Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:58
NicoHF schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 23:51:
[...]

De iPad is nog meer beperkt dan ik had verwacht ook via de browser video streamen lukt niet omdat de browser een te oude versie waarvan er geen update is, had Firefox en Safari geprobeerd.

Is er een manier om oudere app versies te installeren? Kan ik er een custom apk op zetten of misschien wel een custom rom?
Las de truc dat je oudere versies kan installeren 's je de app al eerder gedownload had en er een wolkje bij staat, helaas is dat niet het geval.

Sorry ben echt niet bekend met ios, ik gebruik normaal gesproken alleen Windows en Android.

Twee apps die ik wil gebruiken zijn Tidal en Amazon Prime video, als jullie kunnen helpen heel erg graag
Op een gegeven moment moet je dingen los kunnen laten :P
Tidal is €20 per maand en Prime €5? Beide 2 maanden op pauze zetten en je kunt via V&A misschien een leuke Android tablet vinden.

Misschien kan je een VPS het werk laten doen en dan de sessie bekijken met de iPad?

Ik heb een eerste generatie iPad gebruikt voor een studie. Die kon ook al jaren geen apps meer en zo draaien, maar de browser kon nog wel worden geopend. Door naar mijn eigen server te navigeren kon ik mooi nog lekker PDFs bewerken en zo.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02:49

Turfschipper

Hup NAC

Kan echt niet meer wachten op de nieuwe ipads. Eind 2022 begon mijn Ipad air 1 de eerste appjes te ‘verliezen’. Maar dacht toen nog... kan nog wel heel even mee door en dan koop ik de nieuwe 2023 versie...

Heel het jaar gewacht, mijn airtje sterft waar je bij zit. Kan al vele sites niet meer bezoeken en heel veel apps doen het helemaal niet meer. En het duurt en duurt maar haha.

Maar dit is wel de laatste keer dat ik ga wachten op spullen die nog niet eens aangekondigd zijn. Als ik iets wil hebben, haal ik het volgende keer wel, ipv wachten.

Er komt toch altijd weer iets nieuws. Dat hou je toch.

Wilde eerst de nieuwe air, maar door dat lange wachten ben ik van de air naar de pro naar de mini 7 gegaan. En nu geen idee meer wat ik wil lol. Maar hopelijk komt er in maart een event met snelle start verkoop er achteraan.

Hopelijk een nieuwe air, en dan haal ik denk eind van het jaar de mini 7. Daar kijk ik nog het meest naar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locolau
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 31-05 12:25
Toch zo'n 10 jaar mee gedaan is toch prima?
iPad Mini 7 bestaat nog niet, de 6 wel (van 2021). Werkt prima.

Als je iets nodig hebt, gewoon kopen. Je kunt het later met wat verlies verkopen en de nieuwe versie halen als je die echt nodig hebt of het echt aan jezelf kan verkopen. Er komt altijd nieuw spul, als je het kan missen gewoon halen wanneer je het wilt. Het leuke spul is het sowieso waard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Dat is zeker heel erg goed. Maar heb nu zo lang gewacht, laatste loodjes trek ik nog wel. Het is zo maart en dan eens zien wat er komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:58
Ample Energy schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 15:16:
Kan je met iMovie op een iPad ook video’s geschoten in ProRes colorgraden en zo of heb je voor het bewerken van ProRes op een iPad realistisch gezien altijd een abonnement op Final Cut Pro nodig?
Is er misschien nog een hobbyist videobewerker die hier meer over kan vertellen? :)

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:56
Turfschipper schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 00:30:
Dat is zeker heel erg goed. Maar heb nu zo lang gewacht, laatste loodjes trek ik nog wel. Het is zo maart en dan eens zien wat er komt.
Dure iPads schijnbaar:
https://www.macrumors.com...es-to-start-1500-dollars/

Benieuwd waar ze mee gaan komen. Gebruik nog een oude Pro 10.5, misschien ook maar eens een nieuwe halen, afhankelijk van wat t moet kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:40
Turfschipper schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 00:30:
Heb zelf ook oude Ipads nog voor 2 kids. Ik ga wel voor een Apple iPad (2021) Wi-Fi 64GB Grijs, 350 euro ongeveer.
Is prima voor hun

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:16
matthijst schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 14:37:
[...]

Dure iPads schijnbaar:
https://www.macrumors.com...es-to-start-1500-dollars/

Benieuwd waar ze mee gaan komen. Gebruik nog een oude Pro 10.5, misschien ook maar eens een nieuwe halen, afhankelijk van wat t moet kosten.
Ik zit ook te wachten op een nieuwe iPad.
Momenteel heb ik de iPadPro 10.5 met 64 GB.
Over de performance heb ik niet te klagen. Die doet nog perfect wat die moet doen, alleen de batterij doet nog maar een uur of 3. Nieuwe batterij is zo'n 160-200€, en dat vind ik net te veel voor een toestel dat 6 jaar oud is.

Ik heb deze ipad echt héél intensief gebruikt, zowel voor het werk (gedurende een bepaalde periode), als ontspanning. Maar gemiddeld zal er zeker een batterijlading per dag door gegaan zijn. Per uur gebruik is dit zeker een heel goedkope iPad geweest tot vandaag. En eigenlijk verwonderlijk dat de batterij het echt zo lang uitgehouden heeft. Ik zit zeker boven de 1500 cycli...

Als een nieuwe Pro echt 1500€ is, dan wordt het wel een Air. Dus ik sta alvast klaar om op de koopknop te duwen voor een Air in Maart (hopelijk).

Het valt me trouwens op dat er op dit ogenblik ook geen belangrijke kortingen te scoren zijn op de 2022 modellen. Dus nu kopen is voor mij zeker geen optie.

[ Voor 6% gewijzigd door Tommie12 op 25-01-2024 10:41 ]

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Zelfde hier idd, Pro 10.5 doet het verder nog prima, helemaal omdat ie nog steeds mee kan naar iOS17.3, maar die batterij wordt minder, mag ook wel na bijna 6 jaar.
149 euro voor een nieuwe accu volgens Apple.

Ik wacht ook even af wat de nieuwe prijzen gaan worden, op zich wel geinig, een keer een nw iPad. Heb deze nog gejailbreakt, dat weerhoudt me ook nog een beetje van een upgrade :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mars18
matthijst schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 11:02:
Zelfde hier idd, Pro 10.5 doet het verder nog prima, helemaal omdat ie nog steeds mee kan naar iOS17.3, maar die batterij wordt minder, mag ook wel na bijna 6 jaar.
149 euro voor een nieuwe accu volgens Apple.

Ik wacht ook even af wat de nieuwe prijzen gaan worden, op zich wel geinig, een keer een nw iPad. Heb deze nog gejailbreakt, dat weerhoudt me ook nog een beetje van een upgrade :)
Ik ga de Ipad 2021 halen bij Mediamarkt voor 360 euro, heb nog een kado kaart van 80 euro.
En dan gaat onze oude ipad 2021 naar dochter nummer 2.

Verder voor dochter 3 vorige week een Samsung Galaxy Tab A8 gehaald, ze is bijna 4 jaar en daar is deze tablet perfect voor, en slechts 175 euro.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Zelfs de youtube app heeft het begeven deze week op mijn airtje one. Werkt nog wel in de browser. En moet me zo inhouden om niet snel wat te halen nu.

Een maand nog.... hopelijk, want niks is officieel nog geloof ik he?

Als de pro prijzen echt zo hoog zijn, dan valt dat af. Dan wordt het een air 6. De 11incher. Ben heel erg benieuwd naar waar ze mee komen.

Zogezegd, alles is een flinke upgrade voor mij. Enige waar ik echt op hoop is een 128gb basis. Want 64gb is echt niet genoeg meer voor mij. Ik vrees dat het weer 64gb wordt. En dan upgraden naar 256gb. In dit geval komt een pro wie weet toch weer in beeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mars18
Turfschipper schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 18:03:
Zelfs de youtube app heeft het begeven deze week op mijn airtje one. Werkt nog wel in de browser. En moet me zo inhouden om niet snel wat te halen nu.

Als de pro prijzen echt zo hoog zijn, dan valt dat af. Dan wordt het een air 6. De 11incher. Ben heel erg benieuwd naar waar ze mee komen.

Zogezegd, alles is een flinke upgrade voor mij. Enige waar ik echt op hoop is een 128gb basis. Want 64gb is echt niet genoeg meer voor mij. Ik vrees dat het weer 64gb wordt. En dan upgraden naar 256gb. In dit geval komt een pro wie weet toch weer in beeld.
Waarom niet voor de ipad 2021 gaan die 350 kost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Nu online
Turfschipper schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 18:03:

Ik zit ook nog met iPad Air 1, vrij kort na release aangeschaft. En toch nog verbaasd dat hij het redelijk is blijven doen de afgelopen jaren, in ieder geval voor het afspelen van video. Heel jammer dat YouTube niet meer werkt (alleen Netflix doet het nog, en misschien Plex, moet ik nog even testen), maar aan de andere kant ook super dat hij het > 10 jaar heeft volgehouden.

Zit al een tijdje naar vervanging te kijken, hopelijk komt Apple snel met de aankondiging van de nieuwe modellen. Misschien dat het dan alsnog de Air 2022 wordt, zie dat die nu in prijs zakt (alleen heeft het basismodel wat weinig opslagruimte).

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Tc99m schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 11:35:
[...]

Ik zit ook nog met iPad Air 1, vrij kort na release aangeschaft. En toch nog verbaasd dat hij het redelijk is blijven doen de afgelopen jaren, in ieder geval voor het afspelen van video. Heel jammer dat YouTube niet meer werkt (alleen Netflix doet het nog, en misschien Plex, moet ik nog even testen), maar aan de andere kant ook super dat hij het > 10 jaar heeft volgehouden.

Zit al een tijdje naar vervanging te kijken, hopelijk komt Apple snel met de aankondiging van de nieuwe modellen. Misschien dat het dan alsnog de Air 2022 wordt, zie dat die nu in prijs zakt (alleen heeft het basismodel wat weinig opslagruimte).
Youtube Kids draait nog wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
  • Nu online
Mars18 schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 10:59:
[...]

Youtube Kids draait nog wel :)
Dank voor de tip, maar die kan helaas niet meer gedownload worden (heb iOS 14 of nieuwer nodig).

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Ik kreeg de tip om de youtube app te verwijderen. En dan opnieuw te installeren. Zonder enige vertrouwen dat geprobeerd....

En het werkt! Dus kan weer ff vooruit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locolau
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 31-05 12:25
Ben altijd een fan van youtube in browser: geen tracking en even refreshen om ads weg te laten gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
  • Nu online
Turfschipper schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 01:24:
Ik kreeg de tip om de youtube app te verwijderen. En dan opnieuw te installeren. Zonder enige vertrouwen dat geprobeerd....

En het werkt! Dus kan weer ff vooruit!
Ik denk niet dat je op iOS lager dan 14 nog de YouTube app kunt downloaden uit de App Store, dus denk dat in dit geval niet gaat werken.
Locolau schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 10:20:
Ben altijd een fan van youtube in browser: geen tracking en even refreshen om ads weg te laten gaan :)
Ook dit werkt niet meer op mijn iPad Air 1, de browsers zijn ook hopeloos verouderd en geen updatemogelijkheden meer want iOS 13.x. Maar ik kan er mee leven. ;)

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Bij mij werkt het prima, nog steeds. Probeer maar eens. Kreeg geloof de melding dat je een oude versie kan downloaden.

Overigens werkt youtube in de browser ook nog op mijn air 1. Ik heb versie 12.5.7.

[ Voor 26% gewijzigd door Turfschipper op 17-02-2024 03:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1885112

Is er al bekend wat de exacte releasedatum wordt van de nieuwe iPad Pro met OLED-scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Nee.
Binnen max 4.weken denken ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
matthijst schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 20:41:
Nee.
Binnen max 4.weken denken ze.
Ja, maar je leest er weinig over. De rumours vallen stil en er zijn blijkbaar geen lekken.
Dat moet nu toch gaan beginnen hoop ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
  • Nu online
Tommie12 schreef op maandag 18 maart 2024 @ 08:09:
[...]

Ja, maar je leest er weinig over. De rumours vallen stil en er zijn blijkbaar geen lekken.
Dat moet nu toch gaan beginnen hoop ik.
Op sites als iCulture staan al langere tijd berichten over de nieuwe Air en Pro modellen, geen exacte datum, maar wel dat dit waarschijnlijk eind maart wordt.
Je ziet hier op Tweakers in de Pricewatch ook dat de bijv. de prijzen van de iPad Air 2022 zijn gedaald in de afgelopen weken, ook een teken dat retailers van hun voorraad af willen omdat er een nieuw model aankomt.

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Hennep
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-03 13:04
Anoniem: 1885112 schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 17:54:
Is er al bekend wat de exacte releasedatum wordt van de nieuwe iPad Pro’s met OLED-scherm?
Macrumors zegt dat het volgende week misschien bekend wordt gemaakt:

https://www.macrumors.com...rch-26-launch-date-rumor/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sir Hennep schreef op maandag 18 maart 2024 @ 13:26:
[...]

Thanks, boys. Blijkbaar nog niet veel bekend dus.

Ik heb een tijdje terug een iPad Pro geretourneerd, omdat ik pas later in de gaten had dat de OLED-variant in aantocht was. Hopelijk schieten ze een beetje op daar bij Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Hier nog steeds heel blij met de iPad Pro 12.9 Inch M1 1TB die ik ik in augustus bij iBood voor €980,00 heb kunnen kopen. Wel benieuwd of ze nu met OLED komen, er gingen ook geruchten dat het de generatie pas daarna pas zou zijn.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zit wel op de wip om mijn M1 12'9 te vervangen. Heb hem sinds release en de accu is wel erg matig geworden (84% op moment van schrijven).

Als de 2024 Pro een groter scherm krijgt dan ga ik daar wel voor, als het toch nog alleen een Spec bump wordt zoals de laatste dagen ook ineens rond zingt dan laat ik de Accu vervangen.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sir Hennep schreef op maandag 18 maart 2024 @ 13:26:
[...]

Ja er gaan verschillende geruchten rond nu. Mark Gurman heeft het o.a. over volgende week of begin April maar zit er de laatste tijd wel erg vaak naast als het gaat om harde data.

Een leaker die in het verleden wel vaak goed zat poste vandaag ineens dit:

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 18-03-2024 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Nu online
Donstil schreef op maandag 18 maart 2024 @ 14:14:
Ik zit wel op de wip om mijn M1 12'9 te vervangen. Heb hem sinds release en de accu is wel erg matig geworden (84% op moment van schrijven).

Als de 2024 Pro een groter scherm krijgt dan ga ik daar wel voor, als het toch nog alleen een Spec bump wordt zoals de laatste dagen ook ineens rond zingt dan laat ik de Accu vervangen.
Ik heb laatst ergens gelezen dat we pas nieuwe formaten en schermen (OLED?) gaan zien in 2025. Ik loop nog nergens tegen de limieten van mijn M1 met 16GB RAM aan op dit moment. Ik ben dan ook geen echte Pro gebruiker. Maar ik ben wel altijd benieuwd naar de nieuwe release. :)

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jumpman schreef op maandag 18 maart 2024 @ 16:20:
[...]

Ik heb laatst ergens gelezen dat we pas nieuwe formaten en schermen (OLED?) gaan zien in 2025. Ik loop nog nergens tegen de limieten van mijn M1 met 16GB RAM aan op dit moment. Ik ben dan ook geen echte Pro gebruiker. Maar ik ben wel altijd benieuwd naar de nieuwe release. :)
Ja ik zag dat gerucht ook weer langs komen deze week. Nu ben ik ook niet super “pro” met de iPad maar het is wel mijn main device. Dus na 2 jaar (ik heb die M1 sinds launch) is hij ook wel redelijk afgedraaid inmiddels. Magic Keyboard versleten. Er zit een scheur in het rubber over het scharnier, de accu van mijn iPad is op. Enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jumpman schreef op maandag 18 maart 2024 @ 13:57:
Hier nog steeds heel blij met de iPad Pro 12.9 Inch M1 1TB die ik ik in augustus bij iBood voor €980,00 heb kunnen kopen. Wel benieuwd of ze nu met OLED komen, er gingen ook geruchten dat het de generatie pas daarna pas zou zijn.
Lijkt me wel. Je mag anno 2024 toch wel verwachten dat de iPad ‘Pro’ van een OLED-scherm is voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Zit hier nog met een 10.5 2017 Pro :P
Irritant dat die nieuwe niet meer die afgeronde randen van vroegah hebben.

Denk steeds: zal eens een keer upgraden. Maar ja, gebuik dat ding voor de krant en internet. En ios 17.4 wordt nog ondersteund (netjes, 7 jaar later). Dus ik wacht maar af tot hij er uit zichzelf mee stopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Anoniem: 1885112 schreef op maandag 18 maart 2024 @ 22:34:
[...]

Lijkt me wel. Je mag anno 2024 toch wel verwachten dat de iPad ‘Pro’ van een OLED-scherm is voorzien.
Nah ik vraag mij af of dat de upgrade nou echt gaat zijn tov mini-led. Voor het 11” model uiteraard wel maar het huidige 12,9” scherm is een van de beste op de markt en dan niet eens de tablet markt maar van die van schermen in het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:40
Donstil schreef op maandag 18 maart 2024 @ 23:15:
[...]

Nah ik vraag mij af of dat de upgrade nou echt gaat zijn tov mini-led. Voor het 11” model uiteraard wel maar het huidige 12,9” scherm is een van de beste op de markt en dan niet eens de tablet markt maar van die van schermen in het algemeen.
Ja, scherm is echt fantastisch. Bovendien vind ik het contrast van een OLED best pittig dus weet niet of dat voor veelvuldig lezen nu zo fijn is.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Donstil schreef op maandag 18 maart 2024 @ 23:15:
[...]

We gaan het zien of Apple dat ook vindt. Het gerucht was dat er 26 maart een aankondiging zou zijn, maar dat wordt nu weer tegengesproken. Nog even afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 1885112 schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 11:41:
[...]

We gaan het zien of Apple dat ook vindt. Het gerucht was dat er 26 maart een aankondiging zou zijn, maar dat wordt nu weer tegengesproken. Nog even afwachten dus.
Ja ik zag het ja, wel van Grumar en die zit er wel vaker naast. Even duimen dus nog.

Overigens zeg ik niet dat OLED niet beter zou kunnen zijn, alleen er vanuit gaan dat het maar oled moet zijn omdat het 2024 is vind ik te kort door de bocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11:05
Hmmmmmm. Macbook Air M3 werd op een maandag aangekondigd. Vandaag is de laatste maandag in maart, mogelijk vandaag in de middag de M2 iPad air & M3 iPad Pro aankondiging? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
mprkooij schreef op maandag 25 maart 2024 @ 10:13:
Hmmmmmm. Macbook Air M3 werd op een maandag aangekondigd. Vandaag is de laatste maandag in maart, mogelijk vandaag in de middag de M2 iPad air & M3 iPad Pro aankondiging? :)
Ik help je hopen.
In elk geval, Apple slaagt er behoorlijk goed in om de laatste rumours heel stil te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mprkooij schreef op maandag 25 maart 2024 @ 10:13:
Gurman zegt van niet, nu zit hij er met releases wel vaak naast maar goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ge0force
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-04 13:37
Mijn schoonmoeder heeft een iPad uit 2016 en kan deze niet meer updaten omdat er niet genoeg opslagruimte beschikbaar is. Ze is er mee naar de Apple Store geweest, en daar zeggen ze dat hier niets aan te doen is en dat ze dus geen updates meer kan installeren tenzij ze een nieuw toestel koopt.

Klopt dit wel want ik ken zelf niets van Apple toestellen. Het lijkt me normaal dat updates elk jaar groter worden, maar ik zou denken dat 32GB opslag nog voldoende is.

Ik vermoed dat haar opslagruimte vooral vol staat met foto's en filmpjes. Is er een manier om alle lokale media die in de cloud staat te verwijderen? En zijn er nog manieren om apps en cache die veel opslagruimte inneemt te verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Ge0force schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 16:41:
Mijn schoonmoeder heeft een iPad uit 2016 en kan deze niet meer updaten omdat er niet genoeg opslagruimte beschikbaar is. Ze is er mee naar de Apple Store geweest, en daar zeggen ze dat hier niets aan te doen is en dat ze dus geen updates meer kan installeren tenzij ze een nieuw toestel koopt.

Klopt dit wel want ik ken zelf niets van Apple toestellen. Het lijkt me normaal dat updates elk jaar groter worden, maar ik zou denken dat 32GB opslag nog voldoende is.

Ik vermoed dat haar opslagruimte vooral vol staat met foto's en filmpjes. Is er een manier om alle lokale media die in de cloud staat te verwijderen? En zijn er nog manieren om apps en cache die veel opslagruimte inneemt te verwijderen?
Maak een backup op een computer, gooi dan veel foto's er af, dan updaten en dan back-up terug zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ge0force
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-04 13:37
Tommie12 schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 16:45:
[...]

Maak een backup op een computer, gooi dan veel foto's er af, dan updaten en dan back-up terug zetten.
Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
En je weet zeker dat er nog een update is? 2017 pro zijn de oudste die nog ios17 kregen.
Dus als je al op 16 zit misschien de moeite niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-06 22:21
Ben heel erg benieuwd naar de nieuwe iPad Pro!
Heb nu de 12.9'' M1 versie waarvan de batterij minder is geworden. Daarnaast gebruik ik hem na drie jaar niet meer zo intensief als hiervoor. Ik overweeg de 11'' versie mits deze OLED krijgt.
Volgens de laatste geruchten zou hij deze of volgende week moeten uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
MartijnMartijn schreef op woensdag 10 april 2024 @ 15:11:
Ben heel erg benieuwd naar de nieuwe iPad Pro!
Heb nu de 12.9'' M1 versie waarvan de batterij minder is geworden. Daarnaast gebruik ik hem na drie jaar niet meer zo intensief als hiervoor. Ik overweeg de 11'' versie mits deze OLED krijgt.
Volgens de laatste geruchten zou hij deze of volgende week moeten uitkomen.
2de week van Mei volgens Macrumours and iCulture...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeareX
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Jammer dat het vooruit blijft schuiven. Ik ben eigenlijk wel geïnteresseerd in een nieuwe iPad Mini, maar daar gaan deze geruchten niet over geloof ik?

We wachten af :)

Overigens van de week wel een coole mod uitgevoerd op m’n Backbone (v2) controller. Online onderdelen laten 3D printen en geïnstalleerd zodra ze binnen waren. Werkt top, nu past m’n iPad Mini precies erin (hij had geen mm korter moeten zijn). Mochten er nog “mini gamers” zijn, check de mod hier:

https://github.com/jonochocki/Backbone-One-iPad-Mini-Upgrade

Canon EOS R | Olympus OM-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
  • Nu online
FeareX schreef op donderdag 11 april 2024 @ 07:06:
Jammer dat het vooruit blijft schuiven. Ik ben eigenlijk wel geïnteresseerd in een nieuwe iPad Mini, maar daar gaan deze geruchten niet over geloof ik?

We wachten af :)
Volgens iCulture lijkt het er op dat de nieuwe iPad mini in het najaar uitkomt.

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeareX
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
@Tc99m zoiets had ik ook begrepen inderdaad. Misschien daarom nog maar een nieuw hoesje en een screenprotector bestellen ofzo. Dan is ‘ie ook weer als nieuw 🙃

Canon EOS R | Olympus OM-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barleone
  • Laatst online: 06:29
Ik ben in de markt voor een nieuwe oma-tablet. Whatsapp, YouTube, webbrowser is genoeg.
Ik denk aan een iPad (ivm levensduur/ondersteuning) met een prettig scherm voor 2 personen (kijkhoeken).
Zijn daar echte aanraders voor?
Is het 2021 model de aanschaf waard? Hij moet echt lang kunnen meegaan.

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
Barleone schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 08:33:
Ik ben in de markt voor een nieuwe oma-tablet. Whatsapp, YouTube, webbrowser is genoeg.
Ik denk aan een iPad (ivm levensduur/ondersteuning) met een prettig scherm voor 2 personen (kijkhoeken).
Standaard iPad nemen, of nu een tweedehands Air scoren (in Mei zullen er wel een pak op de markt komen als de nieuwe modellen er zijn).

iPads gaan gewoon belachelijk lang mee als je ze niet laat vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Dan zou ik voor de iPad 2022.

product: Apple iPad (2022)

Net even een nieuwere chip, waardoor de ondersteuning iets langer zal zijn. Ook gelijk het design zonder home button en een wat groter scherm, wat voor oudere mensen vaak ook fijn is.

Wil je echt lange support? iPad Air M1, maar dat kost gelijk een paar honderd euro extra - niet zeker of dat de moeite waard is.

Je zou ook nog een maand kunnen wachten: er worden nieuwe iPads verwacht in mei. Dat kan ook interessant zijn - en anders hopelijk in ieder geval de prijzen van de huidige modellen drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Laatst online: 10:40
iPad Air nu kopen en ik zou wachten op het nieuwe spul. Kost je wat meer, maar dan gaat ie ook weer stuk langer mee.

Hou vol! :+

Ik moest wel lachen om je tekst en dan m.n. 'oma-tablet'

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper2603
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-06 09:15
Wat is handig? M'n dochter heeft m'n Ipad van de 9e generatie laten vallen, scherm in stukjes alles doet het verder nog wel zelfs het scherm.

Ik wil hem in eerste instantie laten repareren waar kan ik dat het beste doen, Apple, Amac of een ander adres of zelf doen? Zijn er mensen met ervaringen op dit gebied die advies kunnen geven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
@jasper2603 Als je dochter hem heeft laten vallen, wordt de schade geheel of gedeeltelijk vergoed via je Inboedelverzekering.
Ik zou contact opnemen en het via hen regelen voor maximale dekking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper2603
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-06 09:15
RoRoNL schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 21:59:
@jasper2603 Als je dochter hem heeft laten vallen, wordt de schade geheel of gedeeltelijk vergoed via je Inboedelverzekering.
Ik zou contact opnemen en het via hen regelen voor maximale dekking.
Helaas word dit niet door m'n inboedel verzekering gedekt aangezien iemand van ons eigen gezin dit heeft laten vallen. Daarvoor dien je de duurdere All Risk verzekering te hebben. Mocht iemand nog advies hebben repareren of nieuwe kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afwezig
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 20:36
Mijn eerste generatie iPad Pro 9.7 begint het op te geven. Websites laden inmiddels zo traag dat ik me er flink aan begin te irriteren. Ik gebruik de “pro” zaken niet, maar zag dat de Air M1 en en Pro M2 met 256GB uiteindelijk maar 100 euro schelen. Nu zal snel de M3 komen maar verwacht dat die wel iets meer dan 100 euro duurder zal worden. Pro M2 lijkt dan toch gewoon de betere deal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-06 21:16
Afwezig schreef op zondag 28 april 2024 @ 18:30:
Mijn eerste generatie iPad Pro 9.7 begint het op te geven. Websites laden inmiddels zo traag dat ik me er flink aan begin te irriteren. Ik gebruik de “pro” zaken niet, maar zag dat de Air M1 en en Pro M2 met 256GB uiteindelijk maar 100 euro schelen. Nu zal snel de M3 komen maar verwacht dat die wel iets meer dan 100 euro duurder zal worden. Pro M2 lijkt dan toch gewoon de betere deal?
Normaal ben ik totaal niet van de 'wachten tot de volgende versie', maar aangezien het Apple-event 7 mei al is, zou ik nu vooral even wachten. Dikke kans dat er gestunt gaat worden met de prijzen van oudere versies Air dan wel Pro.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afwezig
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 20:36
Hahn schreef op zondag 28 april 2024 @ 18:33:
[...]

Normaal ben ik totaal niet van de 'wachten tot de volgende versie', maar aangezien het Apple-event 7 mei al is, zou ik nu vooral even wachten. Dikke kans dat er gestunt gaat worden met de prijzen van oudere versies Air dan wel Pro.
Haha nee kan geen kwaad in dit geval. Weet in ieder geval dat ik niet nóg meer geld ga uitgeven door een nieuwste versie te kopen. De “oude” modellen zullen vast niet duurder worden, misschien wel goedkoper. Betwijfel of het “stunten” zal worden, vast geen 200 euro er af, maar aangezien het apparaat al 8 jaar mee gaat is het in ieder geval de moeite om die laatste twee weken nog even af te wachten wat er gebeurd met de prijzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 09-06 21:16
Afwezig schreef op zondag 28 april 2024 @ 18:39:
[...]

Haha nee kan geen kwaad in dit geval. Weet in ieder geval dat ik niet nóg meer geld ga uitgeven door een nieuwste versie te kopen. De “oude” modellen zullen vast niet duurder worden, misschien wel goedkoper.
Dat bedoel ik :) En niet misschien, oudere versies zullen sowieso niet duurder gaan worden, alleen maar goedkoper.
Betwijfel of het “stunten” zal worden, vast geen 200 euro er af, maar aangezien het apparaat al 8 jaar mee gaat is het in ieder geval de moeite om die laatste twee weken nog even af te wachten wat er gebeurd met de prijzen.
Elke euro is mooi meegenomen, toch? ;) En grootschalig gestunt zou ik niet op rekenen nee, maar kan best dat als de M1-versies eruit gaan, dat die in een 'Op = Op' sale nog wel een goede korting meekrijgen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slijmspoor
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 06-06 09:30
Dag allemaal,

Vandaag iets vreemd ontdekt bij mijn ipad air (5de generatie). Toen ik thuis kwam bleek bijna heel de batterij erdoor heen te zijn gebruikt door het toegangscherm/beginscherm. Weet iemand hoe dit kan of is mijn batterij opeens stuk?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E92PsuSet5HtLwHsiDjqe2Gxvqs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Aswl0wRjOWzSWiaU76JXpqAA.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZHqaVZSHJ9QJpSk-mOGd5gvBld8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XFhUOybPwItb1WGGzVq0rf02.png?f=fotoalbum_large

Als ik even terug kijk is het gisteren begonnen, de dagen ervoor niets van te zien:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JjNQtQEAI4ZepRHoP07AQyp0mY4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oI2Klf4OgCW1vikx50b7uUmy.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Slijmspoor schreef op maandag 6 mei 2024 @ 19:04:
Dag allemaal,

Vandaag iets vreemd ontdekt bij mijn ipad air (5de generatie). Toen ik thuis kwam bleek bijna heel de batterij erdoor heen te zijn gebruikt door het toegangscherm/beginscherm. Weet iemand hoe dit kan of is mijn batterij opeens stuk?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Als ik even terug kijk is het gisteren begonnen, de dagen ervoor niets van te zien:
[Afbeelding]
Ik kan alleen bedenken dat de ipad zichzelf niet heeft uitgeschakeld, of door een slecht sluitende hoes telkens weer wakker wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Al sinds ik mijn iPad (9th gen) heb, eerst iPadOS 16, nu 17, werken automatische app updates niet. Niet alleen dat, handmatig updaten duurt ook gigantisch lang, als het uberhaubt al werkt. Dit probleem nooit gehad op mijn iPhone 14 Plus die ik had. Factory reset al eens gedaan, niets geholpen.

Meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:56
Dat eerste zou wel te maken kunnen hebben met de tweede (omdat het zolang duurt mislukken die automatisch updates door een time-out). Heb je iets 'geks' thuis, bijv. een pihole of op een andere manier iets in de router heel erg afgeschermd.
Al eens geprobeerd op een andere wifi?

Ben verder niet bekend met het probleem (en ook niet op gegoogled), dus het is maar een suggestie dat niet de iPad zelf maar de wifi/router onderdeel van het probleem kan zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Mooie dingen, die nieuwe iPads.
Wel vrij prijzig. Die Pro is wel een mooie lijkt het.
13" eens in de winkel bekijken. Wellicht vd zomer in de VS upgraden in zo'n tax free state.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Als je de mazzel hebt om in de VS te zijn, de iPads die bij Apple uit het assortiment gaan (9th generation aka 2021) zijn voor spotprijzen op de kop te tikken bij 3rd party retailers als Amazon, Walmart, Target, BestBuy etc: $221 voor het basismodel, $330 voor het 256 GB model: https://www.amazon.com/20...iPad-Wi-Fi/dp/B09G9CJM1Z/

Helaas gaan de Europese Amazon/Mediamarkt/etc winkels niet mee met deze kortingen zo te zien, maar tis een mooie gelegenheid om de laatste generatie iPads met Lightning + koptelefoon aansluiting op te pikken.

[ Voor 40% gewijzigd door Dreamvoid op 08-05-2024 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBreda
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-06 11:49
Waarom hebben ze de iPad ook niet even een update gegeven? Was een kleine moeite om er M1 in te zetten en de bluetooth en WiFi een updatetje.

[ Voor 15% gewijzigd door DBreda op 09-05-2024 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
@DBreda Dan is het, commerciële, verschil met de Air wel erg klein natuurlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
DBreda schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 11:32:
Waarom hebben ze de iPad ook niet even een update gegeven? Was een kleine moeite om er M1 in te zetten en de bluetooth en WiFi een updatetje.
Komt later dit jaar, samen met de mini volgens de geruchten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CometOne
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02-06 22:03
Mijn huidige iPad 2018 begint nu wel heel traag te worden, en zal ook geen update meer krijgen naar iPadOS 18.
Denken jullie dat er een reden is om te wachten tot eind dit jaar op de nieuwe basis iPad?
Volgens de geruchten die ik las zijn er geen al te drastische wijzigingen verwacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Nu online
De normale Ipad is pas 2 jaar oud in september, ik verwacht dus geen nieuwe denk ik in september.
Deze vernieuwen ze niet echt elkaar meer laatste jaren, dus heeft denk ik geen zin om te wachten.

Aan de andere kant zo traag kan die echt niet zijn, op een spelletje ofzo misschien na :).
Dus eventueel heel even wachten tot september zou kunnen, dan kan je hem altijd nog vervangen voor het laatste 2022 model(Of een andere air/ pro).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tc99m
  • Nu online
CometOne schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 14:15:
Mijn huidige iPad 2018 begint nu wel heel traag te worden, en zal ook geen update meer krijgen naar iPadOS 18.
Denken jullie dat er een reden is om te wachten tot eind dit jaar op de nieuwe basis iPad?
Volgens de geruchten die ik las zijn er geen al te drastische wijzigingen verwacht?
Carlos0_0 schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 14:26:
De normale Ipad is pas 2 jaar oud in september, ik verwacht dus geen nieuwe denk ik in september.
Deze vernieuwen ze niet echt elkaar meer laatste jaren, dus heeft denk ik geen zin om te wachten.

Aan de andere kant zo traag kan die echt niet zijn, op een spelletje ofzo misschien na :).
Dus eventueel heel even wachten tot september zou kunnen, dan kan je hem altijd nog vervangen voor het laatste 2022 model(Of een andere air/ pro).
iCulture verwacht juist wel een nieuw standaardmodel dit jaar: https://www.iculture.nl/nieuws/apple-producten-2024/ (#6 op de lijst) of https://www.iculture.nl/n...erwachtingen-vooruitblik/

[ Voor 3% gewijzigd door Tc99m op 04-06-2024 15:16 ]

scintillating

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online
CometOne schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 14:15:
Ik zou lekker wachten tot dit najaar. Hij is tegen die tijd al twee jaar oud en het zou me niet verbazen als er dan een spec bump komt. Met uitzondering van vorig jaar wordt het basis model eigenlijk jaarlijks wel geüpdatet, dus het is in iedere geval wel tijd :)

Misschien niet al te spannend omdat de A14 chip eigenlijk nu nog snel zat is, maar kijkend maar Apple’s track record kan het wel zomaar eens 2 extra jaren aan software updates opleveren. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
Uniciteit schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 15:18:
[...]

Ik zou lekker wachten tot dit najaar. Hij is tegen die tijd al twee jaar oud en het zou me niet verbazen als er dan een spec bump komt. Met uitzondering van vorig jaar wordt het basis model eigenlijk jaarlijks wel geüpdatet, dus het is in iedere geval wel tijd :)

Misschien niet al te spannend omdat de A14 chip eigenlijk nu nog snel zat is, maar kijkend maar Apple’s track record kan het wel zomaar eens 2 extra jaren aan software updates opleveren. :)
Ik zou ook even wachten, of gewoon een 2dehandse ipad air van de vorige generatie scoren met de M1 processor. Als er een update komt, dan zou het wel eens kunnen dat die M1 ook nog in de gewone ipad terecht komt (als Apple die processor nog wil maken).
Maar een M1 in een iPad is echt zat snel voor gewone toepassingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vildhjarta
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09-06 22:14
M4 Ipads pro zien er tof uit, maar qua prijs voor mijn gebruik op dit moment wel echt totale overkill.

Gezien ik erg gewend was voor werk alles te doen in Notes/Reminders voor mijn gesprekken en planning, en ik bij nieuwe baan met een windows laptop moet werken heb ik via een mede-tweaker een 11 inch M1 Pro met Magic Keyboard overgenomen.

Prive, op het gebruik van Logic Pro (wat ik thuis gebruik op macOS) heb ik mijn prive macbook niet meer gebruikt. Voor media consumptie thuis is de 11inch perfect en als extra note taking/planning device voor bij werk.

Was een beetje bang dat het scherm niet zo goed zou zijn (geen mini-led) maar het ziet er allemaal echt prima uit, de Ipad is super snel en lekker handzaam. Erg blij mee, als Logic Pro gewoon dezelfde versie zou zijn als op macOS zou ik de mac nog minder gebruiken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Een iPad uit 2019 begaf het gisteren ineens. Hij blijft in een boot loop met het Apple logo. Na veel geklooi aan de Apple Devices app gekoppeld gekregen. Herstellen levert helaas de foutmelding 4013 op. Ik heb twee kabels geprobeerd en twee pc's. Op een pc wordt hij helaas niet zichtbaar. Heeft iemand nog een idee wat ik kan proberen om hem werkend te krijgen?

Een tweede punt dat mij opviel: ik zie op dit forum dat al twee andere gebruikers dit euvel met een iPad uit 2019 hebben. Het aparte: ze zijn allen bij BelSimpel aangeschaft. Dat maakt het totaal nu op drie. Zou dit toeval zijn?

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Nu online
Heb je hem wel geprobeerd in herstel modes te zetten(DFU mode), dus via de knoppen combinatie ?.
Het verschilt per model welke knoppen dat kunnen zijn, sommige nog home button enzo hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Ik heb de knoppenvolgorde gebruikt. Dit werkte echter niet. Wat wel hielp is een andere knoppenvolgorde terwijl hij aangesloten zit aan de pc. Dan krijg ik een logo van een kabel van de ipad naar de pc met een link naar een restore pagina. Is dat de DFU mode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Nu online
wcduck schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 08:54:
Ik heb de knoppenvolgorde gebruikt. Dit werkte echter niet. Wat wel hielp is een andere knoppenvolgorde terwijl hij aangesloten zit aan de pc. Dan krijg ik een logo van een kabel van de ipad naar de pc met een link naar een restore pagina. Is dat de DFU mode?
Ja dit doe je als die dus al is aangesloten op de pc, je zet hem uit. en doet dan de knoppen volgorde.
Dan moet je op een Apple device Finder openen, of op windows pc itunes openen.

Deze komt dan heb een device gevonden in herstel modes enzo, wil je hem herstellen. dan gaat die de firmware downloaden en je device herstellen.
Het downloaden kan even duren kan aantal GB zijn, dus aan de hand van je verbinding kan het even duren.

Als ik na die foutmelding zoek heeft het vaak met software te maken, ik wist niet eens van Apple Devices app af.
Aangezien het normaal op windows altijd met windows ging, wellicht kun je het hiermee proberen.

[ Voor 11% gewijzigd door Carlos0_0 op 20-07-2024 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Carlos0_0 schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 11:28:
[...]

Ja dit doe je als die dus al is aangesloten op de pc, je zet hem uit. en doet dan de knoppen volgorde.
Dan moet je op een Apple device Finder openen, of op windows pc itunes openen.

Deze komt dan heb een device gevonden in herstel modes enzo, wil je hem herstellen. dan gaat die de firmware downloaden en je device herstellen.
Het downloaden kan even duren kan aantal GB zijn, dus aan de hand van je verbinding kan het even duren.

Als ik na die foutmelding zoek heeft het vaak met software te maken, ik wist niet eens van Apple Devices app af.
Aangezien het normaal op windows altijd met windows ging, wellicht kun je het hiermee proberen.
Ik heb via Apple Devices zowel herstellen als resetten geprobeerd. Op twee Pc's met twee verschillende kabels. Keer op keer kreeg ik dezelfde foutmelding 4013. Ik vrees dat hij niet meer te redden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
  • Nu online
wcduck schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 13:20:
[...]

Ik heb via Apple Devices zowel herstellen als resetten geprobeerd. Op twee Pc's met twee verschillende kabels. Keer op keer kreeg ik dezelfde foutmelding 4013. Ik vrees dat hij niet meer te redden is.
Heb je al met Apple Support contact opgenomen? Die helpen je meestal wel, ook als je geen Apple Care+ oid hebt.

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-06 00:30

icecreamfarmer

en het is

De ipad 2017 van mijn ouder start sinds een week constant opnieuw op en de batterij gaat heel snel van 100% naar 50%.

Nu heb ik een factory reset uitgevoerd en de batterij lijkt zich beter te houden maar hij start nog steeds om de ca 5 minuten opnieuw op.

Iemand ideen? Via google kwam ik niet heel veel verder.
Tevens voelt de ipad ontzettend langzaam aan en registreert hij soms aanrakeningen niet.

De batterij is een jaar of 2 geleden vervangen door een ander exemplaar (niet orgineel).
Is er iets van diagnose software?

[ Voor 13% gewijzigd door icecreamfarmer op 21-07-2024 20:06 ]

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Hier het probleem dat 2 ipads niet meer opladen, komt door de kids die te hard de oplaadkabel er in doen.
Bij 1 ipad brak de oplaadkabel af en bleef er een stuk in de ipad zitten.

80 euro voor het vervangen van de oplaadpoort helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-06 15:47

MrMarcie

CFMoto 650MT

Ik heb een iPad ontvangen via KPN. Omdat ik een abo voor 2 jaar afsloot. Heb ik gedaan omdat ik een goede tablet zocht en ik weet dat iPad heel goed is. Heb ooit de eerste gehad maar verder al 20 jaar geleden afscheid genomen van Apple.

Ik zie ook de ads langskomen dat Safari zo goed is om je privacy te beschermen. Maar ik ben die iPad aan het opzetten en als ik apps wil downloaden zoals Youtube bijvoorbeeld kan dat alleen als ik finance info en mijn straatnaam e.d. doorgeef. Kan dat niet anders?

Ook de settings voor privacy hebben ze per app in overzicht gezet maar omdat Siri & Search leren e.d. bij alle apps uit te zetten, volgens mij allemaal privacy issues, moet je dat per app doen en kan dat niet in een keer. Ook iemand hier een oplossing voor?

Ik wil gewoon redelijk anoniem beetje surfen, youtuben en wat facetimen met mijn broer die doodziek is.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

Quakie

quakelen

@MrMarcie

Dat is nodig mocht je een keer een app willen installeren waarvoor je moet betalen. Dit gaat dus naar apple info toen, niet naar de app zoals youtube.

Als je alles uit zet onder siri zit je goed toch.
En vervolgens mij keer privacy na lopen.. en alles uit zetten wat je niet wilt.. dan zou nieuwe apps ook niet je locatie moeten trackeren bijv.

Tracking krijg je pop up bij eerste keer open app. zeg je nee

Onder safari stel je tracking in en privacy in… desnoods ga je in private mode surfen.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Nu online
MrMarcie schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 10:42:
Ik heb een iPad ontvangen via KPN. Omdat ik een abo voor 2 jaar afsloot. Heb ik gedaan omdat ik een goede tablet zocht en ik weet dat iPad heel goed is. Heb ooit de eerste gehad maar verder al 20 jaar geleden afscheid genomen van Apple.

Ik zie ook de ads langskomen dat Safari zo goed is om je privacy te beschermen. Maar ik ben die iPad aan het opzetten en als ik apps wil downloaden zoals Youtube bijvoorbeeld kan dat alleen als ik finance info en mijn straatnaam e.d. doorgeef. Kan dat niet anders?

Ook de settings voor privacy hebben ze per app in overzicht gezet maar omdat Siri & Search leren e.d. bij alle apps uit te zetten, volgens mij allemaal privacy issues, moet je dat per app doen en kan dat niet in een keer. Ook iemand hier een oplossing voor?

Ik wil gewoon redelijk anoniem beetje surfen, youtuben en wat facetimen met mijn broer die doodziek is.
Je hoeft je financiën niet door te geven, je kan gewoon prima betaling opties op geen zetten.
Wel moet je jou adres gegevens inderdaad invullen, om het apple account te voltooien.
En goed verder zolang je niks koopt maakt niet uit welk adres er staat, al vul je jou werk adres in maakt niet uit. Het is niet dat je ineens post van Apple krijgt :).

Dat Store wil weten waar je ben komt meer door land specifieke apps, ik had op werk tijd geleden ook iemand die kon op haar werk mobiel een app niet vinden en op privé telefoon wel.
Het kwam er dus op neer ze op 1 of andere manier haar App Store had ingevuld met land Australië, en die app dus daar niet beschikbaar is.

Verder kan je sommige opties in privacy in 1 keer uit zetten, zoals locatievoorzieningen kan je ook volledig uit zetten.
Maar sommige opties is alleen per app ja.

[ Voor 14% gewijzigd door Carlos0_0 op 25-07-2024 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-06 15:47

MrMarcie

CFMoto 650MT

Carlos0_0 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 17:54:
[...]

Je hoeft je financiën niet door te geven, je kan gewoon prima betaling opties op geen zetten.
Wel moet je jou adres gegevens inderdaad invullen, om het apple account te voltooien.
En goed verder zolang je niks koopt maakt niet uit welk adres er staat, al vul je jou werk adres in maakt niet uit. Het is niet dat je ineens post van Apple krijgt :).

Dat Store wil weten waar je ben komt meer door land specifieke apps, ik had op werk tijd geleden ook iemand die kon op haar werk mobiel een app niet vinden en op privé telefoon wel.
Het kwam er dus op neer ze op 1 of andere manier haar App Store had ingevuld met land Australië, en die app dus daar niet beschikbaar is.

Verder kan je sommige opties in privacy in 1 keer uit zetten, zoals locatievoorzieningen kan je ook volledig uit zetten.
Maar sommige opties is alleen per app ja.
Ok, dank je. Ga er binnenkort als ik weer tijd heb verder mee. Zet ik er wel een fakeadres in Nederland in en die settings zal ik ook nog naar kijken. Ik ga verder niks kopen. Ik zie dat er erg veel mee kan maar ik gebruik 'm voor de basics. Beetje browsen, YT en ZiggoGo. Login van mijn pa, kan ik af en toe eens wat kijken wat ik niet heb. TV abo heb ik allang niet meer. Gewoon een glasvezel aansluiting heb ik genoeg aan.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRAI.7
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:27

KRAI.7

Bwoah...

Baal hier een beetje van… Vanmiddag een nieuwe iPad Pro M4 gehaald en na het uitpakken viel me meteen een krasje/plekje op op de rand… Het lijkt wel alsof het geanodiseerde laagje net niet dekt op dat stukje.

Morgen is de winkel dicht helaas, maandag weer open maar hoop vooral dat ze hem gewoon 1:1 om kunnen ruilen en dat er geen discussies ontstaan.

Ik weet het, er zijn ergere dingen, maar baal er wel van en had me net zo verheugd op alles instellen/installeren/uitproberen. :-(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lQymBRGQa_gLq-YCoc8JkMUXSyc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kbjM5Cg6L4Fzq72lRPBtG4Kx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
KRAI.7 schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 23:34:
Baal hier een beetje van… Vanmiddag een nieuwe iPad Pro M4 gehaald en na het uitpakken viel me meteen een krasje/plekje op op de rand… Het lijkt wel alsof het geanodiseerde laagje net niet dekt op dat stukje.

Morgen is de winkel dicht helaas, maandag weer open maar hoop vooral dat ze hem gewoon 1:1 om kunnen ruilen en dat er geen discussies ontstaan.

Ik weet het, er zijn ergere dingen, maar baal er wel van en had me net zo verheugd op alles instellen/installeren/uitproberen. :-(

[Afbeelding]
Je hebt normaal retourrecht, maar eigenlijk baal je nu wel omdat je valt over een minuscuul detail.
Die hoek zit normaal toch bedekt in een hoes,,,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-06 23:01

Aiii

何これ

Als je 1200+ Euro betaald voor een product mag je best kwaliteitseisen stellen, alsof je je daarvoor zou moeten schamen haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Nu online

[Afbeelding]
Dit klinkt echt gek in mijn oren op zondag is de winkel dicht, maar dat zal wel komen omdat ik 20min van Utrecht stad af woon :+ .
Maar goed dan als nog zijn kleinere winkelcentrums bij mij in de buurt ook open, koopzondag bestaat niet echt meer al jaren hier.

Maar ja wel balen inderdaad lekker effe nieuw speelgoed instelen :(

[ Voor 3% gewijzigd door Carlos0_0 op 28-07-2024 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrasshopperNL
  • Registratie: April 2013

[Afbeelding]
Balen! Als ik jou was zou ik hiermee terug gaan inderdaad.
Verder vandaag lekker instellen en eind van de dag een iCloud backup maken, apparaat resetten en morgen de backup terugzetten op je nieuwe device.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KRAI.7
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:27

KRAI.7

Bwoah...

Winkel was blijkbaar toch open (koopzondag). ;) En @Carlos0_0 het klinkt inderdaad gek, maar wat wil je in de bible belt. :p

Ben langsgeweest en ze gaan hem inderdaad omruilen. Moest wel even nabesteld worden maar dinsdag komt de nieuwe binnen en die kan ik dan meenemen. Geen discussie verder gehad en werd erg goed geholpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Mars18 schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 11:09:
Hier het probleem dat 2 ipads niet meer opladen, komt door de kids die te hard de oplaadkabel er in doen.
Bij 1 ipad brak de oplaadkabel af en bleef er een stuk in de ipad zitten.

80 euro voor het vervangen van de oplaadpoort helaas
Van de lokale computerzaak vandaag gehoord dat hij recent heel veel 9e generatie Ipads binnen krijgt die stuk gaan bij het oplaadpunt.

Kennelijk zou dit een zwak stuk zijn van de 9e generatie ipad? Wat zijn jullie ervaringen hier mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online
Mars18 schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 15:12:
[...]

Van de lokale computerzaak vandaag gehoord dat hij recent heel veel 9e generatie Ipads binnen krijgt die stuk gaan bij het oplaadpunt.

Kennelijk zou dit een zwak stuk zijn van de 9e generatie ipad? Wat zijn jullie ervaringen hier mee?
Het design van die iPad is misschien al wel 10 jaar oud. Als het echt een wijdverspreid probleem was, dan had dit al jaren groot in het nieuws geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:58
Ik weet dat het glazen bol werk is, maar de ipad 2017 van mijn vrouw is kapot gegaan. Nu wil ik een nieuwe kopen, maar weet niet zo goed wat wijsheid is. Ze gebruikt de ipad voornamelijk voor streamen, vakanties boeken en surfen.

2022 ipad inmiddels al 2 jaar oud, dus ook 2 jaar minder OS support.
Ipad air 2024 is fantastisch maar zwaar overkill.

Ipad 2024 is slechts een gerucht en zo midden september vraag ik me af wat we echt nog mogen verwachten.

Wat zouden jullie doen of wat denken jullie over de ipad 2024?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:56
Ipad 2017 heeft tot vorig jaar iPadOS updates gekregen, en nu dus alleen security-updates (16.7.10). Dus zou zeggen dat die iPad van 2022 tot ongeveer iPadOS 21 of 22 gaat krijgen? Al is het een beetje moeilijk voorspellen hoe toekomstige iPadOS-en nog processors blijven ondersteunen zonder AI.

Ik verwacht geen grote update voor het aankomend model, misschien een A16 processor? Die moet ook weer niet te dicht in de buurt komen van de air qua prestaties.

Ik typ dit trouwens op hetzelfde model, en zit ook een beetje rond te kijken omdat de batterij slecht wordt. Als die van 2024 550+ euro wordt, dan zou ik (als die niet veel goedkoper wordt bij Black Friday ofzo) waarschijnlijk voor het 2022 model gaan.

[ Voor 23% gewijzigd door sewer op 20-09-2024 12:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdiezrequejo
  • Laatst online: 09-06 20:40
crimby schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 11:42:
Ik weet dat het glazen bol werk is, maar de ipad 2017 van mijn vrouw is kapot gegaan. Nu wil ik een nieuwe kopen, maar weet niet zo goed wat wijsheid is. Ze gebruikt de ipad voornamelijk voor streamen, vakanties boeken en surfen.

2022 ipad inmiddels al 2 jaar oud, dus ook 2 jaar minder OS support.
Ipad air 2024 is fantastisch maar zwaar overkill.

Ipad 2024 is slechts een gerucht en zo midden september vraag ik me af wat we echt nog mogen verwachten.

Wat zouden jullie doen of wat denken jullie over de ipad 2024?
In oktober mogelijk nieuwe iPad modellen. Ik zou sowieso even wachten met aanschaffen van een nieuwe.

https://www.macrumors.com/roundup/ipad/

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:58
jdiezrequejo schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 13:09:
[...]

In oktober mogelijk nieuwe iPad modellen. Ik zou sowieso even wachten met aanschaffen van een nieuwe.

https://www.macrumors.com/roundup/ipad/
Vandaag toch overstag en een ipad air 2024 besteld. De kleur, paars, is een stuk mooier voor mijn vrouw maar bovenal kreeg ik €180 korting. 90 op het apparaat en €90 in de vorm van een giftcard. Dat maakt het verschil toch wel erg klein tov wachten op de nieuwe ipad 2024.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:15
Dat ipad os 18 was teruggetrokken had ik meegekregen. Maar iemand enig idee wanneer die nu wel op de agenda staat? Heb m nog steeds niet binnen
Pagina: 1 ... 35 36 Laatste