Met keynote op de mac kun je op de ipod touch/iphone het programma Keynote remote gebruiken. Via wifi Keynote besturen, én je slides en notes op je scherm. Dit werkt natuurlijk ook op de iPad, maar dan wat groter.Verwijderd schreef op maandag 21 juni 2010 @ 00:29:
Weet iemand ook hoe Steve zijn presentatie op het grote scherm kreeg met zijn eigen iPad?
Wat ik wil is een presentatie gaan houden vanaf mijn iPad, maar dit moet dan draadloos naar een presentatie muur.
Iemand enig idee?
er loopt een Ipad encoding topic op het handbrake forum, mischien dat je hier wat aan hebt ?sebastius schreef op zondag 20 juni 2010 @ 20:43:
Kijk, dat is fijnGa ik zo effe klooien. Zijn er al de 'perfecte' settings voor Handbrake bekend? Ik kon ze zo snel niet vinden... Ik begin vanuit de AppleTV en dan klooi ik nog wat dingen als stereo audio en dergelijke, maar ik vind de bestanden vrij groot worden nog.
http://forum.handbrake.fr/viewtopic.php?f=7&t=16303
Verwijderd
Ah oke, maar dan heb ik dus ook een Mac nodig.sebastius schreef op maandag 21 juni 2010 @ 07:37:
[...]
Met keynote op de mac kun je op de ipod touch/iphone het programma Keynote remote gebruiken. Via wifi Keynote besturen, én je slides en notes op je scherm. Dit werkt natuurlijk ook op de iPad, maar dan wat groter.
Dan blijft Teamviewer optie nog alleen over.
Verwijderd
Ik heb een probleempje met het syncen van foto's naar de iPad. Iemand enig idee wat ik fout doe?
Ik heb een Imac met Iphoto. Enkele weken geleden zette ik twee 'events' over naar de iPad zonder probleem. Nu probeer ik bijkomende events en foto's te syncen maar dat doet hij op geen enkele manier. Ook de foto's geraken niet meer verwijderd als ik ze allemaal eraf gooi.
Is er ergens een setting die dit controlleert? Als ik hem inplug begint hij ook altijd met het nemen van de backup-copy wat enorm lang duurt.
Voor de volledigheid, het is een 64GB, 3G ipad.
Ik heb een Imac met Iphoto. Enkele weken geleden zette ik twee 'events' over naar de iPad zonder probleem. Nu probeer ik bijkomende events en foto's te syncen maar dat doet hij op geen enkele manier. Ook de foto's geraken niet meer verwijderd als ik ze allemaal eraf gooi.
Is er ergens een setting die dit controlleert? Als ik hem inplug begint hij ook altijd met het nemen van de backup-copy wat enorm lang duurt.
Voor de volledigheid, het is een 64GB, 3G ipad.
Als je een jailbreak hebt, kan je een soortgelijk iets misschien bereiken met Veency.Verwijderd schreef op maandag 21 juni 2010 @ 00:29:
Weet iemand ook hoe Steve zijn presentatie op het grote scherm kreeg met zijn eigen iPad?
Wat ik wil is een presentatie gaan houden vanaf mijn iPad, maar dit moet dan draadloos naar een presentatie muur.
Iemand enig idee?
Ik heb, volledig tegen mijn eigen advies in, afgelopen week ook een iPad (wifi 32GB) gekocht in Duitsland waar ik toevallig was.Dancing_Animal schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 22:44:
Front cam inderdaad. Het hele ding in de lucht houden is inderdaad niet ideaalMaar dan film je dus vooral jezelf, dus alleen handig om te chatten/videokwebbelen. Hmm... wat je zegt, camera aansluiten is misschien wel een optie. iMovie op zo'n scherm is natuurlijk wel heel mooi
Voor mij is de iPad een thuis-apparaat, puur voor het gemak van even surfen, lezen, e.d. en pak je dit ding toch veel sneller erbij dan een volledige laptop. De snelheid van het OS, de prachtige kleuren van het scherm en de "fun" factor, maken het tot een heel leuk gadget. Tot nu toe echter is het voor mij niet veel meer dan dat, een heel leuk gadget... wat je zegt, iets als iMovie had ik op zijn minst op de iPad verwacht bijv. Ik ben heel benieuwd wat iOS4 voor de iPad gaat brengen en hoe het aanbod van boeken in Nederland zal zijn, maar dat ik het ding zal verkopen voor versie 2, staat al bijna vast. Dat bedoel ik verre van negatief, maar wel dat ik duidelijk zie dat er nog flink aan kan worden gesleuteld.
De grootste doorslag om het apparaat te kopen waren de verkoopcijfers... met zoveel verkochte units maak ik mij al niet meer zo druk dat er niet meer dan voldoende content voor gaat uitkomen.
Goh, zal het toch echt helpen om het apparaat in het echt gezien te hebbenvgroenewold schreef op maandag 21 juni 2010 @ 12:56:
[...]
Ik heb, volledig tegen mijn eigen advies in, afgelopen week ook een iPad (wifi 32GB) gekocht in Duitsland waar ik toevallig was.Ik had in de winkel zelfs nog wat bedenkingen over o.a. de resolutie. Zeker nu je het scherm ziet van de iPhone 4, weet je gewoon dat dit volgend jaar ook op de iPad zit en dat het dan echt een supermooie e-reader begint te worden... en dat is wel de functionaliteit die ik veel zal gebruiken. Toen ik echter keek naar de kwaliteit van Winnie the Pooh en Marvel Comics, was ik toch om...
In ieder geval, welkom bij de onnozole fanboys
Je zal gaandeweg steeds meer usecases en omwegen vinden welke jouw normale computergebruik zal verminderen
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Dat zeker, ik heb er van het weekend ook een gekocht. Zat in twijfel, maar na 10 minuten spelen in de winkel was ik toch om. Bij thuiskomst wat apps erop gezet, paar overgezet van mijn iPhone en de hele avond dat ding niet meer weg gelegd. IMDB app, direct de trailers in HD, de comics reader van comixology erop gezet (meer dan alleen Marvell!), en goodreader om wat PDF documentatie te lezen.
De iPad heeft mijn verwachtingen echt overtroffen. Het is niet de beste uitvinding sinds gesneden brood, maar het maakt je digitale wereld in huis een stuk leuker. Handzamer dan een laptop/netbook, en software die eigenlijk gewoon doet wat het moet doen.
Al met al, toch blij dat ik de knoop doorgehakt hebt, en er 1 meegenomen heb
De iPad heeft mijn verwachtingen echt overtroffen. Het is niet de beste uitvinding sinds gesneden brood, maar het maakt je digitale wereld in huis een stuk leuker. Handzamer dan een laptop/netbook, en software die eigenlijk gewoon doet wat het moet doen.
Al met al, toch blij dat ik de knoop doorgehakt hebt, en er 1 meegenomen heb
Driving a cadillac in a fool's parade.
Spijker op de kop. De meeste tweakers kijken ook puur naar hardware, specs en vergelijkingen met andere apparaten die meer kunnen voor dezelfde prijs. De kracht zit em juist in het hele platform, een stuk hardware met de juiste mogelijkheden en een OS waarop ontwikkelaars kunnen inhaken, en het gemak om dat alles weer uit de appstore te halen. Juist in de software zit em dan de kracht, er zijn zoveel mogelijkheden mee. Zie je bij de iPhone ook. Denk dat we de komende maanden nog genoeg coole apps tegen gaan komenvgroenewold schreef op maandag 21 juni 2010 @ 12:56:
[...]
De grootste doorslag om het apparaat te kopen waren de verkoopcijfers... met zoveel verkochte units maak ik mij al niet meer zo druk dat er niet meer dan voldoende content voor gaat uitkomen.
Ik heb een zwarte pixel ... tja weet ook niet wat ik zal doen.Jasper schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 16:14:
[...]
Ik heb een rodeHeb die van mij uit de USA en heb nog geen idee wat ik ermee ga doen.
Ik heb deze online bij apple.de besteld en laten afleveren bij een collega in duitsland.
Ben benieuwd wat jij gaat doen!
ツ
Tsja, ik probeer nooit als fanboy over te komen en kritisch te blijven (wat ik denk ik ook wel doe), maar ik kan niet meer ontkennen de laatste 2 jaar eigenlijk alleen maar Apple spul te hebben gekocht.kmf schreef op maandag 21 juni 2010 @ 13:09:
[...]
Je zal gaandeweg steeds meer usecases en omwegen vinden welke jouw normale computergebruik zal verminderen
Lijkt me echt klote om een dode pixel te hebben in m'n iPad. Ik zou naar Apple bellen als de iPad hier uit is, veel bellen. Lukt het niet ? Nog eens bellen in de hoop dat je iemand anders aan de lijn krijgt die misschien gunstiger is. Good luck!struik978 schreef op maandag 21 juni 2010 @ 13:58:
[...]
Ik heb een zwarte pixel ... tja weet ook niet wat ik zal doen.
Ik heb deze online bij apple.de besteld en laten afleveren bij een collega in duitsland.
Ben benieuwd wat jij gaat doen!
Be the change you want to see in the world
Same here.. M'n splinternieuwe MBP gebruik ik nog maar zelden. Ik kocht de iPad meer als zeer leuke gadget die ik 'gewoon moest hebben'vgroenewold schreef op maandag 21 juni 2010 @ 14:28:
[...]
Wat ik wel een beetje zonde zal vinden is dat ik straks mijn macbook pro nog maar 30% van de tijd ga gebruiken. Ik denk dat dat niet zal gebeuren, ik programmeer en leun flink op zaken als Photoshop, maar dan nog... beetje zonde van de investering als ik 60% van de tijd straks op de iPad zit.
Volgens de verkoper in Duitsland, heb je garantie op de iPad zodra deze ook hier uit is. Dus dan zou je gewoon langs een shop ofzo moeten denk ik.
Verwijderd
Ik heb nu sinds een maand een IPad. Nu beni k erachter gekomen wanneeri ik mijn VPN inschakel ik allemaal pushberichten binnen krijg van verschillende applicaties. Kan het komen doordat de apps in een US store zijn gekocht. Ik heb sommige apps nu ook in een Ned account gekocht en ik krijg meteen een pushbericht binnen. Heeft iemand dit ook?
Zal ik idd maar even op wachten dan. Baal niet zo erg van mn dode pixel omdat je echt met een loep moet kijken waar die zit.vgroenewold schreef op maandag 21 juni 2010 @ 14:34:
Volgens de verkoper in Duitsland, heb je garantie op de iPad zodra deze ook hier uit is. Dus dan zou je gewoon langs een shop ofzo moeten denk ik.
Is er iets meer bekent over wanneer de ipad in NL komt dan?
Juli is een breed begrip.
ツ
Verwijderd
Naar een Amerikaanse Ip adres, zodat ik ABC player kan gebruiken op mijn Ipad.stormfly schreef op maandag 21 juni 2010 @ 15:16:
Waar connect die VPN dan naar toe?
Gebruik zelf ABC & pandora in combinatie met BlackVPN. Heb er geen last van. Zou je iets preciezer willen omschrijven waar je deze meldingen krijgt dan kan ik het nog even nakijken als je wilt.Verwijderd schreef op maandag 21 juni 2010 @ 14:50:
Ik heb nu sinds een maand een IPad. Nu beni k erachter gekomen wanneeri ik mijn VPN inschakel ik allemaal pushberichten binnen krijg van verschillende applicaties. Kan het komen doordat de apps in een US store zijn gekocht. Ik heb sommige apps nu ook in een Ned account gekocht en ik krijg meteen een pushbericht binnen. Heeft iemand dit ook?
Borders' app is nu ook uit. iPad ondersteunt zo ongeveer 90% van de USA-ebookmarkt zo te zien. Enige wat nog rest is sony ebooks.
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Ik heb trouwen een iPad reviewtje geschreven
. Hier te lezen: productreview: Apple iPad 16GB review door andromedaan
Verwijderd
Het gebeurt met Strategy, Words with friends en Ping. Daar krijg ik meldingen van wanneer ik VPN inschakel. Wanneer ik naar een van de apps ga en opstart dan komt er pas een melding dat ik een bericht krijg. Ik gebruik ook BlackVPN..CoUk schreef op maandag 21 juni 2010 @ 16:24:
[...]
Gebruik zelf ABC & pandora in combinatie met BlackVPN. Heb er geen last van. Zou je iets preciezer willen omschrijven waar je deze meldingen krijgt dan kan ik het nog even nakijken als je wilt.
hmm... bepaalde mensen hebben al ibooks 1.1 binnen kunnen halen. Iemand hier gelukt?
Ibooks update met PDF ondersteuning...
Lijkt scherper te zijn dan goodreader en andere PDF apps?
Haters everywhere but I don’t really care
ik krijg die update niet via itunes, appstore in ipad en appstore in iphone. Maar... als je de directe link volgt kan je het weer wel krijgen:
http://itunes.apple.com/us/app/ibooks/id364709193?mt=8
http://itunes.apple.com/us/app/ibooks/id364709193?mt=8
Dat is goed mogelijk. Elke PDF-app gebruikt z'n eigen renderer.matthijst schreef op maandag 21 juni 2010 @ 21:05:
Ibooks update met PDF ondersteuning...
[ Voor 41% gewijzigd door kmf op 21-06-2010 21:18 ]
En iOS4 is zojuist uit voor alle betreffende iDevices !! Behalve voor de iPad
Mijn iPhone 2G ligt ook op het droge nu met 3.1.3 als laatste update.

Mijn iPhone 2G ligt ook op het droge nu met 3.1.3 als laatste update.
Even snel iBook sync getest. Werkt ECHT lekker. Een boek op de ipad lezen. Oeps, moet uit huis. iPhone mee. En in de trein verder lezen, op exact dezelfde plaats waar je op de ipad was.
(ik weet niet zeker of het zo moet, maar ik heb maar de iPhone-iBooks op de account gedownload welke ik eerst iBooks had binnengehaald op de iPad)
(ik weet niet zeker of het zo moet, maar ik heb maar de iPhone-iBooks op de account gedownload welke ik eerst iBooks had binnengehaald op de iPad)
Ehm ja.. dat wisten we al. iPad versie komt pas in de herfst uit.Phuncz schreef op maandag 21 juni 2010 @ 21:40:
En iOS4 is zojuist uit voor alle betreffende iDevices !! Behalve voor de iPad
iBooks nieuwe sepia achtergrondmodus en de nieuwe font Georgia maakt het lezen net wat comfortabeler:

En... PDF-library is heel mooi natuurlijk. Zo'n magazinestand:

En... PDF-library is heel mooi natuurlijk. Zo'n magazinestand:

Die ringbandjes bij PDF-jes zijn wel spuuglelijk

Helaas wel... hopelijk komt goodreader met een betere optie
Het enige wat ik wat vind tegenvallen, ook bij het gebruik van Papers bijv. (heerlijke app trouwens), is de resolutie. Dat is echt een beetje een gemiste kans vind ik, PDF's lezen op zich wel maar je moet eigenlijk altijd nog wat inzoomen om een mooie font te krijgen. Ik vermoed dat ze dit gewoon gedaan hebben vanwege de 4x resolutie van de iPhone, maar toch jammer.
PDFjes zoals die van die magazines zijn gewoon plaatjes. Ze zijn gewoon onscherp.
Neem je echter de Zinio-versie, dan zijn het echte letters die ook gerendered worden. Deze zijn dan ook vele malen scherper.
ik vind deze nog steeds prachtig

Ik had zelf m'n papieren NG-abonnement afgezegd, maar de digitale versie zag er zo goed uit, dat ik maar een digi-abbo hebt afgesloten.
Neem je echter de Zinio-versie, dan zijn het echte letters die ook gerendered worden. Deze zijn dan ook vele malen scherper.
ik vind deze nog steeds prachtig

Ik had zelf m'n papieren NG-abonnement afgezegd, maar de digitale versie zag er zo goed uit, dat ik maar een digi-abbo hebt afgesloten.
Mja, alleen lees ik nogal veel kritiek op Zinio. Het is voornamelijk langzaam en dat lijkt me erg vervelend wanneer ik een magazine doorflip.
Wederom, heb je het zelf geprobeerd? De eerste 2 versies van zinio zijn buggy en traag. De huidige versie heeft zo z'n upgrades gehad en is nu veel sneller. Niet sneller dan goodreader, maar die hoeft dan de teksten ook niet te renderen.vgroenewold schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 16:55:
Mja, alleen lees ik nogal veel kritiek op Zinio. Het is voornamelijk langzaam en dat lijkt me erg vervelend wanneer ik een magazine doorflip.
Vind dat Zinio prima, goed initiatief. Lezen van die magazines gaat prima, letters zijn inderdaad gewoon scherp, ook bij zoomen.
Alleen de shop die erin zit is webbased en de opbouw daarvan is vrij traag.
Enige nadeel vind ik dat boeken en magazines nu over tig applicaties verspreid zijn met elk een eigen manier van werken. Je hebt o.a. iBooks en Amazon Kindle voor boeken, losse applicaties per boek (o.a. kinderboeken), tijdschriften als eigen apps (die de ene keer per uitgave een losse app hebben, andere keer intern een eigen in-app library), tijdschriften via Zinio, comic-apps enzovoort. Het zou mooier zijn als het allemaal centraal via iBooks zou gaan (met de mogelijkheid om de zaken beter in te delen ipv één boekenplank) waarbij je de boel kunt aanschaffen via iTunes account (eenmalig of abonnementen indien het tijdschriften zijn).
Verder merk je dat ze allemaal nog 'zoekende' zijn qua user interface. In magazines zitten wel eens interactieve elementen waarbij het niet duidelijk is dat je erop kunt drukken of iets mee kunt doen.
Alleen de shop die erin zit is webbased en de opbouw daarvan is vrij traag.
Enige nadeel vind ik dat boeken en magazines nu over tig applicaties verspreid zijn met elk een eigen manier van werken. Je hebt o.a. iBooks en Amazon Kindle voor boeken, losse applicaties per boek (o.a. kinderboeken), tijdschriften als eigen apps (die de ene keer per uitgave een losse app hebben, andere keer intern een eigen in-app library), tijdschriften via Zinio, comic-apps enzovoort. Het zou mooier zijn als het allemaal centraal via iBooks zou gaan (met de mogelijkheid om de zaken beter in te delen ipv één boekenplank) waarbij je de boel kunt aanschaffen via iTunes account (eenmalig of abonnementen indien het tijdschriften zijn).
Verder merk je dat ze allemaal nog 'zoekende' zijn qua user interface. In magazines zitten wel eens interactieve elementen waarbij het niet duidelijk is dat je erop kunt drukken of iets mee kunt doen.
Zinio vind ik perfect nu: lekker scherp allemaal, browsen gaat ook al vrij vlot (al zouden ze een pagina of 3 moeten preloaden om het nog mooier te maken)...
Goodreader / FastPDF / iBooks werken leuk voor pdf-tijdschriften, waarbij FastPDF erg snel is en ook de geinige boekenkast, maar iBooks scherper lijkt te renderen... Hoop dat iBooks voor PDF nog iets vlotter gaat worden..
Goodreader / FastPDF / iBooks werken leuk voor pdf-tijdschriften, waarbij FastPDF erg snel is en ook de geinige boekenkast, maar iBooks scherper lijkt te renderen... Hoop dat iBooks voor PDF nog iets vlotter gaat worden..
Ok ok, ik neem mijn kritiek terug. Ik had het ook alleen van het lezen van de comments bij die app. Geprobeerd en inderdaad, de traagheid valt mij niet eens zo op. Prachtige foto's zo nu en dan ook. Thanks
Zijn er hier studenten hier die hun ervaringen kunnen delen?
En dan vooral het gebruik van de iPad voor notities in bijvoorbeeld colleges.
Ik ben zelf student en zit te twijfelen om een iPad te kopen.
Momenteel heb ik een MacBook unibody 13", dus het is geen "laptop of iPad?" dilemma.
Ik lees wisselende meningen op het internet, dus ik wil het graag horen van een student zelf.
Momenteel heb ik een MacBook unibody 13", dus het is geen "laptop of iPad?" dilemma.
Ik lees wisselende meningen op het internet, dus ik wil het graag horen van een student zelf.
Ik ben dan wel geen student, maar voor het maken van notities tijdens colleges verwacht ik dat je snel naar je macbook zult grijpen. Af en toe een notitie maken van een paar woorden, of een wat langer stuk als je tijd hebt gaat leuk op het virtuele keyboard, maar voor wat langer gebruik is het een stuk minder geschikt, vooral als je een spreker bij wilt houden.NederB schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 00:29:
Dit is net één van de punten waarbij de iPad achter blijft op een Windows-based tablet met OneNote.
maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..
Heb mijn iPad nog nooit mee naar school gehad maar moet zeggen dat ik dat ook niet ga doen. Heb mijn MBP altijd mee en dat is toch net wat makkelijkerNederB schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 00:29:
gewoon nee.
Zoek eens een webcast van een college op (van de Universiteit Berkeley bijvoorbeeld) en ga maar eens aantekeningen maken. Dan kom je er snel genoeg achter. En anders kun je altijd nog een draadloos toetsenbordje meenemen natuurlijkNederB schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 00:29:
Zoals je hoort zal je toch met meer specifieke situaties moeten komen, dan kunnen we vertellen of dat een beetje te doen is.NederB schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 00:29:
Een wiskundestudent die veel formules en grafieken moet noteren is natuurlijk heel wat anders dan een informatiestudent die een stukje code moet opschrijven.
Of misschien moet je wel een stukje tekst krabbelen op een boek.
Verwijderd
Weet iemand of de iPad ook zonder problemen werkt als je de 3G-versie koopt maar de sim nog niet plaatst?
Ik wil er namelijk nu een aanschaffen, doch het 3G-abbo pas wat later.
Waarom zou het niet werken ?Verwijderd schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 16:51:
Weet iemand of de iPad ook zonder problemen werkt als je de 3G-versie koopt maar de sim nog niet plaatst?
gewoon nee.
Ik ben dus van plan om de iPad juist wel te gebruiken voor colleges. Veel sheets worden in powerpoint gemaakt. Met docs2go kun je heel makkelijk notities maken. Voor lange stukken kun je altijd nog een draadloos toetsenbord gebruiken. Ook bestaat er software om pdf bestanden aan te passen (iAnnotate). Vervolgens kun je vanaf je ipad ook de sheets 'leren' en hoef je geen printjes meer te maken.NederB schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 00:29:
Persoonlijk vind ik het ook makkelijker leren vanaf een iPad dan vanaf een laptop.
Kunnen jullie me iets vertellen over het aanbod van Nederlandse kranten, week- en maandbladen?
Zijn die er überhaupt? Waar halen jullie ze vandaan?
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
In PressReader kun je de NRC en de Volkskrant krijgen, dit werk erg netjes. Kost $9,99 per maand, daarvoor kun je 31 kranten/edities downloaden (hoeft niet steeds dezelfde te zijn en je kan dus ook internationale kranten downloaden).LuNaTiC schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 16:58:
Kunnen jullie me iets vertellen over het aanbod van Nederlandse kranten, week- en maandbladen?
Canon 1D X + 16-35 f/2.8L + 24-70 f/2.8L + 70-200 f/2.8L IS + 135 f/2.0L + 430EX II | iMac | MacBook Pro
Verwijderd
Hallo,
Ik ben ook benieuwd naar dezelfde vraag. Waarom zou ik als student de iPad kopen en geen Laptop (geld is geen probleem), terwijl ik op de laptop een volledig OS (inclusief Microsoft Word/Powerpoint) en een toetsenbord heb. Bv de Mac Airbook weegt ook nauwelijks iets en heeft ook een lange batterijduur..Het lijkt me dat de MacAir een betere keus is voor de student die veel moet schrijven en dat de iPad dus maar een slap aftreksel is (als geld geen probleem is zoals voor mij en de ipad dus meer een "poor man's computer" lijkt?). Ik zie even niet snel in welk voordeel de iPad voor de student boven de Mac Airbook voor mij heeft, die nou eenmaal veeel meer kan??NederB schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 00:29:
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2010 18:05 ]
Als geld geen probleem is, zou ik ook voor de macbook air gaan. Maar goed, dit is voor veel studenten denk ik wel een 'probleem'.Verwijderd schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 18:00:
Hallo,
[...]
Ik ben ook benieuwd naar dezelfde vraag. Waarom zou ik als student de iPad kopen en geen Laptop (geld is geen probleem), terwijl ik op de laptop een volledig OS (inclusief Microsoft Word/Powerpoint) en een toetsenbord heb. Bv de Mac Airbook weegt ook nauwelijks iets en heeft ook een lange batterijduur..Het lijkt me dat de MacAir een betere keus is voor de student die veel moet schrijven en dat de iPad dus maar een slap aftreksel is (als geld geen probleem is zoals voor mij en de ipad dus meer een "poor man's computer" lijkt?). Ik zie even niet snel in welk voordeel de iPad voor de student boven de Mac Airbook voor mij heeft, die nou eenmaal veeel meer kan??
Beide apparaten zijn natuurlijk niet te vergelijken, maar voor notities maken tijdens college voldoet de ipad uitstekend.
Het hangt er ook sterk vanaf wat je nu precies wil tijdens je college. Ik vind het grote voordeel van een iPad dat je de aantekeningen die je maakt tijdens college op bv. pdf of ppt bestanden gelijk thuis kan doornemen op je iPad. Ik vind het zelf niet lekker lezen achter een laptop. Met een iPad kom je toch dichter in de buurt van het doornemen van 'papier'.
Ik heb zelf dus gekozen voor de oplossing iMac thuis en iPad voor onderweg.
Ik begrijp dat je met een Macbook Air hetzelfde kunt doen, maar een iPad blijft ook gewoon een hebbedingetje.
[ Voor 26% gewijzigd door KSH op 23-06-2010 18:29 ]
Mijn studie begint binnenkort ook en ik kan me goed voorstellen dat ik vaak m'n MBP thuis laat en m'n iPad meeneem. Als je lange stukken moet tikken neem je de MBP mee, maar als je tijdens saaie colleges gewoon wat wilt browsen is de iPad weer makkelijker.[message=,noline]hanswener schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 18:00[/message]:
Ik ben ook benieuwd naar dezelfde vraag. Waarom zou ik als student de iPad kopen en geen Laptop (geld is geen probleem), terwijl ik op de laptop een volledig OS (inclusief Microsoft Word/Powerpoint) en een toetsenbord heb. Bv de Mac Airbook weegt ook nauwelijks iets en heeft ook een lange batterijduur..Het lijkt me dat de MacAir een betere keus is voor de student die veel moet schrijven en dat de iPad dus maar een slap aftreksel is (als geld geen probleem is zoals voor mij en de ipad dus meer een "poor man's computer" lijkt?). Ik zie even niet snel in welk voordeel de iPad voor de student boven de Mac Airbook voor mij heeft, die nou eenmaal veeel meer kan??
Ik heb trouwens m'n iPad video geupdate (thumbs up!!).. er zitten een paar extra games in
.. Ik ontdek telkens nieuwe dingen maar nu blijft het filmpje gewoon zoals die nu is!
Als student gebruik ik de iPad vooral om de opgaves neer te leggen, die je bij instructies nodig hebt. Die worden over het algemeen in PDF verspreid, en een laptop naast je leggen op een andere collegebank is gewoon niet handig.NederB schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 00:29:
Schrijven/aantekeningen maken doe ik gewoon op papier, met al die formules werkt dat nog altijd het best. (zelfs als je het met pogo stylus vergelijkt)
Ik gebruik zelf alleen nog mijn iPad op de Uni. Veel makkelijker mee te nemen dan mijn MacBook. Langere batterijduur en als ik iets nodig heb van de macbook benader ik deze via desktop connect.
Bestanden mailen en bewerken gaat heel goed via iWorks. Snel en intuitief Pages, Word en PDF bestanden uit de mail halen of uitwisselen via Dropbox. iWorks geeft ook direct de optie om een bestand via de gekoppelde mailbox te verzenden in een van de drie formaten.
Ik heb slechts een moment waarbij de iPad tekort schiet, tijdens presentaties. Ik kan de iPad nog niet aansluiten op een projector. En uiteraard voor het typen van een lang stuk text pak ik toch weer de macbook.
Edit: Nog even over de poor man's laptop. Toch wel aardig 'poor' grofweg € 699,- ex hoesje ed. ipv een cheapo Netbook. De vergelijking met een high end device als een Macbook Air gaat natuurlijk mank.
Bestanden mailen en bewerken gaat heel goed via iWorks. Snel en intuitief Pages, Word en PDF bestanden uit de mail halen of uitwisselen via Dropbox. iWorks geeft ook direct de optie om een bestand via de gekoppelde mailbox te verzenden in een van de drie formaten.
Ik heb slechts een moment waarbij de iPad tekort schiet, tijdens presentaties. Ik kan de iPad nog niet aansluiten op een projector. En uiteraard voor het typen van een lang stuk text pak ik toch weer de macbook.
Edit: Nog even over de poor man's laptop. Toch wel aardig 'poor' grofweg € 699,- ex hoesje ed. ipv een cheapo Netbook. De vergelijking met een high end device als een Macbook Air gaat natuurlijk mank.

[ Voor 13% gewijzigd door .CoUk op 24-06-2010 16:50 ]
Ik zie de Macbook Air heel snel verdwijnen richting september, hier in Europa loopt hij niet. De iPad is samen met een keyboard dock een zeer goed alternatief. Als de accessoires nog een evolutie meemaken dan komt het wel goed. Het toetsenbord en de dock zouden op een wijze als een soort case moeten integreren en in landscape modus moeten bruikbaar zijn, dan is het een zeer leuke optie.
Is er eigenlijk al iets bekend over de releasedate in NL? Veel duidelijker dan juli lijkt niet te vinden... Ik had eigenlijk wel verwacht dat de pre-orders deze maand zouden starten en dat de uitlevering in juli zou plaatsvinden. Ik heb nu thuis m'n sleeve al liggen en dat is ook zo saai dat er niks in zit
Ja ik zou em kunnen importeren of teveel betalen bij een NL shop, maar hier heb ik ook niet echt zin in. Dus ja, dan maar wachten.
Ja ik zou em kunnen importeren of teveel betalen bij een NL shop, maar hier heb ik ook niet echt zin in. Dus ja, dan maar wachten.
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
Een tijdje geleden was ik van plan om een iPad te kopen, maar ik wacht (misschien) wel tot de volgende versie. Wat ik me wel afvraag, merken jullie dat er soms te weinig ram in zit? Bij mijn iPhone 3gs had ik dat probleem soms... Stel je bent bezig met pages/internet/mail/mp3... Verder lijkt het me wel een handig apparaat voor school.
Apple Benelux is er zelf nog niet van op de hoogte, maar reken op eind juli.
Over te weinig RAM geheugen merk ik zeer zelden iets. Het toestel verbergt zeer goed dat het geen snelle dualcore is. Het veegt de vloer met een netbook qua performance tijdens browsing, email, muziek en video.
Over te weinig RAM geheugen merk ik zeer zelden iets. Het toestel verbergt zeer goed dat het geen snelle dualcore is. Het veegt de vloer met een netbook qua performance tijdens browsing, email, muziek en video.
Ja daar ga ik ook eigenlijk wel van uit. De tijd die ze hebben zullen ze ook vast wel nemen. Maargoed, uiteindelijk komt hij er welPhuncz schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 19:10:
Apple Benelux is er zelf nog niet van op de hoogte, maar reken op eind juli.
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
Daar zal je niet snel iets van merken, iOS is simpelweg zo opgezet dat pas bij een tekort iets wordt afgesloten en dat betreffende programma zoveel mogelijk opslaat alvorens af te sluiten. Dus als Pages een beetje goed is geprogrammeerd, zou het een document waar je mee bezig bent eerst even opslaan alvorens geheugen vrij te maken. Ik begrijp persoonlijk de keuze voor die 256 ipv 512 MB geheugen totaal niet bij de iPad, maar het zou wel een reden kunnen zijn waarom iMovie er alleen voor de iPhone 4 is... eigenlijk iets wat bij uitstek geschikt zou zijn op een iPad.Appo schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 18:30:
Een tijdje geleden was ik van plan om een iPad te kopen, maar ik wacht (misschien) wel tot de volgende versie. Wat ik me wel afvraag, merken jullie dat er soms te weinig ram in zit? Bij mijn iPhone 3gs had ik dat probleem soms... Stel je bent bezig met pages/internet/mail/mp3... Verder lijkt het me wel een handig apparaat voor school.
[ Voor 13% gewijzigd door vgroenewold op 24-06-2010 19:32 ]
Het NRC heeft zelfs als eerste Nederlandse krant reeds een volwaardige iPad app in de appstore beschikbaar!! Inclusief 1 gratis krant en alles gratis als je al offline NRC abbonee bentLuNaTiC schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 16:58:
Zit het ramgeheugen nou ingebakken in de soc? Of is het los? Als het ingebakken is, zijn er misschien wat yieldproblemen met 512mb
Ik heb sinds vandaag een iPad 64 GB Wifi.
Nu zit ik te twijfelen om een 'Apple iPad Keyboard Dock' of een 'Apple iPad Dock' + 'Apple Wireless Keyboard'.
Wat zouden jullie kiezen?
Mijn enige reden om geen Apple iPad Keyboard Dock te kopen is omdat ik denk dat de iPad en het toetsenbord erg dicht tegen elkaar aanzitten.
Heeft iemand juist een ander argument om juist wel een Apple Keyboard Dock te kopen of juist de combinatie: iPad Dock + Wireless Keyboard te kopen...
Ik hoor het graag !
Nu zit ik te twijfelen om een 'Apple iPad Keyboard Dock' of een 'Apple iPad Dock' + 'Apple Wireless Keyboard'.
Mijn enige reden om geen Apple iPad Keyboard Dock te kopen is omdat ik denk dat de iPad en het toetsenbord erg dicht tegen elkaar aanzitten.
Heeft iemand juist een ander argument om juist wel een Apple Keyboard Dock te kopen of juist de combinatie: iPad Dock + Wireless Keyboard te kopen...
Ik hoor het graag !
De keus hier was erg simpel, het wireless keyboard had ik al liggen, en de Dock was maar 14 euro op DealExtreme, dus het is een losse dock en keyboard geworden! Al moet ik zeggen, ik heb het eigelijk nog nooit gebruikt... typ helemaal nooit op m'n iPad.oZe NL schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 21:20:
Ik heb sinds vandaag een iPad 64 GB Wifi.
Ik hoor het graag !
[ Voor 4% gewijzigd door thaan op 24-06-2010 21:26 ]
Voor degene die nog problemen hebben met converteren van videomateriaal voor de ipad, makkelijker kan het niet:
http://lifehacker.com/557...your-new-ipad-or-iphone-4
http://lifehacker.com/557...your-new-ipad-or-iphone-4
Zelf type ik ook nooit op de iPad, daar heb ik een MBP voor. Maar het wireless keyboard kun je ook op andere dingen aansluiten en dat lijkt me toch wel een voordeel.
hoi, kan er iemand vertellen waar ik een 3G model kan vinden ? En dan bedoel ik niet via de apple store, want ik heb geen kenissen in het buitenland. En tegen die doorstuurdiensten sta ik ook een beetje weigerachtig...
thnx
Johan
thnx
Johan
Verwijderd
Nergens?johanvdv schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 08:46:
hoi, kan er iemand vertellen waar ik een 3G model kan vinden ? En dan bedoel ik niet via de apple store, want ik heb geen kenissen in het buitenland. En tegen die doorstuurdiensten sta ik ook een beetje weigerachtig...
thnx
Johan
Verwijderd
Marktplaats Ebay, maar daar had je vast zelf al aan gedacht lijkt mij. Vind je dat niets, dan plan je een tripje Spanje, Duitsland, Engeland ofzo van de zomer en dan haal je er zelf eentje.johanvdv schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 08:46:
thnx
Johan
ok, Duitsland lijkt me zeer goed haalbaar, iemand een idee welke shop ze op voorraad zou kunnen hebben ?Verwijderd schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 10:34:
[...]
Marktplaats Ebay, maar daar had je vast zelf al aan gedacht lijkt mij. Vind je dat niets, dan plan je een tripje Spanje, Duitsland, Engeland ofzo van de zomer en dan haal je er zelf eentje.
[ Voor 60% gewijzigd door johanvdv op 25-06-2010 10:44 ]
Verwijderd
Misschien kan je je vragen beter stellen in: [iPad] importeren deel 2johanvdv schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 10:44:
[...]
ok, Duitsland lijkt me zeer goed haalbaar, iemand een idee welke shop ze op voorraad zou kunnen hebben ?
Heb zojuist m'n Vodafone SIM verknipt naar Micro-SIM formaat en in m'n iPad gestopt: werkt als een tierelier. Heb 't ANWB nummer van m'n pa gebruikt, en volgens de website is het zelfs mogelijk om vrienden en kennissen te laten profiteren van de ANWB aanbieding. Kortom: zo lang je maar een geldig ANWB nummer hebt zit je gebakken.
Betaal nu dus €10,- p/m voor een 135 min + sms + web abo, en mijn god wat is dit een verschil met dat crappy T-mobile netwerk zeg. Webpagina's laden snel, geen timeouts meer bij Twitterriffic, en zelfs YouTube video's streamen vrijwel direct. Overigens is de kwaliteit van de video's die gestreamed worden over 3G wel erg slecht, en dat merk je vooral op fullscreen.
Maar goed, ik ben zeer tevreden over de snelheid en ga de iPhone 4 dan ook simlock vrij aanschaffen met een SIM-only Vodafone abo'tje.
Betaal nu dus €10,- p/m voor een 135 min + sms + web abo, en mijn god wat is dit een verschil met dat crappy T-mobile netwerk zeg. Webpagina's laden snel, geen timeouts meer bij Twitterriffic, en zelfs YouTube video's streamen vrijwel direct. Overigens is de kwaliteit van de video's die gestreamed worden over 3G wel erg slecht, en dat merk je vooral op fullscreen.
Maar goed, ik ben zeer tevreden over de snelheid en ga de iPhone 4 dan ook simlock vrij aanschaffen met een SIM-only Vodafone abo'tje.
Verwijderd
Vandaag zelfde gedaan als code red hier boven, maar dan zonder anwb combinatie. Werkt idd perfect. Was even klooien omdat die chip toch wel aan de grote kant is. In eerste instantie dus ook geen verbindingde connectoren zaten net niet goed. Nog een fractie van een mm er af kunnen schaven en nogmaals geprobeerd. Deze keer wel verbinding! De schrik kwam snel weer terug toen ik een foutmelding kreeg toen ik safari opende. Gelukkig was dat na het invullen van de apn settings van Vodafone weer verholpen. Kortom, de ipad is nu echt compleet. Ik merk namelijk dat je zonder internet verbinding niet optimaal gebruik kunt maken van de iPad.
Verwijderd
Beste mensen! Typend vanaf mijn 64gb wifi iPad wil ik jullie graag de volgende vraag willen stellen.
Ik wil graag mijn video's die ik vorig jaar op mijn vakantie gemaakt heb op mijn iPad zetten. Het converteren en erop zetten is me nu gelukt. Alleen ik vraag me of het mogelijk is om deze video's in één map te plaatsen. Nu staan alle 74 video's apart in de video sectie. Niet echt overzichtelijk als er zodadelijk ook nog andere video's bijkomen.
Is het dus mogelijk om deze video's in een map "vakantie 2009" te plaatsen?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Gr. Mars
Ik wil graag mijn video's die ik vorig jaar op mijn vakantie gemaakt heb op mijn iPad zetten. Het converteren en erop zetten is me nu gelukt. Alleen ik vraag me of het mogelijk is om deze video's in één map te plaatsen. Nu staan alle 74 video's apart in de video sectie. Niet echt overzichtelijk als er zodadelijk ook nog andere video's bijkomen.
Gr. Mars
Je kan proberen er een soort van Tv serie van te maken. In iTunes geef je de filmpjes dezelfde TV serie naam en verdeel je ze in afleveringen. Geen idee of het werkt maar je kan het proberen.Verwijderd schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 18:10:
Beste mensen! Typend vanaf mijn 64gb wifi iPad wil ik jullie graag de volgende vraag willen stellen.
Gr. Mars
EDIT:
Heb het inmiddels getest en bovenstaande werkt prima!
[ Voor 3% gewijzigd door Flatwhite op 27-06-2010 11:25 ]
Verwijderd
Wie gebruikt er IM+ , bij werkt de push niet, alleen als ik VPN hebt aan staan. Heeft iemand dit ook. Kan het zijn dat ik de applicatie in de us store hebt gekocht?
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2010 22:09 ]
Iemand een idee hoe we elke dag de laatste PDF van De Pers (http://www.depers.nl/pdf/) in iBooks kunnen krijgen?
Via Dropbox zou een optie kunnen zijn, maar hoe dat te automatiseren is, is mij een raadsel
Via Dropbox zou een optie kunnen zijn, maar hoe dat te automatiseren is, is mij een raadsel
Op de Mac met automator misschien? Zou niet moeilijk moeten zijn om die automatisch elke dag in iTunes te knallen en te laten syncen, maar dan moet wel elke dag de Mac even aan.
Heb ik inderdaad naar zitten kijken, maar voel meer voor een optie waarbij het in Dropbox wordt gezet, zodat ik niet elke dag verplicht hoef te syncen.
Maar dat moet ook zeker met Automater kunnen, wellicht nog wel makkelijker. De nieuwste PDF hoeft dan alleen maar dagelijks gedownload worden naar de lokale Dropbox folder. Echter mijn Automator kennis is nihil.
Maar dat moet ook zeker met Automater kunnen, wellicht nog wel makkelijker. De nieuwste PDF hoeft dan alleen maar dagelijks gedownload worden naar de lokale Dropbox folder. Echter mijn Automator kennis is nihil.
Ga ik zo wel effe klooien, ik ben er nu net een paar dagen mee bezig, tis niet zo moeilijk.
Update: Ik kan de Pers en de Spits downloaden en meteen in DropBox knallen.
Er zijn een paar haken en ogen: De Pers heeft regelmatig een inconsistente bestandsnaam dus die zal vaak NIET binnenkomen. Metro krijg ik niet voor elkaar omdat ik niet weet hoe ze hun bestanden nummeren. Spits werkt perfect.
Ik krijg het niet in iTunes gegooid omdat daar nog geen automator functie voor is. Dropbox only dus.
Het script controleert niet of het zaterdag/zondag is, dus dan krijg je gewoon zonder melding NIKS binnen.
http://tinyurl.com/23xjyqp < hier staat ie
Zet je systeemdatum even op afgelopen vrijdag als je wilt testen.
Update: Ik kan de Pers en de Spits downloaden en meteen in DropBox knallen.
Er zijn een paar haken en ogen: De Pers heeft regelmatig een inconsistente bestandsnaam dus die zal vaak NIET binnenkomen. Metro krijg ik niet voor elkaar omdat ik niet weet hoe ze hun bestanden nummeren. Spits werkt perfect.
Ik krijg het niet in iTunes gegooid omdat daar nog geen automator functie voor is. Dropbox only dus.
Het script controleert niet of het zaterdag/zondag is, dus dan krijg je gewoon zonder melding NIKS binnen.
http://tinyurl.com/23xjyqp < hier staat ie
[ Voor 106% gewijzigd door sebastius op 27-06-2010 16:14 ]
Nou ja, de Pers gaat vaak NIET lukken helaas omdat ze daar hun zaakjes niet op orde hebben.
Oja, ik zie de inconsistente url's op de pagina ja. Dang, wat een dom handwerk..
Edit: Eigenlijk moet het wel makkelijk te fixen zijn. Er zit of een spatie of een _ tussen de woorden/cijfers. Kan je in automater niet met wildcards zoeken naar de file van vandaag?
Edit: Eigenlijk moet het wel makkelijk te fixen zijn. Er zit of een spatie of een _ tussen de woorden/cijfers. Kan je in automater niet met wildcards zoeken naar de file van vandaag?
[ Voor 53% gewijzigd door Jasper op 27-06-2010 18:44 ]
Ik ben ook van plan een iPad te kopen, en wil het vooral gebruiken om ebooks te lezen en comics. Hebben gebruikers hier ervaring met het lezen van comics op de iPad? En ik bedoel de cbr/cbz bestanden. Zijn de comics goed te lezen? Omdat een iPod toch iets kleiner is dan een Amerikaanse comic book.
PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean
Verwijderd
Ja, ben er zeer tevreden over![message=,noline]TheKillingBean schreef op zondag 27 juni 2010 @ 20:05[/message]:
Ik ben ook van plan een iPad te kopen, en wil het vooral gebruiken om ebooks te lezen en comics. Hebben gebruikers hier ervaring met het lezen van comics op de iPad? En ik bedoel de cbr/cbz bestanden. Zijn de comics goed te lezen? Omdat een iPod toch iets kleiner is dan een Amerikaanse comic book.
Gebruik zelf het gratis ARCreader en lees voornamelijk Donald Ducks en Suske en Wiske. Zowel cbr als cbz als pdf. Super! Heb net op de vakantie even Donald Duck jaargang 2009 gelezen
Ok, die ken ik nog niet. Ik heb gehoord dat Comic Zeal en Comic Reader Mobi de beste twee zijn. Alleen is helaas Comic Reader Mobi gebanned voor een jaar. Ik moet maar wat programma's proberen wat het best is. Alleen hoop ik dat de iPad goed gebruikt kan worden voor comics. Ik lees veel dat als de ipad 20% groter was perfect geweest was voor comics.
PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean
Ik gebruik zelf Comic Zeal en ben er uitermate tevreden over, comics kunnen in zip/cbr/cbz en kunnen via de usb drag/drop functie van itunes gewoon in de app gegooid worden. Vervolgens start je Comiczeal op en die format de comics automatisch naar het juiste beeldformaat dus alles past perfect op het scherm. Ook erg handig dat je in de app zelf je library kunt inrichten met folders etc voor een makkelijk overzicht.TheKillingBean schreef op zondag 27 juni 2010 @ 20:05:
is het mogelijk om een duo kaart van t-mobile in de ipad te stoppen? ik heb iphone met tmobile (dus ook internet). nou wil ik ook een ipad, maar het lijkt me loos om een 2e data netwerk te nemen. uiteraard kan ik maar een app. tegelijk gebruiken, maar dat is op zich geen probleem aangezien je ook gewoon kan bellen met de ipad (hoewel dat niet heel praktisch is).
of raden jullie wat anders aan?
of raden jullie wat anders aan?
Je kan niet bellen met de iPad, dus dan ben je niet bereikbaar.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
niet bellen? met de 3g kan dat toch gewoon?Hoedje schreef op zondag 27 juni 2010 @ 22:25:
Je kan niet bellen met de iPad, dus dan ben je niet bereikbaar.
gewoon nee.
Met de 3g versie kun je niet bellen, de 3g wordt alleen gebruikt voor internet.
Nou ik had een elegantere oplossing voor ogen, om eerst alle url's van de pagina te plukken en daarna te filteren op .pdf, jaartal, dag, maand etc. Maar de URL filter accepteert geen variabelen als criteria helaas. Raar maar waar, daarom zit het er nog niet in. Mogelijk gaat het wel met AppleScript, maar ik wil eerst Automator leren.Jasper schreef op zondag 27 juni 2010 @ 18:18:
Oja, ik zie de inconsistente url's op de pagina ja. Dang, wat een dom handwerk..
Ik zal de Pers wel mailen en ze uitleggen hoe Automator hun kan helpen met het uploaden
[ Voor 6% gewijzigd door sebastius op 27-06-2010 23:02 ]
Vergeeet het maar
hmm leek me juist vet in een foute discotheek. nummer scoren van een willekeurig poppetje en dan in m'n phone van 30 cm zettenandromedaan schreef op maandag 28 juni 2010 @ 02:15:
[...]
Vergeeet het maar. Maar je kan wel Skypen.
maar kan je dan wel gewoon een duo sim gebruiken en misschien zelfs deze tegelijk aanzetten? Dus dat zowel je iphone met tmobile abo EN internet EN gsm heeft en dat je ipad OOK internet heeft?
Ik heb ergens gelezen dat het wel werkt, maar dat de bandbreedte (nog) minder wordt? klopt dit?
en iemand al een release date ontdekt ergens?
btw. in de OP staat dat de ipad wel phone heeft? GSM/EDGE (850, 900, 1800, 1900 MHz) op 3G-modellen ???
ook vroeg ik me af of iemand het mogelijk zou zijn een grotere hdd erin te knallen, hoewel niet veel mensen denk nu al hun ipad willen tweaken...
[ Voor 6% gewijzigd door Tennisbal op 28-06-2010 03:13 ]
Ik ken iemand, die zijn neef heeft een broer die zijn zwager heeft een 1 terabyte harddisk in zijn iPad gehangen. Moest wel een speciale chip bestellen bij Apple, want standaard zat er geen aansluiting voor een 3.5" schijf in. Tevens heeft hij een microfoon geplaatst achter het frontje. Je moet hem zien, de poppetjes glijden als glibberige natte naaktslakken over de dansvloer als hij ze belt met zijn opgevoerde iPad in de kroeg. Hij heeft wel de software moeten jailbreaken, want standaard kan het allemaal niet met een Ipad. Maar voor een beetje tweaker is dat uiteraard geen probleem, andere software. Beetje SMD solderen en je hebt een poppetjes magneet waar je tennisballen straks van gaan staan!tennisbal schreef op maandag 28 juni 2010 @ 03:13:
[...]
hmm leek me juist vet in een foute discotheek. nummer scoren van een willekeurig poppetje en dan in m'n phone van 30 cm zetten
maar kan je dan wel gewoon een duo sim gebruiken en misschien zelfs deze tegelijk aanzetten? Dus dat zowel je iphone met tmobile abo EN internet EN gsm heeft en dat je ipad OOK internet heeft?
Ik heb ergens gelezen dat het wel werkt, maar dat de bandbreedte (nog) minder wordt? klopt dit?
en iemand al een release date ontdekt ergens?
btw. in de OP staat dat de ipad wel phone heeft? GSM/EDGE (850, 900, 1800, 1900 MHz) op 3G-modellen ???
ook vroeg ik me af of iemand het mogelijk zou zijn een grotere hdd erin te knallen, hoewel niet veel mensen denk nu al hun ipad willen tweaken...
Driving a cadillac in a fool's parade.
tennisbal: Het is geen PC, functies toevoegen zal beperkt zijn tot de iPod connector, Bluetooth en appstore. De 3G is enkel voor dataverbinding, er kan niet mee gebeld of ge-SMS't worden. In theorie zou dat misschien mogelijk zijn door een softwarematige aanpassing, maar of dat in praktijk ook zo is ?
Denk je dat de iPad 3G z'n verbinding uit de lucht goochelt? Die gebruikt gewoon het GSM/EDGE/3G netwerk voor z'n internet. Dat is heel iets anders dan ook kunnen bellen.tennisbal schreef op maandag 28 juni 2010 @ 03:13:
[...]
iPad Tweaken? Grotere hardeschijf er in knallen? Er zit geen harddisk in.. Als ik dit zo lees vraag ik me af of je uberhaupt wel weet wat de iPad is..
Ik gebruik Comic Viewer, en kan je alvast zeggen dat de volgende versie, die binnenkort in de iTunes Store te koop is, hele vette nieuwe features krijgt. De App is snel, mooi, makkelijk en redelijk goedkoop met z'n 1,59 (geloof ik?). Echt een aanrader.TheKillingBean schreef op zondag 27 juni 2010 @ 21:07:
Ok, die ken ik nog niet. Ik heb gehoord dat Comic Zeal en Comic Reader Mobi de beste twee zijn. Alleen is helaas Comic Reader Mobi gebanned voor een jaar. Ik moet maar wat programma's proberen wat het best is. Alleen hoop ik dat de iPad goed gebruikt kan worden voor comics. Ik lees veel dat als de ipad 20% groter was perfect geweest was voor comics.
Ben bang dat ik niet mag zeggen wat de nieuwe features zijn, maar geloof me, het ziet er erg tof uit.
[ Voor 36% gewijzigd door thaan op 28-06-2010 11:30 ]
Haha prachtig, mijn dag is weer goed!kwaakvaak_v2 schreef op maandag 28 juni 2010 @ 09:15:
[...]
Ik ken iemand, die zijn neef heeft een broer die zijn zwager heeft een 1 terabyte harddisk in zijn iPad gehangen. Moest wel een speciale chip bestellen bij Apple, want standaard zat er geen aansluiting voor een 3.5" schijf in. Tevens heeft hij een microfoon geplaatst achter het frontje. Je moet hem zien, de poppetjes glijden als glibberige natte naaktslakken over de dansvloer als hij ze belt met zijn opgevoerde iPad in de kroeg. Hij heeft wel de software moeten jailbreaken, want standaard kan het allemaal niet met een Ipad. Maar voor een beetje tweaker is dat uiteraard geen probleem, andere software. Beetje SMD solderen en je hebt een poppetjes magneet waar je tennisballen straks van gaan staan!
"Ideas are easy. Implementation is hard." | PSN: JSKam
Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op of je post niet beter past in:
[iPad] Levertijden
[iPad] Provider(s) & abonnementen
[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPads, iPods, iPhones & iTunes Beleid
Let op of je post niet beter past in:
[iPad] Levertijden
[iPad] Provider(s) & abonnementen
[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPads, iPods, iPhones & iTunes Beleid