[iPad] Ervaringen & Discussie - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 37 Laatste
Acties:
  • 347.820 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Flatwhite schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 12:40:
[...]

Heb je er toevallig een hoesje omheen? Vraag me nl. af of je die melding misschien sneller krijgt als er een hoesje of wat dan ook omheen zit.....
Nee. Ik zat vol in de zon met de ipad met het scherm die de zon reflecteerde. Ik heb het idee dat het scherm veel warmte absobeerd.

Overigens vind ik het wel netjes dat ik zo'n melding kreeg. Ik zat vandaag weer buiten en dit keer geen alarm. Gisteren was het natuurlijk ook een stuk warmer en veller. :)

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Arx schreef op zondag 06 juni 2010 @ 11:20:
Weet iemand hoe de automatische aanpassing van de helderheid werkt in de praktijk? Ik heb het idee dat het niets uithaalt als ik het aanzet. Ik had verwacht als ik b.v. buiten zit, dat de helderheid omhoog wordt gegooid. :?
Het werkt heel subtiel en je merkt er eigenlijk bijna nooit wat van. Als je het echt duidelijk in actie wilt zien, moet je eigenlijk eerst je hand voor het lichtsensor zetten en dan in de volle zon het weer loslaten. Zal je zien dat de brightness omhoog gaat.

Ik merk het duidelijk als ik van de schaduw in de zon stapt (balkon)

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat voor iPad heb je of ga je kopen?

Poll: Wat voor iPad?
16 GB
32 GB
64 GB
16 GB 3G
32 GB 3G
64 GB 3G
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=357922&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 16:59
Dancing_Animal schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 19:43:
Kijk ik net in een tijdschrift (Eigen Huis en Interieur), zeggen ze dat de iPad er al zal zijn vanaf €370,-. Zal wel €470 moeten zijn als je nagaat dat hij in Duitsland €499,- is.
[afbeelding]
Dat klinkt naar $499 vertalen, zonder rekening te houden met BTW en de andere factoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand hier ook al de iPad in zijn auto ingebouwd? ;)
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4061/4583067411_5fb341d776.jpg

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Klapt de Mail app er bij jullie ook wel eens spontaan uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Verwijderd schreef op zondag 06 juni 2010 @ 12:29:
Heeft iemand hier ook al de iPad in zijn auto ingebouwd? ;)
[afbeelding]

Flickr
Ik heb erover nagedacht omdat ik geen leuke 2DIN radio vind maar het is te groot. Een 7" Android toestel lijkt me een betere keuze daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Op zich zou ik zo'n design wel leuk vinden: http://www.car-list.com/n.../image/jaguar_xk_misc.jpg

Maar dan zou je een 2e iPad moeten aanschaffen, en het zo maken dat je via de iPad ook de airco kan bedienen. Dat is misschien een projectje voor als ik wel kan programmeren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lapixx schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 20:11:
@BaT Aankopen in iTunes kun je bij een aantal (5?) apparaten gebruiken. Je hoeft uiteraard niet alles 2 keer te betalen. Het is dan ook een iTunes account, en geen account specifiek voor je device ;)
Kan je dit ook resetten trouwens?

Ik kreeg gister mijn Macbookpro terug van reparatie en moest me iPad opnieuw machtigen.

Heb nu 5 apparaten aan me iTunes hangen waarvan er al 3 gesneuveld zijn. (iphone/iPhone3g/me eerste 3gs)
Phuncz schreef op zondag 06 juni 2010 @ 13:14:
[...]

Ik heb erover nagedacht omdat ik geen leuke 2DIN radio vind maar het is te groot. Een 7" Android toestel lijkt me een betere keuze daarvoor.
Enorm offtopic maar ik heb in mijn auto dit weekend een 2din radio geplaatst (smart 451 62kw)
De Pioneer 3200dvd. Doet het (tot nu toe) super en werkt moeiteloos met de iPod en iPhone
(made for iPod works with iPhone logo)

[ Voor 30% gewijzigd door Donstil op 06-06-2010 17:57 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Donstil schreef op zondag 06 juni 2010 @ 17:55:
Enorm offtopic maar ik heb in mijn auto dit weekend een 2din radio geplaatst (smart 451 62kw)
De Pioneer 3200dvd. Doet het (tot nu toe) super en werkt moeiteloos met de iPod en iPhone
(made for iPod works with iPhone logo)
Die had ik ook op het oog maar de zeer lange boot time, het resistief scherm en de 1995 interface styling zijn dingen die me hebben weerhouden. Ook heb ik geen GPS nodig en het gebrek aan logica in de interface, iets dat elk Apple apparaat heeft, is niet meer van deze tijd. Maar ik vind geen enkele 2DIN autoradio die de meeste van die punten niet heeft...

[ Voor 6% gewijzigd door Phuncz op 06-06-2010 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bah, wil ik hier op de camping lekker patsen met mijn iPad, krijg ik geen wifi connectie :(

En mijn netbook wel, maar die is natuurlijk achterhaald :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06 10:26

Movinghead

ing.

Iemand al nieuws wanneer we hem in NL kunnen pre-orderen of wordt het augustus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 20:51

Nik

Movinghead schreef op zondag 06 juni 2010 @ 20:43:
Iemand al nieuws wanneer we hem in NL kunnen pre-orderen of wordt het augustus :P
Preorder zal binnenkort wel komen, gezien de iPad hier verkrijgbaar is in juli. Volgens Apple.nl dan. Maar ik denk dat we tussen 1 en 15 juli kunnen bestellen. En dat de levering dan vrijdag 30 juli zal plaatsvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Verwijderd schreef op zondag 06 juni 2010 @ 20:33:
Bah, wil ik hier op de camping lekker patsen met mijn iPad, krijg ik geen wifi connectie :(

En mijn netbook wel, maar die is natuurlijk achterhaald :'(
Ik snap nog steeds niet waarom Apple zo'n moeite heeft met het ontwikkelen van zender/ontvangers die normaal bereik hebben. Kijk ik naar alle iPhone modellen, allemaal structureel veel minder ontvangst voor zowel GSM/UMTS als wifi. Komen ze met een iPad, precies hetzelfde verhaal. Veel minder wifi ontvangst dan andere apparaten in huis. Wat jij beschrijft is dus weer een Apple probleem. Immers je netbook heeft gewoon bereik, en je iPad niet. Koppel dat met de vele problemen die met de iPad en wifi zijn beschreven op het net, en je kunt haast alleen tot de conclusie komen dat ze op dit gebied weer de plank mis geslagen hebben :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
UltraSub schreef op maandag 07 juni 2010 @ 08:36:
[...]

Ik snap nog steeds niet waarom Apple zo'n moeite heeft met het ontwikkelen van zender/ontvangers die normaal bereik hebben. Kijk ik naar alle iPhone modellen, allemaal structureel veel minder ontvangst voor zowel GSM/UMTS als wifi. Komen ze met een iPad, precies hetzelfde verhaal. Veel minder wifi ontvangst dan andere apparaten in huis. Wat jij beschrijft is dus weer een Apple probleem. Immers je netbook heeft gewoon bereik, en je iPad niet. Koppel dat met de vele problemen die met de iPad en wifi zijn beschreven op het net, en je kunt haast alleen tot de conclusie komen dat ze op dit gebied weer de plank mis geslagen hebben :(
Wellicht dat het een bewuste keuze was. De wifi-verbinding is tegenwoordig het meest stroomvretende onderdeel van een systeem na het scherm. CPU, HDD, e.d. zijn tegenwoordig al zuiniger dan je gemiddelde wifi-chip.

Als ze een relatief zwakkere chip gebruikt of een chip gebruikt waarvan je het vermogen terugschroeft tot het geschikt is voor in-house verbindingen, en je daarmee een flinke besparing op accu kan krijgen... waarom niet.

In Windows kan je immers kiezen voor een powerplan voor je wifi-verbinding. Zuinig of full strength. Ik heb het op zuinig gezet en krijgt dezelfde hoeveelheid wifi-verbindingen en signalen als m'n ipad. Maar voor m'n thuisgebruik heb ik gewoon mijn wifi-router(s) op een strategische locaties gezet,.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanH
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-04-2021
Ik heb mijn iPad (16GB, wifi) nu een weekje of drie en ik kan niet meer zonder :). Surfen, e-mail, IM, spelletjes, videootje kijken, en dat alles op de bank, aan tafel of in bed.

De hoeveelheid beschikbare apps in de NL store is op dit moment naar mijn idee prima, ook zie je steeds meer echt iPad gerichte multimedia apps (magazines bijv) verschijnen, een Wired of zelfs het VW magazine (DAS) vind ik al een hele stap in de goede richting. Ik zou ook een Quest of National Geographic graag op de iPad zien.

Toen ik mijn iPad voor het eerst vasthield, vond ik hem aan de zware kant. Nu, na drie weken, ben ik eraan gewend, maar het is nog steeds fijner om hem ergens op of tegenaan te leggen (benen/ tafel/ kussen).

Wat stabiliteit betreft: sommige apps schieten nog wel eens terug naar het homescherm, maar over het algemeen vind ik hem aardig stabiel. Ik heb een keer een vastloper gehad, toen ik buiten zag en hem in de hoes op de stoel naast me had liggen. Ook qua wifi bereik heb ik geen klachten.

Ik vind zelf de standaard mail app niet fijn, vooral niet in combinatie met Gmail, waar de web-app echt toegespitst is op de iPad. (om een bericht te archiveren moet je het bericht echt verplaatsen naar de 'all mail' map, waar het op de site 1 druk op de archive knop is). Ik laat de mail app wel meesynchroniseren, voor de alerts bij een nieuwe mail en het eventueel offline lezen van je inbox.

Als surf app gebruik ik nu nog Safari (standaard). Op zich een prima applicatie, je kan alleen geen tabs sluiten zonder dat je naar het overzicht gaat, en tabs herladen als je wisselt.

Spelletjes die ik vaak doe: Pinball HD, Marble mixer (echt een leuk en kort spelletje om even met z'n vieren te doen), Dizzypad HD (kikker + springen op leliebladeren). Deze spelletjes kan je even snel doen en snel weer wegleggen, bijvoorbeeld in de reclame van je favoriete tv programma :).

Andere apps die ik (regelmatig) gebruik: een tvgids app, uitzending gemist (helaas op dit moment nog de iPhone versie, die op zich prima is op 2x vergroot), IM+ en iThoughtsHD (mind mapping).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
HanH schreef op maandag 07 juni 2010 @ 10:33:
Ik heb mijn iPad (16GB, wifi) nu een weekje of drie en ik kan niet meer zonder :). Surfen, e-mail, IM, spelletjes, videootje kijken, en dat alles op de bank, aan tafel of in bed.
Even een paar tips:
  • als je iCab mobile browser gebruikt heb je tabs en een gala extra mogelijkheden dan standaard safari.
  • National Geographic kan je op zinio krijgen. Zinio is dus een tijdschriftenapp/wikel. Je kan NG en andere US-tijdschriften kopen als je als billing adres een amerikaanse opgeeft. Het ziet er op de ipad prachtig uit. (ik vind alleen de interactieve slideshows beetje traag. Hier zitten de foto's in die de papieren publicatie niet gehaald hebben)
  • Crashen van apps worden vooral veroorzaakt doordat het geheugen op is. Hou daar rekening mee met openen van apps met heel veel plaatjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Movinghead schreef op zondag 06 juni 2010 @ 20:43:
Gerucht gaat vanaf 15 juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-06 08:31

Largo

Donderdraak

clonedonkey schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 19:39:
Ik blijf een beetje hangen bij de anwb aanbieding van vodafone. Voor die 10€ per maand is het echt het goedkoopst volgens mij. Ik zit nog met twee vragen, misschien weten jullie het wel :

-Volgens mij is het dataverkeer FUP wat is dat ongeveer ?
- Er staat onderstaande bij de informatie zien ze een ipad niet als pc/laptop ?:

[...]
Wat je ook kunt nemen is het prepaid abbo van Vodafone:
Zorgeloos internet: 9,50 voor 30 dagen (tot (3)1 Juli maar 4,75). Dan zit je niet vast aan een contract en kan je ook de kosten beperken door een poosje je blok nog niet aan te zetten (bijv bij vakantie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:18
vandaag mijn europese duckhead aansluiting binnen gekregen van dealextreme en werkt perfect en dat voor $1.89... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 22:27

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Ja maar dan zit je toch maar aan max 250mb vast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Ik heb inmiddels begrepen dat mijn 64GB 3G iPad onderweg is, heb nu de 16GB, geweldig apparaat, maar 3G lijkt me nog mooier overal internet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yzord schreef op maandag 07 juni 2010 @ 16:40:
Ja maar dan zit je toch maar aan max 250mb vast?
Nee dat is niet het geval,je mag bij vadafone niet meer gebruiken
Dan 10x het gemiddelde. Je weet dat dus nooit, maarik had vorrige maand
Met mijn iPad boven de 1.2gb en kreeg geen kosten opmerkingen.
Internetten gaat heel snel via 3G!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
wheee.. ibooks krijgt update. Notes maken. En PDF-support! Die lees je net zoals normale ibooks ehm boeken

[ Voor 29% gewijzigd door kmf op 07-06-2010 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-09 10:25
Dat lijkt me een handige uitbereiding, alhoewel er natuurlijk al veel apps zijn die dat goed kunnen :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Hoedje schreef op maandag 07 juni 2010 @ 19:20:
Dat lijkt me een handige uitbereiding, alhoewel er natuurlijk al veel apps zijn die dat goed kunnen :)
Alleen zijn er niet veel apps (geen?) die een mooie library met covers tonen

Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2010/06/apple-wwdc-2010-100-rm-eng.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UltraSub schreef op maandag 07 juni 2010 @ 08:36:
[...]

Klopt, maar nu doettie het wel :P Iets andere plek gekozen. Kan ik mooi morgen de keynote van Apple over de iPhone 4 downloaden!

Maar tis wel prutje die wifi, maar dat was natuurlijk al bekend. iPhone doet het een stuk beter vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-07 15:49

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

kmf schreef op maandag 07 juni 2010 @ 08:42:
[...]

Wellicht dat het een bewuste keuze was. De wifi-verbinding is tegenwoordig het meest stroomvretende onderdeel van een systeem na het scherm. CPU, HDD, e.d. zijn tegenwoordig al zuiniger dan je gemiddelde wifi-chip.

Als ze een relatief zwakkere chip gebruikt of een chip gebruikt waarvan je het vermogen terugschroeft tot het geschikt is voor in-house verbindingen, en je daarmee een flinke besparing op accu kan krijgen... waarom niet.

In Windows kan je immers kiezen voor een powerplan voor je wifi-verbinding. Zuinig of full strength. Ik heb het op zuinig gezet en krijgt dezelfde hoeveelheid wifi-verbindingen en signalen als m'n ipad. Maar voor m'n thuisgebruik heb ik gewoon mijn wifi-router(s) op een strategische locaties gezet,.
Dan vind ik dat dus een fout van Apple. 8)7
Die keuze hadden ze dan tenminste ook aan de gebruiker (= eigenaar) van de iPad over kunnen laten, net zoals in Windows kennelijk wel kan. Zeker ingeval je zelf niet kunt kiezen waar de bron staat, wat vaak het geval is als je niet in- of om je eigen huis bent.

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-09 15:29

Sick Nick

Drop the top!

Het hele idee hiervan is juist, aanzetten en niet nadenken over instellingen en andere zaken. Gebruiksgemak voorop, simpel en effectief. Bevalt me erg goed, zelfde sinds ik naar Mac Osx ben overgestapt, het werkt gewoon goed voor de normale dingen zonder tweaken en klooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ja, maar in deze context slaat dat natuurlijk nergens op. Zonder netwerk is een iPad niks waard. Als dat dan zo'n belangrijk onderdeel is van een apparaat moet je ervoor zorgen dat het ook goed werkt. En als je vind als fabrikant dat het vermogen ook lager kan, zonder die keuze te willen geven aan de gebruiker, ben je niet goed bezig. Goh, wat moeilijk, in je settings scherm een extra schakelaar, normaal of maximaal vermogen ;)
Daarnaast, ik denk niet dat dat het verhaal is. Als het werkelijk een terug getweakte nic was, was er met een jailbreak al lang iets aan gedaan. En dat is bij alle iphones die er zijn geweest ook nog nooit gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
UltraSub schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 10:46:
Ja, maar in deze context slaat dat natuurlijk nergens op. Zonder netwerk is een iPad niks waard. Als dat dan zo'n belangrijk onderdeel is van een apparaat moet je ervoor zorgen dat het ook goed werkt. En als je vind als fabrikant dat het vermogen ook lager kan, zonder die keuze te willen geven aan de gebruiker, ben je niet goed bezig. Goh, wat moeilijk, in je settings scherm een extra schakelaar, normaal of maximaal vermogen ;)
Daarnaast, ik denk niet dat dat het verhaal is. Als het werkelijk een terug getweakte nic was, was er met een jailbreak al lang iets aan gedaan. En dat is bij alle iphones die er zijn geweest ook nog nooit gebeurd.
Meh, voor thuisgebruik zal het prima moeten zijn. Verwijderd in "[iPad] Ervaringen & Discussie - Deel 5" had het over z'n netbook en ipad op een camping. Een netbook is natuurlijk van plastic en een ipad van aluminium.
Dan is het logisch dat de ipad minder range heeft. Misschien dat ipad2 net zoals iphone4 de rand als antenne gebruikt en daarmee alles oplost. (in een ver verleden heb ik geleerd dat een groot oppervlakte als antenne gebruiken, je juist een slechter signaal krijgt. De hele achterkant als antenne gebruiken kan dus niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Nah, kom op zeg. Verschil is duidelijk te merken, zelfs binnenshuis. Heb je wel eens bedacht dat er heel veel huizen nieuwbouw zijn, en een gruwelijke hoeveelheid staal in huis hebben? Ik zal je een voorbeeld geven. Mijn Airport Extreme staat op de 1e verdieping, precies in het midden van het huis. Mooie bol die er gestraald wordt, dus je zou verwachten dat alle apparatuur perfect ontvangst heeft. Dus niet.Op de bank, op de begane grond, zit ik een meter of 3 uit de loodlijn van de router, en een meter of 3 omhoog dus. Das 4,25 meter hemelsbreed. Ontvangst op de laptop, mwoah, half, fair zegt W7. Ontvangst op de iPad/iPhone(s)? Geen peil op te trekken, soms vol, soms niks. Meestal werkt het goed, maar wifi is traag. Veel trager dan op de laptop, daarnaast worden soms verbindingen gedropped. En das dus van Apple naar Apple ;)
Nee, ik ben een fan van iPad en iPhones, maar bereik gaat nergens over. Zullen we het onderwerp GSM/UMTS maar niet aanraken, want dat is helemaal om te huilen. Zijn gewoon knalharde designfouten imo.
Het excuus aluminium is natuurlijk geen excuus, dat weet jij ook. Als je als fabrikant weet dat dat signaal kost, moet je daar een oplossing voor verzinnen (zoals nu bij de iPhone 4 is aangekondigd (het feit dat ze het doen is dat ze weten dat ze problemen hebben)), en niet simpelweg zeggen, tsja, dat is nou eenmaal zo, maar hij is wel mooi he!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .CoUk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-09 08:34
Heb mijn ipad nu even mee tijdens in trip in Hongarije en dus geen laptop meegenomen. En ik mis eigenlijk geen functionaliteit. Net even wat smsjes verzonden en een paar telefoontjes gedaan via de iphone skype app op de wifi van het hotel, wat mailtjes verzonden en even mijn digitale krant gelezen. Woensdag avond de verkiezingsuitzending bekijken via de rtl site (en hopen op een livestream). En in de auto wat muziek afspelen via de aux aansluiting. Voor mij in dit geval een ideale vervanging voor de logge laptop. Maar in het restaurant waar ik nu zit wordt ik door de bediening wel een beetje vreemd aangekeken ;)

Heb nu voor het eerst het gevoel dat hij een meerwaarde heeft en niet alleen een luxe gadget is. Het is vooral de lange batterijduur en de handzaamheid die 'm perfect maakt 'on the road'.

Edit: een gemis ik kan er geen lankabel instoppen. Mijn volgende verblijf heeft wel lan maar geen wifi...

[ Voor 6% gewijzigd door .CoUk op 08-06-2010 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
.CoUk schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 14:43:
Heb mijn ipad nu even mee tijdens in trip in Hongarije en dus geen laptop meegenomen. En ik mis eigenlijk geen functionaliteit. Net even wat smsjes verzonden en een paar telefoontjes gedaan via de iphone skype app op de wifi van het hotel, wat mailtjes verzonden en even mijn digitale krant gelezen. Woensdag avond de verkiezingsuitzending bekijken via de rtl site (en hopen op een livestream). En in de auto wat muziek afspelen via de aux aansluiting. Voor mij in dit geval een ideale vervanging voor de logge laptop. Maar in het restaurant waar ik nu zit wordt ik door de bediening wel een beetje vreemd aangekeken ;)

Heb nu voor het eerst het gevoel dat hij een meerwaarde heeft en niet alleen een luxe gadget is. Het is vooral de lange batterijduur en de handzaamheid die 'm perfect maakt 'on the road'.
Welke krant lees jij nu digitaal dan? Ik zit nog te wachten op een krant met een mooie ipad app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .CoUk
Het fd krijg bij mijn abbo ook digitaal toegang. Ziet er in safari super uit maar het moet wel je krant zijn natuurlijk. Weet trouwens dat de televaag ook toegang geeft aan abonnees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
UltraSub schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 11:29:
Nah, kom op zeg. Verschil is duidelijk te merken, zelfs binnenshuis. Heb je wel eens bedacht dat er heel veel huizen nieuwbouw zijn, en een gruwelijke hoeveelheid staal in huis hebben? Ik zal je een voorbeeld geven.
Ik zit ook in een nieuwbouwhuis. En met m'n netbooks en laptops had ik al 2 access points nodig, 1 voor elk etage, om een stabiel signaal te krijgen. Met de ipad is dat dus hetzelfde voor mij, dus heb ik het geaccepteerd :)
De netbooks hebben dezelfde signaalproblemen, soms pikken ze 2 of 3 extra routers van de buren, maar dat gebeurt dus ook weer bij de ipad. Dus ik vind het zelf prima.

Nou claim ik niet dat de iPad of iPhone supergoede ontvangers zijn, maar ja, tis de keuze: of aluminium of plastic. En ik ben wel blij dat ze voor zo'n grote tablet voor aluminium hebben gekozen. (maar carbon voor de ipad2 lijkt me niet verkeerd O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-09 11:28
Heeft iemand met een gratis vpn de ABC-player werkend gekregen ? Zou iemand dan kunnen uitleggen waarmee en welke instellingen ? Zit al een hele dag te prutsen maar kom er niet uit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .CoUk
clonedonkey schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 18:14:
Heeft iemand met een gratis vpn de ABC-player werkend gekregen ? Zou iemand dan kunnen uitleggen waarmee en welke instellingen ? Zit al een hele dag te prutsen maar kom er niet uit :(
Ik heb op mijn macbook een tijdje hotspotshield gebruikt om hulu te kijken. HS is gratis maar inmiddels zijn bijna alle toegewezen ip nummers geblokkeerd. Heel soms kreeg ik 'm aan de praat na een paar keer opnieuw inloggen. Maar inmiddels is de bandbreedte onvoldoende om de stream te kunnen afspelen. Zelfs als je de buffer vol laat lopen stopt hij er na een tijdje mee.

Heb nu zelf black vpn voor bbc iPlayer en ABCplayer op mijn ipad en het werkt als een zonnetje. Ik heb nog een coupon waarmee je voor 10 euro drie maanden toegang krijgt. Instellen op de iPad is heel eenvoudig. Mocht je de code willen hebben stuur me even een dm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik

Nik

De iPad typt geweldig! Wat een super apparaat. Zit nu heerlijk op de bank te internetten!

Alleen de AppStore op de iPad valt tegen. Zoeken op gratis software heb ik nog niet ontdekt. Via iTunes op mijn mbp gaat het wel goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-09 16:41

BioHazard

*\o/*

Nik schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 19:30:
De iPad typt geweldig! Wat een super apparaat. Zit nu heerlijk op de bank te internetten!

Alleen de AppStore op de iPad valt tegen. Zoeken op gratis software heb ik nog niet ontdekt. Via iTunes op mijn mbp gaat het wel goed!
De App store van het apparaat zelf ziet er wel leuk uit, maar je kan er minder makkelijk mee browsen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .CoUk
Heb je al met een us accountje de store bezocht? Dan wordt het aanbod wel iets beter. Ik heb er pandora en de abc player vandaan. Is lekker als show off. (ja ik weet dat dat fout is maar je wilt toch aan al die criticasters laten zie hoe gaaf het ding is).

Edit: in dezelfde categorie weather HD ziet echt strak uit. Geen info die je niet anders kunt verkrijgen maar wel een grafisch hoogstandje.

[ Voor 31% gewijzigd door .CoUk op 08-06-2010 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Hoe maak je een US account ? Want dat wordt niet geaccepteerd met mijn kredietkaart, wat je toch nodig hebt om apps te kopen ook al zijn ze gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .CoUk
Phuncz schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 20:40:
Hoe maak je een US account ? Want dat wordt niet geaccepteerd met mijn kredietkaart, wat je toch nodig hebt om apps te kopen ook al zijn ze gratis.
Voor dat je de reactie krijgt dat dit al veelvuldig is besproken. Je selecteert een gratis app in de us store zonder dat je ingelogt bent. Vervolgens maak je een nieuw account aan, dus als een direct gevolg van de selectie van de gratis app. Je krijgt nu naast de reguliere betaalmethodieken ook de optie 'none' (of iets vergelijkbaars). Rond de aanvraag af en je hebt een us account. Voor betaalde apps kun je een veel te dure us giftcard online kopen (zie hiervoor dan toch maar de eerdere posts). Abc en pandora zijn gratis maar hebben wel een vpn nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dgibbons
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-01-2024
Ben al een tijd aan het zoeken, ook hier op het forum maar kan niet vinden wat nu goeie iPad video converters zijn. Heeft iemand al goeie ervaringen ergens mee, maakt niet heel veel uit of hij betaald is al dan niet.... Hoef hem alleen voor de iPad te gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Dgibbons schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 21:52:
Ben al een tijd aan het zoeken, ook hier op het forum maar kan niet vinden wat nu goeie iPad video converters zijn. Heeft iemand al goeie ervaringen ergens mee, maakt niet heel veel uit of hij betaald is al dan niet.... Hoef hem alleen voor de iPad te gebruiken...
Ook weer 1stpost/faqmateriaal:

gewoon ffmpeg gebruiken. Liever een gui daarvoor? meest gebruikte/beroemde handbrake.
voor gemakkelijk batch gedoe gebruik ik mediacoder.

beide gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

.CoUk schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 20:44:
[...]

Voor dat je de reactie krijgt dat dit al veelvuldig is besproken. Je selecteert een gratis app in de us store zonder dat je ingelogt bent. Vervolgens maak je een nieuw account aan, dus als een direct gevolg van de selectie van de gratis app. Je krijgt nu naast de reguliere betaalmethodieken ook de optie 'none' (of iets vergelijkbaars). Rond de aanvraag af en je hebt een us account. Voor betaalde apps kun je een veel te dure us giftcard online kopen (zie hiervoor dan toch maar de eerdere posts). Abc en pandora zijn gratis maar hebben wel een vpn nodig.
Thx a lot !

Vreemde eigenschap: standby na bijna 24u is slechts 4% gedaald, echter daarvoor was het makkelijk het dubbel. Heeft de batterij pas zijn volle capaciteit na 5 herlaadbeurten?

[ Voor 11% gewijzigd door Phuncz op 09-06-2010 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Mijn workflow met de iPad wordt steeds beter en ik dus steeds minder mijn pc nodig heb. Dit komt omdat de applicaties steeds meer evolueren.

Neem nou comics. Met iCab Mobile Browser kan ik nu gewoon de nieuwste hoofdstuk downloaden. Deze komt dan in de app-storage terecht. Ik kan deze dan gewoon met "open in app" naar ComicZeal sturen en lezen.

Torrents kan ik gewoon de url kopieren en in de webinterface van m'n torrentapp op m'n nas kopieren. Deze download de spullen dan automatisch.

Nzb, gewoon bookmarken op de nzb-sites. Deze komen vanzelf in de nas via sabnzbd.

Maar gisteren slaat alles. Ik heb getest en het is mogelijk om een vpn op te zetten naar m'n hoster, en met iSSH gewoon mijn webservers benaderen en beheren. Deze app heeft tegenwoordig ook vnc, dus kan ik ook gaan vnc-en.

Ik zit haast te denken om weer een linuxserver naast m'n nas te zetten. Deze kan dan de hele tijd nieuw gedownloade materiaal converteren naar mp4, welke ik weer kan streamen naar m'n iPad.

ludieke actie: http://www.huffingtonpost...o-street-ar_n_605121.html

[ Voor 4% gewijzigd door kmf op 09-06-2010 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-09 15:23
[b][message=34147639,noline]

Ik zit haast te denken om weer een linuxserver naast m'n nas te zetten. Deze kan dan de hele tijd nieuw gedownloade materiaal converteren naar mp4, welke ik weer kan streamen naar m'n iPad.
Daarvoor heb je volgens mij twee programma's voor de iPad welke dat on the fly kunnen (ook over 3G) je computer converteerd dan je films on the fly als je iets wil zien. Weet de naam van het programma enkel niet uit mn hoofd.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:49

Nitai

Live the life you love.

Airvideo :)

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
ZpAz schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 09:19:
[...]

Daarvoor heb je volgens mij twee programma's voor de iPad welke dat on the fly kunnen (ook over 3G) je computer converteerd dan je films on the fly als je iets wil zien. Weet de naam van het programma enkel niet uit mn hoofd.
Ja, maar dan heb je wel een pc/mac nodig die zit te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-09 15:23
kmf schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 10:12:
[...]

Ja, maar dan heb je wel een pc/mac nodig die zit te draaien.
Je had toch zo en zo een server aan staan, dus daar ging ik vanuit. Airvideo of die andere draait iig onder Wine.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jornn
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Ik heb dan wel geen iPad, maar deze iBook iPad stand wilde ik jullie niet onthouden:

Afbeeldingslocatie: http://c0588112.cdn.cloudfiles.rackspacecloud.com/iBook%20-%201.jpg

Afbeeldingslocatie: http://c0588112.cdn.cloudfiles.rackspacecloud.com/iBook%20-%202.jpg

Bron: http://www.macstories.net...tand-spoiler-its-awesome/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:24
Zoiets zoek ik. Maar dan met een modern design. Dus iets waar je de ipad in klapt, zodat je hem dus als tablet en als laptop kan gebruiken. Dat zou top zijn. Net zo'n idee als Asus heeft laten zien het de Eeepad.
Alleen jammer dat je een jailbreak moet doen voordat je de muis kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jornn schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 16:34:
Ik heb dan wel geen iPad, maar deze iBook iPad stand wilde ik jullie niet onthouden:

Afbeeldingslocatie: http://c0588112.cdn.cloudfiles.rackspacecloud.com/iBook%20-%201.jpg

Afbeeldingslocatie: http://c0588112.cdn.cloudfiles.rackspacecloud.com/iBook%20-%202.jpg
Hoe onwijs leuk gedaan met die oude iBook van weleer,toch zeg ik dat het afbreuk aan de iPad doet
aangezien de iPad nou net uitgebracht is om als een handheld apparaat te worden gebruikt en niet
als een veredelde notebook of iMac.

Afbeeldingslocatie: http://serv7.enterupload.com/i/00247/rdlddyfxxa0m.jpg

Ik ben erg blij met m'n iPad en heb intussen al heel Nederland mee rondgereisd.
Het typen,als je de iPad neerlegd,gaat prima en vlekkeloos en zelfs als je dat nog te onhandig vindt,
dan kun je bijvoorbeeld als je onderweg een terrasje bijvoorbeeld pakt een (menu)kaart ( als ze
langwerpig zijn) dubbelvouwen en onder je iPad leggen zodat je die als een veredelde steun functioneert
en je iPad schuin laat staan. En als je de gang naar de wc maakt is je iPad ook een welkome metgezel ;)

Afbeeldingslocatie: http://serv46.enterupload.com/i/00247/zcdbjfd0hpq8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jornn
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 17:17:
[...]

Hoe onwijs leuk gedaan met die oude iBook van weleer,toch zeg ik dat het afbreuk aan de iPad doet
aangezien de iPad nou net uitgebracht is om als een handheld apparaat te worden gebruikt en niet
als een veredelde notebook of iMac.
Klopt, heb je helemaal gelijk in, maar ik vond het een leuk concept. Daarnaast zie je dat veel mensen een dock kopen in combinatie met een extern toetsenbord voor de iPad. Voor deze oplossing is dit natuurlijk wel een leuke creatieve oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-09 16:41

BioHazard

*\o/*

Wow, hypertoilet. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andromedaan
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-03-2023
Morgen komt mijn iPad binnen! Een vriendin van me zit Engeland en die neemt 'm mee :) !!! Can't wait. Uren aftellen tot morgenmiddag, pff.. gaat heel lang duren..

Be the change you want to see in the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jornn
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://designyoutrust.com/wp-content/uploads7/90_setup1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://designyoutrust.com/wp-content/uploads7/07_FlipTimeXL.jpg

Afbeeldingslocatie: http://designyoutrust.com/wp-content/uploads7/25_iBunkoHD1610x457.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:16

m0nk

16-09-2003 15.15

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
hmm.. even wat twijfels hier.

verbruikt een donkere,zwarter beeld bij een led-backlit scherm nou minder dan een lichte, wittere beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:01
Zijn hier mensen die de Saddleback case voor de iPad hebben gekocht?

Ik wil de iPad ook bestellen als hij hier uit is en dan wil ik er ook graag een case bij. Nou viel mijn oog op deze van Saddleback. Hij ziet er imo erg mooi uit, maar ik vraag me af of hij verder fijn / goed is.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-09 10:25
Vanitas schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 13:26:
Zijn hier mensen die de Saddleback case voor de iPad hebben gekocht?

Ik wil de iPad ook bestellen als hij hier uit is en dan wil ik er ook graag een case bij. Nou viel mijn oog op deze van Saddleback. Hij ziet er imo erg mooi uit, maar ik vraag me af of hij verder fijn / goed is.
Daar is een apart topic voor: [iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Ah, kijk eens aan, super goed, die had ik even over het hoofd gezien, thnx ^_^

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
kmf schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 12:48:
hmm.. even wat twijfels hier.

verbruikt een donkere,zwarter beeld bij een led-backlit scherm nou minder dan een lichte, wittere beeld?
Hangt er van af of het dynamisch contrast gebruikt (verminderen van de backlight bij een donker beeld). De iPad doet dat voor zover ik heb gezien niet. Je hebt namelijk als irritante bijwerking dat als er bijvoorbeeld heel lichte tekst op een donkere achtergrond staat, die tekst ook donkerder wordt gemaakt doordat het beeld over het algemeen als donker wordt gezien. Ik heb de iPad dit niet zien doen.

Dus, als je het mij vraagt is in het geval van de iPad het antwoord nee (bij gelijke brightness instelling natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin_l
  • Laatst online: 18-04-2024
Sinds gisteren in het bezit van een Ipad 64 GB 3G.

Geweldig mooi apparaat. Dit is m´n eerste Apple product en ben onder de indruk.
Moet nog wennen aan het ontbreken van multitasking, maar met OS 4 gaat dat goedkomen.

Een ding waar ik niet uit kom.

De Ipad zou 802.11N moeten ondersteunen. Nou doet mijn Dlink router dat ook.
M´n Ipad heeft nu een G verbinding opgezet.

Hoe kan ik de Ipad laten connecten met N ipv G, ik heb in de Ipad geen opties kunnen vinden om dit op te geven. De router staat op mixed, dus 802.11 B/G/N.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Kun je op je router geen ander SSID geven aan je N netwerk? Laat je hem daarmee verbinden, en klaar.
Sowieso heb ik dingen gelezen over het feit dat als een G en een N netwerk beide dezelfde naam hebben, dat drops zal opleveren. Weet niet meer waar, maar dat was een oorzaak.

/edit
En eeh.. hoe weet je dat de iPad een G op heeft gezet? Zie je dat ergens staan op de iPad?

[ Voor 15% gewijzigd door UltraSub op 10-06-2010 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iPad 3g 64gb nu bijna maand in bezit,
En dit apparaat laat mijn computer zelfs stof happen!
Die word alleen nog gebruikt voor het erop zetten van
Muziek en films. Straks nog USB connecter erbij voor de foto's/videos
van mijn camera en dan ben ik helemaal overgestapt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin_l
/edit
En eeh.. hoe weet je dat de iPad een G op heeft gezet? Zie je dat ergens staan op de iPad?
Ik kan in de router zien dat de Ipad een G verbinding heeft opgezet.

Ik weet niet of ik een ander SSID voor een N netwerk kan opgeven, daar moet ik even naar kijken.
Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik

Nik

GekkePrutser schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 15:14:
[...]

Hangt er van af of het dynamisch contrast gebruikt (verminderen van de backlight bij een donker beeld). De iPad doet dat voor zover ik heb gezien niet. Je hebt namelijk als irritante bijwerking dat als er bijvoorbeeld heel lichte tekst op een donkere achtergrond staat, die tekst ook donkerder wordt gemaakt doordat het beeld over het algemeen als donker wordt gezien. Ik heb de iPad dit niet zien doen.

Dus, als je het mij vraagt is in het geval van de iPad het antwoord nee (bij gelijke brightness instelling natuurlijk).
QFT

Het maakt inderdaad geen verschil. Er is geen dynamische verlichting (op de auto brightness na, maar die houdt geen rekening met wat er op het scherm te zien is). Een pixel is een luikje, open of dicht. Licht doorlaten of niet. Dus verschil in verbruik bij andere kleuren: nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andromedaan
Ladies, hij is binnen! Alles is retecool aan dit ding... Ontzettend goede browserexperience maar ik ben nog wel op zoek naar een betere browser dan Safari, komt vanzelf :).

From my iPad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Icab is een perfecte browser. En verder wil ik even opmerken dat jailbreaken absoluut geen nadelen heeft op mijn ipad, ik merk echt geen verschil, ook niet bij multitasken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin Chung
  • Laatst online: 16:46
Ik heb hem ook gejailbreakt. Inderdaad geen nadelen aan. Zelfs de batterij "lijkt" even lang mee te gaan. Iets wat op de iPhone 3GS niet het geval was.

Hopelijk komt update 4 voor de iPad snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Laatst online: 20-09 13:58

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Eindelijk komt mijn iPad in zicht, maandag of dinsdag is hij hier.

Ik zit ondertussen me goed in te lezen in apps maar de echte killer apps die ik heel graag wil hebben zijn er (nog) niet...

Want ik zou heel graag iPhoto en iMovie in ieder geval willen hebben, dan kan ik de hele zomervakantie werken aan het grote fotoboek op m'n werk (ik werk in de naschoolse opvang) en kan ik eenvoudig zonder laptops te slepen filmpjes monteren... Ook Garageband zou prachtig zijn om mee te kunnen werken, desnoods met een beperkte sample bibliotheek. Ik zeg: iLife op de iPad zou een killer zijn voor desktops :P

Meteen een vraag, ik zoek met enige spoed (over 2 weken nodig) een Camera Connection Kit (de USB variant). Waar kan ik die (snel) betaalbaar vinden?

[ Voor 11% gewijzigd door sebastius op 11-06-2010 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andromedaan
Vraagje, weten jullie hoe ik in de App Store ook Engelse appreviews kan lezen? Ik zie haast alleen maar Nederlandse reviews en dat zijn er soms maar twee. Wel zo handig voordat je €8 apps gaat kopen.
Thanks voor de tip. Ik heb het gecheckt en ziet er idd goed uit, zo even kopen. Ik had Atomic Browser gekocht maar de GUI van die app is echt heel erg lelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
[message=,noline]andromedaan schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 17:56[/message]:
Vraagje, weten jullie hoe ik in de App Store ook Engelse appreviews kan lezen? Ik zie haast alleen maar Nederlandse reviews en dat zijn er soms maar twee. Wel zo handig voordat je €8 apps gaat kopen.

[...]

Thanks voor de tip. Ik heb het gecheckt en ziet er idd goed uit, zo even kopen. Ik had Atomic Browser gekocht maar de GUI van die app is echt heel erg lelijk.
Amerikaans account aanmaken en gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Verwijderd schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 00:53:
Icab is een perfecte browser. En verder wil ik even opmerken dat jailbreaken absoluut geen nadelen heeft op mijn ipad, ik merk echt geen verschil, ook niet bij multitasken
Wow, net een filmpje ervan gekeken op YouTube en ik ben echt onder de indruk. Beetje jammer dat ze van Apple zelf niet wat beters maken. Maargoed, dat doen ze op de Mac ook niet dus waarom op de iPad wel. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik

Nik

Ik zoek een mogelijkheid om in mijn agenda een andere kleur te selecteren. De standaard kleur is blauw. Maar omdat ik via Google sync met de agenda, krijgt dit een andere kleur. Ik heb de Google agenda als standaard staan. Helaas is de kleur van de items in de agenda nu bruin. Dit is erg onopvallend en ik zou dit grsag aanpassen. Iemand enig idee hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andromedaan
Ik zit nu in iCab. Heb sinds ik 'm gister kocht niets anders gebruikt. Beste browser BY FAR voor iPad :) ! Thanks Semmo voor de tip. Je kan met iCab ook 'modules' downloaden, wat net zoiets is als extensions voor chrome/firefox. Je download ze vanaf hier: http://www.icab.de/iCabMobileModules.html?lang=en. Hij installeerd ze direct, net als een desktop client. M'n favoriete module is de YouTube video downloader. Ik heb ook de optie 'Open links to other domains in new tab', werkt zoo chill. Gewoon bij het googelen de eerste 4 klikken en hij opent en load ze in de background :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Ik vind het echt jammer dat apple niet een vorm van swapfile/cache heeft gemaakt om het geheugenlimiet te omzeilen.

Nu crashen programma's als het weinige geheugen van 256MB grootte op is (effectief is er eigenlijk per app maar 100MB of zo). Pagina's met heel veel foto's zoals deze kunnen dus NIET geoepnd worden...: http://tofuprod.com/places/20100505japanday10/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
andromedaan schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 12:10:
Ik zit nu in iCab. Heb sinds ik 'm gister kocht niets anders gebruikt. Beste browser BY FAR voor iPad :) ! Thanks Semmo voor de tip. Je kan met iCab ook 'modules' downloaden, wat net zoiets is als extensions voor chrome/firefox. Je download ze vanaf hier: http://www.icab.de/iCabMobileModules.html?lang=en. Hij installeerd ze direct, net als een desktop client. M'n favoriete module is de YouTube video downloader. Ik heb ook de optie 'Open links to other domains in new tab', werkt zoo chill. Gewoon bij het googelen de eerste 4 klikken en hij opent en load ze in de background :).
Voor het geval het nog niet weet. De module "black&white" is bedoeld (of kan je gebruiken) voor de ouderwetse spoilers, waarbij je zwarte tekst met zwarte markeringen moet selecteren. Nou werkt dat niet met safari, maar die b&w-module zorgt ervoor dat je de spoilers toch krijgt te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik twijfel tussen de aanschaf van twee modellen. De 16GB wifi (omdat ik eigenlijk 500 euro meer dan zat vind voor een iPad) of de 64GB 3G. De laatste omdat ik denk dat 16GB veel te weinig is en de 3G zodat ik ook nog eens kan internetten op plekken waar geen wifi is. Maar de 3G is nergens te koop voor 800 euro. Is 16GB voldoende? Ik wil er alleen films en apps op zetten. De films zullen ca. 700MB zijn schat ik. Hoeveel geheugen nemen de apps in beslag gemiddeld?

Wat zijn de ervaringen met de 16GB versie, is dat voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 18:06:
Ik twijfel tussen de aanschaf van twee modellen. De 16GB wifi (omdat ik eigenlijk 500 euro meer dan zat vind voor een iPad) of de 64GB 3G. De laatste omdat ik denk dat 16GB veel te weinig is en de 3G zodat ik ook nog eens kan internetten op plekken waar geen wifi is. Maar de 3G is nergens te koop voor 800 euro. Is 16GB voldoende? Ik wil er alleen films en apps op zetten. De films zullen ca. 700MB zijn schat ik. Hoeveel geheugen nemen de apps in beslag gemiddeld?

Wat zijn de ervaringen met de 16GB versie, is dat voldoende?
Als je twijfelt tussen de 16 GB wifi of 64GB 3G zou je kunnen gaan voor de 32 GB met 3G , toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andromedaan
En 3G kan je ook krijgen als je een gejailbreakde iPhone hebt met de MyWi app, die maakt van je iPhone een wifi station en zendt zo de 3G door naar bijv je iPad ;).

Ik gebruik Spotify voor muziek (streaming), dus heb geen mp3's, en films kijken op iPad.. Tjah, als je altijd meer dan 10 films op je iPad wilt hebben dan kan je beter voor 32/64GB gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik had zelf de 3G (heb hem inmiddels verkocht) en ik vind 3G wel degelijk een must op een iPad. Een ingebouwde 3G module is veel minder gedoe dan via je mobiel. Je hoeft niets aan te zetten, gewoon continu internet.

Bovendien belast je dan de accu van je mobiel niet zo (in Ad-Hoc WiFi mode staat hij continu te zenden). En je kan je iPad niet op de achtergrond je mailbox laten checken of push berichten van apps gebruiken zonder je telefoon in de buurt te hebben.

Ik heb overigens een 2G iPhone (met alleen GPRS dus), voor mij was tetheren zowiezo dus geen optie. Maar ik vond de ingebouwde 3G module van de iPad erg prettig werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Laatst online: 21-09 12:46
GekkePrutser schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 20:21:
Ik had zelf de 3G (heb hem inmiddels verkocht) en ik vind 3G wel degelijk een must op een iPad.
Nou heb ik echt 0,0 verstand van abonnementen, maar hoe zit dat nou als je minder dan je limiet per maand gebruikt? Gaat dat dan mee naar een volgende maand ofzo? De extra 3g optie lijkt me wel leuk, maar dan echt voor heel af en toe. En zit het erin dat je je iPhone als modem zou kunnen gaan gebruiken (zoiets stond hierboven ook al) maar dan op een legale manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard-5
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-09 12:14
Ach een mifi werkt makkelijker dan met een telefoon en kun je ook nog eens voor andere apparaten dan de ipad gebruiken. Zoals een laptop bijv. Of je gebruikt hem gewoon als een router omdat je samen wilt gamen met meerdere ipad eigenaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Heeft iemand al een gratis alternatief voor MyFi ? Ik heb nogal moeite om geld te geven aan een jailbreak app... Als het een AppStore app was, deed ik er niet moeilijk over maar 10$ voor een functie waar geen support bij geleverd wordt vind ik véél geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
richard-5 schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 20:37:
Ach een mifi werkt makkelijker dan met een telefoon en kun je ook nog eens voor andere apparaten dan de ipad gebruiken. Zoals een laptop bijv. Of je gebruikt hem gewoon als een router omdat je samen wilt gamen met meerdere ipad eigenaren.
Maar daar heb je toch niks aan als je wilt internetten en er is geen wifi netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
Goed, ik heb sinds gisteren er dus ook eentje -- een 32 GB WiFi. Ik had van oorsprong voor de 3G willen gaan maar die is zo slecht leverbaar dat ik dat maar heb laten zitten.

Weet iemand of heht mogelijk is om een gejailbreakte iPad te tetheren via Bluetooth PAN? Ik gebruik net zo lief geen wifi tethering eigenlijk, daar is wifi niet voor bedoeld, en het is er overpowered voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Jasper Janssen schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 22:46:
Goed, ik heb sinds gisteren er dus ook eentje -- een 32 GB WiFi. Ik had van oorsprong voor de 3G willen gaan maar die is zo slecht leverbaar dat ik dat maar heb laten zitten.
+1
Ik had hoge verwachtingen van de iPad en het ding is nog beter dan verwacht. Prachtig apparaat en vooral erg ontzettend snel. De standaard apps zijn keurig aangepast voor gebruik op het grote scherm, ook de mogelijkheid van het draaien van het scherm is overal goed in doorgevoerd.

De appstore is nog wat leeg, had al iets meer apps verwacht.
Grootste nadeel vind ik de prijzen van de apps.. die zijn soms behoorlijk hoog. Vandaag meerdere apps gekocht en kreeg net het mailtje met een overzicht.. oef, ging hard. Is opzich niet erg als je hem net hebt, maar op deze manier zal ik minder snel apps kopen als op de iPhone, waar de apps (op wat uitzonderingen na) nooit meer dan 3 euro kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin_l
kmf schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 16:18:
Ik vind het echt jammer dat apple niet een vorm van swapfile/cache heeft gemaakt om het geheugenlimiet te omzeilen.

Nu crashen programma's als het weinige geheugen van 256MB grootte op is (effectief is er eigenlijk per app maar 100MB of zo). Pagina's met heel veel foto's zoals deze kunnen dus NIET geoepnd worden...: http://tofuprod.com/places/20100505japanday10/
Ik kan de site waar jij naar verwijst, zonder enkel probleem openen op mijn Ipad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:27

Japie.G

Colour Classic

martin_l schreef op zondag 13 juni 2010 @ 09:53:
[...]

Ik kan de site waar jij naar verwijst, zonder enkel probleem openen op mijn Ipad.
me 2

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
[message=,noline]martin_l schreef op zondag 13 juni 2010 @ 09:53[/message]:
[...]

Probeer deze eens
http://tofuprod.com/places/20100429japanday4/

Openen is 1, volledig bekijken is twee. Wacht tot ie geladen is en scroll eens naar beneden (waarbij je dus de foto's echt ziet). Safari zal de helft van de foto 's niet tonen. Andere browsers kunnen crashen.

[ Voor 12% gewijzigd door kmf op 13-06-2010 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
kmf schreef op zondag 13 juni 2010 @ 10:22:
[...]

Probeer deze eens

Openen is 1, volledig bekijken is twee. Wacht tot ie geladen is en scroll eens naar beneden (waarbij je dus de foto's echt ziet). Safari zal de helft van de foto 's niet tonen. Andere browsers kunnen crashen.
Klopt, die gaat inderdaad Nietzsche goer hierarchy (hmmm... Zal ik de autocorrect maar eens uitzetten... Eerst eens proberen met keyboard layout Dutch denk ik.) -- niet goed hier. En nadat ik terug kwam uit die "tab" in safari moest hij ook deze page opnieuw laden. Allemaal blauwe icoontjes. Hebben deze foto's op die page echte thumnails btw, iig geresized naar display size, of zijn het volledige x MP monstrositeiten met CSS resizing?

Zoals ome Steve altijd zegt, sent from my iPad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard-5
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-09 12:14
Dancing_Animal schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 21:44:
[...]

Maar daar heb je toch niks aan als je wilt internetten en er is geen wifi netwerk?
Hoezo niet, mijn mifi (huawey 5380) is een mobiele hotspot en heeft geen wifi netwerk nodig hij maakt er 1 aan voor max 5 computers en als ik de 3G mode aanzet maakt hij ook nog eens verbinding met het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Laatst online: 20-09 13:58

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

kmf schreef op zondag 13 juni 2010 @ 10:22:
[...]

Probeer deze eens

Ja maar die belachelijke pagina opent niet eens normaal op mijn core i5 systeem met 4gb ram. Laden duurt een eeuwigheid en dan nog is het loodzwaar. Kom op zeg, tis een iPad waar je mee zit te browsen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
richard-5 schreef op zondag 13 juni 2010 @ 11:33:
[...]

Hoezo niet, mijn mifi (huawey 5380) is een mobiele hotspot en heeft geen wifi netwerk nodig hij maakt er 1 aan voor max 5 computers en als ik de 3G mode aanzet maakt hij ook nog eens verbinding met het internet.
O, dat had ik niet begrepen uit de omschrijving op wikipedia. Dus daar stop je dan een sim in en dan maakt ie een draadloos netwerk voor je aan?

[ Voor 9% gewijzigd door Dancing_Animal op 13-06-2010 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
Dancing_Animal schreef op zondag 13 juni 2010 @ 12:05:
[...]

O, dat had ik niet begrepen uit de omschrijving op wikipedia. Dus daar stop je dan een sim in en dan maakt ie een draadloos netwerk voor je aan?
Dat is het idee van een myfi inderdaad, gewoon een standalone accu-powered router tussen een 3G aan de ene kant en een WiFi netwerk aan de andere kant.

Iets heel anders... Volgens mij roteren iphone apps niet bij mij. Wie weet een liefst gratis iPhone app die sowieso van zichzelf rotatie ondersteunt zodat ik kan testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik heb bijna geen iPhone apps die rotatie ondersteunen nu je het zegt, alleen fokke en sukke is standaard geroteerd.
Pagina: 1 2 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op of je post niet beter past in:
[iPad] Levertijden
[iPad] Provider(s) & abonnementen
[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPads, iPods, iPhones & iTunes Beleid