Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Redondo1982
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 15:39
quote:
Cubic X schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 19:46:
Mja, ik denk dat ik ook mijn eerste iPad ga aanschaffen (de Air 2). Ondanks dat ik erg twijfel over het formaat en of het lekker handzaam is. Momenteel heb ik een Nexus 7 uit 2012 (7 inch) en die beviel prima omdat ik hem lekker in 1 hand kon vasthouden en met de andere hand het touchscreen kon bedienen. Met de iPad Air 2 ben ik toch bang dat het moeilijker is om hem vast te houden, maar door het gewicht en de dikte hoop ik dat hij toch aardig met 1 hand vast te houden is. Aan de andere kant heb ik ook geen idee hoe het is om een tablet met twee handen vast te pakken, dit gezien ik dit eigenlijk nog nooit eerder bewust gedaan heb. Ik maak me wel zorgen over de bezel? Hoe pak je dat ding vast zonder per ongeluk van alles aan te klikken. En ag, als het niet handzaam is dan kan ik hem altijd nog terugbrengen. Ik heb nu het idee 'als zoveel miljoenen mensen hem kunnen vasthouden, waarom zou ik dat dan niet kunnen?'
Die bezel valt nog goed te pakken met je handen, maar het scherm heeft een multitouch functie die doorheeft wat je met je vingers doet. Dus ook wanneer je die gebruikt om het scherm beet te houden met je hand. Het scherm blijft hierdoor gewoon actief voor andere activiteiten.

En ik heb ook meermaals voor de keuze gestaan en altijd gegaan voor de mini. Die is gewoon veel beter te bedienen.

I don't have dreams, I have goals!!

• GuidoH
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 20:14
quote:
Jackson6 schreef op donderdag 12 november 2015 @ 17:59:
[...]

Ook lees in dit topic reacties als: "Met tegenzin toch maar een iPad Pro besteld a 1099 euro", ik vind dat echt complete waanzin, het heeft gewoon een verslavingsfactor zo te zien. Ik krijg er de kriebels van als mensen zulke dingen roepen, alsof ze bang zijn dat ze er anders niet bijhoren. Erg naar.
Klopt helemaal! Loop dagelijks even een rondje door de stad er mee, om wat selfies te maken zodat iedereen ziet dat ik er 1 heb. Met de iPad Pro gaat dat door het formaat nóg makkelijker. Dan voel ik me weer helemaal de man. :Y

Dat ik als iOS developer de apps van mijn klanten klaar moet maken voor de iPad Pro, dat heeft er verder niks mee te maken natuurlijk. :N

Wat ik persoonlijk erg naar vind, zijn mensen die gelijk hun conclusies klaar hebben. Misschien eens vragen hoe het zit voordat je zo dom begint te lullen. :')

Maar goed. iPad Pro is vanmiddag binnen gekomen. Eerste indruk was dat hij vooral erg groot is. Mooi scherm, lekker veel ruimte. Geluid is enorm verbeterd. Verder is het vooral aan de app makers om ondersteuning te bieden, veel apps zijn nog niet geschikt.

Nu maar hopen dat de developer niet alleen maar te koop lopen met het feit dat ze een iPad Pro hebben...

Fujifilm X-T2 / XF18-55 / XF80 Macro — iMac 5K late 2015 / 4GHz i7 / 32GB DDR3 / 512GB SSD / M395X

• GuidoH
Flamen is natuurlijk niet de bedoeling.

Hoedje wijzigde deze reactie 13-11-2015 14:22 (69%)

Fujifilm X-T2 / XF18-55 / XF80 Macro — iMac 5K late 2015 / 4GHz i7 / 32GB DDR3 / 512GB SSD / M395X

• Dancing_Animal
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 20:15

Dancing_Animal

Niet omdat het moet.

quote:
GuidoH schreef op zondag 15 november 2015 @ 19:12:
[...]

Apple kennende ja? Ik vermoed dat dit niet op basis van eigen ervaringen is... Apple is namelijk lang de beroerdste niet als het om garantie gaat.

Maar het is altijd wel leuk om slecht te praten over het grote boze Apple. :+
Deels eigen ervaringen, doe al mee sinds de PowerMac G5.
Het duurde heel lang voor de scheurende toplaag van de witte MacBooks erkend werd.
Het duurde heel lang voor het afbrokkelen van de beschermlaag van de retina MacBook Pro's erkend werd.
Het duurde heel lang voor het vastlopen van de videokaart bij Mac Pro's erkend werd (eigen ervaring).
Het duurde heel lang voor het losraken van de grafische chip in de niet-unibody MacBook pro's erkend werd (eigen ervaring).
Antennagate op de Iphone 4 werd niet helemaal ontkend, maar er werd gezegd 'alle telefoons hebben bij een bepaalde grip wel signaalverlies'. Iedereen kreeg een gratis bumper en de 4s had een andere antenne layout. Voor een probleem dat 'niet bestond'.
Bendgate bij de Iphone 6 / 6+ werd niet erkend, maar de 6 / 6s+ hebben wel aluminium dan 2,8x zoveel kracht nodig heeft om te buigen.

ALS ze het probleem eenmaal erkennen wordt er een programma opgezet en kun je de spullen ruilen.
Als ze het probleem niet erkennen en je zit buiten je 30 dagen, dan ligt het eraan wie je treft.

iMac te koop https://tweakers.net/aanbod/2176138/apple-imac-27-inch-32ghz-(mid-2010).html

• GuidoH
quote:
SirWInsalot schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 02:22:
Ben ik enige die het werkelijk schandalig vind dat de iPad Pro met haar prijskaartje allerlei onderdelen (Touch ID, frontcamera en gewone camera) van de iPhone 6 gebruikt in plaats van de 6S (snellere Touch ID en camera's) ?!
Erg jammer, vooral de camera. Nu moet ik maar m'n dSLR gebruiken om foto's te maken ipv m'n iPad. Toch jammer, is weer een extra apparaat dat ik mee moet slepen op vakantie. :+

• swv
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 15:47
Vandaag in de Apple Store Den Haag de iPad Pro grondig bekeken. Wat een waanzinnig apparaat. Ik stond echt paf hoe groot en mooi ie is in het echt. Ja je weet het van te voren maar dan nog is het indrukwekkend in het echt. Ik heb er een beetje mee gespeeld en kwam er al snel achter dat de Pro op een tafel of op schoot thuis hoort. In portrait is ie nog wel te gebruiken in de hand maar in landscape is in de hand niet te doen. Vooral bij typewerk (ook al is het een URL) wil je hem al gauw neerleggen. In de Apple Store heb je natuurlijk weinig bewegingsruimte en geven de laad- en beveiligingskabels ook enige weerstand bij het optillen, maar het gewicht vond ik precies wat ik er van verwacht had. Wat ik ook bijzonder vond is dat ze in Den Haag de Pro hebben gepresenteerd bij de ingang met vier Pencils die los liggen. Als je kwaad in de zin hebt smokkel je die zo naar buiten, althans zo lijkt het. Er was trouwens ook geen voorraad van de 128GB. Volgens mij was 32GB magertjes aanwezig. Ik had eigenlijk wel voorraad verwacht op een dinsdag.

Ik denk dat als je de Pro eenmaal hebt je de zogenaamde 'tekortkomingen' zoals in de overige reacties is besproken weinig of niet merkt bij gewoon gebruik. Als ik kijk naar mijn gebruik dan pak ik de iPhone heel vaak om te kijken of er een bericht is of ik moet snel iets opzoeken. Dan is een snelle Touch ID wel fijn. De iPad pak ik voor lang gebruik. Als inloggen met Touch ID dan een halve seconde langer duurt, prima. Ik had toch geen haast dan. Het is niet dat Touch ID v1 tergend langzaam is ofzo. Wat betreft de camera van de iPad gebruiken voor fotografie... right. Dan heb je hem echt nog niet in handen gehad 8)7 8)7 Ja er zijn mensen die fotograferen met een iPad. Maar dat is er een met normaal formaat. Bij de Pro ga je dat echt niet willen doen hoor. Dat is dan echt voor de noodgevalletjes. Het feit dat die camera's dus niet het beste van het beste zijn vind ik ook niet erg. Immers als ik buiten de deur ben met mijn iPad, dan heb ik ook mijn iPhone bij me. Een foto is zo gemaakt en overgezet als het per se moet. Dus ook dit probleem is getackeld. 3D Touch is jammer maar ik gebruik dat nu zo goed als niet op de iPhone 6s. Als je bij de Pro een Pencil in je handen hebt gaat dat toch niet goed samen met 3D Touch :+

Goed. Nu ik het voor mijzelf heb goed gepraat maar eens nadenken over aanschaf zodat ik kan kijken of het in dagelijks gebruik ook wat is :+

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 19:26
Ik heb vier weken geleden een Macbook (2015) gekocht maar kijk nu toch wel een beetje jaloers naar de Pro. Ik maak mezelf nu maar wijs dat het "een grote iPad is" maar blijf hem toch wel erg tof vinden.

Ik verwacht met de tweede generatie wanneer ook de meeste apps zijn aangepast wel in te stappen eigenlijk :)
quote:
-SaveMe- schreef op woensdag 18 november 2015 @ 22:56:
Apple schijnt problemen te hebben met produceren van de pencil. In de VS komen ze mondjes maat in de winkels te liggen...

http://www.nu.nl/mobiel/4...t-productieproblemen.html

Benieuwd wanneer ik de mijne ontvang...
De leveringen zijn in Nederland ook begonnen, vriendje van me heeft er twee besteld. De eerste een paar minuten nadat de store live ging en die is vandaag geleverd, de tweede een aantal minuten later en die komt volgende week pas. Erg schaars dus allemaal.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• mprkooij
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 20-02 18:12
quote:
absrnd schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 07:03:
Max ICT heeft er weer een paar op vorraad, minus 1 die ik bestel :)

pricewatch: Apple Pencil

[edit]

bij navraag, nadat ik besteld heb, blijken ze misschien toch geen voorraad te hebben 8)7
en geeft de helpdesk aan dat het om voorbestellingen gaat, en dat er misschien over een week of zo geleverd wordt :z
Ik zou nooit bij deze webshop bestellen, dit doen zij namelijk absurd vaak zodat iedereen gewoon bij hun blijft bestellen. Uiteindelijk komen ze dan met een verhaal van dat ze het toch niet op voorraad hebben etc.. |:(

• Vermeulen
  • Registratie: april 2010
  • Niet online
quote:
Railgunner schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 22:53:
De Mini Air 2 bestaat niet. Je hebt of een Mini, of een Air.
Als je een pro hebt dan is de Air 2 ineens... Juist ;)

:

• swv
quote:
-SaveMe- schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 12:14:
Moet je telkens weer de Pencil pairen door hem in het lightning slot te steken ?

En in ProCreate staat de Pencil niet bij settings > devices (andere pennen wel). Klopt dit?
Als je bedoelt dat je opnieuw moet pairen nadat Bluetooth op de iPad is uitgeweest: ja dat klopt.

En dat tweede klopt ook.

• Spike_wolf
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 18:09

Spike_wolf

Moderator Devschuur®

Genius Or Madman?.. You Decide

quote:
-SaveMe- schreef op zondag 06 december 2015 @ 00:33:
[...]

Hmm, was nog altijd in de veronderstelling dat dat veel stroom gebruikt. Zal het eens proberen :) !
In het begin van Bluetooth was dat inderdaad zo, maar tegenwoordig is dat niet meer het geval :)
Lekker aan laten staan en niet meer naar om kijken.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
It's time to roll the dice...
Star Wars Awakens | Instagram | Shapeways

• cjpunt
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 30-10-2019
Smart Keyboard is te bestellen via Apple sinds vanochtend. Wel nog 4-5 weken levertijd.

• swv
quote:
matthijst schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 20:50:
[...]

Pffff. Alsof jouw mening meer waard is dan van anderen. Je komt héél erg over alsof je iemand (jezelf?) moet overtuigen dat de pro echt geen miskoop is geweest 8)
Ik vind de Pro een lomp ding. Te groot, te zwaar. Pennetje is leuk, maar dan op een Air 3 (en anders maar niet) :)
Ik doel dan natuurlijk op diegenen die er nog nooit eentje in het echt gezien hebben. Net als bij de Apple Watch moet je eerst proberen en dan pas oordelen. Zowel bij de Watch als bij de Pro is dat mijn advies/mening. Het enige minpunt van de Pro vind ik de prijs (net als bij de Watch :p), maar buiten dat is het een top ding. Vind ik.

Vankja geeft trouwens aan dat de grootte niet echt een probleem is naar verwachting, en ik kan dat voor mijzelf bevestigen. Budget is blijkbaar ook niet echt een probleem, anders stond vankja ook niet voor de keuze. Dus waarom dan niet de Pro proberen?

• ChopTheWood
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 20-02 22:38
Ik ga morgen ook een iPad Air 2 aanschaffen, maar ik ben nog op zoek naar een case.
De Smart case van Apple lijkt me wel wat, maar is naar mijn mening erg duur. Vinden jullie dat hij de prijs waard is? Als alternatief heb ik de Casecrown Omni gevonden. Wat zijn jullie ervaringen daarmee?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 19:54
Waarschijnlijk de vrijdag erna te koop (25e). Prijs na de conferentie online te zien.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• matthijst
En je oude iPad is nog geld waard, dus afschrijving is minder :)

• matthijst
Heel irritant dat die 64 eruit is :(
Ga dan maar voor de 128GB. Heb nu een Air en die doet het nog heel behoorlijk.
De Air2 is een stuk sneller en de pro nog weer iets sneller. Dus dan zou je met de 9,7pro wel weer een flinke tijd vooruit kunnen.
Gaat me vooral om die pencil, de upgrade nu :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• swv
quote:
Dancing_Animal schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 21:04:
[...]

Als je de originele case er omheen hebt, is die resonantie dan ook zo erg?
Ik neig ook naar een Air 2.
Ik sluit mij ook aan bij Wouter. Ik vind het ook geouwehoer. Dat betekent niet dat het probleem niet bestaat, maar dat het wat mij betreft niet storend is in hoe ik de tablet gebruik. Als ik muziek luister op 67% of meer volume, dan trilt de behuizing en gaat die trilling over op je handen. Als je op die manier een tijdje muziek luistert (bij films en games komt het bij mij helemaal niet voor) kan het irritant zijn. Echter, wanneer doe je dat? Op het werk? Nee. In de trein? Nee, dan heb je oortjes bij je. Thuis? Dan heb je toch wel een mooie streamingoplossing staan? Sonos, bluetooth, Airplay etc.

Dus ja, zonde om de Air 2 op dit punt retour te sturen. Geluid veroorzaakt trillingen. Alles wat geluid maakt trilt. De iPad Pro ook. De Air 2 heeft blijkbaar een iets andere resonantiefrequentie (als ik dat goed zeg) dan andere iPads waardoor de Air 2 behuizing wellicht trillingen van het geluid iets anders opvangt dan andere iPads. Feit is dat de Air 2 zoveel pluspunten heeft dat er minpunten als trillen, mits door jou in bepaalde mate waargenomen, voor lief genomen kunnen worden.

Probeer het zelf :)

Acties:
  • +5Henk 'm!

• matthijst
Apple pencil, wel even wennen maar na een tijdje merk je bijna niet meer dat je op een scherm zit te krassen.
Zo kom je een vlucht van een uur of 10 wel door :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 19-02 17:45
quote:
Volkan1984 schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 11:21:
[...]

Dit is pertinent onjuist. In het 1e jaar kan je bij Apple terecht, mits je een afspraak hebt bij de Genius Bar of als je binnenwandelt en er is tijd om je te helpen. Daarna dien je gebruik te maken van de garantie die het verkooppunt je biedt.

[...]

Apple geeft zeker geen 2 jaar garantie. 1 jaar is wettelijk, het tweede jaar is de consumentenwet waar je aanspraak op dient te maken.
Als je via Apple hebt gekocht (dus in de Apple Store of via Apple Online) heb je 2 jaar garantie via Apple, gezien dat ook je verkooppunt is. Daarom raad ik ook aan om via Apple direct te kopen, zodat je 2 jaar garantie kan claimen via Apple zelf. Koop je het via een ander verkooppunt, dan heb je 2 jaar garantie via dat verkooppunt. Het feit dat je in het eerste jaar zomaar de Apple Store binnen kan wandelen is eigenlijk een extra die je krijgt, gezien je het niet eens bij hen hebt gekocht.

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 18:35
quote:
Volkan1984 schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 12:49:
[...]

In je tweede jaar maak je dus gebruik van de consumentenwetgeving. Dit is niet hetzelfde als garantie. Jij zei, je hebt 2 jaar wettelijke garantie via Apple. Dit is dus niet juist.

[...]

Ik heb gereageerd op iemand die zegt dat je twee jaar wettelijke garantie hebt via Apple. Wat dus niet zo is. Ik heb niets gezegd over de duur van de consumentenwetgeving. Die is veelal langer dan twee jaar. Echter is garantie niet hetzelfde als de consumentenwetgeving.

Het is überhaupt.
De gebruikte terminologie is verwarrend ja. Nu schep je met het, weliswaar terecht, scheiden van deze termen niet veel meer duidelijkheid voor de koper ;). Ja, je kan inderdaad het tweede jaar aankloppen bij Apple voor een non-conform product wanneer je deze gekocht hebt bij Apple. De duur van deze
'garantie' (verwachte levensduur van een product) wordt echter bepaald door de beginselen van non-conformiteit. Nu zal de duur van deze wettelijke garantie per product verschillen. (niet per definitie 2jaar.) De stelling dat je 2j garantie geniet bij Apple bij aankoop via de webshop zal in veel gevallen wel opgaan, maar is de correcte bewoording eigenlijk 'je kunt waarschijnlijk tot 2j zeker bij Apple aankloppen bij non-conformiteit. (misschien wel meer, misschien minder.)

De stelling over het wel of niet bestaan van wettelijke garantie is overigens eentje die al lang en breed is besproken. Ik vind het persoonlijk niet een erg interessante;

De meeste consumenten weten gewoon dat ze bij hun koper tot 2j kunnnen aankloppen als er iets mis is met hun toestel dat niet door henzelf is veroorzaakt, en in de meeste gevallen klopt dat ook gewoon.

• bitpixl
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online
Ik ben inmiddels ook de gelukkige eigenaar van de ipad pro 9.7 + smart cover en pencil. En ik ben ook weer arm... Ik wist niet wat ik moest verwachten van de pencil maar mijn god wat is dat ding goed vergeleken met pen van de surface pro. Apple mag dan wel later zijn, maar als ze het doen, doen ze het ook wel gelijk goed.

Heerlijk om nu de ipad als digitaal kladblok/music/youtube station naast me (windows) pc te hebben liggen en in split screen die 2 dingen ook nog eens tegelijk te kunnen doen. Tip: installeer het gratis programma "Shairport4w" op je Windows pc en je kan het geluid van je ipad streamen naar je pc (met hopelijk goede speakers) via airplay.

En de speakers op de ipad zelf zijn echt een grote upgrade t.o.v. de speakers op de Air (2). Al sinds de eerste ipad miste ik al de stereo speakers en zoals apple het nu heeft opgelost met 4 speakers overtreft mijn verwachtingen :)

Erg blij met mijn nieuwe speelgoed.

OnePlus 6/5 * Moto X Style * iPhone-8S/6/4/3GS/3G iPad-Pro(9.7)/Mini2/Air/Mini/2/1 * Galaxy-S7/S3/S2 * One/HD2/Diamond/S710/P4350 * Nexus-7 * rx3715/3640 * S200/8310 * Tungsten-T,E2,E/M505/M500/IIIc

Acties:
  • +1Henk 'm!

• matthijst
Die RAM discussie kan Apple nooit winnen.
Als er 4GB in had gezeten begon het gedram waarom de grote pro dan niet wat meer geheugen heeft :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• London
  • Registratie: oktober 2007
  • Niet online

London

Victoria Concordia Crescit

quote:
ASNNetworks schreef op maandag 11 april 2016 @ 19:22:
[...]

Vandaag mn Pro 12.9 gekregen :+ :D Vind het echt geweldig zo lekker groot! En die 4GB geheugen is zo heerlijk, kom af van de Air 2 en sta versteld hoeveel apps in suspend mode kunnen blijven. Alleen al die 4GB is voor mij de aankoop waard. Iets dat alleen de 12.9" heeft...
Het is zeer zeker een geweldig apparaat. Ik gebruik een tablet echter puur voor erbij, en dan voornamelijk in bed. Helaas is een 12.9'' toch net iets teveel van het goeie dan.

Maar veel plezier ermee!

Arsenal - Real Madrid - Mercedes AMG Petronas

• ASNNetworks
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 19-02 17:45
quote:
matthijst schreef op donderdag 14 april 2016 @ 15:47:
Je komt een beetje over alsof je voor iemand (jezelf?) nog de aankoop moet rechtvaardigen.
Vind ik.
Hoezo? Ik geef juist aan wat ik zo fijn vind aan de Pro 12.9. De reden dat ik aangetrokken werd tot de Pro was het grotere scherm. Dus mijn aankoop rechtvaardigen is echt niet nodig, het grote scherm was al reden voor mij om over te gaan. Het feit dat het nog beter werkt dan ik verwachte (met name de RAM) zie ik als een zeer welcome toevoeging die ik niet had verwacht.

Als jij 'vind' dat het lijkt alsof ik mijn aankoop nog moet rechtvaardigen dan ben ik bang dat je mijn enthousiasme verwart met aankoop rechtvaardiging.

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

• matthijst
Naja, als Back-up is iCloud sowieso handig :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 19-02 11:31

jasjenl

Liab A Tymo

quote:
repeP schreef op maandag 18 april 2016 @ 02:02:
[...]

Heb het anders echt wel met sommige sites op internet, onder Safari op een iPad 2.
Dat lijkt me zeer stug, mijn oude iPad 3, die nog nieuwer is, ondersteunt pip ook niet. Zie ook: http://www.imore.com/how-...eo-multitasking-your-ipad

jasjenl wijzigde deze reactie 18-04-2016 12:46 (12%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 18:04
Air 2 misschien, maar de 2 zeker niet/

| Apple iPad 3rd generation 16GB | Synology DS112J | iOcean X7 | ZTE Nubia Z7 Mini | Xiaomi Redmi Note 3 | ZTE Axon 7 | XDA Recognized developer |

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Vermeulen
  • Registratie: april 2010
  • Niet online
iPad Pro 9.7" gebruikers wacht even met updaten naar iOS 9.3.2 !
http://www.macrumors.com/...cking-some-9-7-ipad-pros/

Lijkt voornamelijk bij over the air updates te gebeuren.

Ben het overigens wel een beetje met onderstaande posts op MacRumors eens
quote:
Every damn iOS update! Quality control has absolutely gone down the toilet over there! The part I don't get is how this managed to slip through 4 betas unnoticed.
quote:
Every software update Apple released for the past months seems to cause enormous issues with at least one of their devices. Unbelievable.

Vermeulen wijzigde deze reactie 16-05-2016 22:33 (67%)

:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
quote:
Ryan1981 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 17:13:
Sinds kort een Ipad Air 2, en zag deze app voorbij komen http://www.duetdisplay.com/nl/. Iemand die hier ervaringen mee heeft i.c.m. windows 7? Werkt het OK over USB2?
De werking op Windows 7 is prima, niet anders als met OS X El Capitan. Uiteraard werkt het goed op USB2: de iPad Pro 12" is de enige iOS device die USB3 is, de rest is USB2 en de app is gemaakt ver voordat de iPad Pro bestond. Overigens is de usb-lightning kabel wel een vereiste want deze app werkt niet via bluetooth of wifi. Dat is ook goed te merken want het werkt een stuk betrouwbaarder en sneller dan een vergelijkbare tool die wifi nodig heeft (zie ook reviews en reacties in de App Store).
quote:
Zou dit ook geen mooie oplossing zijn als alles in een tijdelijke besturing van een raspberry pi of verwacht je dat dit weer makkelijker is met remote desktop omdat die op linux draait?
Linux wordt niet ondersteund, alleen Windows en OS X. Je zou het als enige display kunnen gebruiken maar daar is deze tool eigenlijk niet voor bedoeld. Het idee is je iPad als additioneel extern scherm te kunnen gebruiken. Ik zou bij de Pi dan ook eerder voor remote besturing kiezen.
quote:
Meer uit nieuwsgierigheid omdat ik het waarschijnlijk niet ga gebruiken en de ap vrij prijzig is.
Vrij prijzig vergeleken met de meeste iOS apps die vaak niet meer dan 5 euro kosten maar spotgoedkoop vergeleken met de prijs van een extern scherm en een usb adapter of zo'n usb scherm. Of het de prijs waard is...velen vinden van wel maar die gebruiken het ook actief. Als je nu al weet dat je het eigenlijk toch niet gaat gebruiken dan zou ik de app links laten liggen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: maart 2007
  • Nu online
quote:
mvdam schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 21:26:
[...]

Ze hebben er niks aan inderdaad. Je kunt een berichtje erop zetten, of ze contact op willen nemen.

Als je vermoed dat hij gestolen is kun je altijd aangifte doen en tegen de politie zeggen dat je de locatie weet. :)
iPad gevonden :D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 14-02 15:40
quote:
kraades schreef op maandag 27 juni 2016 @ 08:31:
[...]

Mijn moeder heeft nu een iPad 4 die aan vervanging toe is.
Nu is een iPad Air 2 op zich ook al prima, maar wanneer zou de release van de iPad Air 3 nu het meest waarschijnlijk zijn? Voor zover dit te bepalen is. Oktober? Sorry, heb het de laatste tijd niet zo bijgehouden.

Edit:
Hm, ik heb al wat gevonden. Koffiedik kijken dus...
<knip> link verwijderd. baggersite.
Waarom zou er een iPad Air3 komen. De overtreffende trap van de iPad Air2 is de iPad Pro.

• swv
quote:
ddrommens schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 21:31:
Bij de klantenservice van coolblue konden ze er niet aanuit komen, hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Ik ben in het bezit van een iPad pro 32gb WiFi waarvan de gps niet naar behoren werkt, de iPad is al omgewisseld geweest voor een nieuwe exemplaar.

Maar nu hebben we nog steeds hetzelfde probleem, de iPad heeft wel een gps signaal alleen is de refresh rage dusdanig laag dat we het niet kunnen gebruiken voor de navigatie software. We gebruiken momenteel "Sygic" maar ook met TomTom go(met gebruik van een hotspot) hadden we weinig succes.

Uiteraard staat locatievoorzieningen aan en voor de desbetreffende apps ook.
Wie o wie kan mij helpen
Ik vrees dat ik je moet teleurstellen:

iPad Wi-Fi modellen hebben helaas geen GPS module ingebouwd zitten. Deze iPads kunnen alleen een locatie bepalen aan de hand van Wi-Fi (dus tot adresniveau), het digitale kompas (voor richtingsbepaling) en iBeacon (bluetooth technologie voor indoor plaatsbepaling zoals in winkels, musea etc.) Dat verklaard wellicht het feit dat navigatie wel werkt, maar dus zeer beperkt. Want een telefoon die als hotspot dient, geeft ook zijn locatie door aan de iPad. Maar dat gaat dan ongelofelijk traag.

iPads met zowel Wi-Fi als 4G (cellular) ingebouwd, beschikken over GPS en GLONASS voor nauwkeurige plaatsbepaling. En dat is wat jij wilt. Tevens kunnen mobiele netwerken gebruikt worden voor het snel kunnen bepalen van een locatie.

Ervan uitgaande dat je volledig informatie geeft met 'iPad Pro 32GB WiFi', vrees ik dat je niet goed bent ingelicht en/of op de hoogte bent van wat al die soorten iPads te bieden hebben.

Geef aan als ik het verkeerd zie, dan zoeken we verder. Maar ik ben bang dat je een ander geschikt navigatie apparaat moet aanschaffen.

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 18-02 19:56

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Wij hebben zelf een 9,7" Pro en het moet wel gezegd worden: True tone scherm is fantastisch, maar de snelheid helemaal. Het ding voelt gewoon 2x zo snel aan als de iPhone 6 van de missus. Als 'snappyness' je ding is, zit je niet verkeerd met een Pro.

www.digitalracing.nl

• swv
quote:
BeQuietAndDrive schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 09:56:
[Pak eens een 4-5 jaar oude Android telefoon] [met de meest recente versie van Android erop]. Hoe draait dat?
Dat kan toch helemaal niet :X :D

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 18-02 19:56

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Tja, dat is een beetje hetzelfde als vragen waarom bepaalde websites niet goed meer werken met IE6, of bepaalde games niet meer werken op een game PC die ooit courant was. De iPad 1 is nu bijna exact 7 jaar oud en wordt niet meer ondersteund door zowel Apple als appmakers. Apple staat wel bekend om de lange ondersteuning, mijn iPhone 5 wordt dit jaar 5 jaar oud en wordt nog ondersteund in IOS10, dus dat is briljant. Maar ooit houdt het wel op. Daarbij is de hardware van de iPad 1 wel erg krap voor moderne toepassingen ben ik bang.

Ik weet niet of een browser als Chrome te downloaden is op IOS5? Misschien dat die moderne website wel goed opent. Apps zullen soms niet meer werken, maar de website van Twitter via Safari mogelijk nog wel? Dan zou ik dat gewoon gebruiken. Idem voor Instagram. Vaak werken die websites net zo goed als de apps. Maar begin eens met een andere browser te vinden, ik denk dat dat al veel scheelt.

www.digitalracing.nl

• Zonnetje83
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 20-02 23:23
quote:
davidgilmour schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 07:15:
[...]

Wat is het toch een kutbedrijf dat Apple. Ik koop niks meer van ze met hun express vertragende updates.
Och jee, weer één..... wat een complot theorieën weer....

Ja, Apple haat je. Wil je kapotstukmaken!

Geloof je nu werkelijk dat ze zitten te wachten op mensen die zo reageren als jij? Als ze dit moedwillig deden en iedereen was er zo ontevreden over als jij, dan zou niemand meer Apple gear kopen. Lijkt me dus niet dat ze dit moedwillig doen, niet?

Wat ik dus bedoel te zeggen: misschien is het wel helemaal niet moedwillig gedaan, maar heb je pech of is er iets anders misgegaan? Het is wel des nederlanders om meteen in complot theorieën te denken zeg |:(

Misschien dat wij je hier kunnen helpen? Ik heb hier een iPad mini 2 en 3 en die draaien allebei iOS 10. Geen vuiltje aan de lucht. Dus er moet bij jou iets aan de hand zijn, anders had ik het probleem ook.

Zonnetje83 wijzigde deze reactie 18-01-2017 20:37 (8%)

• jordiv30
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 19-02 08:20
quote:
Hier hebben we ook nog een iPad 2 in gebruik en Netflix wert wonderbaarlijk genoeg nog goed op de iPad met iOS 9.3.5. Het is een van de weinige apps die er niet uit klapt als het even te veel wordt. Het duurt alleen wel lang voordat iets geselecteerd is (na invoer duurt het vaak een paar seconden voor er een reactie is)

Toch merk ik wel dat de iPad op zijn laatste benen loopt. Zelfs bij simpel browsen is hij traag en steeds meer apss klappen er om de haverklap uit. Ik weet niet of je zus nog meer wil doen dan Netflix en boeken lezen, want dan zou ik proberen om het budget wat uit te rekken of een goedkope Android tablet te kopen.

• loeberce
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 14:53
Dat mag je vinden, maar ik lees dagelijks boeken op de iPad en de overstap van een iPad 2 naar eentje met een retina scherm (iPad 4 en nu Air 2) vind ik een verademing. De letters zijn veel scherper en benaderen daarom beter een echt boek.

• jordiv30
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 19-02 08:20
quote:
rk74 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 20:17:
Weet iemand welke besturingssoftware geïnstalleerd is als ik een nieuwe ipad mini 2 koop? Ik kan zelf niet echt een eenduidig antwoord vinden...
Op bijna elke nieuwe iPad staat wel iOS 10 geïnstalleerd, een enkele zal nog iOS 9 hebben. Maar die kans schat ik vrij klein aangezien iOS 10 al een paar maanden uit is.

• MdO82
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 12:02
quote:
Vermeulen schreef op maandag 6 februari 2017 @ 22:01:
[...]

Beperkingen ingesteld?
Anders app afsluiten en wijzigen of binnen de app naar de instelling zoeken.
Bedankt voor de hint.
Ik had hem inderdaad uitstaan onder privacy :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 15-02 21:44
quote:
SuBBaSS schreef op zondag 5 maart 2017 @ 01:29:
Wat je zegt over dezelfde modellen met andere specs klopt deels en is vnl. op de ipad "1" van toepassing, die heeft 4 verschillende "generaties" met verschillende specs. Ik heb hier bijv eentje van de 4e generatie, wat eigenlijk een ipad 1, 4th gen is.
Verder is de naamgeving heel logisch.
Doel je nu op de originele 9,7" iPad-lijn? De 2e iPad is door Apple in de markt gezet als iPad 2, de twee modellen daarna als 'the new iPad', in de volksmond waren dat resp. de iPad 3 en 4, of iPad Retina en iPad Retina met Lightning connector. D.m.v. het typenummer zijn deze eenvoudig uit elkaar te halen. Ook optisch is het onderscheid duidelijk:
1 - geen camera
2 - wel camera, lage resolutie scherm
3 - retina scherm, 30-pin connector
4 - retina scherm, lightning connector

Later deze maand wordt er inderdaad een Apple event verwacht waar nieuwe iPad modellen aangekondigd worden, ik ben zelf erg benieuwd naar de nieuwe 12,9" iPad Pro.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 27" 1440p LED | Logitech G5 | Win7 Pro x64
Apple iPad Air 2 64 GB | Apple iPhone 8 64 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema | Amazon Echo

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MuFFIN 007
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 11-01 04:17
Ze doen het omdat ze meer mensen richting de Pro willen krijgen. De nieuwe normale iPad wordt dus een instappertje met niet meer zomaar de beste specs. De tijden dat iPads een nette deal waren omdat het ongeveer de enige Apple producten waren waar de value for money verhouding niet volledig zoek was is dus voorbij. Waarschijnlijk doeken ze de Mini serie volledig op, wat blijkt uit het feit dat ze m nu onmogelijk duur maken door enkel de 128gb aan te bieden. Apple wil de gemiddelde vk prijs van iPads meer richting iPhone niveau krijgen, daarom doet men dat. Jammer voor de gewone consument, helaas.

• London
  • Niet online

London

En voor wie nog goedkoop een Air 2 zoeken, http://www.ebay.nl/itm/10...95136e:g:nrsAAOSwTM5Y0rGO een 128gb Air 2 in de kleur goud voor 350 euro.

• Balance
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 18-02 21:56
Vergeet niet dat de A8X een derde CPU-core had en daarmee op multi-core benchmarks even snel was als de dual-core A9. De A8X heeft ook 8 GPU-clusters tegenover de 6 van de A9. Onderschat dat beestje niet.

• chupkes
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 09:49
quote:
Planespotter schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 14:42:
En voor wie nog goedkoop een Air 2 zoeken, http://www.ebay.nl/itm/10...95136e:g:nrsAAOSwTM5Y0rGO een 128gb Air 2 in de kleur goud voor 350 euro.
Nice, thanks voor de tip! Zojuist besteld :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WouterL
quote:
pacificocean schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 15:28:
[...]

Dan krijg je alleen je geld terug als Paypal het geld ook terug kan halen.

Een één euro hoesjes verkoper die ineens op een vrijdag 100 iPads verkoopt. Ik geloof er niet in.
Nee hoor. Dat is geen vereiste voor Paypal kopersbescherming. Althans, jaren terug was dat wel het geval. Volgens mij neemt Paypal nu de vordering over.

WouterL wijzigde deze reactie 24-03-2017 16:43 (11%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• WouterL
Er is in ieder geval iets verzonden. Of het ook een 100% legit iPad is is maar even afwachten :p

Acties:
  • +1Henk 'm!

• marcovandam
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 20:01
quote:
Fraggert schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 19:33:
Hhhhmmmm......twijfel hier guys.

Nu is mijn vraag eigenlijk........kan ik beter de Air2 nemen of toch de allernieuwste?
Ik had hetzelfde dilemma, ook nog een iPad 2, en kies voor de ipad2017. Een nieuwere processor lijkt me belangrijker dan het gelamineerde scherm. Vanaf de iPad 2 komend gaat het scherm toch al veel mooier en scherper zijn.

Alleen als je vaak buiten in de zon op de iPad wil kijken is het gelamineerde scherm wel een belangrijk voordeel denk ik.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WouterL
quote:
Planespotter schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 19:40:
[...]

Nee, deze verkoper heeft niet voor niets zoveel nagenoeg alleen maar positieve feedback. Gebeurt wel vaker dat een winkel al het aanbod tijdelijk even schrapt om de huidige orders weg te werken.

Gewoon even geduld hebben en anders heb je van 2 kanten aankoopbescherming.
We zullen het afwachten :)

Maar niet in paniek raken nu :p

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vistajevski
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 09:01
quote:
marcovandam schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 19:43:
[...]

Alleen als je vaak buiten in de zon op de iPad wil kijken is het gelamineerde scherm wel een belangrijk voordeel denk ik.
Een gelamineerd scherm met antireflectie coating spiegelt ook dat het een lieve lust is. Grootste voordeel van lamineren vind ik dat het een dunner apparaat oplevert. Vooral als je een case gebruikt is dat wel prettig. Verschillen in beeldkwaliteit en spiegeling vind ik niet schokkend.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Redondo1982
quote:
Fraggert schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 21:20:
[...]

Wanneer krijg je hem? Ik ben wel benieuwd naar wat je van het scherm vind :)

[...]

Doel jij hier op het verschil tussen de Air2 vs. Ipad2017 of Ipad2 vs. Ipad2017, of de verschillen tussen de twee technieken onderling, dus gelamineerd en niet-gelamineerd?

Kun je iets zeggen over de beeldkwaliteit van de Ipad2017 vs. Ipad2?, daar zou ik enrom mee geholpen zijn _/-\o_
Ja, je gaat van een non-retina naar een retina die doorontwikkeld is. Dat wordt smullen voor je.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vistajevski
quote:
Fraggert schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 21:20:
Doel jij hier op het verschil tussen de Air2 vs. Ipad2017 of Ipad2 vs. Ipad2017, of de verschillen tussen de twee technieken onderling, dus gelamineerd en niet-gelamineerd?

Kun je iets zeggen over de beeldkwaliteit van de Ipad2017 vs. Ipad2?, daar zou ik enrom mee geholpen zijn
De 2017 heb ik nog niet gezien (helaas). Mijn ervaring komt van een Ipad 1, Air 1, Air 2, Pro 9.7 en mini 1. En spiegelen doen ze allemaal. De pro heeft met afstand het beste scherm, maar dat komt niet omdat het gelamineerd is maar door de truetone en het grotere kleurenbereik. Verschil tussen de Air 1 en de Air 2 zit 'm voor mijn gevoel vooral in de helderheid, niet in het gelamineerde scherm. En ik begreep dat de Ipad 2017 op dat punt weer goed scoort. De stap van de Ipad 2 naar de Ipad 2017 zou voor mij qua scherm een no-brainer zijn vanwege de hogere resolutie. Qua snelheid overigens ook. Daarom heb ik mijn mini 1 (zelfde ingewanden als de ipad 2) ook ingeruild voor iets snellers.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• repeP
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 07-07-2019
quote:
Joel22 schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 19:00:
Shit heb er ook 1 gekocht en betaald met paypall kan ik mijn geld nog terughalen?
Beetje voorzichtigheid met PayPal is niet onverstandig: https://www.security.nl/p...+uit+voor+PayPal-phishing

Acties:
  • +1Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 19:12
quote:
Fraggert schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 19:33:
De 2017 heeft een gelamineerd scherm versus het Air2 scherm.
Nee, het is juist andersom: de Air 2 heeft een gelamineerd scherm.

Ik heb zelf de Air 2, zowel privé als zakelijk, dus zou ook nooit upgraden. Mijn vader zoekt wel een nieuwe iPad en ik denk dat ik hem gewoon het nieuwste model aan zal raden. Ondanks dat ze beiden denk ik echt snel genoeg zijn voor de meeste mensen. Voelt dus ook een beetje als een stapje terug met die nieuwe iPad, geen gelamineerd scherm, dikker, zwaarder. Juist de usp's van de Air 2, het 'oude' model 8)7

Dan kan er wel gezegd worden dat ie ook goedkoper is gemaakt, maar hiet in Europa of in ieder geval NL merk je dar nauwelijks iets van. De Air 2 stond op 439,- maar was ook vaak voor minder te koop en het nieuwe model komt geloof ik op 409,-.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WouterL
quote:
remzor schreef op maandag 27 maart 2017 @ 21:54:
[...]

Maar dan zou in theorie dus iedereen die bijna 20 euro korting toch kunnen pakken? Lijkt mij dat ze vragen waar je studeert met een kopietje van een studentenkaart / OV o.i.d. Jij zegt dus van niet, ervaring mee neem ik aan? Dan is het wel een optie om hem gewoon online te bestellen ja :)
Nee daar vragen ze niet om!:)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Voor de mensen die een iPad hebben gekocht bij de Ebayer waarvan ik vorige week een link heb gedeeld; ik heb zelf een claim open staan bij PayPal.

Ik heb vrijdag gevraagd om een tracking nummer aangezien de iPad verstuurd zou zijn, maar nooit wat gehoord. Vervolgens heeft deze Ebayer de volledige stock van z'n Ebay shop verwijderd dus toen heb ik een claim geopend bij PayPal.

Ik weet dat Tweaker Wouter Lucassen vrijdag zijn geld al terug heeft gekregen, maar schijnbaar gaat dat voor mij niet zo makkelijk. Dus of ik heb een dezer dagen opeens een postbode aan de deur staan met een iPad, of ik zal m'n claim af moeten wachten. Aangezien ik onze vriend dagelijks een bericht stuur dat ik m'n geld terug wil of een tracking nummer wil zien ga ik er vanuit dat ik geen iPad zal krijgen dus is al mijn hoop gevestigd op PayPal en anders ING waarbij ik de betaling kan blokkeren.

Excuus voor de mensen die ook een iPad hebben gekocht bij hem. Helaas kun je dus ook een Ebayer met bijna 18000 feedback niet vertrouwen.

Inmiddels heeft 'ie ook z'n shopnaam veranderd op Ebay, nog een teken dat 'ie eronder uit probeert te komen?

London wijzigde deze reactie 27-03-2017 22:02 (5%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Redondo1982
Ik zou nu ook nooit meer voor een Air2 gaan. Ik heb zelf de Air2 gehad en het was een fantastische tablet, maar ik zou altijd voor de nieuwste gaan. Bovendien stoorde ik mezelf wel aan het resoneren van het geluid in de Air2. Dun is leuk en mooi, maar het ging wel ten koste van het gebruiksgemak. Ik gebruik m'n iPads namelijk altijd 'naakt'. Het is net alsof je parkinson hebt en het is een heel naar gevoel dat resoneren. Kreeg er altijd kippenvel van.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 06-02 16:39
quote:
Kaap schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 12:18:
Heeft iemand hier een 3M Lightning kabel welke 0,0 verschil met de originele kabel kwa werking heeft :? De prijs maakt me niet zoveel uit, als het maar goed is en vooral blijft werken, ook na een IOS update.
Anker maakt hele goede kabels, steviger dan die van Apple zelf. Dit is hun beste, hebben eventueel ook nog twee varianten die iets minder stevig zijn.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Zojuist een bericht gekregen van PayPal dat mijn geschil is gesloten en het geld is terugbetaald door de Ebayer. Hopelijk gebeurt dit bij de andere gedupeerden ook spoedig!

Nu maar op zoek naar een legit plek om goedkoop een iPad aan te schaffen ;)

London wijzigde deze reactie 28-03-2017 19:23 (4%)

• W0LF_NL
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 20-02 13:40
quote:
Fraggert schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 11:46:
[...]

Waarom zegt mijn notificatie dat jij KingofthievesNL heet maar je nickname is WOLF_NL :P

Thanks voor de toevoeging :)
Dat is een tussentijdse wijziging van nickname geweest 🙂

Het is afwachten totdat er reviews verschijnen mbt het scherm; ik denk persooonlijk dat het een iPad Air vs iPad Air 2 verhaal zal worden waarbij vooral de prijs doorslaggevend gaat worden voor de aankoop. Het verschil in SoC en scherm zal nihil zijn. Ben persoonlijk wel benieuwd of de iPad 2017 de nieuwste versie van TouchID gebruikt want dat is nergens aangegeven.

De Air 2 wordt overigens officieel niet afgeprijsd.

W0LF_NL wijzigde deze reactie 29-03-2017 13:20 (27%)

• Riderider
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 19:51
quote:
Fraggert schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 21:38:
Vandaag ff met Apple gebeld, 6/7 april liggen de Ipad's 2017 in de stores.
Weet niet of dat ook opgaat voor resellers trouwens.

4Launch gaf aan ze half april (vanaf de 15e) te mogen ontvangen.

Net ff jammer.......vrouw is 2 april jarig 8)7
Vreemd. Ik heb mijne afgelopen zaterdag besteld en krijg dit te zien in het tracking system van UPS.

Geplande aflevering bijgewerkt naar:
Donderdag, 30/03/2017, Voor het einde van de dag

Wat dan wel weer vreemd is, is dat mijn ipad nu in kazachstan is >:)

Almaty, Kazakhstan 29/03/2017 15:08 Aankomstscan

Dus geen idee hoe die morgen bij mij thuis zou moeten zijn :|

• hEgelia
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 19-02 18:20
Apple heeft 't bestaande productieproces van hun eerste iPad Air (uit 2013) herbruikt of gerecycled voor de nieuwe iPad, om zo de nodige (on)kosten te besparen. Er zijn slechts enkele minimale aanpassingen gemaakt aan de behuizing; de oriëntatie- of stilte schakelaar is verwijderd, de volumeknoppen liggen iets verzakt, beide microfoon openingen zijn verkleind (rond i.p.v. pilvorm) en de speaker uitgangen zijn nu een enkele reeks gaatjes i.p.v. twee rijen. Qua dimensies, gewicht en beeldscherm is de nieuwe iPad dus identiek aan de originele iPad Air, waardoor ook bestaande hoezen, omhulsels, e.d. netjes zullen passen.

De wezenlijke verschillen zijn dus intern:
  • Dual core A9 SoC ter vervanging van de triple core A8X SoC. Single core prestaties zullen (aardig) hoger liggen, maar van de multi core prestaties verwacht ik dat ze dichtbij elkaar liggen (vanwege de derde core van de A8X). Wellicht is de A9 ietsje hoger geklokt als in de iPhone 6S (Plus) en SE, waar ze op 1,85 GHz draaien.
  • Accugrootte is gelijk aan iPad Air, dus groter dan Air 2 (of iPad Pro 9,7"). In combinatie met de nieuwere en vooral zuinigere A9 SoC, verwacht ik 'n aanzienlijk langere accuduur. Wellicht zelfs 15 uur in gunstige omstandigheden.
  • Alhoewel de opbouw van 't beeldscherm hetzelfde is als iPad Air, levert de nieuwe iPad wel een hogere helderheid. Dat helpt vooral bij zonlicht, al verwacht ik niettemin dat 't gelamineerde beeldscherm met antireflectie coating van iPad Air 2, iPad mini 4 en iPad Pro een stuk betere schermresultaten zullen geven buitenshuis.
Verder komt de nieuwe iPad dus overeen met iPad Air 2: beiden hebben 2 GB werkgeheugen, Touch ID (eerste generatie), de camera's aan voor- en achterkant zijn identiek, Wi-Fi 802.11ac en Bluetooth 4.2 radio's en waarschijnlijk ook 't speakersysteem. Alleen het 4G model ondersteunt bovendien LTE band 12.

Al in al is dit een opmerkelijke zet van Apple, te weten dat iPad Air 2 alweer uit oktober 2014 dateert en vooral de processor en accuduur duidelijke verbeteringen betreft. In hoeverre de rest een verbetering is, ligt meer aan je wensen en gebruiksdoeleinden; werk je veel mobiel dan is iPad Air 2 voelbaar lichter en uitgerust met een beter beeldscherm. Qua prijs verschillen beide 32 GB modellen namelijk amper iets. Waarschijnlijk verschijnen recensies van 't nieuwe model tegen 't einde van de week.

Referentie van Wikipedia: List of iOS devices

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jeroen797
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 20-02 07:49
quote:
Fraggert schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 20:16:
[...]
Wannneer zou je hem krijgen dan?
De chauffeur is nu onderweg en komt tussen 12:00 en 14:00 langs. Binnen 24 uur na bestelling dus (als het goed is).

EDIT: en hij is binnen. Eerste snelle indruk: een stuk sneller als mijn Air 1 en buiten in het zonnetje heb ik geen enkel probleem met het beeldscherm. Nu eerst even al m'n apps erop gooien en goed instellen.

Jeroen797 wijzigde deze reactie 31-03-2017 14:09 (28%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• marcovandam
  • Laatst online: 20:01
Ik heb hem ook in handen, de AMAC in Utrecht heeft hem al op voorraad en in de verkoop.

Eerste indruk is prima, lekker vlot en mooi scherm.
Nu kom ik van een ipad 2 dus verwachtte wel wat verbetering :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Jeroen797
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 20-02 07:49
quote:
sww89 schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 18:57:
[...]

Er is inderdaad wat onduidelijkheid over wat hij bedoelt met 'Verder merk ik eigenlijk weinig verschil'. Maar hij geeft toch duidelijk aan dat de iPad 2017 veel sneller is dan de Air 1. Dus performance is een stuk beter zoals jij ook onderschrijft. Waar @Jeroen797 verder op doelt is dat de iPad 2017 wat uiterlijke kenmerken en display betreft net een Air 1 is. Zo lees ik het tenminste ;)

Nu nog een iPad 2017 vs Air 2 vergelijking. Ik durf geen winnaar aan te wijzen.
Precies wat je zegt. Hij is een stuk sneller, heeft touch ID maar verder merk ik weinig verschil Ik heb hier ook een Air 2 ergens liggen. Zal die er zo eens bijpakken. Nog verzoekjes voor bepaalde tests/vergelijkingen?

Jeroen797 wijzigde deze reactie 31-03-2017 21:20 (4%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 20:12
quote:
Fraggert schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 16:37:
[...]
Wel mooi klote.....ik had hem dus al kunnen hebben voor mijn vrouw wat dus volgens de Apple mevrouw niet kon |:(
Hoppaaaaaa..... *O* *O* *O*

vanochtend belletje naar Amac Amersfoort en een Ipad 2017 32GB WiFi in spacegray laten wegleggen en als de sodemieter in de auto gestapt :P .

Kan ik toch nog morgen mijn vrouw haar verjaardagskado geven d:)b *;

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Redondo1982
Ik vind de nieuwe iPad sowieso een no-brainer als je gewoon een stabiele tablet zoekt zonder poespas van een pencil oid. Dus als ik alleen een iPad zou zoeken als bank-hang-apparaat dan zou ik deze per direct kopen. Ik snapte ook de scepsis niet in het begin. Goede specs en een fantastisch OS voor een goede prijs.

Redondo1982 wijzigde deze reactie 07-04-2017 16:47 (19%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hEgelia
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 19-02 18:20
Voor degenen die nog bijzonder geïnteresseerd zijn in de specifieke details, heeft Ars Technica inmiddels hun uitvoerige recensie gepubliceerd.

Zeker de moeite waard voor degenen die graag alle metingen en vergelijkingen met de directe concurrentie bestuderen :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• iPhoneSE
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 16:10
Ik heb sinds Donderdag de "nieuwe iPad", ik had hier voor de Pro, die had ik weg gedaan ivm defect scherm. Ik moet zeggen dat ik met deze blijer ben, meer waar voor je geld en gebruikte die Pro functies toch niet.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• WouterL
Ik vond de nieuwe iPad 2017 echt behoorlijk goedkoper aanvoelen dan de air 2. De gap tussen scherm en glas was duidelijk merkbaar, en het tikken op het scherm liet een goedkope, holle feedback achter. Kwa afmetingen issie natuurlijk ook wat "bulkier". Ik vond de air 2 er echt beduidend meer premium uitzien. Al met al heb ik er gemengde gevoelens over. Hadden ze maar de air 2 body/scherm gerecycled. Dat had een veel mooier en completer product opgeleverd. Het voelt nu als een upgrade en downgrade tegelijkertijd. Ik vind het eigenlijk best een vreemd product. Al helemaal nu ze nog tegelijkertijd naast de air 2 worden verkocht.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• thijsn
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 08-02 16:27
quote:
VeeGee schreef op maandag 10 april 2017 @ 13:55:
Zijn er ook mensen die zijn overgestapt vanaf een iPad Air (1)? Ik overweeg ook een nieuwe iPad aan te schaffen, met name omdat spellen zoals Hearthstone niet soepel meer draaien op de iPad Air. Daarbij stoor ik me er ook regelmatig aan dat de tabbladen in Safari vaak moeten herladen wegens het gebrek aan 2GB RAM.

Ik vind de Pro eigenlijk te duur voor wat ik er mee doe. Af en toe YouTube, Netflix, mail en wat internetten. Anderzijds lees ik ook dat de iPad 2017 geen échte stap vooruit is wanneer je van een iPad Air komt. Althans qua scherm en feeling. Is het dan misschien toch verstandiger om een iPad Air 2 aan te schaffen nu deze nog leverbaar is? Maar dat voelt ook wat gek, dat is toch al een ouder apparaat (i.v.m. toekomstige updates e.d.).
ik ben overgestapt van de ipad air 1 naar deze ipad 2017. Verschillen voor mij na een week gebruiken zijn Touch ID, de accuduur en hij is een tikkeltje sneller met browsen tussen verschillende tabbladen en de multitask optie.

Ik vind het geen echte stap vooruit. Spelletjes spelen doe ik niet dus dat kan ik niet voor je beantwoorden. Indien het niet nodig is om een nieuwe aan te schaffen (wat bij mij wel het geval was i.v.m. defect) zou ik niet overstappen en wachten op een volgend model. Ik vind de overstap dan namelijk geen 400 piek waard.
Ik vind het grote nadeel dat het scherm behoorlijk reflecterend is in vergelijking met de pro die een bekende heeft, deze iPad pro vind ik dan weer te duur.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 18:55
quote:
Redondo1982 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 08:10:
[...]

Misschien dat haar iPad wat sneller leeg gaat door de grootte van de boodschappenlijst? :+ Wat doe je in hemelsnaam met een iPad Pro 12,9" bij de Jumbo?
Geloof mij. In al die jaren dat ik bij de Jumbo werk valt dit nog onder de noemer 'minst opvallende dingen'. ;)

Heb wel vaker klanten die met hun computer langs komen terwijl ik netjes vlees en kaas sta te snijden. _/-\o_

Acties:
  • +1Henk 'm!

• duke99
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 10-02 10:43
Nu een paar weken de iPad 2017. Wat vooral fijn is, is de snelheid (komend van ipad 2).
Wat ik wel merk is dat de touchID wat minder lekker werkt dan die van mijn iPhone 6s. Vaker en langer mijn vinger op de sensor moeten houden, het gaat wat minder soepel (twee vingers ingesteld, op beiden dit "probleem").
Ook merk ik dat ik af en toe 3d-touch mis. Zeker met het typen van berichten e.d. merk ik dat ik het vaker gebruik om even een woord aan te passen dan ik dacht :)

Canon 550D | Sigma 17-50 mm F2.8 EX DC OS HSM | Canon EF-S 55-250mm F4-5.6 IS STM | Waarom worden mensen meteen geloofd als ze zeggen dat er aan de hemel 9 miljoen sterren zijn, maar als je ze vertelt dat de deurpost pas geverfd is moeten ze voelen?

• Robsta86
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 20-02 19:36
Is het misschien zoiets simpels dat je geen ruimte meer hebt binnen je iCloud?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Jimijames75
  • Laatst online: 12:58
quote:
VeeGee schreef op donderdag 27 april 2017 @ 23:13:
[...]

Ik overweeg hem ook aan te schaffen voor de iPad 2017. Heb je wellicht een fotootje van de knoppen aan de zijkant? Ik gebruik de volumeknoppen wel met enige regelmaat. Zijn de knoppen nog wel goed bereikbaar/werkt dat goed?

En hoe zit het met de uitsparing voor de camera?
https://tweakers.net/ext/f/wIkiSue9AiYUmK90ZUqi71v1/thumb.jpg

https://tweakers.net/ext/f/kG2pKawmNbabzviQMm9susY5/thumb.jpg

Op foto's zie je niks van de camerapositie die wat afwijkt

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WouterL
quote:
MdO82 schreef op zondag 30 april 2017 @ 16:00:
Dan ga ik er verder ook geen werk van maken :)
Het valt in sommige dingen op, maar het is nu eenmaal zo
Je weet verder wel zeker dat het een kras is en geen dode pixel?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

quote:
deBennie schreef op zondag 11 juni 2017 @ 12:10:
Ik zit te twijfelen. Mijn vrouw heeft een iPad 3 (a1416) en dat ding is traag. Ze wil graag een nieuwe.
Ik heb een iPad Air 2 en heb 2 opties:

1) Of ik koop een iPad Pro 9.7" (vorige versie dus) voor 500 euro (nieuw in doos, zonder bon, van particulier) en geef mijn Air 2 aan mijn vrouw

2) Of mijn vrouw koopt de nieuwe iPad (2017 model) voor 385 euro.

Ik vind mij Air 2 nog prima en denk eigenlijk niet dat de pro 9.7" een enorme verbetering zal zijn voor mij. De Air 2 zal voor mijn vrouw tov de iPad 3 die ze nu heeft wel een verbetering zijn, maar dat is de iPad 2017 ook.

Liever wacht ik nog een jaar of 2 en koop ik een pro 10.5". Dus mijn voorkeur gaat uit naar optie 2.

Het enige wat ik me dan afvraag, de nieuwe iPad heeft geen gelamineerd scherm. Maar wat heeft de iPad 3 dan? Ik neem aan dat het scherm van de nieuwe iPad toch wel een verbetering is tov de iPad 3?
Kan nergens vinden of de iPad 3 wel of geen gelamineerd scherm heeft, ook niet op everymac. Neem aan van niet eigenlijk, maar kan iemand hier uitsluitsel over geven?
De iPad 3 heeft geen gelamineerd scherm daarom zal ze het ook niet als storend ervaren wanneer ze zou overstappen naar het 2017 model. Optie 2 lijkt mij daarom ook de betere keuze en kun je inderdaad voor de 10,5" inch pro gaan over 2 jaar.

39

Acties:
  • +1Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 18:18
Thx voor de info! :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FreshM
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 20-02 13:04
quote:
deBennie schreef op zondag 11 juni 2017 @ 12:10:
Ik zit te twijfelen. Mijn vrouw heeft een iPad 3 (a1416) en dat ding is traag. Ze wil graag een nieuwe.
Ik heb een iPad Air 2 en heb 2 opties:

1) Of ik koop een iPad Pro 9.7" (vorige versie dus) voor 500 euro (nieuw in doos, zonder bon, van particulier) en geef mijn Air 2 aan mijn vrouw

2) Of mijn vrouw koopt de nieuwe iPad (2017 model) voor 385 euro.

Ik vind mij Air 2 nog prima en denk eigenlijk niet dat de pro 9.7" een enorme verbetering zal zijn voor mij. De Air 2 zal voor mijn vrouw tov de iPad 3 die ze nu heeft wel een verbetering zijn, maar dat is de iPad 2017 ook.

Liever wacht ik nog een jaar of 2 en koop ik een pro 10.5". Dus mijn voorkeur gaat uit naar optie 2.

Het enige wat ik me dan afvraag, de nieuwe iPad heeft geen gelamineerd scherm. Maar wat heeft de iPad 3 dan? Ik neem aan dat het scherm van de nieuwe iPad toch wel een verbetering is tov de iPad 3?
Kan nergens vinden of de iPad 3 wel of geen gelamineerd scherm heeft, ook niet op everymac. Neem aan van niet eigenlijk, maar kan iemand hier uitsluitsel over geven?
Alleen de iPad Air 2 en alle Pro-versies hebben een gelamineerd scherm. Kom je van welke andere iPad dan ook, dan tref je op de iPad 2017 9,7" dezelfde kwaliteit van het scherm aan, of zelfs beter. De review op Tweakers legt zwaar de nadruk op het niet gelamineerde scherm van de iPad 2017 9,7", maar ze vergelijken appels met peren wat mij betreft.

Houd de iPad Air 2 lekker in gebruik zou ik zeggen, en upgrade je iPad 3 naar een iPad 2017; hij is veel sneller dan de iPad 3, heeft een scherm dat net zo goed is, zo niet beter, de behuizing is compacter, en je krijgt de komende jaren weer iOS-updates (want 64-bits).

Je iPad 3 is 32-bits en zal geen upgrade krijgen naar iOS 11.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 19-02 11:31

jasjenl

Liab A Tymo

quote:
FreshM schreef op maandag 12 juni 2017 @ 00:36:
[...]
Je iPad 3 is 32-bits en zal geen upgrade krijgen naar iOS 11.
Sterker nog: de iPad 3 kun je al niet eens naar iOS 10 upgraden, iOS 9 is de laatste die daar ooit voor is uitgebracht.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• ja3
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 18:47
Ik heb met beide nieuwe iPads het fast charging stuk getest. Zowel met de 87W MBP adapter als met de 29W apple adapter laden beide iPads sneller dan met de meegeleverde 12W adapter.
Ik heb een meter (plugwise) aan het stopcontact gehangen en gemeten wat de iPads gebruiken bij opladen < 80%:

Bij al deze tests had ik het scherm aan op volledige helderheid (om zoveel mogelijk uit de lader te trekken).

iPad Pro 12,9 inch 1st gen met standaard 12W lader: 14W
iPad Pro 12,9 inch 1st gen met 29W lader: 31W
iPad Pro 12,9 inch 1st gen met 87W lader: 20W

iPad Pro 12,9 inch 2nd gen met standaard 12W lader: 14W
iPad Pro 12,9 inch 2nd gen met 29W lader: 32W
iPad Pro 12,9 inch 2nd gen met 87W lader: 20W

iPad Pro 10,5 inch met standaard 12W lader: 14W
iPad Pro 10,5 inch met 29W lader: 24W
iPad Pro 10,5 inch met 87W lader: 20W

Beide iPads laden dus sneller met de 29W lader alleen voor de 10,5 inch iPad is het verschil veel kleiner.

Einde volledig wetenschappelijk onderbouwd onderzoek. ;)

ja3 wijzigde deze reactie 13-06-2017 21:34 (21%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• swv
Na het wetenschappelijke onderzoek is wat theorie wellicht ook nog leuk, zodat je zult zien dat sommige resultaten voorspelbaar zijn, en andere verrassend: Een 29W adapter die de iPad sneller oplaadt dan de 87W adapter. Hoe dan??

Je kunt op het bijschrift van de usb-c laders zien welke output deze geeft. De 29W-lader - waarvan ik er twee heb liggen thuis - geeft aan 14.5V == 2A. Dat maakt dus 29W. Indien het op te laden apparaat 14.5V niet ondersteunt (bijv een iPhone) dan kan de lader ook met 5V laden en dan gaat er met 2.4A net wat meer Ampère overheen. En je raadt het al: dat is dan 12W. Net als de standaard meegeleverde iPad adapter. Let op dat ik het hier heb over output, waar @ja3 het heeft over gemeten input: Dus die kan gerust hoger zijn omdat er nou eenmaal ook energie verloren gaat aan het omzetten --> warmte.

De reden dat de iPad icm een 87W lader met maar slechts 20W input aan het laden is, komt waarschijnlijk omdat de iPads niet met 3A kunnen laden, maar blijven hangen op 2A. Ik zal die gedachte even toelichten. Als het goed is staat het volgende op de 87W adapter
quote:
Output: 20.2V==4.3A or 9V==3A (USB PO) or 5.2V==2.4A
Schaamteloze kopie uit de Q&A van https://www.apple.com/sho...A/87w-usb-c-power-adapter. Dus ik vertrouw erop dat die informatie klopt. Wat gebeurt er wanneer je welk apparaat aansluit?
- MacBook Pro: pakt 20.2V x 4.3A maakt 87W, het maximale van de lader dus.
- iPad Pro: pakt 9V, maar komt waarschijnlijk niet verder dan ~2A, wat dus 18W maakt. Tel daarbij 2W verlies bij op en je komt op 20W input zoals gemeten door @ja3
- iPhone: pakt ~5V, maar spreekt in mijn ervaring nooit 2.4A aan. Ik heb eens gemeten dat de iPhone Plus modellen ~1.6A van de iPad adapter vragen.

@Canaria dat lees ik vaker, en klopt ook wel enigszins volgens mij. Ik meen dat dit vooral bij die Quick Charge technology geldt zoals je die terug vind bij smartphonefabrikanten van Androidtelefoons. Quick Charge maakt namelijk gebruik van een technologie welke de usb specificatie negeert door een hoger voltage over usb-a kabels en poorten te jagen om zo sneller laden mogelijk te maken. Doe je dit dan met een smartphoneaccu (welke dus klein is), dan is (of kan) dat niet bevoorderlijk (zijn) voor de levensduur van je smartphoneaccu.

De iPad is echter een ander verhaal. Apple volgt namelijk de laatste officiële usb specificatie welke laden mogelijk maakt tot 100W (20V == 5A) over bij voorkeur een usb-c connector, maar je ziet bij Apple dat het ook kan (in combi) met een lighting connector. Er zijn allerlei gradaties van voltages mogelijk van 5V tot 20V. De iPad Pro ondersteunt net als de MacBook 12" tot 14.5V en naar mijn idee dus ook maximaal 2A tot 2.4A (indien er met 5V geladen wordt). Dus Apple zal het ongetwijfeld zo ontworpen hebben dat het laden veilig kan gebeuren op dat voltage. En vergeet niet: de accu van de iPad is riant veel groter dan die van een smartphone/iPhone. Dus kunnen ze ongetwijfeld door de grotere accu meer circuits gebruiken/benutten om veilig en betrouwbaar sneller te kunnen laden. Zou wat zijn als je je 15" MacBook met een 5V iPhone adapter zou moeten opladen om slijtage te voorkomen... :p Ik leg het uit in mijn woorden hoor. Een echte expert kan het vast voor mij verbeteren :)

swv wijzigde deze reactie 13-06-2017 23:40 (5%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
quote:
sww89 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 23:21:
Na het wetenschappelijke onderzoek is wat theorie wellicht ook nog leuk, zodat je zult zien dat sommige resultaten voorspelbaar zijn, en andere verrassend: Een 29W adapter die de iPad sneller oplaadt dan de 87W adapter. Hoe dan??
USB Power Delivery o.a. Op die link vindt je een mooi tabelletje met de combinaties van A en V trouwens. Kun je precies zien wat er mogelijk is. Geldt voor alles wat via deze weg is op te laden, van iPad tot MacBook Pro.

• Jimijames75
  • Laatst online: 12:58
quote:
palmeg schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 11:17:
Net de iPad pro 10.5 besteld. Vraag me af of de smart cover van een iPad air 2 nog zal passen? Iemand al geprobeerd?
Helaas, de pro is groter.

• Canaria
  • Registratie: oktober 2001
  • Nu online

Canaria

4313-3581-4704

quote:
*knip*
Niet te geloven hoe je het telkens beter denkt te weten en er toch vaak helemaal naast zit.

Het is gewoon een feit dat de Smart Cover van de iPad Air-serie wat betreft afmetingen prima zou passen op de iPad Pro maar dat het niet blijft zitten doordat de uitlijning van de magneten anders is. Bij de lederen Smart Case sluit de cover niet. De magneet is sterk genoeg om als sluiting van de case te dienen en om de cover in omgeslagen stand aan de achterkant te laten plakken, maar bij een iPad Pro werkt dat dus niet.

Dat is geen fabeltje want ik heb zelf zo'n lederen smart case en omdat die niet te gebruiken is voor de iPad Pro heb ik nu dus een combinatie van een siliconen Smart Cover en de siliconenhoes voor de achterkant.

Ik had zelf liever een lederen Smart Case voor de iPad Pro gekocht met de magneet aan de goede kant maar die is er niet. Daarbij ga ik er niet van uit dat het opzettelijk zo is ontworpen om mensen nieuwe covers/cases te laten kopen en om accessoiremakers dwars te zitten. Desondanks vind ik dat Apple ook de moeite had kunnen nemen om ervoor te zorgen dat de bestaande hoesjes wél gebruikt kunnen worden. Niet iedereen kan en/of wil honderd euro uitgeven voor een nieuwe case.

Hoedje wijzigde deze reactie 18-06-2017 13:45 (2%)

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 20:07
quote:
Wouter Lucassen schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 11:54:
[...]

Je mag maar tot 500 euro aan elektronica belastingvrij importeren. Als de douane de iPad (de duurdere 10.5> dus) ertussen uit haalt komt daar dus nog Nederlandse sales tax (21%) overheen. (En een boete omdat je het niet hebt aangeven?) houd hier iig rekening mee.
Uit de doos halen. Instellen en gewoon gebruiken. Niks aan de hand.

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Canaria
  • Nu online

Canaria

4313-3581-4704

quote:
Rivanov schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 12:05:
[...]

Uit de doos halen. Instellen en gewoon gebruiken. Niks aan de hand.
Dat is belastingontduiking en dus een misdrijf. Het is niet zo slim om iemand dat te adviseren op een openbaar forum ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Emiel L
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 15-02 12:40
Ja, eigen ontwikkeld zijn de mijne ook :)

Flickr - Huur mij in: http://emiellensink.nl

Acties:
  • +2Henk 'm!

• bibi2205
  • Registratie: mei 2010
  • Nu online
quote:
davidgilmour schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 17:50:
[...]

Waarom word je min of meer gedwongen om up te daten dan?
Ze doen het met opzet.
Ze verplichten je toch niet? Als je liever op bv. iOS9 blijft dan kan dat gewoon en ook je apps zullen (nog een tijdje) blijven werken, althans tot die apps de nieuwste features "nodig hebben" om nog te functioneren. Je mist dus enkel de nieuwste features.

"Ze doen het met opzet." hoor ik regelmatig (werk in een winkel die Apple spullen verkoopt) maar die redenering is naar mijn mening toch niet correct hoor. Denk je echt dat Apple op een bepaald moment zegt "We zullen die iPad mini 2 (die intussen alweer 4 jaar op de markt is) eens zo traag maken dat iedereen verplicht wordt om een nieuw toestel te kopen."? Apple ontwikkeld een nieuwe versie waarin ze X nieuwe features verwerken en die testen ze op de toestellen die op dit ogenblik de recentste software draaien. Er zal in zekere zin ook nog wel aan optimalisatie gewerkt worden, maar op een bepaald moment is de hardware gewoon te verouderd.

"Vroeger" waren de performance sprongen bij nieuwe Intel CPU's (Core2Duo -> Core2Quad -> i3/i5/i7) ook gigantisch. Tegenwoordig is dat al heel wat minder waardoor mijn 7 jaar oude Mac Pro, zelfs met Sierra, nog steeds even vlot aanvoelt als toen. Bij de mobiele SOC's gaat dit ook nog gebeuren, maar momenteel hebben we dat punt nog niet bereikt en spreekt Apple bij elke nieuwe SOC over 30-40% betere performance. Als ze zo'n grote sprongen maken op 1 jaar tijd, dan lijkt het mij logisch dat een 4 jaar oude SOC op een bepaald moment gewoon de kracht niet meer heeft om de nieuwste iOS vlot te draaien.

Ik vind zelfs dat we blij mogen zijn dat Apple onze toestellen zo lang ondersteund, er zijn andere merken die het minder lang volhouden.

Nogmaals, dat is mijn mening. Maar ik behoor dus absoluut niet tot de "ze doen het met opzet"-groep. :)

bibi2205 wijzigde deze reactie 17-06-2017 22:10 (5%)

Mac Pro (Mid 2010) - Intel Xeon 6-Core 3.33GHz : 24GB DDR3 ECC : 256GB SSD, 1TB SSD & 2x2TB HDD : GeForce GT120 + GTX1080 //\\ 13" Macbook Pro Retina (Late 2013) - Intel Core i5-4258U 2.4GHz : 8GB DDR3 : 256GB : Intel Iris

Acties:
  • +5Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
quote:
davidgilmour schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 22:26:
[...]

Waarom wordt mijn iPad juist instabieler na elke update?
Als je nou eens het antwoord op die vraag ging zoeken ipv op een forum te lopen zeuren zou je eens een keertje wel het probleem op kunnen lossen.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
*knip*

Laten we het gezellig houden en niet op de man/vrouw spelen.

Hoedje wijzigde deze reactie 18-06-2017 13:46 (96%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vistajevski
Ik wil nog wel terug naar IOS 8 met mijn ipad mini. Dat was de laatste versie waarbij hij voor mijn gevoel nog soepel draaide. Onder IOS 9 is zelfs Safari maar beperkt bruikbaar. Ik geloof best dat ze niet bewust aan planned obsolesence doen, maar Apple heeft voor IOS devices mijns inziens wel een te "optimistisch" updatebeleid dat eerder ingegeven lijkt door angst voor beveiligingsissues dan het bieden van een goede gebruikerservaring.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Redondo1982
Tuurlijk dwingen ze je indirect tot de aanschaf van een nieuwe. Die gedachte leeft bij elk zelfrespecterend bedrijf. Ik vind beide kanten een samenzweringstheorie. Als je denkt dat Apple dit onbewust doet is het zelfde als je bij alles denkt dat er bewuste dingen worden gedaan. Apple is een bedrijf, een hele grote...folks!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• matthijst
quote:
*knip*

Hij had wat dit betreft gewoon gelijk: Apple verving de magneetrichting waardoor je iPadhoes in plaats van dichtgeplakt omhoog ging staan.
Dan kan je er vervolgens een halve pagina omheen posten, maar punt blijft dat dat niet verzonnen was :*)

Hoedje wijzigde deze reactie 18-06-2017 13:46 (20%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• repeP
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 07-07-2019
quote:
Software sells hardware gaat nog altijd op. En laat iOS nu veel betere apps hebben dan de OS-en wat draait op de apparaten van de producenten die jij nu noemt.

Lees de forumpostings eens over de Surfaces en de tabletten van Samsung zou ik je willen voorstellen.

Hoedje wijzigde deze reactie 18-06-2017 14:10 (11%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
quote:
matthijst schreef op zondag 18 juni 2017 @ 11:23:
[...]

[mbr]*knip*[/]

Hij Zij had wat dit betreft gewoon gelijk: Apple verving de magneetrichting waardoor je iPadhoes in plaats van dichtgeplakt omhoog ging staan.
Dan kan je er vervolgens een halve pagina omheen posten, maar punt blijft dat dat niet verzonnen was :*)
Lees nou eerst eens waar je op reageert. Er werd geïmpliceerd dat Apple dit moedwillig doet en juist dat is een fabeltje en betweterig omdat de persoon in kwestie er niet bij zit. Een stukje verderop blijkt het frustratie te zijn omdat het oude hoesje niet mee kan naar het nieuwe. En dat is raar want iedereen weet dat je bij elektronica iets koopt wat maar een zeer korte levensduur heeft en compatibiliteit eigenlijk niet bestaat.
Het houdt ook geen steek om iets te kopen en er dan nog maar eens heel de tijd over te lopen zeiken. Koop het dan gewoon niet en besteed je geld aan wat anders. Dat is de enige manier (naast domweg directe feedback aan de fabrikant ipv op een forum) om het tij te keren. Dat negatieve gedoe over dit soort zaken gaat gewoonweg nergens over en gezien de hoeveelheid likes ben ik daarin zeker niet de enige.

Vergeet niet dat je dit soort kritiek op ieder aspect van zo'n iPad kunt hebben. Waarom werken bepaalde styli wel op de eerste iPads en doen ze het slecht op de huidige? Waarom werkt de Apple Pencil niet op de iPad Air 2? Enz. Het is elektronica, ontwikkelingen gaan soms hard en niet altijd vertellen ze waarom ze dat doen.

ppl wijzigde deze reactie 18-06-2017 16:16 (11%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Canaria
  • Nu online

Canaria

4313-3581-4704

Mijn post was niets meer dan een constatering dat de covers/cases van de iPad Air niet geschikt zijn voor de iPad Pro vanwege de sluiting. Waarmee ik ook niets meer wil zeggen dan dat je er niet zomaar van uit kunt gaan dat wanneer het fysiek past, het ook werkt (iPad 2017 heeft dezelfde afmetingen als de iPad Air). De toon was grappig bedoeld.

Alle andere betekenissen en bijbedoelingen die eraan worden toegekend, zijn niet van mij afkomstig en daar wens ik ook niet van beschuldigd te worden.

Wat mij betreft houden we er nu over op.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online
quote:
Redondo1982 schreef op zondag 18 juni 2017 @ 19:57:
Ik twijfel ook enorm. Koop ik een 10,5 of 12,9? Ik vind de 12,9 erg indrukwekkend geworden. Ik keek er altijd naar met de gedachte dat het zeer ongemakkelijk is voor onderweg, maar ik gebruik m'n iPad nooit voor onderweg. Desalniettemin denk ik dat de 12,9 ook gaat vervelen na circa een half uur gebruik en daarboven doordat het toch wat groter en breder is om vast te houden. Keuzes...
Ik kom zelf van de oude 12.9 en heb nu de 10.5 en heb nog geen spijt van de keuze. De 10.5 is handzamer en lichter. Ik gebruik hem ook in bed om te lezen of een filmpje te kijken en dan is hij qua formaat perfect. De 12.9 is ietsje fijner als je splitscreen gaat gebruiken in iOS 11 straks. Maar het kan ook zeker wel op de 10.5.

Wat zijn jouw voornaamste use cases?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 08:38

Nitai

Feels good man

quote:
Redondo1982 schreef op zondag 18 juni 2017 @ 19:57:
Ik twijfel ook enorm. Koop ik een 10,5 of 12,9? Ik vind de 12,9 erg indrukwekkend geworden. Ik keek er altijd naar met de gedachte dat het zeer ongemakkelijk is voor onderweg, maar ik gebruik m'n iPad nooit voor onderweg. Desalniettemin denk ik dat de 12,9 ook gaat vervelen na circa een half uur gebruik en daarboven doordat het toch wat groter en breder is om vast te houden. Keuzes...
Heb een jaartje de 9,7 pro gebruikt, en nu de overstap gemaakt naar de 12.9. Geen spijt van en ben er erg blij mee. Het is iets groter in bed maar leest comics geweldig, aantekeningen gaan super en ik heb er meer profijt van gehad tijdens een driedaagse training in de vorm van pdfjes lezen, aantekeningen maken etc.

In bed leunt het op mn borst en dat gaat prima.

Vinnu#2173 | Thats all folks!

Pagina: 1 2 3

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True