Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• KevinJ
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 08-08-2018

Op het Apple Event van 16 oktober, It's been a long time, werden de nieuwe Ipads aangekondigd. Sinds 17 oktober zijn ze ook daadwerkelijk te bestellen in de store. Naast de Air 2, het topmodel, werd ook de vernieuwde versie van de Mini 2 aangekondigd, met de logische naam Mini 3. In onderstaande foto alle actuele modellen met specificaties op een rij.

Gaan jullie hem aanschaffen?
Welk type ga je nemen?

In dit topic kun je al je prangende vragen stellen en je ervaringen delen over de iPad modellen.

Vorige deel: Deel 13

PSN: MercyfulF8_HD // XBL: MercyfulF8 HD

• BackSlash
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 01-11 08:58
Daar was ik al bang voor ja... klinkt als dezelfde perikelen met de iPad 1 op iOS 5 ;(

De iPad 3 is eigenlijk net te traag als je het vergelijkt met zijn jongere iPad2 broertje en grotere iPad4 broer. Op het moment dat hij uitkwam was hij wel krachtiger (vooral op GPU gebied), maar al die kracht werd gelijk opgeslokt door het retina scherm... Dus in praktijk had hij de performance van de iPad 2.

Op dat moment vond ik dat niet zo erg, "de performance van de iPad 2 is toch supergoed" was toen mijn eigen gedachte. Maar het gevolg is nu wel dat je met een iPad rondloopt die een jaar korter meegaat, als je kijkt naar de performance. Ik vermoed dan ook dat de iPad 4 op iOS 8 nog best goed te doen is.

Met dit in het achterhoofd denk ik dan ook dat de iPad Air 2 een langere levensverwachting heeft.
Deze grafiekjes werden tijdens het event getoond:

Deze grafieken ondersteunen mijn theorie :) Als je nu meer dan genoeg performance hebt om iOS soepel te draaien, dan moet dat met iOS 9, 10 en 11 nog steeds zo zijn, is mijn verwachting.

Desktop: Core i7 3770K / 16GB / GTX 980 || HTPC: Core i7 3770 / 8GB / GTX 970 || Macbook Pro Retina 15,4" Late 2013 / i7 2,6Ghz / 16GB / 512GB || Synology DS415+ / 8GB / 14TB || iPhone Xs 256GB || iPad Pro 10.5" 64GB

• Uffeltje
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 22:17
Dit zijn denk ik beelden van vorig jaar, want de iPad Air 2 staat er nog niet op. Het verschil tussen de twee zal dus nog groter zijn.

YouTube

• mprkooij
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 21:48
Beste iPad Air 2 bezitters!

Hebben jullie hier last van, ik zag dit op internet? Het lijkt te gebeuren als je hem rechts in het midden vasthoud.

mprkooij wijzigde deze reactie 25-10-2014 18:27 (6%)

• absrnd
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 22:36
quote:
GuidoH schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 13:18:
edit: Zojuist een mail van Max ICT dat de order geannuleerd is, Apple Pencil is pas in januari leverbaar. :')
Had je ook al een leverdatum voordat ze annuleerde ?

voor mij staat de leverdatum ineens op 24e :?
als ze annuleren krijgen ze ook van mij een daverende review O-)

• absrnd
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 22:36
Nu dat ik ook mijn Pencil heb, bedacht ik me gelijk hoe ik deze op mijn bureau neerleg / zet, en in mijn rugzak kan stoppen, zonder te beschadigen.
dus heb ik even snel een paar ontwerpjes gemaakt om te 3D printen, en beschikbaar voor iedereen die een printer heeft of de weg naar 3D hubs kan vinden :)

https://www.youmagine.com/designs/apple-pencil

• Vermeulen
  • Registratie: april 2010
  • Niet online

Vermeulen

Stomp niet af, blijf slijpen

Komt er al tijdens het maart event een nieuwe iPad?

http://www.macrumors.com/...st-half-2016-no-3d-touch/

2nd gen. Apple Watch
iPad Air 3
4" iPhone 6C

Mijn iPad 3 mag wel een keer vervangen worden, en een 4" iPhone is ook welkom als die in die mooie blauwe kleur geleverd gaat worden :) Ben wel klokkengek maar niet van de smart watches..

Vermeulen wijzigde deze reactie 17-12-2015 19:42 (20%)

Do whatever you love and you'll be free (Outlandish - Warrior // Worrier)

• matthijst
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 00:06
quote:
sww89 schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 08:30:
[...]

Die speakers zijn echt geweldig geloof me. Daar kan geen oudere iPad tegenop. Eigenlijk is het interessanter om te weten hoe de speakers in de 9.7" zich verhouden tot de 12.9".

Het feit dat ik mij nu niet meer aan één oor doof voel is echt een verbetering ;) Mijn Air 2 gebruik ik dan ook het liefst in portrait modus. Vanwege het geluid en vanwege het makkelijker typen met twee duimen. De 12.9" gebruik ik willekeurig in portrait of landscape. Fijn ook dat de Pro dat herkent (duhh) en de geluidsbeleving uit de vier speakers daar op afstemt.
Twijfel toch wel tussen de 9,7 pro of een 12.9" pro, omdat die laatste op MP vaak aangeboden wordt voor de prijs van een nieuwe 128GB 9.7.
Gebruik je de pro toevallig ook in de liggend-op-bed-of-de-bank met iPad op je ribben stand?
Zo gebruik ik nu vaak m'n Air. Dom plaatje, maar ter hoogte van dit:

Vraag me af of de pro dan nog " bruikbaar" is in portraitstand, of dat je door de hoogte van het scherm te ver omhoog moet kijken (of de iPad verder weg moet houden) :)

Acties:
  • +5Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 00:06
Apple pencil, wel even wennen maar na een tijdje merk je bijna niet meer dat je op een scherm zit te krassen.
Zo kom je een vlucht van een uur of 10 wel door :)

• ASNNetworks
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 17:14
quote:
repeP schreef op maandag 18 april 2016 @ 02:02:
[...]

Heb het anders echt wel met sommige sites op internet, onder Safari op een iPad 2.
Volgens mij verwar je picture-in-picture met video afspelen binnen een venster in Safari.

Dit kan op de iPad 2 (en elk iPad sinds de eerste iPad).

Een video afspelen binnen de pagina ipv direct fullscreen.

Dit kan enkel op de iPad Air en Mini 2 en hoger.

Video afspelen en Safari verlaten, een andere app openen of de homescreen bedienen terwijl de video op de voorgrond in een kleiner venster afspeelt.

Of je bent in de war, je hebt een jailbreak of een iPad Air 2 en denkt dat het de iPad 2 is. Hoe dan ook, Picture-in-Picture is simpelweg niet mogelijk op de iPad 2.

ASNNetworks wijzigde deze reactie 18-04-2016 14:33 (8%)

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 21:51
quote:
Fraggert schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 16:37:
[...]
Wel mooi klote.....ik had hem dus al kunnen hebben voor mijn vrouw wat dus volgens de Apple mevrouw niet kon |:(
Hoppaaaaaa..... *O* *O* *O*

vanochtend belletje naar Amac Amersfoort en een Ipad 2017 32GB WiFi in spacegray laten wegleggen en als de sodemieter in de auto gestapt :P .

Kan ik toch nog morgen mijn vrouw haar verjaardagskado geven d:)b *;

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Jimijames75
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 21-11 07:11
quote:
VeeGee schreef op donderdag 27 april 2017 @ 23:13:
[...]

Ik overweeg hem ook aan te schaffen voor de iPad 2017. Heb je wellicht een fotootje van de knoppen aan de zijkant? Ik gebruik de volumeknoppen wel met enige regelmaat. Zijn de knoppen nog wel goed bereikbaar/werkt dat goed?

En hoe zit het met de uitsparing voor de camera?
https://tweakers.net/ext/f/wIkiSue9AiYUmK90ZUqi71v1/thumb.jpg

https://tweakers.net/ext/f/kG2pKawmNbabzviQMm9susY5/thumb.jpg

Op foto's zie je niks van de camerapositie die wat afwijkt

• MdO82
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 22:23
Ik zag vanmorgen dat er een kras zat op mijn scherm van mijn Ipad Air zitten.
Ik heb getracht er een foto van te maken, maar zo op het oog is het niet echt te zien, maar als je bezig bent dan zie je het wel ;)

Omdat het wat moeilijk is om dit op een foto te zetten heb ik er even een cirkel omgezet.
(is er overigens een makkelijkere manier voor om dit beter zichtbaar te krijgen ?)

Ik zag oppervlakkig geen schade aan mijn screenprotector dus ga ervan uit dat het op het scherm zit.
Dit moet ik uiteraard nog even goed bekijken als ik een nieuwe protector heb en de oude verwijderd heb.

Mijn vraag is echter valt zoiets onder een garantie of is het gewoon gebruik schade ?

MdO82 wijzigde deze reactie 30-04-2017 15:50 (9%)
Reden: zinsopbouw

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 23:07

Exirion

Gadgetfetisjist

Hier grote tevredenheid met de iPad Pro 10.5", als vervanger van een iPad 3 (5 jaar oud). Hij blinkt in alle opzichten uit :)

Ik heb er ook meteen een Pencil bij gekocht, inclusief voetje om 'm in te zetten:

Te duur uiteraard, maar wel netjes :Y)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Alexknl
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 23:57
quote:
Le Enfant! schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 18:19:
Hoe maken jullie eigenlijk jullie iPad schoon? Heb de iPad nu bijna een maand, maar de achterkant zit vol met vuile plekken (waarschijnlijk door vuile vingers / handen) en ook op scherm staan er redelijk wat vingerafdrukken (en sporen van de cover). Ik ben een beetje bang dat een doekje voldoende is om een iPad te hebben vol met krassen.
Deze van bij de Action:

Heb veel van dit soort doekjes gehad, ook die strepen achter laten, deze niet. Eigenlijk hetzelfde principe als brillendoekjes.

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 23:56
Ik kan in LumaFusion geen video’s meer bewerken (reverse in dit geval). Alles blijft hangen op 0.03

Iemand dit wel eens gehad toevallig?

Edit; ooh ik ben niet alleen zie ik. Zal wel iets met iOS11 van doen hebben oid.

Donstil wijzigde deze reactie 15-09-2017 12:43 (16%)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Stinger_Ventura
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 23:40
Mijn "new" iPad uit 2017 heeft al heel snel krassen in het scherm. Veel eerder dan mijn Ipad2 ooit had. 1 kras is zichtbaar wanneer die aan is, en ik irriteer me er aan omdat die in het midden van her scherm zit en zo'n 2 cm is.

Wat kan hier aan doen om dit weg te halen? Scherm is veel fragieler dan andere iPads

https://tweakers.net/ext/f/mdXaLr2ZGuP1cjza2PhaKBUd/thumb.png

Stinger_Ventura wijzigde deze reactie 17-09-2017 16:53 (19%)

• Canaria
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 00:51

Canaria

4313-3581-4704

Wat ik echt superirritant vind op de iPad is dit:

Ik wil iMessage niet activeren op de iPad, die berichten komen al op de iPhone binnen en dat is genoeg. Zelfde geldt voor FaceTime, met het verschil dat ik met die app ook verder niets hoef te doen.

Voor Messages is het anders: er zit een data-sim in de iPad en Vodafone stuurt soms push-sms'jes. Die kan ik niet lezen doordat het iMessage-venstertje in de weg staat. De gelezen berichten onderaan zijn afkomstig van een backup, toen ik iMessage op een vorige iPad wel had geactiveerd, maar die kan ik dus ook niet verwijderen.

:|

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Zspirit
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 15:00
Sinds kort ben ik verhuisd en nu heb ik een vreemd probleem
Ik heb 200Mbit internet van Telfort met een Nighthawk R7000.
Nu haal ik op mijn iPad Air 2 slechts een download snelheid van 45 Mbit/sec.
Upload is wel gewoon 200Mbit/sec zo als je zou verwachten.
Op mijn iPhone 6 haal ik wel gewoon download en upload van 200Mbit/sec.
Hoe kan het dat ik dit op mijn iPad niet haal maar met mijn iPhone wel?
Wifi bereik of afname in snelheid door verbruik van andere apparaten heb ik al uitgesloten.

• repeP
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 07-07 17:30
quote:
In de comments had iemand een aardige opmerking dat het gebruikte symbooltje lijkt te suggereren dat die pencil van Apple wel eens onderdeel zou kunnen zijn van de nieuw aan te kondigen iPads:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 19-11 14:27

Splinter Cell

AMD HD7850

• MCKenzy99
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 25-09 15:43
Ik wilde dus een iPad bestellen met studentenkorting, maar als ik ga afrekenen krijg ik dit (foto) als adresgegevens scherm. Ik snap niet helemaal waarom ik geen normaal scherm krijg, aangezien ik geen bedrijf of instelling ben en dit ook nooit heb aangeklikt.

edit: figured it out...

MCKenzy99 wijzigde deze reactie 27-03-2018 22:23 (4%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jimijames75
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 21-11 07:11
Kan ik iemand nog blij maken met een (spuuglelijke) blauwe siliconen hoes van Apple voor de ipad pro 9,7?

Ik dacht dat ik de 10.5 had, vond m al verdacht goedkoop :P je mag m gratis hebben!

https://tweakers.net/ext/f/rSehuhWfFZGselBqBalOMyw4/thumb.jpg

Jimijames75 wijzigde deze reactie 15-05-2018 09:40 (3%)

• wmuller
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 18-11 22:53
Betreft iPad Pro van de 1e serie met meest recente update.

Regelmatig verschijnt bijgaande melding in beeld, al meer dan een jaar lang. Via Apple geen oplossing gevonden. Kent iemand dit en kan je er wat aan doen?

Op het moment dat het verschijnt wordt je scherm wat donkerder en is je scherm bevroren. Tik je op OK dan wordt je scherm weer helder en kan je verder. Soms elke 10 minuten, vreselijk storend als je kranten leest via de iPad.
https://tweakers.net/ext/f/WyTNBmKujqGpw8aKg1Ao4w4o/thumb.jpg

• Mars18
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 19-11 11:58
Morgen laat ik van de ipad air 1 het glas vervangen,

En mijn dochter keek vanmiddag Netflix op een Ipad 2018 en opeens was het beeld zoals onderstaand. Via Itunes kan ik hem niet resetten omdat ik nergens in beeld krijg vertrouw deze computer ( ik heb alleen maar dit beeld)

Wat is handig, laten brengen bij Amac?

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 4 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrisch rijden

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True