iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile: iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W
Kan de iPad (6th gen) ook zo snel laden? Ik kan er amper wat over vinden en als ik erop zoek dan kom ik 9/10 op informatie voor de iPad Pro.ErikRo schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 18:44:
[...]
games vreten stroom. Snelllader 30 watt lost probleem op
Ik heb een paar weken geleden ook een laadkabeltje gebruikt (non-apple merk) die op een gegeven moment slecht ging werken en op den duur alleen nog werkte als ik 'm in een bepaalde stand vast hield. Kan dit geleid hebben tot de genoemde problemen met de accu?
Vrees ervoor wat ik zo vind alleen bij nieuwe generaties iPad of je moet idd iPad Pro hebben.Caayn schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 13:31:
[...]
Kan de iPad (6th gen) ook zo snel laden? Ik kan er amper wat over vinden en als ik erop zoek dan kom ik 9/10 op informatie voor de iPad Pro.
Je kan eventueel in winkel eens vragen of je mag testen als ik je in 5min 6 a 7 procent bijgeladen hebt vanaf 0 tm 70 dan werkt het.
Mijn iPad vier deed ongeveer 1 procent per 5 min dat was om te janken zo erg.
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
Met de juiste snellader en kabel kan jou iPad ook snelladen.Caayn schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 13:31:
[...]
Kan de iPad (6th gen) ook zo snel laden? Ik kan er amper wat over vinden en als ik erop zoek dan kom ik 9/10 op informatie voor de iPad Pro.
iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile: iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W
Ook met 30 watt? want anders schiet het nog niet op. Ok dat laatste is niet helemaal waar.HereIsTom schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 22:19:
[...]
Met de juiste snellader en kabel kan jou iPad ook snelladen.
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
Niet zo snel als bij USB-C inderdaad, maar in 2,5 uur is de oude iPad van 0- naar 100%, een stuk sneller dan met de standaard lader van 12W.ErikRo schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 01:35:
[...]
Ook met 30 watt? want anders schiet het nog niet op. Ok dat laatste is niet helemaal waar.
De iPad Air 3 uit 2019 kan het trouwens ook met een PD van 30 watt net als de gewone iPad (2019)PhilipsFan schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 02:10:
Nee, dat werkt niet op je normale iPad. Alleen iPhone vanaf 8 en de iPad Pro's vanaf 10.5" kunnen snelladen met Power Delivery. Je hebt daarvoor een usb-c adapter nodig van minimaal 15W (en dus een usb-c naar lightning-kabel, of usb-c naar usb-c in het geval van de laatste generatie iPad Pro). Bij het aansluiten hoor je dan twee laad-bliepjes ipv 1.
Zijn er belangrijke zaken om te kiezen voor de air of de 'gewone'? De ipad zal vooral gebruikt worden om te netflixen en tijdens het reizen hostels boeken en routes checken.
Accuduur is belangrijk evenals langdurig ontvangen van updates. We gebruiken nu een ipad van de eerste of tweede generatie en die wordt niet meer geupdate, ook de accu wordt steeds minder.
Er zijn een paar verschillen in hardware te benoemen/SX-Superfly schreef op zondag 23 februari 2020 @ 13:29:
Wat is het wezenlijke verschil tussen de ipad 2019 wi-fi en de ipad air 2019? Bij de vergelijking zie ik dat de air duurder is dan de 'gewone' versie en dat de 'gewone' versie draait op ipadOS en de air op ios 12.
Zijn er belangrijke zaken om te kiezen voor de air of de 'gewone'? De ipad zal vooral gebruikt worden om te netflixen en tijdens het reizen hostels boeken en routes checken.
Accuduur is belangrijk evenals langdurig ontvangen van updates. We gebruiken nu een ipad van de eerste of tweede generatie en die wordt niet meer geupdate, ook de accu wordt steeds minder.
De Air:
- een snellere processor (A12 vs A10). Dat is twee generaties aan CPU upgrade
- een gelamineerd en beter paneel. Voordeel hiervan is dat het scherm beter afleesbaar is in de zon, en dat de gebruikservaring (mening) beter is tijdens het gebruik omdat een ongelamineerd scherm een soort holle aanslag heeft tijdens gebruik.
- een iets groter scherm/moderner design. Alhoewel dat niet mega veel scheelt natuurlijk.
- een betere accuduur
Gelijkenissen: allebei 3GB ram. Ik denk dat beide iPads een vergelijkbaar update path gaan belopen mede hierdoor. De air 2019 zal wel langer vlot blijven natuurlijk door de stuk dappere processor en videoprestaties.
Mocht je een goede deal vinden voor de iPad Pro 10.5, dan kan ik je die aanraden boven de air 2019.
De iPad Air heeft ook iPadOS13.
Als je het geld hebt zou ik ook voor een iPad Pro gaan, beter en groter beeld en geluid, o.a. fijn om mee te netflixen.
Wat mijn killer feature is van de pro”s is promotion. Wees wel gewaarschuwd, eenmaal promotion gewend (120hz scherm), en je kan niet meer terug.. qua value for money zou je dan kunnen kijken naar het 10.5 pro model. Laatst op eBay een 256gb 4g model voor 530 nieuw kunnen aanschaffen. Binnenkort (volgende maand) komen er trouwens nieuwe pro’s. Wellicht doet dat wat met de prijs van de huidige 11 line up. Wellicht de moeite waard.HereIsTom schreef op zondag 23 februari 2020 @ 14:07:
@SX-Superfly Wat @WouterL hierboven schrijft, de Air heeft een iets groter en beter scherm en een snellere processor!
De iPad Air heeft ook iPadOS13.
Als je het geld hebt zou ik ook voor een iPad Pro gaan, beter en groter beeld en geluid, o.a. fijn om mee te netflixen.
Wij hebben de 64GB WiFi versie, opslag kan tegenwoordig allemaal in de cloud en WiFi is bijna overal.
Was deze prijs een eenmalige aanbieding of staat hij nog steeds te koop voor deze prijs?WouterL schreef op zondag 23 februari 2020 @ 14:10:
[...]
Wat mijn killer feature is van de pro”s is promotion. Wees wel gewaarschuwd, eenmaal promotion gewend (120hz scherm), en je kan niet meer terug.. qua value for money zou je dan kunnen kijken naar het 10.5 pro model. Laatst op eBay een 256gb 4g model voor 530 nieuw kunnen aanschaffen. Binnenkort (volgende maand) komen er trouwens nieuwe pro’s. Wellicht doet dat wat met de prijs van de huidige 11 line up. Wellicht de moeite waard.
Ben ook in dubio voor een iPad en dan evt een Pro.
De iPad Pro 12.9 staan er vanaf € 800,-Dirk0s schreef op zondag 23 februari 2020 @ 16:15:
[...]
Was deze prijs een eenmalige aanbieding of staat hij nog steeds te koop voor deze prijs?
Ben ook in dubio voor een iPad en dan evt een Pro.
https://www.ebay.nl/sch/i...ipad+pro+12.9+2018&_frs=1
Ik gebruik hoofdzakelijk de iPad Pro. Voor beheer van mijn webshop, op evenementen, pin betalingen, webbrowsen, gamen, etc etc. Dus eigenlijk als “main”. Ookal heb ik thuis nog een pc en een laptop. Ik zit daar nauwelijks nog achter.thechip schreef op maandag 2 maart 2020 @ 09:16:
Zijn er hier ook tweakers die hun iPad Pro 12.9 gebruiken als main device? zo ja hoe bevalt dat en tegen welke zaken loop je aan. Zit eraan te denken om mijn MacBook Pro 13 (2018) inch thuis te laten en een iPad Pro mee te nemen.
en zijn er ook nog beperkingen waar je tegen aanloopt?Hooli-gan schreef op maandag 2 maart 2020 @ 09:47:
[...]
Ik gebruik hoofdzakelijk de iPad Pro. Voor beheer van mijn webshop, op evenementen, pin betalingen, webbrowsen, gamen, etc etc. Dus eigenlijk als “main”. Ookal heb ik thuis nog een pc en een laptop. Ik zit daar nauwelijks nog achter.
Tot op heden niet echt iets bijzonders. Ik vind het heerlijk werken. Ik heb wel een usb-c to ethernet kabel gekocht. Dat was het enige waar ik een keer tegenaan liep bij configuratie van een terminal waar ik alleen via een directe ethernet verbinding op kon komen.thechip schreef op maandag 2 maart 2020 @ 10:00:
[...]
en zijn er ook nog beperkingen waar je tegen aanloopt?
Verder is het gewoon ideaal. In het vliegtuig, Netflix of Apple TV. Van te voren ff een zooi downloaden. Lekker makkelijk en licht, overal mee naar toe nemen.
Top hoor, nu nog even wachten op de nieuwe versie en dan ga ik ook om!Hooli-gan schreef op maandag 2 maart 2020 @ 11:59:
[...]
Tot op heden niet echt iets bijzonders. Ik vind het heerlijk werken. Ik heb wel een usb-c to ethernet kabel gekocht. Dat was het enige waar ik een keer tegenaan liep bij configuratie van een terminal waar ik alleen via een directe ethernet verbinding op kon komen.
Verder is het gewoon ideaal. In het vliegtuig, Netflix of Apple TV. Van te voren ff een zooi downloaden. Lekker makkelijk en licht, overal mee naar toe nemen.
Ik zit ook te wachten op de nieuwe iPads.thechip schreef op maandag 2 maart 2020 @ 12:25:
[...]
Top hoor, nu nog even wachten op de nieuwe versie en dan ga ik ook om!
Ga jij voor de 11 of 12,9?
Ben benieuwd of de huidige prijzen wat gaan zakken als de nieuwe er zijn.
De iPad Pro 11 64gb is nu voor 700 wel te krijgen.
Ik wil of een Ipad Air2019 256GB model met keyboard of een surface Pro.
Wat ik ga doen is veel documenten bijhouden/bewerken maar ook streamen denk aan netflix/foxsports.
Wat zijn jullie ervaringen met de nieuwe Ipad zou die de surface kunnen overtreffen?
PSN: MisterxBee : PS5 Pro :Samsung Zfold6:Synology DS220+
Hier al jaren 64GB, wij doen alles in de cloud, genoeg gratis opslag en kun je er ook overal makkelijk bij.
Hmm oke ja dat is nog te bekijken, zal me eens verdiepen in de Ipad Pro.HereIsTom schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 10:12:
@sten123 Ik zou dan voor een iPad Pro gaan met toetsenbord als je veel gaat typen, maar waarom 256GB?
Hier al jaren 64GB, wij doen alles in de cloud, genoeg gratis opslag en kun je er ook overal makkelijk bij.
PSN: MisterxBee : PS5 Pro :Samsung Zfold6:Synology DS220+
ik ga voor de 12,9 moet wel een beetje scherm hebben om op te werken.Dirk0s schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 07:14:
[...]
Ik zit ook te wachten op de nieuwe iPads.
Ga jij voor de 11 of 12,9?
Ben benieuwd of de huidige prijzen wat gaan zakken als de nieuwe er zijn.
De iPad Pro 11 64gb is nu voor 700 wel te krijgen.
Netflix kijk ook lekker hoor op een Pro 12.9sten123 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 11:16:
[...]
Hmm oke ja dat is nog te bekijken, zal me eens verdiepen in de Ipad Pro.

De pro heeft stereo speakers wat erg fijn is!sten123 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 09:45:
Ik ben aan het twijfelen.
Ik wil of een Ipad Air2019 256GB model met keyboard of een surface Pro.
Wat ik ga doen is veel documenten bijhouden/bewerken maar ook streamen denk aan netflix/foxsports.
Wat zijn jullie ervaringen met de nieuwe Ipad zou die de surface kunnen overtreffen?
Bij de keuze voor een nieuwe iPad loop ik toch tegen het volgende aan. Ik zal de iPad voornamelijk gebruiken voor het standaard werk, zoals YouTube, browsen op internet en de digitale krant lezen. In die zin heb ik geen high-end top model nodig. Aan de andere kant wil ik graag weer een iPad waar ik weer 4/5 jaar mee vooruit kan, niet alleen qua prestaties, maar ook qua updates. Nu begreep ik dat de iPad 2019 nog een verouderde processor heeft (dezelfde als de iPhone 7). Dat houd mij een beetje tegen. Mijn iPhone 7 is qua prestaties niet zo heel denderend, en ik ben bang dat de iPad 2019 vergelijkbaar zal zijn. Of vergis ik mij hierin?
Het mooiste zou zijn als de iPad 2019 een upgrade krijgt en een processor krijgt die toekomstbestendig is. Verder vind ik de verschillen tussen de iPad 2019 en iPad Air op het eerste oog minimaal. Hebben jullie met hetzelfde geworsteld en wat heeft uiteindelijk de doorslag gegeven?
De Ipad air 2019 heeft dan wel weer een stuk modernere processor en zal vermoedelijk dus langer rap blijven.Mr.Jappe schreef op zondag 8 maart 2020 @ 13:40:
Ik ben inmiddels ook toe aan mijn volgende iPad. Mijn huidige iPad (3e generatie..) is niet meer vooruit te branden en heeft een slechte batterijduur. Dat is ook niet gek voor een apparaat dat in 2012 is gelanceerd. Hierdoor gebruik ik de iPad bijna niet meer en pak ik eerder mijn telefoon of laptop om wat op te zoeken.
Bij de keuze voor een nieuwe iPad loop ik toch tegen het volgende aan. Ik zal de iPad voornamelijk gebruiken voor het standaard werk, zoals YouTube, browsen op internet en de digitale krant lezen. In die zin heb ik geen high-end top model nodig. Aan de andere kant wil ik graag weer een iPad waar ik weer 4/5 jaar mee vooruit kan, niet alleen qua prestaties, maar ook qua updates. Nu begreep ik dat de iPad 2019 nog een verouderde processor heeft (dezelfde als de iPhone 7). Dat houd mij een beetje tegen. Mijn iPhone 7 is qua prestaties niet zo heel denderend, en ik ben bang dat de iPad 2019 vergelijkbaar zal zijn. Of vergis ik mij hierin?
Het mooiste zou zijn als de iPad 2019 een upgrade krijgt en een processor krijgt die toekomstbestendig is. Verder vind ik de verschillen tussen de iPad 2019 en iPad Air op het eerste oog minimaal. Hebben jullie met hetzelfde geworsteld en wat heeft uiteindelijk de doorslag gegeven?
Als je de pro 10.5 voordelig kan aanschaffen is dat wellicht ook een optie (4gb ram & A10X)
Hier een iPad Air 1 gebruiker, oriënterend op een nieuwe iPad.Mr.Jappe schreef op zondag 8 maart 2020 @ 13:40:
Ik ben inmiddels ook toe aan mijn volgende iPad. Mijn huidige iPad (3e generatie..) is niet meer vooruit te branden en heeft een slechte batterijduur. Dat is ook niet gek voor een apparaat dat in 2012 is gelanceerd. Hierdoor gebruik ik de iPad bijna niet meer en pak ik eerder mijn telefoon of laptop om wat op te zoeken.
Gebruik: internet, YouTube, Netflix en zoekend naar een vervanger van mijn 2011 MacBook Air.
- iPad 2019 (€360): A10 Processor uit een iPhone 7.
- iPad Air 2019 (€530) A12 processor, truetone en gelamineerd display.
- iPad Pro 10.5: (€) A10X processor, promotion scherm en 4 speakers.
- iPad Pro 2018 (€830): A12X processor, promotion, 4 speakers.
Voor mij vallen de iPad 2019 (te oude processor) en pro 2017 10.5 (te oud ivm updates) af.
Dan blijven de air 2019 en pro 2018 over.
Pluspunt iPad Air 2019, €300 en 1 jaar/versie qua updates.
Pluspunt pro 2018, promotion scherm, 4 speakers. Aangezien de iPad ook als vervanger van mijn huidige MacBook Air gaat fungeren vind ik dit een toevoeging.
Op dit moment vind ik €300 verschil wat veel en ik wacht tot de 2020 pro is aangekondigd in de hoop de 2018 pro daalt qua prijs. 🥳
(black-screen probleem)
https://support.apple.com...am-for-blank-screen-issue
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
@JimmyJoness Als het ter vervanging van een Macbook Air is zou ik voor de iPad Pro 12.9 2018 gaan, heb ik ook gedaan, zelfde schermgrootte en prestaties.
Maar afwachten dan voor je of en wanneer de nieuwe Pro dit jaar uitkomt en dan hopelijk de 2018 versie goedkoper wordt.
Ik zit beetje in twijfel om voor een macbook pro te kopen via Macvoorminder oid. Dit zou dan b.v. gaan om een 13 inch uit 2017 met 2.9 i5 processor voor ongeveer 1100 euro. (refurbished)
De andere optie is een iPad pro 11 64 gb voor ongeveer 700-800 euro (nieuw)
De enige zaken die ik met mijn huidige macbook doe zijn:
- Dagelijks gebruik safari / nieuws lezen
- Netflix
- updaten van mijn Garmin apparaten.
- Bitcoins versturen vanaf mijn Nano Ledger S
Alles van dit is mogelijk met een iPad (alleen Nano Ledger aansluiten weet ik niet??)
Zijn er hier mensen die ook de overstap hebben gemaakt van macbook pro naar iPad? Hoe is deze keuze bevallen?
Wat zijn je bevindingen na de overstap? Zijn er dingen waar je tegenaan loopt tov een MacBook?HereIsTom schreef op zondag 8 maart 2020 @ 17:53:
@Mr.Jappe In jou geval zou ik dan voor de iPad Air gaan, betere processor en langere ondersteuning als je de Pro te duur vindt.
@JimmyJoness Als het ter vervanging van een Macbook Air is zou ik voor de iPad Pro 12.9 2018 gaan, heb ik ook gedaan, zelfde schermgrootte en prestaties.
Maar afwachten dan voor je of en wanneer de nieuwe Pro dit jaar uitkomt en dan hopelijk de 2018 versie goedkoper wordt.
@Dirk0s Ik zou eerder voor een 12,9" iPad Pro 2018 (ik heb zelf het 11" model) gaan, ter vervanging van een MacBook Pro. En dan icm een Brydge Pro Keyboard, al heb ik daar geen ervaring mee. Ik lees er goede verhalen over.Dirk0s schreef op zondag 8 maart 2020 @ 19:09:
Mijn macbook pro (mid 2010 model) begint beetje bij beetje meer kuren te geven en ben ik dus alvast aan het oriënteren naar een opvolger.
Ik zit beetje in twijfel om voor een macbook pro te kopen via Macvoorminder oid. Dit zou dan b.v. gaan om een 13 inch uit 2017 met 2.9 i5 processor voor ongeveer 1100 euro. (refurbished)
De andere optie is een iPad pro 11 64 gb voor ongeveer 700-800 euro (nieuw)
De enige zaken die ik met mijn huidige macbook doe zijn:
- Dagelijks gebruik safari / nieuws lezen
- Netflix
- updaten van mijn Garmin apparaten.
- Bitcoins versturen vanaf mijn Nano Ledger S
Alles van dit is mogelijk met een iPad (alleen Nano Ledger aansluiten weet ik niet??)
Zijn er hier mensen die ook de overstap hebben gemaakt van macbook pro naar iPad? Hoe is deze keuze bevallen?
[ Voor 6% gewijzigd door syltheboy op 08-03-2020 19:57 ]
Zeer tevreden, de iPad Pro 12.9 is een prachtige tablet met mooi beeld en geluid.JimmyJoness schreef op zondag 8 maart 2020 @ 19:43:
[...]
Wat zijn je bevindingen na de overstap? Zijn er dingen waar je tegenaan loopt tov een MacBook?
Ben nog nergens tegenaan gelopen tov van de Macbook Air.
Als je heel veel gaat typen is, zoals hierboven gezegd, een Brydge Pro toetsenbord aanbevolen, deze lijkt veel op een Macbook toetsenbord.
Maar ik type niet zo heel veel, dus het onscreen toetsenbord op de Pro bevalt prima, veel beter dan op een gewone iPad.
Typen is voor mij niet heel erg belangrijk, alleen als ik een iPad koop voor die prijs dan ben ik bang dat een macbook pro beter is ivm de toekomst.syltheboy schreef op zondag 8 maart 2020 @ 19:51:
[...]
@Dirk0s Ik zou eerder voor een 12,9" iPad Pro 2018 (ik heb zelf het 11" model) gaan, ter vervanging van een MacBook Pro. En dan icm een Brydge Pro Keyboard, al heb ik daar geen ervaring mee. Ik lees er goede verhalen over.
Mij lijkt dat een macbook pro langer mee gaat dan een iPad. Heb met deze macbook 10 jaar gedaan, denk dat je dat met een iPad niet gaat halen.
Hoe zit het met USB apparaten aansluiten op een iPad, werkt dat prima met een usb-c aansluiting?
Ik gebruik een Apple folio omslag met toetsenbord. Werkt perfect. Wel wat aan de prijzige kant maar volgens mij zijn er ook goedkopere alternatieven tegenwoordig.Dirk0s schreef op maandag 9 maart 2020 @ 07:10:
[...]
Typen is voor mij niet heel erg belangrijk, alleen als ik een iPad koop voor die prijs dan ben ik bang dat een macbook pro beter is ivm de toekomst.
Mij lijkt dat een macbook pro langer mee gaat dan een iPad. Heb met deze macbook 10 jaar gedaan, denk dat je dat met een iPad niet gaat halen.
Hoe zit het met USB apparaten aansluiten op een iPad, werkt dat prima met een usb-c aansluiting?
Het enige wat ik ooit heb gebruik kwa usb is een usb-C naar ethernet dongel. Die werkte uit de box naar behoren.
Volledig mee eens, een MacBook Pro start bij €1500.Dirk0s schreef op maandag 9 maart 2020 @ 07:10:
[...]
Typen is voor mij niet heel erg belangrijk, alleen als ik een iPad koop voor die prijs dan ben ik bang dat een macbook pro beter is ivm de toekomst.
iPad Pro 11” €600
iPad Pro 12,9” €1100.
De “11 pro is voor mezelf nog verantwoord, als deze 5 jaar mee gaat en een mbp 10 jaar.
[ Voor 27% gewijzigd door syltheboy op 09-03-2020 19:25 ]
Ik ben onbekend met Amazon, zijn dit echte leveranciers? Of heeft iemand dan thuis een doos liggen en wordt deze verkocht?
Hoe gaat de garantie in zijn werk?
Thx!
Als ik zo de reacties lees wacht de meerderheid op de aankondiging van de nieuwe iPad Pro, om te kijken wat dit met de prijs van de oude iPad Pro gaat doen.
Iemand hier toevallig ervaring mee, of een idee wat hier misloopt?
Locatie staat op België
De hardware van de iPad Pro is een stuk beter dan die van de gewone iPad (Air).Mr.Jappe schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 19:57:
@WouterL @JimmyJoness @HereIsTom Heel erg bedankt voor jullie reacties! Nu ben ik zo ver dat de gewone iPad is afgevallen, maar dat de oude iPad Pro als optie wordt toegevoegd. Waarbij de iPad Pro wel weer een stuk duurder is en verouderde hardware bevat, wat weer gecompenseerd wordt door de extra opties.
Als ik zo de reacties lees wacht de meerderheid op de aankondiging van de nieuwe iPad Pro, om te kijken wat dit met de prijs van de oude iPad Pro gaat doen.
Is compatible met de vorige Pro's; touchpad is de grootste toevoeging.
300/350 euro is toch weer serieus geld voor het keyboard.
[ Voor 33% gewijzigd door ZiSE op 18-03-2020 13:24 ]
Apple positioneert de iPad Pro al langer als laptopvervanger toch? Dan is een trackpad een logische keuze.MartijnMartijn schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 13:23:
Bijzondere keuze dit! Nu is het wel jammer dat er geen Keynote is. Waarom zou je een muis willen op je iPad Pro? (Getypt vanaf een iPad Pro:P)
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Ik kan me er wel iets bij voorstellen. Heb zelf een air 3 en irriteer me mateloos als ik een typefout wil herstellen.MartijnMartijn schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 13:23:
Bijzondere keuze dit! Nu is het wel jammer dat er geen Keynote is. Waarom zou je een muis willen op je iPad Pro? (Getypt vanaf een iPad Pro:P)
Ik ga in het woord staan op de plek en de cursor komt overal behalve waar ik wil. En als hij er een keer komt en ik hals vinger van het scherm schiet hij alsnog een x aantal posities naar links of rechts.
Heb het al opgegeven en accepteer waar hij uitkomt en dan backspace en dan 1 of 2 woorden opnieuw tikken dat gaat sneller.
Heb het zelf nog niet geprobeerd. Maar kun je niet (net als op de iPhone) de spatiebalk ingedrukt houden en vervolgens je cursor verplaatsen? Mits je op het scherm typt uiteraard. Ik gebruik een keyboard.ErikRo schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 01:04:
[...]
Ik kan me er wel iets bij voorstellen. Heb zelf een air 3 en irriteer me mateloos als ik een typefout wil herstellen.
Ik ga in het woord staan op de plek en de cursor komt overal behalve waar ik wil. En als hij er een keer komt en ik hals vinger van het scherm schiet hij alsnog een x aantal posities naar links of rechts.
Heb het al opgegeven en accepteer waar hij uitkomt en dan backspace en dan 1 of 2 woorden opnieuw tikken dat gaat sneller.
Edit; net even getest en werkt
Het is wel even wennen, je hebt alsnog vaak de nijging om met je vingers naar het scherm te gaan.
Kan nog niet zeggen of dit mijn voorkeur zou hebben ten opzichte van het normale toetsenbord.
[ Voor 19% gewijzigd door MartijnMartijn op 19-03-2020 10:27 ]
12.9” pro 2018 €939 bij Amac
11” pro 2018 €737 bij amac
Ik wist niet dat citrix werkte op een ipad. Soms moet ik eens thuis iets checken voor werk en dat is via de webbrowser inloggen op de citrix omgeving. Dit lukt dus ook via safari op de ipad? Ging er altijd van uit dat je daar een volwaardig OS voor nodig hebt.ppl schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 23:04:
Er zijn veel mensen die een iPad gebruikt icm iets als Citrix. Voor binnen je Citrix sessie is een muis een must omdat je daar met een normale Windows versie werkt.
[ Voor 3% gewijzigd door epo op 21-03-2020 14:22 ]
Ik vind het alleen vreemd dat ik maar 1 review lees hier en er is ook geen apart topic van.
Waarom is dat? Pricewise is het nog niet zo'n rare tablet vergeleken met de andere ipads... Qua specs misschien wel maar is de 2019 gewoon niet populair ofzo?
Mijn moeder heeft op aanraden van mij een iPad 2019 128GB (geloof ik) versie gekregen voor haar verjaardag (is 70 geworden). Ze wilde een andere tablet, want de vorige was te traag etc. Mijn broer vond het in eerste instantie geen goed plan, maar uiteindelijk wel overstag. Het is gewoon handiger en een gelijkwaardige Android tablet is ook duur en wellicht rottiger te besturen ook (en dat zeg ik dan als Android aanhanger).
Ze heeft hem blijkbaar zelf ingesteld met code en vingerafdruk. Echter die laatste pakt hij niet en de code is ze kwijt (Binnen een dag, hoe dan?!).
Nu ben ik weinig bekend met die spullen (mijn vrouw heeft wel een 2 iPads gehad en mijn dochter heeft er eentje, maar die gaan er zo mee om dat het niet nodig is om dat allemaal te weten.
Maar het lijkt me dat het wel mogeijk is om het ding te resetten. Er zit nog geen iCloud aan. Dus denk ik dat een factory reset gewoon mogelijk moet zijn zonder gezeur.
Las iets over powerknop+homeknop tegelijk indrukken en dan nadat hij in een bepaalde modus is, aansluiten op een pc met iTunes en daar laten resetten.
Of volumeknop ingedrukt houden en dan aansluiten (alhoewel het laatste wellicht zo is bij modellen zonder home-knop).
Ik ben wel kundig, maar veelal wordt je toch gewezen op icloud e.d., maar recoveren hoeft nu natuurlijk niet.
Verder met iPads e.d. geen problemen gehad. Dus zeker een aanrader ook voor langere duur (de iPad 2 ga ik mee fröbelen en die is nog steeds snel zat).
@kaasaanfiets Zowel voor mijn dochtertje (6j) een 32GB variant gekocht (geeft leuke blikken in de winkel als ze vragen welke kleur en wij haar een kijken.
Er is eigenlijk met een bepaald budget in mijn ogen weinig reden om voor een Android tablet te gaan.
Die worden al vrij snel traag in mijn ogen.
[ Voor 10% gewijzigd door Arunia op 07-04-2020 11:53 ]
Omdat dit vrijwel hetzelfde model is als het 2018 model. Je kunt dus ook reviews van het 2018 model opzoeken.kaasaanfiets schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 02:32:
Ik zit rond te kijken naar een andere tablet, liefst een android maar wil eigenlijk ook wel de iPad 2019 in mijn overweging meenemen.
Ik vind het alleen vreemd dat ik maar 1 review lees hier en er is ook geen apart topic van.
Waarom is dat? Pricewise is het nog niet zo'n rare tablet vergeleken met de andere ipads... Qua specs misschien wel maar is de 2019 gewoon niet populair ofzo?
- 0.5 inch groter scherm
- 14 gram zwaarder
- 2160 x 1620 i.p.v. 2048 x 1536
- Ondersteuning voor het Smart Keyboard (Smart Connector)
Herstellen in DFU mode.Arunia schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 11:48:
Nu weet ik niet of ik dit in het FFUUUU topic moet plaatsen of gewoon hier.
Mijn moeder heeft op aanraden van mij een iPad 2019 128GB (geloof ik) versie gekregen voor haar verjaardag (is 70 geworden). Ze wilde een andere tablet, want de vorige was te traag etc. Mijn broer vond het in eerste instantie geen goed plan, maar uiteindelijk wel overstag. Het is gewoon handiger en een gelijkwaardige Android tablet is ook duur en wellicht rottiger te besturen ook (en dat zeg ik dan als Android aanhanger).
Ze heeft hem blijkbaar zelf ingesteld met code en vingerafdruk. Echter die laatste pakt hij niet en de code is ze kwijt (Binnen een dag, hoe dan?!).
Nu ben ik weinig bekend met die spullen (mijn vrouw heeft wel een 2 iPads gehad en mijn dochter heeft er eentje, maar die gaan er zo mee om dat het niet nodig is om dat allemaal te weten.).
Maar het lijkt me dat het wel mogeijk is om het ding te resetten. Er zit nog geen iCloud aan. Dus denk ik dat een factory reset gewoon mogelijk moet zijn zonder gezeur.
Las iets over powerknop+homeknop tegelijk indrukken en dan nadat hij in een bepaalde modus is, aansluiten op een pc met iTunes en daar laten resetten.
Of volumeknop ingedrukt houden en dan aansluiten (alhoewel het laatste wellicht zo is bij modellen zonder home-knop).
Ik ben wel kundig, maar veelal wordt je toch gewezen op icloud e.d., maar recoveren hoeft nu natuurlijk niet.
Verder met iPads e.d. geen problemen gehad. Dus zeker een aanrader ook voor langere duur (de iPad 2 ga ik mee fröbelen en die is nog steeds snel zat).
@kaasaanfiets Zowel voor mijn dochtertje (6j) een 32GB variant gekocht (geeft leuke blikken in de winkel als ze vragen welke kleur en wij haar een kijken.) en mijn moeder heeft dan sinds gisteren een 128GB variant.
Er is eigenlijk met een bepaald budget in mijn ogen weinig reden om voor een Android tablet te gaan.
Die worden al vrij snel traag in mijn ogen.
https://www.iculture.nl/t...-inschakelen-iphone-ipad/
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Ah ok.robcoenen schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 12:06:
[...]
Omdat dit vrijwel hetzelfde model is als het 2018 model. Je kunt dus ook reviews van het 2018 model opzoeken.
- 0.5 inch groter scherm
- 14 gram zwaarder
- 2160 x 1620 i.p.v. 2048 x 1536
- Ondersteuning voor het Smart Keyboard (Smart Connector)
Ik zie dat de iPad 2017 is uitgekomen op 21 maart 2017
De Ipad 2018 is gereleased op 27 maart
En de ipad 2019 is op 25 september uitgekomen.
Mag ik verwachten dat er dit jaar weer een nieuwe iPad uit komt?
Ik verwacht in ieder geval nog een update van de standaard iPad dit jaar en wellicht ook dat de iPad Air en Mini ook nog een update gaan krijgen. Ik denk dat je wel echter aan het einde van het jaar moet denken (oktober) en slechts marginale vernieuwingen.kaasaanfiets schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 13:53:
[...]
Ah ok.
Ik zie dat de iPad 2017 is uitgekomen op 21 maart 2017
De Ipad 2018 is gereleased op 27 maart
En de ipad 2019 is op 25 september uitgekomen.
Mag ik verwachten dat er dit jaar weer een nieuwe iPad uit komt?
Bloomberg en Ming-Chi Kuo zitten doorgaans raak met hun voorspellingen.
Bron (30-03-2020)The company is working on new versions of the HomePod speaker, Apple TV set-top box, MacBook Pro, budget iPads, Apple Watch and iMac for as early as later this year.
[ Voor 25% gewijzigd door robcoenen op 07-04-2020 14:46 ]
Mijn iPad Pro 10.5 gebruik ik met het originele iPad toetsenbord.. maar met enige regelmaat moet het toetsenbord losgekoppeld worden en weer connecten alvorens het wil werken... (ofwel vast,losmaken en weer vast en ik kan weer gebruik maken van het toetsenbord...
Lijkt min of meer random te gebeuren (soms van landschapje naar portretmodus en weer terug... en dan speelt het issue weer..
...
Ja werkt prima. Gebruik mijn iPad ook op de ingebouwde chromecast van mijn tv... (Androidtv)kaasaanfiets schreef op woensdag 8 april 2020 @ 01:48:
Even een vraagje, ik kan via google niet echt een antwoord vinden. Kan je vanaf een Ipad youtube, NLziet en Netflix streamen naar een chromecast?
...
/f/image/xKnfkeRdLxsSZqYCCRC4VEnQ.png?f=fotoalbum_large)
Als ik zoek op tijger in de Google zoekbalk in Safari dan krijg ik op mijn iPhone 11 de optie om het dier in Ar/3D te bekijken. Wanneer ik ditzelfde probeer op een iPad 10.2 dan krijg ik deze optie niet. De iPad 10.2 (2019) ondersteund gewoon AR maar vreemd dat het niet lijkt te werken... kan iemand dit voor mij uitproberen en laten weten of dat ook zo bij jullie is?
Mijn kids willen natuurlijk heel graag dit doen op hun iPad 10.2 maar het lijkt niet te werken..?
Alvast hartelijk dank
[ Voor 6% gewijzigd door cypress3d op 21-04-2020 21:20 ]
http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg
Werkt ook hier niet op dezelfde ipad.cypress3d schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 21:19:
[Afbeelding]
Als ik zoek op tijger in de Google zoekbalk in Safari dan krijg ik op mijn iPhone 11 de optie om het dier in Ar/3D te bekijken. Wanneer ik ditzelfde probeer op een iPad 10.2 dan krijg ik deze optie niet. De iPad 10.2 (2019) ondersteund gewoon AR maar vreemd dat het niet lijkt te werken... kan iemand dit voor mij uitproberen en laten weten of dat ook zo bij jullie is?
Mijn kids willen natuurlijk heel graag dit doen op hun iPad 10.2 maar het lijkt niet te werken..?
Alvast hartelijk dank
Specs
Ok... maar het werkt ook niet op mijn iPad mini 5th gen.... hmmm
[ Voor 100% gewijzigd door anon054630 op 10-03-2021 20:27 ]
[ Voor 99% gewijzigd door anon054630 op 10-03-2021 20:28 ]
Ja, heb er eentje besteld voor m'n vriendin en het gaat over het 2019-model. Ik heb goeie punten gescoordNeuzelaar schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 20:47:
[...]
Ben je zeker dat dit model 2019 was want deze kost nu +- 360 eur.... dan heb ik een mooie deal gemist...
[ Voor 99% gewijzigd door anon054630 op 10-03-2021 20:26 ]
Lokale computerzaak is het wel gelukt, helaas wel alles weg van de ipad.
Maar voor 35 euro kunnen zij er weer even tegen aan
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
In Safari zit er links in het zoekbalk "aA", druk daarop zet deze op "vraag om mobiele website". Refresh de pagina en als het goed is zie je nu wel de 3d weergave knop erbij.cypress3d schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 21:19:
[Afbeelding]
Alvast hartelijk dank
Safari op de ipads werken op desktop weergave en laat dat net niet werken met de 3d functie.
Dat werkt! dat is wel leuk zeg. Elke keer dat je dat wilt moet je wel vragen om de mobiele versie maar dat is geen probleem.stefjepayuta schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 09:02:
[...]
In Safari zit er links in het zoekbalk "aA", druk daarop zet deze op "vraag om mobiele website". Refresh de pagina en als het goed is zie je nu wel de 3d weergave knop erbij.
Safari op de ipads werken op desktop weergave en laat dat net niet werken met de 3d functie.
Geweldig, maar ze doen er zeker niet zoveel mee, want updates krijgt die niet meer en de batterij zal ook wel zijn beste tijd hebben gehad?Mars18 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 08:34:
De 2e ipad van mijn ouders is een Ipad 2 uit 2011, nu krijgt die het erg lastig, Ipad was niet meer op te starten, en ook via itunes kreeg ik hem niet meer aan de praat.
Lokale computerzaak is het wel gelukt, helaas wel alles weg van de ipad.
Maar voor 35 euro kunnen zij er weer even tegen aan
Mijn vader maakt er alleen foto's mee van zijn oude radio's en kijkt er een Facebook groep op over de historie van het plaatselijke dorp.HereIsTom schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 13:02:
[...]
Geweldig, maar ze doen er zeker niet zoveel mee, want updates krijgt die niet meer en de batterij zal ook wel zijn beste tijd hebben gehad?
Beestje heeft zijn beste tijd wel gehad ja
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Deze iPad 2 wordt echt supertraag en er zijn geen IOS updates meer voor.
Ik twijfel echter aan de grootte van het geheugen. Is 32gb genoeg?
Wat doen we er mee? Eigenlijk alleen maar Netflix, Youtube, TV kijken (KPN iTV) en hooguit een paar spelletjes voor kinderen (4jr).
Mail, internet en social media doen we met onze telefoons of laptops.
Ik weet dat de iPad air een snellere SOC heeft en een beter scherm, maar omdat de kinderen er ook gebruik van maken denk ik dat de "normale" iPad gewoon prima is.
12xIQ7+ ZO (125) + 3xIQ7+ NW (310) +3xIQ7+ ZW (214) PVOutput
Dat heb ik geprobeerd op mijn ipad pro, maar wat ik ook probeer, ik zie geen mogelijkheid om het in 3d te zien. Waar gaat het fout?stefjepayuta schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 09:02:
[...]
In Safari zit er links in het zoekbalk "aA", druk daarop zet deze op "vraag om mobiele website". Refresh de pagina en als het goed is zie je nu wel de 3d weergave knop erbij.
Wat is een logisch moment waarop de nieuwe generatie Ipad / Ipad Air zullen worden aangekondigd?
[ Voor 25% gewijzigd door 3x3 op 29-05-2020 11:23 ]
| live and give like no one else |
Iemand die kan bevestigen dat de 32gb versie genoeg opslag bied voor Netflix, Youtube en tv kijken?Burning_Tyre schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 10:29:
Ik sta op het punt om de Apple iPad (2019) Wi-Fi 32gb te gaan kopen ter vervangen van onze (oeroude) iPad 2.
Deze iPad 2 wordt echt supertraag en er zijn geen IOS updates meer voor.
Ik twijfel echter aan de grootte van het geheugen. Is 32gb genoeg?
Wat doen we er mee? Eigenlijk alleen maar Netflix, Youtube, TV kijken (KPN iTV) en hooguit een paar spelletjes voor kinderen (4jr).
Mail, internet en social media doen we met onze telefoons of laptops.
Ik weet dat de iPad air een snellere SOC heeft en een beter scherm, maar omdat de kinderen er ook gebruik van maken denk ik dat de "normale" iPad gewoon prima is.
12xIQ7+ ZO (125) + 3xIQ7+ NW (310) +3xIQ7+ ZW (214) PVOutput
Of je moet een lading Netflix series willen downloaden voor offline gebruik natuurlijk.
Ik ben al een paar keer de winkels ingeweest om rond te kijken en ja de ipad pro 2018/2020 zijn prachtig , maar overkill voor wat ik doe: Netflix/youtube kijken, internetten/email en af en toe een mobiel spelletje zoals SimCity. Kortom, simpel gebruik in mijn ogen.
Daarom was mijn keuze: ipad of de ipad air. Het scherm van de ipad air is erg fijn en ook dat het een recente A12 chipset heeft. De normal ipad is erg aantrekkelijk gezien de prijs en wat je ervoor krijgt. Echter, zowel het 2018 en 2019 model gebruiken dezelfde A10 chip. Omdat het Apple is, verwacht ik nog wel een lange ondersteuning voor deze iPads.
Alleen ik heb een hekel aan happerende en stotterende interfaces. Nu kan ik 2e hands een ipad 2018 voor 230 euro overkopen en dit lijkt mij een goede prijs/kwaliteit verhouding.
Ervaren jullie een fijne soepele ervaring met de ipad 2018/2019? of kan ik beter voor een ipad air gaan?
39
De iPad 2018 heeft trouwens een 9,7" scherm en het 2019 model heeft een 10,2" scherm.
[ Voor 22% gewijzigd door syltheboy op 06-06-2020 19:54 ]
32 gb is meer dan genoeg hiervoor. Tv kijken, YouTube en Netflix nemen naast de app zelf weinig geheugen in ruimte (cache).Burning_Tyre schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 11:03:
[...]
Iemand die kan bevestigen dat de 32gb versie genoeg opslag bied voor Netflix, Youtube en tv kijken?
Eerder hield de iPad het meerdere dagen vol maar nu loopt hij binnen 12 uur leeg zonder dat wij hem gebruiken. Buiten de update van 13.4.x naar iPad os 13.5 en 13.5.1 is er niks veranderd.
Ik verwacht in Q4 een nieuwe budget iPad (met de A12 chip). De nieuwe iPad Air zal er om hangen of deze nog in 2020 uit gaat komen.3x3 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 11:22:
Ik heb niet heel veel verstand van de product cycles bij Apple,
Wat is een logisch moment waarop de nieuwe generatie Ipad / Ipad Air zullen worden aangekondigd?
Een tweet van een redelijk betrouwbare bron.
[ Voor 13% gewijzigd door robcoenen op 11-06-2020 17:17 ]
Ik betwijfel dat, het heeft niet veel zin om ieder jaar een budget iPad uit te brengen met alleen een Soc die sneller is.robcoenen schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 16:15:
[...]
Ik verwacht in Q4 een nieuwe budget iPad (met de A12 chip). De nieuwe iPad Air zal er om hangen of deze nog in 2020 uit gaat komen.
De 2019 versie is vooralsnog snel genoeg, daarbij is de prijs ook flink gestegen van de 2019 versie en zou een eventuele nieuwe versie waarschijnlijk nog duurder worden. ( die van mij heb ik nog voor 290,- bij amazon gekocht )
Het hele budget verhaal kan dan weg.
Maar goed het is allemaal speculatie....
Meer dan genoeg.Burning_Tyre schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 11:03:
[...]
Iemand die kan bevestigen dat de 32gb versie genoeg opslag bied voor Netflix, Youtube en tv kijken?
Ik heb deze zelf ook,buiten de streaming apps ( netflix, plex, ziggo , prime , disney..... ) er staan zelfs een stuk of 10 spelletjes op voor de kids en nog een 30 tal andere apps.
En er is nog genoeg ruimte over, zolang je niet ermee gaat filmen of veel foto's gaat maken komt het goed.
Bijv: een toets wordt herkent en daarna sprint het gelijk over op het schermtoetsenbord....
...
“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
iPad een keer herstarten lijkt het probleem wat te verhelpen maar nog steeds met regelmaat dat het toetsenbord niet wordt herkent/bruikbaar is..koentjuh1987 schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 17:36:
Al 2 jaar maak ik gebruik van de iPad Pro icm het toetsenbord. De laatste tijd merk ik dat het ene moment het toetsenbord wel werkt en het andere moment niet.. connectoren zijn al een keer goed schoongemaakt (zowel op de ipad als de 3 pinnetjes op het toetsenbord. Meer mensen die er last van hebben.
Bijv: een toets wordt herkent en daarna sprint het gelijk over op het schermtoetsenbord....
Hopelijk een software bugje want zit er niet op te wachten om een nieuw toetsenbord aan te schaffen....
...
Das inderdaad vreemd, ik heb hier ook nog een oude iPad uit 2014 waarvan de accu wel snel leeg is, maar het laden met de originele lader en kabel nog even snel gaat.pdavie2311 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 19:52:
Hier thuis voor de kids een 2017 en 2018 iPad WiFi..We hebben een 2-tal originele laders erbij maar ze laden niet meer goed op. Een andere kabel op de adapter gezet, maar nog niet top! iPhone 11 Pro snellader eraan en deze doet nog het beste! Hoe kan het dat de iPads niet of nauwelijks meer opladen? Poorten schoongemaakt, laatste updates etc...Wil wel nieuwe lader kopen, maar moet dat binnen 2 jaar?
Als de kabel er niet goed meer uit ziet kan dat het probleem zijn.
Soms wil het ook helpen om de iPad een reset te geven als hij net aan de lader hangt, je bent dan niks kwijt; Hou de Aan/Uitknop en de Thuisknop tegelijk ingedrukt net zo lang totdat het Apple logo in beeld komt.
Normaal zou een lege iPad in 3 á 4 uur weer helemaal vol moeten zijn.
Dat ook even gedaan, maar weet het niet. 30% laden in 3 uurtjes ongeveer? Ga vandaag eerst 1 nieuwe oplader halen, kijken wat de iPads daar op doen...Wel vreemd..HereIsTom schreef op maandag 22 juni 2020 @ 21:48:
[...]
Das inderdaad vreemd, ik heb hier ook nog een oude iPad uit 2014 waarvan de accu wel snel leeg is, maar het laden met de originele lader en kabel nog even snel gaat.
Als de kabel er niet goed meer uit ziet kan dat het probleem zijn.
Soms wil het ook helpen om de iPad een reset te geven als hij net aan de lader hangt, je bent dan niks kwijt; Hou de Aan/Uitknop en de Thuisknop tegelijk ingedrukt net zo lang totdat het Apple logo in beeld komt.
Normaal zou een lege iPad in 3 á 4 uur weer helemaal vol moeten zijn.
“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
Misschien toch de lader of kabel?
10% per uur klopt inderdaad niet, de standard lader zou zo’n 30% per uur moeten doen.
Ben benieuwd als je nieuwe lader hebt.
Let op of je post niet beter past in:
[iPad] Levertijden & Beschikbaarheid
[iPad] Importeren - deel 3
[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming
[iPad] Provider(s) & Abonnementen - deel 1
[iPad] App Store Ervaringen & Discussie - deel 2
[iPad] Games - Ervaringen & discussie - deel 1
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iOS Beleid.