Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afwezig
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-09 23:25
Mijn eerste generatie iPad Pro 9.7 begint het op te geven. Websites laden inmiddels zo traag dat ik me er flink aan begin te irriteren. Ik gebruik de “pro” zaken niet, maar zag dat de Air M1 en en Pro M2 met 256GB uiteindelijk maar 100 euro schelen. Nu zal snel de M3 komen maar verwacht dat die wel iets meer dan 100 euro duurder zal worden. Pro M2 lijkt dan toch gewoon de betere deal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:15
Afwezig schreef op zondag 28 april 2024 @ 18:30:
Mijn eerste generatie iPad Pro 9.7 begint het op te geven. Websites laden inmiddels zo traag dat ik me er flink aan begin te irriteren. Ik gebruik de “pro” zaken niet, maar zag dat de Air M1 en en Pro M2 met 256GB uiteindelijk maar 100 euro schelen. Nu zal snel de M3 komen maar verwacht dat die wel iets meer dan 100 euro duurder zal worden. Pro M2 lijkt dan toch gewoon de betere deal?
Normaal ben ik totaal niet van de 'wachten tot de volgende versie', maar aangezien het Apple-event 7 mei al is, zou ik nu vooral even wachten. Dikke kans dat er gestunt gaat worden met de prijzen van oudere versies Air dan wel Pro.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afwezig
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-09 23:25
Hahn schreef op zondag 28 april 2024 @ 18:33:
[...]

Normaal ben ik totaal niet van de 'wachten tot de volgende versie', maar aangezien het Apple-event 7 mei al is, zou ik nu vooral even wachten. Dikke kans dat er gestunt gaat worden met de prijzen van oudere versies Air dan wel Pro.
Haha nee kan geen kwaad in dit geval. Weet in ieder geval dat ik niet nóg meer geld ga uitgeven door een nieuwste versie te kopen. De “oude” modellen zullen vast niet duurder worden, misschien wel goedkoper. Betwijfel of het “stunten” zal worden, vast geen 200 euro er af, maar aangezien het apparaat al 8 jaar mee gaat is het in ieder geval de moeite om die laatste twee weken nog even af te wachten wat er gebeurd met de prijzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 16:15
Afwezig schreef op zondag 28 april 2024 @ 18:39:
[...]

Haha nee kan geen kwaad in dit geval. Weet in ieder geval dat ik niet nóg meer geld ga uitgeven door een nieuwste versie te kopen. De “oude” modellen zullen vast niet duurder worden, misschien wel goedkoper.
Dat bedoel ik :) En niet misschien, oudere versies zullen sowieso niet duurder gaan worden, alleen maar goedkoper.
Betwijfel of het “stunten” zal worden, vast geen 200 euro er af, maar aangezien het apparaat al 8 jaar mee gaat is het in ieder geval de moeite om die laatste twee weken nog even af te wachten wat er gebeurd met de prijzen.
Elke euro is mooi meegenomen, toch? ;) En grootschalig gestunt zou ik niet op rekenen nee, maar kan best dat als de M1-versies eruit gaan, dat die in een 'Op = Op' sale nog wel een goede korting meekrijgen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slijmspoor
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 17-09 08:57
Dag allemaal,

Vandaag iets vreemd ontdekt bij mijn ipad air (5de generatie). Toen ik thuis kwam bleek bijna heel de batterij erdoor heen te zijn gebruikt door het toegangscherm/beginscherm. Weet iemand hoe dit kan of is mijn batterij opeens stuk?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E92PsuSet5HtLwHsiDjqe2Gxvqs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Aswl0wRjOWzSWiaU76JXpqAA.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZHqaVZSHJ9QJpSk-mOGd5gvBld8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XFhUOybPwItb1WGGzVq0rf02.png?f=fotoalbum_large

Als ik even terug kijk is het gisteren begonnen, de dagen ervoor niets van te zien:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JjNQtQEAI4ZepRHoP07AQyp0mY4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oI2Klf4OgCW1vikx50b7uUmy.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:34
Slijmspoor schreef op maandag 6 mei 2024 @ 19:04:
Dag allemaal,

Vandaag iets vreemd ontdekt bij mijn ipad air (5de generatie). Toen ik thuis kwam bleek bijna heel de batterij erdoor heen te zijn gebruikt door het toegangscherm/beginscherm. Weet iemand hoe dit kan of is mijn batterij opeens stuk?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Als ik even terug kijk is het gisteren begonnen, de dagen ervoor niets van te zien:
[Afbeelding]
Ik kan alleen bedenken dat de ipad zichzelf niet heeft uitgeschakeld, of door een slecht sluitende hoes telkens weer wakker wordt.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Al sinds ik mijn iPad (9th gen) heb, eerst iPadOS 16, nu 17, werken automatische app updates niet. Niet alleen dat, handmatig updaten duurt ook gigantisch lang, als het uberhaubt al werkt. Dit probleem nooit gehad op mijn iPhone 14 Plus die ik had. Factory reset al eens gedaan, niets geholpen.

Meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:57
Dat eerste zou wel te maken kunnen hebben met de tweede (omdat het zolang duurt mislukken die automatisch updates door een time-out). Heb je iets 'geks' thuis, bijv. een pihole of op een andere manier iets in de router heel erg afgeschermd.
Al eens geprobeerd op een andere wifi?

Ben verder niet bekend met het probleem (en ook niet op gegoogled), dus het is maar een suggestie dat niet de iPad zelf maar de wifi/router onderdeel van het probleem kan zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Mooie dingen, die nieuwe iPads.
Wel vrij prijzig. Die Pro is wel een mooie lijkt het.
13" eens in de winkel bekijken. Wellicht vd zomer in de VS upgraden in zo'n tax free state.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Als je de mazzel hebt om in de VS te zijn, de iPads die bij Apple uit het assortiment gaan (9th generation aka 2021) zijn voor spotprijzen op de kop te tikken bij 3rd party retailers als Amazon, Walmart, Target, BestBuy etc: $221 voor het basismodel, $330 voor het 256 GB model: https://www.amazon.com/20...iPad-Wi-Fi/dp/B09G9CJM1Z/

Helaas gaan de Europese Amazon/Mediamarkt/etc winkels niet mee met deze kortingen zo te zien, maar tis een mooie gelegenheid om de laatste generatie iPads met Lightning + koptelefoon aansluiting op te pikken.

[ Voor 40% gewijzigd door Dreamvoid op 08-05-2024 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBreda
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:19
Waarom hebben ze de iPad ook niet even een update gegeven? Was een kleine moeite om er M1 in te zetten en de bluetooth en WiFi een updatetje.

[ Voor 15% gewijzigd door DBreda op 09-05-2024 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
@DBreda Dan is het, commerciële, verschil met de Air wel erg klein natuurlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
DBreda schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 11:32:
Waarom hebben ze de iPad ook niet even een update gegeven? Was een kleine moeite om er M1 in te zetten en de bluetooth en WiFi een updatetje.
Komt later dit jaar, samen met de mini volgens de geruchten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CometOne
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19-08 19:09
Mijn huidige iPad 2018 begint nu wel heel traag te worden, en zal ook geen update meer krijgen naar iPadOS 18.
Denken jullie dat er een reden is om te wachten tot eind dit jaar op de nieuwe basis iPad?
Volgens de geruchten die ik las zijn er geen al te drastische wijzigingen verwacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
De normale Ipad is pas 2 jaar oud in september, ik verwacht dus geen nieuwe denk ik in september.
Deze vernieuwen ze niet echt elkaar meer laatste jaren, dus heeft denk ik geen zin om te wachten.

Aan de andere kant zo traag kan die echt niet zijn, op een spelletje ofzo misschien na :).
Dus eventueel heel even wachten tot september zou kunnen, dan kan je hem altijd nog vervangen voor het laatste 2022 model(Of een andere air/ pro).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18:51
CometOne schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 14:15:
Mijn huidige iPad 2018 begint nu wel heel traag te worden, en zal ook geen update meer krijgen naar iPadOS 18.
Denken jullie dat er een reden is om te wachten tot eind dit jaar op de nieuwe basis iPad?
Volgens de geruchten die ik las zijn er geen al te drastische wijzigingen verwacht?
Carlos0_0 schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 14:26:
De normale Ipad is pas 2 jaar oud in september, ik verwacht dus geen nieuwe denk ik in september.
Deze vernieuwen ze niet echt elkaar meer laatste jaren, dus heeft denk ik geen zin om te wachten.

Aan de andere kant zo traag kan die echt niet zijn, op een spelletje ofzo misschien na :).
Dus eventueel heel even wachten tot september zou kunnen, dan kan je hem altijd nog vervangen voor het laatste 2022 model(Of een andere air/ pro).
iCulture verwacht juist wel een nieuw standaardmodel dit jaar: https://www.iculture.nl/nieuws/apple-producten-2024/ (#6 op de lijst) of https://www.iculture.nl/n...erwachtingen-vooruitblik/

[ Voor 3% gewijzigd door Tc99m op 04-06-2024 15:16 ]

scintillating

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
CometOne schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 14:15:
Ik zou lekker wachten tot dit najaar. Hij is tegen die tijd al twee jaar oud en het zou me niet verbazen als er dan een spec bump komt. Met uitzondering van vorig jaar wordt het basis model eigenlijk jaarlijks wel geüpdatet, dus het is in iedere geval wel tijd :)

Misschien niet al te spannend omdat de A14 chip eigenlijk nu nog snel zat is, maar kijkend maar Apple’s track record kan het wel zomaar eens 2 extra jaren aan software updates opleveren. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
Uniciteit schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 15:18:
[...]

Ik zou lekker wachten tot dit najaar. Hij is tegen die tijd al twee jaar oud en het zou me niet verbazen als er dan een spec bump komt. Met uitzondering van vorig jaar wordt het basis model eigenlijk jaarlijks wel geüpdatet, dus het is in iedere geval wel tijd :)

Misschien niet al te spannend omdat de A14 chip eigenlijk nu nog snel zat is, maar kijkend maar Apple’s track record kan het wel zomaar eens 2 extra jaren aan software updates opleveren. :)
Ik zou ook even wachten, of gewoon een 2dehandse ipad air van de vorige generatie scoren met de M1 processor. Als er een update komt, dan zou het wel eens kunnen dat die M1 ook nog in de gewone ipad terecht komt (als Apple die processor nog wil maken).
Maar een M1 in een iPad is echt zat snel voor gewone toepassingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vildhjarta
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-09 14:41
M4 Ipads pro zien er tof uit, maar qua prijs voor mijn gebruik op dit moment wel echt totale overkill.

Gezien ik erg gewend was voor werk alles te doen in Notes/Reminders voor mijn gesprekken en planning, en ik bij nieuwe baan met een windows laptop moet werken heb ik via een mede-tweaker een 11 inch M1 Pro met Magic Keyboard overgenomen.

Prive, op het gebruik van Logic Pro (wat ik thuis gebruik op macOS) heb ik mijn prive macbook niet meer gebruikt. Voor media consumptie thuis is de 11inch perfect en als extra note taking/planning device voor bij werk.

Was een beetje bang dat het scherm niet zo goed zou zijn (geen mini-led) maar het ziet er allemaal echt prima uit, de Ipad is super snel en lekker handzaam. Erg blij mee, als Logic Pro gewoon dezelfde versie zou zijn als op macOS zou ik de mac nog minder gebruiken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Een iPad uit 2019 begaf het gisteren ineens. Hij blijft in een boot loop met het Apple logo. Na veel geklooi aan de Apple Devices app gekoppeld gekregen. Herstellen levert helaas de foutmelding 4013 op. Ik heb twee kabels geprobeerd en twee pc's. Op een pc wordt hij helaas niet zichtbaar. Heeft iemand nog een idee wat ik kan proberen om hem werkend te krijgen?

Een tweede punt dat mij opviel: ik zie op dit forum dat al twee andere gebruikers dit euvel met een iPad uit 2019 hebben. Het aparte: ze zijn allen bij BelSimpel aangeschaft. Dat maakt het totaal nu op drie. Zou dit toeval zijn?

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Nu online
Heb je hem wel geprobeerd in herstel modes te zetten(DFU mode), dus via de knoppen combinatie ?.
Het verschilt per model welke knoppen dat kunnen zijn, sommige nog home button enzo hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Ik heb de knoppenvolgorde gebruikt. Dit werkte echter niet. Wat wel hielp is een andere knoppenvolgorde terwijl hij aangesloten zit aan de pc. Dan krijg ik een logo van een kabel van de ipad naar de pc met een link naar een restore pagina. Is dat de DFU mode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Nu online
wcduck schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 08:54:
Ik heb de knoppenvolgorde gebruikt. Dit werkte echter niet. Wat wel hielp is een andere knoppenvolgorde terwijl hij aangesloten zit aan de pc. Dan krijg ik een logo van een kabel van de ipad naar de pc met een link naar een restore pagina. Is dat de DFU mode?
Ja dit doe je als die dus al is aangesloten op de pc, je zet hem uit. en doet dan de knoppen volgorde.
Dan moet je op een Apple device Finder openen, of op windows pc itunes openen.

Deze komt dan heb een device gevonden in herstel modes enzo, wil je hem herstellen. dan gaat die de firmware downloaden en je device herstellen.
Het downloaden kan even duren kan aantal GB zijn, dus aan de hand van je verbinding kan het even duren.

Als ik na die foutmelding zoek heeft het vaak met software te maken, ik wist niet eens van Apple Devices app af.
Aangezien het normaal op windows altijd met windows ging, wellicht kun je het hiermee proberen.

[ Voor 11% gewijzigd door Carlos0_0 op 20-07-2024 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Carlos0_0 schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 11:28:
[...]

Ja dit doe je als die dus al is aangesloten op de pc, je zet hem uit. en doet dan de knoppen volgorde.
Dan moet je op een Apple device Finder openen, of op windows pc itunes openen.

Deze komt dan heb een device gevonden in herstel modes enzo, wil je hem herstellen. dan gaat die de firmware downloaden en je device herstellen.
Het downloaden kan even duren kan aantal GB zijn, dus aan de hand van je verbinding kan het even duren.

Als ik na die foutmelding zoek heeft het vaak met software te maken, ik wist niet eens van Apple Devices app af.
Aangezien het normaal op windows altijd met windows ging, wellicht kun je het hiermee proberen.
Ik heb via Apple Devices zowel herstellen als resetten geprobeerd. Op twee Pc's met twee verschillende kabels. Keer op keer kreeg ik dezelfde foutmelding 4013. Ik vrees dat hij niet meer te redden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18:51
wcduck schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 13:20:
[...]

Ik heb via Apple Devices zowel herstellen als resetten geprobeerd. Op twee Pc's met twee verschillende kabels. Keer op keer kreeg ik dezelfde foutmelding 4013. Ik vrees dat hij niet meer te redden is.
Heb je al met Apple Support contact opgenomen? Die helpen je meestal wel, ook als je geen Apple Care+ oid hebt.

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 11:19

icecreamfarmer

en het is

De ipad 2017 van mijn ouder start sinds een week constant opnieuw op en de batterij gaat heel snel van 100% naar 50%.

Nu heb ik een factory reset uitgevoerd en de batterij lijkt zich beter te houden maar hij start nog steeds om de ca 5 minuten opnieuw op.

Iemand ideen? Via google kwam ik niet heel veel verder.
Tevens voelt de ipad ontzettend langzaam aan en registreert hij soms aanrakeningen niet.

De batterij is een jaar of 2 geleden vervangen door een ander exemplaar (niet orgineel).
Is er iets van diagnose software?

[ Voor 13% gewijzigd door icecreamfarmer op 21-07-2024 20:06 ]

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 13:57
Hier het probleem dat 2 ipads niet meer opladen, komt door de kids die te hard de oplaadkabel er in doen.
Bij 1 ipad brak de oplaadkabel af en bleef er een stuk in de ipad zitten.

80 euro voor het vervangen van de oplaadpoort helaas

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 11:24

MrMarcie

CFMoto 650MT

Ik heb een iPad ontvangen via KPN. Omdat ik een abo voor 2 jaar afsloot. Heb ik gedaan omdat ik een goede tablet zocht en ik weet dat iPad heel goed is. Heb ooit de eerste gehad maar verder al 20 jaar geleden afscheid genomen van Apple.

Ik zie ook de ads langskomen dat Safari zo goed is om je privacy te beschermen. Maar ik ben die iPad aan het opzetten en als ik apps wil downloaden zoals Youtube bijvoorbeeld kan dat alleen als ik finance info en mijn straatnaam e.d. doorgeef. Kan dat niet anders?

Ook de settings voor privacy hebben ze per app in overzicht gezet maar omdat Siri & Search leren e.d. bij alle apps uit te zetten, volgens mij allemaal privacy issues, moet je dat per app doen en kan dat niet in een keer. Ook iemand hier een oplossing voor?

Ik wil gewoon redelijk anoniem beetje surfen, youtuben en wat facetimen met mijn broer die doodziek is.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:41

Quakie

quakelen

@MrMarcie

Dat is nodig mocht je een keer een app willen installeren waarvoor je moet betalen. Dit gaat dus naar apple info toen, niet naar de app zoals youtube.

Als je alles uit zet onder siri zit je goed toch.
En vervolgens mij keer privacy na lopen.. en alles uit zetten wat je niet wilt.. dan zou nieuwe apps ook niet je locatie moeten trackeren bijv.

Tracking krijg je pop up bij eerste keer open app. zeg je nee

Onder safari stel je tracking in en privacy in… desnoods ga je in private mode surfen.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Nu online
MrMarcie schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 10:42:
Ik heb een iPad ontvangen via KPN. Omdat ik een abo voor 2 jaar afsloot. Heb ik gedaan omdat ik een goede tablet zocht en ik weet dat iPad heel goed is. Heb ooit de eerste gehad maar verder al 20 jaar geleden afscheid genomen van Apple.

Ik zie ook de ads langskomen dat Safari zo goed is om je privacy te beschermen. Maar ik ben die iPad aan het opzetten en als ik apps wil downloaden zoals Youtube bijvoorbeeld kan dat alleen als ik finance info en mijn straatnaam e.d. doorgeef. Kan dat niet anders?

Ook de settings voor privacy hebben ze per app in overzicht gezet maar omdat Siri & Search leren e.d. bij alle apps uit te zetten, volgens mij allemaal privacy issues, moet je dat per app doen en kan dat niet in een keer. Ook iemand hier een oplossing voor?

Ik wil gewoon redelijk anoniem beetje surfen, youtuben en wat facetimen met mijn broer die doodziek is.
Je hoeft je financiën niet door te geven, je kan gewoon prima betaling opties op geen zetten.
Wel moet je jou adres gegevens inderdaad invullen, om het apple account te voltooien.
En goed verder zolang je niks koopt maakt niet uit welk adres er staat, al vul je jou werk adres in maakt niet uit. Het is niet dat je ineens post van Apple krijgt :).

Dat Store wil weten waar je ben komt meer door land specifieke apps, ik had op werk tijd geleden ook iemand die kon op haar werk mobiel een app niet vinden en op privé telefoon wel.
Het kwam er dus op neer ze op 1 of andere manier haar App Store had ingevuld met land Australië, en die app dus daar niet beschikbaar is.

Verder kan je sommige opties in privacy in 1 keer uit zetten, zoals locatievoorzieningen kan je ook volledig uit zetten.
Maar sommige opties is alleen per app ja.

[ Voor 14% gewijzigd door Carlos0_0 op 25-07-2024 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 11:24

MrMarcie

CFMoto 650MT

Carlos0_0 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 17:54:
[...]

Je hoeft je financiën niet door te geven, je kan gewoon prima betaling opties op geen zetten.
Wel moet je jou adres gegevens inderdaad invullen, om het apple account te voltooien.
En goed verder zolang je niks koopt maakt niet uit welk adres er staat, al vul je jou werk adres in maakt niet uit. Het is niet dat je ineens post van Apple krijgt :).

Dat Store wil weten waar je ben komt meer door land specifieke apps, ik had op werk tijd geleden ook iemand die kon op haar werk mobiel een app niet vinden en op privé telefoon wel.
Het kwam er dus op neer ze op 1 of andere manier haar App Store had ingevuld met land Australië, en die app dus daar niet beschikbaar is.

Verder kan je sommige opties in privacy in 1 keer uit zetten, zoals locatievoorzieningen kan je ook volledig uit zetten.
Maar sommige opties is alleen per app ja.
Ok, dank je. Ga er binnenkort als ik weer tijd heb verder mee. Zet ik er wel een fakeadres in Nederland in en die settings zal ik ook nog naar kijken. Ik ga verder niks kopen. Ik zie dat er erg veel mee kan maar ik gebruik 'm voor de basics. Beetje browsen, YT en ZiggoGo. Login van mijn pa, kan ik af en toe eens wat kijken wat ik niet heb. TV abo heb ik allang niet meer. Gewoon een glasvezel aansluiting heb ik genoeg aan.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRAI.7
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:20

KRAI.7

Bwoah...

Baal hier een beetje van… Vanmiddag een nieuwe iPad Pro M4 gehaald en na het uitpakken viel me meteen een krasje/plekje op op de rand… Het lijkt wel alsof het geanodiseerde laagje net niet dekt op dat stukje.

Morgen is de winkel dicht helaas, maandag weer open maar hoop vooral dat ze hem gewoon 1:1 om kunnen ruilen en dat er geen discussies ontstaan.

Ik weet het, er zijn ergere dingen, maar baal er wel van en had me net zo verheugd op alles instellen/installeren/uitproberen. :-(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lQymBRGQa_gLq-YCoc8JkMUXSyc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kbjM5Cg6L4Fzq72lRPBtG4Kx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
KRAI.7 schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 23:34:
Baal hier een beetje van… Vanmiddag een nieuwe iPad Pro M4 gehaald en na het uitpakken viel me meteen een krasje/plekje op op de rand… Het lijkt wel alsof het geanodiseerde laagje net niet dekt op dat stukje.

Morgen is de winkel dicht helaas, maandag weer open maar hoop vooral dat ze hem gewoon 1:1 om kunnen ruilen en dat er geen discussies ontstaan.

Ik weet het, er zijn ergere dingen, maar baal er wel van en had me net zo verheugd op alles instellen/installeren/uitproberen. :-(

[Afbeelding]
Je hebt normaal retourrecht, maar eigenlijk baal je nu wel omdat je valt over een minuscuul detail.
Die hoek zit normaal toch bedekt in een hoes,,,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:10

Aiii

何これ

Als je 1200+ Euro betaald voor een product mag je best kwaliteitseisen stellen, alsof je je daarvoor zou moeten schamen haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Nu online

[Afbeelding]
Dit klinkt echt gek in mijn oren op zondag is de winkel dicht, maar dat zal wel komen omdat ik 20min van Utrecht stad af woon :+ .
Maar goed dan als nog zijn kleinere winkelcentrums bij mij in de buurt ook open, koopzondag bestaat niet echt meer al jaren hier.

Maar ja wel balen inderdaad lekker effe nieuw speelgoed instelen :(

[ Voor 3% gewijzigd door Carlos0_0 op 28-07-2024 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrasshopperNL
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:32

[Afbeelding]
Balen! Als ik jou was zou ik hiermee terug gaan inderdaad.
Verder vandaag lekker instellen en eind van de dag een iCloud backup maken, apparaat resetten en morgen de backup terugzetten op je nieuwe device.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KRAI.7
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:20

KRAI.7

Bwoah...

Winkel was blijkbaar toch open (koopzondag). ;) En @Carlos0_0 het klinkt inderdaad gek, maar wat wil je in de bible belt. :p

Ben langsgeweest en ze gaan hem inderdaad omruilen. Moest wel even nabesteld worden maar dinsdag komt de nieuwe binnen en die kan ik dan meenemen. Geen discussie verder gehad en werd erg goed geholpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 13:57
Mars18 schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 11:09:
Hier het probleem dat 2 ipads niet meer opladen, komt door de kids die te hard de oplaadkabel er in doen.
Bij 1 ipad brak de oplaadkabel af en bleef er een stuk in de ipad zitten.

80 euro voor het vervangen van de oplaadpoort helaas
Van de lokale computerzaak vandaag gehoord dat hij recent heel veel 9e generatie Ipads binnen krijgt die stuk gaan bij het oplaadpunt.

Kennelijk zou dit een zwak stuk zijn van de 9e generatie ipad? Wat zijn jullie ervaringen hier mee?

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online
Mars18 schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 15:12:
[...]

Van de lokale computerzaak vandaag gehoord dat hij recent heel veel 9e generatie Ipads binnen krijgt die stuk gaan bij het oplaadpunt.

Kennelijk zou dit een zwak stuk zijn van de 9e generatie ipad? Wat zijn jullie ervaringen hier mee?
Het design van die iPad is misschien al wel 10 jaar oud. Als het echt een wijdverspreid probleem was, dan had dit al jaren groot in het nieuws geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:47
Ik weet dat het glazen bol werk is, maar de ipad 2017 van mijn vrouw is kapot gegaan. Nu wil ik een nieuwe kopen, maar weet niet zo goed wat wijsheid is. Ze gebruikt de ipad voornamelijk voor streamen, vakanties boeken en surfen.

2022 ipad inmiddels al 2 jaar oud, dus ook 2 jaar minder OS support.
Ipad air 2024 is fantastisch maar zwaar overkill.

Ipad 2024 is slechts een gerucht en zo midden september vraag ik me af wat we echt nog mogen verwachten.

Wat zouden jullie doen of wat denken jullie over de ipad 2024?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:57
Ipad 2017 heeft tot vorig jaar iPadOS updates gekregen, en nu dus alleen security-updates (16.7.10). Dus zou zeggen dat die iPad van 2022 tot ongeveer iPadOS 21 of 22 gaat krijgen? Al is het een beetje moeilijk voorspellen hoe toekomstige iPadOS-en nog processors blijven ondersteunen zonder AI.

Ik verwacht geen grote update voor het aankomend model, misschien een A16 processor? Die moet ook weer niet te dicht in de buurt komen van de air qua prestaties.

Ik typ dit trouwens op hetzelfde model, en zit ook een beetje rond te kijken omdat de batterij slecht wordt. Als die van 2024 550+ euro wordt, dan zou ik (als die niet veel goedkoper wordt bij Black Friday ofzo) waarschijnlijk voor het 2022 model gaan.

[ Voor 23% gewijzigd door sewer op 20-09-2024 12:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdiezrequejo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:23
crimby schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 11:42:
Ik weet dat het glazen bol werk is, maar de ipad 2017 van mijn vrouw is kapot gegaan. Nu wil ik een nieuwe kopen, maar weet niet zo goed wat wijsheid is. Ze gebruikt de ipad voornamelijk voor streamen, vakanties boeken en surfen.

2022 ipad inmiddels al 2 jaar oud, dus ook 2 jaar minder OS support.
Ipad air 2024 is fantastisch maar zwaar overkill.

Ipad 2024 is slechts een gerucht en zo midden september vraag ik me af wat we echt nog mogen verwachten.

Wat zouden jullie doen of wat denken jullie over de ipad 2024?
In oktober mogelijk nieuwe iPad modellen. Ik zou sowieso even wachten met aanschaffen van een nieuwe.

https://www.macrumors.com/roundup/ipad/

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
  • Laatst online: 10:47
jdiezrequejo schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 13:09:
[...]

In oktober mogelijk nieuwe iPad modellen. Ik zou sowieso even wachten met aanschaffen van een nieuwe.

https://www.macrumors.com/roundup/ipad/
Vandaag toch overstag en een ipad air 2024 besteld. De kleur, paars, is een stuk mooier voor mijn vrouw maar bovenal kreeg ik €180 korting. 90 op het apparaat en €90 in de vorm van een giftcard. Dat maakt het verschil toch wel erg klein tov wachten op de nieuwe ipad 2024.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:44
Dat ipad os 18 was teruggetrokken had ik meegekregen. Maar iemand enig idee wanneer die nu wel op de agenda staat? Heb m nog steeds niet binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfile
  • Laatst online: 19-09 11:55
WouterL schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 12:55:
Dat ipad os 18 was teruggetrokken had ik meegekregen. Maar iemand enig idee wanneer die nu wel op de agenda staat? Heb m nog steeds niet binnen
iPadOS 18.0 is op mijn iPad Air 2024 al geïnstalleerd.
Op jouw iPad neem aan, ook al?

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Xfile schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 14:37:
[...]

iPadOS 18.0 is op mijn iPad Air 2024 al geïnstalleerd.
Op jouw iPad neem aan, ook al?
Nope. De update is terug getrokken voor de pro 24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfile
WouterL schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 14:49:
[...]

Dat is jammer.
Voor andere iPads ook?

[ Voor 6% gewijzigd door Xfile op 06-10-2024 14:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
WouterL schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 14:49:
[...]

Goed nieuws, de iPad Pro 24 kan worden bijgewerkt met de actuele iPadOS 18.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfile
RoRoNL schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 15:45:
[...]

Goed nieuws, de iPad Pro 24 kan worden bijgewerkt met de actuele iPadOS 18.0.1
Ik zie dat voor de iPad Air 2024 de update ook beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Top gaan we mooi installeren. Weet iemand of een Apple care+ abonnement voor iPad ook pro rata te annuleren is? Weet dat dit voor iPhone wel kan…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agostino
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 19:00
Gaat er dit jaar nog een update komen van de iPad 2022? Zie op diverse website's dat Apple de prijs heeft verlaagd voor de iPad 2022.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv1
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 16:59

mv1

WouterL schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 17:58:
Top gaan we mooi installeren. Weet iemand of een Apple care+ abonnement voor iPad ook pro rata te annuleren is? Weet dat dit voor iPhone wel kan…
AC+ wat in een keer betaald is, kan pro rata geannuleerd worden, ongeacht het apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Nu online
Agostino schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 17:48:
Gaat er dit jaar nog een update komen van de iPad 2022? Zie op diverse website's dat Apple de prijs heeft verlaagd voor de iPad 2022.
Verlaagd is een groot woord, ze hebben de stroom stekker eruit gehaald.
Dus dit scheelt 25/30 euro, of te wel de prijs is hierdoor goedkoper.

Ik denk eerder dat daar volgend jaar een update pas weer voor komt, ook een product wat 1 keer in de 2 a 3 jaar vernieuwd gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy89
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20-09 23:13
Ik ben op zoek nog wat advies voor de aanschaf van een Ipad voor mijn vrouw. Zij wilt deze vooral gebruiken voor internet, filmpjes en ze gebruikt nu op haar telefoon soms lightroom (hobby matig). Ik weet niet zo goed wat de beste variant is die wij kunnen kopen. Je hebt de ipad, pro en air en dan nog een 2024 en 2022 versie. Het budget is ergens tussen €400 en €1000. Ze zou een pencil ook wel kunnen waarderen. Iemand wat aankoopadvies voor ons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

@jordy89 Ik heb de budget iPad en op zich een prima ding als je niet teveel eisend bent.. Hij ondersteunt niet alle apple Pencils. Het ziet er naar uit dat deze niet geüpdatet wordt dit jaar... Enige nadeel is dat hij in zomer niet buiten goed te gebruiken is. Teveel reflectie op het schermt wat je niet wegkrijgt. Het scherm kan dit ook niet oplossen omdat het niet extreem helder kan.
Het apparaat is ook al twee jaar op de markt. Als je het dus een te oud apparaat vind zou ik zelf de mini overwegen ipv air of een pro. De mini is net geüpdatet nl en bevat een iPhone cpu. Ik waardeer juist enorm stand-by tijd van een iPad. Dat je hem na zoveel dagen pakt en je hem nog gewoon uren kan gebruiken. Dat is met een air en pro minder omdat er een zwaardere m cpu in zit die ook in stand-by meer stroom gebruikt.

[ Voor 6% gewijzigd door Quakie op 21-10-2024 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy89
Quakie schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 23:20:
@jordy89 Ik heb de budget iPad en op zich een prima ding als je niet teveel eisend bent.. Hij ondersteunt niet alle apple Pencils. Het ziet er naar uit dat deze niet geüpdatet wordt dit jaar... Enige nadeel is dat hij in zomer niet buiten goed te gebruiken is. Teveel reflectie op het schermt wat je niet wegkrijgt. Het scherm kan dit ook niet oplossen omdat het niet extreem helder kan.
Het apparaat is ook al twee jaar op de markt. Als je het dus een te oud apparaat vind zou ik zelf de mini overwegen ipv air of een pro. De mini is net geüpdatet nl en bevat een iPhone cpu. Ik waardeer juist enorm stand-by tijd van een iPad. Dat je hem na zoveel dagen pakt en je hem nog gewoon uren kan gebruiken. Dat is met een air en pro minder omdat er een zwaardere m cpu in zit die ook in stand-by meer stroom gebruikt.
Dank je voor je uitgebreide reactie. Ik zie hier bijvoorbeeld ook de 2024 versie voor een schappelijke prijs: https://www.mediamarkt.nl...-wifi-zilver-1874652.html

Dan moeten we nog even bedenken of we 64 of 256gb nemen. Wat is het verschil in prestaties tussen bijv. Deze ipad en een iPhone SE? Die heeft mijn vrouw als telefoon.

Hoe weten we welke pencil hiervoor geschikt is? Of kan je alle pencils wel gebruiken op de ipad 2024?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Quakie schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 23:20:
Wat een onzin. Ik heb een M1 Pro en die heeft een fantastische stand-by tijd. @jordy89 , ik zou een iPad Air nemen, snel genoeg voor elke app en gaat nog jaren mee. De basis iPad is inmiddels wat ouder, nog steeds een prima ding als je er niet veel mee doet hoor, ik heb er 1 voor mijn vader gekocht, maar de Air ga je langer plezier van hebben imho.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy89
Kassad schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 07:13:
[...]

Wat een onzin. Ik heb een M1 Pro en die heeft een fantastische stand-by tijd. @jordy89 , ik zou een iPad Air nemen, snel genoeg voor elke app en gaat nog jaren mee. De basis iPad is inmiddels wat ouder, nog steeds een prima ding als je er niet veel mee doet hoor, ik heb er 1 voor mijn vader gekocht, maar de Air ga je langer plezier van hebben imho.
Dank voor je toelichting. De ipad die ik het linkje meestuurde is toch van 2024? Dus die is toch niet ouder. Of snap ik het niet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

@jordy89 ze noemen hem iPad 2024 omdat Apple recent een prijsverlaging doorgevoerd heeft. Ze hebben wel de lader eruit gehaald. Het blijft hetzelfde model uit 2022..
Welke iPhone SE heeft je vrouw? De iPad is hetzelfde als een iPhone 12 (pro) qua cpu snelheid.
De Apple Pencil 1 en usb c versie werken ermee. Niet de tweede en pro versie.

@Kassad dan zijn de vele forum berichten onzin... fijn dat het bij jou wel goed werkt..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

jordy89 schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 21:30:
Ik ben op zoek nog wat advies voor de aanschaf van een Ipad voor mijn vrouw. Zij wilt deze vooral gebruiken voor internet, filmpjes en ze gebruikt nu op haar telefoon soms lightroom (hobby matig). Ik weet niet zo goed wat de beste variant is die wij kunnen kopen. Je hebt de ipad, pro en air en dan nog een 2024 en 2022 versie. Het budget is ergens tussen €400 en €1000. Ze zou een pencil ook wel kunnen waarderen. Iemand wat aankoopadvies voor ons?
Met dat budget kan je echt veel kanten op en al helemaal als je voor tweedehands kiest.

Maak voor jezelf/vrouw eerst een lijstje van wat je allemaal belangrijk vind en denk daarbij aan:
  • Schermformaat
  • Gewicht
  • Type scherm: Liquid Retina? MiniLED? OLED?
  • Touch ID / Face ID
  • Lightning of USB C accessories
Als ze veel met fotografie doet zou ik minimaal voor 128GB gaan, meer is beter/toekomstbestendiger en minder gedoe met overzetten etc.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online
jordy89 schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 07:10:
[...]

Dank je voor je uitgebreide reactie. Ik zie hier bijvoorbeeld ook de 2024 versie voor een schappelijke prijs: https://www.mediamarkt.nl...-wifi-zilver-1874652.html

Dan moeten we nog even bedenken of we 64 of 256gb nemen. Wat is het verschil in prestaties tussen bijv. Deze ipad en een iPhone SE? Die heeft mijn vrouw als telefoon.

Hoe weten we welke pencil hiervoor geschikt is? Of kan je alle pencils wel gebruiken op de ipad 2024?
Voor de beschrijving die jij geeft is een basis iPad genoeg. Een iPad Pro hoeft in ieder geval echt niet!

De MediaMarkt link die je plaatst is de ‘basis iPad’ die in 2022 is uitgebracht. Op zich is dat wat je vrouw nodig heeft, maar het apparaat heeft wel de oudste chip van alle apparaten die Apple nog verkoopt. Het apparaat krijgt ook geen AI.

De iPad Air (2024) met M2 chip is net vernieuwd, maar een stuk prijziger (rond de 700).

Als ik jou was zou ik voor de iPad Air (2022) met M1 chip gaan. Die is een heel stuk krachtiger dan de basis iPad waar jij naar linkt en is bij Bol.com maar €75 duurder (€485). Dat is echt een scherpe prijs.

https://www.bol.com/nl/nl...4gb-wit/9300000084991087/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy89
Uniciteit schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 11:11:
[...]

Voor de beschrijving die jij geeft is een basis iPad genoeg. Een iPad Pro hoeft in ieder geval echt niet!

De MediaMarkt link die je plaatst is de ‘basis iPad’ die in 2022 is uitgebracht. Op zich is dat wat je vrouw nodig heeft, maar het apparaat heeft wel de oudste chip van alle apparaten die Apple nog verkoopt. Het apparaat krijgt ook geen AI.

De iPad Air (2024) met M2 chip is net vernieuwd, maar een stuk prijziger (rond de 700).

Als ik jou was zou ik voor de iPad Air (2022) met M1 chip gaan. Die is een heel stuk krachtiger dan de basis iPad waar jij naar linkt en is bij Bol.com maar €75 duurder (€485). Dat is echt een scherpe prijs.

Goede tip! Ik denk dat ik hiervoor ga. Hierbij kan je dan de pencil 1 gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Quakie schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 10:25:

@Kassad dan zijn de vele forum berichten onzin...
No argument there :+

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online
jordy89 schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 11:19:
[...]

Goede tip! Ik denk dat ik hiervoor ga. Hierbij kan je dan de pencil 1 gebruiken?
Bij de iPad Air M1 kun je gebruik maken van de Apple Pencil 2e generatie óf de USB-C Apple Pencil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy89
Uniciteit schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 11:11:
[...]

Helaas weer 549. Denk dat ik deze toch ga bestellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Als ik nu voor de keuze zo staan zou ik de iPad Air 2022 nemen voor 549. Ipv iPad 2024 voor 409.

Beter scherm, snellere cpu en meer ram geheugen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Quakie schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 20:38:
Als ik nu voor de keuze zo staan zou ik de iPad Air 2022 nemen voor 549. Ipv iPad 2024 voor 409.

Beter scherm, snellere cpu en meer ram geheugen.
En ik zou dan toch voor een tweedehandse iPad Pro gaan met een M1, dat moet voor dat bedrag ook te doen zijn.

@jordy89 hier nog wat leuk leesvoer https://www.iculture.nl/n...ir-2022-vs-ipad-pro-2021/

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy89
Hoe groot is het verschil tussen apple air 2022 en 2024? Daar zit ongeveer 140/150 tussen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

@jordy89 Voor de dingen die jij er mee wilt doen is een air M1 al overkill. De Air 2024 heeft een snellere cpu en meer opslag. Als je denkt dat 64GB niet voldoende is zou je inderdaad gewoon laatste model kunnen nemen. Die heeft standaard 128GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
En een M2 zal uiteindelijk ook weer een jaar of wat langer ondersteund worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vildhjarta
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-09 14:41
Greatsword schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 00:02:
[...]

En ik zou dan toch voor een tweedehandse iPad Pro gaan met een M1, dat moet voor dat bedrag ook te doen zijn.

@jordy89 hier nog wat leuk leesvoer https://www.iculture.nl/n...ir-2022-vs-ipad-pro-2021/
Heb ik eerder dit jaar ook gedaan, geen seconde spijt van gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:47

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Ik was vandaag even bij de mediamarkt omdat ik de iPad Air en pro naast elkaar wilde zien.
Want ik was in dubio welke iPad te nemen: Air, Pro, 11 of 13 inch.
Nu heb ik een 11 inch pro van een paar jaar oud met barsten in het scherm en een snel leeglopende batterij, vandaar de zoektocht naar een opvolger. De 13 inch vind ik toch wel te groot dus het gaat een 11 inch Pro worden.
Niet dat ik zonodig de M4 nodig heb maar het scherm is vele malen mooier dan van de air, die kwam erg flets over.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:12

JB

Cédric roelt!

Dennisdn schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 10:42:
En een M2 zal uiteindelijk ook weer een jaar of wat langer ondersteund worden :)
Vanwege die reden hier ook voor de Air 2024 gegaan. Mijn zoontje klaagt dat Brawl Stars traag wordt en/of soms crashed op zijn Air 2. Zelf heb ik een Mini 5 die ik dan ga doorschuiven. Kleiner scherm voor hem, maar wel hanteerbaarder dan de huidige Air 2.

Zelf getwijfeld of ik de Mini 7 zou kopen, omdat compact wel fijn is, maar we gebruiken 'm eigenlijk amper/niet. Alleen als we op weekendjes weg of vakantie zijn, gaat de iPad mee. Hoop dat ik geen spijt van de grootte krijg, maar de M2 voelde voor mij meer logisch nu tov de Mini 7 icm de prijsverlaging atm.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca92
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 23-02 10:49
Morguh!

Even advies gevraagd:

Zou een IPad Air 2024 aanschaffen. Maar kwam nu een nog nieuwe M1 Pro tegen op marktplaats voor €650. Wat is de betere koop?

Ivm dat de M1 Pro ouder is?

Bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:09

_AN

Ik denk dat heel belangrijk is om te kijken wat jij belangrijk vindt. Voorbeeld: de iPad Pro heeft FaceID, terwijl de Air alleen TouchID heeft. Ander voorbeeld. De iPad Pro heeft ProMotion. De Air niet. Zet dit alles eens op een rij en kijk welke voor jou dan meerwaarde heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:25
Luca92 schreef op maandag 18 november 2024 @ 07:08:
Morguh!

Even advies gevraagd:

Zou een IPad Air 2024 aanschaffen. Maar kwam nu een nog nieuwe M1 Pro tegen op marktplaats voor €650. Wat is de betere koop?

Ivm dat de M1 Pro ouder is?

Bvd
M1 Pro, instant keus. Alleen al dat het FaceID heeft, Promotion etc. Je merkt niks van de M1. Ik heb nu een M4 en nul verschil met normaal gebruik. M1 is al supersnel. Ik heb hier thuis ook nog een IPP 2018 en ook die loopt nog als een trein. Die gebruikt de kleine man hier voor school.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pukvg
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 15:38
Voor mij zou faceID juist een belangrijke overweging zijn om voor de air te gaan. Voor mij persoonlijk werkt touchID veel fijner op een iPad. Momenteel een iPad Pro m2 in gebruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Qua specs zou voor mij aan de voorkant de M1 de voorkeur hebben, maar als ik alle nadelen van een 2e hands device* daar tegenover zet zou ik absoluut gewoon voor een nieuwe Air gaan ipv een afgelikte Pro :)

*
- Gedoe met een vreemde verkoper
- Ding gaan ophalen
- Hopen dat er niets mis mee is
- Oude accu
- Hopen dat ie niet gejat is
- Garantiegedoe
- Een paar jaar eeder uit de ondersteuning
- etc

[ Voor 42% gewijzigd door Dennisdn op 18-11-2024 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca92
Nou Face ID of Touch ID. Maakt niet zoveel uit. En dit apparaat (M1) is nog ongebruikt.

Pro Motion is wel leuke toevoeging natuurlijk.

[ quote]Dennisdn schreef op maandag 18 november 2024 @ 11:05:
Qua specs zou voor mij aan de voorkant de M1 de voorkeur hebben, maar als ik alle nadelen van een 2e hands device* daar tegenover zet zou ik absoluut gewoon voor een nieuwe Air gaan ipv een afgelikte Pro :)

*
- Gedoe met een vreemde verkoper
- Ding gaan ophalen
- Hopen dat er niets mis mee is
- Oude accu
- Hopen dat ie niet gejat is
- Garantiegedoe
- Een paar jaar eeder uit de ondersteuning
- etc
[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca92
Hoelang ging je batterij +- mee als ik vragen mag met de m1?
Redondo1982 schreef op maandag 18 november 2024 @ 10:56:
[...]

M1 Pro, instant keus. Alleen al dat het FaceID heeft, Promotion etc. Je merkt niks van de M1. Ik heb nu een M4 en nul verschil met normaal gebruik. M1 is al supersnel. Ik heb hier thuis ook nog een IPP 2018 en ook die loopt nog als een trein. Die gebruikt de kleine man hier voor school.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Luca92 schreef op maandag 18 november 2024 @ 11:44:
Hoelang ging je batterij +- mee als ik vragen mag met de m1?

[...]
Tja, lastig. Gewoon normaal gebruik dan haal je met gemak een volledige dag en de dag erna ook wel. Ging ik veel tv kijken en andere video’s dan gaat ie een dag mee. Allemaal afhankelijk van je gebruik.

Heb je al refurbished gekeken bij Apple zelf?

Ik ben zelf geen fan van de Air. Ik heb er een paar in bedrijf en ook een paar kado gedaan aan familieleden met de feestdagen, maar ik vind het allemaal net niet gezien de prijs. Ik ben wel een beetje verwend, zo eerlijk moet ik zijn. Als je eenmaal een Pro hebt gehad als daily dan wil je niet anders meer. Ik heb er nu een Mini naast gekocht, omdat ik een kleine iPad ernaast nodig had maar wat een downgrade! Ik ben nu wel gewend aan mijn Mini voor de werkzaamheden dat ik ermee heb, maar ik wilde hem bijna terugsturen. Nu ben ik er wel erg gelukkig mee, maar ook omdat al mijn spul eromheen topklasse is. Alleen een Mini of Air zou bij mij niet meer kunnen. Ik hoop dat je er wat aan hebt. Once you go Pro…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca92
Ja kom ik wel duurder uit bij Apple zelf.
In eerste instantie zou ik voor de air gaan. Maar kwam deze ongebruikte M1 tegen dus vandaar mijn vraag hier😅.
Redondo1982 schreef op maandag 18 november 2024 @ 12:00:
[...]

Tja, lastig. Gewoon normaal gebruik dan haal je met gemak een volledige dag en de dag erna ook wel. Ging ik veel tv kijken en andere video’s dan gaat ie een dag mee. Allemaal afhankelijk van je gebruik.

Heb je al refurbished gekeken bij Apple zelf?

Ik ben zelf geen fan van de Air. Ik heb er een paar in bedrijf en ook een paar kado gedaan aan familieleden met de feestdagen, maar ik vind het allemaal net niet gezien de prijs. Ik ben wel een beetje verwend, zo eerlijk moet ik zijn. Als je eenmaal een Pro hebt gehad als daily dan wil je niet anders meer. Ik heb er nu een Mini naast gekocht, omdat ik een kleine iPad ernaast nodig had maar wat een downgrade! Ik ben nu wel gewend aan mijn Mini voor de werkzaamheden dat ik ermee heb, maar ik wilde hem bijna terugsturen. Nu ben ik er wel erg gelukkig mee, maar ook omdat al mijn spul eromheen topklasse is. Alleen een Mini of Air zou bij mij niet meer kunnen. Ik hoop dat je er wat aan hebt. Once you go Pro…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Luca92 schreef op maandag 18 november 2024 @ 12:11:
Ja kom ik wel duurder uit bij Apple zelf.
In eerste instantie zou ik voor de air gaan. Maar kwam deze ongebruikte M1 tegen dus vandaar mijn vraag hier😅.

[...]
Als ie ongebruikt is dan is ie toch niet afgelikt, om maar even te refereren aan een eerdere uitspraak van je. Dan moet je daar even gaan kijken, daar kan ik je niet mee helpen. Wel met je vraag tussen Air 2024 en Pro 2021. Dat is duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca92
Dat was niet mijn uitspraak maar van iemand anders die had gereageerd.
Redondo1982 schreef op maandag 18 november 2024 @ 12:23:
[...]

Als ie ongebruikt is dan is ie toch niet afgelikt, om maar even te refereren aan een eerdere uitspraak van je. Dan moet je daar even gaan kijken, daar kan ik je niet mee helpen. Wel met je vraag tussen Air 2024 en Pro 2021. Dat is duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca92

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
@Luca92 Wel vind ik het raar dat de doos niet aanwezig is. Een ongeopende doos zou het mooiste zijn. Ook denk ik dat je maar 1 jaar garantie krijgt.

M’n moeder heeft een iPad 2022, maar het scherm van m’n iPad Pro 2018 vond ik een stuk mooier. De M1 is ook voorzien van dat scherm. Momenteel heb ik een iPad Pro 2024 en daarvan vind ik het scherm het mooiste, maar eigenlijk vond ik m’n iPad Pro 2018 al prima. Ook qua snelheid vond ik hem prima.

[ Voor 69% gewijzigd door syltheboy op 18-11-2024 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca92
syltheboy schreef op maandag 18 november 2024 @ 12:54:
@Luca92 Wel vind ik het raar dat de doos niet aanwezig is. Een ongeopende doos zou het mooiste zijn.
ja geef je daarin wel gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:36
FaceID of TouchID vind ik op een iPad minder van belang eerlijk gezegd.

FaceID werkt bij Apple erg goed, vind het top op mijn iPhone. Mijn iPad heb ik altijd in mijn handen als ik hem gebruik en doorgaans voor langere tijd, uit automatisme je vinger op de sensor wen je snel genoeg aan. Daar mis ik het niet.

Ik mis FaceID wel op mijn MacBook. Die staat op mijn dockingstation, bij het automatisch invoeren van een wachtwoord moet ik dan ToucID gebruiken. Is op te lossen met een Apple toetsenbord, maar vind mijn Logitech MX Keys goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Zelf zou ik niet meer terug willen naar TouchID, maar dit is voor iedereen anders. Sinds mijn iPhone XS ben ik daar zo aan gewent, dat ik mijn iPad destijds ook met FaceID wilde. Toen kwam ik automatisch op de iPad Pro 2018 uit.

[ Voor 47% gewijzigd door syltheboy op 18-11-2024 13:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luca92
ook nog een 11'' m2 pro gevonden voor 750. denk dat dat mn keuze maar word.

nieuw in doos nog btw

[ Voor 14% gewijzigd door Luca92 op 18-11-2024 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Luca92 schreef op maandag 18 november 2024 @ 14:15:
Ook goede keus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
syltheboy schreef op maandag 18 november 2024 @ 13:14:
Zelf zou ik niet meer terug willen naar TouchID, maar dit is voor iedereen anders. Sinds mijn iPhone XS ben ik daar zo aan gewent, dat ik mijn iPad destijds ook met FaceID wilde. Toen kwam ik automatisch op de iPad Pro 2018 uit.
Nee, inderdaad. TouchID is op een iPad nog grotere ramp dan op een iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Luca92 schreef op maandag 18 november 2024 @ 12:33:
Dat was niet mijn uitspraak maar van iemand anders die had gereageerd.

[...]
Oh, weer alles doorelkaar aan het doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Redondo1982 schreef op maandag 18 november 2024 @ 14:22:
[...]

Oh, weer alles doorelkaar aan het doen :+
Dat was de mijne, toen ik er nog overheen gelezen had dat het een nieuwe betreft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Luca92 schreef op maandag 18 november 2024 @ 14:15:
Ja, dat is een goeie keuze!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
Dennisdn schreef op maandag 18 november 2024 @ 14:24:
[...]

Dat was de mijne, toen ik er nog overheen gelezen had dat het een nieuwe betreft :)
Je bemoeit je ook overal mee :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Ik heb een nieuwe iPad Pro 13 512gb van UP gecheffed. Nu maar eens even houden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Wat is UP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Heeft er iemand ervaring met Lighting naar HDMI adapters?

Ik zoek een oplossing om Zoom van een iPad 9 op een domme tv(geen smart functies of chromecast) met HDMI zichtbaar te krijgen.
Ik lees nu verschillende reactie, ook bijvoorbeeld dat vanaf ios 16 je geen beeld meer hebt via een adapter... Graag lees ik jullie ervaringen.
Ik kwam dit ding oa tegen: https://www.apple.com/nl/...-naar-digitale-av-adapter

[ Voor 14% gewijzigd door kaasaanfiets op 03-12-2024 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard-5
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:14
kaasaanfiets schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 16:33:
Heeft er iemand ervaring met Lighting naar HDMI adapters?

Ik zoek een oplossing om Zoom van een iPad 9 op een domme tv(geen smart functies of chromecast) met HDMI zichtbaar te krijgen.
Ik lees nu verschillende reactie, ook bijvoorbeeld dat vanaf ios 16 je geen beeld meer hebt via een adapter... Graag lees ik jullie ervaringen.
Ik kwam dit ding oa tegen: https://www.apple.com/nl/...-naar-digitale-av-adapter
Gebruik ik al vele jaren om bijvoorbeeld op vakantie film of tv te kijken op de TV in de hotelkamers. Ik heb de Apple versie (die je ook linkt) en werkt zonder problemen met iPhone of iPad met lightning, heb nu ook een USB-C versie.
Pagina: 1 ... 35 36 Laatste