[iTunes] Ervaringen & Discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 83.172 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-07 22:33
Padvinder schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 20:56:
Ik heb onlangs Windows opnieuw geïnstalleerd (schone install). Al m'n muziek staat op een aparte harddisk, dus dat leek me geen probleem. Nu heb ik iTunes ook opnieuw geinstalleerd. Ik had verwacht dat ik iTunes nog even zou moeten vertellen waar m'n library staat, en dat het dan prima zou werken. Echter, toen ik iTunes opstartte, stond al m'n muziek er al in. Hij had m'n library dus zelf al gevonden :)

Nu wilde ik muziek luisteren, en geen enkel nummer kan worden teruggevonden. M'n library staat in D:\My Music\iTunes en al m'n muziek in D:\My Music. Aangezien m'n harddisk voorheen K:\ heette, kan ik me voorstellen dat ie m'n muziek niet kan vinden. Maar waarom dan wel m'n library?

Anyway, ik heb iTunes dus laten zoeken naar muziek op m'n PC en die heeft ie gevonden:

[afbeelding]

Alles staat perfect gesorteerd, in dezelfde albums als voorheen, alleen alles is dubbel. Hoe kan ik ALLE dubbele entries (die dus niet werken, die met een uitroepteken) verwijderen uit m'n library? Windows Media Player doet dat automatisch, als ie een paar nummers niet kan vinden.

Hetzelfde geldt eigenlijk voor m'n Apps voor m'n iPhone:
[afbeelding]

Ook niet echt praktisch. Eigenlijk is het alleen met m'n podcasts goed gegaan.

Tips?

in het hoofdscherm heb je onder bestand redelijk onderaan het kopje, Dubbele Tonen... Mischien als je daarop klikt dat je er wat mee kan ?

nvm heeft geen zin zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09 19:05

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Ik heb even een vraagje, heb in iTunes (laatste versie) een album staan maar de afspeeltijd klopt niet, in windows zelf geeft hij wel gewoon de goede afspeeltijd aan. iTunes speelt de nummer wel gewoon netjes af en gaat gewoon door als het nummer is afgelopen ook al is hijd at niet kwa tijd. Voorbeeld: nummer duurt 6min maar in iTunes duurt hij 42min. Hoe kan ik dit wijzigen? Er zit trouwens ook een vertaal fout in iTunes, vrij ruimte op iPod noemt hij gratis :P maar dat is jullie vast wel opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game Error
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-09 13:43
ScottB schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 14:51:
Die ook even naar die map kopiëren en dan het hele boeltje alsnog replacen ?
even? dat zijn ongeveer 2000 nummers die verspreid staan over 5 schijven, zeg maar de rest cdtjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-09 07:45

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Hmm, dan wordt het moeilijker. Ik weet niet of dit een optie voor je is, maar wat je kunt doen als je iTunes je library laat beheren: stel de map iTunes Music in op de map waar per ongeluk alles naar gekopieerd is door je zusje. Ga dan naar Bestand -> Bibliotheek -> Inhoud bibliotheek verzamelen. Dan wordt alles uit je bibliotheek in de map iTunes Music gezet (die jij net veranderd hebt). Hiervoor moet hij de nummers 'kennen' en weten waar ze staan. Alleen de muziek die dus nog niet daar in staat wordt er heen gekopieerd.

Ik weet niet of het zo simpel werkt, maar dat is de enige mogelijkheid die ik je zo ff kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bierkameel/iTunes.jpg
Installeer ik net iTunes op mn laptop om wat apps op mn iPhone te zetten zie ik ineens allemaal vage playlists waaruit ik gewoon muziek af kan spelen.
WIFI heb ik uitstaan en fysiek zit er ook niemand aan mijn netwerk geknoopt, bug of feature? :D

[ Voor 8% gewijzigd door Bierkameel op 14-10-2008 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Wat dacht je van dit topic ? :P Overigens zijn de afspeellijsten ook mogelijk afkomstig van Limewire, zoals bij die van JanWillem te zien is. Een andere verklaring zou ik ook niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Ik snap dat je ze kan delen maar niet via internet toch?
Dat zou betekenen dat er iets bij mijn provider niet goed zit, ik heb dat bij @Home ook al een keer gehad, toen zag ik allemaal PC's bij mij uit de straat waar ik gewoon naar toe kon browsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06 21:49

DoD Cerberus

blabla!

Ik heb al een tijdje het volgende probleem:
als ik muziek zit te luisteren in iTunes en mn iPhone/iPod Shuffle aansluit, schakelt iTunes naar het scherm van de iPod/iPhone zodat de mediaknoppen op mn toetsenbord niet meer werken.
Ik moet dan eerst iTunes openen en op de Music knop klikken voordat de knoppen weer werken, redelijk irritant.

Weet iemand hoe ik dat aanpas, zodat de iPhone/iPod wel meteen synct, maar niet de 'focus' van iTunes krijgt ?

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reAaa
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:39
gisteren heb ik dus heel veel muziek al op mijn ipod classic gezet. alleen vandaag heb ik itunes een hoop albumillustraties laten ophalen. is het mogelijk om mbv itunes enkel de illustraties te synchroniseren met het apparaat? ik heb het geprobeerd maar kan het nergens vinden om alleen de illustraties over te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 10:14
reAaa schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 14:21:
gisteren heb ik dus heel veel muziek al op mijn ipod classic gezet. alleen vandaag heb ik itunes een hoop albumillustraties laten ophalen. is het mogelijk om mbv itunes enkel de illustraties te synchroniseren met het apparaat? ik heb het geprobeerd maar kan het nergens vinden om alleen de illustraties over te zetten.
Denk niet dat dat kan omdat de illustraties in de files ingebakken zitten. Gewoon even laten lopen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
RoelJewel schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 14:56:
[...]

Denk niet dat dat kan omdat de illustraties in de files ingebakken zitten. Gewoon even laten lopen dus.
Illustraties zitten níet standaard in de mp3 ingebakken!
Dat is alleen het geval als je de albumart in de id3 tag sleept. Als je iTunes de albumart laat ophalen, wordt er gelinked naar afbeeldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zitten zoeken in dit topic maar ik kan het antwoord niet vinden...

Ik heb een cd die erg zacht is. Je kunt dit via "volumaanpassing" aanpassen. Alleen werkt dit niet. Hij doet helemaal niks als ik het volume voor een cd verhoog. Weet iemand misschien wat ik verkeerd doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er een manier om de missende bestanden automatisch te laten verwijderen in iTunes? word er helemaal gek van! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaborGardens
  • Laatst online: 08:37
Ik heb onlangs via de iTunes store een game gekocht voor mijn iPod Classic 160. Elke keer als ik m'n iPod aansluit op m'n computer krijg ik de melding dat de game niet gesynchroniseerd kan worden, omdat m'n computer geen machtiging heeft. Elke keer moet ik dus opnieuw de game machtigen om deze weer terug geïnstalleerd te krijgen op m'n iPod. Is er een manier om dit eenmalig te doen, want dit vind ik erg vervelend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reAaa
nog een vraagje:

ik heb via limewire redelijk wat muziek van diverse artiesten in mijn shared staan.

is het mogelijk dat het kan laten vallen onder één artiest (Shared), en dat de nummers hun naam wel behouden als ik dan die artiest open. ik bedoel daarmee wanneer ik aan het bladeren ben ga ik naar artiest -> Shared -> en vanuit daar alle nummers in hun geheel staan, zowel de artiest als titel.

de reden hiervoor is dat de artiestenlijst niet te groot wordt, want nu staan er bijvoorbeeld 50 artiesten op. maar al zou ik heel de limewire map er in zn geheel op zetten wordt dat totaal misschien wel 200, waarvan bij 150 maar één nummer aanwezig. jullie snappen mijn punt wel, nu nog iemand die weet hoe ik dit mogelijk maak?

groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Niet online
LaborGardens schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 20:32:
Ik heb onlangs via de iTunes store een game gekocht voor mijn iPod Classic 160. Elke keer als ik m'n iPod aansluit op m'n computer krijg ik de melding dat de game niet gesynchroniseerd kan worden, omdat m'n computer geen machtiging heeft. Elke keer moet ik dus opnieuw de game machtigen om deze weer terug geïnstalleerd te krijgen op m'n iPod. Is er een manier om dit eenmalig te doen, want dit vind ik erg vervelend...
Heb je het al eens geprobeerd via "aankopen overzetten" (via rechtermuisknop op iPod (althans daar zit het bij de Iphone))?

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 12:35:
Is er een manier om de missende bestanden automatisch te laten verwijderen in iTunes? word er helemaal gek van! :(
Google even op "super remove dead tracks itunes" voor een scriptje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reAaa
laat ik mijn vraag van hierboven even anders formuleren:

ik wil graag dat Coverflow één artiest laat zien met één album met Diverse Nummers van Verschillende artiesten. in mijn geval gaat het om trance vinyls. waarbij er van één artiest gemiddeld 2-3 nummers in zon mapje staan. dus is het misschien mogelijk om één map aan te maken voor Cover flow, met daarin verschillende artiesten, en daarin het desbetreffende nummer bij die artiest.
hopelijk ben ik zo duidelijk genoeg.

groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
reAaa schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 00:16:
laat ik mijn vraag van hierboven even anders formuleren:

ik wil graag dat Coverflow één artiest laat zien met één album met Diverse Nummers van Verschillende artiesten. in mijn geval gaat het om trance vinyls. waarbij er van één artiest gemiddeld 2-3 nummers in zon mapje staan. dus is het misschien mogelijk om één map aan te maken voor Cover flow, met daarin verschillende artiesten, en daarin het desbetreffende nummer bij die artiest.
hopelijk ben ik zo duidelijk genoeg.

groeten
1. verplaats de Album naam van al die losse 12"s naar het Comments veld dmv een scriptje of een ander tag-programma (Tag & Rename bv).
2. zet van al die nummers vervolgens de Album naam op (bv) "Diverse Trance Vinyl"
3. Vink "Deel Van Verzameling" aan bij alle nummers
4. Haal bij allemaal de Album Artist leeg (dan maakt iTunes er automatisch "Diverse Artiesten" van)

Resultaat: een enorm verzamelalbum genaamd "Diverse Trance Vinyl" in iTunes met alle trance nummers erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Miljaar.. Heb ik mijn hele collectie per-fect in orde, inclusief embedded art.
Doe ik net de upgrade naar 8 nog wat (de laatste iig), doettie een db conversie, heb ik 20% van mij albums geen embedded art meer :? :(
En ja, ik weet zeker dat die er in zat, omdat ik tussendoor al twee keer opnieuw heb geinstalleerd, en je ziet hem bij het aanwijzen van de library alle album art een voor een weer ophalen. (en daar stond dus geen art meer in de itunes library!)

/edit
Verdomme, het zijn er écht veel die ik mis nu :(
En bedankt Apple. Ik weet niet wat jullie hebben gedaan, maar ze zaten er toch echt in, zelfs mijn PS3 liet bij nummers waar ik nu geen art meer heb, de albumcover zien. Een duidelijk teken dat ze er toch echt in zaten!

[ Voor 23% gewijzigd door UltraSub op 24-10-2008 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dreamvoid schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 22:21:
[...]

Google even op "super remove dead tracks itunes" voor een scriptje.
Ik zit helaas nog op windows.. is er ook een voor windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:32
Heeft er iemand een idee waarom ik me niet kan abboneren op podcasts?

EDIT: Never mind, podcast was blijkbaar afgevinkt bij voorkeuren 8)7

[ Voor 34% gewijzigd door zezke op 26-10-2008 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-09 10:09
Hoe zit het eigenlijk met die gi-gan-tisch irritante "functie" van iTunes? Elke keer als ik mijn iPhone in z'n dockje duw wordt de focus gelegd op het venster van iTunes, enorm irritant als je aan het typen bent. Het schijnt niet alleen onder Windows te gebeuren, mijn collega met OSX heeft hetzelfde probleem; kan iemand mij (Ons) helpen? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheldar
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-08 08:47
Jermaine schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 18:11:
Hoe zit het eigenlijk met die gi-gan-tisch irritante "functie" van iTunes? Elke keer als ik mijn iPhone in z'n dockje duw wordt de focus gelegd op het venster van iTunes, enorm irritant als je aan het typen bent. Het schijnt niet alleen onder Windows te gebeuren, mijn collega met OSX heeft hetzelfde probleem; kan iemand mij (Ons) helpen? :>
Als ik mijn iPod eraan hang en naar het Summery scherm van de iPod ga, staat daar de optie "Open iTunes when this iPod is connected". Geen idee of de iPhone die ook heeft, maar vermoed dat je het met deze optie kan fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padvinder
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:16

Padvinder

doet z'n best

Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 12:35:
Echt automatisch weet ik niet, maar ik heb onlangs alle ontbrekende nummers verwijderd door:
1. Voeg al je muziek toe aan een playlist, hierdoor worden alle ontbrekende nummers gemarkeerd met een uitroeptekentje.
2. Sorteer je muziek op "toegevoegd"
3. Selecteer alle nummers met zo'n uitroeptekentje (die staan nu als het goed is netjes bij elkaar)
4. Druk op delete.

Heeft bij mij perfect gewerkt.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-09 10:09
Kheldar schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 19:04:
Geen idee of de iPhone die ook heeft, maar vermoed dat je het met deze optie kan fixen.
Helaas, dat zal dan wel iPod only zijn, ik zie alleen de optie "Automatically sync when this iPhone is connected", maar syncen "mag" 'ie wel (Graag zelfs :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamwalker
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-07 11:39
hi heb ff een probleem hoe krijg ik een verzamel cd goed in itunes?

Ik heb dit gezien in de start post:

Ik heb een album waarop allemaal singles staan van verschillende artiesten, maar die is niet mooi gegroepeerd :?
Maak van al die nummers even een verzameling door ze allemaal te selecteren, rechtermuisknop -> Info en zet 'Verzameling' op Ja.

Maar dat werkt niet bij mij. Hij heeft wel een paar bij elkaar gezet maar lang niet alles.

Edit:
wat ook raar is is dat in viewmode "list" heel veel verschillende covers staan en in viewmode "grid" er maar 3 verschillende covers te zien zijn?! En wat ook raar is is dat de cd naam gewoon bij alle nrs gelijk is. Wat in mijn ogen zou moeten beteken dat iets toch maar gewoon 1 cover krijgt?

[ Voor 25% gewijzigd door dreamwalker op 03-11-2008 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 17:17
Het wil wel eens helpen om alle nummers uit dat album te selecteren en dan vervolgens de album naam iets te wijzigen door bv een uitroepteken oid er achter te zetten. Vervolgens te saven en dan weer de naam goed te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamwalker
bedankt voor je reactie.
Ik heb het geprobeerd maar het werkt helaas ook niet....
Het rare is ook dat ik nu een album heb staat allemaal netjes bijelkaar behalve 1 nr.?!
Geprobeerd om van dit ene nr de info te veranderen maar alles is grijs en niet veranderbaar dit is alleen bij dit nr?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:43
Iets geks, er waren 2 nieuwe podcasts van de Jiskefet podcast binnengekomen (gewoon mp4 net als de andere), echter worden deze niet naar mijn ipod classic gesynchroniseerd! Mijn vader krijgt met zijn itunes en ipod classic de melding dat het bestand niet door de ipod wordt ondersteund, ik krijg deze melding niet.

Allereerst vind ik het gek dat mijn vader een melding krijgt en ik niet, en verder snap ik niet waarom de podcast niet op de ipod zou werken (bij rechter muis is er ook geen optie om om te zetten voor ipod, alleen voor apple tv). Verder werken andere video podcasts die later binnengekomen zijn wel gewoon op mijn ipod (worden er ook op gezet).

Toevallig meer mensen die dit ervaren? Het gaat om de Obama afleveringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaborGardens
  • Laatst online: 08:37
LaborGardens schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 20:32:
Ik heb nog altijd hetzelfde probleem en kom er niet uit. Ik raak er behoorlijk gefrustreerd van |:(

@ gelukkie:

ik had deze melding ook, niet afspeelbaar op deze iPod... geen Oboema voor mij

[ Voor 7% gewijzigd door LaborGardens op 04-11-2008 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arm1n
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 13:50

Arm1n

Zeven over half twee

Ik heb al een hele poos muziek op m'n iPhone zitten, maar geen albumillustraties. Deze heb ik vandaag via iTunes binnengehaald. Nu is de vraag of ik de albumillustraties makkelijk over kan zetten. Of is alle muziek weg halen en weer terug zetten de enige oplossing?

Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-09 22:05

Xenan

Tree-of-life

Hoe kan het toch dat iTunes 8 telkens binnen een minuut vastloopt? Er valt niet mee te werken met dat programma. Voordat ik ook maar iets kan selecteren is het al vastgelopen. Eén core wordt dan voor bijna 100% belast en afsluiten is de enige optie.

Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm | EF-S 60mm f/2.8 USM Macro | EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banix
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-09 17:07
Itunes 8 importeert sinds deze week ineens geen mp4 video's meer? Hij doet gewoon eigenlijk niets. Als ik op toevoegen klikt krijg ik gewoon weer een leeg scherm. De filmpjes zijn geconverteerd van avi naar mp4 met mediacoder. Later heb ik het ook nog geprobeerd met videora. Het werkte in het begin wel op deze manier? Weet iemand wat ik fout doe?

You want weapons? We're in a library. Books are the best weapon in the world. This room's the greatest arsenal we could have. Arm yourself!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Banix schreef op maandag 10 november 2008 @ 11:06:
Itunes 8 importeert sinds deze week ineens geen mp4 video's meer? Hij doet gewoon eigenlijk niets. Als ik op toevoegen klikt krijg ik gewoon weer een leeg scherm. De filmpjes zijn geconverteerd van avi naar mp4 met mediacoder. Later heb ik het ook nog geprobeerd met videora. Het werkte in het begin wel op deze manier? Weet iemand wat ik fout doe?
Je kunt ook gewoon je films openen in Quictime, daar Save As > Reference Movie en die dan importeren in iTunes. Neemt minder plaats in? Of wil je echt je volledige films in iTunes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banix
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-09 17:07
Verwijderd schreef op maandag 10 november 2008 @ 16:20:
[...]

Je kunt ook gewoon je films openen in Quictime, daar Save As > Reference Movie en die dan importeren in iTunes. Neemt minder plaats in? Of wil je echt je volledige films in iTunes?
Opgelost
Als ik hem naar mpeg4 converteer met mediacoder is er niets aan de hand. Hij trekt alleen h264 niet?

[ Voor 30% gewijzigd door Banix op 11-11-2008 01:33 ]

You want weapons? We're in a library. Books are the best weapon in the world. This room's the greatest arsenal we could have. Arm yourself!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ransom_nl
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-03-2024
gelukkie schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 21:17:
Iets geks, er waren 2 nieuwe podcasts van de Jiskefet podcast binnengekomen (gewoon mp4 net als de andere), echter worden deze niet naar mijn ipod classic gesynchroniseerd! Mijn vader krijgt met zijn itunes en ipod classic de melding dat het bestand niet door de ipod wordt ondersteund, ik krijg deze melding niet.

Allereerst vind ik het gek dat mijn vader een melding krijgt en ik niet, en verder snap ik niet waarom de podcast niet op de ipod zou werken (bij rechter muis is er ook geen optie om om te zetten voor ipod, alleen voor apple tv). Verder werken andere video podcasts die later binnengekomen zijn wel gewoon op mijn ipod (worden er ook op gezet).

Toevallig meer mensen die dit ervaren? Het gaat om de Obama afleveringen.
Bij mij doen ook geen van de obama afleveringen van Jiskefet het op mijn Iphone 3G.. Zowel als podcast niet als op iphonespot.tv . Vreemd aangezien ze toch voor de Apple devices gemaakt moeten zijn. Of werkt het bij anderen wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Laatst online: 09:59
Ik kreeg de afgelopen tijd ook steeds een foutmelding dat ze niet konden worden gekopieërd dus je bent niet de enige..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
  • Laatst online: 08:44
with ^^ De Oboema / Obama afleveringen uit de Jiskefet videopodcast werken ook niet bij mij (iPod Touch 1st gen). Bij rechtsklikken op die afleveringen kun je ook niet kiezen voor de optie "Omzetten voor iPod", die optie meen ik wel gezien te hebben bij eerdere versies van iTunes.

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamwalker
Hoe kan het dat als ik mijn ipod synchroniseer met mijn i-tunes dat het niet hetzelfde op mijn i-pod komt?
in i-tunes staan mijn albums heel mooi op volgorde 1 album afbeelding met de bijbehorende nummers erbij, eenmaal geupload naar mijn i-pod zie ik echt heel veel album illustraties (zelfde worden herhaald) die dus niet zichbaar zijn in mijn i-tunes?! Weet iemand dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchdc
  • Laatst online: 09-07 11:47
Ik heb een probleem met een aantal albums.
De albums zijn allemaal aan-eensluitend. Het probleem is dat sommige nummers gwn midden in beginnen, 10 seconden na het begin of 10 seconden oor het eind (ongeveer) dit is vrij hinderlijk aangezien ik dit album heel graag luister, het heeft niet met de mp3s te maken want vroeger speelde hij hem gwn netjes af. In itunes en in Winamp. Dit probleem heb ik in iTunes, maar vanochtend gebeurde hetzelfde met hetzelfde album op mijn Ipod Classic G2.

Is dit een instelling of zijn mijn mp3's gewoon corrupt geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamwalker
Ik denk dat ik een mannier heb om het op te lossen. Kwam er achter dat je in i-tunes op meerdere mannieren je coverflow kan laten zien, geordend op artiest of op album enz. Dit principe heeft de i-pod niet (i-pod nano 3e gen)
Het is dus belangrijk dat echt elk veld hetzelfde is (in get info) en niet alleen "album naam". Irritant blijft het natuurlijk wel dat bij een verzamel cd ik alleen de naam van de songs heb en niet meer kan zien wie de artiest is..... dus nu maar hand matig alle artiesten achter de nummers gezet. Wat een hel!!
Ik blijf het raar vinden dat i-tunes hier niks makkelijks voor heeft!!! Er zijn zoveel mensen die dezelfde problemen hebben. In mijn ogen staat Apple bekent om zijn gebruiks vriendelijke interfaces maar hier laten ze toch echt een steekje vallen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 22:19

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Nou nou rustig aan..
Op mijn iPod (laatste classic) staan al mijn verzamelcd's netjes in coverflow bij elkaar hoor. Ook met artiest ingevuld per nummer.

'Verzameling' aangevinkt? 'Album-artiest' laat ik altijd leeg...

[ Voor 18% gewijzigd door kaassouffle op 12-11-2008 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reAaa
ik zit met een probleempje

ik zorg ervoor dat ik een afspeellijst heb met de nummers erin die ik wil hebben, dat is heel simpel te regelen.
vervolgens synchroniseer ik deze lijst naar mijn ipod, echter staan alle nummers dubbel onder cover flow, terwijl ze maar één keer op mijn ipod staan. wat doe ik verkeerd/wat zie ik over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stel, ik heb enkele videopodcasts...

Bij >podcasts zie je dan ook de vermelding van de cast waarop je geaboneerd bent en als je op het pijltje drukt klapt een lijst open met alle beschikbare afleveringen die je kan downloaden. ( <get> )

Stel ik heb alle beschikbare podcasts in dat lijstje gedownload (bvb 15) maar ik wil ruimte vrijmaken op m'n schijf. Dus ik beslis om de onderste 10 bvb niet meer op m'n schijf te hebben. Hoe pak ik dat aan?
Als ik rechtsklik en delete doe, (move to recycle bin) dan verdwijnen ook de entry's in het podcastlijstje. Wat me later dus niet meer de mogelijkheid geeft om alsnog één van de oudere afleveringen binnen te halen. Die zijn dus 'weg'.

Iemand een idee? M'n podcasts staan op 'manueel' omdat ik van sommige meer dan drie eps wil houden, en bij andere enkel de laatste bvb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

De lijst openklappen met option ingedrukt laat alle podcasts zien die in de RSS feed staan, ook al heb je ze verwijderd.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Voor de mensen die het nog niet gezien hadden:

iTunes 8.0.2 is nu te downloaden...

iTunes 8.0.2 improves stability and performance and provides a number of important bug fixes, including:

- Addresses a quality issue creating MP3s on some computers.
- Fixes a connectivity issue with the iTunes Store when using some Internet proxies with Mac OS X.
- Improves accessibility with VoiceOver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramquin
  • Laatst online: 03-03 14:28

Ramquin

Nu ook met icon!

Er zijn vast nog wel wat mensen zijn die hier ook ervaring mee hebben.
Zijn er (op een Mac) bepaalde truckjes om een lijst zoals onderstaande, snel op orde te krijgen?
Want ik kom er met bijv. automator niet uit (misschien dom om te denken dat dat zou kunnen, heb nog niet zo lang een mac. ;)) maar 100 nummers handmatig doen zie ik ook niet echt zitten...

Bedankt!

Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/2poeall.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 22:19

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Denk dat dit topic wel handig is daarvoor: ID3tag rename software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 10:14
Ramquin schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 17:57:
Er zijn vast nog wel wat mensen zijn die hier ook ervaring mee hebben.
Zijn er (op een Mac) bepaalde truckjes om een lijst zoals onderstaande, snel op orde te krijgen?
Want ik kom er met bijv. automator niet uit (misschien dom om te denken dat dat zou kunnen, heb nog niet zo lang een mac. ;)) maar 100 nummers handmatig doen zie ik ook niet echt zitten...

Bedankt!

[afbeelding]
Programma TriTag gebruiken. Werkt super _O_.
Check http://www.feedface.com/software/tritag.html :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramquin

Ramquin

Nu ook met icon!

Koninggg! Dat werkte super!
Thnx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g4wx3
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-09 09:49
Wil je een nummer verwijderen uit een playlist en uit je bilbiotheek en verplaatsen naar de prullenmand?: gebruik option-delete, zonder waarschuwing? gebruik option-command delete.
* naar prullenmand verplaatsen gaat enkel indien je je nummers hebt verzameldin de itunes-lib
Wist dat de functie bestond, maar kon hem niet meer vinden, ben nu per toeval eropgekomen.

Nog eentje: Wil je weer je waarschuwingen herstel, in het bijzonder tegen het verwijderen van een playlist: Verwijder com.itunes.prefs in je bibliotheek. De waarschuwing komt alleen als je nummers in je playlist hebt staan!

http://www.softfocus.be/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:54
Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/auty07.jpg

De geruchten dat de collectie iTunes Plus-nummers wordt uitgebreid, lijkt aannemelijker te worden. Helaas lukte het bijwerken niet, maar ik denk dat het binnenkort wel lukt.

Ter informatie: de rechten van dit album liggen bij Universal (vroeger Motown Records)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Hoe werkt het normalizen in iTunes?
Ik durf niet zo goed, om al mijn mp3's te normalizen :P

Ik begrijp niet helemaal hoe het werkt met min en max en zo. Iemand een goede handleiding ergens, of er een lichtje op kan schijnen? En is het daarna goed bij te houden, of moet je ze iedere keer allemaal weer doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol:
"Schijf een recensie"
Afbeeldingslocatie: http://www.foto-uploaden.nl/upload/bd9d48fa2033e75c42c717dae6f8bd9c.png

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2008 17:45 . Reden: moet ik niet zélf schrijffouten maken ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Laatst online: 07:43
Bij mij loopt itunes vast als ik een audio cd wil spelen, meer mensen hier wel eens last van gehad? Als ik een cd erin doet maakt het allemaal niet uit, maar zodra een nummer wil gaan spelen freezed itunes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
  • Laatst online: 17-01-2022
Is het mogelijk van een Podcast altijd alleen de laatste 5 te hebben, en dat hij dus:

- automatisch de oude verwijderd
- niet stopt met het halen van nieuwe als ik een tijdje niet geluisterd heb naar die podcast.

Er is nu bv een "De Wereld Draait Door" vodcast, en het lijkt me wel leuk die altijd bij me te hebben, maar wil niet straks 100 afleveringen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:06
cornelixnootje1 schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 20:48:
Is het mogelijk van een Podcast altijd alleen de laatste 5 te hebben, en dat hij dus:

- automatisch de oude verwijderd
- niet stopt met het halen van nieuwe als ik een tijdje niet geluisterd heb naar die podcast.

Er is nu bv een "De Wereld Draait Door" vodcast, en het lijkt me wel leuk die altijd bij me te hebben, maar wil niet straks 100 afleveringen hebben.
Natuurlijk kan dat. Ik gebruik bijv. een smartplaylist om op die manier altijd de 5 minst recente onbekeken afleveringen van bepaalde series mee te nemen :) .

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoedje schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 20:59:
[...]

Natuurlijk kan dat. Ik gebruik bijv. een smartplaylist om op die manier altijd de 5 minst recente onbekeken afleveringen van bepaalde series mee te nemen :) .
Ik denk dat hij bedoelt dat oudere episodes sowieso van de pc mogen verwijderd worden? (beetje ruimte sparen op de HD?)

In de podcast tab kan je bij <settings> het gedrag van de podcasts naar keuze instellen. Dus laatste vijf houden en de rest wissen kan gewoon.

Afbeeldingslocatie: http://e.imagehost.org/0018/ScreenShot356.png

Nu start ik zelf m'n iTunes op om het even te checken, lees ik 'iTunes needs a library to continu' wtf... Helemaal niets aangepast. Heb 'em even op z'n library gewezen in My Music/iTunes. Gelukkig deed 'ie het.

Verder kan ik zelf de podcasts nog niet regelen zoals ik zelf wil.
Daedalus schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 22:14:
De lijst openklappen met option ingedrukt laat alle podcasts zien die in de RSS feed staan, ook al heb je ze verwijderd.
Enig idee of daar een windows equivalent van is?

Punt is dus, ik klik zelf aan wat ik wil afhalen bij de podcasts (<get>), en om te verwijderen doe ik rechtsklik: delete. Echter is daarmee meteen ook de 'entry' bij die podcast weg. Dus als ik die eventueel later nog eens wil afhalen is 'ie weg... Plaatje zegt meer dan woorden:

Eerste situatie:
Afbeeldingslocatie: http://e.imagehost.org/0797/ScreenShot353.png

Delete enkele podcasts:
Afbeeldingslocatie: http://e.imagehost.org/0903/ScreenShot354.png

Resultaat:
(entry weg, kan het niet nog eens afhalen, in dit geval de onderste 3)
Afbeeldingslocatie: http://e.imagehost.org/0953/ScreenShot355.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 21:14:
[...]
Enig idee of daar een windows equivalent van is?
Geen idee, misschien met alt, of anders met ctrl.

Het beste wat je kunt doen is de RSS feed van de podcast downloaden en kijken of de episodes die je wilt hebben er nog wel in staan. Mocht die er niet meer in staan, dan kun je ze niet meer via iTunes downloaden. Je zou misschien met wat reverse engineering de bestandsnamen van de oude afleveringen kunnen achterhalen, maar dan is het nog te hopen dat ze ook nog te downloaden zijn. Anders ben je waarschijnlijk de afleveringen ook echt kwijt.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daedalus schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 23:28:
[...]
Geen idee, misschien met alt, of anders met ctrl.

Het beste wat je kunt doen is de RSS feed van de podcast downloaden en kijken of de episodes die je wilt hebben er nog wel in staan. Mocht die er niet meer in staan, dan kun je ze niet meer via iTunes downloaden. Je zou misschien met wat reverse engineering de bestandsnamen van de oude afleveringen kunnen achterhalen, maar dan is het nog te hopen dat ze ook nog te downloaden zijn. Anders ben je waarschijnlijk de afleveringen ook echt kwijt.
ah, op die manier... :$ :$ Hoe dom van mij... |:(

Nooit aan gedacht dat de iTunes-store ze zelf eventueel niet allemaal bijhoudt en dat ze serverside dus verdwenen kunnen zijn. :X Dus als ik ze wil bijhouden dat ik dan niet moet rekenen op de podcast, maar ze gewoon zelf moet bijhouden... Het hangt van de podcast af of ze al dan niet worden bijgehouden, maar de lijst in iTunes zelf is natuurlijk altijd correct. |:(

Ik heb het uiteraard even opgezocht en van die MSNBC podcast uit de screenshot wordt alleen de laatste episode serverside bijgehouden. Move along people, nothing to see here...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shardphoenix
  • Laatst online: 30-10-2024
Hebben er mensen ervaring met de krankzinnige tarieven van Click and Buy?

Door omstandigheden konden de bedragen niet van mijn rekening worden afgeschreven.

I.p.v. een boodschap of ik het vriendelijk wil overmaken krijg ik het bericht dat mijn account niet meer werkt en of ik even € 2,39 + € 3,99 (dit klopt) wil betalen PLUS !!!! 2x € 15,00 voor de automatische incasso weigering.

Ik vind dit persoonlijk belachelijk. Geen herinnering (het was gewoon een klein foutje!) of ik het bedrag over wil maken maar gewoon een k*tsmoes dat het in de algemene voorwaarden staat.
Het "boete" bedrag staat in geen verhouding tot het te betalen tarief!

Ik ga hier dus zeker onderzoek naar doen want wat hier gebeurd is volgens mij geen zuivere koffie.
ff radar en de consumentenbond inschakelen!

oh ja nog een klein detail...het is een duits bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:37

911GT2

en blazen maar!

Grr hoe vaak moet itunes updaten. Ik accepteer de licentievoorwaarde van de vorige update, en meteen krijg ik weer een nieuwe update 8)7

En als het dan nog gepatched zou zijn, maar nee steeds de hele versie dl-en! Waarom kunnen ze het niet gewoon in 1 keer goed doen? en dan over 3 maanden weer een update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
UltraSub schreef op maandag 24 november 2008 @ 22:24:
Hoe werkt het normalizen in iTunes?
Dat heet Sound Check.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijnisch
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-12-2019
Laat ik het hier ook maar proberen, aangezien ik nog geen werkende oplossingen heb gekregen in het andere topic.
Tijnisch schreef op donderdag 27 november 2008 @ 16:07:
Ik heb net geprobeerd een account aan te maken voor itunes, maar ik wil geen betaalmethode kiezen, dus selecteer ik none. Vervolgens geeft hij echter aan dat ik mijn creditcard expiration date niet goed invul, wat is dit voor mafs!? Ik heb het iemand anders laten proberen en hij liep tegen hetzelfde probleem op.

[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijnisch schreef op zondag 30 november 2008 @ 16:51:
Laat ik het hier ook maar proberen, aangezien ik nog geen werkende oplossingen heb gekregen in het andere topic.

[...]
Je kan geen account maken zonder een betaalmethode er aan te koppelen. (of het kan wel via een truukje met de iPhone/iPoud Touch? Iets met software aanklikken, enz...)

Ga gewoon een iTunes prepaid kaartje halen van 15 euro, en maak daarmee een account. Zo heb ik het ook gedaan en ik heb helemaal nergens credit card info moeten opgeven. Ik heb zelfs geen credit card. Dan krijg je een account met 15 euro op. Kan je meteen iets leuk van kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 18:37
Ik heb een iPod en een iPhone en gebruik al een hele tijd iTunes.
Veel van mijn songs hebben een rating en nog een aantal iTunes-only stuff.

Nu heb ik een nieuwe computer aangeschaft en zou mijn iPhone graag van hieraf beheren.
Nu kan ik wel een backup maken enzo en mijn purchases overzetten, maar ik zou ook graag mijn muziek icm deze ratings behouden.

Is er een mogelijkheid om dit te doen? De iTunes library 'rebuilden' is natuurlijk geen optie, want dan verlies ik alle rating en playlists.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlackShadow schreef op maandag 01 december 2008 @ 15:23:
Ik heb een iPod en een iPhone en gebruik al een hele tijd iTunes.
Veel van mijn songs hebben een rating en nog een aantal iTunes-only stuff.

Nu heb ik een nieuwe computer aangeschaft en zou mijn iPhone graag van hieraf beheren.
Nu kan ik wel een backup maken enzo en mijn purchases overzetten, maar ik zou ook graag mijn muziek icm deze ratings behouden.

Is er een mogelijkheid om dit te doen? De iTunes library 'rebuilden' is natuurlijk geen optie, want dan verlies ik alle rating en playlists.
De library ook kopiëren? Indien de files dan niet meer op eenzelfde locatie staan (qua mapstructuur) dacht ik dat je iTunes dan de nieuwe map kan aanwijzen en dat die dan de entry's in de database terug koppelt aan het bestand.

Is op zich eigenlijk wel een probleem dat je niet gemakkelijk van pc kan veranderen. De enige optie zou in feite zijn van de music extern te plaatsen.

Eigenlijk zou iTunes die rating in de tag moeten proppen... :/ daar is gewoon een standaardoptie voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Is er ook eigenlijk een optie ergens in iTunes of ergens anders om te kijken welke pc's je allemaal geauthoriseerd hebt met je .mac / nu .me account?

In de loop der tijd ben ik wel een paar keer van hardware veranderd maar denk niet bij allemaal "afgemeld" in iTunes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Tha BasZ schreef op woensdag 03 december 2008 @ 15:01:
Is er ook eigenlijk een optie ergens in iTunes of ergens anders om te kijken welke pc's je allemaal geauthoriseerd hebt met je .mac / nu .me account?

In de loop der tijd ben ik wel een paar keer van hardware veranderd maar denk niet bij allemaal "afgemeld" in iTunes.
Beetje zoeken is ook een vak... 8)7

---
To deauthorize all computers associated with your account
If you find you have reached 5 authorizations, you can reset your authorization count by clicking Deauthorize All in the Account Information screen.

Click iTunes Store in the menu on the left side of iTunes.
If you're not signed in to the store, click the Account button, then enter your account name and password.
Click the Account button again (your ID appears on the button), enter your password, and then click View Account.
In the Account Information window, click Deauthorize All.

http://support.apple.com/kb/HT1420
---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
Is het al meer mensen gelukt om muziek van Warner te downloaden in iTunes Plus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Laatst online: 10:57

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Inmiddels gebruik ik mijn itunes library ook in de woonkamer via een popcornhour. Alleen het probleem is dat niet alle album art goed overkomt. Reden: Album art geimporteerd door iTunes wordt niet weggeschreven in de id3 tag maar gewoon in de itunes library.

Is er manier om te zorgen dat alle itunes album art wél wordt weggeschreven in de id3 tags van de betreffende files?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lt. Marx schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 01:21:
Inmiddels gebruik ik mijn itunes library ook in de woonkamer via een popcornhour. Alleen het probleem is dat niet alle album art goed overkomt. Reden: Album art geimporteerd door iTunes wordt niet weggeschreven in de id3 tag maar gewoon in de itunes library.

Is er manier om te zorgen dat alle itunes album art wél wordt weggeschreven in de id3 tags van de betreffende files?
Euhm, goed dat je het zegt... |:( In het vervolg toch maar weer m'n eigen plaatjes zoeken en in de id3 tag pasten.

Ik gebruik alleen maar iTunes, dus het hoeft in principe geen probleem te zijn, maar het is wel mooi dat als je naar de ps3 streamt dat de album art het dan ook doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Verwijderd schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 01:25:
[...]

Euhm, goed dat je het zegt... |:( In het vervolg toch maar weer m'n eigen plaatjes zoeken en in de id3 tag pasten.

Ik gebruik alleen maar iTunes, dus het hoeft in principe geen probleem te zijn, maar het is wel mooi dat als je naar de ps3 streamt dat de album art het dan ook doet.
Ja dat standaard gedrag is belachelijk. Heel de wereld werkt met id3 tags voor alle info (lyrics/album art/etc) maar apple bedenkt dat het wel even anders kan. De reden is geloof ik dat apple bestanden er op na houdt die speciaal gemaakt zijn om snel toegankelijk te zijn voor coverflow en dergelijke dingen. Coverflow wordt dus niet direct gegenereerd uit je id3 tags maar uit een soort back up van album art door itunes zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lt. Marx schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 11:41:
[...]

Ja dat standaard gedrag is belachelijk. Heel de wereld werkt met id3 tags voor alle info (lyrics/album art/etc) maar apple bedenkt dat het wel even anders kan. De reden is geloof ik dat apple bestanden er op na houdt die speciaal gemaakt zijn om snel toegankelijk te zijn voor coverflow en dergelijke dingen. Coverflow wordt dus niet direct gegenereerd uit je id3 tags maar uit een soort back up van album art door itunes zelf.
Spreekt vanzelf. De library is wat alle visuele truukjes snel maakt (en laat waarschijnlijk ook toe alle album art bvb kleiner te maken bij het syncen met een iPod nano bvb, waardoor het ook daar aanvaardbaar snel is) Zelfs op m'n nano is coverflow erg snel.

Maar het had weinig moeite gekost om de album art ook in de tag te zetten... Ach ja, kwestie van het terug zelf te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:06
Verwijderd schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 12:06:
[...]
Maar het had weinig moeite gekost om de album art ook in de tag te zetten... Ach ja, kwestie van het terug zelf te doen...
Dat kost ook weer ruimte. Het is ook enigszins nutteloos, omdat je de albumart dan dubbel opslaat. Apple gebruikt het nergens voor. Immers iTunes, Front Row, Apple TV, verschillende iPods en de iPhone gebruiken allemaal de eigen opgeslagen en op maat gemaakte albumart. Dat is ook de reden dat de iTunes remote op de iPhone en sowieso de iPod interface zo soepel werken.

Bij spelers met een harde schijf (en dus veel opslagruimte) maakt dat natuurlijk niet zoveel uit. Maar het is zeker bij de spelers met minder opslagcapaciteit zo dat het zonde is om het (dubbel) op te slaan (de eerste generaties iPod nano, de iPod shuffle etc).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Lt. Marx schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 01:21:
Eventjes googlen, er zijn een aantal scripts die automatisch art van de iTunes database naar de tag schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Ik kon alleen maar dit vinden: http://www.onetipaday.com...p3-id3-tags-using-itunes/

En dat lijkt me toch wel wat veel werk om alles handmatig langs te lopen. Ik zoek trouwens een windows oplossing en geen doug scripts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethodP
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-06 20:34

MethodP

baanaan

Kun je met een iTunes gift card van bijvoorbeeld de Dixons apps downloaden in de appstore?
De man achter de balie vertelde me dat het alleen opgaat voor muziek, maarja het is en blijft een dixonsmedewerker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

MethodP schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 11:50:
Kun je met een iTunes gift card van bijvoorbeeld de Dixons apps downloaden in de appstore?
De man achter de balie vertelde me dat het alleen opgaat voor muziek, maarja het is en blijft een dixonsmedewerker...
Je kunt met een iTunes gift card alles kopen wat er in de iTunes store te koop is, dus ook apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-08 14:55
De store wordt misschien DRM vrij. Dat zou fijn zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
Nielsvr schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 13:27:
De store wordt misschien DRM vrij. Dat zou fijn zijn!
Cool. Dan ga ik mijn gekochte bibliotheek vandaag upgraden naar iTunes Plus (dat zijn intussen toch zo'n 500 nummers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ik heb een probleempje met het volume van mijn iPhone in mijn auto.
De telefoon staat in een Carcomm houder, welke de line out functionaliteit gebruikt, en de line out is rechtstreeks aangesloten op mijn line in van mijn autoradio. Helaas is dit geluid veel te zacht. Het is erger geworden nadat ik een ontstoorder heb laten inbouwen, welke de ruis van mijn motor er uit filterde.

Ik denk, laten we alles om te beginnen eens normalizen. Hiervoor heb ik mp3gain gebruikt. Voor zover ik kan zien, een geweldig programma, wat gebruik maakt van een of ander algoritme. Default instelling van 89.0dB gebruikt. Wat me meteen opviel is dat bij track analysis 60% van de tracks een veel hoger volume had, en daarbij kwam naar voren dat ongeveer 50% van al mijn mp3's al enige vorm van clipping hadden. Na de normalize door mp3gain is dat zo goed als verdwenen. Nog maar een paar tracks hebben last van clipping nu.

Echter, ik had gehoopt dat ik het volume middels mp3gain omhoog kon drukken, maar gezien de hoeveelheid clipping die er al in zat, lijkt me dat niet de meest handige optie. Hoe krijg ik mijn iPhone nu zover dat ik toch meer power op de line out krijg? Wat doet "Adjust Volume" in iTunes? Hoe werkt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
ik heb in mp3tag mijn id3 tag aangepast.maar de nummers zijn al in geladen in bibliotheek.

nu heb ik bij veel nummers een ! teken staan. bij afspelen dan gaat de ! teken weg.
zijn er een trucs voor het updaten van de bibliotheek???? of mot ik echt alle nummer 1 keer afspelen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davhor
  • Laatst online: 14-03 10:21

davhor

www.fon.com

Ik weet dat je in iTunes dubbele liedjes kunt tonen en dat je ze dan met de hand kunt verwijderen. Dit is een behoorlijke klus. Ik zoek dus software welke dit automatisch kan doen. Alle software die ik tot nu toe gevonden heb is alleen maar voor de Mac. En helaas heb ik hier een Windows systeem. Weet iemand software/plugin voor Windows?

FON - WiFi for Everyone | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramquin

Ramquin

Nu ook met icon!

Maniac schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 14:31:
Ik zoek dus software welke dit automatisch kan doen. Alle software die ik tot nu toe gevonden heb is alleen maar voor de Mac.
Kan je daarvan een goed voorbeeld noemen? (lees: link)? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Maniac schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 14:31:
Ik weet dat je in iTunes dubbele liedjes kunt tonen en dat je ze dan met de hand kunt verwijderen. Dit is een behoorlijke klus. Ik zoek dus software welke dit automatisch kan doen. Alle software die ik tot nu toe gevonden heb is alleen maar voor de Mac. En helaas heb ik hier een Windows systeem. Weet iemand software/plugin voor Windows?
Ik weet dat het in vorige versies zat, maar ik kan het op het moment niet meer vinden. Waar vind jij de optie 'dubbele tonen' in 8.0.1 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramquin

Ramquin

Nu ook met icon!

ScottB schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 15:58:
[...]

Ik weet dat het in vorige versies zat, maar ik kan het op het moment niet meer vinden. Waar vind jij de optie 'dubbele tonen' in 8.0.1 ?
Onder archief > toon dubbele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davhor
  • Laatst online: 14-03 10:21

davhor

www.fon.com

Ramquin schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 15:19:
[...]

Kan je daarvan een goed voorbeeld noemen? (lees: link)? :D
Jawel hoor, dat moet wel lukken :-)
http://dougscripts.com/itunes/itinfo/dupin.php en
http://www.woodenbrain.com/products/idupe/idupe.html
ScottB schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 15:58:
[...]

De handmatige optie staat gewoon in het menu "Bestand" --> "Dubbele tonen". Maar dat is voor een grote library erg onhandig.

FON - WiFi for Everyone | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Laat je je muziek door iTunes beheren en is alles redelijk getagged? Je zou iets kunnen doen als (getyped vanaf een MacBook dus je zult een beetje mee moeten denken):

• Vind alle dubbele, gooi deze in een nieuwe playlist
• Selecteer alles in deze playlist, sleep dit naar een locatie op je filesysteem (buiten iTunes-dir - neem aan dat die dan onder Windows ook een kopie maakt van die nummers. Controleer dit)
• Ruim deze locatie op met een of andere dupes-checker voor Windows; die moet wel ruimte laten voor kleine variaties (bv. 95% van filename/ metadata identiek)
• Gooi alles in de playlist weg (echt weg). In iTunes voor Mac is dat iets als [option]-[command]-[delete], ken toetscombi in Windows niet. Bevestig dat files echt weg moeten.
• Sleep opgeruimde dir uit stap 2 terug in iTunes

Ziet iemand hier problemen mee? Kent iemand een niet 100% strikte duplicate file util voor Win? Uiteraard heb je alles netjes gebackupped voor je dit doet :)

[ Voor 201% gewijzigd door Zpottr op 20-12-2008 17:44 . Reden: We gaan voor de 200% ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Is het mogelijk om alle "Unknown Album"s niet in de coverflow te laten zien? Dus in principe alle losse MP3s, die niet tot een album behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Ik heb mijn werk computer gesynct met mijn Iphone. En alle muziek staat nu van me werk computer staat nu op me iphone. Maar hoe kan ik nu muziek van me thuis computer op de iphone zetten? En er afhalen?

Is dat eigenlijk wel mogelijk?

Zodra ik op me thuis computer een handmatige sync probeer te doen krijg ik de melden dat hij alle muziek wil verwijderen. Maar dat wil ik niet.

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

LuCarD schreef op zondag 21 december 2008 @ 15:00:
Ik heb mijn werk computer gesynct met mijn Iphone. En alle muziek staat nu van me werk computer staat nu op me iphone. Maar hoe kan ik nu muziek van me thuis computer op de iphone zetten? En er afhalen?

Is dat eigenlijk wel mogelijk?

Zodra ik op me thuis computer een handmatige sync probeer te doen krijg ik de melden dat hij alle muziek wil verwijderen. Maar dat wil ik niet.
AMD FAQ al bekeken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

* LuCarD gaat zich in een hoekje lopen schamen :$

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

stok schreef op zondag 21 december 2008 @ 11:37:
Is het mogelijk om alle "Unknown Album"s niet in de coverflow te laten zien? Dus in principe alle losse MP3s, die niet tot een album behoren.
Maak een smart playlist met één rule:
[Album] [is not] [leeg laten]

Deze smart playlist kun je nu bekijken in coverflow zoals je anders met je hele bibliotheek zou doen.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Maniac schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 16:12:
[...]

Jawel hoor, dat moet wel lukken :-)
http://dougscripts.com/itunes/itinfo/dupin.php en
http://www.woodenbrain.com/products/idupe/idupe.html

[...]

De handmatige optie staat gewoon in het menu "Bestand" --> "Dubbele tonen". Maar dat is voor een grote library erg onhandig.
Ik ben elk menu drie keer afgegaan, behalve Bestand :') Thanks :) Is ook onlogischer vind ik dan bijvoorbeeld 'weergave', waar het eerst stond...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninety
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-10-2022
Volgens mij kan ik deze vraag het beste hier vragen, nadat ik al lange tijd iTunes gebruik en nu ook af en toe apps koop deed ik dat eerst altijd met iTunes giftcards die ik toevoegden aan mijn account. Maar ik heb ook mijn CC gegevens aan me account zitten, is er een mogelijkheid om zeg maar 20 euro van je CC af te schrijven en dat op je account toe te voegen. Want ik heb er niet echt behoefte aan dat wanneer ik iedere keer een appje koop van 80 cent ik het op me CC zie. Plus vind het wel handig dat je gewoon ziet hoeveel je geld je op je tegoed hebt staan. (tenminste nog lichtelijk het idee hoeveel ik uitgeef)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Volgens mij kan dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Een mogelijke oplossing is om een iTunes giftcard te kopen. Hiermee krijg je wel een tegoed wat je kunt besteden, zonder dat het iedere keer los van je CC wordt afgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depress
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-08 14:07
Ninety schreef op maandag 22 december 2008 @ 10:39:
Volgens mij kan ik deze vraag het beste hier vragen, nadat ik al lange tijd iTunes gebruik en nu ook af en toe apps koop deed ik dat eerst altijd met iTunes giftcards die ik toevoegden aan mijn account. Maar ik heb ook mijn CC gegevens aan me account zitten, is er een mogelijkheid om zeg maar 20 euro van je CC af te schrijven en dat op je account toe te voegen. Want ik heb er niet echt behoefte aan dat wanneer ik iedere keer een appje koop van 80 cent ik het op me CC zie. Plus vind het wel handig dat je gewoon ziet hoeveel je geld je op je tegoed hebt staan. (tenminste nog lichtelijk het idee hoeveel ik uitgeef)
Wat maakt het uit dat je die 80ct afschrijvingen ziet? Daarbij is het dus niet mogelijk om dat soort prepaid functionaliteit te gebruiken in itunes. Tevens wordt er naar gelang van je itunes gebruik een invoice gemaakt waar meerdere items opstaan. Dus als jij dagelijks een nummer koopt komt er waarschijnlijk 1x per weer een invoice met je gekochte nummers/apps.
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: 3i Beleid.

App Store heeft een apart topic: [iPhone & iPod touch] App Store Ervaringen & Discussie.