Ben bang dat dit wel eens aan iOS 8.1 kan liggen. Mijn iPad Air (1) gaat ook sneller leeg. Zelfs in standby stand.turkeyhakan schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 12:20:
De Air 2 gaat wel een stuk sneller leeg dan de iPad 4 merk ik.

Ben bang dat dit wel eens aan iOS 8.1 kan liggen. Mijn iPad Air (1) gaat ook sneller leeg. Zelfs in standby stand.turkeyhakan schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 12:20:
De Air 2 gaat wel een stuk sneller leeg dan de iPad 4 merk ik.
Nee dat kan niet. Je hebt dan een NAS nodigCronimet schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 13:18:
[...]
Dus files rechtstreeks downloaden op je Ipad zonder tussenkomst van een ander apparaat is niet mogelijk als ik het goed begrijp?
Verdomme das klote. Eigenlijk onaanvaardbaar dat zo iets simpel niet kan op een toestel van 400-500€.dutchgio schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 13:20:
[...]
Nee dat kan niet. Je hebt dan een NAS nodig
Ja werkt gewoon bij mij. Ik hoefde niets in te stellen.KevinJ schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 11:14:
Heeft iemand dat Handoff al voor elkaar gekregen? Misschien ben ik onhandig, maar ik snap niet hoe het werkt tussen Iphone en Ipad.
PSN: MercyfulF8_HD // XBL: MercyfulF8 HD
Je kan ze wel (zonder gebruik van iTunes) na downloaden op je NAS direct overzetten naar je iPad met verschillende programma's. Maar een tussen station heb je wel nodig. Overigens is een NAS een zeer welkome uitbreiding als je met veel mobiele devices werkt of streamt.Verdomme das klote. Eigenlijk onaanvaardbaar dat zo iets simpel niet kan op een toestel van 400-500€.
Het kan wel maar Apple wil dat niet.Cronimet schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 13:22:
[...]
Verdomme das klote. Eigenlijk onaanvaardbaar dat zo iets simpel niet kan op een toestel van 400-500€.
[Voor 32% gewijzigd door goldenoldie op 28-10-2014 15:44]
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
[Voor 22% gewijzigd door mprkooij op 28-10-2014 16:52]
Jammer, ik zoek echt een tablet waarbij ik geen tussenstation nodig heb. Dan ga ik voor een Android device kiezen denk ikackerp schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 15:03:
[...]
Je kan ze wel (zonder gebruik van iTunes) na downloaden op je NAS direct overzetten naar je iPad met verschillende programma's. Maar een tussen station heb je wel nodig. Overigens is een NAS een zeer welkome uitbreiding als je met veel mobiele devices werkt of streamt.
Smoonshine schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 10:55:
Voor dat geld zou ik een Air 2 halen. Toch weer een stukje sneller en meer geheugen. Komt bij dat de Air 2 nieuw is en je hem dus ook nog in je voorkeurskleur kunt uitzoeken. Denk dat je in dit geval spijt gaat krijgen van de Air 1. Als de Air 2 600 euro zou kosten zou ik de Air 1 overwegen, maar voor dit verschil van 130 euro zou ik gewoon voor de Air 2 gaan.
Thnx voor de reacties!BackSlash schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 11:43:
[...]
Volgens mij maak je een rekenfoutje, het verschil is namelijk 230 euro![]()
[...]
In dat geval zou ik toch voor de Air 1 gaan. Voor wat simpel tikwerk is de Air 1 ook prima geschikt en voor 250 euro een 32GB versie kopen is een prima deal.
Er wordt in dit topic veel waarde gehecht aan de 2GB, en dat kan ik begrijpen, ook met het oog op de toekomst. Echter, het is nu ook weer niet zo dat 1GB te weinig is voor normaal gebruik. De Air 1 is nog steeds een hele snelle tablet en meer dan afdoende voor het beoogde gebruik.
Kennelijk zit er verschil tussen de iPad Air 2's. Die van mij, n witte 64gb, moet je echt heel hard indrukken wil je het zien. Zo hard dat je t liever niet nog eens doet..willyfreak schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 08:45:
Gister mijn IPad Air 2 mogen ontvangen.
Het eerste wat me direct opviel was inderdaad de drukspot op het scherm. Bij mij is het zelfs als de IPad op de gehele hand rust nog zichtbaar als je de IPad licht beweegt.
Dat vind ik toch wel kwalijk eigenlijk. Voor mij een reden om even te wachten met de aanschaf tot hier meer duidelijkheid over komt..willyfreak schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 08:45:
Het eerste wat me direct opviel was inderdaad de drukspot op het scherm. Bij mij is het zelfs als de IPad op de gehele hand rust nog zichtbaar als je de IPad licht beweegt.
Ik weet nog niet wat ik hiermee zal gaan doen, er komt waarschijnlijk toch een case omheen en als ik deze terugstuur zal het bij de nieuwe ook zo zijn.
Ook de behuizing trilt inderdaad behoorlijk wanneer er geluid aan staat, zelfs bij half volume is dit goed voelbaar.
Verder wel helemaal gelukkig, ik stoor me ook niet heel snel een de bovenste twee punten.
Bij mijn 64 GB space gray iPad Air 2 hetzelfde. Misschien hebben de 16 GB modellen hier meer last van...? Kan me voorstellen dat de 64 GB modellen wat meer hardware RAM erin heeft zitten wat misschien net op die plek wel of niet zit...?Hulliee schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 10:34:
[...]
Kennelijk zit er verschil tussen de iPad Air 2's. Die van mij, n witte 64gb, moet je echt heel hard indrukken wil je het zien. Zo hard dat je t liever niet nog eens doet..
Hetzelfde hier, iOS 7 heeft dit ook (heb versie 8 bewust nog niet). iOS6 was eigenlijk probleemloos.dutchgio schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 21:23:
Als ke bijvoorbeeld 4 of 5 tabs open hebt en wisselt van tab 1 naar 2, en daarna weer naar 1, dan wordt de hele pagina herladen en een ingevoerd stuk zoals gegevens of een GoT-reactie moet je dan opnoeuw invoeren, en daarnaast werkt het ook gewoon niet fijn als je niet tussen de tabbladen kunt switchen zonder dat die oude dan herladen moet worden.
Lijkt me inderdaad een geheugen issue en zou dus met de Air 2 verbeterd moeten zijn.
Ik zie het wel (128 GG Air 2 space gray), maar je moet wel behoorlijk drukken.Tennisbal schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 14:23:
Hier een zeer tevreden air 2 64 gb user. Geen last van druk. Top product
Tuurlijk, de Air 2 zal langer meegaan vanwege zijn snellere hardware. Ga er vanuit dat hij 1 jaar langer mee zou kunnen, aangezien er ook 1 jaar verschil zit in de hardware generatie. Dan betaal je 230 euro extra voor 1 jaar langere 'levensduur'.Saninl schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 22:08:
[...]
[...]
Thnx voor de reacties!
Ik ben opzich niet iemand die nu direct grafisch uit z'n iPad zal halen, maar ook geen opa die alleen Wordfeud en Facebook kijkt van z'n kleindochter... Ik kijk wel vooruit; hoe lang kan ik met het apparaat nog goed mee... Misschien mede omdat ik student HBO ben is €200.- toch wel wat geld voor mij...
Dat bedrag ben je inderdaad sowieso kwijt, zowel bij de Air 1 als 2. Ik zou daarom alleen de prijs van de iPad's met elkaar vergelijken.Aan de andere kant ga ik er toch een case + toetsenbord voor aanschaffen om meer typewerk te doen. Dus relatief veel geld is het toch zeg maar...
Ik zou zeggen, ga zo'n Air 1 eens stresstesten, die van je familielid bijv, of even in de MediaMarkt. Als je het gevoel krijgt dat het te langzaam is, dan is de keus duidelijkIk vind het wel een lastige beslissing! Het zal mijn eerste iPad worden, dus mocht het tegenvallen dan is die 250 + 100 voor de case wel de minste uitgave
Desktop: Ryzen 7 5800X / 32GB / RTX 3080 / Dell UP2715K 5K || Woonkamer: iMac Retina 27” 5K mid 2017 || HTPC: Core i7 3770 / 8GB || Macbook Pro Retina 15,4" mid 2015 || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB
PSN: MercyfulF8_HD // XBL: MercyfulF8 HD
Gisteren mijn Air 2 ontvangen, en ja je moet echt zoeken naar de plekken en hard drukken. Persoonlijk voor mij een non-issue want in normaal gebruik gaat dit nooit gebeuren en stel het gebeurt een keer, who cares?ackerp schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 14:43:
[...]
Ik zie het wel (128 GG Air 2 space gray), maar je moet wel behoorlijk drukken.
Ik denk dat je niet hard genoeg druktMaar zou het ook niet proberen, als je het met normaal gebruik niet ziet is het ook geen issue lijkt me.
Oke, dus je hebt last van de drukspot (zonder achterlijke testen te doen, maar met gewoon normaal gebruik) en ook van een trillend apparaat door het geluid. En dan ben je toch helemaal gelukkig voor de rest (welke rest dat dan ook mag zijn) ondanks de aanschafsprijs vanaf € 499,-? Apart...willyfreak schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 08:45:
Ik weet nog niet wat ik hiermee zal gaan doen, er komt waarschijnlijk toch een case omheen en als ik deze terugstuur zal het bij de nieuwe ook zo zijn.
Ook de behuizing trilt inderdaad behoorlijk wanneer er geluid aan staat, zelfs bij half volume is dit goed voelbaar.
Verder wel helemaal gelukkig, ik stoor me ook niet heel snel een de bovenste twee punten.
I don't have dreams, I have goals!!
Ik teken nergens meer voor
Kan, maar dat is dan eenmalig en ik zie daar geen probleem in?Splinter Cell schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 15:44:
Er komt een moment dat je misschien per ongeluk te veel kracht op de het scherm gaat uitoefenen op de iPad Air 2. Bijvoorbeeld wanneer je de lader erin doet. Dat je dan toch met je linkerduim te stevig beet pakt.
Anoniem: 445434
Ja, dat klopt.honey schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 17:54:
Ik heb de iPad binnen, yeah!!
Alleen, ... er staat geen iPad Air 2 op de doos, maar alleen iPad Air. Klopt dit? Staat er niet op dat het een iPad Air 2 is?
Anoniem: 57444
Wat ik mij afvraag is hoelang het duurt voordat er zo'n rivisie komt en voordat die dan ook echt in de winkel ligt. Wil er namelijk een cadeau doen met de kerst...Anoniem: 57444 schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 19:15:
Net in de MediaMarkt geweest om een 64 gb air 2 te kopen. Er lagen 3 demomodellen en alledrie, gewoon al bij het oppakken, lieten die vreemde vlekken zien!
Sorry, maar ik kan dit echt niet kopen. Gewoon een hele duidelijke design fout. Ik wacht wel op een (stille) revisie, die er echt wel komt..
Gezien het feit dat er afgelopen zaterdag geen enkele op voorraad was in de store Den Haag en bij de afgelopen launches er volop voorraad was, zijn ze al bezig met die revisie en zijn de early adopters weer de klos.mprkooij schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 19:17:
[...]
Wat ik mij afvraag is hoelang het duurt voordat er zo'n rivisie komt en voordat die dan ook echt in de winkel ligt. Wil er namelijk een cadeau doen met de kerst...
Het moet toch echt maar bij sommige modellen voorkomen, want ik kan de vlekken alleen te zien krijgen als ik serieus kracht zet op de achterkant. Ik heb 64gb space gray WiFi.Anoniem: 57444 schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 19:15:
Net in de MediaMarkt geweest om een 64 gb air 2 te kopen. Er lagen 3 demomodellen en alledrie, gewoon al bij het oppakken, lieten die vreemde vlekken zien!
Sorry, maar ik kan dit echt niet kopen. Gewoon een hele duidelijke design fout. Ik wacht wel op een (stille) revisie, die er echt wel komt..
Denk je?Redondo1982 schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 19:46:
[...]
Gezien het feit dat er afgelopen zaterdag geen enkele op voorraad was in de store Den Haag en bij de afgelopen launches er volop voorraad was, zijn ze al bezig met die revisie en zijn de early adopters weer de klos.
Zodra hij verbeterd is dan koop ik hem direct als vervanger van de iPad 3. Zo niet, wachten we weer een jaartje met upgraden.
Kan al een nieuwe batch zijn. Dit gaat Apple echt wel oplossen op korte termijn, want anders gaat het een eigen leven leiden.mprkooij schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 19:57:
[...]
Denk je?
Want bij de website van Apple staat gewoon 2-4 dagen levertijd.
Hmm... misschien verklaart dat het waarom de iPad Air's 2 in de Apple Store het probleem vrijwel niet hebben.Redondo1982 schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 20:05:
[...]
Kan al een nieuwe batch zijn. Dit gaat Apple echt wel oplossen op korte termijn, want anders gaat het een eigen leven leiden.
De mensen met de problemen mogen hem dan omruilen via de genius bar oid. Het zou Apple sieren als ze een terugroepactie doen, maar daar voelen ze zichzelf te groot voor.
Al met al is het een hele slechte zaak na diverse missers op softwaregebied.
Zou best kunnen = nieuwe batch?mprkooij schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 20:09:
[...]
Hmm... misschien verklaart dat het waarom de iPad Air's 2 in de Apple Store het probleem vrijwel niet hebben.
Klopt, ik kreeg het ook niet voor elkaar in de Store. En andere mensen ook niet. Wel is het al een heel bekend probleem, want ik was het aan het proberen en andere mensen spraken me er gelijk op aan. Dus ze wisten wat ik aan het doen was.mprkooij schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 20:09:
[...]
Hmm... misschien verklaart dat het waarom de iPad Air's 2 in de Apple Store het probleem vrijwel niet hebben.
Kan toch, dat iemand er alsnog tevreden mee is.. Het is voor de rest een erg mooie en goed functionerende tablet met goede specs.. Persoonlijk zou het trillen me ook niet zoveel kunnen schelen aangezien hij bij mij toch in een case zou gaan en ik meestal oordopjes gebruik.. Maar het probleem met de vlek(ken) op het scherm is voor mij wel een grote dealbreaker, omdat ik linkshandig ben en ik bij mijn normaal gebruik (met rechts oppakken en vasthouden) nog geeneen Air 2 ben tegen gekomen die geen vlekken liet zien, hoe klein ook, daar kan ik dus echt niet mee leven bij een tablet die mij meer dan 600 euro zou gaan kosten (64GB WiFi versie + smart case), ik zou me er aan blijven storen..Redondo1982 schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 16:04:
[...]
Oke, dus je hebt last van de drukspot (zonder achterlijke testen te doen, maar met gewoon normaal gebruik) en ook van een trillend apparaat door het geluid. En dan ben je toch helemaal gelukkig voor de rest (welke rest dat dan ook mag zijn) ondanks de aanschafsprijs vanaf € 499,-? Apart...
[Voor 16% gewijzigd door Inflatable op 30-10-2014 03:24]
Nissan Leaf 2019 40 kWh Tekna
Anoniem: 445434
Ik teken nergens meer voor
PSN: MFIC-Alex
http://www.chipmunk.nl/klantenservice/applemodel.html/Reb87 schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 20:21:
Hoe kom je er achter van welke week je iPad is? Ben wel benieuwd of dat drukpunt-scherm-issue daar naar te herleiden is.
Desktop: Ryzen 7 5800X / 32GB / RTX 3080 / Dell UP2715K 5K || Woonkamer: iMac Retina 27” 5K mid 2017 || HTPC: Core i7 3770 / 8GB || Macbook Pro Retina 15,4" mid 2015 || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB
Toentertijd heb ik een iPad 2 gekocht om het voor mijn werk te gaan gebruiken. Helaas bleek dit nauwelijks mogelijk. De laatste jaren werd hij enkel gebruikt om wat spelletjes te doen en op Internet te surfen. Verder heb ik een iPhone 4s, een goedkope Acer Android tablet en sinds een maand een Sony Xperia Z3c.Quakie schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 17:48:
Je komt van een iPad2?
hoe kan het dan wezenlijk moeilijker zijn dan dat je al gewend was? En wat precies, want dat zet je er dan niet bij.. Ook al zou er een periode tussen de iPad2 en Air 2 zitten. Dan nog zou het geen verrassing moeten zijn lijkt mij.
[Voor 5% gewijzigd door honey op 30-10-2014 21:02]
Dropbox?/drive/onenotehoney schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 21:00:
[...]
Toentertijd heb ik een iPad 2 gekocht om het voor mijn werk te gaan gebruiken. Helaas bleek dit nauwelijks mogelijk. De laatste jaren werd hij enkel gebruikt om wat spelletjes te doen en op Internet te surfen. Verder heb ik een iPhone 4s, een goedkope Acer Android tablet en sinds een maand een Sony Xperia Z3c.
Ik had (heb?) nu de hoop dat het wel verbeterd is en nu wel voor mijn werk te gebruiken is.
Waar ik tegenaan loop is: documenten, met name word en PDF documenten, te delen, waarbij ik overzicht kan houden welke versie het meest up-to-date is. Ik werk thuis achter een laptop. in de trein achter mijn tablet en op mijn werk achter een PC aan dezelfde documenten. Ik zoek een gemakkelijke manier om documenten op en van mijn iPad te krijgen. Vandaag had ik een .rtf bestand, deze kon ik niet openen op de iPad. Dropbox helpt me, maar het gaat niet gemakkelijk.
Wat ik zou willen: 1) een mapstructuur op de iPad, met mappen waarin ik zelf kan bepalen wat ik erin zet. 2) Een gemakkelijke manier om bestanden van en op de iPad te zetten. Ook voor mijn plezier zou ik best wel eens een film willen zien.
Mijn Android Tablet sloot ik gewoon aan op de computer en hij werd gezien als een opslagmedium. Ideaal! Verder een SD-card wat het delen van media super gemakkelijk maakt.
Als er andere merken waren met een gelijkwaardige tablet (met name scherm), dan zou ik altijd voor die andere gaan. Het scherm is voor mij zeer belangrijk vanwege een hobby als fotografe.
Gebruik Drive van Google, dan heb je altijd het up to date bestand bij de hand. Hoef je ook niet meer in office te werken.honey schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 21:00:
[...]
Toentertijd heb ik een iPad 2 gekocht om het voor mijn werk te gaan gebruiken. Helaas bleek dit nauwelijks mogelijk. De laatste jaren werd hij enkel gebruikt om wat spelletjes te doen en op Internet te surfen. Verder heb ik een iPhone 4s, een goedkope Acer Android tablet en sinds een maand een Sony Xperia Z3c.
Ik had (heb?) nu de hoop dat het wel verbeterd is en nu wel voor mijn werk te gebruiken is.
Waar ik tegenaan loop is: documenten, met name word en PDF documenten, te delen, waarbij ik overzicht kan houden welke versie het meest up-to-date is. Ik werk thuis achter een laptop. in de trein achter mijn tablet en op mijn werk achter een PC aan dezelfde documenten. Ik zoek een gemakkelijke manier om documenten op en van mijn iPad te krijgen. Vandaag had ik een .rtf bestand, deze kon ik niet openen op de iPad. Dropbox helpt me, maar het gaat niet gemakkelijk.
Wat ik zou willen: 1) een mapstructuur op de iPad, met mappen waarin ik zelf kan bepalen wat ik erin zet. 2) Een gemakkelijke manier om bestanden van en op de iPad te zetten. Ook voor mijn plezier zou ik best wel eens een film willen zien.
Mijn Android Tablet sloot ik gewoon aan op de computer en hij werd gezien als een opslagmedium. Ideaal! Verder een SD-card wat het delen van media super gemakkelijk maakt.
Als er andere merken waren met een gelijkwaardige tablet (met name scherm), dan zou ik altijd voor die andere gaan. Het scherm is voor mij zeer belangrijk vanwege een hobby als fotografe.
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Dropbox in combinatie met GoodReader. Die kan de meeste document formaten gewoon lezen en aantekeningen maken. Heeft verder opties voor een uitgebreide file&mappenstructuur van pdf's en andere documenten.honey schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 21:00:
[...]
...
...
TF2 GoT http://www.teamfortress.eu
Films erop zetten gaat makkelijk icm iTunes en AVplayer ..ja je moet wat meer moeite doen maar daarom zitten we op tweakers . In ruil daarvoor krijg je een os wat heel smooth is.honey schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 21:00:
[...]
[Voor 26% gewijzigd door Hanky74 op 31-10-2014 16:27]
[Voor 3% gewijzigd door mprkooij op 31-10-2014 18:12]
En kon hij dat ook aantonen? Want zoals ik al eerder gezegd heb hier werkelijk elke Air 2 die ik tot nu toe in mijn handen gehad heb in verschillende winkels had er last van.. Zodra iemand mij een 64GB WiFi SG versie kan tonen die het niet doet koop ik hem meteen..mprkooij schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 18:11:
Vandaag naar de Apple Store in Den Haag gegaan.
Ik vroeg over de rivisie van de iPad Air 2 en vroeg of hij er iets van af wist, en hij zei dat ze waarschijnlijk niet met een rivisie gaan komen omdat het niet bij elk apparaat aanwezig is.
Ik blijf t herhalen, maar die van mij heeft hier geen last van. 64gb WiFi silver, uit week 42Inflatable schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 18:51:
[...]
En kon hij dat ook aantonen? Want zoals ik al eerder gezegd heb hier werkelijk elke Air 2 die ik tot nu toe in mijn handen gehad heb in verschillende winkels had er last van.. Zodra iemand mij een 64GB WiFi SG versie kan tonen die het niet doet koop ik hem meteen..
Het is denk ik nog altijd USB 2.0 dat over je lightning connector gaat. Dus zo een 10x trager dan USB 3.0honey schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 18:29:
Ik ben aan het bepalen of de iPad gebruikt kan worden voor fotografische toepassingen. Tijdens een shoot schiet ik zo'n 20 GB aan foto's (D800, RAW = veel data).
Essentieel is de snelheid van de Lightning Port.
Hoe snel is deze (vergeleken met USB 3.0)?
Die van mij doet het niet. Gekocht bij de Apple store. Besteld vorige week donderdag. Afgelopen maandag bezorgd.Inflatable schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 18:51:
[...]
Zodra iemand mij een 64GB WiFi SG versie kan tonen die het niet doet koop ik hem meteen..
Whole lot of stars ***
Sommige mensen doen normaal en zien het dan ook. Het is gewoon een designfout. Face it!Rudios schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 09:06:
Hier ook nergens last van - Air2 64gb SG. Als ik hard op de achterkant druk zie ik een vlekje, maar vraag me werkelijk af wat daar het probleem van is? Tegenwoordig moeten we werkelijk overal kracht opzetten in de hoop om maar wat design flaws te willen zien, wat is dat toch?? Doe gewoon normaal met je apparaten en dan is er niks aan de hand.
Whole lot of stars ***
Druk is heel hard op het laptop scherm.. zie je vervormingen? Designfout!Redondo1982 schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 11:11:
[...]
Sommige mensen doen normaal en zien het dan ook. Het is gewoon een designfout. Face it!
Want een laptop pak je ook echt bij het scherm vast en niet bij het onderste (keyboard) gedeelteDenzis schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 13:11:
[...]
Druk is heel hard op het laptop scherm.. zie je vervormingen? Designfout!
Ryzen 7 3700X @4275Mhz ~~ 32GB GSkill TridentZ 3600Mhz ~~ ASRock B550 Steel Legend ~~ XFX Radeon RX5700XT
Oké daar heb je een heel goed punt. Gelukkig zijn er genoeg laptops met touchscreens. ls je maar hard genoeg drukt krijg je vervormingen. Zelf heb ik geen vervorming bij normaal vast houden. Ga ik er hard in knijpen krijg ik dat wel. Vibreren is inderdaad jammer maar schijnt wel met meerdere dunnen producten voor te komen.Moi_in_actie schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 13:19:
[...]
Want een laptop pak je ook echt bij het scherm vast en niet bij het onderste (keyboard) gedeelteAls er zoiets als vlekken op het scherm komen bij normaal gebruik, en een tablet in je hand houden is dat, dan heet dat een design- en/of productiefout.
Bij de iPad Air 2 vind ik, net als bij de iPhone 6, dat het zo dun maken compleet onzinnig is en het brengt meer nadelen dan voordelen met zich mee. Had de iPad iets minder dun geweest, had de accuduur gelijk of beter kunnen zijn, had je geen vlekken op het scherm en trilde de behuizing niet/minder door de speakers. Al deze dingen om alleen te roepen "kijk eens wat een dunne tablet" is mijn inziens dom.
Ryzen 7 3700X @4275Mhz ~~ 32GB GSkill TridentZ 3600Mhz ~~ ASRock B550 Steel Legend ~~ XFX Radeon RX5700XT
Hoho, nou vergeet je het bepaald niet onbelangrijke grotere geheugen, 2 GB i.p.v. 1 GB en dat geeft wel degelijk een groot verschil, ook nu al.Moi_in_actie schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 13:41:
Het enige pluspunt, afgezien van TouchID, bij de Air 2 is het gelamineerde scherm wat minder reflecterend is.
+ de betere camera voor mensen die er blij van worden. En een goede price point m.b.t. de 64gb.J van E schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 13:52:
[...]
Hoho, nou vergeet je het bepaald niet onbelangrijke grotere geheugen, 2 GB i.p.v. 1 GB en dat geeft wel degelijk een groot verschil, ook nu al.
Ow ja sorry, dat kan inderdaad wel een merkbaar iets zijn.J van E schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 13:52:
[...]
Hoho, nou vergeet je het bepaald niet onbelangrijke grotere geheugen, 2 GB i.p.v. 1 GB en dat geeft wel degelijk een groot verschil, ook nu al.
Camera's op een tabletDenzis schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 13:53:
[...]
+ de bete camera voor mensen die er blij van worden. En een goede price point m.b.t. de 64gb.
Is de air 1 er met 64GB dan? Daar wist ik niets van.Moi_in_actie schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 13:59:
[...]
Ow ja sorry, dat kan inderdaad wel een merkbaar iets zijn.
[...]
Camera's op een tabletQua prijs tussen de opslag varianten zit geen verschil. De iPad Air 16GB is tegen de 400 euro, 32GB is ongeveer 450 (+50) en 64GB is 500 (+100). De Air 2 16GB is 500 en de 64GB versie is 600 (+100). Oftewel de sprong van 16GB > 64GB is even duur bij de iPad Air als de iPad Air 2.
[Voor 10% gewijzigd door Denzis op 01-11-2014 14:06]
Toen ik de Air 2 64 GB bestelde, was de oude Air 64 GB 25 euro duurder... Dat was leuk.Moi_in_actie schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 13:59:
[...]
Ow ja sorry, dat kan inderdaad wel een merkbaar iets zijn.
[...]
Camera's op een tabletQua prijs tussen de opslag varianten zit geen verschil. De iPad Air 16GB is tegen de 400 euro, 32GB is ongeveer 450 (+50) en 64GB is 500 (+100). De Air 2 16GB is 500 en de 64GB versie is 600 (+100). Oftewel de sprong van 16GB > 64GB is even duur bij de iPad Air als de iPad Air 2.
Heb ik ook, maar dit ligt gewoon aan die waardeloze Ziggo app, die is nog nooit goed geweest. Wbt je scherm, wacht even 2 weken totdat het scherm wat ingewerkt is ivm de chemicaliën, lijm etc. wat gebruikt is in het productie proces, vaak verbetert dit nog aanzienlijk.mitch123 schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 14:58:
Heeft iemand hier ook problemen met de ziggo app in samenwerking met de iPad air 2?
Als ik tv via de ziggo app wil kijken dan stopt het beeld soms en blijft het geluid gewoon doorgaan. Aan de internet verbinding ligt het niet aangezien ik twitch streams gewoon zonder problemen kan bekijken. Ik heb gisteravond zelfs een bluescreen gekregen tijdens het het tv kijken en daarna een herstart van de ipad.
Tevens valt mij op dat aan de linker kant van de iPad het scherm wat geler is dan aan de rechter kant. Is dit iets om me zorgen over te maken?
Whole lot of stars ***
Bedankt voor je snelle reactie!Rudios schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 15:33:
[...]
Heb ik ook, maar dit ligt gewoon aan die waardeloze Ziggo app, die is nog nooit goed geweest. Wbt je scherm, wacht even 2 weken totdat het scherm wat ingewerkt is ivm de chemicaliën, lijm etc. wat gebruikt is in het productie proces, vaak verbetert dit nog aanzienlijk.
Ik had hem gelijk naar IOS8 geupdate toen de update uit kwam. Merkte op dat het het toch wel trager ervan werkt en een beetje schokkerig. Toch besloten om IOS8 erop te laten staan en te wachten op de volgende update die meestal wel snel naar zo'n grote realease komen. Nu staat er 8.1 op en ik moet zeggen dat het schokkerige weg is en de Ipad weer lekker draait zoals ik het gewent was.sander0 schreef op zondag 02 november 2014 @ 10:03:
Omdat ik op google alleen maar posts van meerdere maanden terug kan vinden: Ik heb een iPad 2 (64Gb, 3G + Wifi) en deze wil ik graag updaten. Het probleem is is dat hij nog op iOS6 staat en hij in de appstore dus vrijwel nutteloos is.Updaten kan alleen nog maar naar iOS8 en die reacties zijn niet echt positief. Is dit ondertussen veranderd en kan ik gewoon updaten of toch nog maar wachten?
Iemand?MJ23 schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 20:21:
Is er iemand die een geniaal idee heeft om er voor te zorgen dat een iPad 2 met iOS 8 weer soepel werkt? Heb de fabrieksinstellingen weer hersteld, nieuwste software er op gezet, alle trucjes die ik op internet heb kunnen vinden toegepast, maar hij voelt nog steeds traagWil weer dat ie weer snappy werkt, is dit nog iets waar ik me kan verheugen?
PSN: MFIC-Alex
Het volgende al geprobeerd?
Gisteren avond toch geupdate, is wel trager en minder vloeiend geworden maar gelukkig nog wel goed bruikbaar. DankjeDarklor schreef op zondag 02 november 2014 @ 11:20:
[...]
Ik had hem gelijk naar IOS8 geupdate toen de update uit kwam. Merkte op dat het het toch wel trager ervan werkt en een beetje schokkerig. Toch besloten om IOS8 erop te laten staan en te wachten op de volgende update die meestal wel snel naar zo'n grote realease komen. Nu staat er 8.1 op en ik moet zeggen dat het schokkerige weg is en de Ipad weer lekker draait zoals ik het gewent was.
[Voor 14% gewijzigd door Ettepet op 03-11-2014 16:15]
heb jij dan zoveel pech of heeft apple slechte schermen? Zelf heb ik nog nooit een dode pixel gezien bij een apple product. En dan heb ik toch al het nodige gerepareerdFrameWork. schreef op maandag 03 november 2014 @ 13:42:
Nog geen week in bezit (op 1,5 uur na) en de eerste dode pixel is alweer een feit. Morgen een afspraak bij de Apple Store. Apparaat nummer 9 met dode pixels van Apple: 6x MBPr (gelukkig nu al een jaar geen eentje meer gezien), iPad Mini Retina, iPhone 5s.![]()
Voor de rest ben ik echt blij dat ik ben overgestapt op de Air 2, internetten is nu een stuk leuker. Zowel v.w.b. het dubbele RAM als het grotere scherm.
Google Pixel 7a Macbook Pro 2023 16" LG OLED evo C3 Samsung Galaxy S23 Hogwarts Legacy Samsung Galaxy Z Fold4 Apple iPhone 14 Nintendo Switch Lite
Tweakers is samen met
Hardware Info,
AutoTrack,
Gaspedaal.nl,
Nationale Vacaturebank,
Intermediair en
Independer
onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2023
•
Hosting door True
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details