Haters everywhere but I don’t really care
Een van de redenen dat ik de iPad via bundlebox heb besteld:absrnd schreef op maandag 15 maart 2010 @ 00:22:
ik moet nog maar zien wat er allemaal voor extra kosten bij komen als UPS op de stoep staat, dat is voor mij bijzaak
ik weet gewoon dat hoe sneller je het wilt hebben des te meer je betaald, er is geen goedkope oplossing, zonder zelf het vliegtuig te nemen.
als je toevallig in de buurt ben heb je mazzel
.
Ook even gevraagd hoeveel orders Apple bij hun gecancelled heeft, en dat schijnt er een te zijn (Ozzmantsjeh?) die waarschijnlijk met een non-US credit card had betaald. Hier zeggen ze het volgende over:Bundle Box will deal with customs on your behalf. All required import duty and VAT charges are included in your shipment charges.
Ze bieden een 3 dagen verzendservice aan voor +- 40 euro:We can't really go into details of any transactions, but its safe to say if its an International Transaction, Apple will reject it
* For final delivery of your shipments we have partnered with Fedex.
STRIX B550-f gaming | 5900X | Gigabyte 3080 Gaming OC | 2x g.skill f4-3600c15d-16gtz
ups express het liefst en anders fedex.matthijst schreef op zondag 14 maart 2010 @ 23:36:
Suggesties voor een betere courier?
Welke gebruik jij?
Ups/DHL/fedex rekenen wel bijna altijd btw door maar dat maakt me niet zoveel uit. Ze rekenen geen extra kosten voor inklaren zover ik weet.
Je betaald idd wel snel $100+ voor express+ worldwide bij ups.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Verwijderd
Met een NL creditcard besteld, maar in het mailtje staat duidelijk dat het shipping address het probleem is en dat ik een week heb om dit aan te passen. Ik heb ze al terug gemailed op hetzelfde adres, maar daar heb ik nog geen antwoord op gehad.srekaewt schreef op zondag 14 maart 2010 @ 22:38:
[...]
Ik neem aan dat je met een nederlandse credit card betaald hebt? Dat kan ook de reden zijn natuurlijk. Heb zelf via de "buy for me" service van bundlebox besteld maar ik heb het idee dat zij ook problemen ondervinden nu, ze hebben sinds vrijdagavond de Ipad preorder service gesuspend.
Wat een gedoe dit, control freaks bij apple.. maakt het wel spannend natuurlijk
Denk dat ik ze vandaag maar even ga bellen.
Volgens mij gaat het ook nog wel enkele dagen duren voordat het bedrag weer op mn CC staat, dus nog een keer proberen met dezelfde CC lijkt me niet te gaan werken, of wel?
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2010 08:53 ]
Ligt aan je limiet, heb nu zelf 2 CC's gebruikt en ze hebben het bij mij ook geannuleerd, heb het geld nog niet terug.Verwijderd schreef op maandag 15 maart 2010 @ 08:38:
[...]
Met een NL creditcard besteld, maar in het mailtje staat duidelijk dat het shipping address het probleem is en dat ik een week heb om dit aan te passen. Ik heb ze al terug gemailed op hetzelfde adres, maar daar heb ik nog geen antwoord op gehad.
Denk dat ik ze vandaag maar even ga bellen.
Volgens mij gaat het ook nog wel enkele dagen duren voordat het bedrag weer op mn CC staat, dus nog een keer proberen met dezelfde CC lijkt me niet te gaan werken, of wel?
Verwijderd
Die limiet is bereikt na de 1e bestelling, dus een tweede kan er niet van afQorne schreef op maandag 15 maart 2010 @ 08:58:
[...]
Ligt aan je limiet, heb nu zelf 2 CC's gebruikt en ze hebben het bij mij ook geannuleerd, heb het geld nog niet terug.
Hoe zeker kan ik er van zijn dat bij de geannuleerde bestelling ik het geld terug krijg op mn cc?
Ik heb namelijk wel een US visa, maar daar moet ik eerst het saldo van verhogen. Daar gaat natuurlijk wel weer tijd over heen, maar die zou ik dan kunnen gebruiken om de bestelling opnieuw te plaatsen.
Ik zelf ga er toch vanuit dat een bedrijf als Apple gewoon je CC geld terug stort. Bij mij staat er trouwens dat het bedrag is geautoriseerd. Het bedrag wordt eerst gereserveerd pas als de levering plaats vind wordt het ook echt afgeschreven.Verwijderd schreef op maandag 15 maart 2010 @ 09:47:
[...]
Die limiet is bereikt na de 1e bestelling, dus een tweede kan er niet van af
Hoe zeker kan ik er van zijn dat bij de geannuleerde bestelling ik het geld terug krijg op mn cc?
Ik heb namelijk wel een US visa, maar daar moet ik eerst het saldo van verhogen. Daar gaat natuurlijk wel weer tijd over heen, maar die zou ik dan kunnen gebruiken om de bestelling opnieuw te plaatsen.
Waarom kan ik dan geen Amerikaanse iTunes dingen kopen met mijn Nederlandse Credit Card? Of kan dit wel?
Verwijderd
Ja zeer apart is dat. Blijkbaar zit daar een strengere check op dan bij de Apple Store...Johnvh schreef op maandag 15 maart 2010 @ 11:17:
Je kunt de iPad dus wel met een Nederlandse credit card preorderen en op een Amerikaans adres laten bezorgen?
Waarom kan ik dan geen Amerikaanse iTunes dingen kopen met mijn Nederlandse Credit Card? Of kan dit wel?
Betekent dit dat er helemaal geen belasting meer bijkomt als het bij de douane ligt? Dus niet later nog extra bijbetalen?Bundle Box will deal with customs on your behalf. All required import duty and VAT charges are included in your shipment charges.
Hmm, kan natuurlijk nog steeds zo zijn dat ze een mismatch van het billing adres en het ingevulde US billing adres detecteren en dat het systeem vervolgens een standaardmail uitstuurd op basis van adres mismatch. Bundlebox geeft in ieder geval aan dat geen van de orders die via hun personal shopper lopen (met US credit card dus) zijn gecancelled.Verwijderd schreef op maandag 15 maart 2010 @ 08:38:
[...]
Met een NL creditcard besteld, maar in het mailtje staat duidelijk dat het shipping address het probleem is en dat ik een week heb om dit aan te passen. Ik heb ze al terug gemailed op hetzelfde adres, maar daar heb ik nog geen antwoord op gehad.
Als ze de formulieren netjes invullen met de juiste bedragen niet inderdaad. Ik geloof dat FedEx daar ook een rol in speelt.JoJo nl schreef op maandag 15 maart 2010 @ 12:17:
[...]
Betekent dit dat er helemaal geen belasting meer bijkomt als het bij de douane ligt? Dus niet later nog extra bijbetalen?
STRIX B550-f gaming | 5900X | Gigabyte 3080 Gaming OC | 2x g.skill f4-3600c15d-16gtz
.
Verwijderd
Ik heb niet gebruik gemaakt van de personal shopping option van bundle box, maar wel een bundle box adres gebruikt als shipping address. Die bestelling is echter geannuleerd vanwege dat adres, dus ik denk niet dat de bundle box bestellingen gaan lukken.ruyckske schreef op maandag 15 maart 2010 @ 12:41:
Hoeveel heb je nu uiteindelijk betaald via Bundlebox?
creditcard.
.
klopt. ik heb het idee dat ze een ander adres gebruiken voor hun personal shopping service (in ieder geval hebben ze iets bedacht om apple's controle te omzeilen, maar ze laten in het midden wat dat is).ruyckske schreef op maandag 15 maart 2010 @ 13:44:
Net even gekeken en ze aanvaarden geen bestellingen meer tenzij je zelf rechtstreeks betaalt met een us
creditcard.
In totaal inclusief 15 euro die paypal boven de huidige koers rekende kom ik dan rond 660 euro uit voor de 32G versie. Dat is dus inclusief 40 euro voor personal shopper, priority verzending, door hun laten inklaren, sales tax en BTW.
[ Voor 3% gewijzigd door srekaewt op 15-03-2010 14:13 ]
660, da's wel een nette prijssrekaewt schreef op maandag 15 maart 2010 @ 14:11:
In totaal inclusief 15 euro die paypal boven de huidige koers rekende kom ik dan rond 660 euro uit voor de 32G versie. Dat is dus inclusief 40 euro voor personal shopper, priority verzending, door hun laten inklaren, sales tax en BTW.
Wat kost priority verzenden in dat voorbeeld en met wie verzenden ze?
Zijn die wel te vertrouwen? Hoe snel shippen ze en problemen met douane?BarôZZa schreef op maandag 15 maart 2010 @ 15:30:
Is toch niet enorm goedkoop? Bij AllPMP heb je de 32GB incl verzenden voor omgerekend zo'n 528 euro. Als je pech bij de douane hebt komt er nog wat BTW bovenop, maar grote kans dat je niks hoeft te lappen. Je bestelt hem dan rechtstreeks bij een webshop in Hong-Kong die wereldwijd shipt, dus een Nederlandse creditcard is geen probleem.
.
Dus dna kom je ook op 650 euro.
Inderdaad ook een goeie prijs, maar beetje vage webshop (al maakt dat als je met creditcard betaalt ook niks uit natuurlijk).
FedEx 2-3 day delivery - geschat op 43 euro.matthijst schreef op maandag 15 maart 2010 @ 15:06:
[...]
660, da's wel een nette prijs
Wat kost priority verzenden in dat voorbeeld en met wie verzenden ze?
Via hun heb je hem een paar weken later gok ik. Wel cheap trouwens. Heb er alleen niet direct vertrouwen in dat ze die 40 units kunnen deliveren. Beetje tricky ook, zo'n half anonieme site.BarôZZa schreef op maandag 15 maart 2010 @ 15:30:
Is toch niet enorm goedkoop? Bij AllPMP heb je de 32GB incl verzenden voor omgerekend zo'n 528 euro. Als je pech bij de douane hebt komt er nog wat BTW bovenop, maar grote kans dat je niks hoeft te lappen. Je bestelt hem dan rechtstreeks bij een webshop in Hong-Kong die wereldwijd shipt, dus een Nederlandse creditcard is geen probleem.
Sorry hoor maar dit geloof ik nog niet, want ze zijn alleen in de VS te koop en niet in Hong Kong. Waarschijnlijk krijg je een fake iPad, vergeet niet dat heel veel mensen zijn opgelicht met een iPhone die er aan de buitenkant goed uitziet en uiteindelijk niet echt is.BarôZZa schreef op maandag 15 maart 2010 @ 15:30:
Maar goed
Heb zojuist met The Apple Store Upper West Side, NY gebeld, na 8 minuten een vriendelijke Amerikaan aan de telefoon die mij heeft bevestigd, als je een iPad reserveert dat er dan daadwerkelijk ook één is voor pick-up. Hij had het er wel over dat als je via de online store bestelt dat het niet zeker is dat je hem ook op 3 april hebt, ivm zaterdag etc.
Verwijderd
Maar wie zegt dat Bundle Box dit wel kan?srekaewt schreef op maandag 15 maart 2010 @ 16:00:
[...]
FedEx 2-3 day delivery - geschat op 43 euro.
[...]
Via hun heb je hem een paar weken later gok ik. Wel cheap trouwens. Heb er alleen niet direct vertrouwen in dat ze die 40 units kunnen deliveren. Beetje tricky ook, zo'n half anonieme site.
Wat een onzin. Meerdere malen daar besteld, prima webshop (vandaar dat het mij ook opviel dat ze de iPad hebben). Verkopen al tijden Apple spul en apparaatjes als de Nexus One. Shipping vanuit Hong-Kong duurt pakweg een weekje via airmail en je kan je zooi er laten inpakken als cadeautje. Zelf nooit douanekosten hoeven te lappen. Ook handig trouwens dat je met PayPal kan betalen voor de mensen zonder creditcard.Qorne schreef op maandag 15 maart 2010 @ 16:10:
[...]
Sorry hoor maar dit geloof ik nog niet, want ze zijn alleen in de VS te koop en niet in Hong Kong. Waarschijnlijk krijg je een fake iPad, vergeet niet dat heel veel mensen zijn opgelicht met een iPhone die er aan de buitenkant goed uitziet en uiteindelijk niet echt is.
Maar goeddat is mijn idee er over
[ Voor 3% gewijzigd door BarôZZa op 15-03-2010 17:16 ]
Hoewel HK-winkeliers het parallel importeren hebben verheven tot een kunst, geloof ik ook niet dat zij op tijd een iPad kunnen regelen hoor..BarôZZa schreef op maandag 15 maart 2010 @ 17:13:
[...]
Wat een onzin. Meerdere malen daar besteld, prima webshop (vandaar dat het mij ook opviel dat ze de iPad hebben). Verkopen al tijden Apple spul en apparaatjes als de Nexus One. Shipping vanuit Hong-Kong duurt pakweg een weekje via airmail en je kan je zooi er laten inpakken als cadeautje. Zelf nooit douanekosten hoeven te lappen. Ook handig trouwens dat je met PayPal kan betalen voor de mensen zonder creditcard.
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Hopelijk zijn ze dan niet (net) uitverkocht. Wens je alle geluk hierbij.elsandor schreef op maandag 15 maart 2010 @ 14:45:
Heb het geluk dat ik een paar maanden geleden een tripje naar New York geboekt heb, en laat dat nou net van 7 april tot 16 april zijn. Dat wordt toch even langs die mooie glazen winkel op 5th
Ze hebben ze in ieder geval daadwerkelijk besteld en bevestigd gekregen bij Apple. En die bestellingen zijn vooralsnog niet geannuleerd. Communicatie is ook prima en tis een relatief klein en transparant bedrijf. Geeft mij persoonlijk meer vertrouwen in een goede afloop.Verwijderd schreef op maandag 15 maart 2010 @ 16:10:
[...]
Maar wie zegt dat Bundle Box dit wel kan?
ooh dan ga ik er toch ook eens even kijken. Twijfel al een tijdje of ik een "nexus one" moet kopen naast me iPhone 3gs.BarôZZa schreef op maandag 15 maart 2010 @ 17:13:
[...]
Wat een onzin. Meerdere malen daar besteld, prima webshop (vandaar dat het mij ook opviel dat ze de iPad hebben). Verkopen al tijden Apple spul en apparaatjes als de Nexus One. Shipping vanuit Hong-Kong duurt pakweg een weekje via airmail en je kan je zooi er laten inpakken als cadeautje. Zelf nooit douanekosten hoeven te lappen. Ook handig trouwens dat je met PayPal kan betalen voor de mensen zonder creditcard.
Dan toch, kan me moeilijk voorstellen dat alle 40 iPads niet nu al besteld zijn daar....BarôZZa schreef op maandag 15 maart 2010 @ 17:13:
[...]

Niets...
Verwijderd
Sjah...sjah...ik betwijfel eigenlijk of een van die shipping opties echt werkt..
We zullen het 3april pas weten ben ik bang. Mijn iPad is vooralsnog niet geannuleerd door appleVerwijderd schreef op maandag 15 maart 2010 @ 20:55:
Net een mailtje gekregen van Apple dat ik het adres niet kan wijzigen en dat de order echt gecancelled is. Enige optie is opnieuw te bestellen.
Sjah...sjah...ik betwijfel eigenlijk of een van die shipping opties echt werkt..
(nederlandse CC + Myus + Apple USA id die ik al had)
40 32GB versies, 40 64GB en 100 16GB. Dus 180 iPads in totaal.starwave schreef op maandag 15 maart 2010 @ 20:25:
[...]
Dan toch, kan me moeilijk voorstellen dat alle 40 iPads niet nu al besteld zijn daar....
Je moet ook maar net weten dat je daar een iPad kan pre-orderen.
Er is een iPad page voor Hong Kong: http://www.apple.com/hk/en/ipad/, maar die is er ook voor Nederland. Volgens mij zijn er daar veel producten op de markt die oorspronkelijk voor andere landen zijn bedoeld. Hoe het precies gaat is een groot raadsel voor mij. Misschien een dealtje met een dealer in de VS waardoor de iPads niet naar de VS moeten en ze daarom wat duurder dan de VS prijs op de site staan.matthijst schreef op maandag 15 maart 2010 @ 22:10:
Wel benieuwd hoe ze eraan komen, denk dat ze ze nog niet hebben besteld maar hopen ze na 3 april in de VS in de winkel te kopen, daarom ook de garantie dat ie voor de 16e verstuurd wordt en je anders geld terug krijgt.
op die product page staat "11876 visitors have viewed this page"BarôZZa schreef op maandag 15 maart 2010 @ 22:08:
[...]
Je moet ook maar net weten dat je daar een iPad kan pre-orderen.
dat betekend dus dat een half procent van die mensen er een kan bestellen.
De kans lijkt me daarom best aan de kleine kant.
Iets om op te letten dus, als je nu nog preordert
Ik twijfel nog even verder
$100,- pakken op een ipad is idd voor een ebayer helemaal zoveel niet.srekaewt schreef op maandag 15 maart 2010 @ 23:18:
Hier een ipad 32GB listing op ebay van een power seller voor redelijke prijs. Misschien wel de beste optie..
Jammer alleen dat hij shipt via usps.
Mocht mijn order bij apple geannuleerd worden dan duik ik zeker ebay op en ga ik niet voor personal shoppers ofz.
Geld staat trouwens nog steeds gereserveerd op me cc. Apple heeft het niet echt afgeschreven.
Verwijderd
Nadat de eerste bestelling is gecancelled twijfel ik nu ook nog even verderJohnvh schreef op maandag 15 maart 2010 @ 23:36:
Ik baal een beetje van de hoge verzendkosten vanuit Amerika. Heb familie in Amerika wonen waar ik hem kan laten aankomen. Heb alles op een rijtje gezet en de 19% BTW die ik hier nog moet betalen + de hoge verzendkosten maken het duurder dan de nieuwprijs wanneer hij hier zou uitkomen. Voor iets meer dan het geld dat het extra kost om dat ding hier te krijgen koop ik een vliegticket richting NY. Dan heb ik vakantie, zie ik familie en heb ik een iPad. De kosten blijven ook nog eens binnen het legaal mee te nemen bedrag
Ik twijfel nog even verder
PortableMall.eu
Er staat '20 units are expected to ship during 8 - 16 April. Full refund will be issued if the order is not shipped until 16 April. Full refund may be issued earlier if the expected volume is not likely to fulfill all the orders.'
en '2 visitors have viewed this page.'. Dus het moet nog mogelijk zijn om er eentje te reserveren.
Da's lekkerFull refund may be issued earlier if the expected volume is not likely to fulfill all the orders.'
[ Voor 25% gewijzigd door matthijst op 16-03-2010 13:10 ]
BarôZZa schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 13:10:
Heb je liever geen full refund als ze niet genoeg units krijgen?
Dat wel, maar geeft te denken dat ze nu al aangeven misschien niet genoeg units te kunnen leveren, dus dan liever op bv. Ebay bestellen, lijkt me.
Free Gifts : Silicon Case X 2, Screen Protector X 2, Soft Pouch X 1
Wordt dat standaard meegeleverd?
Maar heb toch even een vraag, een vriend van me zit in Aruba voor zijn stage. Ik neem aan dat je ze daar ook kan bestellen? Want dan laat ik er hem misschien een bestellen. Zijn ouders komen namelijk eind April over naar Aruba. Zij zouden eventueel de iPad weer mee terug kunnen nemen.
Wat dan betekend dat ik hem begin Mei zou hebben. Heeft dit zin? En als ze hem meenemen in het vliegtuig hoeveel kans is er dan op invoerrechten? Heb namelijk geen verdere ervaringen met bestellen uit Amerika.
En is begin Mei redelijk? Of kan ik dan beter verstandig wachten tot hij in Duitsland / Engeland komt?
Aruba zit niet bij de landen waar hij uitkomt begin of eind april. (toch?) Je zal dus naar Duitsland of Frankrijk moeten.Gielusz schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 20:05:
Ik ben het topic een beetje in de gaten aan het houden sinds ik het in mijn hoofd heb gehaald om misschien een iPad over te laten komen uit Amerika.
Maar heb toch even een vraag, een vriend van me zit in Aruba voor zijn stage. Ik neem aan dat je ze daar ook kan bestellen? Want dan laat ik er hem misschien een bestellen. Zijn ouders komen namelijk eind April over naar Aruba. Zij zouden eventueel de iPad weer mee terug kunnen nemen.
Wat dan betekend dat ik hem begin Mei zou hebben. Heeft dit zin? En als ze hem meenemen in het vliegtuig hoeveel kans is er dan op invoerrechten? Heb namelijk geen verdere ervaringen met bestellen uit Amerika.
En is begin Mei redelijk? Of kan ik dan beter verstandig wachten tot hij in Duitsland / Engeland komt?
Dat vroeg ik me dus ook af..Donstil schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 20:10:
[...]
Aruba zit niet bij de landen waar hij uitkomt begin of eind april. (toch?) Je zal dus naar Duitsland of Frankrijk moeten.
Ask Apple
Nee, AllPMP is wel vaker scheutig met accessoires. Het laatst kreeg ik bij een speler van $150 ook allerlei accessoires als een carcharger, netcharger, siliconen hoes, stoffen hoes en screen protectors. Niet allemaal even bruikbaar, maar vaak kosten dat soort dingen vrij veel als je ze los koopt (screen protectors zouden ze tegenwoordig echt standaard bij elk touchscreen apparaat moeten doen).Tooooony schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 17:56:
Zag je dat laatste regeltje eronder staan?
Free Gifts : Silicon Case X 2, Screen Protector X 2, Soft Pouch X 1
Wordt dat standaard meegeleverd?
The iPad case will now ship in mid-April, according to the Apple Store
Zou dit voor alle orders gelden, of alleen voor nieuwe orders?
Iemand enig idee?
Nieuwe orders, ik denk dat Apple vrij voorzichtig heeft ingekocht met accessoires, omdat de concurrentie daarin best groot (wordt).matthijst schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 21:47:
The ship date for the iPad keyboard dock, a device that combines a dock for charging your iPad with a full-size keyboard, has been pushed back to May. The 10W USB power adapter, which lets you charge your iPad directly through an electrical outlet, has also been delayed until May.
Iemand enig idee?
Kan me herinneren van vroeger (A) dat Apple wel eens grote fouten heeft gemaakt met eigen hoesjes voor producten, meestal was de kwaliteit slecht en de prijs hoog (Apple heeft ook laptop tassen gehad, dat was echt bagger, maar wel met een Apple logo
[ Voor 15% gewijzigd door Qorne op 16-03-2010 22:01 ]
Ziet er goed uit. Ervaring mee? Heb je er zelf ook een iPad besteld?Qorne schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 20:15:
Of je bestelt het bij Borderlinx.com want zij zeggen "YES YOU CAN, pre-order your iPad NOW".
edit: net besteld via creditcard, maar geen bevestingsscherm of mail gekregen.
[ Voor 12% gewijzigd door Lulukai op 16-03-2010 22:41 ]
.

Alvast maar 1tje gepreorderd
[ Voor 4% gewijzigd door robbinonline op 16-03-2010 23:13 ]
Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare
Borderlinx ziet er goed uit, heb ook al "mijn" suite geclaimed, maar het adres is wel erg herkenbaar. Moet geen probleem zijn om via een simpel softwarefilter deze adressen eruit te zeven voor Apple.ruyckske schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 22:29:
[...]
edit: net besteld via creditcard, maar geen bevestingsscherm of mail gekregen.
Helaas... ook Borderlinx orders worden gecancelled (als je het adres gebruikt teminste).. wat je wel kan doen is via hun personal shopping service (concierge) er een bestellen...wdekreij schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 16:33:
Iemand enig idee wanneer de iPad thuis te verwachten valt als er nu via Borderlinx-besteld zou worden, ervan uitgaande dat de order niet gecanceld wordt? M.a.w., is er iets bekend of de iPad al is uitverkocht en de levering naar Borderlinx al wordt uitgesteld als er nu 'nog' besteld wordt?
[ Voor 13% gewijzigd door jvalks op 17-03-2010 20:48 ]
Het bedrag staat nog steeds gereserveerd op me cc ze kunnen dus nog terug helaas.
Zijn er andere waarvan hun order online met myus adres nog staat?
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
[ Voor 80% gewijzigd door BarôZZa op 17-03-2010 23:01 ]
Hoeveel was het voro het ticket en waar gevonden?kmf schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 22:59:
heb ik een goede deal voor een NY-ticket, zijn de hotels superduur...
.
Verwijderd
Yep, mijn order staat ook nog steeds met NL CC en MyUS.Donstil schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 21:40:
We zijn inmiddels bijna een week verder en mijn order is nog steeds niet geannuleerd.
Het bedrag staat nog steeds gereserveerd op me cc ze kunnen dus nog terug helaas.
Zijn er andere waarvan hun order online met myus adres nog staat?
150 euro retour, maar is intern. Ik heb geen zin om erheen te vliegen, kopen en zelfde dag weer terug...ruyckske schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 23:01:
[...]
Hoeveel was het voro het ticket en waar gevonden?
Werk je bij een aurliner ? Anders wil ik wel voor die 150 haha.
(neem ik er een mee voor je haha)
[ Voor 14% gewijzigd door Donstil op 17-03-2010 23:18 ]
ja, daarom zei ik dat het een interne actie is. Alleen voor medewerkers.Donstil schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 23:17:
150,- retour? Dat kan toch haast niet.
Werk je bij een aurliner ? Anders wil ik wel voor die 150 haha.
(neem ik er een mee voor je haha)
In principe is het al voordelig als ik even daarheen vlieg, koop en terugga. Maar om 14 uur retour te vliegen binnen 24h, vind ik iets te ver gaan...
En in m'n eentje heb ik geen zin.
Ja het is idd wel wat veel 14h vliegen in 24h.kmf schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 23:26:
[...]
ja, daarom zei ik dat het een interne actie is. Alleen voor medewerkers.
In principe is het al voordelig als ik even daarheen vlieg, koop en terugga. Maar om 14 uur retour te vliegen binnen 24h, vind ik iets te ver gaan...
En in m'n eentje heb ik geen zin.
Toch zou ik het wel doen. het is goedkoper en new-york blijft fet (ook al is het ff eten + ipad halen en weer terug)
Ja ik hem 'em daar gepreordered. Wacht nog steeds op verdere info over de beschikbaarheid...--Christiaan-- schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 22:24:
Zijn er al mensen die daadwerkelijk bij ALLPMP gepreordered hebben?
Trouwens, bij figuranten waar de order is geannuleerd, hebben jullie ook 'last' dat het bedrag nog is gereserveerd terwijl de order is geannuleerd?
Zit er stiekem wel een beetje over na te denken er 1 mee te nemen.
Krijg denk ik wel veel gezeik met de douane...
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Hangt af van hoeveel ander spul je meeneemt. Je mag 430 euro importeren zonder te moeten bijbetalen. Dat is 590 dollar, net geen 32GB. Een 16GB kun je wel meenemen, en dan kun je nog 90 dollar aan ander spul meenemen.Kecin schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 00:56:
Ik zit 19 april in de VS.
Zit er stiekem wel een beetje over na te denken er 1 mee te nemen.
Krijg denk ik wel veel gezeik met de douane...
Ah thanks for clearing that up!Scott schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 01:03:
[...]
Hangt af van hoeveel ander spul je meeneemt. Je mag 430 euro importeren zonder te moeten bijbetalen. Dat is 590 dollar, net geen 32GB. Een 16GB kun je wel meenemen, en dan kun je nog 90 dollar aan ander spul meenemen.
Zou in principe wel geinig zijn. Zelfs als het ding ruk is om mee te werken, kan ik hem makkelijk op MarktPlaats o.i.d. verpatsen
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Wat is nu precies het voordeel van de in de store los verkrijgbare "10W USB Power Adapter"? Die wordt toch standaard al meegeleverd? (staat op http://www.apple.com/ipad/specs/ vermeld bij "In the box")matthijst schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 21:47:
The ship date for the iPad keyboard dock, a device that combines a dock for charging your iPad with a full-size keyboard, has been pushed back to May. The 10W USB power adapter, which lets you charge your iPad directly through an electrical outlet, has also been delayed until May.
Iemand enig idee?
Let trouwens op dat geïmporteerde Amerikaanse modellen ook een Amerikaanse stekker zullen hebben bij de power adapter.
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
als dat de standaard power adapter is, dan kan je waarschijnlijk de Ned versie uit elkaar schuiven en die op de US versie zetten.Tourniquet schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 12:01:
[...]
Let trouwens op dat geïmporteerde Amerikaanse modellen ook een Amerikaanse stekker zullen hebben bij de power adapter.
Apple heeft deze gestandaardiseerd, en dat je per land een ander stekker blokje op de adapter schuift
NL versie
USA versie
Gewoon hier een adapter kopen (of die van je iPhone gebruiken) kan uiteraard wel gewoon.
EDIT: Bij de Macbook modellen is dit nog nog wel het geval trouwens.
[ Voor 9% gewijzigd door Donstil op 18-03-2010 14:17 ]
Ik heb zelf nooit een status update gehad bij die site. Alleen mailtjes met een tracking code wanneer het verstuurd washeuker schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 00:08:
[...]
Ja ik hem 'em daar gepreordered. Wacht nog steeds op verdere info over de beschikbaarheid...
Toch wordt er volgens mij een andere adapter bij de iPad geleverd. Zie http://store.apple.com/us/product/MC359LL/A. Hier zie je wel de verwisselbare 'eendenbek'.Donstil schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 14:16:
@hierboven. Helaas niet meer bij de 10w adapter. Apple leverd nu per land een Adapter op nieuwe modellen (en kan niet meer los geklikt worden zoals vroeger)
NL versie
USA versie
Gewoon hier een adapter kopen (of die van je iPhone gebruiken) kan uiteraard wel gewoon.
EDIT: Bij de Macbook modellen is dit nog nog wel het geval trouwens.
Ooh dat is idd iets anders ja. Hier lijkt het snoer van me mbp wel op te kunnen (of een ander "achtje")heuker schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 14:40:
[...]
Toch wordt er volgens mij een andere adapter bij de iPad geleverd. Zie http://store.apple.com/us/product/MC359LL/A. Hier zie je wel de verwisselbare 'eendenbek'.
Ik heb trouwens de CC maatschappij ff gesproken over het gereserveerde bedrag. Het gaat idd om $630,- van Apple maar de mevrouw vertelde me gelijk dat geld "reserveren" maar 10dagen is toegestaan.
Hopelijk voert Apple de order dus eerder door.
Unfortunately last night we hit the max of our ability to jump over the many hurdles that Apple has put in place to prevent Apple fans outside the USA getting an IPad early. This means that we have stopped taking and processing pre-orders because we don’t want to put our current orders with Apple at risk.
We are really, really bummed out about this. We have explored every option and there is just nothing we can do about it.
We hope that Apple will lift some of its hurdles when the iPad goes on sale on April 3rd as that would allow us to make many more Apple fans around the world happy, especially in those countries where an ipad launch is far off.
Not a happy bundling day for us, but we will keep working at it to get you the products you want and if anything changes with Apple in the meantime we’ll let you know.
Andre & the BundleBox team
Vriend van me wilde er alsnog een. Zijn Apple USA id net ING CC wilde alleen niet werken.
Zijn Apple id met mijn ABN AMRO cc werkte wel keurig. Ben benieuwd. Laten shippen naar een myus adres
En Apple heeft de order al goedgekeurd met het myus adres? Het blijft vreemd dat sommige mensen met een myus adres wel kunnen bestellen... ik heb een order geplaatst via Borderlinx (concierge)...Donstil schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 23:20:
Net nog en iPad besteld.
Vriend van me wilde er alsnog een. Zijn Apple USA id net ING CC wilde alleen niet werken.
Zijn Apple id met mijn ABN AMRO cc werkte wel keurig. Ben benieuwd. Laten shippen naar een myus adres
.
Holy crap, jullie nemen wel flinke risico's met die 500 dollar zeg! Ik zou dit nooooit doen, ik kan mij nog ergens wel indenken dat het leuk is om in de rij te staan met andere gekken in New York, maar pre-orderen vanuit Nederland via scetchy paden, mmmm nee.Donstil schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 23:20:
Net nog en iPad besteld.
Ja want Apple is zo onbetrouwbaar dat moet je noooooit doen

Wacht lekker op de NL release zou ik zeggen.
Uhm, Apple wel, maar die tussenhandelaartjes bedoelt ie denk ikDonstil schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 10:12:
@hierboven.
Ja want Apple is zo onbetrouwbaar dat moet je noooooit doen.
Wacht lekker op de NL release zou ik zeggen.
Als je pakketje tussen Apple en MyUS gejat wordt, hoop gedoe om t terug te krijgen.
Zelfde van MyUS naar Nederland...
Als Sjaak van MyUS zegt dat je pakketje nooit is aangekomen, of in de verkeerde postbus belandt, dan kost het je een hoop moeite...
Rechtstreeks van Apple, geen probleem, tussenhandelaartjes: vagere bende.
Vanaf Myus gaat hij verzekerd met DHL/UPS verder dus dat is ook gedekt.
Als je je iPad vaak mee neemt dan is het handig om een tweede oplader te hebben. Ik heb zelf ook 3 opladers voor mijn iPhone, 1tje voor thuis, 1tje voor werk en 1 voor in de tas als ik in een hotel moet zitten.Tourniquet schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 12:01:Wat is nu precies het voordeel van de in de store los verkrijgbare "10W USB Power Adapter"? Die wordt toch standaard al meegeleverd? (staat op http://www.apple.com/ipad/specs/ vermeld bij "In the box")
Klopt, maar het blijft zo dat het via een tussenpersoon, als er iets fout gaat, extra gezeik is.Donstil schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 10:40:
Ben je gek. Apple shipt alles met UPS. Dus zodra hij aankomt bij MYUS is dat via UPS aantoonbaar (en heeft myus dus een probleem)
Ja, dat is waar. Zag ook dat het snoer wat langer is dan bij de standaard meegeleverde.GekkePrutser schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 11:10:
[...]
Als je je iPad vaak mee neemt dan is het handig om een tweede oplader te hebben. Ik heb zelf ook 3 opladers voor mijn iPhone, 1tje voor thuis, 1tje voor werk en 1 voor in de tas als ik in een hotel moet zitten.
Ben de derde week van mei in New York, dus misschien neem ik er dan wel een mee (wacht even de hand-on reviews af). Hopelijk zijn ze dan wel gewoon in de Apple store verkrijgbaar.
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Ja dat is wel weer zo maar nooit in problemen denken altijd in uitdagingen.matthijst schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 11:19:
[...]
Klopt, maar het blijft zo dat het via een tussenpersoon, als er iets fout gaat, extra gezeik is.
Me tweede is trouwens geannuleerd ivm het MYUS acount.
Heb er dus nu nog maar 1 in bestelling staan.
Maar wie garandeert jou dat Apple ten alle tijden geen probleem zal hebben met het bestellen via een US-account? Om maar wat te noemen. En je doet een tussenhandelaar nu plots af als "beetje risico moet je nemen". Daar ging het mij dus om, ik vind 500 dollar niet een klein risico. Dan wacht ik idd liever.Donstil schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 10:40:
Ben je gek. Apple shipt alles met UPS. Dus zodra hij aankomt bij MYUS is dat via UPS aantoonbaar (en heeft myus dus een probleem)
[ Voor 15% gewijzigd door vgroenewold op 19-03-2010 13:59 ]
Verwijderd
Verder vroeg ik me nog af... Als je via Duitsland vliegt, moet je dan ook invoerrechten e.d. betalen? Aangezien je zo de grens over rijdt is dat natuurlijk wel een mogelijke optie.

Dit topic is gesloten.
Let op of je post niet beter past in [iPad] importeren : De levertijden.