[iPad] importeren Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 15 Laatste
Acties:
  • 108.571 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-04 13:42
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/35arhuu.png

We wachten, natuurlijk allemaal op de iPad. Het is teleurstellend om te weten dat op 5 maart bekend werd gemaakt dat de iPad op 3 April te verkrijgen is in de Verenigde Staten. Het 3G model eind April in de VS. Nederland? Nee Nederland niet. Australië, Canada, Frankrijk, Duitsland, Italië, Japan, Spanje, Zwitserland en het Verenigd Koninkrijk mogen wel genieten van de iPad. Wederom ‘late’ April.

Wat moeten wij nu? Ja die vraag is natuurlijk snel te beantwoorden. Of je bent braaf en wacht netjes totdat Apple een release datum bekend maakt voor Nederland, of voor de die hards onder ons is er de optie om de iPad te importeren. Net zoals de iPhone 2G en iPhone 3GS. Apple wilt ons tegenhouden? Onmogelijk.

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/fdhwg0.png

Leuk en aardig, maar hoe moeten we de iPad importeren? Er zijn verschillende manieren aan de iPad te komen. Vooralsnog is het het snelst om de iPad uit de VS te halen. Om dit te kunnen doen zijn er twee opties. Optie 1 : Naar de VS toe gaan en zelf de machtige iPad ophalen in één van de vele Apple Stores. Optie 2 : Vanuit Nederland in de lui stoel de iPad bestellen bij Apple zelf, of andere bedrijven en vervolgens wachten. Hiervoor zijn wel wat randvoorwaarden aan verbonden. Sowieso is het uitgesloten dat er van de Amerikaanse bedrijven verscheept wordt naar Nederland. Dus er zit altijd een tussenstation tussen. Bovendien vragen de bedrijven 9 van de 10 keer een creditcard als betaalmiddel. Dus wat heb je nodig? Een creditcard met voldoende bestedingsruimte én een Amerikaans adres.

In de Verenigde Staten zijn ze ook niet op hun achterhoofd gevallen en daarom zijn er diverse bedrijven die ons een handje willen helpen met het bestellen van artikelen die niet bij ons verkrijgbaar zijn, of nóg niet verkrijgbaar. In het geval van de iPad is natuurlijk nog maar afwachten wanneer de iPad eindelijk eens naar Nederland komt.

De bedrijven die ik zojuist noemde werken meestal op het volgende principe. Je schaft een adres aan, hier betaal je een bedrag voor. Vervolgens kun je op eigen gelegenheid bestellen bij de winkels in de Verenigde Staten en vervolgens nemen zij het pakket voor je aan en sturen het vervolgen door naar Nederland. Dit kost natuurlijk wel wat geld, maar veel andere oplossingen zijn er niet.

Er zijn ook bedrijven die je kunt ‘inhuren’ om de aankoop voor je te doen. Als je niet beschikt over een creditcard is dit natuurlijk vrij handig. Maar ook hier kost het weer extra. Dus extra om de aankoop te doen én extra om het pakket voor je door te sturen naar hier.

Het probleem met het zelf importeren met of zonder gebruik van de hierboven genoemde bedrijven in de Verenigde Staten is dat het pakket ook nog door de Nederlandse Douane moet. Jammer, maar helaas de schatkist moet ook worden bijgevuld. De kans is vrij groot dat je gepakt wordt met je pakket vanuit de VS. Het is niet meer zoals vroeger dat je ‘gift’ op je pakje kon zetten en dat de Douane dat accepteerde. Die tijden zijn geweest. Maar wat moet je dan betalen?
Allereerst is daar de gebruikelijk 19% btw die betaald moet worden. Officieel horen daar ook invoerrechten bij, maar de iPad wordt beschouwt als 'computer' en derhalve zitten er geen invoerrechten op.

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/6iw3yc.png

De prijzen voor de VS zijn al sinds de introductie bekend. Dus dat zijn geen verassingen. Wel verschilt de salestax op de iPad per staat waar je hem ophaalt. De salestaxen percentages zijn hier terug te vinden.

KosteniPad 16 GB Wi-FiiPad 32GB Wi-FiiPad 64GB Wi-Fi
Aanschaf$ 499$ 599 $ 699
Tax$ 24,95 $ 29,95 $ 34,95
Totaal $$ 523,95 $ 628,95 $ 733,95
Totaal € € 380,39 € 456,62 € 532,84

De euro prijzen zijn berekent met een Dollarkoers van 0,726.

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/jpzcso.png

Je kunt ook gebruik maken van bedrijven waar je een adres kunt kopen. Waar veel mensen vast wel van gehoord hebben is de site MyUS.com, een Amerikaanse site waar je een adres aan kunt schaffen. De site is ook betrouwbaar gebleken bij iPhone imports en dus ook een goed voorbeeld. De kosten hiervan zijn gering 60 $ dollar per jaar, er is ook een goedkoper membership alleen heb je dan weer een stuk hogere shipping, daarom is het handig om het ‘premium’ membership te nemen.

De kosten van de iPad incl. salestax in de MyUs staat (6,5%) bovendien komt er het membership bij 27$ en het verzenden naar Nederland 41$ en sowieso de BTW van 19%.

Aanschaf$ 499$ 599 $ 699
Tax$ 32 $ 39 $ 45
Membership$ 27 $ 27 $ 27
Shipping $ 41 $ 41 $ 41
Totaal $$ 599,44 $ 705,94 $ 812,44
Totaal € € 435,19 € 512,51 € 589,83
BTW heffing € 82,69 € 97,38 € 112,07
Subtotaal € € 517,88 € 609,89 € 701,90

De euro prijzen zijn berekent met een Dollarkoers van 0,726.

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2rbzarl.png

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/1673tis.png

Er zijn diverse sites die in opdracht de iPad voor je willen bestellen en/of aanschaffen en hem vervolgens naar je opsturen. De bekendste is wel fromus2eu.

Een offerte van FromUs2eu voor de iPad 64 GB Wi-Fi :
Kosten voor product $740,94
Shippingkosten binnen de VS $0,00
Geschatte verzendkosten naar Nederland $121,50
Valutatoeslag (5% over bovenstaande) * $43,12
Subtotaal $905,56
Omgerekend naar euro’s (koers $1 = €0,79) is € 717,76
Handling fee € 45,00
Totaal € 762,76
Een andere site die de iPad voor je kan bestellen is USA2you.nl ook hier is een offerte van :
Aankoop product: $699
Salestax 9,5% = €66,41
Aankoopfee 5% = $38,27
Verzending met Fedex: $104
Subtotaal: $907,68
Omgerekend naar euro’s (koers $1 = €0,77) is €698,91
Commissie: €30
Totaal: €728,91
Beide mogelijkheden kosten dus flink meer dan MyUS want bij beide is de BTW niet gerekend, die je natuurlijk wel moet betalen dus de 19% komt er nog eens bovenop. Wat ook opvalt is dat beide bedrijven eigen koersen hanteren voor het omrekenen naar euro's.

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/vqqrzo.png

In Nederland zelf zijn ook bedrijven actief de iPad voor je importeren en vervolgens in Nederland verkopen.

Zo is er iPadimport.com, een website waar je de iPad kunt bestellen en dus geen verassingen achteraf hebt. Helaas is er weinig aandacht besteedt aan de website wat toch wel belangrijk is als je een grote uitgave doet.

Aanschaf€ 599€ 699 € 799

Een site die er positiever en betrouwbaarder uitziet is iPadhoes.nl. Hier kun je ook de iPad bestellen in Nederland en dus geen last hebt van Douane e.d.

Aanschaf€ 579€ 679 € 779

Bij het bestellen moet je de 50% betalen, de andere 50% van het bedrag betaal je als je hem gaat ophalen of hem op laat sturen. Positief dus! Verder duidelijk qua bestellen en FAQ.

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/n48e2f.png

Als laatste is het natuurlijk ook mogelijk om even te wachten tot eind April en vervolgens de iPad ophalen in Duitsland of Engeland. Helaas zijn hier de prijzen niet van bekend en is het dus niet echt precies te vertellen wat de prijzen zijn in deze landen.
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2rwqk93.png

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/1183syq.png

Na het bestellen is het natuurlijk zo ver : wachten op je iPad, continu het pakketje traceren, wachten en wachten. Maar de iPad is het vast en zeker waard!

Ervaringen kunnen besproken worden in het [iPad] Ervaringen & Discussie - Deel 2

Topicstart gemaakt door carfreak02 met toestemming van Hoedje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Wat handig is om te weten, maak geen gebruik van Shipito.com, dat grapje heeft bij 45$ gekost. Ik heb daar een account aangemaakt, geld over gemaakt zodat zij een iPad zouden kunnen kopen voor mij en toen alles rond was kreeg ik de e-mail dat ze mijn wens niet kunnen vervullen en dat ze mijn aanvraag hebben geannuleerd. Gevolg is dat ze mijn geld wel terug storten maar daarvoor een behoorlijke fee in rekening brengen in totaal 45$ :(

Gebruik Myus.com en niet Shipito.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-02 10:35
Goeie OP!
MyUS schijnt te werken.
ShipIto cancelt orders (of eigenlijk: Apple cancelt orders via Shipito)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Borderlinx werkt trouwens ook niet, heb net contact met ze gehad en ze zijn aan het onderhandelen met Apple, ze verwachten vanaf volgende week wel iPads te kunnen afhandelen, maar dat vraag ik me af...

Oke even mijn gezeur op Shipito.com recht zetten, ik heb ze een paar keer gemaild en duidelijk uitgelegd hoe je een Paypal transactie ongedaan kunt maken zonder daarvoor (extra) kosten te maken. Zojuist al mijn geld terug gekregen! Dus geen 45$ kosten. Ben heel blij nu :D

Shipito.com is trouwens wel SUPER snel met e-mail, kunnen Nederlandse organisaties iets van leren. Jammer genoeg willen ze geen zaken met Apple doen, of Apple niet met hun...

Thanks to Shipito.com :)

[ Voor 54% gewijzigd door Qorne op 12-03-2010 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:32
Net een mail gehad van Ellen van FromUs2eu, voor mijn 32 GB iPad
dat de bestelling gelukt is _/-\o_

nu afwachten hoe het verder gaat lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86619

net een mailtje binnen van apple dat de order bevestigd is. geloof er nog niets van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Hoop niet dat Steve het weekend elke order gaat na kijken :)

Ik denk dat het wel goed zit met de MyUs iPad orders, heb vanmiddag even met een medewerker van hun gesproken, hij zei dat er heel veel iPad orders waren, maar ze draaien ook een Google Adwords campagne met het doel om iPads te verkopen, het verbaast me niks als ze een deal met Apple hebben. Borderlinx is ook bezig om een deal met Apple te sluiten en ze zeggen dat ze het na het weekend rond hebben...

Ik heb er vertrouwen in :)

Update:

Leuk detail, tussen mijn eerste bestelling NL tijd 14:37 en mijn laatste (eerste is geannuleerd) 20:32 zitten 79905 :Y orders!!! Ik ga er vanuit dat ze gewoon doortellen en niet een of ander algoritme toepassen.

[ Voor 96% gewijzigd door Qorne op 12-03-2010 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moejo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-08-2024
Qorne schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 22:57:
Leuk detail, tussen mijn eerste bestelling NL tijd 14:37 en mijn laatste (eerste is geannuleerd) 20:32 zitten 79905 :Y orders!!! Ik ga er vanuit dat ze gewoon doortellen en niet een of ander algoritme toepassen.
Maar dat hoeven niet per se iPad orders te zijn, toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garma
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-01-2020
[b][message=33631701,noline]

dat lijkt me echt zeer onwaarschijnlijk. Het gaat ofwel om andere producten of een of andere formule om dat nummer te genereren.

anyway, ik wacht wel tot ie in de UK uitkomt, dan koop ik hem daar als ik daar voor mn werk een keer heen moet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Goed..ik heb de order bevestiging, maar ik wil eigenlijk het shipping adres veranderen. Ik heb geen apple id gebruikt voor deze order. Nu staat er op de apple website dat ik de order kan wijzigen als ik in log met het order nummer en de zipcode. Maar ik zie geen shipping address staan als ik daarmee inlog.

Heeft iemand een idee hierover? Ik wil eigenlijk niet apple gaan mailen, slapende honden enzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Anoniem: 86619 schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 08:06:
Goed..ik heb de order bevestiging, maar ik wil eigenlijk het shipping adres veranderen. Ik heb geen apple id gebruikt voor deze order. Nu staat er op de apple website dat ik de order kan wijzigen als ik in log met het order nummer en de zipcode. Maar ik zie geen shipping address staan als ik daarmee inlog.

Heeft iemand een idee hierover? Ik wil eigenlijk niet apple gaan mailen, slapende honden enzo..
Wil je een compleet ander adres dan? of wil je gewoon het Ste naar Suite aanpassen? Dat hoeft niet is gewoon een gebruikelijke afkorting in de VS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 350031

de topic starter schrijft :

Zo is er iPadimport.com, een website waar je de iPad kunt bestellen en dus geen verassingen achteraf hebt. Helaas is er weinig aandacht besteedt aan de website wat toch wel belangrijk is als je een grote uitgave doet

en :

Een site die er positiever en betrouwbaarder uitziet is iPadhoes.nl. Hier kun je ook de iPad bestellen in Nederland en dus geen last hebt van Douane e.d.

Naar mijn idee weet je via ipadimport.com meer waar je aan toe bent dan via ipadhoes.nl.
Ik zie namelijk hier : http://www.ipadimport.com/pages/Alle-informatie.html meer info dan op de andere site
Ipadhoes lijkt mij een goedkope naam kopie van ipodhoes.nl ..............

Volgens mij vergist de topic start zich ?

Ik zelf wacht gewoon tot de grote vakantie en maak dan een tripje naar Duitsland of zo

suc6 iedereen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:10
Preorders voor de iPad vanaf $578.99/€423.95: http://www.chinesegadgets...-orders-in-dollar-prices/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Garma schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 01:37:
dat lijkt me echt zeer onwaarschijnlijk. Het gaat ofwel om andere producten of een of andere formule om dat nummer te genereren.
Normaal verkopen ze online 15.000 producten op een dag, dus zou met niks verbazen als ze bij een launch die aantallen halen.

Dat mag wel wat minder op de man worden gespeeld. Vooralsnog heeft hij het voordeel van de twijfel. En dan nog, als je zoiets ziet, dan moet je een topic report aanmaken en niet reageren in het topic.

[ Voor 51% gewijzigd door Hoedje op 13-03-2010 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Misschien handig om te vermelden welke apple resellers in welk land waarschijnlijk de ipad zullen krijgen. Oftwel, welke zijn de grotere in duitsland, frankrijk, engeland of italie.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
Klinkt interessant! Iemand ervaring met die site? En de iPad zelf komt dan onder de 430, maar met shipping erboven. Gaat het qua tax alleen om de 423?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Qorne schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 09:40:
[...]

Wil je een compleet ander adres dan? of wil je gewoon het Ste naar Suite aanpassen? Dat hoeft niet is gewoon een gebruikelijke afkorting in de VS.
Volledig adres. Ik weet dat de afkortingen standaard zijn. Heb het adres nu op een bundle box adres, maar heb inmiddels een "veiliger" (lees normaler) adres gevonden welke ik liever zou gebruiken. maar goed, blijkbaar kan je het adres niet veranderen als je niet met een apple id hebt besteld. Ik wacht het voorlopig wel even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Hmm Jammer, ik krijg nu geen order bevestiging... heb gister om 8.32pm besteld... :( (NL time)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
--Christiaan-- schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 10:45:
[...]

Klinkt interessant! Iemand ervaring met die site? En de iPad zelf komt dan onder de 430, maar met shipping erboven. Gaat het qua tax alleen om de 423?
Sowieso ook over de verzendkosten, alhoewel ik nooit heb hoeven betalen voor orders bij die site(wel goedkopere producten). Ik zie trouwens de mogelijkheid op die site om het in te pakken in een giftwrap voor een paar euro. Zouden ze dat ook openmaken bij de douane of geloven ze het dan wel >:) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

BarôZZa schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 11:10:
[...]

Sowieso ook over de verzendkosten, alhoewel ik nooit heb hoeven betalen voor orders bij die site(wel goedkopere producten). Ik zie trouwens de mogelijkheid op die site om het in te pakken in een giftwrap voor een paar euro. Zouden ze dat ook openmaken bij de douane of geloven ze het dan wel >:) ?
Dan wil je alsnog je pakket verzekerd versturen en daarop de waarde aangeven, voor het geval je pakket 'kwijtraakt'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flanger
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:28

flanger

That Guy

kmf schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 10:40:
Misschien handig om te vermelden welke apple resellers in welk land waarschijnlijk de ipad zullen krijgen. Oftwel, welke zijn de grotere in duitsland, frankrijk, engeland of italie.
Lijkt me ook interessant, zeker als je weet dat Frankrijk en Duitsland respectievelijk slechts 2 en 3 officiële Apple-stores heeft.

Just because I rock, doesn't mean im made of stone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-04 17:48
Een licht gevoel van euforie is mijn deel. Laat zo maar mijn toevallige (tussendoor)vakantie in het paasweekend, maanden geleden gepland, samenvallen met de launch van de ipad. 3 keer raden welke straat ik die dag zeker zal bezoeken en een paar euro armer zal verlaten..... http://bit.ly/9bbcZl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 350045

Hi,
Ik heb gisteravond een iPad besteld, met mijn Rabobank creditcard, en als afleveradres een # via Shipito.com.
Het duurde een paar uur, maar toen kreeg ik een orderbevestiging van Apple!

Nu hopen dat ze niet alsnog gaan annuleren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Muthas schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 11:12:
[...]

Dan wil je alsnog je pakket verzekerd versturen en daarop de waarde aangeven, voor het geval je pakket 'kwijtraakt'.
Daar doe ik zelf eigenlijk nooit aan. Gelukkig nooit wat kwijt geraakt, dus als ik de importheffingen en verzekeringskosten die ik anders had moeten betalen bij elkaar optel, dan had ik aardig wat dingen kunnen kwijtraken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Dope, Chicago, wel ff gereserveerd vooraf?
Voorkomt teleurstelling, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-04 17:48
matthijst schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 11:45:
Dope, Chicago, wel ff gereserveerd vooraf?
Voorkomt teleurstelling, denk ik.
wat denk je..... klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Cool :D

Dus 3 april meteen wat unboxfoto's van jou, hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe komen jullie erbij dat Apple orders nog gaat annuleren achteraf? Dit hebben ze nog nooit gedaan het was altijd via steekproef. Lijkt me sterk dat ze dat nu ineens wel gaan doen.

Mijn order van 3min na openingstijd is bevestigd (na een halfuurtje) en betaald met een Nederlandse cc waar het al van is afgeschreven. Laat het shippen naar een myus adres.

Komt heus wel goed ;)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frups
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21-04 11:32
Zo is er iPadimport.com, een website waar je de iPad kunt bestellen en dus geen verassingen achteraf hebt. Helaas is er weinig aandacht besteedt aan de website wat toch wel belangrijk is als je een grote uitgave doet

Beide sites motiveren niet om te bestellen,
ipadimport.com
Email Search: is associated with about 891 domains, info@totallyhosted.nl

ipadhoes.nl
Staat geregistreerd op een Metaregistrar en is dus ook niet te achterhalen.

Natuurlijk moet je het hele bedrag van te voren voldoen en als je je accountgegevens moet opheven is er geen SSL verbinding, dat gekoppeld met de vorige gegevens riekt voor mij persoonlijk naar bedrog. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deviruchi
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-04 23:04
Misschien enigszins off-topic:

Ik zie dat de diensten MyUS en Shipito genoemd worden, voor mij zijn diensten onbekend maar het klinkt fantastisch. Heeft er iemand ervaring met deze ( of soortgelijke ) diensten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Met alle respect hoor maar ipadimport.com is of een zolderkamer bedrijfje (waar overigens niks mis mee hoeft te zijn) maar in dit geval twijfel ik een beetje, heb wat mail communicatie van hun gezien en ze komen op mij nogal angstig over, ze hebben waarschijnlijk zelf geen kapitaal om iPads in te kopen en laten je daarom eerst betalen. Kans is heel groot dat zij op dezelfde manier een iPad inkopen als de meesten hier via Myus.com.

Wat voor ipadimport.com en alle andere bedrijven die op deze manier een iPad verkopen een groot probleem is, is de garantie. Volgens de Nederlandse wet dient de winkel of webshop waar je een product aanschaft de garantie af te handelen, maar omdat ze geen dealer of wat dan ook zijn (meer een handelsonderneming) kunnen ze niet goed voldoen aan die garantie, in zo'n geval mag je hopen op directe garantie van Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174219

Ik heb gisterenavond besteld rond half negen, maar nog steeds geen ontvangstbevestiging (ook geen annulering). Op de 'My Account' pagina in de Store staat de order als 'Not yet shipped':

Afbeeldingslocatie: http://img65.yfrog.com/img65/7447/schermafbeelding2010031n.png

Verzending naar MyUs. Toch vreemd dat sommigen direct een bevestigingsmail krijgen, sommigen een weigering en sommigen niets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160183

Ik denk dat ik begin april zelf gewoon een retourtje NY koop en er een paar meebreng.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Anoniem: 174219 schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 16:27:
Ik heb gisterenavond besteld rond half negen, maar nog steeds geen ontvangstbevestiging (ook geen annulering). Op de 'My Account' pagina in de Store staat de order als 'Not yet shipped':

[afbeelding]

Verzending naar MyUs. Toch vreemd dat sommigen direct een bevestigingsmail krijgen, sommigen een weigering en sommigen niets?
Ik heb dus hetzelfde, mijn eerste order was geannuleerd, heb gister om half 9 weer besteld, maar tot op heden geen order bevestiging, waarschijnlijk maandag pas, geen idee of ze nu aan het werk zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Qorne schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 16:44:
[...]

Ik heb dus hetzelfde, mijn eerste order was geannuleerd, heb gister om half 9 weer besteld, maar tot op heden geen order bevestiging, waarschijnlijk maandag pas, geen idee of ze nu aan het werk zijn...
veel bedrijven die iets met "de consument" doen zijn gewoon 7dagen per week open in de vs. Veel zelfs 24/7.

Apple werkt nu echt wel hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [FrEEzEr]
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-03 09:33
Heb vanmiddag de iPad 16gb besteld met een rabobank (mastercard) creditcard en laat hem versturen naar een adres van MyUS.com. Heb nu net de order bevestiging binnen! :)

iMac i7, 8GB | MacMini (2,0-GHz/4GB) | Playstation3 | Wii | Panasonic 42pz85

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
Anoniem: 350031 schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 09:54:
de topic starter schrijft :

en :

Naar mijn idee weet je via ipadimport.com meer waar je aan toe bent dan via ipadhoes.nl.
Ik zie namelijk hier : http://www.ipadimport.com/pages/Alle-informatie.html meer info dan op de andere site
Ipadhoes lijkt mij een goedkope naam kopie van ipodhoes.nl ..............

Volgens mij vergist de topic start zich ?

Ik zelf wacht gewoon tot de grote vakantie en maak dan een tripje naar Duitsland of zo

suc6 iedereen
iPadhoes is onderdeel van Appelhoes en dus geen 'kopie' van iPodhoes, eerder een concurrent. Als ik het in de TS noteer heb ik het natuurlijk wel even nagekeken en wat contact gehad. Dus niet gelijk een ordeel geven s.v.p. ;)
Qorne schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 16:24:
Met alle respect hoor maar ipadimport.com is of een zolderkamer bedrijfje (waar overigens niks mis mee hoeft te zijn) maar in dit geval twijfel ik een beetje, heb wat mail communicatie van hun gezien en ze komen op mij nogal angstig over, ze hebben waarschijnlijk zelf geen kapitaal om iPads in te kopen en laten je daarom eerst betalen. Kans is heel groot dat zij op dezelfde manier een iPad inkopen als de meesten hier via Myus.com.

Wat voor ipadimport.com en alle andere bedrijven die op deze manier een iPad verkopen een groot probleem is, is de garantie. Volgens de Nederlandse wet dient de winkel of webshop waar je een product aanschaft de garantie af te handelen, maar omdat ze geen dealer of wat dan ook zijn (meer een handelsonderneming) kunnen ze niet goed voldoen aan die garantie, in zo'n geval mag je hopen op directe garantie van Apple.
Dat risico neem je als je de iPad importeert, immers heb je bij MyUS ook geen garantie. En moet je in beide gevallen naar Apple zelf.
frups schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 15:46:
[...]

Beide sites motiveren niet om te bestellen,
ipadimport.com
Email Search: is associated with about 891 domains, info@totallyhosted.nl

ipadhoes.nl
Staat geregistreerd op een Metaregistrar en is dus ook niet te achterhalen.

Natuurlijk moet je het hele bedrag van te voren voldoen en als je je accountgegevens moet opheven is er geen SSL verbinding, dat gekoppeld met de vorige gegevens riekt voor mij persoonlijk naar bedrog. :(
Alberto, ben jij het?

Bedrog is natuurlijk wel heel snel gezegd. iPadhoes wordt doorgelinkt naar de webshop van Appelhoes. Deze shop is zeker wel betrouwbaar zoals te lezen is in diverse topics. Dus als je zo 'slim' denkt te zijn door websites te tracken, kun je maar beter de goede tracken. :+

Wat iPadimport.com betreft zijn alle gegevens gewoon op de site te vinden, net als iPadhoes overigens.

[ Voor 20% gewijzigd door carfreak02 op 13-03-2010 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou de import zelf regelen of wachten tot je bij dit soort "bedrijfjes" kan ophalen.
Er zijn al zo onwijs veel mensen belazerd tijdens de iPhone releases dat "jullie" beter zouden moeten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

carfreak02 schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 17:26:
[...]
Deze shop is zeker wel betrouwbaar zoals te lezen is in diverse topics. Dus als je zo 'slim' denkt te zijn door websites te tracken, kun je maar beter de goede tracken. :+
Verklaar betrouwbaar dan eens. Dit soort launches van producten zijn gewoon het moment voor oplichters om hun slag te slaan, dat is ook met de iPhone gebeurd. Vooralsnog is er geen iPad geleverd, dus over de betrouwbaarheid valt niet veel te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
Muthas schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 17:29:
[...]

Verklaar betrouwbaar dan eens. Dit soort launches van producten zijn gewoon het moment voor oplichters om hun slag te slaan, dat is ook met de iPhone gebeurd. Vooralsnog is er geen iPad geleverd, dus over de betrouwbaarheid valt niet veel te zeggen.
Betrouwbaar in de zin van dat het bedrijf al genoeg mensen heeft voorzien in bescherming voor de Mac. Het zegt niets over de iPad natuurlijk, maar wel dat het een 'echt' bedrijf is wat niet alleen de iPad 'doet' maar wat al een bedrijf was en nu de iPad ernaast verkoopt, en dus geen oplichters zijn. Maar zoals hierboven al gezegd wordt, het zal in April wel blijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

8)7 Waarom heb ik nog (steeds) geen orderbevestiging.

Nog een andere vraag, hoe zit het met de douane, want volgens de website van de douane mag je tot 639US$ invoeren of 430€ , de actuele koers is nu zo dat een iPad 32GB net boven de 430euro uit komt, maar niet boven de 639US$ Wat is nou wijsheid? Moet ik rekenen naar Euro's of gewoon van de 639$ dollar uitgaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Dat is als je met het vliegtuig gaat.

Een internetaankoop tot 22 euro is vrijgesteld van invoerbelasting, alles daarboven moet wel betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Muthas schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 17:52:
Dat is als je met het vliegtuig gaat.

Een internetaankoop tot 22 euro is vrijgesteld van invoerbelasting, alles daarboven moet wel betalen.
Tnx voor de tip dat had ik niet gezien, dan is het duidelijk :)

Ik zit te twijfelen om een nieuwe bestelling te plaatsen, kijken of ik sneller een orderbevestiging krijg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
Qorne schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 17:57:
[...]

Tnx voor de tip dat had ik niet gezien, dan is het duidelijk :)

Ik zit te twijfelen om een nieuwe bestelling te plaatsen, kijken of ik sneller een orderbevestiging krijg...
Een orderbevestiging zegt vrij weinig, genoeg bestellen bij Apple NL waar ik de orderbevestiging ook niet kreeg. Maar mijn CC is inmiddels in ruimte afgenomen. iPad here we come. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimby
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-07-2024
Ik heb zojuist mijn Ipad besteld via Ebay ... heb je tenminste de Ebay Protection :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Ik hoef em niet per se de eerste dag al te hebben, het is toch een gadget. Daarbij denk ik ook dat de echte kracht van het apparaat em in de beschikbare apps ligt (net zoals bij de iPhone). Ook die zullen in het begin nog niet veel beschikbaar zijn.
Denk dat ik em zelf in Duitsland haal (kan mij niet voorstellen dat het instapmodel meer dan 500 euro kost) of wacht tot ie hier te koop is :)

[ Voor 9% gewijzigd door Tom op 13-03-2010 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dimby schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 18:42:
Ik heb zojuist mijn Ipad besteld via Ebay ... heb je tenminste de Ebay Protection :)
is wel erg afhankelijk van de ebayer. De "eBay protection" werkt nog al vaak niet met particulieren (als je koopt van particulieren) is mijn persoonlijke ervaring.

Hoe kan je ebayer garanderen dat hij hem op de release heeft btw?

Ik moet voor me moeder namelijk nog een 16gb model hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Tom schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 18:59:
Ik hoef em niet per se de eerste dag al te hebben, het is toch een gadget. Daarbij denk ik ook dat de echte kracht van het apparaat em in de beschikbare apps ligt (net zoals bij de iPhone). Ook die zullen in het begin nog niet veel beschikbaar zijn.
Denk dat ik em zelf in Duitsland haal (kan mij niet voorstellen dat het instapmodel meer dan 500 euro kost) of wacht tot ie hier te koop is :)
Hoeveel BTW betaal je in duitsland eigenlijk? En kan ik dat als ondernemer terugvorderen?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767

Ben benieuwd wanneer de eerste iPad scams op Marktplaats verschijnen.

Zelf importeren lijkt me idd een stuk veiliger.

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 13-03-2010 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

kmf schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 19:18:
[...]

Hoeveel BTW betaal je in duitsland eigenlijk? En kan ik dat als ondernemer terugvorderen?
Sales tax ;) in Duitsland is nu ook 19% :P

Van mijn 2e iPad order krijg ik wel een ontvangst bevestiging :P straks heb ik er 2 :+

Nee, ik verkoop ze niet :)

Toevoeging:

Weet iemand hoe het zit met dat Premium membership van MyUs.com? Kan je dat ook per maand doen? Want het scheelt iets in verzendkosten... anders kan ik net zo goed gewoon mijn standaard account nemen als ik 20$+60$=80$ moet betalen voor een Premium Suite (gebaseerd op 1 jaar) die ik alleen nu gebruik denk ik (A)

Hebben jullie je Suite adres ook doorgegeven bij de CreditCard maatschappij? Ik niet en volgens mij is het al afgeschreven....

[ Voor 39% gewijzigd door Qorne op 13-03-2010 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Qorne schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 20:37:
[...]

Sales tax ;) in Duitsland is nu ook 19% :P

Van mijn 2e iPad order krijg ik wel een ontvangst bevestiging :P straks heb ik er 2 :+

Nee, ik verkoop ze niet :)

Toevoeging:

Weet iemand hoe het zit met dat Premium membership van MyUs.com? Kan je dat ook per maand doen? Want het scheelt iets in verzendkosten... anders kan ik net zo goed gewoon mijn standaard account nemen als ik 20$+60$=80$ moet betalen voor een Premium Suite (gebaseerd op 1 jaar) die ik alleen nu gebruik denk ik (A)

Hebben jullie je Suite adres ook doorgegeven bij de CreditCard maatschappij? Ik niet en volgens mij is het al afgeschreven....
Volgensmij betaal je in 1x maar laten ze die kosten per maand zien omdat dat goedkoper lijkt.

Ik heb die van 10,- genomen. Dat is voor 1x de ipad doorsturen toch voldoende? Athans ik kon geen nadeel vinden aan het standaard pakket (verzendkosten neem ik graag voor lief)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMook
  • Laatst online: 03-02 18:36
FromUs2eu

Bedankt voor je e-mail en interesse in onze service.
Uiteraard kunnen we een iPad voor je bestellen en opsturen.

Bijgaand de totaalprijs voor de 32 GB met WiFi versie:

Kosten voor producten $634.94
Shipping kosten binnen de USA $0.00
Geschatte verzendkosten naar Nederland $121.50
Currency toeslag (5% over bovenstaande) * $37.82
Subtotaal $794.26

Omgerekend euro's € 629.54
Handling fee € 40.00
Totaal € 669.54

De “kosten voor product” zijn inclusief 6% sales tax.

Niet inbegrepen zijn de invoerrechten en BTW die in rekening kunnen worden gebracht bij invoer.

Het pakket wordt verzonden met UPS, verzekerd en track/trace mogelijkheid.

DHL zit volgens mij niet meer in Amerika. Er zit in ieder geval geen DHL kantoor bij ons in de buurt dus ik weet niet waar ik het dan zou moeten afgeven. Als jij de mogelijkheid hebt om een pick up te regelen dan kunnen we hem uiteraard via je DHL account verzenden.

Als je met bovenstaande akkoord gaat en de bestelling wilt plaatsen dan horen we het graag en verzoeken we je vriendelijk om het totaal bedrag over te maken naar ons nederlandse postbankrekeningnummer:

4570661, t.n.v. E.M. Barendse te Reading (Ver. Staten)
Onder vermelding van: I pad 32 GB\mark

Dit is een gewoon nederlands nummer en je hoeft dus geen internationale overboeking te doen.

Wil je dan ook nog even doorgeven naar welk adres we je bestelling kunnen opsturen?
We zien je reactie graag tegemoet!

--------------

Ik twijfel nog of ik wacht of bestel :Y . Vooral wegens de btw die hier nog op komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Dude.
669 * 1,19 = 796 euro.
iPad kost $634 = 469 euro

Een paar weken eerder hebben is leuk, maar is het werkelijk 330 euro waard?

Edit, en je wordt genaaid:
Kosten voor producten $634.94
Shipping kosten binnen de USA $0.00
Geschatte verzendkosten naar Nederland $121.50
Currency toeslag (5% over bovenstaande) * $37.82
Subtotaal $794.26

Omgerekend euro's € 629.54 ----> 794 / 629 = 1,26 De euro is 1,37 waard, dus waar is die
5% currency toeslag voor? Je betaalt hier al 794/1,34 = 592 - 629 = 37 euro

Handling fee € 40.00 en dan nog eens 40 euro? Waarom?
Totaal € 669.54

[ Voor 116% gewijzigd door matthijst op 14-03-2010 02:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

kmf schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 19:18:
[...]

Kun je gewoon verrekenen als intra-communautaire transactie ;).

Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zeker niet met Ellen DEN otter in zee gaan bij de iPad. Ze rekend schandalig veel.

Importeer hem zelf of ga voor een andere personal shopper.
Myus rekend 10% shopping fee als het je zelf niet lukt. Dat is aanzienlijk minder dan die Ellen (die ook nog een dik wist maakt op de shipping)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flanger
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:28

flanger

That Guy

Ik vraag me af hoe Ellen meer dan 2 iPads kan laten leveren op haar adres uberhaupt.

Behalve als ze natuurlijk vrienden / buren / ... aanspreekt voor leveringsadressen.

Just because I rock, doesn't mean im made of stone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

flanger schreef op zondag 14 maart 2010 @ 08:51:
Ik vraag me af hoe Ellen meer dan 2 iPads kan laten leveren op haar adres uberhaupt.

Behalve als ze natuurlijk vrienden / buren / ... aanspreekt voor leveringsadressen.
Ze haalt ze gewoon op in de Apple shop om de hoek denk ik...

Hoe gaan jullie dat doen met de invoerrechten en belasting, ik was er altijd van overtuigd dat het tot 430euro geen probleem was, maar dat blijkt dus alleen te gelden als je het zelf persoonlijk invoert.

Ik heb wel eens iets vaker uit de VS gehaald maar nog nooit hoeven te betalen... Hoe groot is de pakkans via Myus.com en hoe gaat zo iets in zijn werk?

[ Voor 34% gewijzigd door Qorne op 14-03-2010 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Myus gaat via DHL/ups en ze zetten er gen gift of rma op.
Je moet de shopping waarde aangeven voor de verzekering van je pakket dus de kans dat je btw krijgt over die waarde is ongeveer 99,5%.

Ik betaal het altijd keurig en zit er dan ook niet zo mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Jaar of twee terug slipte er nog weleens wat doorheen, maar de laatste tijd is het standaard betalen voor alles wat langs de douane komt.
Lagere waarde opgeven zou je kunnen proberen, maar als je pakket dan gejat wordt krijg je alleen het verekerde bedrag terug.
Niet slim dus, helemaal als je weet dat er met de iPhone ook regelmatig pakjes verdwenen.
Nu zal het ook wel opvallen denk ik: ladingen pakketjes van exact dezelfde afmetingen met als bestemming/afzender MyUS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Neeeee :'( Wordt nu ineens mijn Myus.com adres geweigerd door Apple :( Verdorie! Eerst mijn Borderlinx al en nu mijn Myus account ook al, het gaat hem niet worden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Na hoe lang was dat?
Was je order al geaccepteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

matthijst schreef op zondag 14 maart 2010 @ 14:22:
Na hoe lang was dat?
Was je order al geaccepteerd?
Vrijdag 8.32pm NL tijd. Was nog niet geaccepteerd, ik denk dat ze mijn Apple ID in de gaten houden, omdat ik ook al eerder een bestelling daarmee had betaald die ook is geannuleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
Hier ook bevestiging van vrijdag, CC is afgeschreven maar toch geannuleerd. Het geeft dus totaal geen zekerheid als het is afgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

carfreak02 schreef op zondag 14 maart 2010 @ 15:19:
Hier ook bevestiging van vrijdag, CC is afgeschreven maar toch geannuleerd. Het geeft dus totaal geen zekerheid als het is afgeschreven.
Je hebt dus wel een Order Acknowledgment gehad van Apple? via de e-mail?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

matthijst schreef op zondag 14 maart 2010 @ 13:35:
Jaar of twee terug slipte er nog weleens wat doorheen, maar de laatste tijd is het standaard betalen voor alles wat langs de douane komt.
Lagere waarde opgeven zou je kunnen proberen, maar als je pakket dan gejat wordt krijg je alleen het verekerde bedrag terug.
Niet slim dus, helemaal als je weet dat er met de iPhone ook regelmatig pakjes verdwenen.
Nu zal het ook wel opvallen denk ik: ladingen pakketjes van exact dezelfde afmetingen met als bestemming/afzender MyUS.
MyUS doet sinds een tijd erg moeilijk over de waarde van de pakjes. Vroeger was het aan jou om aan te geven wat er op het formulier moest staan en met welke waarde. Tegenwoordig gaan ze uit van de waarde die op de bon staat en daar is maar weinig speling tussen krijgen.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Komt omdat in Amerika de verzender erop gepakt kan worden wanneer er een verkeerde waarde staat aangegeven op het pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

fsfikke schreef op zondag 14 maart 2010 @ 15:31:
[...]

MyUS doet sinds een tijd erg moeilijk over de waarde van de pakjes. Vroeger was het aan jou om aan te geven wat er op het formulier moest staan en met welke waarde. Tegenwoordig gaan ze uit van de waarde die op de bon staat en daar is maar weinig speling tussen krijgen.
Hopelijk doen ze de waarde ex sales tax, scheelt weer een beetje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
Qorne schreef op zondag 14 maart 2010 @ 15:29:
[...]

Je hebt dus wel een Order Acknowledgment gehad van Apple? via de e-mail?
Orderbevestiging van Apple ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Oh dan wordt het dus heel erg spannend en dan ben ik bang dat ze de komende weken iedereen gaan filteren, ze hebben immers genoeg tijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar waarom zouden ze? Verkopen is toch verkopen. De vraag is niet zo groot als gedacht dus ze zouden wel stom zijn als ze iedereen gaan weigeren.

Ik denk dat dat iets is van de eerste Dagen maardat we nu wel safe zitten.

Een enkeling wordt nu geweigerd maar lijkt me nog steeds steekproeven.

[ Voor 14% gewijzigd door Donstil op 14-03-2010 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ten tijden van de eerste generatie iPhone kon je op internet ook overal verhalen lezen van mensen waarbij hun order gecancelled was ivm MyUS. Ik heb twee keer bij ze besteld, zonder problemen.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Tja ben benieuwd :P Heb het steeds met dezelfde CC gekocht, als ze echt gaan filteren dan zien ze het natuurlijk zo :P en het valt misschien ook wel op dat in Florida zoveel iPads zijn verkocht ;) Laten we het hopen dat ze het NIET zien :P Vind het al vervelend dat ik nu tot 10april moet wachten, als straks blijkt dat dit niet werkt moet ik nog langer wachten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Qorne schreef op zondag 14 maart 2010 @ 19:23:
Tja ben benieuwd :P Heb het steeds met dezelfde CC gekocht, als ze echt gaan filteren dan zien ze het natuurlijk zo :P en het valt misschien ook wel op dat in Florida zoveel iPads zijn verkocht ;) Laten we het hopen dat ze het NIET zien :P Vind het al vervelend dat ik nu tot 10april moet wachten, als straks blijkt dat dit niet werkt moet ik nog langer wachten :+
Hij komt 3 april al. Als Myus zijn werk goed doet kan je hem 7april in nederland hebben.
(op zondag zijn de vervoerders in de USA gewoon open)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Myus.com is op 3 april (zaterdag) gesloten, heb ook bij mijn bestelling aangegeven dat ze op kantooruren moeten leveren, maandag 5 april op z'n vroegst zal Myus het ontvangen denk ik, dan zal het nog een paar dagen duren voordat het in Nederland aankomt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 323622

Vrijdag direct na de launch met twee verschillende CreditCards een iPad besteld met MyUS, op beide is het afgeschreven en ook een order bevestiging van Apple, doch vandaag het bericht dat beide bestellingen canceled zijn. Heel zuur maar ik denk zo maar dat het niet gaat werken. Een bekende van mij ook besteld, ook bevestiging + afschrijving ook annulering. :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Qorne schreef op zondag 14 maart 2010 @ 19:53:
Myus.com is op 3 april (zaterdag) gesloten, heb ook bij mijn bestelling aangegeven dat ze op kantooruren moeten leveren, maandag 5 april op z'n vroegst zal Myus het ontvangen denk ik, dan zal het nog een paar dagen duren voordat het in Nederland aankomt :)
ooh das lekker handig ja. Welk bedrijf is er nou nog dicht op zaterdag. Zeker in de states is dat niet echt gebruikelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Over de limiet:
"rumor #1 (eigenlijk dus geen rumor meer) is waar: max 2 per klant.
Rumor #2 (dat bedrijven er meer mogen kopen) is niet waar… na 3 April is er geen limiet, msar nu dus 2, zelfs voor business customers."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Qorne schreef op zondag 14 maart 2010 @ 19:53:
Waar heb je de openingstijden gevonden? Ik kan ze zo 123 niet terug vinden op de site.
Had juist begrepen dat ze alleen op zondag dicht waren (las ik op een ander forum)

Edit: heb alleen dit gevonden. By Telephone We are open Monday – Friday from 8:30 – 5:30 EST
Er staat verder nergens of ze pakketjes aannemen op Zaterdag/Zondag.

Laat ze maar een Extra dagje open gaan op 3april. Ze krijgen het druk genoeg denk ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Donstil op 14-03-2010 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ook mijn bestelling met een adres van bundle box is gecancelled. Ik heb nu een week om het adres te veranderen. Ik heb nu wel een non-doorstuur adres, dus een echt US adres wat ik wil gebruiken. Probleem is dat ik niet een apple id heb gebruikt, maar een guest account bij het bestellen en ik zie nu nergens een optie om het adres te veranderen. Heeft iemand een idee hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Anoniem: 86619 schreef op zondag 14 maart 2010 @ 22:19:
Ook mijn bestelling met een adres van bundle box is gecancelled. Ik heb nu een week om het adres te veranderen. Ik heb nu wel een non-doorstuur adres, dus een echt US adres wat ik wil gebruiken. Probleem is dat ik niet een apple id heb gebruikt, maar een guest account bij het bestellen en ik zie nu nergens een optie om het adres te veranderen. Heeft iemand een idee hierover?
Dat probleem heb ik ook al :P Probeer gewoon eens terug te mailen op dat email adres :P

Ik heb ondertussen ook 1 bij een Apple winkel gereserveerd, NY 5th avenue, misschien maak ik er wel een uitje van :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srekaewt
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-04 13:48
Anoniem: 86619 schreef op zondag 14 maart 2010 @ 22:19:
Ik neem aan dat je met een nederlandse credit card betaald hebt? Dat kan ook de reden zijn natuurlijk. Heb zelf via de "buy for me" service van bundlebox besteld maar ik heb het idee dat zij ook problemen ondervinden nu, ze hebben sinds vrijdagavond de Ipad preorder service gesuspend.

Wat een gedoe dit, control freaks bij apple.. maakt het wel spannend natuurlijk :P

STRIX B550-f gaming | 5900X | Gigabyte 3080 Gaming OC | 2x g.skill f4-3600c15d-16gtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haha spannend is het zeker. Beetje kinderachtig ook wel.

Veel kopers hebben met een nieuw AppleUSAID besteld zie ik. Ik heb met een USAacount besteld wat ik al had. Mogelijk dat jullie daarom allemaal geweigerd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Donstil, heb jij ook MyUS gebruikt?

Misschien cancellen ze wel alles na de 2e iPad op een adres, vanwege de 2 per klant regel.
... en heb jij mazzel dat je er zo belachelijk snel bij was 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Steve leest dit topic gewoon en zit ons te plagen :P

Shipito.com had toch gelijk zij vertelden mij dat ze er niet eens meer aan beginnen omdat Apple toch niet naar hun toestuurt. Volgens mij is de kans echt klein dat we nu geleverd krijgen. Het is voor Apple natuurlijk heel erg makkelijk er zijn een handje vol van die "forwarders" je filtert ze er zo uit op postcode en huisnummer.

Ik vraag me wel af hoe zeker (100%) is zo'n reservering bij een Apple store. Heb zojuist mijn reserveringsbewijs ontvangen van Apple, van 9.00am tot 3.00pm houden ze er 1 voor me vast... Als ik besluit om naar de VS te vliegen voor een leuk weekend en voor de iPad zou ik het wel zuur vinden als blijkt dat ze hem toch niet op voorraad hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-04 05:55
Zal is kijken of ik wat kan doen vanuit Toronto voor geinteresseerden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
iPad orders (which began this morning at 8:30am EST) have been "so overwhelming" that new iPad orders may not be available for in-store pickup on April 3.

Currently, Apple's online store still states that those who reserve their iPads (Wi-Fi-only) will be able to pick them up at their local Apple Retail Store "between 9:00 a.m. and 3:00 p.m. on April 3."

Je zou kunnen proberen of iemand hier: http://newyork.startpagina.nl/prikbord/
Of hier: http://forum.fok.nl/topic/1411359
Of hier: New York - Wat is belangrijk etc.

Die begin april naar NY gaat er 1 mee wil nemen.
Al betaal je d'r 100 euro voor, dan heb je hem nog voor 469,-

[ Voor 29% gewijzigd door matthijst op 14-03-2010 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20-04 13:51

Lulukai

God's gift to women

Dus wat is op dit moment de beste manier om kort na de launch een iPad hier thuis te hebben liggen? Adresje huren via myus of andere aanbieders heeft blijkbaar geen zin meer? Creditcards zijn geen probleem, het moet alleen vanuit de vs naar hier geraken...

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

matthijst schreef op zondag 14 maart 2010 @ 23:18:
iPad orders (which began this morning at 8:30am EST) have been "so overwhelming" that new iPad orders may not be available for in-store pickup on April 3.

Currently, Apple's online store still states that those who reserve their iPads (Wi-Fi-only) will be able to pick them up at their local Apple Retail Store "between 9:00 a.m. and 3:00 p.m. on April 3."
Waar staat dat dan?
ruyckske schreef op zondag 14 maart 2010 @ 23:22:
Dus wat is op dit moment de beste manier om kort na de launch een iPad hier thuis te hebben liggen? Adresje huren via myus of andere aanbieders heeft blijkbaar geen zin meer? Creditcards zijn geen probleem, het moet alleen vanuit de vs naar hier geraken...
Vraag ik mij ook af, alle doorstuur diensten kunnen we wel vergeten, via ebay misschien of je moet een kennis hebben die het wil doen.

[ Voor 33% gewijzigd door Qorne op 14-03-2010 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
ruyckske schreef op zondag 14 maart 2010 @ 23:22:
$620 + 60 shipping = 503 euro:
http://cgi.ebay.com/Pre-S...ories?hash=item3cab13d9ed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Valt te proberen... maar hoe veilig is het (A)

Oh dat staat er gewoon http://pages.ebay.com/coverage/index.html (A) 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Qorne op 14-03-2010 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
USPS shipping wil je zeker niet. Dat gaat op schiphol over in TNT en kan wel ff duren.
Ik heb al meerdere keren WEKEN op pakketjes moeten wachten die lagen bij de inklaringsdienst van de TNT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Suggesties voor een betere courier?
Welke gebruik jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Ik denk dat Fedex Express en UPS express het beste is :P Heb met UPS wel eens gehad dat een pakketje weken bij de douane bleef liggen...

Borderlinx zegt op hun blog (http://blog.borderlinx.com), dat ze als alles goed gaat a.s. maandag een conciërge dienst hebben @ 30U$ dan gaan zij een iPad voor je regelen en naar je toesturen... Ik moet het nog allemaal zien, want Apple geeft nu toch vrij duidelijk aan dat ze dit niet willen via Freight Forwarders...

Zie ook dit: https://www.usunlocked.com/blog/?p=435 Hoe koop je een iPad...

[ Voor 61% gewijzigd door Qorne op 14-03-2010 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
OK, maar FED-Ex en UPS zijn beiden +/- $130, das vrij fors :D

Half jaar terug was het bar slecht met TNT (10-14 dagen bij de douane), laatste paar maanden komen pakketjes weer binnen 2-3 dagen de douane door, ik gok dus maar op USPS Express.

Je kan de TNT helpdesk voor een EMS-zending overigens bellen als een pakketje 3 dagen ligt te wachten, dan faxen ze naar inklaring en wordt het geregeld.
Ook zelf bellen met de afdeling inklaring wil nog weleens helpen.

Vreemd verhaal van Borderlinx, omdat Apple die 2 per klant limiet heeft.
Benieuwd hoe ze daar omheen gaan komen.

[ Voor 11% gewijzigd door matthijst op 14-03-2010 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
ik denk dat als je geen $130,- wil betalen om de iPad hier naar toe te krijgen, dan heeft het ook bijna geen nut,
alle andere post services zal er te lang over doen, en kan je net zo goed even wachten en dan over de grens gaan.

alle pakketjes die ik krijg, vanuit de US, is gemiddeld 3 weken onderweg, en dan kan langer zijn als de douane er mee gaat spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Hmm, OK, toch eens over nadenken dan :)
Krijg zelf alleen maar pakketjes uit Japan (EMS) en die gingen zoals gezegd vorig jaar vrij traag, maar de laatste tijd weer redelijk 'normaal'.

Hoe zit het met Fed-Ex/UPS?
Enig idee hoeveel je dan kwijt bent voor inklaring (bij TNT is dat 12,50 of 17,50 voor EMS).
Of zit dat al in de kosten voor verzenden verwerkt en betaal je dan alleen nog 19% BTW hier?
En: voorkeur, voor UPS of Fed-ex?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Ik haal wel eens juwelen uit de VS en dat doe ik altijd met UPS ik heb ze dan vaak binnen 5dagen :) kan nog wel sneller, maar dat is (nog) duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
ik moet nog maar zien wat er allemaal voor extra kosten bij komen als UPS op de stoep staat, dat is voor mij bijzaak :)

ik weet gewoon dat hoe sneller je het wilt hebben des te meer je betaald, er is geen goedkope oplossing, zonder zelf het vliegtuig te nemen.

als je toevallig in de buurt ben heb je mazzel :)

.
Pagina: 1 2 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op of je post niet beter past in [iPad] importeren : De levertijden.