[iPad] importeren deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 22 Laatste
Acties:
  • 162.594 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:22
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/35arhuu.png

Hij is er dan eindelijk! De iPad is sinds 3 April te verkrijgen is in de Verenigde Staten. Het 3G model eind April in de VS. Nederland? Nee Nederland niet. Australië, Canada, Frankrijk, Duitsland, Italië, Japan, Spanje, Zwitserland en het Verenigd Koninkrijk mogen wel genieten van de iPad. Wel een maand later als verwacht namelijk eind Mei.

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/fdhwg0.png

Leuk en aardig, maar hoe moeten we de iPad importeren? Er zijn verschillende manieren aan de iPad te komen. Vooralsnog is het het snelst om de iPad in de VS op te halen. Dus naar de VS toe gaan en zelf de machtige iPad ophalen in één van de vele Apple Stores.

Gezien dit al het tweede deel is, zijn er talloze ervaringen van het importeren van de iPad. Hieronder zijn de meest gebruikte methodes terug te vinden.

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2yocxe1.png

Allereerst is het natuurlijk simpel om de iPad zelf op te halen in een Apple Store in Amerika. Geen extra kosten naast de originele aanschafprijs. Wellicht bij thuiskomst een BTW factuur van de Douane, een enkele 16 GB mag zonder BTW door de Douane heen. Maar verder geen extra kosten.

De prijzen voor de VS zijn al sinds de introductie bekend. Dus dat zijn geen verrassingen. Wel verschilt de salestax op de iPad per staat waar je hem ophaalt. De salestaxen percentages zijn hier terug te vinden.

KosteniPad 16 GB Wi-FiiPad 32GB Wi-FiiPad 64GB Wi-Fi
Aanschaf$ 499$ 599 $ 699
Tax$ 24,95 $ 29,95 $ 34,95
Totaal $$ 523,95 $ 628,95 $ 733,95
Totaal € € 388,13 € 465,90 € 543,65

De euro prijzen zijn berekend met een Dollarkoers van 0,741.

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2s0mm2x.png

De twee methode die werkt is om de iPad zelf te bestellen bij Apple.com, deze vervolgens te laten verschepen naar een van de vele doorstuurbedrijven. Om als voorbeeld te noemen, de bekende Myus.com. Myus levert een dienst dat jij je bij Apple.com bestelde iPad laat afleveren bij hun adres in Florida. Vervolgens sturen zij de iPad weer door met een koerier. De ervaringen zijn hierover wisselend, bij sommige lukt het niet en bij andere juist weer wel.

Waar veel mensen vast wel van gehoord hebben is de site MyUS.com, een Amerikaanse site waar je een adres aan kunt schaffen. De site is ook betrouwbaar gebleken bij iPhone imports en dus ook een goed voorbeeld. De kosten hiervan zijn gering 60 $ dollar per jaar, er is ook een goedkoper membership alleen heb je dan weer een stuk hogere shipping, daarom is het handig om het ‘premium’ membership te nemen.

Het probleem met het zelf importeren met of zonder gebruik van de hierboven genoemde bedrijven in de Verenigde Staten is dat het pakket ook nog door de Nederlandse Douane moet. Jammer, maar helaas de schatkist moet ook worden bijgevuld. De kans is vrij groot dat je gepakt wordt met je pakket vanuit de VS. Het is niet meer zoals vroeger dat je ‘gift’ op je pakje kon zetten en dat de Douane dat accepteerde. Die tijden zijn geweest. Maar wat moet je dan betalen?
Allereerst is daar de gebruikelijk 19% btw die betaald moet worden. Officieel horen daar ook invoerrechten bij, maar de iPad wordt beschouwt als 'computer' en derhalve zitten er geen invoerrechten op.

De kosten van de iPad incl. salestax in de MyUs staat (6,5%) bovendien komt er het membership bij 27$ en het verzenden naar Nederland 41$ en sowieso de BTW van 19%.

Aanschaf$ 499$ 599 $ 699
Tax$ 32 $ 39 $ 45
Membership$ 27 $ 27 $ 27
Shipping $ 41 $ 41 $ 41
Totaal $$ 599,44 $ 705,94 $ 812,44
Totaal € € 444,43 € 518,50 € 601,65
BTW heffing € 82,69 € 97,38 € 112,07
Subtotaal € € 527 € 615 € 713

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2rbzarl.png

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/j0gmeq.png

De derde methode die vaak is gebruikt is de welbekende Evan uit Miami. Talloze mensen hebben bij deze vriendelijke jongen een iPad besteld en dankzij zijn enorme voorraad & zijn snelle verzendmethodes is de iPad binnen twee dagen in huis. Maar hoe kan ik Evan bereiken? Het enige wat daarvoor nodig is, is zijn emailadres : rollingstonepics@gmail.com. Op dit moment is zijn voorraad wel op en of er nog een vervolg komt is nog maar afwachten.

Evan werkt met het ‘all-in’ principe. Je betaalt een enkele bedrag en hier komen verder geen kosten bij. In de prijs zitten de verzendkosten en invoerkosten al verwerkt.

KosteniPad 16 GB Wi-FiiPad 64 GB Wi-Fi
Aanschaf$ 750$ 950
Totaal € € 555,53 € 703,68

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/wa0xhe.png

De vierde methode die ook succes heeft is gewoon ouderwets een aankoop doen via eBay of Marktplaats. Gezien de vraag naar de iPad enorm is, drijft dit ook de prijzen op op deze verkoopsites. Voordeel van een site als Marktplaats is meestal wel dat je hem keurig ophaalt in Nederland zelf en dus ook vrij snel de iPad in huis hebt.

De prijzen hiervan variëren, het is wel zaak om niet in oplichterspraktijken te trappen. Dus de prijs kan ook weer niet té goedkoop zijn.

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2ckk7s.png

Tenslotte zijn er ook bedrijven gevestigd in Nederland die de iPad verkopen. Zo is er Maccity.nl die de iPad verkoopt, de prijzen zijn dan wel astronomisch hoog maar het kan. Daarnaast verkoopt iPadhoes de iPad ook, de prijzen liggen hier een stuk gunstiger. Voordeel hiervan is dat er een BTW bon wordt geleverd bij de iPad, zodat de iPad ook als zakelijke aankoop kan dienen en dus ook de BTW kan worden teruggevorderd.

Ervaringen over Maccity.nl zijn er zo goed als niet, mede dankzij de forse prijs.

Aanschaf€ 1050€ 1150 € 1250

Ervaringen over iPadhoes zijn er wel, er zijn verschillende mensen die de iPad hier hebben besteld en keurig op tijd geleverd hebben gekregen.

Aanschaf€ 675€ 775 € 875

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/1183syq.png

Na het bestellen is het natuurlijk zo ver : wachten op je iPad, continu het pakketje traceren. Ervaringen hierover kunnen worden gedeeld in het [iPad] importeren : De levertijden topic.

Ervaringen kunnen besproken worden in het [iPad] Ervaringen & Discussie - Deel 2 topic.

Apple.com
MyUs
eBay
Marktplaats
Maccity
iPadhoes.nl
Topicstart gemaakt door carfreak02 met toestemming van Hoedje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:04
Even een correctie op de OP: het is verrassingen, niet verassingen. Een verassing is meer als je iets in de fik steekt of zoiets :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

Volkan1984 schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 21:07:
Even een correctie op de OP: het is verrassingen, niet verassingen. Een verassing is meer als je iets in de fik steekt of zoiets :P
En as hebben we momenteel al genoeg.. Sterker nog, het is de as in de EU die import van de iPad momenteel onmogelijk maakt!

edit:
Ik zie de spelfout overigens niet staan.

[ Voor 7% gewijzigd door wdekreij op 17-04-2010 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .CoUk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-01 20:56
Wellicht een idee op in de intro van dit topic even aan te merken dat bestellen bij Evan natuurlijk wel het risico met zich meebrengt dat hij een baksteen post ipv je Ipad. En ja ik weet dat hij tot nu toe zijn zaakjes netjes heeft afgewikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

vgroenewold schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 20:08:
Poe, ik moet zeggen dat jullie nogal veel vertrouwen stellen in die Evan. Gewoon 600 dollar overmaken naar iemand met alleen een gmail-adres. Ik vermoed een beetje, zeker ook vanwege die standaard mailtjes, dat Evan gewoon door zijn voorraad heen is en na flinke winst, nu gewoon stopt.
En ook @.CoUk

Ach, ik denk dat er nu 40 tot 80 Tweakers een iPad hebben. Die hij met een goede winst deze kant op heeft gestuurd, ik ie niet zo snel gebeuren dat ie de boel nu zal flashen. En al doet ie dat wel, wat denk je wat er met zijn geld gebeurd bij 25 klachten via Paypal? Dan kan hij echt naar zijn centen fluiten. En lost het zichzelf dus op. Dat is het mooie, hij doet het wel via de reguliere en betrouwbare kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20-04 13:51

Lulukai

God's gift to women

De mogelijkheid bestaat natuurlijk altijd dat hij ons nu wil belazeren. Maar zoals hierboven gezegd, als er tig klachten van ons bij Paypal binnenkomen dan krijg je sowieso je geld terug!

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .CoUk
5183 schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 21:45:
[...]

En al doet ie dat wel, wat denk je wat er met zijn geld gebeurd bij 25 klachten via Paypal? Dan kan hij echt naar zijn centen fluiten.
Sure.... Na een cashout kan is Paypal je buddy ineens niet meer. Een simpele Google zoekopdracht en je kunt zelf genieten van de verhalen over deze 'bescherming'.

Maar goed we weten dat jij Evans grootste fan bent. Nogmaals ik zeg niet dat hij de boel belazerd maar enige voorzichtigheid lijkt me niet overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-02 10:35
Als je d'r nu een op marktplaats kunt vinden die al in Nederland is, is dat misschien een betere optie: met die vulkaan die vrolijk door blijft roken kan het nog wel ff duren voordat er weer pakketjes uit de VS komen :9

[ Voor 98% gewijzigd door matthijst op 18-04-2010 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:51
Ik heb hem besteld via borderlinx, iemand bekend mee ? Zie het niet in de TS staan maar het is een bedrijf wat nauw (danwel dochter onderneming is van) samenwerkt met TNT. Ben benieuwd wanneer ik hem binnen krijg :D Heb 2 iPads 16GB besteld en 2 Docks :)

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 282395

hier staat tevens beschreven hoe te importeren via myus.com account en hoe een amerikaanse itunes accouht op te zetten www.vooruitstrevenddenken.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Anoniem: 282395 schreef op zondag 18 april 2010 @ 00:58:
hier staat tevens beschreven hoe te importeren via myus.com account en hoe een amerikaanse itunes accouht op te zetten www.vooruitstrevenddenken.nl
Ja, dit is wel het juiste topic dus :) Maar zoals ik al in het Ervaringen topic replyde, de meeste myus.com bestellingen zijn geannuleerd door Apple omdat ze het adres kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269244

Ik kan toch wel met zekerheid een iPad kopen bij Evan. Ik ben trouwens ook (gedeeld) #1 :D
eBay, is dat veilig(er)? Vind de prijzen trouwens wel een beetje hoog daar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160183

SanderPS3 schreef op zondag 18 april 2010 @ 00:32:
Ik heb hem besteld via borderlinx, iemand bekend mee ? Zie het niet in de TS staan maar het is een bedrijf wat nauw (danwel dochter onderneming is van) samenwerkt met TNT. Ben benieuwd wanneer ik hem binnen krijg :D Heb 2 iPads 16GB besteld en 2 Docks :)
Kans dat apple deze eruit filtert. Ze zijn een freight forwarder en dat is bekend bij Apple.

Deze kan ook best in de OP: http://www.usunlocked.com/blog/

Zorg voor je eigen debit card!

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 160183 op 18-04-2010 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timvdh
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-10-2022
Dag iedereen, dit is mijn eerste berichtje hier.. :)

Ik heb net op de amerikaanse ebay een iPad 16G gekocht voor 630 $ inclusief verzending (466 €).
Kan ik er van uitgaan dat daar altijd nog de douanekosten (+- 80 euro??) bijkomen? Of glipt het soms toch door de mazen van het net? Het wordt verzonden via UPS.

De verkoper is een particulier. Is het dan bijvoorbeeld verstandig om hem te vragen de originele prijs (499$) te laten vermelden, of kan ik daarvoor een boete krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
timvdh schreef op zondag 18 april 2010 @ 10:44:
Dag iedereen, dit is mijn eerste berichtje hier.. :)

Ik heb net op de amerikaanse ebay een iPad 16G gekocht voor 630 $ inclusief verzending (466 €).
Kan ik er van uitgaan dat daar altijd nog de douanekosten (+- 80 euro??) bijkomen? Of glipt het soms toch door de mazen van het net? Het wordt verzonden via UPS.

De verkoper is een particulier. Is het dan bijvoorbeeld verstandig om hem te vragen de originele prijs (499$) te laten vermelden, of kan ik daarvoor een boete krijgen?
De waarde van het product moet op de doos worden gezet, 499 in jouw geval dus :)

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
Anoniem: 160183 schreef op zondag 18 april 2010 @ 08:30:
[...]

Kans dat apple deze eruit filtert. Ze zijn een freight forwarder en dat is bekend bij Apple.

Hmm oke, even in de gaten houden dus ! De docks zijn inmiddels prepared for shipment, heb het idee dat ze die er in ieder geval niet meer gaan uitfilteren !

Edit : Sheise, dubbelpost :(

[ Voor 3% gewijzigd door Bloemstukje op 18-04-2010 10:48 ]

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .CoUk
timvdh schreef op zondag 18 april 2010 @ 10:44:

Zeker niet alle pakketjes krijgen een BTW naheffing. Nu het luchtruim is gesloten wordt de kans nog kleiner. Er komt immers in een keer een hele prop goederen binnen. Een aantal van de lucky basterds >:) op dit forum die al een iPad hebben moesten de BTW trouwens direct contant betalen bij aflevering.

Edit: Het Israel verhaal debunked

Ook Richard Doherty, analist bij technologisch consultantbureau Envisioneering Group, vindt het verbod op iPad’s in Israël nergens op slaan. “Als ze zo paranoïde doen over de iPad zouden ze dat ook moeten doen over BlackBerry’s en de iPhone. Het besluit lijkt geen enkele technische reden te hebben.” (nu.nl)

[ Voor 33% gewijzigd door .CoUk op 18-04-2010 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-03 12:35

Largo

Donderdraak

GekkePrutser schreef op zondag 18 april 2010 @ 01:05:
[...]

....de meeste myus.com bestellingen zijn geannuleerd door Apple omdat ze het adres kennen.
He is dat zo? Ik heb nog van niemand hier iets over gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Largo schreef op zondag 18 april 2010 @ 11:47:
[...]

He is dat zo? Ik heb nog van niemand hier iets over gehoord.
Praktsich alle preorders waren gecancelled.
Misschien dat er een paar doorheen geglipt zijn.
Zou kunnen dat ze nu niet meer zo streng controleren, kwestie van uitproberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

.CoUk schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 21:50:
[...]
Maar goed we weten dat jij Evans grootste fan bent. Nogmaals ik zeg niet dat hij de boel belazerd maar enige voorzichtigheid lijkt me niet overdreven.
Absoluut niet waar, Evan is niet mijn voorbeeld en er zijn nog vele andere manieren om en iPad te bemachtigen. Ik word er alleen ziek van dat er mensen zijn die opeens van allerlei onzin gaan beweren wat nergens op gebaseerd is. Daarmee zaai je alleen maar onrust en voor mensen die nog op zoek zijn problemen omdat ze niet meer weten waar ze betrouwbaar terecht kunnen.

-Edit- 2 typo's hersteld.

[ Voor 3% gewijzigd door 5183 op 18-04-2010 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 354477

Evan kun je vertrouwen hoor. Heb mijn iPad in 2 dagen binnen gehad en als het een steen is heeft hij hem wel heel goed vermomd. Wat heeft hij eraan als hij je een steen stuurt? Pfoe, ben wel blij dat dat vulkaanas niet mijn iPad heeft tegengehouden. MyUS adressen worden er meestal uitgefilterd, slechts enkele gelukkigen zijn er doorheen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

Anoniem: 354477 schreef op zondag 18 april 2010 @ 12:45:
Wat heeft hij eraan als hij je een steen stuurt?
Meer geld 8)7

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198824

Anoniem: 160183 schreef op zondag 18 april 2010 @ 08:30:
[...]

Denk niet dat dit werkt, want dit staat er aan het begin van het artikel:
IMPORTANT UPDATE!! April 14

Currently, new orders placed with US Unlocked Card/billing address are being cancelled as Apple says they have had multiple orders from this billing address and shipping addressand they want to ensure that all customers are given equal opportunity to acquire thisproduct they have limited the amount available per customer. We will update as soon as we have a solution or this block seems to be lifted.

It looks like this is the result of today's announcement that the iPad launch in Europe and other countries is postponed until end of May due to the huge demand in the USA which has exhausted the stock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .CoUk
Anoniem: 354477 schreef op zondag 18 april 2010 @ 12:45:
Evan kun je vertrouwen hoor. Heb mijn iPad in 2 dagen binnen gehad en als het een steen is heeft hij hem wel heel goed vermomd. Wat heeft hij eraan als hij je een steen stuurt? Pfoe, ben wel blij dat dat vulkaanas niet mijn iPad heeft tegengehouden. MyUS adressen worden er meestal uitgefilterd, slechts enkele gelukkigen zijn er doorheen gekomen.
Zoiets als dit? :)
Afbeeldingslocatie: http://www.iaxb.com/ipod_stone_henge.jpg

Edit: In 1821 the same volcano managed to erupt for more than a year. Hebben is hebben. Wij moeten nog maar een jaartje wachten...

[ Voor 11% gewijzigd door .CoUk op 18-04-2010 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
5183 schreef op zondag 18 april 2010 @ 11:51:
[...]

Absoluut niet waar, Even is niet mijn voorbeeld en er zijn nog vele andere manieren om en iPad te gebruiken. Ik word er alleen schijtziek van dat er mensen zijn die opeens van allerlei onzin gaan beweren wat nergens op gebaseerd is. Daarmee zaai je alleen maar onrust en voor mensen die nog op zoek zijn problemen omdat ze niet meer weten waar ze betrouwbaar terecht kunnen.
.CoUk gaf alleen maar aan dat een voetnoot op z'n plek is bij betalingen buiten Ebay om en direct naar Paypal.
Dat heeft niks met Evan persoonlijk te maken, maar meer met common sense en gezien het flink aantal mensen dat zich nog altijd laat oplichten met iPhone en iPad aankopen via internet kan je IMHO niet vaak genoeg herhalen dat je voorzichtig moet zijn met dit soort transacties, helemaal omdat Evan extra korting geeft als je met wire transfer betaalt, waarbij je geld na overmaken sowieso niet meer terug te halen is..

En ja: ik weet het, tot nu toe is alles perfect verlopen, niks aan de hand.
Het wordt pas spannend als er een vlucht met 50 Evan iPads uit de lucht dondert door as uit IJsland, waarbij hij dan maar 50 * $100 terug krijgt omdat ze onderverzekerd zijn :+
Of, als een of anders Russische hacker zijn Paypal accountje plundert :+

[ Voor 13% gewijzigd door matthijst op 18-04-2010 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160183

Anoniem: 198824 schreef op zondag 18 april 2010 @ 12:54:
[...]

Denk niet dat dit werkt, want dit staat er aan het begin van het artikel:

[...]
Ik had he t over het gebruik van de direct debit card en niet hun post address.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198824

Anoniem: 160183 schreef op zondag 18 april 2010 @ 13:28:
[...]

Ik had he t over het gebruik van de direct debit card en niet hun post address.
ok, maar welk adres gebruik je dan 8)7
Heb even wat verder gelezen en het is me duidelijk :)

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 198824 op 18-04-2010 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als hij je een steen stuurt krijg je je geld terug. Je betaalt met paypal. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo nl
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Anoniem: 354477 schreef op zondag 18 april 2010 @ 16:25:
[...]

Als hij je een steen stuurt krijg je je geld terug. Je betaalt met paypal. 8)7
Dat is alleen als je de iPad via eBay hebt gekocht 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door JoJo nl op 18-04-2010 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij evan moet je sowieso met paypal betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

Anoniem: 354477 schreef op zondag 18 april 2010 @ 18:29:
Bij evan moet je sowieso met paypal betalen
Neen, je mag ook via wire transfer betalen en dan krijg je zelfs korting!

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:57
Maar dat duurt geloof ik wel langer.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

Rivanov schreef op zondag 18 april 2010 @ 18:34:
Ja dat duurt volgens mij veel langer. Ik weet zelfs niet of het mogelijk is om van een Nederlandse rekening geld over te maken naar de VS. Iemand hier ervaring mee toevallig?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Voorlopig vliegen ze toch niet, dus die paar dagen extra mis je niks aan op dit moment :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

matthijst schreef op zondag 18 april 2010 @ 13:23:
[...]
En ja: ik weet het, tot nu toe is alles perfect verlopen, niks aan de hand.
Het wordt pas spannend als er een vlucht met 50 Evan iPads uit de lucht dondert door as uit IJsland, waarbij hij dan maar 50 * $100 terug krijgt omdat ze onderverzekerd zijn :+
Of, als een of anders Russische hacker zijn Paypal accountje plundert :+
Hoewel de kans mij klein lijkt, is dat absoluut waar. Als er een vliegtuig neerkomt met zijn iPads, dan hebben we een probleem. Maar daar kan Evan weinig meer aan doen dan denk ik ;)

Kritisch zijn is niet erg, maar als iets bewezen goed werkt moet je dat koesteren. Totdat er betere of goedkopere wegen zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:22
ruyckske schreef op zondag 18 april 2010 @ 18:44:
[...]

Ja dat duurt volgens mij veel langer. Ik weet zelfs niet of het mogelijk is om van een Nederlandse rekening geld over te maken naar de VS. Iemand hier ervaring mee toevallig?
Ja hoor. Het duurt 3 tot 4 werkdagen en het kost 15 euro. Dus je voordeel is niet zo groot als je ervoor kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .CoUk
Met een wire transfer (lees gewone girale overboeking) weet je zeker dat je geen geld terug krijgt. Het is vrijwel het zelfde als geld overboeken naar een Nederlandse rekening voor bv een aankoop op marktplaats.

De duur van de girale betaling hangt sterk af van de Amerikaanse bank. In de regel duurt dit 3 tot 5 werkdagen. Het kan veel langer duren (een dag of 10) als er gebruik wordt gemaakt van routing. In dat geval is een 3e bank intermediair.

De duur wordt ook langer als het geen SWIFT betaling is. Zonder de zgn. SWIFT code kost de betaling je altijd meer. Met SWIFT ben je tussen de 15 en 25 euro kwijt.

Tot slot kun je Evan ook nog een cheque opsturen. Dit is wel de duurste optie. Je bent zo 50 euro kwijt. Maar in dit geval heb je wel een adres van de verkoper. Je zou dus even bij 'm langs kunnen gaan als hij je een steentje stuurt. Welcome to Miami. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-04 23:39
.CoUk schreef op zondag 18 april 2010 @ 18:57:
[...]
Maar in dit geval heb je wel een adres van de verkoper. Je zou dus even bij 'm langs kunnen gaan als hij je een steentje stuurt. Welcome to Miami. ;)
Die heb ik nu ook wel, want op de 3 iPads die ik al van hem heb staat er gewoon netjes wat ingevuld bij het veld From en zijn telefoonnummer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .CoUk
En dat wil je mij vast wel even via een DM laten weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 354361

kunnen amerikanen zoveel ipad's in de winkel kopen als ze willen dan? op de site staat 2 per klant......
Dan kan evan zich wel heel goed vermommen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorik
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21-04 19:18
Ik kan bevestigen dat MyUS niet meer werkt voor iPads.

Zojuist het volgende mailtje gekregen van Apple:
Thank you for your recent Apple order.

To ensure that all customers are given equal opportunity to acquire this
product we have limited the amount available per customer. Therefore,
this order has been cancelled.

If you have questions, you may reach us at 1-800-676-2775 between
8:00 a.m. and 8:00 p.m. PT Monday through Friday, 6:00 a.m. and
4:00 p.m. Saturday and Sunday.

We apologize for any inconvenience caused.

Sincerely,
Apple Online Store Customer Support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Shit voor je ;) Als ik jou was zou ik Evan ff mailen. Volgende week heeft hij weer stock zegt hij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
.CoUk schreef op zondag 18 april 2010 @ 19:04:
En dat wil je mij vast wel even via een DM laten weten?
You gotcha.

Ik mag echt hopen dat die aswolk echt heel erg snel op gaat tyfen, want ik kan niet wachten om weer een paar iPads binnen te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .CoUk
thaan schreef op zondag 18 april 2010 @ 21:35:
[...]

You gotcha.

Ik mag echt hopen dat die aswolk echt heel erg snel op gaat tyfen, want ik kan niet wachten om weer een paar iPads binnen te krijgen.
Thanks, die tweet ziet er positief uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tandarts
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Over een klein maandje ga ik naar Amerika, en wil ik een ipad meenemen.
Alleen wil ik wel zeker weten dat er een is. Nu wil ik die reserveren in een Apple store. Alleen lukt me dat niet... Iemand een idee of dit ook kan via de apple site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .CoUk
tandarts schreef op zondag 18 april 2010 @ 21:52:
Alleen wil ik wel zeker weten dat er een is. Nu wil ik die reserveren in een Apple store. Alleen lukt me dat niet... Iemand een idee of dit ook kan via de apple site?
Reserveren kon alleen voor de introductie. Optie is nu niet meer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tandarts
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
.CoUk schreef op zondag 18 april 2010 @ 21:56:
[...]

Reserveren kon alleen voor de introductie. Optie is nu niet meer beschikbaar.
Tnx! Dan maar hopen dat ie er is. (Moet wel, op de route liggen 5 apple stores. Maar 't zou leuk zijn bij de eerste er al een te kunnen bemachtigen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25735

Zijn de leveringen van Evan ook incl. een BTW factuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
Anoniem: 25735 schreef op zondag 18 april 2010 @ 23:10:
Zijn de leveringen van Evan ook incl. een BTW factuur?
Nee, hij ontloopt namelijk een officiele inklaring bij de douane.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79745

Hoe wordt dit ontlopen dan? Doet hij er een sticker op met mp3 speler van 100$ ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debeer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-04 14:59
Inderdaad

debeerzietzevliegen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Evan gaat morgen weer versturen, mits de vliegtuigen weer vliegen.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtDoggie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-02 19:04
Zijn er al weer iPads op voorraad dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo

Largo

Donderdraak

De 3G is per 7 mei beschikbaar...... Zal ik nou nog 3 weekjes wachten of toch maar een wifi model bestellen....

[ Voor 24% gewijzigd door Largo op 19-04-2010 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Hoe kunnen wij dat voor jou bepalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .CoUk
Rivanov schreef op maandag 19 april 2010 @ 08:09:
Evan gaat morgen weer versturen, mits de vliegtuigen weer vliegen.
Nieuws van zijn Twitter account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Zoiets zag ik ergens voorbij komen geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo

Largo

Donderdraak

Rivanov schreef op maandag 19 april 2010 @ 08:52:
Hoe kunnen wij dat voor jou bepalen?
Niet.
Het bericht was meer om de rest te informeren, gisteren was de leverdatum nog "Late April".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
Mijn docks zijn inmiddels verstuurd naar mijn Borderlinx adres, nu maar hopen dat mijn iPads ook verstuurd worden! Is er een kans dat ze hals over kop de bestelling annuleren en dat ik dan alleen 2 Docks heb die alsnog in amerika zijn :P?

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motion-m
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13:42
tandarts schreef op zondag 18 april 2010 @ 21:52:
Ik zit met hetzelfde probleem. Heb al een reseller gemaild, maar die had ze al uitverkocht. Anyway, nog maar een keer proberen vlak voor vertrek.

Ik ga btw naar Seattle, dus kaap ze nou niet voor mn neus weg 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25735

thaan schreef op zondag 18 april 2010 @ 23:50:
[...]

Nee, hij ontloopt namelijk een officiele inklaring bij de douane.
Dan is hij nogal prijzig, maar daarin tegen wel weer snel. Wat gebeurd er als je WEL een BTW heffing krijgt? Gezien het All-in principe, is het dan voor evan zijn rekening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

Anoniem: 25735 schreef op maandag 19 april 2010 @ 11:28:
[...]

Dan is hij nogal prijzig, maar daarin tegen wel weer snel. Wat gebeurd er als je WEL een BTW heffing krijgt? Gezien het All-in principe, is het dan voor evan zijn rekening?
Yep, hij kruist aan dat hij verantwoordelijk is. En als Fedex dus een rekening krijgt van de douane, dan betaald hij hem. Dat zal gerust ook gebeuren, maar van de 10 iPads is dat er hooguit 1 verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .CoUk
Gaan we weer even over de prijs. Als het bericht op Tweakers van afgelopen zondag juist is ben ik het er wel mee eens dat je bij Evan wat meer moet betalen. Ik las dat er een aanleiding was vanwege een actie op Hyves om aan te nemen dat de iPad in NL EUR 420 gaat kosten.

Met een beetje geluk stuurt iemand mij een 16GB uit de VS zonder daar zelf iets aan te verdienen. Dat kost me 444 EUR ex BTW en US sales tax en inc Fedex. Voor 100 extra heb je er een van Evan waarbij je zeker weet dat je geen extra heffingen hoeft te betalen. Ik vind het dus wel meevallen.

Die 420 in Nederland lijkt me trouwens gewoon een vertaling van de VS prijs. 500 USD + 19% btw = 441 EUR

[ Voor 44% gewijzigd door .CoUk op 19-04-2010 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22-04 20:25
bij 1dayfly verkopen ze nu de 32gb uit vooraad voor 799,- (alleen in de membersshop)

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-04 23:39
harley schreef op maandag 19 april 2010 @ 12:16:
bij 1dayfly verkopen ze nu de 32gb uit vooraad voor 799,- (alleen in de membersshop)
Dat soort prijzen zijn ook wel echt overdreven. Voor dat geld heb je ruim een 64GB via Evan. Hoewel je daar nu natuurlijk nog wel even op moet wachten.

Wat betreft die 420 euro voor de 16GB, lijkt me wat aan de lage kant, maar het is dan nog maar de vraag wanneer hij hier uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
5183 schreef op maandag 19 april 2010 @ 11:33:
Yep, hij kruist aan dat hij verantwoordelijk is. En als Fedex dus een rekening krijgt van de douane, dan betaald hij hem. Dat zal gerust ook gebeuren, maar van de 10 iPads is dat er hooguit 1 verwacht ik.
Volgens mij gefet Fedex juist alles aan.
Dat is het grote nadeel van je spullen snel ontvangen,

Sowieso is de douane het laatste jaar redelijk actief. Daarvoor kwamen pakketjes nog weleens snel door, zonder kosten. Tegenwoordig duurt het standaard 2-3 weken, met een rekening erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:35
harley schreef op maandag 19 april 2010 @ 12:16:
En weer uitverkocht, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .CoUk
BloodDragon schreef op maandag 19 april 2010 @ 12:23:
[...]

Dat soort prijzen zijn ook wel echt overdreven. Voor dat geld heb je ruim een 64GB via Evan. Hoewel je daar nu natuurlijk nog wel even op moet wachten.

Wat betreft die 420 euro voor de 16GB, lijkt me wat aan de lage kant, maar het is dan nog maar de vraag wanneer hij hier uit komt.
Het bericht spreekt over september. Maar blijft wel een zwakke aanname.

nieuws: 'iPad gaat in Nederland 420 euro kosten en komt in september'
mat.hi.as schreef op maandag 19 april 2010 @ 12:38:
[...]

En weer uitverkocht, helaas.
Wat een geld verdienen ze daar mee... 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door .CoUk op 19-04-2010 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

matthijst schreef op maandag 19 april 2010 @ 12:24:
[...]

Volgens mij gefet Fedex juist alles aan.
Dat is het grote nadeel van je spullen snel ontvangen,
Klopt, maar ze geven de waarde aan die je op het pakje schrijft. En Evan schrijft er $ 100 op :) Alleen als ze hem openmaken valt het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
5183 schreef op maandag 19 april 2010 @ 13:11:
[...]

Klopt, maar ze geven de waarde aan die je op het pakje schrijft. En Evan schrijft er $ 100 op :) Alleen als ze hem openmaken valt het op.
Zoals al eerder besproken is dat dus wel een probleem als er iets mis gaat met de verzending, omdat hij nu maar verzekerd is voor $ 100. Vraag me ook af wat Evan zou doen, mocht er zoiets mis gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

BloodDragon schreef op maandag 19 april 2010 @ 14:10:
[...]

Zoals al eerder besproken is dat dus wel een probleem als er iets mis gaat met de verzending, omdat hij nu maar verzekerd is voor $ 100. Vraag me ook af wat Evan zou doen, mocht er zoiets mis gaan.
Lijkt me zijn risico, echter het is nog niet voorgekomen voor zover ik weet dus een zinnig antwoord erop zal niemand kunnen geven :(

Je zou verwachten dat hij het netjes en snel oplost, als je hoort hoeveel iPads hij deze kant op verstuurd zal zijn goede naam hem heilig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
5183 schreef op maandag 19 april 2010 @ 14:25:
[...]

Je zou verwachten dat hij het netjes en snel oplost, als je hoort hoeveel iPads hij deze kant op verstuurd zal zijn goede naam hem heilig zijn.
Dat mogen we inderdaad hopen, ten slotte moet hij er onderhand wel enorm veel mee verdiend hebben, een iPad meer of minder maakt dan ook niet zoveel uit, zeker als hij inderdaad daarmee zijn goede naam behoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
BloodDragon schreef op maandag 19 april 2010 @ 14:39:
[...]

Dat mogen we inderdaad hopen, ten slotte moet hij er onderhand wel enorm veel mee verdiend hebben, een iPad meer of minder maakt dan ook niet zoveel uit, zeker als hij inderdaad daarmee zijn goede naam behoudt.
Inderdaad, als ik lees dat hij niet vergoed wanneer een pakket kwijtraakt oid, zal ik ook absoluut niet meer bestellen bij hem.

Even over wanneer hij weer gaat versturen, hoe weet je dat Rivanov?
Zou wel leuk zijn, maar een bevestiging daarvan is toch ook wel zo handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .CoUk
Waarschijnlijk uit Evan's 'You are mij number 1 customer' mail

'I should be able to begin receiving I Pads in my Office in the next week.' 'I will contact you once I have confirmation of the Day I will be receiving the I Pads in my Office. I would say within 1 Week or so.'

[ Voor 3% gewijzigd door .CoUk op 19-04-2010 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtDoggie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-02 19:04
Hopen dat dat morgen is ofzo! Haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-08-2024
thaan schreef op maandag 19 april 2010 @ 16:16:
[...]

Inderdaad, als ik lees dat hij niet vergoed wanneer een pakket kwijtraakt oid, zal ik ook absoluut niet meer bestellen bij hem.

Even over wanneer hij weer gaat versturen, hoe weet je dat Rivanov?
Zou wel leuk zijn, maar een bevestiging daarvan is toch ook wel zo handig.
Denk je nu werkelijk dat Evan wakker zal liggen wanneer een pakket niet aankomt? Hij heeft er inmiddels flink aan verdient, hij heeft geen enkele historie met andere producten, geen winkel, hij levert de meeste mensen tot nu toe prima, dus als er iets mis gaat is dat dikke pech vind ik. Je neemt bewust dit risico en natuurlijk is het opgeven van die 100 dollar aan waarde ook al fishy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
vgroenewold schreef op maandag 19 april 2010 @ 16:32:
[...]

Denk je nu werkelijk dat Evan wakker zal liggen wanneer een pakket niet aankomt? Hij heeft er inmiddels flink aan verdient, hij heeft geen enkele historie met andere producten, geen winkel, hij levert de meeste mensen tot nu toe prima, dus als er iets mis gaat is dat dikke pech vind ik. Je neemt bewust dit risico en natuurlijk is het opgeven van die 100 dollar aan waarde ook al fishy.
Het opgeven van 100 dollar aan waarde fishy? Eh, als hij de werkelijke waarde erop zou zetten, en hij moest voor ons de BTW/invoerrechten etc betalen zou hij er verlies op draaien. En hij is natuurlijk geen charity. Ik vind het niet meer dan normaal dat wanneer hij een pakket kwijtraakt, hij dit ook vergoed. Hij kiest immers de verzendmethode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
thaan schreef op maandag 19 april 2010 @ 17:25:
Het opgeven van 100 dollar aan waarde fishy? Eh, als hij de werkelijke waarde erop zou zetten, en hij moest voor ons de BTW/invoerrechten etc betalen zou hij er verlies op draaien. En hij is natuurlijk geen charity.
Beetje omgekeerde wereld, niet? |:(

Dus omdat hij anders geen winst kan maken moet hij de boel maar oplichten :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

matthijst schreef op maandag 19 april 2010 @ 18:25:
[...]

Beetje omgekeerde wereld, niet? |:(

Dus omdat hij anders geen winst kan maken moet hij de boel maar oplichten :F
Volgens mij stem jij SGP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 323622

Vandaag al mijn iPad ontvangen van http://www.disney.com. Vrijdag besteld dus een dikke tien voor de service :)

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2wd962o.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Hoedje op 01-06-2010 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22-04 07:27

Daniel

Kapitein NCC-1701
.CoUk schreef op maandag 19 april 2010 @ 12:44:
[...]

Het bericht spreekt over september. Maar blijft wel een zwakke aanname.
420 euro lijkt me een lage schatting en niet meer dan een omrekening van de huidige prijs in dollars (bij gebrek aan meer informatie). Ik zou inzetten op 499 euro voor de 16GB maar als het goed is weten we over een paar weken meer als de Duitse prijzen bekend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .CoUk
5183 schreef op maandag 19 april 2010 @ 18:39:
[...]

Volgens mij stem jij SGP.
Volgens mij stemt u Wilders.

@ScatmanJohn: Nice one :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 351506

Hallo allemaal,

Ik heb een kennis in de VS die de iPad naar me door zou kunnen sturen.

Welke kosten komen er dan bovenop de $ 499,-? (oa invoerrechten en belastingen en verzendkosten???)

Groeten,

Bart van den Elshout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .CoUk
Anoniem: 351506 schreef op maandag 19 april 2010 @ 21:50:
Hallo allemaal,

Ik heb een kennis in de VS die de iPad naar me door zou kunnen sturen.

Welke kosten komen er dan bovenop de $ 499,-? (oa invoerrechten en belastingen en verzendkosten???)

Groeten,

Bart van den Elshout
M'n post van 19 april: 444 EUR ex BTW en US sales tax en inc Fedex. (16GB)

Als je pech hebt betaal je 19% btw bij invoer in Nederland als het pakketje wordt opgepikt door de douane. De sales tax in de US hangt af van van de staat waarin de iPad gekocht wordt. Een overzichtje staat in de start van dit topic. De verzending kost rond de 100 USD met Fedex. Deze had ik dus al inbegrepen in de prijs hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

.CoUk schreef op maandag 19 april 2010 @ 21:12:
[...]

Volgens mij stemt u Wilders.
Nope, ik roep toch geen radicale bestelmethodes? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .CoUk
5183 schreef op maandag 19 april 2010 @ 22:26:
[...]

Nope, ik roep toch geen radicale bestelmethodes? ;)
Als u het mij vraagt moeten alle illegale iPads terug naar de states! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ couk Ik laat hem in Californië kopen, hoeveel ben ik kwijt als ik hem gewoon aangeef bij de belasting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

"Er moet een iPad White komen!"

[ Voor 56% gewijzigd door Anoniem: 269244 op 19-04-2010 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
.CoUk schreef op maandag 19 april 2010 @ 22:29:
[...]

Als u het mij vraagt moeten alle illegale iPads terug naar de states! ;)
Wat versta jij onder illegale iPads ? de geimporteerde iPads zijn echt niet illegaal hoor ;)

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .CoUk
Anoniem: 351506 schreef op maandag 19 april 2010 @ 22:41:
@ couk Ik laat hem in Californië kopen, hoeveel ben ik kwijt als ik hem gewoon aangeef bij de belasting?
Dat is jammer met 8.25% is deze sales tax de hoogste van de VS.

(ipad 16gb: 499 + Tax: 41.17) = 540 USD = 401 EUR + 19% btw = 477 EUR

Zelf heb ik gekozen voor Fedex verzending en dit kost rond de 100 USD extra. Je kunt op de site van Fedex een indicatie van de kosten krijgen.

Edit: San Francisco - Amsterdam met FedEx International Priority pakket van ongeveer 1kg kost 90 USD

[ Voor 8% gewijzigd door .CoUk op 19-04-2010 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is er een manier om hem met minder tax te krijgen? Ze gaan er geen 100 km voor rijden daar.
Zijn er goedkopere maar wel betrouwbare verzendbedrijven? Ik heb niet heel erg haast, een week langer wachten maakt niet uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .CoUk
Anoniem: 351506 schreef op maandag 19 april 2010 @ 23:10:
Is er een manier om hem met minder tax te krijgen? Ze gaan er geen 100 km voor rijden daar.
Zijn er goedkopere maar wel betrouwbare verzendbedrijven? Ik heb niet heel erg haast, een week langer wachten maakt niet uit!
Postverzending binnen de states is bijna altijd duurder dan 3% of 4% korting op de salestax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dus het bedrag wat je zojuist noemde is voor de 100% legale verzending? Heb ik nu geen kans op gedonder met de douane en belastingdienst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-01 22:55
.CoUk schreef op maandag 19 april 2010 @ 22:51:
[...]

Dat is jammer met 8.25% is deze sales tax de hoogste van de VS.

(ipad 16gb: 499 + Tax: 41.17) = 540 USD = 401 EUR + 19% btw = 477 EUR

Zelf heb ik gekozen voor Fedex verzending en dit kost rond de 100 USD extra. Je kunt op de site van Fedex een indicatie van de kosten krijgen.

Edit: San Francisco - Amsterdam met FedEx International Priority pakket van ongeveer 1kg kost 90 USD
Veel gemaakte fout. BTW is over de aanschafprijs/aangegeven waarde+verzendkosten, wat je er ook van vind.

Website van de douane:
Douanerechten (zoals invoerrecht) berekent u bijna altijd over de waarde van de goederen. De waarde van de goederen is de waarde inclusief vervoers- en verzekeringskosten tot de grens van Nederland.

De omzetbelasting berekent u over de waarde van de goederen (waarde inclusief vervoers- en verzekeringskosten tot de plaats van bestemming) plus de douanerechten.

[ Voor 28% gewijzigd door Yippie op 19-04-2010 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jullie al mail gehad van Evan? Ik nog nix namelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
Anoniem: 269244 schreef op maandag 19 april 2010 @ 23:53:
Jullie al mail gehad van Evan? Ik nog nix namelijk ;)
Hier ook nog niks. Zou nu wel leuk zijn om weer eens wat te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:08
Ik heb een mail van Evan, prijzen zijn omhoog gegaan:

16GB: $800
64GB: $1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Scheiss! Omgerekend met huidige wisselkoers is dat 595,- !
5 euro onder mijn grens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Fuwor schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 07:36:
Ik heb een mail van Evan, prijzen zijn omhoog gegaan:

16GB: $800
64GB: $1000
Hmm, 610 euro voor de 16GB versie ondertussen?
Dan loont het de moeite om toch eens naar Borderlinx te kijken denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 327036

Nog geen mail ontvangen maar $800 is ook nog net de prijs die ik wil betalen voor de 16gig versie.
Nu maar hopen dat ik als #1 ;) een mailtje van hem krijg..

Heeft hij nog een reden gegeven voor de verhoging van de prijs?
Pagina: 1 2 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op of je post niet beter past in [iPad] importeren : De levertijden.

Plaats GEEN herleidbare track & trace links of plaatjes in dit topic. Je pakje zou hiermee onderschept kunnen worden door derden.