Probleempje:
Met de nieuwe grid view is het natuurlijk reuze leuk om alle albums van een artiest te verzamelen. Daar ben ik nu ook mee bezig, dus regelmatig zit ik niet in de playlist die op dit moment afgespeeld wordt, omdat ik album art en dat soort zaken aan het fixen ben.
Nu is het vervelende dat als ik mijn muziek pauzeer (toetsencombo) en ik ga weer verder met afspelen (wederom toetsencombo), dan gaat hij niet verder bij het vorige nummer, maar begint hij de playlist waarin ik als laatste aan het werk was af te spelen. Echt super vervelend (kan me niet herinneren dat ik in 7 hier zoveel last van had).
Een 'oplossing' die ik nu probeer vol te houden, is zoveel mogelijk appeltje+L te gebruiken, zodat hij weer terug gaat naar de playlist die ik aan het afspelen was voor ik iTunes verlaat, maar dat vergeet ik nog regelmatig. Dus weet iemand een andere manier om dit gedrag te voorkomen?
Ook nog even mijn ervaringen met nummertje 8:
- Coverflow is hier duidelijk trager dan voorheen. Vroeger was het tijdens het opstarten even alle covers inladen en dan bleef hij daarna supersnel. Nu is het bij iedere wissel weer een boel laadwerk (zal wel te maken hebben met de Grid view en te weinig ruimte om alles in het geheugen te houden). Gebruik hem nu ook nog maar weinig, de grid is wel zo handig.
- Grid werk erg flex in de Albums stand, lekker veel sort en group opties. Het lijkt echter wel alsof ze de Artist, Genre en Composer groepjes er in de laatste seconde nog ingeprutst hebben. Totaal geen opties om ze te configureren. In artist wil ik mijn albums per artiest gesort hebben op release date, niet die wazige grap die itunes nu gebruikt om te sorten. Scheelt dan weer wel dat je zelf kan aangeven welke album cover hij moet laten zien voor een artiest

.
- Genius leek eerst erg leuk, totdat ik wat meer zat te prutsen. Zo werkt het alleen met meuk uit de store en het lijkt erop dat hij enkele rekening houdt met de artiest voor zowel de aanbevelingen als het genereren van een playlist. Het idee stond me wel aan, dus gebruik nu MusicIP Mixer. Die analyseert ook echt alle nummers in je library en gebruikt die profielen om op basis van een seed nummer een playlist met gelijke meuk te maken. Deze playlist kan je met 1 druk op de knop in iTunes afspelen. Hij werkt best leuk, kom soms de raarste nummers tegen die prima blijken te passen

.
- Nog steeds geen album art via shared libraries (daarvoor zit ik verdorie niet al die album art bij elkaar te zoeken

). Zal wel teveel netwerkverkeer veroorzaken met al die 1500px plaatjes uit de store...
- Jammer dat je die duffe itunes store pijltjes bij nummers niet kan gebruiken om naar het album/artiest/genre in je eigen library te gaan ipv die van de itunes store, lijkt me stukken handiger...
Al met al ben ik er verder prima tevreden mee, de grid is voor mij een prima update en de rest werkt ook nog gewoon zoals het deed, dus eigenlijk niks te klagen

.