[iTunes] Ervaringen & Discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 83.169 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-09 11:00
wit_product schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 14:52:
Beste mensen,
Nu op mijn nieuwe pc blijven de bestandsnamen op de pc ongewijzigd, terwijl in de iTunes Library de Tags wel zijn aangepast... Waarschijnlijk is dit een kleine instelling die ik momenteel niet terugvind...
De bestandsnaam staat verder los van de Tags voor zover ik weet. De bestandsnaam kun je in een van de andere tabbladen wijzigen geloof ik. Let er wel op dat je dan dat exacte nummer geselecteerd dient te hebben, dat werkt uiteraard niet in multi-file tag editing
MrAcid schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 14:59:
Keep iTunes folder organized.
Dat houdt in dat iTunes je muziek zelf organiseert in subfolders genaamd naar arties/album. Dat staat geloof ik ook los van de filenames zelf toch?

EDIT: Sorry, had beter moeten lezen. Zo te zien past hij inderdaad ook de filename zelf aan, aan de hand van de tag :)
.

[ Voor 25% gewijzigd door speek1984 op 19-05-2009 15:13 ]

"It's about time you showed up Fox!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wit_product
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-12-2022
Het werkt inderdaad!!

Hartelijk dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Executor16 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 01:08:
[...]

Nou in die kolom passen nu wel 12 sterren naast elkaar :D
Inderdaad, heel vervelend en onnodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Wil 'Bejeweled' kopen voor m'n iPod Nano 4th generation, moet ik zo'n account aanmaken..
Allemaal geen probleem, wil ik betalen kan het alleen via CC. Staat hier in de TS ook dat Click and Buy..
Ik account aanmaken, krijg je code via sms gestuurd, waar ik nu al meer dan 'n uur op zit te wachten 8)7

Implementeer dan ook zoiets als iDeal hier in Nederland zeg |:(

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Met iDeal moet je elke keer de betaling goedkeuren, dat wil Apple niet want dan wordt het "teveel gedoe". Het zou wel lekker zijn als je met iDeal een storting kon doen naar je/een iTunes account. Maar dat gaat helaas ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Het is dat je dit topic kicked, ik ga nog een keer proberen zo'n Click and Buy ding aan te maken..
Bejeweled 2 op m'n iPod'je zou toch wel erg grappig zijn :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Hoeps, helemaal niet gezien ik zat door m'n Post History te bladeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Weet je toevallig ook hoe je dat telefoonnummer moet invoeren? Precies zoals 't daar staat met spaties of niet?

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/bfrw2a.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Geen idee, maar het lijkt me dat dat niet uit maakt. Gewoon alles achter elkaar zou ik doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:22

lasharor

7 december 2004

Weet iemand of het mogelijk is om een lijst ofzo te krijgen met items die je via je Itunes account heb gekocht?

Ik heb namelijk wat apps voor mijn iphone gekocht, maar ben vergeten welke dat waren. Ik durft nu eignenlijk ook niet meer die apps te downloaden omdat ik dan dadelijk blijkt dat ik die app toch niet had betaald en nu dat ding dus moet gaan betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 18:18
Geen complete lijst, maar je kunt in iTunes door op store te drukken en dan rechts ergens op iets van purchased items drukken. Dan kun je het per periode zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Laatst online: 21:22

lasharor

7 december 2004

LeVortex schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 20:25:
Geen complete lijst, maar je kunt in iTunes door op store te drukken en dan rechts ergens op iets van purchased items drukken. Dan kun je het per periode zien
Gevonden!

Dankje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:37
Na veel gegoogle helaas nog geen concreet antwoord kunnen vinden op de volgende vraag:

Is het mogelijk om in iTunes (Windows gebruiker hiero) meerdere file formats onder de Movies library weer te geven dan de default?

1. Moet ik dit zoeken in de richting van codecs (voor QuickTime) installeren?
2. Of is dit gewoon niet mogelijk en ben ik gebonden aan de default .mov etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Je bent volgens mij gebonden aan de default.

Voor de Mac heb je een programma dat Video Drive heet. Deze plaatst je videobestanden in een .mov container en in combinatie met de juiste codecs kun je dan "alles" in iTunes zetten.

Geen idee of daar een Windows equivalent voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
MrAcid schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 17:22:
Je bent volgens mij gebonden aan de default.

Voor de Mac heb je een programma dat Video Drive heet. Deze plaatst je videobestanden in een .mov container en in combinatie met de juiste codecs kun je dan "alles" in iTunes zetten.

Geen idee of daar een Windows equivalent voor is.
Geweldig programma zeg! Als iemand een Windows equivalent hiervan kent, heel graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Dit is de website trouwens (misschien kun je daar iets op het forum zetten ofzo?):

http://www.aroona.net/VideoDrive/Home.html

Bijna niet te vinden door de lullig gekozen naam voor het programma. Elke zoekmachine denkt dat je drivers wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
MrAcid schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 18:36:
Dit is de website trouwens (misschien kun je daar iets op het forum zetten ofzo?):

http://www.aroona.net/VideoDrive/Home.html

Bijna niet te vinden door de lullig gekozen naam voor het programma. Elke zoekmachine denkt dat je drivers wil hebben.
Haha inderdaad, thanks!

En nee ik zoek geen NVIDIA driversss 8)7 lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Als ik op "maak versie voor AAC aan" klik, kan ik dan ook direct het origineel laten deleten? Want ik heb hier wat 320 kb mp3's a 15 mb en die openen echt rete traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cirediew
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-08 17:33
Ik heb een probleem met mijn Itunes (nu weet ik niet of ik hier goed zit, daarvoor alvast mijn excuses)
na de update van 8.2 is er iets mis met mijn album art, in de coverflow is het nog wel te zien maar als ik gewoon bij albums kijk, zie ik niets meer. ik heb geprobeerd opnieuw te installeren, zelfs de 32 bits versie maar niets hielp. Misschien weten jullie een oplossing voor mij?
Afbeeldingslocatie: http://smg.photobucket.com/albums/v660/cirediew/th_coverflow.jpg
klik coverflow
Afbeeldingslocatie: http://smg.photobucket.com/albums/v660/cirediew/th_albumart.jpg
klik album view

Eveneens is er ook iets mis als ik scroll in de albums, de bovenste 3 regels blijven het zelfde alleen de rest scrollt mee, als ik naar beneden scroll blijven de bovenste 3 regels staan en als ik omhoog scroll de onderste 3. En in lijst view, scrollen alleen de bovenste of de onderste.

Met versie 8.1.1 deed hij het nog perfect.
Ik weet geen raad meer, hulp aub :)

Eric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 17:17
Ben wel benieuwd of met de aankomende snow leopard er een 64bit versie komt voor dat os.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cirediew

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

cirediew schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 15:06:
Ik heb een probleem met mijn Itunes (nu weet ik niet of ik hier goed zit, daarvoor alvast mijn excuses)
na de update van 8.2 is er iets mis met mijn album art, in de coverflow is het nog wel te zien maar als ik gewoon bij albums kijk, zie ik niets meer. ik heb geprobeerd opnieuw te installeren, zelfs de 32 bits versie maar niets hielp. Misschien weten jullie een oplossing voor mij?
[afbeelding]
klik coverflow
[afbeelding]
klik album view
Het antwoord heb ik niet voor je maar je zou eens kunnen zoeken of je de image / cover caches van iTunes kunt leegmaken.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 16:25
Ik heb onlangs een mac mini als media center aangeschaft. Daar heb ik een harde schijf aan gehangen met al m'n muziek. Die mac mini gaat fungeren als media server. En ik wil alle media daar concentreren. Voorheen had ik die harde schijf aan m'n iMac hangen.

Maar ik loop tegen een paar probleempjes aan.

Ten eerste mis ik een deel van mn album art in iTunes als ik de harde schijf aan de mini hang. Verder herkent ie niet mijn favorieten, dus de nummers die sterren hebben gekregen.

En hoe moet ik in de toekomst mijn muziek op de iPhone en iPod krijgen. Moet ik die nu gaan syncen met de media center mac. Of is er een oplossing voor zodat ik dat gewoon op mn iMac kan blijven doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cirediew
Zpottr schreef op maandag 15 juni 2009 @ 21:16:
[...]

Het antwoord heb ik niet voor je maar je zou eens kunnen zoeken of je de image / cover caches van iTunes kunt leegmaken.
Ik heb gezocht naar een cache, maar ik heb niets in die trant kunnen vinden, ik heb nu wel al het mogelijke van apple van mn computer gehaald, drivers, quicktime etc. en weer opnieuw geprobeerd te installeren. Maar nog steeds geen succes.
Wel is het "vage scrollen" zoals ik noemde verholpen. maar nu kan ik weet niet inloggen in de itunes store, die je nodig hebt om albumart te downloaden...

Andere tips aub? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanvdVeer
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-07 19:32
In de voorbereiding van de overstap van Vista -> W7 heb ik in iTunes geselecteerd dat hij alles in één map moet houden. Die hele map heb ik op een andere partitie gezet, en vervolgens W7 installed.

Probleem is nu (na het terugzetten) dat hij elke keer onderstaande melding geeft

Afbeeldingslocatie: https://files.getdropbox.com/u/668991/iTunes.prob.jpg

Hoe moet ik dit oplossen? De boel staat gewoon op mn C-schijf dus heb alle rechten neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

JanvdVeer schreef op maandag 22 juni 2009 @ 11:13:
In de voorbereiding van de overstap van Vista -> W7 heb ik in iTunes geselecteerd dat hij alles in één map moet houden. Die hele map heb ik op een andere partitie gezet, en vervolgens W7 installed.

Probleem is nu (na het terugzetten) dat hij elke keer onderstaande melding geeft

[afbeelding]

Hoe moet ik dit oplossen? De boel staat gewoon op mn C-schijf dus heb alle rechten neem ik aan?
Zover ik weet heb je in Windows 7 alleen nog maar schrijfrechten in je homedir, en niet op C: etc. Voer iTunes eens uit als administrator, dan werkt het wel als het goed is.

De meer permanente oplossing is natuurlijk je muziek in je eigen homedir zetten :)

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanvdVeer
  • Laatst online: 19-07 19:32
domi235 schreef op maandag 22 juni 2009 @ 11:28:
[...]

Zover ik weet heb je in Windows 7 alleen nog maar schrijfrechten in je homedir, en niet op C: etc. Voer iTunes eens uit als administrator, dan werkt het wel als het goed is.

De meer permanente oplossing is natuurlijk je muziek in je eigen homedir zetten :)
Bedankt! Wat ik heb gedaan is de Users 'full control' gegeven in de dir van iTunes. Werkt top :)

Afbeeldingslocatie: https://files.getdropbox.com/u/668991/itunes.prob2.png

[ Voor 8% gewijzigd door JanvdVeer op 23-06-2009 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

De taal van de iTunes store is naar Nederlands veranderd - is er iemand in geslaagd dit terug te zetten? Echt bloedirritant aangezien mijn hele OS in het Engels is (en iTunes dus ook), evenals beschrijvingen van de meeste iPhone apps. Dus er zijn aardig wat plekken in iTunes nu waar (vaak matige/ onbeholpen) Nederlandse vertalingen gemixed worden met Engelse teksten.

"Maak mijn album compleet"? "Sociaal Netwerken"? "Favoriet bij onze medewerkers"?
Maar dan wel "More in Apps" en "Games", allemaal op dezelfde pagina? Ugh. Op de een of andere manier niet het soort interface dat ik verwacht op mijn Mac.

Ik hoop echt dat dit iets tijdelijks is, en ze en Engelse optie blijven aanbieden - dit is echt heel irritant.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ditmar
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 10:39
Heb vandaag mijn iPhone opgehaald en geactiveerd. Heb een account aangemaakt, maar ik krijg maar geen activatie email |:(. Heb nogmaals geprobeerd te laten verzenden, ook op een andere mail account maar dat helpt allemaal niet. Weet iemand wat er aan de hand is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.A.L.
  • Laatst online: 11-09 18:33
Ok, ik heb laatst eindelijk eens een iPod gekocht, en na jaren iTunes en ID3 tags in het algemeen omzeild te hebben zal ik er nu toch eens aan moeten gaan geloven. Heb m'n hele Mp3 collectie getagged en op nog een paar kleine foutjes na (soms verkeerde trackvolgorde ofzo) ben ik er wel redelijk tevreden over. Volgens mij gaat het echter wel een hel worden om te onderhouden. Elke keer als ik een Mp3tje toevoeg aan m'n collectie moet ik dus:

-Op de juiste plek in m'n directory zetten
-Taggen
-In iTunes toevoegen

Ook moet ik elke keer als ik een Mp3tje verwijder mn iTunes library aanpassen, en aangezien ik nogal veel in de war ben met m'n Mp3's kan dit nog wel wat moeite gaan kosten. Is er niet iets waarmee dit gewoon automatisch kan? Dus dat als ik een nieuw Mp3tje toevoeg aan mn Mp3 map dat deze automatisch getagged wordt en toegevoegd wordt aan iTunes? Een app die standby de Mp3 map in de gaten houd en ingrijpt als hij ziet dat er iets toegevoegd of verwijderd wordt ofzo? Het zou mijn leven iig een stuk makkelijker maken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hb sinds gisteren mijn iPhone 3GS en het synchroniseren ging goed, op een iets na. Ik heb onder films een clipje staan met de extensie mp4 (mpeg-4) maar om een mij onduidelijke reden weigert hij deze over te zetten naar mijn iPhone terwijl ik deze clip wel gewoon af kan spelen in quicktime.
Iemand enig idee waar dit aan ligt?
Alvast dank!

Edit: Al opgelost, vriend van me wist me net te vertellen dat als je via info het soort verandert naar bv muziekvideo dat het dan wel werkt en het klopt. :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2009 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:24
B.A.L. schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 21:15:
Ook moet ik elke keer als ik een Mp3tje verwijder mn iTunes library aanpassen, en aangezien ik nogal veel in de war ben met m'n Mp3's kan dit nog wel wat moeite gaan kosten. Is er niet iets waarmee dit gewoon automatisch kan? Dus dat als ik een nieuw Mp3tje toevoeg aan mn Mp3 map dat deze automatisch getagged wordt en toegevoegd wordt aan iTunes? Een app die standby de Mp3 map in de gaten houd en ingrijpt als hij ziet dat er iets toegevoegd of verwijderd wordt ofzo? Het zou mijn leven iig een stuk makkelijker maken :p
Als je iTunes je muziek laat managen, dus ook de directory structuur, dan hoef je daar helemaal niet meer over in te zitten. Kijk eens de preferences van iTunes door. Dat kan iTunes allemaal voor je doen. Je sleept de MP3tjes naar iTunes en die maakt een directorystructuur en als je ze verwijderd dan kan iTunes ze ook weer naar de prullenbak brengen.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.A.L.
Ik zit nu een beetje rond te neuzen, en ik zie wat je bedoelt inderdaad. Het probleem is alleen dat de meeste Mp3's die ik binnenkrijg niet de tags hebben die ik wel (en dan gaat het er niet om of ze correct zijn of niet; maar gewoon dat ik ze anders wil hebben), en als ik die zomaar importeer zal iTunes ze dus niet in de mappen zetten waar ik ze in wil hebben. Kan ik in iTunes zelf de tags van Mp3's en meerdere Mp3's tegelijk aanpassen? Want als ik het goed heb, moet ik dan gewoon Mp3's toevoegen aan m'n library, instellen dat ze automatisch gekopieerd worden naar de iTunes, instellen dat de submappen Artiest en Album automatisch aangemaakt worden, en dat de Mp3's daarin gezet worden. Is dat mogelijk? Want dan zou ik toch nog best weleens van dit programma kunnen gaan houden inderdaad :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10-2020

Mag

B.A.L. schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 22:39:
Ik zit nu een beetje rond te neuzen, en ik zie wat je bedoelt inderdaad. Het probleem is alleen dat de meeste Mp3's die ik binnenkrijg niet de tags hebben die ik wel (en dan gaat het er niet om of ze correct zijn of niet; maar gewoon dat ik ze anders wil hebben), en als ik die zomaar importeer zal iTunes ze dus niet in de mappen zetten waar ik ze in wil hebben. Kan ik in iTunes zelf de tags van Mp3's en meerdere Mp3's tegelijk aanpassen? Want als ik het goed heb, moet ik dan gewoon Mp3's toevoegen aan m'n library, instellen dat ze automatisch gekopieerd worden naar de iTunes, instellen dat de submappen Artiest en Album automatisch aangemaakt worden, en dat de Mp3's daarin gezet worden. Is dat mogelijk? Want dan zou ik toch nog best weleens van dit programma kunnen gaan houden inderdaad :p
Je kan de tags aanpassen binnen iTunes. Maar als nummers geen tags hebben dan word het wel een rommeltje in je bibliotheek en is het lastig om alles terug te vinden. Ik raad je aan om gedownloade muziek eerst even snel te voorzien van iig de artiest tag en album tag met een ander programma (bijv mp3tag, maar er zijn vele andere gratis voorbeelden) voor je ze importeert naar itunes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

B.A.L. schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 22:39:
Mijn "workflow" is
MP3 download -> tagger -> iTunes -> origineel op DVD & verwijderen.
De tagger zit er tussen omdat ik bv. wil bijhouden waar ik de muziek vandaan heb (dat wordt dus bv. "orig eMusic" in comment field). Extra voordeel: door een smart album te maken kan ik zien welke ik niet getagged heb / ongemerkt zijn toegevoegd aan iTunes.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.A.L.
Ah kijk, thx voor de tips!

Ik heb al een paar taggers uitgeprobeerd, Tag & Rename maar die beviel me niet zo goed, mp3tag daarentegen heb ik inmiddels als flink gebruikt, en die werkt prima inderdaad! Hoe ik het tot nu toe gedaan heb:

-Mp3's op de juiste plaats zetten
-Mp3tag de juiste tags aan laten maken op basis van de subdirectories
-Importeren in iTunes

Dat zijn dus 3 stappen, waar het er voorheen maar eentje was. Misschien dat ik er door iTunes mn mappenstructuur te laten beheren nog een stap weg kan halen, maar zoals ik nu hoor is het toch handiger om een tagger er tussen te houden, en het dus altijd meer werk als ''the good old way'' gaat worden :p Maar goed, volgens mij is er best mee te werken. Thx voor de tips iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Laatst online: 11-09 16:38

Patriot

Fulltime #whatpulsert

gelukkie schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 08:39:
Sinds de laatste update van itunes heb ik last van het irritante probleem: elke keer als ik een gekocht nummer wil spelen, of mijn ipod synchroniseer, dan moet ik mijn pc weer een machtiging geven. Zodra ik echter inlog krijg ik de melding dat de pc al geautoriseerd is...Hebben jullie misschien een tip hoe Itunes dit weer kan onthouden?
Ik weet dat dit een oud probleem is, maar.. nouja, het is meer een brainfart dan dat ik het ergens mee kan staven: Draai je toevallig Vista? Ik weet dat ScottB (die het probleem ook had) dat ook draaide. Probeer het programma eens als administrator te draaien? Misschien is het iets stoms dat de devs verkeerd gedaan hebben, waardoor de instelling niet 'blijft'?

Ik heb het probleem ook gehad, maar ik weet niet precies meer hoe ik dat heb opgelost. Ik heb toen iTunes namelijk eens opnieuw geïnstalleerd, dus dat kan het ook opgelost hebben.
offtopic:
(Ah.. ben je klaar met je post, realiseer je door je laatste zin over opnieuw installeren dat er een nieuwe versie uit is sindsdien, en het waarschijnlijk al is opgelost)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Laatst online: 21:20
B.A.L. schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 23:26:
Ah kijk, thx voor de tips!

I<KNIP>

-Mp3's op de juiste plaats zetten
-Mp3tag de juiste tags aan laten maken op basis van de subdirectories
-Importeren in iTunes

<KNIP>
Ik ben niet zo'n expert maar ik doe het iest anders en dat werkt prima voor mij.

1. mp3 via itunes toevoegen aan mijn bibliotheek,
2. eventueel via itunes de tags aanpassen of toevoegen
3. klaar, eventueel het orignele bestand verwijderen.

Mijn grootste fout in het begin was dat ik zelf ging zitten klooien in de mappen structuur. Sinds ik dat overlaat aan itunes gaat het allemaal prima. Het enige wat er nu af en toe niet goed gaat is dat ik album illustraties wel zie itunes op mijn pc maar niet op mijn ipod. Het betreft slechts een beperkt aantal albums.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.A.L.
Mmm ja, dat lijkt me wel de beste manier inderdaad. Een vraagje nog. :p Als ik ''Keep my iTunes music folder organized'' instel, deelt hij m'n Mp3's als volgt in:

Muziek map --> Artiest --> Album

Kan ik ook ergens instellen dat hij het als volgt doet:

Muziek map --> Genre --> Artiest --> Album

? Want daar zie ik even snel niets voor, terwijl dat wel de manier is hoe ik het georganiseerd wil houden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
B.A.L. schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 14:09:
Mmm ja, dat lijkt me wel de beste manier inderdaad. Een vraagje nog. :p Als ik ''Keep my iTunes music folder organized'' instel, deelt hij m'n Mp3's als volgt in:

Muziek map --> Artiest --> Album

Kan ik ook ergens instellen dat hij het als volgt doet:

Muziek map --> Genre --> Artiest --> Album

? Want daar zie ik even snel niets voor, terwijl dat wel de manier is hoe ik het georganiseerd wil houden. :)
Ik zou het niet weten, maar wat is de reden dat je dat wil?
Immers als je itunes gebruikt is dat niet nodig, want dan selecteer in itunes genre en je krijgt alles binnen dat genre te zien/horen.
En zo gaat dat dan ook op je ipod.
Nogmaals, ik als windows gebruikers moest ontzettend wennen aan itunes. Itunes regelt n.l. alles zelf en als je dat onthoudt en je gebruikt gewoon itunes dan gaat alles goed. Ik ben echter ontzettend gewend aan windows, dus veel klooien met mappen e.d. Nu met ituns is dat niet meer nodig. Voor zelfs een reden om eens te gaan kijken naar een apple computer, m'n ipod bevalt en itunes bevalt dus wie weet is een apple Os ook wat voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Ik heb het ook op die manier (met de hand) Het is bv handiger voor filesharing/ftp. Compilaties worden door itunes in 1 map gedumpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.A.L.
Omdat ik nog weleens een Mp3tje wil versturen per MSN, iets uploaden, iets op CD branden, iets in een DJ applicatie afspelen buiten iTunes om, ... er zijn genoeg redenen waarom ik gewoon mn huidige mappenstructuur wil behouden waarin ik makkelijk en snel Mp3's kan terugvinden. Misschien is het een idee om gewoon 2 Mp3 collecties te gaan onderhouden :P 1 lokaal voor iPod synch en als mediaspeler, en 1 op netwerkschijf voor overige zaakjes. Als iTunes niet mappen kan indelen op Genre is dat misschien de beste manier.
Ik ben echter ontzettend gewend aan windows, dus veel klooien met mappen e.d. Nu met ituns is dat niet meer nodig. Voor zelfs een reden om eens te gaan kijken naar een apple computer, m'n ipod bevalt en itunes bevalt dus wie weet is een apple Os ook wat voor mij.
Whehe, de Apple business strategie in actie. Het werkt blijkbaar wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Je kan in itunes als je een bestand hebt geselecteerd wel met cmd + r naar het bestand in finder toe gaan. Open in finder heet dat geloof ik. Meerdere programmas ondersteunen dit. Ik neem aan dat dit in windows ook kan (ctrl + r (?))

[ Voor 18% gewijzigd door lowfi op 08-07-2009 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.A.L.
Ja dat kan idd, maar is toch een omweg imo...maar misschien valt er wel mee te werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

B.A.L. schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 15:29:
Ja dat kan idd, maar is toch een omweg imo...maar misschien valt er wel mee te werken
Je kunt ook simpelweg een selectie vanuit het iTunes venster slepen om ergens een kopie in een directory te dumpen.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.A.L.
True, dat zal ik ook prima werken idd, ik heb er wel nog zo'n ''Maar dat wil ik helemaal niet!'' gevoel bij, maar ik zal gewoon even moeten aanpassen. :p

Laatste vraag; kun je vanuit gewone verkenner meerdere files tegelijk toevoegen aan iTunes Library? Want die optie zie ik nu niet. Als dat kan weet ik al hoe ik het ga aanpakken:

-2 collecties bijhouden, manual op netwerkschijf en iTunes laat ik zn eigen mp3 collectie onderhouden
-Na Mp3's downloaden taggen in Windows zelf
-Rechtermuisknop en adden aan library (gelijk kopie in iTunes collectie)
-Zelf Mp3's correct wegzetten in manual collectie

T zal even wennen worden maar volgens mij werkt het best lekker. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
ctrl/cmd + o kan je een hele folder en subfolders toevoegen

[ Voor 13% gewijzigd door lowfi op 08-07-2009 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.A.L.
Ja, vanuit iTunes, maar ik zit niet altijd in iTunes. Maar ik heb al wat gevonden, misschien ook wel handig voor andere mensen hier:

http://ichau.com:800/iPod/scripts.htm

Check QuickTunes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik word nu al gek van iTunes. Had er al een zwaar hoofd in maar dit is echt treurig.

Situatie: ik wil slechts één library toevoegen die zich op een netwerk-drive bevind. Helaas denkt het programma dat hij niet alleen de drive-letter moet toevoegen maar ook het UNC-pad. Resultaat: alle liedjes twee keer in m'n library. Hoe los ik dit op?

edit: opgelost. via de duplicate songs. al blijft het vreemd dat hetzelfde nummer er met twee netwerklocaties er in staat. En ook de 'duplicate songs' optie lijkt anders onder Mac OS te zijn dan onder XP. Nu moest ik alsnog alle dubbele handmatig verwijderen. En dat waren er een stuk of 1000.

[ Voor 30% gewijzigd door Gunner op 09-07-2009 07:44 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Laatst online: 07-09 07:45

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Patriot schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 03:06:
[...]

Ik weet dat dit een oud probleem is, maar.. nouja, het is meer een brainfart dan dat ik het ergens mee kan staven: Draai je toevallig Vista? Ik weet dat ScottB (die het probleem ook had) dat ook draaide. Probeer het programma eens als administrator te draaien? Misschien is het iets stoms dat de devs verkeerd gedaan hebben, waardoor de instelling niet 'blijft'?

Ik heb het probleem ook gehad, maar ik weet niet precies meer hoe ik dat heb opgelost. Ik heb toen iTunes namelijk eens opnieuw geïnstalleerd, dus dat kan het ook opgelost hebben.
offtopic:
(Ah.. ben je klaar met je post, realiseer je door je laatste zin over opnieuw installeren dat er een nieuwe versie uit is sindsdien, en het waarschijnlijk al is opgelost)
Ik ben bang van niet, ik moet nog altijd mijn eigen computer authoriseren elke keer als ik sync... Draai wel gewoon de nieuwste versie iTunes, dus dat heeft het ook niet echt opgelost. Kan inderdaad wel eens proberen iTunes als administrator te draaien, maar eerlijk gezegd heb ik er maar weinig fiducie in. Ik vind het ook wel vreemd dat ik het verder nooit van iemand anders hoor, lijkt soms wel alsof ik een vande enigen ben met het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
ScottB schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 21:58:
[...]

Ik ben bang van niet, ik moet nog altijd mijn eigen computer authoriseren elke keer als ik sync... Draai wel gewoon de nieuwste versie iTunes, dus dat heeft het ook niet echt opgelost. Kan inderdaad wel eens proberen iTunes als administrator te draaien, maar eerlijk gezegd heb ik er maar weinig fiducie in. Ik vind het ook wel vreemd dat ik het verder nooit van iemand anders hoor, lijkt soms wel alsof ik een vande enigen ben met het probleem.
Ik heb dat probleem ook, iedere keer moet ik opnieuw mijn pc machtigen. Je bent dus niet alleen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
chippie777 schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 16:43:
[...]

Ik heb dat probleem ook, iedere keer moet ik opnieuw mijn pc machtigen. Je bent dus niet alleen ;)
Ik heb het al sinds 8.0, ik hoopte toch wel dat het na twee "grote" updates verholpen zou zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rijk Lemming
  • Laatst online: 13-12-2024
B.A.L. schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 14:42:
(...) er zijn genoeg redenen waarom ik gewoon mn huidige mappenstructuur wil behouden waarin ik makkelijk en snel Mp3's kan terugvinden. (...)
[...]
Het heeft bij mij ook even geduurd voordat ik iTunes het organiseren en beheren van mijn mp3-collectie toevertrouwde. Maar ik ben zo ontzettend blij dat ik het gedaan heb! Zolang je je tags op orde hebt/houdt kan er volgens mij eigenlijk niks mis gaan.
Ook ik gebruik vaak mp3tjes in andere programma's of mail ofzo. Gewoon slepen uit iTunes en klaar!

Hou je hart vast, haal diep adem en sleep gewoon al je mp3's naar iTunes!

Succes 8)

Wat zijn jullie ervaringen met iTunes DJ? Ik vind het super handig maar ik mis wel een aantal dingen, zoals toetscombinaties om er nummers aan toe te voegen bijvoorbeeld. En waarom kun je nummers die erin staan niet omhoog of omlaag zetten in de lijst |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Rijk Lemming schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 21:36:
Wat zijn jullie ervaringen met iTunes DJ? Ik vind het super handig maar ik mis wel een aantal dingen, zoals toetscombinaties om er nummers aan toe te voegen bijvoorbeeld.
Er zijn wel applescripts (kijk eens bij Doug) die current selection in een bep. paylist kunnen stoppen volgens mij. Moet je die alleen nog even aanroepen met een toetscombinatie. moet kunnen (op de Mac!)
En waarom kun je nummers die erin staan niet omhoog of omlaag zetten in de lijst |:(
Gewoon slepen?

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rijk Lemming
Bij mij werkt dat niet :? In de iTunes DJ elke playlist kan ik de nummers alleen naar een andere playlist slepen bijvoorbeeld, binnen de playlist pikt ie het niet... Edit: dit is eigenlijk wel heel erg raar... ik meen me te herinneren dat dat eerst wel gewoon kon en in de help van iTunes staat ook dat je door te slepen de volgorde kan veranderen. Edit2: bij 'gewone' afspeellijsten kon ik niet slepen omdat de nummers dan gesorteerd moeten staan op 'nummer' (ze stonden op album). Bij iTunes DJ blijft het probleem echter hetzelfde helaas...

Zal eens zoeken naar scripts (toch blijft t vaag dat Apple daar zelf niet meer aan doet, zijn normaal toch erg fan van toetscombies)

[ Voor 31% gewijzigd door Rijk Lemming op 10-07-2009 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Rijk Lemming schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 23:17:
Bij mij werkt dat niet :? In de iTunes DJ elke playlist kan ik de nummers alleen naar een andere playlist slepen bijvoorbeeld, binnen de playlist pikt ie het niet... Edit: dit is eigenlijk wel heel erg raar... ik meen me te herinneren dat dat eerst wel gewoon kon en in de help van iTunes staat ook dat je door te slepen de volgorde kan veranderen. Edit2: bij 'gewone' afspeellijsten kon ik niet slepen omdat de nummers dan gesorteerd moeten staan op 'nummer' (ze stonden op album). Bij iTunes DJ blijft het probleem echter hetzelfde helaas...
http://www.postimage.org/image.php?v=aVHygjS
Afbeeldingslocatie: http://www.postimage.org/image.php?v=aVHygjS

[ Voor 8% gewijzigd door Zpottr op 10-07-2009 23:38 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rijk Lemming
Ja... dude, wat bedoel je? Ik snap wel wat 'slepen' betekent :D Maar als ik dan los laat, schiet ie bij mij dus gewoon terug naar z'n oude positie :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Rijk Lemming schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 23:42:
Ja... dude, wat bedoel je? Ik snap wel wat 'slepen' betekent :D Maar als ik dan los laat, schiet ie bij mij dus gewoon terug naar z'n oude positie :/
Prima, zoek het lekker zelf uit dan. Wilde even kijken of we het over hetzelfde hebben.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rijk Lemming
Haha ok relax man, no offense

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Je doet iets fout want dat kan gewoon.

Maak playlist > dump wat nummers erin > slepen maar (of sorteren)

[ Voor 48% gewijzigd door lowfi op 10-07-2009 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rijk Lemming
Ja dat snap ik... De grote vraag is alleen wat dan??
Als je een gewone playlist sorteert op iets anders dan de eerste kolom (bijv. artiest ofzo) dan krijg je wat ik bedoel, alleen heb ik dat dus ook in mijn iTunes DJ playlist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Je kan in alle playlists behalve smartplaylist gewoon sleep 'n pleur toepassen. Ook in iTunes Dj.

Pak een nummer vast en laat het ergens anders weer los. Zou niet weten hoe ik dat anders moet uitleggen :)

[ Voor 193% gewijzigd door lowfi op 10-07-2009 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rijk Lemming
Ahhhhh heb het gevonden: Ik had aan staan dat mensen met remote (op hun iPhone) de iTunes playlist kunnen beïnvloeden. Als ik dat uit zet kan ik weer gewoon lekker slepen.
Waarom zou dat eigenlijk blokkeren bij gebruik van remote... Zodat je de remote-gebruikers wel serieus moet nemen ofzo O-)

Edit: om precies te zijn gaat het niet om het toestaan van remote, maar om de instelling "schakel stemmen op nummers in". Op zich ergens wel te begrijpen dat je dan dus niet kan slepen; dan zou stemmen ook niet zoveel zin hebben :O

[ Voor 28% gewijzigd door Rijk Lemming op 11-07-2009 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-09 17:37

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Ik heb m'n iPhone geconnect op m'n werk PC, maar nu wil ik thuis er wat nummers afplukken, maar alles is greyed out. Mag dat maar vanaf 1 PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Laatst online: 06-09 20:38
Ik krijg het maar niet voor elkaar om geripte films naar iphone format mpeg4 , 480x320 (met iphone software) van mn macbook naar mn iphone te krijgen , heb een serie aan DVD's geript op deze manier maar kan via itunes niet syncen ... is dat een bekend probleem , vorig jaar voor dat ik op vakantie ging lukte het prima met mn G3 , nu met mn ?G3S krijg ik het niet voor elkaar! 8)7

EDIT: info --> soort tv-programma :) !

[ Voor 5% gewijzigd door BlowFish op 11-07-2009 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

BlowFish schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 19:44:
Ik krijg het maar niet voor elkaar om geripte films naar iphone format mpeg4 , 480x320 (met iphone software) van mn macbook naar mn iphone te krijgen , heb een serie aan DVD's geript op deze manier
Wat is "iPhone software" en wat is "deze manier"? Je vertelt helemaal niets over wat je gedaan hebt dus hoe kan iemand je ooit helpen?
apNia schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 18:57:
Ik heb m'n iPhone geconnect op m'n werk PC, maar nu wil ik thuis er wat nummers afplukken, maar alles is greyed out. Mag dat maar vanaf 1 PC?
Dat mag zo langzamerhand toch echt geen nieuws meer heten ;) Standaard syncen iPhones en iPods maar met één PC, precies om tegen te gaan wat je probeert te doen.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Zpottr schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 20:14:
Dat mag zo langzamerhand toch echt geen nieuws meer heten ;) Standaard syncen iPhones en iPods maar met één PC, precies om tegen te gaan wat je probeert te doen.
Sorry maar ik gebruik pas net iTunes. In dat geval is 't voor mij dus allemaal nieuws. Is er een mogelijkheid hier omheen of moet je dan gelijk zo'n alternatief voor iTunes installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

apNia schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 20:24:
[...]

Sorry maar ik gebruik pas net iTunes. In dat geval is 't voor mij dus allemaal nieuws. Is er een mogelijkheid hier omheen of moet je dan gelijk zo'n alternatief voor iTunes installeren?
Ja goed, maar het is toch echt zo'n beetje de meest FAQ ooit op dit gebied ;)

Terzake: Geen idee. Met een iPod heb ik dat wel eens gedaan, denk niet dat het met een iPhone zo makkelijk is omdat je niet bij het bestandssysteem kunt komen. Er zijn wel applicaties (Air Sharing bv.) waarmee je welke file dan ook van het ene WiFi-netwerk naar het andere kunt meenemen. Maar onderweg kun je die files dan niet afspelen in de iPod app. Ikzelf zou niet moeilijk doen en een USB-stickje gebruiken.

[ Voor 14% gewijzigd door Zpottr op 11-07-2009 20:32 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Je hebt gelijk, ik had ff in de FAQ moeten kijken :)
Maar is er dan een mogelijkheid op z'n minst om via USB muziek van je iPod af te spelen? Want dat kan ook met je 'master' PC zegmoar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
apNia schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 21:34:
Je hebt gelijk, ik had ff in de FAQ moeten kijken :)
Maar is er dan een mogelijkheid op z'n minst om via USB muziek van je iPod af te spelen? Want dat kan ook met je 'master' PC zegmoar.
Dat is wel mogelijk, mits die computer iTunes heeft. Je sluit je iPod aan, negeert de melding van iTunes dat deze iPod normaal niet gesynct is met deze bibliotheek en als hij toch begint te syncen omdat dat zo is ingesteld (al zou hij dat niet moeten doen als je dat weigert, maar just in case) gewoon annuleren. Daarna je iPod instellen op handmatig bijwerken en je kunt door in iTunes naar je iPod te gaan gewoon alle nummers en afspeellijsten die op de iPod staan beluisteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 02:49
Ik ben onlangs overgestapt van Winamp naar iTunes (8.2). Een groot gemis vond ik "Global Hotkeys" feature, waarmee je met bepaalde knoppen vanuit alle programma's iTunes kan bedienen. Heb een tijdje gezocht, maar vooral veel troep. Uiteindelijk kwam ik IGHP tegen waarmee je Global Hotkeys kan integreren in iTunes. Geen extra programma's vereist dus. Aanrader!
http://ighp.berlios.de/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

ScottB schreef op zondag 12 juli 2009 @ 00:04:
[...]

Dat is wel mogelijk, mits die computer iTunes heeft. Je sluit je iPod aan, negeert de melding van iTunes dat deze iPod normaal niet gesynct is met deze bibliotheek en als hij toch begint te syncen omdat dat zo is ingesteld (al zou hij dat niet moeten doen als je dat weigert, maar just in case) gewoon annuleren. Daarna je iPod instellen op handmatig bijwerken en je kunt door in iTunes naar je iPod te gaan gewoon alle nummers en afspeellijsten die op de iPod staan beluisteren :)
Dat is 't hem juist, ik mag dat vinkje manual niet aanvinken omdat ie dan zegt dat ie gesynct staat met een andere PC, en ik ben dus bank dat ie dan alles er af gooit:
Afbeeldingslocatie: http://img199.imageshack.us/img199/3546/iphoneprobleem.png

en for now is dus alles onder Music greyed out op m'n iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Je doet in dat venster dus Cancel, dan zorg je dat 'Manually manage music and videos' aan blijft en dan zou het niet greyed out moeten zijn. Maar als jij zegt dat dat wel zo is, zal ik me vergissen en ben ik bang dat het niet mogelijk is muziek van je iPod op een andere computer af te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Dat is het dan denk ik inderdaad. Want ik doe dat vinkje aan, druk op Apply, en krijg die dialogue. Vervolgens cancel ik, en is het vinkje niet meer van kracht :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die weet hoe je zonder creditcard een account aan kan maken? Indien het niet kan weet iemand hoe ik hem kan koppelen aan SNS internetbankieren?

Bij een vriend kan hij kiezen Creditcard: geen ofzo. Maar ik niet. Hij krijgt alleen geen bevestigingsmail.. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rijk Lemming
Verwijderd schreef op maandag 13 juli 2009 @ 12:46:
Iemand die weet hoe je zonder creditcard een account aan kan maken? Indien het niet kan weet iemand hoe ik hem kan koppelen aan SNS internetbankieren?

Bij een vriend kan hij kiezen Creditcard: geen ofzo. Maar ik niet. Hij krijgt alleen geen bevestigingsmail.. :p
Das toch niet echt ingewikkeld? Ik kan het me niet meer zo goed herinneren maar op de een of andere manier moet je zorgen dat je gebruik maakt van een click-and-buy account ofzo. Staat zeker hier ergens op GoT uitgelegd... ff zoeken dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
http://clickandbuy.com

Maak daar een account aan, zorg dat je bankrekening geverifieerd wordt (dit kan even duren aangezien er een eurocent gestort wordt op je rekening en dit niet meteen zichtbaar kan zijn). Daarna maak je een iTunes-account en klik je bij betaalmethode op Click And Buy. iTunes wil dan je account koppelen, redirect je naar de C&B-site. Daarna kun je gewoon dingen kopen in de store (of niet natuurlijk, als je het alleen voor de album art of gratis items doet), en C&B zal zorgen dat het juiste bedrag van je rekening wordt afgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rijk Lemming
Jeh, weh hij zee :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
Ik heb helaas geen ipod aansluiting in mijn auto dus ben ik aangewezen op muziek cd's.
Nu wilde ik via genius verschillende play lists maken en deze in itunes als audio cd branden, op die manier krijg ik dan een leuke serie verzamel cd's.
De eerste cd ging prima maar daarna lukt het niet meer om een cd te branden via itunes.
Itunes opnieuw opstarten helpt niet, hij blijft maar vragen om een lege cd maar die zit er 100% zeker in.
Al een beetje ge-googled maar nog niet DE oplossing kunnen vinden. Wie heeft de goude tip voor mij.

(itunes op windows vista trouwens)

Het is gelukt, ik heb een proces beëindigd in windows taakbeheer, weet ff niet meer welke maar het hielp wel.
Als het weer gebeurt zal ik hier aangeven welk proces het was.

[ Voor 13% gewijzigd door chippie777 op 18-07-2009 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D!zzy
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:18
chippie777 schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 11:47:
...

Het is gelukt, ik heb een proces beëindigd in windows taakbeheer, weet ff niet meer welke maar het hielp wel.
Als het weer gebeurt zal ik hier aangeven welk proces het was.
Is het misschien één van de volgende?

iPodService.exe
iTunes.exe
iTunesHelper.exe
bonjour.exe

Niet dat ik dit probleem zelf heb, maar dit zijn gewoon een aantal processen van iTunes (of gerelateerd daaraan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
Nee deze waren het zeker niet, volgens mij had het iets te maken met Nero. Twee brandprogramma's teglijk gaat niet altijd even goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.A.L.
Weet iemand waar ik een soort overzicht kan vinden van naar welke tags iTunes nou precies kijkt bij het mappen en organiseren van je muziek? Ik heb bijvoorbeeld gemerkt dat als je een CD hebt waarvan alle tracks dezelfde Artist en Album tag hebben, maar er bv. 1 track tussenzit met een andere ''Album Artist'' tag, dat die track dan toch weer verkeerd wordt georganiseerd binnen iTunes en in de tracklist van die CD als je je iPod synced. Ik zou dus graag willen welke tags nu precies belangrijk zijn, want ik ga nu al voor de 3e keer mn hele muziekcollectie taggen en importen omdat elke keer sommige tags toch verkeerd blijken te zijn (eerst had ik het probleem dat de tag Discnumber mn organisatie verneukte, en nu net merk ik dat de Album Artist tag de boel ook verneukt...ik zou graag willen weten welke tags ik nog meer op moet letten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

sinds een tijdje heb ik een Iphone 3gs. Nu wil ik graag mijn afgespeelde nummers scrobblen naar Last.fm. Dat zou moeten kunnen met MobileScrobbler, mits je je iPhone jailbreakt, en dat wil ik (voorlopig nog) niet. Is het mogelijk om op het moment dat je synchroniseert met iTunes, de boel te scrobblen, of zoiets? Voor de iPod doe ik het met lastpod, maar dat werkt niet voor de iPhone, afaik.
Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 11:58:
Hallo,

sinds een tijdje heb ik een Iphone 3gs. Nu wil ik graag mijn afgespeelde nummers scrobblen naar Last.fm. Dat zou moeten kunnen met MobileScrobbler, mits je je iPhone jailbreakt, en dat wil ik (voorlopig nog) niet. Is het mogelijk om op het moment dat je synchroniseert met iTunes, de boel te scrobblen, of zoiets? Voor de iPod doe ik het met lastpod, maar dat werkt niet voor de iPhone, afaik.
Bedankt
De Last.FM applicatie op mijn Mac scrobbled hier de nummers die ik op mijn iPhone afspeel. Heeft wel een irritant focusprobleem (venster zit altijd verstopt achter iTunes-venster).

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zpottr schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 12:13:
[...]

De Last.FM applicatie op mijn Mac scrobbled hier de nummers die ik op mijn iPhone afspeel.
En hij scrobbled ook nummers die je 'onderweg' hebt afgespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 12:40:
[...]

En hij scrobbled ook nummers die je 'onderweg' hebt afgespeeld?
Eh, ja natuurlijk :)

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Das mooi. Nu maar hopen dat de windows
-versie dat ook doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
De Windows versie doet dat ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:55
Mocht ik nu windows opnieuw installeren en daar door ook Itunes, hoe kan ik er dan voor zorgen dat als hij synchroniseerd met mijn iphone hij niet mijn Iphone helemaal leeg maakt omdat er nog niets in itunes staat?

Eigenlijk moet het dus zo zijn dat hij alles van mij iphone dan weer in itunes zet of gebeurd dit al automatisch?

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Dit kan niet met iTunes, daar moet je een ander programma voor gebruiken. Of je bibliotheek backuppen als je die mogelijkheid hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Scott schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 11:12:
Dit kan niet met iTunes, daar moet je een ander programma voor gebruiken. Of je bibliotheek backuppen als je die mogelijkheid hebt :)
Hmm dat is vervelend. Dus mocht itunes een keer opnieuw installeren dan heb je dus een groot probleem want kan je hem beter niet meer koppelen met je iphone omdat alles dan veranderd wordt? Begrijp ik dat goed?

Wat is hier een mogelijke oplossing voor?

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Harem.nl schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 12:14:
[...]

Hmm dat is vervelend. Dus mocht itunes een keer opnieuw installeren dan heb je dus een groot probleem want kan je hem beter niet meer koppelen met je iphone omdat alles dan veranderd wordt? Begrijp ik dat goed?

Wat is hier een mogelijke oplossing voor?
Als je alleen iTunes opnieuw installeert blijft je library gewoon bestaan.

Als je je hele PC opnieuw installeert herstel je je iTunes library simpelweg vanuit je backup.

Als je geen backup hebt zijn je bestanden blijkbaar niet belangrijk genoeg en maakt het niet uit dat je ze kwijt bent :)

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Zpottr schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 12:20:
[...]

Als je alleen iTunes opnieuw installeert blijft je library gewoon bestaan.

Als je je hele PC opnieuw installeert herstel je je iTunes library simpelweg vanuit je backup.

Als je geen backup hebt zijn je bestanden blijkbaar niet belangrijk genoeg en maakt het niet uit dat je ze kwijt bent :)
En die back-up staat in je Application Data map?

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Harem.nl schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 12:32:
[...]

En die back-up staat in je Application Data map?
Geen idee, ik heb geen Application Data map (is dat iets van Windows?)

Maar waar het op neerkomt is dat je mediabestanden in iTunes staan, en een kopie staat op je iPhone. Terug kopieren kan in principe niet. Zorg dus dat je daar zelf een back-up van maakt - zoals van alles wat je belangrijk vindt, dat bedoelde ik eigenlijk.

De back-up die iTunes maakt is meer van de toestand van je iPhone, de data in de iPhone apps, etc.

Verder heb je nog je adresboek, bookmarks en wat dies meer zij: die worden als het goed is gesynced met applicaties op je PC / Mac. Neemt niet weg dat je die datavervolgens wel weer zelf op een externe hdd oid wilt zetten als back-up.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Zpottr schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 12:59:
[...]

Geen idee, ik heb geen Application Data map (is dat iets van Windows?)

Maar waar het op neerkomt is dat je mediabestanden in iTunes staan, en een kopie staat op je iPhone. Terug kopieren kan in principe niet. Zorg dus dat je daar zelf een back-up van maakt - zoals van alles wat je belangrijk vindt, dat bedoelde ik eigenlijk.

De back-up die iTunes maakt is meer van de toestand van je iPhone, de data in de iPhone apps, etc.

Verder heb je nog je adresboek, bookmarks en wat dies meer zij: die worden als het goed is gesynced met applicaties op je PC / Mac. Neemt niet weg dat je die datavervolgens wel weer zelf op een externe hdd oid wilt zetten als back-up.
Ja dat is idd iets van Windows ja :P Ik backup sowieso de muziek en de films die er op staan op een externe hardeschijf. Het gaat me meer om de apps die ik gekocht heb en de instellingen zoals bijvoorbeeld hoe ik mijn menu op de iphone heb ingedeeld en instellingen van de iphone zelf. Daar zou ik dan graag een backup van maken in Itunes. Mocht ik dus windows opnieuw installeren wil ik dus niet het risico lopen dat als ik mijn iphone aan Itunes hang dat hij me hele telefoon weer reset.

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
apNia schreef op maandag 13 juli 2009 @ 00:33:
Dat is het dan denk ik inderdaad. Want ik doe dat vinkje aan, druk op Apply, en krijg die dialogue. Vervolgens cancel ik, en is het vinkje niet meer van kracht :(
Ik heb het net zelf ook moeten doen, en het lukt mij wel. iPod touch is gesynct met een PC, wilde muziek van de iPod afspelen op mijn laptop. Ik koppelde de iPod aan mijn laptop, kreeg de vraag of ik hem wilde syncen of niet, en drukte op cancel. Ik klikte op het iPod-icoontje in het linkerframe, vinkte 'manually manage music and videos' aan, en hij speelt nu muziek vanaf mijn iPod over de speakers van m'n laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sitel
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 10:23
Deze vraag is al eerder gesteld maar ik vind geen antwoord, daarom stel ik ze opnieuw..

Ik ga binnenkort m'n PC formatteren. Alleen wil ik dat alle beoordelingen, aantal malen afgespeeld, en alle andere iTunes bibliotheek gegevens behouden blijven.

In iTunes 7 zie ik wel de optie "bibliotheek exporteren", "exporteren" en "reservekopie op schijf maken" staan. Ik snap dat ik hiermee m'n bieb kan opslaan.

Maar, als ik na het formatteren deze bieb weer importeer, kan het zijn dat m'n MP3's op een andere locatie op de harde schijf staan. iTunes zal deze bestanden dan natuurlijk missen, maar ik heb geen zin om 1500 keer manueel de locatie van elk mp3'tje op te geven.

Hoe pak ik dit het best aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sitel schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 14:54:
Deze vraag is al eerder gesteld maar ik vind geen antwoord, daarom stel ik ze opnieuw..

Ik ga binnenkort m'n PC formatteren. Alleen wil ik dat alle beoordelingen, aantal malen afgespeeld, en alle andere iTunes bibliotheek gegevens behouden blijven.

In iTunes 7 zie ik wel de optie "bibliotheek exporteren", "exporteren" en "reservekopie op schijf maken" staan. Ik snap dat ik hiermee m'n bieb kan opslaan.

Maar, als ik na het formatteren deze bieb weer importeer, kan het zijn dat m'n MP3's op een andere locatie op de harde schijf staan. iTunes zal deze bestanden dan natuurlijk missen, maar ik heb geen zin om 1500 keer manueel de locatie van elk mp3'tje op te geven.

Hoe pak ik dit het best aan?
Gewoon heel je map iTunes bij 'My Music' backuppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarLL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-02-2021
Nummers niet bewerkbaar?

Enkele dagen terug clean install gedaan, itunes 8.2 + al mijn nummers er weer op ... Echter kan ik plots de info van cd's niet meer bewerken (normaal rechtermuisknop -> info -> tweede tabblad). Al even in instellingen gekeken, maar zou het niet meteen weten

iemand raad?
Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Dat gaat niet werken denk ik MacCookie. In het .itl-bestand staat dan alsnog de oude locatie, dus dat gaat niet werken. De enige echt haalbare optie (misschien kan het ook anders, maar dan wordt het onnodig ingewikkeld) is zorgen dat iTunes je bieb beheert. Dan plug je een externe harde schijf - met genoeg ruimte voor al je muziek uiteraard - in, verander je de locatie van je iTunes Music-map naar de schijf en zorg dat alles daarheen verplaatst wordt (kan in het menu Bestand - Bibliotheek - Bibliotheek verzamelen).

Je kunt je harde schijf (niet je externe uiteraard ;)) nu formatteren. Installeer iTunes weer en bij het voor het eerst opstarten kies je de bibliotheek die op je externe harde schijf staat. Nu heb je je oude bibliotheek weer. Mocht je de bibliotheek weer op je interne schijf willen hebben, dan verander je de map van iTunes Music gewoon terug.

Als dit nu allemaal als abacadabra klinkt, wil ik wel een stap-voor-stap-beschrijving geven :)
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: 3i Beleid.

App Store heeft een apart topic: [iPhone & iPod touch] App Store Ervaringen & Discussie.