Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 397139

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://uploadenfoto.nl/pictures/2006379f88e99d00199dee4ee0fb6ae3.jpg

Op het Apple Event van 16 oktober, It's been a long time, werden de nieuwe Ipads aangekondigd. Sinds 17 oktober zijn ze ook daadwerkelijk te bestellen in de store. Naast de Air 2, het topmodel, werd ook de vernieuwde versie van de Mini 2 aangekondigd, met de logische naam Mini 3. In onderstaande foto alle actuele modellen met specificaties op een rij.

Gaan jullie hem aanschaffen?
Welk type ga je nemen?

In dit topic kun je al je prangende vragen stellen en je ervaringen delen over de iPad modellen.

Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.com/img538/7034/MjNiof.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.com/img745/5384/BxzoIg.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.com/img911/6832/kTbG9y.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.com/img633/1083/ZlLn5o.jpg

Vorige deel: Deel 13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16:00
Is het het waard om van de iPad Retina (4) over te stappen naar de Air 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHIFTER [NL]
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:51
Ik ga zelf ook overstappen van de iPad 4 naar de Air 2. En voor mij is de overstap het zeker waard!
Voor mij speelt de Touch-ID een grote rol en het verschil in gewicht ( 4:662 gram / Air 2: 444 gram) vind ik erg fijn.

Ik stap deze keer over van een Wifi naar een Wifi + Cellular versie omdat ik graag GPS en een simkaart voor internet wil gaan gebruiken.

Het wordt een Space Gray Air 2 128 Gb Wifi+ Cellular :9~ Kan niet wachten tot ik hem heb :)

[ Voor 21% gewijzigd door SHIFTER [NL] op 19-10-2014 18:13 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eris
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:46

Eris

-

SHIFTER [NL] schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 18:00:
Ik ga zelf ook overstappen van de iPad 4 naar de Air 2. En voor mij is de overstap het zeker waard!
Voor mij speelt de Touch-ID een grote rol en het verschil in gewicht ( 4:662 gram / Air 2: 444 gram) vind ik erg fijn.

Ik stap deze keer over van een Wifi naar een Wifi + Cellular versie omdat ik graag GPS en een simkaart voor internet wil gaan gebruiken.

Het wordt een Space Gray Air 2 128 Gb Wifi+ Cellular :9~ Kan niet wachten tot ik hem heb :)
Ik ga juist over stappen van Wifi + Cellular naar Wifi gebruikte de simkaart bijna nooit en als het nodig is maak ik wel een wifi hotspot van mijn Telefoon. Voor GPS gebruik ik wel mijn telefoon wel.

Van een Ipad 3 16 (New Ipad) naar een Air 2 64 GB (Jammer dat de 32 gig niet wat gekomen voor de 16 gig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:16
In ons gezin is ook nog steeds een iPad 3 aanwezig en is als enige apparaat nog met de 30 pins aansluiting. Het wordt tijd deze te vervangen en ik ga alleen even de eerste recensies afwachten. Leverbaar zal hij sowieso zijn, want het zal geen stormloop worden zoals bij de iPhone. Dat was met alle iPads de afgelopen jaren, althans zo heb ik het ervaren. Dit keer geen Dixons of Mycom, maar direct bij de Apple Store. De service is gewoon geweldig en moet gestimuleerd worden.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdouble
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-04 09:33
mprkooij schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 17:55:
Zit ook een beetje te dubben, alles werkt nog prima, alleen surfen en Youtube is een stuk trager geworden met IOS8. Daarnaast, ik heb nu een 16 gb, de volgende wordt zeker 64 gb. Maar spelletjes doet ie nog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdouble
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-04 09:33
Redondo1982 schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 19:26:
In ons gezin is ook nog steeds een iPad 3 aanwezig en is als enige apparaat nog met de 30 pins aansluiting. Het wordt tijd deze te vervangen en ik ga alleen even de eerste recensies afwachten. Leverbaar zal hij sowieso zijn, want het zal geen stormloop worden zoals bij de iPhone. Dat was met alle iPads de afgelopen jaren, althans zo heb ik het ervaren. Dit keer geen Dixons of Mycom, maar direct bij de Apple Store. De service is gewoon geweldig en moet gestimuleerd worden.
De reden dat ik wel bij de Dixons koop is die drie jaar garantie, nu nog 1,5 jaar te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
mdouble schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 19:32:
[...]

De reden dat ik wel bij de Dixons koop is die drie jaar garantie, nu nog 1,5 jaar te gaan.
Dat was mijn reden ook altijd, maar dat derde jaar hoef je niet superveel van te verwachten. Dat is een behoorlijke uitgeklede garantie en bij uitkering wordt er naar de verstreken jaren gekeken. Ik kies voor Apple, omdat ik de service echt fenomenaal vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
ik wil de ipad air 2. is er al bekend of hij 100% zeker 2 gb ram heeft? Vind ik het belangrijkste.

Vind alleen maar geruchten links...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-04 11:50
Mja, ik denk dat ik ook mijn eerste iPad ga aanschaffen (de Air 2). Ondanks dat ik erg twijfel over het formaat en of het lekker handzaam is. Momenteel heb ik een Nexus 7 uit 2012 (7 inch) en die beviel prima omdat ik hem lekker in 1 hand kon vasthouden en met de andere hand het touchscreen kon bedienen. Met de iPad Air 2 ben ik toch bang dat het moeilijker is om hem vast te houden, maar door het gewicht en de dikte hoop ik dat hij toch aardig met 1 hand vast te houden is. Aan de andere kant heb ik ook geen idee hoe het is om een tablet met twee handen vast te pakken, dit gezien ik dit eigenlijk nog nooit eerder bewust gedaan heb. Ik maak me wel zorgen over de bezel? Hoe pak je dat ding vast zonder per ongeluk van alles aan te klikken. En ag, als het niet handzaam is dan kan ik hem altijd nog terugbrengen. Ik heb nu het idee 'als zoveel miljoenen mensen hem kunnen vasthouden, waarom zou ik dat dan niet kunnen?'

[ Voor 8% gewijzigd door Cubic X op 19-10-2014 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Cubic X schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 19:46:
Mja, ik denk dat ik ook mijn eerste iPad ga aanschaffen (de Air 2). Ondanks dat ik erg twijfel over het formaat en of het lekker handzaam is. Momenteel heb ik een Nexus 7 uit 2012 (7 inch) en die beviel prima omdat ik hem lekker in 1 hand kon vasthouden en met de andere hand het touchscreen kon bedienen. Met de iPad Air 2 ben ik toch bang dat het moeilijker is om hem vast te houden, maar door het gewicht en de dikte hoop ik dat hij toch aardig met 1 hand vast te houden is. Aan de andere kant heb ik ook geen idee hoe het is om een tablet met twee handen vast te pakken, dit gezien ik dit eigenlijk nog nooit eerder bewust gedaan heb. Ik maak me wel zorgen over de bezel? Hoe pak je dat ding vast zonder per ongeluk van alles aan te klikken. En ag, als het niet handzaam is dan kan ik hem altijd nog terugbrengen. Ik heb nu het idee 'als zoveel miljoenen mensen hem kunnen vasthouden, waarom zou ik dat dan niet kunnen?'
ik heb jarenlang de ipad 1 gebruikt met 2 handen en 1 hand. Werkt beide goed. air 2 zal ook wel goed gaan lijkt me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
Cubic X schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 19:46:
Die bezel valt nog goed te pakken met je handen, maar het scherm heeft een multitouch functie die doorheeft wat je met je vingers doet. Dus ook wanneer je die gebruikt om het scherm beet te houden met je hand. Het scherm blijft hierdoor gewoon actief voor andere activiteiten.

En ik heb ook meermaals voor de keuze gestaan en altijd gegaan voor de mini. Die is gewoon veel beter te bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-04 11:39

-SaveMe-

-klik-

Tennisbal schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 19:41:
ik wil de ipad air 2. is er al bekend of hij 100% zeker 2 gb ram heeft? Vind ik het belangrijkste.

Wil ik ook graag weten. Kan het nergens officieel vinden. Apple site rept met geen woord over hoeveelheid RAM ...

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ben eigenlijk vooral benieuwd hoeveel sneller zo'n a8x nou werkelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

Anoniem: 397139 schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 21:47:
Ik ben eigenlijk vooral benieuwd hoeveel sneller zo'n a8x nou werkelijk is.
Op papier een stuk sneller, in de praktijk zal het meevallen, niet alle apps zijn geoptimaliseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-04 19:41

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Tennisbal schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 19:41:

Je kunt er bijna van uit gaan dat er "maar" 1GB RAM in gaat zitten. Als het 2GB was geweest, had men daar nu zeker aandacht aanbesteedt.

Zelfde als wat men met de Mini 3 heeft geflikt. Gauw het rijtje doorgenomen maar alle oude specs achterwege gelaten in de persconferentie. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-03 14:26
Ipad 2 is erg traag geworden, door de update naar iOS 8. Echter via fabrieksinstellingen kwam ik al niet meer op ios 7 uit.

Is het nog mogelijk om terug te keren naar IOS 7 op de ipad 2?

Ben van plan om hem daarna aan me ouders te geven, en zelf voor een nieuwe ipad te gaan.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:50
Nee, teruggaan naar iOS 7 is niet meer mogelijk. Zelfs niet als je de firmware handmatig installeert. Dat komt omdat iOS 7 niet meer door Apple ondertekend wordt.

Maar vandaag komt iOS 8.1 uit. Wellicht brengt deze verbeteringen qua performance.

[ Voor 20% gewijzigd door Jeroen O op 20-10-2014 08:01 ]

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-04 21:02
Splinter Cell schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 23:48:
[...]

Je kunt er bijna van uit gaan dat er "maar" 1GB RAM in gaat zitten. Als het 2GB was geweest, had men daar nu zeker aandacht aanbesteedt.

Zelfde als wat men met de Mini 3 heeft geflikt. Gauw het rijtje doorgenomen maar alle oude specs achterwege gelaten in de persconferentie. :X
Volgend wired.com zit er 2GB ram in. Ook eerder gelekte onderdelen lieten dat zien.

http://www.wired.com/2014/10/ipad-air-2/

Hoop het wel want dat is de reden dat ik mijn iPad air verkocht heb zodat ik deze kon kopen...

[ Voor 3% gewijzigd door Bigg Balls op 20-10-2014 08:15 . Reden: Link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-03 14:26
Jeroen O schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 08:01:
Nee, teruggaan naar iOS 7 is niet meer mogelijk. Zelfs niet als je de firmware handmatig installeert. Dat komt omdat iOS 7 niet meer door Apple ondertekend wordt.

Maar vandaag komt iOS 8.1 uit. Wellicht brengt deze verbeteringen qua performance.
Jammer, Ik ga denk maar voor de iPad mini 2, met 32 gig. Zodat ik genoeg ruimte heb.
Voor 350 euro ben ik dan klaar.

En mijn vrouw heb nog een ipad 2, dus daar kan ik ook nog op werken.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:59

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Hoe is de ervaring met de retina iPads? Heb je daar meer geheugen nodig dan op een non-retina bv bij installatie van apps ofzo? Ik heb nu een iPad1 en ik wil toch echt wel upgraden naar de nieuwste omdat je bijna geen enkele app uit de store meer kunt installeren door het oude iOS. Maar ik twijfel over de hoeveelheid opslag die ik nodig ga hebben. Ik heb nu 16GB en tot nu toe was het voldoende. Ik moet wel af en toe wat eraf gooien. Maar als je met een retina zwz al meer geheugen nodig hebt is het misschien verstandiger de 64GB te nemen.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
Als je het uit kan geven adviseer ik meer opslag dan 16gb. De praktijk leert dat 16gb erg krap is en snel vol is.

Met name vervelend als je een update wilt downloaden en vanaf het device zelf wilt installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-04 18:30
mprkooij schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 17:55:
  1. Loop je tegen beperkingen aan?
  2. Heb je (kleine) ergenissen tijdens het gebruik?
Wanneer je deze vragen beide met 'Nee' kan beantwoorden, dan is de overstap het niet waard :) Helemaal als je de afschrijving op je ± 2 jaar oude apparaat en meerkosten voor de Air 2 meetelt.

Zelf heb ik een iPad 3. Op zich is de performance nog te doen op iOS 7.1.2, ik heb dan ook bewust niet geupgrade naar iOS 8. Toch mag de performance van mij wat hoger liggen. Ik erger mij wel af en toe aan de haperingen in bijvoorbeeld de marktplaats app, of als je de iPad roteert hapert hij soms. Op zich is er best mee te werken hoor, maar ik ben veeleisend :P

Ik denk er dan ook sterk aan om te gaan upgraden.
Als ik kijk naar de performance van mijn iPhone 5S en daar zou nog een schepje bovenop komen, dan zou ik daar wel vrolijk van worden :)

[ Voor 7% gewijzigd door BackSlash op 20-10-2014 15:24 ]

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14:45
Ik zou in ieder geval geen iOS 8 upgrade doen :+
Ipad 3 gaat er behoorlijk op achteruit, met vastlopende en crashende safari als dieptepunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
Daar was ik al bang voor ja... klinkt als dezelfde perikelen met de iPad 1 op iOS 5 ;(

De iPad 3 is eigenlijk net te traag als je het vergelijkt met zijn jongere iPad2 broertje en grotere iPad4 broer. Op het moment dat hij uitkwam was hij wel krachtiger (vooral op GPU gebied), maar al die kracht werd gelijk opgeslokt door het retina scherm... Dus in praktijk had hij de performance van de iPad 2.

Op dat moment vond ik dat niet zo erg, "de performance van de iPad 2 is toch supergoed" was toen mijn eigen gedachte. Maar het gevolg is nu wel dat je met een iPad rondloopt die een jaar korter meegaat, als je kijkt naar de performance. Ik vermoed dan ook dat de iPad 4 op iOS 8 nog best goed te doen is.

Met dit in het achterhoofd denk ik dan ook dat de iPad Air 2 een langere levensverwachting heeft.
Deze grafiekjes werden tijdens het event getoond:
Afbeeldingslocatie: http://crucialtangent.files.wordpress.com/2013/10/ipadair-cpu-chart.png
Afbeeldingslocatie: http://crucialtangent.files.wordpress.com/2013/10/ipadair-gpu-chart.png

Deze grafieken ondersteunen mijn theorie :) Als je nu meer dan genoeg performance hebt om iOS soepel te draaien, dan moet dat met iOS 9, 10 en 11 nog steeds zo zijn, is mijn verwachting.

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uffeltje
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11:35
Dit zijn denk ik beelden van vorig jaar, want de iPad Air 2 staat er nog niet op. Het verschil tussen de twee zal dus nog groter zijn.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ftuxXic.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/hXxDkMM.png

YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
En dan is er ook nog de theorie dat Apple zelf de apparaten met opzet trager maakt na elke update :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-04 22:45

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Na vele jaren genoten te hebben van onze iPad 2 gaan we ook over op de A2! *O*
De stap is zo groot dat er wel een nieuwe wereld open moet gaan... ;)

Ik zal alleen nog gaan wachten op de cases. Ik wil graag een folio-case. We hebben al jaren een Switcheasy Canvas en ik wil die nog wel weer!

Ik ben toe aan een nieuwe iPad! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
Uffeltje schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 16:23:
Dit zijn denk ik beelden van vorig jaar, want de iPad Air 2 staat er nog niet op. Het verschil tussen de twee zal dus nog groter zijn.

[afbeelding]

[afbeelding]
Verrek, inderdaad :o
dutchgio schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 16:27:
En dan is er ook nog de theorie dat Apple zelf de apparaten met opzet trager maakt na elke update :+
Mja, dat heb ik ook wel eens gedacht toen ik nog een iPhone 4 had :) Nu denk ik eerder dat Apple zich focust op de recente modellen en simpelweg minder aandacht schenkt aan de performance van oudere devices (2-3 jaar oud). Als er dan veel geklaag komt voeren ze alsnog performance updates voor de oudere devices, zoals dit bij iOS 7.1 gebeurde.
Dus niet met opzet apparaten trager maken, maar geen performance optimalisaties doorvoeren ;) (al komt dit in de praktijk op ongeveer hetzelfde neer :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
BackSlash schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 20:04:
[...]

Verrek, inderdaad :o
[...]

Mja, dat heb ik ook wel eens gedacht toen ik nog een iPhone 4 had :) Nu denk ik eerder dat Apple zich focust op de recente modellen en simpelweg minder aandacht schenkt aan de performance van oudere devices (2-3 jaar oud). Als er dan veel geklaag komt voeren ze alsnog performance updates voor de oudere devices, zoals dit bij iOS 7.1 gebeurde.
Dus niet met opzet apparaten trager maken, maar geen performance optimalisaties doorvoeren ;) (al komt dit in de praktijk op ongeveer hetzelfde neer :X )
Draait toch alleen maar om nieuwe verkoop? Hoe minder support hoe groter noodzaak om te upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:18
Ik heb de Ipad 3 nog lekker op iOS 7.1.2 draaien en daar draait hij eigenlijk prima op. iOS 8 is idd risky op de Ipad 3. Ik wil hem tot volgend jaar zomer sowieso op iOS 7.1.2 houden, daarna kan ik altijd nog updaten eventueel. Wat ik mij afvraag als ik hem gewoon zolang ik hem heb op ios 7.1.2 houd wat zijn de nadelen? Apps zoals Facebook vereisen nu bijvoorbeeld ios 7 of hoger, maar je kunt met ios 5 bijvoorbeeld nog wel de oudere versie van Facebook draaien toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-04 22:19

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

^ Correct. :)

En anders ook nog de webbased versie via Safari.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
Dus eigenlijk is er geen noodzaak tot updaten voor de basic gebruiker? Alleen nieuwe apps komen waarschijnlijk niet voor oude iOS versies komt het daar op neer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
In de praktijk worden de meeste apps op de huidige en 1 versie ouder ondersteund. Helemaal nu grofweg 50% van alle iOS gebruikers nog op iOS7 zit hoef je je voorlopig geen zorgen te maken over app support op iOS7.

Nog wat interessants voor de iOS7 gebruikers; Wat ik gister heb ontdekt is Semi-Restore. Hiermee kun je dus een (semi) Restore uitvoeren op je huidige iOS versie. Een restore werkt normaal gesproken alleen op de laatste iOS versie. Mocht je iOS in de soep zijn gelopen of traag zijn geworden dan kun je weer met een verse installatie verder op iOS7.
Kijk op http://semi-restore.com voor details. Jailbreak vereist.

Gister geprobeerd en het is inderdaad bijna net een verse installatie, compleet met het witte welkom scherm waar je o.a. de taal kiest en de rest van de wizard weer doorloopt. Zo kun je nog wat langer van iOS7 genieten als je niet wilt upgraden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:14
Zit al een tijdje te twijfelen of ik mijn iPad 3 ga updaten naar iOS 8.1. Ben toe aan wat nieuws en de nieuwe UI van iOS 7/8 ziet er toch wel verfrissend uit (de nieuwe features zijn natuurlijk ook mooi meegenomen). Ik draai op het moment 6.1.3. Echter, nu ik de posts zo gelezen heb, wordt het over het algemeen afgeraden om iOS 8 op de iPad te zetten. Voor de iPad 3 owners: iOS 6.1.3 of iOS 8? (En waarom?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Ik zou m op iOS 6 houden, als ik terug kon dan deed ik dat.
Het is eigenlijk sinds iOS 7 behoorlijk achteruit gegaan, en dat is met iOS 8 niet beter geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-04 08:56
Ik ben ook niet overgestapt naar 8. Ook vanwege het feit dat ik nu nog lekker snappy kan werken met de iPad (iOS 7). Ik ben ook bang dat met iOS 8 de performance een stuk minder zal zijn. Ik heb nog lang geen plannen om mijn iPad te upgraden, want hij voldoet nog perfect aan de eisen die ik eraan stel. Dan maar zonder nieuwe iOS 8 features.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Laatst online: 22-04 00:52
Zit nog met een iPad 2 met ios 6 en doet het prima, maar de meeste apps zijn al lange tijd niet meer te updaten. Erg lastig. Je wordt bijna gedwongen om toch ios 7 of 8 te installeren.

Merk trouwens zelfs op ios 6 dat het steeds trager gaat. Vreemd.

Specs van pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 05:48
Op dit moment heb ik de iPad 3, ik heb zitten twijfelen tussen de overstap naar een iPad Mini of Air maar ik vind het nog niet waard. Ik wacht liever nog een jaartje. Op dit moment gebruik ik me iPhone 6 meer dan me iPad. Komt o.a door het grotere scherm, even iets opzoeken pak ik nu minder snel de iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-04 22:19

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Amps schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 02:57:
Zit al een tijdje te twijfelen of ik mijn iPad 3 ga updaten naar iOS 8.1. Ben toe aan wat nieuws en de nieuwe UI van iOS 7/8 ziet er toch wel verfrissend uit (de nieuwe features zijn natuurlijk ook mooi meegenomen). Ik draai op het moment 6.1.3. Echter, nu ik de posts zo gelezen heb, wordt het over het algemeen afgeraden om iOS 8 op de iPad te zetten. Voor de iPad 3 owners: iOS 6.1.3 of iOS 8? (En waarom?)
Doe dan nog even snel een update naar IOS7.1.2, draait hier perfect op een iPad 3. Ik heb de animaties uitgezet en het ding draait als een malle (uiteraard wel een clean install gedaan).

Dan heb je toch de nieuwe looks, tegelijk met nagenoeg de performance die je al had.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-04 11:39

-SaveMe-

-klik-

Ik laat mijn iPad 2 ook mooi op iOS7 en dan wacht ik tot de Pro wordt aangekondigd begin volgend jaar. Fingers crossed :)

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
Michael Knight schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 15:15:
[...]

Doe dan nog even snel een update naar IOS7.1.2, draait hier perfect op een iPad 3. Ik heb de animaties uitgezet en het ding draait als een malle (uiteraard wel een clean install gedaan).

Dan heb je toch de nieuwe looks, tegelijk met nagenoeg de performance die je al had.
Hij kan toch nu niet meer over naar ios 7.1.2 om de twee volgende redenen. iOS 7 installaties worden niet meer ondertekent als je vanaf ios 6 afkomt. En reden 2 is simpelweg omdat nu ios 8 klaar staat, dus dan kun je niet tussendoor nog ios7 installeren als je van iOS 6 afkomt. Ik kan het fout hebben maar ik weet zo goed als zeker dat het zo zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
dennis_rsb schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 15:48:
[...]

Hij kan toch nu niet meer over naar ios 7.1.2 om de twee volgende redenen. iOS 7 installaties worden niet meer ondertekent als je vanaf ios 6 afkomt. En reden 2 is simpelweg omdat nu ios 8 klaar staat, dus dan kun je niet tussendoor nog ios7 installeren als je van iOS 6 afkomt. Ik kan het fout hebben maar ik weet zo goed als zeker dat het zo zit.
Klopt. Dat was precies wat ik wilde zeggen. Volgens mij kan het idd niet meer. iOS 8.1 staat bij mij in de wacht.
Michael Knight schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 15:15:
[...]
Ik heb de animaties uitgezet en het ding draait als een malle (uiteraard wel een clean install gedaan).
Animaties uitgezet in de zin van dat je transities in elkaar 'oplost' (dissolve) i.p.v. dat ze als het ware uitzoemt uit de app wanneer je naar de home screen gaat?

[ Voor 25% gewijzigd door Amps op 21-10-2014 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolBadeendje
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:37
Hallo,

Ik denk er sterk over na om een Ipad aan te schaffen, maar ik kon weinig vinden over ervaringen van mensen die het als vervanger van een laptop gebruiken.

Mijn vraag is dus ook wat de ervaringen zijn als je de Ipad, i.c.m. een wireless keyboard, gebruikt om een ochtendje (paar uurtjes) te werken. Dit zal dan gaan om werkzaamheden als stukken typen, surfen, e-mailen, social media. Voor een hele dag werken heb ik ook nog een laptop en evt een pc, maar als je op locatie bent is een Ipad een stuk mobieler dan een laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Wou de update doen, maar toen bleef mm ipad hangen op "update controleren".
Uiteindelijk de boel opnieuw opgestart, maar nu blijft ie hangen op het Apple logo... :(
Iemand een idee om dat te verhelpen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Klopt het dat ik de iPad 2 air gewoon via de apple site kan bestellen en over 2-4 werkdagen kan verwachten? Vind het erg snel eerlijk gezegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

dutchgio schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 19:44:
Wou de update doen, maar toen bleef mm ipad hangen op "update controleren".
Uiteindelijk de boel opnieuw opgestart, maar nu blijft ie hangen op het Apple logo... :(
Iemand een idee om dat te verhelpen??
Uitknop en homebutton beide ingedrukt houden. Of met een USB kabel aan de computer hangen.
Hopelijk kom je er dan in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
Martijnvkc schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 17:33:
Hallo,

Ik denk er sterk over na om een Ipad aan te schaffen, maar ik kon weinig vinden over ervaringen van mensen die het als vervanger van een laptop gebruiken.

Mijn vraag is dus ook wat de ervaringen zijn als je de Ipad, i.c.m. een wireless keyboard, gebruikt om een ochtendje (paar uurtjes) te werken. Dit zal dan gaan om werkzaamheden als stukken typen, surfen, e-mailen, social media. Voor een hele dag werken heb ik ook nog een laptop en evt een pc, maar als je op locatie bent is een Ipad een stuk mobieler dan een laptop.
Stukken typen is geen probleem maar den iPad is niet het toonbeeld van productiviteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
Bigg Balls schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 20:23:
[...]

Stukken typen is geen probleem maar den iPad is niet het toonbeeld van productiviteit.
Nu ga ik iets zeggen, wat men in dit topic liever niet hoort misschien...
Is een Windows tablet niets voor je? Vaak kun je hem direct/indirect nog met HDMI aan je monitor hangen, toetsenbordje en muis kan ook. Programma's zoals office draaien probleemloos, usb stickies kunnen erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Splinter Cell schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 19:53:
[...]

Uitknop en homebutton beide ingedrukt houden. Of met een USB kabel aan de computer hangen.
Hopelijk kom je er dan in.
Dat werkte nog niet direct, maar na een aantal keer opnieuw opstarten en random op knoppen drukken ging ie uiteindelijk er goed aan. Nu alsnog de update letten lopen, en hoppen dat het nu wel goed gaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdhoe
  • Laatst online: 22-04 22:11
Geekbench scores van de iPad air 2 zijn beschikbaar. Het is bevestigd: triple core cpu @ 1,5ghz, 2 GB ram. http://browser.primatelabs.com/geekbench3/1061742

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Zeer welkome upgrade dus wel, 3 cores en 2GB ram is gewoon heel netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nice! Ben benieuwd hoeveel je daar van gaat merken in de praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Super!! 2 gb ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-04 08:56
d
Martijnvkc schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 17:33:
Hallo,

Op de iPad kan je zeker wat tikken en wat licht werk doen, maar echt praktisch is het allemaal niet. Je zult dan echt een bepaalde workflow moeten gaan aanleren met betreft data van en naar pc/laptop en iPad te krijgen.
Het kan allemaal prima, maar ik zou als je ook maar ff de mogelijkheid hebt altijd een laptop prefereren om te werken in plaats van een iPad. En met wireless toetsenbord erbij scheelt het echt niet zoveel met een laptop* meesjouwen.

* Geen 17" Gaming bakbeest natuurlijk. Maar bijv een 13" of 11" ultrabook/macbook is net zo makkelijk mee te nemen.

[ Voor 4% gewijzigd door MenN op 22-10-2014 11:18 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
Ik wil de iPad Air 2 gaan gebruiken voor professionele fotografie doeleinden, bijv. om de gemaakte foto's op locatie te bekijken etc. Bewerken van foto's zal waarschijnlijk niet kunnen, omdat ik op RAW fotografeer en al snel op een middag 20+GB fotografeer.

Ik neem nu een laptop mee en dat is behalve zwaar ook niet optimaal. Het scherm is niet het allerbeste.

Hoe verwachten jullie deze iPad? In de review staat dat het scherm redelijke goed is. Vraag me wel af of de contrast voldoende is op locatie, maar kan dat zelf allemaal matig beoordelen.

Specs van pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolBadeendje
dennis_rsb schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 20:32:
[...]

Nu ga ik iets zeggen, wat men in dit topic liever niet hoort misschien...
Is een Windows tablet niets voor je? Vaak kun je hem direct/indirect nog met HDMI aan je monitor hangen, toetsenbordje en muis kan ook. Programma's zoals office draaien probleemloos, usb stickies kunnen erin.
De gedachte was wel bij me opgekomen, maar bij ons op het werk (klein bedrijf) wordt veelal met Apple spul gewerkt, op de PC na dan. Een aangezien ik al een Iphone erbij krijg leek een Ipad me eigenlijk veel logischer.

Dat is inderdaad nog wel een overweging waard, zeker met het oog op connectiviteit. Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolBadeendje
MenN schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 11:16:
d
[...]

Op de iPad kan je zeker wat tikken en wat licht werk doen, maar echt praktisch is het allemaal niet. Je zult dan echt een bepaalde workflow moeten gaan aanleren met betreft data van en naar pc/laptop en iPad te krijgen.
Het kan allemaal prima, maar ik zou als je ook maar ff de mogelijkheid hebt altijd een laptop prefereren om te werken in plaats van een iPad. En met wireless toetsenbord erbij scheelt het echt niet zoveel met een laptop* meesjouwen.

* Geen 17" Gaming bakbeest natuurlijk. Maar bijv een 13" of 11" ultrabook/macbook is net zo makkelijk mee te nemen.
Ik heb ook een tijdje een Macbook Air 13'' gehad en die beviel prima. Misschien dan nog even afwachten met het aanschaffen van een tablet en even doorsparen voor een Ultrabook. Wss is dat zelfs nog handiger meenemen dan 2 losse dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Laatst online: 12:55

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

honey schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 12:01:
Ik wil de iPad Air 2 gaan gebruiken voor professionele fotografie doeleinden, bijv. om de gemaakte foto's op locatie te bekijken etc. Bewerken van foto's zal waarschijnlijk niet kunnen, omdat ik op RAW fotografeer en al snel op een middag 20+GB fotografeer.

Ik neem nu een laptop mee en dat is behalve zwaar ook niet optimaal. Het scherm is niet het allerbeste.

Hoe verwachten jullie deze iPad? In de review staat dat het scherm redelijke goed is. Vraag me wel af of de contrast voldoende is op locatie, maar kan dat zelf allemaal matig beoordelen.
Als we apple mogen geloven is het een desktop class cpu en zou het een notebook moeten kunnen vervangen. iWorks draaide als een dolle tijdens de keynote, dus wie weet..

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teletekst
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Ik was eigenlijk nog niet van plan om een nieuwe iPad aan te schaffen, maar sinds ik mijn iPad 3 een update naar IOS 8 heb gegeven is het een drama.
Om de haverklap valt mijn wifi weg. Pagina's laden extreem langzaam. Safari crashed en alles lijkt trager te werken.

Ik vind dit zo slecht dat ik eigenlijk overweeg om op een android tablet over te stappen.
Want blijkbaar worden oudere iPads door het bedrijf na twee jaar onwerkbaar gemaakt zodat je wel over moet stappen. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Laatst online: 15:59

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik werk al 2 jaar op een onwerkbaar trage iPad 1. Je went er aan :) Het probleem voor de iPad 1 is dat meer en meer apps iOS 6 vereisen.

/edit: ik zit dus al jaren te kijken voor een nieuwe, maar het komt er steeds niet van. Maar de iPad mini 2 lijkt nu wel echt een heel aantrekkelijk product. Alleen dat scherm... is dat echt zo slecht als men zegt? En in vergelijking tot het scherm van de iPad 1, is het dan nog steeds slecht? Bovendien heeft de iPad mini 2 'maar' 1GB geheugen, iets waarvan ik denk dat in een komende iOS versie een probleem gaat worden waardoor je weer geen OS updates krijgt. De iPad air 2 is de enige met meer geheugen, ze zullen toch niet over een paar jaar 95% van hun userbase op achterstand zetten doordat het nieuwe OS 2GB vereist? Aan de andere kant, oudere iPad worden wel onwerkbaar traag bij elke OS update :)

[ Voor 72% gewijzigd door zonoskar op 23-10-2014 11:00 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 264553

Zoals ik het zie zijn beide iPads snel genoeg. Bij normaal gebruik is er nauwelijks verschil te merken qua snelheid. Het verschil is dat de een meer futureproof zou zijn. Rechtvaardigt dat voor jou de meerprijs van 100eu? Dan zou ik voor de 2 gaan, zo niet, dan is de air nog steeds een geweldig apparaat.

Over futureproof gesproken. Persoonlijk zou ik voor minimaal 32gb gaan. Bij de 2 heb je die keuze niet en moet je 599 voor 64gb neerleggen. Dan neig ik toch sneller naar de originele air te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:28
Ik stream vaak films vanaf mn synology naar mn Dell Venue 8 pro (win 8.1), kijk met de vlc player. Geen problemen daarmee.
Op mijn iPad 4 lukt het niet om stottervrij 1080p films te kijken. Niet met aceplayer, ook niet met avplayerhd (via ftp).
Ik ben benieuwd of ik zonder stotteringen 1080p films kan kijken op een iPad air 2. Iemand een idee?

[ Voor 3% gewijzigd door deBennie op 23-10-2014 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uffeltje
No shit dat hij buigt. Dat doet de eerste iPad ook als je er maar genoeg kracht op zet. 8)7

YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 264553

Nauwelijks verschil in dagelijks gebruik.

De 32gb ipad air zit op een goede price point. Imo een veel betere koop dan een 16gb iPad air 2. Dus tenzij je voor de 64gb air 2 kiest, lijkt mij de 32gb originele air meer futureproof.

Desalniettemin ga ik toch voor de air 2 met 64gb. Maar alleen omdat ik er flink wat korting op kan krijgen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
Hoe zijn jullie ervaringen met iOS 8.1 en de iPad mini (non retina)? Loopt die net zoals met iOS 7.1.2? Wil hem gaan updaten, maar ben eerst benieuwd naar jullie ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:12
iOS 8.1 werkt hier perfect. Veel beter dan iOS 8.0.2. De nieuwe functies die in iOS 8 zitten zijn ook zeer welkom!

Heb wel een clean install gedaan via iTunes.

[ Voor 17% gewijzigd door turkeyhakan op 24-10-2014 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-02 10:04
Ik twijfel of ook een ipad moet aanschaffen. Heb zelf een Macbook Air 2014 13 inch die ik nu zowel als desktop gebruik als laptop voor naar school. Gebruik redelijk vaak pages,numbers enzo en evernote. Lijkt me gewoon puur leuk voor de heb.

Waar gebruiken jullie je ipad allemaal voor?

https://www.youtube.com/@droommotor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Voo browsen, aantekeningen, mail, radio wat simpele games, aante video streamen vanaf m'n NAS en social media etc. Is het ideaal.
Overigens lijkt iOS 8.1 weer wat soeler te lopen, nog wel wat vertraging met de het switchen van apps via het 2 keer indrukken van de homebutton, en af en toe tijdens typen en browsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
deBennie schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 20:43:
Ik stream vaak films vanaf mn synology naar mn Dell Venue 8 pro (win 8.1), kijk met de vlc player. Geen problemen daarmee.
Op mijn iPad 4 lukt het niet om stottervrij 1080p films te kijken. Niet met aceplayer, ook niet met avplayerhd (via ftp).
Ik ben benieuwd of ik zonder stotteringen 1080p films kan kijken op een iPad air 2. Iemand een idee?
Welke Syno? Het probleem zit hem denk ik in het transcoden on the fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Anoniem: 264553 schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 10:25:
Nauwelijks verschil in dagelijks gebruik.

De 32gb ipad air zit op een goede price point. Imo een veel betere koop dan een 16gb iPad air 2. Dus tenzij je voor de 64gb air 2 kiest, lijkt mij de 32gb originele air meer futureproof.

Desalniettemin ga ik toch voor de air 2 met 64gb. Maar alleen omdat ik er flink wat korting op kan krijgen :D
Korting voor ons als medetweakers ook mogelijk? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
turkeyhakan schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 10:45:
iOS 8.1 werkt hier perfect. Veel beter dan iOS 8.0.2. De nieuwe functies die in iOS 8 zitten zijn ook zeer welkom!

Heb wel een clean install gedaan via iTunes.
En hoe je back-up teruggezet? Via iCloud of ook via itunes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Via iCloud ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Trouwens, mensen het schijnt dat de iPad Air 2 trilt als je muziek aan het luisteren bent: vibrategate :)

YouTube: Vibrategate ipad air 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Fijn voor de vrouwen onder ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
hahahaha |:( Zeker vrijdagmiddag in dat mannenclubje bij je? :P

Het is natuurlijk wel te verwachten dat het apparaat gaat trillen. Een kleine en dunne behuizing gaat meetrillen met de speakers, zoals elk ander apparaat. Mijn telefoon (Xperia Z3c) doet dat ook.

Specs van pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
Denzis schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 11:17:
Waar gebruiken jullie je ipad allemaal voor?
Voornamelijk Facebook, Twitter, YouTube en browsen. Af en toe een spelletje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
  • Laatst online: 21-04 10:19
Zijn er al mensen die iOS 8.1 op hun iPad 3 hebben draaien? Draai zelf nog 7.1.2 en over 8.0(.2) heb ik slechte verhalen gelezen, maar voor 8.1 kan ik zo gauw geen fatsoenlijke informatie vinden, dus ik ben we benieuwd of hier ervaringen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAC4S
  • Laatst online: 27-02 22:15
Hallo medetweakers! Dit is mijn eerste post op het Tweakers-forum.

Over de iPad Air 2,
ik was hem vandaag aan het testen bij de MediaMarkt en het werkte in vergelijking met de andere iPads natuurlijk veel vlotter. Echter, een groot gebrek dat ik ondervond is dat de Air 2 een "weakspot" heeft op de achterkant waardoor je de druk van je vinger/hand op het scherm ziet. Dit is vooral als je hem in je rechterhand houdt. Je hoeft niet eens hard te drukken om dit te zien. Gelukkig is dit de enige locatie op de Air 2 waar ik dit heb kunnen vinden. De "weakspot" bevindt zich ter hoogte van de app in de 3e rij, 4e kolom op het homescreen. Het best te zien op lichte achtergronden, zoals de App Store.

Hebben Air 2 eigenaren dit ook ervaren? Wellicht eerste/foute batch...(?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
honey schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 16:57:
[...]

hahahaha |:( Zeker vrijdagmiddag in dat mannenclubje bij je? :P

Het is natuurlijk wel te verwachten dat het apparaat gaat trillen. Een kleine en dunne behuizing gaat meetrillen met de speakers, zoals elk ander apparaat. Mijn telefoon (Xperia Z3c) doet dat ook.
Allemaal mannen op kantoor, dan gaat het mis heh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:08

jasjenl

Liab A Tymo

NinjaTuna schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 18:09:
Zijn er al mensen die iOS 8.1 op hun iPad 3 hebben draaien? Draai zelf nog 7.1.2 en over 8.0(.2) heb ik slechte verhalen gelezen, maar voor 8.1 kan ik zo gauw geen fatsoenlijke informatie vinden, dus ik ben we benieuwd of hier ervaringen zijn.
Ja, ik. Het draait niet slechter dan ios7 deed, maar ik heb wel mijn iPad een keer helemaal naar fabrieksinstellingen gereset en via iCloud een Back-up teruggezet want voordat ik dat had gedaan was e.e.a. wel heel traag af en toe, met name de mail app. Maar nu draait het verder wel prima, alhoewel iOS 8 eigenlijk af en toe te zwaar is voor de iPad 3. Maar dat was 7 ook al als je dat met 6 vergelijkt (6 liep veel soepeler).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06:56
Volgens de ifixit teardown, blijkt er toch een nfc chip in de ipad air 2 te zitten (dezelfde als in de iphone 6(+)) Heel vreemd dat er in de specificaties niet over gemeld wordt. Blijkbaar is er dan toch later een cydia tweak voor nodig om hem werkend te krijgen😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierce
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:07
eerste ervaringen ipad air 2:

dun, licht, handzaam (in vergelijking met mijn oude ipad 3...)
Een weakspot zoals eerder beschreven lijkt niet aanwezig.

verder vooral een stuk sneller, zo laad de website nu.nl echt een stuk sneller.

5564

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
  • Laatst online: 18-04 16:59
danda schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 02:03:
Volgens de ifixit teardown, blijkt er toch een nfc chip in de ipad air 2 te zitten (dezelfde als in de iphone 6(+)) Heel vreemd dat er in de specificaties niet over gemeld wordt. Blijkbaar is er dan toch later een cydia tweak voor nodig om hem werkend te krijgen😉
Betekent dat ze hem voorlopig niet activeren voor NFC betalingen, maar dat ze mogelijk de andere NFC toepassingen die ze uiteindelijk zullen activeren (volgend jaar) wel ook op de ipad xzullen ondersteunen.

By the way -- zit er ook een NFC antenne in?

Want de NFC secure enclave (dus de chip die gebruikt wordt voor veilige opslag voor Apple Pay) zit vermoedelijk in die NFC chip. Het kan zijn dat ze puur voor de veilige opslag en het gebruik van apple pay bij online kopen de chip erin hebben gezet maar zonder een antenne en dus ook zonder mogelijkheid om nfc te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
De NFC-chip bevat inderdaad het 'Secure Element' waarin je fingerprint wordt opgeslagen, dus zonder NFC-chip geen TouchID.

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
  • Laatst online: 18-04 16:59
TouchID wel, die heeft de iPhone 5S ook al en daar zit geen NFC chip in. Het gaat specifiek om de secure enclave waarin je creditcards worden opgeslagen voor Apple Pay, dat is weer een ander verhaal dan het Secure Element (die zit op de A7/8/8X soc).

(en ik heb even gekeken, in de iphone 6 zit een speciale NFC booster chip zodat ze geen gigantische nfc coil nodig hebben, en in de ipad zit noch die chip noch de gigantische coil)

[ Voor 26% gewijzigd door Jasper Janssen op 25-10-2014 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-04 09:37
Misschien gaan ze de iPad met NFC inzetten als kassa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
Heb inderdaad gelezen dat de NFC chip ingezet kan worden om betalingen te accepteren i.p.v. ze te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
Theoretisch zou dat kunnen. Alleen missen de iPad Air 2 en de iPad Mini 3 antennes om dat daadwerkelijk mogelijk te maken. De meest logische verklaring lijkt toch echt die "secure enclave" te zijn, zoals Jasper Janssen al zegt :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135195

Mijn eerste ervaring (dit is mijn eerste tablet) is TOP! Ziet er mooi uit, typt veel makkelijker dan gedacht (voorlopig geen apart toetsenbord nodig). Maar ik moet natuurlijk wel wennen aan alles... Ben nu bezig de eerste apps te installeren. Meeste lopen meteen ok maar sommigen rommelen wat... Real Racing 3 vond ik, tot mijn teleurstelling, wat hokken. De Ziggo app leek er een keer uit te vliegen. En Safari zat tijdens het typen van deze post een tijd vast... (Heeft het toetsenbord trouwens geen pijltjestoetsen...?) Ook was de WiFi verbinding op een bepaald moment opeens verbroken voor een paar seconden... Maar goed, laat ik dat opstartproblemen noemen. Zoals gezegd moet ik nogal wennen aan alles... ;) Maar los van dat alles, ben ik alsnog in eerste instantie erg positief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Beste iPad Air 2 bezitters!

Hebben jullie hier last van, ik zag dit op internet? Het lijkt te gebeuren als je hem rechts in het midden vasthoud.

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/30j2n0z.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door mprkooij op 25-10-2014 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierce
  • Laatst online: 14:07
matthijst schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 18:01:
[...]

Yep, allemaal volgens deze thread:
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1808921

Lekker dun, dat wel, maar een trillende case als het volume hoog staat en plekken in je scherm als je hem vasthoudt.... |:(
Trillen doet ie wel een beetje bij hard volume of flinke bas, maar niet als storend ervaren. Plekken in het scherm heb ik geen last van, heb ook van alles geprobeerd, maar kan ik dat probleem niet reproduceren.

5564

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uffeltje
Hier hetzelfde. De trillingen merkte ik meteen, maar dat is niet te verhelpen met dit formaat denk ik. Scherm is top, ik zie niets vreemds. :)

YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mprkooij schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 18:26:
Beste iPad Air 2 bezitters!

Hebben jullie hier last van, ik zag dit op internet? Het lijkt te gebeuren als je hem rechts in het midden vasthoud.
Nee, zelfs niet als ik mijn best ervoor doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Gelukkig maar, geen reden tot paniek :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik merk dat ik de neiging heb om als ik met een app even klaar ben, de app via het mutlitask scherm geforceerd te stoppen omdat je anders zoveel programma's in de achtergrond krijgt... Is dat slim of helemaal niet? Ik merkte bijvoorbeeld dat Garage Band geen geluid meer gaf toen ik na een tijdje er weer heenging (toen ik apps nog niet afsloot dus) en toen moest ik de app alsnog eerst afsluiten om geluid te krijgen. Ik dacht dat het me beter leek om apps die ik toch niet meer ging gebruiken, te stoppen maar ik vraag me toch af of dat wel goed is, eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 460929

Anoniem: 135195 schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 19:37:
[...]

Nee, zelfs niet als ik mijn best ervoor doe.
Als ik lichte druk uitoefen dan zie ik dit ook op het scherm.
Bij normaal gebruik heb ik er geen last van.
Er gaat ook nog een hoes omheen dus geen paniek hier. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
Anoniem: 460929 schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 21:01:
[...]

Als ik lichte druk uitoefen dan zie ik dit ook op het scherm.
Bij normaal gebruik heb ik er geen last van.
Er gaat ook nog een hoes omheen dus geen paniek hier. :)
Toch klinkt het wel zorgelijk.

Specs van pc

Pagina: 1 2 ... 36 Laatste