Whereof one cannot speak, one must remain silent.
Nope. De update is terug getrokken voor de pro 24Xfile schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 14:37:
[...]
iPadOS 18.0 is op mijn iPad Air 2024 al geïnstalleerd.
Op jouw iPad neem aan, ook al?
Dat is jammer.WouterL schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 14:49:
[...]
Nope. De update is terug getrokken voor de pro 24
Voor andere iPads ook?
[ Voor 6% gewijzigd door Xfile op 06-10-2024 14:55 ]
Goed nieuws, de iPad Pro 24 kan worden bijgewerkt met de actuele iPadOS 18.0.1WouterL schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 14:49:
[...]
Nope. De update is terug getrokken voor de pro 24
Ik zie dat voor de iPad Air 2024 de update ook beschikbaar is.RoRoNL schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 15:45:
[...]
Goed nieuws, de iPad Pro 24 kan worden bijgewerkt met de actuele iPadOS 18.0.1
AC+ wat in een keer betaald is, kan pro rata geannuleerd worden, ongeacht het apparaat.WouterL schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 17:58:
Top gaan we mooi installeren. Weet iemand of een Apple care+ abonnement voor iPad ook pro rata te annuleren is? Weet dat dit voor iPhone wel kan…
Verlaagd is een groot woord, ze hebben de stroom stekker eruit gehaald.Agostino schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 17:48:
Gaat er dit jaar nog een update komen van de iPad 2022? Zie op diverse website's dat Apple de prijs heeft verlaagd voor de iPad 2022.
Dus dit scheelt 25/30 euro, of te wel de prijs is hierdoor goedkoper.
Ik denk eerder dat daar volgend jaar een update pas weer voor komt, ook een product wat 1 keer in de 2 a 3 jaar vernieuwd gaat worden.
Het apparaat is ook al twee jaar op de markt. Als je het dus een te oud apparaat vind zou ik zelf de mini overwegen ipv air of een pro. De mini is net geüpdatet nl en bevat een iPhone cpu. Ik waardeer juist enorm stand-by tijd van een iPad. Dat je hem na zoveel dagen pakt en je hem nog gewoon uren kan gebruiken. Dat is met een air en pro minder omdat er een zwaardere m cpu in zit die ook in stand-by meer stroom gebruikt.
[ Voor 6% gewijzigd door Quakie op 21-10-2024 23:23 ]
Ik teken nergens meer voor
Dank je voor je uitgebreide reactie. Ik zie hier bijvoorbeeld ook de 2024 versie voor een schappelijke prijs: https://www.mediamarkt.nl...-wifi-zilver-1874652.htmlQuakie schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 23:20:
@jordy89 Ik heb de budget iPad en op zich een prima ding als je niet teveel eisend bent.. Hij ondersteunt niet alle apple Pencils. Het ziet er naar uit dat deze niet geüpdatet wordt dit jaar... Enige nadeel is dat hij in zomer niet buiten goed te gebruiken is. Teveel reflectie op het schermt wat je niet wegkrijgt. Het scherm kan dit ook niet oplossen omdat het niet extreem helder kan.
Het apparaat is ook al twee jaar op de markt. Als je het dus een te oud apparaat vind zou ik zelf de mini overwegen ipv air of een pro. De mini is net geüpdatet nl en bevat een iPhone cpu. Ik waardeer juist enorm stand-by tijd van een iPad. Dat je hem na zoveel dagen pakt en je hem nog gewoon uren kan gebruiken. Dat is met een air en pro minder omdat er een zwaardere m cpu in zit die ook in stand-by meer stroom gebruikt.
Dan moeten we nog even bedenken of we 64 of 256gb nemen. Wat is het verschil in prestaties tussen bijv. Deze ipad en een iPhone SE? Die heeft mijn vrouw als telefoon.
Hoe weten we welke pencil hiervoor geschikt is? Of kan je alle pencils wel gebruiken op de ipad 2024?
Wat een onzin. Ik heb een M1 Pro en die heeft een fantastische stand-by tijd. @jordy89 , ik zou een iPad Air nemen, snel genoeg voor elke app en gaat nog jaren mee. De basis iPad is inmiddels wat ouder, nog steeds een prima ding als je er niet veel mee doet hoor, ik heb er 1 voor mijn vader gekocht, maar de Air ga je langer plezier van hebben imho.Quakie schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 23:20:
@jordy89 Ik heb de budget iPad en op zich een prima ding als je niet teveel eisend bent.. Hij ondersteunt niet alle apple Pencils. Het ziet er naar uit dat deze niet geüpdatet wordt dit jaar... Enige nadeel is dat hij in zomer niet buiten goed te gebruiken is. Teveel reflectie op het schermt wat je niet wegkrijgt. Het scherm kan dit ook niet oplossen omdat het niet extreem helder kan.
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Dank voor je toelichting. De ipad die ik het linkje meestuurde is toch van 2024? Dus die is toch niet ouder. Of snap ik het niet?Kassad schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 07:13:
[...]
Wat een onzin. Ik heb een M1 Pro en die heeft een fantastische stand-by tijd. @jordy89 , ik zou een iPad Air nemen, snel genoeg voor elke app en gaat nog jaren mee. De basis iPad is inmiddels wat ouder, nog steeds een prima ding als je er niet veel mee doet hoor, ik heb er 1 voor mijn vader gekocht, maar de Air ga je langer plezier van hebben imho.
Welke iPhone SE heeft je vrouw? De iPad is hetzelfde als een iPhone 12 (pro) qua cpu snelheid.
De Apple Pencil 1 en usb c versie werken ermee. Niet de tweede en pro versie.
@Kassad dan zijn de vele forum berichten onzin... fijn dat het bij jou wel goed werkt..
Met dat budget kan je echt veel kanten op en al helemaal als je voor tweedehands kiest.jordy89 schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 21:30:
Ik ben op zoek nog wat advies voor de aanschaf van een Ipad voor mijn vrouw. Zij wilt deze vooral gebruiken voor internet, filmpjes en ze gebruikt nu op haar telefoon soms lightroom (hobby matig). Ik weet niet zo goed wat de beste variant is die wij kunnen kopen. Je hebt de ipad, pro en air en dan nog een 2024 en 2022 versie. Het budget is ergens tussen €400 en €1000. Ze zou een pencil ook wel kunnen waarderen. Iemand wat aankoopadvies voor ons?
Maak voor jezelf/vrouw eerst een lijstje van wat je allemaal belangrijk vind en denk daarbij aan:
- Schermformaat
- Gewicht
- Type scherm: Liquid Retina? MiniLED? OLED?
- Touch ID / Face ID
- Lightning of USB C accessories
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Voor de beschrijving die jij geeft is een basis iPad genoeg. Een iPad Pro hoeft in ieder geval echt niet!jordy89 schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 07:10:
[...]
Dank je voor je uitgebreide reactie. Ik zie hier bijvoorbeeld ook de 2024 versie voor een schappelijke prijs: https://www.mediamarkt.nl...-wifi-zilver-1874652.html
Dan moeten we nog even bedenken of we 64 of 256gb nemen. Wat is het verschil in prestaties tussen bijv. Deze ipad en een iPhone SE? Die heeft mijn vrouw als telefoon.
Hoe weten we welke pencil hiervoor geschikt is? Of kan je alle pencils wel gebruiken op de ipad 2024?
De MediaMarkt link die je plaatst is de ‘basis iPad’ die in 2022 is uitgebracht. Op zich is dat wat je vrouw nodig heeft, maar het apparaat heeft wel de oudste chip van alle apparaten die Apple nog verkoopt. Het apparaat krijgt ook geen AI.
De iPad Air (2024) met M2 chip is net vernieuwd, maar een stuk prijziger (rond de 700).
Als ik jou was zou ik voor de iPad Air (2022) met M1 chip gaan. Die is een heel stuk krachtiger dan de basis iPad waar jij naar linkt en is bij Bol.com maar €75 duurder (€485). Dat is echt een scherpe prijs.
https://www.bol.com/nl/nl...4gb-wit/9300000084991087/
Goede tip! Ik denk dat ik hiervoor ga. Hierbij kan je dan de pencil 1 gebruiken?Uniciteit schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 11:11:
[...]
Voor de beschrijving die jij geeft is een basis iPad genoeg. Een iPad Pro hoeft in ieder geval echt niet!
De MediaMarkt link die je plaatst is de ‘basis iPad’ die in 2022 is uitgebracht. Op zich is dat wat je vrouw nodig heeft, maar het apparaat heeft wel de oudste chip van alle apparaten die Apple nog verkoopt. Het apparaat krijgt ook geen AI.
De iPad Air (2024) met M2 chip is net vernieuwd, maar een stuk prijziger (rond de 700).
Als ik jou was zou ik voor de iPad Air (2022) met M1 chip gaan. Die is een heel stuk krachtiger dan de basis iPad waar jij naar linkt en is bij Bol.com maar €75 duurder (€485). Dat is echt een scherpe prijs.
No argument thereQuakie schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 10:25:
@Kassad dan zijn de vele forum berichten onzin...
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Bij de iPad Air M1 kun je gebruik maken van de Apple Pencil 2e generatie óf de USB-C Apple Pencil.jordy89 schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 11:19:
[...]
Goede tip! Ik denk dat ik hiervoor ga. Hierbij kan je dan de pencil 1 gebruiken?
Helaas weer 549. Denk dat ik deze toch ga bestellen.Uniciteit schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 11:11:
[...]
Voor de beschrijving die jij geeft is een basis iPad genoeg. Een iPad Pro hoeft in ieder geval echt niet!
Beter scherm, snellere cpu en meer ram geheugen.
En ik zou dan toch voor een tweedehandse iPad Pro gaan met een M1, dat moet voor dat bedrag ook te doen zijn.Quakie schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 20:38:
Als ik nu voor de keuze zo staan zou ik de iPad Air 2022 nemen voor 549. Ipv iPad 2024 voor 409.
Beter scherm, snellere cpu en meer ram geheugen.
@jordy89 hier nog wat leuk leesvoer https://www.iculture.nl/n...ir-2022-vs-ipad-pro-2021/
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Heb ik eerder dit jaar ook gedaan, geen seconde spijt van gehad!Greatsword schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 00:02:
[...]
En ik zou dan toch voor een tweedehandse iPad Pro gaan met een M1, dat moet voor dat bedrag ook te doen zijn.
@jordy89 hier nog wat leuk leesvoer https://www.iculture.nl/n...ir-2022-vs-ipad-pro-2021/
Want ik was in dubio welke iPad te nemen: Air, Pro, 11 of 13 inch.
Nu heb ik een 11 inch pro van een paar jaar oud met barsten in het scherm en een snel leeglopende batterij, vandaar de zoektocht naar een opvolger. De 13 inch vind ik toch wel te groot dus het gaat een 11 inch Pro worden.
Niet dat ik zonodig de M4 nodig heb maar het scherm is vele malen mooier dan van de air, die kwam erg flets over.
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Vanwege die reden hier ook voor de Air 2024 gegaan. Mijn zoontje klaagt dat Brawl Stars traag wordt en/of soms crashed op zijn Air 2. Zelf heb ik een Mini 5 die ik dan ga doorschuiven. Kleiner scherm voor hem, maar wel hanteerbaarder dan de huidige Air 2.Dennisdn schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 10:42:
En een M2 zal uiteindelijk ook weer een jaar of wat langer ondersteund worden
Zelf getwijfeld of ik de Mini 7 zou kopen, omdat compact wel fijn is, maar we gebruiken 'm eigenlijk amper/niet. Alleen als we op weekendjes weg of vakantie zijn, gaat de iPad mee. Hoop dat ik geen spijt van de grootte krijg, maar de M2 voelde voor mij meer logisch nu tov de Mini 7 icm de prijsverlaging atm.
Mijn boefje is liev!
Even advies gevraagd:
Zou een IPad Air 2024 aanschaffen. Maar kwam nu een nog nieuwe M1 Pro tegen op marktplaats voor €650. Wat is de betere koop?
Ivm dat de M1 Pro ouder is?
Bvd
M1 Pro, instant keus. Alleen al dat het FaceID heeft, Promotion etc. Je merkt niks van de M1. Ik heb nu een M4 en nul verschil met normaal gebruik. M1 is al supersnel. Ik heb hier thuis ook nog een IPP 2018 en ook die loopt nog als een trein. Die gebruikt de kleine man hier voor school.Luca92 schreef op maandag 18 november 2024 @ 07:08:
Morguh!
Even advies gevraagd:
Zou een IPad Air 2024 aanschaffen. Maar kwam nu een nog nieuwe M1 Pro tegen op marktplaats voor €650. Wat is de betere koop?
Ivm dat de M1 Pro ouder is?
Bvd
I don't have dreams, I have goals!!
*
- Gedoe met een vreemde verkoper
- Ding gaan ophalen
- Hopen dat er niets mis mee is
- Oude accu
- Hopen dat ie niet gejat is
- Garantiegedoe
- Een paar jaar eeder uit de ondersteuning
- etc
[ Voor 42% gewijzigd door Dennisdn op 18-11-2024 11:08 ]
Pro Motion is wel leuke toevoeging natuurlijk.
[ quote]Dennisdn schreef op maandag 18 november 2024 @ 11:05:
Qua specs zou voor mij aan de voorkant de M1 de voorkeur hebben, maar als ik alle nadelen van een 2e hands device* daar tegenover zet zou ik absoluut gewoon voor een nieuwe Air gaan ipv een afgelikte Pro
*
- Gedoe met een vreemde verkoper
- Ding gaan ophalen
- Hopen dat er niets mis mee is
- Oude accu
- Hopen dat ie niet gejat is
- Garantiegedoe
- Een paar jaar eeder uit de ondersteuning
- etc
[/quote]
Redondo1982 schreef op maandag 18 november 2024 @ 10:56:
[...]
M1 Pro, instant keus. Alleen al dat het FaceID heeft, Promotion etc. Je merkt niks van de M1. Ik heb nu een M4 en nul verschil met normaal gebruik. M1 is al supersnel. Ik heb hier thuis ook nog een IPP 2018 en ook die loopt nog als een trein. Die gebruikt de kleine man hier voor school.
Tja, lastig. Gewoon normaal gebruik dan haal je met gemak een volledige dag en de dag erna ook wel. Ging ik veel tv kijken en andere video’s dan gaat ie een dag mee. Allemaal afhankelijk van je gebruik.Luca92 schreef op maandag 18 november 2024 @ 11:44:
Hoelang ging je batterij +- mee als ik vragen mag met de m1?
[...]
Heb je al refurbished gekeken bij Apple zelf?
Ik ben zelf geen fan van de Air. Ik heb er een paar in bedrijf en ook een paar kado gedaan aan familieleden met de feestdagen, maar ik vind het allemaal net niet gezien de prijs. Ik ben wel een beetje verwend, zo eerlijk moet ik zijn. Als je eenmaal een Pro hebt gehad als daily dan wil je niet anders meer. Ik heb er nu een Mini naast gekocht, omdat ik een kleine iPad ernaast nodig had maar wat een downgrade! Ik ben nu wel gewend aan mijn Mini voor de werkzaamheden dat ik ermee heb, maar ik wilde hem bijna terugsturen. Nu ben ik er wel erg gelukkig mee, maar ook omdat al mijn spul eromheen topklasse is. Alleen een Mini of Air zou bij mij niet meer kunnen. Ik hoop dat je er wat aan hebt. Once you go Pro…
In eerste instantie zou ik voor de air gaan. Maar kwam deze ongebruikte M1 tegen dus vandaar mijn vraag hier😅.
Redondo1982 schreef op maandag 18 november 2024 @ 12:00:
[...]
Tja, lastig. Gewoon normaal gebruik dan haal je met gemak een volledige dag en de dag erna ook wel. Ging ik veel tv kijken en andere video’s dan gaat ie een dag mee. Allemaal afhankelijk van je gebruik.
Heb je al refurbished gekeken bij Apple zelf?
Ik ben zelf geen fan van de Air. Ik heb er een paar in bedrijf en ook een paar kado gedaan aan familieleden met de feestdagen, maar ik vind het allemaal net niet gezien de prijs. Ik ben wel een beetje verwend, zo eerlijk moet ik zijn. Als je eenmaal een Pro hebt gehad als daily dan wil je niet anders meer. Ik heb er nu een Mini naast gekocht, omdat ik een kleine iPad ernaast nodig had maar wat een downgrade! Ik ben nu wel gewend aan mijn Mini voor de werkzaamheden dat ik ermee heb, maar ik wilde hem bijna terugsturen. Nu ben ik er wel erg gelukkig mee, maar ook omdat al mijn spul eromheen topklasse is. Alleen een Mini of Air zou bij mij niet meer kunnen. Ik hoop dat je er wat aan hebt. Once you go Pro…
Als ie ongebruikt is dan is ie toch niet afgelikt, om maar even te refereren aan een eerdere uitspraak van je. Dan moet je daar even gaan kijken, daar kan ik je niet mee helpen. Wel met je vraag tussen Air 2024 en Pro 2021. Dat is duidelijk.Luca92 schreef op maandag 18 november 2024 @ 12:11:
Ja kom ik wel duurder uit bij Apple zelf.
In eerste instantie zou ik voor de air gaan. Maar kwam deze ongebruikte M1 tegen dus vandaar mijn vraag hier😅.
[...]
Redondo1982 schreef op maandag 18 november 2024 @ 12:23:
[...]
Als ie ongebruikt is dan is ie toch niet afgelikt, om maar even te refereren aan een eerdere uitspraak van je. Dan moet je daar even gaan kijken, daar kan ik je niet mee helpen. Wel met je vraag tussen Air 2024 en Pro 2021. Dat is duidelijk.
M’n moeder heeft een iPad 2022, maar het scherm van m’n iPad Pro 2018 vond ik een stuk mooier. De M1 is ook voorzien van dat scherm. Momenteel heb ik een iPad Pro 2024 en daarvan vind ik het scherm het mooiste, maar eigenlijk vond ik m’n iPad Pro 2018 al prima. Ook qua snelheid vond ik hem prima.
[ Voor 69% gewijzigd door syltheboy op 18-11-2024 13:04 ]
ja geef je daarin wel gelijk.syltheboy schreef op maandag 18 november 2024 @ 12:54:
@Luca92 Wel vind ik het raar dat de doos niet aanwezig is. Een ongeopende doos zou het mooiste zijn.
FaceID werkt bij Apple erg goed, vind het top op mijn iPhone. Mijn iPad heb ik altijd in mijn handen als ik hem gebruik en doorgaans voor langere tijd, uit automatisme je vinger op de sensor wen je snel genoeg aan. Daar mis ik het niet.
Ik mis FaceID wel op mijn MacBook. Die staat op mijn dockingstation, bij het automatisch invoeren van een wachtwoord moet ik dan ToucID gebruiken. Is op te lossen met een Apple toetsenbord, maar vind mijn Logitech MX Keys goed genoeg.
[ Voor 47% gewijzigd door syltheboy op 18-11-2024 13:16 ]
nieuw in doos nog btw
[ Voor 14% gewijzigd door Luca92 op 18-11-2024 14:38 ]
Ook goede keus!Luca92 schreef op maandag 18 november 2024 @ 14:15:
ook nog een 11'' m2 pro gevonden voor 750. denk dat dat mn keuze maar word.
Nee, inderdaad. TouchID is op een iPad nog grotere ramp dan op een iPhone.syltheboy schreef op maandag 18 november 2024 @ 13:14:
Zelf zou ik niet meer terug willen naar TouchID, maar dit is voor iedereen anders. Sinds mijn iPhone XS ben ik daar zo aan gewent, dat ik mijn iPad destijds ook met FaceID wilde. Toen kwam ik automatisch op de iPad Pro 2018 uit.
Oh, weer alles doorelkaar aan het doenLuca92 schreef op maandag 18 november 2024 @ 12:33:
Dat was niet mijn uitspraak maar van iemand anders die had gereageerd.
[...]
Dat was de mijne, toen ik er nog overheen gelezen had dat het een nieuwe betreftRedondo1982 schreef op maandag 18 november 2024 @ 14:22:
[...]
Oh, weer alles doorelkaar aan het doen
Ja, dat is een goeie keuze!Luca92 schreef op maandag 18 november 2024 @ 14:15:
ook nog een 11'' m2 pro gevonden voor 750. denk dat dat mn keuze maar word.
Je bemoeit je ook overal meeDennisdn schreef op maandag 18 november 2024 @ 14:24:
[...]
Dat was de mijne, toen ik er nog overheen gelezen had dat het een nieuwe betreft
Ik zoek een oplossing om Zoom van een iPad 9 op een domme tv(geen smart functies of chromecast) met HDMI zichtbaar te krijgen.
Ik lees nu verschillende reactie, ook bijvoorbeeld dat vanaf ios 16 je geen beeld meer hebt via een adapter... Graag lees ik jullie ervaringen.
Ik kwam dit ding oa tegen: https://www.apple.com/nl/...-naar-digitale-av-adapter
[ Voor 14% gewijzigd door kaasaanfiets op 03-12-2024 16:34 ]
Gebruik ik al vele jaren om bijvoorbeeld op vakantie film of tv te kijken op de TV in de hotelkamers. Ik heb de Apple versie (die je ook linkt) en werkt zonder problemen met iPhone of iPad met lightning, heb nu ook een USB-C versie.kaasaanfiets schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 16:33:
Heeft er iemand ervaring met Lighting naar HDMI adapters?
Ik zoek een oplossing om Zoom van een iPad 9 op een domme tv(geen smart functies of chromecast) met HDMI zichtbaar te krijgen.
Ik lees nu verschillende reactie, ook bijvoorbeeld dat vanaf ios 16 je geen beeld meer hebt via een adapter... Graag lees ik jullie ervaringen.
Ik kwam dit ding oa tegen: https://www.apple.com/nl/...-naar-digitale-av-adapter
Let op of je post niet beter past in:
[iPad] Levertijden & Beschikbaarheid
[iPad] Importeren - deel 3
[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming
[iPad] Provider(s) & Abonnementen - deel 1
[iPad] App Store Ervaringen & Discussie - deel 2
[iPad] Games - Ervaringen & discussie - deel 1
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iOS Beleid.