Ligt er aan hoe je er mee omgaat, zelf vind ik het geen probleem.
Als je geen hoes gebruikt en precies op 1 bepaalde plek druk uitoefent dan kan het een probleem zijn.
Nogmaals bij normaal gebruik echt geen last van.
Anoniem: 460929
[Voor 27% gewijzigd door goldenoldie op 26-10-2014 10:17]
Hoe kan je dat zien? Missen van de touch id?J van E schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 10:15:
Valt me trouwens op dat de handleiding de handleiding van de oude iPad Air is...? Beetje slordig en jammer. Iemand enig idee waar een echte Air 2 Handleiding is te vinden? Ik zie 'm nergens.
Nissan Leaf 2019 40 kWh Tekna
Bijvoorbeeld, ja. Maar ze hebben het ook over de zijschakelaar. Beetje vreemd en tegenvallend.Denzis schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 10:18:
[...]
Hoe kan je dat zien? Missen van de touch id?
[Voor 31% gewijzigd door goldenoldie op 26-10-2014 10:29]
Zou ik ook wel willen, met 654,000 apps zou je toch wel denken een levendig topic te hebben.J van E schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 10:22:
[...]
Bijvoorbeeld, ja. Maar ze hebben het ook over de zijschakelaar. Beetje vreemd en tegenvallend.
Wat me ook tegenvalt (maar dat ligt niet aan Apple) is dat de topics op dit forum over apps voor Apple al maanden stilliggen! Het vergelijkbare Android topic, dat ik volg voor m'n Android phone, leeft volop. Heeft iemand een idee welke site ik het beste kan volgen/opzoeken hiervoor? Ik heb geen idee welke apps nou top zijn en zo. Ja, ik heb natuurlijk gegoogled, maar ik heb liever één betrouwbare bron.
[Voor 6% gewijzigd door Denzis op 26-10-2014 10:27]
Inderdaad!Denzis schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 10:27:
[...]
Zou ik ook wel willen, met 654,000 apps zou je toch wel denken een levendig topic te hebben.
Heel gek van apple inderdaad. Gelukkig zijn we slim genoeg om de handleiding niet te lezen
Ik zal geen hoes gebruiken, omdat je daarmee de iPad juist weer dikker en zwaarder maakt.Anoniem: 460929 schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 21:24:
[...]
Als je geen hoes gebruikt en precies op 1 bepaalde plek druk uitoefent dan kan het een probleem zijn.
Nogmaals bij normaal gebruik echt geen last van.
Ik dacht dat iTunes toch echt de enige manier om content naar je iPad te verplaatsen, tenzij je films of muziek of apps heb gekocht in de store via je iPad. Maar een beetje googelen op "transfer files ipad without itunes" leert dat ar alternatieven beschikbaar zijn. Lijkt me allemaal volgens eenzelfde stramien als itunes te werken dus wat de meerwaarde is...honey schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 16:07:
Helaas is de "[iPad] App Store Ervaringen & Discussie"thread dood, daarom toch maar hier.
Als ik mijn nieuwe iPad heb, wil ik deze wel gaan gebruiken. iTunes wil ik niet gebruiken om bestanden te verplaatsen, want heb daar erg slechte ervaring mee.
Mijn vraag: als ik films, series, muziek, boeken e.d. op de iPad wil zetten, hoe kan ik dat het beste doen? Welke methode of app is daar het best geschikt voor?
Mijn doel: bestanden van Windows PC naar iPad overzetten.
Ik heb File Hub (Powerful & Intuitive File Manager) gevonden, mogelijk dat dit goed zal werken?
Bedoel je flight sim op de iPad?J van E schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 16:45:
Ik ben/was ook niet een hele grote fan van iTunes maar besloot toch maar om het te gaan installeren en gebruiken voor m'n iPad. En vooralsnog zeker geen spijt van. Eigenlijk toch wel lekker hoe alles automatisch wordt gebackupped en gesynchroniseerd. Dat laatste deed ik vroeger nooit toen ik nog een iPod had maar ach, gemak dient de mens... en waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.![]()
Zonet m'n iPad voor het eerst gebruikt met flightsimmen, een van de dingen waarvoor ik een tablet wilde, en man man man wat is dat ideaal! Wordt steeds blijer van m'n iPad! Nu nog een mooie game vinden... (Zoek eigenlijk een rustig soort van point and click adventure met top graphics. Real Racing 3 en Asphalt 8 zijn leuk en mooi maar leuk voor even en iets te hectisch voor op een tablet imho. First person shooters begin ik nog helemaal maar niet aan.)
...
We hebben hier drie iPads en een iPhone. De laatste keer dat ik iets met iTunes probeerde raakte ik mijn (met veel moeite samengestelde) muziek collectie kwijt en allerlei andere dingen.J van E schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 16:45:
Ik ben/was ook niet een hele grote fan van iTunes maar besloot toch maar om het te gaan installeren en gebruiken voor m'n iPad. En vooralsnog zeker geen spijt van. Eigenlijk toch wel lekker hoe alles automatisch wordt gebackupped en gesynchroniseerd. Dat laatste deed ik vroeger nooit toen ik nog een iPod had maar ach, gemak dient de mens... en waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.![]()
...
Nee, ik gebruik de iPad voor naast m'n pc waarop ik Prepar3D draai (voor m'n flightplan, charts, etc. en ook internetten of film kijken tijdens langere vluchten).
Is wat syncen betreft niet veel veranderd, alleen kan ik nu makkelijk alles syncen wat ik heb. Vroeger was mijn muziekcollectie groter en de disk space kleiner.honey schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 16:56:
[...]
We hebben hier drie iPads en een iPhone. De laatste keer dat ik iets met iTunes probeerde raakte ik mijn (met veel moeite samengestelde) muziek collectie kwijt en allerlei andere dingen.
Ik wil graag overzicht houden waar mijn bestanden zijn en zelf bepalen wat ik wel of niet wil syncen. Misschien is iTunes nu compleet anders geworden en gebruiksvriendelijk, ... dat weet ik niet.
Je kan wanneer je je toestel aangesloten hebt ergens tussen je muziekbibliotheek een vinkje weghalen zodat je muziek op je toestel zet a.d.h.v. drag & drop.honey schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 16:56:
[...]
Ik wil graag overzicht houden waar mijn bestanden zijn en zelf bepalen wat ik wel of niet wil syncen. Misschien is iTunes nu compleet anders geworden en gebruiksvriendelijk, ... dat weet ik niet.
PSN: MercyfulF8_HD // XBL: MercyfulF8 HD
Broken Age en Machinarium zijn zeker de moeite waard!J van E schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 16:45:
(Zoek eigenlijk een rustig soort van point and click adventure met top graphics. Real Racing 3 en Asphalt 8 zijn leuk en mooi maar leuk voor even en iets te hectisch voor op een tablet imho. First person shooters begin ik nog helemaal maar niet aan.)
[Voor 41% gewijzigd door Man_in_a_shed op 26-10-2014 19:03]
What a terrible world we live in where ninjitsu can't solve our problems
http://www.iculture.nl/be...klachten-dunne-behuizing/Darklor schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 19:04:
Momenteel de ipad air 2 64GB wifi gereserveerd. Toch komen er steeds meer klachten van de distoring screen, zoals te zien een paar posts hierboven van mprkooij. Zijn er hier al ipad air 2 bezitters die deze issue ook hebben?
Op één forum heb ik al tientallen foto's en video's gezien met dit probleem maar nog geen gemelde issue op Apple haar eigen forum. Als jullie je ervaring met de air 2 hier willen delen, graag...
Ok, laten we gewoon aannemen dat deze drukplekken gemakkelijk op te wekken zijn. Wat ik wil weten is ...
Maar we constateerden ook, dat je behoorlijk wat druk moet uitoefenen om de vlekken zichtbaar te makenhoney schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 19:38:
[...]
Ok, laten we gewoon aannemen dat deze drukplekken gemakkelijk op te wekken zijn. Wat ik wil weten is ...
Kan het kwaad? Als het enkel een cosmetisch probleem is, dan kan ik er wel 'omheen' werken, maar als het uiteindelijk schade geeft aan het display, dan ben ik er minder blij mee.
[Voor 13% gewijzigd door Denzis op 26-10-2014 20:03]
...
Klopt, maar ik meen ook foto's gezien te hebben, dat er vlekken zichtbaar zijn als je het enkel op een paar vingers laat rusten, maar weet dat niet meer zeker.Denzis schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 20:01:
[...]
Maar we constateerden ook, dat je behoorlijk wat druk moet uitoefenen om de vlekken zichtbaar te maken
Wie knijpt er in de ipad als je de tablet vasthoudt?
p.s. je laat de tablet toch rusten op je hand en je oefent toch juist geen druk uit? Als je druk uitoefent op het scherm ontstaan er ook vervormingen op mijn telefoon:')
Anoniem: 460929
Met normaal vasthouden ervaar ik absoluut geen drukvlek op het scherm.honey schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 12:08:
[...]
Ik zal geen hoes gebruiken, omdat je daarmee de iPad juist weer dikker en zwaarder maakt.
Normaal gebruik vind ik dat je hem moet kunnen vasthouden in je handen zoals je normaal een boek vasthoudt bijvoorbeeld. Als ik dan drukplekken zie op het scherm, dan zou dat een echte designfout zijn.
Met kracht duwen of proberen te buigen zoals het eerdere filmpje, dat is niet normaal gebruik.
Mini is inderdaad een fijn formaat maar toch heb ik hem weggedaan. Reden? Ik werd echt gek van die continue herladende tabs in Safari. iPad Air heeft dit ook dus dan maar overstappen op de Air 2. Benieuwd hoe dat gaat bevallen (komt morgen binnen)KevinJ schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 20:11:
Vandaag de Air 2 in handen gehad en hij is echt sneller dan de Air 1. Ik en mijn vader hebben even gelijktijdig wat Apps geopend en dat ging een stuk sneller dan met de originele Air. De demo toestellen bij de ICentre hadden geen last van vervormingen in het beeld bij knijpen of vasthouden.
Ook nog even met de Mini gespeeld.
Ik vind het formaat van de Mini 2(3) fijner. Hij houdt lekkerder vast door de dikkere behuizing. Daarnaast vind ik een mini een fijner formaat, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Ik heb nog nooit een Ipad gehad en ik denk dat ik zelf dan ook gewoon voor een mini 2 ga, omdat ik de Air 2 een prachtig apparaat vindt, maar niet voor af en toe een filmpje in bed kijken en de Mini 3 vind ik het geld niet waard.
Ik ben zelf nog een nieuwe ipad gebruiker. En ik twijfelde tussen de mini 2 en de air 2. Keuze is nog niet definitief gemaakt maar ben goed op weg. Ik neig het meest naar de air 2 omdat: Betere kleuren scherm, minder reflectie(beter voor onderweg), betere speakers, de meeste apps zijn gemaakt met de grote ipad in gedachten, en gewoon snellere hardware en betere wifi chip etc. Plus ik gebruik zelf een 5,2 inch telefoon waardoor ik de meerwaarde niet zie van een iets groter scherm.FrameWork. schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 20:29:
[...]
Mini is inderdaad een fijn formaat maar toch heb ik hem weggedaan. Reden? Ik werd echt gek van die continue herladende tabs in Safari. iPad Air heeft dit ook dus dan maar overstappen op de Air 2. Benieuwd hoe dat gaat bevallen (komt morgen binnen)![]()
Maar goed, als je er voornamelijk films mee gaat kijken, dan is het geen slechte keuze om voor een Mini te gaan
Ik gebruik nu tijdelijk een mini 1, en dat herladen in Safari is zo verschrikkelijk irritant.. De Air 2 heeft dat dus niet ivm meer geheugen ?FrameWork. schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 20:29:
[...]
Mini is inderdaad een fijn formaat maar toch heb ik hem weggedaan. Reden? Ik werd echt gek van die continue herladende tabs in Safari. iPad Air heeft dit ook dus dan maar overstappen op de Air 2. Benieuwd hoe dat gaat bevallen (komt morgen binnen)![]()
Maar goed, als je er voornamelijk films mee gaat kijken, dan is het geen slechte keuze om voor een Mini te gaan
[Voor 45% gewijzigd door goldenoldie op 26-10-2014 22:16]
iAm store in Utrecht. Ik twijfel over terugbrengen omdat ik er niet zo'n zin in heb om 'm een tijdje kwijt te zijn. Ik neem aan dat ik niet zomaar een nieuwe krijg. Misschien even afwachten of het me bij gebruik nog opvalt.KevinJ schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 18:45:
Tien maanden is binnen een jaar. Heb je hem bij de Apple Store gekocht? Ik zou even een afspraak maken bij de Genius bar en kijken wat ze voor je kunnen doen.
Net de eerste 'speeldoos' van Hitman Go gespeeld, ga terug naar Safari en alle 12 tabs staan er nog steeds, inclusief getypte tekst, dus ik zie geen probleem... Of ik moet het probleem verkeerd begrijpen...KevinJ schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 22:21:
Dat klinkt wel irritant, nooit bij nagedacht dat ze dat herladen van tabs doen.
Dit zou bij de iPad Air 2 inderdaad geen issue meer moeten zijn vanwege het grote RAM. Bij de iPad Mini Retina 2/3 en iPad Air 1 is dit wel een issue daar deze apparaten slechts 1GB RAM hebben.J van E schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 22:56:
[...]
Net de eerste 'speeldoos' van Hitman Go gespeeld, ga terug naar Safari en alle 12 tabs staan er nog steeds, inclusief getypte tekst, dus ik zie geen probleem... Of ik moet het probleem verkeerd begrijpen...
Binnen het eerste jaar kan je dan gewoon een afspraak maken bij de Genius Bar in de Apple Store. Als de schade meevalt, heb je kans dat je iPad omgeruild wordt voor een refurbished one.KvdnBerg schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 22:34:
[...]
iAm store in Utrecht. Ik twijfel over terugbrengen omdat ik er niet zo'n zin in heb om 'm een tijdje kwijt te zijn. Ik neem aan dat ik niet zomaar een nieuwe krijg. Misschien even afwachten of het me bij gebruik nog opvalt.
[Voor 34% gewijzigd door FrameWork. op 26-10-2014 23:23]
Deze tip kreeg ik van een medetweaker en het is een goed moment om die truuk verder te delen.joepert schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 16:22:
[...]
Ik dacht dat iTunes toch echt de enige manier om content naar je iPad te verplaatsen, tenzij je films of muziek of apps heb gekocht in de store via je iPad. Maar een beetje googelen op "transfer files ipad without itunes" leert dat ar alternatieven beschikbaar zijn. Lijkt me allemaal volgens eenzelfde stramien als itunes te werken dus wat de meerwaarde is...
Zover ik kan zien werkt het ook gewoon op ios 8.1Explore Your iDevice Like Before
With iFunBox Classic included, you can still manage files on your iDevice with no jailbreak needed. Here's some basic features:
• Safe ipa package installation and easy access to files and resources in app sandbox. Learn More
• Use your device as portable USB disk with hi-speed transmission beyond 20MB/s on iPhone and iPad.
• Import and export songs, videos, photos and ringtones with iFunBox quick toolbox.
TF2 GoT http://www.teamfortress.eu
Heb ik met de mini 2 ook regelmatig. Erg irritant.dutchgio schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 21:23:
Als ke bijvoorbeeld 4 of 5 tabs open hebt en wisselt van tab 1 naar 2, en daarna weer naar 1, dan wordt de hele pagina herladen en een ingevoerd stuk zoals gegevens of een GoT-reactie moet je dan opnoeuw invoeren, en daarnaast werkt het ook gewoon niet fijn als je niet tussen de tabbladen kunt switchen zonder dat die oude dan herladen moet worden.
Lijkt me inderdaad een geheugen issue en zou dus met de Air 2 verbeterd moeten zijn.
Klinkt goed! Blij dat Apple eindelijk heeft gekozen voor 2GB of RAM. Soms is het echt irritant op de iMR en ook op de Air. Deze twee modellen hadden al voorzien moeten zijn van 2GB, zeker i.c.m. de 64bit processor. Als je zo'n stap maakt, dan moet je dit gewoon combineren met een groter aantal RAM.J van E schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 22:56:
[...]
Net de eerste 'speeldoos' van Hitman Go gespeeld, ga terug naar Safari en alle 12 tabs staan er nog steeds, inclusief getypte tekst, dus ik zie geen probleem... Of ik moet het probleem verkeerd begrijpen...
I don't have dreams, I have goals!!
[Voor 17% gewijzigd door SidewalkSuper op 27-10-2014 14:03]
Op mijn iPad 4 (en voorheen iPad 3) stottert 1080p. 720p gaat ook niet soepel.SidewalkSuper schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 14:02:
Dat ging voorheen (sinds iPad 3) ook al prima en zonder stotteren.
[Voor 15% gewijzigd door deBennie op 27-10-2014 14:20]
Tenzij je een ds214play hebt of een Syno met i3 (niet te betalen overigens) dan kan je wel transcoden. De verbinding tussen je Dell en je Syno gaat wel soepel, omdat de CPU hier bijna niet in belast wordt. Er vindt immers geen transcoding plaats, omdat de Dell gewoon alle formaten kan afspelen. Een iPad, iPhone moet dit converteren naar MP4 en dat is een zeer belastend proces.deBennie schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 14:18:
[...]
Op mijn iPad 4 (en voorheen iPad 3) stottert 1080p. 720p gaat ook niet soepel.
Ik gebruik aceplayer of avplayerhd. Met aceplayer benader ik mn synology als media server, met avplayerhd benader ik mn synology via FTP.
De film-bestanden zijn over het algemeen MKV bestanden...
Op m'n Dell Venue 8 Pro benader ik mn synology als netwerk drive (map). Via VLC speel ik diezelfde MKV bestanden zonder stotteren af. Met m'n iPad lukt dat njet.
[Voor 48% gewijzigd door tooncomputer456 op 27-10-2014 15:50]
Heb een DS112+.Redondo1982 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 15:08:
[...]
Tenzij je een ds214play hebt of een Syno met i3 (niet te betalen overigens) dan kan je wel transcoden. De verbinding tussen je Dell en je Syno gaat wel soepel, omdat de CPU hier bijna niet in belast wordt. Er vindt immers geen transcoding plaats, omdat de Dell gewoon alle formaten kan afspelen. Een iPad, iPhone moet dit converteren naar MP4 en dat is een zeer belastend proces.
Nee, absoluut niet!deBennie schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 15:49:
[...]
Heb een DS112+.
Zal dit met een iPAd air 2 dan wel vloeiend gaan?
Alle ipads met retina schermen hebben dit. De één wat erger. Ik vond dit zo irritant bij de iPad3 dat ik er gewoon een tintel van in mn hand kreeg. Je gaat er dan steeds meer op letten en dan wordt het nog erger. Echt zo'n vies gevoel.tooncomputer456 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 15:40:
Net iPad Air 2 ontvangen. Mooi scherm! Alleen wordt de iPad wel in idle-stand (alleen het scherm aan) warm aan de rechterkant van het scherm en bij games nog warmer. Is dit normaal?
De iPad zelf doet alleen .mp4 formaat inderdaad, maar er zijn genoeg videospeler apps die ook andere formaten kunnen afspelen.Redondo1982 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 15:54:
[...]
Nee, absoluut niet!
Ligt namelijk totaal niet aan de iPad, maar aan de Syno. Die is te zwak om dit uit te voeren.
Enige oplossing in jouw situatie zonder nieuwe kosten te maken is het omzetten van de bestanden naar MP4 via Handbrake oid.
Maar met avplayerhd zou dat toch gewoon moeten kunnen?Redondo1982 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 15:54:
[...]
Nee, absoluut niet!
Ligt namelijk totaal niet aan de iPad, maar aan de Syno. Die is te zwak om dit uit te voeren.
Enige oplossing in jouw situatie zonder nieuwe kosten te maken is het omzetten van de bestanden naar MP4 via Handbrake oid.
Nou, ik had hier dus ook over gelezen en dacht ook zal wel een foutje zijn in slechts een paar geleverde modellen, maar toen ik vandaag in een iCentre winkel in Hilversum was en daar de Air 2 voor het eerst in mijn handen had viel dit probleem me helaas meteen op (ben linkshandig dus hou hem met rechts vast).. Ik vrees dus dat het een design-issue is met de hele lijn.. Het drukpunt is vooral erg goed zichtbaar bij lichtere achtergronden.. Er zit op die plek iets wat van achter op het scherm drukt.. Ik vind dat echt niet kunnen voor een zogenaamd highend Apple product.. Het was daardoor meteen een no-sale voor mij, ik ga echt niet 600 euro uitgeven aan een tablet met zo'n duidelijke constructiefout(?) waarvan ik weet dat ik me er aan erger.. Alsof je een mooie dure auto koopt maar er zit een vette kras op.. De iPad Air 1 die er naast lag had het probleem niet.. Ik begrijp ook niet dat het in geeneen review tot nu toe naar voren is gekomen.. Ziet men het niet, of wil men het niet zien?? Het is echt overduidelijk..MAC4S schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 21:25:
Hallo medetweakers! Dit is mijn eerste post op het Tweakers-forum.
Over de iPad Air 2,
ik was hem vandaag aan het testen bij de MediaMarkt en het werkte in vergelijking met de andere iPads natuurlijk veel vlotter. Echter, een groot gebrek dat ik ondervond is dat de Air 2 een "weakspot" heeft op de achterkant waardoor je de druk van je vinger/hand op het scherm ziet. Dit is vooral als je hem in je rechterhand houdt. Je hoeft niet eens hard te drukken om dit te zien. Gelukkig is dit de enige locatie op de Air 2 waar ik dit heb kunnen vinden. De "weakspot" bevindt zich ter hoogte van de app in de 3e rij, 4e kolom op het homescreen. Het best te zien op lichte achtergronden, zoals de App Store.
Hebben Air 2 eigenaren dit ook ervaren? Wellicht eerste/foute batch...(?)
Je hebt gelijk hoor! De mensen die het bagatelliseren zijn de bezitters van een Air2. Moet je maar eens kijken naar de reacties in de link die jij postte. Haha, wat een figuren. Het is overduidelijk een behoorlijk probleem van een voor de rest heel mooi en sterk product.Inflatable schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 17:47:
[...]
Nou, ik had hier dus ook over gelezen en dacht ook zal wel een foutje zijn in slechts een paar geleverde modellen, maar toen ik vandaag in een iCentre winkel in Hilversum was en daar de Air 2 voor het eerst in mijn handen had viel dit probleem me helaas meteen op (ben linkshandig dus hou hem met rechts vast).. Ik vrees dus dat het een design-issue is met de hele lijn.. Het drukpunt is vooral erg goed zichtbaar bij lichtere achtergronden.. Er zit op die plek iets wat van achter op het scherm drukt.. Ik vind dat echt niet kunnen voor een zogenaamd highend Apple product.. Het was daardoor meteen een no-sale voor mij, ik ga echt niet 600 euro uitgeven aan een tablet met zo'n duidelijke constructiefout(?) waarvan ik weet dat ik me er aan erger.. Alsof je een mooie dure auto koopt maar er zit een vette kras op.. De iPad Air 1 die er naast lag had het probleem niet.. Ik begrijp ook niet dat het in geeneen review tot nu toe naar voren is gekomen.. Ziet men het niet, of wil men het niet zien?? Het is echt overduidelijk..
Ik baal er wel van, want ik had graag een Air 2 gekocht als 1e Apple product.. Ik heb nu nog alleen een Nexus 7 uit 2012 in huis, had die graag vervangen voor een grotere iPad.. Maar met dit probleem ga ik hem dus echt niet kopen, zoals ik al zei, voor dat geld moet ie perfect zijn..
Zie o.a. foto hier: http://www.iculture.nl/be...klachten-dunne-behuizing/
[Voor 5% gewijzigd door Redondo1982 op 27-10-2014 17:56]
Ik bagatelliseer niks hoor. Met mijn gebruik zie ik deze vlekken gewoonweg niet. Tot op heden - ik heb hem nog maar sinds kort - zie ik geen drukvlekken.Redondo1982 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 17:55:
[...]
Je hebt gelijk hoor! De mensen die het bagatelliseren zijn de bezitters van een Air2. Moet je maar eens kijken naar de reacties in de link die jij postte. Haha, wat een figuren. Het is overduidelijk een behoorlijk probleem van een voor de rest heel mooi en sterk product.
Ik koop hem hierdoor ook niet en wacht wel op de revisie. Als die er niet komt, slaan we een jaartje over. Maar ik ben gekke Henkie niet en ga geen 599 betalen voor een product met dit soort enorme fails.
Ook niet als je hem met rechts vasthoudt in portrait mode en dan lichtjes op de achterkant drukt?Anteros schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 18:11:
[...]
Ik bagatelliseer niks hoor. Met mijn gebruik zie ik deze vlekken gewoonweg niet. Tot op heden - ik heb hem nog maar sinds kort - zie ik geen drukvlekken.
Als je je meer druk zet merk je het wel. De iPad in een hand laten rusten op je vingertop(pen) kan gewoon zonder dat je het ziet. Volgens mij houdt het meerendeel van de iPad bezitters het apparaat gewoon te krampachtig vastInflatable schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 18:32:
[...]
Ook niet als je hem met rechts vasthoudt in portrait mode en dan lichtjes op de achterkant drukt?
Zie foto: http://cdniphone.i-cultur...-2-drukken-achterkant.jpg
Ik wil dit wel zeker weten.. Ik ga van de week het ook nog wel even testen in meerdere winkels.. Mocht het namelijk toch exemplarisch zijn dan kan ik alsnog de aankoop overwegen. Maar het feit dat de 1e de beste Air 2 die ik oppakte in de winkel dit probleem liet zien stelt me niet echt gerust..
Even een belletje of mailtje en dan weet je het meteen. Er zijn genoeg winkel die daar moeilijk over doen. Gelukkig zijn er ook nog winkel die een soepel retour beleid hebben.angelico66 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 18:56:
Ik heb deze ipad afgelopen vrijdag gekocht in de Apple store den haag. Kan deze zonder opgaaf van redenen geretourneerd worden? Ik heb alleen dat plastic wat om de ipad zat niet meer.
tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue|iPhone 12 pro max blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|
Net getest, maar je bent wel een enorme Henk als je zo je iPad vast houdt....zonoskar schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 19:39:
De 2 demo iPads Air (of is het iPad Airs?) bij de mediamarkt in Eindhoven hadden hetzelfde euvel. Echter moest je wel wat kracht zetten, gewoon laten rusten op 1 vinger zag je het niet. Zoals ik de iPad meestal vast pak (met de hele hand achterop ) is het al niet te zien. Maar als je op de juiste plek drukt wel dus. Voor mij zou het geen deal breker zijn, maar dat wil niet zeggen dat het gewoon slecht is van Apple dat dit niet bij het testen van het apparaat naar voren gekomen is.
Inflatable schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 18:32:
[...]
Ook niet als je hem met rechts vasthoudt in portrait mode en dan lichtjes op de achterkant drukt?
Zie foto: http://cdniphone.i-cultur...-2-drukken-achterkant.jpg
Ik wil dit wel zeker weten.. Ik ga van de week het ook nog wel even testen in meerdere winkels.. Mocht het namelijk toch exemplarisch zijn dan kan ik alsnog de aankoop overwegen. Maar het feit dat de 1e de beste Air 2 die ik oppakte in de winkel dit probleem liet zien stelt me niet echt gerust..
Succes en tot volgend jaar.Redondo1982 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 17:55:
[...]
Je hebt gelijk hoor! De mensen die het bagatelliseren zijn de bezitters van een Air2. Moet je maar eens kijken naar de reacties in de link die jij postte. Haha, wat een figuren. Het is overduidelijk een behoorlijk probleem van een voor de rest heel mooi en sterk product.
Ik koop hem hierdoor ook niet en wacht wel op de revisie. Als die er niet komt, slaan we een jaartje over. Maar ik ben gekke Henkie niet en ga geen 599 betalen voor een product met dit soort enorme fails.
[Voor 10% gewijzigd door epo op 27-10-2014 22:52]
Oh, als de Nexus 7 het ook heeft dan kan ik de Air2 wel kopen.epo schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 22:47:
[...]
Succes en tot volgend jaar.
p.s. de Nexus 7 heeft hetzeflde, je moet een enorme druk uitoefenen op de achterkant, dan heb je hetzelfde symptoom. Wat een faal zeg, poeh poeh.
Ja, alleen moet je bij de Nexus 7 enorm hard drukken om het voor elkaar te krijgen en bij de Air 2 slechts heel lichtjes met amper enige kracht, dat is een groot verschil.. Dat komt omdat de Air 2 zo enorm dun is, misschien dus wel te dun..epo schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 22:47:
[...]
Succes en tot volgend jaar.
p.s. de Nexus 7 heeft hetzeflde, je moet een enorme druk uitoefenen op de achterkant, dan heb je hetzelfde symptoom. Wat een faal zeg, poeh poeh.
[Voor 27% gewijzigd door Inflatable op 28-10-2014 02:40]
Ik ben linkshandig en hou deze dus rechts vast. Links om de iPad te bedienen. Het is echt een non-issue. Ik moet echt kracht zetten om de rimpeling zichtbaar te krijgen. En dat is niet hoe ik een iPad normaal hanteer. Sommige gebruikers zoeken denk ik gewoon naar problemen.Inflatable schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 23:36:
[...]
Ja, alleen moet je bij de Nexus 7 enorm hard drukken om het voor elkaar te krijgen en bij de Air 2 slechts heel lichtjes met amper enige kracht, dat is een groot verschil.. Dat komt omdat de Air 2 zo enorm dun is, misschien dus wel te dun..
Hier ook nog een topic over hetzelfde probleem met filmpje: http://forums.macrumors.c...read.php?t=1808921&page=6 Drukt er niet eens op, loopt er alleen maar mee..
Als je rechtshandig bent heb je er denk ik veel minder tot geen last van, want dan houd je hem meestal met je linkerhand vast, maar ben je zoals ik linkshandig en hou je hem dus meestal aan de rechterkant vast dan is dit echt wel een issue..
Ik heb space gray en ook ik moet onnodig veel kracht zetten om heel even, met moeite, iets te kunnen zien van dit probleem. Echt zo hard dat ik dacht 'shit, wat ben ik eigenlijk aan het doen'.Reb87 schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 08:05:
Volgens mij moet je echt wel aardig wat kracht zetten wil je het op het scherm zien. Bij mijn Air 2 lukt het alleen maar als ik onnodig veel kracht zet. Ben wel benieuwd of dit per Ipad verschilt, of wellicht per kleur zelfs (ik heb goud).
uhm...
Ik denk dat het per iPad verschilt. Die bij de MM hadden een beetje kracht nodig. In ieder geval niet zoveel kracht dat je denkt dat de iPad gaat breken. Bij de MM waren allebei wit overigens (kan ook een witte en een gouden geweest zijn).Reb87 schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 08:05:
Volgens mij moet je echt wel aardig wat kracht zetten wil je het op het scherm zien. Bij mijn Air 2 lukt het alleen maar als ik onnodig veel kracht zet. Ben wel benieuwd of dit per Ipad verschilt, of wellicht per kleur zelfs (ik heb goud).
Ik heb eveneens space gray.J van E schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 08:39:
[...]
Ik heb space gray en ook ik moet onnodig veel kracht zetten om heel even, met moeite, iets te kunnen zien van dit probleem. Echt zo hard dat ik dacht 'shit, wat ben ik eigenlijk aan het doen'.Bij gewoon gebruik is het totaal geen issue.
Even wat anders: maakt het bij de Air 2 nog uit hoe vaak je 'm oplaadt en hoelang? Is het een probleem om 'm de hele nacht aan de oplader te hangen als hij nog maar op 50% was, bijvoorbeeld? Of kan je beter wachten (misschien in het begin) tot de iPad zo ongeveer leeg is? En is te lang hangen aan stroom een probleem? (Zou tegenwoordig allemaal geen probleem meer moeten zijn, lijkt me, maar ik vraag het toch maar even.)
Kom ook van een iPad drie en heb dezelfde bevindingen behalve dat het geluid wel op lage niveau al goed vibreert. Hier moet ik wel aan wennen. Vind het wel storend voor een apparaat van 600 euroSmoonshine schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 08:52:
Na gisteren een tijdje gespeeld te hebben met de Air 2 ben ik wel helemaal gelukkig met mijn aanschaf. Ik kwam van de iPad 3 die na de update van iOS8 toch wel erg traag was geworden. Wat een verademing is de Air 2 vergeleken met de iPad 3. Alles vliegt werkelijk over het scherm. Videos beginnen meteen te spelen, websites die binnen een seconde op je scherm staan. Dat was ik lang niet meer gewend.
Ook het gewicht en de omvang zijn een duidelijke vooruitgang. Het is een stuk prettiger om deze iPad op te pakken dan mijn vorige iPad.
Wat ik wel merk is inderdaad het trillen, wanneer het geluid wat hard staat. Maar als ik serieus wat wil kijken op de iPad druk ik er wel een koptelefoon in. Denk ook niet dat je het echt tegen kunt gaan wanneer de tablets zo dun worden.
Ik teken nergens meer voor
uhm...
Gaat prima maar je hebt wel een plek nodig om de files op te slaan. Ik gebruik daar mijn NAS voor.Cronimet schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 10:04:
Is het mogelijk om torrents te downloaden met een Ipad? Zodat je films kan kijken zonder tussenkomst van Itunes?
Volgens mij maak je een rekenfoutje, het verschil is namelijk 230 euroSmoonshine schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 10:55:
Voor dat geld zou ik een Air 2 halen. Toch weer een stukje sneller en meer geheugen. Komt bij dat de Air 2 nieuw is en je hem dus ook nog in je voorkeurskleur kunt uitzoeken. Denk dat je in dit geval spijt gaat krijgen van de Air 1. Als de Air 2 600 euro zou kosten zou ik de Air 1 overwegen, maar voor dit verschil van 130 euro zou ik gewoon voor de Air 2 gaan.
In dat geval zou ik toch voor de Air 1 gaan. Voor wat simpel tikwerk is de Air 1 ook prima geschikt en voor 250 euro een 32GB versie kopen is een prima deal.Via Amerika (goede vriend reist veel) kan ik een Air 2 (64GB) voor ongeveer €480.- een Air 2 halen.
Via een familielid kan ik een Air 1 voor €250.- overnemen.
Desktop: Ryzen 7 5800X / 32GB / RTX 3080 / Dell UP2715K 5K || Woonkamer: iMac Retina 27” 5K mid 2017 || HTPC: Core i7 3770 / 8GB || Macbook Pro Retina 15,4" mid 2015 || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB
Ah, dat is mooi, dan hoef ik daar niet op te letten verder en hang ik 'm gewoon aan het stopcontact wanneer het me maar uitkomt.kdhoe schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 09:37:
[...]
Over het laden: eigenlijk heb ik nog nooit problemen gehad met de batterij van zowel iPad als iPhone. Na 2j gebruik werkt deze nog steeds perfect. Met de tool iBackupbot kan je het aantal laadcycli en het vermogen van je batterij zien. Na 2j was mijn iPad 4 ongeveer 10% vermogen kwijt. Mijn iPhone 5s na 1j ong 3%. En ik laad deze apparaten op wanneer ik er zin in heb. Soms hangt mijn iPad 12u of langer aan de lader, allemaal geen probleem. Deze stopt gewoon met laden wanneer deze vol is.
[Voor 14% gewijzigd door goldenoldie op 28-10-2014 11:57]
Dus files rechtstreeks downloaden op je Ipad zonder tussenkomst van een ander apparaat is niet mogelijk als ik het goed begrijp?ackerp schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 11:16:
[...]
Gaat prima maar je hebt wel een plek nodig om de files op te slaan. Ik gebruik daar mijn NAS voor.
Zelf gebruik is hoofdzakelijk NZB files, maar idee is het zelfde.
Ik browse op mijn iPad op NZB sites en als ik iets vind wat me leuk lijkt dan open ik het met SABmobile wat vervolgens de download start op mijn NAS. Die kan ik na de download weer benaderen met bijvoorbeeld Filebrowser of een player die kan streamen vanaf de NAS. Werkt perfect!
Google Pixel 7a Macbook Pro 2023 16" LG OLED evo C3 Samsung Galaxy S23 Hogwarts Legacy Samsung Galaxy Z Fold4 Apple iPhone 14 Nintendo Switch Lite
Tweakers is samen met
Hardware Info,
AutoTrack,
Gaspedaal.nl,
Nationale Vacaturebank,
Intermediair en
Independer
onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2023
•
Hosting door True
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details