Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Pc herinstall gedaan er een extra partitie bij gemaakt..
Wel netjes onder mijn documenten backup gemaakt van alle itunes bestanden, alleen de locatie is uiteraard veranderd van de muziek, playlists laad ie nog wel in, alleen staat alle muziek op een andere schijfletternaam!
Kan ik, met behoud van playlists en ratings voor alle nummers aanwijzer waar alles staat?
Hell, had geen zin om te prutsen. Control A en alles opnieuw importeren dan maar..
[ Voor 10% gewijzigd door Tomino op 25-12-2008 16:04 ]
Op XP was het al niet je-van-het, maar onder Vista is het helemaal een crime!
Vooral wanneer ik mijn iPod heb aangesloten en ik wil wat dingetjes zien, dan schiet het cpu-verbruik omhoog (en niet zo'n beetje ook) en lijkt het allemaal eventjes vast te lopen.
Zo moeilijk is het toch niet om een muziekmanager vloeiend te laten werken op verschillende besturingssystemen?
Meer mensen met deze ervaring of ben ik de enige die dit vind?
Zelfde ervaring met iTunes 8, Macbook 2,1 (met 1 GB), met 60.000 nummers op een netwerkschijf. Elke actie betekent tien seconden strandballetje kijken. Prestaties zijn dus crossplatform brakRnB schreef op donderdag 25 december 2008 @ 16:55:
Meer mensen met deze ervaring of ben ik de enige die dit vind?
O ja, voor het probleem hierboven: probeer eens de hele iTunes database te wissen (dus de .xml en de .itl file) en weer opnieuw te starten. Wat ook kan is dat iTunes vast loopt op een corrupte tag in 1 van de nummers, maar daar kom je snel genoeg achter door 50 andere nummers te importeren.
[ Voor 24% gewijzigd door Dreamvoid op 26-12-2008 18:45 ]
Ik heb eigenlijk een vraag aan jou, ik zelf kijk ook naar diezelfde carcomm houder, Maar nu heeft mijn iphone een hard shell van "More" zie ook Is er voldoende ruimte in de Carcomm houder voor een iPhone met zo'n case?UltraSub schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 10:49:
Ik heb een probleempje met het volume van mijn iPhone in mijn auto.
De telefoon staat in een Carcomm houder, welke de line out functionaliteit gebruikt, en de line out is rechtstreeks aangesloten op mijn line in van mijn autoradio. Helaas is dit geluid veel te zacht. Het is erger geworden nadat ik een ontstoorder heb laten inbouwen, welke de ruis van mijn motor er uit filterde.
Ik denk, laten we alles om te beginnen eens normalizen. Hiervoor heb ik mp3gain gebruikt. Voor zover ik kan zien, een geweldig programma, wat gebruik maakt van een of ander algoritme. Default instelling van 89.0dB gebruikt. Wat me meteen opviel is dat bij track analysis 60% van de tracks een veel hoger volume had, en daarbij kwam naar voren dat ongeveer 50% van al mijn mp3's al enige vorm van clipping hadden. Na de normalize door mp3gain is dat zo goed als verdwenen. Nog maar een paar tracks hebben last van clipping nu.
Echter, ik had gehoopt dat ik het volume middels mp3gain omhoog kon drukken, maar gezien de hoeveelheid clipping die er al in zat, lijkt me dat niet de meest handige optie. Hoe krijg ik mijn iPhone nu zover dat ik toch meer power op de line out krijg? Wat doet "Adjust Volume" in iTunes? Hoe werkt dat?
is er een mogelijkheid dat ik automatisch voor een bepaald album de nieuwe schijflocatie lokaliseer.
soms wordt er een muziekalbum op mijn schijf verplaatst, iTunes kan de bestanden dan niet meer vinden (logisch natuurlijk). is er een mogelijkheid dat die ofwel automatisch gebeurt, of handmatig en dan alle nummers in één keer?
groetjes
Behalve een nieuw field toe tevoegen? want ik kan dat eerste field niet groter maken
Itunes 8 op een windows pc
Je zou per 200 nummers kunnen nummeren en dan dus kiezen cd 1 van 10, 2 van 10, 3 van 10, enz... Geen perfecte oplossing, maar misschien is dat wat je zoekt.SaURoN schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 13:42:
Ik heb net de top 2000 toegevoegd in me iTunes maar alle tracknummers boven 999 komen als 1... tevoorschijn. Is er een manier om dit aan te passen?
Behalve een nieuw field toe tevoegen? want ik kan dat eerste field niet groter maken
Itunes 8 op een windows pc
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Nou las ik al ergens in de search dat het niet mogelijk is op een normale manier maar dat lijkt me toch sterk?
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
Het antwoord op je vraag staat in de AMD FAQ.schnumi schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 20:49:
Nou heb ik dus vista opnieuw geinstalleerd en dus ook itunes weer maar ben ik nu gek of is er werkelijk geen mogelijkheid om mijn muziek weer terug van mijn Ipod (classic U2 editie) terug te zetten naar m,n pc? Ik kan wel een optie vinden om m,n gekochte muziek weer terug te importeren maar de rest lukt niet, ook niet met alles selecteren of slepen etc.
Nou las ik al ergens in de search dat het niet mogelijk is op een normale manier maar dat lijkt me toch sterk?
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Dit betekent dat als je op het pijltje achter de artiestnaam klikt, je alle lokale nummers van die artiest te zien krijgt, hetzelfde geldt voor albums en genres.
Voer het volgende in op de Terminal (en start iTunes even opnieuw):
1
| defaults write com.apple.iTunes invertStoreLinks -bool YES |
Dit geldt voor Macos, maar voor Windowsgebruikers is vast een vergelijkbare optie te vinden in de config file...
iTunes zou eens goed moeten kijken naar foobar 0.9.6, welke nog twee stappen verder is qua rescannen: foobar hoeft niet eens meer handmatig de collectie te rescannen, maar houdt zelf direct bij wanneer filenames veranderd worden en weet dan nog welke track het is (inclusief playback statistics en ratings), als er bestanden verwijderd worden, etc. etc. Bovendien blijft dit programma nog steeds superlicht: 5 mb en nauwelijks cpu power, ondanks het bijhouden van de collectie (welke erg groot mag zijn zonder noemenswaardige slowdown).
vogelaarke135
Ideaal wat mij betreft. Het vergt alleen wel wat aanpassing in de manier waarop je over je muziekcollectie denkt. Je moet het helemaal aan iTunes overlaten om er maximaal van te kunnen profiteren.
Ik was hier altijd erg huiverig voor maar sinds ik het een paar maanden terug gewoon aangezet heb wil ik niet anders meer.
voordelen zijn hier te zien helaas is het nog niet helemaal af
[ Voor 20% gewijzigd door Mr_gadget op 08-01-2009 20:15 ]
Verwijderd
bestand, bestand aan bibliotheek toevoegen, en selecteer dan de video. Het schermpje sluit en vervolgens staat er dus geen video in mijn bilbliotheek???? Opnieuw proberen, dan vanaf de map naar de bibliotheek slepen, lijkt allemaal goed te gaan, echter blijft de map leeg, al verschillende video bestanden geprobeerd echter tevergeefs. Iemand bekend met dit probleem, en een oplossing???
Situatie:
- Muziek map staat op /Users/Fab1Man/Music
- Een playlist die deze muziek map steeds uitleest.
- Elke keer als er iets wijzigt in die map, dat dit automatisch wordt geüpdate in iTunes. Stel ik voeg een stel nummers toe, wil ik deze niet handmatig in de playlist slepen, maar gewoon iTunes/playlist openen en het is al aangepast.
Is dit mogelijk?
Is dat miss niet mogelijk met die smart playlists binnen iTunes?Kan het ff niet checken nuFab1Man schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 21:12:
Ik zit met het volgende al maanden te rommelen. Ik wil heel graag in mijn iTunes (Mac) een playlist maken die toegewezen is aan een map.
Situatie:
- Elke keer als er iets wijzigt in die map, dat dit automatisch wordt geüpdate in iTunes. Stel ik voeg een stel nummers toe, wil ik deze niet handmatig in de playlist slepen, maar gewoon iTunes/playlist openen en het is al aangepast.
Is dit mogelijk?
Weet je zeker dat het in een formaat is wat iTunes kan lezen of omzetten? Dit zegt Apple daarover:Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 20:58:
Heb sinds een paar dagen de ipod touch super apparaat. Echter heb een probleem met de video's. Als ik in itunes zit en ik wil een video importeren, doe ik t volgende,
bestand, bestand aan bibliotheek toevoegen, en selecteer dan de video. Het schermpje sluit en vervolgens staat er dus geen video in mijn bilbliotheek???? Opnieuw proberen, dan vanaf de map naar de bibliotheek slepen, lijkt allemaal goed te gaan, echter blijft de map leeg, al verschillende video bestanden geprobeerd echter tevergeefs. Iemand bekend met dit probleem, en een oplossing???
[q=http://support.apple.com/kb/HT2729?viewlocale=en_US]What video content works with iTunes and iPod?
iTunes:
• Video content purchased from the iTunes Store.
• QuickTime and MPEG-4 movie files that end in ".mov", ".m4v", or ".mp4" and are playable in QuickTime Player.
• Video podcasts.
iPod:
• Video content purchased from the iTunes Store.
• Videos that have been converted for iPod with QuickTime 7 Pro using the Creating Video for iPod tutorial.
• Videos that have been converted for iPod with iMovie, Final Cut Pro, and others. Click here for an iMovie HD tutorial.
• Video Podcasts that have been converted for iPod
En dan kom je op deze specifieke eisen:
[q]Does the video need to be encoded in a special way?
iPod can play the following video formats:
• H.264
File formats: .m4v, .mp4, and .mov
Video: Up to 768 kbits/sec, 320 x 240, 30 frames per second (fps), Baseline Profile up to Level 1.3.
Audio: AAC-LC up to 160 kbits/sec, 48 Khz, and stereo audio.
• MPEG-4
File formats: .m4v, .mp4, and .mov
Video: Up to 2.5 Mbits/sec, 480 x 480, 30 fps, Simple Profile.
Audio: AAC-LC up to 160 kbits/sec, 48 Khz, stereo audio.
See the QuickTime Tutorials for steps to create video with QuickTime Pro.
Dat is wat achterhaald, aangezien de iPod touch meer kan hebben en iTunes veel meer. Maar het geeft je een idee
Nee, want iTunes werkt andersom. Het is juist de bedoeling dat je de content aan iTunes toevoegd en vervolgens iTunes de mapstructuur laat beheren. Misschien kan het wel met een plug-in of voor Mac OS X met een script. Maar het is iig standaard niet mogelijk...Fab1Man schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 21:12:
Ik zit met het volgende al maanden te rommelen. Ik wil heel graag in mijn iTunes (Mac) een playlist maken die toegewezen is aan een map.
Situatie:
Is dit mogelijk?
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
kan ik de sneltoetsen van mijn toetsenbord ook gebruiken in itunes? is in windows player, winamp etc.. allemaal mogelijk...
In itunes kan ik die optie níet vinden.. en dat is toch zo'n normale feature...
Verwijderd
Bedankt voor de tip!
Nu zou ik graag het volgende willen.
Mijn situatie is als volgt:
windows vista pc met itunes
Netwerk schijf met daarop alle muziek van itunes.
Nu zou ik graag de muziek uit itunes gewoon via mijn normale geluids installatie willen beluisteren.
Is er een apparaat in de handel waarmee ik de muziek van itunes, op mijn netwerkschijf, kan benaderen en kan afspelen via mijn gewone versterker en speakers?
Ik heb sinds kort ook een ipod, dus via een goed docking station zou dat ook moeten kunnen , maar het zou toch mooi zijn als ik de centraal opgeslagen muziek zou kunnen benaderen vanaf mijn normale geluidsinstallatie.
Ik weet ook niet of dit het juiste topic is, maar ik denk wel dat hier de kennis aanwezig is.
Welk toetsenbord? Welk OS?vandevorst schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 18:39:
Ehm.. heb het nog niet kunnen vinden,
kan ik de sneltoetsen van mijn toetsenbord ook gebruiken in itunes? is in windows player, winamp etc.. allemaal mogelijk...
In itunes kan ik die optie níet vinden.. en dat is toch zo'n normale feature...
Zoef
Dat ligt er een beetje aan wat je bedoelt met "benaderen vanaf". Je kunt een Airport Express kopen en die in je WLAN en aan je stereo hangen; je kunt dan vanuit iTunes muziek naar je stereo streamen. Maar dat bedien je vanaf je PC, ik weet niet of dat de bedoeling is (mocht je een iPhone of iPod Touch hebben dan kun je je PC+iTunes weer op afstand bedienen vanaf de bankchippie777 schreef op zondag 11 januari 2009 @ 18:41:
Nu zou ik graag de muziek uit itunes gewoon via mijn normale geluids installatie willen beluisteren.
Is er een apparaat in de handel waarmee ik de muziek van itunes, op mijn netwerkschijf, kan benaderen en kan afspelen via mijn gewone versterker en speakers?
Verder zijn er wel allerlei doosjes die muziek van een netwerkshare kunnen spelen; soms moeten die serversoftware hebben (Kiss, allerlei UPNP apparaten) en andere kunnen weer direct een netwerk-filesysteem lezen. De keus is vrij eindeloos
[ Voor 4% gewijzigd door Zpottr op 11-01-2009 19:52 ]
Zoef
Ik ben in het bezit van een ipod, dus m.b.v. een docking station kom je ook een heel eind maar ja dan maak je nog geen gebruik van je netwerk schijf waar alles op staat.
Het liefst heb ik iets van gebruik maakt van mijn netwerkschijf op ongeveer dezelfde manier als itunes dat doet op mijn pc. Immers itunes heeft alles in beheer en ingesteld dus wil ik daar wel gebruik van blijven maken maar dan zonder dat de pc aanstaat.
Dat ziet er inderdaad wel aardig uit, maar ja ik wil alles in een dus ook het moet wel een homecinema set zijn (5.1)lowfi schreef op zondag 11 januari 2009 @ 21:35:
Een squeezebox van logitech? Kan met de nieuwste squeeze center ook van je itunes lib gebruik maken.
Misschien is wat ik wil wel niet binnen mijn budget te realiseren. IN dat geval hou ik het gewoon bij een dockingstation welke je op je audioset kan aansluiten, de ipod touch doet dan de rest.
Zijn er nog goede dockingsations aan te raden?
Voordelen.. nou, op punt 7 na zal het me werkelijk een worst wezen. Enige wat itunes moet doen is m'n muziek verzamelen, ordenen, op m'n ipod kiepen en afspelen. Ik heb al weet-ik-hoeveel programma's geprobeerd maar nog geen enkele doet 't fatsoenlijk. Zit nu met tag 'n rename, itunes en folder watch. Nee, dan komen ze met skins en dat soort shit. Zorg dat het er in eerste instantie behoorlijk uit ziet, dan hoeft niemand het te veranderen.Mr_gadget schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 20:13:
Net Songbird geïntstalleerd, een opensource variant van itunes gebaseerd op firefox. Ziet er in de standaard skin bijna hetzelfde uit maar is volledig customizable! Leuke is dat je er ook add-ons voor hebt die bijvoorbeeld last.fm integreren in het programma zelf. Zeer interessant voor wie itunes af en toe zat is!
voordelen zijn hier te zien helaas is het nog niet helemaal af
Ja, de Last.fm software scrobbled naast iTunes ook alles wat je op je iPhone hebt afgespeeld na synchronisatie.oZner schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 14:28:
Ik vroeg me af of het mogelijk is om tracks te scrobblen naar last.fm, of via de iPhone zelf of na synchronisatie in iTunes. Ik heb mijn telefoon niet (meer) gejailbreaked, dus die app uit Cydia installer gaat niet werken
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Oh, wel!? Thanks. Ik dacht dat ie dat niet deed!Tourniquet schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 15:10:
Ja, de Last.fm software scrobbled naast iTunes ook alles wat je op je iPhone hebt afgespeeld na synchronisatie.
Is er overigens niet een 'losse' plugin voor itunes die dat doet? Zoëen heb ik ook voor winamp (losse .dll). Ben niet zo'n fan van de last.fm software zelf...
Verwijderd
Ik heb een Airport Express aangeschaft hiervoor. Die hangt aan mijn versterker. iTunes bedien ik dan via de de remote software op mijn iPod Touch. Werkt perfect!chippie777 schreef op zondag 11 januari 2009 @ 18:41:
zo langzamer hand begin ik te wennen aan itunes.
Nu zou ik graag het volgende willen.
Mijn situatie is als volgt:
windows vista pc met itunes
Netwerk schijf met daarop alle muziek van itunes.
Ik heb sinds kort ook een ipod, dus via een goed docking station zou dat ook moeten kunnen , maar het zou toch mooi zijn als ik de centraal opgeslagen muziek zou kunnen benaderen vanaf mijn normale geluidsinstallatie.
Ik weet ook niet of dit het juiste topic is, maar ik denk wel dat hier de kennis aanwezig is.
Klinkt goed, maar als ik kijk op de apple store zie ik niet zo snel hoe ik zo'n ding op mijn versterk aansluit. Het ziet er een beetje uit als een gewone router? Hoe sluit je dit ding aan op je versterker, en is een aangelsoten usb hardeschijf altijd voor elke pc bereikbaar? Kan je pc uitstaan en kun je dan via je ipod de muziek op deze manier bedienen en dan beluisteren op je gewone stereoset?Verwijderd schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 17:08:
[...]
Ik heb een Airport Express aangeschaft hiervoor. Die hangt aan mijn versterker. iTunes bedien ik dan via de de remote software op mijn iPod Touch. Werkt perfect!

Ik dacht trouwens dat de Airport Express alleen met iTunes werkt? Heb je een linkje waarin staat dat hij ook vanuit andere programma's kan streamen?
Thanks, dat kende ik nog niet.lowfi schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 19:05:
Dat kan met Airfoil.
http://www.onemorething.nl/?p=showarticle&art_id=3013
Kost wel 25 dollar trouwens.
Ziet er mooi uit maar het is het voor mij nog niet helemaal.lowfi schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 18:59:
Het is een router met mini jack en usb aansltuiing voor printer. Je streamt audio naar dit ding vanaf een computer. Hoeft niet perse itunes te zijn trouwens.
Wat ik het liefst wil is, dat ik muziek op mijn netwerkschijf kan afspelen over mijn stereo zonder dat de pc aanstaat. Die muziek is door itunes op de netwerkschijf gezet dus het zo mooi zijn als ik een soort van itunes interface heb om muziek te selecteren.
Wat ook kan is de set van panasonic, deze heeft een docking station voor je ipod, je kan dan muziek van je ipod afspelen over je stereo. Je ipod is dan je interface. Uiteraard gebruik je dan niet je netwerkschijf. Dat is dus niet helemaal wat ik wel maar het is een goed alternatief.
Ik neem aan dat hier best meer gebruikers zijn die muziek van itunes over hun stereo afspelen. Hoe doen die mensen dat?
EDIT: Zou een apple TV een mogelijkheid kunnen zijn?
Jazeker. Kost alleen wat meer. Maar zeker als je een iPod Touch als remote kunt gebruiken is dat een perfecte oplossing. Het enige dat ik niet weet is hoe zo'n Apple TV precies omgaat met het opslaan van je iTunes nummers (bv. of je nummers kunt aangeven die altijd beschikbaar moeten zijn)chippie777 schreef op zondag 18 januari 2009 @ 10:05:
[...]
EDIT: Zou een apple TV een mogelijkheid kunnen zijn?
Zoef
Tja wat doe je dan? Ik heb ook gewoon een vista pc met windows media center, aangesloten op mijn tv (15 meter hdmi) en dat werkt perfect voor het video gebeuren. Maar ja dan vind ik de oplossing van apple een dure om alleen maar muziek te kunnen afspelen.
Dilemma dus. Enfin ik blijf gewone lezen en zoeken, uiteindelijk zal ik wel iets vinden dat voor mij voldoet en binnen het budget valt.
Verwijderd
Ik heb een netwerkschijf (Z) welke ik specifiek voor muziek wil gebruiken, dus netjes aangegeven in itunes dat daar de muziek moet komen te staan. Dit gaat vaak goed, maar soms ook niet.
Als om wat voor reden dan ook de Z-schijf (mijn netwerk schijf dus) niet beschikbaar is dan gaat itunes er zonder melding vanuit dat alle muziek op de C-schijf staat. Uiteraard kan hij deze dan niet vinden.
Maar ondertussen veranderd hij in itunes wel automatisch het pad van Z naar C zonder waarschuwing.
Ik vind dit echt absurt, is het niet mogelijk dat itunes aangeeft dat hij het pad niet kan vinden?
Als ik even niet oplet heb ik mijn muziek over twee locaties staan en dat wil ik dus niet.
Ik heb met 1 topic gevonden waarin gezegd wordt dat ik er *.m4a van moet maken (wel oud topic overigens), maar dat heeft bij mij ook geen effect...
EDIT: Er staat wel "ADTS" achter AAC in Max (zie screenshot), misschien dat het daar aan ligt?

Wie kan me helpen?
[ Voor 30% gewijzigd door Stormbringer op 25-01-2009 18:37 . Reden: Screenshot toegevoegd ]
Don't live for pleasure, make life your treasure
Kan je niet helpen verder maar AAC is géén Apple-formaat.Stormbringer schreef op zondag 25 januari 2009 @ 17:53:
Ik heb wat FLAC bestanden d.m.v. "Max" geconverteerd naar AAC, maar iTunes wil ze niet importeren. Dat snap ik niet, AAC is toch een Apple formaat, en ik lijkt niets fout te doen (normaal sleep ik ze naar de library,
Zoef
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Don't live for pleasure, make life your treasure
Heeft iemand dit al werkende?
Ik heb een album gedownload waarop meerdere cd's staan 3 om precies te zijn
Als ik dan naar een van deze cd's wil luisteren en m vervolgens selecteer op album dan staan hier alle 3 de cd's.
Ik zou dit graag willen sorteren op album en vervolgens op cd.
Hoop dat jullie me kunnen helpen
[ Voor 9% gewijzigd door Dreamvoid op 16-02-2009 17:03 ]
Oude situatie:
iMac met iTunes en een externe FW400 HD met daarop mijn muziek. De iTunes library bestanden (.xml en .itl) staan in de map user/muziek van mijn interne schijf. De muziekbestanden zelf (mp3's) staan dus op de externe schijf en worden NIET door iTunes beheerd. Dit doe ik zelf.
Omdat iTunes vrij traag reageerde bij het scrollen door alle muziek (library van 20000+ nummers), heb ik een extra FW800 HD gekocht (had ook ook ruimte te kort) en die aan mijn iMac gehangen.
Nieuwe situatie:
Ik wilde dus alle muziek op mijn nieuwe HD zetten, maar wel met behoud van de afspeellijsten, playcounts en alle statistieken. Veel oplossingen op internet zijn erop gericht dat je muziek WEL door iTunes wordt beheerd, en daar had ik dus niets aan.
Ik heb toen eerst alle muziek gekopieerd naar de nieuwe HD en hierna het .xml bestand aangepast met daarin de nieuwe locatie van de muziekbestanden. .itl toen opnieuw laten opbouwen en hoppa, alle muziek wordt nu vanaf de juiste locatie gehaald door iTunes. Alle playcounts staan er nog in (behalve de datum van toevoeging, maar ja, boeiend).
Gewenste situatie:
Eigenlijk heb ik het wel gehad met het zelf beheren van de muziek en dit wil ik nu iTunes laten doen. Ik heb in het preferences scherm de twee wel bekende vinkjes aangezet en op ok geklikt. Toen ging iTunes een paar dingen opnieuw indelen (geen idee wat, maar duurde vrij kort voor 20000+ bestanden). Toen hij klaar was kon ik niet ontdekken wat hij nou had gedaan, maar goed.
Waar ik wel achter kwam, is dat als ik nieuwe nummers naar iTunes sleep, hij deze keurig in de iTunes Music directory zet. Zoals ik het wil dus.
MAAR! Ik wil ook dat de reeds toegevoegde nummers naar die directory worden gekopieerd volgens de iTunes methodiek (artiest/album/nummer). Dat is nu niet het geval en het resultaat is dus dat mijn "oude", al toegevoegde muziek ergens anders staat (volgens mij eigen indeling) dan de nieuwe muziek, die in de iTunes Music map staat (volgens de iTunes indeling).
Vraag is dus: hoe krijg ik het voor elkaar dat alle muziek in de iTunes Music directory komt te staan, met behoud van mijn playcounts enzovoorts?
EDIT:
PSN: Sluuz
Ik heb een mixtape waarop verschillende artiesten te horen zijn. Ik heb bij elke track dezelde album-naam en dezelfde album artiest ingevuld. Elke track heeft dezelfde album art, hetzelfde schijfnummer, en hetzelfde genre. Ik heb deel van verzameling ingeschakeld. Ik sorteer mijn bibliotheek op Album op Artiest.
Nog steeds geeft iTunes de tracks niet in een goede volgorde weer!
Plaatje
Wat doe ik hier fout?
Dankjewel.
[ Voor 8% gewijzigd door Sebastiaannn op 25-02-2009 19:08 ]
Hij opent dan ook niet meer!
Heeft iemand een idee hoe dit kan? Want ik word er gek van!
EDIT: Oplossing gevonden, na lang zoeken. Voor de mensen met hetzelfde probleem, doe dit:
go to start menu --> run
type regedit, press enter
go to computer/hkey_classes_root/
find pcast and right click it
click permissions
during the course of this you may get a message saying you cant change anything, but you can change who can change things. click ok on it.
click advanced, then owner tab
change the owner from administrator to whatever name you are using
click ok twice to get out of the pop-ups completely
right click pcast again
click permissions
click OWNER RIGHTS
by full control and read click the allow boxes.
click ok
all set!
[ Voor 57% gewijzigd door Bartaz op 25-02-2009 21:18 ]
op een Vers geinstaleerde PC met Windows XP SP3 X32.
Ik heb Itunes de nieuwste versie keurig gedownload + geinstaleerd.
na het starten van Itunes, heel kort een zandlopertje, daarna geen response meer.
een Proccess Itunes draait wel maar voor de rest geen interface.
Ituneshelper.exe, ipodservice.exe en Applemobiledeviceservice.exe draaien ook.
maar ik zie geen interface.
Het Programma Gebruikt Altijd Precies 14.328KB na het starten
Ik heb hem al geprobeerd te herstellen, opnieuw te instaleren, maar helaas mag niks baten.
het probleem in zeer oude topics al tegen gekomen maar geen contrete oplossingen kunnen vinden.
Iemand Bekend met dit probleem ?
[ Voor 4% gewijzigd door _trickster_ op 07-03-2009 14:47 ]
Zonder 'extra software' niet idd... maar ik zou het zelf wel gebruiken voor puur muziek over itunes, omdat je toch een vertraging hebt van rond een enkele seconde.lowfi schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 18:59:
Het is een router met mini jack en usb aansltuiing voor printer. Je streamt audio naar dit ding vanaf een computer. Hoeft niet perse itunes te zijn trouwens.
Als je dan een melding krijgt op het scherm, en je hoort steeds een seconde later pas 'plong'. Of je zit een film te kijken die way out of sync is... nah..
Ikzelf gebruik het puur voor itunes, en ben daar erg tevreden over
Vista pc met itunes --> muziek staat op een netwerk schijf (Z:\)
hackbook met ituens --> nog geen muziek --> wil graag de muziek gebruiken van mijn netwerkschijf (Z:\)
Hoe pak ik dit aan?
Daarnaast wil ik uiteraard dat alles in sync blijft, dus als ik wat aanpas in itunes op mijn hackbook, moet de volgende keer dat ik itunes op mijn pc opstart deze de aanpassing zien en doorvoeren.
Is dat mogelijk?
In Itunes heb ik een cd ingevoerd. Ik kan alle tracks beluisteren, zolang ik geen ander nummer luister. Als ik dit wel doe wil geen enkel nummer van de laatst toegevoegde cd nog afspelen. In verkenner en op m'n iPod spelen ze wel af. Wie o wie?
Verwijderd
Ik heb een nieuwe laptop en wil mijn muziek en itunes overzetten.
Wat te doen?
Ik heb inmiddels de muziek gekopieerd via usb hd naar de nieuwe laptop.
Moet ik itunes opnieuw installeren? Of ook kopieren? Is dat wel mogelijk?
Hoe zorg ik ervoor dat ik niet alle mappen opnieuw moet toevoegen?
Hoe zorg ik ervoor dat itunes al de bestandsinfo ̣, zoals beoordeling en aantal keren afgespeeld in tact laat?
Hoe zorg ik ervoor dat itunes mijn 25 meest afgespeelde lijst niet kwijtraak?
Wat gebeurt er als ik opnieuw syngroniseer met mijn ipod?
Alvast bedankt
Zolang je alle muziek in dezelfde mappen structuur houdt, kun je gewoon alles over kopieren zonder problemen, zolang je ook de iTunes folder mee kopieert (zit in de muziek map), wel eerst iTunes afsluiten. Vervolgens zou alles, inclusief synchronisatie met je iPod, direct goed moeten gaan vanaf je nieuwe laptop.Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2009 @ 22:08:
Vraag:
Ik heb een nieuwe laptop en wil mijn muziek en itunes overzetten.
Wat te doen?
Ik heb inmiddels de muziek gekopieerd via usb hd naar de nieuwe laptop.
Moet ik itunes opnieuw installeren? Of ook kopieren? Is dat wel mogelijk?
Hoe zorg ik ervoor dat ik niet alle mappen opnieuw moet toevoegen?
Hoe zorg ik ervoor dat itunes al de bestandsinfo ̣, zoals beoordeling en aantal keren afgespeeld in tact laat?
Hoe zorg ik ervoor dat itunes mijn 25 meest afgespeelde lijst niet kwijtraak?
Wat gebeurt er als ik opnieuw syngroniseer met mijn ipod?
Alvast bedankt
Als ik itunes geminimaliseert heb en ik wil een volgend nummer doen.. Is hier een shortcut voor?
Shortcuts zijn er wel, maar dan MOET itunes geopend zijn en ik wil het gewoon kunnen doen wanneer ik het wil, zonder itunes te openen!
Ikzelf gebruik CoverSutra met veel plezier hiervoor. Kost wel een beetje geld.Tomino schreef op zondag 22 maart 2009 @ 19:16:
`Question:
Als ik itunes geminimaliseert heb en ik wil een volgend nummer doen.. Is hier een shortcut voor?
Shortcuts zijn er wel, maar dan MOET itunes geopend zijn en ik wil het gewoon kunnen doen wanneer ik het wil, zonder itunes te openen!
...ga ik er wel even van uit dat je een Mac hebt
[ Voor 6% gewijzigd door Zpottr op 22-03-2009 19:48 ]
Zoef
Maar naar het volgende nummer kan toch ook gewoon met een knopje op de meeste toetsenborden? Bijv. de F9 toets op een Apple keyboard (met de >> tekens).
Nein, ik gebruik windows!..Zpottr schreef op zondag 22 maart 2009 @ 19:47:
[...]
Ikzelf gebruik CoverSutra met veel plezier hiervoor. Kost wel een beetje geld.
...ga ik er wel even van uit dat je een Mac hebt
Klopt, zit oop mijn logitec toetsenbord ook.. alleen ik luister ook veel via mn laptop. En daar zitten die knopjes niet opTourniquet schreef op zondag 22 maart 2009 @ 20:03:
of Cover Stream...
Maar naar het volgende nummer kan toch ook gewoon met een knopje op de meeste toetsenborden? Bijv. de F9 toets op een Apple keyboard (met de >> tekens).
[ Voor 44% gewijzigd door Tomino op 22-03-2009 20:50 ]
Wat het zou kunnen zijn, is dat iTunes, ondanks dat de naam er hetzelfde uitziet, intern twee verschillende artiest- of albumnamen gebruikt. Je kan dit oplossen door alle nummers te selecteren, de artiest- of albumnaam te veranderen (x'je erachter is genoeg), kijken of alles nu wel onder één en hetzlefde album staat en vervolgens de originele naam weer terugzetten. Dit lost het probleem bij mij vaak op.Sebastiaannn schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 18:55:
Hallo,
Ik heb een mixtape waarop verschillende artiesten te horen zijn. Ik heb bij elke track dezelde album-naam en dezelfde album artiest ingevuld. Elke track heeft dezelfde album art, hetzelfde schijfnummer, en hetzelfde genre. Ik heb deel van verzameling ingeschakeld. Ik sorteer mijn bibliotheek op Album op Artiest.
Nog steeds geeft iTunes de tracks niet in een goede volgorde weer!
Plaatje
Wat doe ik hier fout?
Dankjewel.
Ik heb een account aangemaakt bij Click and Buy, die heb ik ook geactiveerd.
Als ik dan via iTunes mijn pc wil machtigen om te kunnen downloaden word ik doorgestuurd naar de website van Click and Buy, bevestig ik daar alles en zou het scherm van de store in iTunes moeten veranderen naar iets van: Machtiging geslaagd ofzo... maar dat gebeurt dus niet.
als ik dit alles via firefox doet zegt hij dat hij imtss niet kan openen. En via internet explorer word ik doorgestuurd naar de website van apple.
Wwie o wie heeft de gouden tip om mijn pc en account te machtigen?
Als ik met mijn muis door mijn artiesten/albums heen scrolled dan scroll ik echt veel te ver door constant, ik sla hele rijen over, kan ik dat ergens aanpassen?
Appeltje + L (weergave > Toon huidig nummer)Mag schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 22:52:
Als je een album aan het af zit te spelen en je bent ondertussen je bibliotheek aan het bekijken, is er dan een makkelijke manier om terug te gaan naar het album/playlist die je op dat moment aan het spelen bent
Voor mij dus control+L.kaassouffle schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 23:05:
[...]
Appeltje + L (weergave > Toon huidig nummer)
Dom van me dat ik daar zelf niet achter ben gekomen, maar alsnog erg bedankt
Als je muziek koopt, kun je deze altijd blijven downloaden, ook als je de muziek bijvoorbeeld hebt weggegooid? Of werkt het bij muziek anders dan bij de iPhone apps?
Hier heeft iemand iets op gevonden:
mmKeys.dll
Als je hier op zoekt kom je erui op uit!
Dat kan inderdaad niet, het werkt anders dan met de apps. Altijd zorgen voor backups, want anders betaal je dubbel.ronwiel schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 12:51:
Bij deze even een vraag over aangeschafte muziek in iTunes. (Ik kan het negens op de support site van Apple vinden).
Als je muziek koopt, kun je deze altijd blijven downloaden, ook als je de muziek bijvoorbeeld hebt weggegooid? Of werkt het bij muziek anders dan bij de iPhone apps?
Nee, dat kan niet zomaar met muziek. Maar:ronwiel schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 12:51:
Bij deze even een vraag over aangeschafte muziek in iTunes. (Ik kan het negens op de support site van Apple vinden).
Ze staan één keer (niet eens per jaar oid, één keer!) een hernieuwde download toe als bv. je harde schijf is gecrashed. Maar je kunt beter zelf voor back-ups zorgen.
Zoef
ThanksZpottr schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 10:55:
[...]
Nee, dat kan niet zomaar met muziek. Maar:
Ze staan één keer (niet eens per jaar oid, één keer!) een hernieuwde download toe als bv. je harde schijf is gecrashed. Maar je kunt beter zelf voor back-ups zorgen.
In iTunes 8.1.1 wordt het huren van HD-films ondersteund en zijn een aantal problemen verholpen, waaronder problemen met VoiceOver en synchronisatie met een iPhone of iPod touch.
Verwijderd
Ik heb nu een hele hoop tv afleveringen toegevoegd in ITunes en daarna op mijn Ipod Touch gezet. Nu is het probleem dat sommige afleveringen gegroepeerd worden en andere niet. Nu zou ik toch graag hebben dat alle afleveringen die samen horen, gegroepeerd worden in de desbetreffende map, als ik het zo kan noemen.
Ik heb al van alles geprobeerd, album identiek ingevuld, identieke naam gegeven, enz maar niets werkt.
Weet iemand hoe je dit kan doen?
Alvast bedankt!
Was het niet zo dat series waarvan je >3(?) afleveringen hebt gegroepeerd worden en minder dan dat niet?Verwijderd schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 20:16:
Ik heb nu een hele hoop tv afleveringen toegevoegd in ITunes en daarna op mijn Ipod Touch gezet. Nu is het probleem dat sommige afleveringen gegroepeerd worden en andere niet. Nu zou ik toch graag hebben dat alle afleveringen die samen horen, gegroepeerd worden in de desbetreffende map, als ik het zo kan noemen.
Zoef
Verwijderd
Moh, wat voor een belachelijke denkwijze is dat nu? Maar het zou wel kunnen, want diegene die niet gegroepeerd zijn, zijn nu toevallig series waar er maar 2 afleveringen van opstaan, dus het zou wel kunnen. In ieder geval vind ik het maar stom gedaan, ik snap de logica er achter niet.Zpottr schreef op zondag 19 april 2009 @ 10:39:
[...]
Was het niet zo dat series waarvan je >3(?) afleveringen hebt gegroepeerd worden en minder dan dat niet?
Eh...Maartenvs schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 22:02:
Ik ben al een tijdje op zoek hoe ik in iTunes Repeat One en Repeat None, kan binden aan een shortcut. Ik heb vele combinaties geprobeerd maar ik denk dat ik een fout maak omdat het een submenu is. "Repeat One" werkt niet. Weet iemand de juiste waarde?
1
| One |
1
| Off |
Zoef
Pff dat was wel heel makkelijk. Zat veel te moeilijk te denken omdat het een submenu was, bij sommige commando's kwam er "By" tussen zag ik ergens. Maar weer wat geleerd, thnx.
Welcome. Dit werkt trouwens ook alleen maar betrouwbaar omdat er niet ergens anders (bij Shuffle bv.) een "Off" te vinden is. Het is een handig systeem maar niet erg robuust.Maartenvs schreef op woensdag 22 april 2009 @ 18:46:
[...]
Pff dat was wel heel makkelijk. Zat veel te moeilijk te denken omdat het een submenu was, bij sommige commando's kwam er "By" tussen zag ik ergens. Maar weer wat geleerd, thnx.
Zoef
Nu heb ik dus nog mijn Ipod vol staan, maar hoe krijg ik die weer in Itunes op me PC? Telkens al ik mijn IPod aansluit, geeft hij aan dat hij de Ipod wil wissen.
Please help (50gig aan muziek en filmpjes, zou toch zonde zijn)
Ik heb hetzelfde ook al tich keer ondervonden en steeds alles opnieuw downloaden ging me iets te ver, wat google werk heeft me dit laten vinden.
Was eerste reactie, ging gelijk googlen en idd wat tip gevonden...RnB schreef op donderdag 23 april 2009 @ 17:07:
IMTOO iPod to Computer Transfer is the key!![]()
Ik heb hetzelfde ook al tich keer ondervonden en steeds alles opnieuw downloaden ging me iets te ver, wat google werk heeft me dit laten vinden.
Goed dat je het zegt, ik heb namelijk datzelfde probleem, dus het is denk ik gewoon een bug.gelukkie schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 08:39:
Sinds de laatste update van itunes heb ik last van het irritante probleem: elke keer als ik een gekocht nummer wil spelen, of mijn ipod synchroniseer, dan moet ik mijn pc weer een machtiging geven. Zodra ik echter inlog krijg ik de melding dat de pc al geautoriseerd is...Hebben jullie misschien een tip hoe Itunes dit weer kan onthouden?
Je kan ook Sharepod gebruiken!Maduth schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 09:08:
[...]
Was eerste reactie, ging gelijk googlen en idd wat tip gevonden...
Hoop dat ze die dan snel fixen, want vind het best vervelend..ScottB schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 17:41:
[...]
Goed dat je het zegt, ik heb namelijk datzelfde probleem, dus het is denk ik gewoon een bug.
ik heb sinds een paar dagen een msi gx620 laptop. Nu zitten hier multimedia toetsen op. Het probleem is dat als ik itunes als programma open heb staan ik met die mediatoetsen gewoon volgende/vorige/play enz kan bedienen. Echter waneer ik een ander scherm selecteer of ik minimaliseer itunes dan reageert hij hier helemaal niet op.
Iemand enig idee ?
Ja, die is fixed omdat je bij dit type kolom gedeeltelijk zichtbare content makkelijk verkeerd kunt interpreteren.Executor16 schreef op maandag 04 mei 2009 @ 16:05:
Ik heb een probleempje met de colom "Beoordeling" in het muziekoverzicht. Die is zeg maar best wel breed en wil hem dus wat smaller maken. Nu kan ik dat met elke andere colom wel doen (gewoon op het streepje erachter staan en dan versmallen of breder maken). Nu lukt dit als enige niet bij de "Beoordeling" colom (met de sterretjes zeg maar). Hebben jullie dit ook?
Zoef
Nou in die kolom passen nu wel 12 sterren naast elkaarZpottr schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 01:01:
[...]
Ja, die is fixed omdat je bij dit type kolom gedeeltelijk zichtbare content makkelijk verkeerd kunt interpreteren.
op een macbook kan ik remote app (iphone) afmelden en meteen weer aan melden(zonder itunes af te sluiten), itunes 'opnew opstarten' en remote app blijft gewoon doen.
maar met windows vista is het een drama: bij elk aanmeld/afmeld van remote app en itunes afsluiten en opstarten mot ik bonjour services in services.msc een reboot kicken. daarna ziet itunes weer mijn remote app.
of zit ik hier %^^&&* terwijl er een oplossing voor is??
Al die services die er mee komen (helper, mobile device, bonjour, ...). Waar staan ze precies voor en heb ik ze allemaal wel nodig. Iemand daar info over?
@FounderBamboo: is dat per season of willekeurig? Ik heb er ook last van dat ze per season gegroepeerd worden. Maar dat doen ze wel goed.
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/31745153darkpluisje schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 12:29:
heb even een vraagje,
ik heb sinds een paar dagen een msi gx620 laptop. Nu zitten hier multimedia toetsen op. Het probleem is dat als ik itunes als programma open heb staan ik met die mediatoetsen gewoon volgende/vorige/play enz kan bedienen. Echter waneer ik een ander scherm selecteer of ik minimaliseer itunes dan reageert hij hier helemaal niet op.
Iemand enig idee ?
Ik heb een klein probleempje...
Op mijn vorige pc had ik ook iTunes geïnstalleerd, en wanneer ik de id3-tags van de liedjes in mijn iTunes library aanpaste, werden deze veranderingen ook gedaan in mijn muziekmap op de pc...
Nu op mijn nieuwe pc blijven de bestandsnamen op de pc ongewijzigd, terwijl in de iTunes Library de Tags wel zijn aangepast... Waarschijnlijk is dit een kleine instelling die ik momenteel niet terugvind...
Kan iemand helpen?
Alvast bedankt..
Dit topic is gesloten.
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: 3i Beleid.
App Store heeft een apart topic: [iPhone & iPod touch] App Store Ervaringen & Discussie.