• -Nexus-
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-05-2021
Ik heb nog nooit een Ipad gebruikt kan iemand zijn mening geven over de budget Ipad 2019.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-03 22:16
-Nexus- schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 11:00:
Ik heb nog nooit een Ipad gebruikt kan iemand zijn mening geven over de budget Ipad 2019.
Wat wil je horen? In de aanbieding is de 32GB voor € 300,00 te koop, vijf jaar updates. Prima voor al het standaard tablet werk.

Zelf heb ik een in nieuwstaat Apple iPad Pro 10,5 256GB Wi-Fi + Cellular met Folio Keyboard overgenomen van iemand voor € 500,00. Dezelfde processor, maar vooral om meer opslagruimte, 4GB RAM, het betere Pro Motion 120 Hz scherm en de vier speakers.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Nu online
Waarom is het zo lastig om je saldo op te waarderen via ideal. (iPad 2018 - iPadOS 13.5.1)

Poging 1: Klik op de prijs om de app te kopen -> Bevestig -> Saldo moet opgewaardeerd worden -> Bevestig dat je je saldo wilt opwaarderen door in te loggen -> Nieuwe voorwaarden die ik moet accepteren -> Blijf na het accepteren vast zitten op het voorwaarden scherm met geen mogelijkheid om weg te klikken.
Poging 2: Klik op de prijs om de app te kopen -> Bevestig -> Saldo moet opgewaardeerd worden -> Bevestig dat je je saldo wilt opwaarderen door in te loggen -> Blijft vastzitten op het "Saldo verhogen..." pop-up, net als bij het vastlopen bij de vorige poging kan ik hier niks doen, echter ditmaal heeft het afsluiten van de App Store geen effect.
Poging 3: Via de Apple website -> Geen mogelijkheid om op te waarderen of de app via de website aan te schaffen. Enkel de mogelijkheid om cadeaubonnen in te leveren.
Poging 4: iPad een reboot gegeven en eindelijk heb ik mijn saldo opgewaardeerd gekregen.

Het zal vast makkelijker gaan als je vaker dingen koopt of een credit card gekoppeld hebt maar dit vind ik toch wel een bijzonder buggy en vage ervaring om een app te kopen.

/rant (moest het eventjes kwijt)
Jumpman schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 11:15:
[...]

Dezelfde processor, maar vooral om meer opslagruimte, 4GB RAM, het betere Pro Motion 120 Hz scherm en de vier speakers.
De CPU in de iPad Pro 10.5 (A10X Fusion hexacore) is niet dezelfde CPU als in de iPad 2019 (A10 quad core, waarvan 2 cores actief zijn). Dezelfde architectuur maar verder is de A10X Fusion sterker.

[Voor 13% gewijzigd door Caayn op 30-06-2020 20:18]

20 * 370wp @ SE7K

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

syltheboy schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 19:49:
@Fietsbel Qua soepele ervaring voldoet de goedkoopste iPad prima, alleen heb je meer last van reflecties omdat het scherm niet gelamineerd is. Dan kun je beter voor de iPad Air gaan.

De iPad 2018 heeft trouwens een 9,7" scherm en het 2019 model heeft een 10,2" scherm.
Update; het is de iPad Air van 2019 geworden. Het scherm en de snellere cpu waren voor mij doorslaggevend. :)

39

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Metallize
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-03 00:39
ex-apple hater hier... na 10 jaar android tablets gehad te hebben , ben ik gisteren overgestapt naar een ipad air 3 .. nadat ik het uitvoerig onderzocht heb natuurlijk , modellen etc ..was ik erg verrast met ios 13 ...en dat het niet allemaal meer zo locked down is ;)... ja met android kun je technisch meer, maar met ios13 heeft t 99% wat ik wil , en het is een 1st party app , geen 3rd party app met ads ;)

Maar iig , ik heb gisteren geprobeerd een muis te pairen , maar ik merkte dat er een vertraging is in de muis beweging... is dat op te lossen ? of is het een feature , het is een microsoft surface pro muis.

en .. is er een app waar je light and darkmode wallpapers kunt downloaden ,wallpapers die veranderen als het buiten donker wordt ....( een brilliante functie btw ;) ...waarom zit dit alleen in ios and mac os , en niet windows ! )

[Voor 15% gewijzigd door Metallize op 17-07-2020 10:56]

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-03 16:09
Volgens Jon Prosser (zat correct met de releasedata van de iPad Pro, iPhone SE, MacBook Pro en de meest recente iMac) krijgen we in de week van 7 september een nieuwe iPad, gereleased middels een persbericht.

Benieuwd om welk model dit zal gaan.
Het budgetmodel is september 2019 voor het laatst geupdate (342 dagen), de Mini / Air in maart 2019 (518 dagen). Gezien het reguliere model nog op de A10 zit verwacht ik dat deze een spec-bump zal krijgen.

Prosser geeft nu aan dat het om de budget iPad (2020) en Air zal gaan.

[Voor 5% gewijzigd door robcoenen op 26-08-2020 18:18]

• Eolyxia
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 27-09-2022
Zal dit dan echt aankoopbaar zijn in september of enkel aankondiging? Kan ik dan beter even wachten met aankoop, zullen prijzen 2019 onmiddellijk zakken?

Ik zag nu een ipad 2019 32gb aan €224 bij externe leverancier op Bol... Niet zeker of te vertrouwen, lijkt een uitschieter volgens pricewatch.

• robcoenen
Eolyxia schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 22:39:
Zal dit dan echt aankoopbaar zijn in september of enkel aankondiging? Kan ik dan beter even wachten met aankoop, zullen prijzen 2019 onmiddellijk zakken?

Ik zag nu een ipad 2019 32gb aan €224 bij externe leverancier op Bol... Niet zeker of te vertrouwen, lijkt een uitschieter volgens pricewatch.
Gezien het een press release gaat worden is het vaak begin / midden van de week een aankondiging en dezelfde vrijdag of de vrijdag er op leverbaar.

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:27
Wie van jullie gebruikt de 18 watt usb c charger ok de iPad 10.2 op te laden? Met de standaard bijgeleverde lader kost het zo 4+ uur om hem op te laden. Nu schijn je ook de fast charger van Apple te kunnen gebruiken... wie kan bevestigen dat dat werkt en zo ja... hoe lang kost het je nu dan om de iPad 10.2 dan op te laden van 0-100%?!

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

• robcoenen
cypress3d schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 21:04:
Wie van jullie gebruikt de 18 watt usb c charger ok de iPad 10.2 op te laden? Met de standaard bijgeleverde lader kost het zo 4+ uur om hem op te laden. Nu schijn je ook de fast charger van Apple te kunnen gebruiken... wie kan bevestigen dat dat werkt en zo ja... hoe lang kost het je nu dan om de iPad 10.2 dan op te laden van 0-100%?!
De 18w lader zal prima werken op de iPad 10.2, echter zal deze niet snel laden waar de Air, Mini en de Pro modellen dit wel doen.

Over de oplaadtijd durf ik niets te zeggen.

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02 18:48
En dat klopt, een iPad Air 2 laadt hier ook niet snel met de USB-C lader van de iPad Pro 12.9
Met een 12W iPad lader laadt de iPad Air hier in 3,5 uur van 0 naar 100%

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-03 10:56
Iemand al ervaring met iPadOS 15 op een iPad Air 2?

• crazylegs
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-03 08:12

Sinds iPad os15 heb ik dit gekke on screen toetsenbordje in beeld bij oa web whatsapp, iemand een idee hoe ik dit verwijderen?

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

pacificocean schreef op woensdag 22 september 2021 @ 17:59:
Iemand al ervaring met iPadOS 15 op een iPad Air 2?
Ja, werkt prima

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-03 22:27

GeeBee

Oddball

Na vele topic doorgelezen te hebben, stel ik voor de zekerheid toch maar even de vraag hier: klopt het dat het (nog steeds) niet mogelijk is om van een iPad/iPhone bestanden via Bluetooth over te zetten naar een Windows-apparaat?

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:38
GeeBee schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 22:15:
Na vele topic doorgelezen te hebben, stel ik voor de zekerheid toch maar even de vraag hier: klopt het dat het (nog steeds) niet mogelijk is om van een iPad/iPhone bestanden via Bluetooth over te zetten naar een Windows-apparaat?
Ja, dat klopt. Lijkt me ook niet iets dat Apple ooit zal gaan ondersteunen.

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Volkan1984 schreef op zondag 26 september 2021 @ 22:46:
[...]

Ja, dat klopt. Lijkt me ook niet iets dat Apple ooit zal gaan ondersteunen.
Jammer, enig idee waarom?
Nu kan het vlgs mij alleen via een omweg met iTunes?

• HereIsTom
GeeBee schreef op maandag 27 september 2021 @ 00:12:
[...]

Of via cloud services of een USB-stick.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Dat kan natuurlijk altijd.
Ik kom op dit onderwerp omdat ik leerlingen de opdracht had gegeven om een foto van hun eigen mobiel via BT naar de laptop van school te sturen. De halve klas kreeg dat niet voor elkaar, want Apples…
Rechtstreeks naar hun school-cloud is uiteraard makkelijker, maar dan verplicht je ze om een schoolaccount op hun mobiel te zetten.

• Volkan1984
GeeBee schreef op maandag 27 september 2021 @ 00:12:
[...]

Apple geeft niets om Windows. Ze willen dat je AirDrop gebruikt tussen Apple apparaten.

• HereIsTom
Volkan1984 schreef op maandag 27 september 2021 @ 07:37:
[...]

Apple geeft niets om Windows. Ze willen dat je AirDrop gebruikt tussen Apple apparaten.
@GeeBee Airdrop zou ook kunnen werken met Windows;
https://mashtips.com/airdrop-between-iphone-and-windows/

• Volkan1984
Dat artikel beschrijft hoe je dingen kunt sturen via SMB.

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Volkan1984 schreef op maandag 27 september 2021 @ 15:08:
[...]

Dat artikel beschrijft hoe je dingen kunt sturen via SMB.
Bedankt voor de info. Echter... op een dichtgetimmerde laptop van school is dat geen optie omdat ik als docent (helaas! :)) niet beschik over een admin-account.

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:59

Vliegvlug

Flight Simple

ik wordt sinds mijn ipad op IOS 15 zit echt horendol gek van die split view optie bovenaan in Safari. :(
Is er een mogelijkheid om die gewoon helemaal uit te zetten?
Elke keer wanneer ik een url in de adresbalk wil aanpassen of kopiëren wordt die stomme split view weer geactiveerd. ;(

En als ik toch bezig ben, hoe is het automatisch openen van een losse Safari instance uit te zetten?
Dat ik mijn vinger tijden het scrollen iets te lang op een plaatje houd en die opent als los scherm is ook heel vervelend. Dat is al iets van voor ios 15 trouwens maar altijd irritant gevonden.
Ben ik al een paar keer al mijn openstaande tabs door kwijt geraakt doordat ik de verkeerde instance afsloot. :'(

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Vliegvlug schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 08:58:
ik wordt sinds mijn ipad op IOS 15 zit echt horendol gek van die split view optie bovenaan in Safari. :(
Is er een mogelijkheid om die gewoon helemaal uit te zetten?
Elke keer wanneer ik een url in de adresbalk wil aanpassen of kopiëren wordt die stomme split view weer geactiveerd. ;(

En als ik toch bezig ben, hoe is het automatisch openen van een losse Safari instance uit te zetten?
Dat ik mijn vinger tijden het scrollen iets te lang op een plaatje houd en die opent als los scherm is ook heel vervelend. Dat is al iets van voor ios 15 trouwens maar altijd irritant gevonden.
Ben ik al een paar keer al mijn openstaande tabs door kwijt geraakt doordat ik de verkeerde instance afsloot. :'(
If you want to fully disable a split-screen view on your iPad, you have to follow these steps:
Go to the “Settings” app on your iPad.
After that, tap “Homescreen & Dock”.
Then, in the “Multitasking” section, switch off “Allow Multiple Apps”.

Helpt dat ?

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:59

Vliegvlug

Flight Simple

Speedy_Gonzalez schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 13:58:
[...]

If you want to fully disable a split-screen view on your iPad, you have to follow these steps:
Go to the “Settings” app on your iPad.
After that, tap “Homescreen & Dock”.
Then, in the “Multitasking” section, switch off “Allow Multiple Apps”.

Helpt dat ?
ik heb geen “Multitasking” sectie :?

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:10
Klopt, die multitasking is vanaf 15 uitgezet, en een korte Google search-actie lijkt de drie puntjes niet uit te zetten zijn.

• Scuderia110
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Hoop dat dit het juiste topic is, heb een ipad die in december 2019 is aangeschaft en nu niks meer doet, helaas net over de 2 jaar dus. Hij is al eerder terug geweest, toen is ie omgeruild maar dan gaat de 2 jaar niet opnieuw in blijkbaar. Restore werkt niet, ook niet via de computer. Kan hem opsturen, eur 288 reparatiekosten maar dat is 75% vd nieuwwaarde. Voelt als de standaard werkwijze, nog op een of andere manier iets aan te doen of take it or leave it?

• HereIsTom
@Scuderia110 Als ze al weten wat de reparatiekosten zijn, dan weet je dus ook wat er precies aan mankeert?
En welke type iPad is het precies?
Waar gekocht?

• Scuderia110
  • Niet online
HereIsTom schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 21:51:
@Scuderia110 Als ze al weten wat de reparatiekosten zijn, dan weet je dus ook wat er precies aan mankeert?
En welke type iPad is het precies?
Waar gekocht?
Nou dat is het aparte, je moet op de site aangeven wat eraan mankeert en dan geven ze een indicatie van de reparatiekosten, dat is die 288. Via de chat kwam ik ook niet verder. Bij het restoren foutcode 4013, met meerdere kabels en computers geprobeerd. Moet aan de hardware liggen geven ze dan aan. Het is een gewone ipad, serie 7, eind 2019 gekocht bij belsimpel.

• HereIsTom
@Scuderia110 Wat geef je dan aan met wat er aan mankeert?
Heb je al een een Herstart geprobeerd? Hou de Aan/uitknop en the Thuisknop ingedrukt totdat je het Apple logo in het scherm ziet. (Wel zorgen dat hij is opgeladen).

• Scuderia110
  • Niet online
HereIsTom schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 22:16:
@Scuderia110 Wat geef je dan aan met wat er aan mankeert?
Heb je al een een Herstart geprobeerd? Hou de Aan/uitknop en the Thuisknop ingedrukt totdat je het Apple logo in het scherm ziet. (Wel zorgen dat hij is opgeladen).
Hij is van mn zoontje, die was ermee aan het spelen toen hij uitviel en niks meer deed. Apple logo komt in beeld, gaat weer weg en komt weer terug net zolang totdat de batterij leeg is. Alles geprobeerd, herstart en restore via de computer.

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Scuderia110 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 22:39:
[...]

Hij is van mn zoontje, die was ermee aan het spelen toen hij uitviel en niks meer deed. Apple logo komt in beeld, gaat weer weg en komt weer terug net zolang totdat de batterij leeg is. Alles geprobeerd, herstart en restore via de computer.
Zou hem eerst in DFU mode zetten en hem dan opnieuw restoren. Gebruik je een originele Apple kabel? Dat is wel aangeraden.

AMD Ryzen 7 5700X/AMD 7900 XTX/H1 V2 2022 -  MBP 16 M1 Max/32GPU/64GB/8TB - 14 Pro Max 512GB -  iPad Pro 2021 12.9

• Scuderia110
  • Niet online
Gaat allemaal niet helaas.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• cypress3d
We hebben hier 2 iPads van de 7e generatie. Normaal deed de batterij het wel een kleine 2 dagen met wat YouTube en spelletjes. Maar nu moet ik bijvoorbeeld de iPad al opladen binnen een dag. Gisteren tot 100% opgeladen en vanmorgen is er 3-4 uur op ge youtubed en Roblox/Minecraft en nu zit hij nog op 8%.

Ik dacht dat de batterij capaciteit dan behoorlijk gekelderd zou zijn, maar zodra ik de iPads aansluit op de MacBook en dan Coconut battery start dan heeft ie gewoon dik 85-90% van zijn capaciteit nog. En met een laadcyclus van 279 keer.

Verbruiken apps als YouTube en games als Roblox/minecraft dan zoveel batterij?!?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• HereIsTom
@cypress3d Ja die Apps gebruiken veel stroom, als ik veel filmpjes kijk op YouTube is de batterij ook zo leeg.
Sommige apps gebruiken ook stroom op de achtergrond als je ze niet afsluit.
Je kan de iPad ook een een reset geven, hierbij gaan geen gegevens verloren;
Houd de Home-knop aan de voorkant van de iPad en de Aan/uitknop tegelijk ingedrukt. Laat beide knoppen los wanneer je het Apple-logo op het iPad-scherm ziet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cypress3d
HereIsTom schreef op zondag 22 mei 2022 @ 12:31:
@cypress3d Ja die Apps gebruiken veel stroom, als ik veel filmpjes kijk op YouTube is de batterij ook zo leeg.
Houd de Home-knop aan de voorkant van de iPad en de Aan/uitknop tegelijk ingedrukt. Laat beide knoppen los wanneer je het Apple-logo op het iPad-scherm ziet.
Klopt ik heb een lijst met tips doorlopen met oa die reset ja. Zou nu beter moeten zijn. Thx!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cypress3d
HereIsTom schreef op zondag 22 mei 2022 @ 12:31:
Kan wel zie ik onder settings maar niet in control paneel

Ik ben groot fan van Apple maar wel waardeloos dat Bluetooth niet gewoon UIT kan zetten. Althans ik zou niet weten hoe. Als je op het icoontje klikt zegt ie wel uit tot morgen maar ik wil hem gewoon altijd uit! Als ik hem aan wil dan zet ik hem zelf wel aan… maar helaas kan dat niet toch?

[Voor 3% gewijzigd door cypress3d op 22-05-2022 13:34]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• HereIsTom
@cypress3d De Bluetooth kun je bij de Instellingen gewoon uit zetten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:22
Ik heb even je verhaal gelezen en ben wel verbaasd dat we hier van de week precies hetzelfde probleem kregen. Ipad type 2019 gekocht december 2019 bij Belsimpel. Constante reboot, uiteindelijk geprobeerd te herstellen via PC en Itunes en nu vast op error 4013. Zitten nog te twijfelen om hem ter reparatie op te sturen, maar dit verhaal stemt niet hoopvol.

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

• Scuderia110
  • Niet online
Rhodan schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 13:19:
[...]

Ik heb even je verhaal gelezen en ben wel verbaasd dat we hier van de week precies hetzelfde probleem kregen. Ipad type 2019 gekocht december 2019 bij Belsimpel. Constante reboot, uiteindelijk geprobeerd te herstellen via PC en Itunes en nu vast op error 4013. Zitten nog te twijfelen om hem ter reparatie op te sturen, maar dit verhaal stemt niet hoopvol.
Reparatie was gewoon te duur in verhouding tot de nieuwprijs, die van ons hebben we weggegooid. Succes ermee.

• HereIsTom

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:22
Thx, yep en zonder succes. Toevallig een 2e kapotte Ipad die nu niet meer wilt opladen, ook een 2019. Nog een 2018 in huis, best wel mishandeld, blijft draaien.

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

• HereIsTom
Rhodan schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 14:25:
[...]

Thx, yep en zonder succes. Toevallig een 2e kapotte Ipad die nu niet meer wilt opladen, ook een 2019. Nog een 2018 in huis, best wel mishandeld, blijft draaien.
Ja apart, ik heb er nog eentje uit 2014 die nog prima oplaad, maar alleen traag is.

• TradeMarkNL
  • Laatst online: 10:46

TradeMarkNL

Videoproducer
Twijfel hier al tijden om een nieuwe iPad te halen, maar kan maar niet beslissen of het een Mini of reguliere iPad wordt. Wil hem voornamelijk voor browsen en apps en kijken van video. Moeilijk moeilijk 8)7

• HereIsTom
@TradeMarkNL Mijn advies, niet de mini, de gewone is net iets beter en fijner met grotere scherm.

• TradeMarkNL

TradeMarkNL

Videoproducer
HereIsTom schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 12:07:
@TradeMarkNL Mijn advies, niet de mini, de gewone is net iets beter en fijner met grotere scherm.
Yeah, ken alle voor- en nadelen hoor hehe. Vind die Mini lekker handzaam, mooier design en natuurlijk snellere chip en gelamineerd scherm. Maar idd, de gewone heeft natuurlijk net iets groter scherm...

• Haga
  • Registratie: Januari 2017
  • Niet online
TradeMarkNL schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 12:08:
[...]

Yeah, ken alle voor- en nadelen hoor hehe. Vind die Mini lekker handzaam, mooier design en natuurlijk snellere chip en gelamineerd scherm. Maar idd, de gewone heeft natuurlijk net iets groter scherm...
Je vergeet nog een pluspunt van de IPad Mini 6 (2021):

USB-C aansluiting.

Wel zo makkelijk met aansluiten van externe apparatuur.

• TradeMarkNL

TradeMarkNL

Videoproducer
Haga schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 12:11:
[...]

Je vergeet nog een pluspunt van de IPad Mini 6 (2021):

USB-C aansluiting.

Wel zo makkelijk met aansluiten van externe apparatuur.
Klopt! Al ben ik dat dan weer niet van plan, maar idd handig just in case.

• HereIsTom
TradeMarkNL schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 12:08:
[...]

Klopt, maar de gewone iPad formaat ben je zo aan gewend en vooral met filmpjes kijken of tekst lezen is een groter scherm een stuk fijner.
Wij zijn inmiddels overgestapt op de iPad Pro en ook aan die grote waren we zo gewend en gaat prima op schoot.

• TradeMarkNL

TradeMarkNL

Videoproducer
HereIsTom schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 13:03:
[...]

Klopt, maar de gewone iPad formaat ben je zo aan gewend en vooral met filmpjes kijken of tekst lezen is een groter scherm een stuk fijner.
Wij zijn inmiddels overgestapt op de iPad Pro en ook aan die grote waren we zo gewend en gaat prima op schoot.
Hehe ja het liefst wil ik ook de Pro of Air want die heeft wel dat nieuwe design. Maar dat vind ik dan weer te duur voor hoe vaak ik hem ga gebruiken (onderweg video kijken). Wellicht dat de iPad Air van 2020 nog wel een mooie tussenoplossing is.

[Voor 6% gewijzigd door TradeMarkNL op 02-06-2022 14:11]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HereIsTom
TradeMarkNL schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 13:21:
[...]

Hehe ja het liefst wil ik ook de Pro of Air want die heeft wel dat nieuwe design. Maar dat vind ik dan weer te duur voor hoe vaak ik hem ga gebruiken (onderweg video kijken). Wellicht dat de iPad Air van 2020 nog wel een mooie tussenoplossing is.
Ja goedkoop is het niet maar gebruikt hem nu als vervanging van de computer/laptop en bevalt perfect!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-03 18:28
Hallo mede iPad gebruikers.. Ik heb nog steeds een iPad Air 2 uit 2014 die nog prima werkt.. Wel merk ik dat sommige apps zoals de KPN TV app niet echt lekker soepel meer lopen en aangezien nu ook aangekondigd is dat de Air 2 geen iOS 16 meer krijgt overweeg ik weer een nieuwe iPad te kopen.. De nieuwste 2022 Air lijkt me nu weer de juiste keuze aangezien die een snelle M1 chip heeft en bovendien 8GB RAM.. De "gewone" iPad met slechts 3GB gaat vermoed ik niet zo lang ondersteunt worden.. Dat was destijds in 2014 ook de reden dat ik voor de Air 2 ben gegaan omdat dat de 1e iPad was met 2GB i.p.v. 1GB.. Heeft het toch mooi bijna 8 jaar volgehouden qua ondersteuning met iOS updates etc.. Iemand nog een reden om misschien toch voor een 200 euro duurdere Pro te gaan? Buiten het 120Hz scherm zie ik eigenlijk geen reden..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Inflatable
TradeMarkNL schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 13:21:
[...]

De 2020 versie is zo rond de 100 euro goedkoper.. Maar ik denk dat de 2022 Air een stuk langer mee zal gaan qua prestaties en ook ondersteuning van iOS updates etc.. Omdat die namelijk een snellere M1 chip heeft en vooral 2x zoveel RAM 8GB i.p.v. 4GB.. Ik zou voor 100 euro meer dus wel de 2022 versie kiezen omdat die dus duidelijk betere hardware heeft en waarschijnlijk een paar jaar langer mee zal gaan.. Als je van plan bent hem maar een paar jaar te gebruiken en het alleen om video's kijken gaat kan je net zo goed de nog goedkopere "gewone" iPad kopen.. Zoals ik hier boven al zei, mijn huidige Air 2 gaat al bijna 8 jaar mee, dat is dus wel waar voor je geld imho..

[Voor 16% gewijzigd door Inflatable op 09-06-2022 03:40]

• HereIsTom
@Inflatable De nieuwe iPad Air is prima ter vervanging van je huidige iPad.
Die hadden wij ook, maar zijn voor de Pro 12.9 gegaan voor het grotere scherm.
Met de 12.9 werkt het allemaal net even beter door het grotere en betere scherm, maar die is dan wel een stuk duurder, maar nu hoeven we geen nieuwe laptop/computer meer te kopen.

• Inflatable
HereIsTom schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 10:18:
Met de 12.9 werkt het allemaal net even beter door het grotere en betere scherm, maar die is dan wel een stuk duurder, maar nu hoeven we geen nieuwe laptop/computer meer te kopen.
Als laptop/computer vervanging snap ik dat, voor mij is de 12.9" Pro te groot en te duur.. Het is ook voor erbij en voor onderweg, dus geen laptop/computer vervanger.. De goedkoopste nieuwste Air lijkt mij voor mij ook de beste vervanging voor mijn oude Air 2.. In feite hetzelfde apparaat, alleen dan weer stuk sneller en kan weer hopelijk 7+ jaar mee.. Ik ga alleen nog ff testen in een winkel ergens of ik toch niet liever een instap Pro heb vanwege het 120Hz scherm..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Inflatable
Inflatable schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 14:37:
[...]
Ik ga alleen nog ff testen in een winkel ergens of ik toch niet liever een instap Pro heb vanwege het 120Hz scherm..
En dat heb ik vanmiddag dus even gedaan.. iPad Air 2022 en 2021 Pro 10.9" naast elkaar en ik moet zeggen, je merkt (ziet vooral) duidelijk verschil tussen 60Hz en 120Hz bij scrollen in het OS en op websites met tekst etc.. 120Hz geeft duidelijk meer gevoel van snelheid/vloeiendheid.. Maar of het de 200 euro extra waard is?!?
Keuzestress! 8)7 :X

• HereIsTom
@Inflatable Haha… ja lastig hè. Wij vonden het beeldscherm ook een stuk beter/fijner bij de Pro.
Ik zeg altijd als je het makkelijk kan betalen dan moet je het gewoon doen, dan krijg je later ook geen spijt ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Inflatable
HereIsTom schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 18:55:
@Inflatable Haha… ja lastig hè. Wij vonden het beeldscherm ook een stuk beter/fijner bij de Pro.
Ik zeg altijd als je het makkelijk kan betalen dan moet je het gewoon doen, dan krijg je later ook geen spijt ;)
Haha, ja :D Ik kan de duurste Pro nog wel makkelijk betalen, maar wil zulke aankopen altijd naar mezelf kunnen verantwoorden.. Anders ga ik straks nog denken dat ik eigenlijk dat miniled voor HDR video's etc ook wel wil en dus maar een 12.9" pro moet kopen.. Maar denk wel dat je gelijk hebt in deze, het zal waarschijnlijk de instap Pro worden.. Het 120Hz scherm geeft toch net ff wat meer een gevoel van een snelheid-upgrade, ondanks dat de specs (M1 en 8GB) verder precies hetzelfde zijn.. Prijsverschil is ook "maar" €170,- zag ik net.. Dan ook meteen die extra speakertjes erbij en de 128GB opslag..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HereIsTom
@Inflatable Haha… wel geweldig hoor beeld en geluid op de iPad Pro 12.9 in HDR en Atmos :Y

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Inflatable
HereIsTom schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 19:20:
@Inflatable Haha… wel geweldig hoor beeld en geluid op de iPad Pro 12.9 in HDR en Atmos :Y
Kappen nou! :X

Edit: beetje vloeken hier waarschijnlijk, maar ik heb uiteindelijk een Samsung Galaxy Tab S8+ gekocht.. :')

[Voor 20% gewijzigd door Inflatable op 18-06-2022 23:20]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-03 21:33
De accu van mijn Ipad uit 2017 werkte niet meer goed en ik wilde een nieuwe tablet.

In eerste instantie de Samsung tablet genomen maar alles aan dat ding voelt niet goed. Niet smooth, zwaar en niet snel.

Dan terug naar de iPad. Alleen vrij duur. Vanaf wel model is het interessant om naar te kijken? Model 2020 of is 2019 ook nog goed qua snelheid?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MaStar
HereIsTom schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 10:18:
Hoe typ je dan? Gebruik je geen muis?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HereIsTom
MaStar schreef op zondag 19 juni 2022 @ 21:49:
[...]

Hoe typ je dan? Gebruik je geen muis?
Als ik echt veel moet typen gebruik ik gewoon een Bluetooth toetsenbord daar zit ook een muispad op.

Enig idee waarom de accu van je iPad 2017 niet goed meer werkte?
Ik heb al iPads vanaf het eerste begin, maar nooit echt problemen gehad met de accu’s, ze werden na 5-6 jaar meestal te traag om mee te werken.
Ik zou altijd voor een recent model gaan, zijn dan wel duurder maar zijn inderdaad sneller en gaan langer mee.
De 10,2 2021 iPad heb je al voor €389,-
Maar de iPad Air 2022 is wel veel beter en sneller en mooier scherm!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HereIsTom
Inflatable schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 19:21:
[...]

Kappen nou! :X

Edit: beetje vloeken hier waarschijnlijk, maar ik heb uiteindelijk een Samsung Galaxy Tab S8+ gekocht.. :')
Haha… slecht zijn ze niet, maar ze kunnen nog steeds niet tippen aan de iPad ;)

• MaStar
HereIsTom schreef op zondag 19 juni 2022 @ 23:09:
[...]
Enig idee waarom de accu van je iPad 2017 niet goed meer werkte?
Hij laad (niet) goed meer op. Duurt zeer lang, soms komtie niet van de 1% af. Accu daarna ook snel leeg.... Geen idee hoe dat kan. Ouderdom?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HereIsTom
MaStar schreef op maandag 20 juni 2022 @ 06:54:
[...]

Hij laad (niet) goed meer op. Duurt zeer lang, soms komtie niet van de 1% af. Accu daarna ook snel leeg.... Geen idee hoe dat kan. Ouderdom?
Ouderdom kan bijna niet, mijn vorige iPad is uit 2014 en die laadt nog steeds prima op en kan je nog prima een dag op werken, hij is alleen heeeeeel erg traag ;)
Een reset zoals ik hierboven beschreef al geprobeerd?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DavidZH
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-03 02:12
MaStar schreef op maandag 20 juni 2022 @ 06:54:
[...]

Heb je al een andere laadkabel en/of laadblokje geprobeerd?

En wat ook wel eens kan helpen is met een houten satéprikker of tandenstoker de Lightningpoort voorzichtig schoonmaken.

• jzoin2
  • Laatst online: 09-03 22:53
Ik ben wel benieuwd, wil eigenlijk een ipad pro van 2015 aanschaffen. Puur voor het tuinhuisje voor Netflix en domotica doeleinden.

Is dit nog te doen of draait netflix te traag erop, ben benieuwd naar jullie mening.

• HereIsTom
jzoin2 schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 22:34:
Ik ben wel benieuwd, wil eigenlijk een ipad pro van 2015 aanschaffen. Puur voor het tuinhuisje voor Netflix en domotica doeleinden.

Is dit nog te doen of draait netflix te traag erop, ben benieuwd naar jullie mening.
Als hij geen updates meer krijgt zal Netflix ook niet goed meer werken.
2015 is tweedehands?
Is namelijk de eerste versie iPad Pro en krijgt al enige tijd geen updates meer!

[Voor 8% gewijzigd door HereIsTom op 24-06-2022 22:41]

• jzoin2
  • Laatst online: 09-03 22:53
HereIsTom schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 22:39:
[...]

Als hij geen updates meer krijgt zal Netflix ook niet goed meer werken.
2015 is tweedehands?
Is namelijk de eerste versie iPad Pro en krijgt al enige tijd geen updates meer!
thx dan ga ik kijken voor de 2018 versie

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:23
HereIsTom schreef op zondag 19 juni 2022 @ 23:13:
[...]

Haha… slecht zijn ze niet, maar ze kunnen nog steeds niet tippen aan de iPad ;)
Op een extern scherm doet Samsung het met Dex anders een heel stuk volwassener dan de iPad… dat is nog steeds 1 en al droefheid.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• S023
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
Onze ipad 6 laad niet meer op en ik ben er 100% van overtuigd dat het probleem met een chip op het moederbord te maken heeft. Ik zie in een youtube fimpje ook dat het oplosbaar is, maar dit gaat mijn skills ver te boven. Zijn jullie bekend met partijen die dit kunnen repareren voor acceptabele prijs? Apple noemde een dusdanig hoge prijs dat ik beter een nieuwe kan kopen.

YouTube: How to iPad 6th Gen A1954 Charging IC Replacement

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
@S023 cardservices of iFixet zijn goed en betrouwbaar. Daar eens informeren?

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-03 15:30
(jarig!)
Ipad air uit 2019 geeft al een tijd grote problemen hier.
Als de batterij op 30 procent is gaat die uit, dan met de stekker verbinden gaat die wel weer aan.

Heeft al een keer een nieuwe batterij gekregen maar probleem blijft, volgens een lokaal computer zaakje ligt het aan het moederbord.

Ik ga met black friday wel kijken voor een ipad 2021 om een nieuwe te kopen.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 4 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• pukvg
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 18:08
Toevallig dat de laatste reactie ook over de iPad Air 2019 met problemen gaat. Mijn iPad ervaart sinds kort ook een vervelend probleem. Het scherm reageert momenteel erg slecht op aanrakingen, dat is voornamelijk erg vervelend met typen. Vaak blijven er dan maar halve zinnen over of het scrollen op websites gaat lastig.

Nu heb ik hier gisteren contact over gehad met Apple en mij werd aangeboden om het scherm te vervangen voor €475!. Dat leek me niet een al te best idee aangezien dat bijna de aanschafprijs was.

Nu was ik benieuwd of er misschien iets mogelijk is met de Nederlandse consumentenwetgeving aangezien hier gesproken wordt over een verwachte levensduur. Nu zou ik deze verwachting ergens schatten tussen 4 en 6 jaar? Denk ik nu te makkelijk of is er daadwerkelijk wat mogelijk of heeft er iemand ervaring?

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:30
pukvg schreef op woensdag 16 november 2022 @ 09:46:
Toevallig dat de laatste reactie ook over de iPad Air 2019 met problemen gaat. Mijn iPad ervaart sinds kort ook een vervelend probleem. Het scherm reageert momenteel erg slecht op aanrakingen, dat is voornamelijk erg vervelend met typen. Vaak blijven er dan maar halve zinnen over of het scrollen op websites gaat lastig.

Nu heb ik hier gisteren contact over gehad met Apple en mij werd aangeboden om het scherm te vervangen voor €475!. Dat leek me niet een al te best idee aangezien dat bijna de aanschafprijs was.

Nu was ik benieuwd of er misschien iets mogelijk is met de Nederlandse consumentenwetgeving aangezien hier gesproken wordt over een verwachte levensduur. Nu zou ik deze verwachting ergens schatten tussen 4 en 6 jaar? Denk ik nu te makkelijk of is er daadwerkelijk wat mogelijk of heeft er iemand ervaring?
Volgens mij sta je wel sterk, tenzij er schade geconstateerd wordt. Ik zou nogmaals met Apple bellen en het hogerop zoeken en stellen dat een product niet zo snel kapot mag gaan. Het is toch een premium merk?!

I don't have dreams, I have goals!!

• pukvg
Vanmiddag opnieuw contact opgenomen en het leek allemaal goed te lopen, volgens mij zou er een andere oplossing komen. Tot de vraag kwam waar de iPad gekocht was, dat was in die tijd nog een stuk voordeliger in Amerika. Dus toen op vakantie gekocht met back to school.

Helaas konden ze daardoor niet meer helpen en kan ik op zoek naar een goede deal komende tijd.

• Mars18
(jarig!)
pukvg schreef op woensdag 16 november 2022 @ 09:46:

ja de 2019 versie is niet kwalitatief de sterkste helaas

Zijn er acties met black friday te verwachten?

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 4 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• pukvg
Ik zou de meeste hoop hebben op amazon en anders misschien toch maar een keer tweedehands proberen met de nieuwprijzen van nu

• Mars18
(jarig!)
pukvg schreef op woensdag 16 november 2022 @ 21:42:
Ik zou de meeste hoop hebben op amazon en anders misschien toch maar een keer tweedehands proberen met de nieuwprijzen van nu
De Ipad 2021 is nu bij Media Markt deze week 333 euro.
Lijkt mij een hele nette en scherpe prijs, ga hem daar wel bestellen

• pukvg
Graag benieuwd naar de mening van anderen. Mijn iPad Pro 2021 is licht gebogen. Eind november heb ik hem naar Apple opgestuurd voor reparatie, maar ik kreeg reactie dat er onopzettelijke schade was en dat reparatie niet mogelijk was en het niet onder de garantie valt.

Daarna nog een keer telefonisch contact gehad en gehoord dat ik naar een Apple Store moest voor verdere inspectie. Dat heb ik dus afgelopen week gedaan en daar kreeg ik ook te horen dat er niks aan te doen was. Aangezien deze buiging niet mogelijk was door middel van normaal gebruik.

Nu kan ik met 99% zekerheid zeggen dat er niks mee gebeurd is. Heeft iemand anders hier ervaring mee om dit toch onder de garantie van Apple te krijgen. Of het te laten vallen onder de Nederlandse consumentenwetgeving op basis van een deugdelijk product?

Zie bijgevoegde foto’s voor de buiging

Pagina: 1 ... 32 33 34 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee