[iTunes] Ervaringen & Discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 83.171 views

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:54
@Viavo: Nauurlijk kan dat.

Open de voorkeuren in iTunes, Ga naar "Geavanceerd", naast de locatie van je bibliotheek staat een een knop "Wijzig". Klik daarop en geef dan aan in welke map iTunes de meuk moet opslaan. Als je dat hebt gedaan kun je het voorkeurenvenster sluiten door op OK te klikken.

Nu moet nog alles overgezet worden naar de externe HDD. Kies dan voor de optie "Verzamel inhoud bibiotheek" (in iTunes 8: Archief -> Bibliotheek -> Verzamel inhoud bibliotheek, volgens mij in iTunes 7 in het menu Geavanceerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Heeft niemand last van het feit dat iTunes soms gewoon een groot grijs scherm is (onder OS X)? Wanneer je dan nog eens op het iTunes icoon in het dock klikt, krijgt iTunes ineens "inhoud?"

Verder vind ik genius wel grappig, en de nieuwe view is handig, alleen is het allemaal wat rommelig..

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smesjz
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Sinds iTunes 8 lijkt het alsof de verbinding tussen iTunes (win32) en Airport slechter geworden is.

Als ik muziek aan het spelen ben hoor ik regelmatig hikjes van een halve seconde. Op mijn receiver (Airport is aangesloten via een optische kabel) zie ik dat het signaal er nog steeds is. Als het wifi signaal te slecht is en de buffer underrun optreedt, zie ik ook dat de verbinding tussen Airport en receiver weg valt. Maar dit is nu dus niet het geval.

Met iTunes 7.x heb ik hier nog nooit last van gehad en aan de setup is verder niks veranderd.
De Airport (802.11g versie) draait in Bridge mode met een Speedtouch en beide apparaten hebben een directe line-of-sight. Er draaien geen andere applicaties die bandbreedte opsnoepen.
En Event Logger laat geen clues zien.

Volgende stap is nu om via Airfoil wat muziek te streamen, om echt uit te sluiten dat het aan de Airport zelf ligt.

Meer ontopic: ik gebuik Genius verder niet, Last.fm bevalt me tot nu toe goed :) Geheugen gebruik lijkt wel hoger te zijn (175MB nu).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
Ik heb heel veel livesetjes op mijn pc staan.
Nu wil ik bijvoorbeeld alle livesets van awakenings onder de verzameling awakenings zetten.
Noem ze dus als album Awakenings.
Maar kan ik ze allemaal in 1x ook "deel van verzameling" maken? zodat ze in dezelfde album terecht komen?
Nu moet ik nummer voor nummer steeds via "toon info" menu het vinkje aanklikken bij "deel van verzameling"?

Bennie Joling zou vragen....kan dat nou niet anders?

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Laatst online: 09:54
degroot schreef op zondag 14 september 2008 @ 16:25:
Ik heb heel veel livesetjes op mijn pc staan.
Nu wil ik bijvoorbeeld alle livesets van awakenings onder de verzameling awakenings zetten.
Noem ze dus als album Awakenings.
Maar kan ik ze allemaal in 1x ook "deel van verzameling" maken? zodat ze in dezelfde album terecht komen?
Nu moet ik nummer voor nummer steeds via "toon info" menu het vinkje aanklikken bij "deel van verzameling"?

Bennie Joling zou vragen....kan dat nou niet anders?
Bennie selecteert alle numers die hij onderdeel wil maken van zijn verzameling, klikt vervolgens op "Info" en gaat naar het tabblad "Opties". Daar verandert Bennie "Deel van verzameling" van "Nee" naar "Ja"

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:43
Ik zit met een probleem. Vandaag mij oude itunes bibliotheek naar nieuwe pc gezet. Alles werkt goed (alleen zitten er 20 nummers minder in dan eerst :| , maargoed zodra ik die mis komen die er weer bij).

Echter ging ik net mijn ipod synchroniseren, en nu krijg ik 22 problemen, omdat bestanden niet worden gevonden (allemaal podcasts). Nu zijn dit niet de podcasts die onder podcast staan (deze gaan wel goed naar ipod) maar andere. In mijn muziek bibliotheek vind ik geen 1 podcast, echter bij enkele smart playlists staan dus die 22 met een uitroepteken. Echter is er bij deze playlists geen optie om de bestanden uit de bibliotheek te verwijderen.

Hoe kan ik dit oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
rclahsen schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 18:55:
@Viavo: Nauurlijk kan dat.

Open de voorkeuren in iTunes, Ga naar "Geavanceerd", naast de locatie van je bibliotheek staat een een knop "Wijzig". Klik daarop en geef dan aan in welke map iTunes de meuk moet opslaan. Als je dat hebt gedaan kun je het voorkeurenvenster sluiten door op OK te klikken.

Nu moet nog alles overgezet worden naar de externe HDD. Kies dan voor de optie "Verzamel inhoud bibiotheek" (in iTunes 8: Archief -> Bibliotheek -> Verzamel inhoud bibliotheek, volgens mij in iTunes 7 in het menu Geavanceerd)
Let wel op dat als je dingen toevoegt aan je Library terwijl je externe HD niet is aangesloten, deze gewoon op je normale HD komen. Denk aan Podcasts die automatisch updaten, etc. Ik weet niet hoe 't met iTunes 8 zit, maar bij 7 werden deze niet automatisch verplaatst naar m'n externe HD als ik deze weer aan zette.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 23:10
Weet iemand hier of je het beste een CD kan omzetten naar AAC bestand of een MP3 bij Itunes?
Bij welke gaat het minst kwaliteit verloren? Want ik heb het idee dat bij AAC best veel verloren gaat

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domi235

domi235

Magic!

Kuhr89 schreef op maandag 15 september 2008 @ 15:45:
Weet iemand hier of je het beste een CD kan omzetten naar AAC bestand of een MP3 bij Itunes?
Bij welke gaat het minst kwaliteit verloren? Want ik heb het idee dat bij AAC best veel verloren gaat
http://ipod.about.com/od/...nes/a/sound_qual_test.htm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spijtig dat ik niet kan meegenieten van de Genius functie :( . Ben nog geen 18, woon in België en kan daarom geen iTunes-account aanmaken. Echt dom dat je een cc nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
rclahsen schreef op zondag 14 september 2008 @ 16:29:
[...]

Bennie selecteert alle numers die hij onderdeel wil maken van zijn verzameling, klikt vervolgens op "Info" en gaat naar het tabblad "Opties". Daar verandert Bennie "Deel van verzameling" van "Nee" naar "Ja"

;)
Thank you! , dat was hem inderdaad :>

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaborGardens
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:37
gelukkie schreef op zondag 14 september 2008 @ 21:19:
Ik zit met een probleem. Vandaag mij oude itunes bibliotheek naar nieuwe pc gezet. Alles werkt goed (alleen zitten er 20 nummers minder in dan eerst :| , maargoed zodra ik die mis komen die er weer bij).

Echter ging ik net mijn ipod synchroniseren, en nu krijg ik 22 problemen, omdat bestanden niet worden gevonden (allemaal podcasts). Nu zijn dit niet de podcasts die onder podcast staan (deze gaan wel goed naar ipod) maar andere. In mijn muziek bibliotheek vind ik geen 1 podcast, echter bij enkele smart playlists staan dus die 22 met een uitroepteken. Echter is er bij deze playlists geen optie om de bestanden uit de bibliotheek te verwijderen.

Hoe kan ik dit oplossen?
Laat ik nu vandaag precies hetzelfde probleem hebben na het veranderen van de locatie van iTunes Music. Alle podcasts niet vindbaar in iTunes :?
En 2 minuten later de oplossing gevonden. De nieuwe locatie van de podcasts op je harde schijf als map aan de bibliotheek toevoegen... moet je alleen alleen dubbele er nog uit halen. Gelukkig gaat niet je iPod opnieuw synchen, anders had ie er 208 kunnen verwijderen en opnieuw erop zetten.

[ Voor 13% gewijzigd door LaborGardens op 15-09-2008 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheldar
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-08 08:47
Probleempje:
Met de nieuwe grid view is het natuurlijk reuze leuk om alle albums van een artiest te verzamelen. Daar ben ik nu ook mee bezig, dus regelmatig zit ik niet in de playlist die op dit moment afgespeeld wordt, omdat ik album art en dat soort zaken aan het fixen ben.

Nu is het vervelende dat als ik mijn muziek pauzeer (toetsencombo) en ik ga weer verder met afspelen (wederom toetsencombo), dan gaat hij niet verder bij het vorige nummer, maar begint hij de playlist waarin ik als laatste aan het werk was af te spelen. Echt super vervelend (kan me niet herinneren dat ik in 7 hier zoveel last van had).

Een 'oplossing' die ik nu probeer vol te houden, is zoveel mogelijk appeltje+L te gebruiken, zodat hij weer terug gaat naar de playlist die ik aan het afspelen was voor ik iTunes verlaat, maar dat vergeet ik nog regelmatig. Dus weet iemand een andere manier om dit gedrag te voorkomen?

Ook nog even mijn ervaringen met nummertje 8:
- Coverflow is hier duidelijk trager dan voorheen. Vroeger was het tijdens het opstarten even alle covers inladen en dan bleef hij daarna supersnel. Nu is het bij iedere wissel weer een boel laadwerk (zal wel te maken hebben met de Grid view en te weinig ruimte om alles in het geheugen te houden). Gebruik hem nu ook nog maar weinig, de grid is wel zo handig.
- Grid werk erg flex in de Albums stand, lekker veel sort en group opties. Het lijkt echter wel alsof ze de Artist, Genre en Composer groepjes er in de laatste seconde nog ingeprutst hebben. Totaal geen opties om ze te configureren. In artist wil ik mijn albums per artiest gesort hebben op release date, niet die wazige grap die itunes nu gebruikt om te sorten. Scheelt dan weer wel dat je zelf kan aangeven welke album cover hij moet laten zien voor een artiest d:)b.
- Genius leek eerst erg leuk, totdat ik wat meer zat te prutsen. Zo werkt het alleen met meuk uit de store en het lijkt erop dat hij enkele rekening houdt met de artiest voor zowel de aanbevelingen als het genereren van een playlist. Het idee stond me wel aan, dus gebruik nu MusicIP Mixer. Die analyseert ook echt alle nummers in je library en gebruikt die profielen om op basis van een seed nummer een playlist met gelijke meuk te maken. Deze playlist kan je met 1 druk op de knop in iTunes afspelen. Hij werkt best leuk, kom soms de raarste nummers tegen die prima blijken te passen :).
- Nog steeds geen album art via shared libraries (daarvoor zit ik verdorie niet al die album art bij elkaar te zoeken :P). Zal wel teveel netwerkverkeer veroorzaken met al die 1500px plaatjes uit de store...
- Jammer dat je die duffe itunes store pijltjes bij nummers niet kan gebruiken om naar het album/artiest/genre in je eigen library te gaan ipv die van de itunes store, lijkt me stukken handiger...

Al met al ben ik er verder prima tevreden mee, de grid is voor mij een prima update en de rest werkt ook nog gewoon zoals het deed, dus eigenlijk niks te klagen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
LaborGardens schreef op maandag 15 september 2008 @ 18:54:
[...]

Laat ik nu vandaag precies hetzelfde probleem hebben na het veranderen van de locatie van iTunes Music. Alle podcasts niet vindbaar in iTunes :?
En 2 minuten later de oplossing gevonden. De nieuwe locatie van de podcasts op je harde schijf als map aan de bibliotheek toevoegen... moet je alleen alleen dubbele er nog uit halen. Gelukkig gaat niet je iPod opnieuw synchen, anders had ie er 208 kunnen verwijderen en opnieuw erop zetten.
Ik heb dus wel al mijn podcasts, maar ipod geeft 22 fouten bij sync (niet gevonden podcasts). Deze podcasts zijn met een uitroepteken te vinden in 2 slimme afspeellijsten. Niet in de bibliotheek dus..ik denk dat het opgelost wordt wanneer ik de playlist verwijder, maar durf dit niet aan. Als ik de lijsten verwijder, en het probleem blijft, kan ik die podcasts met uitroepteken ook niet terug vinden!

Verder: is het in itunes 8 niet meer mogelijk om bijvoorbeeld onder de afspeellijsten een grote albumhoes (in een kolom) weer te geven?? In itunes 7 kon je dit instellen, maar in 8 kan ik het niet vinden!

Is het trouwens ook mogelijk bij fullscreen cover flow, de windows startbalk te zien? en dan eventueel even applicaties als msn omhoog te halen, zonder dat coverflow fullscreen uit gaat?

[ Voor 7% gewijzigd door gelukkie op 15-09-2008 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheldar
gelukkie schreef op maandag 15 september 2008 @ 19:50:
[...]
Verder: is het in itunes 8 niet meer mogelijk om bijvoorbeeld onder de afspeellijsten een grote albumhoes (in een kolom) weer te geven?? In itunes 7 kon je dit instellen, maar in 8 kan ik het niet vinden!
Das toch nog steeds het vierde knopje van links van de vier kleine knopjes links onderin (of begrijp ik het verkeerd)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:25

RnB

Verwijderd schreef op maandag 15 september 2008 @ 17:50:
Spijtig dat ik niet kan meegenieten van de Genius functie :( . Ben nog geen 18, woon in België en kan daarom geen iTunes-account aanmaken. Echt dom dat je een cc nodig hebt.
Je hebt niet per se een credit card nodig vriend, je kan ook een click & buy account aanmaken. Ben zelf ook 17 en heb gewoon een iTunes account. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-09 00:18
plaatje zegt meer dan woorden:

Afbeeldingslocatie: http://img.skitch.com/20080915-tdak2rij5h1626a139y7kd77m1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheldar
Tales schreef op maandag 15 september 2008 @ 21:10:
[...]

plaatje zegt meer dan woorden:

[afbeelding]
Dat kan makkelijker :P. Het pijltje links in the rij met de kolom titels heeft hetzelfde effect (of, zoals in de screenshot ook te zien is, de sneltoetscombo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
Bedankt! Ik had de weergave op lijst staan, en daar kon ik alleen maar kiezen bij weergave om de hoesjes naast de albums te zetten (in de lijst). Nu zette ik de weergave net op coverflow en daar kon ik het idd wel kiezen bij weergave. Verder niet aan het tekentje onderin gedacht 8)7 :9

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Leuke vertaalfout in iTunes 8. Bij de iPod staat onderaan altijd hoeveel geheugen in gebruik is en hoeveel geheugen nog vrij is. In iTunes 8 staat "gratis" in plaats van "vrij", waarschijnlijk een onjuiste vertaling van "free".

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Verwijderd

Sinds ik nu een 8 GB iPod heb (nano 4G) heb ik dus een zee van ruimte! (nee echt :p had vroeger een 2G nano met 2 GB ) Dus ik ben me ook maar eens gaan verdiepen in de podcasts. Weer een nieuwe ervaring met iTunes/iPod die echt geweldig is O+

Heb nu 20 Podcasts geabonneerd staan, anderhalve gig muziek van mezelf en wat video en nog steeds 5 GB vrij. Ik denk niet dat ik ooit meer dan 8 GB zal nodig hebben in een iPod.

Maar goed, waar ik dus eigenlijk toe wou komen:
De podcasts staan zo ingesteld dat ze de laatste aflevering binnenhalen en allemaal bijhouden. Omdat ik pas recent met podcasts kennis heb gemaakt zou ik bvb ook af en toe wel eens een oudere aflevering willen aanklikken, zonder ze daarom meteen allemaal binnen te halen (downloadlimiet) Er is echter geen gemakkelijke manier om vanuit de podcast kolom rechtstreeks naar de store van die podcast te gaan om een lijstje te zien van de andere afleveringen?
Ik heb overal wat gezocht maar niets gevonden. Dus ik moet telkens de store aanklikken en op zoek gaan naar de podcasts (via search of hoe ik ze ook gevonden heb).

Het zou handig zijn als er rechtstreeks kan gelinkt worden naar het store-item. Stel bvb dat ik zou willen weten welke de verwante podcasts zijn van een podcast die ik zelf heb (waar users dus ook op subscriben) zonder telkens in de store te moeten zoeken.

Verder: erg tevreden! Gewoon prachtig. Het hele syncgebeuren werkt altijd perfect, zonder kopzorgen, zonder moeite! Dat die schreeuwers op de FP dit nu niet snappen, begrijp ik niet. Op een site als tweakers.net zou je toch mogen verwachten dat men software kan appreciëren.

iTunes aanzetten, podcasts downloaden (volledig automatisch). iPod even aankoppelen, syncen, en je bent klaar. Syncen gaat ook verbazend snel moet ik zeggen, sneller dan met iTunes 7 (maar dat kan een gevoel zijn) Dingen wissen in iTunes, en dan worden ze ook automatisch op de iPod gewist. Als je de iPod echt beschouwt als een verlengstuk van iTunes dan kan daar niets tegenop, zeker drag and drop niet... Bah, nooit meer wat mij betreft...

Door alle gratis content met podcasts zal ik waarschijnlijk veel minder m'n eigen muziek meenemen. Zo kan je abonneren op radioprogramma's. Veel leuker, en je kan ze beluisteren wanneer je wil (en pauzeren, en opnieuw beluisteren). Apple implementeert dingen die al lang mogelijk zijn, op zo een manier dat ze ook handig en nuttig zijn.

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 17:17
Is het op een 1 of andere manier mogelijk om stream permanent te renamen? Via apple script oid.

Gaat voornamelijk om het genre eigenlijk. Die wil ik "locken" op radio.

Verwijderd

Voor de video's lijkt het alsof de "speelfilm/muziek video/tv programma" optie verdwenen is... In de bibliotheek staan ze nog wel maar wanneer ik een video-tje wil bewerken kan ik het niet meer selecteren...

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-09 07:45

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 17 september 2008 @ 20:46:
Voor de video's lijkt het alsof de "speelfilm/muziek video/tv programma" optie verdwenen is... In de bibliotheek staan ze nog wel maar wanneer ik een video-tje wil bewerken kan ik het niet meer selecteren...
De soort video kan nu bewerkt worden onder de opties-tab. Dat is anders dan het was, vandaar dat je het niet kon vinden. Overigens willigt Apple hiermee ook de wens van veel gebruikers in om meerdere videobestanden tegelijk van soort te veranderen :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 september 2008 @ 14:20:

De podcasts staan zo ingesteld dat ze de laatste aflevering binnenhalen en allemaal bijhouden. Omdat ik pas recent met podcasts kennis heb gemaakt zou ik bvb ook af en toe wel eens een oudere aflevering willen aanklikken, zonder ze daarom meteen allemaal binnen te halen (downloadlimiet) Er is echter geen gemakkelijke manier om vanuit de podcast kolom rechtstreeks naar de store van die podcast te gaan om een lijstje te zien van de andere afleveringen?
Ik herhaal m'n vraag nog eens omdat ze in m'n lap tekst misschien verdrinkt.

Verder heb ik nog een verbetering gevonden in iTunes 8. Vroeger kon je geen media drag and droppen in iTunes (map of files selecteren en in iTunes slepen) als je op een playlist stond. Daarvoor moest je telkens in library view staan. Nu accepteert iTunes alle drops, waar je je ook bevindt (playlist, library, ...)

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:06
Verwijderd schreef op donderdag 18 september 2008 @ 03:06:
[...]

Ik herhaal m'n vraag nog eens omdat ze in m'n lap tekst misschien verdrinkt.
Volgens mij kan dat heel gemakkelijk. Naast een podcast staat altijd abonneer. Als je dat doet, klapt de lijst uit en zie je alle afleveringen. Dan kun je per aflevering aangeven wat je wilt "ophalen". Of je kunt natuurlijk alle afleveringen downloaden :).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• SeenD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-09 11:21
Sinds kort(1 dag) een iPhone, verder nog nooit een iPod of iets dergelijks gehad. (== background)

Dus ik heb thuis itunes helemaal goed staan met podcasts en mn library. Ik luisterde wel altijd al podcasts op andere mp3spelers.
Alleen ik heb nu ook iTunes op mn werk geinstalleerd. En ik wilde mn iPhone daar aanhangen en nu heeft ie dus alle apps verwijderd. En mn muziek, ik kon nog net voorkomen dat ie de podcasts ging verwijderen.
Nu is mijn vraag dus, hoe zorg ik ervoor dat ik op mn werk en thuis mn iPhone kan beheren, op het werk is het enige wat ik doe podcasts erop zetten en misschien een app, zonder dat ie alles verwijderd... Mn muziek collectie wordt beheerd op mn thuis pc.

Ik zat te denken om misschien een iTunes alternatief te doen? Maar ik vind itunes opzich wel handig. Alvast thanks!

Something something

Verwijderd

Hoedje schreef op donderdag 18 september 2008 @ 07:23:
[...]

Volgens mij kan dat heel gemakkelijk. Naast een podcast staat altijd abonneer. Als je dat doet, klapt de lijst uit en zie je alle afleveringen. Dan kun je per aflevering aangeven wat je wilt "ophalen". Of je kunt natuurlijk alle afleveringen downloaden :).
Maar dan zit je al in de store, toch? En dan heb je de betreffende podcast moeten zoeken via de search of door te browsen. Klopt idd.

Wat ik bedoel: ik ga naar m'n overzicht podcasts (lokaal, offline, dus in de linkerkolom het item onder 'movies' en 'tvshows') Daar op een podcast klikken en zo direct doorlinken naar de pagina die jij bedoelt (waar je idd meerdere afleveringen kan aanklikken, dat wist ik)

Allemaal downloaden is niet echt een optie, omdat ik ze toch niet allemaal ga bekijken, omdat ik geen limietloos internet heb en m'n internet nog voor andere dingen wil gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Niet zeker of het al bekend was of het pas in iTunes 8 of voorgaande versie al zat maar kwam net dit tegen.
Afbeeldingslocatie: http://img73.imageshack.us/img73/6466/picture1un7.png

En als je op de balk drukt:
Afbeeldingslocatie: http://img227.imageshack.us/img227/8914/picture2sp1.png

Vraag me wel af waar die 276 'Other' vandaan komt..

[ Voor 9% gewijzigd door Tristan op 20-09-2008 13:15 ]

• cybermans
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-09 09:33
itunes nl versie heeft ook leuk foutje.....

bij vrij schijfruimte hebben ze voor het gemak free maar als gratis vertaald....

not every free means the same as free in free beer

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:14

Maximus

There is no substitute

Pixxa schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 23:11:
Niet zeker of het al bekend was of het pas in iTunes 8 of voorgaande versie al zat maar kwam net dit tegen.
[afbeelding]

En als je op de blak drukt:
[afbeelding]

Vraag me wel af waar die 273 'Other' vandaan komt..
Other is volgens mij je firmware die geinstalleerd is op de iPhone.

PhD i.o.

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 16:25
Kan iemand mij uitleggen hoe iTunes (en MacOSX) de muziek bibliotheek achter de schermen beheert. Ik ga over op Mac binnenkort. En wil iTunes mijn bibliotheek wel laten beheren. Maar ik wil me eerste verdiepen hoe die achter de schermen gebeurt voor ik blind alles ga importeren.

Nu doe is de situatie als volgt. Externe schijf met ruim 200 gig aan muziek. Daaronder vallen album's, livesets en losse tracks. Ik heb zelf onlangs alle id3tags goed gezet (wat een monniken werk) dus dat zit wel goed. Ik sorteer mijn albums op artiest, vervolgens een map per album. Zo kan ik het in Windows altijd weer terug vinden. Voor livesets maak ik vaak een map aan per event en zet daar de sets in.

Ik ben zo benieuwd wat iTunes doet als je al je muziek importeert in de library van iTunes. Hoe zet ie ze dan weg? Per artiest in mapjes, per album of gewoon alles bij elkaar in 1 folder?

Kan iemand hier wat meer tekst en uitleg over geven?

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Noxa schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 20:46:
Kan iemand mij uitleggen hoe iTunes (en MacOSX) de muziek bibliotheek achter de schermen beheert. Ik ga over op Mac binnenkort. En wil iTunes mijn bibliotheek wel laten beheren. Maar ik wil me eerste verdiepen hoe die achter de schermen gebeurt voor ik blind alles ga importeren.

Nu doe is de situatie als volgt. Externe schijf met ruim 200 gig aan muziek. Daaronder vallen album's, livesets en losse tracks. Ik heb zelf onlangs alle id3tags goed gezet (wat een monniken werk) dus dat zit wel goed. Ik sorteer mijn albums op artiest, vervolgens een map per album. Zo kan ik het in Windows altijd weer terug vinden. Voor livesets maak ik vaak een map aan per event en zet daar de sets in.

Ik ben zo benieuwd wat iTunes doet als je al je muziek importeert in de library van iTunes. Hoe zet ie ze dan weg? Per artiest in mapjes, per album of gewoon alles bij elkaar in 1 folder?

Kan iemand hier wat meer tekst en uitleg over geven?
Das een goeie.. Had ik ook al eens gevraagd.
Ik zou ook graag alles in beheer aan iTunes geven, maar durf dat ook niet aan. Stel je voor dattie alles random gaat nummeren, vind je nooit meer wat terug. Ook hier in Windows sortering naar Genre -> Artiest -> Albums vd artiest.
Ook zonder iTunes (ook al kent die ze dus allemaal in zijn eigen lib) perfect te gebruiken.
Dus ook te sharen via ftp enz.

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Er van uitgaand dat je nummers goed getagd zijn, ziet de indeling die je muziek krijgt als je iTunes je verzameling laat beheren er zo uit: een map die je opgeeft als 'hoofdmap' (kan ook een aparte partitie zijn), daarin mappen die de naam van de artiesten krijgen. Binnen die artiesten staan mappen met albums (een los nummer wordt gezet binnen 'Onbekend album') en daarin de nummers met format disc#-track# title.

Daarnaast wordt er een map gemaakt 'Verzamelingen', die bevat mappen met albums die je in iTunes hebt gemarkeerd als verzameling. Hierin staan de nummers van dat album in hetzelfde format als hierboven.

Tenslotte heb je nog een map 'iTunes music'. Hierin worden gegevens van podcasts, eventueel je iPod en voorkeuren voor iTunes opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ok, bedankt!
Dus als je tags in orde zijn, dan zou het op zich niet zo'n probleem moeten zijn. Hmm.. toch eens over denken om iTunes volledig beheer te gaan geven dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Ik durfde het ook nooit zo goed, maar omdat ik wist dat al m'n tags in orde zijn, heb ik het er toen ook op gewaagd. Werkt prima en 't is eigenlijk nog wel makkelijk ook. Bovendien, mocht je nou niet tevreden zijn over hoe iTunes het doet, dan kun je snel met Tag & Rename alles weer terugzetten (maar daarvoor moet je wel heel zeker zijn dat je tags allemaal kloppen) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
ScottB schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 21:54:
Er van uitgaand dat je nummers goed getagd zijn, ziet de indeling die je muziek krijgt als je iTunes je verzameling laat beheren er zo uit: een map die je opgeeft als 'hoofdmap' (kan ook een aparte partitie zijn), daarin mappen die de naam van de artiesten krijgen. Binnen die artiesten staan mappen met albums (een los nummer wordt gezet binnen 'Onbekend album') en daarin de nummers met format disc#-track# title.

Daarnaast wordt er een map gemaakt 'Verzamelingen', die bevat mappen met albums die je in iTunes hebt gemarkeerd als verzameling. Hierin staan de nummers van dat album in hetzelfde format als hierboven.

Tenslotte heb je nog een map 'iTunes music'. Hierin worden gegevens van podcasts, eventueel je iPod en voorkeuren voor iTunes opgeslagen.
Ok dat is dus wel te vergelijken met wat ik nu heb. Nu is het Albums/Artiest/Artiest-album/nummers. Alleen met verzamlingen moet ik dus nog even uitkijken. Volgens mij heb ik dat niet overal netjes in de tag zitten.
ScottB schreef op zondag 21 september 2008 @ 09:42:
Ik durfde het ook nooit zo goed, maar omdat ik wist dat al m'n tags in orde zijn, heb ik het er toen ook op gewaagd. Werkt prima en 't is eigenlijk nog wel makkelijk ook. Bovendien, mocht je nou niet tevreden zijn over hoe iTunes het doet, dan kun je snel met Tag & Rename alles weer terugzetten (maar daarvoor moet je wel heel zeker zijn dat je tags allemaal kloppen) :)
Tag&Rename is idd erg handig daarvoor. Draait dat trouwens op MacOSX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sowieso kan je om te testen een lokale kopie maken van je muziek en iTunes die folder laten organiseren. Is het niet naar je zin dan zet je gewoon de originele structuur terug.

Je kan deze feature in iTunes ook gemakkelijk afvinken dus je hoeft het in feite niet te gebruiken als je echt niet wil. (maar het wordt wel netjes gedaan, op voorwaarde dat alles goed getagged is)

Ik gebruik het zelf niet. Voor een deel van m'n muziek zou het prima kunnen ( volledige albums die goed getagged zijn) maar voor de rest weet ik dat het een zootje wordt. Ik zou eens alle tags moeten verzorgen maar dat is gewoon te veel werk :s ...

In feite maakt het ook niet uit, van zodra je iTunes gebruikt is het beheer idd 'achter de schermen' zoals je zelf zegt. Iets waar de gebruiker zich niet meer om moet bekommeren. Dus of het nu uw eigen structuur volgt, of die van iTunes, je hebt er in principe niets meer te zoeken. iTunes is uw 'front end app' om media te beheren. Overdreven gesteld zou je zelfs alle nummers los in één map mogen hebben, het maakt helemaal niets meer uit. Dat vind ik één van de heerlijke punten van iTunes (daar waar er in winamp te weinig nadruk ligt op het gebruik van winamp als enige en unieke mediabeheer app)

Tegenwoordig vraag iTunes bij installatie heel duidelijk of het alle muziek moet organiseren, daar waar dat volgens mij vroeger niet zo was, iTunes 6 en zo. Volgens mij komt daar een groot deel van frustratie en irrationeel iTunes gerant vandaan. Maar het is bekend dat tweakers in het verleden leven en daarbij fanatiek zijn, dus je kan het ze moeilijk kwalijk nemen ;) iTunes 8 is een 10x beter programma dan iTunes 6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Als je veel compilatie albums hebt zou ik het iig afraden om itunes te laten doen. Erg onhandig voor filesharing met andere mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lowfi schreef op zondag 21 september 2008 @ 14:39:
Als je veel compilatie albums hebt zou ik het iig afraden om itunes te laten doen. Erg onhandig voor filesharing met andere mensen.
Filesharing is uiteraard niet officieel de bedoeling, dus je kan een officieel programma als iTunes daar niet op aanpakken. (ik weet dat iedereen het doet, maar je begrijpt me wel)

Is dit trouwens niet van toepassing op wat iemand hierboven beschrijft?
compilatie=verzameling. Dus als je in iTunes netjes aangeeft dat het album een verzameling is wordt het bij elkaar gehouden in een aparte map 'verzameling'? Dat begrijp ik toch uit één van bovenstaande posts. Als je dat niet doet ga je idd alle losse nummers bij de betreffende artiest terug vinden, wat niet de bedoeling kan zijn.

In iTunes staat en valt alles met tags. Helaas heeft iedereen een 'legacy' mp3 verzameling uit de tijd van kazaa :p en dan wordt het idd een zootje. En dan is het natuurlijk veel gemakkelijker iTunes de schuld te geven ;)

Een ander probleem is dat de artiest echt consequent getagged moet worden, anders krijg je bvb drie mappen als volgt: Andrea Bocelli, Bocelli, Andrea_Bocelli, en de nodige varianten met spelfouten er in. (maar je kan dat één voor één opzoeken als je het ziet en corrigeren)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2008 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
iTunes gooit alle compilaties bij elkaar. Klassiek bij techno, rock bij drum n bass. 1 grote brij. Wat ik persoonlijk onhandig vind omdat ik vaak begin bij het kiezen van een genre als ik muziek ga spelen.

Als je alleen iTunes gebruikt maakt dat inderdaad niet uit maar ik heb bv een autoradio waar ik SD kaartjes in kan stoppen. Het is handiger om deze via finder te vullen.

iTunes heeft ten tijde van versie 4 ook mij library door de war gegooid :P Met Beatunes kan je die artiestennamen trouwens automagisch goed laten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-09 16:58
Weet iemand toevallig waarom iTunes sommige namen (Titels) er niet goed in zet? Zodra ik het bestand in iTunes afspeel veranderd het opeens alsof die opeens weet hoe het wel moet. Vervelende is dat hij niet bij alle bestanden dezelfde fout heeft gemaakt, sommige wel sommige niet. Iemand een manier om dit snel op te lossen, want het gaat om ruim 15 gb aan muziek :?

edit: Laat maar, ik ben gewoon heel de lijst afgegaan door op Artiets te sorteren en dan next song button op mijn toetsenboord ingedrukt houden. Is niet DE manier maar wel EEN manier die werkt :P

[ Voor 21% gewijzigd door Soepstengel op 22-09-2008 22:34 ]

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

SeenD schreef op donderdag 18 september 2008 @ 15:09:
Sinds kort(1 dag) een iPhone, verder nog nooit een iPod of iets dergelijks gehad. (== background)

Dus ik heb thuis itunes helemaal goed staan met podcasts en mn library. Ik luisterde wel altijd al podcasts op andere mp3spelers.
Alleen ik heb nu ook iTunes op mn werk geinstalleerd. En ik wilde mn iPhone daar aanhangen en nu heeft ie dus alle apps verwijderd. En mn muziek, ik kon nog net voorkomen dat ie de podcasts ging verwijderen.
Nu is mijn vraag dus, hoe zorg ik ervoor dat ik op mn werk en thuis mn iPhone kan beheren, op het werk is het enige wat ik doe podcasts erop zetten en misschien een app, zonder dat ie alles verwijderd... Mn muziek collectie wordt beheerd op mn thuis pc.

Ik zat te denken om misschien een iTunes alternatief te doen? Maar ik vind itunes opzich wel handig. Alvast thanks!
Naar mijn weten kan je je iPhone/iPod maar met 1 library tegelijk gebruiken, dus iedere keer als je je iPhone/iPod aan een andere iTunes library koppelt, pleurt ie alles eraf wat er al opstond (van de oude library) en weer erop wat in die nieuwe library staat.
Of er een alternatief is, weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 22:19

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Moet je dan niet gewoon auto-sync uitzetten? helpt iig met leeggooien dacht ik.. je kan nog steeds maar met 1 library (1 pc) werken..

[ Voor 50% gewijzigd door kaassouffle op 23-09-2008 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Ja klopt, maar dat helpt idd alleen maar tegen het automatisch leeggooien van de iPod. Je kan er geen nieuwe shit op droppen, tenzij je akkoord gaat met het leeggooien ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Laatst online: 10:57

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Je kan ook je iPhone beheren met een ander programmaatje zodat je dat zowel op je werk als thuis kunt draaien. igadget senuti en dat soort tools!

• kaassouffle

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Ja want dat is de 'standaard' beveiliging van Apple.. iPod is niet bedoeld om muziek te delen met anderen.. net als je alleen kopietjes van dvd's etc voor 'thuisgebruik' mag maken ;)
Je hebt idd progjes om te kopieren van/naar je iPod

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06:50
Wat ik merk na de nieuwe versie..

Als ik de miniplayer open heb staan, reageerd hij gelijk op mij 1e muisklik. Voorheen moest ik hem nog eerst aanklikken ( ook al stond hij altijd boven aan) en dán pas op volgende drukken.

Nu kan dat in 1x. Simpel, maar érg handig! :)

• Noxa
Weet je wat ik nou echt mis in iTunes. Je kunt niet ff snel een nummer afspelen zonder dat het meteen in je library komt. Ik wil gewoon ff luisteren wat het is en dan beslissen of ik het definietief in m'n library wil.

• lowfi
uh

quicklook

of

cmd + i > open with quicktime > change all

• Hoedje
Noxa schreef op donderdag 25 september 2008 @ 20:16:
Weet je wat ik nou echt mis in iTunes. Je kunt niet ff snel een nummer afspelen zonder dat het meteen in je library komt. Ik wil gewoon ff luisteren wat het is en dan beslissen of ik het definietief in m'n library wil.
Ik heb zelf aanstaan dat nummers niet automatisch afgespeeld worden door iTunes. Daarvoor gebruik ik Quicktime. Als ik nummers leuk vind of graag in mijn bibiotheek wil hebben dan sleep ik ze naar iTunes. Dat beheert dan de mapstructuur e.d. Dat is volgens mij de beste oplossing :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 22:26

SgtStrider

Fractal Switchover!

Wellicht interessant voor de mensen met Windows XP x64 SP2 die iTunes 8 x64 willen draaien. Installatie werkt nog steeds niet onder dit besturingssysteem (2003 x64). Wat ik gedaan heb om het werkend te krijgen (deels gejat van yukichigai):

- Download QuickTime: http://appldnld.apple.com...76/QuickTimeInstaller.exe
- Download iTunes8 64-bit: http://appldnld.apple.com....Crkr2/iTunes864Setup.exe
- Download ORCA: http://yukichigai.googlepages.com/Orca.msi
- Gebruik 7-zip of WinRAR om iTunes864Setup.exe uit te pakken.
- Open iTunes64.msi in de doelmap met ORCA
- Onder tabel LaunchCondition wijzig je Condition VersionNT64>=600 naar VersionNT64>=501
- Onder tabel InstallExecuteSequence drop je de regel LaunchCondition
- Onder tabel InstallUISequence drop je ook de regel LaunchCondition
- Sla het bestand op met Ctrl+S of File/Save
- Installeer AppleMobileDeviceSupport64.msi uit de doelmap
- Installeer QuickTimeInstaller.exe van de eerste link
- Installeer iTunes64.msi

Klaar :) CD branden werkt niet maar dat gebruik ik toch niet. Dit kan je wel fixen (zie daarvoor deze link helemaal onderaan).

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twist
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Iemand enig idee wat je bij album moet invullen om Itunes zover te krijgen dat ie de single cover art van een liedje download?

Ik heb een hele zooi liedjes die waarvan ik de rest van het album niet heb en die dus eigenlijk als single in de coverflow horen (met bijbehorende single cover art). Ik kan op zich wel niks invullen bij album maar 1) dan moet ik steeds zelf de single cover art erbij zoeken en 2) dan staat er steeds "onbekend album" bij.

Leek me daarom dat er wel een betere methode zou moeten zijn :P

[ Voor 6% gewijzigd door Twist op 29-09-2008 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Twist schreef op maandag 29 september 2008 @ 15:58:
Iemand enig idee wat je bij album moet invullen om Itunes zover te krijgen dat ie de single cover art van een liedje download?

Ik heb een hele zooi liedjes die waarvan ik de rest van het album niet heb en die dus eigenlijk als single in de coverflow horen (met bijbehorende single cover art). Ik kan op zich wel niks invullen bij album maar 1) dan moet ik steeds zelf de single cover art erbij zoeken en 2) dan staat er steeds "onbekend album" bij.

Leek me daarom dat er wel een betere methode zou moeten zijn :P
Dan moet je kijken in de store of iTunes de single verkoopt.. en die titel overnemen..
(maar volgens mij hebben ze lang niet alle singles)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 september 2008 @ 16:41:
[...]

Maar dan zit je al in de store, toch? En dan heb je de betreffende podcast moeten zoeken via de search of door te browsen. Klopt idd.

Wat ik bedoel: ik ga naar m'n overzicht podcasts (lokaal, offline, dus in de linkerkolom het item onder 'movies' en 'tvshows') Daar op een podcast klikken en zo direct doorlinken naar de pagina die jij bedoelt (waar je idd meerdere afleveringen kan aanklikken, dat wist ik)
Ok 8)7 Wat ik dus bedoelde was het volgende (per stom toeval ontdekt, wie denkt er nu ook aan om op dat pijltje te klikken :p )

Om voorgaande episodes te zien zonder terug de podcast in de store op te zoeken en daar in de lijst te kijken moet je dus gewoon op volgend pijltje klikken (rood omcirkeld) :z en dan klapt de lijst open...

Afbeeldingslocatie: http://b.imagehost.org/0818/ScreenShot326.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Hoedje schreef op donderdag 25 september 2008 @ 20:44:
[...]

Ik heb zelf aanstaan dat nummers niet automatisch afgespeeld worden door iTunes. Daarvoor gebruik ik Quicktime. Als ik nummers leuk vind of graag in mijn bibiotheek wil hebben dan sleep ik ze naar iTunes. Dat beheert dan de mapstructuur e.d. Dat is volgens mij de beste oplossing :)
Ok goed tip! (de iMac is onderweg, ga er meteen mee spelen).

Gebruik nu iTunes in combi met een Airport Express voor muziek in de woon kamer. Met de Iphone als afstandsbediening. Kan niet anders zeggen dan Ge-Ni-Aal! _O_. Het gemak, de kwaliteit, de looks. On-overtroffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:34
Ik probeer een cover art te linken aan een album in iTunes....

normaal lukt dit altijd, maar nu heb ik de CD van Mysteryland 2008 gedownload, in de libery gezet en selecteer ik het album en link de cover art eraan, zoals normaal altijd werkt, maar er gebeurt helemaal niets!

Weet iemand misschien wat er fout gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Nog een vraagje:

Ik download muziek en die komt dan op de F schijf.

Nu zet ik dat dan in de Bibliotheek van iTunes.

Maar als ik nu de muziek op de F schijf weg haal, is het dan ook uit iTunes?

Zo ja, is er een makkelijke manier op het te backup'en via iTunes?

Want F is de schijf waar alles blindelings op en af wordt gegooid.... en nu ik zo netjes alle nieuwe muziek in mn iTunes heb staan wil ik dat weer niet kwijt raken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Outlandos schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 23:34:
Nog een vraagje:

Ik download muziek en die komt dan op de F schijf.

Nu zet ik dat dan in de Bibliotheek van iTunes.

Maar als ik nu de muziek op de F schijf weg haal, is het dan ook uit iTunes?

Zo ja, is er een makkelijke manier op het te backup'en via iTunes?

Want F is de schijf waar alles blindelings op en af wordt gegooid.... en nu ik zo netjes alle nieuwe muziek in mn iTunes heb staan wil ik dat weer niet kwijt raken!
En uw iTunes library staat dus ook op die F schijf, daar staat de muziek die in iTunes te zien is?

In dat geval moet je afleren om gebruik te maken van explorer om je muziek te managen. ('van de F schijf weg halen')
Wen er aan dat van zodra je iTunes gebruikt, iTunes de front end is voor alles wat met muziek te maken heeft. Muziek managen, beluisteren, syncen...
Dus ofwel iTunes en uw muziek daarmee managen, ofwel iets anders en met explorer prutsen.

Ik zeg het maar omdat het in jouw geval (muziek weghalen van F) gemakkelijker is om dat via iTunes zelf te doen. Als je daar muziek uit de music library haalt kan je er voor kiezen om ze ook naar de recycle bin te doen. En dan is ze idd ook weg uit de F folder.

Omgekeerd is veel slordiger. Je haalt de muziek weg, maar de entry blijft wel staan in de iTunes database. (en dus ook in de iTunes library) Hoe moet iTunes immers continu op de hoogte zijn van wat jij achter het programma door in explorer uitvoert? Volgende keer als een gewist nummer dan gespeeld zal worden zal er een uitroeptekentje voor de file komen te staan, om aan te geven dat iTunes het bestand 'niet meer kan vinden' (bvb verplaatst)

Aan jou de keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domi235

domi235

Magic!

Hm, na het bewerken van meerdere video items in mijn library (rechtsklik, toon info) wil ik een aantal audio items (mp3) bewerken (wederom rechtsklik, toon info), echter nu blijf ik het eigenschappen venster krijgen voor het bewerken van meerdere video items. Meer mensen last van?

Dit alles met iTunes 8 onder 10.5.5

Nvm, ze hebben gewoon "deel van verzameling" verplaatst naar het opties tabblad.

[ Voor 12% gewijzigd door domi235 op 02-10-2008 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Laatst online: 11-09 21:22

lasharor

7 december 2004

Laat ik ook eens een vraag stellen:

Ik heb enkele rss feeds als podcast (video) toegevoegd in Itunes, deze doen het dan ook leuk en downloaden alles ook goed.
Nu word deze podcast niet meer geupdate en krijg ik dus ook geen nieuwe video's meer, daarom wil ik oudere video's downloaden alleen zie ik deze niet in het lijstje bij itunes.

Iemand enig idee hoe ik oudere Items in een rss feed kan downloaden met itunes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
  • Laatst online: 07:05
Ik heb op mijn iPhone 3g systeem herstel gedaan, nu was ik alle progs kwijt. 1 ervan had ik gekocht. Moet ik die nu weer opnieuw kopen of kan ik dat ergens in iTunes terug toveren ? Ik kan hier in de startpost niks over vinden helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Mich schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 20:12:
Ik heb op mijn iPhone 3g systeem herstel gedaan, nu was ik alle progs kwijt. 1 ervan had ik gekocht. Moet ik die nu weer opnieuw kopen of kan ik dat ergens in iTunes terug toveren ? Ik kan hier in de startpost niks over vinden helaas.
Als je in de TW had gekeken, dan had je kunnen zien dat de App Store een apart topic heeft: [iPhone & iPod touch] App Store Ervaringen & Discussie ;) Maar, je kunt de applicaties (mits je dezelfde account gebruikt als waarmee je het programma gekocht hebt) gewoon gratis opnieuw downloaden via iTunes of de iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Valt er iets aan te doen dat iTunes nu automatisch mijn hele map "Afbeeldingen" kopieert naar mijn iPod?

Want dat wil ik helemaal niet!! |:(

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Dan ga je naar de instellingen voor je iPod en dan bij tabblad Foto's kies je dat hij of geen foto's synchroniseert of een andere map dan "Afbeeldingen" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
ScottB schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 14:35:
Dan ga je naar de instellingen voor je iPod en dan bij tabblad Foto's kies je dat hij of geen foto's synchroniseert of een andere map dan "Afbeeldingen" :)
Oke bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
is de illustratie ineens weg gehaald uit de linkerkolom? onder je playlists zeg maar... Ik kan hem niet meer aanzetten met Appletje + G ofzo :/

edit: Nevermind, heb het al gevonden.. Dit werkt niet meer hetzelfde in Coverflow mode.

[ Voor 27% gewijzigd door Executor16 op 03-10-2008 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Ik heb nu zojuist wat apps aangeschaft via iTunes, maar nu lees ik dat er regelmatig updates voor programma's uitkomen.

Download iTunes die updates zelf als ik mijn iPod erop aansluit of moet ik dat zelf doen? Zo ja, hoe weet ik wanneer een update beschikbaar is voor een programma die ik erop heb staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Outlandos schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 23:55:
Ik heb nu zojuist wat apps aangeschaft via iTunes, maar nu lees ik dat er regelmatig updates voor programma's uitkomen.

Download iTunes die updates zelf als ik mijn iPod erop aansluit of moet ik dat zelf doen? Zo ja, hoe weet ik wanneer een update beschikbaar is voor een programma die ik erop heb staan?
In het AppStore appje op je iPhone heb je een tabje Updates rechts onderin.

Daarnaast kun je ook updates checken via "Programma's" in iTunes, staat ook een mooi knopje rechts onderin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Bovendien krijg je naast 'Programma's' in het linkervenster van iTunes te zien hoeveel updates er zijn. In dezelfde stijl als bij podcasts, alleen ik weet niet om de hoeveel tijd hij controleert of er updates zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Outlandos schreef op maandag 29 september 2008 @ 21:30:
Ik probeer een cover art te linken aan een album in iTunes....

normaal lukt dit altijd, maar nu heb ik de CD van Mysteryland 2008 gedownload, in de libery gezet en selecteer ik het album en link de cover art eraan, zoals normaal altijd werkt, maar er gebeurt helemaal niets!

Weet iemand misschien wat er fout gaat?
Zijn het geen wav's, wat je hebt geimporteerd? :X
Is mij hier laatst ook gebeurd. Alles aangepast, maar coverart wilde niet werken. Even verder gekeken dan mijn neus lang was, en toen zag ik dat ik dus wav had geimporteerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
UltraSub schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 08:47:
[...]

Zijn het geen wav's, wat je hebt geimporteerd? :X
Is mij hier laatst ook gebeurd. Alles aangepast, maar coverart wilde niet werken. Even verder gekeken dan mijn neus lang was, en toen zag ik dat ik dus wav had geimporteerd :P
Ik heb het probleem nu weer bij hoorspelen (soort audioboeken) die ik op iTunes heb gezet en waar ik niets aan kan veranderen, hier een screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v289/outlandos/itunesprobleem.jpg

Waarom kan ik niets aanpassen? Het zijn toch echt gewoon .mp3 bestanden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Outlandos schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 21:49:
[...]

Ik heb het probleem nu weer bij hoorspelen (soort audioboeken) die ik op iTunes heb gezet en waar ik niets aan kan veranderen, hier een screenshot:

[afbeelding]

Waarom kan ik niets aanpassen? Het zijn toch echt gewoon .mp3 bestanden!
Zoals je ziet zijn alle vakken grijs en kunnen dus niet aangepast worden!

PS: een nieuwe update van iTunes is vannacht uitgekomen: 8.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Outlandos schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 13:03:
[...]

Zoals je ziet zijn alle vakken grijs en kunnen dus niet aangepast worden!

PS: een nieuwe update van iTunes is vannacht uitgekomen: 8.0.1
Heh, das toch net wat hij vraagt, waarom zijn ze grijs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk eens of de bestanden op read only staan? Ik heb m'n muziek op read only staan en zie precies hetzelfde als ik zo een bestand wil editen.

Ik heb trouwens vorige week zo een prepaid kaartje gekocht van 15 euro. Nog niet gespendeerd, maar het is wel een gemakkelijk systeem en het werkt vlekkeloos. Naast je loginnaam rechtsboven staat een vierkantje met hoeveel euro's je nog over hebt.

Ik had het nodig om m'n account bruikbaar te maken in iTunes. Om de registratie volledig door te lopen, wat zonder visa niet lukt. Nu kan ik bvb van de iTunes Store gebruik maken om coverart te vinden. Werkt niet altijd en niet op elk nummer, maar wanneer het wel werkt downloadt het echt mooie covers. Scherpe en hoge resolutie en een mooi plaatje (beter dan wat je vaak op internet vindt)

Anyway: een goed systeem dus voor wie geen visa heeft, zoals ik (heb verder niets van visa gegevens moeten invullen) en het houdt de aankopen een beetje onder controle. Je hebt een beter overzicht op hoeveel prepaid euro's je al hebt geactiveerd.
Ik vind het beter zo, net zoals op m'n gsm waar ik ook prepaid gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twist
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 15:29:
Anyway: een goed systeem dus voor wie geen visa heeft, zoals ik (heb verder niets van visa gegevens moeten invullen) en het houdt de aankopen een beetje onder controle. Je hebt een beter overzicht op hoeveel prepaid euro's je al hebt geactiveerd.
Je kunt ook gratis een paypal account aanmaken en daarmee een apple store account registreren, dat kost je niks :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twist schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 15:32:
[...]

Je kunt ook gratis een paypal account aanmaken en daarmee een apple store account registreren, dat kost je niks :7
Zou je willen uitleggen hoe je dat doet en wat je juist moet doen? Ik krijg maar geen iTunes account aangemaakt.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2008 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Verwijderd schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 15:29:
Kijk eens of de bestanden op read only staan? Ik heb m'n muziek op read only staan en zie precies hetzelfde als ik zo een bestand wil editen.

Ik heb trouwens vorige week zo een prepaid kaartje gekocht van 15 euro. Nog niet gespendeerd, maar het is wel een gemakkelijk systeem en het werkt vlekkeloos. Naast je loginnaam rechtsboven staat een vierkantje met hoeveel euro's je nog over hebt.

Ik had het nodig om m'n account bruikbaar te maken in iTunes. Om de registratie volledig door te lopen, wat zonder visa niet lukt. Nu kan ik bvb van de iTunes Store gebruik maken om coverart te vinden. Werkt niet altijd en niet op elk nummer, maar wanneer het wel werkt downloadt het echt mooie covers. Scherpe en hoge resolutie en een mooi plaatje (beter dan wat je vaak op internet vindt)

Thanks!

En zo een App store is verslavend zeg! Ik heb vandaag voor bijna 80 Euro aangeschaft.... (hiervan is bijna 20 Euro naar muziek gegaan)

Nu heb ik wel alles wat me leuk lijkt maar goed toch wel veel geld :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Misschien een hele stomme vraag, maar ik heb een audioboek op mijn iTunes gezet. Vervolgens rechtermuis knop op het album gedrukt: info tonen -> opties -> soort media: verandert van Muziek naar Audioboek (zie plaatje hieronder).

Maar nu is het album verdwenen! Het staat niet meer bij mijn Muziek map in iTunes (logisch maar goed!).

Mijn vraag dan ook: waar staat 't wel?!

Hier een plaatje ter verduidelijking van mijn vraag:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v289/outlandos/ipodprobleem2.jpg

Wie kan me vertellen waar het album naar toe is? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twist
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 16:30:
[...]

Zou je willen uitleggen hoe je dat doet en wat je juist moet doen? Ik krijg maar geen iTunes account aangemaakt.
Oh, het was geen paypal maar click&buy trouwens. Gewoon dat bijbehorende vakje aanklikken bij het registreren van een Itunes account en als goed is wordt je automatisch omgeleid naar de click&buy website. Het enige wat ik geloof ik nodig had was een geldig gsm-nummer, omdat je een registratiecode moet bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Laatst online: 11-09 21:22

lasharor

7 december 2004

lasharor schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 18:35:
Laat ik ook eens een vraag stellen:

Ik heb enkele rss feeds als podcast (video) toegevoegd in Itunes, deze doen het dan ook leuk en downloaden alles ook goed.
Nu word deze podcast niet meer geupdate en krijg ik dus ook geen nieuwe video's meer, daarom wil ik oudere video's downloaden alleen zie ik deze niet in het lijstje bij itunes.

Iemand enig idee hoe ik oudere Items in een rss feed kan downloaden met itunes?
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Podcast sluiten met het driehoekje en weer openen met option ingedrukt.

Maar sowieso horen dit soort vragen in een apart topic, zoals ook in de topic waarschuwing staat aangegeven :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twist schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 21:25:
[...]

Oh, het was geen paypal maar click&buy trouwens. Gewoon dat bijbehorende vakje aanklikken bij het registreren van een Itunes account en als goed is wordt je automatisch omgeleid naar de click&buy website. Het enige wat ik geloof ik nodig had was een geldig gsm-nummer, omdat je een registratiecode moet bevestigen.
Nee, als ik Click&Buy gebruik moet ik een creditcard of iets soortgelijks hebben (woon in België). Spijtig, kan nog altijd niet meegenieten van de Genius-functie en AppStore op de iPhone ;( . Ik zal het eens met een iTunes Gift Card proberen. Daar moét het toch mee lukken.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2008 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Verwijderd schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 22:32:
[...]

Nee, als ik Click&Buy gebruik moet ik een creditcard of iets soortgelijks hebben. Spijtig, kan nog altijd niet meegenieten van de Genius-functie en AppStore op de iPhone ;( .
Je kunt ook kiezen voor automatische overschrijven.

Overigens is het ook mogelijk om een iTunes account aan te maken zonder betalingsgegevens. De 'truuk' werkt als volgt:
[list=1]• Ga in iTunes naar de iTunes store
• Klik in het eerste linkerblok op App Store
• Kies een van de gratis apps
• Klik op "Get App"
• Je krijgt nu een venster waarmee je kunt inloggen of een nieuw account kunt aanmaken. Klik op "Create New Account"
• Vul je gegevens. Het is belangrijk dat je een geldig e-mail adres gebruikt (iig, waarmee je de activatie e-mail mee kunt lezen)
• In het volgende venster kun je je betaalmethode aangegeven. Naast de keuze voor diverse credit cards en Click&Buy staat er nu ook een optie "None" tussen. Kies deze.
• Als je nu op Continue klikt wordt er een e-mail verstuurd met een activatie link.
• Als je je account hebt geactiveerd kun je gebruik maken van alle gratis iTunes onderdelen, zoals de Genius functie, downloaden van albumhoezen, gratis singles, TV afleveringen enz.Je hoeft niet perse een account aan te maken voor de Nederlandse iTunes Store, dit kan ook eventueel voor de Amerikaanse iTunes store.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daedalus schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 00:06:
[...]

Overigens is het ook mogelijk om een iTunes account aan te maken zonder betalingsgegevens. De 'truuk' werkt als volgt:
• Klik op "Get App"
• Je krijgt nu een venster waarmee je kunt inloggen of een nieuw account kunt aanmaken. Klik op "Create New Account"
• Vul je gegevens. Het is belangrijk dat je een geldig e-mail adres gebruikt (iig, waarmee je de activatie e-mail mee kunt lezen)
• In het volgende venster kun je je betaalmethode aangegeven. Naast de keuze voor diverse credit cards en Click&Buy staat er nu ook een optie "None" tussen. Kies deze.
• Als je nu op Continue klikt wordt er een e-mail verstuurd met een activatie link.
• Als je je account hebt geactiveerd kun je gebruik maken van alle gratis iTunes onderdelen, zoals de Genius functie, downloaden van albumhoezen, gratis singles, TV afleveringen enz.Je hoeft niet perse een account aan te maken voor de Nederlandse iTunes Store, dit kan ook eventueel voor de Amerikaanse iTunes store.
Daedalus, echt bedankt. Heb me rot gegoogled over verschillende mogelijkheden. Blijkbaar nog niet genoeg, maar deze methode werkt! Fantastisch, 1000x dank _/-\o_ !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-07 22:33
Daedalus schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 00:06:
[...]

• Klik op "Get App"
je bent briljant! echt geweldig, zat steeds met hetzelfde probleem en zelfs in de applestore konden ze me niet helpen ! dank u zeer :o d:)b _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Outlandos schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 20:57:
Misschien een hele stomme vraag, maar ik heb een audioboek op mijn iTunes gezet. Vervolgens rechtermuis knop op het album gedrukt: info tonen -> opties -> soort media: verandert van Muziek naar Audioboek (zie plaatje hieronder).

Wie kan me vertellen waar het album naar toe is? 8)7
Opties van iTunes openen, eerste tabje nemen en daar Audioboek aanvinken. Vervolgens staat die ook links in je menu tussen Muziek, Films, etc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Muthas schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 16:52:
[...]

Opties van iTunes openen, eerste tabje nemen en daar Audioboek aanvinken. Vervolgens staat die ook links in je menu tussen Muziek, Films, etc. :)
Super, thanks! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
De beste verandering die iTunes 8.0.1 biedt is nog wel het niet meer stelen van de focus als er een venstertje is geopend in iTunes (bijv. nummerinfo) :D

Nog een vraagje: sinds kort heb ik een laptop en daarop wil ik eigenlijk éxact dezelfde iTunes-bibliotheek als op mijn PC. Kopiëren kan, maar ik heb liever een synchronisatietool, welke ook zorgt dat mijn iPod gesynchroniseerd kan worden met beide bibliotheken. Ik weet dat dat eigenlijk niet mogelijk is, maar ik hoop dat er toch iets is wat een beetje aan mijn 'eisen' voldoet...

[ Voor 54% gewijzigd door Scott op 07-10-2008 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvanthoff
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-06-2022
Ik wilde mijn iphone 3G jailbreaken met softwareversie 2.1
Dus ik installeerde iTunes 8 om de update te doen, zoals de handleiding aan gaf. Maar daarna kreeg ik een foutmelding van iTunes 7.7 die ik daarna installeerde om te kunnen jailbreaken:

Afbeeldingslocatie: http://d.imagehost.org/0911/iTunes_problemen.jpg

Dus dat feest ging neit door, ik heb versie 8 weer geinstalleerd, maar die melding blijft! :S Hoe los ik dit op? En met voorkeur zonder mijn Library te verliezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lhoBas
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Ik gok dat dat komt omdat de download voor iTunes nog niet 8.0.1 is, maar nog 8.0.0 is, waardoor hij denkt dat het is gemaakt door een nieuwere versie. Start je iTunes 8 installatie op met shift ingedrukt en maak een nieuwe bibliotheek (overschrijf je oude niet). Update vervolgens iTunes en probeer het opnieuw. Als je niet wordt gevraagd welke bibliotheek je wil gebruiken en je automatisch weer in je nieuwe, lege terecht komt, gebruik je nogmaals shift bij het opstarten en kies je je oude bieb.

Deze uitleg is uit m'n hoofd / heb het niet getest: als het niet lukt zal ik het uitgebreider beschrijven. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
Wat een zaat programma is iTunes zeg, echt niet te geloven.

Kan iemand mij hiermee helpen. Als ik een map toevoeg, met 2 submappen: map cd1 en map cd2 dan gooit hij die liedjes allemaal los neer in mijn muziekbibliotheek. Dat wil ik dus niet en vervolgens moet ik ze 1 voor 1 verwijderen, omdat je niet meer tegelijk kan selecteren.

Kan dit echt niet anders ??

Dus, hoe verwijder ik meerdere files tegelijk,
en waarom kan ik niet een map met submappen toevoegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
zaad is met een d

itunes kijkt verder alleen naar id tags. Waarschijnlijk zijn die dus gewoon fout.

klikken met shift is meerdere files selecteren. Dit is een beetje my first itunes vragen waar je echt zelf wel achter had kunnen komen door ietssss verder te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
lowfi schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 20:26:
zaad is met een d

itunes kijkt verder alleen naar id tags. Waarschijnlijk zijn die dus gewoon fout.

klikken met shift is meerdere files selecteren. Dit is een beetje my first itunes vragen waar je echt zelf wel achter had kunnen komen door ietssss verder te kijken.
Ik ben ook nog beginner >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-03-2024

Ruudboy

Database Beheerder

Ik had na de aanschaf van mijn iPhone 3G iTunes geinstalleerd en heel enthousiast mijn hele muziekverzameling toegevoegd aan de bibliotheek. (iets meer dan 1 TB)
Helaas is daardoor iTunmes niet meer bruikbaar, het duurt een kwartier voor hij de bibliotheek geladen heeft en gaat dan vervolgens een uur lang de bibliotheek bijwerken.. :(

Nu wil ik dus de bibliotheek leeggooien (of iTunes verwijderen en herinstalleren, wat sneller is), maar wat ik niet wil, is dat hij dan ook alle muziek van mijn iPhone weggooit.

Dus, kan ik ook een verse iTunes installatie doen, en dan zorgen dat alle muziek (en apps) op mijn iPhone worden toegevoegd aan de bibliotheek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game Error
  • Laatst online: 02-09 13:43
Ik zit ook met een stevig probleem met betrekking tot Itunes, m'n zusje heeft namelijk alle muziek die op deze pc stond opgezocht en naar een map gekopieerd in op haar eigen hd (super aso natuurlijk) want dat heeft to gevolg dat mijn Itunes alle links met de bestanden kwijt is. Is er dus een makkelijke manier om deze links terug te krijgen? want anders moet ik het individueel voor een stuk of 10000 nummers gaan doen. en daar heb ik natuurlijk geen trek in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Maak eerst een backup van de itunes library files & xml file. Daarna open je itunes library met een text editor > select all > delete > save. Daarna open je itunes music library.xml en doe je een find & replace en wijzig je alle paths naar de nieuwe locatie/harddisk.

code:
1
<key>Location</key><string>file://localhost/Volumes/Media/Music/iTunes/Breakcore:IDM/Albums/Fanny/Fanny%20-%20Arftists%20Or%20Anarchists.mp3</string>

Die dus. Daarna itunes weer opstarten.

Zo heb ik het gedaan toen ik alles van een lokale disk naar een NAS heb verplaatst. Werkte prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game Error
  • Laatst online: 02-09 13:43
mja, maar er zijn helaas wel nog een paar albums blijven staan, omdat die op een prive gedeelte stonden waar ze zonder pass niet bij kan. is er ook een manier om hier omheen te werken (Sorry dat ik vergeten was deze info te geven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Die ook even naar die map kopiëren en dan het hele boeltje alsnog replacen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padvinder
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:16

Padvinder

doet z&#039;n best

Ik heb onlangs Windows opnieuw geïnstalleerd (schone install). Al m'n muziek staat op een aparte harddisk, dus dat leek me geen probleem. Nu heb ik iTunes ook opnieuw geinstalleerd. Ik had verwacht dat ik iTunes nog even zou moeten vertellen waar m'n library staat, en dat het dan prima zou werken. Echter, toen ik iTunes opstartte, stond al m'n muziek er al in. Hij had m'n library dus zelf al gevonden :)

Nu wilde ik muziek luisteren, en geen enkel nummer kan worden teruggevonden. M'n library staat in D:\My Music\iTunes en al m'n muziek in D:\My Music. Aangezien m'n harddisk voorheen K:\ heette, kan ik me voorstellen dat ie m'n muziek niet kan vinden. Maar waarom dan wel m'n library?

Anyway, ik heb iTunes dus laten zoeken naar muziek op m'n PC en die heeft ie gevonden:

Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/aebb02.jpg

Alles staat perfect gesorteerd, in dezelfde albums als voorheen, alleen alles is dubbel. Hoe kan ik ALLE dubbele entries (die dus niet werken, die met een uitroepteken) verwijderen uit m'n library? Windows Media Player doet dat automatisch, als ie een paar nummers niet kan vinden.

Hetzelfde geldt eigenlijk voor m'n Apps voor m'n iPhone:
Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/epgpk8.jpg

Ook niet echt praktisch. Eigenlijk is het alleen met m'n podcasts goed gegaan.

Tips?
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: 3i Beleid.

App Store heeft een apart topic: [iPhone & iPod touch] App Store Ervaringen & Discussie.