Tx5, ik was 2e toch?
Tx, kan ik bij Bestbuy pinnen met mijn wereldpas van de ABN (het Maestro en Cirrus logo staan erop)?
En hoeveel bedraagt de sales tax hier in Texas? Ook handig om te weten voor ik ga pinnen.
En hoeveel bedraagt de sales tax hier in Texas? Ook handig om te weten voor ik ga pinnen.
[ Voor 31% gewijzigd door RDMA op 11-03-2011 18:00 ]
Anders haal je voor de zekerheid het geld even uit de ATM?Raimon89 schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 17:52:
Tx, kan ik bij Bestbuy pinnen met mijn wereldpas van de ABN (het Maestro en Cirrus logo staan erop)?
Ja, maar als ik de bankpas kan gebruiken dan doe ik dat liever, anders heb ik straks 600 dollar gepint en is de iPad uitverkocht.CoiLive schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 17:53:
[...]
Anders haal je voor de zekerheid het geld even uit de ATM?
Net ook een zwarte 32GB WiFi met grijze poly cover besteld bij tx5.
Anoniem: 399108
Denk dat het kan, maar wil het niet met zekerheid zeggen, straks kan het namelijk niet? Maar ik DENK het wel.Raimon89 schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 17:52:
Sales tax is hier 8.25 procent.
Lees 's paar posts terug. Hij heeft voor ons gereserveerd :)!
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
http://www.bestbuy.com/si...3.c?id=pcmcat203400050003Anoniem: 399108 schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 18:02:
[...]
Denk dat het kan, maar wil het niet met zekerheid zeggen, straks kan het namelijk niet? Maar ik DENK het wel.
Sales tax is hier 8.25 procent.
Wordt zometeen toch even pinnen denk ik.
Hartstikke mooiRivanov schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 18:03:
[...]
Lees 's paar posts terug. Hij heeft voor ons gereserveerd :)!
Verwacht wordt dat de rijen echt enorm worden als ik zo lees op macrumors forum, veel meldingen van vrij beperkte voorraden, rijen worden nu al langer en langer.. online bestellingen staan ook al op 2-3 weeks delivery.. gekkenhuis
edit: Apple Store Manhattan, FedEx komt de iPads + accessoires afleveren:

edit: Apple Store Manhattan, FedEx komt de iPads + accessoires afleveren:

[ Voor 38% gewijzigd door Benny op 11-03-2011 18:47 ]
Dan had je blijkbaar mazzel, want later kwam toch duidelijk naar buiten dat Evan niet zo fris mannetje was. Ik moest toen volgens mij nog 170 euro bijbetalen.Rivanov schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 16:32:
[...]
Ik vertrouwde vorig jaar zelfs Evan, en dat ging ook allemaal goed.
Dus met TX5 ben ik helemaal tevreden!
Weet het niet hoor, lees toch ook veel verhalen van mensen die niet overstappen ivm de geringe verbeteringen en het bij hun iPad 1 houden. Dit is eigenlijk een iPad 1,5 terwijl de eerste iPad iets totaal nieuws was.bbouws schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 18:43:
Verwacht wordt dat de rijen echt enorm worden als ik zo lees op macrumors forum, veel meldingen van vrij beperkte voorraden, rijen worden nu al langer en langer.. online bestellingen staan ook al op 2-3 weeks delivery.. gekkenhuis.
Die verhalen lees ik ook best veel inderdaad. Maar toch als ik zo op dat macrumors forum lees lijkt het wel een redelijke gekte te wordenRaimon89 schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 18:59:
[...]
Weet het niet hoor, lees toch ook veel verhalen van mensen die niet overstappen ivm de geringe verbeteringen en het bij hun iPad 1 houden. Dit is eigenlijk een iPad 1,5 terwijl de eerste iPad iets totaal nieuws was.
Dus omdat veel mensen niet upgraden kan het niet zo zijn dat er tóch veel mensen 'm wel zullen gaan kopen?Raimon89 schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 18:59:
[...]
Weet het niet hoor, lees toch ook veel verhalen van mensen die niet overstappen ivm de geringe verbeteringen en het bij hun iPad 1 houden. Dit is eigenlijk een iPad 1,5 terwijl de eerste iPad iets totaal nieuws was.
En niet iedereen die nu een iPad 2 zal gaan kopen, heeft al een iPad natuurlijk.
[ Voor 8% gewijzigd door Hahn op 11-03-2011 19:02 ]
The devil is in the details.
Euhm je kan er gewoon vanuit gaan dat de rijen echt niet te doen zijn hoor, dat sommige mensen niet over te stappen gaat natuurlijk niet betekenen dat er geen rijen zijn. Er zullen ook genoeg mensen zijn die nu pas de stap naar de tablet gaan maken. Apple producten zijn binnen no time altijd weg, en zoals gewoonlijk zal de voorraad ook wel weer minimaal zijn.Raimon89 schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 18:59:
[...]
Inderdaad, gekte is er altijd rondom een Apple launch, knap stukje PR wat ze daar hebben bereikt in de afgelopen jaren!bbouws schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 19:01:
[...]
Die verhalen lees ik ook best veel inderdaad. Maar toch als ik zo op dat macrumors forum lees lijkt het wel een redelijke gekte te wordenmaar misschien valt het wel mee hoor, laten we het hopen
Ik was een van de eerste.. was er gewoon op tijd bij.NotSoSteady schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 18:57:
[...]
Dan had je blijkbaar mazzel, want later kwam toch duidelijk naar buiten dat Evan niet zo fris mannetje was. Ik moest toen volgens mij nog 170 euro bijbetalen.
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Hier nog een. 3 dagen na de Release heb ik een iPad 64gb bij Evan besteld. Ging echt perfect. Idd de volgende ochtend (voor hem in de avond) een Tracking en 3dagen later op de zaak bezorgd.
Nooit een BTW aanslag gezien. (Pakketje was verstuurd als $100,- MP4 player).
Een vriend van me die het 2 weken later deed kreeg wel een BTW aanslag thuis (nadat de iPad al was bezorgd). Die heeft toen Fedex gebeld.
Gegevens door gemaild (Paypal bewijs waar opstond dat Evan de btw zou betalen) en alles was weer goed.
Hoe Evan aan al die iPad's op release komt is me een raadsel maar dat hij doet wat gevraagd wordt was toen zeker het geval.
Hoe dat nu een jaar later is weet natuurlijk nog niemand. We kunnen weer betalen met Paypal en de prijzen zijn verder keurig (inc btw net zo duur als straks hier).
Een vriend van me die het 2 weken later deed kreeg wel een BTW aanslag thuis (nadat de iPad al was bezorgd). Die heeft toen Fedex gebeld.
Gegevens door gemaild (Paypal bewijs waar opstond dat Evan de btw zou betalen) en alles was weer goed.
Hoe Evan aan al die iPad's op release komt is me een raadsel maar dat hij doet wat gevraagd wordt was toen zeker het geval.
Hoe dat nu een jaar later is weet natuurlijk nog niemand. We kunnen weer betalen met Paypal en de prijzen zijn verder keurig (inc btw net zo duur als straks hier).
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Keurig...$800 met het risico dat je weer een BTW aanslag gaat krijgen. En wat je zegt over dat je vriend een mailtje heeft gestuurd is natuurlijk onzin, net of de Fedex er wat mee heeft te maken wat Evan aan jou heeft beloofd. Hij gebruikte een shipping account van een compleet ander bedrijf, dus zo goed en fris als jij het doet voorkomen was het bij lange na niet.Donstil schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 19:07:
Hier nog een. 3 dagen na de Release heb ik een iPad 64gb bij Evan besteld. Ging echt perfect. Idd de volgende ochtend (voor hem in de avond) een Tracking en 3dagen later op de zaak bezorgd.
[ Voor 12% gewijzigd door NotSoSteady op 11-03-2011 19:11 ]
Hoe oud ben jij in godsnaam?Rivanov schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 19:02:
Ik was een van de eerste.. was er gewoon op tijd bij.
Rivanov schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 18:09:
Gast, wij waren de allereerste die bij Evan de iPad kochten..
Jeetje, heb jij je luiers nog om?Rivanov schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 19:02:
[...]
Ik was een van de eerste.. was er gewoon op tijd bij.

Niets onzin. De Fedex bon (die op het pakket zit) waar op was aangekruist.NotSoSteady schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 19:09:
[...]
Keurig...$800 met het risico dat je weer een BTW aanslag gaat krijgen. En wat je zegt over dat je vriend een mailtje heeft gestuurd is natuurlijk onzin, net of de Fedex er wat mee heeft te maken wat Evan aan jou heeft beloofd. Hij gebruikte een shipping account van een compleet ander bedrijf, dus zo goed en fris als jij het doet voorkomen was het bij lange na niet.
"btw voor verzender" zat bij hun in het systeem.
Als je iets koopt bij Apple.nl en ze verschepen het vanuit China (bv een custom MacbookPro) staat er ook op het label "Taxes already paid"
Donstil schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 19:14:
[...]
Niets onzin. De Fedex bon (die op het pakket zit) waar op was aangekruist.
"btw voor verzender" zat bij hun in het systeem.
Als je iets koopt bij Apple.nl en ze verschepen het vanuit China (bv een custom MacbookPro) staat er ook op het label "Taxes already paid"
En verder klopte de waarde op het pakket ook totaal niet.Hij gebruikte een shipping account van een compleet ander bedrijf, dus zo goed en fris als jij het doet voorkomen was het bij lange na niet.
Geachte *****toon volledige bericht
Of zijn accountnummer geblokkeerd is weet ik niet, we kennen deze niet maar men ging wel stappen ondernemen. Hij gebruikte namelijk ten onrechte een account nummer van iemand anders en deze persoon heeft aangegeven niet te betalen voor zijn zendingen.
Het enige wat wij kunnen is de zending inklaren middels
- paypall betalingsbewijs
- Uw geschreven toestemming u te belasten voor de vervoerskosten en BTW
Omdat de geleverde faktuur fout is kunnen we deze niet gebruiken, alleen een paypall betalingsbewijs is te gebruiken en omdat het accountnummer voor de verschepingskosten incorrect is kunnen we ook de vervoerskosten niet verrekenen vrees ik.
met vriendelijke groet
[ Voor 43% gewijzigd door NotSoSteady op 11-03-2011 19:17 ]
@hierboven.
Later wel aan het begin niet.
Prijs klopte idd niet.
Edit: Hier de Waybill van toen (mijn gegevens ff verwijderd).
Check 7b Payment: Bill duties and taxes to: 1: Sender.
Later wel aan het begin niet.
Prijs klopte idd niet.
Edit: Hier de Waybill van toen (mijn gegevens ff verwijderd).
Check 7b Payment: Bill duties and taxes to: 1: Sender.

[ Voor 55% gewijzigd door Donstil op 11-03-2011 19:27 ]
Ik was volgens mij de eerste hier (ja de eeste, lekker puh
) die het aandurfde toen met Evan, vond het best wel een risico, buiten eBay om betaald met PayPal en was er heel ff van overtuigd dat ik m'n 950 dollar kwijt zou zijn na allemaal sceptische reacties hier op het forum maar uiteindelijk was het een prima deal, in 2/3 dagen in huis voor een mooie prijs en geen BTW kosten achteraf. Als het inderdaad zo is dat hij de fedex account van een of ander bedrijf misbruikte dan is dat niet zo netjes van hem inderdaad
Ben benieuwd hoe hij het nu gaat doen, net mail gehad van hem en hij geeft aan weer alles taxes te dekken.
Ben benieuwd hoe hij het nu gaat doen, net mail gehad van hem en hij geeft aan weer alles taxes te dekken.
[ Voor 13% gewijzigd door Benny op 11-03-2011 19:28 ]
Je bent een beetje zenuwachtig, of niet?bbouws schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 19:19:
[...]
Ik was volgens mij de eerste hier (ja de eeste, lekker puh) die het aandurfde toen met Evan, vond het best wel een risico, buiten eBay om betaald met PayPal en was er heel ff van overtuigd dat ik m'n 950 dollar kwijt zou zijn na allemaal sceptische reacties hier op het forum maar uiteindelijk was het een prima deal, in 2/3 dagen in huis voor een mooie prijs en geen BTW kosten achteraf. Als het inderdaad zo is dat hij de fedex account van een of ander bedrijf misbruikte dan is dat niet zo netjes van hem inderdaad
![]()
Anoniem: 399108
Net een telefoontje gekregen van Verizon, ik kan de iPad 2 voor eigen gebruik ophalen. Dus ik ga nu ook maar eens richting de andere winkels.
Heb net met Evan contact gehad (jeetje die mailt snel terug!), hij heeft helaas alleen de iPad 2 in de verkoop. Eerste generatie heeft 'ie niet meer
en laat ik die nou net willen.
Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl
Ik heb niet bij Evan besteld hoor, wel bij tx5 hier op het forum en zenuwachtig is groot woord maar beetje gespannen misschien wel, net als de anderen denk ik..dialmformark schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 19:24:
[...]
Je bent een beetje zenuwachtig, of niet?
Gaat toch om een hoop geld en je hoopt dat alles goed gaat
Hoewel ik geloof in TX5 is het altijd spannend.
Maar dat vind ik kopen van dure dingen op Ebay ook.
Je zit pas beter als je een tracking hebt. Echt lekker zit je pas als het binnen is.
@bbouws. Absoluut. Is normaal lijkt me.
Edit:
Je zit pas beter als je een tracking hebt. Echt lekker zit je pas als het binnen is.
Edit:
Ik ookAnoniem: 354477 schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 20:01:
[...]
Maar heb toch wel zin in maandag/dinsdag.
[ Voor 27% gewijzigd door Donstil op 11-03-2011 20:07 ]
Hij woont in ieder geval wel in Amerika (Texas), net even gecheckt. Dus dat zit wel goed!Donstil schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 19:33:
Hoewel ik geloof ik TX5 is het altijd spannend.
Anoniem: 354477
Jup, heb ik ook hoor. Maar heb toch wel zin in maandag/dinsdag.Donstil schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 19:33:
Hoewel ik geloof in TX5 is het altijd spannend.
Druk? Wel een kunnen kopen?Raimon89 schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 20:41:
Net even langs de bestbuy gereden: limiet van 2 exemplaren per persoon hier.
Stond nu (is hier in Texas nu kwart voor 2) een rij van ongeveer een man of 25 schat ik.
Om half 4 gaan ze tickets uitdelen en om 5 uur start de verkoop, de verkoper vertelde me verder dat ze een voorraad van ongeveer 5 stuks per model zouden krijgen welke elk moment binnen kon komen.
5 Stuks per model. Lekker karig.
Ja. Hij vertelde verder dat, mocht je geen exemplaar kunnen bemachtigen, je kon reserveren voor de volgende lading die hij komend weekend verwachtte.Donstil schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 20:51:
5 Stuks per model. Lekker karig.
Hoezo er komen geen rijen omdat velen niet zullen upgraden.. Wat ik al eerder dacht, zou best nog wel eens erger kunnen zijn dan bij de 1. Puur omdat er toen velen waren die dachten wat moet ik er mee, het is een hype, en later hebben gedacht ik wacht wel op de 2... En dus moet nu de halve wereld zo'n ding hebben..
Geen kattepis als je het mij vraagt!
En nog een andere tweet waarin stond dat Apple verwachtte er dit weekend 500.000 te verkopen.RT @banmans: @MacRumors Line at the 5th Ave store in NYC is now almost encircling a block
http://twitpic.com/48jdes
Geen kattepis als je het mij vraagt!
Dat is een foto van de Apple store op 5th Avenue in New York, niet erg representatief voor de rest van de USA. Ben net bij de Wallmart geweest en daar was niemand.
Artikel over de iPad launch in Texas.
Niemand @ wallmart.
http://www.9to5mac.com/55...-line-at-wamart-in-texas/
Niemand @ wallmart.
http://www.9to5mac.com/55...-line-at-wamart-in-texas/
Godsamme, ik hoop dat 7.30 aanwezig weer genoeg is, net als vorige keer voor de launch van 8.00 Ik was ongeveer 15e.
Kijk gewoon even op Ebay.com daar staan er genoeg op voor goede prijzen, als je een PB stuurt wil ik je zelfs wel even helpen.tobiasvs schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 19:28:
Heb net met Evan contact gehad (jeetje die mailt snel terug!), hij heeft helaas alleen de iPad 2 in de verkoop. Eerste generatie heeft 'ie niet meeren laat ik die nou net willen.
Hier (Texas) alles uitverkocht, net bij de Bestbuy geweest en die raadden me aan om morgenvroeg langs te komen voor het geval mensen hun reservering niet opgehaald hebben.
Wallmarts en Targets hebben allemaal maar rond de 10 iPads binnengekregen, belachelijk.
Wallmarts en Targets hebben allemaal maar rond de 10 iPads binnengekregen, belachelijk.
Heb PM van TX5 dat hij de mijne heeft! Dinsdag in huis :D!!
Zo, als een van de eersteRivanov schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 07:14:
Heb PM van TX5 dat hij de mijne heeft! Dinsdag in huis :D!!
Toch best al veel unboxing video's.
[ Voor 84% gewijzigd door Anoniem: 354477 op 12-03-2011 09:29 ]
En die bestel je niet gewoon in Nederland omdat?tobiasvs schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 19:28:
Heb net met Evan contact gehad (jeetje die mailt snel terug!), hij heeft helaas alleen de iPad 2 in de verkoop. Eerste generatie heeft 'ie niet meeren laat ik die nou net willen.
Die van mij heeft hij helaas niet kunnen bemachtigen
Blijkbaar heeft hij nog wel ergens me geluk een 16GB 3G zwart voor Rivanov kunnen krijgen want tegen mij zei ie dat Best Buy helemaal niks binnen had gekregen en veel andere winkels ook niet.
Baal hier erg van, helemaal omdat ik ook akkoord zou gaan met de zwarte 64GB 3G en zowel ook met de 32GB 3G in zwart of wit. Blijkbaar heeft hij alleen de 16GB kunnen kopen.
Maar goed, het is niet de schuld van TX5 dat de winkels geen voorraden krijgen. Het is gewoon een eerlijke verkoper met goede prijzen. Mensen die wat meer geduld hebben dan mij hebben een prima verkoper in hem
Ik laat nu Evan proberen vandaag een 32 of 64GB 3G wit voor me te kopen, mocht hij hem vandaag hebben en meteen kunnen sturen dan ga ik er serieus over denken om toch bij hem te kopen..
Hoe zit het met de andere TX5 kopers ?
[ Voor 158% gewijzigd door Benny op 12-03-2011 14:26 ]
Meen je niet bbouws! 
Dat is wel erg zuur!
Dat is wel erg zuur!
Ook geen voor mij helaas.bbouws schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 10:39:toon volledige bericht
[...]
Die van mij heeft hij helaas niet kunnen bemachtigen![]()
Blijkbaar heeft hij nog wel ergens me geluk een 16GB 3G zwart voor Rivanov kunnen krijgen want tegen mij zei ie dat Best Buy helemaal niks binnen had gekregen en veel andere winkels ook niet.
Baal hier erg van, helemaal omdat ik hem zei dat ik ook akkoord zou gaan met de zwarte 64GB 3G en zowel ook met de 32GB 3G in zwart of wit. Blijkbaar heeft hij alleen de 16GB kunnen kopen.
Maar goed, het is niet de schuld van TX5 dat de winkels geen voorraden krijgen. Het is gewoon een eerlijke verkoper met goede prijzen. Mensen die wat meer geduld hebben dan mij hebben een prima verkoper in hem
Ik laat Evan vandaag proberen een 32 of 64GB 3G wit voor me te kopen, mocht hij hem vandaag hebben en meteen kunnen sturen dan ga ik er serieus over denken om toch bij hem te kopen..
Hoe zit het met de andere TX5 kopers ?
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 354477 op 12-03-2011 14:51 ]
Oke, ik neem aan dat jij gewoon gaat wachten ? Ik vind vrijdag of zaterdag ontvangen best een groot verschil met maandag of disndag als je kijkt dat hij de 25e hier in de winkels ligt.
Ja, denk het het wel.bbouws schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 11:33:
[...]
Oke, ik neem aan dat jij gewoon gaat wachten ? Ik vind vrijdag of zaterdag ontvangen best een groot verschil met maandag of disndag als je kijkt dat hij de 25e hier in de winkels ligt.
[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 354477 op 12-03-2011 14:19 ]
Als je wacht dan heb je het nog maar over 1 week eerder, met nog steeds risico dat je toch BTW moet betalen... Als fed-ex een beetje sloom is/pech heeft dan krijg je hem misschien pas maandag na dat weekend...
Neem aan dat je overdag werkt/op school zit, dus die 4 dagen van ma-vr kom je ook wel door
Neem aan dat je overdag werkt/op school zit, dus die 4 dagen van ma-vr kom je ook wel door
Hier zelfde verhaal. Balen dus ja.
However;
1. Wie zegt dat launch hier niet uitgesteld wordt?
2. Kun je dan alsnog zelf om 04:00 in een rij gaan liggen.
Dus ik wil best wel ff wachten tot maandag maximaal.
Ben het alleen niet zo eens met de reserveringskosten. Had ik zelf nooit gedaan. 100% garantie geeft het niet, maar je bent wel aan èèn shop gebonden.
However;
Ben het alleen niet zo eens met de reserveringskosten. Had ik zelf nooit gedaan. 100% garantie geeft het niet, maar je bent wel aan èèn shop gebonden.
De launch gaat echt niet uitgesteld worden, overal staat duidelijk dat hij de 25e gaat komen. Apple zou zichzelf echt een financiele tik geven als ze de europese launch uitstellen. En trouwens, waarom zouden ze dit doen?UltraSub schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 12:00:
Hier zelfde verhaal. Balen dus ja.
However;
04.00 in een rij liggen? No way! In Nederland is er echt niet zon run op ipads hoor, nederlanders zijn over het algemeen niet zo "gadget geil". Bij de iPad 1 launch vorig jaar in Den Haag was ik er om 7.30 of misschien iets later, en er stond pas een handjevol mensen. Echter toen ik de deur uitkwam met m'n ipad zag ik wel dat de rij nu uit 75 - 100 mensen bestond. Maarja MM Den Haag had vorig jaar 500 iPads op voorraad bij de launch.
Maar, het is wel goedkoper dan in Nederland. En we hebben hem iets eerder. Mooi toch?
Het is absoluut niet goedkoper dan in Nederland! Tenzij je de belastingdienst/douane gaat oplichten.Anoniem: 354477 schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 12:28:
Maar, het is wel goedkoper dan in Nederland. En we hebben hem iets eerder. Mooi toch?
Wow, rustig? Je weet überhaupt niet eens wat ik ervoor betaald heb.sebastius schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 12:35:
[...]
Het is absoluut niet goedkoper dan in Nederland! Tenzij je de belastingdienst/douane gaat oplichten.
En oplichten is een groot woord.
Zeiden ze vorig jaar ook..Jackson6 schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 12:17:
[...]
De launch gaat echt niet uitgesteld worden, overal staat duidelijk dat hij de 25e gaat komen. Apple zou zichzelf echt een financiele tik geven als ze de europese launch uitstellen.
En toch..
/edit
En waarom zou Apple zichzelf een tik geven. Denk eens na; je krijgt het spul niet aangesleept. Wat maakt het Apple dan uit als ze NL uitstellen? Dacht je dat ze er minder om zouden verkopen als ze bijvoorbeeld een maand uitstellen?
Nogmaals, ik zeg niet dat het zo is, ik zeg alleen dat je er wel altijd rekening mee moet houden. Als ze het eens hebben gedaan, doen ze het net zo makkelijk een tweede keer.
Om dezelfde reden als vorig jaar? Veel te weinig voorraad?En trouwens, waarom zouden ze dit doen?
En toch zijn ze vorig jaar extreem slecht te krijgen geweest na launch. Het "handjevol" wat toen in de rij heeft gestaan had geluk als ze vooraan stonden. Als je daarna meteen zo'n ding wilde hebben, kon je het land doorrijden. Niet dat hij niet te krijgen was, wel met extreem veel moeite en vaak nul op rekest.04.00 in een rij liggen? No way! In Nederland is er echt niet zon run op ipads hoor, nederlanders zijn over het algemeen niet zo "gadget geil". Bij de iPad 1 launch vorig jaar in Den Haag was ik er om 7.30 of misschien iets later, en er stond pas een handjevol mensen. Echter toen ik de deur uitkwam met m'n ipad zag ik wel dat de rij nu uit 75 - 100 mensen bestond. Maarja MM Den Haag had vorig jaar 500 iPads op voorraad bij de launch.
Mijn punt is, wil je zeker zijn van je zaak, moet je op de release in NL gewoon vooraan in de rij staan. Anders kan het best nog wel eens twee weken langer duren. En in Nederland is er echt niet zo'n run op? Waar staaf je dat mee? Ik kan me nog levendig herinneren dat na de iPad 2 announcement iedereen zei, nah, nu gaat het geen storm lopen, want er zijn alleen een paar gekken die willen upgraden. En wat blijkt? Half USA wil zo'n ding, en is nergens meer te krijgen. Hoe komt dat? Wat ik al eerder schreef. Mensen die geen v1.0 kopen van een product, het een jaar aan hebben gekeken, kopen nu ook een iPad 2.
[ Voor 9% gewijzigd door UltraSub op 12-03-2011 13:07 ]
Haha Evan is nu ook voor mij een witte 64gb 3G halen.
Tx5 had minder geluk ook met mijn ipad.
Tx5 had minder geluk ook met mijn ipad.
[ Voor 29% gewijzigd door Donstil op 12-03-2011 14:35 ]
Hij had er niet zoveel vertrouwen in dat hij de witte 64GB 3G kan krijgen, ik heb gezegd dat hij anders ook een 32GB 3G wit voor me mag kopen en anders wacht ik wel op TX5Donstil schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 13:07:
Haha Evan is nu ook voor mij een witte 64gb 3G halen.
Tx5 had minder geluk ook met mijn ipad
Ik ben in ieder geval zijn eerste klant van vandaag
"I will try and do my best.
You are actually #1 out of 347 orders I received today. You should feel lucky.
All I can do is try..
Talk to you soon"
[ Voor 5% gewijzigd door Benny op 12-03-2011 14:39 ]
Huh? Ik heb er vorig jaar eind van de middag nog 1 opgehaald bij Mediamarkt... En er waren er toen nog genoeg over.UltraSub schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 13:05:
En toch zijn ze vorig jaar extreem slecht te krijgen geweest na launch. Het "handjevol" wat toen in de rij heeft gestaan had geluk als ze vooraan stonden. Als je daarna meteen zo'n ding wilde hebben, kon je het land doorrijden. Niet dat hij niet te krijgen was, wel met extreem veel moeite en vaak nul op rekest.
[ Voor 23% gewijzigd door matthijst op 12-03-2011 13:18 ]
Sja, I dunno, weet alleen dat verschillende collega's na het launchweekend 3 weken lang niets konden krijgen zonder stukken te rijden. Whatever
Hij stuurde mijbbouws schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 13:12:
[...]
Hij had er niet zoveel vertrouwen in dat hij de witte 64GB 3G kan krijgen, ik heb gezegd dat hij anders ook een 32GB 3G wit voor me mag kopen en anders wacht ik wel op TX5
Ik ben in ieder geval zijn eerste klant van vandaag
"I will try and do my best.
You are actually #1 out of 347 orders I received today. You should feel lucky.
All I can do is try..
Talk to you soon"
:Hi,
I should have a 64gb 3g White for you on Monday.
This is most popular I Pad now and very very hard to buy.
I should be able to buy for you later today at Apple.
I am sending you a PayPal Invoice now.
Please be patient.
Thanks
Evan
Toen heb ik gevraagd of hij me wilde mailen als het gelukt was en daar kreeg ik heel snel antwoord op. Was geen probleem en ging hij doen.
Edit: Ik vind het alleen raar dat hij eerst zegt "monday" en daarna "later today"
Nou ja ik zie wel. Met paypal en CC is het in ieder geval veilig.
[ Voor 7% gewijzigd door Donstil op 12-03-2011 13:27 ]
Hij zei dit tegen mij:Donstil schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 13:25:toon volledige bericht
[...]
Hij stuurde mij
:Hi,
I should have a 64gb 3g White for you on Monday.
This is most popular I Pad now and very very hard to buy.
I should be able to buy for you later today at Apple.
I am sending you a PayPal Invoice now.
Please be patient.
Thanks
Evan
Toen heb ik gevraagd of hij me wilde mailen als het gelukt was en daar kreeg ik heel snel antwoord op. Was geen probleem en ging hij doen.
Edit: Ik vind het alleen raar dat hij eerst zegt "monday" en daarna "later today"
Nou ja ik zie wel. Met paypal en CC is het in ieder geval veilig.
"I should have a 64gb 3g White for you on Monday or Tuesday.
I will try to buy the 64gb 3g White for you today at Apple but this model is very hard to buy right now.
So I might have to wait till Monday?
This is most popular I Pad now and very very hard to buy."
Omdat ik zijn 1e klant ben vandaag geeft hij me wel een aardige kans. Ik hoop het
edit: heb jij hem nu al betaald ? Ik wacht nog even af totdat Evan hem daardwerkelijk in handen heeft, want anders kan ik goedkoper bij TX5 kopen. En heb ik hem even snel.
[ Voor 7% gewijzigd door Benny op 12-03-2011 13:34 ]
Verhalen kloppen dus wel aardig.
Hij heeft me niet verteld de hoeveelste klant ik ben maar was er erg snel bij (en kreeg ook snel reactie).
Hoop toch volgende week een witte te hebben.
Hij heeft me niet verteld de hoeveelste klant ik ben maar was er erg snel bij (en kreeg ook snel reactie).
Hoop toch volgende week een witte te hebben.
Is ook plaats afhankelijk. Toen Engeland/Duitsland/Frankrijk in mei aan de beurt waren, heeft mijn zus in de Apple Store van Manchester een iPad voor mijn vader opgehaald aan het einde van de dag. Verwacht echt geen gekke run hier. Ook hebben wij hem in vrij veel winkels. APR/MediaMarkt/Dynabyte/Dixons/Saturn en vast nog wel wat.UltraSub schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 13:05:
En toch zijn ze vorig jaar extreem slecht te krijgen geweest na launch. Het "handjevol" wat toen in de rij heeft gestaan had geluk als ze vooraan stonden. Als je daarna meteen zo'n ding wilde hebben, kon je het land doorrijden. Niet dat hij niet te krijgen was, wel met extreem veel moeite en vaak nul op rekest.
Iemand die weet hoe het in Groningen vorige jaar was met de launch? Bij de Mac Me(nu Max me) en Mediamarkt. Heb heb weliswaar gereserveerd, maar weet niet of ik daar veel vertrouwen in moet hebben of dat ook echt zo is. Moest geen aanbetaling of wat dan ook doen.
[ Voor 5% gewijzigd door Reverb_ op 12-03-2011 13:40 ]
Ik heb zelf vorig jaar 3 kwartier voor opening in Düsseldorf bij Gravis gestaan. Korte rij, 8 man voor me. 10 minuten later 30 man achter me, vlak voor opening 100 man of zo. En het was zo afgelopen, want zoveel hadden ze er niet (5-10 van ieder model of zo).
@reverb waar heb jij hem gereserveerd? Ik bij de maxme in groningen, maar ze zeiden daar nog niets over de voorraad te kunnen zeggen.. Dus weet niet of dat gaat lukken.. Anders ga ik denk ik vroeg naar de MM.. Wat doe jij?
Dat je niets vooruit hoefde te betalen zegt niets hoor, das nergens zo volgens mij.
Dat je niets vooruit hoefde te betalen zegt niets hoor, das nergens zo volgens mij.
[ Voor 16% gewijzigd door timwijn op 12-03-2011 14:46 ]
Over een uurtje nog eens naar de Bestbuy om daar voor de deur te gaan staan, hopelijk heb ik geluk en hebben sommigen hun iPad niet opgehaald gisteren.
Snap niet dat zoveel mensen moeite doen voor die extra 2 weken.
iPad heeft officieel ook geen wereldwijde garantie (net als de iPhone).
Dus beter in NL kopen
iPad heeft officieel ook geen wereldwijde garantie (net als de iPhone).
Dus beter in NL kopen
Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L
Sommige mensen hebben geen geduld he
En de iPad heeft overigens wel gewoon wereldwijde garantie.
Ik ook de Max Me. Ik ga denk ik vrijdag om een uurtje of 9 erheen en zie het wel. Ga er niet uren eerder staan.timwijn schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 14:43:
@reverb waar heb jij hem gereserveerd? Ik bij de maxme in groningen, maar ze zeiden daar nog niets over de voorraad te kunnen zeggen.. Dus weet niet of dat gaat lukken.. Anders ga ik denk ik vroeg naar de MM.. Wat doe jij?
't is wel 10 dagen stoer doen natuurlijk, da's de hele lol, denk ik.ken schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 15:20:
Snap niet dat zoveel mensen moeite doen voor die extra 2 weken.
Precies.

Hot kost nauwelijks iets extra's en je hebt hem 10dagen eerder.
Waarom niet zou ik zeggen?
De kans dat de EU release wordt vertraagd is er ook gewoon nog. Zou niet de eerste keer zijn dat Apple voor die strategie zou kiezen.
Apple kan ze verkopen in de VS. Waarom dan veel moeite doen om hem mondjesmaat te leveren in andere landen?
Waarom niet zou ik zeggen?
De kans dat de EU release wordt vertraagd is er ook gewoon nog. Zou niet de eerste keer zijn dat Apple voor die strategie zou kiezen.
Apple kan ze verkopen in de VS. Waarom dan veel moeite doen om hem mondjesmaat te leveren in andere landen?
Als je zoals mij een intensief iPad gebruiker bent en je zit al een paar weken zonder dan wil je gewoon zo snel mogelijk de nieuwe. En als je met import hetzelfde betaald als hier in NL (tx5, Evan) waarom zou je het dan niet doen. Dat is hoe ik denk tenminste. Heeft niks met stoer doen te maken, hoewel het wel geinig is om 10 dagen 'exclusive' te zijn.matthijst schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 16:26:
[...]
't is wel 10 dagen stoer doen natuurlijk, da's de hele lol, denk ik.
En niet te vergeten illegaal bezig te zijn, ik zal Fedex wel even een mailtje sturen dat ze aankomende week goed moeten gaan opletten op pakketjes uit Amerika met valse waarden.bbouws schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 16:29:
[...]
Als je zoals mij een intensief iPad gebruiker bent en je zit al een paar weken zonder dan wil je gewoon zo snel mogelijk de nieuwe. En als je met import hetzelfde betaald als hier in NL (tx5, Evan) waarom zou je het dan niet doen. Dat is hoe ik denk tenminste. Heeft niks met stoer doen te maken, hoewel het wel geinig is om 10 dagen 'exclusive' te zijn.
NotSoSteady schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 17:13:
[...]
En niet te vergeten illegaal bezig te zijn, ik zal Fedex wel even een mailtje sturen dat ze aankomende week goed moeten gaan opletten op pakketjes uit Amerika met valse waarden.

@reverb ik denk dat we toch voor vrijdag nog wat horen aangezien we hem gereserveerd hebben?
Als ik niks hoor bel ik denk ik die donderdag of woensdag even op om te vragen of ze er al zicht op hebben.
Welke heb jij besteld? Ik ga gewoon voor zwart 16gb wifi. 3g niet nodig, ga wel tetheren met mijn mobiel
Als ik niks hoor bel ik denk ik die donderdag of woensdag even op om te vragen of ze er al zicht op hebben.
Welke heb jij besteld? Ik ga gewoon voor zwart 16gb wifi. 3g niet nodig, ga wel tetheren met mijn mobiel
Omdat (uitgaande van kopen in NY, met vliegtuig reizen): $399 * tax 1.08 * dollarkoers 0.717 = €308.9timwijn schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 10:08:
[...]
En die bestel je niet gewoon in Nederland omdat?
Hier in Nederland: €375
Maarliefst 65 euro verschil. En 65 euro betekent een hoop biertjes voor een arme student
Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl
Zou wel zo netjes zijn dat we wat horen. Wie weet moet je je mailtje uitprinten, ofzo, als bewijs.timwijn schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 17:23:
@reverb ik denk dat we toch voor vrijdag nog wat horen aangezien we hem gereserveerd hebben?
Als je dat nog zou willen laten weten hier die woensdag of donderdag.
Ik neem ook de zwarte 16 GB Wifi. Meer opslag heb ik niet nodig en 3g doe ik via tethering via mijn iPhone met 4.3 wel. Heb nu een 16GB iPad ook en is nog niet eens tot de helft vol.
Net op de valreep nog 2 modellen kunnen bemachtigen! 
Een zwarte en witte 16GB versie!
Heb dus nog een model over, laat maar weten indien er interesse is.
Hier mijn geliefde iPads!
http://img851.imageshack.us/i/ipad4.jpg/
Als het nou een 64Gb was...Raimon89 schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 19:03:
Aww, jammer ik heb al een witte 16 gb bij tx5 besteld.Raimon89 schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 19:03:
In Des Moines waren ze allemaal uitverkocht helaas, zowel BestBuy als Apple storeRaimon89 schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 19:03:
Luck you
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Ik wil die witte wel hoorRaimon89 schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 19:03:
matthijst schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 16:26:
[...]
't is wel 10 dagen stoer doen natuurlijk, da's de hele lol, denk ik.

Joh, dat ding komt de woonkamer niet eens uit. Wat nou stoer doen.
Het is niet duurder, je hebt hem iets eerder als de release hier gewoon door gaat, en veeel eerder als hij hier uitgesteld wordt. En die kans is gegrond, als je kijkt naar de reden van vorig jaar en de voorraden en US interesse nu. Zeg niet dat het gebeurt, maar ik heb nog geen een reden gezien waarom het zeker niet zou gebeuren
Daarnaast, als jullie er zo over denken, wat doen jullie dan in een import topic
En over dat douane gezever.. Omg..
Heilige boontjes hier. Als ik een btw heffing krijg, betaal ik die gewoon zonder morren. Risico van het vak, net zoals bewust te hard rijden dat is. If you can't do the time, don't do the crime..
Het lijkt wel alsof sommigen hier jaloers zijn.. (waarop zou ik niet weten, laat gewoon eenieder in zijn waarde)
Was vooral een reactie op die knakker die om de 2 pagina's roept dat hij "een van de eerste" was. Je maakt mij niet wijs dat die een iPad alleen in zijn woonkamer heeft liggen.UltraSub schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 19:21:
[...]
Joh, dat ding komt de woonkamer niet eens uit. Wat nou stoer doen.
Interesse in de prijzen. Die zijn net zo hoog als in NL, ex BTW, dus voor mij niet interessant genoeg (want weinig vertrouwen in gratis Fedex invoer).Daarnaast, als jullie er zo over denken, wat doen jullie dan in een import topic
Tsja, waarop inderdaadHet lijkt wel alsof sommigen hier jaloers zijn.. (waarop zou ik niet weten, laat gewoon eenieder in zijn waarde)

Invoer, niet vervoer.bbouws schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 19:32:
Gratis FedEx vervoer??
The devil is in the details.
Tijd voor een nieuw deel: [iPad] Importeren - deel 3
.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op of je post niet beter past in [iPad] importeren : De levertijden.
Plaats GEEN herleidbare track & trace links of plaatjes in dit topic. Je pakje zou hiermee onderschept kunnen worden door derden.
Let op of je post niet beter past in [iPad] importeren : De levertijden.
Plaats GEEN herleidbare track & trace links of plaatjes in dit topic. Je pakje zou hiermee onderschept kunnen worden door derden.