[iPad] Ervaringen & Discussie - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 37 Laatste
Acties:
  • 347.821 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
[message=,noline]sebastius schreef op zondag 13 juni 2010 @ 12:05[/message]:
[...]

Ja maar die belachelijke pagina opent niet eens normaal op mijn core i5 systeem met 4gb ram. Laden duurt een eeuwigheid en dan nog is het loodzwaar. Kom op zeg, tis een iPad waar je mee zit te browsen!
Het opent prima op mien pc, maar ook op de iPad zal het prima laden en scrollable zijn. Dat omdat hetgeen wat buiten de viewable area valt niet meer gerendered is of zo, zodat het lekker soepel te scrollen is.

Eigenlijk is het lezen van zulke 's op de iPad veel beter. Mooie foto's op een mooie scherm.
Het rare is, met een simpele swapmogelijkheid op de filesysteem, en je hebt tenminste een geladen pagina of geen crashes.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[message=,noline]kmf schreef op zondag 13 juni 2010 @ 10:22[/message]:
[...]

Probeer deze eens
http://tofuprod.com/places/20100429japanday4/

Openen is 1, volledig bekijken is twee. Wacht tot ie geladen is en scroll eens naar beneden (waarbij je dus de foto's echt ziet). Safari zal de helft van de foto 's niet tonen. Andere browsers kunnen crashen.
Die site kan ik zonder problemen bekijken met icab.(Oeps, tot ik de youtube link aanklik, dan crasht ie) De pdf link aan de rechterkant hier gaat niet goed na geladen te zijn. Daar moet toch wat aan te doen zijn zou je zeggen http://www.nyenrode.nl/fa...Pages/MasterclassBio.aspx

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2010 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 13 juni 2010 @ 15:29:
[...]

Die site kan ik zonder problemen bekijken met icab.(Oeps, tot ik de youtube link aanklik, dan crasht ie) De pdf link aan de rechterkant hier gaat niet goed na geladen te zijn. Daar moet toch wat aan te doen zijn zou je zeggen http://www.nyenrode.nl/fa...Pages/MasterclassBio.aspx
Pure geheugenlimiet probleem. Ik had het met een paar developers over gehad. Die zeiden allemaal dat zodra de app over het ax aan geheugen gaat, de hele app gewoon wordt gekilled. Aan de ene kant wel te begrijpen, omdat anders het systeem zal hangen (net als dat bij linux ook zal gebeuren).

Veel appmakers maken daarom gebruik van hun cacheruimte, maar volgens mij kan dat niet bij webbrowsers. En tja... een swaplimiet bij maken zal wel handig zijn.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 16:59
Dutch_Razor schreef op zondag 13 juni 2010 @ 12:26:
Ik heb bijna geen iPhone apps die rotatie ondersteunen nu je het zegt, alleen fokke en sukke is standaard geroteerd.
Met wat moeite heb ik een iPhone app gevonden die in ieder geval iets doet met de rotatiesensor, nl een spelletje dat het als input gebruikt, en die werkt verder wel gewoon goed in iPhone emulatie mode. Lijkt er dus op dat vooral gewoon de apps niets doen met de input (itt de apps die meegeleverd zijn vanaf Apple zelf) en daarom niet roteren. Als iemand die voorheen geen iPhone gehad heeft was dat in eerste instantie vrij gek.

(Sent from my iPad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andromedaan
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-03-2023
Asphalt 5 Free, voor de iPhone, werkt uitstekend op mn iPad. Op 2x grootte ziet het er niet eens zo verkeerd uit. Kortom, leuk racespelletje om weer mee op te scheppen, voor gratis geld >:).

Be the change you want to see in the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen die de ipad gebben gejaibreaked, wat zijn volgens jullie de must have apps van cydia?

Die van mij tot nu toe:
- backgrounder
- installous
- roqy bt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-09 19:47
Verwijderd schreef op zondag 13 juni 2010 @ 17:59:
Voor de mensen die de ipad gebben gejaibreaked, wat zijn volgens jullie de must have apps van cydia?

Die van mij tot nu toe:
- backgrounder
- installous
- roqy bt
Wi-Fi Sync

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even een andere vraag: weet iemand of HD video kan worden geïmporteerd, en even belangrijk, ook bekeken kan worden. Heb zelf de camerakit, kan wel RAW foto's importeren en bekijken (loopt zelfs erg soepel) maar ik heb een HD video camera en kan er wel de files mee importeren, maar niet bekijken. De iPad opent automatisch de foto app met een nieuwe tab waar je de geïmporteerde files ziet staan, video op lagere resoluties laat hij prima zien, maar de HD video's niet. Is er misschien een app voor dit verhaal of moet er worden gewacht op nieuwe firmware? Ik heb inmiddels ook begrepen dat iMovie alleen voor de nieuwe iPhone 4G beschikbaar wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Toevallig vandaag ook mee aan het spelen geweest. Er is een open source tooltje Videomonkey die films kan converteren:
http://videomonkey.org/Video_Monkey/About.html
(Apple TV -> 960x540 ging goed, die hogere resolutie pakte ie niet?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan wel de boel converteren (Handbrake) maar wil op vakantie rechtstreeks kunnen kijken wat ik die dag geschoten heb. Wil alleen de iPad plus foto en video camera meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasf
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
probeer yxplayer, die speelt hier xvid .avi files af zonder problemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marando
  • Laatst online: 27-07 20:18

Marando

Muziekje?

Hoi!

Mijn broer heeft een iPad en gaat over een paar dagen op vakantie. Hij wil heel graag zo'n originele Apple iPad Case bestellen, maar ik kan zo snel geen online winkel vinden in Nederland die zo'n case levert, en in het buitenland bestellen is niet een optie (denk ik), aangezien het er woensdag al moet zijn.

Iemand die een winkel in Nederland weet die ze kan leveren? Dan hoor ik het graag! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_dude
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 17:06
Marando schreef op maandag 14 juni 2010 @ 11:27:
Hoi!

Mijn broer heeft een iPad en gaat over een paar dagen op vakantie. Hij wil heel graag zo'n originele Apple iPad Case bestellen, maar ik kan zo snel geen online winkel vinden in Nederland die zo'n case levert, en in het buitenland bestellen is niet een optie (denk ik), aangezien het er woensdag al moet zijn.

Iemand die een winkel in Nederland weet die ze kan leveren? Dan hoor ik het graag! :)
Ik denk dat je weinig kans van slagen hebt aangezien de iPad incl. accessoires pas volgende maand hier worden geintroduceerd, als tijdelijke oplossing kan je een 10" netbook sleeve halen, die zijn er volop.
Succes

The difference between men and boys is the size of their toys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi ...

Ook ik sta zeer enthousiast in de startblokken om een 64GB wIfi/3G iPad te halen echter ik was een beetje aan het googlen en toen zag ik dat de iPad niet alleen flash niet aankan (wat ik uiteraard al wist) maar ook geen standaard JaVa ?

Ik maak veel gebruik van een (online abnamro) pakket die realtime de koers informatie weergeeft en die leunt helemaal op JaVa.

Dat flash niet wordt ondersteund kan ik nog inkomen gezien de technische aspecten maar gewoon plain old JaVA ook niet ? (Dan zouden erg veel websites het niet meer doen denk ik dus ik kan het me niet voorstellen)

Dus mijn vraag is : Draait de iPad gewoon JaVa ???

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2010 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vistu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 15:17
Verwijderd schreef op maandag 14 juni 2010 @ 12:09:
Hoi ...

Ook ik sta zeer enthousiast in de startblokken om een 64GB wIfi/3G iPad te halen echter ik was een aan het googlen en toen zag ik dat de niet alleen geen flash aankan (wat ik uiteraard al wist) maar ook geen standaard JaVa ?

Ik maak veel gebruik van een pakket die realtime de koers informatie weergeeft en die leent helemaal op JaVa.

Dat flash niet wordt ondersteund kan ik nog inkomen gezien de technische aspecten maar gewoon plain old JaVA ook niet ? (Dan zouden erg veel websites het niet meer doen denk ik dus ik kan het me niet voorstellen)

Dus mijn vraag is : Draait de iPad gewoon JaVa ???
Java niet, Javascript wel. Meeste sites (en de koers tools) werken gewoon met javascript. Geef anders de link van die site, test ik 'm even op de iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
  • Laatst online: 18-04 16:59
Verwijderd schreef op zondag 13 juni 2010 @ 17:59:

Die van mij tot nu toe:
- backgrounder
- installous
- roqy bt
Kwa jb apps: Rename II, openssh, aptitude via cydia en aptitude install less ps op de CLI, is wat ik er tot nu toe zo'n beetje mee gedaan heb.

Filesystem Size Used Avail Use% Mounted on
/dev/disk0s1 1000M 698M 293M 71% /
devfs 24K 24K 0 100% /dev
/dev/disk0s2s1 29G 9.7G 20G 34% /private/var

Hij begint al vol te raken, maar dat zijn vooral een hele stapel vodcasts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

De iPad kan Java inderdaad niet draaien. Maar websites maken bijna nooit gebruik van Java. Waarschijnlijk verwar jij het met Javascript. Ondanks de naam zijn dat twee verschillende technieken. Javascript werkt natuurlijk wel gewoon op de iPad.

Voor je koersinformatie komen waarschijnlijk gewoon apps uit, als die er al niet zijn (ik had al iets langs zien komen). Is even de vraag of dat te vergelijken is met je huidige applicatie qua mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-09 11:28
Als ik in itunes een cd inlaad wordt deze dan nog ergens naar een map gekopieerd op mijn mac osx ? Zo ja, waar kan ik dit vinden ? Is anders een beetje zonde als die files er twee keer opstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharpe.
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 20:26
Heren van het goede leven,
Is het mogelijk om de gps van mn iphone3g te tetheren aan mn ipad wifi? Ik zag dat die BTstack GPS werkt met externe gps apparatuur.... alleen heb ik het vermoeden dat mn iphone3g daar niet onder valt?!

Any advice,
beetje overdreven om er nog zo'n unit naast te kaufen!

danku

-ps heb net die dude van BTstack getwitterd dus ben benieuwd.

[ Voor 9% gewijzigd door Sharpe. op 14-06-2010 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-06 08:31

Largo

Donderdraak

Ik zit volgende week in het buitenland en wilde eigenlijk het WK streaming volgen via NOS. Volgens mij streamt nos alleen naar NL ip's.
Nu had ik al een blackvpn US account, maar als ik straks vanuit duitsland wil streamen moet ik dan nog een 2de blackvpn account voor de NL server?
Of kan ik met hetzelfde account gewoon de .com veranderen in .nl?

Denk het eerste, maar heel duidelijk is de site hier niet over..... En ik wil er niet in DE achterkomen dat het niet werkt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Ik kreeg mijn ipad vandaag niet meer aan het streamen. En vrijdag wel nog. Kwam er te laat achter dat ik was vergeten mijn useragent te faken, maar ga er maar vanuit dat het niet meer werkt als ik zie wat er zoal op het net staat over de NOS streams. Ben ik gaan streamen met de lap, maar dat was met 50K aan gebruikers al niet leuk meer (stotteren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Largo schreef op maandag 14 juni 2010 @ 18:46:
Ik zit volgende week in het buitenland en wilde eigenlijk het WK streaming volgen via NOS. Volgens mij streamt nos alleen naar NL ip's.
Nu had ik al een blackvpn US account, maar als ik straks vanuit duitsland wil streamen moet ik dan nog een 2de blackvpn account voor de NL server?
Of kan ik met hetzelfde account gewoon de .com veranderen in .nl?

Denk het eerste, maar heel duidelijk is de site hier niet over..... En ik wil er niet in DE achterkomen dat het niet werkt :-)
Er waren ook nog mensen die het gewoon via ustream.tv "doorstreamden". Anders wordt het toch NL account erbij nemen want ik heb dat ook niet voor elkaar gekregen om te switchen.

[ Voor 7% gewijzigd door Sander op 14-06-2010 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19-09 14:02
Weet iemand waar ik een iPad Camera Connection Kit kan kopen in nederland ? :)

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-09 13:45
SanderPS3 schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 10:25:
Weet iemand waar ik een iPad Camera Connection Kit kan kopen in nederland ? :)
Ja idd. Wil er graag een mee op vakantie. Hoef ik mijn Macbook niet meer mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
Flatwhite schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 10:42:
[...]

Ja idd. Wil er graag een mee op vakantie. Hoef ik mijn Macbook niet meer mee!
Inderdaad, en voor mij is het een vaderdag kadoo dus ik wil hem wel graag snel hebben :P. Vind een waardebon voor zo'n kit wel beetje afgezaagd :P

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Volgens mij is die camera connection kit helemaal nog niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:26
Airwolf schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 11:51:
In de USA zijn er al reviews dus lijkt me wel voor de USA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Airwolf schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 11:51:
Heb er 5 meegenomen uit de USA begin mei, dus denk dat ze wel uit zijn ;-)
UltraSub schreef op maandag 14 juni 2010 @ 19:14:
Ik kreeg mijn ipad vandaag niet meer aan het streamen. En vrijdag wel nog. Kwam er te laat achter dat ik was vergeten mijn useragent te faken, maar ga er maar vanuit dat het niet meer werkt als ik zie wat er zoal op het net staat over de NOS streams. Ben ik gaan streamen met de lap, maar dat was met 50K aan gebruikers al niet leuk meer (stotteren).
Useragent faken hoeft volgens mij helemaal niet, ik kijk gewoon met Safari vanaf de iPad en heb niks aangepast. Wanneer ik via mijn Vodafone abbo tether dan doet de stream het echter niet, maar dat zal ongetwijfeld met de contentrestricties te maken hebben

[ Voor 59% gewijzigd door Sander op 15-06-2010 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-09 13:45
Sander schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 12:27:
[...]

[...]

Useragent faken hoeft volgens mij helemaal niet, ik kijk gewoon met Safari vanaf de iPad en heb niks aangepast. Wanneer ik via mijn Vodafone abbo tether dan doet de stream het echter niet, maar dat zal ongetwijfeld met de contentrestricties te maken hebben
Heb je er nog 1tje over. Zou deze heeeeeeeeeeeeeeeeeel graag van je overnemen. Please DM me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
[...]

[...]

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
[...]

[...]

heb je er nog eentje over toevallig? Zou hem graag van je over willen nemen ! :)

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Haha, als ik geweten had dat ze zo populair zouden worden had ik ze iig niet tegen kostprijs aan 4 vrienden doorverkocht :P Of er iig wat extra meegenomen. Ik had destijds iig de laatste 5 in een Apple store in NY en die verkoper was daar niet heel blij mee omdat ze voorlopig niks meer gingen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y-Foxy
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 18:54
Camera kit vinden kun je wel vergeten tenzij je bereid bent 4-5 maal de officele prijs te betalen. Op ebay,amazon etc gaan ze voor tussen de 75-150 euro weg terwijl de winkelprijs 29 euro is. Op de appel USA site is de wachttijd voor een kit 4-6 weken en vermoed dat de europese release dat nog wel erger zal maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
[...]

Sterker nog, hij mag niet gefaked worden voor die stream :-P
Zag gisteravond dat de UA standaard gefaked werd, dus heb ik dat eens uitgezet en toen werkte de stream :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
werkt de stream eigenlijk ook voor het buitenland? wel handig voor de vakantie, of moet ik even een openvpn naar huis openzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
kmf schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 09:12:
werkt de stream eigenlijk ook voor het buitenland? wel handig voor de vakantie, of moet ik even een openvpn naar huis openzetten?
nope wordt op IP gechecked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
stormfly schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 09:16:
[...]

nope wordt op IP gechecked.
openvpn it is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
En dan? Dat snap ik ff niet :)
Leg uit hoe je dat gaat doen, want dan bouw ik ook nog even een openvpn op mijn server voor ik volgende week naar Frankrijk vertrek.

/edit
Doh, ik snappum al. Je laat je iPad met openvpn tunnelen naar je server thuis, en de NOS denkt dat je met je thuis ip adres connect naar de stream. Toch?

[ Voor 33% gewijzigd door UltraSub op 16-06-2010 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
UltraSub schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 09:49:
En dan? Dat snap ik ff niet :)
Leg uit hoe je dat gaat doen, want dan bouw ik ook nog even een openvpn op mijn server voor ik volgende week naar Frankrijk vertrek.

/edit
Doh, ik snappum al. Je laat je iPad met openvpn tunnelen naar je server thuis, en de NOS denkt dat je met je thuis ip adres connect naar de stream. Toch?
Yup. Ik vind het opzetten van een vpn-verbinding op de iPad/iPhone zo lekker simpel. Vergeleken met windows en zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 16:11

carnager

AmsterdamVideo

Kan de iPad 3G ook SMS ontvangen / verzenden? (Dus ik bedoel niet via Skype ofzo, maar native.)
Lijkt me handig als er vanuit de operator informatie over je 3G data-account verzonden wordt, bijvoorbeeld dat je aan je dataplafond komt o.i.d.

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
kmf schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 09:57:
[...]

Yup. Ik vind het opzetten van een vpn-verbinding op de iPad/iPhone zo lekker simpel. Vergeleken met windows en zo...
Je hebt me serieus aan het denken gezet :)
Volgende week toch (weer) OpenVPN opzetten op mijn server. Al zou de NOS het toelaten om naar een buitenlands ip te streamen, dan nog geeft dat geen garantie dat een camping wifi streaming video toe staat.. :P
En dan maar hopen dat VPN tunneling wel toegestaan wordt op zo'n wifi netwerk, dan heb ik tenminste geen last meer van geblockte ports.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myrdhin
  • Laatst online: 19-09 23:15
UltraSub schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 16:27:
[...]

Je hebt me serieus aan het denken gezet :)
Volgende week toch (weer) OpenVPN opzetten op mijn server. Al zou de NOS het toelaten om naar een buitenlands ip te streamen, dan nog geeft dat geen garantie dat een camping wifi streaming video toe staat.. :P
En dan maar hopen dat VPN tunneling wel toegestaan wordt op zo'n wifi netwerk, dan heb ik tenminste geen last meer van geblockte ports.
Alleen ondersteunt de iPad standaard geen OpenVPN verbindingen. Misschien wel met een jailbreak. Zelf gebruik in Astaro en daarmee kan ik een complete VPN config in de iPad/iPhone laden en gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andromedaan
Zojuist m'n iPad filmpje geupload op YouTube :) : YouTube: Why iPad is Magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Welk racespel doe je op die asfalt weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-09 11:28
Nice! Hoe heet dat spelletje waarbij de ipad zo'n houten bak is waar je het balletje in het goede gaatje moet krijgen ? En dat spelletje waarbij de radertjes in elkaar moet passen :) (Had deze spelletjes ooit op mijn ipod touch maar geen idee meer hoe ze heten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:49

Vos

AFCA

stormfly schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 17:36:
[...]

Welk racespel doe je op die asfalt weg?
Real Racing HD. Of NFS.
clonedonkey schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 17:38:
[...]

Nice! Hoe heet dat spelletje waarbij de ipad zo'n houten bak is waar je het balletje in het goede gaatje moet krijgen ? En dat spelletje waarbij de radertjes in elkaar moet passen :) (Had deze spelletjes ooit op mijn ipod touch maar geen idee meer hoe ze heten
Labyrinth is dat bordspel.

[ Voor 54% gewijzigd door Vos op 16-06-2010 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andromedaan
Racespelltjes zijn: Asphalt 5 gratis versie (voor iPhone, maar is op 2x goed te spelen :P) & Need For Speed Shift voor iPad.
Bordspel is Labyrinth 2 HD.
De browser is iCab.. beste browser voor de iPad, maar dat wisten jullie al ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 20:51

Nik

Nik schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 01:22:
Ik zoek een mogelijkheid om in mijn agenda een andere kleur te selecteren. De standaard kleur is blauw. Maar omdat ik via Google sync met de agenda, krijgt dit een andere kleur. Ik heb de Google agenda als standaard staan. Helaas is de kleur van de items in de agenda nu bruin. Dit is erg onopvallend en ik zou dit grsag aanpassen. Iemand enig idee hoe?
Gevonden! Kan in Google Cal zelf op de website. Even op het driehoekje klikken naast de agenda en je krijgt een keuze waar de regenboog jaloers op is!

Overigens: iemand een idee of er een WebDisk (DiskDAV) programma is voor de iPad? Ik ben in de luxe positie dat ik een WebDisk heb (soort van iDIsk zoals MobileMe, maar dan eeeh, goedkoper). Met mijn MacBook is dit prima te gebruiken, maar nu zou ik het eigenlijk ook vanaf mijn iPhone willen kunnen benaderen. Ik weet dat DropBox feitelijk hetzelfde doet, maar DropBox is feitelijk overbodig door mijn eigen plekje op het www).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Poeh zeg, schrok me rot toen ik de simkaart per ongeluk net over het zwarte streepje dat de magneetstrip scheidt heen knipte.

Maar hij doet het prima, dus iig: sim knippen werkt ook in Nederland :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andromedaan
Ik heb m'n iPad video geupdate met info over de Apps die erin te zien zijn. Wordt ik daar ook niet meer mee lastig gevallen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

andromedaan schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 04:16:
Ik heb m'n iPad video geupdate met info over de Apps die erin te zien zijn. Wordt ik daar ook niet meer mee lastig gevallen :P.
Filmpje ziet er leuk uit..goed gemaakt!! Blijft een super apparaat he..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:01
andromedaan schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 04:16:
Leuk gemaakt, maar je zou hem de helft van de lengte moeten maken. Nu toon je meerdere keren hetzelfde en als je dat niet doet komt je filmpje nog krachtiger over.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik

Nik

Ik begin me nu toch te irriteren aan hoe snel de iPad warm wordt. Ik zit nog geen kwartier op het balkon in de schaduw, en mijn iPad gaat al klagen over de temperatuur. Nu voelt de iPad ietswat warm aan, maar ik heb hem warmer gehad. Blijft toch wel een probleem. Ik wist niet dat het zo erg zou zijn. Jammer, dan maar weer terug naar de gedrukte media.

Afbeeldingslocatie: http://www.nikmierop.nl/got/IMG_0007.PNG

Overigens snap ik het volgende niet: vliegtuigmodus schakelt op mijn iPhone alle verbindingen uit. Maar de iPad blijft verbinden via wifi, hoort dit? Zie het wifi icoon linksboven, en de instellingen.

Afbeeldingslocatie: http://www.nikmierop.nl/got/IMG_0009.PNG

En de iPad heeft mooie censuur... Ik mag niet eens naar de volgende site:

Afbeeldingslocatie: http://www.nikmierop.nl/got/IMG_0004.PNG

Toch ben ik nog steeds tevreden met het apparaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-09 20:37
Ik heb die van mij al sinds de USA release en nog nooit een melding gehad over oververhitting..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
bbouws schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 13:45:
Ik heb die van mij al sinds de USA release en nog nooit een melding gehad over oververhitting..
Kan ik me bij aansluiten, ook buiten in de zon gebruikt etc en nergens last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Same, steekt sinds ik hem heb in zijn case, nog nooit last gehad van warmte. Zet er nu buiten mee en het is toch makkelijk 23.C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik

Nik

En zitten jullie dan in de zon of in de schaduw? Ik heb een Duits model, maar dat zou niets uit mogen maken lijkt me. Ik hoop niet dat mijn iPad stuk is... Het leek me al sterk dat de iPad hier snel uit zou vallen, maar ik heb het nu dat zelf ook meegemaakt. Ik moet er wel bij zeggen dat ik een screenprotector gebruik, maar dat zou volgens mij geen verschil mogen maken. Plastic kan misschien iets minder hebben dan glas, maar het lijkt me niet dat het zo'n verschil mag maken.

[ Voor 29% gewijzigd door Nik op 17-06-2010 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-09 23:03

zAo

GPLv2 Fanboy

Nik schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 14:27:
En zitten jullie dan in de zon of in de schaduw? Ik heb een Duits model, maar dat zou niets uit mogen maken lijkt me. Ik hoop niet dat mijn iPad stuk is... Het leek me al sterk dat de iPad hier snel uit zou vallen, maar ik heb het nu dat zelf ook meegemaakt. Ik moet er wel bij zeggen dat ik een screenprotector gebruik, maar dat zou volgens mij geen verschil mogen maken. Plastic kan misschien iets minder hebben dan glas, maar het lijkt me niet dat het zo'n verschil mag maken.
Geen 'case' verder? Heb je toevallig de 3G versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik

Nik

Geen case alleen een protectorfolie, en inderdaad een 16GB 3G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nik schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 14:57:
Geen case alleen een protectorfolie, en inderdaad een 16GB 3G.
Ik heb een zwarte case, zit soms 2,3 uur in de zon (35 graden) op het balkon..nog geen 1 keer last gehad.
Ik denk dat een case ervoor zorgt dat de temperatuur niet snel te hoog wordt..en een case is handig bij het kijken van filmpjes of internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ze zijn allemaal "Made In China", het enige Duitse eraan is de sticker op de doos en die wordt ook gedrukt in China. Op zich zou het laten vallen van je iPad niets met hitteproblemen te maken moeten hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door Phuncz op 17-06-2010 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik

Nik

Phuncz schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 18:53:
[...]

Ze zijn allemaal "Made In China", het enige Duitse eraan is de sticker op de doos en die wordt ook gedrukt in China. Op zich zou het laten vallen van je iPad niets met hitteproblemen te maken moeten hebben.
Daarom zeg ik ook dat het niets uit moet maken. En het laten vallen heeft niks met en screenprotector te maken. Het warm worden van het plastic misschien weer wel? Alsof het de warmte meer opneemt...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-09 16:01
Zou de iPad 3G niet warmer kunnen zijn door de GPS module en de 3G antenne? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Heeft iemand well eens een iPhone ext. Batterypack aangesloten op de iPad? Wat gebeurt er Dan? Waarschijnlijk zal ie "not charging" tonen, maar in standby mode, zal ie toch geladen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De iPhone 4 krijgt 512 MB RAM, zie http://www.macrumors.com/...m-twice-the-ipad-and-3gs/
Dat betekent dat je met de huidige iPad in de nabije toekomst tegen beperkingen aan gaat lopen.
Wordt iOS 4 wel volledig functioneel op de iPad?
Ik ga denk ik toch maar op de iPad 2 wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-07 00:54

DJH

Nik schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 13:44:
Ik begin me nu toch te irriteren aan hoe snel de iPad warm wordt. Ik zit nog geen kwartier op het balkon in de schaduw, en mijn iPad gaat al klagen over de temperatuur. Nu voelt de iPad ietswat warm aan, maar ik heb hem warmer gehad. Blijft toch wel een probleem. Ik wist niet dat het zo erg zou zijn. Jammer, dan maar weer terug naar de gedrukte media.

[afbeelding]

Overigens snap ik het volgende niet: vliegtuigmodus schakelt op mijn iPhone alle verbindingen uit. Maar de iPad blijft verbinden via wifi, hoort dit? Zie het wifi icoon linksboven, en de instellingen.

[afbeelding]

En de iPad heeft mooie censuur... Ik mag niet eens naar de volgende site:

[afbeelding]

Toch ben ik nog steeds tevreden met het apparaatje.
Ik zat laatst in een vliegtuig van US airways, waar gewoon WIFI in de lucht hing :) vandaar misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 11:30:
De iPhone 4 krijgt 512 MB RAM, zie http://www.macrumors.com/...m-twice-the-ipad-and-3gs/
Dat betekent dat je met de huidige iPad in de nabije toekomst tegen beperkingen aan gaat lopen.
Oh, je hoeft niet te wachten op de toekomst hoor. De eerste beperking is dat iMovie alleen op iPhone4 werkt en niet op iPad.
iOS4 is wel volledig funcitoneel zoals gezegd.

En ja, je kan prima op de iPad2 wachten. Alleen krijg je tegen die tijd weer de iOS5-aankondiging, mag je weer wachten.
Feit is dat de iPad kan wat ie nu kan, en wat ie kan doen, doet ie super.

Hoe jij het brengt is te vergelijken dat je geen relatie durft te gaan, omdat hij/zij ooit vreemd kan gaan/ouder kan worden/ook wel eens moet poepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:26
kmf schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 09:34:
Heeft iemand well eens een iPhone ext. Batterypack aangesloten op de iPad? Wat gebeurt er Dan? Waarschijnlijk zal ie "not charging" tonen, maar in standby mode, zal ie toch geladen worden?
Ik heb een 3GJuice Batterypack voor mijn iPhone, en die werkt ook prima op de iPad. Blijft zelfs 'charging' wanneer de iPad uit de standby mode komt. Levert dus genoeg power blijkbaar. Prima apparaatje, heb er al veel plezier van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
kmf schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 11:46:
[...]

Oh, je hoeft niet te wachten op de toekomst hoor. De eerste beperking is dat iMovie alleen op iPhone4 werkt en niet op iPad.
iOS4 is wel volledig funcitoneel zoals gezegd.

En ja, je kan prima op de iPad2 wachten. Alleen krijg je tegen die tijd weer de iOS5-aankondiging, mag je weer wachten.
Feit is dat de iPad kan wat ie nu kan, en wat ie kan doen, doet ie super.

Hoe jij het brengt is te vergelijken dat je geen relatie durft te gaan, omdat hij/zij ooit vreemd kan gaan/ouder kan worden/ook wel eens moet poepen.
Hij heeft toch wel een klein puntje imo.
Ik vind het op zijn zachtst gezegd verrassend dat de iPhone 4 meer ram en meer pixels heeft dan de iPad, die toch net zo nieuw is en nb dezelfde CPU heeft. Had ik niet verwacht. Lang verhaal kort, nu is de iPad zeker een grote iPhone, biedt afgezien vh grotere scherm straks niet veel meerwaarde meer tov de iPhone 4. Genaaid voel ik me zeker niet, maar ik heb wel ff gefronsd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struik978
  • Laatst online: 18-09 16:41
Shit .... heb een 1 zwart dode pixel in mn ipad.
Heb m 3 weken geleden online bij Apple.de besteld.

Tja ... wat zal ik doen:
1> wachten tot die in NL uit komt en dan garantie claimen
2> Naar een Apple store in Duitsland gaan
3> Of gewoon laten zitten, want je moet met een vergrootglas kijken om m te vinden ... maargoed nu ik eenmaal weet waar die zit is het toch wel irritant.

PS: How to check dead pixel http://www.theipadguide.c...ad-pixel-test-how/7171269

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-09 10:25
UltraSub schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 13:06:
[...]

Ik vind het op zijn zachtst gezegd verrassend dat de iPhone 4 meer ram en meer pixels heeft dan de iPad, die toch net zo nieuw is en nb dezelfde CPU heeft. Had ik niet verwacht. Lang verhaal kort, nu is de iPad zeker een grote iPhone, biedt afgezien vh grotere scherm straks niet veel meerwaarde meer tov de iPhone 4. Genaaid voel ik me zeker niet, maar ik heb wel ff gefronsd...
Tja, de iPad is ook eerder geïntroduceerd. Het gaat zo altijd, dat is de voortschrijdende techniek. De iPhone 4 heeft natuurlijk niet meer pixels dan de iPad, wel een hogere pixel dichtheid. Maar ik denk dat nog meer pixels, nadelig zullen zijn voor de snelheid.

Je moet daarbij ook de prijs in aanmerking nemen. De iPad is een stuk goedkoper dan de iPhone, terwijl de componenten grotendeels overeenkomen en sommige zaken zelfs duurder zijn (grotere batterij en groter scherm). Dan vind ik het logisch dat je bij de iPhone voor meer geld, ook meer krijgt.

Overigens vind ik dat de iPad 512MB ram had moeten hebben. Je merkt in Safari dat 256MB te weinig is, om fatsoenlijk met tabs te werken. Gelukkig hebben andere browsers daar geen last van en iOS 4 op de 3GS (met ook 256MB ram) laat ook een grote verbetering zien. Dus ik neem aan dat het in iOS 4 beter zal zijn.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoDe-ReD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-10-2022
Ik ben van plan om dat ANWB abonnement te gaan afsluiten bij Vodafone voor €9,95 per maand. Probleem is dat ik zelf geen lid ben van de ANWB. M'n pa echter wel, maar ik wil graag wel registreren op m'n eigen naam. Iemand enige ervaring hiermee? Kan dit zomaar of wordt je ANWB nummer echt op naam gecheckt?

Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
UltraSub schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 13:06:
[...]

Oh, de iPad kan zeker wat meer ram gebruiken, de idiote pagina's die ik soms bezoek met tig foto's kunnen dan ook bekeken worden.
Maar het gaat om dat de iPad zoals ie nu is, in deze configuratie al heel veel dingen beter kan dan andere apparaten. Er zijn altijd wel verbeteringen mogelijk, maar dat is met alles.

En het is natuurlijk juist het grote scherm dat de grootste meerwaarde is. Al zal apple 40000x80000pixels in de iphone4 proppen. Op een 4" schermpje zal ik echt niet mijn A4-PDFjes lezen.
Hoedje schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 13:29:
[...]

Overigens vind ik dat de iPad 512MB ram had moeten hebben. Je merkt in Safari dat 256MB te weinig is, om fatsoenlijk met tabs te werken. Gelukkig hebben andere browsers daar geen last van en iOS 4 op de 3GS (met ook 256MB ram) laat ook een grote verbetering zien. Dus ik neem aan dat het in iOS 4 beter zal zijn.
Ik ben nog steeds van mening dat als de OS iets van een swapgeheugen ondersteund, dat het al heel veel scheelt. In die paar situaties dat meer geheugen nodig is. Ik offer graag een paar 100MB van m'n 64GB op daarvoor...

[ Voor 23% gewijzigd door kmf op 18-06-2010 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-09 15:23
kmf schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 14:24:
Ik ben nog steeds van mening dat als de OS iets van een swapgeheugen ondersteund, dat het al heel veel scheelt. In die paar situaties dat meer geheugen nodig is. Ik offer graag een paar 100MB van m'n 64GB op daarvoor...
Ik denk niet dat de reden is dat er geen swap is zodat je geen 'paar 100 mb' op hoeft te offeren, maar dat het 'flash-disk' geheugen gewoon een pak langzamer is. Imho zal Apple zijn redenen er wel voor hebben om geen swap aan te hebben.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
ZpAz schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 15:00:
[...]

Ik denk niet dat de reden is dat er geen swap is zodat je geen 'paar 100 mb' op hoeft te offeren, maar dat het 'flash-disk' geheugen gewoon een pak langzamer is. Imho zal Apple zijn redenen er wel voor hebben om geen swap aan te hebben.
Tuurlijk is het wel trager, maar de situaties dat je die paar 100MB extra nodig heb komt dan ook bijna nooit voor. MAAR als het ooit voor moet komen (pagina met heel veel plaatjes), dan kan je IMO beter een wat tragere opbouw van het scherm hebben dan een complete crash van de app.

(heb je liever dat je met een thuiskomertje de rest van je rit met 80km/h rijdt, of wacht je liever tot je auto weggesleept kan worden?)

[ Voor 9% gewijzigd door kmf op 18-06-2010 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Misschien is er ook geen swap aanwezig om de developers te pushen om zo weinig mogelijk ram te gebruiken, alle documentatie die je doorleest geeft elke keer weer aan, maak het ram schoon als je bepaalde dingen niet meer nodig hebt, er is maar weinig ram! Helemaal als je de multitasking documentatie er bij pakt.

Als er dan wel swap zou zijn, zouden ontwikkelaars dat misschien minder 'strak' nemen, en gaat iedereen wel veel ram gebruiken, en daardoor dus ook swap, en zal het geheel ineens weer 'veel trager' aanvoelen.

Maar dat is maar een hypothese.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Laatst online: 21:12
struik978 schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 13:28:
Ik heb een rode :( Heb die van mij uit de USA en heb nog geen idee wat ik ermee ga doen.

[ Voor 16% gewijzigd door Jasper op 18-06-2010 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:24
struik978 schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 13:28:
Heb m 3 weken geleden online bij Apple.de besteld.

Tja ... wat zal ik doen:
1> wachten tot die in NL uit komt en dan garantie claimen
2> Naar een Apple store in Duitsland gaan
3> Of gewoon laten zitten, want je moet met een vergrootglas kijken om m te vinden ... maargoed nu ik eenmaal weet waar die zit is het toch wel irritant.

PS: How to check dead pixel http://www.theipadguide.c...ad-pixel-test-how/7171269
Garantie claimen gaat je niet lukken. Je kan hooguit bij de winkel waar je 'm heb gekocht hopen op coulance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andromedaan
Interessante discussie hier over (swap) memory.. Toen ik de laatste paar reacties zo las voelde ik me plots ook een beetje genaaid dat de iPhone 4 512MB krijgt en wij ''maar" 256MB hebben :P. Maar we moeten niet al te veel op specs letten, het gaat er om hoe deze worden benut. Idd was 100MB swap memory leuk geweest bij veelvuldig browsen, en aan de andere kant zouden developers er dan weer vaker 'misbruik' van maken. 256MB of niet, Al met al is die iPad een retegaaf ding, en daar gaat het uiteindelijk om :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Zijn er hier mensen die last hebben van wifi dropouts? Ik heb het zeer regelmatig, zelfs naast mijn AP.
Ik heb de AP al op g-only gezet, maar het maakt niets uit. Ik maak gebruik van WPA2/PSK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

andromedaan schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 18:32:
Interessante discussie hier over (swap) memory.. Toen ik de laatste paar reacties zo las voelde ik me plots ook een beetje genaaid dat de iPhone 4 512MB krijgt en wij ''maar" 256MB hebben :P. Maar we moeten niet al te veel op specs letten, het gaat er om hoe deze worden benut. Idd was 100MB swap memory leuk geweest bij veelvuldig browsen, en aan de andere kant zouden developers er dan weer vaker 'misbruik' van maken. 256MB of niet, Al met al is die iPad een retegaaf ding, en daar gaat het uiteindelijk om :).
Zo denk ik er ook over. De iPhone 3G is nu ook twee jaar uit, en pas met iOS 4 merk je de eerste echte tekortkoming omdat ie niet kan(/mag) multitasken. Voor de rest is het nog steeds een device zonder echte tekortkomingen (op de iPhone mis ik multitasking eigenlijk niet eens). Het kan goed dat Apple over een jaar een kleine update uitbrengt van de iPad met wat wellicht meer geheugen, maar ik weet zeker dat ze niet nu iets uitbrengen wat over een paar maanden overduidelijk achterhaald is. Sowieso zijn het maar specs waar je je niet op moet blindstaren. Tot vandaag wist ik niet eens hoeveel geheugen erin zat, dus waarom zou ik mij er druk om maken.

Wel jammer dat ie pagina's met veel foto's niet aan kan, ik mag hopen dat ze dat via een firmware-update kunnen verhelpen. Ik ben er nog niet tegenaan gelopen (zal ook niet snel gebeuren), maar begreep dat The Big Picture van Boston.com niet ingeladen kan worden.

Wat ik trouwens wel irritant vind bij Safari op de iPad, is dat je nog niet kan scrollen als de pagina nog aan het laden is. Althans, je kunt wel scrollen (je ziet dan dat blokjesraster) maar op de achtergrond doet ie dan toch niks. Eigenlijk kun je pas scrollen als de pagina er staat. Vrij lastig als je al weet waar je heen wilt scrollen. Ook dat reloaden van tabs is irritant. Dat laatste doet iCab niet, maar dat eerste, is dat ook verholpen bij iCab?

Overigens is de accuduur wel echt geweldig. Afgelopen dinsdag voor het laatst opgeladen en nu nog 37% over. Terwijl ik toch dagelijks een uurtje of twee ermee heb zitten klooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan met icab ook niet, als je naar beneden scrollt staat ie toch weer bovenaan als de pagina geladen is. verder vind ik dat geheugen probleem ook echt een gemiste kans. En ik vind het ook nog steeds vervelend dat ik veel streams en filmpjes niet kan bekijken omdat ze niet in html 5 zijn. Verder kan het ding (na een jailbreak) echt alles wat ik er mee zou willen kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-09 16:17
zAo schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 18:35:
Zijn er hier mensen die last hebben van wifi dropouts? Ik heb het zeer regelmatig, zelfs naast mijn AP.
Ik heb de AP al op g-only gezet, maar het maakt niets uit. Ik maak gebruik van WPA2/PSK.
Hier ook, 9 van de 10 keer.
Als jeenmaal verbonden bent gaat het wel even maar uit standby e.d. is niks.
Router is een draytek 2130n.
Met de iphone overigens geen problemen ( 3g en 3GS )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-09 12:46
Hebben jullie nou ook zoiets, zo na het showen van de iPhone 4 met iMovie en camera van : ik wacht nog even tot er een iPad komt met een cam en iMovie? Ik bedoel, als het op een iPhone kan, moet het toch ook wel op een iPad komen.
Verwijderd schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 11:30:
Ja dus :)

[ Voor 49% gewijzigd door Dancing_Animal op 18-06-2010 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 12:16
Dancing_Animal schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 20:49:
Hebben jullie nou ook zoiets, zo na het showen van de iPhone 4 met iMovie en camera van : ik wacht nog even tot er een iPad komt met een cam en iMovie? Ik bedoel, als het op een iPhone kan, moet het toch ook wel op een iPad komen.

[...]

Dat zal er vast wel in gaan komen (de frontfacing camera en het extra RAM geheugen), maar dat gaat nog wel zeker een halfjaar tot jaar duren (denk ik). Ik ga er dus nu eentje kopen en tegen die tijd verkoop ik de oude wel weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Dancing_Animal schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 20:49:

[...]

En dan neem je je iPad mee naar de dierentuin om dat ding voor je te houden om een filmpje van de aapjes te maken? Kom op, dat ding is toch qua formfactor totaal niet gemaakt om filmpjes mee te maken.

Misschien dat er ooit een front-cam op komt (mss), maar misschien komt iMovie wel uit, dat je er een camera op aan kan sluiten voor de filmpjes. Netzoals je nu een camera kan aansluiten voor iPhoto

[ Voor 3% gewijzigd door ZpAz op 18-06-2010 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Laatst online: 21-09 12:46
Front cam inderdaad. Het hele ding in de lucht houden is inderdaad niet ideaal :) Maar dan film je dus vooral jezelf, dus alleen handig om te chatten/videokwebbelen. Hmm... wat je zegt, camera aansluiten is misschien wel een optie. iMovie op zo'n scherm is natuurlijk wel heel mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:05

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Dromer schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 20:41:
[...]

Hier ook, 9 van de 10 keer.
Als jeenmaal verbonden bent gaat het wel even maar uit standby e.d. is niks.
Router is een draytek 2130n.
Met de iphone overigens geen problemen ( 3g en 3GS )
Ik zou als ik jullie was eens in de buurt kijken wat er allemaal aan WIFI zenders in de buurt zitten en vooral op welk kanaal. De perfecte situatie is om tot 2 a 3 channels van de andere vandaag te zitten. KisMac op de MacOSX kan dit mooi weergeven.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y-Foxy
Idem hier, zodra de Ipad uit sleep/standby komt is wifi weg ookal zit ik naast de router. Ff wifi aan/uit doen op de Ipad lost het voor mij op maar heb het idee dat het wel eens zou kunnen komen omdat er hier in het appartementencomplex waar ik woon 30+ wifi netwerken zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

[message=,noline]Y-Foxy schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 20:02[/message]:
[...]

Idem hier, zodra de Ipad uit sleep/standby komt is wifi weg ookal zit ik naast de router. Ff wifi aan/uit doen op de Ipad lost het voor mij op maar heb het idee dat het wel eens zou kunnen komen omdat er hier in het appartementencomplex waar ik woon 30+ wifi netwerken zitten.
Hmm. Ik zit op een leeg channel en 2 iphone's hebben nergens last van.

Iemand nog dingen waardoor het beter wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

Geen wifi problemen hier met een Amerikaans model (wifi only.) Waar komt die van jullie vandaan?
Binnenkort krijg ik een Europees wifi/3G model binnen dus hopelijk dan ook geen issues..

Wat ik trouwens wel af en toe heb is dat tijdens streaming video hij opnieuw connectie moet maken... maar dit gebeurt zo weinig dat het niet hinderlijk is.

[ Voor 29% gewijzigd door dadj op 20-06-2010 19:17 ]

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y-Foxy
dadj schreef op zondag 20 juni 2010 @ 19:16:
Geen wifi problemen hier met een Amerikaans model (wifi only.) Waar komt die van jullie vandaan?
Binnenkort krijg ik een Europees wifi/3G model binnen dus hopelijk dan ook geen issues..

Wat ik trouwens wel af en toe heb is dat tijdens streaming video hij opnieuw connectie moet maken... maar dit gebeurt zo weinig dat het niet hinderlijk is.
Amerikaans 16 Gig WIFI only model. Had in de USA nergens last van maar zat ook in the middel of nowehere als enige of de router daar. Als ik kijk bij het scannen van netwerken thuis komt het vaak voor dat hij pas na 3x scannen op de ingestelde voorkeursnetwerken uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Laatst online: 20-09 13:58

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Een praktisch vraagje, als je met bv handbrake een setje afleveringen van een serie converteert, kun je die dan in iTunes en op de iPad als één set zetten? Dat je zegmaar dus een soort album krijgt waar alle eps in zitten. Beetje zoals de videoshop van Apple werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ja, dat heb ik gedaan met alles van South Park. Bij de infoveldjes is een tabje specifiek voor video waar je de info kunt zetten. Ook is er ergens een optie om ze als TV programme te zetten ipv. movie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Laatst online: 20-09 13:58

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Kijk, dat is fijn :) Ga ik zo effe klooien. Zijn er al de 'perfecte' settings voor Handbrake bekend? Ik kon ze zo snel niet vinden... Ik begin vanuit de AppleTV en dan klooi ik nog wat dingen als stereo audio en dergelijke, maar ik vind de bestanden vrij groot worden nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Ik heb het af en toe ook, net zelfs onder het typen van dit bericht, maar mijn andere iPads hebben het ook dus zal wel een software update voor komen. ( zowel mijn wifi iPad als de 3G heeft er last van) gebruik de orginele Apple Airport Extreme 54G router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand ook hoe Steve zijn presentatie op het grote scherm kreeg met zijn eigen iPad?
Wat ik wil is een presentatie gaan houden vanaf mijn iPad, maar dit moet dan draadloos naar een presentatie muur.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Draadloos: VNC-sessie (met bijvoorbeeld Teamviewer of LogMeIn) naar een laptop die de presentatie open heeft staan en gekoppeld is aan je presentatiemuur.
Zonder extra laptop: VGA-kabel voor de iPad die je op je presentatiemuur moet aansluiten. Draadloos gaat niet lukken dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawree
  • Laatst online: 02-04-2024
Verwijderd schreef op maandag 21 juni 2010 @ 00:29:
Weet iemand ook hoe Steve zijn presentatie op het grote scherm kreeg met zijn eigen iPad?
Wat ik wil is een presentatie gaan houden vanaf mijn iPad, maar dit moet dan draadloos naar een presentatie muur.

Iemand enig idee?
Apple gebruikt tijdens de keynotes speciale kabels die niet verkrijgbaar zijn. Wel is er een 30-pin naar VGA kabel die apple heeft gemaakt voor de ipad. Nadeel is dat dit gelimiteerd is aan de applicaties die dit ondersteunen.
Pagina: 1 ... 3 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op of je post niet beter past in:
[iPad] Levertijden
[iPad] Provider(s) & abonnementen
[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPads, iPods, iPhones & iTunes Beleid