het natuurlijk een leuke gadget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Anoniem: 355693 schreef op donderdag 22 april 2010 @ 14:38:
Ik heb gisteren mijn Ipad ontvagen, maar ik vind persoonlijk dat er nog niet erg veel apps beschikbaar zijn, waar ik echt iets mee kan, dat valt mij op dit moment erg tegen.
Uiteraard. 90% van de appmakers hebben zelf nog geen ipad kunnen krijgen.. En dan willen ze geen halfbakken versie uitbrengen. (en ALS ze eentje uitbrengen, dan krijg je daar flink korting op ;) )

Na de worldwide launch zal het in de stroomversnelling gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Anoniem: 355693 schreef op donderdag 22 april 2010 @ 14:38:

voor de rest is het natuurlijk een leuke gadget.
Dan had je het nog niet moeten kopen. ;) Ik neem aan dat je het hebt gekocht voor de apps die bekend waren, waaronder iBooks etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Is er trouwens al een PDF-reader die net zo "bladert" als iBooks zelf?

Niet dat de manier van omslaan nut heeft, maar leuk is het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 355693

Nou nee hoor ik heb heb gekocht voor "de heb" :)

kvind het wel een super vet apparaat..

als hij in NL uitkomt, dan zullen er vast meer apps uitkomen :9
vgroenewold schreef op donderdag 22 april 2010 @ 15:20:
[...]

Dan had je het nog niet moeten kopen. ;) Ik neem aan dat je het hebt gekocht voor de apps die bekend waren, waaronder iBooks etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:00
THE pinball

Geinige pinballgame met 3 tafels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
matthijst schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 16:59:
THE pinball

Geinige pinballgame met 3 tafels.
Doet me weer denken aan de tijd van de Amiga en Pinball Dreams. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
The iPad’s missing clock
Web app met een fraaie klok.
http://icondesign.dk/ipad/clock/

Afbeeldingslocatie: http://beautifulpixels.com/wp-content/uploads/2010/04/cl0ck.jpg

Sorted
Zeer eenvoudige, maar mooie todo/lijst app
http://www.savageinteractive.com.au/Sorted/

Lite notes
Licht gewicht notes app, van dezelfde makers als de vorige app
http://www.savageinteractive.com.au/Lite-Notes/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Uitslag van de poll van 04-2010 gepost. Houdt dit nu in dat jullie de iPad voornamelijk voor streamen gebruiken middels AirVideo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
[message=,noline]vgroenewold schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 21:24[/message]:
Uitslag van de poll van 04-2010 gepost. Houdt dit nu in dat jullie de iPad voornamelijk voor streamen gebruiken middels AirVideo?
Er is geen alternatief volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
kmf schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 21:33:
[...]

Maar dan nog, blijkbaar streamen mensen met een iPad nogal vaak. Dat vind ik op zich best verrassend, ik had streamen nu niet als heel populaire bezigheid op een iPad verwacht (gezien het al hebben van tv en laptop). Ik had bijv. iBooks, Marvel, etc. hoger verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
[message=,noline]vgroenewold schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 23:13[/message]:
[...]

Maar dan nog, blijkbaar streamen mensen met een iPad nogal vaak. Dat vind ik op zich best verrassend, ik had streamen nu niet als heel populaire bezigheid op een iPad verwacht (gezien het al hebben van tv en laptop). Ik had bijv. iBooks, Marvel, etc. hoger verwacht.
Het kijkt natuurlijk wel makkelijk, zo'n scherm van de iPad. Snel ook.
Het is een mogelijkheid die ik zelf niet vaak gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
[...]

StreanToMe bestaat ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 354817

kan niet van mahjong afblijfen zeer leuke game op de ipad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srekaewt
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-04 13:48
Zojuit heeft icab mobile een update gekregen met een tabbar en een reeks fixes en kleine verbeteringen. iCab heeft meer features dan Atomic en komt qua stijl dichter bij safari. Uitgebreide configuratiemogelijkheden.

STRIX B550-f gaming | 5900X | Gigabyte 3080 Gaming OC | 2x g.skill f4-3600c15d-16gtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 24-06 16:27

Daniel

Kapitein NCC-1701
Daar komt bij dat Airvideo verruit de simpelste manier is om media om te zetten naar iPad-compatible formaat zodat je ook offline kunt kijken. Simpelweg je video in de convertqueue zetten en als je systeem klaar is met stampen syncen naar de iPad.

Mijn tip is overigens Goodreader. Niet gratis maar een vrij goed bruikbare manier om iets van een bestandssysteem buiten iTunes om te hebben. Je kunt verbindinden met MobileMe en Google Docs maar ook met WebDAV en FTP-servers. Ingebouwde viewer voor de belangrijkste bestandsformaten incl. audio en video.
Het is zelfs mogelijk om een soort webservice te starten waarmee je vanuit een browser files naar de iPad kunt uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
Twittelator Pad

De eerste fijne iPad Twitter App.

http://www.stone.com/pad/twittelator/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 357833

Ik ben het met Daniel helemaal eens. Goodreader is een heel handige app.

Zelf gebruik ik ook regelmatig appadvice. Geeft dagelijkse updates en reviews over iDevice apps, nieuws en welke apps tijdelijk gratis zijn.
Als rssreader is newsrack een aanrader. Synct met google reader en geeft snel en eenvoudig een overzicht. Feedler is een goed gratis alternatief.

Daarnaast is de IMDB-app een leuke toepassing en mocht je van sudoku houden is Big Bad sudoku book een leuke uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-06 14:46

Vos

AFCA

Heb net de F1 Timing 2010 app er op gezet, ziet er gelikt uit! Nu dit weekend eens kijken hoe het live werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 357904

*spam*

[ Voor 86% gewijzigd door Daedalus op 07-05-2010 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

Ik ga dit topic vanavond of morgen maar is uitpluizen, zoveel moois! Hier heb je wat aan!

Hoe doen jullie de aankopen overigens? Ik doe nu betaalde aankopen met mijn NL account via iTunes. Anders heb ik straks mijn US en NL account door elkaar lopen en wordt het een bende lijkt me. Heb wel mijn US account op de iPad, en daarmee pik ik de free apps op. Doen jullie het ook zo of is er een handigere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-05 16:55
5183 schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 16:10:
Ik ga dit topic vanavond of morgen maar is uitpluizen, zoveel moois! Hier heb je wat aan!

Hoe doen jullie de aankopen overigens? Ik doe nu betaalde aankopen met mijn NL account via iTunes. Anders heb ik straks mijn US en NL account door elkaar lopen en wordt het een bende lijkt me. Heb wel mijn US account op de iPad, en daarmee pik ik de free apps op. Doen jullie het ook zo of is er een handigere manier?
Gebruik zowel op de iPad als op mijn pc beide mijn us account. Wel zo makkelijk. En voorzie geen problemen als ik er zometeen tussen ga switchen, wanneer de nl store actief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

De Atomic browser is ook echt een aanrader! Heb nu de lite maar ga straks via itunes snel de volledige versie kopen! Die tabbed browsing is echt 100x beter dan van Safari. En ik zag dat je ook onderin je scherm Safari los kan gooien en daar een andere browser neer zetten dus dat is super geregeld.

Nu nog een paar mooie, liefst gratis, games zien te vinden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Kan je ook ergens instellen dat je in de Appstore alleen nog maar iPad apps wilt hebben?
Nu al 2x iets te snel op kopen geklikt en dan bleek het de iPhone app te zijn |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
matthijst schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 23:32:
Kan je ook ergens instellen dat je in de Appstore alleen nog maar iPad apps wilt hebben?
Nu al 2x iets te snel op kopen geklikt en dan bleek het de iPhone app te zijn |:(
Ik krijg in iTunes gewoon een aparte sectie te zien waar de iPad apps staan. Ook iPhone apps die dan iPad mogelijkheden in zich hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 357833

Ik gebruik de usstore voor de free AppS en de Nederlandse voor mijn betaalde aankopen. Zo even snel een free app downloaden lukt alleen via de Amerikaanse winkel en dat is ook wel eens handiger dan de omweg via iTunes.

Het is zo dat je in de nl-store nog geen filter voor iPad hebt. Die heb je wel in de us-store, wat het zoeken naar nuttige software wel wat sneller maakt. Ik neem aan dat dat wanneer de iPad ook hier te verkrijgen is ook in de nl-store het geval zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-06 10:49
wdekreij schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 10:58:
Is er trouwens al een PDF-reader die net zo "bladert" als iBooks zelf?

Niet dat de manier van omslaan nut heeft, maar leuk is het wel :)
Cloudreader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard-5
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 24-06 16:27
Inderdaad een goede net zoals GoodReader. Ik zoek er nu nog eentje waarbij je ook aantekeningen kan maken die niet gelijk veel geld moet kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
Thanks voor de tip. Werkt een stuk fijner dan Goodreader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DayteX
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-02-2024
[...]

Wel hoor, ik gebruik al sinds lange tijd ORB dat voor iets betere resultaten zorgde dan Air Video. Destijds (weet niet of dit nu nog geld), had Airvideo geen ondersteuning voor o.m. .mkv.

Overigens zeg ik wel ORB, maar denk niet dat het verschil maakt of we het over een iPhone app hebben of niet. Want je kan ook HD films streamen dusja

[ Voor 18% gewijzigd door DayteX op 09-05-2010 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxmannl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-06 16:16
ORB is er nog niet voor de iPad naar mijn weten. Was anders wel intressant geweest want daar kun je ook tv mee kijken wanneer je tvkaart in pc hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
sobess
De eerste, onofficiele, Facebook app.

Afbeeldingslocatie: http://cdn.mashable.com/wp-content/uploads/2010/05/sobees-fb-home.jpg

sobees website - iTunes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Zinio heeft net een update gekregen, het doorbladeren gaat niet zo traag meer. Minder pixelated. (Maar ik denk dat ze gewoon de thumbnails per pdf groter hebben gemaakt)
Maar hoe dan ook, zinio is nu heel bruikbaar. Het voordeel van 5 dollar voor een heel jaarabonnement is het wel waard.

Ook comiczeal 4 heeft een grote upgrade gekregen. Nu werkt het perfect zoals het hoort te werken. Bugs zijn weggewerkt, gebruiksvriendelijker. http://www.bitolithic.com...ng-up-in-comic-zeal-4-0-8
Nu maar wachten op nieuwe features.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Inderdaad, Zinio werkt al een stukje beter nu.
Eerste abonnementje ook gehaald,http://www.slamonline.com/ :)
Ziekelijk, dat het kan, $9.99 voor 10 edities.
Bij de boekhandel hier betaal je denk ik 6 euro per blad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
De developers beginnen er handigheid in te krijgen. Tweetdeck is nu ook bruikbaar naar het schijnt: http://itunes.apple.com/a...for-ipad/id364153769?mt=8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
  • Laatst online: 14-03 09:14

DJH

Wat zijn leuke games die je met zn 2en op 1 ipad kunt spelen? Of zijn die er nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

DJH schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 18:22:
Wat zijn leuke games die je met zn 2en op 1 ipad kunt spelen? Of zijn die er nog niet.
Air Hockey :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

vgroenewold schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 10:30:
De developers beginnen er handigheid in te krijgen. Tweetdeck is nu ook bruikbaar naar het schijnt: http://itunes.apple.com/a...for-ipad/id364153769?mt=8
Hier is Tweetdeck nogsteeds niet werkbaar: bij elke refresh alle tweets in random volgorde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44189

Ik vind de zoekfuncties van de appstore maar matig. Ik wil meer diepgang in het browsen door de store. Nu blijf je vaak hangen bij de top apps en most grossing apps.
Ik heb trouwens voor de liefhebbers nog een aantal us gift cards voor een mooi prijsje. PM maar als je interesse hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
matthijst schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 10:24:
Inderdaad, Zinio werkt al een stukje beter nu.
Eerste abonnementje ook gehaald,http://www.slamonline.com/ :)
Ziekelijk, dat het kan, $9.99 voor 10 edities.
Bij de boekhandel hier betaal je denk ik 6 euro per blad.
Idd Zinio is nu echt een stuk beter. Nu echt een must have app. Hopen dat de Nederlandse magazines ook zo'n soort app. krijgen. Jammer dat je alleen met een creditcard magazines kunt aanschaffen en niet met bijv paypal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

Reverb_ schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 18:46:
[...]

Idd Zinio is nu echt een stuk beter. Nu echt een must have app. Hopen dat de Nederlandse magazines ook zo'n soort app. krijgen. Jammer dat je alleen met een creditcard magazines kunt aanschaffen en niet met bijv paypal.
Je krijgt wel een paar magazines gratis gelukkig bij Zinio :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawree
  • Laatst online: 02-04-2024
iWork heeft zojuist een update gekregen met support voor een aantal talen, waaronder Nederlands :) Ook de volledige toolbar is nu in landscape beschikbaar in Pages.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Klopt het dat Zinio alleen via de US store te verkrijgen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Denk het wel ja.
Heb m zelf uit de US store, krijg "Nederland" in de app ook niet geselecteerd, andere EU landen staan er wel in.

Kreeg net een mail: 12x National Geographic voor $16, vage is dat ie dan Nederland niet accepteert als je hem wilt kopen. Land gewijzigd in US, New York, 10001 zipcode en toen ging het wel goed.
Benieuwd of VISA daar nog om jankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
matthijst schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 20:46:
Denk het wel ja.
Heb m zelf uit de US store, krijg "Nederland" in de app ook niet geselecteerd, andere EU landen staan er wel in.

Kreeg net een mail: 12x National Geographic voor $16, vage is dat ie dan Nederland niet accepteert als je hem wilt kopen. Land gewijzigd in US, New York, 10001 zipcode en toen ging het wel goed.
Benieuwd of VISA daar nog om jankt.
Let me know, of je met de betaling gelukt is. Zitten namelijk wel interessante magazines tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
De bestanden van zinio zijn idd veel beter geworden qua kwaliteit. Vooral NG ziet er heel mooi uit. In landscape vind ik het een betere ervaring dan de papieren versie. Je krijgt op de papieren versie niet zo'n naadloze perfect gekleurde foto: (OK er is wel een naad, maar niet zo erg/opvallend als bij de papieren fold)

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/s1i7ar.png

[ Voor 11% gewijzigd door kmf op 13-05-2010 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
VISA gebeld, betaling is gelukt.
Net ook NG Traveller d'r maar ff bij besteld, kost ook maar $10 voor 8 uitgaves ofzo.
Echt supermooi gemaakt, allebei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
matthijst schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 22:42:
VISA gebeld, betaling is gelukt.
Net ook NG Traveller d'r maar ff bij besteld, kost ook maar $10 voor 8 uitgaves ofzo.
Echt supermooi gemaakt, allebei.
Bij mij werd in engelse pond berekend... wel wat duurder dan dollars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Offmaps, een applicatie waarbij je maps van openstreetmaps kan downloaden en gebruiken is nu ook geschikt voor de ipad.

Wel handig voor vakanties, waar je dus geen 3G of bij situaties waar je geen wifi hebt. Even voor je vakantie de kaarten van dat land downloaden, en eenmaal op locatie kan je offmaps gebruiken om je weg te vinden.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v103/athlonkmf/610e7ac5.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door kmf op 14-05-2010 14:02 . Reden: verkeerde foto ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Dat ziet er handig uit.
Werkt GPS daarmee wel gewoon (op iPhone)?
Ben al tijden op zoek naar GPS navigatie voor Japan, dit lijkt perfect? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
matthijst schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 14:04:
Dat ziet er handig uit.
Werkt GPS daarmee wel gewoon (op iPhone)?
Ben al tijden op zoek naar GPS navigatie voor Japan, dit lijkt perfect? :P
Ja. GPS werkt gewoon :)
Daarom had ik die app ook gekocht voor de iphone. Kan je snel achterkomen waar je nu weer in godsnaam beland bent ;)

Het mooi is dus dat het gewoon een universal app is. Ik zal deze waarschijnlijk in de hotel gebruiken om m'n trips te plannen. En on the road gebruik ik de iphone om m'n weg te wijzen.
Voordeel is ook dat je veel bookmarks/pins kan zetten.

Navigeren as in TomTom doet ie niet voor je. Het heeft wel "directions" maar echt lekker werkt het niet. Gebruik het als een makkelijke plattegrond.

1 tip: koop die inapp-guides niet. Vrij waardeloze info.

[ Voor 9% gewijzigd door kmf op 14-05-2010 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106714

Een erg leuk spel op de iPad, waar ik en mijn vrienden al veel plezier van hebben gehad is PartyPlace

http://itunes.apple.com/n...ixer-for/id363999775?mt=8

Afbeeldingslocatie: http://a1.phobos.apple.com/us/r1000/055/Purple/43/5e/8c/mzl.oqvxxund.480x480-75.jpg
Afbeeldingslocatie: http://a1.phobos.apple.com/us/r1000/050/Purple/62/ad/69/mzl.lbsodqbe.480x480-75.jpg

Je moet tegelijk of na elkaar knikkers schieten en daarmee kan je punten verdienen. Het klinkt heel simpel, maar is erg leuk om te spelen. Na een paar biertjes succes gegarandeerd!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Laatst online: 21:12

TDB

Nederlandse App Store voor iPad online door onze redactie
AMSTERDAM - Apple heeft stiekem de App Store voor haar tablet-pc iPad in Nederland gelanceerd. Hierdoor kunnen mensen die al een iPad hadden geïmporteerd ook zonder omweg applicaties voor het apparaat downloaden. Voorheen kon enkel met een Amerikaans iTunes-profiel ingelogd worden op de winkel. Om apps te kunnen kopen hiermee, hebben gebruikers echter een Amerikaanse creditcard nodig. Hierdoor waren velen gelimiteerd tot het downloaden van gratis applicaties.

Het is opvallend dat de winkel nu al gelanceerd is. De iPad komt in Nederland pas in juli uit. Wellicht heeft het te maken met de lancering van het apparaat in enkele andere Europese landen zoals Groot-Brittannië en Duitsland op 28 mei.

http://www.telegraaf.nl/d...online__.html?sn=digitaal

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-06 00:38

BioHazard

*\o/*

Hij werkt alleen nog een beetje half half. Ik kan namelijk niet doorbladeren met de pijltjes voor links en rechts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin2005
kmf schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 13:54:
Offmaps, een applicatie waarbij je maps van openstreetmaps kan downloaden en gebruiken is nu ook geschikt voor de ipad.

Wel handig voor vakanties, waar je dus geen 3G of bij situaties waar je geen wifi hebt. Even voor je vakantie de kaarten van dat land downloaden, en eenmaal op locatie kan je offmaps gebruiken om je weg te vinden.

[afbeelding]
Volgens de website kun je twee kaarten gratis downloaden en moet je daarna betalen. Maar kan nergens vinden wat dat dan kost....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
[message=,noline]martin2005 schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 13:27[/message]:
[...]

Volgens de website kun je twee kaarten gratis downloaden en moet je daarna betalen. Maar kan nergens vinden wat dat dan kost....?
Nee, he kan 2 gratis guides downloaden. Dat zijn infodingrn over een stad, winkels, resaurants en zo. Incompleet en outdated...

Kaarten kan je oneindig downloaden. Deze zijn afkomstig van openstreetmaps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin2005
kmf schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 13:33:
[...]

Nee, he kan 2 gratis guides downloaden. Dat zijn infodingrn over een stad, winkels, resaurants en zo. Incompleet en outdated...

Kaarten kan je oneindig downloaden. Deze zijn afkomstig van openstreetmaps.
Helder. Dank!
Er is iets met je keybord of je hebt te dikke vingers >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
martin2005 schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 13:57:
[...]

Helder. Dank!
Er is iets met je keybord of je hebt te dikke vingers >:)
nee, ipad's spellingscontrole zat weer op z'n engels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Tip biodefense hd is nu gratis te krijgen. een rts game dus

http://itunes.apple.com/n...fense-hd/id363999390?mt=8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y-Foxy
  • Laatst online: 22-06 20:15
Weet iemand wat goede ipad app review sites ? Ik wordt namelijk een beetje moe van de manier waarop de appstore is opgebouwd en de onoverzichtelijkheid van zoeken en het gebrek aan info van de app reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

Gewoon dit topic? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-06 00:38

BioHazard

*\o/*

Hier staat alleen nog minder in denk ik haha :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:27
Heeft iemand al ervaring met de remote desktop app "Desktop Connect"?
Lijkt mij een razend handig appje om bijv. op school programma's te draaien die niet op je ipad draaien, of te zwaar zijn. Ik denk dan aan AutoCAD e.d.
Ook als je een bestand op je pc hebt staan, maar vergeten bent om het op je ipad te zetten.

Het lijkt er op youtube super uit te zien. Maar is het allen goud wat blinkt? Is het bijvoorbeeld lastig om verbinding te krijgen via internet (doel op thuisnetwerk, neetwerk school, poorten e.d.) En is het mogelijk om je pc aan te zetten via de Wake-on LAN?
Pagina: 1 2 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.