Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch123
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09:43
Mijn ipad gaat helaas terug.
Vorige week besteld bij de dixons. Bij aankomst bleek de tablet aan de linker kant veel geler te zijn. Nu hoopte ik dat het vanzelf weg zou gaan, maar helaas. Het is zelfs erger geworden. Hopelijk volgende keer meer geluk, want ik vind het wel een heerlijke tablet om mee te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-09 11:09
oosterhofjf schreef op maandag 03 november 2014 @ 21:57:
[...]

heb jij dan zoveel pech of heeft apple slechte schermen? Zelf heb ik nog nooit een dode pixel gezien bij een apple product. En dan heb ik toch al het nodige gerepareerd ;)
Hehehe, precies wat ik ook dacht! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:05
sander0 schreef op maandag 03 november 2014 @ 07:58:
[...]

Gisteren avond toch geupdate, is wel trager en minder vloeiend geworden maar gelukkig nog wel goed bruikbaar. Dankje :)
iOS 8.1.1 is nu als beta uitgebracht, daar zou verbeteringen voor de ipad2 en iPhone 4s in moeten zitten. Ik wacht de berichten af voor ik mijn apparaten update.

Edit: bron: http://www.macrumors.com/...-releases-ios-8-1-1-beta/

[ Voor 9% gewijzigd door Kassad op 04-11-2014 13:29 ]

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-05 13:01
Ettepet schreef op maandag 03 november 2014 @ 15:46:
Wat ik nog niet gelezen heb hier is dat het touchscreen problemen lijkt te geven. Ik merkte dat bij het slepen van je vinger over het scherm (bijv. om te scrollen) hij regelmatig halverwege hapert en denkt dat je daar drukt. Dat zou duiden op een probleem in de Multitouch-laag. Anderen hier ervaring mee?

Edit: Ik merkte het haperen net bij Spotify (meest recente versie), maar had een paar dagen geleden ook last hiervan in Ruzzle en dacht nog dat het misschien aan de App lag. Had het te druk om dit verder uit te zoeken toen. Update: Ik merk het ook in de App Store, dus het zit "diep" (driver/scherm).
Niemand anders ervaring met een probleem bij het scrollen/slepen op de iPad Air 2?

Ik heb nog maar beperkt gekeken, en ben niet heel zeker dat het hardware is. Kon ook niks vinden op het net zo gauw. Wat ik wel merk is dat het vooral optreed als je een tijdje aan het scrollen bent, ook na een reset van de iPad. Hij lijkt dan te haperen, alsof hij vertraagd, en kiest dan regelmatig een item waar je tijdens het scrollen overheen komt met je vinger. Omdat het ook in de App Store gebeurt (kolom "Updates", met 160+ updates in de lijst), zelfs na een reset, lijkt het me iets dat anderen ook opgevallen zou moeten zijn.

Update: na het lezen van dit topic en het loskoppelen van mijn adapter lijkt het probleem weg. Het lijkt een veelvoorkomende issue. Ga thuis nog na of de officiële adapter ook problemen geeft.
Update 2: Inderdaad doet de officiële adapter het wel goed. Heb van de overige gemelde touch-problemen in dat topic niks gemerkt tot nog toe. Mooi zo. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Ettepet op 04-11-2014 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrameWork.
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-09 14:26
SidewalkSuper schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 13:11:
[...]

Hehehe, precies wat ik ook dacht! :)
Laten we het maar houden op pech, mensen in mijn omgeving hoor ik er niet/nauwelijks over. Helaas heb ik vrijwel altijd last van (dode) zwarte pixels op een witte achtergrond aangezien ik mijn iPad vaak gebruik als boek of voor internetsessies. Laten we hopen dat het voorlopig niet meer voorkomt :)

Wat mij wel opvalt met deze iPad is het "druk"probleem op de LCD wanneer men de iPad vast heeft. Bij deze omgeruilde iPad Air 2 64gb SG komt het iets sneller voor. Niet heel storend aangezien je de iPad toch wel om een onconventionelere manier moet vast houden en ook omdat de impact van het doordrukken in mijn ogen acceptabel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJ23
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-09 11:11
Amps schreef op zondag 02 november 2014 @ 17:31:
[...]

Het volgende al geprobeerd?

-Settings > General > Accessibility > Reduce Motion > and turn the switch ON
Ja 1 van de dingen die ik had geprobeerd. Daarnaast alle gegevens gewist, instellingen gereset maar het helpt niet echt. Ik gebruik m'n ipad vooral i.c.m. Safari en daar heeft ie gewoon moeite mee. Als ik een aantal tabs open heb staan en ik wissel, dan worden de sites weer opnieuw geladen. Websites worden voor mijn gevoel sowieso trager geladen dan bij iOS7.

IG: @festenfotografie | Sony a7III + Tamron 28-75mm F/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHIFTER [NL]
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 15:48
Nog even geduld hebben. iOS 8.8.1 beta schijnt verbeteringen te brengen voor oudere devices.

Zie: 9to5mac

3x Victron MP2-5000 | 32 kWh thuisaccu | 7.230 Wp Zonnepanelen | Gasloos | WP Boiler | Lucht-Lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Ettepet schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 14:33:
[...]

Niemand anders ervaring met een probleem bij het scrollen/slepen op de iPad Air 2?

Ik heb nog maar beperkt gekeken, en ben niet heel zeker dat het hardware is. Kon ook niks vinden op het net zo gauw. Wat ik wel merk is dat het vooral optreed als je een tijdje aan het scrollen bent, ook na een reset van de iPad. Hij lijkt dan te haperen, alsof hij vertraagd, en kiest dan regelmatig een item waar je tijdens het scrollen overheen komt met je vinger. Omdat het ook in de App Store gebeurt (kolom "Updates", met 160+ updates in de lijst), zelfs na een reset, lijkt het me iets dat anderen ook opgevallen zou moeten zijn.

Update: na het lezen van dit topic en het loskoppelen van mijn adapter lijkt het probleem weg. Het lijkt een veelvoorkomende issue. Ga thuis nog na of de officiële adapter ook problemen geeft.
Update 2: Inderdaad doet de officiële adapter het wel goed. Heb van de overige gemelde touch-problemen in dat topic niks gemerkt tot nog toe. Mooi zo. :)
Ik had dit bizarre probleem ook weleens op mn iPhone met een onofficiele adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike30
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-08 21:41
Heb dit topic een beetje gevolgd maar ik heb een update voor ios 8.1 klaarstaan op m'n ipad mini 16gb 1e generatie. Nu begreep ik dat de update naar 8 niet echt goed was en heb deze dus niet geinstalleerd. Is dit met 8.1 verholpen en kan ik hem updaten of heb ik dan een ipad die niet vooruit te branden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Na de update naar 8 en 8.1 heb ik besloten mijn Mini te verkopen. Hij was geen schim meer van wat ik voorheen qua snelheid gewend was. Ik raad het echt af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:49

pdavie2311

Live life to the fullest..

Toch weer de switch gemaakt om de iPad air 2 te kopen ipv Macbook air 11 inch..Reden, dat wel al een Macbook Pro hebben uit 2011 en deze ga ik volgend jaar upgraden met meer RAM etc…

Nu wil ik de iPad straks gaan halen bij Icentre, want daar is hij op voorraad, anders moet ik hem bestellen via de Apple Store en daar staat 3 dagen verzending..3 jaar garantie bij Icentre lees ik. Of raden jullie mij af om de iPad elders te kopen en alleen bij Apple Store halen?

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
pdavie2311 schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 07:57:
Toch weer de switch gemaakt om de iPad air 2 te kopen ipv Macbook air 11 inch..Reden, dat wel al een Macbook Pro hebben uit 2011 en deze ga ik volgend jaar upgraden met meer RAM etc…

Nu wil ik de iPad straks gaan halen bij Icentre, want daar is hij op voorraad, anders moet ik hem bestellen via de Apple Store en daar staat 3 dagen verzending..3 jaar garantie bij Icentre lees ik. Of raden jullie mij af om de iPad elders te kopen en alleen bij Apple Store halen?
Dixons is een veel betere optie. Langere garantie, iPad in de winkel mogen bekijken/beoordelen op schermproblemen enz., probleemloos omruilen bij gebleken defecten kort na aanschaf. Je kunt het apparaat in de winkel laten bezorgen en daar betalen (via de juiste route op hun site).

Ik kan goed overweg met de medewerkers van onze locale iCentre-vestiging, maar ze geven zelf toe weinig speelruimte te hebben bij problemen rond de aanschaf. BCC is naar ik hoor ook een afknapper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Zojuist gekocht bij Dixons, iPad Air 2 64GB Wifi..Vanavond maar even inrichten. Kan ik hem zo instellen als nieuwe of moet hij per se aan mijn Mac en iTunes? Wil hem echt clean installen, misschien alleen de contacten overzetten via iCloud? Sleeve erbij gekocht daar van 5,- euro! Haha! Weet nog niet wat ik wil qua cover/hoes? Of een los toetsenbord erbij etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:36
Ik ben al een poosje naar een tablet aan het kijken, voornamelijk om het lopen naar mn desktop vanaf de bank wat te verminderen.

Uiteraard is de iPad een van de kanshebbers, specifiek de iPad mini 2 (32GB). Momenteel natuurlijk mooi geprijsd.

Maar de dingen die ik er graag mee wil doen:
- ik heb thuis een synology staan, dus die wil ik graag benaderbaar hebben. Dit lukt sowieso met de synology apps.
- ik draai ook sickbeard op die nas, gewoon bereikbaar via browser. Dus is ook geen probleem.
- maar wat ik ook graag wil is zo nu en dan ff een filmpje downloaden op die nas en daar dan wat ondertitels bij zetten. Dat downloaden gaat allemaal wel lukken, maar krijg ik die subs er netjes bij? Die komen vaak in .zip files, maar kan ik die zomaar uitpakken via zo'n iPad? Of moet ik daar specifiek tooltjes voor regelen? En zo ja, wat zijn jullie ervaringen daarmee? Werkt dat makkelijk, of zit je vast aan apps gevuld met ad's?
- hoe handig kan ik mijn xbmc library delen via de iPad? Ik zou graag mn library naar mn nas willen verplaatsen en dan zowel mn raspberry als iPad eventueel gebruiken voor series. Maar voor zover ik begrepen heb kan dit niet zonder jailbreak? Of kan ik dan beter overstappen naar plex om zo een shared library tussen raspberry/iPad te creëeren?

Edit:
Plex leek ideaal, maar de media server schijnt niet op mijn oude nas te draaien :(

[ Voor 3% gewijzigd door arjen9551 op 07-11-2014 20:40 ]

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Iemand die weet waar de smart covers op voorraad zijn voor de air 2? En dan niet bij Apple store! Is voor mij 2 uur rijden..
Hij is zo fragiel, hij moet in de bescherming, haha! Kan zo nog niet vinden..

Edit..klopt het dat als hij aan het stroom ligt en je voelt aan de achterkant, dat hij trilt? Net alsof je voelt dat het stroom er door gaat? Vooral als je licht met een vinger voelt? Viel mij ineens op...

[ Voor 33% gewijzigd door pdavie2311 op 07-11-2014 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pdavie2311 schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 20:48:
Iemand die weet waar de smart covers op voorraad zijn voor de air 2? En dan niet bij Apple store! Is voor mij 2 uur rijden..
Hij is zo fragiel, hij moet in de bescherming, haha! Kan zo nog niet vinden..
Mss handig als je dan erbij zegt waar je ongeveer woont...? ;) Dat voorkomt nutteloze suggesties als 'Ja, ik zie 'm hier in Maastricht!' terwijl je misschien in Groningen woont. En btw de smart cover voor de Air en Air 2 zijn dezelfde: alleen de smart case is specifiek verkrijgbaar voor de Air 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Excuus..omgeving noorden van het land..Groningen of Emmen bijv..En ik bedoel ook de smart case..

Edit..Zojuist 1 klaar laten leggen..de bruine variant icm met zilveren Air 2...morgen halen...

[ Voor 33% gewijzigd door pdavie2311 op 07-11-2014 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
Over cases gesproken:
Ik heb sinds een paar maanden een Vaude schoudertasje waar je in één vak netjes passend 2 of 3 tablets kunt stoppen.

Met een iPad Air 2 (+smart cover) en een Tab S 10.5 (+slim case) op de juiste manier in de tas gedaan*** blijk ik nu geen (loggere) case voor de iPad meer nodig te hebben. Ik kocht altijd een fraaie suede Decoded case van 80 euro voor mijn iPads, dus dat scheelt naast extra gewicht ook nog centjes. Smart cover had ik nog liggen...

***smart cover naar de buitenkant, met het scharnierdeel op de bodem van de tas. Het rubber van de Samsung slim case is een uitstekend beschermend buffer voor de kwetsbaardere onderkant van de iPad die niet afgedekt wordt door de smart cover.

Minder dan 1200 gram in je tas voor de beste combo van nu beschikbare tablets: de Samsung Tab S 10.5 voor (met name) filmkijken met zijn ideale scherm en zeer praktische slim case, en de iPad Air 2 voor vrijwel alle andere zaken in een lichtgewicht uitvoering (door de smart cover).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 23:31
Ik lees over de iPhone 6 / 6+ dat de 64 en 128 GB versies problemen hebben met het geheugen. Is dat bij de iPads ook al zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dancing_Animal schreef op zondag 09 november 2014 @ 02:08:
Ik lees over de iPhone 6 / 6+ dat de 64 en 128 GB versies problemen hebben met het geheugen. Is dat bij de iPads ook al zo?
Wat voor problemen zouden dat dan zijn? Ik heb vooralsnog totaal geen problemen met m'n iPad. Ik bedacht me gisteren toevallig dat ik 'm al aan heb sinds ik 'm gekocht heb! Ik ben gewend mijn Android telefoon regelmatig te herstarten en ook de iMac op het werk herstart ik elke dag (soms wel twee of drie keer) om het geheugen 'op te ruimen' maar mijn iPad blijft maar fris en fruitig presteren! Ik moet daarbij wel zeggen dat ik via het multitasking scherm zo nu en dan ongebruikte programma's geforceerd stop, maar dat is alleen maar om een opgeruimd multitaskscherm te hebben en niet om performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 08:12
Verwijderd schreef op zondag 09 november 2014 @ 08:16:
[...]

Wat voor problemen zouden dat dan zijn?
Er zijn iPhone 6(+) gebruikers die last hebben van spontane crashes, reboot loops, rode en blauwe schermen. Hoofdzakelijk bij de 64 en 128 GB modellen.

Nu heeft een Koreaanse nieuwssite een bericht geplaatst dat Apple stopt met het gebruik van Triple Level Cell NAND flash en in plaats daarvan (weer) Multi Level Cell flash gaat gebruiken. TLC Flash wordt gebruikt in de 128 GB modellen en wat ik begrijp ook in sommige 64 GB modellen.

Nu gaat het gerucht dat Apple dit doet vanwege de crash problemen, maar een andere nieuwssite ontkent dat weer en beweert dat het crashen komt door een software bug.

Maar als je gaat zoeken, blijken de crash problemen ook voor te komen bij de iPad Air 128 GB (de originele, hoe het met de Air 2 is weet ik niet).

Zelf heb ik een Air met 128 GB, gekocht 2 a 3 weken na het uitkomen en ik heb er 0,0 problemen mee. Het gehele jaar heb ik er 50 GB aan apps op gehad en 60 GB aan muziek.

Het schijnt dat een zeer grote collectie apps (> 700 apps) voor problemen zorgt, maar ik heb ook gelezen van problemen bij mensen met weinig apps, maar met > 700 bookmarks op het homescreen.

Bij sommige zijn de crashproblemen verholpen na een replacement, maar bij andere niet. Ook niet na meerdere replacements.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:31
Ettepet schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 00:25:
Over cases gesproken:
Ik heb sinds een paar maanden een Vaude schoudertasje waar je in één vak netjes passend 2 of 3 tablets kunt stoppen.

Met een iPad Air 2 (+smart cover) en een Tab S 10.5 (+slim case) op de juiste manier in de tas gedaan*** blijk ik nu geen (loggere) case voor de iPad meer nodig te hebben. Ik kocht altijd een fraaie suede Decoded case van 80 euro voor mijn iPads, dus dat scheelt naast extra gewicht ook nog centjes. Smart cover had ik nog liggen...

***smart cover naar de buitenkant, met het scharnierdeel op de bodem van de tas. Het rubber van de Samsung slim case is een uitstekend beschermend buffer voor de kwetsbaardere onderkant van de iPad die niet afgedekt wordt door de smart cover.

Minder dan 1200 gram in je tas voor de beste combo van nu beschikbare tablets: de Samsung Tab S 10.5 voor (met name) filmkijken met zijn ideale scherm en zeer praktische slim case, en de iPad Air 2 voor vrijwel alle andere zaken in een lichtgewicht uitvoering (door de smart cover).
iPad Air 2 gekocht voor alle andere zaken? Zoals wat dan? Kon je Samsung dat niet?

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
Redondo1982 schreef op zondag 09 november 2014 @ 11:46:
[...]

iPad Air 2 gekocht voor alle andere zaken? Zoals wat dan? Kon je Samsung dat niet?
Ik doe een hoop dingen veel liever op een iPad dan via Android. Dat de iPad nu eindelijk 2GB geheugen heeft is nog een extra plus. Hopelijk dat de kwaliteit van software op de Google Play Store op een tablet nog een stuk verbeterd, want aanfluitingen zoals wat bijvoorbeeld TomTom doet doet het imago van Android geen goed.

Nou kun je nog zeggen: "ik gebruik geen TomTom op een tablet maar op een telefoon", maar daar werkt ie ook niet op als je geen low-res budget toestel koopt. Je betaald net zoveel als op iOS, maar dan met haperende stemmen en minus de helft van de mogelijkheden die de iOS-versie biedt. En als je pech hebt koop je een nieuw toestel en werkt het (ook een jaar later) niet meer.

Natuurlijk zijn er ook goede apps op Android, maar in mijn dagelijks gebruik kom ik niet veel verder dan films/series kijken via MX Player Pro, boeken lezen via Cool Reader, audioboeken & hoorspelen luisteren via PowerAmp, en leuke Live Wallpapers in de achtergrond draaien. Nou zijn de meesten hiervan extra mooi op een goed afgesteld AMOLED-scherm (zoals bij de Note 4 en Tab S 10.5) en kan ik micro-sd kaartjes gebruiken en wisselen. Vandaar dus dat ik beiden gebruik.

Ik denk dat je het op beide platforms naar de zin kunt hebben, afhankelijk van wat je doet en wat je eisen zijn.

Edit: was PowerAmp vergeten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrameWork.
oosterhofjf schreef op maandag 03 november 2014 @ 21:57:
[...]

heb jij dan zoveel pech of heeft apple slechte schermen? Zelf heb ik nog nooit een dode pixel gezien bij een apple product. En dan heb ik toch al het nodige gerepareerd ;)
Gaat lekker zo, weer een dode pixel in het paneel van de iPad die ik nota bene dinsdag heb omgeruild. Saillant detail: wederom op ongeveer 1,8 cm van de rand en ongeveer in het midden.

De frequentie waarmee dit nu plaatsvindt is wel redelijk vervelend |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
FrameWork. schreef op zondag 09 november 2014 @ 14:33:
[...]

Gaat lekker zo, weer een dode pixel in het paneel van de iPad die ik nota bene dinsdag heb omgeruild. Saillant detail: wederom op ongeveer 1,8 cm van de rand en ongeveer in het midden.

De frequentie waarmee dit nu plaatsvindt is wel redelijk vervelend |:(
Zie je dat op een wit scherm? Of heb je een pixeltest-app? Ik zoek net op pixeltest op mijn iPad (8.1 iOS), en de App Store lijkt geen zin te hebben om iPhone-only apps te zoeken. Of hij vindt bij beide devices niks en zet bij '0 results' de selectie weer op iPad-only. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrameWork.
Ettepet schreef op zondag 09 november 2014 @ 15:05:
[...]

Zie je dat op een wit scherm? Of heb je een pixeltest-app? Ik zoek net op pixeltest op mijn iPad (8.1 iOS), en de App Store lijkt geen zin te hebben om iPhone-only apps te zoeken. Of hij vindt bij beide devices niks en zet bij '0 results' de selectie weer op iPad-only. :?
Ik zie hem op witte/blauw/groen/rood/gele achtergronden. Zelf test ik met deze website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
FrameWork. schreef op zondag 09 november 2014 @ 15:09:
[...]

Ik zie hem op witte/blauw/groen/rood/gele achtergronden. Zelf test ik met deze website.
Dank je. Bij mij zo te zien geen defecten.

Ben benieuwd of jouw problemen te maken hebben met een slechte batch, of dat er een andere oorzaak is. Heb allerlei schermdefecten op iPads gezien, voor of na aanschaf, maar nog nooit een defecte pixel. Succes in ieder geval! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FrameWork. schreef op zondag 09 november 2014 @ 15:09:
[...]

Ik zie tijdens het gebruik geen foute pixels en/maar heb totaal geen behoefte dat te gaan testen...! Als ik 'm nu niet zie, waarom zou ik dan op zoek gaan naar een foute pixel die je dan dus ALTIJD ziet...? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrameWork.
Verwijderd schreef op zondag 09 november 2014 @ 15:37:
[...]

Ik zie tijdens het gebruik geen foute pixels en/maar heb totaal geen behoefte dat te gaan testen...! Als ik 'm nu niet zie, waarom zou ik dan op zoek gaan naar een foute pixel die je dan dus ALTIJD ziet...? ;)
Ik test ook niet om pixel-defecten te ontdekken, ik gebruik die website alleen als ik het vermoeden heb dat er wat zit om te kijken of het daadwerkelijk een pixelachtig-defect is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-09 02:17
Verwijderd schreef op zondag 09 november 2014 @ 15:37:
[...]

Zolang je nog binnen de 14 dagen na aankoop zit lijkt het me juist wel slim om op dat soort zaken te controleren.. Ik weet niet precies hoe Apple ermee omgaat, maar daarna wordt het vaak een stuk lastiger om gekochte spullen om te ruilen..

Zeker bij zo'n relatief dure tablet mag je verwachten dat ie helemaal goed is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-09 19:19

ijskonijn

Now MOVE!

mitch123 schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 14:58:
Heeft iemand hier ook problemen met de ziggo app in samenwerking met de iPad air 2?
Als ik tv via de ziggo app wil kijken dan stopt het beeld soms en blijft het geluid gewoon doorgaan. Aan de internet verbinding ligt het niet aangezien ik twitch streams gewoon zonder problemen kan bekijken.
Ik heb exact hetzelfde, dit gaat alleen op de iPad Air 2 fout, op een oude iPad 3 werkt het wel. Ik gebruik nu dus de oude iPad 3 als Ziggo TV streamer, voor al het andere de Air 2.

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chntl321
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-07-2023
ijskonijn schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 12:20:
[...]

Ik heb exact hetzelfde, dit gaat alleen op de iPad Air 2 fout, op een oude iPad 3 werkt het wel. Ik gebruik nu dus de oude iPad 3 als Ziggo TV streamer, voor al het andere de Air 2.
Ik heb het probleem op een gewone Ipad Air en op de Ipad mini.. Al een paar maanden trouwens.. Mijn ouders hebben hetzelfde probleem met Ipad 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-08 16:01
Ik ben tot nu toe héél erg tevreden met m'n iPad Air 2 alleen... ik kan geen enkele app meer downloaden... Herstarten en opnieuw inloggen heeft geen effect.

Zodra je een app koop of op het ''free'' icoontje drukt komt er ''installeren'' te staan. Tik je daarop? Dan... komt er weer ''free'' of de prijs te staan...

Opnieuw starten? Geen effect.
Reset? (Power + home button) Geen effect.
Opnieuw inloggen? Geen effect.
Er staan géén downloads of updates te wachten. Hij werkt gewoon niet.

Googlen heeft geen zin, dat gaat alleen maar over het ''waiting to install'' probleem en dát heb ik niet... Ik kan ook prima vroeger geinstalleerde apps weer installeren vanuit de Cloud (bv verwijderde games) maar ik kan níks nieuws downloaden. ;(

M'n vader z'n iPad, zelfde model zelfde datum gekocht zelfde winkel, heeft nergens last van en kan alle apps prima downloaden. |:(

Enig idee? :? Het is toch wel vrij belangrijk dat ik software kan installeren op het apparaatje...

EDIT: opgelost via alternatieve reset optie via de software zelf dankzij Apple instructie :D

[ Voor 62% gewijzigd door Brutal1ty op 12-11-2014 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
Na lang wikken en wegen gisteren toch maar een Air 2 gehaald. Heb de 64GB WiFi in Space Gray met een zwarte smart case.. Geen last van drukpunten in het scherm (lijkt erop dat latere batches beter zijn wat dat betreft).. Ben er tot nu toe erg blij mee, het werkt allemaal geweldig snel en soepel.. Kom van een 1e gen Nexus 7, maar dit is toch wel andere koek..

Gehaald bij de Mediamarkt met 225 euro korting dmv een Essent aktie.. 374 euro betaald.. Essent was wel 30 euro duurder per jaar voor mij, maar kan na 1 jaar weer overstappen en ben dus in totaal nog bijna 200 euro goedkoper uit.. 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-08 16:01
Inflatable schreef op woensdag 12 november 2014 @ 11:36:
Na lang wikken en wegen gisteren toch maar een Air 2 gehaald. Heb de 64GB WiFi in Space Gray met een zwarte smart case.. Geen last van drukpunten in het scherm (lijkt erop dat latere batches beter zijn wat dat betreft).. Ben er tot nu toe erg blij mee, het werkt allemaal geweldig snel en soepel.. Kom van een 1e gen Nexus 7, maar dit is toch wel andere koek..

Gehaald bij de Mediamarkt met 225 euro korting dmv een Essent aktie.. 374 euro betaald.. Essent was wel 30 euro duurder per jaar voor mij, maar kan na 1 jaar weer overstappen en ben dus in totaal nog bijna 200 euro goedkoper uit.. 😃
Klinkt als 'n mooie deal _/-\o_

Denk dat je op de 'beperkingen' van iOS (en Apple OS in het algemeen) na érg veel plezier gaat hebben met je nieuwe apparaatje. Ik heb sinds een weekje de Air 2 (gewone Air of zelfs Retina ipad 4 was ook prima geweest vind ik zelf) en ik denk dat ik wel een paar jaartjes voort kan met dit apparaatje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
Brutal1ty schreef op woensdag 12 november 2014 @ 12:10:
[...]

Klinkt als 'n mooie deal _/-\o_

Denk dat je op de 'beperkingen' van iOS (en Apple OS in het algemeen) na érg veel plezier gaat hebben met je nieuwe apparaatje. Ik heb sinds een weekje de Air 2 (gewone Air of zelfs Retina ipad 4 was ook prima geweest vind ik zelf) en ik denk dat ik wel een paar jaartjes voort kan met dit apparaatje :D
Daar heb ik ook nog aan gedacht, de 1e Air, maar aangezien ik van plan ben er lang mee te doen denk ik dat de Air 2 een stuk beter futureproof is vooral vanwege de 2GB ram.. En met die actiekorting erbij was de beslissing nog makkelijker..

Tot nu toe ook nog niet echt tegen beperkingen van iOS aangelopen, heb alles al draaien wat ik ook op mijn Nexus 7 had.. Het is vooral even wennen hoe alles werkt.. Maar tot nu toe er erg tevreden mee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-09 12:06
Inflatable schreef op woensdag 12 november 2014 @ 11:36:

Vertel eens meer over die actie bij Essent aub :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHIFTER [NL]
Ik zit er aan te denken om voor mijn Air2 AppleCare te kopen. Maar dan wel via Ebay, dat scheelt een klap geld. Nu heb ik hier veel over gelezen maar voornamelijk topics die al dik een jaar oud zijn.

Heeft iemand hier een recente ervaring mee? Werkt dit gewoon en geeft het geen problemen bij een defect b.v.b.? En nog te registreren binnen 30 dagen zonder naar de Apple Store te hoeven?

Het zou hierom gaan: http://www.ebay.nl/itm/iP...re_SR&hash=item19f2cc9703

[ Voor 6% gewijzigd door SHIFTER [NL] op 12-11-2014 16:23 ]

3x Victron MP2-5000 | 32 kWh thuisaccu | 7.230 Wp Zonnepanelen | Gasloos | WP Boiler | Lucht-Lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 23:31
Zijn er ook mensen hier die hun iPad air (2) zonder bescherming gebruiken? Als je het apparaat alleen af en toe op een houten tafel of buro legt zou dat geen probleem moeten zijn, toch? Tenzij er natuurlijk net een zandkorrel op ligt ofzo. Zo jammer om er een, al is het een mooie, van Apple zelf, hoes omheen te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHIFTER [NL]
Dancing_Animal schreef op woensdag 12 november 2014 @ 16:30:
Zijn er ook mensen hier die hun iPad air (2) zonder bescherming gebruiken? Als je het apparaat alleen af en toe op een houten tafel of buro legt zou dat geen probleem moeten zijn, toch? Tenzij er natuurlijk net een zandkorrel op ligt ofzo. Zo jammer om er een, al is het een mooie, van Apple zelf, hoes omheen te doen.
To nu toe wel, omdat ik nog geen cover gevonden heb die naar mijn smaak is.
Hij ligt altijd op iets zachts, of ik neem hem mee in de cover van mijn macbook. Ik wil absoluut niet dat er krassen op komen, ondanks dat het een gebruiksvoorwerp is.

Persoonlijk doe ik hem wel in een hoes en gebruik hem niet los. En ja dat is jammer van het mooie dunne design. Maar liever dat dan een beschadiging.

[ Voor 10% gewijzigd door SHIFTER [NL] op 12-11-2014 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Yes hier. Werkt perfect iPad 1 ook jarenlang zonder zo'n loze hoes oid gebruikt. Ziet er veel strakker uit. Heb een sok voor vervoer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 21:50

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Op het werk hebben we een ipad mini 1e generatie, zwart. Met smart cover aan de voorkant, de achterkant is onbeschermd. Ik weet niet of die afwerking hetzelfde is als van een Air, maar deze is al sinds het begin over tafels gevlogen, los in tassen gedaan bij laptops, sleutels, je kunt het niet bedenken, maar er zit nog geen krasje op. Goede coating :)

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
Ik gebruik hem alleen met smart cover, zoals ik hierboven al aangaf. Ben wel voorzichtig waar ik hem neerleg en hoe ik hem vervoer.

Ik had die smart cover gekocht na het lezen van de zeer uitgebreide iPad-review door Anand, gelukkig paste hij perfect op de iPad Air 2. Anand omschreef zijn dagelijkse beslommeringen met de iPad en de smart cover, en ik kon me goed in dat verhaal vinden. De iPad Air 2 is nog net wat lichter en dunner, wat de noodzaak van een lichtgewicht bescherming die makkelijk los te koppelen is groter maakt, omdat de voordelen anders weer (deels) wegvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Wat is eigenlijk het idee van die smartcover? Als je de iPad gebruikt is het dan de bedoeling dat je die cover eraf haalt of dat je hem omslaat naar de achterkant? Dat laatste lijkt me niet fijn voor de 'binnenkant' van de smartcover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 00:42
Omslaan naar de achterkant, dat is overigens niet zo'n probleem voor de binnenkant van de smart cover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cubic X schreef op woensdag 12 november 2014 @ 20:32:
Wat is eigenlijk het idee van die smartcover? Als je de iPad gebruikt is het dan de bedoeling dat je die cover eraf haalt of dat je hem omslaat naar de achterkant? Dat laatste lijkt me niet fijn voor de 'binnenkant' van de smartcover.
Omslaan kan, ja, maar naast de bescherming van het scherm (en het automatisch aan- en uitgaan), was mijn voornaamste reden om de cover te kopen dat het ook een standaard is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
De smart cover beschermt het scherm bij vervoer, beschermt de onderkant of het oppervlak waar hij opgelegd wordt bij gebruik, zorgt ervoor dat het tablet automatisch slaapt/ontwaakt bij dicht/openklappen. De smart cover van Apple weegt weinig, klemt zich vanzelf goed vast als je hem in de buurt houdt en kan zonder al teveel moeite worden losgetrokken. Probeer hem uit in de winkel zou ik zeggen, dan zie je of het voor jou meerwaarde heeft.

En ja, het is ook een standaard. :)

Als je het tablet in een goed passend zijvakje van een tas vervoert, waarin ie niet teveel gaat schuiven en waar niet teveel troep komt (kruimels, korrels zand etc.), dan is de smart cover mogelijk afdoende als bescherming. Als je tas aan allerlei krachten bloot staat, niet nauw sluit enz. dan kun je beter een case gebruiken of een "sok"-achtig ding eromheen doen bij vervoer. Alleen een "sok" gebruiken is best wel link, omdat het apparaat relatief glad is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Zou dan wel meteen smart case doen in plaats van de cover ;)

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 12:53
Koos zelf voor de cover omdat het voldoende bescherming biedt. Stroef is bij vasthouden (met gesloten cover) en vooral ook, omdat het licht/dun is. Een case maakt mijn iPad Air2 weer dikker en zwaarder, waarmee je all het design weer teniet doet.

• Qapla1
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-02-2024
mitch123 schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 14:58:
Heeft iemand hier ook problemen met de ziggo app in samenwerking met de iPad air 2?
Als ik tv via de ziggo app wil kijken dan stopt het beeld soms en blijft het geluid gewoon doorgaan. Aan de internet verbinding............. Etcetera
Sinds zaterdag twee Air 2's in huis, 64GB, geen problemen met de Ziggo app. Wat bedoel je met dat het beeld stopt? Voor hoelang? Hier af en toe een hapering maar niet dat het beeld bevriest voor een minuut en het geluid door gaat.

Drukprobleem is wel aanwezig maar je moet wel heel erg hard drukken wil het zichtbaar zijn. En met hard bedoel ik ook echt hard dat als je dat in een arm doet de blauwe plekken spontaan tevoorschijn komen.
Bij gewoon vasthouden, ik ben links en mijn vrouw rechts, is er nergens een plekje te zien.

Bij harder zetten van het geluid is er niet echt gerammel te horen of trillende behuizing.

In eerste instantie geen cover of case gebruikt omdat ze niet verkrijgbaar waren maar inmiddels wel de smart case van Apple in gebruik. Erg mooi en naar mijn idee beter voor de iPad.

Al met al erg tevreden met de upgrade van de 2 naar de Air 2.

• pdavie2311

pdavie2311

Ik was even aan het testen hoe lang mijn nieuwe iPad air 2 mee gaat vanaf 100% opladen..nu wil ik weer kijken, hij staat op 31% batterij percentage..Maar nu staan er 2 streepjes bij instellingen? De uren zijn weg? Hoe kan dit zo ineens?

Bij gebruik staan wel alle percentages, maar bij verbruik staan 2 streepjes?

Edit, moet ik zeggen dat ik vanmiddag wel een vastloper had..zwart scherm met wit Apple logo voor 5 seconden en toen sprong hij gewoon weer op lockscreen? Denk dat dit de boosdoener is? Eerst weer 100% opladen zeker...

[ Voor 25% gewijzigd door pdavie2311 op 13-11-2014 19:36 ]

• kdhoe
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 10:26
pdavie2311 schreef op donderdag 13 november 2014 @ 19:34:
Ik was even aan het testen hoe lang mijn nieuwe iPad air 2 mee gaat vanaf 100% opladen..nu wil ik weer kijken, hij staat op 31% batterij percentage..Maar nu staan er 2 streepjes bij instellingen? De uren zijn weg? Hoe kan dit zo ineens?

Bij gebruik staan wel alle percentages, maar bij verbruik staan 2 streepjes?

Edit, moet ik zeggen dat ik vanmiddag wel een vastloper had..zwart scherm met wit Apple logo voor 5 seconden en toen sprong hij gewoon weer op lockscreen? Denk dat dit de boosdoener is? Eerst weer 100% opladen zeker...
Dat komt inderdaad door de crash van Springboard. Had ik ook regelmatig met iOS 8.1. Sinds de beta van 8.1.1 is dit probleem verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
Ok, ik heb nu een document geschreven in Pages op de iPad . Ik wil deze versturen per email, maar ... dat kan niet.

|:(

Wat mis ik? Of is dit een optie wat niet kan met iOS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
Ja, je kan het document gewoon e-mailen.

Nadat je het te e-mailen document hebt geopend:

Tik eerst op de deelknop (Vierkantje met pijltje naar boven).
Dan kies je "Stuur een kopie".
Vervolgens kies je het formaat waarin je het wilt versturen (Pages, PDF, Word of ePub).
En als laatste kies je een app waarmee je het wilt versturen. Daar kan je kiezen voor o.a. Mail.

Als je niet in het document zit, is de procedure bijna hetzelfde. Pages vraagt in dat geval het document te selecteren welke je wilt e-mailen.

[ Voor 23% gewijzigd door Jeroen O op 17-11-2014 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 17:28
iOS 8.1.1 is uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qapla1
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-02-2024
Heb je die al geïnstalleerd? Ik wacht nog even met de Air 2 te updaten tot er wat ervaringen los komen. Vandaag mijn oude iPad 2 verkocht dus geen idee of deze update de problemen opgelost heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falch
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:57
Ik heb een vraag over het wisselen van een account. De situatie is als volgt: we hebben 2 iPads in huis, een 1st gen met mijn account en een iPad 2 met de account van mijn vriendin. Nu heb ik een iPad air 2 gekocht en wil ik dat de oude ipad niet meer mijn account heeft maar die van mijn vriendin. Dit omdat de kids met name deze iPads gebruiken en ik dat liever op 1 account heb die los staat van die van mijn iPad air 2 account.

Kan ik de 1st gen iPad gewoon factoren reset geven en vervolgens de apps redownloaden als ik inlog op de account van mijn vriendin? Ik maak me zorgen dat veel apps (met name oude kids games) niet meer te downloaden zijn omdat. De iOS van de 1st gen iPad dat dan niet zou toelaten.

Iemand die hier wat advies heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastervissie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:09
Bij instellingen -> iTunes en App Store kun je uitloggen weer inloggen met een ander account. Zelfde geldt voor iCloud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falch
  • Laatst online: 22:57
Ah, gelukt. Originele ipad nu met een andere account ingesteld. Kon zelfs Netflix er op zetten.

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:49
Na de update 8.1.1 ios heb ik ruim een GB aan extra ruimte. Vreemd maar waar! Van 6 naar 7.1 GB beschikbaar. Nauwkeurig gecontroleerd van te voren.

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Wouter lucassen schreef op donderdag 20 november 2014 @ 02:19:
Na de update 8.1.1 ios heb ik ruim een GB aan extra ruimte. Vreemd maar waar! Van 6 naar 7.1 GB beschikbaar. Nauwkeurig gecontroleerd van te voren.
Dat heb ik wel vaker, ik doe dan een update via iTunes. Net alsof hij dan een hoop crap cleant of zo.

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:49
Ik deed m echter ota! Alsof de ssd anders wordt ingedeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zal wel aan mij liggen maar als ik met het standaard muziekprogramma op de iPad een cd afspeel (ik browse altijd via Artiesten) dan stopt playback niet aan het einde van de cd maar gaat 'ie gewoon meteen door met de volgende cd... Is er een instelling waarmee ik gewoon één album kan afspelen...?

• honey
OK, ik heb een achterlijk probleem. Op mijn iPad heb ik met pages een document gemaakt. Deze wil ik naar mijn werk mailen om te kunnen printen ed.

Blijkt dat deze optie niet in pages zit. Ik kan het via iMessage sturen, printen of naar iCloud sturen, maar het simpel mailen van een document staat er niet bij! |:(

Lijkt me toch een basisfunctie. Iemand een suggestie?

Toevoeging: als ik het naar iBooks exporteer, dan heb ik daar wel de optie om te mailen, maar hij zegt dat ik geen email account heb geconfigureerd, maar ik gebruik wel gewoon Gmail op mijn iPad. Moet ik dan nog één configureren onder instellingen?

[ Voor 25% gewijzigd door honey op 27-11-2014 10:39 . Reden: Toevoeging ]

• joepert
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
honey schreef op donderdag 27 november 2014 @ 10:19:
OK, ik heb een achterlijk probleem. Op mijn iPad heb ik met pages een document gemaakt. Deze wil ik naar mijn werk mailen om te kunnen printen ed.

Blijkt dat deze optie niet in pages zit. Ik kan het via iMessage sturen, printen of naar iCloud sturen, maar het simpel mailen van een document staat er niet bij! |:(

Toevoeging: als ik het naar iBooks exporteer, dan heb ik daar wel de optie om te mailen, maar hij zegt dat ik geen email account heb geconfigureerd, maar ik gebruik wel gewoon Gmail op mijn iPad. Moet ik dan nog één configureren onder instellingen?
Gebruik je de gmail app of heb je in de mail app van je iPad een gmail account ingesteld? Ik heb dat laatste en kan vanuit pages wel via de mail versturen.

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Dat zal het waarschijnlijk wel zijn ja. Of niet mailen maar gewoon in de cloud droppen en op je werk er weer uit vissen, is ook een optie toch?

• honey
BeQuietAndDrive schreef op donderdag 27 november 2014 @ 11:50:
Dat zal het waarschijnlijk wel zijn ja. Of niet mailen maar gewoon in de cloud droppen en op je werk er weer uit vissen, is ook een optie toch?
Ik gebruik de Gmail app, zal straks kijken of ik deze in instellingen ook moet invoeren. In de cloud droppen heb ik maar gedaan.

Het blijft verbazend dat het na zoveel jaren nog steeds zo omslachtig werkt. Heb ook een Android smartphone, je merkt wel dat Android veel meer gericht is op gebruiksgemak. Misschien minder gelikte vormgeving, maar wel een veel fijnere gebruikservaring. Nu nog een iPad hardware en Android software, dat zou echt mooi zijn. :)

• Jeroen O
honey schreef op donderdag 27 november 2014 @ 10:19:

Heb je mijn reactie niet gelezen? Dan had je kunnen lezen dat mailen vanuit pages weldegelijk mogelijk is.
Jeroen O schreef op maandag 17 november 2014 @ 19:51:
Ja, je kan het document gewoon e-mailen.

Nadat je het te e-mailen document hebt geopend:

Tik eerst op de deelknop (Vierkantje met pijltje naar boven).
Dan kies je "Stuur een kopie".
Vervolgens kies je het formaat waarin je het wilt versturen (Pages, PDF, Word of ePub).
En als laatste kies je een app waarmee je het wilt versturen. Daar kan je kiezen voor o.a. Mail.

Als je niet in het document zit, is de procedure bijna hetzelfde. Pages vraagt in dat geval het document te selecteren welke je wilt e-mailen.

[ Voor 4% gewijzigd door Jeroen O op 27-11-2014 21:00 ]

• Uffeltje
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07:52
Meer mensen last van gebaren met meerdere vingers die niet werken na de 8.1.1-update? Hier werkt het in ieder geval niet lekker meer op de Air 2, erg irritant.

YouTube

• Redondo1982
Uffeltje schreef op donderdag 27 november 2014 @ 21:14:
Meer mensen last van gebaren met meerdere vingers die niet werken na de 8.1.1-update? Hier werkt het in ieder geval niet lekker meer op de Air 2, erg irritant.
Even naar instellingen en opnieuw uit en weer aan zetten van finger gestures.

• Uffeltje
  • Laatst online: 07:52
Ah ok, dankjewel! Het werkt inderdaad weer.

YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
Jeroen O schreef op donderdag 27 november 2014 @ 20:58:
[...]

Heb je mijn reactie niet gelezen? Dan had je kunnen lezen dat mailen vanuit pages weldegelijk mogelijk is.

[...]
Ja, heb ik wel gelezen, maar 'mail' staat er bij mij niet bij. Ik gebruik de Gmail app, maar heb geen mail ingesteld bij instellingen. Toen ik dat wel probeerde, kreeg ik een foutmelding ('Geen verbinding via SSL'). Heb daarna maar via dropbox dingen gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
Okee, dat was mij niet duidelijk dat je een andere mail app gebruikt.

Dan kan ik je helaas niet verder helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey88
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-09 17:58
Ik heb iets vreemds bij mijn iPad 3

Als ik apps wil minimaliseren met mijn vingers dan wilt de app soms niet helemaal goed sluiten. Het blijft dan haken in de overgangs animatie tussen open en dicht nog staan.

Na een paar vegen op het scherm lost dit probleem zich op, echter begint daar het probleem ! Het touchscreen werkt perfect, ik kan elke app openen die ik wil, tot ik in de app kom en het geen enkele beweging registreert. Echter kan ik wel weer rustig de app sluiten met mijn vingers. * het gebeurd bij elke app.

Het enige wat werkt is de iPad opnieuw opstarten.

Wie o wie kan mij het verlossende antwoord geven wat te doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Jeffrey88 schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 18:47:
Ik heb iets vreemds bij mijn iPad 3

Als ik apps wil minimaliseren met mijn vingers dan wilt de app soms niet helemaal goed sluiten. Het blijft dan haken in de overgangs animatie tussen open en dicht nog staan.

Na een paar vegen op het scherm lost dit probleem zich op, echter begint daar het probleem ! Het touchscreen werkt perfect, ik kan elke app openen die ik wil, tot ik in de app kom en het geen enkele beweging registreert. Echter kan ik wel weer rustig de app sluiten met mijn vingers. * het gebeurd bij elke app.

Het enige wat werkt is de iPad opnieuw opstarten.

Wie o wie kan mij het verlossende antwoord geven wat te doen ?
Gewoon even ipad herstellen via itunes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Laatst online: 22:47
Als ik de mobiel (iPhone 5) van mn vriendin bel, gaan zowel haar mobiel als iPad af.
Welke instelling moet ik hebben om dit uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
deBennie schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 21:26:
Als ik de mobiel (iPhone 5) van mn vriendin bel, gaan zowel haar mobiel als iPad af.
Welke instelling moet ik hebben om dit uit te zetten?
Op de iPhone: instellingen app > telefoon. En als t goed is staat daar dan een optie om het aan of uit te zetten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Laatst online: 22:47
Ah, bij facetime zit die instelling. Thx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:47

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Vandaag weer staan kijken om een air2 te kopen (en geld op zak), maar ik kan nog steeds niet wennen aan dat doordrukken in het scherm. Onvoorstelbaar. Dus toch maar weer laten liggen. Ik werk maar weer op mijn iPad 1.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 12:01

Rudios

Lost in space?

Ik heb daar totaal geen last van. Wellicht ook eens ophouden met er onnatuurlijk hard op te drukken en het ding normaal te gebruiken.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:47

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Een zachte druk was voldoende! Niks abnormal hard drukken, gewoon oppakken met je vinger op de juiste plek was voldoende. Zowel bij de Media Markt als bij de Amac.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
zonoskar schreef op zondag 30 november 2014 @ 00:06:
Een zachte druk was voldoende! Niks abnormal hard drukken, gewoon oppakken met je vinger op de juiste plek was voldoende. Zowel bij de Media Markt als bij de Amac.
Dat was ook het punt wat mij weerhield een Air 2 te kopen (zoek mijn eerdere berichten erover maar eens), maar uiteindelijk toch de gok gewaagd en er een gekocht bij MM in Amsterdam en gelukkig heeft die van mij er geen last van (64GB WiFi in SG).. Los in de hand kan ik het nog wel veroorzaken, maar dan moet ik toch wel onnatuurlijke druk uitoefenen, bij normaal vasthouden geen probleem, en als de tablet in de smartcase zit zie je zelfs helemaal niks ook al druk je.. Enige waar hij nu nog last van heeft is trillingen in het scherm bij harder volume, maar daar stoor ik me niet aan (bij games als Real Racing is het zelfs wel leuk, net een soort forcefeedback)..

Met andere woorden, het lijkt er dus op dat niet iedere Air 2 evenveel last van heeft van die drukpunten en dat de showmodellen in de winkels (vaak 1e batches) er meer last van hebben dan latere leveringen.. Ik zou gewoon de gok wagen als je echt een iPad wil hebben en mocht ie er toch last van hebben kan je hem nog altijd omruilen of terugbrengen..

[ Voor 5% gewijzigd door Inflatable op 30-11-2014 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudjuhnl
  • Laatst online: 10-09 22:01
Weet niet of ik het in de juiste topic plaats maar hier komt het.

Wij gebruiken in onze horeca zaak een ipad voor een digitale reservering systeem, deze is nu kapot en de touch digitizer & tft scherm werken niet meer. wel laat de ipad zich zien als ik deze aansluit aan me macbook.

De ipad is verzekerd dus ben ik naar de Dixons gegaan hun voor mij de verzekering bellen, polisnummer + serienummer doorgegeven denk nou dat gaat lekker snel! tot dat de verzekering met de mededeling kwam dat de ipad nog aangemeld was op een iCloud en deze eerst afgemeld moest worden.

nu komt het probleem wij hebben deze ipad nooit aangemeld bij een iCloud, iedereen van het personeel gevraagd maar niemand heeft zich aangemeld. ik kreeg het advies om apple te bellen en hopelijk konden hun uitzoeken voor mij welk email adres het dan wel kon zijn na 45kwartier bellen kwam ik er achter dat de email adres met een W begint en eindigt met @hotmail.com. Personeel ingelicht over het email adres maar nog niemand had een idee.

super stom natuurlijk dat we hem nooit hebben aangemeld zelf maar we gebruiken hem puur voor online reseveringen.

Nu had ik het idee hang hem aan me macbook en hopelijk, laat hij het email adres zien en kan ik die persoon mailen maar nee aangezien ik op het "vertrouw" knopje moet drukken koppeltje hij niet met me macbook. (scherm werkt niet)

nu heb ik 2 optie's

- op een of andere manier de email achterhalen en hoop dat jullie een grandioze tip hebben?

- aankoop bon van 4jaar geleden terug zien te halen plus eerdere reparatie bonnen bij elkaar regelen zodat apple hem als nog kan afmelden.

heb zelf al lopen googelen naar optie 1 maar vind geen antwoord en misschien is er ook geen antwoord, maar gezien de kennis hier hoop ik hier nog een antwoord te vinden.

Met vriendelijke groet, :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09:26
ruudjuhnl schreef op maandag 01 december 2014 @ 22:39:
Weet niet of ik het in de juiste topic plaats maar hier komt het.

Wij gebruiken in onze horeca zaak een ipad voor een digitale reservering systeem, deze is nu kapot en de touch digitizer & tft scherm werken niet meer. wel laat de ipad zich zien als ik deze aansluit aan me macbook.

De ipad is verzekerd dus ben ik naar de Dixons gegaan hun voor mij de verzekering bellen, polisnummer + serienummer doorgegeven denk nou dat gaat lekker snel! tot dat de verzekering met de mededeling kwam dat de ipad nog aangemeld was op een iCloud en deze eerst afgemeld moest worden.

nu komt het probleem wij hebben deze ipad nooit aangemeld bij een iCloud, iedereen van het personeel gevraagd maar niemand heeft zich aangemeld. ik kreeg het advies om apple te bellen en hopelijk konden hun uitzoeken voor mij welk email adres het dan wel kon zijn na 45kwartier bellen kwam ik er achter dat de email adres met een W begint en eindigt met @hotmail.com. Personeel ingelicht over het email adres maar nog niemand had een idee.

super stom natuurlijk dat we hem nooit hebben aangemeld zelf maar we gebruiken hem puur voor online reseveringen.

Nu had ik het idee hang hem aan me macbook en hopelijk, laat hij het email adres zien en kan ik die persoon mailen maar nee aangezien ik op het "vertrouw" knopje moet drukken koppeltje hij niet met me macbook. (scherm werkt niet)

nu heb ik 2 optie's

- op een of andere manier de email achterhalen en hoop dat jullie een grandioze tip hebben?

- aankoop bon van 4jaar geleden terug zien te halen plus eerdere reparatie bonnen bij elkaar regelen zodat apple hem als nog kan afmelden.

heb zelf al lopen googelen naar optie 1 maar vind geen antwoord en misschien is er ook geen antwoord, maar gezien de kennis hier hoop ik hier nog een antwoord te vinden.

Met vriendelijke groet, :)
Beetje wazig verhaal, er zal toch echt iemand die icloud lock aangezet hebben.

Maar goed, de enige mogelijkheid die ik zie is het ding te laten repareren bij een van de lokale shops die hierin gespecialiseerd zijn. Afgaande van de leeftijd (4 jaar) zal het een ipad 2 or 3 zijn. Kosten liggen dan rond de €50 (ipad2) of €75 (ipad3) euro.

Zuur geld, zeker als je nog een lopende verzekering hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-09 11:09
E-mail achterhalen is onmogelijk.
Optie 2 blijft alleen over, je kan hem niet afgemeld krijgen van iCloud zonder aankoopbon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJLucas
  • Laatst online: 09-02 13:35
Data Recovery

Dames en heren, vandaan heeft iemand een iPad mini vandaag laten updaten via wifi, naar 8.1.1 (denk ik) maar het is blijven hangen in de update en geeft nu alleen maar het teken iTunes en een usb kabel. Volgens iTunes moet ik een restore naar Factory Settings doen.

De iPad is helaas nooit gekoppeld aan iCloud geweest, dus voor zo ver ik het weet is er geen online backup. Is er een manier om een of een ander vorm van data-recovery - voornamelijk foto's - te doen? Via google kom ik op een paar sites terecht waar je voor $70 dollar aan software moet uitgeven. Heeft iemand ervaring heirmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Kun je niet de home knop + power inhouden om zo een herstart te forceren?
Vaak werkt dat wel.

Ook methodes om alsnog up te daten via DFU modus ec. Zijn mogelijk, is alleen wat lastig qua uitzoekwerk wat je moet doen enzovoorts.. Maar dat zijn noodoplossingen voor als niks anders werkt.

Betalen voor software zou ik sowieso niet doen, net als meteen de hoop opgeven en en nieuwe kopen...

[ Voor 11% gewijzigd door dutchgio op 03-12-2014 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forto
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-09 22:05
Sinds gisteren heb ik een iPad air 1 in gebruik. Daarvoor ervaring gehad met de iPad 3. Maar wat mij opvalt aan de air is dat ik de geluidskwaliteit van de speakers behoorlijk minder vind dan die van de 3. Het klinkt erg ielig/dun. Ik was een wat wamer geluid gewend. Misschien door het dunnere ontwerp? Iemand die dit herkend en is er wat aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Kunt er niet zo heel veel aan doen denk ik. Ik vind het voor een spelletje nu en dan wel even goed zo. Als ik filmpjes ga kijken of muziek luisteren gebruik ik een koptelefoontje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _birdie_
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-09 20:28
Na verkoop van mijn good old iPad3 (op markt plaats voor 210) op black Friday een Ipad Air2 aangeschaft bij MM Rotterdam (40 euro korting). Ik moet zeggen dat het een grote stap voorwaarts is qua design, snelheid en geluid. Enigste wat me wat tegenvalt is de resonantie van apparaat. Hij trilt best wel behoorlijk bij muziek en video's. Gelukkig is mijn hoes nu ook binnen en dat geeft weer minder resonantie. Al en met al een prima aankoop en hoop er weer ffies tijdje mee door te kunnen.

Android A54, Iphone 10XS Max, MacBook Air 15" M2, iPad Air 2025, Mac mini M4 (2025), KIA EV3 plus advanced LR green

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zspirit
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 14:29
Beste Tweakers ik heb een korte vraag met betrekking tot het kopen van een iPad.
Ik moet een iPad kopen voor mijn moeder, het liefste natuurlijk zo goedkoop mogelijk.
Ze gaat de iPad gebruiken voor uitzending gemist, wat internetten mailen en internetbankieren.
In principe denk ik dat ik het beste een tweedehands ipad derde generatie kan kopen.
Nu was het vroeger zo dat je met een verouderde ios bepaalde apps niet meer kon gebruiken/downlaoden en ik vraag me af of dit nog steeds zo is. Kun je tegenwoordig nog wel oudere app versies downloaden die geschikt zijn voor een ouder ios? Heb zelf een iPhone 4 met ios 7 en daar kan ik nog wel gewoon apps op downloaden namelijk.

De afweging is dus of de besparing opweegt tegen de gebruikersduur,als de ipad geen apps kan downloaden dan kan ik beter een nieuwe voor haar kopen.

Alvast bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
Als je een oudere versie hebt van iOS, kan je volgens mij gewoon de laatst voor die versie geschikte app downloaden. Wat je dus eigenlijk zelf al bevestigt met je iPhone 4. Overigens is dat nu nog niet van toepassing, want op een iPad 3 kan je gewoon iOS 8 draaien.

Maar is het niet beter om een nieuwe iPad te kopen? Ik heb vorig jaar hetzelfde dilemma gehad met een iPad voor mijn moeder. Ik heb toen ook naar tweedehands exemplaren gekeken, maar die waren best nog prijzig terwijl je er geen garantie bij krijgt. Dus om die reden (en het geringe prijsverschil en korting vanwege black friday) is het toch een nieuwe iPad 2 geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 17:57
Zspirit schreef op donderdag 04 december 2014 @ 19:44:
De afweging is dus of de besparing opweegt tegen de gebruikersduur,als de ipad geen apps kan downloaden dan kan ik beter een nieuwe voor haar kopen.

Alvast bedankt voor de hulp!
Je kunt beter een iPad Air 16GB of 32GB kopen denk ik. Doordat de 32gb uit de iPad Air 2 gehaald is, is de iPad Air stukken voordeliger geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zspirit
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 14:29
Bedankt voor de tips.
De ipad air (1) is 400 euro nieuw.
Een ipad retina heb je voor rond de 250 euro.
Wat zouden jullie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Zspirit schreef op donderdag 04 december 2014 @ 22:52:
Bedankt voor de tips.
De ipad air (1) is 400 euro nieuw.
Een ipad retina heb je voor rond de 250 euro.
Wat zouden jullie doen?
Gezien je eerste post (zo goedkoop mogelijk) een 2ehandse ipad 3 of 4. Ik heb zelf ook nog een 3 en die voldoet nog prima, zeker voor een beetje browsen, youtube etc. Eerste Air zou ik nu nooit meer kopen. Het is de nieuwste (air 2) of de beste prijs/kwaliteitsverhouding (new ipad; derde generatie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdhoe
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 10:26
Redondo1982 schreef op donderdag 04 december 2014 @ 23:56:
[...]

Gezien je eerste post (zo goedkoop mogelijk) een 2ehandse ipad 3 of 4. Ik heb zelf ook nog een 3 en die voldoet nog prima, zeker voor een beetje browsen, youtube etc. Eerste Air zou ik nu nooit meer kopen. Het is de nieuwste (air 2) of de beste prijs/kwaliteitsverhouding (new ipad; derde generatie).
Ga dan voor een 4e generatie. Deze is dubbel zo snel dan de 3e generatie. En de 2e handsprijs zal niet veel hoger liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07:46
Ik overweeg over te stappen naar een air (2) enkel wifi omdat ik zelden de baan op ga met m'n tablet. Wanneer ik dat toch eens doe met mijn huidige Nexus10, dan gebruik ik mijn smartphone als mobiele hotspot dat werkt perfect.

Dat kan ook met de ipad? Lijkt me logisch, maar toch even navragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09:26
Drwho1 schreef op zondag 07 december 2014 @ 08:41:
Ik overweeg over te stappen naar een air (2) enkel wifi omdat ik zelden de baan op ga met m'n tablet. Wanneer ik dat toch eens doe met mijn huidige Nexus10, dan gebruik ik mijn smartphone als mobiele hotspot dat werkt perfect.

Dat kan ook met de ipad? Lijkt me logisch, maar toch even navragen.
Ja. Is geen probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 11:14
Gister mijn Ipad Mini Retina aangesloten met de echte kabel van Apple op de tv, zodat ik een voetbalwedstrijd via mijn ipad kon kijken op de tv. Echter kreeg ik maar een klein beeld te zien, en was beeld niet schermvullend.

Als ik een film afspeel die op mijn ipad staat is dat wel het geval.

Is het mogelijk om het normale beeld van de ipad ook schermvullend te krijgen?

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozzy
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-07 18:45
zonoskar:
Vandaag weer staan kijken om een air2 te kopen (en geld op zak), maar ik kan nog steeds niet wennen aan dat doordrukken in het scherm. Onvoorstelbaar. Dus toch maar weer laten liggen. Ik werk maar weer op mijn iPad 1.
Hier hetzelfde verhaal, tot wel 3x aan toe op het punt gestaan hem te kopen maar last minute toch niet gedaan. Omdat de specs toch wel zoveel beter zijn, uiteindelijk toch maar de knoop doorgehakt en (bij poging 4) de iPad Air 2 aangeschaft. Aangezien het verder geen echt kwaad kan, behandel ik de ipad niet anders dan voorheen en heb de drukplekken op mijn eigen iPad nog nooit gezien. Echter zoek ik het ook niet op door eens op die plek extra hard te drukken om te zien wat er gebeurd. Ondanks dat ik er erg bang voor was, ben ik zeer tevreden met de keuze.
Pagina: 1 ... 4 ... 36 Laatste