Anoniem: 460929

honey schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 21:12:
[...]

Toch klinkt het wel zorgelijk.
Ligt er aan hoe je er mee omgaat, zelf vind ik het geen probleem.
Als je geen hoes gebruikt en precies op 1 bepaalde plek druk uitoefent dan kan het een probleem zijn.
Nogmaals bij normaal gebruik echt geen last van.

• goldenoldie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-06-2019
Valt me trouwens op dat de handleiding de handleiding van de oude iPad Air is...? Beetje slordig en jammer. Iemand enig idee waar een echte Air 2 Handleiding is te vinden? Ik zie 'm nergens.

[Voor 27% gewijzigd door goldenoldie op 26-10-2014 10:17]

• Denzis
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 27-05 13:42
J van E schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 10:15:
Valt me trouwens op dat de handleiding de handleiding van de oude iPad Air is...? Beetje slordig en jammer. Iemand enig idee waar een echte Air 2 Handleiding is te vinden? Ik zie 'm nergens.
Hoe kan je dat zien? Missen van de touch id?

Nissan Leaf 2019 40 kWh Tekna

• goldenoldie
Denzis schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 10:18:
[...]

Hoe kan je dat zien? Missen van de touch id?
Bijvoorbeeld, ja. Maar ze hebben het ook over de zijschakelaar. Beetje vreemd en tegenvallend.

Wat me ook tegenvalt (maar dat ligt niet aan Apple ;) ) is dat de topics op dit forum over apps voor Apple al maanden stilliggen! Het vergelijkbare Android topic, dat ik volg voor m'n Android phone, leeft volop. Heeft iemand een idee welke site ik het beste kan volgen/opzoeken hiervoor? Ik heb geen idee welke apps nou top zijn en zo. Ja, ik heb natuurlijk gegoogled, maar ik heb liever één betrouwbare bron. ;)

Edit
O ja, nog kleine een tegenvaller... De smartcover! Die heb ik gekocht voor bescherming en om de iPad te kunnen laten staan. Maar de grap is dat als je de iPad laat staan of als je de cover helemaal achterom geslagen hebt en de iPad vasthoudt of ergens neerligt, de binnenkant van de cover smerig kan worden. En doordat het de binnenkant wat harig is, krijg je dat lastig schoon. En juist die smerige binnenkant druk je dan op je kostbare scherm...! Zelfs na zorgvuldig gebruik, zit dat ding vol met spikkeltjes en dingen die ik juist niet op m'n scherm wil hebben...! Maar goed, misschien ben ik te voorzichtig... ;)

[Voor 31% gewijzigd door goldenoldie op 26-10-2014 10:29]

• Denzis
J van E schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 10:22:
[...]

Bijvoorbeeld, ja. Maar ze hebben het ook over de zijschakelaar. Beetje vreemd en tegenvallend.

Wat me ook tegenvalt (maar dat ligt niet aan Apple ;) ) is dat de topics op dit forum over apps voor Apple al maanden stilliggen! Het vergelijkbare Android topic, dat ik volg voor m'n Android phone, leeft volop. Heeft iemand een idee welke site ik het beste kan volgen/opzoeken hiervoor? Ik heb geen idee welke apps nou top zijn en zo. Ja, ik heb natuurlijk gegoogled, maar ik heb liever één betrouwbare bron. ;)
Zou ik ook wel willen, met 654,000 apps zou je toch wel denken een levendig topic te hebben.

Heel gek van apple inderdaad. Gelukkig zijn we slim genoeg om de handleiding niet te lezen _/-\o_

[Voor 6% gewijzigd door Denzis op 26-10-2014 10:27]

• goldenoldie
Denzis schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 10:27:
[...]

Zou ik ook wel willen, met 654,000 apps zou je toch wel denken een levendig topic te hebben.

Heel gek van apple inderdaad. Gelukkig zijn we slim genoeg om de handleiding niet te lezen _/-\o_
Inderdaad!

En nee, ik had de handleiding toch echt wel nodig voor sommige dingen, hoor, haha! De iPad is m'n eerste tablet en er waren genoeg dingen die ik niet voor elkaar kreeg. Ik heb wat dat betreft trouwens meer aan google gehad...

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-06 08:51
Anoniem: 460929 schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 21:24:
[...]

Ligt er aan hoe je er mee omgaat, zelf vind ik het geen probleem.
Als je geen hoes gebruikt en precies op 1 bepaalde plek druk uitoefent dan kan het een probleem zijn.
Nogmaals bij normaal gebruik echt geen last van.
Ik zal geen hoes gebruiken, omdat je daarmee de iPad juist weer dikker en zwaarder maakt.

Normaal gebruik vind ik dat je hem moet kunnen vasthouden in je handen zoals je normaal een boek vasthoudt bijvoorbeeld. Als ik dan drukplekken zie op het scherm, dan zou dat een echte designfout zijn.

Met kracht duwen of proberen te buigen zoals het eerdere filmpje, dat is niet normaal gebruik.

Specs van pc

• honey
Helaas is de "[iPad] App Store Ervaringen & Discussie"thread dood, daarom toch maar hier.

Als ik mijn nieuwe iPad heb, wil ik deze wel gaan gebruiken. iTunes wil ik niet gebruiken om bestanden te verplaatsen, want heb daar erg slechte ervaring mee.

Mijn vraag: als ik films, series, muziek, boeken e.d. op de iPad wil zetten, hoe kan ik dat het beste doen? Welke methode of app is daar het best geschikt voor?

Mijn doel: bestanden van Windows PC naar iPad overzetten.

Ik heb File Hub (Powerful & Intuitive File Manager) gevonden, mogelijk dat dit goed zal werken?

Specs van pc

• joepert
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
honey schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 16:07:
Helaas is de "[iPad] App Store Ervaringen & Discussie"thread dood, daarom toch maar hier.

Als ik mijn nieuwe iPad heb, wil ik deze wel gaan gebruiken. iTunes wil ik niet gebruiken om bestanden te verplaatsen, want heb daar erg slechte ervaring mee.

Mijn vraag: als ik films, series, muziek, boeken e.d. op de iPad wil zetten, hoe kan ik dat het beste doen? Welke methode of app is daar het best geschikt voor?

Mijn doel: bestanden van Windows PC naar iPad overzetten.

Ik heb File Hub (Powerful & Intuitive File Manager) gevonden, mogelijk dat dit goed zal werken?
Ik dacht dat iTunes toch echt de enige manier om content naar je iPad te verplaatsen, tenzij je films of muziek of apps heb gekocht in de store via je iPad. Maar een beetje googelen op "transfer files ipad without itunes" leert dat ar alternatieven beschikbaar zijn. Lijkt me allemaal volgens eenzelfde stramien als itunes te werken dus wat de meerwaarde is...

• goldenoldie
Ik ben/was ook niet een hele grote fan van iTunes maar besloot toch maar om het te gaan installeren en gebruiken voor m'n iPad. En vooralsnog zeker geen spijt van. Eigenlijk toch wel lekker hoe alles automatisch wordt gebackupped en gesynchroniseerd. Dat laatste deed ik vroeger nooit toen ik nog een iPod had maar ach, gemak dient de mens... en waarom moeilijk doen als het makkelijk kan. ;)

Zonet m'n iPad voor het eerst gebruikt met flightsimmen, een van de dingen waarvoor ik een tablet wilde, en man man man wat is dat ideaal! Wordt steeds blijer van m'n iPad! Nu nog een mooie game vinden... (Zoek eigenlijk een rustig soort van point and click adventure met top graphics. Real Racing 3 en Asphalt 8 zijn leuk en mooi maar leuk voor even en iets te hectisch voor op een tablet imho. First person shooters begin ik nog helemaal maar niet aan.)

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:32
J van E schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 16:45:
Ik ben/was ook niet een hele grote fan van iTunes maar besloot toch maar om het te gaan installeren en gebruiken voor m'n iPad. En vooralsnog zeker geen spijt van. Eigenlijk toch wel lekker hoe alles automatisch wordt gebackupped en gesynchroniseerd. Dat laatste deed ik vroeger nooit toen ik nog een iPod had maar ach, gemak dient de mens... en waarom moeilijk doen als het makkelijk kan. ;)

Zonet m'n iPad voor het eerst gebruikt met flightsimmen, een van de dingen waarvoor ik een tablet wilde, en man man man wat is dat ideaal! Wordt steeds blijer van m'n iPad! Nu nog een mooie game vinden... (Zoek eigenlijk een rustig soort van point and click adventure met top graphics. Real Racing 3 en Asphalt 8 zijn leuk en mooi maar leuk voor even en iets te hectisch voor op een tablet imho. First person shooters begin ik nog helemaal maar niet aan.)
Bedoel je flight sim op de iPad?

...

• honey

...
We hebben hier drie iPads en een iPhone. De laatste keer dat ik iets met iTunes probeerde raakte ik mijn (met veel moeite samengestelde) muziek collectie kwijt en allerlei andere dingen.

Ik wil graag overzicht houden waar mijn bestanden zijn en zelf bepalen wat ik wel of niet wil syncen. Misschien is iTunes nu compleet anders geworden en gebruiksvriendelijk, ... dat weet ik niet.

Specs van pc

• goldenoldie
koentjuh1987 schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 16:47:
[...]

Bedoel je flight sim op de iPad?
Nee, ik gebruik de iPad voor naast m'n pc waarop ik Prepar3D draai (voor m'n flightplan, charts, etc. en ook internetten of film kijken tijdens langere vluchten).
honey schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 16:56:
[...]

We hebben hier drie iPads en een iPhone. De laatste keer dat ik iets met iTunes probeerde raakte ik mijn (met veel moeite samengestelde) muziek collectie kwijt en allerlei andere dingen.

Ik wil graag overzicht houden waar mijn bestanden zijn en zelf bepalen wat ik wel of niet wil syncen. Misschien is iTunes nu compleet anders geworden en gebruiksvriendelijk, ... dat weet ik niet.
Is wat syncen betreft niet veel veranderd, alleen kan ik nu makkelijk alles syncen wat ik heb. Vroeger was mijn muziekcollectie groter en de disk space kleiner. ;) Je moet inderdaad nog steeds opletten met meerdere apparaten en automatisch syncen. Maar eigenlijk is autosync samen met de auto Back-up gewoon handig, in mijn geval dan. Bij meerdere apparaten en zeker bij meerdere gebruikers is het een ander verhaal.

• Amps
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-06 19:12
honey schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 16:56:
[...]
Je kan wanneer je je toestel aangesloten hebt ergens tussen je muziekbibliotheek een vinkje weghalen zodat je muziek op je toestel zet a.d.h.v. drag & drop.

• KvdnBerg
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-04-2022
Mijn iPad air van tien maanden oud heeft een stuck/dode pixel. Een wit/gelig puntje op ongeveer 5cm van boven 8 cm van links. Het viel me pas op omdat ik juist een screenshot wilde maken van een zwarte achtergrond voor een test van mijn iPhone en ik dat gemakshalve in paper op de iPad had gedaan. Kan ik hier nog wat mee? De iPad heeft wat krasjes aan de rand van de behuizing door een val helaas. De pixel valt normaal echt niet op maar nu ik weet dat ie er zit vrees ik dat in m blijf zien.

• KevinJ
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-04-2020
Tien maanden is binnen een jaar. Heb je hem bij de Apple Store gekocht? Ik zou even een afspraak maken bij de Genius bar en kijken wat ze voor je kunnen doen.

PSN: MercyfulF8_HD // XBL: MercyfulF8 HD

• Man_in_a_shed
  • Laatst online: 12-02 15:25

Man_in_a_shed

Kunstenaar aan huis

(Zoek eigenlijk een rustig soort van point and click adventure met top graphics. Real Racing 3 en Asphalt 8 zijn leuk en mooi maar leuk voor even en iets te hectisch voor op een tablet imho. First person shooters begin ik nog helemaal maar niet aan.)
Broken Age en Machinarium zijn zeker de moeite waard!

[Voor 41% gewijzigd door Man_in_a_shed op 26-10-2014 19:03]

What a terrible world we live in where ninjitsu can't solve our problems

• Darklor
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-06 18:39
Momenteel de ipad air 2 64GB wifi gereserveerd. Toch komen er steeds meer klachten van de distoring screen, zoals te zien een paar posts hierboven van mprkooij. Zijn er hier al ipad air 2 bezitters die deze issue ook hebben?

Op één forum heb ik al tientallen foto's en video's gezien met dit probleem maar nog geen gemelde issue op Apple haar eigen forum. Als jullie je ervaring met de air 2 hier willen delen, graag...

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:28
Darklor schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 19:04:
Momenteel de ipad air 2 64GB wifi gereserveerd. Toch komen er steeds meer klachten van de distoring screen, zoals te zien een paar posts hierboven van mprkooij. Zijn er hier al ipad air 2 bezitters die deze issue ook hebben?

Op één forum heb ik al tientallen foto's en video's gezien met dit probleem maar nog geen gemelde issue op Apple haar eigen forum. Als jullie je ervaring met de air 2 hier willen delen, graag...
http://www.iculture.nl/be...klachten-dunne-behuizing/

• honey
Ok, laten we gewoon aannemen dat deze drukplekken gemakkelijk op te wekken zijn. Wat ik wil weten is ...

Kan het kwaad? Als het enkel een cosmetisch probleem is, dan kan ik er wel 'omheen' werken, maar als het uiteindelijk schade geeft aan het display, dan ben ik er minder blij mee.

Specs van pc

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-05 19:52
Hmm, toch mijn Air 2 aankoop maar uitstellen dan. Even wachten tot Apple deze productiefout heeft hersteld in de revisie.

• Denzis
honey schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 19:38:
[...]

Ok, laten we gewoon aannemen dat deze drukplekken gemakkelijk op te wekken zijn. Wat ik wil weten is ...

Kan het kwaad? Als het enkel een cosmetisch probleem is, dan kan ik er wel 'omheen' werken, maar als het uiteindelijk schade geeft aan het display, dan ben ik er minder blij mee.
Maar we constateerden ook, dat je behoorlijk wat druk moet uitoefenen om de vlekken zichtbaar te maken

Wie knijpt er in de ipad als je de tablet vasthoudt? :?

p.s. je laat de tablet toch rusten op je hand en je oefent toch juist geen druk uit? Als je druk uitoefent op het scherm ontstaan er ook vervormingen op mijn telefoon:')

[Voor 13% gewijzigd door Denzis op 26-10-2014 20:03]

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:32
Meerdere mensen problemen met iOS 8.1? Sommige apps worden abrupt afgesloten....

...

• honey
Denzis schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 20:01:
[...]

Maar we constateerden ook, dat je behoorlijk wat druk moet uitoefenen om de vlekken zichtbaar te maken

Wie knijpt er in de ipad als je de tablet vasthoudt? :?

p.s. je laat de tablet toch rusten op je hand en je oefent toch juist geen druk uit? Als je druk uitoefent op het scherm ontstaan er ook vervormingen op mijn telefoon:')
Klopt, maar ik meen ook foto's gezien te hebben, dat er vlekken zichtbaar zijn als je het enkel op een paar vingers laat rusten, maar weet dat niet meer zeker.

Als er kracht bij komt kijken, dan is het een non-issue.

Specs van pc

• KevinJ
Vandaag de Air 2 in handen gehad en hij is echt sneller dan de Air 1. Ik en mijn vader hebben even gelijktijdig wat Apps geopend en dat ging een stuk sneller dan met de originele Air. De demo toestellen bij de ICentre hadden geen last van vervormingen in het beeld bij knijpen of vasthouden.
Ook nog even met de Mini gespeeld.
Ik vind het formaat van de Mini 2(3) fijner. Hij houdt lekkerder vast door de dikkere behuizing. Daarnaast vind ik een mini een fijner formaat, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Ik heb nog nooit een Ipad gehad en ik denk dat ik zelf dan ook gewoon voor een mini 2 ga, omdat ik de Air 2 een prachtig apparaat vindt, maar niet voor af en toe een filmpje in bed kijken en de Mini 3 vind ik het geld niet waard.

Anoniem: 460929

honey schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 12:08:
[...]

Ik zal geen hoes gebruiken, omdat je daarmee de iPad juist weer dikker en zwaarder maakt.

Normaal gebruik vind ik dat je hem moet kunnen vasthouden in je handen zoals je normaal een boek vasthoudt bijvoorbeeld. Als ik dan drukplekken zie op het scherm, dan zou dat een echte designfout zijn.

Met kracht duwen of proberen te buigen zoals het eerdere filmpje, dat is niet normaal gebruik.
Met normaal vasthouden ervaar ik absoluut geen drukvlek op het scherm.
Je moet echt druk uitoefenen.
Mocht je twijfelen probeer de air2 eerst uit in de winkel.

• FrameWork.
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:52
KevinJ schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 20:11:
Vandaag de Air 2 in handen gehad en hij is echt sneller dan de Air 1. Ik en mijn vader hebben even gelijktijdig wat Apps geopend en dat ging een stuk sneller dan met de originele Air. De demo toestellen bij de ICentre hadden geen last van vervormingen in het beeld bij knijpen of vasthouden.
Ook nog even met de Mini gespeeld.
Ik vind het formaat van de Mini 2(3) fijner. Hij houdt lekkerder vast door de dikkere behuizing. Daarnaast vind ik een mini een fijner formaat, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Ik heb nog nooit een Ipad gehad en ik denk dat ik zelf dan ook gewoon voor een mini 2 ga, omdat ik de Air 2 een prachtig apparaat vindt, maar niet voor af en toe een filmpje in bed kijken en de Mini 3 vind ik het geld niet waard.
Mini is inderdaad een fijn formaat maar toch heb ik hem weggedaan. Reden? Ik werd echt gek van die continue herladende tabs in Safari. iPad Air heeft dit ook dus dan maar overstappen op de Air 2. Benieuwd hoe dat gaat bevallen (komt morgen binnen) :D

Maar goed, als je er voornamelijk films mee gaat kijken, dan is het geen slechte keuze om voor een Mini te gaan ;)

• Denzis
FrameWork. schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 20:29:
[...]

Mini is inderdaad een fijn formaat maar toch heb ik hem weggedaan. Reden? Ik werd echt gek van die continue herladende tabs in Safari. iPad Air heeft dit ook dus dan maar overstappen op de Air 2. Benieuwd hoe dat gaat bevallen (komt morgen binnen) :D

Maar goed, als je er voornamelijk films mee gaat kijken, dan is het geen slechte keuze om voor een Mini te gaan ;)
Ik ben zelf nog een nieuwe ipad gebruiker. En ik twijfelde tussen de mini 2 en de air 2. Keuze is nog niet definitief gemaakt maar ben goed op weg. Ik neig het meest naar de air 2 omdat: Betere kleuren scherm, minder reflectie(beter voor onderweg), betere speakers, de meeste apps zijn gemaakt met de grote ipad in gedachten, en gewoon snellere hardware en betere wifi chip etc. Plus ik gebruik zelf een 5,2 inch telefoon waardoor ik de meerwaarde niet zie van een iets groter scherm.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:05
FrameWork. schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 20:29:
[...]

Ik gebruik nu tijdelijk een mini 1, en dat herladen in Safari is zo verschrikkelijk irritant.. De Air 2 heeft dat dus niet ivm meer geheugen ?

• KevinJ
Wat bedoelen jullie precies met herladen van tabs? Dat je een tab opent en dat hij opnieuw de webpagina opent?

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:56
Als ke bijvoorbeeld 4 of 5 tabs open hebt en wisselt van tab 1 naar 2, en daarna weer naar 1, dan wordt de hele pagina herladen en een ingevoerd stuk zoals gegevens of een GoT-reactie moet je dan opnoeuw invoeren, en daarnaast werkt het ook gewoon niet fijn als je niet tussen de tabbladen kunt switchen zonder dat die oude dan herladen moet worden.
Lijkt me inderdaad een geheugen issue en zou dus met de Air 2 verbeterd moeten zijn.

• Hoyden
Soms vergelijk ik iets en switch ik even tussen de tabs in Safari, weg inhoud/positie van 1e tab.. Vaak gewoon onwerkbaar.

• Denzis
Iemand dit bovenstaande al getest met de air 2?

• Hoyden
Hier gaat het er ook over en lijkt het vrij goed te gaan :
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1806888

• goldenoldie
Dit is mijn eerste iPad en gelukkig wist ik niets van dat tab probleem. Maar ik heb er geen last van. Heb regelmatig veel tabs open, vanochtend een keer 10 of zo. Zal het zo nog eens testen.

Edit
Twaalf tabs geopend en in twee wat getypt, zoekopdracht in Google, zonder nog daadwerkelijk te zoeken, en een quick reply op dit forum, zonder nog te verzenden. Nu ik dit getypt heb, ga ik nog eens alle tabs langs... En daar ben ik weer. Alles staat er nog steeds, geen herladen met momenteel met 12 tabs.

[Voor 45% gewijzigd door goldenoldie op 26-10-2014 22:16]

• KevinJ
Dat klinkt wel irritant, nooit bij nagedacht dat ze dat herladen van tabs doen.

• KvdnBerg
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-04-2022
KevinJ schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 18:45:
Tien maanden is binnen een jaar. Heb je hem bij de Apple Store gekocht? Ik zou even een afspraak maken bij de Genius bar en kijken wat ze voor je kunnen doen.
iAm store in Utrecht. Ik twijfel over terugbrengen omdat ik er niet zo'n zin in heb om 'm een tijdje kwijt te zijn. Ik neem aan dat ik niet zomaar een nieuwe krijg. Misschien even afwachten of het me bij gebruik nog opvalt.

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-06 08:26
Vandaag hebben mijn ouders een iPad air gekocht, heb ze even geholpen met instellingen en iOS 8.1 geïnstalleerd maar wat een verschrikkelijk slechte update voor de air, de animaties lopen enorm stroef, echt belachelijk dat hij nu al zo "traag" aanvoelt door de stroperige animaties, ik mag hopen dat Apple met een update komt. Blij dat het niet mijn iPad is, maar belachelijk dat het nu al zo stroef loopt.

• goldenoldie
KevinJ schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 22:21:
Dat klinkt wel irritant, nooit bij nagedacht dat ze dat herladen van tabs doen.
Net de eerste 'speeldoos' van Hitman Go gespeeld, ga terug naar Safari en alle 12 tabs staan er nog steeds, inclusief getypte tekst, dus ik zie geen probleem... Of ik moet het probleem verkeerd begrijpen...

• FrameWork.
J van E schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 22:56:
[...]

Net de eerste 'speeldoos' van Hitman Go gespeeld, ga terug naar Safari en alle 12 tabs staan er nog steeds, inclusief getypte tekst, dus ik zie geen probleem... Of ik moet het probleem verkeerd begrijpen...
Dit zou bij de iPad Air 2 inderdaad geen issue meer moeten zijn vanwege het grote RAM. Bij de iPad Mini Retina 2/3 en iPad Air 1 is dit wel een issue daar deze apparaten slechts 1GB RAM hebben.
KvdnBerg schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 22:34:
[...]

iAm store in Utrecht. Ik twijfel over terugbrengen omdat ik er niet zo'n zin in heb om 'm een tijdje kwijt te zijn. Ik neem aan dat ik niet zomaar een nieuwe krijg. Misschien even afwachten of het me bij gebruik nog opvalt.
Binnen het eerste jaar kan je dan gewoon een afspraak maken bij de Genius Bar in de Apple Store. Als de schade meevalt, heb je kans dat je iPad omgeruild wordt voor een refurbished one.

[Voor 34% gewijzigd door FrameWork. op 26-10-2014 23:23]

• goldenoldie
Weet iemand of er ook een app is die bepaalde apps kan beveiligen, bij voorkeur met Touch ID? Ik wil eigenlijk diverse mailaccounts op m'n iPad instellen en nog wat privé zaken maar als dan een van m'n kids op de iPad wil voor een game of zo, kunnen ze overal bij... Ik zou dus graag bepaalde apps naar keuze willen beveiligen. Kan dat? Ik heb wel 1Password gevonden maar, los van het feit dat die nog niet de iPad Air 2 Touch ID lijkt te ondersteunen, is dat meer voor passwords voor sites en zo (die Safari trouwens zelf ook al kan onthouden...?) en niet bepaalde apps...? Of vergis ik me?

• CapTVK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
(overleden)
joepert schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 16:22:
[...]

Ik dacht dat iTunes toch echt de enige manier om content naar je iPad te verplaatsen, tenzij je films of muziek of apps heb gekocht in de store via je iPad. Maar een beetje googelen op "transfer files ipad without itunes" leert dat ar alternatieven beschikbaar zijn. Lijkt me allemaal volgens eenzelfde stramien als itunes te werken dus wat de meerwaarde is...
Deze tip kreeg ik van een medetweaker en het is een goed moment om die truuk verder te delen. :)

Een goed alternatief voor iTunes is iFunbox. Als je niet zo'n fan bent van iTunes en het synchen van apps en bestanden (je kan het wel uitzetten) is deze tool wel aan te raden. Het is gewoon een filemanager voor je iPad/iPhone. Even snel documenten, foto's , muziek overzetten? Even selecteren en het staat erop.

Grote voordeel van iFunbox is daarnaast dat je ook backups kan maken van apps in ipa. formaat en ze weer terug kan zetten op je ipad. Dit gaat ook op voor apps die niet meer in de appstore staan. Op die manier kon ik toch de enige officiele (helaas niet meer in appstore) C64 emulator app overzetten naar mijn nieuwe ipad.

Dit kan ook in iTunes als je alle apps daar lokaal opslaat maar iFunbox is gewoon gemakkelijker in gebruik. Ik zeg dit wel als gebruiker die het niet zo moet hebben van de user interface van iTunes. Werkt prima voor normale gebruikers maar voor mensen die iets specifieks willen aanpassen is iTunes een ramp.

http://www.i-funbox.com/
Explore Your iDevice Like Before
With iFunBox Classic included, you can still manage files on your iDevice with no jailbreak needed. Here's some basic features:

• Safe ipa package installation and easy access to files and resources in app sandbox. Learn More
• Use your device as portable USB disk with hi-speed transmission beyond 20MB/s on iPhone and iPad.
• Import and export songs, videos, photos and ringtones with iFunBox quick toolbox.
Zover ik kan zien werkt het ook gewoon op ios 8.1

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:29
dutchgio schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 21:23:
Als ke bijvoorbeeld 4 of 5 tabs open hebt en wisselt van tab 1 naar 2, en daarna weer naar 1, dan wordt de hele pagina herladen en een ingevoerd stuk zoals gegevens of een GoT-reactie moet je dan opnoeuw invoeren, en daarnaast werkt het ook gewoon niet fijn als je niet tussen de tabbladen kunt switchen zonder dat die oude dan herladen moet worden.
Lijkt me inderdaad een geheugen issue en zou dus met de Air 2 verbeterd moeten zijn.
Heb ik met de mini 2 ook regelmatig. Erg irritant.

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:02
J van E schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 22:56:
[...]

Klinkt goed! Blij dat Apple eindelijk heeft gekozen voor 2GB of RAM. Soms is het echt irritant op de iMR en ook op de Air. Deze twee modellen hadden al voorzien moeten zijn van 2GB, zeker i.c.m. de 64bit processor. Als je zo'n stap maakt, dan moet je dit gewoon combineren met een groter aantal RAM.

Ik ga nu zeker de Air 2 weer overwegen, al moet ik zeggen dat de noodzaak steeds kleiner wordt door het gebruik van de nieuwe iPhones. Ik betrap mezelf er zo vaak op dat ik te lui ben om de iPad te pakken, omdat ik het toch op kan zoeken met mn iPhone.

I don't have dreams, I have goals!!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:41
Heeft iemand al kunnen testen of het streamen van 1080p films vanaf een Synology naar de iPad air 2 goed gaat? (alsin zonder stotteren?) :)

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:22
Dat ging voorheen (sinds iPad 3) ook al prima en zonder stotteren.

[Voor 17% gewijzigd door SidewalkSuper op 27-10-2014 14:03]

• deBennie
SidewalkSuper schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 14:02:
Dat ging voorheen (sinds iPad 3) ook al prima en zonder stotteren.
Op mijn iPad 4 (en voorheen iPad 3) stottert 1080p. 720p gaat ook niet soepel.
Ik gebruik aceplayer of avplayerhd. Met aceplayer benader ik mn synology als media server, met avplayerhd benader ik mn synology via FTP.
De film-bestanden zijn over het algemeen MKV bestanden...

Op m'n Dell Venue 8 Pro benader ik mn synology als netwerk drive (map). Via VLC speel ik diezelfde MKV bestanden zonder stotteren af. Met m'n iPad lukt dat njet. :)

[Voor 15% gewijzigd door deBennie op 27-10-2014 14:20]

• Redondo1982
deBennie schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 14:18:
[...]

Op mijn iPad 4 (en voorheen iPad 3) stottert 1080p. 720p gaat ook niet soepel.
Ik gebruik aceplayer of avplayerhd. Met aceplayer benader ik mn synology als media server, met avplayerhd benader ik mn synology via FTP.
De film-bestanden zijn over het algemeen MKV bestanden...

Op m'n Dell Venue 8 Pro benader ik mn synology als netwerk drive (map). Via VLC speel ik diezelfde MKV bestanden zonder stotteren af. Met m'n iPad lukt dat njet. :)
Tenzij je een ds214play hebt of een Syno met i3 (niet te betalen overigens) dan kan je wel transcoden. De verbinding tussen je Dell en je Syno gaat wel soepel, omdat de CPU hier bijna niet in belast wordt. Er vindt immers geen transcoding plaats, omdat de Dell gewoon alle formaten kan afspelen. Een iPad, iPhone moet dit converteren naar MP4 en dat is een zeer belastend proces.

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:11
De Air 2 heeft een super scherm en is echt snel!

• tooncomputer456
  • Laatst online: 20-09-2019
Net iPad Air 2 ontvangen. Mooi scherm! Alleen wordt de iPad wel in idle-stand (alleen het scherm aan) warm aan de rechterkant van het scherm en bij games nog warmer. Is dit normaal?

[Voor 48% gewijzigd door tooncomputer456 op 27-10-2014 15:50]

• deBennie
Redondo1982 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 15:08:
[...]

Tenzij je een ds214play hebt of een Syno met i3 (niet te betalen overigens) dan kan je wel transcoden. De verbinding tussen je Dell en je Syno gaat wel soepel, omdat de CPU hier bijna niet in belast wordt. Er vindt immers geen transcoding plaats, omdat de Dell gewoon alle formaten kan afspelen. Een iPad, iPhone moet dit converteren naar MP4 en dat is een zeer belastend proces.
Heb een DS112+.
Zal dit met een iPAd air 2 dan wel vloeiend gaan?

• Redondo1982
deBennie schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 15:49:
[...]

Heb een DS112+.
Zal dit met een iPAd air 2 dan wel vloeiend gaan?
Nee, absoluut niet!

Ligt namelijk totaal niet aan de iPad, maar aan de Syno. Die is te zwak om dit uit te voeren.

Enige oplossing in jouw situatie zonder nieuwe kosten te maken is het omzetten van de bestanden naar MP4 via Handbrake oid.

• Redondo1982
tooncomputer456 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 15:40:
Net iPad Air 2 ontvangen. Mooi scherm! Alleen wordt de iPad wel in idle-stand (alleen het scherm aan) warm aan de rechterkant van het scherm en bij games nog warmer. Is dit normaal?
Alle ipads met retina schermen hebben dit. De één wat erger. Ik vond dit zo irritant bij de iPad3 dat ik er gewoon een tintel van in mn hand kreeg. Je gaat er dan steeds meer op letten en dan wordt het nog erger. Echt zo'n vies gevoel.

Maar het kan geen kwaad. Misschien is ie zo warm omdat je een reservekopie teruggezet hebt en de iPad hier op de achtergrond nog mee bezig is.

• dutchgio
  • Laatst online: 23:56
Redondo1982 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 15:54:
[...]

Nee, absoluut niet!

Ligt namelijk totaal niet aan de iPad, maar aan de Syno. Die is te zwak om dit uit te voeren.

Enige oplossing in jouw situatie zonder nieuwe kosten te maken is het omzetten van de bestanden naar MP4 via Handbrake oid.
De iPad zelf doet alleen .mp4 formaat inderdaad, maar er zijn genoeg videospeler apps die ook andere formaten kunnen afspelen.
Je kan dus ook overstappen naar SD kwaliteit in plaats van HD MKV, dan heeft de iPad er geen probleem mee om het af te spelen en hoef je het niet handmatig te converteren.

• joepert
  • Niet online
Wat is trouwens wijsheid? Onze huidige iPad is van mijn vrouw dus technisch wordt mijn nieuwe iPad air 2 mijn eerste. Zet ik er een reservekopie van mijn iPhone op of richt ik hem helemaal opnieuw in?

• deBennie
Redondo1982 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 15:54:
[...]

Nee, absoluut niet!

Maar met avplayerhd zou dat toch gewoon moeten kunnen?
Daarmee bekijk ik de film via FTP

Zie:
https://itunes.apple.com/nl/app/avplayerhd/id407976815?mt=8

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:22
Probeer eens nPlayer te gebruiken. Daar stream ik al tijden mee, denk dat het wel moet lukken en voor die paar euro val je je er ook geen buil aan.

• joepert
  • Niet online
Nu zit er bij mijn iPad air 2 een 10w USB-lader. Ik dacht dat tegenwoordig de iPads met 12w lader werden geleverd? Daarmee laden ze toch sneller?

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:23
Wat een verademing die nieuwe Air 2, ik kom van een iPad 2 af. Dan is deze toch wel een stuk lichter,sneller en duidelijker 😄

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-06 02:01
MAC4S schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 21:25:
Hallo medetweakers! Dit is mijn eerste post op het Tweakers-forum.

Over de iPad Air 2,
ik was hem vandaag aan het testen bij de MediaMarkt en het werkte in vergelijking met de andere iPads natuurlijk veel vlotter. Echter, een groot gebrek dat ik ondervond is dat de Air 2 een "weakspot" heeft op de achterkant waardoor je de druk van je vinger/hand op het scherm ziet. Dit is vooral als je hem in je rechterhand houdt. Je hoeft niet eens hard te drukken om dit te zien. Gelukkig is dit de enige locatie op de Air 2 waar ik dit heb kunnen vinden. De "weakspot" bevindt zich ter hoogte van de app in de 3e rij, 4e kolom op het homescreen. Het best te zien op lichte achtergronden, zoals de App Store.

Hebben Air 2 eigenaren dit ook ervaren? Wellicht eerste/foute batch...(?)
Nou, ik had hier dus ook over gelezen en dacht ook zal wel een foutje zijn in slechts een paar geleverde modellen, maar toen ik vandaag in een iCentre winkel in Hilversum was en daar de Air 2 voor het eerst in mijn handen had viel dit probleem me helaas meteen op (ben linkshandig dus hou hem met rechts vast).. Ik vrees dus dat het een design-issue is met de hele lijn.. Het drukpunt is vooral erg goed zichtbaar bij lichtere achtergronden.. Er zit op die plek iets wat van achter op het scherm drukt.. Ik vind dat echt niet kunnen voor een zogenaamd highend Apple product.. Het was daardoor meteen een no-sale voor mij, ik ga echt niet 600 euro uitgeven aan een tablet met zo'n duidelijke constructiefout(?) waarvan ik weet dat ik me er aan erger.. Alsof je een mooie dure auto koopt maar er zit een vette kras op.. De iPad Air 1 die er naast lag had het probleem niet.. Ik begrijp ook niet dat het in geeneen review tot nu toe naar voren is gekomen.. Ziet men het niet, of wil men het niet zien?? Het is echt overduidelijk..

Ik baal er wel van, want ik had graag een Air 2 gekocht als 1e Apple product.. Ik heb nu nog alleen een Nexus 7 uit 2012 in huis, had die graag vervangen voor een grotere iPad.. Maar met dit probleem ga ik hem dus echt niet kopen, zoals ik al zei, voor dat geld moet ie perfect zijn.. :N

Zie o.a. foto hier: http://www.iculture.nl/be...klachten-dunne-behuizing/

• Redondo1982
Inflatable schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 17:47:
[...]

Nou, ik had hier dus ook over gelezen en dacht ook zal wel een foutje zijn in slechts een paar geleverde modellen, maar toen ik vandaag in een iCentre winkel in Hilversum was en daar de Air 2 voor het eerst in mijn handen had viel dit probleem me helaas meteen op (ben linkshandig dus hou hem met rechts vast).. Ik vrees dus dat het een design-issue is met de hele lijn.. Het drukpunt is vooral erg goed zichtbaar bij lichtere achtergronden.. Er zit op die plek iets wat van achter op het scherm drukt.. Ik vind dat echt niet kunnen voor een zogenaamd highend Apple product.. Het was daardoor meteen een no-sale voor mij, ik ga echt niet 600 euro uitgeven aan een tablet met zo'n duidelijke constructiefout(?) waarvan ik weet dat ik me er aan erger.. Alsof je een mooie dure auto koopt maar er zit een vette kras op.. De iPad Air 1 die er naast lag had het probleem niet.. Ik begrijp ook niet dat het in geeneen review tot nu toe naar voren is gekomen.. Ziet men het niet, of wil men het niet zien?? Het is echt overduidelijk..

Ik baal er wel van, want ik had graag een Air 2 gekocht als 1e Apple product.. Ik heb nu nog alleen een Nexus 7 uit 2012 in huis, had die graag vervangen voor een grotere iPad.. Maar met dit probleem ga ik hem dus echt niet kopen, zoals ik al zei, voor dat geld moet ie perfect zijn.. :N

Zie o.a. foto hier: http://www.iculture.nl/be...klachten-dunne-behuizing/
Je hebt gelijk hoor! De mensen die het bagatelliseren zijn de bezitters van een Air2. Moet je maar eens kijken naar de reacties in de link die jij postte. Haha, wat een figuren. Het is overduidelijk een behoorlijk probleem van een voor de rest heel mooi en sterk product.

Ik koop hem hierdoor ook niet en wacht wel op de revisie. Als die er niet komt, slaan we een jaartje over. Maar ik ben gekke Henkie niet en ga geen 599 betalen voor een product met dit soort enorme fails.

[Voor 5% gewijzigd door Redondo1982 op 27-10-2014 17:56]

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:29
Nou, ik heb net mijn iPad air 2 binnen gekregen. Ik was meteen huiverig om de doos open te maken en heb zelfs enkele uren gewacht zodat het niet mijn dag zou verpesten :)...

Waarom huiverig? Ten eerste en vooral omdat ik 'bang' was voor de display uniformiteit. Ik ben helaas erg kritisch en ik heb ervaring met de iPad 2, 3 en Air 1. Op ALLE iPads zag ik uniformiteits-issues. Denk dan aan gele kant/balk, book-spline effect, deel paars/deel groen, schaduwvlekken, etc. De Air 1 heb ik er zelfs tweemaal voor teruggestuurd. De Air 1 van mijn schoonmoeder heeft ook lichte issues en in de Apple Store had ik er ook diverse gezien (Air 1). Daarnaast heb ik nu een iPhone 6 (geen plus) en deze vertoont bovenin ook een gelige balk met schaduwvlekken.

Maar wat blijkt? Deze iPad heeft zo goed als geen uniformiteits-issues. Ja, als ik er echt op ga letten dan zie ik aan de linkerkant een licht paarsige tint terwijl de rest wit is. Het is zo minimaal dat ik er wel mee kan leven. Dat was dus echt een verademing voor mij.

Ik heb ook nog gekeken naar de drukvlekken maar ik zie ze bij mij niet. Nu moet ik wel zeggen dat ik mijn iPad 99,9% van de tijd in landscape gebruik. Echter tijdens het configureren gebruikte ik de iPad in portrait en ondanks de vele witte achtergronden, geen drukvlekken.

Ik ben nu apps aan het installeren dus ik ga er nog wel meer ervaring mee opdoen. Wellicht komt mijn kritische kant alsnog om de hoek kijken...

Voor wat betreft de iPhone: ik weet het nog niet. Ik heb diverse 6-en in de Apple store gezien en ook deze vertoonde schaduwvlekken en/of gele banden. Omruilen voor een goede is dus eigenlijk een lot uit de loterij.

• danda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:47
Dit is ook mijn eerste iPad, eerlijk gezegd voelt hij zonder case heel fragiel echt gewoon superdun, iets dikker met een grotere acuu zou ook ok zijn.....Met de originele Apple smartcover case is het wel een een plaatje hoor. Even ruim een week uitproberen of hij aan mijn behoefte voldoet, zoniet dan gaat hij retour, tot nu toe bevalt hij me uitstekend

• Anteros
Redondo1982 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 17:55:
[...]

Je hebt gelijk hoor! De mensen die het bagatelliseren zijn de bezitters van een Air2. Moet je maar eens kijken naar de reacties in de link die jij postte. Haha, wat een figuren. Het is overduidelijk een behoorlijk probleem van een voor de rest heel mooi en sterk product.

Ik koop hem hierdoor ook niet en wacht wel op de revisie. Als die er niet komt, slaan we een jaartje over. Maar ik ben gekke Henkie niet en ga geen 599 betalen voor een product met dit soort enorme fails.
Ik bagatelliseer niks hoor. Met mijn gebruik zie ik deze vlekken gewoonweg niet. Tot op heden - ik heb hem nog maar sinds kort - zie ik geen drukvlekken.

Wel merk ik nu al dat dat ding erg snel is. Een stuk sneller dan de Air 1 of een Android tablet (ik heb een Z2 tablet gehad).

• turkeyhakan
Ik ben zeer maar dan zeer kritisch over mijn producten. Ik gebruik nu al mijn 11e iPhone 5s volgens mij.

Deze iPad Air 2 heeft echt een prachtig scherm. Geen backlight bleeding oid, maar gewoon mooi wit en zwart zoals het hoort! Ik ben erg zeer tevreden mee. Ik houd hem altijd links vast, maar voor de zekerheid ook de andere kant geprobeerd. Nou ik heb geen last van rare vlekken. Ik ga ook niet druk uitoefenen op het scherm/achterkant, want dat doe je tijdens het vasthouden ook niet.

• FrameWork.
Ook ik ben tevreden met de iPad air 2. RAM verhoging is duidelijk te merken wanneer je wisselt tussen apps en tabbladen. Precies de reden waarvoor ik geüpgraded heb :)

Enige minpunt is dat mijn Air met een putje op de hoek van het apparaat bij de aan/uit-knop heeft (de schuine lijn die daarna doorloopt naar de behuizing).

• Inflatable
Anteros schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 18:11:
[...]

Ik bagatelliseer niks hoor. Met mijn gebruik zie ik deze vlekken gewoonweg niet. Tot op heden - ik heb hem nog maar sinds kort - zie ik geen drukvlekken.
Ook niet als je hem met rechts vasthoudt in portrait mode en dan lichtjes op de achterkant drukt?

Zie foto: http://cdniphone.i-cultur...-2-drukken-achterkant.jpg

Ik wil dit wel zeker weten.. Ik ga van de week het ook nog wel even testen in meerdere winkels.. Mocht het namelijk toch exemplarisch zijn dan kan ik alsnog de aankoop overwegen. Maar het feit dat de 1e de beste Air 2 die ik oppakte in de winkel dit probleem liet zien stelt me niet echt gerust..

• danda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:47
Koop er een Apple smart case bij en dan kan je hem makkelijk aan de gevouwen zijkant vasthouden

• FrameWork.
Inflatable schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 18:32:
[...]

Ook niet als je hem met rechts vasthoudt in portrait mode en dan lichtjes op de achterkant drukt?

Ik wil dit wel zeker weten.. Ik ga van de week het ook nog wel even testen in meerdere winkels.. Mocht het namelijk toch exemplarisch zijn dan kan ik alsnog de aankoop overwegen. Maar het feit dat de 1e de beste Air 2 die ik oppakte in de winkel dit probleem liet zien stelt me niet echt gerust..
Als je je meer druk zet merk je het wel. De iPad in een hand laten rusten op je vingertop(pen) kan gewoon zonder dat je het ziet. Volgens mij houdt het meerendeel van de iPad bezitters het apparaat gewoon te krampachtig vast }:O

• angelico66
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-12-2022
Ik heb deze ipad afgelopen vrijdag gekocht in de Apple store den haag. Kan deze zonder opgaaf van redenen geretourneerd worden? Ik heb alleen dat plastic wat om de ipad zat niet meer.

• oosterhofjf
  • Laatst online: 22:56
angelico66 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 18:56:
Ik heb deze ipad afgelopen vrijdag gekocht in de Apple store den haag. Kan deze zonder opgaaf van redenen geretourneerd worden? Ik heb alleen dat plastic wat om de ipad zat niet meer.
Even een belletje of mailtje en dan weet je het meteen. Er zijn genoeg winkel die daar moeilijk over doen. Gelukkig zijn er ook nog winkel die een soepel retour beleid hebben.

• angelico66
Trouwens ik heb dat probleem niet, dan moet ik echt druk zetten met mijn vingers.

• Gunth
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:39
Hier ook als ik redelijk wat druk zet.
Wat me meer stoort is de trilling als je het geluid wat hard hebt staan

tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue|iPhone 12 pro max blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

• angelico66
Met hard geluid trilt hij wel aardig ja

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:42

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

De 2 demo iPads Air (of is het iPad Airs?) bij de mediamarkt in Eindhoven hadden hetzelfde euvel. Echter moest je wel wat kracht zetten, gewoon laten rusten op 1 vinger zag je het niet. Zoals ik de iPad meestal vast pak (met de hele hand achterop ) is het al niet te zien. Maar als je op de juiste plek drukt wel dus. Voor mij zou het geen deal breker zijn, maar dat wil niet zeggen dat het gewoon slecht is van Apple dat dit niet bij het testen van het apparaat naar voren gekomen is.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output.

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
zonoskar schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 19:39:
De 2 demo iPads Air (of is het iPad Airs?) bij de mediamarkt in Eindhoven hadden hetzelfde euvel. Echter moest je wel wat kracht zetten, gewoon laten rusten op 1 vinger zag je het niet. Zoals ik de iPad meestal vast pak (met de hele hand achterop ) is het al niet te zien. Maar als je op de juiste plek drukt wel dus. Voor mij zou het geen deal breker zijn, maar dat wil niet zeggen dat het gewoon slecht is van Apple dat dit niet bij het testen van het apparaat naar voren gekomen is.
Net getest, maar je bent wel een enorme Henk als je zo je iPad vast houdt....

• Inflatable
Ik heb het trouwens bij mijn Nexus 7 uit 2012 ook geprobeerd, en zowaar heeft die hetzelfde "probleem", alleen aan de linkerkant in het midden en moest ik echt heel hard drukken om hetzelfde effect te krijgen.. Het drukpunt had bovendien bijna precies dezelfde vorm als op de Air 2.. Hier een link naar een filmpje wat ik ervan gemaakt heb (weet niet of dat werkt via ICQ) http://www.icq.com/files/AD693C8E4F74481CB4FD1849BBE989B3

Ik heb daarna even snel wat onderzoek gedaan naar hoe die tablets er van binnen uitzien, via deze website: https://www.ifixit.com/Teardown/iPad+Air+2+Teardown/30592 En dan kom ik tot de voorzichtige conclusie dat het komt door aansluitpunten of ruimte tussen moederbord en accu achter het scherm.. Bij de Nexus 7 zit dat aan de linkerkant en bij de Air 2 aan de rechterkant, wat dus overeen komt met de plekken waar die drukpunten verschijnen op beide tablets..

Probleem van de Air 2 is nu alleen dus dat ie zo dun is dat er dus weinig voor nodig is om het zichtbaar te maken.. Geen idee of dat dat op te lossen is en of het bij elke Air 2 even erg is.. Zoals gezegd ga ik deze week nog wel wat meer Air 2's testen in verschillende winkels op dit fenomeen.. Je moet er inderdaad lichtjes voor drukken (of knijpen) met je vingers, maar naar mijn mening gaat dat veel te makkelijk op de Air 2 (althans wel bij het exemplaar wat ik vanmiddag in mijn handen had).. Hou je hem gewoon licht vast zie je het niet, dat klopt.. Anyway, ik vind het gewoon nog steeds eigenlijk niet kunnen voor zo'n relatief dure tablet, Apple zou hier toch over nagedacht moeten hebben zou je denken.. Kan me niet voorstellen dat zoiets onopgemerkt is gebleven tijdens testen..

Twijfel twijfel twijfel.. *zucht*.. |:(

• Anteros
Persoonlijk zou ik echt niet twijfelen. Ik heb er nu een uur continue mee gespeeld en ik heb het geen een keer gezien. Wat wel opvalt is de snelheid... wow!

Ik ervaar overigens ook het trillen van de behuizing bij hogere volume's. De iPhone 6 heeft hier ook last van, zij het wat minder. Storend wil ik het niet noemen, maar het is wel jammer.

Had ik al gezegd dat hij snel was? :)

Tot op heden erg tevreden over dat ding. Nu nog over mijn iPhone 6...

• ackerp
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-11-2018
Kan het bevestigen, ook ik zie het als ik behoorlijke druk uit oefen.
Echter bij normaal gebruik, ook met rechts in de hand in portrait mode niets aan de hand.
Inflatable schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 18:32:
[...]

• KevinJ
Dat trillen viel me meteen al op in de winkel, ik dacht dat het zo hoorde. Ik ben voor de mini gegaan.

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:08
Redondo1982 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 17:55:
[...]

Succes en tot volgend jaar.

p.s. de Nexus 7 heeft hetzeflde, je moet een enorme druk uitoefenen op de achterkant, dan heb je hetzelfde symptoom. Wat een faal zeg, poeh poeh.

[Voor 10% gewijzigd door epo op 27-10-2014 22:52]

• Redondo1982
epo schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 22:47:
[...]

p.s. de Nexus 7 heeft hetzeflde, je moet een enorme druk uitoefenen op de achterkant, dan heb je hetzelfde symptoom. Wat een faal zeg, poeh poeh.
Oh, als de Nexus 7 het ook heeft dan kan ik de Air2 wel kopen. 8)7

• Inflatable
epo schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 22:47:
[...]

Ja, alleen moet je bij de Nexus 7 enorm hard drukken om het voor elkaar te krijgen en bij de Air 2 slechts heel lichtjes met amper enige kracht, dat is een groot verschil.. Dat komt omdat de Air 2 zo enorm dun is, misschien dus wel te dun..

Hier ook nog een topic over hetzelfde probleem met filmpje: http://forums.macrumors.c...read.php?t=1808921&page=6 Drukt er niet eens op, loopt er alleen maar mee..

Als je rechtshandig bent heb je er denk ik veel minder tot geen last van, want dan houd je hem meestal met je linkerhand vast, maar ben je zoals ik linkshandig en hou je hem dus meestal aan de rechterkant vast dan is dit echt wel een issue..

[Voor 27% gewijzigd door Inflatable op 28-10-2014 02:40]

• kdhoe
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:19
Inflatable schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 23:36:
[...]

Ja, alleen moet je bij de Nexus 7 enorm hard drukken om het voor elkaar te krijgen en bij de Air 2 slechts heel lichtjes met amper enige kracht, dat is een groot verschil.. Dat komt omdat de Air 2 zo enorm dun is, misschien dus wel te dun..

Hier ook nog een topic over hetzelfde probleem met filmpje: http://forums.macrumors.c...read.php?t=1808921&page=6 Drukt er niet eens op, loopt er alleen maar mee..

Als je rechtshandig bent heb je er denk ik veel minder tot geen last van, want dan houd je hem meestal met je linkerhand vast, maar ben je zoals ik linkshandig en hou je hem dus meestal aan de rechterkant vast dan is dit echt wel een issue..
Ik ben linkshandig en hou deze dus rechts vast. Links om de iPad te bedienen. Het is echt een non-issue. Ik moet echt kracht zetten om de rimpeling zichtbaar te krijgen. En dat is niet hoe ik een iPad normaal hanteer. Sommige gebruikers zoeken denk ik gewoon naar problemen.

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Volgens mij moet je echt wel aardig wat kracht zetten wil je het op het scherm zien. Bij mijn Air 2 lukt het alleen maar als ik onnodig veel kracht zet. Ben wel benieuwd of dit per Ipad verschilt, of wellicht per kleur zelfs (ik heb goud). ;)

• goldenoldie
Reb87 schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 08:05:
Volgens mij moet je echt wel aardig wat kracht zetten wil je het op het scherm zien. Bij mijn Air 2 lukt het alleen maar als ik onnodig veel kracht zet. Ben wel benieuwd of dit per Ipad verschilt, of wellicht per kleur zelfs (ik heb goud). ;)
Ik heb space gray en ook ik moet onnodig veel kracht zetten om heel even, met moeite, iets te kunnen zien van dit probleem. Echt zo hard dat ik dacht 'shit, wat ben ik eigenlijk aan het doen'. ;) Bij gewoon gebruik is het totaal geen issue.

Even wat anders: maakt het bij de Air 2 nog uit hoe vaak je 'm oplaadt en hoelang? Is het een probleem om 'm de hele nacht aan de oplader te hangen als hij nog maar op 50% was, bijvoorbeeld? Of kan je beter wachten (misschien in het begin) tot de iPad zo ongeveer leeg is? En is te lang hangen aan stroom een probleem? (Zou tegenwoordig allemaal geen probleem meer moeten zijn, lijkt me, maar ik vraag het toch maar even.)

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:27

Smoonshine

Feyenoord!!

Na gisteren een tijdje gespeeld te hebben met de Air 2 ben ik wel helemaal gelukkig met mijn aanschaf. Ik kwam van de iPad 3 die na de update van iOS8 toch wel erg traag was geworden. Wat een verademing is de Air 2 vergeleken met de iPad 3. Alles vliegt werkelijk over het scherm. Videos beginnen meteen te spelen, websites die binnen een seconde op je scherm staan. Dat was ik lang niet meer gewend.

Ook het gewicht en de omvang zijn een duidelijke vooruitgang. Het is een stuk prettiger om deze iPad op te pakken dan mijn vorige iPad.

Wat ik wel merk is inderdaad het trillen, wanneer het geluid wat hard staat. Maar als ik serieus wat wil kijken op de iPad druk ik er wel een koptelefoon in. Denk ook niet dat je het echt tegen kunt gaan wanneer de tablets zo dun worden.

uhm...

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Werd gister gebeld op mijn ipad via phone, super tof via wifi

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Reb87 schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 08:05:
Ik denk dat het per iPad verschilt. Die bij de MM hadden een beetje kracht nodig. In ieder geval niet zoveel kracht dat je denkt dat de iPad gaat breken. Bij de MM waren allebei wit overigens (kan ook een witte en een gouden geweest zijn).

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output.

• kdhoe
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:19
J van E schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 08:39:
[...]

Ik heb space gray en ook ik moet onnodig veel kracht zetten om heel even, met moeite, iets te kunnen zien van dit probleem. Echt zo hard dat ik dacht 'shit, wat ben ik eigenlijk aan het doen'. ;) Bij gewoon gebruik is het totaal geen issue.

Even wat anders: maakt het bij de Air 2 nog uit hoe vaak je 'm oplaadt en hoelang? Is het een probleem om 'm de hele nacht aan de oplader te hangen als hij nog maar op 50% was, bijvoorbeeld? Of kan je beter wachten (misschien in het begin) tot de iPad zo ongeveer leeg is? En is te lang hangen aan stroom een probleem? (Zou tegenwoordig allemaal geen probleem meer moeten zijn, lijkt me, maar ik vraag het toch maar even.)
Ik heb eveneens space gray.

Over het laden: eigenlijk heb ik nog nooit problemen gehad met de batterij van zowel iPad als iPhone. Na 2j gebruik werkt deze nog steeds perfect. Met de tool iBackupbot kan je het aantal laadcycli en het vermogen van je batterij zien. Na 2j was mijn iPad 4 ongeveer 10% vermogen kwijt. Mijn iPhone 5s na 1j ong 3%. En ik laad deze apparaten op wanneer ik er zin in heb. Soms hangt mijn iPad 12u of langer aan de lader, allemaal geen probleem. Deze stopt gewoon met laden wanneer deze vol is.

• Quakie
  • Registratie: December 2001

Quakie

quakelen

Smoonshine schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 08:52:
Na gisteren een tijdje gespeeld te hebben met de Air 2 ben ik wel helemaal gelukkig met mijn aanschaf. Ik kwam van de iPad 3 die na de update van iOS8 toch wel erg traag was geworden. Wat een verademing is de Air 2 vergeleken met de iPad 3. Alles vliegt werkelijk over het scherm. Videos beginnen meteen te spelen, websites die binnen een seconde op je scherm staan. Dat was ik lang niet meer gewend.

Ook het gewicht en de omvang zijn een duidelijke vooruitgang. Het is een stuk prettiger om deze iPad op te pakken dan mijn vorige iPad.

Wat ik wel merk is inderdaad het trillen, wanneer het geluid wat hard staat. Maar als ik serieus wat wil kijken op de iPad druk ik er wel een koptelefoon in. Denk ook niet dat je het echt tegen kunt gaan wanneer de tablets zo dun worden.
Kom ook van een iPad drie en heb dezelfde bevindingen behalve dat het geluid wel op lage niveau al goed vibreert. Hier moet ik wel aan wennen. Vind het wel storend voor een apparaat van 600 euro

Ik teken nergens meer voor

• Cronimet
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02-12-2021
Is het mogelijk om torrents te downloaden met een Ipad? Zodat je films kan kijken zonder tussenkomst van Itunes?

• Saninl
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-06 14:11
Iemand hier die mij advies mbt iPad aanschaf? Ik wil er mede door een KeyFolio Keyboard mee gaan werken, ook zakelijk. Voor mijn werk heb ik veel gesprekken en die moet ik dan later uitwerken. Op dit moment doe ik dat met pen en papier en daarna op een windowsPc. Dit wil ik gaan typen op mijn iPad en verzenden naar mail om het te finetunen op de windowsPc van het werk.

De iPad Air 2 lijkt mij met zijn 2GB RAM en TouchID echt wel een verbetering op de Air 1. Mogelijk ook met multitasking in de toekomst is de 2GB RAM toch wel erg wenselijk. De TouchID is voor huidige gebruikers moeilijk weg te denken op hun iPhone/iPad omdat het ontzettend handig is.
Via Amerika (goede vriend reist veel) kan ik een Air 2 (64GB) voor ongeveer €480.- een Air 2 halen.
Via een familielid kan ik een Air 1 voor €250.- overnemen. Dit is een 32GB in het wit. Het geheugen lijkt mij wel voldoende, alleen is de kleur niet echt mijn eerste keuze.

Het scheelt wel even bijna de helft... Dus toch wel lastige keuze... :{

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:27

Smoonshine

Feyenoord!!

Voor dat geld zou ik een Air 2 halen. Toch weer een stukje sneller en meer geheugen. Komt bij dat de Air 2 nieuw is en je hem dus ook nog in je voorkeurskleur kunt uitzoeken. Denk dat je in dit geval spijt gaat krijgen van de Air 1. Als de Air 2 600 euro zou kosten zou ik de Air 1 overwegen, maar voor dit verschil van 130 euro zou ik gewoon voor de Air 2 gaan.

uhm...

• KevinJ
Heeft iemand dat Handoff al voor elkaar gekregen? Misschien ben ik onhandig, maar ik snap niet hoe het werkt tussen Iphone en Ipad.

• ackerp
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-11-2018
Cronimet schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 10:04:
Is het mogelijk om torrents te downloaden met een Ipad? Zodat je films kan kijken zonder tussenkomst van Itunes?
Gaat prima maar je hebt wel een plek nodig om de files op te slaan. Ik gebruik daar mijn NAS voor.
Zelf gebruik is hoofdzakelijk NZB files, maar idee is het zelfde.

Ik browse op mijn iPad op NZB sites en als ik iets vind wat me leuk lijkt dan open ik het met SABmobile wat vervolgens de download start op mijn NAS. Die kan ik na de download weer benaderen met bijvoorbeeld Filebrowser of een player die kan streamen vanaf de NAS. Werkt perfect!

• BackSlash
  • Laatst online: 09-05 16:20
Smoonshine schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 10:55:
Voor dat geld zou ik een Air 2 halen. Toch weer een stukje sneller en meer geheugen. Komt bij dat de Air 2 nieuw is en je hem dus ook nog in je voorkeurskleur kunt uitzoeken. Denk dat je in dit geval spijt gaat krijgen van de Air 1. Als de Air 2 600 euro zou kosten zou ik de Air 1 overwegen, maar voor dit verschil van 130 euro zou ik gewoon voor de Air 2 gaan.
Volgens mij maak je een rekenfoutje, het verschil is namelijk 230 euro :)
Via Amerika (goede vriend reist veel) kan ik een Air 2 (64GB) voor ongeveer €480.- een Air 2 halen.
Via een familielid kan ik een Air 1 voor €250.- overnemen.
In dat geval zou ik toch voor de Air 1 gaan. Voor wat simpel tikwerk is de Air 1 ook prima geschikt en voor 250 euro een 32GB versie kopen is een prima deal.

Er wordt in dit topic veel waarde gehecht aan de 2GB, en dat kan ik begrijpen, ook met het oog op de toekomst. Echter, het is nu ook weer niet zo dat 1GB te weinig is voor normaal gebruik. De Air 1 is nog steeds een hele snelle tablet en meer dan afdoende voor het beoogde gebruik.

Desktop: Ryzen 7 5800X / 32GB / RTX 3080 / Dell UP2715K 5K || Woonkamer: iMac Retina 27” 5K mid 2017 || HTPC: Core i7 3770 / 8GB || Macbook Pro Retina 15,4" mid 2015 || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

• goldenoldie
kdhoe schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 09:37:
[...]

Over het laden: eigenlijk heb ik nog nooit problemen gehad met de batterij van zowel iPad als iPhone. Na 2j gebruik werkt deze nog steeds perfect. Met de tool iBackupbot kan je het aantal laadcycli en het vermogen van je batterij zien. Na 2j was mijn iPad 4 ongeveer 10% vermogen kwijt. Mijn iPhone 5s na 1j ong 3%. En ik laad deze apparaten op wanneer ik er zin in heb. Soms hangt mijn iPad 12u of langer aan de lader, allemaal geen probleem. Deze stopt gewoon met laden wanneer deze vol is.
Ah, dat is mooi, dan hoef ik daar niet op te letten verder en hang ik 'm gewoon aan het stopcontact wanneer het me maar uitkomt. ;) Gisteravond was er nog 51% batterij na een avond gebruik en ik dacht 'zal ik 'm nou opladen of niet want misschien red ik het met die 51% nog wel een avond' en dus heb ik 'm niet opgeladen: dat ga ik voortaan dan maar wel doen. Wel zo makkelijk.

[Voor 14% gewijzigd door goldenoldie op 28-10-2014 11:57]

• turkeyhakan
De Air 2 gaat wel een stuk sneller leeg dan de iPad 4 merk ik.

• Cronimet
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02-12-2021
ackerp schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 11:16:
[...]

Gaat prima maar je hebt wel een plek nodig om de files op te slaan. Ik gebruik daar mijn NAS voor.
Zelf gebruik is hoofdzakelijk NZB files, maar idee is het zelfde.

Ik browse op mijn iPad op NZB sites en als ik iets vind wat me leuk lijkt dan open ik het met SABmobile wat vervolgens de download start op mijn NAS. Die kan ik na de download weer benaderen met bijvoorbeeld Filebrowser of een player die kan streamen vanaf de NAS. Werkt perfect!
Dus files rechtstreeks downloaden op je Ipad zonder tussenkomst van een ander apparaat is niet mogelijk als ik het goed begrijp?
Pagina: 1 2 3 ... 34 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee